Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:37
D-e-n schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:11:
[...]

Tnx. Op de website van het ziekenhuis staat dit:

[...]

Dat suggereert dat het wel in orde komt maar die onzekerheid is gewoon irritant. De drie waar het contract al wel mee rond is (Zilveren Kruis, VGZ, Caresq) wil ik eigenlijk gewoon niet (meer). Onder Caresq hangt Promovendum dat haar verzekeringen labelt met "voor hoger opgeleiden". Voor mij ook al een gevalletje "pure evil".

[...]

Jouw opmerking zag ik later. Spaarne is met de meeste verzekeraars dus nog in gesprek. De drie waar men wel rond mee is (waaronder de twee grote jongens) zijn volgens mij eerder de drie die je niet wilt als je de macht van verzekeraars wil breken.

[...]

Vraag is wat er gebeurt als de onderhandelingen niet rond komen.
Promovendum adverteert niet meer met “voor hoger opgeleiden”. Dit is verkapte risicoselectie en mag niet.

Verder vraag ik me af of je de “macht” van de zorgverzekeraars breekt door niet naar 1 van de grote 3 te gaan? Is de rest anders dan? En wat wil je precies breken?

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10:03
Bart-Willem schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:43:
Al gedaan: beiden (zit bij een oefentherapeut en een fysio) wel met VGZ, 1 van de 2 wel met CZ (degene die het niet heeft, heeft volgens CZ een praktijkruimte die 1m2 te klein is en daarom geen contract mogelijk), en 1 van de 2 wil geen contract met DSW (waarom weet ik niet), maar als het goed is vergoedt DSW wel gewoon het standaardtarief van 30 Euro geloof ik. :P
Dan doe je dus DSW?
CZ doet inderdaad vaak moeilijk van wat ik heb gehoord, met allemaal extra regeltjes waar aan moet worden voldaan, want anders is er volgens hun geen goede zorg mogelijk en willen zij ook maar een bepaald percentage van het gemiddelde gecontracteerde tarief vergoeden.
Aan de andere kant heb je dan weer dat diezelfde praktijken door andere zorgverzekeraars als '' plus praktijk '' of '' top zorg '' o.i.d. worden bestempelt, dus ja... 7(8)7

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zit meer @ oefentherapeut dan @ fysio, dus dan maakt het weer niet heel veel uit op zich (CZ vergoedt dan wel iets, maar max 80% ofzo). Eigenlijk moet ik zien te achterhalen waarom de oefentherapeut geen contract met DSW meer wil (had ze voorheen wel), maar dat wordt lastig in een paar dagen tijd. :+

Volvotips.com

• Student126
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 30-01 15:55
Dit jaar ga ik het anders aanpakken! Ik heb een basisverzekering van CZ met een eigen risico van 885. Maar heb nu daarnaast ook een ongevallen verzekering voor tand en fysio afgesloten bij ixorg. Ik sport veel en heb wel eens last van een blessure. Stel ik heb een blessure dan kan ik naar de fysio, bij de goedkoopste fysio verzekering krijg ik maar 6 behandelingen vergoed. Bij ixorg 20!

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik ben over naar Zekur, gewoon zekur met het aanvullend pakket inclusief reisverzekering. Voor 135,95 per maand 75% tandartsverzekering tot €500, fysio tot €500, €100 brilvergoeding. Voor €101,95 had ik ook de basisverzekering kunnen nemen en 34 x 12 = €408 kunnen besparen.

De tandarts ga ik sowieso wel 2x zien volgend jaar en dan kan ik meteen mijn gebit wat uitgebreider laten reinigen. De bril ga ik sowieso claimen. En fysio heb ik dan achter de hand voor het geval dat. Andere labels zijn duurder als ik de vergelijkers zo bekijk.

• Oekol
  • Laatst online: 07:38

Oekol

waka waka hey hey

Wilde best via zorgkiezer afsluiten om bij anderzorg te blijven met een extra 12 euro korting. Alleen kan ik dan geen maximale eigen risico aanvinken en als ik terug ga denk ik dat hij niet goed gaat registreren.

Dan maar gewoon via de anderzorg website. Net met Anderzorg gebeld en ik werd binnen 1 seconden te woord gestaan door iemand. Ik schrok er van, ook verteld aan die vrouw haha. Ze gaan op 10 januari de run draaien voor de automatische incasso als je voor een jaar vooruit betaald. Dikke prima. Komend jaar voor 999,60 euro verzerkerd. Nu nog 1 polis zoeken voor vrouwlief, volgend jaar kan maar zo een mooi jaar worden met zwangerschap, dus we kijken naar wat meer dekkende polissen. Straks dit topic even doorlezen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:40

t_captain

Moderator General Chat
Bij (aanstaande) zwangerschap is het verstandig om de polis van de vrouw uit te breiden en geen extra risico te kiezen daarop.

Ook met kinderen in huis is het handig als een van de ouders een war uitbebreidere dekking heeft. De kinderen profiteren mee van die ruimere dekking. Denk aan orthodontie etc.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:38
t_captain schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:09:
De kinderen profiteren mee van die ruimere dekking. Denk aan orthodontie etc.
Dat hangt heel erg van de verzekering af. Zo valt bij DSW het kind onder het pakket van de polishouder en niet degene met het hoogste pakket. Bij Menzis moet je voor orthodontie je kind aanvullend (per kind) verzekeren (en kost vanaf 10jaar ook premie voor die aanvulling). En dit zijn de zaken die ik heb uitgezocht en bij andere verzekeraars vast nog meer van die uitzonderingen.

