Er zijn 2 gathering of tweakers clans, maar beiden hebben te veel invites open staan. Ik kan ook niet request join doen.
Wolfnado build op m'n druid geprobeerd. Is wel even wennen aan een andere playstyle, maar het is best een leuke build. Flink wat damage, maar ik moet nog wel denken aan m'n health, wat met m'n vorige build niet zo'n punt was.
Misschien nog een keer een Shrednado build proberen en dan beslissen met welke ik NM's ga pushen, als ik ga pushen, uiteraard. Ik heb ook nog een Rogue naar 100 te levelen. Die is nog steeds 79......
Misschien nog een keer een Shrednado build proberen en dan beslissen met welke ik NM's ga pushen, als ik ga pushen, uiteraard. Ik heb ook nog een Rogue naar 100 te levelen. Die is nog steeds 79......
Gisteravond weer heel even naar Echo of Lilith gekeken ingame. Ik krijg het gevoel dat dit wel haalbaar gaar zijn. Vooral onder controle krijgen hoe bepaalde abilities van deze dame te ontwijken; dat is key... en mobiliteit is hierin wel de een groot deel van de oplossing.
Vooral wanneer ze de lucht in gaat is het afwachten waar te neer gaat komen inclusief de abilities. Heb nu nog niet het idee dat ie dat kan sturen en dat het random is. Als het wel te sturen is scheelt sat ook al...
Al met al dus veel aan het oberserveren geweest. Het kijken naar kill video's heeft wat mik betreft geen toegevoegde waarde: daarin worden namelijk de one shot fouten niet gemaakt en lijkt het allemaal maar makkelijk.
Vooral wanneer ze de lucht in gaat is het afwachten waar te neer gaat komen inclusief de abilities. Heb nu nog niet het idee dat ie dat kan sturen en dat het random is. Als het wel te sturen is scheelt sat ook al...
Al met al dus veel aan het oberserveren geweest. Het kijken naar kill video's heeft wat mik betreft geen toegevoegde waarde: daarin worden namelijk de one shot fouten niet gemaakt en lijkt het allemaal maar makkelijk.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik hoop eigenlijk om (hier) t.z.t. iemand te vinden om haar te coop'en. Is dat niet makkelijker? Niet dat het persé makkelijk moet zijn, maar ik heb eigenlijk ook geen zin om het 100x te gaan proberen.RustStorm schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:11:
Gisteravond weer heel even naar Echo of Lilith gekeken ingame. Ik krijg het gevoel dat dit wel haalbaar gaar zijn. Vooral onder controle krijgen hoe bepaalde abilities van deze dame te ontwijken; dat is key... en mobiliteit is hierin wel de een groot deel van de oplossing.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Boven de 75% doet ze altijd zo'n 'spike wave' als ze de lucht in gaat. Dat zijn over het algemeen one-shot aanvallen. Zodra ze onder de 75% komt doet ze eenmalig een andere aanval waar ze ook de lucht voor in gaat; ze spawned twee elites en zo lang die leven blijft ze die zelfde 'spike wave' aanvallen spammen. Dit zelfde doet ze onder de 50%, maar dit keer met drie elites.RustStorm schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:11:
Tenzij ze net onder de 75% of onder de 50% is gekomen moet je er van uit gaan dat je spikes moet gaan ontwijken. De manier waarop ik het deed is een beetje lastig uitleggen maar here goes:
Je ziet een streep op de vloer waar de eerste spike wave start. Hier moet je achter gaan staan en vervolgens achter deze spike wave aanrennen zodra deze spawned. Hoe closer hoe beter. Er zullen links en rechts van je ook waves spawnen, maar daar zit ruimte genoeg tussen om helemaal naar èèn zijkant te lopen. Hoe dichter je op die initiële spike wave rent, hoe meer tijd je hebt om dit goed te timen. Probeer het vaak genoeg en je ontwikkeld hier feeling voor.
In fase 2 doet ze deze aanval helemaal niet meer en was eigenlijk alles voor mij tankbaar, behalve die slome vuurballen die heel langzaam als homing missiles fungeren. Die waren makkelijk te ontwijken. Fase 2 was daarmee voor mij een stuk makkelijker dan fase 1.
Nu durf ik niet te zeggen dat het voor andere classes/builds ook tankbaar gaat zijn. Ik gebruikte een 'low life Bulwark' build die extreem tanky is. Hier mee stack je Barrier Bonus en damage reduction while injured (ik had hier 80% van). Dat laatste werkt ook door op barriers. Uiteindelijk had ik 12 punten in Earthen Bulwark, en een barrier bonus van 100%... daardoor was m'n barrier even groot als mijn max health. Omdat ik mezelf voor het gevecht 'injured' maak, kickte de 80% damage reduction in. Met een barrier van 16k heb je dan effectief een barrier van 70k of iets dergelijks belachelijks (natte vingerwerkt, maar hoop dat 't concept duidelijk is), die je ook nog eens kunt spammen. Maar zelfs met zo'n barrier kon ik die spike waves niet consistent tanken. Soms ging ik er dood aan, soms niet, dus heb als nog moeten leren dodgen.
[ Voor 14% gewijzigd door yinx84 op 28-08-2023 11:01 ]
Wil eigenlijk boots gaan vinden die +3 evade geven en movement speed bieden.
ben toch benieuwd hoe lang ik ga doen over de uitdaging.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ja, ik heb die schoenen ondertussen al. Die +3 evade is echt geniaal. En ik heb op de boots ook movement speed extra. Daarnaast heb ik ook een amulet die nog 'n keer movement speed boost. In totaal heb ik nu 148% movement speed. Dat dasht lekker door de NM dungeons. Alleen lullig als je iemand tegenkomt die richting de (maximale) 200% movement speed zit, dan lijk je alsnog stil te staan.RustStorm schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:09:
Wil eigenlijk boots gaan vinden die +3 evade geven en movement speed bieden.ben toch benieuwd hoe lang ik ga doen over de uitdaging.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Voor de lol ook eens gekeken gisteravond. Met een NM push build is het geen doen op m'n druid en ik heb ook geen idee wat ze allemaal kan en zal casten. Mijn pogingen duurden niet langer dan een minuut per keer en na 3 keer vond ik het wel goed.RustStorm schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:11:
Ik ben nu een Lilith adept, dus ik vind dat ze moet blijven leven 😂
Als het goed is komt morgen de patch, waarin chain CC verleden tijd is. Dat is echt 99% van mijn deaths. Fire enchanted elites ploffen dan nog maar 2x na, ipv 3x, dus dat scheelt iets aan wachttijd, maar verder geen super improvement.
Heb miljoenen besteed aan enchants op m'n gear en mijn druid is best optimaal voor NM pushing, maar ik heb eigenlijk meer zin om een andere class te gaan levelen 👀.
Misschien een sorc, want die zie ik nauwelijks in vergelijking met rogues, necro's en druids.
Dan staat me wel weer het vervelende klusje van stash opruimen te wachten, waar ik weinig zin in heb. Elke character zou eigenlijk 3/5 personal tabs moeten hebben en 2/5 accountwide tabs. Voor altoholics is de huidige stash niet toereikend.
Net weer even die gevleugelde dame een bezoekje gebracht. Maar fking hell ik vind de onvoorspelbaarheid van waar ze zal landen voor nu echt crap. Zie daar dus geen patroon in... als ze buiten de cirkel landt, kan je er al niet achter beginnen en moet je het ineens anders aanpakken.
Lukt me zo nu en dan haar rond 50% te krijgen. Maar heb m'n necro tijdens het gevecht niet goed onder controle en raak dan overzicht kwijt. Haar abilities, de mobs inclusief de blood bubbels.... pfoeh! Intens. Maaaaar... ik ga het voor elkaar krijgen...
Lukt me zo nu en dan haar rond 50% te krijgen. Maar heb m'n necro tijdens het gevecht niet goed onder controle en raak dan overzicht kwijt. Haar abilities, de mobs inclusief de blood bubbels.... pfoeh! Intens. Maaaaar... ik ga het voor elkaar krijgen...
