Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nog tips voor een ondershirt met korte mouw? Geschikt voor rond de 15 a 20 graden. Max zo rond de 30 euro dacht ik aan.

Heb er nog 1 van dhb, huismerk van Wiggle destijds. Prima ding maar hij wordt grijzer en grijzer (en heb vooral de indruk dat hij minder fris begint te ruiken :') )

[ Voor 6% gewijzigd door BreadFan op 25-08-2025 22:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 23:07
Ik heb ondershirts van van Ryssel, Decathlon. Mouwloos ondershirt dat ik onder korte shirts draag vanaf 12 graden. Erg tevreden over, maar ik heb geen modern referentie materiaal. Mijn winter ondershirts komen ook van Decathlon (fiets- en ski ondershirts met lange mouw). De maat hoeft je niet te downsizen: deze zitten al lekker strak.
https://www.decathlon.nl/.../R-p-623?mc=8296143&c=Wit

Edit
Tegen geurtjes: na het drogen in een plastic zak en een paar nachten in de vriezer wil nog wel eens helpen om bacteriën te doden.

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 26-08-2025 06:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
BreadFan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:45:
Nog tips voor een ondershirt met korte mouw?
Ja koop een zwarte.
(en heb vooral de indruk dat hij minder fris begint te ruiken :') )
- keertje wassen met scheut azijn
- keertje wassen met soda of HG “tegen nare Geurtjes in Sportkleding“
- keertje op 60 graden wassen (ook al staat er max 30 graden op). Geef geen garantie, maar bij mij altijd goed gegaan (doe het niet iedere keer natuurlijk).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
guapper schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:55:
Ik heb ondershirts van van Ryssel, Decathlon. Mouwloos ondershirt dat ik onder korte shirts draag vanaf 12 graden. Erg tevreden over, maar ik heb geen modern referentie materiaal. Mijn winter ondershirts komen ook van Decathlon (fiets- en ski ondershirts met lange mouw). De maat hoeft je niet te downsizen: deze zitten al lekker strak.
https://www.decathlon.nl/.../R-p-623?mc=8296143&c=Wit

Edit
Tegen geurtjes: na het drogen in een plastic zak en een paar nachten in de vriezer wil nog wel eens helpen om bacteriën te doden.
Die heb ik ook :) Gebruik ik als het echt warmer is.

In de vriezer ga ik eens proberen!
mhr-zip schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:03:
[...]

Ja koop een zwarte.

[...]

- keertje wassen met scheut azijn
- keertje wassen met soda of HG “tegen nare Geurtjes in Sportkleding“
- keertje op 60 graden wassen (ook al staat er max 30 graden op). Geef geen garantie, maar bij mij altijd goed gegaan (doe het niet iedere keer natuurlijk).
Azijn ja. Vind dat altijd wel bijzonder omdat ik azijn ook vind stinken :P Maar het is het proberen waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Azijn werkt uitstekend, gaat hier vrijwel standaard een scheut van bij de sportkleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:31
Wat vindt men hier van de kleding van LSRF? Zie het bijna nooit voorbij komenals aanrader, maar ik heb een setje gekocht en dit is met stip mij favo setje geworden. Rij op een gravelbike, dat is misschien een pre voor dit merk ;) Maar ben erg tevreden over de Bib en ben een groot fan van de designs... Meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 17:30
B-Force schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:13:
Wat vindt men hier van de kleding van LSRF? Zie het bijna nooit voorbij komenals aanrader, maar ik heb een setje gekocht en dit is met stip mij favo setje geworden. Rij op een gravelbike, dat is misschien een pre voor dit merk ;) Maar ben erg tevreden over de Bib en ben een groot fan van de designs... Meer?
Ik meen me te herinneren dat de kleding van LSRF wordt gemaakt door TACTIC. Is dus eigenlijk gewoon TACTIC custom.

Ik heb er zelf nooit mee gereden dus heb niet helemaal helder wat de kwaliteit en look/feel is van TACTIC. Wellicht heeft @Fisico er vanuit fietsclub nog meer verhaal omheen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb vanmiddag in een opwelling een Assos Millie GT C2 besteld :+

Had een tijdje geleden al een alert aangezet bij Hopmans en kreeg vanmiddag een voorraad melding dus even getwijfeld maar voor €108 wel een erg scherpe prijs. Bijna even duur als mijn Castelli Endurance dus ben benieuwd :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Stufferdt schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

Ik meen me te herinneren dat de kleding van LSRF wordt gemaakt door TACTIC. Is dus eigenlijk gewoon TACTIC custom.

Ik heb er zelf nooit mee gereden dus heb niet helemaal helder wat de kwaliteit en look/feel is van TACTIC. Wellicht heeft @Fisico er vanuit fietsclub nog meer verhaal omheen.
Ik heb twee setjes van Tactic (Custom), de eerste bevalt erg goed, toen heette het alleen nog geen custom, de tweede net ontvangen, ziet er ook weer top uit, maar tot nu toe alleen het shirt kunnen testen. Fijne materialen.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:42:

Iedereen was over die sets echt te spreken veel meer dan bioracer. Ik geloof ook niet dat de kwaliteit / prijs een reden was om te wisselen. De shirts die ik nog zie rijden zien er nog steeds goed uit.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 22:02
TACTIC maakt, voor zover als ik er ervaring mee heb, prima spul. Dit voorjaar bij hen op bezoek geweest in Girona, waar je een rondleiding kan krijgen in hun fabriek. Daar zit hun winkel/showroom bij in. Absoluut een aanrader om te bezoeken als je er in de buurt bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Koenbr op 30-08-2025 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Is dat gewoon aanbellen en vragen om de toer of hoe werkt het? En een adres enzo? :P

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

In Bergamo zit de Santini Store naast het atelier waar de kleding wordt vervaardigd. Ook een aanrader, als je toch in de omgeving bent. Mooie winkel en nagenoeg het hele assortiment. En hij heeft gewone openingstijden, dus het is geen kwestie van aanbellen en hopen dat ze opendoen.

Edit: oeps, ik had over het stukje over de toer heen gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Reginas op 01-09-2025 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Koenbr schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:26:
TACTIC maakt, voor zover als ik er ervaring mee heb, prima spul. Dit voorjaar bij hen op bezoek geweest in Girona, waar je een rondleiding kan krijgen in hun fabriek. Daar zit hun winkel/showroom bij in. Absoluut een aanrader om te bezoeken als je er in de buurt bent.
ah bummer, daar (Girona) was ik vorige week, maar had geen idee dat ze daar zaten

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 22:02
McMiGHtY schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:53:
Is dat gewoon aanbellen en vragen om de toer of hoe werkt het? En een adres enzo? :P
Adres: https://share.google/3jSo0Te7zpCVLYqP8
Zie ook: https://indekopgroep.nl/tactic-sport-girona/

Zo’n toer staan ze uiteraard welwillend tegenover als je er iets hebt aanschaft. Geen idee of ze het ook doen als je niks bij hen hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:18
Ik heb via dit topic deze zomer de bibs van Gobik (Lancer en Revolution) leren kennen en volop met plezier gedragen. Nu ben ik aan het zoeken voor een lange bibtight (Absolute model) voor aankomende maanden. Ik twijfel echter bijzonder hard over de maten.
Van de Lancer en Revolution shorts heb ik maat S, hoewel de size guide van Gobik mij een M aanraadt. Ik ben 1m82 en ongeveer 72kg, en heb dus blijkbaar toch een buitengemiddelde lichaamsbouw want ik heb niet het gevoel dat die broeken echt te klein zijn.
Nu twijfel ik bij de Absolute vooral over de lengte van de benen. Iemand ervaring met dit model die hierover iets kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
thunderfury schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:50:
Ik heb via dit topic deze zomer de bibs van Gobik (Lancer en Revolution) leren kennen en volop met plezier gedragen. Nu ben ik aan het zoeken voor een lange bibtight (Absolute model) voor aankomende maanden. Ik twijfel echter bijzonder hard over de maten.
Van de Lancer en Revolution shorts heb ik maat S, hoewel de size guide van Gobik mij een M aanraadt. Ik ben 1m82 en ongeveer 72kg, en heb dus blijkbaar toch een buitengemiddelde lichaamsbouw want ik heb niet het gevoel dat die broeken echt te klein zijn.
Nu twijfel ik bij de Absolute vooral over de lengte van de benen. Iemand ervaring met dit model die hierover iets kwijt kan?
Het belangrijkste aan een fietsbroek is toch hoe de zeem zit. Als de zemen van Gobik in maat S lekker zitten bij jou, zou ik daar bij blijven. Wat heb je aan een broek die de perfecte lengte heeft maar een schuivende zeem...
Wat blijkt uit jouw post en mijn ervaring met Gobik is dat ideale pasvorm toch heel persoonlijk is, ook al lijken onze afmetingen erg op elkaar.
Ik draag zemen van Gobik in maat M (Gobik Matt 2.0), terwijl ik dezelfde lengte heb en iets lichter ben. 1,82m en 70kg. Ik vind deze bibs zelfs redelijk strak om de benen en buik zitten, en zou ze niet in maat S willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Ik meen dat @DDX door lange benen en een kleine maat in broeken uitsliuitend werkt met beenstukken in verschillende vormen. Dus gevoerd of niet etc. Ook een optie :) Zo houd je gewoon je dure broeken met dito zeem en pasvorm en scheelt het je een dure winterbroek aanschaffen.