Ga dus nergens vanuit, maar controleer goed de voorwaarden.

• Oekol
  • Laatst online: 07:38

Oekol

waka waka hey hey

Bij (aanstaande) zwangerschap is het verstandig om de polis van de vrouw uit te breiden en geen extra risico te kiezen daarop.

Ook met kinderen in huis is het handig als een van de ouders een war uitbebreidere dekking heeft. De kinderen profiteren mee van die ruimere dekking. Denk aan orthodontie etc.
Dat klopt, we doen het apart van elkaar. Zij gaat inderdaad waarschijnlijk zilveren kruis zeker aanvullende 2 sterren verzekering doen met collectiviteit van mijn werk. Hebben ook Menzis, CZ en VGZ vergeleken. Kwam allemaal een beetje op hetzelfde neer. Sommige wat ziekenhuizen meer etc, Zilveren Kruis heeft alle ziekenhuizen rondom waar wij wonen voor zover we zagen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Bij naturapolissen, check
- niet alleen de ziekenhuizen maar ook andere zorgverleners
- bij ziekenhuizen: omzetplafonds of behandelplafonds

• JohanNL
Student126 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:38:
Dit jaar ga ik het anders aanpakken! Ik heb een basisverzekering van CZ met een eigen risico van 885. Maar heb nu daarnaast ook een ongevallen verzekering voor tand en fysio afgesloten bij ixorg. Ik sport veel en heb wel eens last van een blessure. Stel ik heb een blessure dan kan ik naar de fysio, bij de goedkoopste fysio verzekering krijg ik maar 6 behandelingen vergoed. Bij ixorg 20!
Die tandongevallenverzekering krijg je overal " gratis " bij en als alternatief voor de fysio heeft Just van CZ deze module: https://www.just.nl/zorgv...nde-verzekering-just-live

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:03
Iemand al de goedkoopste optie gevonden voor als je wél een gewoon ER wilt nemen?

@CyberMania Zou je de beginpost aan willen passen met de goedkoopste verzekeringen, anders heeft het helemaal geen zin om een topic te starten en vervolgens je niet meer te laten zien... 8)7

[Voor 54% gewijzigd door Cobb op 28-12-2019 14:42]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Joosie200
  • Niet online
Cobb schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:40:
Iemand al de goedkoopste optie gevonden voor als je wél een gewoon ER wilt nemen?
Ziezo: 83,25
Anderzorg: 85

Los van de korting bij jaarbetaling.

• BlueMotion
  • Laatst online: 01-07 20:57

Wat voor pakketten moet ik dan aan denken (bij zwangerschap) ik kom niet verder dan evt een beetje fysio, maar niets zwangerschap/bevallingsgerelateerd. Of ik moet (De Friesland) al voor het allerduurste pakket gaan, maar dat is een beetje broekzak/vestzak...

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Die vraag is persoonlijk. Ik zou denken aan:

- bevalling in ziekenhuis/kraamkliniek zonder medische indicatie
- uitbreiding kraamzorg
- misschien alternatieve geneeswijzen
- zorgkeuze: ziekenhuis, eventueel kraamkliniek, verloskundigenpraktijk. En als je in de grensstreek woont, kun je indien nodig over de grens terecht?

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:02
En wat denk je van bekkenfysio als je na de bevalling niet meer kunt lopen? Die rekenen dubbel tarief aan huis, wel zo fijn als je net bevallen bent.

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
Een aanvullende verzekering voor bijv. fysio heeft toch alleen 'zin' als je bij voorbaat weet dat je het maximale aantal verzekerde behandelingen gaat gebruiken?

Op Independer met de berekening zitten spelen en je krijgt voor 48,95 p/m extra 27 behandelingen. Er staat dat een behandeling rond de 30 euro kost, dan betaal je 590 euro extra premie om maximaal 810 euro vergoed te krijgen. Voordeel van zelf betalen is dat je ook nog eens volledig vrije keuze hebt of mis ik iets?

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
hoevenpe schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:58:
Een aanvullende verzekering voor bijv. fysio heeft toch alleen 'zin' als je bij voorbaat weet dat je het maximale aantal verzekerde behandelingen gaat gebruiken?

Op Independer met de berekening zitten spelen en je krijgt voor 48,95 p/m extra 27 behandelingen. Er staat dat een behandeling rond de 30 euro kost, dan betaal je 590 euro extra premie om maximaal 810 euro vergoed te krijgen. Voordeel van zelf betalen is dat je ook nog eens volledig vrije keuze hebt of mis ik iets?
Fysio is vaak ook voor de helft van het aantal behandelingen manuele therapie.
Fysio kost hier 35 euro en manueel 45 euro.

Ik had eerder nooit ergens last van de afgelopen 2 jaar is het hard achteruit gegaan en neem nu ook maar eens een aanvullende verzekering, afgelopen jaar wel heel veel zelf moeten betalen.
Fysio 10x35
Manueel 10x45
Alternatief(chiropractor) 500 euro
Bril 150 euro

Dit komt compleet op 1450 euro en kost bij Univé 431 euro extra tov de basis.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Vorig jaar via Independer overgestapt naar Anderzorg met maximaal eigen risico. Behalve controle bij de tandarts verder gelukkig geen zorg nodig gehad.

Nu ben ik aan het kijken of ik wil overstappen of niet. Ziezo Selectief is voordeliger dan Anderzorg, maar heeft een beperkte ziekenhuis keuze. (Het dichtstbijzijnde ziekenhuis is wel gecontracteerd, maar veel andere dus niet.)

Twijfel zodoende wat verstandig is. Blijven bij Anderzorg (€999,60 pj) of toch overstappen naar Ziezo selectief (€956,27 pj incl. cashback).

[Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-12-2019 11:05]

• hoevenpe
  • Nu online
Fable schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:53:
Ik had eerder nooit ergens last van de afgelopen 2 jaar is het hard achteruit gegaan en neem nu ook maar eens een aanvullende verzekering, afgelopen jaar wel heel veel zelf moeten betalen.
In jouw geval zou ik hetzelfde gedaan hebben, dan heb je het imo niet meer over een 'verzekering' maar het plannen van verwachte zorguitgaven. Mijn punt is dat voor mensen die nog geen klachten hebben het niet zinvol is om zich aanvullend te verzekeren, pas als je verwacht er bijna maximaal gebruik van te maken ben je goedkoper uit.
Dj-sannieboy schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:04:
Nu ben ik aan het kijken of ik wil overstappen of niet. Ziezo Selectief is voordeliger dan Anderzorg, maar heeft een beperkte ziekenhuis keuze. (Het dichtstbijzijnde ziekenhuis is wel gecontracteerd, maar veel andere dus niet.)
Heb ook deze Anderzorg verzekering en voor zover ik kan nagaan zijn bijna alle zorgverleners door hen 'natura' gedekt, als Ziezo een veel beperktere keuze daarin biedt lijkt me dat een serieus minpunt voor een minimale besparing.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:24:

[...]

Heb ook deze Anderzorg verzekering en voor zover ik kan nagaan zijn bijna alle zorgverleners door hen 'natura' gedekt, als Ziezo een veel beperktere keuze daarin biedt lijkt me dat een serieus minpunt voor een minimale besparing.
De besparing is inderdaad minimaal, vandaar dat ik ook twijfel of het verstandig is om over te stappen. Ziezo basis is uiteindelijk ook goedkoper dan Anderzorg, maar slechts een paar euro op jaarbasis dus daarvoor ga ik zeker niet overstappen.

De ziekenhuiskeuze bij Ziezo selectief is echt beperkt, zo kun je bijvoorbeeld niet terecht Amsterdam UMC.

• hoevenpe
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:46:
De ziekenhuiskeuze bij Ziezo selectief is echt beperkt, zo kun je bijvoorbeeld niet terecht Amsterdam UMC.
Voor zeldzame ziektes wil je wel in een universitaire ziekenhuis terecht kunnen, dat bijv. het AMC niet gedekt wordt zou voor mij een no-go zijn.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Eigenlijk zou er een verzekering moeten komen die bijvoorbeeld fysiotherapie juist vanaf de 11e behandeling dekt ipv de eerste tien.

Dat is verzekeren: hoge onvoorziene kosten, boven hetgeen je zelf kunt dragen.

• Lolhozer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05:36

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

hoevenpe schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:48:
[...]

Voor zeldzame ziektes wil je wel in een universitaire ziekenhuis terecht kunnen, dat bijv. het AMC niet gedekt wordt zou voor mij een no-go zijn.
Doorverwijzing vanuit een regulier ziekenhuis naar een universitair ziekenhuis is toch gewoon gedekt binnen de basisverzekering?

Waarom? Omdat het kan!!

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 30-06 10:31
Lolhozer schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:59:
[...]

Doorverwijzing vanuit een regulier ziekenhuis naar een universitair ziekenhuis is toch gewoon gedekt binnen de basisverzekering?
Klopt. Dus in principe maakt dat ook niet uit. Het is meer of je die stress die je zou kunnen krijgen wilt afkopen voor nog geen 50 euro per jaar.

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-06 17:08
BlueMotion schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:45:
[...]

Wat voor pakketten moet ik dan aan denken (bij zwangerschap) ik kom niet verder dan evt een beetje fysio, maar niets zwangerschap/bevallingsgerelateerd. Of ik moet (De Friesland) al voor het allerduurste pakket gaan, maar dat is een beetje broekzak/vestzak...
Na wat vergelijken en met de input van @GerardHenninger GerardHenninger overgestapt naar ZK met 2 sterren aanvullend pakket. ZK heeft contract met het ziekenhuis in de buurt. Zover ik heb kunnen zien zijn er altijd nog wel een aantal zaken waar een eigen bijdrage geldt per verzekeraar. Maar dat is niet altijd even duidelijk hoeveel dat dan precies is. Let bijvoorbeeld op extra dagen in het ziekenhuis, kraamhulp -zorg etc. etc.

• BlueMotion
  • Laatst online: 01-07 20:57
@t_captain @_JGC_ @Odeklontje bedankt voor de input. Fysio na de bevalling had ik helemaal niet bij stilgestaan. Vandaag nog eens gekeken en icm wat andere vergoedingen (bril e.d.) wordt AV extra toch wel interessant.

• hoevenpe
  • Nu online
waah schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:01:
[...]

Klopt. Dus in principe maakt dat ook niet uit.
Is dat echt zo? Als mijn huisarts mij doorverwijst naar een lokale behandelaar die geen contact heeft moet ik het toch ook zelf betalen...

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Diagonaal schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:23:
Bij CZ zie ik wat vreemds. Als ik collectiviteit aanklik (aanvullende verzekering 15% korting), worden sommige aanvullende verzekeringen juist duurder.

Zie onderstaand voorbeeld, links bedragen zonder collectiviteit, rechts bedragen mét:

[Afbeelding]

Pakket 'Basis' wordt bijvoorbeeld duurder. Voorwaarden/vergoedingen zijn precies hetzelfde

Iemand enig idee hoe dit kan of wat de gedachte hier achter is ?
Ik loop tegen dezelfde vraag aan. Tandarts aanvullend is onder "collectief" zelfs 20% duurder! 27.62 tegenover 22.10.

Als dat inderdaad komt doordat er verschillen zitten in de pakketten, dan vraag ik me af waarom er geschermd wordt met "15% collectiviteitskorting op de aanvullende verzekeringen". Is dit soort ondoorzichtige prietpraat uberhaupt nog toegestaan?

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:36

Rukapul

Moderator General Chat
Ik heb hier even naar gekeken, maar als het alleen om orthodontie gaat dan valt er weinig te halen volgens mij. Premies zijn hoog, uitkeringen beperkt (soms wachttijd, soms 80%, soms lage dekking eerste jaar en dan oplopend, etc.). Dan moet je echt precies in de 1-2 jaar dat je orthodontie nodig hebt de verzekering hebben voor een voordeel van een paar honderd euro. Zit je er een jaar naast dan is het voordeel weg. Het is meer een spaarplan / vooraf weten waar je aan toe bent.

Uitzonderingen zijn meerdere kinderen met orthodontie (neem aan dat de max uitkering per kind geldt), verwachting dat andere zorg uit dezelfde aanvullende verzekering gedekt wordt (fysio, bril, tandarts).

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11:03
Ardana schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:52:[...]Het voelt gewoon zo naar dat mijn basis-premie al € 122,50 is, plus die € 385 eigen risico die ik sowieso kwijt ben. Plus dat ik voor het zoveelste jaar op 'n rij al niet durf over te stappen, omdat ik niet weet (en vaak ook geen antwoord krijg van zorgverzekeraars) of bijv. mijn machtigingen (vervoer, fysio, bijzondere tandheelkunde) wel overgenomen worden, welke zorg ik nodig ga hebben, en of de hulpverleners uberhaupt wel vergoed gaan worden... Net iets te vaak mee op m'n bek gegaan zeg maar...
Misschien een idee om er een apart topic voor te openen (of is ie er al. dat ik hem gemist heb) om zijnde deze doelgroep, om het maar zo te noemen, elkaar tips te geven hoe je de kosten zo laag mogelijk houdt. Niet alleen tav het afsluiten/wisselen van een verzekering maar ook wat je mogelijk aan vergoedingen via gemeentes en andere organisaties kunt krijgen.
Onderzoek heeft al een aantal jaaar geleden aangetoond dat deze doelgroep vaak ook niet goed de weg in het land van de regelingen weet en ook daardoor hogere kosten heeft dan strikt noodzakelijk is.

Door elkaar er op te wijzen kun je wellicht behoorlijk aanvullend besparen naast de zorgverzekering. Das positieve energie.....
Succes en sterkte ermee.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:27

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

hoevenpe schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:48:
[...]

Verwijzingen door een medisch specialist naar een UMC zijn altijd gedekt. Je moet dan helaas wel eerst naar een "gewoon" ziekenhuis.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Jeroenneman schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:53:
[...]

Verwijzingen door een medisch specialist naar een UMC zijn altijd gedekt. Je moet dan helaas wel eerst naar een "gewoon" ziekenhuis.
Ik deel de zorgen van @hoevenpe toch wel. Je wilt in zo'n geval niet afhankelijk zijn van een doorverwijzing. Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de huisarts al aangeeft dat je het beste af bent bij een UMC.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:27

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

D-e-n schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:02:
[...]

Ik deel de zorgen van @hoevenpe toch wel. Je wilt in zo'n geval niet afhankelijk zijn van een doorverwijzing. Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de huisarts al aangeeft dat je het beste af bent bij een UMC.
Oh, dat is zeker! Ik zou een budget verzekering de meesten ook absoluut afraden. Zelf vorig jaar die misser gemaakt, en dit jaar weer snel voor een tientje per maand gemoedsrust ingekocht.
(Het feit dat ik dit jaar genoeg kosten heb veroorzaakt om de komende 15 jaar quitte te spelen speelt daarin ook mee ;) )

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Fable
  • Nu online
Ik ben waarschijnlijk een beetje blind, maar waar kan je je collectiviteit aangeven op de Independer site?

• JohanNL

Als je voor 6,9 of 12 keer gaat is het een stuk voordeliger.
Daarboven inderdaad vrij prijzig en vergelijkbare premie-vergoeding ratio als de meeste tandverzekeringen.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:38
Fable schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:05:
Ik ben waarschijnlijk een beetje blind, maar waar kan je je collectiviteit aangeven op de Independer site?
Dat is niet te doen voor independer (daarom zit de Hema verzekering er ook niet bij omdat dat een collectiviteit onder Menzis is. Waarbij je ook nog een jaar lang 10procent korting bij de Hema krijgt. Als je enorm veel bij de Hema koopt zou je theoretisch je hele verzekering terug kunnen verdienen 8) ).

Maar je kunt toch uitrekenen hoeveel je kwijt bent met je collectiviteitskorting en dat vergelijken op independer?

• Fable
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:45:
[...]

Dat is niet te doen voor independer (daarom zit de Hema verzekering er ook niet bij omdat dat een collectiviteit onder Menzis is. Waarbij je ook nog een jaar lang 10procent korting bij de Hema krijgt. Als je enorm veel bij de Hema koopt zou je theoretisch je hele verzekering terug kunnen verdienen 8) ).

Maar je kunt toch uitrekenen hoeveel je kwijt bent met je collectiviteitskorting en dat vergelijken op independer?
Independer was duurder dan via de site van Menzis, maar heb 'm nu bij Nationale Nederlanden afgesloten, heel iets betere voorwaarden en gratis tandongevallenverzekering.

• hoevenpe
  • Nu online
JohanNL schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:10:
Als je voor 6,9 of 12 keer gaat is het een stuk voordeliger.
Dan praat je na aftrek van de bespaarde premie over een paar honderd euro, voor de meeste mensen wel op te vangen. Je moet alleen verzekeren wat je niet kunt dragen, of als ze vrijwel zeker weet dat je het gaat gebruiken maar dan is het niet echt een verzekering meer.

• Joosie200
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:05:
[...]
dan is het niet echt een verzekering meer.
Het is ook geen verzekering meer in de klassieke zin van het woord. Zoals een WA verzekering voor de auto of persoon dat wel is. Qua zorg kun je goed inschatten of en wat je verbruik zal zijn komend jaar. Zowel als je niks mankeert of als je juist chronisch ziek bent.

Ik doe aan zorgshoppen qua bril en tandarts. Elk jaar een andere verzekeraar en je betaalde premie kan gewoon uit. De mogelijkheid tot fysio heb ik achter de hand in het geval dat. Dus ik stap jaarlijks bewust over en blijf dat gewoon doen.

• JohanNL
hoevenpe schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:05:
[...]

Dan praat je na aftrek van de bespaarde premie over een paar honderd euro, voor de meeste mensen wel op te vangen. Je moet alleen verzekeren wat je niet kunt dragen, of als ze vrijwel zeker weet dat je het gaat gebruiken maar dan is het niet echt een verzekering meer.
Uhu, zo werken de meeste aanvullende verzekeringen dus ;)
Er zijn maar een handje vol aanvullende verzekeringen die jou echt verzekeren tegen hoge bedragen en daarvoor niet een astronomische hoge premie vragen.
Of je krijgt er een heleboel onzinnige dingen bij waarvan je vooraf al weet hier niets mee te gaan doen, maar misschien iemand anders dan weer wel... verschilt per persoon in dat geval.
In ieder geval zijn die verzekeraars er natuurlijk om winst te maken en dat moet je goed in je achterhoofd houden.
Een eigen spaarpotje maken i.p.v. die dure tandarts of fysioverzekering is meestal een veel beter plan.

• GerardHenninger
  • Laatst online: 10:22

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Odeklontje schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:05:
[...]

Na wat vergelijken en met de input van @GerardHenninger GerardHenninger overgestapt naar ZK met 2 sterren aanvullend pakket. ZK heeft contract met het ziekenhuis in de buurt. Zover ik heb kunnen zien zijn er altijd nog wel een aantal zaken waar een eigen bijdrage geldt per verzekeraar. Maar dat is niet altijd even duidelijk hoeveel dat dan precies is. Let bijvoorbeeld op extra dagen in het ziekenhuis, kraamhulp -zorg etc. etc.
Welkom bij het Zilveren Kruis. Welke eigen bijdrage geldt per verzekeraar en wat is dan niet duidelijk hoe hoog dat bedrag is?

• hoevenpe
  • Nu online
Nog een tip: als je kind 18 wordt mag je als ouder de volle mep zorgpremie betalen, het kind kan echter zorgtoeslag aanvragen ook als hij/zij nog thuis woont en de ouders bovenmodaal verdienen. Bij maximaal eigen risico krijgt je kind zelfs meer terug dan jij betaald.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Sinds mijn 18e heb ik alleen een kale zorgverzekering met maximaal eigen risico, dat begon ooit ergens rond de €70 per maand. De goede oude tijd :) Toen verdiende ik inderdaad ook aan de zorgtoeslag in plaats van dat het mij geld kostte. De zorgtoeslag ben ik al een tijdje kwijt maar per maand valt het nog steeds mee wat de verzekering met max. eigen risico kost. Met een simpele rondvraag bij vrienden, familie collega's kom je er al snel achter waar de verzekeraars hun geld verdienen; bij alle mensen die zich "je-weet-maar-nooit"-oververzekeren.

Nog terugkomende op het bericht van hierboven over de fysio. Het valt op zich wel mee hoeveel je fysio moet opmaken om er 'winst' uit te halen. Dit jaar ben ik goed door mijn rug gegaan waar ik wat fysio bij nodig heb gehad, die heb ik nu uit mijn eigen zak betaald (4x).

Volgend jaar moet ik dat zeker blijven doen en heb ik een verzekering gevonden met 12 behandelingen. Samen met een eigen risico van € 885 komt dat op € 104 per maand, waarbij ik € 15,50 extra betaal totaal dus € 186 per jaar. Mijn fysio kost in 2020 € 36,00 per keer, dus € 432 als ik 12 keer zou gaan. Maar op basis van bovenstaande kosten heb je hem na 6x er dus al uit. Zeker wel de moeite. Zodra je naar 18, 27, 36 behandelingen gaat nemen de kosten van de aanvullende verzekering enorm toe, dat zou ik inderdaad niet aanraden.

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:05
Divak schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:54:
Volgend jaar moet ik dat zeker blijven doen en heb ik een verzekering gevonden met 12 behandelingen. Samen met een eigen risico van € 885 komt dat op € 104 per maand, waarbij ik € 15,50 extra betaal totaal dus € 186 per jaar. Mijn fysio kost in 2020 € 36,00 per keer, dus € 432 als ik 12 keer zou gaan. Maar op basis van bovenstaande kosten heb je hem na 6x er dus al uit. Zeker wel de moeite. Zodra je naar 18, 27, 36 behandelingen gaat nemen de kosten van de aanvullende verzekering enorm toe, dat zou ik inderdaad niet aanraden.
Nu weet ik niet hoeveel behandelingen je verwacht nodig te hebben, maar tot 11 behandelingen is het volgende dan goedkoper:

ZK Ziezo Selectief: €83.25 + Aanvullend1 (6x fysio) á €6,25 = €89,50 / mnd.
Besparing is dus 12x (€104 - €89.50) = €174 met 6 benodigde fysiobehandelingen, en praktisch even duur met 11.

Edit:
Indien je jaarbetaling doet en gebruikmaakt van de cashback is het zelfs goedkoper bij 12 behandelingen. :P

*Toevallig neem ik die zelf, vandaar dat ik even ben gaan vergelijken. :+

[Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 29-12-2019 22:36]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• caspar M
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Bart-Willem schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:15:
Ik ben er zo goed als zeker van dat ik weg wil bij VGZ: het lijkt er steeds meer op dat die liever gewoon keten-zorgverleners willen hebben in plaats van kleine zelfstandige specialisten (oefentherapeuten/fysio's/podologen die niet bij een groot iets aangesloten zijn), plus dat je van de zorgverleners simpelweg heel veel klachten hoort over VGZ ("tekenen bij het kruisje").

Nu twijfel ik tussen DSW met AV Standaard, of CZ met een jongenverzekering (waar je wel een toeslag bij betaalt als 30plusser) waar ik als zelfstandige nog wat korting krijg. Beiden zitten dan op 140 Euro, met eigenlijk als enige belangrijkste verschillen dat de tandverzekering (bij DSW standaard al ingebakken bij de aanvullende verzekeringen) de ene wel een kroon gedeeltelijk vergoed en de andere niet (vorig jaar een wortelkanaalbehandeling gehad en doorgaans zeggen tandartsen wel dat er dan vroeg of laat een kroon op moet komen). CZ is dan beter qua tandverzekering, DSW is weer wat beter in de fysio-dekking (waar ik gemiddeld zo'n 10x per jaar gebruik van maak). Het is dus niet bepaald een makkelijke keuze. :+

Mijn vrouw heeft per 1 januari nieuw werk en kan dus nu al via IZZ zich verzekeren, maar waar dat voorheen gewoon een zelfstandige verzekeraar is valt het nu onder VGZ maar bieden ze (vreemd genoeg) ook nog CZ-verzekeringen aan. Toch apart dat de zorg kiest voor een verzekeraar die het niet zo op de zorg heeft (zie bijvoorbeeld het verhaal van psychische klachten die volgens VGZ na een maand vanzelf overgaan). :+ Maar het wordt dus met z'n allen naar CZ of DSW I guess (we hebben ook nog een kleine van bijna 3). De vraag is alleen welke van de 2 beter is? :P
Ik denk dat je vrouw in de zorg werkt? omdat ze kan kiezen voor een IZZ / CZ. Dan is het goed kijken of de speciale "zorg" pakket van deze aanbieders die dingen aanbied die jullie nodig hebben. Ze kan dan ook korting krijgen via de werkgever, (nieuwe cao heeft deze korting toch weer -> een bruto korting via salaris).

Ik werk zelf ook in de zorg, maar ik kies nooit deze verzekeringen, omdat na onderzoek veel dingen ontbreken of vreemd specifiek zijn, voor mij is vaak de reguliere CZ + jongeren (ja ook als 30+) prima, die heeft dan ook een prima tandheelkunde. Deze betaal ik ook voor mijn partner, en is met specifieke werkgever collectief redelijk betaalbaar (130 pp)

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:32

rolandos582

Gaming addict x)

Wat is eigenlijk het verschil tussen ZK ZieZo Basis & Basis Zeker . De prijs zit namelijk verschil in maar is er inhoudelijk iets anders waar ik rekening mee moet houden? Ik verwacht niet naar een ziekenhuis oid te gaan.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Pff, de spoeling lijkt wel dun te worden als ik zoek naar restitutiepolissen met een garantie dat er geen omzetplafond is geloof ik...

• D-e-n
  • Nu online
begintmeta schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:00:
Pff, de spoeling lijkt wel dun te worden als ik zoek naar restitutiepolissen met een garantie dat er geen omzetplafond is geloof ik...
Waar check je die plafonds overzichtelijk eigenlijk?

• oZy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:22

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-07 18:04

demo31051987

a.k.a. Extigo

Ook deze website is niet volledig... DSW en IptiQ/Caresq missen hier... Echt heel irritant.

Steam

• Bee.nl
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik stond op het punt om Anderzorg te overwegen. Blijkt na nader onderzoek dat de apotheken in mijn woonplaats gewoon helemaal niet gecontracteerd te zijn. Misschien maar niet moeilijk doen en gaan voor de goedkoopste restitutiepolis (FBTO). Heb amper zorg nodig, maar het is wel fijn dat je in je eigen regio terecht kan.

• PSP123
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01-07 19:27
Bee.nl schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:45:
Ik stond op het punt om Anderzorg te overwegen. Blijkt na nader onderzoek dat de apotheken in mijn woonplaats gewoon helemaal niet gecontracteerd te zijn. Misschien maar niet moeilijk doen en gaan voor de goedkoopste restitutiepolis (FBTO). Heb amper zorg nodig, maar het is wel fijn dat je in je eigen regio terecht kan.
Dan kom je van een koude kermis thuis als je in 2020 medicijnen bij je huidige apotheek wilt gaan ophalen.
Zal dit de reden zijn dat Anderzorg goedkoper is dan CZ? Dat ze niet alle instanties contracteren?

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

PSP123 schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:57:
[...]

Dan kom je van een koude kermis thuis als je in 2020 medicijnen bij je huidige apotheek wilt gaan ophalen.
Zeker. Voor iets triviaals als een pilletje kan ik normaliter bij de apotheek om de hoek bij de HA terecht. Sta je toch raar te kijken wanneer dat niet meer kan. Inmiddels FBTO afgesloten op Independer via CashbackXL. Eens kijken of ik de premie in zn geheel alvast over kan maken ivm de VRH.

Edit: gebeld en overmaken is wel mogelijk ovv het relatienummer
Zal dit de reden zijn dat Anderzorg goedkoper is dan CZ? Dat ze niet alle instanties contracteren?
Het addertje moet toch ergens inzitten lijkt me. Iedereen focust zich vooral op dekking van ziekenhuizen, fysio en ggz, maar apotheken is dus ook een hele belangrijke om in de gaten te houden.

[Voor 3% gewijzigd door Bee.nl op 30-12-2019 12:24]

• JohanNL
rolandos582 schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:10:
Wat is eigenlijk het verschil tussen ZK ZieZo Basis & Basis Zeker . De prijs zit namelijk verschil in maar is er inhoudelijk iets anders waar ik rekening mee moet houden? Ik verwacht niet naar een ziekenhuis oid te gaan.
Met de goedkopere mag je enkel naar een aantal geselecteerde ziekenhuizen voor een volledige vergoeding, anders krijg je slechts 75% vergoed van het gemiddeld gecontracteerde tarief en de rest moet je zelf betalen.
Uitkijken met die polis dus, maar;
Uitzondering is spoedeisende zorg, die wordt altijd volledig vergoed.
Je hebt een eigen risico die je sowieso moet betalen en vooral bij het verhoogde eigen risico kan het ook best zo zijn dat het voor een kleine ingreep / ingrepen het netto voor jou niet uit maakt omdat je je eigen risico nooit helemaal op zou maken.
Maar het advies is toch om te kijken of jouw ziekenhuis volledig vergoed wordt of anders iets anders te zoeken.
Anderzorg is in veel gevallen dan een goed alternatief.

@Bee.nl CZ is nou juist weer een partij die moeilijk kan doen bij bepaalde fysiotherapeuten / fysiopraktijken en oefentherapeuten, terwijl het bij Anderzorg geen probleem is en het gewoon 100% wordt vergoed.
De grote apotheken hier worden ook gewoon vergoed door anderzorg, maar niet allemaal inderdaad.
Verder zijn ze wel zo goed als volledig digitaal, inclusief hun zorgpas :p
Maar het lijkt me vooral per persoon dus te verschillen, niet per prijs...

[Voor 17% gewijzigd door JohanNL op 30-12-2019 12:27]

• D-e-n
  • Nu online
Ik zit hier (ook voor mijn partner) nog met drie kandidaten: DSW, Menzis en de restitutiepolis van Nationale Nederlanden. Bij de laatste hebben we ook een gewone inboedel en schadeverzekering lopen dus dat drukt de kosten voor de duurdere restitutiepolis. Naar de labels van VGZ en Zilveren Kruis wil ik sowieso niet.

Idealistisch gezien zouden we bij DSW uitkomen maar de tandongevallen verzekering die er bij Menzis en NN bij zit is toch wel een dikke plus. Mijn partner zegt dan "dat gebeurt toch niet" maar je weet maar nooit.

Mijn partner heeft fysio vanuit een chronische aandoening dus dat zit in het basispakket maar sowieso nemen we er wel een pluspakket(je) bij. Een beetje tandzorg erbij is toch wel nuttig vanwege de overijverige tandartsen van tegenwoordig voor wat betreft het schoonmaken van het gebit en fysio vinden wij wel belangrijk. En ik word ook al wat ouder en krakkemikkiger ;)

Als ik iets mis moet iemand het maar zeggen ;)

• JohanNL
@D-e-n Als je via Independer afsluit of Zorgkiezer bij een aanvullende verzekering krijg je die tandongevallenverzekering er ook " gratis " bij.
DSW heeft volgens mij ook een tandongevallenverzekering bij hun aanvullende pakketten.

• D-e-n
  • Nu online
JohanNL schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:44:
@D-e-n Als je via Independer afsluit of Zorgkiezer bij een aanvullende verzekering krijg je die tandongevallenverzekering er ook " gratis " bij.
DSW heeft volgens mij ook een tandongevallenverzekering bij hun aanvullende pakketten.
Tnx. Volgens deze site heeft DSW het niet. Ik kan het ook nergens vinden op hun eigen site.

https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/tandartskosten-ongeval

DSW kun je volgens mij alleen rechtstreeks afsluiten en dat vind ik eigenlijk wel een positief iets. Van die cadeautjes op vergelijkingssites ben ik toch nooit zo'n fan. Het is in principe maar eenmalig en ik ben echt tegen het idee dat je elk jaar zou moeten overstappen.

• begintmeta
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:04:
[...]

