Kan de 'server slam' versie al geïnstalleerd worden? Heb nog geen eerdere beta geïnstalleerd, maar zie de optie om te installeren momenteel niet in battle.net ?
How to Download Server SlamKwakkel schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:05:
Kan de 'server slam' versie al geïnstalleerd worden? Heb nog geen eerdere beta geïnstalleerd, maar zie de optie om te installeren momenteel niet in battle.net ?
There’s no need to wait until May 12 to begin your download of Server Slam! Early Download for this experience starts on May 10 at 12 p.m. PDT. See the directions below on how to download Server Slam for your platform of choice.
Te vinden bij Diablo IV Server Slam -> Learn more
Spoiler alert ! De mounts : https://www.wowhead.com/d...ostly-runed-flayed-332738
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ocharme de paarden van de Druid/Barb , Er had toch wel een brabants exemplaar mogen tussen zitten.justifire schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:27:
Spoiler alert ! De mounts : https://www.wowhead.com/d...ostly-runed-flayed-332738
tis allemaal rap (video) in de foto's is het moeilijker te zien, maar er lijkt toch 1 zwarte tussen te zien die 'ietsje' groter is. Al lijkt het vooral scaled vs een meer stevigere bouw <= en dat zal dan zijn om dezelfde gear / cosmetics te kunnen hebben.
cfr: Wikipedia: Belgisch trekpaard
[ Voor 22% gewijzigd door blahenazo op 04-05-2023 08:48 ]
Nou inderdaad zo'n groot paard had ik ook wel verwacht ja. iig voor Druidblahenazo schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:37:
[...]
Ocharme de paarden van de Druid/Barb , Er had toch wel een brabants exemplaar mogen tussen zitten.
tis allemaal rap (video) in de foto's is het moeilijker te zien, maar er lijkt toch 1 zwarte tussen te zien die 'ietsje' groter is. Al lijkt het vooral scaled vs een meer stevigere bouw <= en dat zal dan zijn om dezelfde gear / cosmetics te kunnen hebben.
Paar van die models vind ik wel erg vet. die cursed en undead horses
Tijdens een van de beta weekenden had iemand een Ghostly Horse mount gekregen (die was toen onbruikbaar), lijkt er dus op dat je verschillende skins kunt verzamelen per class.Ricmaniac schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:14:
[...]
Nou inderdaad zo'n groot paard had ik ook wel verwacht ja. iig voor DruidMaargoed weten we al of het zo is dat je maar 1 paard krijgt voor je class dan? Kan je geen andere paarden gebruiken.
Paar van die models vind ik wel erg vet. die cursed en undead horses
Thanks - die was ik nog niet tegengekomen blijkbaarDhrax schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:38:
[...]
How to Download Server Slam
There’s no need to wait until May 12 to begin your download of Server Slam! Early Download for this experience starts on May 10 at 12 p.m. PDT. See the directions below on how to download Server Slam for your platform of choice.
Te vinden bij Diablo IV Server Slam -> Learn more
Een Palm paardblahenazo schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:37:
[...]
Ocharme de paarden van de Druid/Barb , Er had toch wel een brabants exemplaar mogen tussen zitten.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hoe meer info naar buiten komt hoe somberder ik het in zie. Dit lijkt D3 te worden omdat bijna alle dmg multiplicatief is, dus zodra je 1 item niet hebt/wilt doe je gelijk maar halve schade. En uniques die best in slot zijn met grote afstand. Iedereen shako op zijn hoofd straks.
Je zag het eigenlijk al een beetje aankomen, op lvl1 doe je 5 dmg, en sommige builds in de beta al weer 25M.
Dus weer hangt alles van je items af.
Je zag het eigenlijk al een beetje aankomen, op lvl1 doe je 5 dmg, en sommige builds in de beta al weer 25M.
Ik zou zeggen probeer de beta maar eens. Over het algemeen krijg ik het idee dat heel veel mensen erg enthousiast zijn over D4Cpt.Chaos schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:21:
Hoe meer info naar buiten komt hoe somberder ik het in zie. Dit lijkt D3 te worden omdat bijna alle dmg multiplicatief is, dus zodra je 1 item niet hebt/wilt doe je gelijk maar halve schade. En uniques die best in slot zijn met grote afstand. Iedereen shako op zijn hoofd straks.
Overigens zit er transmog in de game dus stel er is een bepaalde item die iedereen heeft want dat is een van de beste, zul je alsnog allemaal verschillende characters zien.
[ Voor 11% gewijzigd door Vagax op 05-05-2023 00:42 ]
Zelf pas net begonnen in D3. Maar is het juist niet de bedoeling in deze games dat de schade die je toebrengt afhangt van de items die je draagt? Daarom speel je toch deze game.Cpt.Chaos schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:21:
Net dat item proberen te bemachtigen wat ervoor zorgt dat je X damager of X armor meer hebt.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ja alleen het probleem is dat bepaalde items zo extreem belangrijk zijn dat je zonder die items de skill/build gewoon beter niet kan gebruiken En dat is jammer.gelukkig gaan set items een minder belangrijke rol spelen.Oxigeon schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:13:
[...]
Zelf pas net begonnen in D3. Maar is het juist niet de bedoeling in deze games dat de schade die je toebrengt afhangt van de items die je draagt? Daarom speel je toch deze game.
Net dat item proberen te bemachtigen wat ervoor zorgt dat je X damager of X armor meer hebt.
Dat is toch in elke ARPG dat je bepaalde doelen enkel kunt halen door de juiste en beste gear te hebben? Anders voegen legendaries niets toe aan de game als je zonder ook alles kunt verslaan.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik denk dat het bezwaar vooral is dat je damage te veel bepaald wordt door je wapen. De (primary) stats zorgen wel voor een verhoging van je damage, maar als het bijvoorbeeld je primary stats per punt 1% damage toevoegt, en ELK ITEM primary stats oplevert, dan betekent een andere helm die 30% meer primary stat heeft dan je vorige helm een beperkte verbetering van je damage.Oxigeon schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:13:
[...]
Zelf pas net begonnen in D3. Maar is het juist niet de bedoeling in deze games dat de schade die je toebrengt afhangt van de items die je draagt? Daarom speel je toch deze game.
Bij wapens geldt dit echter niet. De DPS-waarde van je wapen (in D3) is de basis waarmee de andere dingen vermenigvuldigd worden. Dus als je een wapen vindt met een 30% hogere DPS-waarde (los van de andere stats), dan is dat dus direct een 30% platte verhoging van je totale damage, wat vaak zo veel is dat de andere stats van je wapen er minder toe doen.
Dat is ook wat er aan schort vind ik. Vergelijk met D2, daar heb je bijvoorbeeld met enkel skills 10k dmg, en met alle bis items 25k, dat is te overzien als je dan een item mist. Als je in D4 een item mist scheelt dat meteen de helft van je dmg, en met 10 items creeert dat dus weer te veel afhankelijkheid. Ergo, je bent weer een wandelend item geworden.
Het is natuurlijk niet te ontkennen dat , X maal Y maal Z maal .... ongelofelijk kan gaan scalen.
Scalen op Base dmg kan het misschien de totale waarde nog wat binnen de perken houden.
Maar dan zullen mensen weer gaan zuren dat enkel ITEM X als wapen de enige optie is.
Wat mij wel aanspreekt zijn toch de legendary , or unique modifiers en paragon bord die niet enkel dmg toevoegen maar ook skills veranderen of synergieën creeren.
Dus het zal misschien niet zijn ga ik voor maal , maal , maal of ga ik voor iets minder , maar daardoor kan ik dan via deze combinatie een synergie of een paragon gem/glyph triggeren. iets minder ruwe dmg , maar betere game flow ,...
Maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat itemization in een action RPG wel een dingetje is. Dus je bent wel maar zogoed als uw level ,skill , uitrusting.
Scalen op Base dmg kan het misschien de totale waarde nog wat binnen de perken houden.
Maar dan zullen mensen weer gaan zuren dat enkel ITEM X als wapen de enige optie is.
Wat mij wel aanspreekt zijn toch de legendary , or unique modifiers en paragon bord die niet enkel dmg toevoegen maar ook skills veranderen of synergieën creeren.
Dus het zal misschien niet zijn ga ik voor maal , maal , maal of ga ik voor iets minder , maar daardoor kan ik dan via deze combinatie een synergie of een paragon gem/glyph triggeren. iets minder ruwe dmg , maar betere game flow ,...
Maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat itemization in een action RPG wel een dingetje is. Dus je bent wel maar zogoed als uw level ,skill , uitrusting.
Op 10 mei om 20 uur is er een praatje van de ontwikkelaars, nu over het live service deel van de game.
Buildgenerator
https://d4planner.io/skilltree/Barbarian/
Buildgenerator
https://d4planner.io/skilltree/Barbarian/
[ Voor 23% gewijzigd door Lekker Ventje op 07-05-2023 09:58 ]
Op de discord van Diablo IV NL kun je samen spelen tijdens de server slam van komende week. Uiteindelijk is het spel met een party leuk om te spelen en added benefit is dat je extra XP daardoor krijgt.
De discord ID is: https://discord.gg/sjCcxjEAms
De discord ID is: https://discord.gg/sjCcxjEAms
Vind het wel erg jammer dat de field of misery voor hardcore ook echt hardcore is. De pve gedeelte daar in prima maar pvp kills niet ofzo had ik toch misschien ergens verwacht. Juist omdat het een specifieke pvp area is.
Zal dus een deel van de game zijn wat ik misschien wel helemaal niet ga zien voor mijzelf
aangezien ik ook op vakantie ga week na release zal ik nooit bij die frontline van sterke spelers horen haha dan ga je het al helemaal niet riskeren.
Zal dus een deel van de game zijn wat ik misschien wel helemaal niet ga zien voor mijzelf
Heeft iemand al de Server slam versie gedownload?
Voor Xbox kan ik hem niet vinden in de store.
https://news.blizzard.com...diablo-iv-server-slam#How
Xbox C#, .NET, Vissen
Kan voor de pc vanaf 10 mei. Vermoed dat het voor Xbox hetzelfde is.BlueFoxOne schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:21:
Heeft iemand al de Server slam versie gedownload?
Is de server slam "versie" anders dan de eerdere beta client?
Ja, als je de eerdere beta client nog geïnstalleerd heb kun je deze (waarschijnlijk na woensdag) updaten naar de server slam "versie".Stefmeister schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:43:
Is de server slam "versie" anders dan de eerdere beta client?
Hmm die 10 mei daar heb ik helemaal overheen gekeken. Thnx
Bazziek schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:24:
[...]
Kan voor de pc vanaf 10 mei. Vermoed dat het voor Xbox hetzelfde is.
Xbox C#, .NET, Vissen
D4 ga ik toch iets anders aanpakken dan vroeger. Is waarschijnlijk een combinatie van leeftijd, minder tijd om te gamen en het besef dat er geen meerwaarde is snel te levelen, maar ik heb me voorgenomen er rustig voor te gaan zitten en heel het verhaal en alle content zo veel mogelijk te lezen en mee te maken.
Ik heb veel games in de afgelopen 20 jaar zo snel mogelijk gespeeld, zoals World of Warcraft en Diablo 2 en 3. Pas veel later heb ik ontdekt hoe goed de quests en de verhaallijnen geschreven zijn.
De game schaf ik wel aan halverwege juni, eerder heb ik toch geen tijd. Daarnaast ben ik tegen het preorderen van digitale producten. Extra betalen voor de early access zou ik vroeger overwogen hebben, maar nu wordt ik er niet meer warm of koud van. De D4 preorder bonussen zijn naar mijn mening eigenlijk waardeloos, cosmetics in andere games die ik niet meer speel en cosmetics in D4 die heel snel toch niet meer relevant zullen zijn gezien de verwachte aantallen die we vanzelf vrijspelen. De prijzen zijn voor PC op dit moment liggen al onder de € 65, ik denk dat het nog wel verder zakt volgende maand.
In de tussentijd alvast wat builds aan het kiezen per class en wat spelen met de character names.https://www.wowhead.com/diablo-4 heeft heel veel informatie beschikbaar en er komen dagelijks meerdere nieuwe artikelen bij, zeker het lezen waard.
Overigens: ieder z'n ding, maar ik wilde toch even een tegengeluid laten horen
Ik heb veel games in de afgelopen 20 jaar zo snel mogelijk gespeeld, zoals World of Warcraft en Diablo 2 en 3. Pas veel later heb ik ontdekt hoe goed de quests en de verhaallijnen geschreven zijn.
De game schaf ik wel aan halverwege juni, eerder heb ik toch geen tijd. Daarnaast ben ik tegen het preorderen van digitale producten. Extra betalen voor de early access zou ik vroeger overwogen hebben, maar nu wordt ik er niet meer warm of koud van. De D4 preorder bonussen zijn naar mijn mening eigenlijk waardeloos, cosmetics in andere games die ik niet meer speel en cosmetics in D4 die heel snel toch niet meer relevant zullen zijn gezien de verwachte aantallen die we vanzelf vrijspelen. De prijzen zijn voor PC op dit moment liggen al onder de € 65, ik denk dat het nog wel verder zakt volgende maand.
In de tussentijd alvast wat builds aan het kiezen per class en wat spelen met de character names.https://www.wowhead.com/diablo-4 heeft heel veel informatie beschikbaar en er komen dagelijks meerdere nieuwe artikelen bij, zeker het lezen waard.
Ik denk er precies hetzelfde over! Ik twijfel alleen nog wel of ik hem überhaupt koop. De beta was wel leuk maar heeft me ook nog niet helemaal gegrepen. Wellicht ook omdat ik de druid nog niet heel lekker vond spelen. Daarnaast beperkt/minder de tijd tov jaren terug met d3 en world of warcraft. En ik ben dus benieuwd welke impact dat gaat hebben op de seasons. Dus ik kijk de kat voorlopig nog even uit de boom. Was wel positief over het spelen met een controller op de xsx.MeanGreen schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:10:
D4 ga ik toch iets anders aanpakken dan vroeger. Is waarschijnlijk een combinatie van leeftijd, minder tijd om te gamen en het besef dat er geen meerwaarde is snel te levelen, maar ik heb me voorgenomen er rustig voor te gaan zitten en heel het verhaal en alle content zo veel mogelijk te lezen en mee te maken.
Ik heb D3 alleen rond de launch gespeeld en een hele tijd later nog eens wat end game, maar heb toen niets meegekregen over deze seasons. Even googlen later zie ik dus dat er een aantal keer per jaar een soort wipe is waarna je opnieuw begint in een geupdate wereld, terwijl je oude character speelbaar blijft in de huidige versie zonder updates.
Begrijp ik dit goed? Ik heb persoonlijk ook een heel stuk minder tijd om te gamen vergeleken met toen, maar ben alsnog enorm gehyped voor deze release.
Begrijp ik dit goed? Ik heb persoonlijk ook een heel stuk minder tijd om te gamen vergeleken met toen, maar ben alsnog enorm gehyped voor deze release.
Ja, je bestaande karakters blijven altijd speelbaar in de Eternal Realm. Elk seizoen krijgt zijn eigen unieke rewards en thema, die mogelijk (nog niet duidelijk) na het einde van het seizoen overgezet worden naar de Eternal Realm. Je loot behoud je sowieso.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Oke duidelijk, dus als je minder tijd hebt om te spelen kun je de seasons ook prima negeren en lekker doorspelen in de Eternal Realm?Blitzdoctor schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:00:
Ja, je bestaande karakters blijven altijd speelbaar in de Eternal Realm. Elk seizoen krijgt zijn eigen unieke rewards en thema, die mogelijk (nog niet duidelijk) na het einde van het seizoen overgezet worden naar de Eternal Realm. Je loot behoud je sowieso.
nog maar een paar dagen en we kunnen weer los (voor even)
ik ga me focussen op Rogue
ik ga me focussen op Rogue
nothing stops this train
Yep, zo ga ik dat doen. Eerst eens elke klasse levelen en de seasons komen daarna wel een keer. Heb helaas geen onbeperkte tijd meer om te gamen. Heb in D3 regelmatig seasons gedaan en het was altijd wel leuk om weer helemaal opnieuw te beginnen maar ik wil nu eerst eens zorgen dat ik alle content buiten de seasons om goed door kan komen. Dat wordt al een uitdaging op zich.frankv120 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:05:
[...]
Oke duidelijk, dus als je minder tijd hebt om te spelen kun je de seasons ook prima negeren en lekker doorspelen in de Eternal Realm?
Klopt, maar je kan dan weer niet met elkaar samen spelen. Tenzij je met elkaar met een non-season character speelt? Dat wil ik persoonlijk nog even bekijken. Althans zo was het in D3 maar wellicht niet van toepassing voor D4?frankv120 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:05:
[...]
