Droogbouw vloerverwarming.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:31
Pusherman_ schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:51:

• bestaande houten vloer
• Droogbouw systeem (bijv. HeatBoard W / MAGNUM DBS10)
• afdeklaag (twijfel: MDF vs gipsvezel)
• click PVC of laminaat
  1. Is click PVC op dit soort droogbouw systemen überhaupt verstandig, of af te raden?
  2. zijn er naast HeatBoard W, MAGNUM DBS10 nog andere systemen die qua prijs/hoogte/gemak aan te raden zijn?
Alvast bedankt voor jullie input en meedenken!
N=1, in mijn huis op de houten verdiepingsvloer is in 2018 osb of multiplex aangebracht en daarbovenop droogbouw VV van WARP. Verder is het afgegoten met egaline en daarna clikcPVC. Onze vloeren waren niet bijzonder stevig (bouwjaar 1928), maar tot nu toe geen seconde spijt van de WARP en clickPVC. We hadden een aannemer die VV deed en afgoot. De PVCman doet daar dan nog zelf ook eens egaline overheen, dus glad was het wel. Die vakmannen vonden elkaars werk niet heel goed. Afgelopen jaar hebben we de begane grond gedaan en hebben het daarom allemaal aan één partij uitbesteed.

• mike--ie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:12
Laurences schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:56:
[...]

Poeh, ziet er super strak uit. Vraagje over de freesdiepte: ik lees bij zowel de knauf brio 23 als bij de fermacell variant dat de max freesdiepte 15 mm zou zijn. Is er bij jou precies 16 mm gefreesd en de leiding erin, of ligt er misschien toch een dunnere leiding in?
Er zit zeker 16mm leiding in. Volgens Braakman is dit goed te doen in Brio Knauf 23 mm maar niet in Fermacell (omdat dat eigenlijk twee verlijmde platen zijn).

Inmiddels ook begonnen met opstoken; gaat allemaal nog goed!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

mike--ie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:05:
[...]

Er zit zeker 16mm leiding in. Volgens Braakman is dit goed te doen in Brio Knauf 23 mm maar niet in Fermacell (omdat dat eigenlijk twee verlijmde platen zijn).

Inmiddels ook begonnen met opstoken; gaat allemaal nog goed!
Heb je alles uitbesteed aan Braakman? Wat waren de kosten per m2 ongeveer?

• mike--ie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:12
Beekforel schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:16:
[...]

Heb je alles uitbesteed aan Braakman? Wat waren de kosten per m2 ongeveer?
Ik heb de OSB- en Brio Knauf-platen zelf gelegd; prima te doen met wat hulp en een goede invalzaag.

De platen besteld via online-vloerverwarming.nl (blijkbaar onderdeel van Braakman).

Voor het frezen + leggen leiding + aansluiten op verdeler was ik EUR 20,40 (incl. btw) per m2 kwijt.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste