Webwinkel beweert dat ik ander product heb ontvangen, wat nu

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 53.905 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey-b
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 11:07
Dit is mij nog nooit eerder overkomen en ik weet niet goed wat ik in deze situatie moet doen, hopelijk hebben mensen hier er ervaring mee.

Afgelopen Maandag heb ik bij een webwinkel een Wifi Accespoint besteld..
Deze is Woensdag geleverd bij de PostNL afhaallocatie en heb ik opgehaald en geinstalleerd.
Gisteren krijg ik een email van de webwinkel dat er iets niet goed is gegaan met de verzending en dat ik 6 SSD's heb ontvangen.

Naar aanleiding van deze email heb ik gebeld en uitgelegd dat ik één pakket opgehaald heb waar gewoon de WIFI accespoint inzat en dat ik deze al thuis geinstalleerd heb.

Later op de avond kreeg ik als vervolg op het telefoongesprek een email dat ik volgens hun camerabeelden onmogelijk de wifi repeater ontvangen kon hebben, bijgevoegde een retourlabel met het verzoek morgen voor 5 uur deze af te leveren bij de PostNL locatie anders zou er aangifte gedaan worden.

Hieropvolgend heb ik een email teruggestuurd met een foto van de doos met barcode en een foto van de verpakking met serienummer van de wifi accespoint met de opmerking dat ik wel degelijk de wifi accespoint heb gekregen.

Vandaag kreeg ik nagenoeg dezelfde reactie dat ik niet de wifi repeater ontvangen kan hebben en dat de wifirepeater ook in een andere kleur doos zat als de foto die ik stuurde.... en dat ze alsnog aangifte gaan doen.

Wat moet ik nu doen? Ik heb gewoon een pakket opgehaald daar zit het product in dat ik besteld heb en hier heb ik ook een factuur van.

Ik weet nu niet of ik nog een keer op hun email moet reageren ik kan toch niet meer vertellen dan wat ik toch al verteld heb en dan wordt het een wellis nietus verhaal...

Het voelt alsof ik als een crimineel word behandelt....
Zo'n webwinkel kan toch gewoon het serienummer op de foto die ik toestuurde van de wifirepeater controleren met hun voorraad??

:?

Graag advies :/

Alle reacties

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou altijd op de e-mail reageren. Mocht het ooit tot iets van een rechtszaak komen, sta je een stuk sterker wanneer wanneer je gewoon netjes reageert dan wanneer je de boel negeert.

En verder, wie eist bewijst. Ze kunnen natuurlijk roepen wat ze willen, maar zolang jij die SSD's nooit hebt ontvangen hebben ze ook geen poot om op te staan.

Ik heb ook geen idee waar ze nou aangifte van willen doen?

Ik zou gewoon netjes blijven reageren en ze verder in hun sop laten gaar koken.

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 05-11-2019 16:00 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18
Waarom maak je je druk over die aangifte? Je hebt toch geen SSD's achterover gedrukt? Blijven antwoorden per mail dat zij het verkeerd zien.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar zouden die camerabeelden dan gemaakt zijn?

Ik zou er niet zo bang voor zijn dat ze aangifte gaan doen. Ten eerste heb je bewijs wat je ontvangen hebt (je hebt het product, met het betaalbewijs dat je hebt besteld). Je hebt dat ook naar hun gemailed, dus aan jouw kant heb je er alles aan gedaan om te laten zien dat je niet nog een 2e pakket hebt ontvangen. Als je track and tracecodes hebt dan zou ik nog even screenshotjes maken van die pagina.

Ik zou ze nog een keer mailen met dit verhaal, en aangeven dat je er vanuitgaat dat je hiermee genoeg gedaan hebt en dat ze hun interne zaakjes maar op orde moeten maken.

Ik zou niet zo bang zijn voor een aangifte. De shop zal aardig wat moeten bewijzen dat jij dat pakket met 6 SSDs ontvangen hebt, en als ik je verhaal zo lees kunnen ze dat helemaal niet. En valse aangiftes worden ze echt niet zo blij van bij de politie.

En een duidelijk review zou ook geen kwaad kunnen, want als shop iemand zo behandelen slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Aangifte gaan doen van wat?

Hun eigen blunder?
Vraag ze eens om de camerabeelden te zien? Ik denk dat ze bluffen bij wat klanten om zo de ontvanger te vinden.

Bij de track n trace , kan je daar een gewicht of afmetingen zien?

[ Voor 73% gewijzigd door bombadil op 05-11-2019 16:02 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40
Jij stuurt een foto van de doos met barcode en dan twijfelen ze nog aan jouw verhaal? Wat is dit in vredesnaam voor partij. Net of jij die router al thuis had staan en had kunnen verwachten dat je zes SSD's toegestuurd zou krijgen. Is dit een grote bekende webshop? Volgens mij mag je hier gewoon de naam noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 05-11-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
Dit klinkt ook niet als de winkel zelf?

Bij welke webshop heb je de Accespoint gehaald?

Vraag anders aan de webshop om contact te zoeken met de PostNL afhaalpunt voor camera beelden (of vraag ze zelf).

OT: Dit klinkt ook zo vaag in mijn oren. Hoe kan een bedrijf nou weer zo arrogant reageren en achter zijn standpunt blijven ondanks alle bewijs die je opgestuurd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:38
Wie eist bewijst... daarnaast, je kan aantonen als het goed is dat je ontvangen product overseen komt met het geen je betaald hebt. Ik zou me niet al te veel zorgen maken.

Leg nog een keer de webwinkel uit dat jij ontvangen hebt wat je verwachtte en dat je geen SSD's ontvangen hebt. Laat ze maar 'stappen' ondernemen. Bewijs hebben ze niet.

(beetje late reactie zie ik nu, maar toen ik submitte stond er nog niets :))

[ Voor 16% gewijzigd door Marber op 05-11-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Heel raar....

Misschien vragen wat ze dan wel als bewijs ervaren ivm de wifirepeater? En wat ze dan precies op de camerabeelden gezien hebben waardoor ze zo overtuigd zijn?

Lijkt me verder ook wel erg naar om in deze situatie te zitten hoor.

Zou bijna zeggen om te dreigen met smaad maar of je al meteen zover wilt escaleren.... Je zou ook de politie al kunnen bellen en vragen hoe je hiermee om moet gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05

Blokker_1999

Full steam ahead

TERW_DAN schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:59:

Ik zou er niet zo bang voor zijn dat ze aangifte gaan doen. Ten eerste heb je bewijs wat je ontvangen hebt (je hebt het product, met het betaalbewijs dat je hebt besteld). Je hebt dat ook naar hun gemailed, dus aan jouw kant heb je er alles aan gedaan om te laten zien dat je niet nog een 2e pakket hebt ontvangen. Als je track and tracecodes hebt dan zou ik nog even screenshotjes maken van die pagina.

Ik zou ze nog een keer mailen met dit verhaal, en aangeven dat je er vanuitgaat dat je hiermee genoeg gedaan hebt en dat ze hun interne zaakjes maar op orde moeten maken.

Ik zou niet zo bang zijn voor een aangifte. De shop zal aardig wat moeten bewijzen dat jij dat pakket met 6 SSDs ontvangen hebt, en als ik je verhaal zo lees kunnen ze dat helemaal niet. En valse aangiftes worden ze echt niet zo blij van bij de politie.

En een duidelijk review zou ook geen kwaad kunnen, want als shop iemand zo behandelen slaat natuurlijk nergens op.
Iets of wat degelijk formaat van webshop die regelmatig kostelijke producten opstuurt met kleine marge heeft tegenwoordig camera's staan op de locatie waar de goederen worden ingepakt in de dozen om te verzenden. Dit om ingeval van een dispuut die beelden te kunnen bekijken en te identificeren of een product wel of niet is opgestuurd naar die klant.

Wat ik in deze zou doen is aan hen vragen om die beelden, inclusief duidelijk verzendlabel, naar jouw te sturen zodat je zelf kan proberen te achterhalen waar het is misgegaan. Zij claimen, zij moeten bewijzen.

Je kan ook vragen dat als jij volgens hen de verkeerde doos hebt, of ze even de beelden kunnen opzoeken van de zending die wel correct naar jouw verstuurd is. Want je hebt duidelijk een doos met correct verzendlabel van bij hen. Dat access point moet ook uit de stock zijn gescanned en dat moet ook door hen op te roepen zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hahaha, sorry.. Wat een kutgeintje van die shop.

Is het een antwoordnummer? Zo ja, stoeptegel opsturen. Zo nee, terug mailen om te vragen of ze eerst postzegels willen opsturen >:)

Aangifte kan je altijd doen, dat maakt je nog geen crimineel, daar beslist de rechter over. Maar als je wat hoort na die aangifte, ga je zelf toch ook een keer na de politie: https://www.vraaghetdepol...lse-aangifte-te-doen.html

Ik zou mij nergens druk om maken :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat is de kans dat de webshop gehackt is, en dat de hacker wil dat je spullen naar hem stuurt? Ik lees dat je zelf de webwinkel gebeld hebt, dus dat maakt de kans een stuk kleiner dat je met een hacker te maken hebt. Maar ik zou erg argwanend zijn, en zorgen dat ik zeker weet dat ik met de 'echte' webwinkel aan het communiceren ben.

Mocht het echt de winkel zijn...netjes maar resoluut antwoorden.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou de verpakkingsmaterialen bewaren en idd screenshotjes maken van e.e.a., daarna nog 1 maal mailen hoe het zit en dat je niet zit te wachten op verdere communicatie van hun kant en hoogstens een excuses ontvangt. Sterker nog, dat als ze doorgaan je zelf aangifte doet van laster (bullshit natuurlijk, tenzij ze zelf ook echt aangifte doen kan je zoiets overwegen). Geef ook aan dat je verder niet meer zal reageren.

Daarna negeren.

Welke webshop is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:22
Klinkt eerder als oplichtingspraktijken hele vage acties van de webwinkel zelf.

Hoe kunnen zij camera beelden hebben terwijl je het ophaalt in een postnl winkel. Die winkel mag nooit die beelden weggeven.

Daarnaast moeten zij bewijzen dat jij dat meegenomen zou hebben.

Zou ook alle verpakkingsmaterialen bewaren.

[ Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 05-11-2019 16:09 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28

InFamous

excommunicado

Bel eens naar de afhaallocatie of daar nog een pakket op jouw naam ligt. Misschien is er twee keer eenzelfde verzendlabel gebruikt en ligt er nu nog een pakket op jouw naam. (Bij PostNL kan dat namelijk gewoon)

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zou in ieder geval, indien nog mogelijk, de track/trace informatie van de postnl site kopiëren en je dozen met label goed bewaren. Daarmee kun je bewijzen dat de (buiten)doos hetzelfde is als diegene die ze verstuurd hebben (of in ieder geval het label). Daarnaast heb je mogelijk eht gewicht, al zal het gewicht van een AP niet veel verschillen van 6x ssd, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InFamous schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:09:
Bel eens naar de afhaallocatie of daar nog een pakket op jouw naam ligt. Misschien is er twee keer eenzelfde verzendlabel gebruikt en ligt er nu nog een pakket op jouw naam. (Bij PostNL kan dat namelijk gewoon)
goede tip, maar redeneer dat het dan wel een andere verzendlabel (beter gezegd, track and trace code heeft). Dus dan zien zij dat toch ook in het systeem?

Wat het daarbij erg vreemd maakt is dat ze dus specifiek betwisten dat hij de access point heeft ontvangen, maar ssd's heeft ontvangen. Terwijl die daar een foto van heeft gemaakt, dat maakt het verhaal nog vreemder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:47
Ik vind het een raar verhaal. Welke winkel was het?

Dit lijkt me een mogelijke verklaring:
InFamous schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:09:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:11:
[...]

goede tip, maar redeneer dat het dan wel een andere verzendlabel (beter gezegd, track and trace code heeft). Dus dan zien zij dat toch ook in het systeem?

Wat het daarbij erg vreemd maakt is dat ze dus specifiek betwisten dat hij de access point heeft ontvangen, maar ssd's heeft ontvangen. Terwijl die daar een foto van heeft gemaakt, dat maakt het verhaal nog vreemder.
Dat is dus het fijne, bij PostNL dus niet. Op mijn werk is het namelijk wel eens gebeurt dat er twee pakketten met twee dezelfde barcodes naar een klant zijn gestuurd waarvan één pakket niet voor die klant bestemd was. Beide pakketten zijn toen succesvol afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InFamous schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:13:
[...]

Dat is dus het fijne, bij PostNL dus niet. Op mijn werk is het namelijk wel eens gebeurt dat er twee pakketten met twee dezelfde barcodes naar een klant zijn gestuurd waarvan één pakket niet voor die klant bestemd was. Beide pakketten zijn toen succesvol afgeleverd.
:| bastards...zeker het opvolgen waard van voor de TS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 23:23
KabouterSuper schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:06:
Wat is de kans dat de webshop gehackt is, en dat de hacker wil dat je spullen naar hem stuurt? Ik lees dat je zelf de webwinkel gebeld hebt, dus dat maakt de kans een stuk kleiner dat je met een hacker te maken hebt. Maar ik zou erg argwanend zijn, en zorgen dat ik zeker weet dat ik met de 'echte' webwinkel aan het communiceren ben.

De kans is groter dat een medewerker misbruik maakt van interne procedures als je het mij vraagt. De kleur van de doos niet goed? Laat me niet lachen.... Dan moet er minstens geclaimd worden dat de labeling vals is... En als het toch eerlijk gegaan is, dan is er gewoon een stomme fout gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door biomass op 05-11-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
TERW_DAN schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:59:
Dat vraag ik me ook af, zouden ze beelden vanuit hun eigen sorteer centrum bedoelen? Lijkt me sterk dat ze beelden hebben van de afhaallocatie en aan een doos kunnen zien wat erin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey-b
Wow wat een reacties!

ik ga vanavond op mijn gemakt meer berichten quoten. iedergeval bedankt alvast iedereen voor reageren
KabouterSuper schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:06:

Dit was mijn eerste vermoeden, ik heb op de factuur, hun website en google voor ik belde het telnummer gecontroleerd of het overeenkwam in de email.
bombadil schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:59:
Aangifte gaan doen van wat?

Hun eigen blunder?
Vraag ze eens om de camerabeelden te zien? Ik denk dat ze bluffen bij wat klanten om zo de ontvanger te vinden.

In mijn email terug vroeg ik ook om de camerabeelden, ze gaven aan dat deze niet naar mij gestuurd werden maar alleen aan de politie werden afgegeven... het gewicht is nog wel een goede die staat nog wel bij mn Postnl app (check 1.08 kg en afmetingen 16,5 x 26,5 x 35,5 cm)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

6 SSD's met verpakking komen nooit aan de 1KG+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
...
Precies dat. PostNL weegt het pakketje. Dan moeten zij (de winkel) maar zien te bewijzen dat een verpakking met 6 SSD's exact even veel weegt als het AP dat je gekregen hebt.

Er van uitgaande dat het gewicht niet matched met iets anders dan wat je gekregen en besteld hebt, kun je mogelijk ook aangifte tegen de winkel doen vanwege laster. (Ze weten dat wat ze zeggen niet klopt, als ze er ruchtbaarheid aan geven d.w.z. bekend maken dat jij onterecht producten achteroverdrukt (en los van het feit dat dat ook niet klopt).

Heb je niets fout gedaan, daar lijkt het wel op gezien de TS, dan mag de winkel mooi bewijs leveren van iets wat niet kan. Gaan ze er een zaak van maken, dan zijn ze zelf het haasje, want zij zitten er naast en je kunt het bewijzen.

Blijven ze dreigen met vanalles, zou je ook kunnen reageren per mail met een CC naar de producenten van de SSD's, AP en repeater. Met de vraag of deze handelswijze er één is die men accepteert van retailers. Dit levert je natuurlijk niet direct iets op en het zet meer kwaad bloed bij de winkel, maar het is wel mogelijk dat een producent achter de schermen druk uit gaat oefenen.
Beter is gewoon een eerlijke winkelreview invullen hier op Tweakers en niet meer bij die zaak bestellen en ook nergens meer aanraden.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Als alles goed is gegaan wil je zo vriendelijk zijn de naam van de webshop te delen, weet ik welk ik moet mijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@joey-b Heb je de betreffende shop ook gebeld of alleen via e-mail contact ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10
Waarom al die moeite doen.

Alles wat gezegd moet worden is gezegd. Je ziet de zaak met vertrouwen tegemoet. Eventuele kosten zullen verhaald worden. En je begrijpt dat zij er naar uitkijken om in (sociale) media naar voren te worden als winkel die zonder onderbouwing haar klanten valselijk beschuldigt en intimideert. Verdere communicatie kan men derhalve achterwege laten.

Met iets in die richting sluit je het af.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2019 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Hackus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:24:
@joey-b Heb je de betreffende shop ook gebeld of alleen via e-mail contact ?
joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:54:
Naar aanleiding van deze email heb ik gebeld en uitgelegd dat ik één pakket opgehaald heb waar gewoon de WIFI accespoint inzat en dat ik deze al thuis geinstalleerd heb.

Later op de avond kreeg ik als vervolg op het telefoongesprek...
joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:18:

Dit was mijn eerste vermoeden, ik heb op de factuur, hun website en google voor ik belde het telnummer gecontroleerd of het overeenkwam in de email.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joey-b
Mbt tot camera beelden, de Postnl locatie heeft geen camera's hangen, die heb ik vanochtend zelf gebeld. De Beelden waarover ze spreken zullen vanuit hun magazijn waarschijnlijk zijn.

Ook hebben ze het over 2 verstuurde pakketten, 1 met label/track en trace en 1 zonder.

Volgens hun verhaal heeft het pakket met ssd's track and trace en de wifi accespoint niet en krijgen ze die vandaag weer retour.

Ik ga het allemaal meemaken, in iedergeval zal ik netjes op hun email reageren en ik laat hier ook weten hoe het afloopt.

Uiteindelijk zal ik ook een review voor de betreffende webwinkel op tweakers toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31
Eens met @Standeman :
Emails netjes blijven beantwoorden.
En verlies er verder geen slaap over; ze kunnen je niks maken (er van uitgaande dat jouw verhaal klopt).

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 05-11-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
puur uit nieuwsgierigheid:

is dit een bekende webshop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:54:

Later op de avond kreeg ik als vervolg op het telefoongesprek een email dat ik volgens hun camerabeelden onmogelijk de wifi repeater ontvangen kon hebben, bijgevoegde een retourlabel met het verzoek morgen voor 5 uur deze af te leveren bij de PostNL locatie anders zou er aangifte gedaan worden.
@Hackus ja de ts heeft gebeld.

Ik zou op elke mail keurig een reactie geven.
Ik zou de acssespoint even los maken en met verpakking wegen en op de foto zetten.
En ik zou ze daarna in hun sop laten koken...
En misschien krijg je ooit wel de uitnodiging om de beelden te bekijken, maar ik verwacht dat dit gewoon schreeuwen is om een doel te bereiken.

Camera beelden zullen van hun zelf zijn,. Waarom zou de post deze delen met een 2de bedrijf (privacy regels etc)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey-b
Mag ik de webwinkel gewoon bekend maken eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@joey-b Bel de afhaallocatie nou eens, zeker gezien de uitspraak van de webshop:
Ook hebben ze het over 2 verstuurde pakketten, 1 met label/track en trace en 1 zonder.
Zou mijn vorige reactie wel eens van toepassing kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:32:
Ik denk van wel, persoonlijk zou ik er even mee wachten.
Misschien is morgen weer alles okee, en krijg je een telefoontje van een manager dat de persoon zwaar buiten zijn boekje ging. En dat de ssds gewoon intern zoek zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Hoe kan een bedrijf nou aangifte doen van hun verkeerde zending en dit binnen 24 uur, (politie lacht ze faliekant uit )

Laat ze maar zien welke pakket ze hebben opgestuurd, camera beelden alleen aan de politie is bullshit genoeg manier om geen personen te laten zien en dan nog interne beelden?

6 SSD's zelfs 3,5'' wegen geen +1KG of ze verpakken met lood.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

InFamous schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:34:
@joey-b Bel de afhaallocatie nou eens, zeker gezien de uitspraak van de webshop:
[...]
Zou mijn vorige reactie wel eens van toepassing kunnen zijn.
Als dat zo is. En dat kan best. Dan zou ik het pakket lekker daar laten,
Niet ophalen en terugsturen. Gewoon de webwinkel vertellen dat er blijkbaar een pakket van hunnie op Postnl vestiging xxx staat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Emielvanputten met de instelling van deze webshop zou dat ook mijn insteek zijn :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:28:

Volgens hun verhaal heeft het pakket met ssd's track and trace en de wifi accespoint niet en krijgen ze die vandaag weer retour.
Dus krijgen ze zometeen 6 SSD's binnen... (als die verklaring klopt) en hebben ze enorm van de toren geblazen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:34:
[...]

Misschien is morgen weer alles okee, en krijg je een telefoontje van een manager dat de persoon zwaar buiten zijn boekje ging. En dat de ssds gewoon intern zoek zijn
Dan is dit hun straf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
42dpi schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:35:
Hoe kan een bedrijf nou aangifte doen van hun verkeerde zending en dit binnen 24 uur, (politie lacht ze faliekant uit )
Dit, geen zorgen komt allemaal wel weer goed :> . Nu nog vertellen welke shop zodat we hem costum CSS uit onze pricewatchpagina kunnen halen :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik betwijfel of ze van een verhaal van camerabeelden en politie in 1x 180 graden doen en 1 grote fuckup zou zijn geweest, dat je intern nog die twijfel hebt, dit zo al direct naar de klant communiceren lijkt me toch gevalletje 'oopsie'.
Dit zou ik wel afwachten, hier kan je 180 graden nog zitten, dat ze dus straks gewoon die 6x SSD retour ontvangen.

Dan nog, als deze bij Pricewatch zit, zou ik alleen al om de manier van communicatie een review achterlaten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm. Misschien heeft de winkel wel 10000 5 sterrenbeoordelingen.
En is dit een medewerker die de fout in gaat,. Ik weet het niet.
Zou kunnen, zou ook niet kunnen.
Maar moet dan de webshop snoeihard voor de ene werknemer gestraft worden. Misschien wel, misschien niet.

Zoals ik typte persoonlijk zou ik er even mee wachten, tot bv de communicatie stopt of verminderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je zou hooguit bij het Postnl punt na kunnen vragen of er nog een pakje ligt van dat bedrijf voor jou (mits dat zichtbaar is). Zo ja, niet ophalen. Zorgen dat je die dan niet in je handen hebt gehad zeg maar.

Een review kun je zeker tzt plaatsen als dit afgelopen is en ook eerlijk zijn in de afhandeling, maar ook zeker aangeven hoe je behandeld bent.

Ik zou aan het einde een excuses wel verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 05-11-2019 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:34
[...]

Lijkt me sterk. Tenzij het een heel kleine webshop is staat klantenservice los van het magazijn. Dus de persoon die de pakketjes inpakt zal niet ook de persoon zijn die klanten mailt. En in het geval dat dat wel zo is dan hoef je waarschijnlijk ook niet op excuses te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Als je, mochten de SSD's ooit nog aankomen, het pakketje weigert bij de deur gaat hij gewoon weer terug naar de verzender.
Maar rare manier van handelen: zij kunnen op geen enkele manier aantonen dat dat pakketje is aangekomen bij jou en andersom ook.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 23:23
Vaag hoor; jij hebt een code die je in PostNL app kan controleren. maw jij hebt een pakket met track and trace ontvangen, en er is nog een ontvanger van een accesspoint die dat pakket zonder track n trace heeft ontvangen; die blijkbaar op SSDs zat te wachten?? Waarom zou je een accesspoint of SSDs zonder track & trace versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Meer doen dan netjes antwoorden kun je niet, met foto's van het product en de doos die je nog hebt en eventueel een printscreen van de track en trace (ook voor je eigen administratie handig om te bewaren)

Ik denk het ook, wel raar dat een webshop dit doet.

Of de ssd's zijn nog onderweg, dat ze twee paketjes op hebben gestuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 05-11-2019 16:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zou eisen dat ze morgen vóór 5 uur schriftelijk excuses maken voor de gang van zaken, zo niet dat je je mede-tweakers waarschuwt voor hun bedenkelijke handelswijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorgD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:18:
[...]

Ik zou eisen dat ze morgen vóór 5 uur schriftelijk excuses maken voor de gang van zaken, zo niet dat je je mede-tweakers waarschuwt voor hun bedenkelijke handelswijze.
chantage is ook strafbaar, en zo kan dit opgevat worden. En dat escaleert het alleen maar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:51
Mbt tot camera beelden, de Postnl locatie heeft geen camera's hangen, die heb ik vanochtend zelf gebeld. De Beelden waarover ze spreken zullen vanuit hun magazijn waarschijnlijk zijn.

Ik ga het allemaal meemaken, in iedergeval zal ik netjes op hun email reageren en ik laat hier ook weten hoe het afloopt.

Uiteindelijk zal ik ook een review voor de betreffende webwinkel op tweakers toevoegen
Waarschijnlijk camera boven de inpak balie die alles filmt wat en hoe het ingepakt wordt. Een oud werkgever van mij deed dit ook daar ging het echter om producten tot €100.000 per stuk. Als de ontvanger dan claimde dat het niet of niet goed verpakt was konden ze zo de beelden erbij pakken.

Ik zou me er verder niet druk om maken en je hebt duidelijk aangegeven dat je alleen de accespoint te hebben ontvangen. De bal is nu aan hun om met bewijs te komen (zullen ze wel niet hebben) of een aangifte te doen maar die kans van slagen acht ik 0,0%.

Als je rechtsbijstand verzekering hebt zou ik die verwittigen mochten ze wel door blijven drammen.

Politie: u wilt aangifte doen van verduistering
Webshop: ja we hebben 6 ssds naar de verkeerde gestuurd en die zegt niks te ontvangen te hebben
Politie: hebt u bewijs dat de tegenpartij het heeft ontvangen
Webshop: nee alleen camera beeld dat het pakket het warehouse heeft verlaten zonder track en trace
Politie: Volgende graag

[ Voor 10% gewijzigd door Jan-man op 05-11-2019 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

JorgD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:18:
[...]

Kerel. Laat ze eerst nou eens normaal antwoorden. En joey_b moet nog sowieso even bellen met het afhaalpunt. Chillllllll.

JA, ze gaan hun boekje te buiten en dik ook. Maar meteen de botte bijl op deze manier, neen. It just doesn't help

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Garantie op de accesspoint kan ook nog wel eens een dingetje worden als ze nu al zo moeilijk doen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:03

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Racing_Reporter schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:30:
[...]

Kerel. Laat ze eerst nou eens normaal antwoorden. En joey_b moet nog sowieso even bellen met het afhaalpunt. Chillllllll.

JA, ze gaan hun boekje te buiten en dik ook. Maar meteen de botte bijl op deze manier, neen. It just doesn't help
Nou ja, dat moet @joey-b natuurlijk niet. Het kan en het mag, maar TS heeft geen enkele verplichting om het gepruts van de verkoper op te lossen. Zeker niet na hun agressieve aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:30:
[...]

De kans om normaal te antwoorden, nadat ze gedreigd hebben met aangifte, hebben ze gehad. Hun antwoord was dat ze alsnog aangifte gingen doen... Een webwinkel die mij zo schofterig behandelt zou ik persoonlijk overeenkomstig behandelen.
chantage is ook strafbaar, en zo kan dit opgevat worden. En dat escaleert het alleen maar.
Van chantage (of "afdreiging") is geen sprake; je vraagt alleen excuses, geen geld of iets dergelijks. Art. 318 Sr:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens, wordt als schuldig aan afdreiging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

JorgD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:47:
[...]

De kans om normaal te antwoorden, nadat ze gedreigd hebben met aangifte, hebben ze gehad. Hun antwoord was dat ze alsnog aangifte gingen doen... Een webwinkel die mij zo schofterig behandelt zou ik persoonlijk overeenkomstig behandelen.

[...]

Van chantage (of "afdreiging") is geen sprake; je vraagt alleen excuses, geen geld of iets dergelijks. Art. 318 Sr:
[...]
Be the better man.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:44:
[...]

Maar moet dan de webshop snoeihard voor de ene werknemer gestraft worden. Misschien wel, misschien niet.

Zoals ik typte persoonlijk zou ik er even mee wachten, tot bv de communicatie stopt of verminderd
Lijkt me sterk als ze op deze manier omgaan met klanten. Zelfs al hebben ze gelijk, wie gaat er nou tegen een klant zeggen voor morgen 17:00 verzenden of we gaan naar de politie.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 05-11-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:03:
[...]

Lijkt me sterk als ze op deze manier omgaan met klanten. Zelfs al hebben ze gelijk, wie gaat er nou tegen een klant zeggen voor morgen 17:00 verzenden of we gaan naar de politie.
Mee eens, maar hoe kan jij en ik weten of dit 1 medewerker is. Of de standaard omgang van dit bedrijf. Voorlopig kan het allebei.
Ik zou het dus even wat tijd geven, misschien morgen sorry en een bloem. Of een aangifte. Hoe dan ook, of het de werkwijze van het bedrijf is, of een medewerker met het verkeerde been uit bed. Het is geen stijl. Het is niet klantvriendelijk, het zou op mij zeker contraproductief werken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:04
Tuurlijk. Gewoon openheid van zaken geven. Als een webshop hun klanten zo behandelt moet dat bekend worden, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:44:
[...]

Ook bij winkels met duizenden 5-sterren beoordelingen kun je een 1-ster ervaring hebben toch?

Uiteindelijk middelt dit allemaal uit en zal een winkel met dermate veel reviews weinig last hebben van deze ene. Een kleine winkel met slechts enkele reviews zou je er veel harder mee raken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:59

Ik word een beetje droevig van dit verhaal....

Naja. In ieder geval - de webshop beweert dat er twee pakketten zijn verzonden. Ik begrijp dat ze verwachten dat er één terug komt. En, ze verwachhten dat dat het pakket is met de SSD's er in.

Nu kunnen er drie dingen gebeuren.

- Er komt een pakket retour, mett 6 SSD's;
- Er komt een pakket retour, met 1 access point;
- Er komt géén pakket retour.

Welke van de drie voorvallen plaats gaat hebben is nogal van invloed op de ontwikkeling van dit dossier. In die zin denk ik dat het niet onredelijk is de webshop te vragen geduld te hebben totdat ze een pakket retour hebben ontvangen, of eventueel binnen een redelijke termijn geen pakket retour ontvangen.

Verder volstaat de verdediging van een standpunt dat je het bestelde artikel hebt ontvangen, en dat wat jou betreft de kous daarmee af is. Toch zou ik wel alle hulp binnen je mogelijkheden toezeggen voor zover het de verdere afhandeling betreft.

Iemand haalde het gewichtsverschil tussen een access point en zes SSD's aan. Het is de webshop allicht mogelijk twee pakketten te maken - één met SSD's en één met een access point. Wat mijn part mag je ze vragen deze te wegen en te vergelijken met het door jou ontvangen pakket en het verzendgewicht zoals vastgelegd door Post NL

Wat je ook kan doen, is een kopie van de video opvragen. Zij zeggen dat het belangrijk bewijs is. Nou, als dat zo is, dan kunnen ze (en moeten ze die uiteindelijk) overleggen in dit ontwikkelende civiele geschil.

Aangifte lijkt me in dit dossier trouwens niet mogelijk. Dit is een civiel geschil over de levering van een order - daar is de Politie in beginsel niet bij betrokken. Zolang jij te goeder trouw handelt, is er niets aan de hand. Wel kan de webshop melding maken van het relaas. Dat zou dan als bewijs kunnen dienen wanneer de webshop het toch bij het rechte eind heeft, en blijkt dat je vaker dit soort geintjes uithaalt. Maar, voor nu heeft die melding geen juridische basis.

Als je het trouwens echt flauw wilt spelen, dan kun je administratiekosten vragen voor iedere handeling die de webshop je vraagt te doen - € 5-10 per keer of zo. Maar, dat wil ik je wel afraden. Het lijkt er op dat de webshop met haar handen in het haar zit, en dat soort geintjes leiden alleen maar tot escalatie.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey-b
Afbeeldingslocatie: https://j8bfpg.am.files.1drv.com/y4mt0l-9XnV6PMHddv4Gt9iKeQyH1ClSo2qYZZqLhoPffdKjstNy12YON6jvDHGz59eD53DgkIAKHgpRyCdP9vQy_SZP6Rw72C_wiQ5YbhjE7thqSancjVtRTrZ9rgIG0O0nBOQb5R47hwJ9kinEYvlOdMpfVBkR04PcbcAgloWHFBTz6lLubeY6ARV4gX6AgKd?width=495&height=660&cropmode=none

Even gewogen wat dat ding weegt :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
zat er geen pakbon bij? als je die hebt mogen ze verklaren hoe jij die kan hebben als je een pakket met ssd's zou hebben ontvangen ..........

[ Voor 5% gewijzigd door PetervdM op 05-11-2019 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zolang het (nog) niet relevant is, niet nee. Je kan wel altijd benoemen of het om een kleine of grote(re) webshop gaat. Zie ook Shopping Forum - Beleid voor meer info.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Weet niet of hij bij Coolblue vandaan komt, maar ik meen me te herinneren dat die al eens eerder een stapel ssd’s hebben verstuurd ipv het bestelde artikel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chntl321 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:49:
Weet niet of hij bij Coolblue vandaan komt, maar ik meen me te herinneren dat die al eens eerder een stapel ssd’s hebben verstuurd ipv het bestelde artikel..
2 à 3 weken geleden ongeveer toch.
Persoon had ze ontvangen, en verder gaat mijn geheugen niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als mij dit zou gebeuren zou het accesspoint ook retour gaan, gewoon omdat het kan (WKOA). Bij zo'n toko wil je toch geen klant zijn :X

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:39
u_nix_we_all schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:53:
Als mij dit zou gebeuren zou het accesspoint ook retour gaan, gewoon omdat het kan (WKOA). Bij zo'n toko wil je toch geen klant zijn :X
Deze manier van communiceren is inderdaad vrij amateuristisch en kost je gewoon een klant.
Dit soort medewerkers moet je nooit de telefoon of mail laten beantwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:01
u_nix_we_all schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:53:
Ik zou even helemaal niks doen, anders krijg je weer gedoe met je geld. Het komt uiteindelijk wel, maar dat is ook weer extra gezeik. Geef het een paar dagen, je hebt toch 14 dagen om het te retourneren. En misschien worden ze wel weer terug gevonden, gaan ze diep door het stof en krijgt TS een kadobon of zo. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joey-b
Deadsy schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:00:
Deze manier van communiceren is inderdaad vrij amateuristisch en kost je gewoon een klant.
Dit soort medewerkers moet je nooit de telefoon of mail laten beantwoorden.
Ik twijfel dus juist om dit ding retour terug te sturen, meer omdat ik dan helemaal geen bewijs meer heb van wat ik ontvangen heb.
Maar eigenlijk wil ik mijn geld terug en dan koop ik het wel ergens anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:39
joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:06:
[...]

Ik twijfel dus juist om dit ding retour terug te sturen, meer omdat ik dan helemaal geen bewijs meer heb van wat ik ontvangen heb.
Nog dag of 2 wachten.
Ga er zelf vanuit dat de SSDs opeens bij hun binnenkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:06:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk, maar wacht nog even. Het liefst totdat het opgelost is. Je foto's zijn imo meer dan genoeg bewijs.

Als ze door het stof gaan met excuses zou ik ze vergeven en het niet retourneren vanwege de hoeveelheid energie die het kost om het weer in te pakken :p

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 05-11-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Standeman schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:31:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk, maar wacht nog even. Het liefst totdat het opgelost is.
Je foto's zijn imo meer fan genoeg bewijs.

Als ze door het stof gaan met excuses zou ik ze vergeven en het niet retourneren vanwege de hoeveelheid energie die het kost om het weer in te pakken :p
Welke foto's bedoel je? Ik zie alleen een foto van een doos op een weegschaal? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Medione1210 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:38:
[...]

Welke foto's bedoel je? Ik zie alleen een foto van een doos op een weegschaal? Of zie ik iets over het hoofd?
Serieus?

Als je reageert in het topic, neem op z'n minst de moeite om de TS goed door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14

Ik heb vroeger bij een webshop gewerkt, er hangen camera's boven de inpakbalies. Als er fouten zijn gemaakt bij het inpakken staat het op beeld. Als zij jou die beelden niet kunnen/willen tonen dan bluffen ze.

[ Voor 6% gewijzigd door TI_Observer op 05-11-2019 21:54 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:18
Joh. Stuur ze een mailtje dat je geen ssd's hebt, dat je alleen het door jouw bestelde product ontvangen hebt en dat als zij een andere mening toegedaan zijn, dat jij en je rechtsbijstandverzekering de gang naar de rechtzaal met belangstelling tegemoet zien. Niet meer woorden aan vuil maken en niet meer moeite doen met bellen naar afhaalpunten etc. Uiteraard wel afhaaldingen en verpakkingen etc. bewaren.

Op elk ander mailtje refereren naar dit mailtje.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:15

Alfisti

So macht Reisen Spaß

1 met label/track en trace en 1 zonder.
Is het mogelijk om een pakket zonder track&trace te versturen via PostNL te versturen? Dacht dat alle pakketten automatisch een t&t code kregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Standeman schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:44:
[...]

Serieus?

Als je reageert in het topic, neem op z'n minst de moeite om de TS goed door te lezen.
Een beetje vriendelijker kan ook wel.

Ik zie in het hele topic maar 1 foto geplaatst. Ik was dus benieuwd of ik iets mis of iets niet kan zien.
In de TS maakt de poster melding dat hij 2 foto's naar de webshop heeft gestuurd, misschien refereer je daar aan? Zo ja, hoe kan jij zonder de foto's zelf gezien te hebben zeggen dat het voldoende bewijs is?

NB ik refereerde overigens aan deze foto https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60514300

[ Voor 29% gewijzigd door Medione1210 op 05-11-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:12
Zij aangifte jij aangifte van valse aangifte. Simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:44
Alfisti schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:56:
[...]

Is het mogelijk om een pakket zonder track&trace te versturen via PostNL te versturen? Dacht dat alle pakketten automatisch een t&t code kregen?
Gewoon geen label op de doos geplakt, in sorteercentrum vaak nog wel te achterhalen bij welke afzender deze doos vandaan kwam (indien niet ingeleverd bij PostNL punt ofzo) en wordt het vaak geretourneerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Medione1210 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:19:
[...]

Ik zie in het hele topic maar 1 foto geplaatst. Ik was dus benieuwd of ik iets mis of iets niet kan zien.
In de TS maakt de poster melding dat hij 2 foto's naar de webshop heeft gestuurd, misschien refereer je daar aan? Zo ja, hoe kan jij zonder de foto's zelf gezien te hebben zeggen dat het voldoende bewijs is?

NB ik refereerde overigens aan deze foto https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60514300
Heb je daar redenen om aan te twijfelen dan? Weet jij meer over de TS dat aanleiding geeft om hem niet te vertrouwen met wat er in dit topic beschreven wordt?

Sorry, maar zolang er geen bewijs is neem ik aan dat de TS oprecht is. Misschien is dat naïef van mij.

Het was niet mijn bedoeling om bot over te komen. Meer een verbazing dat jij twijfelt aan de oprechtheid van de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
redfox314 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:25:
Zij aangifte jij aangifte van valse aangifte. Simpel.
Voor "valse aangifte" is het nodig dat de aangever weet dat hij fout zit. De winkel lijkt er oprecht van overtuigd dat TS die SSDs achterover heeft gedrukt, als ze daar dan aangifte van doen is het geen valse aangifte ook al hebben ze het bij het verkeerde eind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tom-Z schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:48:
[...]

Voor "valse aangifte" is het nodig dat de aangever weet dat hij fout zit. De winkel lijkt er oprecht van overtuigd dat TS die SSDs achterover heeft gedrukt, als ze daar dan aangifte van doen is het geen valse aangifte ook al hebben ze het bij het verkeerde eind.
Men heeft geen bewijs, en doet ook geen aangifte. TS heeft ontvangen wat hij heeft gekocht en shop zegt dat de SSD's en gekochte waar zijn verzonden, maar niet aan hem en 1 pakje heeft geen TT en 1 pakje is of komt morgen retour. hoe verzint men zoiets.... het lijkt me allemaal onzin, om welke reden ook.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Wat een rare gang van zaken.

Zou netjes mailen dat je hebt gekregen wat je hebt besteld. En dat het voor jou af is. Mochten ze nog actie ondernemen, en dat gaat echt niet gebeuren, dan merk je het vanzelf wel. Blaffende honden bijten niet.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• joey-b
Medione1210 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:19:
[...]

Het enige bewijs wat ik heb, is die wifi acces point.
Eigenlijk heb ik gewoon gekregen wat ik besteld heb.
Dit terwijl de webwinkel beweerd dat ik deze onmogelijk ontvangen kan hebben...

Natuurlijk kan ik het topic hier overspoelen met foto's maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik kreeg als tip hier op tweaker de wifi AP te wegen ter vergelijking van het gewicht van het pakket zoals aangegeven door PostNL, dat heb ik gedaan en daarvan een foto geplaatst.

Ik heb vanavond een email teruggestuurd naar de winkel dat ik het jammer vind dat ze niets doen met de foto's uit mijn vorige email en dat ik het jammer vind dat ze het op deze manier afhandelen.
Daarnaast aangegeven dat ik ze niet verder kan helpen en hoop dat ze snel achterhalen wat er precies gebeurd is.

Alles in mij wil er vol tegenin gaan maar mijn verstand zegt dat ik netjes moet blijven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:47
Ik zou, indien achteraf betalen gekozen is, onder WKOA mijn bestelling retourneren. Bij postkantoor inpakken en afleveren en dit van a tot z filmen.

Vervolgens afwachten en een eerdelijk review achterlaten.

Indien rechtsbijstand beschikbaar is deze uiteraard raadplegen.

En indien men een tegoedbon zou opsturen zou ik doe via Facebook te koop aanbieden met als opmerking: wegens dreiging met aangifte omtrent verduistering, achter ten onrechte, gratis af te halen voor diegene die er alsnog behoefte aan heeft :+

Succes nog met deze kwestie!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
@joey-b Lekker je verstand blijven volgen! Geen rare fratsen uithalen zoals sommigen aankaarten in dit topic. Terug sturen is ook een handeling extra voor jouw. Bovendien kans dat je achter je geld aanmoet, in een slecht geval.

Je hebt je taak gedaan, en netjes, laat ze het maar zelf oplossen en uitzoeken. Een rechtzaak (waarvan ze niet kunnen bewijzen dat jij het ontvangen hebt) wordt sowieso duur. Te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:51
joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:22:
[...]