Oke duidelijk, dus als je minder tijd hebt om te spelen kun je de seasons ook prima negeren en lekker doorspelen in de Eternal Realm?
D4 gaat ook seasons krijgen, ik verwacht dat die season character daarna ook in de normale omgeving mee kan spelen
nothing stops this train
Klopt dat gaat zo zijn jaKol Nedra schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:32:
D4 gaat ook seasons krijgen, ik verwacht dat die season character daarna ook in de normale omgeving mee kan spelen
Mijn online d3 ervaring met mensen van hier (en elders) is dat de meesten in de avonduren spelen naast een drukke baan/huis/vrouw/kind/kotsende kat. Er is altijd wel iemand afk in een rift wegens huishoudelijke problemen. Dat is het nieuwe gamen. Join the gang.KraveN schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:21:
[...]
Ik twijfel alleen nog wel of ik hem überhaupt koop. De beta was wel leuk maar heeft me ook nog niet helemaal gegrepen. Wellicht ook omdat ik de druid nog niet heel lekker vond spelen. Daarnaast beperkt/minder de tijd tov jaren terug met d3 en world of warcraft.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
klopt, gebeurd best vaak dat ik afk raak tijdens gamen: 2 jonge kinderen vreten al je energie en vrije tijd wegTektoon schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:52:
[...]
Mijn online d3 ervaring met mensen van hier (en elders) is dat de meesten in de avonduren spelen naast een drukke baan/huis/vrouw/kind/kotsende kat. Er is altijd wel iemand afk in een rift wegens huishoudelijke problemen. Dat is het nieuwe gamen. Join the gang.
nothing stops this train
Volgens een YouTuber zou de preload na de presentatie morgenavond beschikbaar komen.
Is het voor bepaalde zaken nodig om echt in een party te spelen? Ik speel de game liever gewoon alleen maar wil daardoor geen dingen missen.
Je krijgt iets meer xp in een party (5%) en nog een keer zoveel als er een speler bij je in de buurt is, ook als die niet in je party zit. Samen dus wel 10%.Jackson6 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:52:
Is het voor bepaalde zaken nodig om echt in een party te spelen? Ik speel de game liever gewoon alleen maar wil daardoor geen dingen missen.
Verder zijn er challenges die je alleen in een party kan halen, zie bijv. https://diablo4.cc/Global
In principe alleen world bosses. De rest moet alleen te doen zijn.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
verkeerde chat

[ Voor 96% gewijzigd door Kol Nedra op 09-05-2023 23:51 ]
nothing stops this train
Kan alles alleen doen behalve de worldbosses eigenlijk. Al had ik al wel gasten gezien die solo de world boss deden afgelopen betaJackson6 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:52:
Maar hoewel je ze graag zo willen doen blijven ze wel een soort van optioneel. Sowieso zijn de worldbosses openbaar en hoef je geen party te maken maar kan je alsnog met 12 man bijv zo'n ding aanvallen die gewoon in jouzelfde open world sessie zitten.
Dus ja je kan de game zonder party spelen.
Voorbereiding op D4 is in volle gang hier 
- GPU upgrade van 1070 naar 3070 (al draaide de beta al prima op de 1070 overigens)
- NVME upgrade voor meer schijfruimte/hogere speeds
- Zowat alle andere games van de PC gegooid zodat ik 100% kan concentreren
- 2-9/6 vrij genomen
- GPU upgrade van 1070 naar 3070 (al draaide de beta al prima op de 1070 overigens)
- 2-9/6 vrij genomen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Diablo 4 kan ik hier nog niet downloaden, net hierboven gelezen dat de andere dat ook hebben. Ik zal hem downloaden op de Xbox S en PC ben benieuwd
Verwacht dat de download pas 17:00 ofzo is. was vorige keer ook
1080TI naar 4090.Angeloonie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:33:
Voorbereiding op D4 is in volle gang hier
- 2-9/6 vrij genomen
2700X naar 7800X3D
SSD van 2.5" drive naar black m.2 drive welke in theorie veel sneller is maar in de praktijk hopelijk ook iets.
Geen vrij, te risicovol met D4 op launch. Misschien lang weekend ergens iets later.
Zoals ik mogelijk al een keer zei, een hardcore speler heeft een hardcore pc nodig. Alles aangrijpen om de aankoop te rechtvaardigen.
Alleen de verzonden 4k monitor is nu in limbo of zo.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik heb wat ruimte op mijn 250ggb ssd gemaakt en dat is het
Wat een monster pcs hier.
Nou dan is er nu vertraging, ik zie nog niksRicmaniac schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:49:
Gewoon negeren, laten we er hier nou geen pc hardware pats topic van maken. Diablo IV is ook goed speelbaar op wat oudere hardware. Ik ben erg benieuwd hoe het eruit ziet op mijn Xbox SBazziek schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:18:
Ik heb wat ruimte op mijn 250ggb ssd gemaakt en dat is hetWat een monster pcs hier.
Er staat duidelijk vermeld dat het omgerekend om 21:00 uur NL tijd is, 12:00 pm PDT. Zelfde tijd als dat de slam begint vrijdag.Ricmaniac schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:49:
http://yor.minitroopers.com
Oeh nice!
helaas primetime met kinderen nog
hopelijk voor 21:00 aanwezig
nothing stops this train
Server slam update is nu online........
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Gewoon gaan met die banaan.crimby schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:27:
Moet je je voor aanstaande weekend opnieuw aanmelden of gewoon game openen en gaan?
Hier ook. Had em iets te vroeg verwijderd achteraf gezien.
