Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

Ik reken tegenwoordig alles terug per 100ml/g qua booschappen. Al het gehakt/vlees gooi ik of met verpakking zo de vriezer in, of als het gedeeld moet worden met diepvriezerzakken van de Action waarbij ik ook vlees label met vriezeretiketten van de Action. Een normaal stuk vlees reken ik 1 euro p/s in de aanbieding bijv.

Ik koop overigens steeds meer van Aliexpress, de meest stompzinnige dingen omdat de verzendkosten alleen al minder zijn dan hier. Gewoon een lampje voor 6 euro met 1-2 euro verzendkosten welke hier 12-15 euro zou kosten. Verjaardagsspullen voor zoontje? Complete set voor niet meer dan 12 eurie waarvoor je hier ergens 40-50 kwijt zou zijn.

Mijn laatste reviews: Wiko View 2 Plus | Samsung 50ru7170

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 00:25
Sissors schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:07:
[...]

Dingen als een Ziggo Box staan er bekend om een debiel groot standby verbruik te hebben, al zou de nieuwste dat moeten hebben opgelost. Een TV die de laatste 10 jaar is gemaakt heeft zo'n laag standby verbruik dat je meer energie verbruikt door naar de stekkerdoos te lopen dan wat je bespaard door hem met de stekkerdoos uit te zetten.

Helemaal leuk zijn van die smartplugs die goed zouden zijn om op die manier energie te besparen, al is hun standby verbruik hoger dan dat van je TV 8)7
duidelijk, dan zit ik wel goed met 2x een ziggo next kastje en een tv van enkele jaren oud.

Wel interessant overigens om eens na te meten hier.

• Lulukai
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:01

Lulukai

God's gift to women

99ruud99 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:15:
@waah Sta lampen zijn van die lampen die je alleen aandoet voor sfeer in de winter, in de zomer blijven ze uit. En qua rendement KAN je niet boven die gloeilampen uitkomen, want ze leveren ook meteen het licht dat je nodig hebt. Dus 100%.
Fout. Want 1kWh elektriciteit kost meer dan 1kWh gas. Dus zelfs al wordt 100% van de elektrische energie omgezet in licht & warmte, dan nog is het duurder dan verlichten met LED en verwarmen met gas.

.

• wauske
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:03
Lulukai schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:44:
[...]

Fout. Want 1kWh elektriciteit kost meer dan 1kWh gas. Dus zelfs al wordt 100% van de elektrische energie omgezet in licht & warmte, dan nog is het duurder dan verlichten met LED en verwarmen met gas.
Dat gaat natuurlijk alleen op als je je elektra niet kan terugwinnen met zonnepanelen. Maar point granted.

Ik ben overigens zo zuinig dat ik in 7 jaar m'n hypotheek volledig heb afgelost. Ik betaal de komende 20 jaar dus 0,0 rente meer, alleen ietwat extra aan belasting naar mate de wet Hillen wordt afgeschreven.

Water verspillen is een tik op je billen!

• Martijn.C.V
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 14:29
Ik loop soms een rondje door het huis om alle verlichting die vriendinlief aan heeft laten staan uit te zetten :p

Complimentje? // Ons blog over (ons) passieve huis

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:43
@Xalephsis reken het om naar jaar ;-) dat is vaak wel een goede motivatie.
Door besparing zou je dus ipv 3600 euro per jaar, 12.000 euro per jaar kunnen sparen.

Dat soort getallen klinken toch wel heftiger, en helpen vaak aansporen IMHO.

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:07:
[...]
Helemaal leuk zijn van die smartplugs die goed zouden zijn om op die manier energie te besparen, al is hun standby verbruik hoger dan dat van je TV 8)7
En je moet uitkijken met piekspanning etc.

Ik heb in het verleden een aantal van die dingen gesloopt, omdat ze vast bleven plakken :)

Daarom tegenwoordig een ouderwetse schakelaar die het altijd doet.
Martijn.C.V schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:11:
Ik loop soms een rondje door het huis om alle verlichting die vriendinlief aan heeft laten staan uit te zetten :p
Dit doe ik ook :)

We hebben ook weleens een beetje discussie omdat ik het licht in de hal uitzet. Dan vindt zij dan ongezellig ogen vanuit de woonkamer, terwijl ik het niet nuttig vind om het aan te laten staan.

Lethalis wijzigde deze reactie 05-11-2019 16:25 (31%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen ~ Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

• Fanatic_FS
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik poep altijd op het werk, telt dat ook als besparing?

[specs]

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:56
Dit is een vreemde:
Mijn auto is spotgoedkoop: 2007, € 1.500 aanschaf, € 15 wegenbelasting, € 22 verzekering en rijdt 1 op 22. Daarentegen rij ik weer 25.000 km privé op jaarbasis.
Hoe ziet het onderhoud uit met die kilometers? En die aanschaf was die zakelijk of privé? Omdat er over privé kilometers op jaarbasis wordt gesproken.

• Lethalis
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:23:
Ik poep altijd op het werk, telt dat ook als besparing?
Ik laad mijn telefoon altijd op de zaak op _O-

Scheelt niet eens 1 euro per maand haha.

PS
23 cent per maand volgens mijn berekeningen :*)

Lethalis wijzigde deze reactie 05-11-2019 16:31 (10%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen ~ Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:53
We mogen allemaal wel wat zuiniger met vlees gaan doen:

https://www.theguardian.c...-warn-of-untold-suffering

Ik merk bijv dat als ik een saucijs in de hutspot stop het veel meer vlees lijkt dan als je de worst gewoon zo opeet.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:13
Basekid schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:34:
We mogen allemaal wel wat zuiniger met vlees gaan doen:

https://www.theguardian.c...-warn-of-untold-suffering

Ik merk bijv dat als ik een saucijs in de hutspot stop het veel meer vlees lijkt dan als je de worst gewoon zo opeet.
Ik ben juist meer vlees gaan eten, stuk lekkerder dan groente en piepers.
Wel ben ik minder gaan autorijden en koop ik minder kleren en tech.
O ja, ik vlieg ook nooit en heb ook geen kinderen, die laatste scheelt heel veel :D

Fable wijzigde deze reactie 05-11-2019 16:40 (6%)

• Xalephsis
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-11 10:12
waah schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:18:
@Xalephsis reken het om naar jaar ;-) dat is vaak wel een goede motivatie.
Door besparing zou je dus ipv 3600 euro per jaar, 12.000 euro per jaar kunnen sparen.

Dat soort getallen klinken toch wel heftiger, en helpen vaak aansporen IMHO.
Dat helpt zeker, vandaar ook mijn interesse in dit topic :P

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:02

Richh

HODL

We kopen hier altijd boodschappen in de aanbieding, kopen groot in als dat goedkoper is. We gooien vrijwel nooit eten weg.

Verder weet ik zo ongeveer op de cent nauwkeurig op welke datum er wanneer, waarvoor geld afgeschreven gaat worden, van verzekeringen tot belastingen tot abonnementen :P en wissel ieder jaar van internet / energie / zorgverzekeraar, als het voordeliger kan.

Ik geef ook bijzonder weinig geld aan kleding uit. Op vakantie gaan we niet zoveel, en als we gaan is het last-minute voor een prikkie. Uit eten? Socialdeal of kortingscoupons.

Maar zuinig..? Nee, dat ben ik ook niet per se :P
Zit hier in een behoorlijk prijzig huurappartement (al zou ik best willen kopen, maarja woningmarkt), op stadsverwarming (dure monopolisten!). Hoewel ik lopend naar m'n werk ga heb ik voor privékilometers een auto die niet bepaald zuinig is (maar wel leuk).
Het ergste: ik geef graag het geld wat ik bespaar uit aan gadgets :P Al bespaart zo'n Hue-set ook energie... toch? :+

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 01:37

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb het over een andere boeg gegooid. Waardoor ik weinig afval heb, geld kijk ik niet op, want dan heb je geen mogelijkheid meer om te besparen als het echt moet. En bezuinigen op een goed leven vind ik zonde. Waarom vies verdroogd brood eten om die € 0,10 te besparen op brood.

Sowieso alles inmiddels Led lampen. Geen enkele halogeen of spaarlamp meer. Besparing rond de € 15,00 per maand. Servers de deur uit, alleen nog een laag vermogen ESX en Syno. Verder gaat alles wat standby kan spanningloos wanneer het uit gaat en mijn verwarming heeft een getuned programma en gaat op vakantie modus wanneer ik meer dan 1 dag niet thuis ben. Dat alles levert mij een besparing op van € 95,00 per maand!!!

Daarnaast eet ik 3 dagen per week vegetarisch en de rest van de week buiten de deur. En eet ik geen varkensvlees. Bespaard weinig, maar geen afval.

Daarnaast houd ik van luxe, dus een auto die me netto € 320 in de maand aan bijtelling kost is iets wat ik er voor over heb. Wanneer je ik kleding koop geef ik daar ook een hoop aan uit, een levis/pme/diesel zit toch gewoon beter dan een b-merk.

Mijn bezuinigingen heeft dan ook geen doel om geld te verdienen cq. besparen. Mijn bezuinigingen heeft te maken met:
  • Dierenwelzijn (minder vlees, geen varkensvlees)
  • Energieverbruik
.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-11 08:59
Ben totaal niet zuinig. Ik werk om te leven en om een geneuglijk leven te hebben. Als ik later mijn kinderen wat geld kan meegeven dan vind ik het prima. Hoef niet veel geld op mijn spaarrekening geef het liever uit aan leuke dingen.

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:14
KaiseRRuby schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:19:
Ben totaal niet zuinig. Ik werk om te leven en om een geneuglijk leven te hebben. Als ik later mijn kinderen wat geld kan meegeven dan vind ik het prima. Hoef niet veel geld op mijn spaarrekening geef het liever uit aan leuke dingen.
Besparen hoeft natuurlijk niet vanwege geld te zijn. het kan ook zijn dat je je kinderen een schone wereld wil meegeven in plaats van geld. Dat kan ook een afweging zijn om zuiniger te leven.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-11 08:59
Marnix1988 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:25:
[...]

Besparen hoeft natuurlijk niet vanwege geld te zijn. het kan ook zijn dat je je kinderen een schone wereld wil meegeven in plaats van geld. Dat kan ook een afweging zijn om zuiniger te leven.
Ah, dan heb ik het verkeerd opgevat.

Wij zijn heel zuinig met plastic en met energieverbruik. Daarnaast ook met benzine en met vlees. Van die kleine dingen die denk ik iedereen wel doet.

Maar we laten het over het algemeen niet ten koste gaan van comfort.

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18:59
@Ardana mag ik vragen welke auto je dan hebt? ben ook wat aan t rondkijken naar een autotje met lage maandlasten.

• doomtech
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 22:15
Heb zelf geanalyseerd wanneer in onze AH de 35% stickers worden geplakt. Dat is dus op zondag tussen 9 en 10 uur. Om kwart over 10 kom ik dan binnen (die van de kaasafdeling beginnen blijkbaar later en zijn dan pas klaar met stickeren, kan ik als kaasliefhebber natuurlijk niet laten schieten). En mik de kar vol met alle afgeprijsde spullen. Thuis alles wat in de vriezer kan daarin deponeren. Dan in 1 ruk door naar de markt voor “vers” groente en fruit.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:47
Hmm, we zijn nou niet bepaald 'zuinig'.

Uiteraard behandelen we onze eigendommen wel voorzichtig, zo mogen de kinderen niet op de bank spelen. Boodschappen voornamelijk in de Lidl en als er goede acties zijn dan kopen we meteen in grote hoeveelheden.... Tandpasta en deodorant kopen we alleen met een 1+1 actie bijvoorbeeld. En kleding voornamelijk c&a, HEMA en Primark. Mijn witte shirts zijn ook al jaren oud met gele vlekken bij de oksels: boeiend. Verder veel marktplaats aankopen en uitgestelde aankopen (kerst spullen koop ik pas na kerst). Verwarming gaat alleen aan als het <18 graden is en we lang thuis zijn. Heb de thermostaat expres 2 graden hoger ingesteld dan de temperatuur daadwerkelijk is, dus als het 18 graden is dan geeft die 20 graden aan voor mijn vrouw waardoor ze dus denkt dat het al 20 graden is :-P

Doel is wel om over 20 jaar minimaal 250.000 op de spaarrekening te hebben zodat we onze kinderen beiden 100.000 kunnen schenken voor een huis!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:41
Ik leef niet superzuinig maar heb wel 1 mooie:

Als de zon de keuken in schuint, schijnt deze op de koelkast dus als win win zet ik mijn zwarte keukenstoelen voor de koelkast.
De koelkast hoeft zo minder te koelen en de stoelen worden flink warm door de zon en zijn dus "gratis" kacheltjes.

Vrouwlief verklaard me hier ook voor gek want veel zal het niet schelen (hoe bereken ik dat :X )

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

:D

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

President schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:50:

Uiteraard behandelen we onze eigendommen wel voorzichtig, zo mogen de kinderen niet op de bank spelen. Boodschappen voornamelijk in de Lidl en als er goede acties zijn dan kopen we meteen in grote hoeveelheden.... Tandpasta en deodorant kopen we alleen met een 1+1 actie bijvoorbeeld. En kleding voornamelijk c&a, HEMA en Primark. Mijn witte shirts zijn ook al jaren oud met gele vlekken bij de oksels: boeiend. Verder veel marktplaats aankopen en uitgestelde aankopen (kerst spullen koop ik pas na kerst). Verwarming gaat alleen aan als het <18 graden is en we lang thuis zijn. Heb de thermostaat expres 2 graden hoger ingesteld dan de temperatuur daadwerkelijk is, dus als het 18 graden is dan geeft die 20 graden aan voor mijn vrouw waardoor ze dus denkt dat het al 20 graden is :-P

Doel is wel om over 20 jaar minimaal 250.000 op de spaarrekening te hebben zodat we onze kinderen beiden 100.000 kunnen schenken voor een huis!
Wow, dat is best een doel. Jullie kunnen makkelijk 1000 euro per maand enkel en alleen aan dat doel missen? (Of heb je al veel meer gespaard tot nu toe)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Lethalis
  • Niet online
ybos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:51:
Ik leef niet superzuinig maar heb wel 1 mooie:

Als de zon de keuken in schuint, schijnt deze op de koelkast dus als win win zet ik mijn zwarte keukenstoelen voor de koelkast.
De koelkast hoeft zo minder te koelen en de stoelen worden flink warm door de zon en zijn dus "gratis" kacheltjes.

Vrouwlief verklaard me hier ook voor gek want veel zal het niet schelen (hoe bereken ik dat :X )
Meten is makkelijker ;)

• President
LuNaTiC schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:11:
[...]

Wow, dat is best een doel. Jullie kunnen makkelijk 1000 euro per maand enkel en alleen aan dat doel missen? (Of heb je al veel meer gespaard tot nu toe)
Er komt aan salaris ongeveer 3700 netto per maand binnen. Los daarvan nog vakantiegeld en 13e maand (onderwijs en zorg), belastingteruggave en natuurlijk kinderopvangtoeslag en kinderbijslag (al gaat er los van ons spaardoel maandelijks 2x100 naar de kinder spaarrekeningen toe). Gemiddeld ongeveer 1000 per maand overhouden is dus zeker realistisch, al lukte dat vorig jaar niet met de aankoop van een auto van 10k... Toen is onze spaarrekening met maar 5k toegenomen :-(

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:33
Drardollan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:32:
[...]

Welk effect? Wij gebruiken met een 3-persoons huishouden rond de 78m3 per jaar. En dat is dan inclusief een bad wat geregeld gebruikt wordt en een aantal keer per zomer een 4mx3m zwembad vullen.

Wij gebruiken per persoon per jaar dus slechts 1m3 meer, dat gebruik van je badwater heeft dus eigenlijk geen effect?

Ontopic:
Ik heb zonnepanelen, puur voor het geld en niet het milieu. Voor de rest ben ik niet echt zuinig, gooi genoeg eten weg en met meerdere auto's loop je ook goed leeg.

Maar ik maak het liever met warme hand op dan dat ik het met koude hand weggeef.
Ik zal eens kijken wat we dan verbruikt hebben. We zijn de afgelopen jaren wel meer gaan gebruiken, wellicht heb ik niet de juiste getallen paraat.

Edit: even gekeken.

Afgelopen jaar was 100m3, de jaren daarvoor zaten we rond de 85m3. Vergelijkbaar verbruik dus.

krakendmodem wijzigde deze reactie 05-11-2019 19:25 (6%)

• President
krakendmodem schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:37:
[...]

Ik zal eens kijken wat we dan verbruikt hebben. We zijn de afgelopen jaren wel meer gaan gebruiken, wellicht heb ik niet de juiste getallen paraat.
Hier vorig jaar met een gezin van 3 ongeveer 100 kuub, dit jaar zullen we uitkomen op ongeveer 120 kuub. Dit met een bad en in de zomer wat vaker een zwembad vol laten lopen. Scheelt niet zoveel per maand. Dit jaar de zit het waterverbruik tussen 9 en 11 kuub per maand.

Gas komen we dit jaar (gezinsowning) uit rond de 260 kuub gas (koken elektrisch, elektrische boiler beneden en wtw fulltime dus qua stroom ongeveer 3.200 KwH)

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:23

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Topicstarter
Typhone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:23:
Dit is een vreemde:
[...]
Hoe ziet het onderhoud uit met die kilometers? En die aanschaf was die zakelijk of privé? Omdat er over privé kilometers op jaarbasis wordt gesproken.
Alle kosten zitten hierin verwerkt: onderhoud, reparaties, APK, tot en met de overschrijvingskosten aan toe, maar ook alle reguliere kosten, zoals benzine, verzekering, wegenbelasting. En ik spreek over privé-kilometers omdat ik geen woon-werk-kilometers maak. De aankoop was dan ook volledig privé. Het enige dat ik niet mee genomen heb in die berekening is de potentiëel misgelopen opbrengsten als ik die kosten had geïnvesteerd. Maar dan had ik ook de kosten die ik had gehad, zou ik met OV gegaan zijn, daar tegenover moeten zetten, en OV is nog veel duurder.

Overigens heb ik de afgelopen anderhalf jaar 15.000 km gereden voor medische dingen. Die kilometers worden wél vergoed, en daarvoor kreeg ik € 0,30 per kilometer, onbelast. Dus daar heb ik ook m'n spaarrekening flink mee kunnen spekken.
Jampot007 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:27:
@Ardana mag ik vragen welke auto je dan hebt? ben ook wat aan t rondkijken naar een autotje met lage maandlasten.
Ik rij een Daihatsu Cuore, 3-deurs.
doomtech schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:49:
Heb zelf geanalyseerd wanneer in onze AH de 35% stickers worden geplakt. Dat is dus op zondag tussen 9 en 10 uur. Om kwart over 10 kom ik dan binnen (die van de kaasafdeling beginnen blijkbaar later en zijn dan pas klaar met stickeren, kan ik als kaasliefhebber natuurlijk niet laten schieten). En mik de kar vol met alle afgeprijsde spullen. Thuis alles wat in de vriezer kan daarin deponeren. Dan in 1 ruk door naar de markt voor “vers” groente en fruit.
Waar is er 'n markt op zondag dan?

