Nope, daarom had ik het/bedoelde ik ook alleen over items die droppen voor quests, mining mats, plant material en gold. De rest moet je natuurlijk zelf bepalen omdat het inderdaad fysieke ruimte inneemt en je niet ineens vol wil zittenstomley schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:55:
[...]
Maar je wilt ook niet alle loot oppakken na een tijdje, want je bent op zoek naar net dat ene stukje en als je inventory dan vol zit is irritant
Kijk, dat valt dus reuze mee!Ricmaniac schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:36:
De pre-install kan beginnen![]()
46 GB zonder High-Resolution assets.
84 GB met High-Resolution assets.
[ Voor 21% gewijzigd door Ohmarinus op 31-05-2023 07:39 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Heb hem ook aangevinkt hoor. ik zette hem even uit om het verschil te bekijken.Donnie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:39:
#ricmaniac, speel je op 1080p? If not dan zeker die high res aanvinken hoor. Vanaf 1440p hebje daar al profijt van dan.
Hier ben ik heel blij mee en dat maakt de hype compleet voor mij!
Hij zegt hier mee dat de 'damage buckets' wel bestaan, maar het zijn er lang niet zo veel als men dacht. Conclusie is dat je gewoon lekker kunt kiezen welke stats/bonuses je wil, zonder dat je in je achterhoofd moet houden of je het wel genoeg over de buckets uitsmeert, omdat je anders indirect gestraft wordt door niet de maximale damage te krijgen. Dat zou anders ook wel echt slechte gamedesign zijn, dus ben blij dat ze er vanaf hebben gezien.
D4 is -en ik denk dat dat onbewust-bewust is- langs mij heen gegaan, en wel om de reden dat de hype te groot zou worden voor de lange en uitgestelde launch data etc.
ik heb dus ook bijna niets gezien, heb toevallig 2 "reviews" bekeken net, en ben helemaal hyped, ben nu ook alles aan het lezen

Wel fijn zo , want launch is al bijna dus mijn geduld wordt niet op de proef gesteld haha !
Ik heb er zin in! hier wordt het de PS5 versie
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Hier de PS5 versie, maar dat doe ik bijna met alle multiplats. Reden is dat ik liever met de PS5 controller speel, tenzij de game op de XSX significant beter draait. En ik heb maar 1 XSX controller en wil deze game nog gaan couch coöppen met de vrouw.Sipio schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:03:
Zijn er nog console spelers hier die misschien twijfelen tussen beide consoles en wat zijn dan jullie meningen?
Nog even wachten, 7 juni krijg ik em op mijn verjaardag
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 31-05-2023 08:36 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Denk het niet , de versie in mijn launcher geeft een totaal ander versienummer weer.Lekker Ventje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 06:58:
Blizzard meldt dat de Server Slam versie ook de launch versie is, er komen dus geen balance changes bij launch. Eerder werd gemeld dat het wel zo was.
De slam versie was 0.9 nogiets, deze is 1.0.2.4
[ Voor 6% gewijzigd door Visgek82 op 31-05-2023 08:37 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Verwijderd
Ik heb besloten om voor de PS5 versie te gaan om de simpelere reden dat de PS5 mijn main platform is. Hierdoor zal PS Plus altijd actief blijven en kan ik alles doen in D4. Op Xbox laat ik gamepass aflopen en neem ik geen enkele tier meer van hun abo.Sipio schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:03:
Hier nog de twijfel, XSX of PS5 versie.
Disc player van mijn XSX heeft al een hele poos kuren dus daar zou het digitaal worden, PS5 zou ik de Disc versie kunnen nemen.
Nou wil ik in het geval van Diablo eigenlijk sowieso liever de digitale versie (ik start hem dan toch net wat makkelijker en vaker op)
Heb de open beta op de XSX en de s slam op de PS5 gespeeld.
Ik heb nu de voorkeur voor de XSX maar dat is gebaseerd op de optie knop om naar je gear etc te gaan.
Ik vind de optie knop van de XSX net wat fijner te vinden dan op de PS5.
Luxe probleem
Zijn er nog console spelers hier die misschien twijfelen tussen beide consoles en wat zijn dan jullie meningen?
Dit was mijn denk proces misschien heb je er wat aan.
Voor multiplayer dingen heb je dus Plus of Live nodig ook al is de game zonder te doen, maar met beperkingen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2023 08:46 ]
Hmm idd mooie bijvangst. PS+ blijf ik ook houden en laat gamepass ook varen als continue abo. 2 juni beginnen days of play weer, 25% korting op PS+ abo'sVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:43:
[...]
Ik heb besloten om voor de PS5 versie te gaan om de simpelere reden dat de PS5 mijn main platform is. Hierdoor zal PS Plus altijd actief blijven en kan ik alles doen in D4. Op Xbox laat ik gamepass aflopen en neem ik geen enkele tier meer van hun abo.
Dit was mijn denk proces misschien heb je er wat aan.
Voor multiplayer dingen heb je dus Plus of Live nodig ook al is de game zonder te doen, maar met beperkingen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Denk het wel:Visgek82 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:37:
[...]
Denk het niet , de versie in mijn launcher geeft een totaal ander versienummer weer.
De slam versie was 0.9 nogiets, deze is 1.0.2.4
Het gaat om bugfixes, en niet om een balance patch
Verwijderd

Ik ben er vol voor gegaan, Ultimate it is. De PSN voordeel tip in dit topic heeft me over het randje geduwd om voor de Ultimate te gaan. Mocht het gaan tegenvallen is het jullie fout.
Maar als het goéd gaat is het ook onze prestatie!Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:56:
Ja ja mensen het is nu officieel ik heb Diablo aangeschaft.![]()
Ik ben er vol voor gegaan, Ultimate it is. De PSN voordeel tip in dit topic heeft me over het randje geduwd om voor de Ultimate te gaan. Mocht het gaan tegenvallen is het jullie fout.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Dan zet ik jullie namen op een Lilith beeldje.spaceboy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:59:
[...]
Maar als het goéd gaat is het ook onze prestatie!Dan krijgen we allemaal een of andere ingame cosmetic van je als dank, deal?
Ik zie een referentie naar Mortal Kombat en twee naar Wheel of TimeMeanGreen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:29:
[...]
Onder voorbehoud van wijzigingenzijn dit ze voorlopig:
NoobSaibot - Wizard
SirSockless - Barbarian
Perrin - Druid
Matrim - Rogue
Xykon - Necro
De eerste twee zijn op mijn zoons geïnspireerd, de jongste (7 maanden) heeft er een spelletje van gemaakt zijn sokken steeds uit te trekken. Dat is de enige zonder referentie naar een game ofzo.
Kudos voor wie de 4 referenties herkent.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Hah, ik zit al op 7%, je kan het net zo goed nu opgevenKol Nedra schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:05:
Jaja installing bezig, zit op 1% nu
HYPEEEE!!![]()
[Afbeelding]

Klein voorraadje snacks ingeslagen, drinken, wat biertjes en thuisbezorgd voor in de avond
Vrijdag wordt het een feestje op de discord
[ Voor 14% gewijzigd door Vagax op 31-05-2023 09:09 ]
Ah, vastgelegd! Dat wil ik zien t.z.t.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:02:
[...]
Dan zet ik jullie namen op een Lilith beeldje.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Klopt!Blitzdoctor schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:02:
[...]
Ik zie een referentie naar Mortal Kombat en twee naar Wheel of Time
Even kijken wat de regels met speciale tekens in de character names precies zijn, misschien wordt het toch iets van PerrinAybara en MatrimCauthon, al heb ik het liefst een spatie.
Blijft alleen Xykon over
Laf.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:11:
[...]
Even voor de duidelijkheid ik was niet serieus. Je weet het nooit tegenwoordig haha.
ik weet het echt niet meer .
Ik wou (pre enige beta ) druid eerst maar slechte start,
Dan duidelijk barb gekozen.
later was druid gebuffed en heeft wat meer builds early game,
lijkt mij dat meer fun als casual. => je switched tijdens het lvllen meer of minder naar de build die het beste bij de gear past.
Maar
barb WW is nu blijkbaar godly end game
en pulv druid is misschien net wat minder maar nog steeds zeer goed
Maar als casual ,
Maakt die lvl 100 allicht niet echt ZO veel uit. Als je ziet hoe een LVL 100 ww godly build echt wel dmg doet , maar tegelijk zo moet opletten voor 1 tap's. Denk ik dat ik gewoon als casual heel weinig echte super end game tier zal spelen. En gewoon voor iets makkelijkere tiers te gaan.