De Open Bèta wordt nu automatisch bijgewerkt, 52 GB op de XSX.
Tijdens de vergelijkingen van cosmetics vond ik de in-game kleding mooier dan de shop spullen, daar hoef ik dus niet wakker van te liggen.
Tijdens de vergelijkingen van cosmetics vond ik de in-game kleding mooier dan de shop spullen, daar hoef ik dus niet wakker van te liggen.
Dat had ik dus ookLekker Ventje schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:12:
De Open Bèta wordt nu automatisch bijgewerkt, 52 GB op de XSX.
Maakt niet uit. Ik had hem nog geinstalleerd en hij is nu de volledige game gewoon opnieuw aan het downloaden.Bazziek schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:11:
Hier ook. Had em iets te vroeg verwijderd achteraf gezien.
De nieuwste dev stream is afgerond, weer wat nieuwe info!
- Nieuwe questlines die in seasons worden toegevoegd zullen een apart verhaal volgen dan de campaign, een uitbreiding op de campaign questline komt in de vorm van expansions.
- Bij het afronden van de campaign krijg je optie om de campaign te skippen, ook voor seasons
- Als je mounts unlocked (rond level 30) dan unlock je ze permanent op je gehele account voor alle characters, op ieder level
- Quality of life updates komen ook via seasons in de game
- Je hebt een Basic en Premium Battle Pass, Basic is gratis, Premium kost 10$ USD en Accelerated kost 25$ USD
- Door seizoen content te spelen unlock je ook sneller progressie met je battle pass.
- Er zijn 90 tiers in de Battle Pass, 27 Basic (gratis) tiers en 63 Premium (betaald)
- Seizoens mounts, mount armor en player armor kan je bijvoorbeeld er mee unlocken.
- Als voorbeeld een Skull outfit met schedels voor de barbarian of een "Thunder Goddess" outfit voor de Druid
- Ook cosmetics die gerelateerd staan tot een zone, bijvoorbeeld het moeras gedeelte of woestijn gedeelte.
Alle details hier:
https://www.wowhead.com/d...e-liveblog-summary-332898
Seasons:
- Het doel staat nu om tegen eind juli het eerste seizoen te lanceren- Nieuwe questlines die in seasons worden toegevoegd zullen een apart verhaal volgen dan de campaign, een uitbreiding op de campaign questline komt in de vorm van expansions.
- Bij het afronden van de campaign krijg je optie om de campaign te skippen, ook voor seasons
- Als je mounts unlocked (rond level 30) dan unlock je ze permanent op je gehele account voor alle characters, op ieder level
- Quality of life updates komen ook via seasons in de game
Battle Pass
- Je maakt progressie in Battle Pass door het verdienen van Favor, dit krijg je door Season Journey (doelstellingen bereiken), door te levelen en door simpelweg te spelen.- Je hebt een Basic en Premium Battle Pass, Basic is gratis, Premium kost 10$ USD en Accelerated kost 25$ USD
- Door seizoen content te spelen unlock je ook sneller progressie met je battle pass.
- Er zijn 90 tiers in de Battle Pass, 27 Basic (gratis) tiers en 63 Premium (betaald)
- Seizoens mounts, mount armor en player armor kan je bijvoorbeeld er mee unlocken.
Customizations
- De Cosmetics Shop heeft verschillende "fantasieën" voor je character en class.- Als voorbeeld een Skull outfit met schedels voor de barbarian of een "Thunder Goddess" outfit voor de Druid
- Ook cosmetics die gerelateerd staan tot een zone, bijvoorbeeld het moeras gedeelte of woestijn gedeelte.
Alle details hier:
voila ook naar de livestream gekeken.
de (preminum/accelerated) BP , is ook alleen voor cosmetics en je dient altijd het level te halen , dus Battlepass is geen pay to win of level skip.
Je krijgt gewoon meer cosmetics. Bij free krijg je gewoon bepaalde levels niets maar als je battlepass hebt , krijg je een cosmetic.
Bij elke stream of info sharing lijk ik er toch meer van overtuigd dat dat D4 een intressante/goeie game zal zijn on-launch en de seasons zullen het nog verbeteren en leuk houden.
Ik ben als casual speler toch nog altijd zeer blij met mijn preorder ( ooit op dag 1 gepreordered)
de (preminum/accelerated) BP , is ook alleen voor cosmetics en je dient altijd het level te halen , dus Battlepass is geen pay to win of level skip.
Je krijgt gewoon meer cosmetics. Bij free krijg je gewoon bepaalde levels niets maar als je battlepass hebt , krijg je een cosmetic.
Bij elke stream of info sharing lijk ik er toch meer van overtuigd dat dat D4 een intressante/goeie game zal zijn on-launch en de seasons zullen het nog verbeteren en leuk houden.
Ik ben als casual speler toch nog altijd zeer blij met mijn preorder ( ooit op dag 1 gepreordered)
[ Voor 4% gewijzigd door blahenazo op 10-05-2023 22:41 ]
ook gesproken over de raytracing update?Vagax schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:41:
De nieuwste dev stream is afgerond, weer wat nieuwe info!Seasons:
- Het doel staat nu om tegen eind juli het eerste seizoen te lanceren
- Nieuwe questlines die in seasons worden toegevoegd zullen een apart verhaal volgen dan de campaign, een uitbreiding op de campaign questline komt in de vorm van expansions.
- Quality of life updates komen ook via seasons in de gameBattle Pass
- Je maakt progressie in Battle Pass door het verdienen van Favor, dit krijg je door Season Journey (doelstellingen bereiken), door te levelen en door simpelweg te spelen.
- Je hebt een Basic en Premium Battle Pass, Basic is gratis, Premium kost 10$ USD en Accelerated kost 25$ USD
- Seizoens mounts, mount armor en player armor kan je bijvoorbeeld er mee unlocken.Customizations
- De Cosmetics Shop heeft verschillende "fantasieën" voor je character en class.
- Als voorbeeld een Skull outfit met schedels voor de barbarian of een "Thunder Goddess" outfit voor de Druid
Alle details hier:
Server slam 12 may 12PM PDT time
Ah Amerika en hun duidelijke eenheden en benoemingen. Geen idee wanneer het dan eigenlijk is. Lijkt me 12 uur 's nachts? Dus eigenlijk begint het op 13 mei voor hen?
Voor ons is dat blijkbaar vrijdag om 21 uur dan? https://www.worldtimebudd...023-5-12&sln=12-12.5&hf=1
Ah Amerika en hun duidelijke eenheden en benoemingen. Geen idee wanneer het dan eigenlijk is. Lijkt me 12 uur 's nachts? Dus eigenlijk begint het op 13 mei voor hen?
Voor ons is dat blijkbaar vrijdag om 21 uur dan? https://www.worldtimebudd...023-5-12&sln=12-12.5&hf=1
klopt begint 21:00 voor ons. voor hen is het 12:00 smiddags. 12 PM is wanneer het de eerste minuut middag isSideShow schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 00:28:
Server slam 12 may 12PM PDT time
Ah Amerika en hun duidelijke eenheden en benoemingen. Geen idee wanneer het dan eigenlijk is. Lijkt me 12 uur 's nachts? Dus eigenlijk begint het op 13 mei voor hen?![]()
Verwijderd
Die accelerated battle pass heeft uiteraard toch weer iets meer dan alleen maar ‘accelerated’.
Wings of Creator emote.
Wings of Creator emote.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uNeMIZ76cFYuAlRFhT5Q2iPz.jpg?f=user_large)
Wat een geldklopperij he. Dit gaat toch weer inspelen op mensen hun gevoelens en kopen ze sneller zo'n accelerated battlepass. Anders word het ook amper verkocht denk ik want volgens mij complete je die battlepass makkelijk van wat ik begreep uit de leaks. Mits ze dat aanpassen natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:18:
Die accelerated battle pass heeft uiteraard toch weer iets meer dan alleen maar ‘accelerated’.
Wings of Creator emote.
[Afbeelding]
Nou boeit mij die emote echt totaal niks dus ga het zeker niet kopen. Maar wel naar dat er TOCH weer iets bij zit om er nog meer uit te halen.
Verwijderd
Klopt je ziet hierdoor wat de aanpak is. Wie flink wat uren in de game gaat stoppen boeit die 20 instant levels niet maar zo een emote kan ze toch nog over de streep trekken.Ricmaniac schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:25:
[...]
Wat een geldklopperij he. Dit gaat toch weer inspelen op mensen hun gevoelens en kopen ze sneller zo'n accelerated battlepass. Anders word het ook amper verkocht denk ik want volgens mij complete je die battlepass makkelijk van wat ik begreep uit de leaks. Mits ze dat aanpassen natuurlijk.
Nou boeit mij die emote echt totaal niks dus ga het zeker niet kopen. Maar wel naar dat er TOCH weer iets bij zit om er nog meer uit te halen.
Persoonlijk gaat voor mij die hele acc. BP levels al te ver maar daar zullen de meningen vast weer over verschillen. “Het zijn maar cosmetics”
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2023 08:33 ]
Ja precies. Het is maar een emote dus couldn't care less eigenlijk zolang er gewoon maar geen P2W in komt. Dat blijft het aller belangrijkst.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:28:
[...]
Klopt je ziet hierdoor wat de aanpak is. Wie flink wat uren in de game gaat stoppen boeit die 20 instant levels niet maar zo een emote kan ze toch nog over de streep trekken.
Verwijderd
Toch jammer. Ik kan mij goed voorstellen dat er mensen zijn die het leuk vinden om alle cosmetics te verzamelen. In dat geval zal ik ook iedere 3 maanden een Premium BP halen. Waardeloos dat er dan een veel duurdere acc. BP optie is die iets unieks naast de instant levels biedt.Ricmaniac schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:35:
[...]
Ja precies. Het is maar een emote dus couldn't care less eigenlijk zolang er gewoon maar geen P2W in komt. Dat blijft het aller belangrijkst.
Maar ja welkom in 2023 laten we maar zeggen.
/f/image/Xklm8wJVZqmDWVX0WvFv4TUd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ylbnvM4qbNRzjo3SwQxqfm1H.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7vLDkwIZfmvf8Rge59icosQZ.png?f=fotoalbum_large)
Dit zijn afbeeldingen uit de stream van gisteren. De ingame armor vind ik er hier mooier uitzien dan de shop armor.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit echt zo blijven doen of volhouden want dan koopt toch niemand de store armor
Ray tracing wordt pas toegevoegd na launch. dat is al heel lang bekend.TweakerVincent schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:11:
[...]
ook gesproken over de raytracing update?
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
[Embed: https://strawpoll.com/polls/Qrgeb7zwOZp]
hoe laat je een poll hier zien?
de vraag is: wat ga jij spelen dit weekend?
hoe laat je een poll hier zien?
de vraag is: wat ga jij spelen dit weekend?
[ Voor 44% gewijzigd door Kol Nedra op 11-05-2023 09:22 ]
nothing stops this train
De invulling van de battlepass is bij deels duidelijk, wat ik er echter niet helemaal uit op kan maken is of die 10$ of 25$ nu per season, jaar of infinite is.
Waarschijnlijk krijg je met de deluxe en ultimate editie enkel season 1 lijkt mij, maar ergens hoop ik dat je meer dan 1 seaon krijgt. (standaard game + losse battlepass zou nl goedkoper zijn)
Waarschijnlijk krijg je met de deluxe en ultimate editie enkel season 1 lijkt mij, maar ergens hoop ik dat je meer dan 1 seaon krijgt. (standaard game + losse battlepass zou nl goedkoper zijn)
[ Voor 21% gewijzigd door Stefmeister op 11-05-2023 09:44 ]
Oh ben ik overigens misschien een van de weinige die deze emote wat zwak vind voor de ultimate edition? Ik had eerder misschien een mount of player armor gehad dan een emote waarvan ik al weet dat ik het niet veel zal gebruikenVerwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:18:
Wings of Creator emote.
[Afbeelding]
Het idee nu was dat de in-game armor die je kan unlocken er vetter uitziet dan de armors/skins die je kan kopen maar ik gok inderdaad dat dit op ten duur niet meer zo zal zijnRicmaniac schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit zijn afbeeldingen uit de stream van gisteren. De ingame armor vind ik er hier mooier uitzien dan de shop armor.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit echt zo blijven doen of volhouden want dan koopt toch niemand de store armorgoed laten we maar gewoon zien wat ze uitbrengen.. blijven hoopvol haha
per season verwacht ik, net zoals je het ziet bij HearthstoneStefmeister schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:33:
De invulling van de battlepass is bij deels duidelijk, wat ik er echter niet helemaal uit op kan maken is of die 10$ of 25$ nu per season, jaar of infinite is.
nothing stops this train
De vraag is denk ik eerder, hoe snel unlock je de coole in-game armor. Indien je per character eerst zo'n 150 uur kwijt bent voordat je de coolste in-game armor unlocked, en rond 100 uur ergens qua looks een kantelpunt zit tussen kwaliteit van store en in-game bijvoorbeeld, dan zullen best veel mensen nog wel eens geneigd zijn om skins aan te schaffen.Vagax schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:39:
[...]
Het idee nu was dat de in-game armor die je kan unlocken er vetter uitziet dan de armors/skins die je kan kopen maar ik gok inderdaad dat dit op ten duur niet meer zo zal zijn
Maar als je in een gekochte skin loopt voelt het automatisch al een heel stuk minder coolpsychodude schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:10:
[...]
De vraag is denk ik eerder, hoe snel unlock je de coole in-game armor. Indien je per character eerst zo'n 150 uur kwijt bent voordat je de coolste in-game armor unlocked, en rond 100 uur ergens qua looks een kantelpunt zit tussen kwaliteit van store en in-game bijvoorbeeld, dan zullen best veel mensen nog wel eens geneigd zijn om skins aan te schaffen.
Verwijderd
Hmmm dit doen ze vaag. Dit zou dus geen specifieke UE reward zijn maar horen bij de acc. BP. (Inbegrepen bij UE)Vagax schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:37:
[...]
Oh ben ik overigens misschien een van de weinige die deze emote wat zwak vind voor de ultimate edition? Ik had eerder misschien een mount of player armor gehad dan een emote waarvan ik al weet dat ik het niet veel zal gebruiken
Wat het verhaal in de D4 discord is, is dat je kan kiezen wanneer je de accelerated pass gebruikt die je bij de ultimate editie krijgt. als een unlock in de bestaande battlepass. maar heb hier zelf niks van gezien hoor dus kan ook niet kloppen.
Verwijderd
Die vleugel emote zou sowieso in de UE moeten zitten en dat was al bekend maar sinds gisteren horen we dus dat het een accelerated battle pass ding is. Naar mijn weten was dat nog onbekend en hebben ze al die tijd aangegeven dat accelerated battle pass enkel 20 instant levels zou geven.(vind ik waardeloos maar boeiend) In dat geval kwamen ze dus gisteren pas met die "extra reward" informatie die bij de accelerated battle pass zit. Of heb ik dat al die tijd gemist? Dat zou ook kunnen.
Ja het is maar een emote en nee ik hoef hem niet maar daar gaat het mij niet om. Ik word opstandig van dat soort tactische moves.
Het geeft een manier van aanpak weer en je kunt je inbeelden wat ze gaan verzinnen in de toekomst om die accelerated battle pass steeds iets "interessanter" te maken.
Ja het is maar een emote en nee ik hoef hem niet maar daar gaat het mij niet om. Ik word opstandig van dat soort tactische moves.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2023 11:48 ]
Verwijderd
De accelerated battle pass is sowieso een boost in de bestaande (premium) battle pass ja.Ricmaniac schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:31:
Wat het verhaal in de D4 discord is, is dat je kan kiezen wanneer je de accelerated pass gebruikt die je bij de ultimate editie krijgt. als een unlock in de bestaande battlepass. maar heb hier zelf niks van gezien hoor dus kan ook niet kloppen.
Het zou naar mijn idee raar zijn als die emote gewoon in de battle pass zit maar we zullen zien, sowieso zit de accelerated battle pass er bij dus de upgrade van Deluxe naar Ultimate heb je hier al uit als je dat interesseert aangezien de accelerated 25$ zou zijn.
Verwijderd
Die emote zit niet in de normale battle pass.Vagax schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:49:
Het zou naar mijn idee raar zijn als die emote gewoon in de battle pass zit maar we zullen zien, sowieso zit de accelerated battle pass er bij dus de upgrade van Deluxe naar Ultimate heb je hier al uit als je dat interesseert aangezien de accelerated 25$ zou zijn.
Uiteraard haal je het bedrag er uit. Op deze manier wordt het gevoel van waarde omhoog gebracht en is Ultimate Edition opeens een hele goede deal. Daar hebben ze echt wel mensen voor om dit heel goed uit te denken. Men onderschat dit wel eens volgens mij. De bedoeling is dat je veel meer uitgeeft dan de bedoeling was en dat je tegelijk denkt: jeetje wat ben ik voordelig uit!
Premium Pass (~$10)
- 63 additional tiers
- Two full cosmetic armor sets for each class
- Weapon and armor cosmetics
- Seasonal mount and mount armor
- All perks from the premium pass
- Immediately unlocks 20 tiers
- Wings of the Creator emot
Tot zover mijn opstandige ochtend.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2023 11:56 ]
Was die bij mij deze ochtend nog niet ...Pedr0 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:03:
Server slam update is nu online........
Ik heb 'm zojuist ook even gedraaid. MIsschien je client eens een schop geven?
@Verwijderd Nice, thanks. Ik word toch wel moe dat ik het idee heb steeds te moeten volgen wat Blizzard nou precies doet met die battlepasses en season passes en wat dies meer zij. Ik weiger P2W te spelen namelijk. En het is nu al schipperen geblazen met wat ik acceptabel vind voor een titel als Diablo.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Hebben we trouwens al ergens een lijst van iedereen incl Battlenet ID? Gaan we een Tweakers.net clan maken? Zijn er al ideeee? Kan zijn dat ik het gemist heb hoor....iets met druk en een verbouwing.
Verwijderd
Op mijn Xbox moest ik de oude beta opstarten om de update te krijgen.
Server Slam staat nu op de Series X, PS5 en PC hier.
Tijd om definitief te besluiten welk platform het gaat worden, voor nu denk ik pc.
Uit dat artikel:Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:53:
[...]
Die emote zit niet in de normale battle pass.
Uiteraard haal je het bedrag er uit. Op deze manier wordt het gevoel van waarde omhoog gebracht en is Ultimate Edition opeens een hele goede deal. Daar hebben ze echt wel mensen voor om dit heel goed uit te denken. Men onderschat dit wel eens volgens mij. De bedoeling is dat je veel meer uitgeeft dan de bedoeling was en dat je tegelijk denkt: jeetje wat ben ik voordelig uit!
Premium Pass (~$10)Accelerated Pass (~$25)
- 63 additional tiers
- Two full cosmetic armor sets for each class
- Weapon and armor cosmetics
- Seasonal mount and mount armor
https://www.ign.com/artic...g-season-details-revealed
- All perks from the premium pass
- Immediately unlocks 20 tiers
- Wings of the Creator emot
Tot zover mijn opstandige ochtend.
Blizzard zei daarbij dat de betaalde beloningen geen Smoldering Ashes zal bevatten en dat je bepaalde mijlpalen moet bereiken voordat je beloningen kunt krijgen die gameplay beïnvloeden.
Het zal mij benieuwen ik heb de ultimate versie al, en ik zal mij er best wel mee kunnen vermaken voor een aantal maanden. Maar ik ben wel benieuwd hoe zich dit gaat verhouden.
De oude Beta heb ik nietVerwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:31:
[...]
Op mijn Xbox moest ik de oude beta opstarten om de update te krijgen.
Server Slam staat nu op de Series X, PS5 en PC hier.![]()
Tijd om definitief te besluiten welk platform het gaat worden, voor nu denk ik pc.
Wellicht voor deze avond (of morgenvroeg)Klauwhamer schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:14:
[...]
Ik heb 'm zojuist ook even gedraaid. MIsschien je client eens een schop geven?
Er gaat het nodige veranderen. Dat wordt weer helemaal opnieuw beginnen dit weekend met een favorite build zoeken.
YouTube: Diablo 4 Datamined Changes - Major Swings, Nerfs and Buffs
Ik ga juist helemaal geen favoriete build opzoeken; ik ga minimaal één andere class dan sorcerer of necromancer proberen en dat begint met het bestuderen van de talent tree. Wanneer de Server Slam er op zit, ga ik mijn bevindingen toetsen aan die van grootheden zoals Raxx
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Denk dat dit niet te doen isLekker Ventje schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:53:
Er gaat het nodige veranderen. Dat wordt weer helemaal opnieuw beginnen dit weekend met een favorite build zoeken.
Ik verwacht dat je een favoriete build pas na een paar weken inzichtelijk krijgt toch
Gewoon lekker spelen en zie je vanzelf wel wat goed word en wat je leuk vind toch.
Wat ik alleen deze beta ga doen vanwege tijdgebrek door dingen en moederdag enzo is de beste/snelst levelende build opzoeken voor level 20. Zodat ik gewoon zsm naar 20 kan en die worldboss een keer kan doen. zal verder niet veel kunnen spelen helaas.
Dit is hierdoor ook de enige keer denk ik dat ik softcore ga omdat het heel vervelend zou zijn als ik voordat de worldboss dood is gekilled word terwijl ik maar zo gelimiteerd tijd heb haha
Een favoriete build en de beste build zijn voor mij niet hetzelfde. Ik speel wat ik leuk vind, in D3 heb ik jaren met een barbarian rondgelopen met een 1H en schild. Een ballerina barb was aan mij niet besteed.
Ik ga nu eens kijken naar een build zonder hydra's voor de sorcerer of een build zonder skeletons bij de necro. Voordeel van D4 is dat er, als het goed is, geen beste build meer zal zijn.
Ik ga nu eens kijken naar een build zonder hydra's voor de sorcerer of een build zonder skeletons bij de necro. Voordeel van D4 is dat er, als het goed is, geen beste build meer zal zijn.
Ik ben er uit wat voor class ik ga mainen in season 1, een sorc