Webwinkel beweert dat ik ander product heb ontvangen, wat nu

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 53.906 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Luckei schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:52:
Mocht TS toch 6 SSD's in handen krijgen linksom of rechtsom, is dit dan geen ongevraagde toezending en behoudt TS het recht de producten te houden zonder deze te moeten retourneren of daarvoor te betalen?

Zie:
- https://www.rijksoverheid...oezending-van-een-product
- https://www.eccnederland....en/ongevraagde-toezending
- https://www.consuwijzer.n.../ongevraagde-toezendingen

Kan je nog discussiëren of je dat gevoelsmatig wilt en of je die confrontatie aan durft te gaan als dit bedrijf al gelijk van de toren blaast met aangifte.
Aan de andere kant zou dat wat mij betreft de reden zijn om juist die 6 SSD's te houden, ze kunnen de pleures krijgen bij die toko?

Of zie ik hier iets over het hoofd?
Tja, als je je eigen linkjes leest zie je het al beginnen met:
Doet een bedrijf dit toch in de hoop dat u het product koopt, dan mag u het product houden.
Daar is hier geen sprake van, nergens meldt TS dat de webwinkel ergens geld eist, enkel de SSDs terug, dus conclusies dat je het dan zou mogen houden gaan hier dan ook niet op, voordat je je rijk rekent door een foutje van een webwinkel zou ik toch eerst even het gewoon netjes afhandelen of iig de linkjes goed doornemen ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joey-b
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 11:07
Medione1210 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 03:08:Daar ben ik ook wel benieuwd naar @joey-b, al voegen niet alle webwinkels een pakbon bij. Maar als er een pakbon bij zit dan ben je snel klaar met dit probleem.
En misschien kun je in de Postnl app zien of er meerdere pakketten naar je onderweg waren, al heb je dat vast al gecontroleerd.
Dit is mijn enige punt van zorgen, de doos waarin mijn AP werd verzonden is met het oud papier meegegaan.... :F
Maar wat ik mij afvraag, het serienummer van de wifi accespoint kan toch bij een leverancier of iets dergelijks opgezocht worden? Ergens moet er toch registratie zijn dat dit unieke fysieke product met dit serie nummer bij hun is afgeleverd alvorens ze het naar mij sturen?? Als alles zover komt, dan moeten hun toch bewijzen dat ze dit product nog hebben??

Ik ga er even vanuit dat een pakdoos met opvulpapier etc de 300 gram aantikt.
Sowieso vraag ik mij af of je uberhaubt ditzelfde gewicht of zwaarder bereikt wanneer je 6 ssd's verpakt.

Als er een zaak komt mogen za alles van mij controleren en inzien, ik heb niks te verbergen.
Nadat ik woensdag de AP opgehaald en geinstalleerd heb, ben ik die nacht/vroeg in de ochtend naar spanje gevlogen, daar heb ik tot en met zondag op het circuit van Almeria gereden met mijn racemotor.
Zondag laat teruggevlogen, even na middernacht was ik thuis.
Maandagochtend ben ik weer naar werk gegaan en kreeg in de loop van de dag dit leuke bericht van hun.
Na mijn werkdag kreeg ik als kers op de taart een aanreiding met een scooter toen ik uit mijn parkeervak reed. :') :')
Ik was er in iedergeval even helemaal klaar mee, het lijkt wel of dan ook meteen alles tegenzit.

Heb gisteren maar alles van dat ding weer in de verpakking gedaan en wacht het wel gewoon af, meer kan ik niet doen.

In iedergeval bedankt voor alle berichten en tips, dat waardeer ik. (zowel de behulpzame als de wat kritische berichten)
Het gaat mij iets teveel moeite kosten jullie allemaal te beantwoorden.

Zoals ik eerder aangaf laat ik in iedergeval weten hoe dit verder verloopt in dit topic, en na afloop zal ik een review schrijven voor de betreffende webwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:28

Spotmatic

Ken sent me

Het ongevraagd toegestuurd krijgen van een product is altijd een bewuste actie van een partij, in de hoop dat je tot aankoop overgaat. Dat soort zendingen mag je inderdaad houden, maar in dit geval is hier geen sprake van. Het gaat kennelijk om een fout van de shop.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 09:51
@joey-b Volgens mij (maar ik zit niet de webshop business) worden serienummers helemaal niet bijgehouden naar wie ze toegestuurd zijn. Hoogstens houd de fabrikant aan de hand van het serienummer de productiedatum bij.

Verder zou ik de AP, zolang het product goed werkt, en je blij bent met het product zelf (dus niet met webwinkel 'service'), niet terug sturen. Dan kan je alleen maar moeilijkheden krijgen om het geld terug te krijgen... Als hun administratie met het verzenden van items een puinhoop is, dan is er een kans dat de administratie van het ontvangen van items ook een puinhoop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Serienummers worden wel degelijk bijgehouden, dit ivm garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Aikon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:37:
Serienummers worden wel degelijk bijgehouden, dit ivm garantie.
Misschien bij sommige producten/webwinkels maar normaal niet, die worden wel bijgehouden bij de fabrikant maar niet de webwinkel.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@joey-b Waarom zou je het AP terugsturen ?
Als het bevalt is het toch prima. Zou niets aan hun terugsturen. grote kans dat je gezeik krijgt dat het niet aankomt etc etc etc. (elk komend pakje van hen weigeren a/d deur)

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 06-11-2019 10:03 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:49
joey-b schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:06:
[...]

Dit is mijn enige punt van zorgen, de doos waarin mijn AP werd verzonden is met het oud papier meegegaan.... :F
Oh, dat maakt het inderdaad niet makkelijker. Probleem voor de shop (niet voor jouw) is dat ze nu alleen bevestigd zien dat jij een acces point hebt (ontvangen) en dat ze niet aan jouw (en zichzelf) kunnen uitleggen waarom ze denken dat jij SSDs hebt ontvangen.
Want hoe zit dit dan??

"Volgens hun verhaal heeft het pakket met ssd's track and trace en de wifi accespoint niet en krijgen ze die vandaag weer retour."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RGAT schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:50:
[...]

Misschien bij sommige producten/webwinkels maar normaal niet, die worden wel bijgehouden bij de fabrikant maar niet de webwinkel.
De (web)winkel waar ik gewerkt heb, hield dit allemaal netjes bij. Kon je ook allemaal gemakkelijk terugvinden in het systeem als medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey-b
Hackus schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:59:
@joey-b Waarom zou je het AP terugsturen ?
Als het bevalt is het toch prima. Zou niets aan hun terugsturen. grote kans dat je gezeik krijgt dat het niet aankomt etc etc etc. (elk komend pakje van hen weigeren a/d deur)
Idd, ik ga op dit moment niks terugsturen of aannemen.
De AP bevalt prima maar ik houd liever even alles compleet in doos bij elkaar tot dit allemaal afgerond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:46
redwing schreef op woensdag 6 november 2019 @ 05:49:
[...]

Mij is toch echt altijd geleerd dat 700g minder is dan 1,08kg ? :+
Goeiemorgen. 8)7 Met m’n slaperige kop ging ik er van uit dat het 7,0kg was...

Vreemde gang van zaken verder, ik zou een klant nooit op deze manier behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joey-b hebben ze verteld welke ssds ze misplaatst hebben?
M.2 wegen 10gram.
Sata SSD 50gram.
En een draagbare SSD is ook 50gram

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
RGAT schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:50:
[...]

Van alles van meer dan een tientje oid zeker wel, hoe weet de winkel anders of het goede product wordt geretourneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je al geinformeerd bij het afleverpunt of er nog een pakketje is?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Aikon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:39:
[...]

Van alles van meer dan een tientje oid zeker wel, hoe weet de winkel anders of het goede product wordt geretourneerd?
Geloof mij, de winkels die alles wel netjes bijhouden zijn makkelijker te tellen dan diegene die dat niet doen.

Daarnaast is de adminstratie van die webshop dus in twijfel te trekken, dus is het correcte serienummer wel gekoppeld aan die order, en vervolgens t&t?

De hamvraag is, hoe komen ze bij TS uit? Omdat die andere persoon ook precies dat ding heeft gekocht, en SSDs? Waarom zouden die SSDs niet per abuis zijn verpakt met een order van een mobo? Er ontbreekt logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey-b
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:26:
@joey-b hebben ze verteld welke ssds ze misplaatst hebben?
M.2 wegen 10gram.
Sata SSD 50gram..
Nee ze hebben het algemeen over SSD's gehad ik weet dus niet of het M2, Sata of misschien zelfs portable is (die zijn er tegenwoordig ook toch??).
Aikon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:39:
Ik zou ik idd hopen/verwachten dat ze dat bijhouden maargoed, misschien zijn ze zo zeker van hun zaak dat ze gewoonweg niet de moeite nemen dat nummer na te lopen die ik op foto toegestuurd heb, of ze houden zoals anderen zeggen inderdaad geen administratie daarvan bij.
Marzman schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:48:
Heb je al geinformeerd bij het afleverpunt of er nog een pakketje is?
Ja dit heb ik gisterochtend gedaan, deze hadden niet nog een ander pakket liggen, maar ze hebben ook geen camera's hangen.
Na het verhaal ook aan hun uitgelegd te hebben stelde de medewerker van de afhaallocatie me wel gerust dat ik me niet teveel zorgen hoefde te maken in deze situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Heeft TS al beantwoord of er een pakbon bij zat? Zo ja en er staat een wifi repeater op , dan is de discussie meteen klaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
Je hebt je best gedaan, en je hebt geantwoord met foto's.
Ik zou er klaar mee zijn.
Laat ze maar naar de politie gaan, en als het moet een huiszoeking doen....

En als alles onterecht is, en ze starten een rechtszaak, dan maak je een tegeneis voor "tergend en roekeloos geding", en onterecht indienen van klacht.

Je kan ze ook melden dat je meer en meer zin krijgt om dit met naam en toenaam in de pers te gooien.
Goedkope kranten zijn gek op dit soort verhalen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joey-b
Medione1210 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:03:
Heeft TS al beantwoord of er een pakbon bij zat? Zo ja en er staat een wifi repeater op , dan is de discussie meteen klaar toch?
De doos en pakbon als die erin zat ligt bij het oud papier. Dat was inderdaad het ultieme bewijs geweest en had mij veel minder kopzorgen en discussie gescheeld.

Ik vind het alleen een beetje ver gaan om in zo'n ondergrondse papiercontainer van de gemeente te kruipen in de hoop dat ik de doos en pakbon nog kan vinden.

Maar na alle reacties van iedereen hier, collega's en vrienden/familie heb ik het gevoel dat de winkel mij niet veel kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Wat bewijst een pakbon dan? Webshop kan bij wijze van gewoon erin gooien wat ie wil, pakbon evt. nog tekenen, en opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Ik heb alles gelezen denk ik, maar nergens zag ik dat ze jouw bestelling (die je zogezegd niet ontvangen hebt) gaan opsturen.
Volgens hen heb je je AP namelijk nog niet gekregen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
cadsite schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:49:
Ik heb alles gelezen denk ik, maar nergens zag ik dat ze jouw bestelling (die je zogezegd niet ontvangen hebt) gaan opsturen.
hij heeft het AP zelfs op de foto gezet ;) die is gewoon binnengekomen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Aikon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:47:
Wat bewijst een pakbon dan? Webshop kan bij wijze van gewoon erin gooien wat ie wil, pakbon evt. nog tekenen, en opsturen.
Ja dit is bina net zo irrelvant als die mensen die het inpakken filmen als bewijs.
Alsof je het niet 2x kunt inpakken.

Verder is gewoon jou woord tegen hun woord.
Zelfs als je die SSD's hebt.. dikke vinger voor ze.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey-b
Aikon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:47:
Uiteindelijk is het fysieke product in bezit hebben terwijl ze zeggen dat dat onmogelijk is omdat ik iets anders ontvangen moet hebben misschien nog wel het beste bewijs.

Tijd zal het leren

Ik heb trouwens geen mega over en weer gesprekken met ze gehad hoor
Maandag email ontvangen
Ik gebeld en situatie uitgelegd
Na het telefoongesprek een email gekregen met eigenlijk zelfde tekst
Ik email terug gestuurd, met de foto's
Donderdag nog een email van "bedrijfsleider" gekregen met eigenlijk zelfde tekst
mijn laatste email verstuurd en ze succes gewenst.

Nogmaals ik kan niet jullie allemaal quoten/reageren :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey-b
cadsite schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:49:
Klopt dat beweren ze, maar......
Wognummer schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:51:
hij heeft het AP zelfs op de foto gezet ;) die is gewoon binnengekomen namelijk
Dat dus :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cadsite
joey-b schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:57:
[...]

Klopt dat beweren ze, maar......

[...]

Dat dus :)
Weet ik wel, alleen, ze blijven beweren dat je SSD's gekregen hebt en geen AP.
Dus: dat ze eerst dat AP maar opsturen, de sloebers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Als je niet getekend hebt, je hebt geen PostNL melding dat "het" pakketje voor jou ergens ligt of is bezorgd EN de webshop wil verder geen info met jou delen.....

Niks om je zorgen over te maken, jij hebt bewijs dat je de AP hebt terwijl zij beweren van niet. Serienummers worden opgeslagen bij de webshop ivm RMA/garantie/etc.

Ook al heb je ze wel en niet getekend is hun eigen risico. Daarnaast ben jij netjes, correct en zelfs extra ver gegaan om hun te woord te staan en te helpen.

Jammer dat een webshop geen correcte procedure heeft en zelfs dreigt in deze situatie. Je kan nog bellen naar de webshop en eisen de directeur/manager te spreken maar of dat helpt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey-b
cadsite schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:05:
[...]

Aaahhhh zo.... had ik het eigenlijk nog niet eens bekeken, je hebt wel een punt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:08
TERW_DAN schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:59:
Waar zouden die camerabeelden dan gemaakt zijn?
Vroeger kwam ik vaak in grote logistieke centra, en al 5-6 jaar geleden zag je automatische camera's vóór de dozensluiter. Zat webwinkels die volledig automatisch een foto nemen van de doos met inhoud. Er zijn zat klanten die klagen niet het juiste/onvoldoende/onvolledige producten te hebben ontvangen.
Dus bij een beetje grote webwinkel, in de range Azerty/Paradigit etcetera die maken heus wel een foto van elke zending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:54:
Dit is mij nog nooit eerder overkomen en ik weet niet goed wat ik in deze situatie moet doen, hopelijk hebben mensen hier er ervaring mee.
Ik vind het een bijzonder verhaal en er lijkt mij zeker sprake van een misverstand waar in ieder geval jij weinig aan kan doen en aan kan veranderen.

Je hebt het artikel dat je hebt besteld ontvangen en je hebt een artikel dat je niet hebt besteld ook niet ontvangen.

Je kan weinig anders doen dan dit blijven herhalen. Mocht je alsnog de ssd's ontvangen, moet je daar natuurlijk wel melding van maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof een stagiair of een tijdelijke kracht daar die SSD's fout heeft verstuurd en nu in blinde paniek probeert met alle mogelijke middelen zijn fout goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:26
cadsite schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:05:
[...]

Om dan vervolgens je nieuwe AP weer terug te sturen onder WKOA waarna je je geld terug vraagt :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ramon 73 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:12:
[...]

Vroeger kwam ik vaak in grote logistieke centra, en al 5-6 jaar geleden zag je automatische camera's vóór de dozensluiter. Zat webwinkels die volledig automatisch een foto nemen van de doos met inhoud. Er zijn zat klanten die klagen niet het juiste/onvoldoende/onvolledige producten te hebben ontvangen.
Dus bij een beetje grote webwinkel, in de range Azerty/Paradigit etcetera die maken heus wel een foto van elke zending.
Het lijkt erop dat de pakbon en de foto's niet met elkaar overeenkomen. En waarschijnlijk heeft er dan iemand geklaagt dat hij zijn 6 SSd's niet ontvangen heeft. De grote vraag is of hij dan ook een AP heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het wegen is leuk, maar zal weinig bewijzen. Het is allebei vrij licht spul.
Het is makkelijk als ze stellen: je hebt een monitor gekregen en je kunt met de T&T aantonen dat het pakket daar veel te licht voor was. Nu is dat niet echt aan te tonen.

Je blijft goed antwoord geven en je stelt dat je hebt ontvangen wat je hebt besteld en dat je verder weinig kunt betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:51
CurlyMo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:24:
[...]

Om dan vervolgens je nieuwe AP weer terug te sturen onder WKOA waarna je je geld terug vraagt :p
Om vervolgens je schuldig te maken aan verduistering d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 16:57
Hieropvolgend heb ik een email teruggestuurd met een foto van de doos met barcode en een foto van de verpakking met serienummer van de wifi accespoint met de opmerking dat ik wel degelijk de wifi accespoint heb gekregen.
joey-b schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:06:
Maar je hebt dus na de beschuldiging van de webshop een foto van de verpakking/doos met barcode gemaakt, en deze vrijwel direct daarna bij het oud papier gegooid?

*Ik ga er echt wel van uit dat jij niet staat te liegen hoor, ik neem aan dat je anders geen nieuw topic opent. :P Imo niet echt netjes hoe de webwinkel hier handelt..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SmiGueL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:06:

Maar je hebt dus na de beschuldiging van de webshop een foto van de verpakking/doos met serienummer gemaakt, en deze vrijwel direct daarna bij het oud papier gegooid?

*Ik ga er echt wel van uit dat jij niet staat te liegen hoor, ik neem aan dat je anders geen nieuw topic opent. :P Imo niet echt netjes hoe de webwinkel hier handelt..
Nee, zover ik het heb gelezen heeft TS een foto gemaakt van de doos waar de AP in zit, daar staat ook het serie-nummer op. De foto is in dit topic terug te vinden. Echter heeft TS de doos waarin de AP is geleverd met verzend label reeds bij het oudpapier gedaan. Helaas gaat dit direct naar een ondergrondse container. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik iets bestel, dan zit het product in een doos. Die doos wordt in een nieuwe doos gedaan, waar men het adresetiket op plakt.

De verzenddoos is bij het oude papier gegaan, de doos waar de AP in zat, heeft ie nog.

Zo moeilijk is dat toch niet ?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SmiGueL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:06:
[...]

[...]

Maar je hebt dus na de beschuldiging van de webshop een foto van de verpakking/doos met serienummer gemaakt, en deze vrijwel direct daarna bij het oud papier gegooid?
Nee ts heeft het pakket vorige week woensdag uitgepakt en geïnstalleerd.
Buiten doos weggegooid, naar Spanje gegaan en de maandag er op (afgelopen maandag) kwam het mailtje van de webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
_Dune_ schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:10:
Nee, zover ik het heb gelezen heeft TS een foto gemaakt van de doos waar de AP in zit, daar staat ook het serie-nummer op. De foto is in dit topic terug te vinden. Echter heeft TS de doos waarin de AP is geleverd met verzend label reeds bij het oudpapier gedaan. Helaas gaat dit direct naar een ondergrondse container. :)
Er staat letterlijk:
met een foto van de doos met barcode EN een foto van de verpakking met serienummer van de wifi accespoint
Dus 2 foto's.
Ik dacht dus aan een van de productdoos, en een van de verpakkingsdoos.
Vandaar mijn vraag. :)

Hij zegt trouwens ook:
Vandaag kreeg ik nagenoeg dezelfde reactie dat ik niet de wifi repeater ontvangen kan hebben en dat de wifirepeater ook in een andere kleur doos zat als de foto die ik stuurde....
Ik neem aan dat hier de verpakkingsdoos bedoeld wordt, waarvan hij een foto gestuurd heeft, en niet die van het product?
Ze gaan een Wifirepeater model X vast niet in een SSD model Y doos versturen.. :P

[ Voor 29% gewijzigd door SmiGueL op 06-11-2019 14:44 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 17-09 10:49
Ik zo in ieder geval ook officieel excuses eisen, ik vind het nogal onbeschoft om een klant zo te behandelen. Die track en trace info die jij hebt, hadden zij ook kunnen achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:14

Liberteh

All your base belong to me

Het is je al vaker verteld: Geen zorgen, zo te horen sta jij volledig in je recht. Maar ik snap wel dat het impact op je heeft als een webshop opeens gaat dreigen en ik vind het dan ook netjes hoe je hier mee omgaat.

Ik heb eigenlijk nog niemand de situatie om zien draaien:

Als ik een product koop dan is de webshop verantwoordelijk voor het product totdat ik het in mijn handen heb of een handtekening gezet heb voor ontvangst. Nu is het mij wel eens gebeurd dat ik iets ontvangen zou hebben terwijl dit niet zo was. Er was een handtekening te zien maar deze was (duidelijk) niet van mij.

Het heeft wat moeite gekost maar volgens de wet is de webshop alsnog aansprakelijk tenzij écht aannemelijk kunnen maken dat ik het pakket ontvangen heb. Omdat zowel zij als ik uit te goeder trouw handelde hebben zij hun verlies genomen en mijn bestelling nogmaals verstuurd. Vervolgens is het de webshop hun pakkie an om het met de transporteur op te lossen (iets wat zij hebben laten zitten, die tijd kostte meer geld dan het product (wat niet goedkoop was)).

Dit is hoe de wereld werkt. Leg dit eens tegen die belachelijke eisen van de webshop neer.

EDIT: Voor de volledigheid even wat moeite voor je gedaan. Ik ga er vanuit dat de veronderstelde SSD's gewoon zonder metallic coating zijn, en daarom nog iets lichter dan deze modellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ufl1NvARWC3hyKQXOYSwJYVY/full.jpg

Helaas heb je de doos niet meer, daarmee kan je toch echt wel het e.e.a. uitsluiten i.t.t. dat wat mensen hier vermelden. Maar wij doen nu alle moeite terwijl de webshop gewoon een beetje zit te dreigen met zaken die ze niet vrij willen geven. Het balletje ligt nu toch echt bij hun.

[ Voor 19% gewijzigd door Liberteh op 06-11-2019 14:49 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey-b
SmiGueL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:17:
Dus 2 foto's.
Ik dacht dus aan een van de productdoos, en een van de verpakkingsdoos.
Vandaar mijn vraag. :)
Ja, oplettend.
Toen ik het verzend pakket ging ophalen, heb ik er een foto van gemaakt en deze via whatsapp gestuurd.
Deze foto heb ik later dus in mijn mail kunnen gebruiken (ook al was de doos op dat moment al weggegooid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@joey-b Ik heb het niet kunnen terugvinden, maar heb jij al eens telefonisch contact gehad met de betreffende webshop?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Dune_ schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:45:
@joey-b Ik heb het niet kunnen terugvinden, maar heb jij al eens telefonisch contact gehad met de betreffende webshop?
Ja, zie joey-b in "Webwinkel beweert dat ik ander product heb ontvangen, wat nu"

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Eenmaal dus, ik zou er gewoon nogmaals een telefoontje er aan wagen, met eigenlijk het verzoek te stoppen met de onzin… en dat zij nu voldoende informatie hebben, om de SSD's leders te moeten gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
En altijd het gesprek opnemen. Ja, dat is gewoon toegestaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Virtuozzo op 06-11-2019 15:00 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Vandaag kreeg ik nagenoeg dezelfde reactie dat ik niet de wifi repeater ontvangen kan hebben en dat de wifirepeater ook in een andere kleur doos zat als de foto die ik stuurde.... en dat ze alsnog aangifte gaan doen.
Later op de avond kreeg ik als vervolg op het telefoongesprek een email dat ik volgens hun camerabeelden onmogelijk de wifi repeater ontvangen kon hebben.
Dus omdat jij een foto gestuurd hebt van een doos die niet gelijk is aan een een doos waar een wifi repeater in verpakt wordt durven ze te beweren dat jij de door hun zoekgeraakte SSD's daar in hebt zitten? 8)7

Laat ze eerst maar eens bewijzen dat die SSD's zijn verpakt in EXACT dezelfde doos als die jij nu ontvangen hebt...
Dat laatste hebben ze schijnbaar geen eens bewijs van.. Omdat die waarschijnlijk nooit in die doos hebben gezeten..

Ik verwacht dat er iemand daar een grote f*ckup gemaakt heeft en nu buiten alle protocollen om probeert de 'onschuldige' klant te vinden.

Die zaak opbellen en bij een hoger geplaatst iemand aangeven dat ze de boei flink verkloot hebben en op deze manier veel klanten gaan verliezen kan volgens mij echt geen kwaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
Virtuozzo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:59:
En altijd het gesprek opnemen. Ja, dat is gewoon toegestaan.
Was dat niet onmogelijk gemaakt in de nieuwe Android 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ossi schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:17:
[...]

Was dat niet onmogelijk gemaakt in de nieuwe Android 10?
Tweede telefoon ernaast leggen en de telefoon op luidspreker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
TS moet gewoon de naam hier plaatsen, kunnen ze direct zien dat dit niet de manier is om zaken te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 06-11-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zijn gewoon apps voor. Wordt hier standaard toegepast.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
NotSoSteady schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:22:
TS moet gewoon de naam hier plaatsen, kunnen ze direct zien dat dit niet de manier is om zaken te doen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60514430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
_Dune_ schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:49:
[...]

Eenmaal dus, ik zou er gewoon nogmaals een telefoontje er aan wagen, met eigenlijk het verzoek te stoppen met de onzin… en dat zij nu voldoende informatie hebben, om de SSD's leders te moeten gaan zoeken.
Ik zou er niet eens meer over bellen. Als ze nog een keer mailen zou ik reageren met: "nee, ik heb die SSDs niet gezien, ik heb wel de door mij bestelde AP ontvangen. Mocht ik die SSDs toch nog in handen krijgen, dan laat ik jullie dat terstond weten, verder wens ik jullie succes met het uitzoeken."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Heeft de topicstarter inmiddels niet genoeg advies gehad?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31
DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:48:
Nou, ik heb het er hier thuis nog even over gehad, en we vinden dat we de TS best wel nóg een keer kunnen vragen of hij dat afleverpunt nou al gebeld heeft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Howmessages
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 10:33
Hieropvolgend heb ik een email teruggestuurd met een foto van de doos met barcode en een foto van de verpakking met serienummer van de wifi accespoint met de opmerking dat ik wel degelijk de wifi accespoint heb gekregen.

Vandaag kreeg ik nagenoeg dezelfde reactie dat ik niet de wifi repeater ontvangen kan hebben en dat de wifirepeater ook in een andere kleur doos zat als de foto die ik stuurde.... en dat ze alsnog aangifte gaan doen.
joey-b schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:06:
[...]

Ik twijfel dus juist om dit ding retour terug te sturen, meer omdat ik dan helemaal geen bewijs meer heb van wat ik ontvangen heb.
Maar eigenlijk wil ik mijn geld terug en dan koop ik het wel ergens anders
Dat is natuurlijk volledig te begrijpen en ik zou de AP ook niet terugsturen. Maar wat je hierboven beschrijft, geeft jou wel een juridisch zeer interessante situatie waar ik gebruik van zou maken.

De handelaar stelt de AP nooit te hebben geleverd en stelt ook dat de AP die jij in ontvangst hebt genomen, nooit door hem geleverd kan zijn, inclusief argumenten waarom. Dit betekent dat hij aangeeft zijn eigen plicht tot nakoming van de overeenkomst nog niet is nagekomen en het blijkt ook niet dat hij van plan is dit wel te gaan doen.

Ondanks dat de wet stelt dat je geen reden nodig hebt, is hier sprake van een uitstekende reden om de koop te herroepen en jouw geld terug te eisen om elders de AP te kopen. Dat hij van mening is dat jij andere goederen zou hebben "gestolen", staat volledig los van de overeenkomst. Hij zal zich aan het herroepingsrecht moeten houden en het geld dan terug moeten betalen.

Ik zou een e-mail sturen waarin je aangeeft dat je de koop herroept en het aankoopbedrag binnen 14 dagen op jouw rekening terug verwacht. Dat het overeengekomen immers niet door de handelaar is afgeleverd en ook niet blijkt dat hij wel van plan is dit te doen. Dat je voor een raadsel staat hoe een AP van exact hetzelfde type toch bij jou is beland en je deze in bewaring neemt totdat de rechtmatige eigenaar - waarvan de handelaar aangeeft dit nooit te kunnen zijn - zich bij jou meldt. Dat je elders wel een AP koopt waar wel geleverd gaat worden. En dat je het heel vervelend vindt dat de handelaar goederen kwijt is geraakt, maar dat dit volledig los staat van de overeenkomst.

Verwacht overigens niet dat jij het geld terugkrijgt. Je moet het meer zien als een indekking voor de kleine kans dat de handelaar gaat dagvaarden of dat de AP gebrekkig is. In het eerste geval kun je een eis in reconventie instellen en breng je de handelaar in verlegenheid bij de rechter. In het tweede geval wil je natuurlijk niet in de situatie terecht komen dat jij moet gaan bewijzen dat de AP wel bij de handelaar vandaan komt maar kun je direct terugbetaling gaan eisen. Dat is veel gemakkelijker.

Als hij met excuses komt en toegeeft het bij het verkeerde eind te hebben, wordt het helemaal interessant. Maar dat is een discussie voor later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:48:
Ik denk het ook, maar doe eens gek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06
zetje01 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:32:
[...]

Nou, ik heb het er hier thuis nog even over gehad, en we vinden dat we de TS best wel nóg een keer kunnen vragen of hij dat afleverpunt nou al gebeld heeft.
echt? Hier werd unaniem geroepen dat ie het netjes afgehandeld heeft en het nu wachten is op stappen/reactie van de webshop.

btw @joey-b je kan natuurlijk wel een linkje naar een shopreview delen :*)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Bockelaar schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:46:
btw @joey-b je kan natuurlijk wel een linkje naar een shopreview delen :*)
Shopreview is, voor zover ik weet, bedoeld voor afgeronde ervaringen. Gezien de communicatie tussen TS en shop is dit duidelijk nog niet afgerond. Dus lijkt mij dat een shopreview nog niet is toegestaan. Dit om te voorkomen dat een review geplaatst wordt als druk/chantagemiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:20
vanaalten schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:30:
[...]

Shopreview is, voor zover ik weet, bedoeld voor afgeronde ervaringen. Gezien de communicatie tussen TS en shop is dit duidelijk nog niet afgerond. Dus lijkt mij dat een shopreview nog niet is toegestaan. Dit om te voorkomen dat een review geplaatst wordt als druk/chantagemiddel.
Maar dit komt niet naar voren op de site zelf. En ook in de AV komt dit naar naar voren in het shopreview gedeelte.

5.5 Het Lid kan zijn ervaringen met en beoordelingen van webshops toevoegen aan de Shopreview. Indien het Lid zelf een webshop heeft, is het nadrukkelijk niet toegestaan om direct of indirect (bijvoorbeeld via medewerkers of familieleden) beoordelingen van de eigen webshop aan de Shopreview toe te voegen, dan wel anderszins de informatie over de eigen webshop te beïnvloeden.

5.6 Het Lid kan beoordelingen, besprekingen en betrouwbaarheidsstatistieken van hardware, software en consumentenelektronica toevoegen aan de Productreview.

5.7 Het Lid mag de ervaringen, beoordelingen en besprekingen die hij toevoegt aan de Shop- en Productreviews op de Website ook op andere sites plaatsen, waaronder sites van hemzelf of van derden. Echter, het Lid zal dergelijke ervaringen, beoordelingen en besprekingen, en daarmee vergelijkbare ervaringen, beoordelingen en besprekingen, niet op sites van hemzelf of van derden plaatsen indien deze sites met een commercieel oogmerk worden geëxploiteerd. Indien Tweakers of de Crew vaststelt dat een Lid in strijd handelt met het voorgaande, dan kan Tweakers de toevoegingen van het Lid aan de Shop- en/of Productreview van de Website verwijderen. Het is altijd toegestaan om de ervaringen, beoordelingen en besprekingen die het Lid toevoegt aan de Shop- en Productreviews te plaatsen op websites van DPG Media B.V. en/of al haar dochtermaatschappijen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:51
vanaalten schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:30:
[...]

TS heeft het product toch ontvangen? Daarmee is de transactie tot dusver afgerond en kan er in essentie al een review worden gegeven.
Verder zou dit verhaal nog wel een staartje kunnen krijgen, zoals een rechtszaak, politieverhoor of wellicht bieden ze alsnog excuses aan.
Echter kan dit nog wel maanden of zelfs wel jaren duren voordat je dit conflict als " volledig afgerond " kunt beschouwen.
Maar wie weet hoort TS nooit meer wat van ze en wanneer mag TS dan pas een review plaatsen volgens jou?

Vergeet ook niet dat de reviews nog aanpasbaar en aan te vullen zijn.
De crew van Tweakers kan hier verder zelf wel goed toezicht op houden of aan al de criteria wordt voldaan ;)
En mocht de webshop er niet mee eens zijn, dan kunnen die vast ook wel een klacht indienen bij Tweakers of contact opnemen met TS.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
loki504 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:09:
[...]

Maar dit komt niet naar voren op de site zelf. En ook in de AV komt dit naar naar voren in het shopreview gedeelte.
Op het moment dat je een review gaat inkloppen (na de winkel geselecteerd te hebben) staat aan de rechterkant een kolom 'richtlijnen' met o.a. "Je aankoopervaring met een webwinkel is afgerond.".

D'r staat ook een link naar de PriceWatch FAQ met o.a. de tekst "Het gaat erom dat je ervaring met een webwinkel een afgeronde aankoop betreft. (...) Je hebt daarnaast geen openstaande acties meer met of bij de webwinkel, tenzij de wettelijke periode van 30 dagen tot levering is overschreden en je nog geen product hebt mogen ontvangen van de webshop."
Lijkt mij dat een verzoek van de winkel voor terugsturen van spullen - terecht of niet - wel een openstaande actie is: ofwel retour sturen indien terecht, ofwel weerleggen en de discussie aan gaan.

Maar voor de zekerheid, misschien dat @Euphanasia hier wat over kan zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
vanaalten schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:27:
[...]

Op het moment dat je een review gaat inkloppen (na de winkel geselecteerd te hebben) staat aan de rechterkant een kolom 'richtlijnen' met o.a. "Je aankoopervaring met een webwinkel is afgerond.".

D'r staat ook een link naar de PriceWatch FAQ met o.a. de tekst "Het gaat erom dat je ervaring met een webwinkel een afgeronde aankoop betreft. (...) Je hebt daarnaast geen openstaande acties meer met of bij de webwinkel, tenzij de wettelijke periode van 30 dagen tot levering is overschreden en je nog geen product hebt mogen ontvangen van de webshop."
Lijkt mij dat een verzoek van de winkel voor terugsturen van spullen - terecht of niet - wel een openstaande actie is: ofwel retour sturen indien terecht, ofwel weerleggen en de discussie aan gaan.

Maar voor de zekerheid, misschien dat @Euphanasia hier wat over kan zeggen?
Lijkt mij een goede. Want erg duidelijk zijn ze hier niet in. En zoals @vanaalten zegt. Wanneer is het dan wel afgerond? Nu is dit wel een apparte situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Als TS besluit dat het hiermee is afgedaan en ook geen actie meer verwacht van de webshop mag er wat mij betreft een review geschreven worden.

Echter vind ik het nu wat kort na besteldatum dat ik denk dat er nog wel een reactie uit de shop gaat komen om het op te lossen.
Ik zou het op zijn minst nog een week geven om te kijken of er nog een reactie vanuit de shop komt.

En mocht de webshop achteraf komen met bewijs dat de review wel degelijk als pressiemiddel wordt gebruikt dan zullen wij dit opnieuw bekijken en kan een gevolg zijn dat de review alsnog wordt verwijderd.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
vanaalten schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:27:
Mocht er bij de webshop een keer wat fout gaan zou een terugstuur request (voor een onverstuurd item) dan natuurlijk de perfecte manier zijn om een negatieve review te voorkomen.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling. :P ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joey-b
Ik heb sinds dinsdag niks meer van ze gehoord.
Zelf wil ik graag weten of het pakket (zonder label) weer door hun in ontvangst is genomen en wat daar dan inzat.
Goedschiks of kwaadschiks in beidde gevallen had ik wel iets van een reactie van hun verwacht.

Ik wacht nu tot vrijdag of ze nog iets van hun laten horen, op die dag beweren ze aangifte te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joey-b schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:24:
Ik heb sinds dinsdag niks meer van ze gehoord.
Zelf wil ik graag weten of het pakket (zonder label) weer door hun in ontvangst is genomen en wat daar dan inzat.
Goedschiks of kwaadschiks in beidde gevallen had ik wel iets van een reactie van hun verwacht.

Ik wacht nu tot vrijdag of ze nog iets van hun laten horen, op die dag beweren ze aangifte te doen.
Zal niks meer vragen. je hebt ontvangen wat je hebt gekocht, en klaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:54

The_Worst

Unox

Ik zou er geen moeite meer insteken want je bent al zeer welwillend geweest. Je hebt meer dan duidelijk gemaakt dat je alleen een access point hebt ontvangen.

Een eventuele volgende mail alleen nog beantwoorden met dat je de aangifte met vertrouwen tegemoet ziet en dat je meewerkt aan een eventueel politieonderzoek maar dat je wel afziet van verdere communicatie met hen.

Hoewel ik niet denk dat de politie hier ook maar enige moeite in gaat steken want er is gewoon een fout gemaakt in het magazijn.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Euphanasia schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:52:
Als TS besluit dat het hiermee is afgedaan en ook geen actie meer verwacht van de webshop mag er wat mij betreft een review geschreven worden.

Echter vind ik het nu wat kort na besteldatum dat ik denk dat er nog wel een reactie uit de shop gaat komen om het op te lossen.
Ik zou het op zijn minst nog een week geven om te kijken of er nog een reactie vanuit de shop komt.

En mocht de webshop achteraf komen met bewijs dat de review wel degelijk als pressiemiddel wordt gebruikt dan zullen wij dit opnieuw bekijken en kan een gevolg zijn dat de review alsnog wordt verwijderd.
Dat laatste, is dat niet een beetje oneerlijk? De webshop zal uiteraard niet blij zijn met de review en erover klagen en willen dat ie verdwijnt.

Edit: niet goed gelezen, excuses.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:09

paQ

bijzondere wijze van censuur :/

zoals al eerder in dit topic werd aangehaald zie ik werkelijk niet wat nou het probleem daarvan is -het schrijven van een review of noemen van de naam- behalve dat de webshop in kwestie ZOU kunnen gaan mekkeren tegen tweakers, en zo krabt aan het verdienmodel achter de website.

Als TS de titel had gekozen: apaccesspoint.nl beweert dat ik ander product heb ontvangen, wat nu
Dan was er toch compleet niets bezwaarlijks :?

[ Voor 179% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2019 16:06 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Mag de discussie over censuur, het wel of niet (mogen) plaatsen van de naam van de webshop enz. stoppen hier? Die is meer iets voor Shopping Forum - Feedbacktopic, waar die ook al bezig is.

Dan kunnen we hier weer verder met het probleem van TS.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
En @joey-b, hebben ze aangifte gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dat weet je zelf niet. En kan je ook niet makkelijk opvragen zover ik weet. Het is wachten tot er bericht komt vanuit de politie als die ernooit komt. Maar in dit geval vermoed ik dat de agente de aangifte noteren en daarna niets mee doen. Anders zal het OM hier echt geen aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28
En @joey-b , iets gehoord?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 21:29
Plottwitst, TS is opgepakt omdat hij 6 SSD's op Marktplaats aanbood. :X

Nee, gekheid. Ben ook zeer benieuwd naar de afloop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Iedere dag een topic kicken met alleen de vraag of TS al meer weet, is niet de bedoeling. Heeft TS meer informatie die die wilt delen, komt die er vanzelf wel mee.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• joey-b
Yorinn schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:22:
[mbr]Iedere dag een topic kicken met alleen de vraag of TS al meer weet, is niet de bedoeling. Heeft TS meer informatie die die wilt delen, komt die er vanzelf wel mee.[/]
Idd, zodra ik iets hoor laat ik het weten.
Iedereen kan ervanuit gaan wanneer ik hier niks plaats er ook geen nieuws is.

Zelf ben ik niet van plan weer contact met hun op te nemen.

Als ik na een paar weken nog niks gehoord heb zal ik wel een beoordeling/review over deze winkel toevoegen op tweakers.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• joey-b
Nou we gaan weer verder.

Ik krijg net een email dat ik een bestelling bij de webwinkel geplaatst heb.
6 ssd.... van een totaalprijs van 4000 euro....

Ik heb onmiddelijk gebeld dat er een bestelling op mijn naam en account geplaatst is waarvan ikzelf niet de bestelling geplaatst heb.

De bestelling hebben hunzelf onder mijn account aangemaakt omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat ik die ssd's heb.
Ik heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens bent omdat ik die bestelling niet gedaan heb en ook de ssd's niet heb ontvangen.
Hij wilde hier verder niets mee doen.

Daarnaast heb ik aangegeven dat ik het vreemd vind dat de serienummer van mijn wifi repeater die ik doorstuurde niet nagekeken werd, dit moeten ze ergens registreren lijkt mij nogsteeds. Al is het maar voor retour- of garantiebeleid.

Ook heb ik aangegeven dat ik graag op de hoogte gesteld wil worden welke producten er in het andere pakketje zonder verzendlabel zat wat vorige week dinsdag/woensdag weer bij hun terug afgeleverd zou moeten zijn.
Daar kon die persoon op de telefoon mij niks over vertellen of was die niet van op de hoogte...

Ten eerste, mag een webwinkel zomaar een bestelling namens mij op mijn account plaatsen??
Ik begin nu sterk te overwegen aangifte te doen....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
joey-b schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:43:
niet overwegen: gewoon doen!
dit is fraude/oplichting

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het is tijd om naar de politie en een jurist te gaan met dit verhaal, want het begint nu uit de hand te lopen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nou we gaan weer verder.

Ik heb onmiddelijk gebeld dat er een bestelling op mijn naam en account geplaatst is waarvan ikzelf niet de bestelling geplaatst heb.

De bestelling hebben hunzelf onder mijn account aangemaakt omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat ik die ssd's heb.
Ik heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens bent omdat ik die bestelling niet gedaan heb en ook de ssd's niet heb ontvangen.

Daarnaast heb ik aangegeven dat ik het vreemd vind dat de serienummer van mijn wifi repeater die ik doorstuurde niet nagekeken werd, dit moeten ze ergens registreren lijkt mij nogsteeds. Al is het maar voor retour- of garantiebeleid.

Ook heb ik aangegeven dat ik graag op de hoogte gesteld wil worden welke producten er in het andere pakketje zonder verzendlabel zat wat vorige week dinsdag/woensdag weer bij hun terug afgeleverd zou moeten zijn.
Daar kon die persoon op de telefoon mij niks over vertellen of was die niet van op de hoogte...

Ten eerste, mag een webwinkel zomaar een bestelling namens mij op mijn account plaatsen??
Jij weet zeker dat jouw account gegevens niet op straat zijn komen te liggen en dat iemand anders met jouw gegevens nu deze bestelling heeft gedaan? Overweeg eens om jouw wachtwoord(en) te wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
Nou we gaan weer verder.

Lijkt me een beetje een open deur intrappen? Nee natuurlijk mag dat niet zomaar.
En doe gewoon aangifte en gooi die naam van de webshop is online.

[ Voor 19% gewijzigd door Jordy_413 op 14-11-2019 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 11:39
_Dune_ schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:49:
[...]

Jij weet zeker dat jouw account gegevens niet op straat zijn komen te liggen en dat iemand anders met jouw gegevens nu deze bestelling heeft gedaan? Overweeg eens om jouw wachtwoord(en) te wijzigen.
Hij lijkt in de volgende alinea te impliceren dat de webshop heeft toegegeven dit zelf gedaan te hebben.
Nu hebben ze zogenaamd op papier dat hij die spullen heeft besteld; ze proberen hem gewoon te naaien. Dus voor @joey-b belangrijk om goed gedocumenteerd te hebben dat ze éérst kwamen met de verzendclaim en daarna pas een bestelling is 'gecreëerd'.

Overigens nog een tip: als ze het inderdaad hebben toegegeven telefonisch, zou ik het even via de e-mail bevestigen dat ze dat gedaan hebben. Anders heb je geen bewijs dat ze het toegegeven hebben.

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
mvz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:50:
[...]

En dit inderdaad, behoedt ons voor deze ellende in de toekomst :)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60514430

Dit is al eerder in de post gegooid nog geen 2 pagina's terug.

[ Voor 11% gewijzigd door JohnnyDon op 14-11-2019 10:55 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu maar 1 tip. Stop met bellen en begin alles op mail te doen.

• joey-b
[...]

Ze hebben dus zelf die bestelling aangemaakt en aan mijn account gekoppelt

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
joey-b schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:59:
[...]

Ze hebben dus zelf die bestelling aangemaakt en aan mijn account gekoppelt
en die staat op welke datum?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

joey-b schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:59:
[...]

Ze hebben dus zelf die bestelling aangemaakten aan mijn account gekoppelt
Heb je rechtsbijstand?

Misschien tijd om aangifte te doen, dat er valse orders op jouw naam worden geplaatst (voordat de shop aangifte tegen jou doet).

/▌

Verwijderd

Ik begin nou toch wel erg nieuwsgierig te worden naar de prutser waar je dat AP besteld hebt.
Persoonlijk zou dit het moment zijn waarop ik het dossier netjes in orde zou gaan maken en hij zijn AP retour gaat krijgen onder WKOA. Daarna een eerlijke review (dat die vernietigend wordt heeft de webshop zelf veroorzaakt) en op de zwarte lijst.

Voor de rest: rechtsbijstandverzekering. Die kunnen je ook adviseren over waar je precies aangifte van moet doen m.b.t. die bestelling die ze onder jouw naam in het systeem gezet heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2019 11:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:00:
Ik begin nou toch wel erg nieuwsgierig te worden naar de prutser waar je dat AP besteld hebt.
Persoonlijk zou dit het moment zijn waarop ik het dossier netjes in orde zou gaan maken en hij zijn AP retour gaat krijgen onder WKOA. Daarna een eerlijke review (dat die vernietigend wordt heeft de webshop zelf veroorzaakt) en op de zwarte lijst.

Voor de rest: rechtsbijstandverzekering.
En dan jarenlang achter je geld aan zitten om die AP vergoed te krijgen - dat lijkt me dus echt het stomste dat je op dit moment kan doen. Nog afgezien van het feit dat zijn 14 dagen wkoa al verlopen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 11:36
[...]

Als het hier gaan om een standaard-mail die verstuurd wordt wanneer een order aangemaakt is, dan gaat het hier niet gaan over gestolen gegevens.
Die email zou ik zeker wel bijhouden, de datum daarvan valt nadat de SSD's zogezegd opgestuurd zijn naar je.
Verder zou ik inderdaad ook
a) alles meteen schriftelijk beginnen betwisten; de tijd van telefoneren is voorbij lijkt me.
b) nu met een jurist gaan praten, want dit begint wel heel erg ver te gaan.

Uit nieuwsgierigheid: kan je bij die webshop achteraf betalen ? Want nu lijkt de webshop toch ook zichzelf te naaien.
* Jij plaatst een "goedkoop" order, winkel beweert dat ze je 6 SSD's verstuurd hebben
* daarna gaat de winkel een order aanmaken in jouw account om te beweren dat jij zogezegd 6 SSD's wilde bestellen, maar dan staat de som van 6000 euro toch nog open ? Indien achteraf betalen niet mogelijk is, heb je ook hier een bewijs dat jij dit order niet aangemaakt hebt. Je zal immers eerst moeten betalen voordat je zo'n orderbevestigingsmail krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@joey-b Zoals anderen ook opgemerkt, zorg ervoor dat je alles goed documenteerd. Daarnaast zaken die telefonisch besproken zijn per e-mail bevestigen. Heb je rechtsbijstand, zo ja... laat deze maar aanhaken.

Wat betreft het Access Point, neem de gok dat je geen garantie claims hoeft te doen en neem deze gewoon in gebruik. Zoals hierboven al opgemerkt, het is maar de vraag of jij het geld ooit gaat terugkrijgen als je het Access Point terug stuurt.
rouchken11 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:03:
[...]
Als het hier gaan om een standaard-mail die verstuurd wordt wanneer een order aangemaakt is, dan gaat het hier niet gaan over gestolen gegevens.
Als ik jouw accountgegevens heb van een willekeurige webwinkel, ik plaatst een bestelling op jouw naam, maar wijzig verder geen gegevens, dan ontvang jij een e-mail m.b.t. de bestelling. Toch? :)

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 14-11-2019 11:06 ]

• joey-b
Tens schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:59:
[...]

en die staat op welke datum?
vandaag

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 11:36
_Dune_ schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:04:
@joey-b Zoals anderen ook opgemerkt, zorg ervoor dat je alles goed documenteerd. Daarnaast zaken die telefonisch besproken zijn per e-mail bevestigen. Heb je rechtsbijstand, zo ja... laat deze maar aanhaken.

Wat betreft het Access Point, neem de gok dat je geen garantie claims hoeft te doen en neem deze gewoon in gebruik. Zoals hierboven al opgemerkt, het is maar de vraag of jij het geld ooit gaat terugkrijgen als je het Access Point terug stuurt.

[...]

Als ik jouw accountgegevens heb van een willekeurige webwinkel, ik plaatst een bestelling op jouw naam, maar wijzig verder geen gegevens, dan ontvang jij een e-mail m.b.t. de bestelling. Toch? :)
Dat klopt, maar dan had de TS een eerdere mail gehad moeten hebben over de 6 SSD's die nu zoek geraakt zijn en zogezegd bij de TS op een plank liggen.
Als er nu een email komt ivm 6 bestelde SSD's, dan gaat het om de 2de maal dat ze de TS bij zijn (belgisch spreekwoordelijke) pietje hebben en zou hij een 2de orderbevestigingsmail moeten krijgen.

Bovendien denk je dan toch dat de webwinkel even reageert met "hey jongen, je patst ons 6 SSD's, en nu bestel je er opnieuw 6, wie denk je dat we zijn ?"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
lekker slim, moeten ze wel even uitleggen hoe ze dagen eerder al wisten dat jij die ssd's ontvangen hebt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmiGueL
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:55:
Ik heb nu maar 1 tip. Stop met bellen en begin alles op mail te doen.
Of zorg dat je een Call Recorder geinstalleerd hebt. Móchten ze dan bellen dan heb je iig alles opgenomen.

(Zoals bewijs dat ze achteraf die 6 SSD's hebben toegevoegd, en jij deze daardoor dus ook niet besteld kan hebben)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:02:
[...]

En dan jarenlang achter je geld aan zitten om die AP vergoed te krijgen - dat lijkt me dus echt het stomste dat je op dit moment kan doen. Nog afgezien van het feit dat zijn 14 dagen wkoa al verlopen zijn.
Niet het einde van de wereld. Al is eerst overleggen met je rechtsbijstand natuurlijk wel verstandig. Ik zou principieel niets meer met deze partij te maken willen hebben en er al helemaal niet afhankelijk van willen zijn voor eventuele garantie.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:13:
[...]

Niet het einde van de wereld. Al is eerst overleggen met je rechtsbijstand natuurlijk wel verstandig. Ik zou principieel niets meer met deze partij te maken willen hebben en er al helemaal niet afhankelijk van willen zijn voor eventuele garantie.
Als die accespoint goed werkt zou ik die zeker niet terugsturen. Ik zou wel hopen geen garantie te hoeven claimen :)

Als je hem terugstuurd verekenen ze het met dat SSD-verhaal

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nou we gaan weer verder.

Is het verstandig voor de zekerheid en volledigheid om die 'order' te annuleren?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Speculeren over bij welke webshop TS heeft besteld, is niet de bedoeling in dit topic.
• (Algemene) feedback op dit topic, en elk ander topic in SF, mag zoals gewoonlijk in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic en wordt het de Trashcan ingegooid.