Met als gevolg , dat het plan nu is om een euro op te werpen en kop/munt te doen tussen de 2 classes.
Er volgen toch nog tweaks en tuning de komende weken en maanden, dus alles gaat nog op de schop allicht.
welke tip ?Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:56:
Ja ja mensen het is nu officieel ik heb Diablo aangeschaft.![]()

Tegen de tijd dat je in de end game zit is Barb WW al lang generfd, dus daar zou ik m'n keuze niet op baserenblahenazo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:13:
hmmmm,
lijkt mij dat meer fun als casual. => je switched tijdens het lvllen meer of minder naar de build die het beste bij de gear past.
Maar
Maar als casual ,
Maakt die lvl 100 allicht niet echt ZO veel uit. Als je ziet hoe een LVL 100 ww godly build echt wel dmg doet , maar tegelijk zo moet opletten voor 1 tap's. Denk ik dat ik gewoon als casual heel weinig echte super end game tier zal spelen. En gewoon voor iets makkelijkere tiers te gaan.
Met als gevolg , dat het plan nu is om een euro op te werpen en kop/munt te doen tussen de 2 classes.
Er volgen toch nog tweaks en tuning de komende weken en maanden, dus alles gaat nog op de schop allicht.
Verwijderd
Supershiva schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:41:
Net voor de PS5 de Digital Deluxe versie gekocht voor 78 euro
Weet niet of deze tip al voorbij is geweest...
Op Pepper staat een discount code om PSN tegoed te kopen bij Kinguin.net
Daarmee 2x 50euro PSN card gekocht voor 78 euro en vervolgens hiermee de game in de PSN store betaald.
succes voor alle twijfelaars!
Of het nog lukt moet jezelf even checken.Robbaman schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:53:
[...]
Bij mij werkte deze https://www.kinguin.net/c...=632b0a415fd18c000137410e
Zelfs zonder de Pepper-aanbieding scheelt dat al wat als je 2 kaarten haalt. Bij mij werkte PEPPER0516 voor nog eens €14 korting oid.
Daarna de kaarten aan je PS account toevoegen en dan heb je €100 tegoed om de game (of iets anders) mee te kopen.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2023 09:19 ]
Als ik er ooit geraak ....yinx84 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:14:
[...]
Tegen de tijd dat je in de end game zit is Barb WW al lang generfd, dus daar zou ik m'n keuze niet op baseren
Iedere barb zal wel een WW barb zijn , toch de eerste weken tot ze het tweaken.
Daarom dus dat ik druid denk ( early game ) maar end game zal het ook elke druid => pulv druid zijn.
Maar Barb vond ik wel leuk spelen. En heb nooit veel barb gespeeld in enige D game.
Euro smijten zal het worden.
Beter gebalanceerd met andere builds heet dat.yinx84 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:14:
[...]
Tegen de tijd dat je in de end game zit is Barb WW al lang generfd, dus daar zou ik m'n keuze niet op baseren
Ik zou het er niet op wagen op een Europese server. Als iemand hem report, dan ben je je char wellicht kwijt.Ohmarinus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:23:
Inmiddels heb ik de namen voor mijn sorc en barb uitgevogeld, maar ik ben benieuwd of je het woord 'Kraut' mag gebruiken in je naam. Zou Blizzard daar moeilijk over kunnen doen?

Ik denk dat ik voor Necro ga. Wel eerst SC i.v.m. de campaign, vervolgens HC. BAM!
Ja, misschien wel beter op safe spelen met de naam.Deadsmell schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:26:
[...]
Ik zou het er niet op wagen op een Europese server. Als iemand hem report, dan ben je je char wellicht kwijt.
Ik dacht aan 'KrautKontrol' voor mijn barb, omdat wanneer een reviewer het over crowd control heeft ik niet ander kan dan dat ik 'kraut' hoor ipv crowd.
Nou, ik ga weer brainstormen
Alsof de hype nog niet groot genoeg is…
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
KrautKontrol!Ohmarinus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:31:
[...]
Ja, misschien wel beter op safe spelen met de naam.
Ik dacht aan 'KrautKontrol' voor mijn barb, omdat wanneer een reviewer het over crowd control heeft ik niet ander kan dan dat ik 'kraut' hoor ipv crowd.