Ik moet zeggen dat ik daar dan weer niet op let: te slechte inspanning/opbrengstverhouding. Ook persoonlijke hygiëne producten koop ik zelden in de aanbieding: ik heb een vast merk, en geen zin om wekelijks de aanbiedingen door te spitten. Daarnaast: ik verbruik 1-2 flessen wasmiddel per jaar, 1 fles shampoo per jaar, 1-2 tubes tandpasta per jaar, 1 fles douchegel per jaar, 1 fles afwasmiddel per jaar én woon erg klein (nog wel). Ik heb simpelweg niet de ruimte om van alles 4 flessen op te slaan.

Als ik toevallig in de supermarkt ben, kijk ik wel naar aanbiedingen (maar koop het enkel als ik het écht nodig heb, niet omdat het misschien wel van pas komt of misschien ooit wel op komt), maar ik ga er zeker niet voor naar de supermarkt op tijdstip X.

Ardana wijzigde deze reactie 05-11-2019 19:07 (4%)

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20:48

Zou je de kinderen niet blijer maken met een warm huis, fatsoenlijk eten en een vader die geen gele vlekken heeft? En niet panisch zijn bank beschermd?

Besparen en sparen is prima, maar je moet ook leven. Kinderen hebben veel meer aan herinneringen dan aan geld.

• MarElo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-11 17:49

MarElo

Ik zie je wel!

Nat-Water schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:50:
[...]

Dingen zoals koken zijn makkelijk. Gebruik de warmte van je pan. Als je pasta kookt kan je gas uit. De warmte van je water zorgt er wel voor dat het gaar wordt. Hou wel de deksel dicht :). (Thank you Pierre Wind)
Het zelfde geld voor eieren.

• President
Drardollan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:12:
[...]

Zou je de kinderen niet blijer maken met een warm huis, fatsoenlijk eten en een vader die geen gele vlekken heeft? En niet panisch zijn bank beschermd?

Besparen en sparen is prima, maar je moet ook leven. Kinderen hebben veel meer aan herinneringen dan aan geld.
Hoe kom je er bij dat het huis niet warm is? Als het hier 18 graden is is het voor kinderen warm genoeg? Mocht jij het thuis altijd op 20 graden stoken dan wennen je kinderen daar uiteraard aan en hebben ze het inderdaad met 18 graden thuis. Hier zijn de kinderen volop in beweging, dus het 'warm huis' argument gaat niet op!

Fatsoenlijk eten? Wat is er mis met de groente en andere boodschappen van de lidl? :?

Die vlekken onder een wit onder t-shirt (waar dus altijd weer een ander shirt overheen zit) zijn niet zichtbaar en ontstaan al na een paar maanden gebruik. Zonde om dan weg te gooien, het shirt wordt gewoon gewassen en is dus gewoon groot :)

En een bank is op te zitten, op te liggen, op te knuffelen en af en toe om op te stoeien met pappa... Maar niet om (met schoenen aan) op te springen. Daar trek ik inderdaad een grens!

Kijk uit met aannames maken, ondanks dat we gemiddeld 15k op jaarbasis sparen met ons salaris wordt er prima geleefd, gegeten en hebben we hier meer speelgoed dan een gemiddelde kinderdagverblijf groep :+ ... En maar goed ook, want er zijn hier wekelijks wel een stuk of 5 buurtkinderen op bezoek omdat wij verder niet zo moeilijk zijn met zooi. Wil je met magisch zand spelen? Prima, op de tafel met een dienblad eronder. Gaat er iets op de grond? Geeft niet, aan het eind van de dag gaat de stofzuiger erover. Wel hebben we een transparant tafelzeil van 2mm op de tafels liggen om deze te beschermen (zuinig, dan krijg je geen beschadigingen en worden we ook niet boos of geïrriteerd als er weer een glas drinken over heen gaat :))

• antonboonstra
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 19:18

antonboonstra

3670Wp + WP + Tesla + Zero

ApexAlpha schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:34:
[...]
Ik snap dat het niet om het geld gaat, maar hoe doe je dat precies? Zet je een emmer water al klaar voor je naar de WC gaat? Of vul je de stortbak na gebruik direct bij?
Na het doorspoelen de stortbak weer vullen met de gieter. Via de waterleiding wordt ie ook nog steeds gevuld, dus de stortbak komt altijd wel vol.

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Ik schaar mijzelf ook altijd wel in de klasse zuinig maar zo te zien valt het bij ons allemaal nog wel mee...

Doen vooral ons best om de vaste lasten laag te houden, relatief goedkoop huis, weinig/goedkope abonnementen, relatief weinig gasverbruik (kachel max op 19).

Kwarkbakjes schraap ik helemaal leeg en mijn toetjesbakje lik ik erg graag schoon. Apparatuur die niet in gebruik is moet de stroom vanaf. Kleding en schoenen koop ik relatief veel, maar wel altijd in de aanbieding. Overigens, van die labello stiften, het laatste restje kan je daar prima uitpulken met een pincet.

Geven relatief veel geld uit aan boodschappen (ik doe wel aan hamsteren als iets in de Bonus is) en eten buiten de deur.

Zouden zonder extra besparingen van 1 inkomen rond kunnen komen, dat is wel een prettig gevoel. Spaargeld gaat vaak als investering het huis in of als aflossing op de hypotheek.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:33
antonboonstra schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:28:
[...]

Na het doorspoelen de stortbak weer vullen met de gieter. Via de waterleiding wordt ie ook nog steeds gevuld, dus de stortbak komt altijd wel vol.
Ik ben blij om te lezen dat wij m'n vader dus niet helemaal gestoord is/zijn :+

Al kieperen wij de emmer/gieter zo in de pot, zonder door te trekken. Ook hier is de gedachte dat het zonde is om schoon water te gebruiken om door te spoelen.Tuurlijk levert het een paar euro op, maar door verkeerde bezuinigingen is dat ook zo weer weg.

Voor de rest zijn wij niet bepaald economisch/zuinig bezig als het om milieu gaat. We hebben 3 auto's hier staan, op benzine en diesel. (OV is niet echt een optie, helaas) Deze auto's rijden dan wel weer vrij zuinig (zowel benzine als dieselwagens doen ongeveer 1:20).

Ook geen zonnepanelen, al zou ik die wel willen hebben, puur om die dingen uit te lezen en te kijken hoeveel die dingen aan stroom opwekken.

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20:51
Ik blijf in de winter vaak hangen op de zaak want daar is het lekker warm. :+

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Topicstarter

Zulk bedrog binnen je huwelijk... voor mij zou het vermoedelijk reden tot scheiding zijn, waarbij ik écht het onderste uit de kan zou halen. Ik heb het al koud bij 20 graden (ja, mijn interne kachel is stuk), dus als het dan 18 graden is, is het echt niet uit te houden. En ja, dat is al met dekentje en gevoerd vest.

Leuk dat je een ton wil schenken aan je kinderen, maar 'n kléin beetje levensgemak mag best en bij langdurige lage temperaturen dan ik aan kan, kan ik écht gaan huilen van de kou en pijn en ellende.

Overigens is mijn energierekening nooit echt hoog geweest: ik ben nl. ook van het "houd de deuren dicht", "ventileer slim", "zet de kachel uit als je weg gaat of gaat slapen", en "investeer in energie zuinige of besparende zaken".

Ardana wijzigde deze reactie 05-11-2019 20:14 (3%)

• wauske
Ardana schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:11:
Leuk dat je een ton wil schenken aan je kinderen, maar 'n kléin beetje levensgemak mag best en bij langdurige lage temperaturen dan ik aan kan, kan ik écht gaan huilen van de kou en pijn en ellende.
Volgens mij ken ik @President ook uit het FI topic dus er wordt serieus over nagedacht. Overigens merk ik bij ons dat sinds de warmtepomp er is we de thermostaat comfortabel op een vaste setting hebben staan en er weinig temperatuurschommels meer zijn. 's Nachts hebben we 'm wat lager (19,5 waar overdag 20,5) maar dat is voornamelijk vanwege het geluid en niet zozeer de lasten.
Overigens is mijn energierekening nooit echt hoog geweest: ik ben nl. ook van het "houd de deuren dicht", "ventileer slim", "zet de kachel uit als je weg gaat of gaat slapen", en "investeer in energie zuinige of besparende zaken".
We stoken het huis constant op dezelfde temperatuur met 's nachts een tikkie lager. Dat is bij een goed geisoleerd huis veel efficienter als iedere keer de verwarming uit/aan waardoor je CV even gas geeft om op te warmen om vervolgens 2 uur later weer uit te moeten omdat je weer weg gaat.
Bij ons zijn de kosten voor verwarming en elektra afgelopen jaar 45 euro per maand geweest (wel met 6 zonnepaneeltjes, elektrisch warm water en een warmtepomp voor verwarming). Met stadsverwarming erbij waren we 30 euro per maand voor elektra en 70 euro per maand voor verwarming kwijt...

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

President schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:29:
[...]

Er komt aan salaris ongeveer 3700 netto per maand binnen. Los daarvan nog vakantiegeld en 13e maand (onderwijs en zorg), belastingteruggave en natuurlijk kinderopvangtoeslag en kinderbijslag (al gaat er los van ons spaardoel maandelijks 2x100 naar de kinder spaarrekeningen toe). Gemiddeld ongeveer 1000 per maand overhouden is dus zeker realistisch, al lukte dat vorig jaar niet met de aankoop van een auto van 10k... Toen is onze spaarrekening met maar 5k toegenomen :-(
Nou toch heel knap, bij ons komt het tweevoudige daarvan binnen, ook vakantiegelden, 13e maand en extra diensten van vriendin (medisch specialist ggz) ook niet meegerekend, en dan is 1000 euro wegzetten voor dat ene specifieke doel toch best pittig, maar jullie ervaren dat dus niet zo :P maar goed kan dan ook niet echt in jullie uitgaven kijken en wij hebben best wel een dure/luxe levensstijl (alleen aan hypotheek gaat al 2k pm netto op)

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
doomtech schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:49:
Dat wordt als het goed is elke dag gedaan nadat de versvracht is gevuld. Daarna worden door de teamleiders namelijk de voorraden gecontroleerd en daarmee de datums in het systeem. Alles wat voorbij komt met dichtsbijzijnde datums wordt dan gestickerd. :) Mits het in de afgelopen 3 jaar niet is veranderd sinds ik er niet meer werk was het dus gewoon elke dag stickeren.

• President
Ardana schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:11:
[...]

Zulk bedrog binnen je huwelijk... voor mij zou het vermoedelijk reden tot scheiding zijn, waarbij ik écht het onderste uit de kan zou halen.
Haha, maar goed dat we niet getrouwd zijn... En we hebben het hier allemaal nooit koud, maar als je altijd in 21 graden zit dan zal het wel anders zijn. En zal vast ook anders zijn op jouw leeftijd uiteraard, wij zijn nog jong.

Ik zit inderdaad in het FO topic, we zijn bewust ermee bezig maar slaan absoluut niet door. We vinden een weekje CenterParcs in de zomervakantie voor 1400 euro gewoon zonde geld, dus gaan we in het naseizoen waarbij mijn vrouw, kinderen en ik er in het weekend ben en mijn schoonmoeder er doordeweeks is terwijl ik dan gewoon alleen thuis ben :-)
LuNaTiC schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:54:
[...]

Nou toch heel knap, bij ons komt het tweevoudige daarvan binnen, ook vakantiegelden, 13e maand en extra diensten van vriendin (medisch specialist ggz) ook niet meegerekend, en dan is 1000 euro wegzetten voor dat ene specifieke doel toch best pittig, maar jullie ervaren dat dus niet zo :P maar goed kan dan ook niet echt in jullie uitgaven kijken en wij hebben best wel een dure/luxe levensstijl (alleen aan hypotheek gaat al 2k pm netto op)
Nee, dat ervaren we niet zo! Wii zijn per maand 680 euro kwijt aan hypotheek, daar we nog maar een schuld van 122k hebben op een huis welke we paar jaar geleden voor 255k kochten. Die wilden we binnen 10 jaar afbetaald hebben, nog 6 jaar te gaan! Maar uit eten gaan we inderdaad niet, zit nu wel op onze leren hoekbank van 3.000 euro...

• DNND
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 17:39
Leuk topic! Ik zou mezelf niet zozeer als zuinig bestempelen, maar ik consumeer wel heel bewust. Aangezien hier gevraagd wordt naar de wat minder voor de hand liggende bespaaracties:
  • Ik ben bewust ergens gaan wonen waar ik geen auto nodig heb.
  • De parkeerplaats die bij mijn woning hoort leen ik uit aan een vriend. De paar keer per jaar dat ik een auto nodig heb dan kan ik die kosteloos van hem lenen. Ook gaan we 1-2 keer per jaar uit eten op zijn kosten als bedankje.
  • Ik rij met bovengenoemde vriend regelmatig mee over de grens voor goedkope boodschappen als hij daar gaat tanken
  • Een buur maakt tegen vergoeding gebruik van mijn gastennetwerk. Met dezelfde buur deel ik ook een netflix en spotify abo.
  • Ik koop vrijwel nooit kamer- of tuinplanten, maar neem stekjes of plant zaadjes en kweek de planten zelf op. Ik ruil ook planten, zaden en stekjes met anderen.
  • Als ik iets wil kopen in de kringloopwinkel dan bied ik vaak iets om in te ruilen aan bij de kassa. Meestal krijg ik dan nog wat korting.
  • Voor elk gebruiksvoorwerp wat mijn huis binnenkomt, moet er ook iets uit. Dat houdt de boel opgeruimd en ik verdien best leuk aan de zaken die ik elk jaar verkoop.
  • Ik pas een paar keer per jaar tegen betaling op konijnen, honden en katten. Ik vind het super leuk om een tijdelijk huisdier te hebben (meestal ergens tussen de 2 en 8 weken), en de opbrengst is mooi meegenomen.
Als tegenwicht: ik schroom er, met name in de zomer, niet voor om een paar honderd euro per maand stuk te slaan in diverse horecagelegenheden. En in de winter slurpen de klussen in mijn huis gemakkelijk eenzelfde bedrag op :X

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22:02
99ruud99 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:42:
Het brood dat ik eet 's morgens en 's middags hangt af van welk brood in de aanbieding is. Zo eet ik elke keer ander brood, en vaak een stukje goedkoper :). Mijn vriendin verklaart me voor gek trouwens.
Ik vind het wel slim bedacht. Als je te lang hetzelfde brood eet, is het op een gegeven moment gewoon niet lekker meer. En als je er zelfs mee bespaart en er voor zorgt dat het brood niet weggegooid wordt (ja, ik weet dat het vaak naar de vee-industrie gaat) waarom niet denk ik dan.

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:58
Leuk, regenwater! Hier ook uit milieu/principe. Ik bewaar grote navul (model jerrycan) dingen, 10L met netjes een dop erop. Die staan naast de wc, met regenwater.

Inmiddels 10 jaar geleden, maar ver familielid heeft 45!! jaar lang uit de regenton gefilterd water naar de wasmachine gesjouwd. Kwam nooit kalk in. Toen het ding eindelijk kuren kreeg, wist de monteur niet wat hij zag! Model van 45 jaar oud, nagenoeg schoon/kalkloos.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Topicstarter
President schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:12:
[...]

Haha, maar goed dat we niet getrouwd zijn... En we hebben het hier allemaal nooit koud, maar als je altijd in 21 graden zit dan zal het wel anders zijn. En zal vast ook anders zijn op jouw leeftijd uiteraard, wij zijn nog jong.
Au... we schelen 11 jaar hoor... dat noem ik niet oud... ik heb gewoon wegens medische ellende weinig mogelijkheden mijn interne kacheltje brandende te houden.
Ik zit inderdaad in het FO topic, we zijn bewust ermee bezig maar slaan absoluut niet door. We vinden een weekje CenterParcs in de zomervakantie voor 1400 euro gewoon zonde geld, dus gaan we in het naseizoen waarbij mijn vrouw, kinderen en ik er in het weekend ben en mijn schoonmoeder er doordeweeks is terwijl ik dan gewoon alleen thuis ben :-)
Voor mij geldt hetzelfde. FO zal ik (zeer waarschijnlijk) nooit bereiken, maar leren hoe je beter met goed en financiën kan omgaan, heeft altijd m’n belangstelling gehad: meer doen met minder, bewuste keuzes maken, zowel op lange als korte termijn.

Ik ben alleenstaand, heb straks een huur van € 580, en een inkomen van € 1.800 netto, voor de rest geen recht op toeslagen enzo. Maar zeker het ERE is iets wat ik (zo even snel gescanned) al enigszins toepas: veel leren, veel vaardigheden opdoen, bewuste keuzes maken. Hierdoor leef ik - voor mijn gevoel - redelijk ongelimiteerd / als een God in Frankrijk, en ik wil graag moeite doen dat in de toekomst zo te houden.

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:26
ciris schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:33:
Oh ja, ik koop al mijn schoonmaak en drogisterij artikelen op Amazon.de in grootverpakking. Dat scheelt echt een berg geld ten opzichte van die zogenaamde aanbiedingen van de Etos/Kruidvat/etc.
Ik heb hier naar zitten kijken maar het lukt me vaak niet hoor.

Of zit je dan echt op bepaalde merken?

Colgate bij Amazon, 12 stuks voor 10.20
Prodent bij Kruidvat, 12 stuks voor 10.14 (2+2 gratis deal)

Alleen bij wasmiddel/wasverzachter is het op amazon echt goedkoper van wat ik heb gezien.

• m2011
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:39
waah schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:22:

@XiaomiGlobal daarom is het zo'n krom systeem. De ene verzekeraar rond vanaf 0,5 jaar al naar boven af. Maar anderen met 10 maanden niet eens.

Waarom ze de schadevrije jaren niet gewoon in dagen/maanden bij houden is mij een raadsel. Zo ingewikkeld lijkt het mij niet. Maar het is vast in het voordeel van de verzekeraars ;-)
Dit overzicht maakt het wat transparanter: https://www.consumentenbo...ekering/schadevrije-jaren

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik tank in België.
Woon aan de grens dus is wel de moeite waard.
Bij Shell 1,67.9€ /l
In België 1.31.7 /l
* 55 liter tank inhoud(met een beetje proppen), reken maar uit... een eurootje of 18 goedkoper.

Verder probeer ik zo min mogelijk te stoken, zoveel mogelijk LED in huis en ga huis verder isoleren(kozijnen, spouw).
Voor de rest niet mega bewust bezig.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:13
Kodess schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:35:
[...]

Alleen bij wasmiddel/wasverzachter is het op amazon echt goedkoper van wat ik heb gezien.
Kijk eens naar de L'oreal men en Dove men producten.

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:59

Theo

moederbord

Qua besparen heb ik een paar jaar gelden een investering gedaan in woningisolatie, zonnepanelen en warmtepomp waardoor de gemiddelde maandelijkse kosten op één hand te tellen is. Zuinig stoken, nachtverlaging en 'doe maar een trui aan als je het koud hebt' doe ik niet aan omdat het niet nodig is. De zonnepanelen en warmtepomp zijn beide gedimensioneerd op gewoon 20 graden in de huiskamer en 18 graden op de bovenverdieping. Zuinig aan doen met warmte doen bespaart amper wat dan wanneer je op gas zou verwarmen (ik moet de temperatuur met bijna 5 graden verlagen om dezelfde financiele besparing te hebben als dat ik met één graad op gas zou hebben)

Ik rij een kleine zuinige auto; ruim 25.000 km per jaar. Echter kan ik alle kosten (inc afschrijving) betalen van de reiskostenvergoeding die ik voor die 13.000 km krijg die ik per jaar maak aan woon-werk. Ofwel; de auto kost niks.

Met boodschappen en koken ben ik zeer effectief met geld en middelen. Als er een goede supermarktaanbieding is van een houdbaar product (bijv droge pasta) trek ik het schap leeg om de voorraad thuis aan te vullen tot iets voor de tht datum. Bij de supermarkt wordt je dan wel raar aangekeken als je 20 pakken pasta af kom rekenen :P
Dit doe ik nooit met snacks; meer snacks in huis betekend meer snacks eten waardoor je de aanbieding teniet hebt gedaan, en je enkel jezelf nodeloos aan het volproppen bent.

In de keuken kook ik altijd met een weegschaal. Niet om de gerechten elke keer exact te kunnen reproduceren maar om verspilling tegen te gaan. Vriendin en ik hebben samen 850 gram aan avondeten nodig. Alles meer dan dat is verspilling en wordt opgegeten "omdat het anders weggegooid zou worden". Maar hierdoor is alles meer dan 850 gram aan avondeten onnodig gekookt, en dat zie ik als verspilling.

Het voordeel is ook dat je met het plannen van de boodschappen ook heel nauwkeurig kan inkopen en niet teveel koopt (wat je anders maar weer moet opeten omdat het anders weggegooid moet worden)

Veelal kook ik groot voor meerdere dagen en gaat het gelijk de vriezer in. Het is niet abnormaal als ik twee kilo pastasaus maak, om vervolgens één portie te eten en vier de vriezer in gaan.

Protip voor besparen in de keuken: zorg voor een grote vriezer! Drie laden zijn echt niet voldoende.

Vlees haal ik alleen maar, en altijd bij de grootslager/slachter zelf; ééns in de zoveel tijd haal ik zo'n 25 kilo rundvlees en gaat dat in kleine porties de vriezer in. Hun prijzen liggen onder de supermarktaanbiedingsprijzen terwijl het wel slagersvlees is. (bijv kogelbiefstuk voor 13 euro/kg)

Aardappels schil ik nooit; met het schillen gooi je 15% van de aardappel weg. Ik maak ze schoon en bereid ze met schil en al (wat ook nog eens veel lekkerder is!) Zelfs de stamppot wordt gemaakt met schil!

Boodschappen doe ik één keer in de week. Boodschappenlijst die maak ik 's avonds na het eten op een volle maag en de boodschappen doe ik bij meerdere supermarkten; afhankelijk van de aanbiedingen die ze hebben.

En mijn zonde: Ik heb pas 5 kilo appelmoes gemaakt (zonder toegevoegd suiker). Dat leverde zo'n 750 gram aan appelschillen op. De helft heb ik opgegeten; de andere helft heb ik weg gegooid :'(

Theo wijzigde deze reactie 06-11-2019 08:03 (7%)

7400 Wp op het dak

• waah
ciris schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:36:
[...]

Kijk eens naar de L'oreal men en Dove men producten.
Toevallig ff gedaan voor Dove Men producten :+

Dove Men + Care Extra Fresh douchegel
Amazon: 6x400ml: €16,14 (niet goedkoper geweest dit jaar)
https://www.amazon.de/dp/...ESH&qid=1573023523&sr=8-7

Trekpleister: 1x 400ml: 5,09 , maar 1+1 gratis. Dus 6 voor de prijs van 3: €15,27

Conclusie: Koop nooit wat bij de drogist, tenzij het in de aanbieding is :+

En daarom slaan wij dit soort producten altijd groot in. Parodontax is een goed voorbeeld (werkt goed tegen ontstoken tandvlees). Als dat echt "goedkoop" is, slaan we meteen in.... Vaak wat er nog in het schap staat. En dat kunnen zo 18 tubes zijn >:)

Voordeelmuis is handig voor het zoeken naar een bepaald merk als aanbieding _/-\o_ lelijkste site ooit, maar het werkt

waah wijzigde deze reactie 06-11-2019 08:07 (9%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dove deodorant is bijvoorbeeld bij de Action wel echt significant goedkoper dan bij de AH, bijvoorbeeld (bijna 50% als ik het niet verkeerd heb).

https://www.ah.nl/product...ay-men-care-invisible-dry

vs

https://www.action.com/nl...t-invisible-dry-e90215fe/

LuNaTiC wijzigde deze reactie 06-11-2019 08:30 (38%)

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

waah schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:06:
[...]

Trekpleister: 1x 400ml: 5,09 , maar 1+1 gratis. Dus 6 voor de prijs van 3: €15,27

En daarom slaan wij dit soort producten altijd groot in. Parodontax is een goed voorbeeld (werkt goed tegen ontstoken tandvlees). Als dat echt "goedkoop" is, slaan we meteen in.... Vaak wat er nog in het schap staat. En dat kunnen zo 18 tubes zijn >:)
Ik zag vorige week merk X (naam vergeten) voor 1+1 gratis. Dat was 1 euro per fles 250ML. Toen bedacht ik me dat Lidl soms XL douchegel flessen heeft staan: dat is 1 liter voor ~2 euro (laatste aanbieding dacht ik), oftewel 0,50 cent per 250ML. Die ga ik dus volgende keer flink inslaan, voor mij is het toch een pot nat: een kleurtje en een geurtje.

Mijn laatste reviews: Wiko View 2 Plus | Samsung 50ru7170

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:13
waah schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:06:
[...]

En dit noemen we dus spijkers zoeken op laag water. Pak 1 voorbeeld en daarmee hebben we het tegengestelde bewezen. :|

Prima, kan ik ook.

Dove Men+Care Clean Comfort Douchegel
250ml 3x2 stuks 10,17 bij Kruidvat
Op Amazon
https://www.amazon.de/dp/...ve&qid=1573024233&sr=8-18

En om dan maar op jouw specifieke voorbeeld terug te komen,
https://www.amazon.de/dp/...ve&qid=1573024579&sr=8-31
12,90 voor 6x400ml
Dat is toevallig degene die ik dan koop. En die is dan 16,11 voor 6 stuks bij Kruidvat.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:37

CurlyMo

www.pilight.org

Je kan ook direct een flesje aluminium oxide halen :)

CurlyMo wijzigde deze reactie 06-11-2019 09:20 (51%)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja, ruikt dat ook net zo? :{

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

LuNaTiC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:31:
[...]

Ja, ruikt dat ook net zo? :{
Nee, want geen parfum zoals wel in je deo het geval is :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

CurlyMo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:32:
[...]

Nee, want geen parfum zoals wel in je deo het geval is :)
Misschien is jouw voorstel dan een beetje nutteloos he?

Niet iedereen gebruikt een deo tegen overmatig zweten. Soms is de geur van de parfum juist ook gewoon extra fris. (ik gebruik bijvoorbeeld ook gewoon regelmatig de deo's die horen bij de lijn van mijn favoriete eau de colognes).

Ik zie jou aluminium chloride 'oplossing' dan ook niet echt als een alternatief voor het aanschaffen van deodorant.

• waah
ciris schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:19:
[...]

En dit noemen we dus spijkers zoeken op laag water. Pak 1 voorbeeld en daarmee hebben we het tegengestelde bewezen. :|

Prima, kan ik ook.

Dove Men+Care Clean Comfort Douchegel
250ml 3x2 stuks 10,17 bij Kruidvat
Op Amazon
https://www.amazon.de/dp/...ve&qid=1573024233&sr=8-18

En om dan maar op jouw specifieke voorbeeld terug te komen,
https://www.amazon.de/dp/...ve&qid=1573024579&sr=8-31
12,90 voor 6x400ml
Dat is toevallig degene die ik dan koop. En die is dan 16,11 voor 6 stuks bij Kruidvat.
Heeft niets met "spijkers op laag water zoeken" te maken. jij stelt dat het een berg scheelt. Ik geef aan dat dat lang niet altijd het geval is. Zie mijn voorbeeld. En dat was mijn eerste (en enige) snelle zoekopdracht. Omdat ik Extra Fresh altijd heb. En die is dus niet goedkoper in dit geval. Dat kan volgende week anders zijn (of over 1 uur ook, dat is het idee van Amazon)

Dat een ander type/geur dan inderdaad goedkoper is, dat kan natuurlijk! en het scheelt best wel ja.

Mijn punt blijft staan: Koop niet buiten de aanbiedingen om bij een drogist. En blijf kritisch bij het kopen.... Amazon.de is niet altijd goedkoper. Net als dat de drogist niet altijd goedkoper is.

:+ maar mijn excuses dat ik tegen je heilige huisje heb geschopt :+

waah wijzigde deze reactie 06-11-2019 08:39 (8%)

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:27
LuNaTiC schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:54:
[...]

:o

Wij ontvangen netto p/m 3000 (mijn vrouw werkt niet) en houden daar nog best een paar honderd euro van over vaak, vaak ook niet :+...... Hangt helemaal van je uitgavenpatroon af natuurlijk.. (scheelt ook wel dat onze hypotheek netto nog geen 437 euro is (2onder1kap in Breda 227k)). Maar 2k netto aan hypotheek hakt er wel in ja :> ..

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

LuNaTiC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:34:
[...]

Misschien generaliseer jij net zo goed wat de intentie van de deo gebruiker is ;)

Product X keeps you dry for 24 hours

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
LuNaTiC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:34:
[...]

Niet iedereen gebruikt een deo tegen overmatig zweten. Soms is de geur van de parfum juist ook gewoon extra fris. (ik gebruik bijvoorbeeld ook gewoon regelmatig de deo's die horen bij de lijn van mijn favoriete eau de colognes).

Ik zie jou aluminium chloride 'oplossing' dan ook niet echt als een alternatief voor het aanschaffen van deodorant.
Ach dit topic gaan over zuinig zijn. Deo van merken van eau de colognes is natuurlijk pure luxe O-)

Nog goedkoper. Geen deo gebruiken, iedere paar uur op het werk je oksels wassen en drogen met de papiertjes die ze hebben :P

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

CurlyMo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:44:
[...]

Misschien generaliseer jij net zo goed wat de intentie van de deo gebruiker is ;)

Product X keeps you dry for 24 hours
Dit was slechts één voorbeeld van Dove deodorant in het algemeen... kon jij uit mijn linkje opmaken dat ik mezelf alleen droog wil houden?

Anders had ik het meteen wel heel specifiek over alleen dat gehad ;)
Euler212 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:45:
[...]

Ach dit topic gaan over zuinig zijn. Deo van merken van eau de colognes is natuurlijk pure luxe O-)

Nog goedkoper. Geen deo gebruiken, iedere paar uur op het werk je oksels wassen en drogen met de papiertjes die ze hebben :P
Ik beschouw mijn deodorant als basishygiëne. Dus iets wat ik wel echt elke dag moet opspuiten. In die zin valt het dan toch wel onder zuinig(er) zijn als ik aanwijs dat bij zaak X een stuk goedkoper is dan zaak Y.

LuNaTiC wijzigde deze reactie 06-11-2019 08:51 (37%)

• Euler212
  • Niet online
LuNaTiC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:50:

[...]

Ik beschouw mijn deodorant als basishygiëne. Dus iets wat ik wel echt elke dag moet opspuiten. In die zin valt het dan toch wel onder zuinig(er) zijn als ik aanwijs dat bij zaak X een stuk goedkoper is dan zaak Y.
Dacht dat de smiley wel duidelijk maakte dat mijn post niet serieus was.

• wauske
Kodess schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:35:
[...]

Ik heb laatst m'n favoriete anti-roos shampoo online besteld omdat deze alleen bij uitzondering in de Big Bazaar lag dus ik kocht al bulk maar dreigde zonder te komen zitten.

Gevolg is dus dat ik ben gaan zoeken en weliswaar een kleinere verpakking vond (250ml versus 400ml) maar per liter nog steeds goedkoper. Bij 't afreken bleek dat er verzendkosten bij kwamen -O- maar bij een een order boven de 35 euro niet dus nu zit ik met 8,5 liter shampoo *O*

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Euler212 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:52:
[...]

Dacht dat de smiley wel duidelijk maakte dat mijn post niet serieus was.
Ik know, zelf een smiley vergeten ;) Digitale communicatie ;(

• Euler212
  • Niet online
wauske schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:53:
[...]

Ik heb laatst m'n favoriete anti-roos shampoo online besteld omdat deze alleen bij uitzondering in de Big Bazaar lag dus ik kocht al bulk maar dreigde zonder te komen zitten.

Gevolg is dus dat ik ben gaan zoeken en weliswaar een kleinere verpakking vond (250ml versus 400ml) maar per liter nog steeds goedkoper. Bij 't afreken bleek dat er verzendkosten bij kwamen -O- maar bij een een order boven de 35 euro niet dus nu zit ik met 8,5 liter shampoo *O*
Ik ben niet zo van wekelijks de drogisten afstruinen om te kijken waar het nu weer in de aanbieding is.

Dus inderdaad, in bulk online, 12 keer shampoo, 12 keer zeep, 12 keer andere haarproducten. Ben je weer klaar voor praktisch een half jaar. Heerlijk

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

LuNaTiC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:50:
[...]

Dit was slechts één voorbeeld van Dove deodorant in het algemeen... kon jij uit mijn linkje opmaken dat ik mezelf alleen droog wil houden?
Ik ga niet 10 quotes opnemen in mijn reactie om een aanvulling te doen op het deo punt. Jij was gewoon de laatste die op dat moment reageerde ;)

En precies wat @Euler212 zegt. Het doel van dit topic is een uitwisseling over zuinigheid en niet over die van het nut van deo en parfum. Daarin is mijn suggestie een prima aanvulling.

• Loondijke
Ik moet ook wel zeggen: ik koop altijd mijn Axe White bij de Action. Deze is hier vaak 1.99 ofzo (haal er dan ook direct een stuk of 20) en overal anders over de 3 euro. En ja; dat is één van de weinige deo's die bij mij echt goed werkt. Helemaal prima!

Loondijke wijzigde deze reactie 06-11-2019 09:01 (4%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

CurlyMo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:54:
[...]

Ik ga niet 10 quotes opnemen in mijn reactie om een aanvulling te doen op het deo punt. Jij was gewoon de laatste die op dat moment reageerde ;)

En precies wat @Euler212 zegt. Het doel van dit topic is een uitwisseling over zuinigheid en niet over die van het nut van deo en parfum. Daarin is mijn suggestie een prima aanvulling.
Als je mij specifiek quotet en je gebruikt gebiedende wijs, dan ga ik er vanuit dat je het tegen mij hebt. Als je een aanvulling hebt als tips voor het topic, laat mij(n quote) er dan buiten en doe je aanvulling.

Het onderwerp of doel van dit topic gaat idd niet over het nut van deo en parfum, maar de enige die die discussie op gang brengt is jouw post uiteindelijk. Ik geef alleen maar aan waar bepaalde deo goedkoper is dan elders. Als je dan toch al deo gebruikt.

en nu ben ik er ook wel klaar met deze onzinnige discussie

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Loondijke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:44:
[...]

:o

Wij ontvangen netto p/m 3000 (mijn vrouw werkt niet) en houden daar nog best een paar honderd euro van over vaak, vaak ook niet :+...... Hangt helemaal van je uitgavenpatroon af natuurlijk.. (scheelt ook wel dat onze hypotheek netto nog geen 437 euro is (2onder1kap in Breda 227k)). Maar 2k netto aan hypotheek hakt er wel in ja :> ..
Ja maar dat was ook wel een bewuste keuze van ons natuurlijk, om uiteindelijk het droomhuis te krijgen wat we zochten (is ook niet goedkoop, vrijstaand in de randstad).

Desalniettemin houden we nog steeds zo'n 2500 euro over vrij te besteden aan boodschappen, sparen en allerlei andere variabele kosten. Dus die 1000 euro om per maand weg te leggen om mijn kinderen een ton
te kunnen schenken, zou dan ook wel makkelijk kunnen, maar toch is dat al een hele aanslag, daarom verbaasde ik me vooral dat iemand met half het inkomen en een heel gezin dat toch zo makkelijk opzij kan leggen.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

LuNaTiC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:07:
[...]
en nu ben ik er ook wel klaar met deze onzinnige discussie
Ik heb je quote weggehaald :(:)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

CurlyMo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:19:
[...]

Ik heb je quote weggehaald :(:)
:*

ben verder niet zo onaardig of geïrriteerd als het nu misschien lijkt hoor :+

• Loondijke
LuNaTiC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:12:
[...]

Ja maar dat was ook wel een bewuste keuze van ons natuurlijk, om uiteindelijk het droomhuis te krijgen wat we zochten (is ook niet goedkoop, vrijstaand in de randstad).
True that. Als je dat ervoor over hebt, moet je het zeker doen :>.
Desalniettemin houden we nog steeds zo'n 2500 euro over vrij te besteden aan boodschappen, sparen en allerlei andere variabele kosten. Dus die 1000 euro om per maand weg te leggen om mijn kinderen een ton
te kunnen schenken, zou dan ook wel makkelijk kunnen, maar toch is dat al een hele aanslag, daarom verbaasde ik me vooral dat iemand met half het inkomen en een heel gezin dat toch zo makkelijk opzij kan leggen.
Het gaat zo vaak en snel op aan kleine dingen. Wij houden 1350 netto over om van te leven (boodschappen, sparen etc) en dit zou ook echt makkelijk moeten kunnen, want sommige mensen doen het voor veel minder. Maar toch vliegt het geld er vaker uit dan je in eerste instantie denkt.

Maargoed, ik hou er dan ook wel echt van om te leven (dit is voor mij niet per se veel geld uitgeven of duur uit eten gaan), maar wel af en toe onszelf verwennen met wat leuks voor ons of onze hobbies.

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-11 12:54
Wij proberen altijd de juiste middenweg te vinden.
Het goed omgaan met voedsel doen we thuis ook, echter als we gaan uiteten geef ik liever iets meer uit waarvan ik ook weet dat personeel in de horeca beter heeft.

Duurzaamheid is dus niet alleen verstandig en zuinig omgaan met producten maar ook redelijk bewust omgaan met andere.

Zoals duurzame producten kopen, kleding geef ik veel geld aan uit maar daar doe ik meestal dik 2 jaar mee.

• BUwe
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-11 11:52
Ik heb m'n hele Xbox 360 gamecollectie bekostigd door grote partijen games op te kopen op Marktplaats en dan weer los door te verkopen. In Groningen wonen alleen maar nette mensen dus dat was prima te doen.

Ik heb daarnaast regelmatig een paar leuk geprijsde bundels van Playstations en Xboxen gekocht bij Amazon of de Microsoft store in Tsjechië of Zwitserland, en dan weer doorverkocht om van de winst weer controllers te kopen die ik stuksloeg als m'n KD in Battlefield onder de 2.0 zakte.

Ben hier allemaal mee gestopt omdat ik belachtelijk gemaakt werd door m'n game'vrienden' maar eerlijk gezegd gaan de pesterijen tot de dag vandaag nog door.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

BUwe schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:58:
Ik heb m'n hele Xbox 360 gamecollectie bekostigd door grote partijen games op te kopen op Marktplaats en dan weer los door te verkopen. In Groningen wonen alleen maar nette mensen dus dat was prima te doen.

Ik heb daarnaast regelmatig een paar leuk geprijsde bundels van Playstations en Xboxen gekocht bij Amazon of de Microsoft store in Tsjechië of Zwitserland, en dan weer doorverkocht om van de winst weer controllers te kopen die ik stuksloeg als m'n KD in Battlefield onder de 2.0 zakte.

