Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jaer schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:52:
[...]

Dat voelt meestal zo en gevoelsmatig helemaal zo, als je eternal speeld kan ik je wel wat CDR gear geven. (ben necro).
Ik heb dat totaal niet nodig in de build die ik speel .. en sindsdien dropt dat geregeld.
Thanks maar niet nodig :) (en ik speel season)
Moest het gisteren gewoon even kwijt maar eigenlijk maakt het ook helemaal niet uit. De build heeft het niet per se nodig, het maakt je alleen sterker. En ik moest me weer even herinneren dat ik niet speel om grotere cijfers te zien of zelfs om Lilith uiteindelijk te verslaan maar om lol te hebben. Zonder die cooldown ragt mijn barb op level 84 of zo al zonder problemen door nightmare 74 of zo geloof ik waar ik gisteren op zat (ben nu gewoon steeds de hoogste die ik heb aan het openen, glyph xp gaat al als een malle) en helltide is lachwekkend simpel, ook met een mindcage.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Finraziel schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:45:
[...]

Thanks maar niet nodig :) (en ik speel season)
Moest het gisteren gewoon even kwijt maar eigenlijk maakt het ook helemaal niet uit. De build heeft het niet per se nodig, het maakt je alleen sterker. En ik moest me weer even herinneren dat ik niet speel om grotere cijfers te zien of zelfs om Lilith uiteindelijk te verslaan maar om lol te hebben. Zonder die cooldown ragt mijn barb op level 84 of zo al zonder problemen door nightmare 74 of zo geloof ik waar ik gisteren op zat (ben nu gewoon steeds de hoogste die ik heb aan het openen, glyph xp gaat al als een malle) en helltide is lachwekkend simpel, ook met een mindcage.
Welke barb build gebruik je?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:04
Finraziel schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:33:
Weet iemand toevallig of er ergens iets officieel gezegd is over affix weighting? Het valt me op dat je bepaalde affixes echt vrijwel nooit ziet... Ik moet van mijn build een helm vinden met cooldown reduction en ranks to steel grasp, maar volgens mij heb ik beiden nog nooit gezien. (... nee dat klopt niet... even gezocht in mijn stash en ik heb één item, een helm, met cooldown reduction als affix... maar dat is een dex helm van mijn rogue)

Bijna ALLES wat dropt heeft main stat, max life en een aspect uit een klein groepje. Nu ik me wat meer aan het focussen ben op het bouwen van een sterke build begint dat me echt meer en meer tegen te staan. Ja het is wel lekker makkelijk sorteren door je loot maar als dat betekent dat het vrijwel onmogelijk is om twee van de zeldzamere aspects op je loot te krijgen dan vind ik dat eigenlijk best wel klote (en eigenlijk gewoon een naaistreek want je komt er maar langzaam achter hoe de game ontzettend in je nadeel gestackt is).

Als ik er op zoek vind ik wel wat klachten er over in de blizzard forums (sinds de ptr al), lijkt daar dat dezelfde weighting zit op enchanten wat dus ook verklaart waarom je die affixes ook bijna niet vindt op die manier. Komt eerlijk gezegd een beetje op me over als een of andere louche kansspel waar je een prijs of een coupon voor 10% korting op je volgende lot of zo kan winnen... maar er is één prijs en 1000 coupons (wat je niet verteld wordt). Wel leuk in het enchanting window zetten wat je kunt krijgen met rerollen, maar niet er bij zeggen dat je kans op CDR misschien maar 1% is :(
Hier loop ik ook tegen met mijn Barb.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Peter2_ schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Welke barb build gebruik je?
Deze (video guide), planner.
Ik gebruik op dit moment de iron skin starter variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 16:20

Luukwa

o/

Zijn er meer builds zoals heartseeker waarbij maximaal de basic skill benut wordt? Ik vind dat heerlijk weg spelen, rogue is nu 100 en zoek iets nieuws in een andere class.

Soundcloud!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Peter2_
Luukwa schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:13:
Zijn er meer builds zoals heartseeker waarbij maximaal de basic skill benut wordt? Ik vind dat heerlijk weg spelen, rogue is nu 100 en zoek iets nieuws in een andere class.
Wind shear druid doet dit ook

[ Voor 26% gewijzigd door _Peter2_ op 31-05-2024 12:49 . Reden: Link naar een build toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:44

Woohooo

Smilie, James Smilie

Finraziel schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:33:
Weet iemand toevallig of er ergens iets officieel gezegd is over affix weighting? Het valt me op dat je bepaalde affixes echt vrijwel nooit ziet... Ik moet van mijn build een helm vinden met cooldown reduction en ranks to steel grasp, maar volgens mij heb ik beiden nog nooit gezien. (... nee dat klopt niet... even gezocht in mijn stash en ik heb één item, een helm, met cooldown reduction als affix... maar dat is een dex helm van mijn rogue)

Bijna ALLES wat dropt heeft main stat, max life en een aspect uit een klein groepje. Nu ik me wat meer aan het focussen ben op het bouwen van een sterke build begint dat me echt meer en meer tegen te staan. Ja het is wel lekker makkelijk sorteren door je loot maar als dat betekent dat het vrijwel onmogelijk is om twee van de zeldzamere aspects op je loot te krijgen dan vind ik dat eigenlijk best wel klote (en eigenlijk gewoon een naaistreek want je komt er maar langzaam achter hoe de game ontzettend in je nadeel gestackt is).

Als ik er op zoek vind ik wel wat klachten er over in de blizzard forums (sinds de ptr al), lijkt daar dat dezelfde weighting zit op enchanten wat dus ook verklaart waarom je die affixes ook bijna niet vindt op die manier. Komt eerlijk gezegd een beetje op me over als een of andere louche kansspel waar je een prijs of een coupon voor 10% korting op je volgende lot of zo kan winnen... maar er is één prijs en 1000 coupons (wat je niet verteld wordt). Wel leuk in het enchanting window zetten wat je kunt krijgen met rerollen, maar niet er bij zeggen dat je kans op CDR misschien maar 1% is :(
Zelfde ervaring. Bash op pants of steelgrasp en cdr op helm is moeilijker te vinden als uber unique.

PTR voor scrolls kan je dan blijkbaar wel afdwingen
YouTube: How to NOT BRICK YOUR ITEMS! Gambling in Diablo 4 Season 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Luukwa schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:13:
Bash barb, links in de post boven je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de game eigenlijk alweer een paar dagen niet aangeraakt. Ben meer met andere games bezig geweest.
Was na de necro wel een druid begonnen en die wil ik wel afmaken, dus ik denk dat het lang zal duren, voordat ik weer instap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Woohooo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:52:
[...]

Zelfde ervaring. Bash op pants of steelgrasp en cdr op helm is moeilijker te vinden als uber unique.

PTR voor scrolls kan je dan blijkbaar wel afdwingen
YouTube: How to NOT BRICK YOUR ITEMS! Gambling in Diablo 4 Season 4
Dit zou zomaar bijgeloof kunnen zijn... Maar ik ga het volgende keer toch proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 14:02
Sinds s4 speel ik nu voor het eerst met een Necro (blood surge) https://maxroll.gg/d4/bui...d-surge-necromancer-guide

ben momenteel 58, maar deze build is niet mijn ding, continue essence issues. Ik heb mijn gear ook nog niet op orde aangezien lvl'en al zo snel gaat dit seizoen wil ik daar nog niet teveel aandacht besteden.

Welke necro build spelen jullie dit seizoen met name in 50-100 range ?

PV opbrengst

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Justin2000 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:00:
Sinds s4 speel ik nu voor het eerst met een Necro (blood surge) https://maxroll.gg/d4/bui...d-surge-necromancer-guide

ben momenteel 58, maar deze build is niet mijn ding, continue essence issues. Ik heb mijn gear ook nog niet op orde aangezien lvl'en al zo snel gaat dit seizoen wil ik daar nog niet teveel aandacht besteden.

Welke necro build spelen jullie dit seizoen met name in 50-100 range ?
Ben je op zoek naar een ander antwoord dan minions? Lijkt me misschien wat erg voor de hand te liggen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 16:10
Seizoen 4 is toch wel het leukste seizoen tot nu toe. Helaas vind ik de endgame helemaal ruk dus heb de game weer verwijderd.

Alles is leuk tot je bij de Pit komt (nadat je al je 7 glyphs op 21 hebt en alle bosses hebt verslagen zegmaar). De Pit zelf is prima, maar ik kan er niet over uit dat de bosses te slecht zijn ontworpen, en de bossfights zijn gewoon niet leuk met die Lilith's shade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:07
Die Pit bosses zijn wel een ding inderdaad. Hoogste level waarbij ik zonder echte problemen tot de boss kom (lees, 0 deaths of hooguit 1 door niet op te letten) waarbij ik niets minder dan compleet geoneshot te worden door iets kleins dat rondvliegt dat praktisch niet te ontwijken valt…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Thalaron schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:53:
Die Pit bosses zijn wel een ding inderdaad. Hoogste level waarbij ik zonder echte problemen tot de boss kom (lees, 0 deaths of hooguit 1 door niet op te letten) waarbij ik niets minder dan compleet geoneshot te worden door iets kleins dat rondvliegt dat praktisch niet te ontwijken valt…
Ik ben zelf tot Pit 84 gekomen, maar het was erg random of ik kon winnen of niet van de boss omdat hun powers zo uiteen lopen. Verder vind ik het jammer dat het deel voor de boss totaal geen indicatie geeft of dat je de boss ook daadwerkelijk aan kunt want dat hele deel voor de boss is echt veel te makkelijk dan als je vergelijkt met hoe moeilijk die bosses kunnen zijn.

Als je de boss hebt gestaggered (blauwe balk onder health bar) dan gaat die shade of Lilith ook gewoon door met jou aanvallen, dus je hebt helemaal niks aan je stagger in de Pit. Als je het niet met alle characters kunt doen, dan is het slecht ontwerp want de Pit zou voor alle builds een soortvan mogelijkheid moeten bieden om verder te kunnen komen. Ik vind het ook gewoon niet leuk dat je daar dan weer specifiek een build voor moet maken bijvoorbeeld.

Sommige mensen die handig zijn met traden via Discord enzo die verdienen miljoenen en die kunnen dan gear kopen waarbij alle affixes greater affixes zijn, ja, zo kan ik het ook. Maar de gear die dropt is zo belabberd slecht elke keer dat je zonder het traden buiten D4 om eigenlijk nooit de Pit levels kunt halen die die youtubers runnen. Die Rob bijvoorbeeld, die heeft gewoon iets van 3,4 miljard gold. Dan kan hij wel leuk allemaal hoge Pits runnen, maar hij krijgt ook veel donaties van kijkers (het is natuurlijk ook gewoon deels zijn werk geworden). Hoedanook, ik vind het jammer dat er om het spel heen zo'n grote trading scene is ontstaan, de game zou eigenlijk zo ontworpen moeten zijn dat het of niet nodig is, of dat het een interne trading section heeft. Een beetje zoals de Auction House uit D3, maar dan beter :+

Ik zou mezelf niet willen meten met zo iemand, maar toch vind ik wel dat die hogere pit levels ook voor gewone stervelingen haalbaar moet zijn. Op een gegeven moment kun je wel pit 70 met veel gemak blijven runnen, maar de materials worden gewoon erg schaars uiteindelijk en dan moet je 10 pit runs doen om 1 keer te kunnen masterworken en dan gaat het toch net iets teveel als werk voelen :D

Misschien komen er nog wat changes aan, als ik de klachten op Reddit zie dan kan ik mij niet anders voorstellen dan dat Blizzard nog het e.e.a. gaat aanpassen :) Het jeukt wel, ik denk dat als er nog wat wordt aangepast, ik op 6 juni weer terug kom voor het Goblin event.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nahkriin
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-10 20:53
Zit nu op 118 in pit, maar t is nu vissen naar juiste boss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 08:06
Ohmarinus schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:42:
Seizoen 4 is toch wel het leukste seizoen tot nu toe. Helaas vind ik de endgame helemaal ruk dus heb de game weer verwijderd.

Alles is leuk tot je bij de Pit komt (nadat je al je 7 glyphs op 21 hebt en alle bosses hebt verslagen zegmaar). De Pit zelf is prima, maar ik kan er niet over uit dat de bosses te slecht zijn ontworpen, en de bossfights zijn gewoon niet leuk met die Lilith's shade.
Exact dit. Season 3 uitgespeeld. Seizoen 4 is erg tof, alleen mis een seasonal thema. De game is wel stukken beter zo. Benieuwd naar seizoen 5 en wat voor extra’s dat brengt.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Nahkriin schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:12:
Zit nu op 118 in pit, maar t is nu vissen naar juiste boss...
Wauw, dat is wel flink diep zeg. Welke build speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Ohmarinus schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:16:
[...]

Wauw, dat is wel flink diep zeg. Welke build speel je?
Heartseeker :"D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 12:26
Vandaag de 5de char lvl 100 aangetikt, de rogue en paar pits in een team gedaan. Kwamen tot 70. Zelf erna nog door 80+ doorgegaan. Wat een verschil met mijn barb :)
Nu nog een shako of random uber vinden voor de 4de spark.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Finraziel schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Ik volg in principe gewoon deze guide, maar een beetje aangevuld met video van Wudijo.
Ik volg die guide nu ook, zit nu tegen de lvl 90. Heb nog wel een vraag -> In die guide staat het meeste als Ruinic. Is dat uiteindelijk alleen een cosmetic of doet dat er nog toe? Ik kijk nu naar item power 925 en gooi er dan een aspect over heen. Daarna temper ik m'n items. Klopt dit qua volgorde?

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeWaanzin schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:06:
[...]

Ik volg die guide nu ook, zit nu tegen de lvl 90. Heb nog wel een vraag -> In die guide staat het meeste als Ruinic. Is dat uiteindelijk alleen een cosmetic of doet dat er nog toe? Ik kijk nu naar item power 925 en gooi er dan een aspect over heen. Daarna temper ik m'n items. Klopt dit qua volgorde?
Nee exact type van armor maakt niet uit. Dat is gewoon hoe de maxroll d4planner werkt, als je een armor maakt om op je build te zetten dan heb je een aantal keuzes als base item om vervolgens affixes en zo op te zetten en ze hebben maar 1 optie er in gezet voor legendary, en dat is dan toevallig de runic whatever, omdat het gewoon niet uitmaakt. Enige wat uitmaakt is dat je een legendary base kiest omdat die drie affixes heeft terwijl een rare base er maar 2 heeft.

Het enige wat uitmaakt voor je build is welke affixes er op zitten. En daarom maakt het bij je wapens weer wel uit, want er is wel een stat verschil tussen een bow of een crossbow, of een sword of een dagger (in aspd en de bonus boven de streep, bv crit dmg voor bow en dmg to close voor dagger). Maar het precieze naampje van je bow of sword maakt dan weer niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:01:
[...]

Ik ben zelf tot Pit 84 gekomen, maar het was erg random of ik kon winnen of niet van de boss omdat hun powers zo uiteen lopen. Verder vind ik het jammer dat het deel voor de boss totaal geen indicatie geeft of dat je de boss ook daadwerkelijk aan kunt want dat hele deel voor de boss is echt veel te makkelijk dan als je vergelijkt met hoe moeilijk die bosses kunnen zijn.

Als je de boss hebt gestaggered (blauwe balk onder health bar) dan gaat die shade of Lilith ook gewoon door met jou aanvallen, dus je hebt helemaal niks aan je stagger in de Pit. Als je het niet met alle characters kunt doen, dan is het slecht ontwerp want de Pit zou voor alle builds een soortvan mogelijkheid moeten bieden om verder te kunnen komen. Ik vind het ook gewoon niet leuk dat je daar dan weer specifiek een build voor moet maken bijvoorbeeld.

Sommige mensen die handig zijn met traden via Discord enzo die verdienen miljoenen en die kunnen dan gear kopen waarbij alle affixes greater affixes zijn, ja, zo kan ik het ook. Maar de gear die dropt is zo belabberd slecht elke keer dat je zonder het traden buiten D4 om eigenlijk nooit de Pit levels kunt halen die die youtubers runnen. Die Rob bijvoorbeeld, die heeft gewoon iets van 3,4 miljard gold. Dan kan hij wel leuk allemaal hoge Pits runnen, maar hij krijgt ook veel donaties van kijkers (het is natuurlijk ook gewoon deels zijn werk geworden). Hoedanook, ik vind het jammer dat er om het spel heen zo'n grote trading scene is ontstaan, de game zou eigenlijk zo ontworpen moeten zijn dat het of niet nodig is, of dat het een interne trading section heeft. Een beetje zoals de Auction House uit D3, maar dan beter :+

Ik zou mezelf niet willen meten met zo iemand, maar toch vind ik wel dat die hogere pit levels ook voor gewone stervelingen haalbaar moet zijn. Op een gegeven moment kun je wel pit 70 met veel gemak blijven runnen, maar de materials worden gewoon erg schaars uiteindelijk en dan moet je 10 pit runs doen om 1 keer te kunnen masterworken en dan gaat het toch net iets teveel als werk voelen :D

Misschien komen er nog wat changes aan, als ik de klachten op Reddit zie dan kan ik mij niet anders voorstellen dan dat Blizzard nog het e.e.a. gaat aanpassen :) Het jeukt wel, ik denk dat als er nog wat wordt aangepast, ik op 6 juni weer terug kom voor het Goblin event.
Als je hogere pit levels haalbaar maakt voor gewone stervelingen, dan gaan de tryhards of niks te doen hebben, of nóg hogere pitlevels halen. En dan willen de gewone stervelingen díe weer kunnen halen. Dat argument ga ik dus niet zo in mee.

Dat er iets moet gebeuren aan de boss, de oneshots op een gegeven moment en de health, daar ben ik het wel mee eens. Al moet ik zeggen dat ik zelf nog niet eens zo ver ben gekomen dat dat een probleem wordt want ik ben te veel heen en weer aan het bouncen tussen drie karakters. Maar het werd ook uitgebreid besproken in wudijo podcast laatst en zij gaven hetzelfde aan dat je supermakkelijk tot de boss komt, maar dan gewoon 10 minuten op de boss staat te hakken vanwege de hoge HP en het dus puur aankomt op of je genoeg DPS hebt om het te halen binnen de tijdslimiet (buiten overleven natuurlijk).

In D3 was daar toen een of andere gem voor geïntroduceerd waarmee je voor elke hit op een target meer damage tegen ze ging doen, maar dat was ook niet echt een mooie oplossing want daarmee werd die gem gewoon verplicht voor greater rift pushing. Ik was zelf aan het denken of ze iets konden doen dat bv na elke minuut dat je tegen de boss vecht je een buff krijgt, misschien in combinatie met een negatief aspect hoewel ik niet meteen weet hoe je dat zou willen doen zonder de oneshot mechanics nog erger te maken. Gewoon de boss HP verlagen, kan wel een stuk, maar moet je ook mee uitkijken dat bepaalde builds dan weer gewoon BONK doen en weg boss.

Nog beter natuurlijk als ze de class/build balans fixen waardoor je om te beginnen niet zo'n enorm verschil hebt in power... Vond dat sowieso erg opvallend toen ik een sorc ging maken en een beetje zelf probeerde een build te maken. Misschien dat ik sorc gewoon niet begrijp, dat zou kunnen, maar mijn indruk is toch dat de boel gewoon veel minder lekker werkt dan in ieder geval bij rogue en barb. Bij die twee word ik echt enthousiast van skills en voel ik me een badass, bij sorc voelde heel veel erg mixed. Vooral de vele lucky hit skills terwijl veel van sorc's spells hele lage lucky hit kans hebben. Er zijn wel builds die redelijk meekomen (vooral als ze de bug fixen die er schijnt te zijn waardoor sorc minder damage doet dan zou moeten), maar ik denk toch dat die class een flinke overhaul kan gebruiken. En meer on point voor de bosses, misschien moeten er limieten komen op alle multiplications. Het is toch absurd dat we nu alweer miljarden damage aan het doen zijn, en dat dat ook gewoon nódig is voor die hoge pit clears omdat die builds nog steeds 5-10 minuten er op staan te hakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:01
Ik zou bij de pit vooral graag sterkere normale mobs en minder sterkte bazen zien. Vind het saai om de helft van de tijd aan de baas kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
De manier hoe de pit is gemaakt is dat je altijd ge one shot zal worden, stel ze nerfen boss damage dan kan iedereen 20 levels hoger, en dan word je weer ge one shot...
Ik vind 't wel prima zo, meeste dingen kun je gewoon dodgen hoort ook beetje bij het spel je kan niet alles facetanken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Peter2_
DeWaanzin schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:06:
[...]

Ik zou eerst temperen, dan pas aspect erop gooien. Scheelt weer gold mocht je het item verklooien met temperen, dan hoef je ook het ascpect er niet meer op te gooien. (En pas na temperen/ascpect eventueel enchanten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
_Peter2_ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Ik zou eerst temperen, dan pas aspect erop gooien. Scheelt weer gold mocht je het item verklooien met temperen, dan hoef je ook het ascpect er niet meer op te gooien. (En pas na temperen/ascpect eventueel enchanten)
Ja dit is wel de beste volgorde, want gold gaat er het snelst doorheen met affixes rollen. Dus alles wat je bij de occultist kunt doen zou ik als laatste pas doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Nahkriin schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:59:
De manier hoe de pit is gemaakt is dat je altijd ge one shot zal worden, stel ze nerfen boss damage dan kan iedereen 20 levels hoger, en dan word je weer ge one shot...
Ik vind 't wel prima zo, meeste dingen kun je gewoon dodgen hoort ook beetje bij het spel je kan niet alles facetanken...
Bedoelde meer de boss health. Vind 5 tot 10 min hakken op 1 mob gewoon saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Die endgame grind is wel redelijk.. speciaal.
De laatste 2 ranks in masterworking, behoeven op zich al een stuk of 8 runs in pit 90. Voor 1 item. Zonder resets.
Zoveel fun is het niet, maar ja bij elke game loop je wel tegen limieten aan op een bepaald punt.

Heb uiteindelijk toch redelijk wat gespeeld en plezier gehad. Volgende zaken vielen me op:

- dungeons in the pit lopen soms weer dood; dit hadden we toch al opgelost blizzard?
- mounts lopen dikwijls weer vast; idem, was toch ook al opgelost?
- ik gebruik de minimal "rechtermuisknop ingedrukt houden" speelstijl, met mn bash barb, ook hier merk ik meer dan vroeger dat ie plost 'vast' zit en niet meer slaat
- alles kost nog steeds teveel gold
- sparks .. het is best een belemmering om er 4 te vinden (98% van de spelers krijgt dit nooit)... en dan nog eens 50 miljoen gold om iets te craften? blizz plz

Voor de rest alles top en shiny. Mooi spelletje, maar dit vond ik al altijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56
Nahkriin schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:59:
Ze mogen wel een aantal animaties duidelijker maken. ge one shot worden omdat je niet dodged is 1 ding. Maar als je geen kans had om te dodgen is het frustrerend.

En je kan natuurlijk ook een meer tanky build maken. Als je rondloopt als een glass cannon met maximale damage en amper life dan is het volkomen terecht dat je in 1 klap dood bent.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-10 17:31
Na een glyph of 10 a 15 op minimaal level 15 voor het eerst The Butcher tegengekomen. Was hem helemaal vergeten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou, mijn necro is ook 100... En een poging gedaan om een eigen thorns build te maken, want ik vond echt helemaal niks van thorns (althans, niks actueels).

Dit is ongeveer wat ik gebouwd heb. Klopt niet helemaal, want dat is wat ik ge-theory-craft had en heb natuurlijk niet al mijn aspecten meteen precies zo gekregen, maar komt aardig in de richting. Ben alleen aan het experimenteren met iron maiden ipv decrepify want decrepify werkt een beetje averechts op kill-speed (immers als de monsters minder snel op mij en mijn minions hekken dan krijgen ze minder thorns terug). En de cooldown die decrepify geeft valt me wat tegen.
Was ook aan het experimenteren wat er gebeurt als ik aspect of ultimate shadow weg laat... had er even osseous gale aspect opgezet. Dat is fijn in de zin dat ik mijn bone storm semi-permanent up kan houden, maar geloof dat het toch wel scheelt in damage. Wellicht zou ik kunnen proberen wat het effect is als ik een one-handed sword neem om dan een van beide aspects op een offhand te kunnen zetten. Needleflare van 80 naar 40% klinkt eng maar wellicht valt het mee.
Of toch die sacrilegious ring weg... maar ik heb de build niet voor niets 'lazy thorns necro' genoemd :+

Maar aan de andere kant, weet nog niet of ik er echt veel verder mee ga. Ik heb een pit tier 72 er mee weten te clearen, maar dat was al knap lastig. Aan een kant leuk dat het al zo goed werkt, maar het is denk ik een stuk minder effectief dan de bekende minion builds, zelfs met die triple GA razorplate.
Grootste probleem is denk ik dat Necro gewoon niet zoveel health kan stacken als dat barb dat kan, en op een of andere manier lijkt het toch een stuk minder effectief als monsters op mijn minions hakken dan wanneer ze dat op mij doen. Lijkt er ook op dat monsters gewoon vaak prio aan mij geven ipv de minions, dus dan proberen ze steeds om de minions heen te lopen ipv aan te vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 01-06-2024 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Inmiddels een Roque lvl94(!) naast mijn Barbie. Gezien ik al een Shako en Starless Skies had even gekeken of er een Build voor was: Jup. Van Wudijo met Poison (erg recent / Death Trap Rogue Endgame Build Guide). Daar paste een Doombringer in de build: die een gemaakt! Speelt leuk maar ingewikkelder dan ‘press fire’ zoals de bekende build..

Ik dacht dat bij het craften van een Uber Unique je geen Greater Afix kon krijgen.. wel dus :-)

Wel maar één ster (%Life) helaas, maar hey! Beter dan géén!

Nu nog gear optimaliseren. Alle gebruikte Glyps net op lvl 15 gezet dus voor vandaag wel even genoeg voortgang gemaakt!

[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 02-06-2024 02:59 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 09:39
Zit nu op lvl 92 - pit 35 - met necro minion maar ben er nog altijd niet uit hoe sommigen er miljoenen aan crits met die builds uit halen. Moet dan puur paragon board zijn want alle aspecten heb ik uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:47

Grvy

Bot

internaut schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:45:
Zit nu op lvl 92 - pit 35 - met necro minion maar ben er nog altijd niet uit hoe sommigen er miljoenen aan crits met die builds uit halen. Moet dan puur paragon board zijn want alle aspecten heb ik uiteraard.
Gear.. paragon boards helpen een beetje/veel - maar uiteindelijk is het gear.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Dit seizoen en het nieuwe gear systeem is wel echt een goede verbetering zeg, vermaak me erg dit seizoen. Begonnen als Minion Necro maar ben inmiddels level 100 op een Rogue. Gisteravond gerespecced van Rapid Fire naar Heartseeker. Wauw, zoveel relaxter qua gameplay. Ik had erg goede gear voor Rapid Fire maar begon me te ergeren aan de boog van Scoundrels Kiss tov zonder die ring. Heartseeker speelt zoveel lekkerder! Vandaag eens kijken of ik wat gear kan vinden om terug op het niveau van mijn Rapid Fire build te komen.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 08:06
Voxalizer schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:55:
Dit seizoen en het nieuwe gear systeem is wel echt een goede verbetering zeg, vermaak me erg dit seizoen. Begonnen als Minion Necro maar ben inmiddels level 100 op een Rogue. Gisteravond gerespecced van Rapid Fire naar Heartseeker. Wauw, zoveel relaxter qua gameplay. Ik had erg goede gear voor Rapid Fire maar begon me te ergeren aan de boog van Scoundrels Kiss tov zonder die ring. Heartseeker speelt zoveel lekkerder! Vandaag eens kijken of ik wat gear kan vinden om terug op het niveau van mijn Rapid Fire build te komen.
Ben nog steeds geen 100 met m’n minion necro. Het is gewoon zo’n saaie class. Ga denk ik toch weer een barb aanmaken komende weken

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Alekz87 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:07:
[...]

Ben nog steeds geen 100 met m’n minion necro. Het is gewoon zo’n saaie class. Ga denk ik toch weer een barb aanmaken komende weken
Ja same. Vind er echt geen fluit aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Dat gezegd hebbende, wat vinden jullie eigenlijk het leukst om te spelen? Los van de seizoenen.

Ik ga denk ik voor
Trampleslide druid
Pulverize druid
Penshot rogue
Dust devil barb

AOE ftw _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Jack_Mojo schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:30:
Dat gezegd hebbende, wat vinden jullie eigenlijk het leukst om te spelen? Los van de seizoenen.

Ik ga denk ik voor
Trampleslide druid
Pulverize druid
Penshot rogue
Dust devil barb

AOE ftw _/-\o_
Leukste Barb. Lekker dingen slaan en niet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12
Met de Bash Barb pit 80 gedaan. Mobs vallen al dood neer als je ze aankijkt. Bij de Boss wel opletten met die fantastische oneshot ongein, dat begint wel een beetje tegen te staan :p

Voor de afwisseling de Necro er ook maar weer bij gepakt. Minion build een beetje saai dus maar een poging doen om de season 2 Poopwave build weer tot leven te wekken. Eens kijken hoe die het gaat doen met tempering!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:38
Mijn HC Barbarian is op lvl70 gesneuveld helaas. Baal er wel van, HC is dus duidelijk niks voor mij. Had op lvl70 ff de moeite genomen om de goeie 850+ gear (1 perfecte 925 2h vd world boss geloot) te temperen en enchanten en ik steamrollde echt de hele Helltide, ook meerdere hellbornes, maar de derde had zo'n fire explosion on death mechanic die ik niet zag omdat er een groep mobs op me uitgekotst werd en toen werd ik geoneshot.

Op normal nu maar een nieuwe barb gestart. Voordeel is wel dat ik daar al Max renown heb en alle statues dus dat hoef ik niet nog een keer te doen. Nu lvl30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:31

Rmg

Vandaag met mn necro bij tormented varshan een melted heart of selig geloot.

Was bezig met mn rogue, maar nu toch maar de bash barb de selig geven en daar mee door.

Heb nu 2 sparks, bijna 1 alt (rogue) ook klaar met de iron wolves.. volgende week eens lilith een nieuwe poging geven

[ Voor 26% gewijzigd door Rmg op 02-06-2024 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb mijn derde poppetje ondertussen bijna op 100 (de bash barb moest nog een half level of zo geloof ik toen mijn hond gisteravond liet weten dat ie toch echt naar buiten wou :+). Ik dacht gisteren laat ik eens gaan werken aan het maxen van die iron wolves rep, maar vind dat eigenlijk best langzaam gaan en helltide eigenlijk snel saai worden. Ja er is veel te killen, maar met een goede build is het veel te makkelijk en je bent opnieuw elke paar minuten naar town aan het portalen om je loot te droppen. Zou leuk zijn als je het level nog wat verder zou kunnen pushen dan de 10 van een mindcage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Van het weekend Pit 106 gehaald (en 107?), ging best goed. Ook een paar NMDs voor max glyph, next goal is mijn resist eens maxen. Sommige dingen doen echt pijn (maar geen 1shot op hogere Pit)
Gister nog even met vriendin gespeelt, zie ik haar kist staan en zie ik ineens dat ze haar Doom niet meer draagt... die is naar het kerkhof denk ik :D

Oh ja hielp iemand uit clan met Duri lvl 200 en kreeg een uberring met 1 ster, de oude salvaged en een shako gemaakt :) Er zat ook een tibault erbij met op Close Def na alles maxed :D

[ Voor 21% gewijzigd door pstalman op 03-06-2024 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb inmiddels 2 barbs:

Dust devil, speelt heerlijk, goede AOE, maar slechte single target dmg.

Daarom na het zien van Mountainbikeje een Thorns barb gemaakt omdat ik nu toch wel eens een char wilde hebben die lekker goed met de bosses om gaat:
Top single target dmg, AOE redelijk, maar speelt niet zo fijn als de dust devil.

Als ik ze beide naar 100 heb ga ik ook maar weer een sorc maken.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:16
Voor de mensen die Necro saai vinden. Dit vond ik zelf ook. Ik speel nu deze build https://mobalytics.gg/dia...er/p4wnyhof-golem-slammer. Heb hier erg veel plezier van. Vooral hele groepen pullen met corpse tendrils en insane damage met de golem doen. Pit bosses melten nu echt. Ook niet lang wachten op cooldowns speelt echt lekker vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Mad-Matt schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:21:
Ik heb inmiddels 2 barbs:

Dust devil, speelt heerlijk, goede AOE, maar slechte single target dmg.

Daarom na het zien van Mountainbikeje een Thorns barb gemaakt omdat ik nu toch wel eens een char wilde hebben die lekker goed met de bosses om gaat:
Top single target dmg, AOE redelijk, maar speelt niet zo fijn als de dust devil.

Als ik ze beide naar 100 heb ga ik ook maar weer een sorc maken.
Ha, ja Mountainbike, dat ben ik ;)

Ik heb effe pauze genomen. Om te kijken wat er nog gaat gebeuren op het gebied van builds en of Blizz misschien nog wat zaken gaat aanpassen wbt de Pit.

Wat speelt er minder fijn aan? Gebrek aan AoE? Je kunt die gloves gebruiken uit de guide namelijk, die geven je meer AoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ohmarinus schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:06:
[...]

Ha, ja Mountainbike, dat ben ik ;)

Ik heb effe pauze genomen. Om te kijken wat er nog gaat gebeuren op het gebied van builds en of Blizz misschien nog wat zaken gaat aanpassen wbt de Pit.

Wat speelt er minder fijn aan? Gebrek aan AoE? Je kunt die gloves gebruiken uit de guide namelijk, die geven je meer AoE.
ah mooi dat ik dat nu weet.
Zou jij eens naar mijn gear willen kijken en wat tips kunnen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Eindelijk pit 120 gekraakt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jack_Mojo schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:30:

Ik ga denk ik voor
Trampleslide druid
Pulverize druid
Penshot rogue
Dust devil barb

AOE ftw _/-\o_
Pulverize dudu...ME SMASH³

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Meerder pulverize druids gemaakt, maar rond lvl 80 ben ik het wel zat :D
Denk dat ik builds waar je iets meer moet doen dan linker of rechtermuisknop vasthouden het leukst vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:46:
Meerder pulverize druids gemaakt, maar rond lvl 80 ben ik het wel zat :D
Denk dat ik builds waar je iets meer moet doen dan linker of rechtermuisknop vasthouden het leukst vind.
Haha ik vind qua speelstijl alles prima. maar vind een build als pulverize juist geweldig :P
Gewoon op inrennen en BOEM alles kapot met 1 slam.

Vond in D3 Whirlwind/Rend barb ook altijd super leuk om te bouwen toen ze die set in de game kregen. Gewoon beetje rechtermuisknop ingedrukt houden en je zoomed de hele map door :D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ben met een Bash Barb bezig, maar ik zie door de guides het bos niet meer.. Er zijn veel varianten en er lijkt geen consensus te zijn wat de beste is.

Ik volg nu deze guide: https://maxroll.gg/d4/build-guides/bash-barbarian-guide en dan de Bash + CotA (1H / 2H) variant waarbij ik wil Dual Wielden.
Het speelt al best lekker weg, ben nu level 75 oid, dmg is goed, survivability nog wat minder. Heb de Ramaladni's en Tuskhelm al, en op lvl 80 kan ik de Paingorger ook aan gaan doen.

Is dit ook de beste variant, of zijn er veel betere?
Voorbeeldje van guides die allemaal anders zijn, zowel in de basis maar dan ook nog qua skills/gear etc:
> https://www.wowhead.com/d...uniques-legendary-aspects
> https://mobalytics.gg/dia.../ron-array-bash-fury-barb
> https://mobalytics.gg/diablo-4/builds/barbarian/bash
> https://www.icy-veins.com/d4/guides/bash-barbarian-build/

Ik wil vooral hoge pits kunnen doen met deze, en heb nog geen Shako op dit moment. Iemand met Bash barb ervaring die "de beste" kan aanraden? :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Angeloonie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:13:
Ben met een Bash Barb bezig, maar ik zie door de guides het bos niet meer.. Er zijn veel varianten en er lijkt geen consensus te zijn wat de beste is.

Ik volg nu deze guide: https://maxroll.gg/d4/build-guides/bash-barbarian-guide en dan de Bash + CotA (1H / 2H) variant waarbij ik wil Dual Wielden.
Het speelt al best lekker weg, ben nu level 75 oid, dmg is goed, survivability nog wat minder. Heb de Ramaladni's en Tuskhelm al, en op lvl 80 kan ik de Paingorger ook aan gaan doen.

Voorbeeldje van guides die allemaal anders zijn, zowel in de basis maar dan ook nog qua skills/gear etc:

Ik wil vooral hoge pits kunnen doen met deze, en heb nog geen Shako op dit moment. Iemand met Bash barb ervaring die "de beste" kan aanraden? :P
Ik kan je helaas niet helpen. Ik zit met hetzelfde met mijn Thorns barb. Op de een of andere manier ben ik gewoon niet zo sterk als anderen met dezelfde soort barbs. Gister met een online-vriend wat vergeleken, maar die van hem doet het zoveel beter zonder dat er enorm verschillen zijn. (Hij heeft wel 25k meer life, maar qua dmg en Thorns zitten we enorm dicht bij elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
Ook Diablo 4 maar eens afgestoft en een Minion necro (https://maxroll.gg/d4/bui...-minion-necromancer-guide) gerolled, op de Xbox dit keer. (Krijg RSI van D4 op de PC)
Inmiddels redelijk tot goed gegeared maar heb net de DPS voor de end-game bosses. (Pit > 80, Lllith en Tormented bosses)

Wat me echter al 2x overkomen is en wat ik niet snap, in een gevecht met een pit boss 83 en tormented echo of varshan, minuten bezig om hem van 100% naar +-50% HP te krijgen en dan opeens boem, dood.
Wtf, hoe dan :?

Bug? of mis is iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Angeloonie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:13:

Ik volg vooral Rob's tierlist en gelinkte builds:
https://d4builds.gg/tierlist/

Enige nadeel is dat er niet echt uitleg bij zit hoe je moet spelen, maar vaak wel weer een video link waar het uitgelegd wordt (vooral de video's van Rob zelf, hij legt heel goed uit waarom dingen zo werken vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
vassago schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:09:
Ook Diablo 4 maar eens afgestoft en een Minion necro (https://maxroll.gg/d4/bui...-minion-necromancer-guide) gerolled, op de Xbox dit keer. (Krijg RSI van D4 op de PC)
Inmiddels redelijk tot goed gegeared maar heb net de DPS voor de end-game bosses. (Pit > 80, Lllith en Tormented bosses)

Wat me echter al 2x overkomen is en wat ik niet snap, in een gevecht met een pit boss 83 en tormented echo of varshan, minuten bezig om hem van 100% naar +-50% HP te krijgen en dan opeens boem, dood.

Bug? of mis is iets?
Nee je mist niets, welkom bij de achterlijke oneshot mechanics :p
Hele Pit level met je vingers in de neus alles aankijken en het valt om.. de Pit boss shadow dingen rammen je direct plat. Genieten! Zag op Reddit wel iemand met de oplossing; Thorns Barb met 350k HP, heeft geen last van oneshots :+

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
@schaapiej Die one-shot mechanics voor spelers ken ik, dat is nooit anders geweest.
Ik bedoel dat de boss zelf in 1 klap van +-50% naar 0 gaat.

Zo heb ik een kill op tormented echo of varshan wat ne normaal niet lukt.

[ Voor 21% gewijzigd door vassago op 04-06-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Heeft iemand een manier gevonden met tempering, zojuist 2 stuks gear verkloot omdat ik niet de gewenste tempering op kreeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Buizerd__NL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:20:
Heeft iemand een manier gevonden met tempering, zojuist 2 stuks gear verkloot omdat ik niet de gewenste tempering op kreeg.
RNG. RNG. RNG. RNG. RNG.

Je hebt 0 invloed, dus blijven proberen tot het lukt (= lukt het niet op item 1, dan in de prullenbak en item 2).

En net als met gokken: weet wanneer je moet stoppen. Een niet-perfecte roll is beter dan géén roll.

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 04-06-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
vassago schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:18:
@schaapiej Die one-shot mechanics voor spelers ken ik, dat is nooit anders geweest.
Ik bedoel dat de boss zelf in 1 klap van +-50% naar 0 gaat.

Zo heb ik een kill op tormented echo of varshan wat ne normaal niet lukt.
Ah zo, las 'm verkeerd. Geen idee, zag op stream bij Rob ook zoiets waarvan ik geen idee had hoe of wat. Hij gebruikte een Leap/Earthquake Thorns Barb. Stond een beetje als een idioot voor die boss te springen en dan ineens poef weg boss. Ik weet dat je per earthquake meer damage op bosses doet, maar dat was wel ineens heel erg veel.

Heb zelf de Bash Barb even in de koelkast gezet, werd toch wat saai. Moe van de weinige upgrades en het constant bricken van die ene mini upgrade. Uiteraard nog genoeg ruimte want zit pas op Pit 82 ofzo, maar heb nu weer meer plezier met de Poopwave Necro. Daar nog genoeg werk qua glyphs en gear aangezien ik 'm heb omgebouwd vanaf de minion build.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:31

Rmg

vassago schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:09:

Bug? of mis is iets?
Lilith heeft sowieso debuffs waardoor je steeds meer damage krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Angeloonie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:24:
[...]

RNG. RNG. RNG. RNG. RNG.

Je hebt 0 invloed, dus blijven proberen tot het lukt (= lukt het niet op item 1, dan in de prullenbak en item 2).

En net als met gokken: weet wanneer je moet stoppen. Een niet-perfecte roll is beter dan géén roll.
Ik stop ook altijd als ik de juiste heb, boeit me niet of het de max is. Beter inderdaad een roll dan geen roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:14:
[...]

Ik stop ook altijd als ik de juiste heb, boeit me niet of het de max is. Beter inderdaad een roll dan geen roll.
Ik moet dat vaker doen :D Doe vaak als ik als 1e/2e de juiste stat heb, maar een lage roll nog een poging, maar meestal pakt dat verkeerd uit :P
Kan er al helemaal niet tegen dat je voor passives een +1 ipv +2 krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb 5x dezelfde verkeerde passive gekregen (kick), ik zat m'n muis op te vreten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Angeloonie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Ik moet dat vaker doen :D Doe vaak als ik als 1e/2e de juiste stat heb, maar een lage roll nog een poging, maar meestal pakt dat verkeerd uit :P
Kan er al helemaal niet tegen dat je voor passives een +1 ipv +2 krijgt :D
Dat is nog tenminste iets, RNG haat mij gewoon want ik krijg helemaal geen gewenste stats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Buizerd__NL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:20:
Pity mechanics :D (zoals Rob het noemt)

Ik durf niet helemaal mijn hand er voor in het vuur te steken dat het echt zo werkt, maar sinds ik het volgende doe heb ik volgens mij echt significant minder items gebrickt. Het idee is dat de game onder water bij zou houden wanneer bepaalde tempers gebruikt zijn en als een temper al lang niet geweest is dat de kans steeds hoger wordt.

Wat je doet is je pakt een paar dummy legendary items van hetzelfde type als wat je eigenlijk wil temperen. Begin nu zo'n dummy/throwaway te temperen met de manual die je op je echte item wil gaan gebruiken. Hou bij hoe vaak je een andere temper krijgt dan die wat je wil. Krijg je wel de temper die je wil (op je dummy) dan gaat de teller terug naar 0.
Als de teller hoog genoeg is dan gooi je je echt item er in en ga je door met temperen. De kans zou nu hoger moeten zijn.
Hoe hoog de teller moet zijn is een beetje aanvoelen. Ik heb als stelregel het aantal opties in de temper manual - 1. Dus als er 5 opties zijn wil ik 4 keer wat anders gehad hebben en dan schakel ik naar mijn echte item.

Toen ik bovenstaande voor het eerst zag in Rob's video (die eerder in dit topic gedeeld is) dacht ik dat het bijgeloof zou zijn of niet begrijpen hoe statistiek werkt... Maar ben het toch gaan proberen en verdacht vaak is gewoon de eerste poging op het echte item meteen raak. Ik heb ook niet veel items meer gebrickt (buiten de dummies natuurlijk maar dat zijn items die ik anders toch gewoon ging verkopen), terwijl ik daarvoor soms aan de lopende band aan het bricken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Thanks man! ik ga dit eens proberen, hopelijk brick ik minder items.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Pity mechanics :D (zoals Rob het noemt)

Ik durf niet helemaal mijn hand er voor in het vuur te steken dat het echt zo werkt, maar sinds ik het volgende doe heb ik volgens mij echt significant minder items gebrickt. Het idee is dat de game onder water bij zou houden wanneer bepaalde tempers gebruikt zijn en als een temper al lang niet geweest is dat de kans steeds hoger wordt.

Wat je doet is je pakt een paar dummy legendary items van hetzelfde type als wat je eigenlijk wil temperen. Begin nu zo'n dummy/throwaway te temperen met de manual die je op je echte item wil gaan gebruiken. Hou bij hoe vaak je een andere temper krijgt dan die wat je wil. Krijg je wel de temper die je wil (op je dummy) dan gaat de teller terug naar 0.
Als de teller hoog genoeg is dan gooi je je echt item er in en ga je door met temperen. De kans zou nu hoger moeten zijn.
Hoe hoog de teller moet zijn is een beetje aanvoelen. Ik heb als stelregel het aantal opties in de temper manual - 1. Dus als er 5 opties zijn wil ik 4 keer wat anders gehad hebben en dan schakel ik naar mijn echte item.

Toen ik bovenstaande voor het eerst zag in Rob's video (die eerder in dit topic gedeeld is) dacht ik dat het bijgeloof zou zijn of niet begrijpen hoe statistiek werkt... Maar ben het toch gaan proberen en verdacht vaak is gewoon de eerste poging op het echte item meteen raak. Ik heb ook niet veel items meer gebrickt (buiten de dummies natuurlijk maar dat zijn items die ik anders toch gewoon ging verkopen), terwijl ik daarvoor soms aan de lopende band aan het bricken was.
Ik weet niet of dat werkt. Gisteren 3x dezelfde temper achter elkaar op 1 item. Soms zelfs 4x dezelfde achter elkaar. Het is gewoon rng en een hele slechte ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:50:
[...]

Ik weet niet of dat werkt. Gisteren 3x dezelfde temper achter elkaar op 1 item. Soms zelfs 4x dezelfde achter elkaar. Het is gewoon rng en een hele slechte ook.
Ja het zou heel goed gewoon bijgeloof kunnen zijn. Vandaag brick ik wel weer de ene na de andere 8)7
Probleem is vooral dat er weer zoveel zooi tussen zit wat helemaal niks voor je doet, gecombineerd met dat het zo ontzettend OP is dat je absoluut de juiste rolls moet hebben anders ben je jezelf enorm aan het gimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:42:
[...]

Ja het zou heel goed gewoon bijgeloof kunnen zijn. Vandaag brick ik wel weer de ene na de andere 8)7
Probleem is vooral dat er weer zoveel zooi tussen zit wat helemaal niks voor je doet, gecombineerd met dat het zo ontzettend OP is dat je absoluut de juiste rolls moet hebben anders ben je jezelf enorm aan het gimpen.
Net ook gewoon weer 5x Lightning resistance op m'n broek achter elkaar, terwijl ik Shadow Resistance nodig heb. Broken RNG is broken RNG....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik lees in aardig wat builds voor Barbarian (Bash);
Daar waar je Dammage to Close kan doen -> Chrit. Damage toepassen via Roque indien beschikbaar.

Ik zie echter vrijwel niemand dat doen in de praktijk. Iemand enig idee of dit nu beter is of niet?? Ik zit wat resistances wat krap nog. Met wat moeite krijg ik Tormented Duriel plat. Grigoiri en die onder de boom zijn probleemloos te doen. NM100 is easy peasy, alles valt praktisch in 1-2 hits dood neer en bosses in 4-5. Pit Tier 75 idem, alleen doe ik max 70 omdat de bosses me anders teveel one shotten.

Dammage wise dus erg lastig te vergelijken omdat survivability achterloopt.

Ergens denk ik dat ik met een Melted Heart of Selig een mega boost zou zou krijgen maar tsja… snelste manier daarvoor lijkt nog 3x Wolves Guest afronden en dat is niet echt leuk..

Maar tot die tijd wil ik voorkomen dat ik potentieel BiS spul vernaggel… iemand die meer info heeft over Crit vs Close?

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 04-06-2024 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:32:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen. Ik zit met hetzelfde met mijn Thorns barb. Op de een of andere manier ben ik gewoon niet zo sterk als anderen met dezelfde soort barbs. Gister met een online-vriend wat vergeleken, maar die van hem doet het zoveel beter zonder dat er enorm verschillen zijn. (Hij heeft wel 25k meer life, maar qua dmg en Thorns zitten we enorm dicht bij elkaar)
Ik heb effe tijdelijk geen D4, maar ik las gisteren ergens op Reddit dat een Thorns barb meer dmg zou doen als je life hoger is ofzo. Ik snapte het niet helemaal, maar iemand daar dus iets over.

Verder zelf nogal snel last van mijn handen en polsen, en dan is necromancer een stuk chillere character om mee te spelen vergeleken met een thorns barb, omdat je toch de hele tijd naast thorns, bezig bent met bash te gebruiken. Ik merkte dat ik last van mijn wijsvinger kreeg en dat heb ik normaal nooit met gamen, nu alleen met de thorns barb dus wel. Zelfs bij het fortniten heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Vandaag een Sorc gemaakt die zit inmiddels al op level 90 met zowat alle gear al 8/12 masterworked haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik dacht… fuck dit. Ik koop op mijn PS5 nog een kopie D4 om mezelf te kunnen boosten voor sparks..

…….

Ik dacht ik doe een Duriel run of 2. Krijg ik deze zeik op lvl 61…

En natuurlijk zijn Uber Uniques Account
Bound…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKVQo8idzDVtYPgkGW9YK5xtdn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3D2gXcn4GAHOFZFJwTVJXnX.jpg?f=fotoalbum_large

🫣

Kan nog geeneens een extra socket erop zetten lol. Een GF voordat je zo’n socket mat hebt 😂

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 05-06-2024 02:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-10 14:47
Ha mooi vangst die GF gratz

heb nu 3 sparks en ben bezig met de 4de, ik zie af en toe chars stil staan bij helltides.. dit kunnen natuurlijk ook alts zijn. kun je ook twee accounts op 1 pc? of moet het console+pc zijn?

het is een mooi seizoen heb 3x lvl 100 HC nu waarvan 1 RiP (weet ik veel dat Tourmented lvl 200 is .. die baas was eerst lvl 75!..lesson learned)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister een mooie upgrade gevonden, wat gems kunnen upgraden (wat is dat achterlijk duur zeg) en zojuist NM lvl 81 gehaald, ben ik best blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
RuudMu schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:18:
Ha mooi vangst die GF gratz

heb nu 3 sparks en ben bezig met de 4de, ik zie af en toe chars stil staan bij helltides.. dit kunnen natuurlijk ook alts zijn. kun je ook twee accounts op 1 pc? of moet het console+pc zijn?

het is een mooi seizoen heb 3x lvl 100 HC nu waarvan 1 RiP (weet ik veel dat Tourmented lvl 200 is .. die baas was eerst lvl 75!..lesson learned)
Ja mooie vangst inderdaad, maar een beetje jammer dat die op mijn “onzin” account dropte. Maar goed, wel leuk voor een speedrun boost build ofc.

En of je op 1 PC 2x de game kan runnen of iets met MP kan weet ik niet. Een 2e reden dat ik een PS5 versie wel zag zitten is omdat ik dan (uiteindelijk) ook op mijn main account remote play op mijn M1 Mac kan doen. Remote Play op de XSX kan helaas niet (alleen op mijn oude iPad..).

Kostte €40 maar samen met de snelheidswinst die me dat gaat geven is me dat wel waard. Ik speel vrijwel alleen solo (chat via Console werkt niet zo handig als op de PC en geen zin in een headset oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:23
Ik zit met m'n dust devil build beetje tussen wal en schip, NM100 geen probleem, Pit tot lvl 70 ongeveer. Matige build voor de bosses. Dus zit te dubben om over te gaan naar de Bash build, iemand zelfde gedaan?

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Is de build echt zo slecht op een hoger level? Ik vond Dust Devil best leuk om te spelen. Ik moet dan eens gaan kijken welke build dan leuk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nahkriin
pit 122 is echt de max op dit moment voor mn Rogue, heb alles klaarliggen voor mn nieuwe gear.
alleen nog alle GS items vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dark_Angelus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:02:
Ik zit met m'n dust devil build beetje tussen wal en schip, NM100 geen probleem, Pit tot lvl 70 ongeveer. Matige build voor de bosses. Dus zit te dubben om over te gaan naar de Bash build, iemand zelfde gedaan?
Ik ben van dust devil naar Thorns gegaan, tot zover kom ik wel wat verder, maar ben er nog lang niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:23
Buizerd__NL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:58:
Is de build echt zo slecht op een hoger level? Ik vond Dust Devil best leuk om te spelen. Ik moet dan eens gaan kijken welke build dan leuk is.
Ben nog niet full Unique maar wat ik voornamelijk merk is dat de single damage veel te laag is. In groepen kom je er wel mee weg maar bosses is een ander verhaal. :'(

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:15

Lapras

Ice beam

Ik speel Season 4 vooral met mijn vriendin. Zij wil constant haar gear imprinten en upgraden en ik houd haar wat af. We zijn ergens rond de level 70 en lopen al een tijdje in WT4 rond. Volgens mij is de volgorde als volgt, maar zeker weten doe ik het niet. Dus help a brother out.

- Je vindt een legendary item met goede stats, het liefst met een of meer greater affixes
- Je imprint de power die je daarop wilt hebben.
- Je laat er wat tempers op los.
- Eventueel: je rerollt de stat die je anders wilt
- Je gaat masterworken, maar dat is nog ver weg voor ons

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lapras schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:42:
Ik speel Season 4 vooral met mijn vriendin. Zij wil constant haar gear imprinten en upgraden en ik houd haar wat af. We zijn ergens rond de level 70 en lopen al een tijdje in WT4 rond. Volgens mij is de volgorde als volgt, maar zeker weten doe ik het niet. Dus help a brother out.

- Je vindt een legendary item met goede stats, het liefst met een of meer greater affixes
- Je imprint de power die je daarop wilt hebben.
- Je laat er wat tempers op los.
- Eventueel: je rerollt de stat die je anders wilt
- Je gaat masterworken, maar dat is nog ver weg voor ons

Zie ik iets over het hoofd?
Ik zou eerst temperen en dan pas imprinten. Als je tempers mislukken dan heb je niet het geld verspild van dat imprinten.

Edit: verder op zich trouwens eens met dat je niet te snel hoeft te upgraden, je komt vrij snel op het punt dat je 925 gear kunt vinden en ik wacht meestal tot dan... Maar aan de andere kant is het belangrijkste dat ze er lol in heeft dus als ze het leuk vindt om te upgraden, vooral doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Finraziel op 05-06-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolf rep farm char gemaakt. Uiteraard een minion necro, want die gaat het hardst. Nog 1 zo'n Resplendent Spark en ik kan een shako maken. Ik heb de hoop dat ik er normaal een kon looten allang laten gaan, dus dan maar zo. En ik denk dat die grind nog korter voor mij is dan mats halen om Duri en Andri dood te meppen voor peanuts.
Gisteren die saaie rep farm met de druid gedaan, en nu met een necro. Echt 3x zo snel is die :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Zo! Vanmiddag 4 barbarians naar LVL 50 gebracht met mijn extra aangemaakte account! Die moeten nog even naar 52-53 brengen kwam ik achter ivm gewenste gear, maar dan heb ik een volledig kant en klaar Wolf Quest pakket :)

Starless Skies, Doombringer en Shako + de nodige gear met upgrades voor WW Tornado speedfarm met oneindig fury regen (of voldoende om geen generator nodig te hebben. Ben benieuwd of dat snel genoeg gaat om niet te vervelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
snap niet dat jullie sparks tekort hebben ik heb er echt 7 of 8 zelfs, plus een shako voor zowat elk char xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Nahkriin schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:06:
snap niet dat jullie sparks tekort hebben ik heb er echt 7 of 8 zelfs, plus een shako voor zowat elk char xD
Hoe dan???

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:23
homie speelt 18 uur per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahkriin schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:06:
Wel, we werken overdag, hebben een partner en kinderen/kleinkinderen en andere zaken waar we ons dagelijks mee bezig moeten houden. Dan houdt een game no-lifen een beetje op.
Tsja, dan kom je snel het een en ander tekort in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Wel, we werken overdag, hebben een partner en kinderen/kleinkinderen en andere zaken waar we ons dagelijks mee bezig moeten houden. Dan houdt een game no-lifen een beetje op.
Tsja, dan kom je snel het een en ander tekort in games.
Altijd leuk die aannames.. ik werk gewoon overdag en sport ook nog ik de ochtend en avond ;)
Geen kids wel een kat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Ik farm duriel altijd op mn barb, krijg zoveel melted hearts dus die scrap ik gewoon.
en heb de wolf rep 4x gedaan door gewoon wt2 te spammen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nahkriin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af9eEFxxqFNawKOap0juH_TcS1M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BiW1GjyMY2zUush0JBZyaYO4.png?f=fotoalbum_large

Even iemand helpen duriel te killen, 1e drop :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Als jij hem niet wilt hebben, dan wil ik hem wel graag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Buizerd__NL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:03:
Als jij hem niet wilt hebben, dan wil ik hem wel graag. :P
helaas kun je ubers niet traden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3v9jIvmIcy5kMt-u3cAXxy47ek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w689LRVyF0gBEOg8zAlj7ok6.png?f=user_large

en daar was er nog 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Ow jammer, maar blijkbaar dropt die best wel vaak zo te zien.

Pagina: 1 ... 177 ... 214 Laatste