Overigens zou je met mijn build 100% crit chance moeten kunnen behalen... ik zit nog niet eens op 55%... pfffff
Is het dan een idee om een derde gathering of tweakers clan te starten?Cpt.Chaos schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:09:
Er zijn 2 gathering of tweakers clans, maar beiden hebben te veel invites open staan. Ik kan ook niet request join doen.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Sorc gestart. Na een uurtje spelen ben ik lvl15 met een lucky legendary ring in de open world. Speelt best leuk, moet ik zeggen.
Een sorc bewaar ik voor seizoen 2. Wel zin om mee te spelen, maar wat jij zegt, de stash is wel een issue. Heb dit seizoen een rogue en druid en mijn stash puilt uit want wat als ik ooit een andere build wil of een ander wapen/gear vind waar weer een (max) aspect op moet? Ik sta op het punt om de stash te legen en dan op mijn huidige builds dit seizoen uit te spelen.Poops_McGhee schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:51:
[...]
Heb miljoenen besteed aan enchants op m'n gear en mijn druid is best optimaal voor NM pushing, maar ik heb eigenlijk meer zin om een andere class te gaan levelen 👀.
Misschien een sorc, want die zie ik nauwelijks in vergelijking met rogues, necro's en druids.
Dan staat me wel weer het vervelende klusje van stash opruimen te wachten, waar ik weinig zin in heb. Elke character zou eigenlijk 3/5 personal tabs moeten hebben en 2/5 accountwide tabs. Voor altoholics is de huidige stash niet toereikend.
Nou, dat had ik eerst ook in gedachten. Ik heb ook een rogue en druid in dit season. De rogue moet eigenlijk, met nog maar 20 leveltjes te gaan, naar 100 en de druid is daar al en heeft een goeie NM push setup klaar.Jack_Mojo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:22:
[...]
Een sorc bewaar ik voor seizoen 2. Wel zin om mee te spelen, maar wat jij zegt, de stash is wel een issue. Heb dit seizoen een rogue en druid en mijn stash puilt uit want wat als ik ooit een andere build wil of een ander wapen/gear vind waar weer een (max) aspect op moet? Ik sta op het punt om de stash te legen en dan op mijn huidige builds dit seizoen uit te spelen.
Mijn stash zit vol met 'je weet maar nooit' aspects en uniques. Ik heb ook een volle tab met hearts, maar die kunnen eigenlijk wel weg (op de Barbers na), want ik heb ook nog een heleboel invokers van alle soorten. Maarja, dan moet ik wel de stash opruimen en dat is nooit een populair klusje.
Voorlopig ben ik toch niet zo ver met de sorc dat ik echt spullen wil bewaren in de stash, dus ik kan het nog even rekken
Ik denk dat daar best animo voor is. Als iedereen die nog niet in een clan zit dan onderstaand quote kunnen we een lijst maken wie er in wil.Pater schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:13:
[...]
Is het dan een idee om een derde gathering of tweakers clan te starten?
battletag:
kciR#2250
Sorc is fantastisch om te spelen in de open wereld. Skills zien er gelikt uit en in een game waar je veelal repetitief speelt is dat best belangrijk voor me. Ben alleen tegen een muur gelopen, nightmare dungeons zijn zo ontiegelijk lastig met de sorc.Poops_McGhee schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:16:
Sorc gestart. Na een uurtje spelen ben ik lvl15 met een lucky legendary ring in de open world. Speelt best leuk, moet ik zeggen.
Weet niet precies hoe de game er nu voor staat met de updates, maar die patch van S1 maakte het niet beter in ieder geval.
Ben zelf gisteren met een Druid begonnen. Mijn eerste stapjes in S1. Ik vermaak me. Lekker casual die missies spelen en zo die tier levels doorlopen.
PSN: bollsie
Er zijn al 3 GoT clans hoorCpt.Chaos schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:00:
[...]
Ik denk dat daar best animo voor is. Als iedereen die nog niet in een clan zit dan onderstaand quote kunnen we een lijst maken wie er in wil.
[...]
Stuur me een DM met je Btag indien je wil joinen. (Het request systeem werkt niet lekker, dus best via hier gaan)
[ Voor 22% gewijzigd door JimMorrison op 28-08-2023 18:42 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456
Zaterdag op HC bezig geweest met 1vd5 gebieden voor de renown points en ging best snel op wt2, gister nog 3 gebieden erbij en net nog het laatste gebied en dacht toen, waarom ook niet, capstone op 59 wil ook op softcore....
https://www.youtube.com/watch?v=qvZxQ0RcBs0
https://www.youtube.com/watch?v=qvZxQ0RcBs0
YouTube: Diablo 4 Devs Talk SEASON 2 And Answer HARD Questions
"Diablo 4 Devs Talk SEASON 2 And Answer HARD Questions" volgens de header. wellicht interessant voor de mensen die nog spelen
"Diablo 4 Devs Talk SEASON 2 And Answer HARD Questions" volgens de header. wellicht interessant voor de mensen die nog spelen
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Oh uiteraard zijn we volgend seizoen gewoon weer terugVisgek82 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:45:
YouTube: Diablo 4 Devs Talk SEASON 2 And Answer HARD Questions
Ik weet nog niet of ik de sorc echt voor NM's ga gebruiken. Ik wil nu eerst eens ontdekken wat de class kan doen en of het tempo nog redelijk goed is of niet. Tot nu toe vind ik het leuk spelen.sjufke schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:37:
[...]
Sorc is fantastisch om te spelen in de open wereld. Skills zien er gelikt uit en in een game waar je veelal repetitief speelt is dat best belangrijk voor me. Ben alleen tegen een muur gelopen, nightmare dungeons zijn zo ontiegelijk lastig met de sorc.
Weet niet precies hoe de game er nu voor staat met de updates, maar die patch van S1 maakte het niet beter in ieder geval.
Ben zelf gisteren met een Druid begonnen. Mijn eerste stapjes in S1. Ik vermaak me. Lekker casual die missies spelen en zo die tier levels doorlopen.
Moet m'n health metertje wel wat meer in de gaten houden dan met m'n druid, maar dat went wel.
Dungeons gaan erg makkelijk tot nu toe op lvl22.
Misschien vandaag nog even naar lvl25 en dan weer even op de Druid of Rogue spelen.
1 woord voor nu: chaos... lol.. intens gevecht hahaha
Lvl25 met de sorc. Toch nog ff verder levelen 
Ben ondertussen al 3 junk goblins tegengekomen. Hoop alleen dat Butcher Boy zich nog even koest houdt.
Ben ondertussen al 3 junk goblins tegengekomen. Hoop alleen dat Butcher Boy zich nog even koest houdt.
[ Voor 144% gewijzigd door Poops_McGhee op 28-08-2023 21:37 ]
Jij liever dan ikRustStorm schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:00:
1 woord voor nu: chaos... lol.. intens gevecht hahaha
Het lukt me steeds wat vaker om de dame op 50% te krijgen en zo af en toe op 75%. Het gevecht is intens. En ik raak steeds meer gemotiveerd haar om te leggen, want dit is echt de ultieme uitdaging als je het mij vraagt. She has no mercy...
Ik vraag me alleen af of ik tijd moet gaan investeren in nog meer nm dungeons voor de perfecte gear. Want... zoals eerder aangegeven zou ik 100% crit chance moeten kunnen halen... en daar zit ik ver van af... terwijl m'n gear niet per se slecht is ofzo...
Ik vraag me alleen af of ik tijd moet gaan investeren in nog meer nm dungeons voor de perfecte gear. Want... zoals eerder aangegeven zou ik 100% crit chance moeten kunnen halen... en daar zit ik ver van af... terwijl m'n gear niet per se slecht is ofzo...
Oh dat is leuke timing, ik begin vrijdag aan vakantie
Gamertag: FinrazielNL
Voor de necromancers hier…
Ben nu lvl 60 met de icy veins sever build. Gaat als een trein, maar lees/hoor dat bone spear nog rapper gaat. Klopt dat? En is een dergelijke build (sever of spear) goed genoeg voor de WT4 capstone?
Ben nu lvl 60 met de icy veins sever build. Gaat als een trein, maar lees/hoor dat bone spear nog rapper gaat. Klopt dat? En is een dergelijke build (sever of spear) goed genoeg voor de WT4 capstone?
Dat klopt. Bone Spear gaat als een trein.brothermaynard schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:40:
Voor mij een prima weekend om de rogue wat verder naar de 100 te helpenFinraziel schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:37:
[...]
