Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Gewoon vliegen joh, kan makkelijkrobbinonline schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:58:
Net opgehaald bij de mediamarkt. Jeetje wat is dat ding klein. Helaas te veel wind nu om te vliegen.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Je kan reserveren en dan ophalen bij de vestiging in kwestie, ik heb net bericht gekregen dat ik in de auto kan stappen.Cheesy schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:08:
Media Markt ArenA en Breda hebben (beperkte) voorraad volgens de website.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
bij mij geeft ie breda ook nog aanrimave schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:39:
Alleen de MM Arena heeft hem nog.
Weer een CE range test... bijna 3000m..?
Inmiddels is ook bij Amazon.de combo niet meer te bestellen... levertijd 1 a 3 maanden
Gelukkig gekocht en betaald op 2 nov... neem aan dat ik redelijk vooraan in de rij sta voor levering
[ Voor 32% gewijzigd door rdkraker op 11-11-2019 12:46 ]
Ja ja, en zelf op weg naar Breda nuDS7 schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:02:
[...]
Hij is nergens meer te krijgen. Foutje op de site.
Geintje natuurlijk, ik heb zelf maar besteld bij DJI zelf. Zoveel geduld is heel onnatuurlijk voor me, maar het is op dit moment echt een gok waar je hem als eerste hebt.
Het lijkt er wel echt op dat DJI dit gebruikt om het product nog een beetje extra te hypen. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat dit ze overkomt...
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Hier wat voorbeelden:

Nu kan het vast nog veel beter, maar dit eindresultaat is waarom ik de drone destijds kocht.
Ik lees zo nu en dan dat de .raw van de DJI Mavic Pro feitelijk niet zo heel veel informatie opslaat vergeleken de .jpg en dat het nabewerken in Lightroom van de .jpg ook prima foto's op zal leveren. Kan iemand bevestigen of dit klopt?
Ik wil op zich 'kleiner' want ik reis altijd licht en met de komende nieuwe regels is die 249gr ook nog eens erg praktisch. Hoe meer het op een speelding lijkt hoe beter, want met mijn Mavic Pro heb ik toch wel vaak gedoe op verre reizen. Altijd wel iemand die zich er blijkbaar aan stoort en het ook altijd even moet komen melden.
Als ik echter nooit de kwaliteit haal van de Mavic Pro, is de downgrade wellicht niet zo heel verstandig.
Nee, ik ben redelijk uit mijn plaat gegaan, want Essen heeft hem niet liggen. Dus Breda besteld en betaald. Kwartier later mail: geannuleerd.Quincy2003 schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:08:
[...]
Ja ja, en zelf op weg naar Breda nu![]()
Geintje natuurlijk, ik heb zelf maar besteld bij DJI zelf. Zoveel geduld is heel onnatuurlijk voor me, maar het is op dit moment echt een gok waar je hem als eerste hebt.
Het lijkt er wel echt op dat DJI dit gebruikt om het product nog een beetje extra te hypen. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat dit ze overkomt...
Dus dan maar bij Arena besteld en betaald. Anderhalf uur later: geannuleerd.
Nu maar de gewone Mavic Mini gehaald. Die krijgen ze terug zodra ik een fly more combo binnen heb.
Lekker flappies daar bij de MM. Ik had hem daar überhaupt niet meer besteld.DS7 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:16:
[...]
Nee, ik ben redelijk uit mijn plaat gegaan, want Essen heeft hem niet liggen. Dus Breda besteld en betaald. Kwartier later mail: geannuleerd.
Nu maar de gewone Mavic Mini gehaald. Die krijgen ze terug zodra ik een fly more combo binnen heb.
Maar die standaard mini mist die alleen het tasje en de 2 extra accu's en de acculader?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Propeller holder, extra accu's en lader, draagtas en volgens mij nog wat extra reserve propellers.rimave schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:57:
[...]
Lekker flappies daar bij de MM. Ik had hem daar überhaupt niet meer besteld.
Maar die standaard mini mist die alleen het tasje en de 2 extra accu's en de acculader?
Nou ik wil toch even ranten op de MM...DS7 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:16:
[...]
Nee, ik ben redelijk uit mijn plaat gegaan, want Essen heeft hem niet liggen. Dus Breda besteld en betaald. Kwartier later mail: geannuleerd.
Vanmorgen een Mini besteld bij MM Breda omdat hij alleen daar op te halen was. Na bestellen zie ik in een keer dat Amsterdam hem ook heeft, daar ook besteld zodat ik hem daar kan halen dat scheelt weer heel wat kilometertjes en wanneer ik bevestiging heb kan ik die in Breda annuleren.