Nou, ik ga weer brainstormen

Context is everything. Er zijn vast nog mensen die daar bezwaar tegen hebben, maar mensen met humor zien het vast door de vingers, haha!
Wat ik overigens niet helemaal duidelijk heb: kun je nou wel of niet met zonder Ps+ spelen op de ps5 ?
Ik heb geen ps+ want speel heel weinig en vooral offline games. Maar in de store staat "ps plus en online spelen vereist"
Level 100 kost meer dan 100 uur spelen begrijp ik, dat moet je dan in 6 weken doen, want daarna begint het eerste seizoen. Dus dan moet je 2-3 uur per dag spelen zonder vrije dag.
En ik denk dat veel mensen het eerste seizoen wel willen doen, zeker als je een season pass hebt gekregen bij de duurdere edities.
Level 100 gaat hem dus niet worden voor de meesten.
Ik begrijp ook wel dat er een doelgroep is die gewoon erg veel speelt, en dan met name ook de influencers die gratis reclame maken en de game moeten verkopen, maar nu lijkt het een beetje dat de hele game hiervoor ontworpen is.
Ik las dat ook en vind het ook apart verwoord. Zoals ik het begrepen heb echter kun je wel spelen zonder PS+, maar dan kun je niet met andere mensen samen spelen, traden, etc. Maar wellicht heb ik het verkeerd onthouden.lord_fh schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:52:
Zo, korting van pepper gebruikt haha
Wat ik overigens niet helemaal duidelijk heb: kun je nou wel of niet met zonder Ps+ spelen op de ps5 ?
Ik heb geen ps+ want speel heel weinig en vooral offline games. Maar in de store staat "ps plus en online spelen vereist"
Verwijderd
De campaign moet je completen en dat lukt ver voor level 100. Voor mij had season 1 overigens ook later mogen beginnen.friketje1 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:52:
Ik vind het toch wel raar dat het 1e seizoen al na 6 weken start.
Level 100 kost meer dan 100 uur spelen begrijp ik, dat moet je dan in 6 weken doen, want daarna begint het eerste seizoen. Dus dan moet je 2-3 uur per dag spelen zonder vrije dag.
En ik denk dat veel mensen het eerste seizoen wel willen doen, zeker als je een season pass hebt gekregen bij de duurdere edities.
Ik begrijp ook wel dat er een doelgroep is die gewoon erg veel speelt, en dan met name ook de influencers die gratis reclame maken en de game moeten verkopen, maar nu lijkt het een beetje dat de hele game hiervoor ontworpen is.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2023 10:02 ]
Bepaal je keuze op welke class en skills je leuk vindt. Balance gaat denk ik nog wel 100 keer over de kop en end game kunnen alle classes wel mee. Verschil is waarschijnlijk procenten werk. Maar ik zou liever een class spelen die leuk is dan een class die op papier het beste is.blahenazo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:13:
hmmmm,
Maar
Maar als casual ,
Uiteindelijk zal ik ze zelf allemaal wel levelen om te zien welke het leukste is.
Van een paar dev streams geleden, was de info dat dit echt wel de bedoeling was. Om het seizoen vrij kort na de release te starten en niet bij launch.friketje1 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:52:
Ik vind het toch wel raar dat het 1e seizoen al na 6 weken start.
De game is al weken geleden 'gold' gegaan. Dus feature complete en hoogstens hotfixes....
Blizzard heeft ook 2 teams , die gaan afwisselen van dev . Dus het tweede team is nu al lang bezig met Season 1 en allicht iets grotere changes op allerlei gebied, tweaks , grote tuning of QOL changes die niet mogelijk waren voor release.
Dus die 6 weken is allicht niet bepaald met een darts pijltje.
We hebben ook een PS5, en nu lees ik dat daar couch coop kan.....
Zit daar nou veel verschil tusssen couch coop op de PS5 vs 2 computers en een multiplayer game?
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
ttz de (sommige) interacties gaan namelijk enkel met de mensen die interactie hebben. ( bvb je kan niet makkelijk -meeluisteren met party members die interacties hebben, je ziet de opties niet, etc... )
Bij couch coop zal dat allicht beter werken.
[ Voor 5% gewijzigd door blahenazo op 31-05-2023 10:13 ]
Bazziek schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:40:
Ik ben er inmiddels wel zeker van dat het Sorcerer wordt voor de release en Barb voor S1.

