Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Custom Tweakers Case Building?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.812 views sinds 30-01-2008

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 00:40 schreef Cloontje het volgende:
What the hell is WTX? (Verschil van ATX)
Dat lees je hier

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

tnx

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Wat een goed idee!!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36
Gaaf idee.
Gaat 't nog door, is er al een ontwerp bekend?
zo nee, waar kan ik deze info vinden als-ie eenmaal verkrijgbaar is / waar kan ik intekenen?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• The Dolf
  • Niet online
Gaaf idee.
idd
Gaat 't nog door, is er al een ontwerp bekend?
nog niet
zo nee, waar kan ik deze info vinden als-ie eenmaal verkrijgbaar is / waar kan ik intekenen?
duurt nog een pagina of 20 (400 posts)

Gezocht!
Router

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 16:50 schreef thedolf het volgende:
duurt nog een pagina of 20 (400 posts)
L :) L maar als je een paar pagina's terug kijkt zie je een ontwerp van Marc H en die komt wel aardig in de buurt en misschien nog het ontwerp van mini-me met de modulaire systemen. andere(lees ander model) ontwerpen worden eigenlijk uitgesloten

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

FF een klein vraagje !!!

Is d'r a iemand geweest die aan een stoffilter heeft gedacht. Ik heb een keer een hightower(AT) gehad met 2 12 cm fan's voorin met een stoffilter ervoor. Het zaakje zorgt dan voor overdruk in de kast met als gevolg dat vrijwel alle hitte en de kast werd verdreven. Na 8 jaar zag de handel aan de binnenzijde er nog brandschoon uit, in tegenstelling tot de Inwin Q500(ATX) na 1 jaar !!

Stof is ook nog eens slecht voor de electrisch componenten en al helemaal voor insteeksockets. Stof geleidt niet/slecht.

M.a.w. ik zelf ben (nog steeds) op zoek naar een kast met stoffilters en voldoende koeling.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 16:55 schreef jadjong het volgende:

[...] en misschien nog het ontwerp van mini-me met de modulaire systemen. andere(lees ander model) ontwerpen worden eigenlijk uitgesloten
hihi, zal Epsilon leuk vinden :D

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13

Epsilon

Op donderdag 09 augustus 2001 17:24 schreef Papillon het volgende:
FF een klein vraagje !!!

Is d'r a iemand geweest die aan een stoffilter heeft gedacht. Ik heb een keer een hightower(AT) gehad met 2 12 cm fan's voorin met een stoffilter ervoor. Het zaakje zorgt dan voor overdruk in de kast met als gevolg dat vrijwel alle hitte en de kast werd verdreven. Na 8 jaar zag de handel aan de binnenzijde er nog brandschoon uit, in tegenstelling tot de Inwin Q500(ATX) na 1 jaar !!

Stof is ook nog eens slecht voor de electrisch componenten en al helemaal voor insteeksockets. Stof geleidt niet/slecht.

M.a.w. ik zelf ben (nog steeds) op zoek naar een kast met stoffilters en voldoende koeling.
hebben we tuurlijk wel aan gedacht, maar die mag je er lekker zelf inmaken, dit behoort niet tot de kast.

• BlackBurn
  • Laatst online: 28-11 15:28

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

offtopic:
HeHe, toevallig ik heb vandaag zo'n muts(voor je haar) mee gejat van het werk (tjah werk in de keuken bijbaantje :)) die stof die voor zo'n muts gebruikt word is echt perfect als stoffilter :P

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 18:24 schreef BlackBurn het volgende:
offtopic:
HeHe, toevallig ik heb vandaag zo'n muts(voor je haar) mee gejat van het werk (tjah werk in de keuken bijbaantje :)) die stof die voor zo'n muts gebruikt word is echt perfect als stoffilter :P
hebbu hebbu hebbuh >:)

• Epsilon

Epsilon

Op donderdag 09 augustus 2001 18:27 schreef jadjong het volgende:

[..]

hebbu hebbu hebbuh >:)
das een hele goeie, die kan ik ook meenemen van het werk.
Ik heb ook al een aluminium fles bemagtigd om er een waterreservoir van te maken.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:15

Marc H

- - Is wakker - -

Hierbij wil ik graag mijn laatste design voorstellen: De Twin

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/twindicht.jpg

De reden waarom hij Twin heet is hierom:

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/twinopen.jpg

De maten zijn:
Breed 34
hoog 60
diep 50

Er horen wieltjes onder anders scharniert het niet zo goed.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Theuno
  • Laatst online: 21:17

Theuno

Da Devil Crew

GeLIKT ontwerp..
das wel heel flex...

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 20:31 schreef Theuno het volgende:
GeLIKT ontwerp..
das wel heel flex...
flex ATX >:)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 12:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op donderdag 09 augustus 2001 20:27 schreef Marc H het volgende:
Hierbij wil ik graag mijn laatste design voorstellen: De Twin

[afbeelding]

De reden waarom hij Twin heet is hierom:

[afbeelding]

De maten zijn:
Breed 34
hoog 60
diep 50

Er horen wieltjes onder anders scharniert het niet zo goed.
Mijn complimenten voor je werk, alleen hoe zit dat met die kabels??? dat hangt maar een beetje, en als je 'even' iets uit je computer moet halen dan kan dat lastig zijn op een bureau :?

Als er nog mensen zijn die iets willen ontwerpen maar dat niet kunnen zoals Marc H: http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/case.htm

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Heel goed idee, kan je behoorlijk mee modden !! :9~

Hij zal wel best duur zijn om te maken denk ik. Maar goed, hij zal wel goed scoren hoop ik!

Verbouwing

• jadjong
  • Niet online
hoe krijg je het voor elkaar

* jadjong heeft de meeste hekel aan Marc H >:) , hij maakt namelijk mooiere ontwerpen dan ikzelf :(

• Epsilon

Epsilon

DIT IS DE MOOIE CASE DIE WE MOETEN HEBBEN, maar hoe doe je het met de kappen enzo die eraf moeten kunnen?

e nog wa : nu krijgen we het volgende probleem, hoe zit het met de raidator?
deze kan je niet in 2en hakken

zullen we het toch maar op een "narmale" opzet houden

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Marc H maakt mooie dingen nogmaals maar waarom zijn er niet meer mensen die dingen ontwerpen?

visit: http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/case.htm

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Die twin kast heeft nu al mijn voorkeur!!
Ik zat zelf aan een kast te denken met een brede onderkant die een beetje schuin oploopt naar boven (van 35 naar 30 of zoiets). Dit in de eerste plaats vanwege de stabiliteit en in de tweede plaats vanwege het feit dat het weer eens iets anders is dan de rechthoekige ontwerpen.
Maar deze kast is ook erg orgineel.

* MrE vraagt zich alleen af of de bekabeling niet in de weg gaat zitten i.v.m. airflow en het openen van de kast

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Ahhh vet mooi gedaan :9~ ...ook nog 'ns zeer origineel...maarehhh...

...waarom? :?

Wat is precies 't nut hiervan afgezien van de coolheidsfactor? Waarom zou iemand z'n kast 2 kanten op willen richten?
Nu kan ik me voorstellen dat omdat het in tweeen gesplitst is er iets efficienter met hete lucht omgegaan kan worden, maar zoals al gezegd werd, het wordt denk ik wel erg krap zo met o.a. IDE/SCSI-kabels, omdat je die dan eerst naar achteren moet leiden, en dan weer langs de drivecage...
Ook zijn dubbele PSU's nu wel verplicht, want ik denk niet dat de molex-kabels elke drive in de drivecage kunnen bereiken...
En zoals ook al vermeld, het reservoir wordt op deze manier gehalveerd (tenzij je er in elke kast 1 wilt zetten, wat een beetje omslachtig is i.v.m. slangetjes)...past er dan nog wel genoeg in voor effectieve koeling?

Maar afgezien van deze dingen vind ik 'm wel errrug flex :)

• The Dolf
  • Niet online
Zoals al eerder vermeld, je maakt de mooiste ontwerpen, maar niet de beste.

- Je krijgt een lelijke naad in het midden.
- De kast kan niet tegen een stootje (want dan heb jee reeele kans dat je kast niet meer sluit.
- Je wilt een WTX kast, waar zijn de intake fans gericht op de processor?
- Je 3.5" zijn allemaal ongekoeld. Dat willen de meeste niet.
- Je houd absoluut geen rekening met waterkoeling. OK, niet iedereen heeft dat maar iedereen wil dat een keer gaan doen. Maar daar is bij jouw geen plaats voor.

en er kan geen LCD meer in (maar ik ben waarschijnlijk 1 van de weinigen die die dat kut vind.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Hier mijn 3e revisie van de voorkant. (De zijkant pas ik nog wel aan)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovhum/case/WTX/13.jpg

Kritiek aub.
(van iedereen aub, dus niet alleen die van epsilon want ik wil ook eens een keer positieve reacties >:))

Gezocht!
Router

• Epsilon

Epsilon

ziet er goed uit dolf

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 23:14 schreef epsilon het volgende:
ziet er goed uit dolf
Je ziet, ik hou rekening met je
:)

Gezocht!
Router

• Epsilon

Epsilon

tnx

• Epsilon

Epsilon

maak er ff 2 of 3 3,5" bays van

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 23:31 schreef epsilon het volgende:
maak er ff 2 of 3 3,5" bays van
Extern bedoel je?

Gezocht!
Router

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 11:55
Ziet er allemaal wel cool uit :)
Ik w8 nog maar ff met het aanschaffen van watercooling en het modden van mijn huidige kast :) Wat ik graag zou willen is dat de kast zo in elkaar zit dat ie ook wel makkelijk te vervoeren is :)

• Epsilon

Epsilon

Op donderdag 09 augustus 2001 23:37 schreef thedolf het volgende:

[..]

Extern bedoel je?
ja

• Epsilon

Epsilon

Op donderdag 09 augustus 2001 23:39 schreef Straat het volgende:
Ziet er allemaal wel cool uit :)
Ik w8 nog maar ff met het aanschaffen van watercooling en het modden van mijn huidige kast :) Wat ik graag zou willen is dat de kast zo in elkaar zit dat ie ook wel makkelijk te vervoeren is :)
nog een rede om hem nog niet te gaan modden:
dan kan je deze verkopen :P

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 23:42 schreef epsilon het volgende:

[..]

ja
Morgen komt er 1 bij
Ga nu slapen want ik moet morgen weer om 02.00 aan het werk

Gezocht!
Router

• MrE

MrE

Is het niet verstandig om een inzendingstermijn vast te stellen voor de kastontwerpen zodat daar naar toe gewerkt kan worden en en binnen niet al te gek lange tijd op een ontwerp gestemd kan worden?

edit:
zpelvaudt

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Gaat er uberhaupt nog iets van die kast komen :? Die draad wordt zo lang dat je door de bomen het bos niet meer ziet :)

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Het was helemaal niet mijn bedoeling om de "Twin" als design voor "de kast" te maken, omdat het veel te onpraktisch is.

Ten eerste heb je een gigantische oppervlakte nodig als je hem open wil scharnieren, de kabels naar het 5,25 rack komen dan ook strak te staan, en zullen vaak losgetrokken worden. ten derde heb ik er vrij weinig rekenng met airflow gehouden.

Het was meer een stijlgrapje van een designer, zie het als een studiemodel van een autofabrikant, ziet er mooi uit, maar praktische waarde is laag.

Waarom zie ik steeds dezelfde namen? Zie heel veel mensen met opmerkingen en ideeen, maar zelf een ontwerpen? Het kan best wezen dat iemand uit een ander design een idee krijgt voor een kast, wat uiteindelijk wel gebruikt wordt!

Verwijderd

wie houdt er nu rekening met een belg... :'(
Ik vind de ontwerpen hier heel goed hoor, alleen zit ik een beetje in over de prijs. Wat gaat dat nu kosten. Ah en ik vind dat iemand aan een CAD file moet werken, dat is veel makkelijker voor de fabrikant en daar kunnen ook nog altijd aanpassingen aan gemaakt worden hé :)

Verwijderd

Dit lijken mij toch best twee ideale cases:

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.kub.nl/~s253081/algemeen/ideale_computer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.kub.nl/~s253081/algemeen/ideale_computer_2.jpg

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Voeding bovenin met een WTX design? dacht het niet ;)
Dan komt de powerkabel midden over je moederbord te hangen, strak over de insteekkaarten.

Voor sommige mensen zal een 3,5" bay niet genoeg zijn om de fanbus in kwijt te kunnen. Zij zullen dan een 5,25" moeten gebruiken.

Verder ziet het er wel goed uit.. ik ga er vanuit dat je op schaal gewerkt hebt?

• jadjong
  • Niet online
de meeste mensen zullen hier geen pc in zetten aangezien ie het formaat gangkast heeft(ik vind hem niet te groot).
de kast zou nog 2 cm breder kunnen zodat er 2 voedingen naast elkaar kunnen

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 01:11 schreef Marc H het volgende:Waarom zie ik steeds dezelfde namen? Zie heel veel mensen met opmerkingen en ideeen, maar zelf een ontwerpen? Het kan best wezen dat iemand uit een ander design een idee krijgt voor een kast, wat uiteindelijk wel gebruikt wordt!
Beste Marc, hier wou ik toch eventjes op reageren ;). Eerst en vooral wil ik mededelen dat jouw kasten echt knap gemaakt zijn. Een staaltje van echte 3d-art.
Desalniettemin vind ik de 2d-kastjes ook niet slecht voor ontwerp, maar jouw kasten zien er zoiezo beter uit (hoe het komt weet ik niet, maar zal wel met het 3d en kleurenspel etc te maken hebben). Dus wanneer ik nou een kastje ga tekene in m$ paint gaat deze in het niets vergaan tov de jouwe denkik ...

M'n teken-capaciteiten zijn beneden alle pijl, daarom probeer ik af en toe een ideetje te geven in de hoop dat jij dit zou kunnen/willen omzetten in een mooi 3d-tekeningetje ...

Heb veel bewondering voor alle tekenaars onder jullie.

Greetz
transie

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:07 schreef --TranSie-- het volgende:

[..]

Beste Marc, hier wou ik toch eventjes op reageren ;). Eerst en vooral wil ik mededelen dat jouw kasten echt knap gemaakt zijn. Een staaltje van echte 3d-art.
Desalniettemin vind ik de 2d-kastjes ook niet slecht voor ontwerp, maar jouw kasten zien er zoiezo beter uit (hoe het komt weet ik niet, maar zal wel met het 3d en kleurenspel etc te maken hebben). Dus wanneer ik nou een kastje ga tekene in m$ paint gaat deze in het niets vergaan tov de jouwe denkik ...

M'n teken-capaciteiten zijn beneden alle pijl, daarom probeer ik af en toe een ideetje te geven in de hoop dat jij dit zou kunnen/willen omzetten in een mooi 3d-tekeningetje ...

Heb veel bewondering voor alle tekenaars onder jullie.

Greetz
transie
gewoon gaan tekenen in M$ paint.
dit deed InterCC ook en die heeft toen aan mij gevraagd of ik er een 3D van wilde maken.
als jij dit nou ook doet dan komt alles goed

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:13 schreef jadjong het volgende:

[..]

gewoon gaan tekenen in M$ paint.
dit deed InterCC ook en die heeft toen aan mij gevraagd of ik er een 3D van wilde maken.
als jij dit nou ook doet dan komt alles goed
mwa mwa, hebben jullie mijn berichten niet gelezen? Ik hoop dat het me lukt om in mijn programma ook 3D te gebruiken, maar het is voorlopig nog 2D kijk hier maar is:

http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/case.htm

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:25 schreef laupro het volgende:

[..]

mwa mwa, hebben jullie mijn berichten niet gelezen? Ik hoop dat het me lukt om in mijn programma ook 3D te gebruiken, maar het is voorlopig nog 2D kijk hier maar is:

http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/case.htm
je kan idd ook dat programma proberen maar als je dat niet wil kan je het ook naar mij sturen(leetop!! als je iets maakt moet het wel op de POLL gebaseerd zijn)
http://www.tweakerscase.cjb.net

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:11 schreef jadjong het volgende:

[..]

je kan idd ook dat programma proberen maar als je dat niet wil kan je het ook naar mij sturen(leetop!! als je iets maakt moet het wel op de POLL gebaseerd zijn)
http://www.tweakerscase.cjb.net
Ik ga trouwens NU opvakantie, dus jullie krijgen twee weken geen reacties van mij!! :'(

Zet maar bij je links een link naar mijn site: http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/case.htm

Daar kunnen mense zelf het prog downloaden en ook zelf iets maken (LET op: dit is wéér een nieuwere versie dan in de reacties die ik eerder heb gepost!)

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:20 schreef laupro het volgende:

[..]

Ik ga trouwens NU opvakantie, dus jullie krijgen twee weken geen reacties van mij!! :'(

Zet maar bij je links een link naar mijn site: http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/case.htm

Daar kunnen mense zelf het prog downloaden en ook zelf iets maken (LET op: dit is wéér een nieuwere versie dan in de reacties die ik eerder heb gepost!)
hehe eindelijk rust :P

maar mensen
op de POLL GEBASEERD anders telt ie niet mee.
je mag wel iets anders doen maar daar heb je verder niets aan.

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:20 schreef Killfrenzy89 het volgende:
wie houdt er nu rekening met een belg... :'(
Ik vind de ontwerpen hier heel goed hoor, alleen zit ik een beetje in over de prijs. Wat gaat dat nu kosten. Ah en ik vind dat iemand aan een CAD file moet werken, dat is veel makkelijker voor de fabrikant en daar kunnen ook nog altijd aanpassingen aan gemaakt worden hé :)
Bij deze dan:;
WIE KAN ER GOED MET CAD OMGAAN?

Verwijderd

me!

Verwijderd

awel waar w8 je nog op ??? zet dat ontwerp van Marc H al maar eens om in CAD ofso ??

• jadjong
  • Niet online
dan mag jij dat doen.

• jadjong
  • Niet online
950!!!!!!!!

de geselecteerde ontwerpen zijn nu te vinden op http://www.tweakerscase.cjb.net/
de poll komt snel on-line zodat je op je favorite kast kan stemmen.

• The Dolf
  • Niet online
Revisie 4

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovhum/case/WTX/14.jpg

Gezocht!
Router

• jadjong
  • Niet online
lekkere case dolf

heb je misschien ook de zijkant?

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:17 schreef jadjong het volgende:
lekkere case dolf

heb je misschien ook de zijkant?
Nee. Ik wil gewoon een zijkant zonder koelers
Dit vond ik wel aardig
Afbeeldingslocatie: http://www.spelletjes.f2s.com/images/Zorg2.jpg
Maar exclusief gaten voor koelers

Gezocht!
Router

• jadjong
  • Niet online
nee ik bedoel een view van de binnekant vanaf de zijkant

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:00 schreef jadjong het volgende:
nee ik bedoel een view van de binnekant vanaf de zijkant
ow
Zal ik ff maken

Gezocht!
Router

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-11 11:48
nog maar 5. En met mijn post nog 4

• Hennie-M
  • Laatst online: 20:54
wat houd fase2 in?
dat staat niet op cjb.net

• The Dolf
  • Niet online
Hier de zijkant

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovhum/case/WTX/14b.jpg

let ff niet op de maten.
tis 63cm hoog

Gezocht!
Router

Verwijderd

veel koeling goede airflow en niet te hoge productiekosten

Verwijderd

beetje zoals Dolf, en beetje van Marc

Shoot:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/snapshot.jpg

btw, onder de voeding, die extra hd bays zijn optioneel! voor iemand die 12 hd's heeft >:) Je kan er natuurlijk ook je waterkoeling plaatsen.

of met ruimte voor LCD:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/snapshot1.jpg

istie 33*65*50 :)

• jadjong
  • Niet online
dit is gewoon DE kast voor mensen die basketballen:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/aopen.jpg
basket kan mooi boven in

Verwijderd

Het zijkant ontwerp zag er goed uit!
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:50 schreef thedolf het volgende:

[..]

Nee. Ik wil gewoon een zijkant zonder koelers
Dit vond ik wel aardig
[afbeelding]
Maar exclusief gaten voor koelers
Dit vind ik echter wat minder, omdat ik persoonlijk (even vloeken in de kerk) het GoT-logo best lelijk vind :o ...

• straat
Er zit steeds weer iemand over fanbussen en bays te praten....

Een fanbus hoef je helemaal niet in een 5,25" bay in te bouwen, je kan het gewoon rechtstreeks op het front maken.. :)

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:21 schreef Straat het volgende:

Een fanbus hoef je helemaal niet in een 5,25" bay in te bouwen, je kan het gewoon rechtstreeks op het front maken.. :)
wat wil je hiermee zeggen??

• straat
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:29 schreef jadjong het volgende:

[..]

wat wil je hiermee zeggen??
Dat je ook minder bays kan maken en een stukje op het front leeg laten :) bijvoorbeeld

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 21:21 schreef Straat het volgende:

het hoéft niet, maar het is natuurlijk wel bevordelijk voor de modulariteit (is dat een nederlands woord? ;)), omdat, lijkt mij, niet iedereen een fanbus wilt / nodig heeft...en dan nog, als je een voorgemaakt gat maakt, verplicht je iemand zich aan bepaalde afmetingen te houden...

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:35 schreef Straat het volgende:

[..]

Dat je ook minder bays kan maken en een stukje op het front leeg laten :) bijvoorbeeld
bays staan vast

• straat
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:36 schreef Silacoid het volgende:

[..]

het hoéft niet, maar het is natuurlijk wel bevordelijk voor de modulariteit (is dat een nederlands woord? ;)), omdat, lijkt mij, niet iedereen een fanbus wilt / nodig heeft...en dan nog, als je een voorgemaakt gat maakt, verplicht je iemand zich aan bepaalde afmetingen te houden...
Ik bedoel niet dat je alvast de gaatjes erin maakt maar gewoon dat je een plaatsje vrij houdt op het front waar je schakelaartjes ed kan plaatsen. Om het op zo'n bay te maken is niet echt mooi en wel erg standaard :)

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:05 schreef Silacoid het volgende:
Het zijkant ontwerp zag er goed uit!
[..]

Dit vind ik echter wat minder, omdat ik persoonlijk (even vloeken in de kerk) het GoT-logo best lelijk vind :o ...
Waarschijnlijk komt er gewoon niks op de zijkant.
En het logo vind ik wel geinig, maar het mag wel wat kleiner.

Gezocht!
Router

Verwijderd

hmm, deze topic groeit als Tsjernobil kool. Laten we trouwens even afspreken dat mensen hier niet meer posten met leuzen als "jeetje, hij wordt tovh niet te duur he ?". Daar hebben we niets aan.

Om terug te komen op het ontwerp van Marc H, de "Twin". Is het geen idee om een uitklap-zijkant te maken zoals bij de Mac g4 ? Misschien zelfs aan beide kanten, kun je snel evem je akst openmaken. Een ander idee is misschien om eens oort geraamte te maken van RVS met daaromheen dan het aluminium ? Dan is ie steviger, kun je schroeven gebruiken, en hou je toch eht mooie van aluminium. Mar is las eerder ergens ook dat meerdere metaalsoorten de prijs zouden verhogen of dat het gewoon niet kon, dus...

Is het nou al standaard geworden dat er wieltjes onder komen of worden het van die ikea-wieltjes die je overal kunt kopen, zodat je alleen maar met 4 uitsparingen rekening hoeft te houden in de ontwerpen ? Scheelt ook weer kosten : wie wieltjes wil regelt ze zelf maar :)

bijgetyped :

ik vind het logo van tweakers ook niet super, en het zal al helemaal niet goed uit de verf komen als je het in een plaat metaal stanst. Misschien kunnen we een leuk logo verzinnen met iets dat bij tweaken hoort. ik heb en snel ontwerpje gemaakt met een fan erin, inclusief gratis foutmelding ;)(printscreen). Is het msischien een mogelijkheid dat iedereen zelf een wit koffiefilter door zijn printer haalt met kleur, en dat dat zelf achter een logo plakt : stofvrij, en een kleurenlogo. Of iets dergelijks ?

Afbeeldingslocatie: http://www.dklhw.nl/tweakercase/logotry.gif

• straat
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:31 schreef Tijmentje het volgende:
hmm, deze topic groeit als Tsjernobil kool. Laten we trouwens even afspreken dat mensen hier niet meer posten met leuzen als "jeetje, hij wordt tovh niet te duur he ?". Daar hebben we niets aan.

Om terug te komen op het ontwerp van Marc H, de "Twin". Is het geen idee om een uitklap-zijkant te maken zoals bij de Mac g4 ? Misschien zelfs aan beide kanten, kun je snel evem je akst openmaken. Een ander idee is misschien om eens oort geraamte te maken van RVS met daaromheen dan het aluminium ? Dan is ie steviger, kun je schroeven gebruiken, en hou je toch eht mooie van aluminium. Mar is las eerder ergens ook dat meerdere metaalsoorten de prijs zouden verhogen of dat het gewoon niet kon, dus...

Is het nou al standaard geworden dat er wieltjes onder komen of worden het van die ikea-wieltjes die je overal kunt kopen, zodat je alleen maar met 4 uitsparingen rekening hoeft te houden in de ontwerpen ? Scheelt ook weer kosten : wie wieltjes wil regelt ze zelf maar :)
idd, straks heb ik een case met wieltjes terwijl ik em met hovercraft-luchtkussentje wil :7

• The Dolf
  • Niet online
Uitklapbare zijpanelen vind ik ook een goed id. Ik denk zelfs dat dat een goedkopere oplossing is.

De kast wordt van RVS en alu gemaakt omdat het niet anders kan.

En ik weet 99% zeker dat er geen wieltjes bij geleverd word.

Gezocht!
Router

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat uitklapbare zijkanten goedkoper zijn dan losse schuifpanelen :?

Leg uit..

Verwijderd

Offtopic
Hey Dinoraptor baba= Ik ben gewoon goed :?
/offtopic

• jadjong
  • Niet online
volgens mij zijn de "gewone" schuifpanelen geodkoper dan klapdeuren.

en wat betreft die hover-craft, lijkt me ook wel geinig.(maar moet je wel zelf maken)

Verwijderd

Is dit niet zojuist de langste topic in GoT history geworden?

• MrE

MrE

Op zaterdag 11 augustus 2001 10:43 schreef des het volgende:
Is dit niet zojuist de langste topic in GoT history geworden?
[sorry Tijmentje ik weet dat je dit soort posts liever niet meer had maar ik kon het niet laten mode]
heb ik even nagezocht, en nee bij lange na niet. er wordt gesproken over 2800+. En het ligt er ook weer aan of je <topicnaam> deel x meetelt als 1 topic.
[/sorry Tijmentje ik weet dat je dit soort posts liever niet meer had maar ik kon het niet laten mode]

• Epsilon

Epsilon

ik zeg dat we de kast van thedolf uit gaan voeren. Deze ziet er erg goed uit. Over de indeling ben ik helemaal tevreden (op nog steeds die voedingen na dan, maar dit is ook weer es wat anders, ik ga er mee akkoord zo).

Zie je wel dat we eruit zouden komen.

Maar misschien is het iets om het GoT logo er niet uit te laten snijden maar de vorm eruit slijpen (dus alleen de lijntjes van het logo, en niet zo dat hij uitgedrukt kan worden maar dat je alleen de vorm ervan ziet.)

Voorbeeld: 1,5mm aluminium beplating aan de zijkant (dit lijkt me een mooie maat, maar moeten wel verstevigde randen in komen, dus gewoon omgevouwen, hier kunnen dan ook de haken aan vastgemaakt worden waarmee je hem vastzet in de kast), en dan dat hij 0,3mm diep uitgefreest is (1mm breede lijn), zodat het logo er mooi opstaat.

ID'tje??

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

No way, geen vensters, gestanste logo's oid.

Ik wil er zelf wat in dremelen kunnen, dus gewoon vlak houden.

• Epsilon

Epsilon

Op zaterdag 11 augustus 2001 14:31 schreef Marc H het volgende:

is mij ook best hoor

• jadjong
  • Niet online
we zijn nu bezig met de voorbereidingen van het vote systeem voor de uiteindelijke kast.
mensen kunnen dan hun ontwerp opsturen en dan komt het op een pagina te staan waar je het ontwerp kan kiezen JIJ het mooist vind.
De kast met de meeste stemmen zal het uiteindelijk gaan worden.

Nu denk je miscchien van: Ja maar die kasten van Marc H zien er veel mooier uit als mijn paint gedoe.
Waarschijnlijk zullen alle kasten in bryce gepresenteerd worden zodat er geen verschillen komen tussen uiterlijk.

we houden je op de hoogte

• Epsilon

Epsilon

die poll van wat de kast wordt ,met de plaatjes, dan moeten we wel alleen de kasten toelaten die aan de eisen voldoen van de poll, en die ik een paar posts terug gegeven heb (die zaten aardig in de richting van de uiteindelijke eisen denk ik zo)

Maar die kast van TheDolf lijkt mij de ideale kast.

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:23 schreef epsilon het volgende:
die poll van wat de kast wordt ,met de plaatjes, dan moeten we wel alleen de kasten toelaten die aan de eisen voldoen van de poll, en die ik een paar posts terug gegeven heb (die zaten aardig in de richting van de uiteindelijke eisen denk ik zo)

Maar die kast van TheDolf lijkt mij de ideale kast.
ff rustig staat btw ook hier boven en de resultaten zijn te vinden op http://www.spelletjes.f2s.com en dan op poll klikken

(de meeste mensen zullen nu denken van he spelletjes.f2s? :? maar anders moet je weer langs dat cjb gebeuren

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Op zaterdag 11 augustus 2001 14:49 schreef jadjong het volgende:
<<< knip >>>
Nu denk je miscchien van: Ja maar die kasten van Marc H zien er veel mooier uit als mijn paint gedoe.
Waarschijnlijk zullen alle kasten in bryce gepresenteerd worden zodat er geen verschillen komen tussen uiterlijk.
idd, ik zal alle kasten wel even in bryce maken, zodat een eerlijk vergelijk mogelijk is.

Als je nog een design maakt, houd dan even rekening met de volgende maten:

Voeding: 15 x 8,5 x 14
floppy/hd: 10,1 x 2,5, 15
CDROM: 14,6 x 4,10 x 20

moederbord: 30,4 x 33 (en houd ook rekening dat connectoren bijna overal kunnen zitten, en de insteek kaarten)

Mocht je waterkoeling oid erop intekenen, geef dan even de maten ervan op, scheelt mij een hoop werk :)

• The Dolf
  • Niet online

mee eens

Gezocht!
Router

Verwijderd

Een klein uitgesneden logo'tje is mooi hoor.

• HielkeJ
  • Niet online

kan het niet met een stikker?

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

waarschijnlijk wil niet iedereen al meteen al die gaten in die kast, en al helemaal geen logo's
Dit zou zo beperkt mogenlijk blijven, dus het lijkt mij verstandig als we hem ook echt zo vlak mogenlijk houden.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• The Dolf
  • Niet online
Of is dit misschien een beter ontwerp?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovhum/case/WTX/15.jpg

Gezocht!
Router

• jadjong
  • Niet online
je vorige was beter

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

vinnik ook wel iets hebben..
dan word ie ook niet te hoog...

Nu nog betere koffie...

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:49 schreef jadjong het volgende:
dit is gewoon DE kast voor mensen die basketballen:
[afbeelding]
basket kan mooi boven in
hmmmm... dan zulle we wel ff de floppykabel moeten verlengen ('n meter of 2)

If it ain't broke, fix it till it is...

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 10:05

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Ik vind zelf de In-Win R2000 wel errug mooi, dit is een miditower die je ook als rackmount kan gebruiken (hij heeft nog meer leuke functies zoals 6x SCSI hotswap backplane :9~ ) misschien leuk als wtx model?

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:09 schreef ir_overclocked het volgende:
Ik vind zelf de In-Win R2000 wel errug mooi, dit is een miditower die je ook als rackmount kan gebruiken (hij heeft nog meer leuke functies zoals 6x SCSI hotswap backplane :9~ ) misschien leuk als wtx model?
deze kast heeft heel weinig kans van slagen omdat ie simpelweg een hele andere opzet heeft als de kasten waaar we nu naar toe gewerkt hebben.

Verwijderd

ik ben effe weg geweest ... maar ook toe aan een nieuwe kast dus mocht er echt produktie komen .. dan kun je mij ook noteren!

• The Dolf
  • Niet online
3D van mijn ontwerp
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovhum/case/WTX/dolf.jpg

gemaakt door Marc_H

Gezocht!
Router

• jadjong