Na 2 uur geen bevestiging toch maar even gebeld naar amsterdam: "Nee ze zijn er nog mee bezig maar kan elk moment hier in de winkel voor u klaar liggen". Dus ik pak de auto naar amsterdam 2 min voor dat ik er ben zie ik een mail met "jammer dat je hebt geannuleerd", heb ik niet gedaan dus gelijk maar weer gebeld" onze voorraad is momenteel -15 drones, helaas kan de order niet doorgaan.. dus maar door naar Breda, ik was toch onderweg. Even een pauze langs de weg en zie dat in hij gewoon nog steeds te bestellen is in amsterdam! dus weer besteld, en ja hoor net nadat ik in Breda de winkel uitloop een mailtje met de bevestiging dat ie voor mij klaar ligt in Amsterdam!! Toch maar weer even gebeld en ze vonden het daar toch ook wel heel apart..
Anyway... half nederland doorgecrost voor een drone die ik vandaag toch niet kan gebruiken haha.
(taal en speelfouten voorbehouden)
Ja, chaos daar. Ik heb dus bij drie vestigingen besteld en betaald voor de fly more en uiteindelijk heb ik er niet één en niemand die mij kan vertellen wanneer ze wel binnenkomen.ourplayground schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:46:
[...]
Nou ik wil toch even ranten op de MM...
Vanmorgen een Mini besteld bij MM Breda omdat hij alleen daar op te halen was. Na bestellen zie ik in een keer dat Amsterdam hem ook heeft, daar ook besteld zodat ik hem daar kan halen dat scheelt weer heel wat kilometertjes en wanneer ik bevestiging heb kan ik die in Breda annuleren.
Na 2 uur geen bevestiging toch maar even gebeld naar amsterdam: "Nee ze zijn er nog mee bezig maar kan elk moment hier in de winkel voor u klaar liggen". Dus ik pak de auto naar amsterdam 2 min voor dat ik er ben zie ik een mail met "jammer dat je hebt geannuleerd", heb ik niet gedaan dus gelijk maar weer gebeld" onze voorraad is momenteel -15 drones, helaas kan de order niet doorgaan.. dus maar door naar Breda, ik was toch onderweg. Even een pauze langs de weg en zie dat in hij gewoon nog steeds te bestellen is in amsterdam! dus weer besteld, en ja hoor net nadat ik in Breda de winkel uitloop een mailtje met de bevestiging dat ie voor mij klaar ligt in Amsterdam!! Toch maar weer even gebeld en ze vonden het daar toch ook wel heel apart..
Anyway... half nederland doorgecrost voor een drone die ik vandaag toch niet kan gebruiken haha.
(taal en speelfouten voorbehouden)
Ben benieuwd... Ik leg de lat niet te hoog, dan valt het alleen maar mee.
Dito! Als ze hun belofte waarmaken dan zouden we 'm morgen moeten hebben. Spannend!rimave schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:42:
Ik zag net dat Foto Konijnenberg hem op voorraad heeft, dus maar besteld.
Ben benieuwd... Ik leg de lat niet te hoog, dan valt het alleen maar mee.
Ik had het bij de Spark, maar nooit gebruikt.m0nk schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:11:
Nemen jullie de Care refresh erbij? Ik twijfel nog.. Voor mijn mavic pro ook nooit gebruikt.
Bij de Mavic en Mavic Air niet meer gedaan.
Bij deze Mavic Mini ga ik het ook niet doen.
T lijkt me vooral van belang hoeveel ervaring je er al mee hebt en of je bijvoorbeeld van plan bent er veel mee boven het water te vliegen.m0nk schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:11:
Nemen jullie de Care refresh erbij? Ik twijfel nog.. Voor mijn mavic pro ook nooit gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 11-11-2019 19:51 ]
Moest wel eerst een firmware’s update doen, maar dat was in 10 min gepiept.
Het was even wennen hoe de drone en controller aan gaan (tip: in beide gevallen is het 1 keer de aan knop indrukken, los, dan 4 sec vast houden en dan is ie aan. (Hetzelfde geldt voor uit doen)). Morgen wordt het wat beter weer volgens de weer app, dus hopelijk eind van de middag buiten vliegen!
Nee dat was ook mijn twijfelpunt, uiteindelijk wel gedaan ook. Ik had blijkbaar nog 5 euro store credit, dus betaalde ook maar 34 euro..iisworks schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:50:
Bij de duurdere modellen gaat het bij Care Refresh + vervanging (logischerwijs) om honderden Euro's, maar bij de Mini ga ik het voor die paar tientjes zeker niet laten.
Ik heb hem ook zojuist gedaan. Let wel, dit moet gekocht worden binnen 48 uur na activatie van je drone (eerste test vluchtje in de woonkamer dus)iisworks schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:50:
Bij de duurdere modellen gaat het bij Care Refresh + vervanging (logischerwijs) om honderden Euro's, maar bij de Mini ga ik het voor die paar tientjes zeker niet laten.
Hij is niet verzonden, althans ik heb nog geen t&t code en de bestelling staat nog op 'wordt verwerkt'.
Heb ze al even gemailed wanneer hij nu wel gaat komen.
Ik had gisteren cameratools/cameranu even gebeld en zij verwachten deze week voorraad te krijgen. Je kan daar gratis pre-orderen volgens mij.rimave schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:35:
Ja, het enthousiasme bij Foto Poezenheuvel.. eh.. Konijnenberg was ook van korte duur.
Hij is niet verzonden, althans ik heb nog geen t&t code en de bestelling staat nog op 'wordt verwerkt'.
In de stad? In welke stad mag je er überhaupt mee vliegen?matthijst schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:49:
Iemand er al mee gevlogen in de stad? Benieuwd naar range vergeleken met Spark.
Niet van die 'kijk mij 3 kilometer over water vliegen' filmpjes.
Ik begrijp je punt, maar als ik de kaart bekijk waar je (legaal) mag vliegen, dan kan ik me even niet in denken waar je last hebt van wifi storingen.. Wel heb ik laatst een filmpje gekeken van een kerel in Amerika die vloog bij een appartementen complex:matthijst schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:07:
Naja, ergens waar wifinetwerken zijn.
Niet van die 'kijk mij 3 kilometer over water vliegen' filmpjes.
En wat boeit jou het waar je legaal mag vliegen, dat is de vraag toch niet?
Zo zo zo, het was een vraag uit pure interesse, wellicht dat ik mijn eigen voordeel er ook mee kon doen.matthijst schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:38:
Amerika = FCC. Gaat juist om bereik met een CE drone.
En wat boeit jou het waar je legaal mag vliegen, dat is de vraag toch niet?
Fijn dat je op en rustige en volwassen manier reageert. Succes met je zoektocht naar een antwoord.
Dan moet je misschien je vragen duidelijker stellenourplayground schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:41:
[...]
Zo zo zo, het was een vraag uit pure interesse, wellicht dat ik mijn eigen voordeel er ook mee kon doen.
Fijn dat je op en rustige en volwassen manier reageert. Succes met je zoektocht naar een antwoord.
Nu kwam het nogal zuigerig over.
Maar goed: als een drone het in de stad een meter of 800 doet dan zal het buiten de stad ook wel goed gaan.
Ik gebruik m'n Spark doorgaans op vakantie (VS) waar ze minder moelijk doen. Dus als een CE model in NL een beetje afstand in de stad bereikt, dan zal het in de VS ook wel loslopen (hoop ik).
Anders zou de optie zijn om een VS-model te halen en dan maar zien wat je er in NL voor bereik mee krijgt.
Of kieken dat nolimitdronez 'm weet te hacken
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 12-11-2019 11:16 ]
even voor de volledigheid, gaat het om de standaard of fly more combo?okkomeijer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:40:
Ik had hem ook besteld bij MM, de klantenservice had me verteld dat ze pas verwachten eind deze week te kunnen leveren. Nu geannuleerd en besteld bij bol.com, in Amsterdam leveren ze hem vanavond nog!
De Fly More Combo https://www.bol.com/nl/p/...bo/9200000123372612/?s2a=ourplayground schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:42:
[...]
even voor de volledigheid, gaat het om de standaard of fly more combo?
Eerst zien...
Maar kan zijn dat Bol.com wel voorraad heeft natuurlijk.
Hoe ziet de micro usb aansluiting op de controller er uit? Smalle kant onder of boven?
Dan kan ik even kijken welke ik nodig heb zodat ie niet onhandig uitsteekt oid
smalle (bolle) kant bovenrdkraker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:56:
Vraagje aan de mensen die m al hebben, wil bij ome Ali een tablet mount en aansluitkabel bestellen.