Denk toch dat het barb wordt
Verwijderd
Haha ik ben benieuwd wat eind van de dag je plan is.
Ik zit gek genoeg nog steeds op Rogue en dat al dagen lang.
En dat 1,5 dag voor release.. zucht
Hmm kan nou niet zeggen dat ik de layout mooier vind denk ik .Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:06:
https://maxroll.gg/d4 heeft een update gekregen.
wel , ik heb net hetzelfde, ik zie al jaren een WW barb in de vorige D's.PepieNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:19:
Ik was 100% barb. Twijfel nu vanwege beelden van een Pulverize wherebear druid..
De druid look is gewoon cool.
Vind em onoverzichtelijker. Wel veel goede guides erbij gegooid dus dan neem ik de layout maar voor lief.Ricmaniac schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:24:
[...]
Hmm kan nou niet zeggen dat ik de layout mooier vind denk ik .
haha ik ben al vanaf het begin bij druid gebleven, en dat zal het ook de komende tijd alleen maar blijvenPepieNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:19:
Ik was 100% barb. Twijfel nu vanwege beelden van een Pulverize wherebear druid..

Omdat we nog niet genoeg polls hebben gezien
.. en dan begint het eerste seizoen al 1,5 maand later.. keuzes keuzes
[ Voor 9% gewijzigd door PepieNL op 31-05-2023 10:38 ]
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Gaat om de info.Ricmaniac schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:24:
[...]
Hmm kan nou niet zeggen dat ik de layout mooier vind denk ik .
Interessant, terwijl necro toch eigenlijk origineel een van de populairste classes is qua class fantasy etc. Dus mensen moeten wel echt geen vertrouwen hebben in de viability ofzo op basis van beta.Bazziek schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:34:
[Afbeelding]
Omdat we nog niet genoeg polls hebben gezienDe verdeling volgens de Maxroll poll vind ik wel netjes. Alles behalve Necro heeft een ongeveer gelijk aandeel. Doet Blizz toch goed dan.
Hier ook de preload klaar vannacht, ready to go!
[ Voor 5% gewijzigd door UTADDICT op 31-05-2023 10:48 ]
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Wat mij wel tegenstaat aan Necro is dat het blijkbaar veruit de langzaamste class is. Dat is qua QOL toch best irritant.UTADDICT schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:47:
[...]
Interessant, terwijl necro toch eigenlijk origineel een van de populairste classes is qua class fantasy etc. Dus mensen moeten wel echt geen vertrouwen hebben in de viability ;p
Heb nog zitten proberen om met de '-launch' tag D4 te starten, maar helaas werkt dat niet zoals het bij D3 wel werkte:Paterpor schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:53:
Wel jammer dat je niet al kan inloggen en wat met instellingen kan spelen
https://www.reddit.com/r/...without_bnet_launcherget/
Wilde ook al kijken of ik er in kon om mijn keybinds in te stellen enzo want ik weet dat wanneer ik vrijdagochtend klaar zit, ik waarschijnlijk liever ga spelen dan klooien met settings.
elke tier list zegt weer wat anders. ik maak me er niet druk om en speel gewoon wat leuk is. ik kijk wel wat goed is wanneer season 1 begint. verder zal het me allemaal een worst wezen. als ik plezier heb vind ik het prima.JessetjeNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:52:
Ben er achter dat ik voor een Druid wil gaan, nou is de Shred Build (wolf) gemiddeld in de B/C Tier en zit voornamelijk de Pulverize (beer) build in de S/A Tier. Moet ik me hier door laten tegen houden? Is voornamelijk ook wat je echt leuk vind maar ben bang dat je vooral endgame de verschillen wel gaat merken. Aanrader met betrekking tot Druid?
Respeccen is niet enorm duur en het is ook maar net welke items voor je droppen denk ik. Zou gewoon lekker voor Druid gaan en gaanderweg kijken wat er dropt en wat je leuk lijkt.JessetjeNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:52:
Ben er achter dat ik voor een Druid wil gaan, nou is de Shred Build (wolf) gemiddeld in de B/C Tier en zit voornamelijk de Pulverize (beer) build in de S/A Tier. Moet ik me hier door laten tegen houden? Is voornamelijk ook wat je echt leuk vind maar ben bang dat je vooral endgame de verschillen wel gaat merken. Aanrader met betrekking tot Druid?
levelling is tot 70 , dus tot dan zal ik enkel losjes builds volgen. En als casual zullen mijn drops mijn richting bepalen.JessetjeNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:52:
Respeccen gaat naar de endgame toe wel veel gold kosten hoorBazziek schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:54:
[...]
Respeccen is niet enorm duur en het is ook maar net welke items voor je droppen denk ik. Zou gewoon lekker voor Druid gaan en gaanderweg kijken wat er dropt en wat je leuk lijkt.
denk dat je in end game zo veel gold hebt dat dit allemaal wel mee zal gaan vallen.Ohmarinus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:55:
[...]
Respeccen gaat naar de endgame toe wel veel gold kosten hoor
nothing stops this train
En dan zul je zien dat al die figuren die nu WW Barb gaan spelen massaal gaan zitten janken als Blizz de nerfbat er tegenaan gooitKol Nedra schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:59:
''endgame'' barbarian dmg output:
[YouTube: Asmon Reacts to Diablo 4 Endgame Barbarian Being Absolutely BROKEN]
Tesla M3LR '21
Nee nooit tegenlaten houden door een tier list. Er gaan buffs en nerfs komen, spelers gaan andere efficiency vinden etc etc. Gewoon spelen wat fun is voor jou. En als je uiteindelijk wel vind dat het verschil groot lijkt kan je alsnog gewoon respeccen naar een andere build.JessetjeNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:52:
Het verschil in S of B tier is vaak voornamelijk voor de echte pushers.
Ik zou de tier lists niet als enige input gebruiken voor je keuze. Ga er vanuit dat Blizzard optimalisaties doorvoert die de builds min of meer gelijk zullen trekken. Ze zijn er geen fan van dat één build boven de rest uit stijgt. Als je endgame wilt spelen, zorgt dan dat je een endgame viable build uitzoekt. Voor de rest: lekker spelen wat je leuk vindt.JessetjeNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:52:
Dat is te verwachten als er een build boven de rest uitstijgt. Ik ga ook whirldwind barb spelen en blijf dat na een nerf lekker doen. Vind het gewoon een heerlijk speelstijl. En als hij nu endgame capable is, dan ga ik er vanuit dat 'ie dat na een nerf ook nog is. En anders maar respec of nieuw char. Zit genoeg leuks in!London schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:01:
[...]
En dan zul je zien dat al die figuren die nu WW Barb gaan spelen massaal gaan zitten janken als Blizz de nerfbat er tegenaan gooit
[ Voor 26% gewijzigd door Deadsmell op 31-05-2023 11:06 ]
Reset je progress op tier 3 wel? zoals in diablo 2 als je naar nightmare gaat?
of hou je all je waypoints / quests completion etc. en is het alleen om sterkere monsters te verslaan zoals in d3?
Of necro om relaxed te beginnen met de storyline en dan in Season met de barb knallen.London schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:38:
Vreemd, Necro is volgens mij ook gewoon prima viable op endgame. Misschien dan maar Necro gaan spelen om het cijfer wat op te krikken
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
3 maal kop /munt => 2 keer druid , 1 keer Barb
Druid it is.
Wel grappig om deze lijstjes te zien.
Twisting Blade rogue bijvoorbeeld S tier voor speedrun en endgame maar Nightmare dungeons weer totaal niet.
Wow, de sorc domineert wel echt bij de leveling builds. Jammer dat de Barb daar een beetje achter blijft, maar is niet onverwacht. Toch maar HotA voor levelen, dan respec naar WW.Ricmaniac schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:09:
https://maxroll.gg/d4/tierlists
Twisting Blade rogue bijvoorbeeld S tier voor speedrun en endgame maar Nightmare dungeons weer totaal niet.
Nope, verschillende streamers die de afgelopen weken gespeeld hebben zeiden dat het alles meevalt omdat de items die droppen voor 20K - 30k verkocht kunnen worden.Ohmarinus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:55:
[...]
Respeccen gaat naar de endgame toe wel veel gold kosten hoor
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hoe werken die letters überhaupt? Is S beter dan A? Ik zie even geen uitleg van wat de letters betekenen...Ricmaniac schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:09:
https://maxroll.gg/d4/tierlists
S is de hoogste, daarna A, B, C, etc. Als je endgame content speelt, dan wil je in principe een S-tier of A-tier build. Bij Diablo III verschilden die onderling 5 GR niveau's.Robbaman schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Hoe werken die letters überhaupt? Is S beter dan A? Ik zie even geen uitleg van wat de letters betekenen...