Het enige bewijs wat ik heb, is die wifi acces point.
Eigenlijk heb ik gewoon gekregen wat ik besteld heb.
Dit terwijl de webwinkel beweerd dat ik deze onmogelijk ontvangen kan hebben...

Natuurlijk kan ik het topic hier overspoelen met foto's maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik kreeg als tip hier op tweaker de wifi AP te wegen ter vergelijking van het gewicht van het pakket zoals aangegeven door PostNL, dat heb ik gedaan en daarvan een foto geplaatst.

Ik heb vanavond een email teruggestuurd naar de winkel dat ik het jammer vind dat ze niets doen met de foto's uit mijn vorige email en dat ik het jammer vind dat ze het op deze manier afhandelen.
Daarnaast aangegeven dat ik ze niet verder kan helpen en hoop dat ze snel achterhalen wat er precies gebeurd is.

Alles in mij wil er vol tegenin gaan maar mijn verstand zegt dat ik netjes moet blijven :X
Zo, dat heb je aardig cool en ik zou wel willen zeggen professioneel aangepakt ;)
Ik had het zelf denk ik gehouden bij dat ik alle aangiftes en eventuele juridische procedures met vertrouwen tegemoet zie, en voor de rest wat reviews de lucht in had gestuurd.
En mochten ze zo volhardend blijven zou ik alsnog maar wat reviews schrijven want voor dit soort praktijken wil je anderen wel waarschuwen!

En over aangiftes gesproken, volgens mij kun jij nu ook prima aangifte doen van poging tot oplichting.
Het moet voor de winkel toch wel duidelijk zijn of tenminste erg aannemelijk dat jij die ssd's niet hebt, maar toch blijven ze er over door gaan.
Foutje kan gebeuren, maar zoals de winkel nu bezig is zou je best van mening kunnen zijn dat ze je laten proberen goederen of geld over te dragen m.b.v. een oplichtingstruc.
Met zo'n aangifte gaat hoogstwaarschijnlijk niets gebeuren, maar het gaat om het principe.

Verder zou ik je ontvangen product niet onder WKOA terugsturen.
Als verzender ben je namelijk verantwoordelijk voor de juiste aflevering van het product.
Wie weet " raakt het weg " en geven ze je geld dus ook niet terug.
Het vertrouwen is op neem ik aan dus kun je ze logischerwijs niet in zo'n positie vertrouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 06-11-2019 02:01 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 15:07
mocht de webshop na het ontvangen van het pakket zonder verzendlabel nog steeds lastig doen ?
kijk even of ze zijn aangesloten bij een webshop keurmerk zoals thuiswinkel.org bijv.
stuur ze een mailtje met het hele verhaal en dan is het meestal zo geregeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
PetervdM schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:42:
zat er geen pakbon bij? als je die hebt mogen ze verklaren hoe jij die kan hebben als je een pakket met ssd's zou hebben ontvangen ..........
Daar ben ik ook wel benieuwd naar @joey-b, al voegen niet alle webwinkels een pakbon bij. Maar als er een pakbon bij zit dan ben je snel klaar met dit probleem.
En misschien kun je in de Postnl app zien of er meerdere pakketten naar je onderweg waren, al heb je dat vast al gecontroleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2019 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik ben ook wel benieuwd of dit een actie is van één medewerker die wellicht niet helemaal op de functie past, of dat dit van meerdere medewerkers komt.
Kan je niet bellen en vragen of je de teamchef kan spreken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 22:08
Nu is het natuurlijk ook wel vreemd dat PostNL ‘m gewogen heeft op 1,08kg en je AP al een stuk zwaarder en is...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:18
Fuwor schreef op woensdag 6 november 2019 @ 04:48:
[...]

Nu is het natuurlijk ook wel vreemd dat PostNL ‘m gewogen heeft op 1,08kg en je AP al een stuk zwaarder en is...
Mij is toch echt altijd geleerd dat 700g minder is dan 1,08kg ? :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Sorry, maar dit is toch al een afgelopen casus, als ze überhaupt durven te stellen dat er twee pakketten zijn verstuurd, één met t&t en één zonder?

Er is niets te bewijzen wat er ooit met dat tweede pakket is gebeurd. Voor hetzelfde geld ligt dat ding in eigen pand, of wel bij TS, fuck knows, je gaat er nooit achterkomen. Zonder overweldigend bewijs is dit een hele stupide actie van die klantenservice medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
redwing schreef op woensdag 6 november 2019 @ 05:49:
[...]

Mij is toch echt altijd geleerd dat 700g minder is dan 1,08kg ? :+
Maar een doos + luchtzakjes(?) bijna 400 gram? Dat vind ik wel weer veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Oeps

[ Voor 98% gewijzigd door stylezzz op 06-11-2019 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
stylezzz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:35:
[...]

Maar een doos + luchtzakjes(?) bijna 400 gram? Dat vind ik wel weer veel.
Zou er niet wat meer in die doos kunnen zitten misschien?
Misschien folder materiaal, karton etc.
De ene webshop verpakt met luchtzakken en de ander propt de doos vol met karton. Bol doet er vaak ook een foldertje bij.

[ Voor 102% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2019 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het gewicht van een aantal SSD's en een AP met verpakking is grofweg hetzelfde. Dat geeft nooit uitsluitsel, dat zou het wel geven als het bijv. ging om een monitor en een AP, dus echt een significant verschil in gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:56
Mocht TS toch 6 SSD's in handen krijgen linksom of rechtsom, is dit dan geen ongevraagde toezending en behoudt TS het recht de producten te houden zonder deze te moeten retourneren of daarvoor te betalen?

Zie:
- https://www.rijksoverheid...oezending-van-een-product
- https://www.eccnederland....en/ongevraagde-toezending
- https://www.consuwijzer.n.../ongevraagde-toezendingen

Kan je nog discussiëren of je dat gevoelsmatig wilt en of je die confrontatie aan durft te gaan als dit bedrijf al gelijk van de toren blaast met aangifte.
Aan de andere kant zou dat wat mij betreft een reden zijn om juist die 6 SSD's te houden, ze kunnen de pleures krijgen bij die toko?

Of zie ik hier iets over het hoofd?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Speculeren over bij welke webshop TS heeft besteld, is niet de bedoeling in dit topic.
• (Algemene) feedback op dit topic, en elk ander topic in SF, mag zoals gewoonlijk in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic en wordt het de Trashcan ingegooid.