Ben hier allemaal mee gestopt omdat ik belachtelijk gemaakt werd door m'n game'vrienden' maar eerlijk gezegd gaan de pesterijen tot de dag vandaag nog door.
_O- ik vind het wel mooi eerlijk gezegd!

maar daar komt dan altijd het omslagpunt van 'hoeveel is je tijd je waard' t.o.v. wat je bespaart financieel gezien. Ik zou het dan toch zelf teveel tijd & moeite vinden om het zo helemaal aan te pakken. Maarja ik ben dan ook en lui zwijn en heb dan ook niet zo'n mooie gamecollectie ;)

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:29
*knip* ongeacht hoe het bedoeld is, is dit geen goede bijdrage aan de discussie

Rukapul wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:48 (90%)

It's dogged that does it

• Euler212
  • Niet online
*knip* ongeacht hoe het bedoeld is, is dit geen goede bijdrage aan de discussie

Rukapul wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:48 (87%)

• Loondijke
Laatst heb ik ook een stuur gekocht bij Amazon.de, welke 60 euro goedkoper was dan in NL. Toevallig door kunnen verkopen met 40 euro winst. Toch leuk als dit lukt, maar je hebt er best een hoop gezeur en moeite mee.

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:26
Wat staat hierboven allemaal, joh... Haha.

Wat is de definitie van zuinig zijn? Het doel om aan het einde van de maand voldoende geld over te houden? Of juist de sport om zo veel mogelijk producten aan te schaffen tegen de laagst mogelijke prijs? Of juist allebei (gezien het één het ander veroorzaakt)? Of denken aan een veganistisch dieet om aan zuinigheid van onze wereld te werken?

Het is mijn doel altijd om het beste product of de beste service te krijgen voor de laagst mogelijke prijs. Dat betekent veel informatie opzoeken en wachten, soms maanden, tot iets in de aanbieding komt of om vergelijkingen te maken. Uiteraard gaat het hierbij niet om eerste levensbehoeftes. Zo heb ik laatst een nieuw surround systeem gekocht dat dankzij opgespaarde kortingsbonnen, vast klant voordeel en een tijdelijke actie mij nog maar 30% kostte van de originele prijs, waar het nu overigens weer voor te koop staat. Maar ik had dit niet nodig, dus ben ik dan nog steeds zuinig?

Krekatos wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:09 (4%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Krekatos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:01:
Wat staat hierboven allemaal, joh... Haha.

Wat is de definitie van zuinig zijn? Het doel om aan het einde van de maand voldoende geld over te houden? Of juist de sport om zo veel mogelijk producten aan te schaffen tegen de laagst mogelijke prijs? Of juist allebei (gezien het één het ander veroorzaakt)?

Het is mijn doel altijd om het beste product of de beste service te krijgen voor de laagst mogelijke prijs. Dat betekent veel informatie opzoeken en wachten, soms maanden, tot iets in de aanbieding komt of om vergelijkingen te maken. Uiteraard gaat het hierbij niet om eerste levensbehoeftes. Zo heb ik laatst een nieuw surround systeem gekocht dat dankzij opgespaarde kortingsbonnen, vast klant voordeel en een tijdelijke actie mij nog maar 30% kostte van de originele prijs, waar het nu overigens weer voor te koop staat. Maar ik had dit niet nodig, dus ben ik dan nog steeds zuinig?
Zo sta ik er ook wel in hoor!

Zelf ook beetje slim gekeken hoe ik bepaalde (luxe-apparaten) zo goedkoop mogelijk kon krijgen. Als ik de officiële retailadviesprijzen heb mogen geloven (gaat om Sonos-producten en een Samsung QLED-tv) heb ik denk ik in een paar maanden totaal aan 1700 euro bespaard denk ik.

Straks willen we een koffieautomaat kopen voor in het nieuwe huis, dus ben daar ook wel een beetje aan het vergelijken. Kom je er ook weer achter dat het in Duitsland veel goedkoper is (model dat we willen in NL 1249 euro adviesprijs, in DL 879 euro).

Maar goed dat is inderdaad een beetje onderzoek doen, en dat lijkt me toch al vrij mainstream. Als je blind naar de winkel gaat en bij de eerste de beste een dergelijk product koopt, ben je wel echt dief van je portemonnee vind ik.

Maar als ik Ardana's startpost lees is bovenstaande niet echt scope van het topic. Als ik me niet vergis is het eigenlijk de bedoeling dat je hier dingen post die bijdragen aan een uiteindelijk zo sober en laag mogelijke standaard om te kunnen leven :P Alleen kun je nog zeggen dat het interessant is wie wat als luxe of overbodig beschouwt en wat als essentieel. De ene die beknibbelt op van alles en nog wat maar blijft wel stug doorroken. De ander vindt weer dat een zo dik mogelijke auto rijden een onbespreekbaar bespaarpunt mag zijn.

Dat maakt dit topic wel grappig/interessant denk ik :)

• Euler212
  • Niet online
LuNaTiC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:11:

Maar als ik Ardana's startpost lees is bovenstaande niet echt scope van het topic. Als ik me niet vergis is het eigenlijk de bedoeling dat je hier dingen post die bijdragen aan een uiteindelijk zo sober en laag mogelijke standaard om te kunnen leven :P Alleen kun je nog zeggen dat het interessant is wie wat als luxe of overbodig beschouwt en wat als essentieel. De ene die beknibbelt op van alles en nog wat maar blijft wel stug doorroken. De ander vindt weer dat een zo dik mogelijke auto rijden een onbespreekbaar bespaarpunt mag zijn.

Dat maakt dit topic wel grappig/interessant denk ik :)
Vind een yoghurtpak openknippen nou niet bijdragen aan een zo somber mogelijk leven. Sterker nog, je krijgt meer yoghurt voor hetzelfde geld :9~

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:19
Wat hier boven staat.
Denk inderdaad niet dat het topic bedoeld is om te bespreken of je een luxe artikel in Duitsland besteld omdat het daar goedkoper is maar inderdaad meer hoe je met de dagelijkse artikelen zo lang mogelijk doet, of zo goedkoop/sober mogelijk.

Ik zie hier een aantal stromingen:
1. de mensen die zo sober mogelijk willen en/of moeten leven want geen geld
2. de mensen die graag zoveel min mogelijk willen uitgeven en het als een sport/uitdaging zien
3. mensen die geld genoeg hebben en natuurlijk wel op een aanbieding hier of daar letten maar verder gewoon genieten en verder niet achterom kijken naar wat ze hebben uitgegeven afgelopen week.

Zelf schaar ik mij onder 3. Ik kan genieten van een mooie aanbieding van een luxe artikel (bijvoorbeeld een Bose speaker die ik pas heb aangeschaft) en ik koop mijn wasmiddel meestal wel in de aanbieding. Maar of iets bij supermarkt A of B goedkoper is, of een A of B merk goedkoper is dat interesseert mij geen ene zak, ik koop wat ik het lekkerste of leukste vind. Heb ik eten in de koelkast maar heb ik toch trek in wat anders, so be it dan eet ik wat anders en gaat het eten uit de koelkast de vuilnisbak in als het over datum is.
En natuurlijk is dat stom en verspilling als je er dieper over nadenkt, maar heel eerlijk, ik heb gewoon geen zin daar over na te denken 9 van de 10 keer.
En dat is geen enkel waarde oordeel over mensen die in de andere stromingen vallen!

Arjant2 wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:24 (4%)

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:27
Misschien is sober en zuinig niet de goeie verwoording, maar is bewust beter. Maar dat is tegenwoordig wel een afgrijselijke modeterm.. ;)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Euler212 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:18:
[...]

Vind een yoghurtpak openknippen nou niet bijdragen aan een zo somber mogelijk leven. Sterker nog, je krijgt meer yoghurt voor hetzelfde geld :9~
:+ ik probeer er ook zoveel mogelijk uit te halen, maar wel tot bepaalde hoogte dat ik hem niet letterlijk uit ga likken tot er écht geen ene molecuul meer in zit.

Maar vind de wc doorspoelen met douchewater enerzijds wel nobel, anderzijds wel érg idealistisch en veel moeite.

Qua geldbesparing zijn dat soort trucjes wat mij betreft wel echt onevenredig veel werk en gedoe voor wat het je oplevert aan het eind van het jaar.

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:19
Nat-Water schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:23:
Misschien is sober en zuinig niet de goeie verwoording, maar is bewust beter. Maar dat is tegenwoordig wel een afgrijselijke modeterm.. ;)
Nou ja waar ligt de grens dat is wel lastig en zal voor iedereen anders zijn. Thuis in de winter onder een dekentje gaan zitten omdat je de verwarming niet hoger wil zetten vind ik persoonlijk pure armoede en dat zal ik nooit doen. Idem voor de wc doorspoelen met regenwater.
En dat wel doen is zeker wel milieubewust dat realiseer ik mij heel goed. Alleen kwaliteit van leven heeft voor mij ook een prijs en ik ben wel bereid die prijs dan te betalen.

• Fanatic_FS
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

kevlar01 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:38:
Ik tank in België.
Woon aan de grens dus is wel de moeite waard.
Bij Shell 1,67.9€ /l
In België 1.31.7 /l
* 55 liter tank inhoud(met een beetje proppen), reken maar uit... een eurootje of 18 goedkoper.

Verder probeer ik zo min mogelijk te stoken, zoveel mogelijk LED in huis en ga huis verder isoleren(kozijnen, spouw).
Voor de rest niet mega bewust bezig.
Nou is tanken bij de Shell ook niet bepaald het goedkoopste, als ik al in NL tank ga ik toch fijn bij een onbemande pomp waar die makkelijk 1,59.9 of nog minder kost.
Maar inderdaad tanken in België is leuk, ik kom zelf geregeld in Maasmechelen en gooi dan altijd de tank vol ook al is het maar 1/4 tank.

[specs]

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:16
Wat heet zuinig? Ik ben geen schraper, maar let bijvoorbeeld wel op aanbiedingen. Ik eet veel kaas, als dan de voorgesneden plakken in de aanbieding zijn, neem ik extra. Nog steeds wel merkkaas, maar okee.
Brood wordt bij mij al niet zo oud als in de OP, daar consumeer ik simpelweg teveel van.
Een pak vla knijp ik wel uit, maar alleen als het niet te oud is.
Zaken die over datum gaan liggen er erg aan: Vlees en vis gaat nagenoeg direct weg, maar bijvoorbeeld kaas of chips kan je blijven eten. Frisdrank idem.
Bij brandstof let ik wel op de prijs, maar ik ga er niet speciaal flink voor omrijden. Heb ik een kwarttank verbruik en kom ik een goedkope pomp tegen, wil ik hem wel eens volgooien.

Voor de categorie verwacht ik in de 3e te vallen.

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:29
Dat is toch allemaal van een heel andere orde dan één of andere viespeuk die met vieze vlekken op z'n shirt loopt omdat 'ie een paar cent wil besparen.. of erger nog, stoelen gebruikt om warmte op te vangen (mag toch hopen dat dit een grap is/was).

It's dogged that does it

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:50
SavageBrother schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:22:
Dat is toch allemaal van een heel andere orde dan één of andere viespeuk die met vieze vlekken op z'n shirt loopt omdat 'ie een paar cent wil besparen.. of erger nog, stoelen gebruikt om warmte op te vangen (mag toch hopen dat dit een grap is/was).
Dat is ook precies het verschil tussen een vrek en een zuinig iemand.

Ik let zelf goed op aanbiedingen (gel en deo koop ik bv. altijd in een 1+1 aanbieding) Ook pricewatch op Tweakers is niet voor niets zo populair. Maar ik ga ook niet kou zitten lijden in mn eigen huis.

Heb wel gelachen over de stoelen opwarmen inderdaad :D

Leuk topic trouwens :)

• Matadores
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19-11 23:07
Verwarming gaat alleen aan als het <18 graden is en we lang thuis zijn. Heb de thermostaat expres 2 graden hoger ingesteld dan de temperatuur daadwerkelijk is, dus als het 18 graden is dan geeft die 20 graden aan voor mijn vrouw waardoor ze dus denkt dat het al 20 graden is :-P
Wauw, dit is wel erg triest... :X

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-11 12:48
Ik herken veel dingen hier, bespaar op veel dingen die ik minder belangrijk vind om gewoon over te houden voor leuke dingen zoals uitjes, hobby's, etentjes enz.

Ik zet van een zakje voor een kop thee een hele pot.

Gooi nagenoeg (echt bijna nooit, durf er niet eens aan aantal per maand aan te hangen want denk dat ik dat al niet haal) nooit eten weg, restjes zijn lunch of als het meer is nog een keer een avondmaal.

Eet door de week heel basic en koop groot in om vervolgens de vriezer te vullen als bv vlees in de aanbieding is. Zorg wel voor groente vlees (of alternatief) en rijst, pasta ofzo. in het weekend neem ik er vaak wat meer de tijd voor en is het wat meer uitgebreid.

Een keer per week boodschappen doen. bepaalde producten vertik ik zonder aanbieding te kopen, denk daan wasmiddel/ deo/ tandpasta enz. toiletpapier is de goedkoopste van de AH, die is goedkoper dan de Page in de bonus.

Kachel nooit hoger dan 19 graden. Sloffen en een trui zijn voldoende tot nu toe. als het dan wel fris is gaat hij naar 20 maar dat is zeldzaam.

Alle verlichting is LED en uit als het niet nodig is

Douchen paar minuten, 5 uiterlijk.

Revieuw jaarlijks mijn verzekeringen en abbonementen op noodzaak en kosten.

Koop nooit kleding zonder sale, boxers van de action zitten me prima kosten weinig en gaan in verhouding lang genoeg mee. Heb maar 1 paar schoenen die ook in de sale gekocht worden.

Anderzijds wel 2 auto's en een hobby auto voor mijzelf, geef ik redelijk wat uit aan hobby's en uitjes samen of met met z'n 3en. het een bekostigd het ander zeg maar.

• Euler212
  • Niet online
Matadores schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:47:
[...]

Wauw, dit is wel erg triest... :X
Je auto doet niks anders. Stukje psychologie, als zijn vrouw het niet meer koud heeft mooi toch. :P

EDIT: Ow shit zie de stoelen nu pas. 8)7

Euler212 wijzigde deze reactie 06-11-2019 12:55 (7%)

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Dit is toch niet goedkoper dan 2 paar schoenen die je afwisselend draagt en daardoor 2x zo lang mee gaan? Sterker nog, schoenen die langer de tijd krijgen om te luchten/drogen gaan langer mee dan schoenen die elke dag gedragen worden.

Dat nog los van de vraag: is 1 paar schoenen voldoende voor al je activiteiten?

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-11 12:39
Ik vind tegenwoordig tijd belangrijker dan geld.

Als ik iets wil hebben dan koop ik het redelijk snel en ga er geen half jaar over nadenken want dan had ik er al een half jaar plezier van gehad kunnen hebben. Verder werk ik 40 uur en hebben we sinds kort een kind. Dan heb ik geen zin om steeds de laptop van mijn vriendin op te moeten schonen of iets dergelijks omdat deze te traag is. Dan koop ik liever een andere laptop voor haar, iedereen blij.

Ook ga ik liever uit eten in een wat beter restaurant dan ergens een 3 gangen menu eten voor 20 euro. Helemaal nu we voor alles een oppas moeten hebben ga ik liever gewoon goed uit eten dan dat ik een slap stuk biefstuk krijg wat ik thuis 10x beter kan maken.

Ook kwa parkeren betaal ik liever wat meer dan dat ik een half uur moet lopen voor een paar euro winst. Dan ga ik liever hardlopen als ik zo nodig moet bewegen want dat vind ik leuk en terug lopen naar mijn auto op een regenachtige dag niet.

Eten in vriezen doe ik ook niet omdat ik van mijzelf weet dat ik het dan toch niet opeet maar koop bijvoorbeeld wel altijd bier in de aanbieding.

Ook koop ik altijd merkproducten omdat ik deze lekkerder vind, zeg niet dat er met Lidl spul iets mis is maar dan geniet ik er minder van en laat ik het de helft van de tijd bederven. Probeer dan wel het eea in de aanbieding te halen. Vlees haal ik weer meer van de slager omdat dit gewoon beter vlees is.

Ben ik dan zuinig? Nee maar ik ben wel mijn tijd beter aan het besteden en daar kritischer mee om gaan. En de spullen die ik koop wil ik ook van kunnen genieten. Ook maak ik soms een miskoop omdat ik dus geen dagen lang onderzoek doe maar dat accepteer ik dan ook. Een simpele zoekopdracht op Google en Tweakers en ik koop het :)

edit: overigens mijn slechtste aankoop ooit was toen ik zuinig wilde doen omdat ik net voor mezelf was begonnen. Ik kocht een 17 jaar oude Volvo V70 voor 1450 euro die na 3 maanden overleden was...

Overigens hebben wij het goed en hoeven we ook niet zuinig te leven om maandelijks rond te komen wat natuurlijk niet bij iedereen zo is. Maar WC doorspoelen met een emmertje regenwater lijkt me voor iedereen een verkeerde besparing

GrooV wijzigde deze reactie 06-11-2019 14:29 (10%)

• AFCAjax
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-11 11:47
boxlessness schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:42:
Ik heb de afgelopen 5 jaar geen nieuwe kleren meer gekocht. Behalve ondergoed... als er te veel onderbroeken waren met gaten er in.
De rits van mijn winter(sport)jas van 6 jaar oud is zojuist stuk gegaan. Daar komt dus een nieuwe rits in.
Ik heb werkschoenen waar sinds kort gaten in de zolen zitten... ik denk er serieus over om deze gaten vol te purren of kitten zodat ik er weer even mee door kan.

Zo cheap als ik ben met kleding, des te meer geef ik uit aan gereedschap. Ik koop meestal toch (semi)professioneel spul met de gedachte dat ze toch heel lang mee zullen gaan. Daarbij doe ik veel reparaties/opknappen in en rond het huis zelf, waardoor het gereedschap zich ook wel weer terug betaald omdat ik niemand hoef in te huren.
Jij denkt verder niet aan de gezondheid van je voeten? Degelijk schoeisel is van groot belang. Koop verdorie voor 7 tientjes wat fatsoenlijks.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-11 12:39
AFCAjax schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:38:
[...]

Jij denkt verder niet aan de gezondheid van je voeten? Degelijk schoeisel is van groot belang. Koop verdorie voor 7 tientjes wat fatsoenlijks.
Voor 3 tientjes heb je bij de boerenbond al werkschoenen

• Hankie0412
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 15:29
AFCAjax schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:38:
[...]

Ja maar anders gaat de pur en kit niet op, dat is ook zonde om weg te gooien.

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-11 12:52

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

ciris schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:59:
[...]

Omdat water nu eenmaal geen drol kost. Het achteraf aanleggen van een grijs water systeem zou je never nooit niet terug verdienen.
Dus tenzij je het uit een ideologie doet of vanuit nieuwbouw bespaar je er gewoon niet mee.

Wat @krakendmodem doet is echt verkeerd bezuinigen. Het jezelf moeilijk maken omdat je er de centen niet voor over hebt om je energie en gasverbruik terug te brengen. Het is net alsof je de ramen open zet en de kachel op 23gr. om vervolgens de hele week droog brood te vreten zodat je het extra gasverbruik kan compenseren. 8)7 |:(
Qua kosten besparing geef ik je gelijk maar voor het milieu is dit misschien niet heel verkeerd. Vooral het bad water. Regen water moet met deze droogte juist in de tuin komen maar het bad water moet toch schoon gemaakt worden. Dus door dat te hergebruiken of ander water weer niet schoon gemaakt te worden.

Het is wel veel werk maar opzich geen verkeerd idee.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True