[ Voor 20% gewijzigd door Deadsmell op 31-05-2023 11:27 ]
(spoiler)
https://www.powerpyx.com/diablo-4-trophy-list-revealed/
(spoiler)
[ Voor 10% gewijzigd door HeRSteiN op 31-05-2023 11:57 ]
Zitten wel semi spoilers in dus pas op.HeRSteiN schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:42:
Voor de slashers die Platinum willen halen op PS5:
Dit gaat geen hele ingewikkelde platinum worden. Ben niet zo van de Pvp maar die 5 kills moet nog wel lukkenHeRSteiN schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:42:
Voor de slashers die Platinum willen halen op PS5:
Als het goed is wil je gewoon plezier hebbenDeadsmell schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:26:
[...]
S is de hoogste, daarna A, B, C, etc. Als je endgame content speelt, dan wil je in principe een S-tier of A-tier build. Bij Diablo III verschilden die onderling 5 GR niveau's.
Je mag je best blindstaren op lijstjes en endgame, maar het interesseert waarschijnlijk, op jezelf na, helemaal niemand: wat je speelt, hoe je speelt, hoe veel je speelt, hoe snel je levelt, etc.
No offence
zit toch handige tips tussen zoals:
-als je main quest complete hebt, hoeven je andere characters dat niet meer te doen
-als je mount unlocked hebt, is het account wide
nothing stops this train
Raxxanterax zei ooit "They're doing this weird thing called 'having fun'. It's not about fun, it's about efficiency."MeanGreen schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
[...]
Als het goed is wil je gewoon plezier hebben
Je mag je best blindstaren op lijstjes en endgame, maar het interesseert waarschijnlijk, op jezelf na, helemaal niemand: wat je speelt, hoe je speelt, hoe veel je speelt, hoe snel je levelt, etc.
No offence
En daar ben ik het volledig mee eens. Behalve op de eerste playthrough. Dan ga ik ook lol hebben. Voor de rest zijn Diablo games hard werken.
ALS je daarvoor kiest.Deadsmell schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:03:
[...]
Raxxanterax zei ooit "They're doing this weird thing called 'having fun'. It's not about fun, it's about efficiency."
Voor de rest zijn Diablo games hard werken.
Die ga ik bewaren voor de seasons. Goede video.Donnie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:05:
Deze vond ik ook erg interessant!
[YouTube: Diablo 4 Leveling to 100 Efficient Level Strategy]
Dit! Bij de eerste 1000 die zo een achievement halen ga ik toch niet horen.MeanGreen schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
[...]
Als het goed is wil je gewoon plezier hebben
No offence
Dus gewoon de class kiezen die mij het leukste lijkt om te spelen en hiermee spelen tot ik het zat ben. En als mijn build niet perfect is? De komende weken komen er toch nog wel betere dan wat we nu weten
Die video geeft mij opnieuw de indruk dat het D3 is met wat extra content en updated graphics, een D3.5 (simpel gezegd).Kol Nedra schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:59:
''endgame'' barbarian dmg output:
[YouTube: Asmon Reacts to Diablo 4 Endgame Barbarian Being Absolutely BROKEN]
Ik heb redelijk wat reviews gelezen om wat meer te weten te komen over het endgame en dit stelt wel een beetje teleur.
Meta skills worden de komen dagen/weken duidelijk en worden dan gebruikt om efficient dungeons te runnen (riften)
Ik geef toe, ik heb mij wel vermaakt tijdens de 2 beta's en vraag mij dan af: is die 70 euro het waard voor een nieuwe campaign te doorlopen en dan opnieuw hetzelfde te doen als in D3.
De komende week de streams/video's nog een beetje afwachten en het zal duidelijker worden denk ik
Ik had toch ergens vernomen dat ze met D4 juist gingen proberen om die absurde damagegetallen wat binnen de perken te houden, maar als ik dit zie dan is dat duidelijk niet geluktDonnie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:05:
Deze vond ik ook erg interessant!
[YouTube: Diablo 4 Leveling to 100 Efficient Level Strategy]