Ik heb zelf moeite met de juiste maat winterbroek vinden. Ben 1m80 met 68kg en dunne benen en een smalle bouw dus zelf in S of M zijn de pijpen van een lange broek eigenlijk altijd te lang. Heb 2 lange broeken uit mijn zwaardere periode (75 - 80kg) maar die passen helemaal niet meer momenteel.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Klopt ja, dat zou ook mijn advies zijn.
Vorig jaar paar keer futurum lange broek gedragen (maatje s) die opzich wel aardig zit, maar het is het net niet. (zou dan eigenlijk xs broek moeten hebben en dan gaan beendelen wel erg straks zittten (misschien te kort zijn))
Maar doe mij maar gewoon lekker strakke korte broek (maatje xs of s, fietsbroek moet je lastig kunnen aantrekken zodat zeem goed op z'n plek zit) en dat icm beenstukken maatje m/l oid.

1m86 en rond de 68kg

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 02-09-2025 16:06 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 19-09 21:22
En je bbl? Ben dezelfde lengte (maar met een paar kg meer ;)) en xs zou bij mij echt maatje hotpants worden.... :X

Draag M of L afhankelijk van merk.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

GerbenBK schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:07:
[...]

En je bbl? Ben dezelfde lengte (maar met een paar kg meer ;)) en xs zou bij mij echt maatje hotpants worden.... :X

Draag M of L afhankelijk van merk.
Volgens mij 87cm.
Lengte broeken is wel een dingetje ja. (zie ook YouTube: Bib shorts survey results: You really like premium spandex!)
Black sheep heeft gelukkig best wel lange broeken.
De futurum broek die ik heb is net iets te kort, maar die draag ik eigenlijk alleen icm beenstukken en dan maakt dat iets minder uit.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 19-09 21:22
DDX schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:28:
[...]

Volgens mij 87cm.
Lengte broeken is wel een dingetje ja. (zie ook YouTube: Bib shorts survey results: You really like premium spandex!)
Black sheep heeft gelukkig best wel lange broeken.
De futurum broek die ik heb is net iets te kort, maar die draag ik eigenlijk alleen icm beenstukken en dan maakt dat iets minder uit.
Ja die video kende ik. Hij is idd ook dun :). Ik zal eens een s van black sheep proberen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Kom ik weer: Kalas werkt met lengtematen. Ik heb zelf korte beentjes en slank(ig) dus heb maatje 2 in broeken. Maar een 2+ heeft dan dus wat langere bretels en pijpen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:10
Met een vergelijkbaar postuur (185 / 66) ben ik na lang zoeken bij de Castelli Espresso in M uitgekomen. Die heeft langere pijpen dan normaliter bij Castelli (Aero RC / Endurance). Erg tevreden over de pasvorm en zeem.

Kalas heb ik in maat 2. Op zich ook prima maar op het randje van te kort. Siroko SRX in M past mij ook prima.

Veel andere merken (Assos, Gobik, Lecol, Rapha) ofwel te los ofwel te kort.

Van Lecol heb ik wel twee lange broeken in M (Sport en Pro) die weer wel goed passen.

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:42
Hoe is de ervaring hier met thesyn.cc kleding? Toevallig ook iemand die wat kan vertellen over hoe de maten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:23
Stevie-P schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:24:
[...]

Het is de black 320 zeem, de voorloper van de Platinum Grey Combi als ik deze pagina mag geloven:
https://agu.com/zemenoverzicht

Ik zie dat die broek nu trouwens maar 68 euro kost bij futurum; dus als iemand nog een goedkope winterbroek zoekt: https://www.futurumshop.n...grijs-heren-l.phtml?gQT=2
Note: hij heeft een heel slanke fit. Ik heb een maat groter gekocht dan m'n andere broeken en hij zit alsnog best strak om m'n kuiten en bovenbenen.
Ik heb de Agu onlangs ook gekocht, maar twijel toch over de maat/de broek.

Normale maat is te klein, één maat groter zit op zich goed, maar de naad die dwars over je bovenbeen loopt 'snijdt' wel in m'n bovenbeen (niet oncomfortabel/pijnlijk, maar het 'rollade'-effect zullen we maar zeggen). Hoort dit nu eenmaal bij deze broek door de positie van deze stikselnaad?
Denk namelijk dat als ik nog een maat groter ga dit weliswaar minder is, maar dat hij dan rond m'n middel (de zeem) minder goed (net te los) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
henri86 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:07:
[...]

Ik heb de Agu onlangs ook gekocht, maar twijel toch over de maat/de broek.

Normale maat is te klein, één maat groter zit op zich goed, maar de naad die dwars over je bovenbeen loopt 'snijdt' wel in m'n bovenbeen (niet oncomfortabel/pijnlijk, maar het 'rollade'-effect zullen we maar zeggen). Hoort dit nu eenmaal bij deze broek door de positie van deze stikselnaad?
Denk namelijk dat als ik nog een maat groter ga dit weliswaar minder is, maar dat hij dan rond m'n middel (de zeem) minder goed (net te los) zit.
Ik denk dat dat inderdaad hoort bij die broek. Ik heb het ook een beetje, maar zoals je al zegt: niet oncomfortabel.
Ik heb overigens een maat L bij 1.82m en 70kg.
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste