Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Custom Tweakers Case Building?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.812 views sinds 30-01-2008

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

de airco mag je zelf doen, goed?
hij wordt ook zonder fans geleverd hoor :)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 12:40 schreef SuperGrumpy het volgende:
Allemaal leuke ontwerpen! Alleen met 300.000 koelers lijkt het net een vliegtuig :'( (het geluid)
Is het niet mogelijk een aircondition in te bouwen ipv van al die koelers. Ongeveer het zelfde A/C die in auto's zit. Dan moet de binnentemp wel 10 Celsius blijven :9
Dan een superdikke anti-geluid eromheen
zodat die muisstil is. De 5,25" boven en een hele zooi 3,5" onder (in-extern)
je hoeft niet alle gaten voor koelers te gebruiken, je hebt alleen de mogelijkheid om daar een koeler te plaatsen.

• jadjong
  • Niet online
(als het haalbaar is) komen er twee ontwerpen:
MIDI tower en een FULL tower zodat we daar geen problemen over hebben, maar dan moet dat natuurlijk wel kunnen i.v.m. de kosten

• Epsilon
  • Laatst online: 00:45

Epsilon

Op zondag 05 augustus 2001 00:43 schreef Mini-me het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem.. als je een pomp neemt zonder eigen voorraadtankje dan is hij veel minder groot dan als er een opslag ingebouwd zit (waar algauw een halve liter wat in zit).
reken maar op een reservoir die ongeveer 12x12x12 is (moet ongeveer 1,5 tot 2 liter inhoud hebben (anders zuigt ie lucht aan als je een groot systeem hebt, bij het aansluiten zit er geen water in je slangen nl)

• Epsilon

Epsilon

Op zondag 05 augustus 2001 12:40 schreef SuperGrumpy het volgende:
Allemaal leuke ontwerpen! Alleen met 300.000 koelers lijkt het net een vliegtuig :'( (het geluid)
Is het niet mogelijk een aircondition in te bouwen ipv van al die koelers. Ongeveer het zelfde A/C die in auto's zit. Dan moet de binnentemp wel 10 Celsius blijven :9
Dan een superdikke anti-geluid eromheen
zodat die muisstil is. De 5,25" boven en een hele zooi 3,5" onder (in-extern)
we hebben gekozen voor 120mm fans, omdat die op 7 of 5 volt nog best wel veel lucht verplaatsen, maar bijna geen geluid produceren

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 12:57 schreef epsilon het volgende:

[..]

we hebben gekozen voor 120mm fans, omdat die op 7 of 5 volt nog best wel veel lucht verplaatsen, maar bijna geen geluid produceren
het leuke is dat je mensen die geen ene F*ck geven om geluid, die dingen op 12 volt gaan draaien, reken maar dat er dan een tornado onstaat

Verwijderd

Precies, dus op die manier voor elk wat wils met dezelfde apparatuur :)

/me zit deze Tweakers Case wel zitten :9~

Verwijderd

/me wil toch graag een nieuw systeem gaan assembleren....

ik vote voor WTX...hoewel het een enigzins pro-WTX-page was heeft hij me toch wel overtuigd...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:01
WTX = Goed
Waterkoeling en LCD = Optioneel

Als je de kast meteen al met dingen volstopt die helemaal niet nodig zijn voor 75% van je klanten dan is dat zonde. Maak de kast dus of zo dat het er altijd in zou kunnen, of laat hget weg. Anders hoef ik die kast niet, want dan zit ik met veel ruimte waar ik nix aan heb. Ook moet je fans voorin altijd achter een dubbele voorkant plaatsen met een gatenkaas frontje. Anders wordt de lawaai alleen maar erger. Lever er dan standaard meteen isolatoe spul bij (gamma 9,95 1,5m2 ofzo) en de optie voor fannetjes. Ik denk dat je het of niet moet doen, of goed, anders dan verkoop je er relatief te weinig.

OW, en begin eens te denken aan een prijsje, wat zal het schatje gaan kosten, als dat namelijk toch al te hoog wordt, dan kun je meteen wel stoppen :(

Dus niet meteen zeggen dat ik negatief doe, maar denk daar ook aan, markt technisch moet het zin hebben. Nu zegt 90% ik wil wel, maar als er iets tegenvalt, of niet voldoende reden is om mijn kast weg te doen, dan blijf je er of mee zitten, of verkoop je er maar een paar.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 13:16 schreef nigelator het volgende:
WTX = Goed

Als je de kast meteen al met dingen volstopt die helemaal niet nodig zijn voor 75% van je klanten dan is dat zonde. Maak de kast dus of zo dat het er altijd in zou kunnen, of laat hget weg. Anders hoef ik die kast niet, want dan zit ik met veel ruimte waar ik nix aan heb. Ook moet je fans voorin altijd achter een dubbele voorkant plaatsen met een gatenkaas frontje. Anders wordt de lawaai alleen maar erger. Lever er dan standaard meteen isolatoe spul bij (gamma 9,95 1,5m2 ofzo) en de optie voor fannetjes. Ik denk dat je het of niet moet doen, of goed, anders dan verkoop je er relatief te weinig.

OW, en begin eens te denken aan een prijsje, wat zal het schatje gaan kosten, als dat namelijk toch al te hoog wordt, dan kun je meteen wel stoppen :(

Dus niet meteen zeggen dat ik negatief doe, maar denk daar ook aan, markt technisch moet het zin hebben. Nu zegt 90% ik wil wel, maar als er iets tegenvalt, of niet voldoende reden is om mijn kast weg te doen, dan blijf je er of mee zitten, of verkoop je er maar een paar.
het moet eigenlijk een soort klik systeem worden zodat mensen zoals jij(en ikzelf) dingen zoals LCD en waterkoeling eruit kunnen laten

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 13:16 schreef nigelator het volgende:
WTX = Goed

Daar ben ik het wel mee eens ik zou eigenlijk nu ook wel zo langzamer hand een schatting van de kosten willen zien als dat mogelijk is Graasgast?? Thnx :)

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 12:54 schreef jadjong het volgende:
(als het haalbaar is) komen er twee ontwerpen:
MIDI tower en een FULL tower zodat we daar geen problemen over hebben, maar dan moet dat natuurlijk wel kunnen i.v.m. de kosten
Hierom hebben we het al over een modulair systeem gehad, met afschuifbare delen:

Maak van je Midi-tower een big-tower in minder dan 10 seconden

(zou leuk zijn voor reclame :) ).

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 13:13 schreef Vyvre het volgende:
/me wil toch graag een nieuw systeem gaan assembleren....

ik vote voor WTX...hoewel het een enigzins pro-WTX-page was heeft hij me toch wel overtuigd...
Was ie pro WTX? Was nou echt niet de bedoeling. >:) >:).

Maar als je nadelen van WTX vind tov ATX dan zet ik die er meteen bij hoor.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 13:31 schreef Mini-me het volgende:

[..]

Hierom hebben we het al over een modulair systeem gehad, met afschuifbare delen:

Maak van je Midi-tower een big-tower in minder dan 10 seconden

(zou leuk zijn voor reclame :) ).
Het lijkt mij dan het verstandigste om die waterbak optioneel te maken en in de kast 2 gaten te maken voor de slangen. Zo moet niet iedereen meteen met waterkoeling beginnnen.

Gezocht!
Router

• Epsilon

Epsilon

Op zondag 05 augustus 2001 13:37 schreef thedolf het volgende:

[..]

Het lijkt mij dan het verstandigste om die waterbak optioneel te maken en in de kast 2 gaten te maken voor de slangen. Zo moet niet iedereen meteen met waterkoeling beginnnen.
Wel een goed idee, zullen we dan wel 2x 120mm aan de voorkant maken in het "midi-tower" gedeelte, zodat aan de airflow weinig te merken zal zijn als je geen "waterbak" hebt.
Maar alleen een gat voor de slangen?
en voor de airflow zonder de waterbak dan. moet er niet gewoon een groot gat (volle breedte en dan 15cm van de diepte (dus 30x15) op zo de airflow van de 2x120mm in de waterbak zijn gang te laten gaan,
zodat de 2x120mm aan de voorkant bij de hd's onnodig worden.

waar

Verwijderd

Ik vind frontjes geheel bestaand uit 5inch slots mooi: scsi racks e.d.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/1850.jpg

Ik wil iets als dit gaan bouwen -van aluminium.
Slechts 1 soort plaat nodig + zijwanden + frontstrips.
Het frontje bestaat geheel uit 4cm of 5cm strips waar je zelf slots van kunt fabriceren, of ventilatiegaten, of wat dan ook...
Door de drives 'gedempt in rubber' op te hangen is de herrie ook minder.

[Gedempt ipv gedempd?]

Verwijderd

Waarom de hdd's eigenlijk niet op hun zijkant? Ik heb het idee dat onder m'n hdd's het errug warm is, maar hoe dan ook,
sowieso vind ik dat er ongeveer 2 cm of meet tussen 2 hdd's moet zitten, en er moet genoeg ruimte naast een CD-rom speler zijn voor een eventuele extra fan, die krengen worden ook heet namelijk.
Heb effe een schetsje gemaakt die niet zo veel verschilt van de rest:
Afbeeldingslocatie: http://www.50hertz.net/images/schetsje.jpg

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 14:08 schreef augustus het volgende:
Ik vind frontjes geheel bestaand uit 5inch slots mooi: scsi racks e.d.

[afbeelding]

Ik wil iets als dit gaan bouwen -van aluminium.
Slechts 1 soort plaat nodig + zijwanden + frontstrips.
Het frontje bestaat geheel uit 4cm of 5cm strips waar je zelf slots van kunt fabriceren, of ventilatiegaten, of wat dan ook...
Door de drives 'gedempd in rubber' op te hangen is de herrie ook minder.
jij wil dus dat je eventueel ook 9 cdrom spelers kan plaatsen?

Verwijderd

jij wil dus dat je eventueel ook 9 cdrom spelers kan plaatsen?
Zou kunnen: 1 cdromspeler + 8 branders voor de 'thuiswerker'?

Maar flexibeler dan allemaal 5" slots kan niet.
En als je
-een display
-een floppydrive
-een baybus
-een cdromspeler
-een dvdspeler
-een brander
-drie harde schijven (achter drie slotplaatjes)
-een 12cm ventilator (achter drie slotplaatjes)
voor inbouwt is je front ook al snel (te) vol.

Afbeeldingslocatie: http://www.elanvital.com.tw/products/servercases/s-50/graphics/s50front_new.jpg
Dit ziet er mooi uit. Maar peperduur.

• Epsilon

Epsilon

dan krijg je een case van maar 15cm/20 breed!!
dit is dus iets wat absoluut niet kan. Jij kan het wel mooi vinden, maar het is absoluut niet praktisch
30cm wordt de maat, en daar is bijna iedereen het wel mee eens.

Verwijderd

Kun je niet beter zoveel mogelijk optioneel laten? D.w.z. veel bays ed. maar bijvoorbeeld niet teveel blowholes etc. dat soort dingen doet toch iedereen zelf?

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 14:40 schreef Marlboro het volgende:
Kun je niet beter zoveel mogelijk optioneel laten? D.w.z. veel bays ed. maar bijvoorbeeld niet teveel blowholes etc. dat soort dingen doet toch iedereen zelf?
De roostertjes moeten er toch echt wel inzitten. Want ik ga dan niet in zo'n kast zagen.

Gezocht!
Router

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
the magic word: voorgeperforeerde blowholes

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 14:47 schreef GraasGast het volgende:
the magic word: voorgeperforeerde blowholes
Helemaal mee eens.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Graasgast.
Heb je al enig id hoeveel dat gaat kosten?

Bij de productie van 1 exemplaar moet je al gauw rekenen op 10.000 piek.

Gezocht!
Router

Verwijderd

ff vraagje:

Is't eigelijk niet zo dat de leut in het modden van een case em zit in het aanpassen op de eigen wensen :? Dan moet je zelf ook nog wat moeite doen om 't netjes te maken om er dan mee te kunen showen en op te scheppen.

Als je nu een "standaard" tweakers case gaat maken die aan alle eisen voldoet (wat overigens best moeilijk is door zeer veel meningen), wat is er dan nog leuk aan om te modden? Moet je er toch nog een standaard ATX'je bij kopen om te modden.

Of mis ik hier de context van deze hele discussie? (en ja, ik volg deze draad al een poosje. Dus ik weet voor een groot gedeelte wat er gebeurt!)

• Epsilon

Epsilon

yep idd, denk ik ook

het materiaal zal denk ik 50,- kosten in totaal, want dat hebben ze wel liggen, 50,- lijkt wel veel maar RVS en alu is duur.

Ik weet niet of die gast zelf de machines instelt, want dan gaan er het salaris van die gozer eraf (als we met veel zijn, dan zal dat zowieso al niet zo heel veel zijn)

Ontwerpen van de exacte kast met verbindings punten zal het grootste probleem worden. Ik wil het best wel proberen, maar ik moet werken enzo en heb niet veel tijd. Met welk programma zou dat dan moeten, want je zal zelf ook een voorkeur hebben. Als iemand het hier van GoT het doet, gaan die kosten er ook nog af. Je zal zelf wel dingen aan moeten passen want een ontwerp is nooit helemaal perfect, en je komt altijd dingen tegen die niet passen, of niet uitvoerbaar zijn met de machine.

Hij zal in verschillende delen gemaakt moeten worden en dan dingen in elkaar gelast moeten worden (kan dit machinaal, het frame van RVS bedoel ik dan?).

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 14:56 schreef pdb het volgende:
ff vraagje:

Is't eigelijk niet zo dat de leut in het modden van een case em zit in het aanpassen op de eigen wensen :? Dan moet je zelf ook nog wat moeite doen om 't netjes te maken om er dan mee te kunen showen en op te scheppen.

Als je nu een "standaard" tweakers case gaat maken die aan alle eisen voldoet (wat overigens best moeilijk is door zeer veel meningen), wat is er dan nog leuk aan om te modden? Moet je er toch nog een standaard ATX'je bij kopen om te modden.

Of mis ik hier de context van deze hele discussie? (en ja, ik volg deze draad al een poosje. Dus ik weet voor een groot gedeelte wat er gebeurt!)
Je vergeet iets. Die kast zal maar een gelimiteerde oplage hebben van 50 (als dat al gehaald wordt). Daarbij komt nog dat het een modulair systeem wordt.
Het raam + lamp moet je erzelf in maken evenals de ledjes.
Denk dan nog eens aan LCD, winampknopje, IR, en baybus in moet.
Nog genoeg te modden lijkt me

Gezocht!
Router

• jadjong
  • Niet online
GraasGast!!!!!!!
kom naar tweakerscase.cjb.net en dan de chat box

* jadjong tis dringend

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 16:24
Mooi idee, ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe kast dus lees dit nu met intresse door, maar (weet niet of het al gezegd is, niet alles gelezen) blowholes zou ik met Fanguards afwerken ipv die geperforeerde gaten in bv die alu liankast, heb ze er in mijn huidige kast ook meteen weggezaagd (aopen bovenin) ivm geluid en airflow.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 15:20 schreef thedolf het volgende:
[..]
Je vergeet iets. Die kast zal maar een gelimiteerde oplage hebben van 50 (als dat al gehaald wordt). Daarbij komt nog dat het een modulair systeem wordt.
Het raam + lamp moet je erzelf in maken evenals de ledjes.
Denk dan nog eens aan LCD, winampknopje, IR, en baybus in moet.
Nog genoeg te modden lijkt me
ok, snap 't.
Trouwens, 'k vind het wel zeer sociaal van GraasGast datie iedereen bij het ontwerp betrekt B-), hij had het ook in z'n eentje kunnen doen en dan iedereen vertellen dat hij zo'n mooite kast heeft.

persoonlijk vind ik dat de WTX kasten goed voldoen en een goede indeling mogelijk maken van de rest van de kast.

• Mini-me
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 15:40 schreef pdb het volgende:

[..]

ok, snap 't.
Trouwens, 'k vind het wel zeer sociaal van GraasGast datie iedereen bij het ontwerp betrekt B-), hij had het ook in z'n eentje kunnen doen en dan iedereen vertellen dat hij zo'n mooite kast heeft.

persoonlijk vind ik dat de WTX kasten goed voldoen en een goede indeling mogelijk maken van de rest van de kast.
Hij heeft geen keus, je wil echt niet weten hoeveel werk het is om een stom stuk ijzer wat men 'case' noemt te ontwerpen. Op het moment zijn we nog echt niet ver in het proces, als we straks detail gaan ontwerpen dan komt het echte zware werk pas.

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 15:48 schreef Mini-me het volgende:

[..]

Hij heeft geen keus, je wil echt niet weten hoeveel werk het is om een stom stuk ijzer wat men 'case' noemt te ontwerpen. Op het moment zijn we nog echt niet ver in het proces, als we straks detail gaan ontwerpen dan komt het echte zware werk pas.
Als ie 10.000 piek over had dan zou ie ons er niet bij betrekken.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Waar blijft de nieuwe poll eigenlijk.....

• Mini-me
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 16:03 schreef Lomu het volgende:
Waar blijft de nieuwe poll eigenlijk.....
Ik heb hem net online gegooid.
Allemaal even voten aub!
Als cjb.net niet werkt, dan moet je hier zijn.

Poll is gemaakt door GhostKillah, die ik hierbij even bedank!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 14:52 schreef thedolf het volgende:
Graasgast.
Heb je al enig id hoeveel dat gaat kosten?

Bij de productie van 1 exemplaar moet je al gauw rekenen op 10.000 piek.
proest...dacht het niet... :)

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 16:29 schreef GraasGast het volgende:

[..]

proest...dacht het niet... :)
Hoeveel dan? Wordt wel eens tijd dat je een idee geeft van hoeveel het zou kunnen kosten.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Deze vind ik ook wel goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.spelletjes.f2s.com/Graasgast1klein.jpg
maar waarom doe je je mobo niet een cm of 20 naar boven zodat je kast weer wat kleiner kan. En met die breedte van je kast kan gemakkelijk een mobo, processorkoeling en een voeding naast elkaar.

In WTX zou dit misschien ook wel kunnen, maar dan zit je voeding achter je mobo...... wel makkelijk om je kabels weg te werken, niet voor airflow. Wel om misschien radiator achter mobo te plaatsen en 2 PSU's.

klein >:) voorbeeldje (ik hou wel van compact nl.)
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/indelingpckast.jpg
edit:

ff de buitenmaten van dit kastje breedte=250mm,hoogte=350mm,diepte=520mm

• Mini-me
  • Niet online
Prijs van een volledige case is niet te berekenen in dit stadium maar misschien zijn er prijzen bekend voor snijden/vouwen/boren en prijzen van RVS/aluminium?
Gaat de kostenberekening per handeling, per aanname of iets er tussenin?
Wat zijn gebruikelijke tarieven voor materialen en machines? etc.

Trouwens iedereen even posten he? :)

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 17:06 schreef Mini-me het volgende:
Prijs van een volledige case is niet te berekenen in dit stadium maar misschien zijn er prijzen bekend voor snijden/vouwen/boren en prijzen van RVS/aluminium?
Gaat de kostenberekening per handeling, per aanname of iets er tussenin?
Wat zijn gebruikelijke tarieven voor materialen en machines? etc.

Trouwens iedereen even posten he? :)
Het enigste wat ik weet is dat de machine al gauw 1000,- per uur kost en het instellen van die machine is niet goedkoop.

Gezocht!
Router

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33
ik heb een kleine opmerking over die poll over de computer en dan met name over de verschillen die daar worden aangegeven over atx en wtx. Er worden alleen maar positieve punten over wtx gegeven en niks positiefs over atx. Kan iemand hier ook ff wat info over geven.

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 17:10 schreef ajampaniki het volgende:
ik heb een kleine opmerking over die poll over de computer en dan met name over de verschillen die daar worden aangegeven over atx en wtx. Er worden alleen maar positieve punten over wtx gegeven en niks positiefs over atx. Kan iemand hier ook ff wat info over geven.
Ik heb nergens nadelen gevonden van WTX.
Als jij er kan vinden dan zet ik die er direct bij.

Gezocht!
Router

• Mini-me
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 17:04 schreef pdb het volgende:

klein >:) voorbeeldje (ik hou wel van compact nl.)
[afbeelding]
Ziet er goed uit, alleen moet er in jouw geval een aanschuifbaar deel voor waterkoeling gemaakt worden. Qua maten past het ook wel denk ik.
Hij staat op de site bij de andere ontwerpen!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

ja idd prima ontwerpje, alleen waterkoeling er ff bij doen en misschien wat extra fans! voorde rest leuk!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• ajampaniki
Op zondag 05 augustus 2001 17:12 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ik heb nergens nadelen gevonden van WTX.
Als jij er kan vinden dan zet ik die er direct bij.
ja maar er staan helemaal geen positieve dingen over atx. zet dat er dan wel bij

• Mini-me
  • Niet online
We gaan er vanuit dat iedereen weet wat ATX inhoudt aangezien tegenwoordig alle Desktop pc's een ATX moederbord bevatten. Daarom noemen we alleen maar de verschillen t.o.v. WTX (en WTX moet natuurlijk een beetje worden uitgelegd).

Overigens WTX hoeft niet altijd het moederbord ondersteboven te hebben. Dit is geen deel van de WTX specificatie!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 17:39 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

ja maar er staan helemaal geen positieve dingen over atx. zet dat er dan wel bij
Die zijn er ook niet!
En als je ze beter weet, meld dan ff de voordelen van ATX. Dan neem ik ze op in de site en dan is iedereen tevreden.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 17:46 schreef Mini-me het volgende:
Overigens WTX hoeft niet altijd het moederbord ondersteboven te hebben. Dit is geen deel van de WTX specificatie!
Net wel. Het belangrijkste van WTX is dat de processor zo ver mogelijk onderaan zit ivm de koeling.

Alleen de plaats van de voeding staat niet vast.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 16:31 schreef thedolf het volgende:

[..]

Hoeveel dan? Wordt wel eens tijd dat je een idee geeft van hoeveel het zou kunnen kosten.
Dit vraag ik dus al 3 keer. Ik denk dat je het beste even kunt aangeven in wat voor een prijsklasse we zitten want anders heeft het toch weinig nut dit draadje voort te zetten als aan het einde iedereen het toch te duur vind. Alvast bedankt Graasgast :)

Verwijderd

Nog ff wat:

Waarom intergreer je bij een grote kast niet meteen je boxen in het geheel. (bij mij beetje moeilijk met een 600W subwoofer ter grootte van een Aopen HQ45 kast >:), m'ja is idee.)
Voor de LAN'ers onder ons ist misschien een idee om je LCD monitor te kunnen integreren in een zijpaneel van je kast. Wordt wel een zwaar geheel, maar dan heb je ook alles bij de hand.

Of begin ik nu een beetje door te draven met de integratie-ideeën :? Zal nog wel eens een aantal idee'tjes uittekenen.

• Mini-me
  • Niet online
Hehe leuk al die ideeen maar bedenk wel dat het een case is die geschikt moet zijn voor iedere tweaker, en hoeveel mensen hebben er nou een subwoofer ter grootte van een Aopen om te integreren in hun case? ;)

Verwijderd

me >:)
maar ik bedoelde eigenlijk gewoon iets van 2*50W stereo boxies. Nemen niet zoveel ruimte in.

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 19:14 schreef pdb het volgende:
Nog ff wat:

Waarom intergreer je bij een grote kast niet meteen je boxen in het geheel. (bij mij beetje moeilijk met een 600W subwoofer ter grootte van een Aopen HQ45 kast >:), m'ja is idee.)
Voor de LAN'ers onder ons ist misschien een idee om je LCD monitor te kunnen integreren in een zijpaneel van je kast. Wordt wel een zwaar geheel, maar dan heb je ook alles bij de hand.

Of begin ik nu een beetje door te draven met de integratie-ideeën :? Zal nog wel eens een aantal idee'tjes uittekenen.
Dat gaat toch echt te ver. Bij de meeste lans mag je niet eens boxen meenemen, en als je ze dan nog eens integreerd? de geluidskwaliteit gaat zeker omlaag wat ik dus nooit wil. En een subwoofer creeert teveel trillingen.

Over die LCD in de zijkant. Niemand is zo gek dat ie zijn gloednieuwe scherm uitelkaar haalt om hen in zijn kast te plaatsen.

Gezocht!
Router

• jadjong
  • Niet online
PDB,

het moet nog wel betaalbaar blijven voor mensen die dat niet willen hebben

Verwijderd

Nadat deze discussie al enige tijd speelt en de ideeen van het 1 en ander zeer uiteen loopt van de wensen over deze case. Is het dan niet verstandig om alles op een rijtje te zetten. Zoals Peltier al wat eerder heeft gezegd om een aantal mensen aan te wijzen die alles in goede lijnen zet en uit alle wensen een aantal ontwerpen op cad niveau neer zetten.

op www.spelletjes.f2s.com staat al het 1 en ander, maar wat betreft de verdere ontwikkeling erg weinig.

Ik sta te popelen zoals je ziet.
You can count me in! >:) WTX is een prè!
Dus GRAASGAST hoe staan we ervoor??

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:42 schreef jadjong het volgende:
PDB,

het moet nog wel betaalbaar blijven voor mensen die dat niet willen hebben
Qua grootte van case moet je er dan wel rekening mee houden, toch?
Das weer een stukkie modden voor de echte liefhebbers, maar mod het wel passen.

Maar als natuurlijk niemand dat wil, hoef je er ook geen rekening mee te houden ;)

De leukste ideeën komen toch in een melige bui :+

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 19:54 schreef pdb het volgende:

[..]

Maar als natuurlijk niemand dat wil, hoef je er ook geen rekening mee te houden ;)

De leukste ideeën komen toch in een melige bui :+
Dan vond ik mijn id van ingebouwde asbak en bieropener wel wat handiger.

Gezocht!
Router

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 19:54 schreef pdb het volgende:

[..]

dat past niet in die kast van jou

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
ja laten we er boxen in gaan hangen. Lekker magnetisch in je kast. Zal je mainbord, videokaart en PCI kaarten leuk vinden :)

Verwijderd

discussie over wat wel en niet te doen, kun je eigelijk beter doen op http://tweakerscase.cjb.net/
maakt draadje wat gebruiksvriendelijker. Is chat ook voor bedoeld

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 20:28 schreef pdb het volgende:
discussie over wat wel en niet te doen, kun je eigelijk beter doen op http://tweakerscase.cjb.net/
maakt draadje wat gebruiksvriendelijker. Is chat ook voor bedoeld
Alleen is er dan later door anderen niet meer terug te lezen wat er is besproken...

• ajampaniki
waarom gaan jullie eigenlijk uit van atx en wtx. Als je je eigen kast maakt maak je toch je eigen "standaard".

Verwijderd

je moet toch ergens een voorbeeld / standaard vandaan hebben lijkt me...

imo is wtx t beste alternatief dan...als jij een andere standaard voor kasten wil ontwerpen ga je gang :)

Verwijderd

Nog ff bezig geweest:

- WTX is goede oplossing vanwege airflow in de kast (belangrijkste reden!);
- PSU's boven mobo omdat deze airflow kunnen bevorderen;
- 5,25" en 3,5" bays modulair maken per twee, zodat een ieder zelf kan kiezen hoeveel die er wil en op welke plaats. Einde discussie hoeveel en waar :) (Front moet dan wel volledig gesloten zijn bij aflevering)
- Breedte heb ik in tweeën gedeeld: 1. mobo is gemakkelijker bereikbaar vanaf zijkant; 2. modulaire slots kunnen worden bevestigt; 3. ruimte "achter" moboplaat (+85mm intern) kan worden gebruikt voor: a.waterkoeling; b. hubjes o.i.d.; c. boxen of monitor ;); d. asbakken, aanstekers of flesopeners mogen ook :+

tekeningetje:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/pckastV2.jpg
kast is b=250mm, d=500mm, h=600mm

Ventilatoren naar behoeven toevoegen :9

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:28

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Begint erop te lijken, maar als we het water-koeling gedeelte los willen kunnen koppelen denk ik dat dat toch aan de onderkant moet.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:08

Marc H

- - Is wakker - -

Op zondag 05 augustus 2001 21:38 schreef pdb het volgende:
Nog ff bezig geweest:

- WTX is goede oplossing vanwege airflow in de kast (belangrijkste reden!);
- PSU's boven mobo omdat deze airflow kunnen bevorderen;
- 5,25" en 3,5" bays modulair maken per twee, zodat een ieder zelf kan kiezen hoeveel die er wil en op welke plaats. Einde discussie hoeveel en waar :) (Front moet dan wel volledig gesloten zijn bij aflevering)
- Breedte heb ik in tweeën gedeeld: 1. mobo is gemakkelijker bereikbaar vanaf zijkant; 2. modulaire slots kunnen worden bevestigt; 3. ruimte "achter" moboplaat (+85mm intern) kan worden gebruikt voor: a.waterkoeling; b. hubjes o.i.d.; c. boxen of monitor ;); d. asbakken, aanstekers of flesopeners mogen ook :+

tekeningetje:
[afbeelding]
kast is b=250mm, d=500mm, h=600mm

Ventilatoren naar behoeven toevoegen :9
Water achter het moederbord lijkt mij niet echt handig
kan je veel beter onderin in de kast hebben met het oog op lekken.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Epsilon

Epsilon

Op zondag 05 augustus 2001 18:38 schreef thedolf het volgende:

[..]

Die zijn er ook niet!
En als je ze beter weet, meld dan ff de voordelen van ATX. Dan neem ik ze op in de site en dan is iedereen tevreden.
zeg gewoon dat je PERCE WTX wil om "iets anders" te hebben. Nou begin je echt onzin uit te slaan. Geef dan ook gewoon de voordelen van ATX en de nadelen van WTX
de andere zijn allang besproken.
voordelen en nadelen ATX tov WTX

voordelen ATX: (nadeel WTX)
-voeding bovenin zodat de warmte niet bij de andere hardware komt.
-warme lucht bovenin de kast word afgezogen door de voeding.
nadeel Atx: (voordeel WTX)
-de kast staat meestal op de grond, waardoor de kabels van de hardware die op het bureau staat de kabels te kort kunnen zijn.
-de molex connectors zijn net iets slapper (net minder afstand) wat scheelt in de airflow.

• Epsilon

Epsilon

Op zondag 05 augustus 2001 21:49 schreef Marc H het volgende:

[..]

Water achter het moederbord lijkt mij niet echt handig
kan je veel beter onderin in de kast hebben met het oog op lekken.
klopt helemaal
MAAR IEDEREEN HOU ER NOU EENS REKENING MEE DAT ER EEN POMP IN HET RESERVOIR MOET EN DAT ER NOGEVEER 1,5 LITER WATER IN MOET, DUS GEEN PLATTE RESERVOIR MAAR EERSTE EEN VORM ALS EEN VOEDING, OF KUBUS.

lees nou eens het topic, of ga eens zoeken wat waterkoeling is en hoe het moet, dan krijgen we niet van die gare ontwerpen

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

:) net de poll ingevuld, en het is leuk om te zien dat nadat er uitleg over is geweest de wtx enorm in populariteit is gestegen.

Alleen jammer dat er geen ruimte voor de opmerkingen was. Daarom zal ik mijn wensen hier nogmaals opsommen.

Alhoewel de technische kant al uit en te na besproken is, wil ik ook wel wat cosmetische aanpassingen, zoals:
- verwisselbaar paneel in zijkant (voor eventuele logo's of blowholes)
- een blowhole aan de voorkant in de vorm van }:O of het GoT logo.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 12:25
Zo dat was een lading lezen zeg pfwwww

maar effin zag een paar hele mooie oplossingen die volgens mij nog niet uitgewerkt zijn.

uitgaande van een wtx formaat (of variant)

Je mobo boven in de kast in het midden.
dan kan je achter je mobo de voeding kwijt en ook een aantal hardeschijfen.
Zorg wel dat je een kabel doorvoer hebt voor je mobo prik.

De kast word wel wat breder maar met de harde schijven op die plek heb je ook geen last van de kabels daarvan die in de weg zitten.

Als ik tijd heb zal ik ook eens wat tekenen.
p.s. welke proggels gebruiken jullie allemaal :?

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 22:17 schreef epsilon het volgende:

[..]

zeg gewoon dat je PERCE WTX wil om "iets anders" te hebben. Nou begin je echt onzin uit te slaan. Geef dan ook gewoon de voordelen van ATX en de nadelen van WTX
de andere zijn allang besproken.
voordelen en nadelen ATX tov WTX

voordelen ATX: (nadeel WTX)
-voeding bovenin zodat de warmte niet bij de andere hardware komt.
-warme lucht bovenin de kast word afgezogen door de voeding.
nadeel Atx: (voordeel WTX)
-de kast staat meestal op de grond, waardoor de kabels van de hardware die op het bureau staat de kabels te kort kunnen zijn.
-de molex connectors zijn net iets slapper (net minder afstand) wat scheelt in de airflow.
Dat is pas onzin. De voeding is bij WTX meestal bovenaan. Alleen in mijn ontwerp is dat niet het geval.

edit:

Net ff op mijn site gekeken of er misschien verwarring kan ontstaan.
Maar er staat helemaal NERGENS dat de voeding onderaan zit.
Sterker nog, het staat erbij dat de voeding bovenaan zit. Daar gaan je voordelen van ATX
Conclusie: uitgeluld

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Je mobo boven in de kast in het midden.
dan kan je achter je mobo de voeding kwijt en ook een aantal hardeschijfen.
Is helaas onmogelijk omdat de voeding ook lucht nodig heeft
Als ik tijd heb zal ik ook eens wat tekenen.
p.s. welke proggels gebruiken jullie allemaal :?
Bryce
Autosketch
autocad
Paint

Gezocht!
Router

• Epsilon

Epsilon

Op zondag 05 augustus 2001 22:53 schreef thedolf het volgende:

[..]

Dat is pas onzin. De voeding is bij WTX meestal bovenaan. Alleen in mijn ontwerp is dat niet het geval.
dan maak je ff een tekening waar de voeding(en) bovenaan zit(ten). (want waar doe je nou moeilijk over, vertel dat nou es.), je maakt OF een goeie tekening, OF je gaat akkoord met een ander ontwerp

waar heb je die 3d tekening mee gemaakt trouwens?

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 22:59 schreef epsilon het volgende:

[..]

dan maak je ff een tekening waar de voeding(en) bovenaan zit(ten). (want waar doe je nou moeilijk over, vertel dat nou es.), je maakt OF een goeie tekening, OF je gaat akkoord met een ander ontwerp
Die foto staat op mijn site. Die foto waar ATX en WTX worden vergeleken. Ik zal voor jou zelfs even naar andere foto's kijken.
En mijn ontwerp is een gemodde WTX. Geen echte dus.
waar heb je die 3d tekening mee gemaakt trouwens?
Die heb ik niet gemaakt maar Marc_H. Hij gebruikt Bryce. (een progje waar ik geen bal van begrijp.

offtopic:
Ik heb een nieuw ontwerp gemaakt adhv jou (terechte) opmerkingen. Van mijn eerste ontwerp klopt idd niet veel.

Gezocht!
Router

• l.d._
  • Laatst online: 16-11 12:25
Op zondag 05 augustus 2001 22:56 schreef thedolf het volgende:

Is helaas onmogelijk omdat de voeding ook lucht nodig heeft
shit lastig uitleggen zonder tekening

maar wat ik bedoel is je mobo de kast in 2 laten delen.
aan de ene kant alle insteek kaarten (passen maar aan 1 kant in je mobo :) )
en de andere kant de voeding(en) en een aantal hdd racks natuurlijk ook met koeling.

dan onder in de waterkoeling over de hele breedte.
Voor aanzicht.
_______
|...#....|
|...#....|
|...#....|
|...#....|
|...#....|
|.........|
|.........|
--------

links van de het mobo (#) de voeding en hdd's rechts heb je de insteek kaarten.
en onderin ruimte voor water koeling of andere zooi.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• Epsilon

Epsilon

ik zal ook een bryce tekening maken
ik zal het gewoon maar proberen, ik heb er nog nooit van gehoord, laat staan mee gewerkt.
maar goed
ik ga er mee kappen want ik moet weer es vroeg op (ja deze kast moet ook betaalt worden :P)

• Cloontje
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

ik heb mijn idee al eens eerder gegeven maar ik dacht nu eigenlijk is veel cooler als het ding 2 bij 2 bij 2 meter doet heb in idergeval wat ruimte, en inbouwen is een maken je stapt zo in de kast. Ook leuk om je beelscherm in te zetten en er zelf in te gaan zitten retecool. :9~

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

eej jaapie je zit een beetje loos te blaten probeer een beetje serieus mee te denken anders wordt het topic misschien wel gesloten

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Mini-me
  • Niet online
AUB wel een beetje ontopic blijven en serieuze antwoorden geven. Voor dit soort opmerkingen kun je de chat joinen (url=http://www.tweakerscase.cjb.net)

• Mini-me
  • Niet online
Komop mensen topic lijkt ineens doodgevallen. Niemand die aan de hand van de poll de perfecte kast kan uittekenen? Er zijn al wat erg geschikte voorbeelden langs gekomen dus die personen zou ik hierbij willen vragen: pas je ontwerp aan, zodat hij voldoet aan de poll!

Het gaat goed met de poll trouwens, er is al meer dan 175 keer gestemd. Voor de mensen die nog niets ingevuld hebben: stem nu het nog kan!
Er is nog niet besloten wanneer de poll gaat sluiten maar reken er op dat het binnen een week is.

Verwijderd

Ik heb alles eens bekeken (nou ja, beetje door de thread heen gerend, hij is zo groot) en heb een aantal dingen gezien die ik erg vernieuwend vind. Misschien moeten we case-makers wel eens uitnodigen om in deze thread en op de site te kijken, ik bedoel, dit is toch gratis doelgroep onderzoek, compleet met poll !

ik denk dat er een aantal dingen zijn die je er beter wel in kan doen en daarbij niet naar de poll kijken. Laat ik een voorbeeldje geven : 4 interne gekoelde hardeschijf bays doen niemand kwaad, en als je ze niet gebruikt, dan kan die koeling de rest van je systeem koelen. Maar als je graag raid met 4 schijven wilt zoals ik, heb je tenminste die mogelijkheid. Hetzelfde geld voor plek voor waterkoeling : gebruik je geen waterkoeling, dan heb je wat lege ruimte onderin, so what ?

Een WTX kast kijkt me ook de logische keuze, vergeet de naam van dit forum niet : wij willen airflow !

Ook denk ik dat je beter geen raampjes in de case kan maken of andere overbodige gaten. de mensen die raampjes willen kunnen die zelf later bijmaken en mensen die geen raampje willen zoals ik hebben er dan geen last van. Een klein tekentje ala "tweakers limited edition" is natuurlijk wel heel cool :)

• Mini-me
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 12:52 schreef Tijmentje het volgende:
[..]
Een klein tekentje ala "tweakers limited edition" is natuurlijk wel heel cool :)
Goed plan ik noteer het :)

Verwijderd

Ik vindt dat inderdaad een goed idee. Niet meer speculeren maar actie ondernemen kwa mensen aanwijzen die het project op zich nemen. Ik weet dat er nog wat tijd overheen gaat wanneer er uiteindelijk wordt geproduceerd, maar de tijd om een aantal mensen die dit project op zich willen nemen is nu aangebroken.

• Mini-me
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 13:04 schreef Chan het volgende:
Ik vindt dat inderdaad een goed idee. Niet meer speculeren maar actie ondernemen kwa mensen aanwijzen die het project op zich nemen. Ik weet dat er nog wat tijd overheen gaat wanneer er uiteindelijk wordt geproduceerd, maar de tijd om een aantal mensen die dit project op zich willen nemen is nu aangebroken.
Volgens mij is er al een aantal personen min of meer 'aangewezen' om zich bezig te houden met de beslissingen. De personen die redelijk actief zijn:

*GraasGast (topicstarter, design)
*McFlipp (website, hulp van Ghostkillah voor de poll)
*Millennium (chatroom)
*Jadjong (designs in Bryce)
*Marc H (idem)
*The Dolf (designs + uitleg over WTX)
*Ikzelf (website [praten over jezelf hoort niet maargoed])
(kan zijn dat ik mensen vergeet, sorry dan alvast :)).

Verder zijn in deze thread vrij actief (en dus misschien geschikt voor de 'leiding'?)
*Epsilon
*Pdb
*The Ghost
*InterCC
*bAdmuTs

Verwijderd

Hmmz,

Heb ik nergens gelezen, waarschijnlijk weggedronken.. :Z, dit soort berichten doen me deugt! misschien handig om ook mee te nemen op de site.

• Mini-me
  • Niet online
Hehe met aangewezen bedoel ik dat ze zelf hebben laten blijken wel interesse te hebben, anders reageren ze niet zo vaak :)

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 23:29 schreef Cloontje het volgende:
ik heb mijn idee al eens eerder gegeven maar ik dacht nu eigenlijk is veel cooler als het ding 2 bij 2 bij 2 meter doet heb in idergeval wat ruimte, en inbouwen is een maken je stapt zo in de kast. Ook leuk om je beelscherm in te zetten en er zelf in te gaan zitten retecool. :9~
dat noemt men een gangkast en is geen goed idee voor deze draad

Verwijderd

Interesse is er zeker gezien de aantal posts, en misschien wordt het wel een massaproduktie! :P

Even een opmerking op de tekening van GRAASGAST
de breedte van de kast is erg matig gezien dat de wensen van 2X 12 mm fans naast elkaar komen. ik zou zeggen 30 mm in plaats van 20 mm. Ziet er ook wat robuuster uit >:)

Verwijderd

|:( centimeters natuurlijk [grrr]
Het is maandag, vergeef het me..

• Mini-me
  • Niet online
In mijn case passen wel 10000000 12mm fans ;)

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/wtxpoll.jpg

Heb hem gerenderd met plexiglas front en zijkant, om beter een indruk van grootte en indeling te geven.

Dit design is gebaseert op de poll, maar is niet precies volgens de poll:

TUSSENTIJDSE RESULTATEN!

Form Factor? ATX : 42.27% WTX: 57.73%
Ja, hij is WTX

Grootte case? Midi : 15.46% Midi/Full: 34.54% Full: 35.05% Mega: 14.95%
Tis een full tower, de maten van mijn design zijn: breed 25, hoog: 60 diep: 50

Aantal 5,25" bays? 4 : 32.47% 5: 23.19% 6: 44.33%
Aanwezig

Aantal 3,25" bays intern 3 : 30.93% 4: 23.71% 5: 23.71% 6: 21.65%
zijn er 6 geworden, omdat ik 2 aparte rekjes van 3 gemaakt heb.

3,25" bays intern voorin Ja : 92.78% Nee: 7.22%
Check!

3,25" bays intern achterin Ja : 55.15% Nee: 44.84%
niet kunnen doen, geen ruimte

Aantal 3,25" bays extern 1: 59.79% 2: 40.21%
Had de ruimte voor 2, dus 2 gedaan

Front intake aantal fans 1 x 8 cm : 12.37% 2 x 8 cm: 17.52% 1 x 12 cm: 27.83% 2 x 12 cm: 42.27%
Check!

Front intake fans voor hdrack: 0 : 21.13% 1: 50.51% 2: 28.35%
Omdat ik 2 aparte racks heb, 2 fans

Ruimte voor fan in achterplaat boven mobo: Ja : 91.75% Nee: 8.25%
Check!

Removable mobo tray: Ja : 74.74% Nee: 25.26%
Komt erin! (alleen nu nog niet te zien)

2x 80mm fan loodrecht op cpu en insteekkaarten in zijpaneel? Ja : 63.92% Nee: 36.08%

Case modulair opgebouwd: Ja : 90.21% Nee: 9.79%

- Indien ja: - HD racks verplaatsbaar: Ja : 83.5% Nee: 16.49%

-HD/CD via snelkoppeling eenvoudig te monteren:Ja : 85.05% Nee: 14.95%

Apart waterkoeling onderdeel: Ja : 67.01% Nee: 32.99%
Niet gedaan, wordt volgens mij niet mooi

Window in zijkant tegenover mobo: Ja : 58.76% Nee: 41.24%
Hoewel bijna 60% het wil, heb ik daar nog geen ontwerpen voor gedaan. Ik ben er namelijk op tegen om 2 redenen. 4 op de 10 zijn tegen, en ik wil het zelf doen.

Ruimte voor aantal voedingen: 1 : 37.63% 2: 62.37%
Check!

Voeding plaats: Bovenin : 64.95% Onderin: 35.05%
Bovenin is een leuk idee, maar past gewoon niet in het design

Er waren wat vragen geweest op chatkanaal of ik mijn bryce design als file wilde posten: bij deze

• BlackBurn
  • Laatst online: 28-11 15:28

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Kijk dat begint erop te lijken :)
Thx Marc_H, dat is nou precies wat ik in ged8te had :7

edit:

Mark moest met een C :)

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Ik weet niet echt of de voeding een belangrijke factor van warmte in de kast heeft, zo ja wordt deze in de tekening van Marc niet echt goed gekoeld. Is het ook niet beter om de voeding op de bodem te plaatsen, aangezien er toch redelijk wat plaats is voor waterreservoir. daarbij uitgaande van een kubus vormig waterreservoir.
Zo wordt ie een stuk stabieler denk ik dan een hangende voeding.
Of loop ik weer voor de zoveelste X loos te ouwehoeren.. :?

Hij ziet er wel gelikt uit! B-)

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Op maandag 06 augustus 2001 15:25 schreef Chan het volgende:
Ik weet niet echt of de voeding een belangrijke factor van warmte in de kast heeft, zo ja wordt deze in de tekening van Marc niet echt goed gekoeld.

Hmm, met die 2x 12 cm worden ze echt wel gekoeld, en ze worden niet echt warm

Is het ook niet beter om de voeding op de bodem te plaatsen, aangezien er toch redelijk wat plaats is voor waterreservoir. daarbij uitgaande van een kubus vormig waterreservoir.
Zo wordt ie een stuk stabieler denk ik dan een hangende voeding.
Of loop ik weer voor de zoveelste X loos te ouwehoeren.. :?
Ik heb ze juist niet onderaan gezet met het oog op 3 dingen:
1) De afstand naar de bovenste 5.25 sloten
2) De afstand naar het moederbord
3) zo kan er bij een kleine lekkage geen water in de powersupply komen.

Hij ziet er wel gelikt uit! B-)

• Avenger84
  • Laatst online: 04-11 15:16
ik vind bovenstaande kast erg mooi...
maar...

er is nog redelijk veel ruimte onder in de kast voor waterkoeling, daar zou best een radiator kunnen komen en dan aan de achterkant ook nog 2 120mm fans, dan heb je pas goeie airflow voor die radiator..

....

Verwijderd

Aha, smart thinking!
Ik ben overtuigd!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Even een paar vraagjes:
de 3,25" bays extern. wat wordt hier mee bedoelt? (dat je buiten je kast harddisks kan plaatsen (vermoed ik), maar waarom moet daar met het case ontwerp rekening gehouden worden?

de voedingen moeten die van een gelijk wattage zijn (of zijn er dingen waar je op moet letten bij het plaatsen van twee voedingen?)

Leuk, al die proppelors in je kast. Maar zit er hier nou niemand met het technisch vernuft om met zo min mogelijk fan's een zo optimaal resultaat te krijgen (al die fan's moeten toch aangestuurd worden door de voeding, die dan weer meer warmte produceert lijkt mij)

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Area53
  • Laatst online: 18-10 21:22

Area53

I'am lost in space!!

Op maandag 06 augustus 2001 16:12 schreef MrE het volgende:
Even een paar vraagjes:
de 3,25" bays extern. wat wordt hier mee bedoelt? (dat je buiten je kast harddisks kan plaatsen (vermoed ik), maar waarom moet daar met het case ontwerp rekening gehouden worden?

de voedingen moeten die van een gelijk wattage zijn (of zijn er dingen waar je op moet letten bij het plaatsen van twee voedingen?

Leuk, al die proppelors in je kast. Maar zit er hier nou niemand met het technisch vernuft om met zo min mogelijk fan's een zo optimaal resultaat te krijgen (al die fan's moeten toch aangestuurd worden door de voeding, die dan weer meer warmte produceert lijkt mij)
3,25" bays extern = FLOPPY drive

aangestuurd worden door de voeding = die hang toch al in je kast dus dat is geen probleem.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 16:12 schreef MrE het volgende:
Even een paar vraagjes:
Das voor de diskette en zip drive e.d. neem ik aan.
de voedingen moeten die van een gelijk wattage zijn (of zijn er dingen waar je op moet letten bij het plaatsen van twee voedingen?
Hoeft volgens mij niet dezelfde te zijn (is wel mooier), om al die fan's en misschien een peltier aan te sturen is het wel verstandig om een 2e voeding erin te bouwen.

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 12:30

Plux

Team KVM

iig 1 dingetje over het ontwerp van Marc_H:

Die fan bovenin lijkt mij weinig nut hebben want als ik het goed zie zitten er allemaal insteekkaarten voor..

maar ik kan mij vergissen :)

the brain is money, the body is honey

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.