Oh dat is leuke timing, ik begin vrijdag aan vakantie(of nou ja, verlof, ga niet weg dus kan lekker Diablo-en
)
Ik ben nu necro level 90 en heb nooit Sever aangeraakt. Bone Spear staat wel steevast hoog in de tier lists en sinds een weekje ben ik ook geswitched naar Bone Spear. Moet echt moeite doen om dood te gaan en het speelt ook gewoon lekker rap. Al ziet het er wel een beetje uit alsof je een rogue bent vind ik. De echte necro-feeling is voor mij toch meer minions enzo, maar daar doe je dan ook niets meer mee.brothermaynard schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:40:
ben vanochtend geswitched en moet de aspects nog opnieuw vinden, voelt daardoor nog iets meer clunky wegens gebrek aan essence en suboptimale gear. maar gaat vast ook goed komenspaceboy schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Ik ben nu necro level 90 en heb nooit Sever aangeraakt. Bone Spear staat wel steevast hoog in de tier lists en sinds een weekje ben ik ook geswitched naar Bone Spear. Moet echt moeite doen om dood te gaan en het speelt ook gewoon lekker rap. Al ziet het er wel een beetje uit alsof je een rogue bent vind ik. De echte necro-feeling is voor mij toch meer minions enzo, maar daar doe je dan ook niets meer mee.
Ah, wist ik niet. Maar het gaat mij niet afhouden van Baldur's Gate 3. Waarschijnlijk is dat de reden dat Blizzard dit nu doet. Pure angst...atPDB schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:08:
25% Bonus xp dit weekend, dat is wel nice. Kan ik hopelijk in de buurt van level 100 komen(nu 94)
Ik denk dat ik vanavond een iets andere build ga gebruiken voor m'n necrofight met lilith. En wat andere hearts (een 2.5 barb bijvoorbeeld. En wellicht een 2hander ipv 1h+focus. Meh... keuzes...
Maar
Ze
Gaat
Neer
!
Maar
Ze
Gaat
Neer
!
Inmiddels lvl62, NM22 gaat makkelijk (eerste paar gedaan vandaag). Redelijk ziek qua drops ook, heb Vasily's Prayer, Insatiable Fury, Razorplate al als uniques op Ancestral kunnen looten in 2uurtjes spelen vandaag (eerder ook Hunter's Zenith, Mad Wolf's en Butcher Cleaver op sacred). Hopelijk zit er een Crone in binnenkort. Ben wel echt heel sterk zo. Moet wel betere rolls gaan krijgen want mijn Ancestral gear tot nu toe is hooguit 1/4 of 2/4 goeie stats en heb pas 2,5 miljoen dus enchanten gaat em ook niet worden.
Op mijn lvl70 eternal rogue pas 1x een unique mogen ontvangen.
Op mijn lvl70 eternal rogue pas 1x een unique mogen ontvangen.
Hier inmiddels level 84. Geen gear upgrades meer. alles zit wel rond de 800. NM dungeon heb ik gister op 48 gedaan. Ging opzich prima.
Speel nu pulv druid. Wil wel wolf proberen maar dan moet er wel een Tempest Roar droppen natuurlijk.
Ene kant wil ik wel graag level 100 worden. Maar het gaat echt wel heel veel langzamer nu. 4 a 5 NM dungeons per level... En dat zal dus nog veel erger worden. Weet niet of ik daar de lol in kan blijven houden.
Speel nu pulv druid. Wil wel wolf proberen maar dan moet er wel een Tempest Roar droppen natuurlijk.
Ene kant wil ik wel graag level 100 worden. Maar het gaat echt wel heel veel langzamer nu. 4 a 5 NM dungeons per level... En dat zal dus nog veel erger worden. Weet niet of ik daar de lol in kan blijven houden.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Daat gaat nog lang genoeg duren dan ja want level 85 is halfwayJSchut schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:39:
Hier inmiddels level 84. Geen gear upgrades meer. alles zit wel rond de 800. NM dungeon heb ik gister op 48 gedaan. Ging opzich prima.
Ja XP wise maar niet qua tijd natuurlijk. Alles geeft ook meer XP. Alleen staat het niet met elkaar in verhouding natuurlijk.Ricmaniac schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:42:
[...]
Daat gaat nog lang genoeg duren dan ja want level 85 is halfway
[ Voor 10% gewijzigd door JSchut op 29-08-2023 11:46 ]
Meer XP en met de powercreep die mensen doormaken kunnen ze ook vaak veel sneller/hoger spelenJSchut schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:45:
[...]
Ja XP wise maar niet qua tijd natuurlijk. Alles geeft ook meer XP. Alleen staat het niet met elkaar in verhouding natuurlijk.
Ik ken je gevoel. Ik heb zojuist besloten dat D4 voorlopig in de ijskast gaat.JSchut schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:39:
Ben gisteren level 90 geworden (inderdaad: anderhalf uur saai NM dungeons doorraggen voor 'n leveltje erbij, ik heb al m'n gear ook wel ongeveer optimaal) en ga absoluut die 100 nog wel 'n keer halen, maar dit weekend komt Baldur's Gate uit voor de PS5 en ik denk dat ik daar op dit moment veel meer plezier uit ga halen. Hopelijk komt het plezier in D4 over een paar maanden weer terug als ik de draad weer oppak. Tegen die tijd zijn er vast ook nog wat meer QoL updates geweest waardoor het nog beter wordt. En misschien doe ik de trophy om HC50 te halen wel in een season ofzo. Dan is de platinum ook weer binnen.
Tot over een paar maanden dus.
Ik ben ook een beetje aan het afhaken.
Krijg een early D3 gevoel nu bij D4. Bij D3 liep je tegen een onwijze muur aan op Inferno waar zowat alles je one-shotte op een gegeven moment.
Merk hetzelfde bij D4, vind het lastig om precies te vinden waar het probleem zit, maar heb het gevoel dat ik met welke class dan ook van glas ben en met elke scheet van enemies al omval. Ik mis het gevoel dat mijn personage krachtig is constant, ook dankzij het meelevelen van vijanden.
Maar het XP farmen is ook rete-traag, waardoor ik totaal geen motivatie heb om naar 100 te willen gaan.
Ook zijn enorm veel echt goede builds item-afhankelijk, waarbij die items amper/niet droppen, waardoor er maar 1-2 builds overblijven die semi-effectief zijn, maar door het eerstgenoemde probleem zijn die bijna niet leuk meer om te spelen.
Verder mis ik meer info van bepaalde stats in de tooltips of DPS berekeningen, waardoor het lastiger te achterhalen is wat voor effect je wijzigingen hebben.
Het rerollen van stats is belachelijk duur. Ik vind gold farmen prima, maar als ik 700k moet gaan farmen voor 1 reroll, en 900k voor de volgende, dan ben ik er al snel klaar mee. Plus dat het rerollen zo slecht lijkt te werken dat het de moeite vaak ook niet eens waard is.
Daarnaast is de huidige season echt nutteloos. Ik vind het thema leuk bedacht maar naar mijn gevoel speel ik gewoon de base game nog een keer met een nieuw character. Ik mis een écht thema in het season. Ja het is een eerste season, dus had niet enorm veel verwacht, maar vind dit ook wel écht minimaal nu.
De switch naar WT3 en dan WT4 is goed, je krijgt daar echt het gevoel dat je in een verbeterings-flow terecht komt, maar eenmaal level 70 oid en je veel gear al verbeterd hebt valt het heel snel stil.
Ook het gebrek aan trading vind ik echt gaar. Waarom mag ik uniques niet delen met mijn party? Wat is dat voor onzin...
Ik vind het spel en de wereld prachtig, de skills zijn erg cool bedacht en hebben gave visuals, de events hebben vrij veel variatie, world bosses zijn cool, whispers zijn ook best leuk bedacht en systeem werkt wel OK, paragon board is cool en de customisation is ook gaaf (ook al zit een groot deel achter de MTX).
Maar vind ik het leuk om te spelen momenteel? Nee.. niet echt.
Krijg een early D3 gevoel nu bij D4. Bij D3 liep je tegen een onwijze muur aan op Inferno waar zowat alles je one-shotte op een gegeven moment.
Merk hetzelfde bij D4, vind het lastig om precies te vinden waar het probleem zit, maar heb het gevoel dat ik met welke class dan ook van glas ben en met elke scheet van enemies al omval. Ik mis het gevoel dat mijn personage krachtig is constant, ook dankzij het meelevelen van vijanden.
Maar het XP farmen is ook rete-traag, waardoor ik totaal geen motivatie heb om naar 100 te willen gaan.
Ook zijn enorm veel echt goede builds item-afhankelijk, waarbij die items amper/niet droppen, waardoor er maar 1-2 builds overblijven die semi-effectief zijn, maar door het eerstgenoemde probleem zijn die bijna niet leuk meer om te spelen.
Verder mis ik meer info van bepaalde stats in de tooltips of DPS berekeningen, waardoor het lastiger te achterhalen is wat voor effect je wijzigingen hebben.
Het rerollen van stats is belachelijk duur. Ik vind gold farmen prima, maar als ik 700k moet gaan farmen voor 1 reroll, en 900k voor de volgende, dan ben ik er al snel klaar mee. Plus dat het rerollen zo slecht lijkt te werken dat het de moeite vaak ook niet eens waard is.
Daarnaast is de huidige season echt nutteloos. Ik vind het thema leuk bedacht maar naar mijn gevoel speel ik gewoon de base game nog een keer met een nieuw character. Ik mis een écht thema in het season. Ja het is een eerste season, dus had niet enorm veel verwacht, maar vind dit ook wel écht minimaal nu.
De switch naar WT3 en dan WT4 is goed, je krijgt daar echt het gevoel dat je in een verbeterings-flow terecht komt, maar eenmaal level 70 oid en je veel gear al verbeterd hebt valt het heel snel stil.
Ook het gebrek aan trading vind ik echt gaar. Waarom mag ik uniques niet delen met mijn party? Wat is dat voor onzin...
Ik vind het spel en de wereld prachtig, de skills zijn erg cool bedacht en hebben gave visuals, de events hebben vrij veel variatie, world bosses zijn cool, whispers zijn ook best leuk bedacht en systeem werkt wel OK, paragon board is cool en de customisation is ook gaaf (ook al zit een groot deel achter de MTX).
[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 29-08-2023 15:07 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
2H sword is de beste keuze voor de crit dmg voor een Bone Spear. Je gaat echt verschil merken in dmg. Zeker tov 1H + offhand.RustStorm schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:48:
Ik denk dat ik vanavond een iets andere build ga gebruiken voor m'n necrofight met lilith. En wat andere hearts (een 2.5 barb bijvoorbeeld. En wellicht een 2hander ipv 1h+focus. Meh... keuzes...
Maar
Ze
Gaat
Neer
!
Ik heb lang eigenwijs met een scythe gespeeld, omdat ik vond dat dat meer necro was dan een 2H sword. Na de wisseling ging alles nog makkelijker.
Misschien dan ik mijn eternal necro ooit eens ga optuigen voor een Lilith build, maar dan moet ik me wel erg vervelen. 😂
M'n druid maakt meer kans, denk ik. Maarja, dan moet ik het nog maar kunnen doen. En dat wordt een dingetje 😁
Rond dat level zit de upgrades niet meer in je gear, maar meer in je paragon. Als je daar de juiste keuzes in maakt, dan ga je zeker wel verschil merken in je character.JSchut schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:39:
Je moet natuurlijk wel genoeg blijven klagen, om de Tempest Roar te laten droppen.
Ik was niet echt opzoek. Bedacht me ineens dat dat ook wel leuk zou zijn. Dus heb nog niet geklaagd.Poops_McGhee schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:19:
[...]
Rond dat level zit de upgrades niet meer in je gear, maar meer in je paragon. Als je daar de juiste keuzes in maakt, dan ga je zeker wel verschil merken in je character.
Je moet natuurlijk wel genoeg blijven klagen, om de Tempest Roar te laten droppen.
Bij deze dan: Dat ding dropt nooit voor mij ...
Ik ben overgestapt op een Pulverize build toen ik weer Insatiable Fury chest kreeg, maar dan ilvl804. Mijn hoogste item nu en met Vasily's Prayer erbij moest ik het wel proberen.
Paar NM22 dungeons gerund en ging een stuk langzamer en moeizamer dan de Poison/Landslide build. Je merkt die drop in Single Target damage vooral met Pulverize tegen bazen en ik had in een NM dungeon een mini-boss met Vampiric en ik kon zijn laser-beam-health-regain aanval bijna niet outdps'en. Heeft me 3 revives gekost. Groepjes mobs ging zowaar nog sneller, maar vergelijkbaar.
Ik moet nog wel een paar Aspects om de boel echt te verbeteren (Ursine Horror en Quicksand). Misschien dat het nog een grote boost geef. Ga denk ik ook voor een 1h+offhand voor mijn wapen omdat ik nu wel CD reduction mis op mijn helm.
Vooralsnog dus geen onverdeeld succes, maar moest met 2 uniques met goeie rolls het toch proberen. Ben op lvl64 ook nog niet top natuurlijk, dus ik geef het nog wat tijd.
Paar NM22 dungeons gerund en ging een stuk langzamer en moeizamer dan de Poison/Landslide build. Je merkt die drop in Single Target damage vooral met Pulverize tegen bazen en ik had in een NM dungeon een mini-boss met Vampiric en ik kon zijn laser-beam-health-regain aanval bijna niet outdps'en. Heeft me 3 revives gekost. Groepjes mobs ging zowaar nog sneller, maar vergelijkbaar.
Ik moet nog wel een paar Aspects om de boel echt te verbeteren (Ursine Horror en Quicksand). Misschien dat het nog een grote boost geef. Ga denk ik ook voor een 1h+offhand voor mijn wapen omdat ik nu wel CD reduction mis op mijn helm.
Vooralsnog dus geen onverdeeld succes, maar moest met 2 uniques met goeie rolls het toch proberen. Ben op lvl64 ook nog niet top natuurlijk, dus ik geef het nog wat tijd.
Moeite doen om dood te gaan? Man, als ik T70+ speel kan zo'n beetje alles mij one-shotten, ik voel mij echt een glass connon als ik weer eens de bone spear build probeer. Je doet idd wel mega dmg, maar ik kan dan echt niks hebben. En op Tier 70 (en hoger) is alles lvl 120 ofzospaceboy schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Ik ben nu necro level 90 en heb nooit Sever aangeraakt. Bone Spear staat wel steevast hoog in de tier lists en sinds een weekje ben ik ook geswitched naar Bone Spear. Moet echt moeite doen om dood te gaan en het speelt ook gewoon lekker rap. Al ziet het er wel een beetje uit alsof je een rogue bent vind ik. De echte necro-feeling is voor mij toch meer minions enzo, maar daar doe je dan ook niets meer mee.
Mocht je de Crone staff vinden dan kan ik je deze build van harte aanraden. Het is even zoeken naar de juiste aspects en gear, maar ik was op lvl 90 al NM100 dungeons aan het doen. Als je lvl 64 bent heb je nog tijd zat om de juiste Aspects te verzamelen. De helft kun je sowieso unlocken met Dungeons. Je bent er letterlijk niet kapot mee te krijgen. Dit is ook de build waar ik UL mee down heb (op twee kleine tweaks na).DennisCle schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:23:
Ik ben overgestapt op een Pulverize build toen ik weer Insatiable Fury chest kreeg, maar dan ilvl804. Mijn hoogste item nu en met Vasily's Prayer erbij moest ik het wel proberen.
https://app.mobalytics.gg...id/low-life-crone-bulwark
Bijbehorende videos:
YouTube: BEST BUILD IN GAME CASE CLOSED! | Diablo 4 Druid Guide
YouTube: People asked for Proof this Druid Build works | Diablo 4 Guide
Low Life is a playstyle where we intentionally drop to 35% or Below HP to make use of the stat ‘’Damage Reduction While Injured’’ it’s possible to reach above 80% DMG reduction this way, and this will apply to Shields as well. So our main HP pool will actually be our 8k shield that will now virtually function as a 40k HP when you account for the increase in Damage Reduction.
[ Voor 24% gewijzigd door yinx84 op 29-08-2023 16:57 ]
heb jij mijn YT link (1 of halve pagina terug) niet gecheckt, dan vind je het antwoordbrothermaynard schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:40:
Ik heb erg lang met een 2h sword gespeeld. Maar op een gegeven moment werd aangeraden om toch 1h + focus te gaan. Mijn 2h heb ik nooit weg gedaan, voor het geval dat.Poops_McGhee schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:24:
[...]
2H sword is de beste keuze voor de crit dmg voor een Bone Spear. Je gaat echt verschil merken in dmg. Zeker tov 1H + offhand.
Ik heb lang eigenwijs met een scythe gespeeld, omdat ik vond dat dat meer necro was dan een 2H sword. Na de wisseling ging alles nog makkelijker.
Misschien dan ik mijn eternal necro ooit eens ga optuigen voor een Lilith build, maar dan moet ik me wel erg vervelen. 😂
M'n druid maakt meer kans, denk ik. Maarja, dan moet ik het nog maar kunnen doen. En dat wordt een dingetje 😁
Nu even lekker met het gezin, zo eten, dan afleving the walking dead en dan toch maar - een uurtje - aan de slag met de necro.
Ik neem vanavond ook even een avondje af van D4. Even wat andere games ook weer wat aandacht geven.
Misschien later vanavond toch even kijken wat 1.1.3 doet
Misschien later vanavond toch even kijken wat 1.1.3 doet
[ Voor 24% gewijzigd door Poops_McGhee op 29-08-2023 18:44 ]
Walking dead en necro is natuurlijk een gouden combinatie 😂😉RustStorm schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:13:
[...]
Ik heb erg lang met een 2h sword gespeeld. Maar op een gegeven moment werd aangeraden om toch 1h + focus te gaan. Mijn 2h heb ik nooit weg gedaan, voor het geval dat.Dus als het goed is ligt er nog eentje in mijn stash weg te stoffen. Dus daar kan ik even een stofdoekje overheen halen.
![]()
Nu even lekker met het gezin, zo eten, dan afleving the walking dead en dan toch maar - een uurtje - aan de slag met de necro.
Ga ik doenpstalman schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:45:
[...]
heb jij mijn YT link (1 of halve pagina terug) niet gecheckt, dan vind je het antwoord
Zo mag ook bij de club van 100 
/f/image/EwOyuwxOXcSmZGNKp76hhDi9.png?f=fotoalbum_large)
En op de valreep nog een leuk toverstokje gevonden
/f/image/DiRcnBuhVxdeapEzh66xOMHO.png?f=fotoalbum_large)
Jammer dat rerollen zo duur is, zit nu al op 7 miljoen voor een roll op mijn amulet of toverstok… haalt de lol er wel behoorlijk vanaf. Had lekker max 1 of 2 miljoen gedaan, dan kost het nog zat.
-edit-
En zojuist dropt de world boss ook nog eens een leuke upgrade voor mijn handschoentjes
/f/image/EwOyuwxOXcSmZGNKp76hhDi9.png?f=fotoalbum_large)
En op de valreep nog een leuk toverstokje gevonden
/f/image/DiRcnBuhVxdeapEzh66xOMHO.png?f=fotoalbum_large)
Jammer dat rerollen zo duur is, zit nu al op 7 miljoen voor een roll op mijn amulet of toverstok… haalt de lol er wel behoorlijk vanaf. Had lekker max 1 of 2 miljoen gedaan, dan kost het nog zat.
-edit-
En zojuist dropt de world boss ook nog eens een leuke upgrade voor mijn handschoentjes
/f/image/bC7Wg2nMeYUawD4USnZzpiyW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door justifire op 29-08-2023 20:01 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Even m'n necro wat aanpassen... gaat wat meer tijd kosten en nms... dan ik had gehoopt. 
Mis toch echt nog wel de nodige spullen. Boots... goede 2hander (die ik heb heeft slechte stats...). Nog wat andere hearts... enzovoorts... lol
Mis toch echt nog wel de nodige spullen. Boots... goede 2hander (die ik heb heeft slechte stats...). Nog wat andere hearts... enzovoorts... lol
[ Voor 44% gewijzigd door RustStorm op 29-08-2023 20:42 ]
Ik heb sowieso al 2 weken niet veel gegamed, maar D4 denk al 2 weken niet aangeraakt.. 3 characters op level 60/62... dat is echt mijn brick wall ofzo, daarna wordt het zo'n grind voor mijn gevoel om door te gaan. Steeds hetzelfde doen om maar levels erbij te grinden en hopen op betere gear...
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ben wel even klaar vanavond. Wat hearts geprobeerd te farmen. Enigszins wat mogen vinden. Nog niet alle hearts die ik wil.
maar komt goed.
Fijne avond allen!
Fijne avond allen!
Precies dit, zit nu op bijna 70 met mijn season barb. Zoals eerder gezegd hier D4 doet erg terug denken aan begin D3, itemization is ook erg waardeloos en na 60 is de weg naar 100 meer werk dan fun.TgR_KILLER schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:42:
Ik heb sowieso al 2 weken niet veel gegamed, maar D4 denk al 2 weken niet aangeraakt.. 3 characters op level 60/62... dat is echt mijn brick wall ofzo, daarna wordt het zo'n grind voor mijn gevoel om door te gaan. Steeds hetzelfde doen om maar levels erbij te grinden en hopen op betere gear...
Voor een bedrijf die zoveel ervaring in arpg’s heeft is D4 best een miskleun. Don’t get me wrong de campaign is tof, de wereld en de feel van de game is top. Maar basic stuff als itemization, rerolls van enchants, de fun die tussen lvl 60 - 70 verdwijnt. Ik begrijp het niet helemaal, als je zoveel hebt geleerd van D3 waarom dan D4 zo uitbrengen om weer van voor af aan te beginnen.
Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met D4 merk ik, het is helaas niet alles wat ik in ieder geval gehoopt heb.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Huh? Onder de 725 en dan een ancestral? Dat zou toch een sacred moeten zijn?
Battle.net tag
Je doet een speedrun NM in nog geen 3-5 min met bijna 1 miljoen gold aan een volle stash. En maar vaak genoeg mobs doden en je vind altijd wel je item. Het blijft RNG.Angeloonie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:29:
Als je het niet meer leuk vind moet je gewoon stoppen. Niemand dwingt je
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Imprinted met een ancestral aspectPater schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:51:
[...]
Huh? Onder de 725 en dan een ancestral? Dat zou toch een sacred moeten zijn?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Kijk anders dit even.Dark Master schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:22:
[...]
Precies dit, zit nu op bijna 70 met mijn season barb. Zoals eerder gezegd hier D4 doet erg terug denken aan begin D3, itemization is ook erg waardeloos en na 60 is de weg naar 100 meer werk dan fun.
Voor een bedrijf die zoveel ervaring in arpg’s heeft is D4 best een miskleun. Don’t get me wrong de campaign is tof, de wereld en de feel van de game is top. Maar basic stuff als itemization, rerolls van enchants, de fun die tussen lvl 60 - 70 verdwijnt. Ik begrijp het niet helemaal, als je zoveel hebt geleerd van D3 waarom dan D4 zo uitbrengen om weer van voor af aan te beginnen.
Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met D4 merk ik, het is helaas niet alles wat ik in ieder geval gehoopt heb.
YouTube: Blizzard Discusses Diablo 4 Season 2 and the State of Diablo
Lang verhaal kort. De markt is anders, de gamers zijn anders, de medewerkers zijn anders dan tijdens D3. Het is een utopie om te denken dat blizzard alles weet. Dat is niet eerlijk. Ik snap de verwachtingen van zo’n developer, maar dit is gewoon een totaal nieuwe game. D3 had niet eens een end game behalve rifts. D4 is totaal anders en biedt naar mijn mening veel meer content. En we zijn pas 2-3 maanden onderweg. De game wordt nog jaren ondersteund en verbeterd. En dat voor eenmalig €70
Inmiddels level 73 aangetikt op mijn pulverize druid. Vermaak mij nog wel, het grinden wordt wat langer en saaier, maar dat hoort er deels bij vind ik. Ik zit nog steeds te wachten echter op een Umbral ring. Pas 1 drop gehad en bij die was de waarde 1, van mogelijk 1-4. Waardeloos dus, aangezien je die dus ook gewoon kan maken bij de occultist. Sowieso droppen er weinig aspects die een verbetering zijn helaas.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Thanks, vrij bizarre build, haha. Ben nog lang niet bij Uber Lillith, maar wie weet kom ik er nog.yinx84 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:43:
Mocht je de Crone staff vinden dan kan ik je deze build van harte aanraden. Het is even zoeken naar de juiste aspects en gear, maar ik was op lvl 90 al NM100 dungeons aan het doen. Als je lvl 64 bent heb je nog tijd zat om de juiste Aspects te verzamelen. De helft kun je sowieso unlocken met Dungeons. Je bent er letterlijk niet kapot mee te krijgen. Dit is ook de build waar ik UL mee down heb (op twee kleine tweaks na).
https://app.mobalytics.gg...id/low-life-crone-bulwark
Bijbehorende videos:
YouTube: BEST BUILD IN GAME CASE CLOSED! | Diablo 4 Druid Guide
YouTube: People asked for Proof this Druid Build works | Diablo 4 Guide
Gisteren wel een hoop uniques mogen looten: fleshrender, hunter's zenith, fists of fate, 2x Insatiable Fury, Storm's Companion, Razorplate. Helaas nog geen Crone of Tempest, maar voor nu in de Pulverize build ook niet nodig.
Ik zit zelf op 68, nadat ik op 62 een respec gedaan na het vinden van Insatiable Fury (804 ilvl) en Vasily's Prayer (750 ilvl, kan beter).TTLCrazy schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:21:
Inmiddels level 73 aangetikt op mijn pulverize druid. Vermaak mij nog wel, het grinden wordt wat langer en saaier, maar dat hoort er deels bij vind ik. Ik zit nog steeds te wachten echter op een Umbral ring. Pas 1 drop gehad en bij die was de waarde 1, van mogelijk 1-4. Waardeloos dus, aangezien je die dus ook gewoon kan maken bij de occultist. Sowieso droppen er weinig aspects die een verbetering zijn helaas.
Umbral is irritant inderdaad. Heb één drop gehad door rings te gokken met Obols. 2/4 dus niet top. Misschien iets dat je kan overwegen als je het nog niet deed.
Overigens heb ik zwaar onderschat hoe belangrijk Ursine Horror is (dat Pulverize een Earth Skill maakt en dus alle multipliers geniet in de talent tree / gear). Ram nu opeens veel sneller door een NM25 heen zonder moeite (gaat al 3 levels makkelijker dan mijn 70 rogue). Ook The Butcher drie keer op rij tegen gekomen in een NM23-25 en telkens kon ik het winnen. Een keer wel close toen ik in zo'n dungeon zat met die rete irritante spire die je volgt. Aangezien je veel staat te facetanken met the Butcher is dat echt een hele irritante combi. Helaas geen bijzondere drops van hem gehad gisteren.
Poison Landslide is nog steeds beter voor boss fights, veel grotere Barber crits, maar dit duurt slechts iets langer.
Eigenlijk wel zin om weer een klein beetje op jacht te gaan naar gear etc met m'n necromancer... maar... schoonmoeder aka oppas zal er zijn... dus dat betekent een bezette tv. Haha
Morgen hopelijk weer... ofzo... damnit. )
iPad of smartphone met remote play is de oplossing. Hier een peuter thuisRustStorm schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:26:
Eigenlijk wel zin om weer een klein beetje op jacht te gaan naar gear etc met m'n necromancer... maar... schoonmoeder aka oppas zal er zijn... dus dat betekent een bezette tv. Haha
[ Voor 6% gewijzigd door Alekz87 op 30-08-2023 11:45 ]
Meer mensen wanneer je een nieuw character wilt aanmaken dat de hele boel vast loopt? Ps5
Oh dat had ik even gemist. er komt een XP buff aan dit weekend?
https://news.blizzard.com...-is-bestowed-on-sanctuary
From September 1, 10 a.m.– September 5, 10 a.m. PDT, all players will earn XP and Gold at a 25% increased rate. The Mother blesses all of her children, as this bonus applies to both Seasonal and Eternal Realms, and all World Tiers. This bonus stacks, so make sure to pair them with Elixirs and the Urn of Experience to maximize your experience gains.
https://news.blizzard.com...-is-bestowed-on-sanctuary
From September 1, 10 a.m.– September 5, 10 a.m. PDT, all players will earn XP and Gold at a 25% increased rate. The Mother blesses all of her children, as this bonus applies to both Seasonal and Eternal Realms, and all World Tiers. This bonus stacks, so make sure to pair them with Elixirs and the Urn of Experience to maximize your experience gains.
Hahaha nou... eerder van die "meuk" als _de slimste mens_ enzo... maargoed... het idee even niet anders. Ik wel aan de lego ofzo.Alekz87 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:44:
[...]
iPad of smartphone met remote play is de oplossing. Hier een peuter thuis. 4k HDR oled Bumba kijken is natuurlijk belangrijker
D4 is wel super snel al met 25% of 20% korting te krijgen zeg.
https://us.shop.battle.net/en-gb/product/diablo-iv?p=1067098
Dus als je hem nog niet hebt, is op zich prima vermakelijk.
https://us.shop.battle.net/en-gb/product/diablo-iv?p=1067098
Dus als je hem nog niet hebt, is op zich prima vermakelijk.
Playstation Portal gaat een oplossing zijn. Dan hou je ook de phone/tablet vrij en stress je de accu niet. En je hebt haptic feedback ook.RustStorm schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:32:
[...]
Hahaha nou... eerder van die "meuk" als _de slimste mens_ enzo... maargoed... het idee even niet anders. Ik wel aan de lego ofzo.
Zelf heb ik de PS5 aan een 27" monitor hangen, dus de tv kan altijd aan, zonder PS5 downtime.
Net begonnen met D4, als barb omdat ik die in D2 met veel plezier heb gespeeld.
Whirlwind build, nu level 47 maar ik moet nog een hoop leren. Was begonnen op veteran maar na lvl40 terug getuned naar adventurer omdat ik in mijn eentje geen dungeon gecleared kreeg.
De atmosfeer van D4 spreekt me wel aan, jammer dat de map alleen vast staat, dat vond ik toch een van de leukere dingen van D2. Nu eerst act 3 maar eens afmaken en mijn build eens goed onder de loep houden
.
Whirlwind build, nu level 47 maar ik moet nog een hoop leren. Was begonnen op veteran maar na lvl40 terug getuned naar adventurer omdat ik in mijn eentje geen dungeon gecleared kreeg.
De atmosfeer van D4 spreekt me wel aan, jammer dat de map alleen vast staat, dat vond ik toch een van de leukere dingen van D2. Nu eerst act 3 maar eens afmaken en mijn build eens goed onder de loep houden
Nou... zit ik dan... 
Mensen, vermaak me een beetje met posts!
Ik ben beetje aan het bedenken hoe ik het morgen ga aanpakken.
Denk dat ik morgen gewoon eens andere gear aan doe die ik heb liggen en ga respeccen (enigszins) en... de nodige heart aanpassingen doen.
Mensen, vermaak me een beetje met posts!
Ik ben beetje aan het bedenken hoe ik het morgen ga aanpakken.
Ben m'n glyphs aan het levelen. Na mijn recente respec had ik 2 glyphs nog niet op 21, dus dat moet nog even gedaan worden. Heb er nog 1 die van 19 naar 21 moet, dus het valt mee.
Verder niet veel te melden, behalve dat ik m'n 3e Butcher's Cleaver heb geloot, waar ik nog steeds niks aan heb
Het is trouwens ook weer tijd om gold te farmen, want ik ben (na een rondje of wat enchanten) door m'n bundel van 130mln heen.... Ik heb nog maar 3mln over en nog steeds niet de affix'es die ik echt wil hebben...
Eigenlijk is het hele enchant systeem een dikke fail in deze game. Nul komma nul zicht op wat je gaat krijgen en progessief oplopende kosten voor iets wat in feite niet meer kan kosten dan de eerste prijs.
Ik hoop echt dat daar wat aan wordt gedaan, want anders wordt het te kostbaar en daarmee zinloos, om nog eens een enchant te doen. Hopen op een goeie drop is dan een betere optie.
Verder niet veel te melden, behalve dat ik m'n 3e Butcher's Cleaver heb geloot, waar ik nog steeds niks aan heb
Het is trouwens ook weer tijd om gold te farmen, want ik ben (na een rondje of wat enchanten) door m'n bundel van 130mln heen.... Ik heb nog maar 3mln over en nog steeds niet de affix'es die ik echt wil hebben...
Eigenlijk is het hele enchant systeem een dikke fail in deze game. Nul komma nul zicht op wat je gaat krijgen en progessief oplopende kosten voor iets wat in feite niet meer kan kosten dan de eerste prijs.
Ik hoop echt dat daar wat aan wordt gedaan, want anders wordt het te kostbaar en daarmee zinloos, om nog eens een enchant te doen. Hopen op een goeie drop is dan een betere optie.
Haha, ik weet dat ik de afgelopen weken enorm veel 2h ancestral swords heb weg gedaan / verkocht of gesalvaged zonder ook maar op enige wijze naar de stats te kijken.... En daar.... heb ik nu toch wel een beetje spijt van rofl.
Yay vandaag mag ik weer! Als een kind zo blij.
Mazzelaar, ik heb een Vasily's Prayer in sacred kwaliteit, 600 nog wat ilvl. Insatiable Fury heb ik ook in sacred, maar dat vind ik minder een upgrade, ik heb liever een goeie rare met aspect erop.DennisCle schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:35:
[...]
Ik zit zelf op 68, nadat ik op 62 een respec gedaan na het vinden van Insatiable Fury (804 ilvl) en Vasily's Prayer (750 ilvl, kan beter).
Vasily's Prayer is wel echt een musthave. Ik zit met smart te wachten op een ancestral drop met een goede roll
Ik doe NMD trouwens gemiddeld rond level 25. Ik heb een 29 gedaan max en afhankelijk van de modifiers is dat goed te doen, maar 25 rol ik lekker doorheen en qua xp scheelt het niet zoveel. Komt er trouwens niet een dubbel xp weekend aan, of is dat al geweest ?
Ik kan sowieso nog heel wat upgrades gebruiken, zonder een loot filter zit je echter wel steeds te speuren naar de goede stats, zeer irritant. Sinds ik al de goede aspects heb krijg ik steeds minder goeie aspect drops lijkt wel... Dus ik zit met de meeste gear nog steeds met sacred kwaliteit te spelen. Behalve gelukkig mijn 2h weapon. 810 ivl met een maximum aspect shockwave van 200%. Dat was een fijne boost
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Vandaag weer eens tijd maken voor m’n rogue, maar eerst nog even aan het werk, na de koffie uiteraard.
Ik ga het bonus XP weekend gebruiken om hem naar de 100 te levelen. 20 levels in 5 dagen met die bonus XP moet lukken! 😂
Ik ga het bonus XP weekend gebruiken om hem naar de 100 te levelen. 20 levels in 5 dagen met die bonus XP moet lukken! 😂
Komt morgen, alleen is het niet dubbel maar 25%TTLCrazy schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:22:Komt er trouwens niet een dubbel xp weekend aan, of is dat al geweest ?
En nu ik er even over nagedacht heb denk ik dat het praktisch niks gaat zijn want alle XP bonussen werken tot nu toe additief en niet multiplicatief. Dat wil zeggen... Op wt4 zit je al op 300% xp en met een elixer op 305% (die 5% is dus eigenlijk ook al maar 1,67% dus ook niet zo'n grote must eigenlijk...)
Dan ga je dus van 305 naar 330, eigenlijk een 8% bonus. Whoopdiedoo...
Wie weet verrassen ze ons en wordt het wel multiplicatief, hoewel zelfs 25% niet zoveel is dat je het echt heel erg duidelijk zult merken volgens mij.
Het zal additief zijn. Ze hebben aangegeven vooral ook een elixir te gebruiken en dat anderen gedoe omdat het stackt...Finraziel schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:45:
[...]
Komt morgen, alleen is het niet dubbel maar 25%
En nu ik er even over nagedacht heb denk ik dat het praktisch niks gaat zijn want alle XP bonussen werken tot nu toe additief en niet multiplicatief. Dat wil zeggen... Op wt4 zit je al op 300% xp en met een elixer op 305% (die 5% is dus eigenlijk ook al maar 1,67% dus ook niet zo'n grote must eigenlijk...)
Wie weet verrassen ze ons en wordt het wel multiplicatief, hoewel zelfs 25% niet zoveel is dat je het echt heel erg duidelijk zult merken volgens mij.
5 dagen weekend...? Heerlijk...Poops_McGhee schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:25:
Vandaag weer eens tijd maken voor m’n rogue, maar eerst nog even aan het werk, na de koffie uiteraard.
Ik had hier al gepost dat ik mijn Poison Landslide build (deze trouwens: https://dpscheck.gg/poison-slide-druid-plague-shifter-wt4/ heel sterk, vooral op bosses, sterker dan mijn huidige build) een beetje zat was, dus toen ik die items kreeg op zo'n niveau moest ik natuurlijk wel naar Pulverize, al had ik die eigenlijk helemaal niet op het oog. Ziek geluk met die items. Gisteravond ook nog eens Waxing Gibous (bewaren voor Lightning Shred straks) en enkele andere uniques waar ik niets aan had (Storm's Companion, Butcher's Cleaver). Zit alleen al wel sinds lvl45 te wachten op een betere ring en een amulet (allebei nog op sacred terwijl rest vd gear 775+ is). Qua rolls op gear en amulets/rings is het wel helemaal saus. Gisteravond niks erbij gehad dat beter was dan ik had.TTLCrazy schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:22:
[...]
Mazzelaar, ik heb een Vasily's Prayer in sacred kwaliteit, 600 nog wat ilvl. Insatiable Fury heb ik ook in sacred, maar dat vind ik minder een upgrade, ik heb liever een goeie rare met aspect erop.
Vasily's Prayer is wel echt een musthave. Ik zit met smart te wachten op een ancestral drop met een goede roll
Ik doe NMD trouwens gemiddeld rond level 25. Ik heb een 29 gedaan max en afhankelijk van de modifiers is dat goed te doen, maar 25 rol ik lekker doorheen en qua xp scheelt het niet zoveel. Komt er trouwens niet een dubbel xp weekend aan, of is dat al geweest ?
Ik kan sowieso nog heel wat upgrades gebruiken, zonder een loot filter zit je echter wel steeds te speuren naar de goede stats, zeer irritant. Sinds ik al de goede aspects heb krijg ik steeds minder goeie aspect drops lijkt wel... Dus ik zit met de meeste gear nog steeds met sacred kwaliteit te spelen. Behalve gelukkig mijn 2h weapon. 810 ivl met een maximum aspect shockwave van 200%. Dat was een fijne boost
Gisteren een NM30 gedaan die ook makkelijk ging. Merk alleen dat de downtime uit Grizzly rage nog redelijk lang is. Dus heb nu een 1h+oh wapen swap gedaan met bijna 20% CD reduction op de OH. Nu nog een goede roll op de amulet en dan kijken of het nog sneller kan.
+8% van de ashes. Moet zeggen dat ik met mijn Druid toch wel echt als een speer door de levels vlieg tot nu toe met alleen de +5+8. De +25 zal zeker een hoop schelen denk ik nog.Finraziel schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:45:
[...]
Komt morgen, alleen is het niet dubbel maar 25%
Ben mijn Rogue inmiddels voorbij in ieder geval, lvl71 nu.
Wel grappig om de shifts in tierlist te zien van builds voor nightmare push. Die double slash barb a.k.a Kratos barb lijkt me wel echt gaaf om eens te spelen en doet het nu erg goed. Misschien Barb voor Sezoen 2 eens rollen om te zien hoe dat speelt. Die heb ik in D4 samen met Necro helemaal nog niet aangeraakt. Hoewel ik necro vet eruit vind zien heb ik nog geen 1 keer gedacht er 1 te spelen.
Ik hoef nog maar 3 levels, maar met Starfield om de hoek gaat dat toch nog wel een uitdaging worden denk ikPoops_McGhee schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:25:
Zou er dit weekend wel gebruik van maken thoughmvds schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:41:
[...]
Ik hoef nog maar 3 levels, maar met Starfield om de hoek gaat dat toch nog wel een uitdaging worden denk ik
True, maar toch... ik denk dat ik het hele weekend nodig heb voor de Starfield character creationRicmaniac schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:50:
[...]
Zou er dit weekend wel gebruik van maken thoughScheelt dan 3kwart level als je nog 3 levels moet.
(nee jk, ik denk dat ik idd wel de 100 ga halen hoor dit weekend. Maar ik heb wel onwijs veel zin in Starfield)
Ik merk dat de ene nightmare dungeon niet de andere is. Ik kan nu met mijn level 76 necromancer shadow summoner build nmd40 doen, maar dat ligt wel aan het soort mobs. Als ik een Savage Beast tegen kom, dan is het bijna 100% zekerheid op death. Die dingen schieten opeens uit de startblokken en rossen in een keer mijn barrier en health weg.
Voor rest rest blaas ik er vrij makkelijk door heen (circa 15 minuten per dungeon). Alleen de Butcher blijft een probleem: die negeert mijn minions en gaat direct op mijn necromancer af. En hij slaat dan zo door mijn barrier heen. Tips van andere necromancers?
Voor rest rest blaas ik er vrij makkelijk door heen (circa 15 minuten per dungeon). Alleen de Butcher blijft een probleem: die negeert mijn minions en gaat direct op mijn necromancer af. En hij slaat dan zo door mijn barrier heen. Tips van andere necromancers?
Battle.net tag
Precies vanwege dit soort dingen speel ik de exploding mist necro. Die is niet afhankelijk van minions en kan aardig wat incasseren, zolang je maar op tijd bent met blood mist activeren. Ik kon gewoon niet wennen aan andere builds, alles was steeds dood. Nu doe ik zonder al teveel problemen solo T73 nightmares. Oke, het helpt wel dat ik al lvl 97 ben, maar toch.
Mijn damage is wel flink lager dan andere builds. Zoals de bone spear die vele miljoenen aan dmg kan doen. Ik doe er iets langer over om alles te killen, maar toch gaat het prima. Mijn movement speed helpt wel om lekker te speedfarmen.
Mijn damage is wel flink lager dan andere builds. Zoals de bone spear die vele miljoenen aan dmg kan doen. Ik doe er iets langer over om alles te killen, maar toch gaat het prima. Mijn movement speed helpt wel om lekker te speedfarmen.
Mijn ervaring met D3 is dat een viable build in ene seizoen compleet nutteloos kan zijn in het andere seizoen. Dan wel door nerf of buffs aan andere builds. Zou een class kiezen voor season en dan build gaandeweg kiezen.Ricmaniac schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:21:
Wel grappig om de shifts in tierlist te zien van builds voor nightmare push. Die double slash barb a.k.a Kratos barb lijkt me wel echt gaaf om eens te spelen en doet het nu erg goed. Misschien Barb voor Sezoen 2 eens rollen om te zien hoe dat speelt.
Overigens werken de meeste builds prima, maar echt hi-end pushen werkt niet met alles goed. Zelfs niet met alle builds van 1 class.
WW build was in dat ene seizoen van D3 dat die goed was, wel echt feest. Non stop spinnen, heerlijk
Battle.net Spud#2543
Yeah i know. Die WW build vermijd ik though vind dat niet leuk spelen meer ofzoTepelStreeltje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:25:
[...]
Mijn ervaring met D3 is dat een viable build in ene seizoen compleet nutteloos kan zijn in het andere seizoen. Dan wel door nerf of buffs aan andere builds. Zou een class kiezen voor season en dan build gaandeweg kiezen.
Overigens werken de meeste builds prima, maar echt hi-end pushen werkt niet met alles goed. Zelfs niet met alle builds van 1 class.
WW build was in dat ene seizoen van D3 dat die goed was, wel echt feest. Non stop spinnen, heerlijk
WW is top in D4 manRicmaniac schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:48:
[...]
Yeah i know. Die WW build vermijd ik though vind dat niet leuk spelen meer ofzoIn D3 wel 1 of 2 seizoenen gedaan. Was toen in een seizoen waar je die set helemaal kreeg van Haedric en was mega snel klaar met het seizoen. Niet echt doorgespeeld.
- CDR stacken
- resource gen op beide rings
- -resource used op boots / amu
- dik 2H zwaardje
- WW unique gloves
- the Barber
WW heeft zeer hoge CC% en werkt super met een 2s Barber.
NM70 duurt 5~10 mins en doodgaan is vrijwel onmogelijk
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Dat klinkt interessant dan vooral in hardcore als doodgaan vrijwel onmogelijk word genoemdMofkees schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:03:
[...]
WW is top in D4 manmoet wel ff
- CDR stacken
- resource gen op beide rings
- -resource used op boots / amu
- dik 2H zwaardje
- WW unique gloves
- the Barber
WW heeft zeer hoge CC% en werkt super met een 2s Barber.
NM70 duurt 5~10 mins en doodgaan is vrijwel onmogelijk
Maarja kijken inderdaad wel wat Seizoen 2 gaat brengen. Ik ga seizoen 1 niet meer verder spelen.
Als je ashes 4/4 in XP boost hebt en een elixer naar binnen gooit, dan heb je 38% XP bonus, dus wel meer dan een 3/4 level.Ricmaniac schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:50:
[...]
Zou er dit weekend wel gebruik van maken thoughScheelt dan 3kwart level als je nog 3 levels moet.
Ik zou het wel weten
Nee zo werkt dat dus niet helaas...Poops_McGhee schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:49:
[...]
Als je ashes 4/4 in XP boost hebt en een elixer naar binnen gooit, dan heb je 38% XP bonus, dus wel meer dan een 3/4 level.
Ik zou het wel weten
Sowieso die 13% had je al dus geen verschil dit weekend. En omdat het additief is met de 200% xp bonus van wt4 wordt 38% nog maar 12,7%, of 25 wat het eigenlijk is wordt 8,3%
En al zou het 25% meer xp zijn, dan betekent dat niet dat het 75% van een level scheelt als je 3 levels te gaan hebt maar het zou 60% schelen. Dit omdat je niet 25% minder xp hoeft te halen maar omdat je 25% sneller xp zou krijgen. Zie het zo, als je 100% meer xp zou krijgen dan zou je ook niet 100% minder werk hoeven te doen, dat zou dan 50% minder werk worden.
Dus stel dat je 300 xp zou moeten halen en je haalt normaal 100 xp per uur, dan zou je nu 125 xp per uur halen waarmee je in plaats van 3 uur er nu 2 uur en (50/125*60=) 24 minuten over doet.
Maar omdat het dus maar effectief 8,3% is ga je van 3 uur naar 2 uur en 46 minuten. Leuk, maar eigenlijk toch totaal irrelevant... Als je 3 uur kon grinden dan gaat dat kwartiertje ook geen verschil maken toch. Het is nauwelijks meer dan een placebo.
En ja, ik ben fun at parties

Haha laat ik nou alleen maar bad math hebben XDFinraziel schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:44:
[...]
Nee zo werkt dat dus niet helaas...
Sowieso die 13% had je al dus geen verschil dit weekend. En omdat het additief is met de 200% xp bonus van wt4 wordt 38% nog maar 12,7%, of 25 wat het eigenlijk is wordt 8,3%
En al zou het 25% meer xp zijn, dan betekent dat niet dat het 75% van een level scheelt als je 3 levels te gaan hebt maar het zou 60% schelen. Dit omdat je niet 25% minder xp hoeft te halen maar omdat je 25% sneller xp zou krijgen. Zie het zo, als je 100% meer xp zou krijgen dan zou je ook niet 100% minder werk hoeven te doen, dat zou dan 50% minder werk worden.
Dus stel dat je 300 xp zou moeten halen en je haalt normaal 100 xp per uur, dan zou je nu 125 xp per uur halen waarmee je in plaats van 3 uur er nu 2 uur en (50/125*60=) 24 minuten over doet.
Maar omdat het dus maar effectief 8,3% is ga je van 3 uur naar 2 uur en 46 minuten. Leuk, maar eigenlijk toch totaal irrelevant... Als je 3 uur kon grinden dan gaat dat kwartiertje ook geen verschil maken toch. Het is nauwelijks meer dan een placebo.
En ja, ik ben fun at partiesen allergisch voor bad math
Meh... teleurgesteld. Heb het een poging gewaagd met nieuwe talents nieuwe gear aspects etc etc... maar.... valt gewoon zwaar tegen... als ik het vergelijk met de video waar ik het op gebaseerd heb... man man man.
[ Voor 12% gewijzigd door RustStorm op 31-08-2023 22:26 ]