Hoe ziet de micro usb aansluiting op de controller er uit? Smalle kant onder of boven?
Dan kan ik even kijken welke ik nodig heb zodat ie niet onhandig uitsteekt oid
Ik vond het vrij teleurstellend bij mij in het dorp. Na 100-150 meter was het al een beetje gedaan.rimave schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:05:
Je hoeft ook niet perse in een stad te vliegen. Als ik vanuit mijn achtertuin vlieg (aan de rand van een dorp) dan had ik met de andere DJI's ook vaak last van storing. Ik verwacht niet dat het met deze Mini beter is.
Btw: zou er nou nooit iemand in de stad vliegen met zo’n ding?
Morgen. Zo is mij in ieder geval verzekerd.rimave schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:35:
Ja, het enthousiasme bij Foto Poezenheuvel.. eh.. Konijnenberg was ook van korte duur.
Dit is de eerste keer dat ik uberhaupt een drone heb bestuurd, dus let even niet hoe soepel alles wel of niet werkt, het gaat meer om beeld kwaliteit en stabiliteit.
Edit: dit filmpje is ca 4 min en neemt ca 1000mb in beslag bij 1080p 60 FPS
[ Voor 13% gewijzigd door ourplayground op 12-11-2019 13:54 ]
Heb je het vandaag besteld? Afgelopen dagen wel 10 keer op Bol.com gezocht voor de Mavic mini combo en kon niks vinden.okkomeijer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:40:
Ik had hem ook besteld bij MM, de klantenservice had me verteld dat ze pas verwachten eind deze week te kunnen leveren. Nu geannuleerd en besteld bij bol.com, in Amsterdam leveren ze hem vanavond nog!
Zit een beetje vast aan Bol.com, vanwege tegoedbonnen..
In de USA doen ze inderdaad veeeeeeel minder moeilijk ja. Dat zie je al aan alle eerste impressies van deze mini: men vliegt over huizen, rivieren, wegen en hoogspanningsleidingen...matthijst schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:15:
[...]
Maar goed: als een drone het in de stad een meter of 800 doet dan zal het buiten de stad ook wel goed gaan.
Ik gebruik m'n Spark doorgaans op vakantie (VS) waar ze minder moelijk doen. Dus als een CE model in NL een beetje afstand in de stad bereikt, dan zal het in de VS ook wel loslopen (hoop ik).
Aan de andere kant: in de buitengebieden is men vaak dan weer wat minder blij met een drone in de buurt van hun huis, en wordt je drone gewoon - als het lukt - kapotgeschoten...

Dat zie je nu weer net wat minder in NL
In USA wel eens meegeweest met iemand met zo'n vliegtuigje met benzinemotor: haalt bijna de 10km hoogte. En een max. afstand van ca 80km. Man, man wat mooi is dat!
Maar ja, dat waren de tijden dat drone vliegen nog een echte niche was: en dus weinig/geen regelgeving
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Heb ondertussen al 3 andere bestellingen op diverse plaatsen geannuleerd, waarvan 1 al verzonden was en vanavond direct retour gaat naar Coolblue (die hadden alleen de losse). Zucht...
[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 12-11-2019 14:43 ]
Date: 2019.11.11
- Aircraft Firmware: v01.00.0200
- Remote Controller: v01.00.0200
- DJI Fly App iOS: V1.0.2
- DJI Fly App Android: V1.0.1
- Added support for QuickShots in all flight modes, and increases flight stability.
- Optimized the 2.7K video shooting experience, and optimized video recording quality.
- Optimized image distortion to give images a more natural appearance.
- Updated the image preview function to a full screen view with a default image size of 16:9.
- Fixed shooting-related issues, including problems with no sound during shooting.
- Optimized image transmission quality to ensure sharper preview images in environments with signal interference, and optimized nighttime image transmission quality to ensure clearer preview images.
- Decreased pairing time for a more optimal user experience.
- Added flight safety features for the Japanese version of Mavic Mini when the aircraft is taking off in low- or extremely low-temperature environments, and optimized the Return to Home function when flying in strong winds (fly with caution and reduce altitude as required).
- Optimized gimbal performance.
- Increased the speed of GPS signal searching.
- Optimized the aircraft’s performance in high altitude environments (fly with caution).
- Added LED prompts for when errors are detected with the charging equipment during charging (slow blinking), and LED charging prompts for indicating the type of charging in progress: rapid blinking for fast charging, and slow blinking regular charging.
Wat ik begreep is het enkel bij schadeDS7 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:31:
Als ik kies voor de care refresh en de drone stort ergens neer waar ik er niet bij kan (bv in de bergen), ben je dan ook gedekt? Of alleen bij schade?
Ja, vanochtend besteld, PostNL levert hem zoRubenWwijk schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:17:
[...]
Heb je het vandaag besteld? Afgelopen dagen wel 10 keer op Bol.com gezocht voor de Mavic mini combo en kon niks vinden.![]()
Zit een beetje vast aan Bol.com, vanwege tegoedbonnen..
Maar ik zie dat hij daar nu helaas is uitverkocht
Zodat het voor een beginner wat simpeler is?
Bing
Ik gok dat hands free bedoeld..;)bing69 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:07:
Vraagje, heb niet zoveel ervaring maar zit er op de mini ook een Heads free mode??
Wat bedoel je er precies mee? Je kan in principe de controller loslaten terwijl je drone in de lucht hangt en dan blijft hij daar netjes hangen zodat jij rustig kan kijken waar alles zit. Bedoel je dat?
Benieuwd hoe groot die is ivm die van de Spark.
27x19x8cmmatthijst schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:21:
Kan iemand met de combo die travel case eens opmeten?
Benieuwd hoe groot die is ivm die van de Spark.
Er is wel een app waarin je een route kunt uitstippelen die de drone dan automatisch volgt. Is hier wel ergens in het topic genoemd.ourplayground schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:10:
[...]
Ik gok dat hands free bedoeld..;)
Wat bedoel je er precies mee? Je kan in principe de controller loslaten terwijl je drone in de lucht hangt en dan blijft hij daar netjes hangen zodat jij rustig kan kijken waar alles zit. Bedoel je dat?
Bedoel je zoiets als AirMap?rimave schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:54:
[...]
Er is wel een app waarin je een route kunt uitstippelen die de drone dan automatisch volgt. Is hier wel ergens in het topic genoemd.
Ik neem aan dat je headless mode bedoeld? Ik kan nergens vinden dat dit in de app zit. De gedachte is natuurlijk ook dat je beeld van de camera hebt, en daardoor de oriëntatie van de drone goed in beeld hebt.bing69 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:07:
Vraagje, heb niet zoveel ervaring maar zit er op de mini ook een Heads free mode??
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Dit was wat ik bedoelde, klok horen luiden maar etc....Quincy2003 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:57:
[...]
Ik neem aan dat je headless mode bedoeld? Ik kan nergens vinden dat dit in de app zit. De gedachte is natuurlijk ook dat je beeld van de camera hebt, en daardoor de oriëntatie van de drone goed in beeld hebt.
Op mijn speelgoed drone zit het wel en vond dat wel gemakkelijk.
Bing
Benieuwd of jij hem wel krijgt, want het is chaos bij Konijnenberg. Volgens een mail van hun is de combo niet op voorraad en klopt de status op de site niet. Bij mij staat nu verzonden, maar hij is dus niet verzonden.
Ze hebben vandaag voorraad ontvangen in het magazijn (van Kamera Express neem ik dan aan?) kreeg ik te horen. Ik heb nu een track en trace code. De grap is eigenlijk dat ik mijn order heb laten annuleren omdat ik er geen vertrouwen in had en bol.com wel heeft geleverd (gisteravond). Kijken wat er gaat gebeuren bij Konijnenberg.rimave schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:00:
[...]
Benieuwd of jij hem wel krijgt, want het is chaos bij Konijnenberg. Volgens een mail van hun is de combo niet op voorraad en klopt de status op de site niet. Bij mij staat nu verzonden, maar hij is dus niet verzonden.
Of is er een review waarbij ook processed jpg getoond wordt? Ik kan onmogelijk obv specs beoordelen of de informatie die in de jpg wordt opgeslagen voldoende is om de foto enigzins bij te werken.
Input is welkom
Tot die tijd hou ik mijn Mavic Pro dan nog maar eventjes....:)
Edit: Kijk eens aan:
[ Voor 14% gewijzigd door GustavSan op 13-11-2019 11:55 ]
En wat vond je van dat mapje met JPG's? Ik vind het prima kwaliteit. Mijn foto's gaan meestal toch in familie-albums. En zo te zien is de kwaliteit zelfs groot genoeg voor op een full-page afdruk.
https://drive.google.com/...rhRpMBe0mZ_q1bEsT_DPqnNs_
Just to clarify: when I say download “raw” images I am referring to the unedited jpg photos. This drone can NOT shoot raw photos. Bummer!
Hieronder nogmaals de verbeteringen op oa foto kwaliteit vlak.
Voor mij persoonlijk is het wel een ding. Het liefst heb ik raw bestanden omdat je daar zoveel meer uit kunt halen.Cheesy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:18:
[...]
En wat vond je van dat mapje met JPG's? Ik vind het prima kwaliteit. Mijn foto's gaan meestal toch in familie-albums. En zo te zien is de kwaliteit zelfs groot genoeg voor op een full-page afdruk.
Just to clarify: when I say download “raw” images I am referring to the unedited jpg photos. This drone can NOT shoot raw photos. Bummer!
Daarom twijfel ik nog tussen de mini en een tweedehands air.
Net gebeld. Er staat powered by Kamera Express, maar ik denk dat het gewoon Media Markt is. Ze hebben ze inderdaad niet en ik krijg een mail wanneer dat ding geleverd kan worden.rimave schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:00:
[...]
Wat een chaos!
Die twijfel heb ik ook gehad. Ik ben uiteindelijk toch voor de mini gegaan omdat:redslow schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:23:
[...]
Voor mij persoonlijk is het wel een ding. Het liefst heb ik raw bestanden omdat je daar zoveel meer uit kunt halen.
Daarom twijfel ik nog tussen de mini en een tweedehands air.
Je geen 2e hands air fly more combo voor 500 euro kan vinden.
De Air aanzienlijk meer kabaal maakt dan de mini.
De air 4K kan, maar dat kan ik niet processen dus ik blijf lekker bij 1080p
De enige overweging was dus " follow me" en raw foto's, met de concessie dat ik meer geld kwijt ben voor een 2e hands drone waarvan ik niet weet wat er mee is gebeurd.
Toen toch maar voor de mini gegaan..
Edit:
Nog even iets anders wat mij opvalt. Als ik de DJI Fly app gebruik en daar op de kaart kijk dan zijn daar veel gebieden waar ik wel mag vliegen vergeleken met de app/kaart van airmap, of die van rijksoverheid bijvoorbeeld. Nu gok ik dat die van Rijksoverheid leidend is in het geheel, maar zijn er wellicht andere regels voor lichtere drones dat in de DJI Fly app deze regios niet naar voren komen?
Een voorbeeld is het verlaten Voetbal stadion in Wageningen, volgens de DJI Fly app mag ik hier vliegen, volgesn rijksoverheid is dat een militair oefen gebied...
Verder vroeg ik mij af of je vanaf een tankstation langs de snelweg mag opstijgen zonder dat je over de snelweg of het tankstation heen vliegt?
[ Voor 31% gewijzigd door ourplayground op 13-11-2019 14:24 ]
Denk dat als je de EV wat naar beneden bij schroeft je meer hebt om mee te werken, maar ik ben aardig onder de indruk van de foto's...Cheesy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:18:
[...]
¯\_(ツ)_/¯
Het zijn prima foto's, vergelijkbaar met een goede smartphone. Vooral de ruis in donkere delen, zelfs bij foto's bij daglicht, geeft dit weg.beschuitfluiter schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:24:
[...]
Denk dat als je de EV wat naar beneden bij schroeft je meer hebt om mee te werken, maar ik ben aardig onder de indruk van de foto's...
Ik zit nog altijd in dubio. Qua prijs is het super interessant hiermee te beginnen, qua fotokwaliteit wil ik een Mavic 2 Pro
Fotonerd
Ik wil zo veel haha; maar ik denk dat juist door de afmeting/gewicht en prijs, je deze veel vaker mee zult nemen en gebruiken dan een grotere en duurdere pro.Xilantof schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:33:
[...]
Het zijn prima foto's, vergelijkbaar met een goede smartphone. Vooral de ruis in donkere delen, zelfs bij foto's bij daglicht, geeft dit weg.
Ik zit nog altijd in dubio. Qua prijs is het super interessant hiermee te beginnen, qua fotokwaliteit wil ik een Mavic 2 Pro
Sowieso wordt de keuze voorlopig even voor me bepaald aangezien het ding nergens meer te krijgen is
¯\_(ツ)_/¯
Formaat telt bij mij ook zwaar. Het zal altijd een aanvulling zijn op mijn (toch al zwaar gevulde) fototas...beschuitfluiter schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:47:
[...]
Ik wil zo veel haha; maar ik denk dat juist door de afmeting/gewicht en prijs, je deze veel vaker mee zult nemen en gebruiken dan een grotere en duurdere pro.
