als je die dingen er niet in wil hebben dan zet je ze er toch niet inOp maandag 06 augustus 2001 16:12 schreef MrE het volgende:
Leuk, al die proppelors in je kast. Maar zit er hier nou niemand met het technisch vernuft om met zo min mogelijk fan's een zo optimaal resultaat te krijgen (al die fan's moeten toch aangestuurd worden door de voeding, die dan weer meer warmte produceert lijkt mij)
Klopt misschien is het beter om die fan wat naar het midden van de bovenkant te zetten, zodat hij lucht zuigt tussen de 5,25" en insteekkaarten vandaan.Op maandag 06 augustus 2001 16:30 schreef Plux het volgende:
iig 1 dingetje over het ontwerp van Marc_H:
Die fan bovenin lijkt mij weinig nut hebben want als ik het goed zie zitten er allemaal insteekkaarten voor..
maar ik kan mij vergissen
Door de hoek van de render lijkt het net of de fan precies boven de insteekkaarten zit.Op maandag 06 augustus 2001 16:30 schreef Plux het volgende:
Die fan bovenin lijkt mij weinig nut hebben want als ik het goed zie zitten er allemaal insteekkaarten voor..
maar ik kan mij vergissen
Hier is een render uit een andere hoek, waar je beter kan zien waar hij zit:

HET MOEDERBORD DAT IK GEBRUIK TIJDENS ONTWERPEN IS EEN SUPERICRO P3TDE6 SERVERBORD DIE ONGEVEER 1,5 TOT 2X ZO LANG IS ALS EEN NORMAAL MOEDERBORD!Zo, voordat er daar problemen over gemaakt worden
Om even aan te geven hoe groot dat moederbord is:

Het linker (rode) moederbord is een MSI K7T turbo-r limited edition, met vrij gemiddelde maat moederbord. het rechter bord is het serverbord dat ik in mijn graphics gebruik.
zoals je kan zien zit die fan dus tussen de insteek kaarten en de CD bays.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
keurig Marc H.. goed werk...
Is het niet mogelijk om de harde schijven op z'n kant te zetten? staat wat cooler en is orgineel
Of om bij de 5,25inch bays aan de zijkant fans te kunnen plaatsen net zoals bij addtronics kasten.
voor meer ideen: http://www.procooling.com/articles/html/project___double_header_3.shtml
Is het niet mogelijk om de harde schijven op z'n kant te zetten? staat wat cooler en is orgineel
Of om bij de 5,25inch bays aan de zijkant fans te kunnen plaatsen net zoals bij addtronics kasten.
voor meer ideen: http://www.procooling.com/articles/html/project___double_header_3.shtml
Schilt volgensd mij ook nog met de warmte, want dan komt de warmte van een onderste HD niet tegen de bovenste aan, maar kan meteen weg of heb ik het mis ?Op maandag 06 augustus 2001 17:20 schreef ShaDoW het volgende:
[..]
[..]
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
De maat is geen probleem, ik voorzie alleen problemen als we het uiteindelijke ontwerp maken, omdat de schroefjes waarmee je de harddisk vast maakt in de weg zittenOp maandag 06 augustus 2001 17:33 schreef BlackBurn het volgende:
[..]
Schilt volgensd mij ook nog met de warmte, want dan komt de warmte van een onderste HD niet tegen de bovenste aan, maar kan meteen weg of heb ik het mis ?
En er kan al een fan voor, dus temperatuur is geen probleem
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
Yep, inderdaad. Nou wordt de achterste insteekkaart, bijvoorbeeld je Soundblaster live goed gekoeld.Op maandag 06 augustus 2001 16:30 schreef Plux het volgende:
Soundblaster live kaarten kunnen best wel een aardige temperatuur bereiken.
dan zet je toch de kaart die de meeste warmte genereerd bovenaan. probleem opgelostOp maandag 06 augustus 2001 17:59 schreef Chan het volgende:
[..]
Yep, inderdaad. Nou wordt de achterste insteekkaart, bijvoorbeeld je Soundblaster live goed gekoeld.
Soundblaster live kaarten kunnen best wel een aardige temperatuur bereiken.
je vergeet the-dolf heOp maandag 06 augustus 2001 13:17 schreef Mini-me het volgende:
[..]
Volgens mij is er al een aantal personen min of meer 'aangewezen' om zich bezig te houden met de beslissingen. De personen die redelijk actief zijn:
*GraasGast (topicstarter, design)
*McFlipp (website, hulp van Ghostkillah voor de poll)
*Jadjong (designs in Bryce)
*Marc H (idem)
*The Dolf (designs + uitleg over WTX)
*Ikzelf (website [praten over jezelf hoort niet maargoed])
(kan zijn dat ik mensen vergeet, sorry dan alvast).
Verder zijn in deze thread vrij actief (en dus misschien geschikt voor de 'leiding'?)
*Epsilon
*Pdb
*The Ghost
*InterCC
*bAdmuTs
ik wil het wel een beetje regelen enzo
,ik zal vanavond wel een tekening maken in bryce (als dat lukt want het is onbekent voor mij)
Verwijderd
Ik kon niet inloggen bij de chat, want om een of andere reden is www.tweakerscase.cjb.net niet te bereiken. Ik wou jullie een ontwerpje voorleggen, maar nou doe ik dat maar hier. Ik denk net als een vorige poster dat het aantal fans omlaag kan als je net als de Mac termodynamica een beetje gebruikt, dus niet zomaar 200 fans erin, maar opstijgende lucht gebruiken e.d. Helaas is die opstijgende lucht meestal warm en niet helemaal top om bijvoorbeeld je processor mee te koelen. Maar voor een hardisk is het toch wel goed genoeg ?
Het is geen professioneel ontwerp, maar misschien zit er wat in wat gebruikt kan worden ? Gebruik ook de knopjes (het is in flash).
http://www2.hku.nl/~tijmen/tweakercase/LE-case2.swf
Het is geen professioneel ontwerp, maar misschien zit er wat in wat gebruikt kan worden ? Gebruik ook de knopjes (het is in flash).
http://www2.hku.nl/~tijmen/tweakercase/LE-case2.swf
Verwijderd
is het ook niet mogelijk om het moederbord plat te leggen? horizontaal. De kast wordt daardoor wel breed.
Misschien is het ook nog eens mogelijk om het moederbord dan met behulp van tussenstukjes een grotere ruimte te creeeren tussen de back plate en de mobo... zodat aan de achter kant ook airflow is....
Ik denk dat ik ook maar eens aan de slag ga met 3dmax studio.
Misschien is het ook nog eens mogelijk om het moederbord dan met behulp van tussenstukjes een grotere ruimte te creeeren tussen de back plate en de mobo... zodat aan de achter kant ook airflow is....
Ik denk dat ik ook maar eens aan de slag ga met 3dmax studio.
Verwijderd
Ik vind hem voor mijzelf eigenlijk wel goed zo is het dan mogelijk om eventueel een prijs te horen Graagast?
Thnx
is niet mogelijk
en help een beetje mee, dan alleen maar, wat is de prijs te vragen
je host doet het nietOp maandag 06 augustus 2001 18:37 schreef Tijmentje het volgende:
Ik kon niet inloggen bij de chat, want om een of andere reden is www.tweakerscase.cjb.net niet te bereiken. Ik wou jullie een ontwerpje voorleggen, maar nou doe ik dat maar hier. Ik denk net als een vorige poster dat het aantal fans omlaag kan als je net als de Mac termodynamica een beetje gebruikt, dus niet zomaar 200 fans erin, maar opstijgende lucht gebruiken e.d. Helaas is die opstijgende lucht meestal warm en niet helemaal top om bijvoorbeeld je processor mee te koelen. Maar voor een hardisk is het toch wel goed genoeg ?
http://www2.hku.nl/~tijmen/tweakercase/LE-case.swf
Verwijderd
Sorry maar dat verschaft (althans voor mij) een beetje duidelijheid of ik die kast wel wil hebben want de kast op zich is super maar als 'ie ik noem maar een dwarsstraat 500,- kost dan neem ik hem toch liever niet. Maar als het op dit moment nog niet mogelijk is dan houd het op. Nog suc6 met het ontwerpen en ik hoor (of lees) het nog welOp maandag 06 augustus 2001 18:48 schreef epsilon het volgende:
is niet mogelijk
Die was ik toevallig niet vergetenOp maandag 06 augustus 2001 18:27 schreef epsilon het volgende:
Op maandag 06 augustus 2001 13:17 schreef Mini-me het volgende:
*Marc H (idem)
(kan zijn dat ik mensen vergeet, sorry dan alvast ).
je vergeet the-dolf he
ik wil het wel een beetje regelen enzo
,ik zal vanavond wel een tekening maken in bryce (als dat lukt want het is onbekent voor mij)
het is misschien ook verstandig om te weten hoeveel mensen die niet mee ontwerpen (zoals ik) zitten te wachten op een eventueel concept. omdat dat mede zal bepalen hoeveel de kast ongeveer zal gaan kosten lijkt mij.
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Even een update:Op maandag 06 augustus 2001 13:17 schreef Mini-me het volgende:
Volgens mij is er al een aantal personen min of meer 'aangewezen' om zich bezig te houden met de beslissingen. De personen die redelijk actief zijn:
*Millennium (chatroom)
*Marc H (idem)
(kan zijn dat ik mensen vergeet, sorry dan alvast).
Verder zijn in deze thread vrij actief (en dus misschien geschikt voor de 'leiding'?)
*Epsilon
*Pdb
*The Ghost
*InterCC
*bAdmuTs
De mensen in irc met @ (operator permissies) zijn de mensen die ik in mijn eerste rijtje genoemd heb. Zij kunnen je meer vertellen over wat de huidige stand van zaken is, en als je vragen hebt dan kun je bij hun terecht.
Reageren ze niet dan kun je terecht bij de mensen met + (voice permissies), die je misschien kunnen helpen.
Natuurlijk kun je ook mailen (zie de pagina).
De tussenstand tot nu toe!!!!!!!
De ultieme Tweakers Case: Results
Form Factor?
ATX: 42.08%
WTX: 57.92%

Grootte case?
Midi: 14.93%
Midi/Full: 33.94%
Full: 37.56%

Mega: 13.57%
Aantal 5,25" bays?
4: 33.03%
5: 23.98%
6: 42.99%

Aantal 3,25" bays intern
3: 29.86%

4: 23.53%
5: 22.62%
6: 23.98%
3,25" bays intern voorin
Ja: 93.21%

Nee: 6.79%
3,25" bays intern achterin
Ja: 57.01%

Nee: 42.99%
Aantal 3,25" bays extern
1: 57.92%

2: 42.08%
Front intake aantal fans
1 x 8 cm: 13.57%
2 x 8 cm: 15.84%
1 x 12 cm: 29.41%
2 x 12 cm: 41.18%

Front intake fans voor hdrack
0: 20.81%
1: 48.87%

2: 30.32%
Ruimte voor fan in achterplaat boven mobo
Ja: 91.4%

Nee: 8.6%
Removable mobo tray
Ja: 77.37%

Nee: 22.62%
2x 80mm fan loodrecht op cpu en insteekkaarten in zijpaneel?
Ja: 65.16%

Nee: 34.84%
Case modulair opgebouwd
Ja: 90.95%

Nee: 9.05%
Indien ja: - HD racks verplaatsbaar
Ja: 84.16%

Nee: 15.84%
HD/CD via snelkoppeling eenvoudig te monteren
Ja: 86.42%

Nee: 13.57%
Apart waterkoeling onderdeel

Window in zijkant tegenover mobo
Ja: 58.37%

Nee: 41.63%
Ruimte voor aantal voedingen
1: 37.1%
2: 62.89%

Voeding plaats
Bovenin: 64.25%

Onderin: 35.75%
Total votes: 221
De ultieme Tweakers Case: Results
Form Factor?
ATX: 42.08%
WTX: 57.92%
Grootte case?
Midi: 14.93%
Midi/Full: 33.94%
Full: 37.56%
Mega: 13.57%
Aantal 5,25" bays?
Aantal 3,25" bays intern
3,25" bays intern voorin
Ja: 93.21%
Nee: 6.79%
3,25" bays intern achterin
Ja: 57.01%
Nee: 42.99%
Aantal 3,25" bays extern
Front intake aantal fans
1 x 8 cm: 13.57%
2 x 8 cm: 15.84%
1 x 12 cm: 29.41%
2 x 12 cm: 41.18%
Front intake fans voor hdrack
0: 20.81%
1: 48.87%
2: 30.32%
Ruimte voor fan in achterplaat boven mobo
Ja: 91.4%
Nee: 8.6%
Removable mobo tray
Ja: 77.37%
Nee: 22.62%
2x 80mm fan loodrecht op cpu en insteekkaarten in zijpaneel?
Case modulair opgebouwd
Ja: 90.95%
Nee: 9.05%
Indien ja: - HD racks verplaatsbaar
Ja: 84.16%
Nee: 15.84%
HD/CD via snelkoppeling eenvoudig te monteren
Ja: 86.42%
Nee: 13.57%
Apart waterkoeling onderdeel
Window in zijkant tegenover mobo
Ja: 58.37%
Nee: 41.63%
Ruimte voor aantal voedingen
1: 37.1%
2: 62.89%
Voeding plaats
Bovenin: 64.25%
Onderin: 35.75%
Total votes: 221
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verbetering van mijn ontwerp. Uit 2 hoeken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
zullen we deze kiezen dan?Op maandag 06 augustus 2001 17:14 schreef Marc H het volgende:
[..]
Door de hoek van de render lijkt het net of de fan precies boven de insteekkaarten zit.
Hier is een render uit een andere hoek, waar je beter kan zien waar hij zit:
[afbeelding]
HET MOEDERBORD DAT IK GEBRUIK TIJDENS ONTWERPEN IS EEN SUPERICRO P3TDE6 SERVERBORD DIE ONGEVEER 1,5 TOT 2X ZO LANG IS ALS EEN NORMAAL MOEDERBORD!Zo, voordat er daar problemen over gemaakt worden
Om even aan te geven hoe groot dat moederbord is:
[afbeelding]
Het linker (rode) moederbord is een MSI K7T turbo-r limited edition, met vrij gemiddelde maat moederbord. het rechter bord is het serverbord dat ik in mijn graphics gebruik.
zoals je kan zien zit die fan dus tussen de insteek kaarten en de CD bays.
Verwijderd
ff geprut met 3dmax... is nog niet echt netjes aangekleed.
Groen is het mobo.. die paarse dingen zijn de voedingen. Die gouden plaaten zijn de HD en cdrom racks. Rood is het midden plaat

Voldoende ruimte voor waterkoeling met meerdere radiators.... er is ook plek voor fase koeling en het aantal voedingen kun je ook uitbreiden.
Als je de kast gewoon een beetje breeder maakt heb je zoveel ruimte.
Plek voor fans is er ook... die moet ik alleen nog ff plaatsen, maar je kan ongeveer al zien waar ze kunnen komen...
Ook kun je zien dat het mobo wat verder van de kast afstaad aan de achterkand
Groen is het mobo.. die paarse dingen zijn de voedingen. Die gouden plaaten zijn de HD en cdrom racks. Rood is het midden plaat

Voldoende ruimte voor waterkoeling met meerdere radiators.... er is ook plek voor fase koeling en het aantal voedingen kun je ook uitbreiden.
Plek voor fans is er ook... die moet ik alleen nog ff plaatsen, maar je kan ongeveer al zien waar ze kunnen komen...
He the dolf, word de warmte van de radiator wel genoeg afgevoerd door de fans vanwege de harddisks en is hij niet erg breed zo minimaal 36cm
2 voedingen bovenelkaar lijkt mij niet zo handig ivm de warmte afvoer.Op maandag 06 augustus 2001 19:50 schreef ShaDoW het volgende:
ff geprut met 3dmax... is nog niet echt netjes aangekleed.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je er zo'n haast mee dan?Op maandag 06 augustus 2001 19:39 schreef Hiro Shima het volgende:
[..]
zullen we deze kiezen dan?
Alle op z'n tijd. eerst "perfectioneren" en dan maken
Verwijderd
bat muts... ik zie het.. maar je kan tussen de voedingen wat meer ruimte laten. Is het dan nog niet goed.. draai je de hele zaakje 90 graden
90 graden draaien lijkt me beter of gewoon horizontaal naast elkaar
Even een reactie op het waterkoeling gedeelte.
daar moet dus een radiator in begrijp ik?
Nou hebben de meeste mensen niet zo'n auto radiator als mij?
Die is +/- 4 cm hoog, 25 cm lang, en 15 cm diep. Hoe krijg je die daar dan fatsoenlijk in? icm met de airflow?
Of hadden jullie een hele andere rad. in gedachten?
Die is +/- 4 cm hoog, 25 cm lang, en 15 cm diep. Hoe krijg je die daar dan fatsoenlijk in? icm met de airflow?
Verwijderd
de radiator kun je bij mij dus onderin zetten of in het boven gedeelte tegen de achterkant.. dan zuigt ie daar meteen ook warme lucht uit de kast.
Als de radiator voorin wordt gezet blaas je deze de kast in.
Als de radiator achterin wordt gezet blaas je weer de warme lucht( vaak minder warm als de lucht die van radiator afkomt ) weer tegen de radiator...
tjah.. moeilijke keuzes moet je maken
Als de radiator voorin wordt gezet blaas je deze de kast in.
Als de radiator achterin wordt gezet blaas je weer de warme lucht( vaak minder warm als de lucht die van radiator afkomt ) weer tegen de radiator...
tjah.. moeilijke keuzes moet je maken
Als je een radiotor in een mooie kleur (die bij de kast past) spuit. dan kan de radiaor best bovenop de kast en daar onder de ventilatorenOp maandag 06 augustus 2001 20:04 schreef henri het volgende:
ohh ja das waar.
onderin stop je natuurlijk gewoon je ' bassin' of hoe je dat ook schrijft.
Dat schijf je als watertankOp maandag 06 augustus 2001 20:12 schreef henri het volgende:
ohh ja das waar.
whahaha, wou ik het mooi omschrijven...helaas.Op maandag 06 augustus 2001 20:17 schreef InterCC het volgende:
[..]
Dat schijf je als watertank
Ik hoor/zie dat er best veel mensen zijn met waterkoeling, maar er zijn ook best veel mensen die geen waterkoeling hebben (meer denk ik) dus om nou een kast daar helemaal op in te stellen...
Het idee van 2 delen lijkt mij prima, je zet dan het waterkoelinggedeelte er gewoon onder en klaar met een paar boutjes vastdraaien en het is goed. Als je dus het waterkoelingsgedeelte (wat een woord
) onder de standaardkast gezet, en dan komt de voeding hoger. Je hebt dan ook geen last van lekkages...
25 cm breed is best alleen er zijn niet alleen er ontstaat dan een rand 'niks' tenzij je daar je floppydrives en dergelijk in stopt, Dit is alleen niet zo'n mooi gezicht dus 22,5 cm breed lijkt mij ook voldoende.
Niet iedereen stopt 6 ventilatoren in zijn pc/server dus het lijkt me verstandig om die gaten een soort voor te zaken zodat je met een beetje (veel) kracht er zo'n een gat uitdrukt
En verschillende gaten voor extra LED's zijn ook niet overbodig, bijv om te zien welke voedingen er aan staan, water koeling of het LED-je van de netwerkkaart!
Ik zal proberen een ontwerp te maken hij zal bestaan uit 6 x 5,25" bays en 3 x 3,5" bays.
En is het niet handig om binnen de kast verschillende gaten te laten boren om draadbindertjes of andere systeem door te halen?
En wat vinden jullie van het idee om er wer is een degelijke AAN/UIT knop op te zetten? Zodat als je die knop omhaalt je pc/server ook echt uit gaat en niet gaat inslapen en dan van z'n lang-zal-die-leven nooit meer uitkomt...
Misschien is het ook een idee om aansluitingen zoals USB aan de voorkant te maken? Ook aansluitingen voor audio IN/UIT kunnen voorin worden aangesloten voor het snel aansluiten voor een kop\microfoon
Beetje bericht maar als we ook een beetje op de markt richten dan kunnnen we er meer verkopen. Trouwens de prijs voor z'n een beetje metaal zal toch niet hoger liggen 300 gulden?
Het idee van 2 delen lijkt mij prima, je zet dan het waterkoelinggedeelte er gewoon onder en klaar met een paar boutjes vastdraaien en het is goed. Als je dus het waterkoelingsgedeelte (wat een woord
25 cm breed is best alleen er zijn niet alleen er ontstaat dan een rand 'niks' tenzij je daar je floppydrives en dergelijk in stopt, Dit is alleen niet zo'n mooi gezicht dus 22,5 cm breed lijkt mij ook voldoende.
Niet iedereen stopt 6 ventilatoren in zijn pc/server dus het lijkt me verstandig om die gaten een soort voor te zaken zodat je met een beetje (veel) kracht er zo'n een gat uitdrukt
En verschillende gaten voor extra LED's zijn ook niet overbodig, bijv om te zien welke voedingen er aan staan, water koeling of het LED-je van de netwerkkaart!
Ik zal proberen een ontwerp te maken hij zal bestaan uit 6 x 5,25" bays en 3 x 3,5" bays.
En is het niet handig om binnen de kast verschillende gaten te laten boren om draadbindertjes of andere systeem door te halen?
En wat vinden jullie van het idee om er wer is een degelijke AAN/UIT knop op te zetten? Zodat als je die knop omhaalt je pc/server ook echt uit gaat en niet gaat inslapen en dan van z'n lang-zal-die-leven nooit meer uitkomt...
Misschien is het ook een idee om aansluitingen zoals USB aan de voorkant te maken? Ook aansluitingen voor audio IN/UIT kunnen voorin worden aangesloten voor het snel aansluiten voor een kop\microfoon
Beetje bericht maar als we ook een beetje op de markt richten dan kunnnen we er meer verkopen. Trouwens de prijs voor z'n een beetje metaal zal toch niet hoger liggen 300 gulden?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Ik zelf heb nog geen ervaring met waterkoeling, maar was eigenlijk van plan dat in "deze" kast te gaan experimenteren
Ja. De HD's nemen maar 1/3 van de breedte in beslag. Tevens zitten die boven de radiator.Op maandag 06 augustus 2001 19:50 schreef bAdmuTs het volgende:
He the dolf, word de warmte van de radiator wel genoeg afgevoerd door de fans vanwege de harddisks
Hij is 36cm breed, 55 hoog en 50 langen is hij niet erg breed zo minimaal 36cm
Gezocht!
Router
Bij is rekening gehouden met een radiator van 36 breed, 12 hoog en 20 diep.Op maandag 06 augustus 2001 20:04 schreef henri het volgende:
Voldoende ruimte neem ik aan
Gezocht!
Router
< lees eerst MIJN bericht hiervoor >
Is het niet een idee om het bovenste gedeelte wat smaller te maken dan het onderste, als er dan twee naast elkaar staan komt er bij het bovenste gedeelte wat meer ventilatie.
Is het niet een idee om het bovenste gedeelte wat smaller te maken dan het onderste, als er dan twee naast elkaar staan komt er bij het bovenste gedeelte wat meer ventilatie.
25 cm is nog klein waarschijnlijk word ie niet kleiner dan 25 cmOp maandag 06 augustus 2001 20:42 schreef laupro het volgende:
bla bla bla bla
bl bla bla bla
het was toch 30 als minimum?Op maandag 06 augustus 2001 20:50 schreef jadjong het volgende:
[..]
25 cm is nog klein waarschijnlijk word ie niet kleiner dan 25 cm
Gezocht!
Router
ja zoiets d8 ik ookOp maandag 06 augustus 2001 20:55 schreef thedolf het volgende:
[..]
het was toch 30 als minimum?
Ik zal is een ontwerp proberen te maken met de echte maten er allemaal bij want die tekening die ik tot nu toe allemaal heb gezien zijn wel mooi alleen ik kan niet precies inschatten hoe hoog, breed en diep
kan iemand mij de maten geven van zo'n standaard moederbor en zo'n serverbord, ik kan het wel allemaal opzoeken maar als iemand dat heeft...
bvd
kan iemand mij de maten geven van zo'n standaard moederbor en zo'n serverbord, ik kan het wel allemaal opzoeken maar als iemand dat heeft...
bvd
Verwijderd
Net ff de poll ingevuld en was blij verrast dat er veel mensen het met elkaar eens zijn. Ik had echter een vraagje want deze draad word echt snel lang
Waar kan ik me aanmelden om op de kooplijst te komen, want ik wil em wel erug graag (met limited edition tweaker logo natuurlijk). Geld zien we dan wel weer
Trouwens als ie word zoals het laatste design van Marc H dan is het helemaal mooi
Maar ik denk dat het wel allemaal gaat lukken want ik zag al dat bijna 300 mensen de poll hadden ingevuld.
Verwijderd
Dit is pure overkill zoals die kasten zijn ontworpen. Wat heb je aan zo'n groot lomp lor. Probeer eerst maar eens een degelijk prototype te maken. Je zal zien dat het vet tegen valt een kastje bouwen. Je zal er ook snel achter komen dat die kasten van coolmaster niet duur zijn in verhouding.
we will seeOp maandag 06 augustus 2001 21:27 schreef MacDweal het volgende:
Dit is pure overkill zoals die kasten zijn ontworpen. Wat heb je aan zo'n groot lomp lor. Probeer eerst maar eens een degelijk prototype te maken. Je zal zien dat het vet tegen valt een kastje bouwen. Je zal er ook snel achter komen dat die kasten van coolmaster niet duur zijn in verhouding.
BTW heeft iedereen al op de poll gestemd?
http://www.spelletjes.f2s.com
http://www.spelletjes.f2s.com
is dit wat als nieuwe naam voor de case, ipv ATX en WTX
CTC: Custom Tweakers Case
of TDC: Tweakers Dream Case (idee van Mini-me)
CTC: Custom Tweakers Case
of TDC: Tweakers Dream Case (idee van Mini-me)
We gaan uit van de maat van een xATX (extended ATX) standaard maat: 13" diep en 12" hoog.Op maandag 06 augustus 2001 20:57 schreef laupro het volgende:
[..]
bvd
lijkt mij wel zo slim, dan kan je 2x120mm naast mekaar kwijt (dit kan iet bij 25cm).Op maandag 06 augustus 2001 20:55 schreef thedolf het volgende:
[..]
het was toch 30 als minimum?
30 lijkt met de makkelijkste maat.
Ik hoef morgen niet 's avonds te werken (spaaien bij mijn oom, scheppen voor de mensen die wat spaaien is (dus geen eten)), dus kan ik morgen nog wel een ontwerpje maken. Want bij 30cm kan je ook 2 hd racks naast elkaar kwijt, en 2 voedingen. Dit is net niet mogeljk bij 25 cm. Daarom is 30cm gewoon ideaal, je kan alles in de breedte kwijt wat je normaal onder elkaar moet zetten. Dit scheelt echt heel veel in ruimte. breeder als 30cm wordt denk ik meer lomp als dat het makkelijk is.
Denk bij het plaatsen van de voedingen wel om de in en out-take van de fans in de voedingen he!Op maandag 06 augustus 2001 23:31 schreef epsilon het volgende:
[..]
lijkt mij wel zo slim, dan kan je 2x120mm naast mekaar kwijt (dit kan iet bij 25cm).
30 lijkt met de makkelijkste maat.
Ik hoef morgen niet 's avonds te werken (spaaien bij mijn oom, scheppen voor de mensen die wat spaaien is (dus geen eten)), dus kan ik morgen nog wel een ontwerpje maken. Want bij 30cm kan je ook 2 hd racks naast elkaar kwijt, en 2 voedingen. Dit is net niet mogeljk bij 25 cm. Daarom is 30cm gewoon ideaal, je kan alles in de breedte kwijt wat je normaal onder elkaar moet zetten. Dit scheelt echt heel veel in ruimte. breeder als 30cm wordt denk ik meer lomp als dat het makkelijk is.
wat wordt de maat nou,Op maandag 06 augustus 2001 20:47 schreef thedolf het volgende:
[..]
Bij is rekening gehouden met een radiator van 36 breed, 12 hoog en 20 diep.
Voldoende ruimte neem ik aan
mij lijkt 65x55x30cm een mooie maat (gewoon een iets diepere en breedere bigtower).
de meeste radiatoren zijn 25 lang (moet 2x120mm op kunnen) en zeg maar 28 cm lang incl buis. Dan is een 32cm kast gewenst.
Ben je er mee eens dat hij 32cm breed wordt TheDolf (en iedereen maar vooral de regelneven hier, want die moeten alles ontwerpen hiero). Dit lijkt me nl een mooie maat. De hoogte zie ik nog wel. Die is echt nog onduidelijk. Het waterkoelings gedeelte zal iets van 17cm hoog moeten worden (makkelijker werken enzo).
Ik zal morgen alles exact (op cm's natuurlijk, dus nog wel ongeveer, maar al heel precies op te tekenen) opmeten zodat we een bijna definitieve tekening kunnen maken.
Ik wil nl wel een beetje een goeie tekening maken die klopt met de maten. Waar kan ik dat het beste mee doen. Ik weet geen zak van beeld bewerking, maar wil er graag de tijd voor nemen om het uit te zoeken. Met welk progje kan ik alles mooi tekenen met maten enzo. Is autocad 2002 goed?
alvasr bedankt.
oh ja, en van die lijst met namen enzo dat ik zei dat je thedolf vergeten was, ik was denk ik niet helemaal wakker denk ik.
ja daarom zouden ze ook naast elkaar moeten en niet boven elkaar, want dan kan de bovenste geen lucht aanzuigen van onderen.Op maandag 06 augustus 2001 23:34 schreef InterCC het volgende:
[..]
Denk bij het plaatsen van de voedingen wel om de in en out-take van de fans in de voedingen he!
hier is al veel over nagedacht, maar toch bedankt dat je het ff zegt
Ik denk dat de kast niet voor jouw geschikt is als je zoveel kritiek uit op alle dingen die we veranderd hebben tov een normale case. Ons doek is, om een ultieme tweakcase te maken die LOGISCH in elkaar zit en dus ook goed bruikbaar is en niet overbodig (zoals een extreem grote case, hier heb je gewoon niks aan).Op maandag 06 augustus 2001 20:42 schreef laupro het volgende:
Ik hoor/zie dat er best veel mensen zijn met waterkoeling, maar er zijn ook best veel mensen die geen waterkoeling hebben (meer denk ik) dus om nou een kast daar helemaal op in te stellen...
Het idee van 2 delen lijkt mij prima, je zet dan het waterkoelinggedeelte er gewoon onder en klaar met een paar boutjes vastdraaien en het is goed. Als je dus het waterkoelingsgedeelte (wat een woord) onder de standaardkast gezet, en dan komt de voeding hoger. Je hebt dan ook geen last van lekkages...
Als je geen waterkoeling hebt, OK, dan kan je onderin nog wat fabriceren (zoals extra hd racks ofzo.) maar deze case moet echt goed zijn en dan moet er een waterkoeling gedeelte ONDERAAN komen om zo het risico van kortsluiting door lekken te voorkomen.
Jij zal waarschijnlijk slimmer af zijn door een normale midi/full tower te kopen voor minder geld.
Op maandag 06 augustus 2001 23:40 schreef epsilon het volgende:
[..]
Op maandag 06 augustus 2001 23:42 schreef epsilon het volgende:
[..]
Epsilon houdt blijkbaar wel van een monoloogOp maandag 06 augustus 2001 23:47 schreef epsilon het volgende:
[..]
Er zijn toch nog wel andere mensen met kritiek? Moeten we dan alleen epsilon's kritiek bekijken?
WOrdt een goedkope case met zoveel reacties!
AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38
Owja, ik heb de Poll ook gedaan!
AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38
Verwijderd
is zo te zien goed gelukt, was "bijna" goed toch?Op maandag 06 augustus 2001 19:37 schreef thedolf het volgende:
Verbetering van mijn ontwerp. Uit 2 hoeken.
[afbeelding]
[afbeelding]
ff nog wat anders, ik vind niet dat je bij de volgende resultaten één winnende aan kunt wijzen, omdat de percentages vrij dicht bij elkaar liggen.
Zoals ik al eerder gezegd heb kun je de 5,25" en 3,5" slots modulair maken per 2 en de voorkant van de kast dicht. Iedereen kan dan zelf de voorkant van zijn eigen kast indelen en het aantal slots bepalen. Zodoende ontstaat er geen discussie meer over aantallen en plaats.Aantal 5,25" bays?
(verschil +11%)
Aantal 3,5" bays intern
(verschil +6%)
Aantal 3,5" bays extern
(verschil +16%)
Voor de rest vind ik dat iedereen een beetje consessies moet doen omdat je niet alles aan je eigen individuele wensjes kunt laten voldoen.
Echt megavet idee...
Ik vind toch WTX een beter plan omdat dit eenvoudig de makkelijkste (beste) oplossing is.
Voedingen onderin ownen, makkelijke acces en veeel ruimte bovenin voor fans (warmte stijgt).
Ook vind ik het waterkoelings gedeelte een prachtige oplossing (ook voor mij niet-waterkoeler) dit spoort mensen namelijk aan om waterkoeling te kopen omdat het eenvoudig in deze case is te monteren (geen geprop)
Ik vind 30cm breedte ook perfect. 2 HD-racks naast elkaar en 2 voedingen naast elkaar ownen
Welke materialen wilden jullie gaan gebruiken voor die case?
Ik vind toch WTX een beter plan omdat dit eenvoudig de makkelijkste (beste) oplossing is.
Voedingen onderin ownen, makkelijke acces en veeel ruimte bovenin voor fans (warmte stijgt).
Ook vind ik het waterkoelings gedeelte een prachtige oplossing (ook voor mij niet-waterkoeler) dit spoort mensen namelijk aan om waterkoeling te kopen omdat het eenvoudig in deze case is te monteren (geen geprop)
Ik vind 30cm breedte ook perfect. 2 HD-racks naast elkaar en 2 voedingen naast elkaar ownen
Het frame wordt RVS (roest vrij staal) en de beplating wordt Aluminium.Op dinsdag 07 augustus 2001 12:00 schreef Black_Adder het volgende:
Iemand heeft het idee van Titanium beplating al genoemd maar dat ligt op dit moment sowieso nog niet in ons tweakers-budget
Verwijderd
waarom zo weinig interne 3,5" drive bays??
3 is nooit genoeg... bijna iedereen heeft wel een raid 0 systeempje met nog z'n oude harde schijven erbij.. dat niet passen!
Dom hoor
3 is nooit genoeg... bijna iedereen heeft wel een raid 0 systeempje met nog z'n oude harde schijven erbij.. dat niet passen!
Dom hoor
Tsja.. niet iedereen is de gelukkige eigenaar van 2x 40 gig IBM 60 gxp zoals jijOp dinsdag 07 augustus 2001 12:37 schreef ShaDoW het volgende:
Dom hoor
* Mini-me heeft er 'maar' 1
als je goed opgelet hebt dan zie je dat er 6 aanwezig zijn en als dat niet genoeg is kan je met meccano nog wat extra dingen maken in het waterkoeling gedeelteOp dinsdag 07 augustus 2001 12:37 schreef ShaDoW het volgende:
Dom hoor
Verwijderd
ik had het ook niet over jou kastOp dinsdag 07 augustus 2001 14:14 schreef jadjong het volgende:
[..]
als je goed opgelet hebt dan zie je dat er 6 aanwezig zijn en als dat niet genoeg is kan je met meccano nog wat extra dingen maken in het waterkoeling gedeelte
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Aantal 5,25" bays?
(verschil +11%)
Aantal 3,5" bays intern
(verschil +6%)
Aantal 3,5" bays extern
(verschil +16%)
--------------------------------------------------------------------------------
wees gerust het zullen er wel 6 wordenOp dinsdag 07 augustus 2001 14:30 schreef ShaDoW het volgende:
[..]
ik had het ook niet over jou kast
quote:
Aantal 5,25" bays?
(verschil +11%)
Aantal 3,5" bays intern
(verschil +6%)
Aantal 3,5" bays extern
(verschil +16%)
* jadjong vind 3 veels te weinig nu we er toch de ruimte voor hebben
Misschien moeten we is gaan kijken hoeveel mensen zo'n kast willen, kan er ook iemand op die website iets maken waar je je kan opgeven en dan een nieuwsbrief ofzo.Op maandag 06 augustus 2001 23:47 schreef epsilon het volgende:
[..]
Ik denk dat de kast niet voor jouw geschikt is als je zoveel kritiek uit op alle dingen die we veranderd hebben tov een normale case. Ons doek is, om een ultieme tweakcase te maken die LOGISCH in elkaar zit en dus ook goed bruikbaar is en niet overbodig (zoals een extreem grote case, hier heb je gewoon niks aan).
Als je geen waterkoeling hebt, OK, dan kan je onderin nog wat fabriceren (zoals extra hd racks ofzo.) maar deze case moet echt goed zijn en dan moet er een waterkoeling gedeelte ONDERAAN komen om zo het risico van kortsluiting door lekken te voorkomen.
Jij zal waarschijnlijk slimmer af zijn door een normale midi/full tower te kopen voor minder geld.
Als dit er maar een paar hondered zijn dan mag je vergeten van wat ik eerst zei!
aangezien ik binnenkort eindelijk ook een nieuwe pc koop ben ik ook wel geintresseerd, ik zal hopelijk dit topic volgen, of zodra je met de verkoop start mag je mij een mailtje sturen (zie profile)
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik was die iemand. En hopelijk valt dit te bespreken als de kast echt wordt geproduceertOp dinsdag 07 augustus 2001 12:26 schreef Mini-me het volgende:
Iemand heeft het idee van Titanium beplating al genoemd maar dat ligt op dit moment sowieso nog niet in ons tweakers-budget
Gezocht!
Router
ik denk dat titanium veel te duur is maar ik kan me vergissen, zou wel heel vet zijn
als jij weet wat titanium per M2 kost dan was je niet eens op het idee gekomenOp dinsdag 07 augustus 2001 17:37 schreef thedolf het volgende:
[..]
Ik was die iemand. En hopelijk valt dit te bespreken als de kast echt wordt geproduceert
er moet dan wel een Itanium processor in komen
Je vergist je niet. Tis duur maar ik zou er 150,- meer voor over hebben.Op dinsdag 07 augustus 2001 17:41 schreef bAdmuTs het volgende:
ik denk dat titanium veel te duur is maar ik kan me vergissen, zou wel heel vet zijn![]()
Gezocht!
Router
ligt eraan hoe hoog de prijs word, ik ga er geen 650,- aan uitgeven, word wel heel erg duur
Ik denk dat de meeste tot ongeveer max. F300,- willen gaan.
Verwijderd
Heeft iemand al een idee hoe dit project af te ronden? Volgens mij moet 1 persoon de eindverantwoordelijkheid krijgen voor het project, anders blijft het bij veel praat en geen actie (iets voor GraasGast? ).
Deze persoon zou dan IMHO het volgende op zich moeten nemen:
1. Een planning opzetten (
a. hoelang ideeen in te brengen via dit forum.
b. hoelang voor uitwerken ontwerpen
c. etc...
2. Poll doen voor uiteindelijke ontwerp
3. Op basis daarvan kast kiezen,
4. Ontwerp verder (laten?) concretiseren
5. Contact opnemen met fabrikant
6. etc...
Zomaar een schot voor de boeg, maar ik ben bang dat dit ondanks (of juist door) al het enthousiasme en de grote interesse dood gaat bloeden.
ps:
wat prijzen van titanium (was te lui om waarden om te rekenen naar resp. m^2, kg en Fl)
http://home1.gte.net/res045rd/sheetbig.html
Deze persoon zou dan IMHO het volgende op zich moeten nemen:
1. Een planning opzetten (
a. hoelang ideeen in te brengen via dit forum.
b. hoelang voor uitwerken ontwerpen
c. etc...
2. Poll doen voor uiteindelijke ontwerp
3. Op basis daarvan kast kiezen,
4. Ontwerp verder (laten?) concretiseren
5. Contact opnemen met fabrikant
6. etc...
Zomaar een schot voor de boeg, maar ik ben bang dat dit ondanks (of juist door) al het enthousiasme en de grote interesse dood gaat bloeden.
ps:
wat prijzen van titanium (was te lui om waarden om te rekenen naar resp. m^2, kg en Fl)
http://home1.gte.net/res045rd/sheetbig.html
plaatje van 38*30 cm kost 170,-
Jammer maar helaas.
Jammer maar helaas.
Gezocht!
Router
ik reageerde eigenlijk 2 keer, alleen na de laatste reactie was er al weer een nieuwe, en dus daar ook maar opgereageerdOp dinsdag 07 augustus 2001 09:10 schreef Mini-me het volgende:
[..]
[..]
[..]
Epsilon houdt blijkbaar wel van een monoloog
Er zijn toch nog wel andere mensen met kritiek? Moeten we dan alleen epsilon's kritiek bekijken?
dat verklaart alles
en ik had tot nu geen tijd meer om te reageren
die poll is niet helemaal juist, er wordt 300-400 gegeven, en dan 500 en meer.Op dinsdag 07 augustus 2001 17:53 schreef BlackBurn het volgende:
Ik denk dat de meeste tot ongeveer max. F300,- willen gaan.
ik vindt 400 al erg veel, maar ik denk dat hij tegen de 500 aan zal zitten. (we rekenen hoog, dan valt het altijd mee)
jij hebt volgens mij het topic niet gelezen:POp dinsdag 07 augustus 2001 19:30 schreef robgee het volgende:
strak plan!
mits de kosten niet te hoog zijn stap ik in!
Maar mooi dat je meedoet, dat drukt de prijs.
Verwijderd
Heb overigens niks meer gehoord van Graasgast.., aangezien Graasgast de connecties heeft lijkt het me wel handig dat hij zich gaat mengen in deze discussies en misschien wat meer inside info kan geven e.d.
we zijn bezig met hem te bereiken
Ik ga voor design 3 van Marc H. echt vet 
Maar dan zonder die fan bovenin.
deze dus.
Maar dan zonder die fan bovenin.
deze dus.
ik had in het begin gereageerd...
moet ik nu alle reacties afgaan om de final desings te gaan bekijken?
snik... daar heb ik ECHT geen zin in he..
maar goed
het zij zo...
ik ga even kijken
(sorry voor deze nutteloze post,is er toevallig een SITE.. dat is wat overzichterlijker)
moet ik nu alle reacties afgaan om de final desings te gaan bekijken?
snik... daar heb ik ECHT geen zin in he..
maar goed
het zij zo...
ik ga even kijken
(sorry voor deze nutteloze post,is er toevallig een SITE.. dat is wat overzichterlijker)
Voor de mensen die geen zin hebben de hele topic te moeten doorlezen, er is een site met een poll en alle designs. Poll sluit BTW op zondag om 24:00 uur
De Tweakers Droom Case
De Tweakers Droom Case
hoe zit het eigenlijk met:
- scherpe randen (worden deze afgebogen?)
- Gaten (mobo en dergelijke)
- verzending (ik neem aan dat er niet een stikkertje op komt en dat het daarna los verstuurt wordt... er zal toch wel wat schuim en foam aan te pas komen....
- verzending (ik neem aan dat er niet een stikkertje op komt en dat het daarna los verstuurt wordt... er zal toch wel wat schuim en foam aan te pas komen....
scherpe randen hebben we nietOp dinsdag 07 augustus 2001 20:33 schreef -Avenger- het volgende:
hoe zit het eigenlijk met:
gaten zitten er natuurlijk in(misschien nog een tray)
verzending:
doos is wel het minste wat we kunnen doen
Nou ik volg dit gedoe nu al een hele tijd, ik heb jammer genoeg zelf niet zo veel ideeen, maar zoals het er nu uitziet is dit echt een hele vette kast zo. Reken er maar op dat ik mee doen als er besteld gaat worden. Waar het geld vandaan komt zie ik dan wel weer. Wie weet ga ik wel ff de ABN-AMRO berover
Ik zal dit braaf blijven volgens en af en toe iets van me laten horen.
En voor iedereen die er zo veel werk instopt:
Keep up the good work
Wèh zedde gij??
de poll al ingevuld?Op dinsdag 07 augustus 2001 20:40 schreef Havocnl het volgende:
Nou ik volg dit gedoe nu al een hele tijd, ik heb jammer genoeg zelf niet zo veel ideeen, maar zoals het er nu uitziet is dit echt een hele vette kast zo. Reken er maar op dat ik mee doen als er besteld gaat worden. Waar het geld vandaan komt zie ik dan wel weer. Wie weet ga ik wel ff de ABN-AMRO beroverIk zal dit braaf blijven volgens en af en toe iets van me laten horen.
Keep up the good work
Tuurlijk dat heb ik al een paar dagen terug gedaan johOp dinsdag 07 augustus 2001 20:47 schreef jadjong het volgende:
[..]
de poll al ingevuld?
Wèh zedde gij??
Vet plannentje dit hiero. Ik was het laatst ook tegen gekomen maar niet zo veel tijd om te kijken. Maar heb nu ff gekeken en inderdaad allemaal een strak idee. Als het een goeie kast wordt (I'm sure it will
) dan doe ik ook zeker mee. Mits natuurlijk de prijs redelijk is. Heb ook weer wat meer geleerd. Wist niet eens dat WTX bestond man. ATX zuigt in vergelijking dan echt wel. En in een WTX kast kan daar gewoon een 'standaard' moederbord of moeten dat speciale zijn? En dat waterkoeling is ook zeker strak. Ga ik ook aan beginnen en kan mooi als ik zo'n kast heb gekocht 
Keep up the good work. Houden jullie trouwens ook een database bij met wie zo'n kast wil kopen? Zou wel handig zijn. En als het zo ver is dat jullie dan iedereen auto een mailtje kunnen sturen om op tijd te zijn voor de grote bestelling...
Keep up the good work. Houden jullie trouwens ook een database bij met wie zo'n kast wil kopen? Zou wel handig zijn. En als het zo ver is dat jullie dan iedereen auto een mailtje kunnen sturen om op tijd te zijn voor de grote bestelling...
Out of order...
goed idee ik zal es vragenOp dinsdag 07 augustus 2001 20:59 schreef Da_Killah het volgende:
Dit topic is gesloten.
![]()