Sowieso wordt de keuze voorlopig even voor me bepaald aangezien het ding nergens meer te krijgen is
Dat ie niet te krijgen is, is voor mij even gunstig... Even bezinnen.
Fotonerd
Klopt, maar zelfs bij afdrukken (iPhone XS) op A3 valt mij dat totaal niet op eerlijk gezegd.Xilantof schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:33:
[...]
Het zijn prima foto's, vergelijkbaar met een goede smartphone. Vooral de ruis in donkere delen, zelfs bij foto's bij daglicht, geeft dit weg.
Een echte fotograaf natuurlijk wel, maar dan zeg ik altijd dat ik wat ruis in Lightroom heb toegevoegd voor een authentieke look

En ik een Inspire 2Ik zit nog altijd in dubio. Qua prijs is het super interessant hiermee te beginnen, qua fotokwaliteit wil ik een Mavic 2 Pro

Maar zonder dollen: als het net als met een smartphone gaat om de camera die je bij je hebt, dat de Mavic Mini erg hoge ogen gooit om (bijna) altijd bij je te hebben. Ding is opgevouwen in oppervlakte kleiner/even groot als mijn XS Max, en maar 50gr zwaarder.
Helaas is een leuke testplek dus ook weer weg: https://www.drones.nl/nie...meer-boven-de-flevopolder
Ik heb de foto's uit dat mapje inderdaad hier door Lightroom gehaald en ben nog niet geheel onder de indruk hoewel de onderwerpen en de tijd van het jaar wellicht ook niet perfect zijn. Ik wacht met smart op mooie foto's zodat ik een beetje weet wat er maximaal uit te halen valt.Cheesy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:18:
[...]
Het punt voor mij is vooral dat ik nu een Mavic Pro heb die ik door en door ken en waar ik - voor mijn doen - erg mooie foto's mee gemaakt heb. Ik merk echter ook dat ik de drone soms niet tevoorschijn durf te halen, vooral niet in verre landen/andere culturen. Zo had ik hem 5 weken lang in Japan in mijn rugzak en uiteindelijk nul keer eruit gehaald. Laatst in Thailand dan weer wel gebruikt, hoewel het daar eigenlijk niet mocht. Daarom die Mini...ik hoop dat de drempel voor mij zelf lager komt te liggen, vooral omdat ik minder bezig hoef te zijn met de 'local law'. Daarbij doe ik vaak korte tripjes binnen Europa (vaak bergen etc) en daar kan de drone altijd erg toffe angles opzoeken.
Goed. Ik blijf nog even twijfelen
Ik denk dat de Air dan een betere optie is voor je.GustavSan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:03:
[...]
Ik heb de foto's uit dat mapje inderdaad hier door Lightroom gehaald en ben nog niet geheel onder de indruk hoewel de onderwerpen en de tijd van het jaar wellicht ook niet perfect zijn. Ik wacht met smart op mooie foto's zodat ik een beetje weet wat er maximaal uit te halen valt.
Het punt voor mij is vooral dat ik nu een Mavic Pro heb die ik door en door ken en waar ik - voor mijn doen - erg mooie foto's mee gemaakt heb. Ik merk echter ook dat ik de drone soms niet tevoorschijn durf te halen, vooral niet in verre landen/andere culturen. Zo had ik hem 5 weken lang in Japan in mijn rugzak en uiteindelijk nul keer eruit gehaald. Laatst in Thailand dan weer wel gebruikt, hoewel het daar eigenlijk niet mocht. Daarom die Mini...ik hoop dat de drempel voor mij zelf lager komt te liggen, vooral omdat ik minder bezig hoef te zijn met de 'local law'. Daarbij doe ik vaak korte tripjes binnen Europa (vaak bergen etc) en daar kan de drone altijd erg toffe angles opzoeken.
Goed. Ik blijf nog even twijfelen. Denken jullie dat de .raw functie ooit softwarematig (via Firmware) wordt toegevoegd?
Marketing technisch lijkt het me sterk dat ze raw toevoegen (ik hoop het wel), maar dat het wel bij een toekomstige mini pro (oid) zal komen.
Ja, maar dan zit ik binnen de EU in elk geval niet onder die 250gr grens met het nodige gedoe waarin ik geen trek heb. Daarbij heb ik de Mavic Pro al, dus voelt het een beetje zonde om die in te wisselen voor een Air die nagenoeg hetzelfde is (iets kleiner, meer herrie, verder voor mijn doel vergelijkbaar).ourplayground schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:08:
[...]
Ik denk dat de Air dan een betere optie is voor je.
Marketing technisch lijkt het me sterk dat ze raw toevoegen (ik hoop het wel), maar dat het wel bij een toekomstige mini pro (oid) zal komen.
Ik maak geen echte video's met mijn drone, vooral foto's van bijzondere invalshoeken waar ik anders niet bij zou kunnen komen. Soms een simpel videotje, maar ben niet zo thuis in videobewerking (ook vaak gebrek aan focus/tijd).
Ik zou nu vooral de Mavic Pro voor de Mavic Mini willen inruilen, omdat ik dan zonder (veel) bij te betalen de Mavic Mini + DJI Pocket samen kan kopen. Mavic voor in de lucht, pocket voor op de grond.
0.23A @5V op mijn Galaxy S8 (65% battery), gemeten met een USB tester.
Zou dus mee moeten vallen met hoe snel de RC hierdoor acculading verliest.
Anoniem: 188103
Sowieso moet je de mini registreren, kost €136. Je hoeft alleen geen test af te leggen.GustavSan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:36:
[...]
Ja, maar dan zit ik binnen de EU in elk geval niet onder die 250gr grens met het nodige gedoe waarin ik geen trek heb.
https://www.apple.com/nl/...mini-drone-fly-more-combo
Oké bijzonder dat het bij Apple word verkocht 🤣
Ik heb nu ook een track and trace code van Konijnberg.swv schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:29:
[...]
Ze hebben vandaag voorraad ontvangen in het magazijn (van Kamera Express neem ik dan aan?) kreeg ik te horen. Ik heb nu een track en trace code. De grap is eigenlijk dat ik mijn order heb laten annuleren omdat ik er geen vertrouwen in had en bol.com wel heeft geleverd (gisteravond). Kijken wat er gaat gebeuren bij Konijnenberg.
Wel bijzonder, want ik had eerder al 100 euro betaald bij Kamera Express om als eerste aan de beurt te zijn. En dan blijk ik hem gewoon bij Konijnenberg sneller te hebben als ik daar later bestel.
Hoe dan ook: morgen heb ik de fmc.
Nee hoor, die verkopen al sinds jaar en dag drones.redslow schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:33:
[...]
Oké bijzonder dat het bij Apple word verkocht 🤣
Wel verleidelijk... zou hem morgen kunnen ophalen in Den Haag
[ Voor 12% gewijzigd door Xilantof op 13-11-2019 20:16 ]
Fotonerd
Nooit geweten, weer wat geleerd. 👍Xilantof schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:16:
[...]
Nee hoor, die verkopen al sinds jaar en dag drones.
Wel verleidelijk... zou hem morgen kunnen ophalen in Den Haag
Ik ook. Dan zou hij hier morgen moeten zijn. Lekker vliegen komend weekend!DS7 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:49:
[...]
Ik heb nu ook een track and trace code van Konijnberg.
Wel bijzonder, want ik had eerder al 100 euro betaald bij Kamera Express om als eerste aan de beurt te zijn. En dan blijk ik hem gewoon bij Konijnenberg sneller te hebben als ik daar later bestel.
Hoe dan ook: morgen heb ik de fmc.
Ik heb qua drones wel een apart traject doorlopen. Begonnen met de Spark die ik kocht op de releasedatum, daarna verkocht voor de Mavic Pro. Die had een mooie black friday aanbieding. Daarna de Mavic Air en de Mavic Pro weer verkocht. En nu dan de Mavic Mini en de Air verkocht.
Top!! en ook nog een mooie dag voor een eerste test vlucht!KoenJennen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:34:
Ik heb de fly more combo bij dutchtravelshop.com gekocht. Lijkt op het 1e gezicht niet helemaal betrouwbaar. uiteindelijk na wat onderzoek besteld. De service was top en ik heb de drone nu in huis. Hij heeft ze volgens mij ook nog steeds op voorraad.
Ik ben al een tijd op zoek naar een leuke instap drone en dit is de perfecte instap. Maar goed in Eindhoven mag gewoon niet gevlogen worden...
Geen informatie beschikbaar
Anoniem: 35872
Op diverse sites/fora zijn ze er sceptisch over omdat het totale gewicht dat op 250+ komt..
Vooral Polaroid filters vind ik wel een must ivm de wens om veel bij water te vliegen.
Dit topic is gesloten.
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.