Ik zou het niet weten, het is allemaal nogal ondoorzichtig voor mij. Wat de omzetlimitering is (dat die er is is in primcipe een minpunt voor mij), of een doorleverplicht bestaat (ook in principe een minpunt in mijn ogen), wat maximaal vergoede tarieven zijn voor zorg waarvan een 'redelijke prijs' wordt vergoed... volgens mij ontkom je er niet aan alle polissen en alle documentatie van verzekeraars over contracten te bekijken en zo nodig bij de betreffende verzekeraars op te vragen als je echt wilt kunnen vergelijken.
D-e-n schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:20:
... Idealistisch gezien zouden we bij DSW uitkomen ...
Ik vind het jammer dat DSW geen restitutiepolis biedt (tenzij ik iets over het hoofd heb gezien).

• JohanNL
begintmeta schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:59:
[...]

Ik vind het jammer dat DSW geen restitutiepolis biedt (tenzij ik iets over het hoofd heb gezien).
Ze vergoeden in principe altijd 100% van het gemiddeld gecontracteerde bedrag als er geen contract is

@D-e-n Inderdaad ze hebben zoiets toch niet.
Ze doen inderdaad ook niet aan ( dure ) reclames en aan commissies o.b.v. succesvol afgesloten verzekeringen, maar ik vind ze toch alsnog best aan de prijs.
Met hun premie van €117,50 ( €10 ER verlaging ingecalculeerd ) staan ze toch aardig bovenaan.

• begintmeta
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:26:
...
Ze vergoeden in principe altijd 100% van het gemiddeld gecontracteerde bedrag als er geen contract is
...
Ik lees toch echt dat ze bijvoorbeeld van ongecontracteerde specialistische GGZ 98% van het laagst gecontracteerde tarief vergoeden, en voor ongecontracteerde medisch-specialistische revalidatie maximaal 75% van de maximum NZa vergoeding.

En sowieso is een vergoeding die wordt afgemeten aan wat de verzekeraar gemiddeld gecontracteerd heeft al erg ondoorzichtig en toch ook beperkt.

[Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 30-12-2019 13:56]

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:22

Vergeet niet dat je bij sommige verzekeraars je los een aanvullende verzekering kan afsluiten.
Bijvoorbeeld bij UMC zorgverzekeringen: 32 fysiobehandelingen voor 40,95 (zonder collectiviteit) is goedkoper dan wat jij hierboven schrijft.

Je kan dus bv een basisverzekering bij Anderzorg nemen een een aanvullende verzekering bij UMC.

[Voor 5% gewijzigd door birdibird op 30-12-2019 13:32]

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 170Ah LFP huisaccu, 140L zonneboiler

• mrnn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:07
caspar M schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:23:
[...]

Ik denk dat je vrouw in de zorg werkt? omdat ze kan kiezen voor een IZZ / CZ. Dan is het goed kijken of de speciale "zorg" pakket van deze aanbieders die dingen aanbied die jullie nodig hebben. Ze kan dan ook korting krijgen via de werkgever, (nieuwe cao heeft deze korting toch weer -> een bruto korting via salaris).

Ik werk zelf ook in de zorg, maar ik kies nooit deze verzekeringen, omdat na onderzoek veel dingen ontbreken of vreemd specifiek zijn, voor mij is vaak de reguliere CZ + jongeren (ja ook als 30+) prima, die heeft dan ook een prima tandheelkunde. Deze betaal ik ook voor mijn partner, en is met specifieke werkgever collectief redelijk betaalbaar (130 pp)
Ook ik werk in de zorg en na alle negativiteit rondom VGZ (zie bijvoorbeeld dit artikel maar ook de aanbesteding voor eerstelijnszorg waar met name vanuit de huisartsen heel veel in mijn ogen terechte kritiek op is) vind ik het sowieso gek dat dit IZZ VGZ collectief nog altijd door de zorg zelf wordt aangeboden.

Maar goed, zelf besloten weg te gaan bij IZZ en mij bij DSW verzekerd om al eerder in dit topic genoemde redenen.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-07 21:38
Ga denk ik ook weer de overstap maken naar Anderszorg, zat nu bij de friesland.
Zal van 138 naar 122euro gaan. Toch weer 16euro goedkoper per maand

Zoveel bijzonders heb ik eigenlijk nooit, ja controle bij tandarts 2x per jaar. dan nog eventueel kosten voor gaatjes etc.

Bril / lenzen heb ik wel, maar lenzen krijg je maar vergoed tot iets van 60euro per 3jaar. Dus om mij daar nu extra voor de verzekeren vind ik niet de moeite.

Eigen risico mooi laten staan op 350

• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:47

dbzfan

Nee.

G.Scholtens schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:55:
Ga denk ik ook weer de overstap maken naar Anderszorg, zat nu bij de friesland.
Zal van 138 naar 122euro gaan. Toch weer 16euro goedkoper per maand

Zoveel bijzonders heb ik eigenlijk nooit, ja controle bij tandarts 2x per jaar. dan nog eventueel kosten voor gaatjes etc.

Bril / lenzen heb ik wel, maar lenzen krijg je maar vergoed tot iets van 60euro per 3jaar. Dus om mij daar nu extra voor de verzekeren vind ik niet de moeite.

Eigen risico mooi laten staan op 350
385,- bedoel je denk ik

• JohanNL
begintmeta schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:31:
[...]

Ik lees toch echt dat ze bijvoorbeeld van ongecontracteerde specialistische GGZ 98% van het laagst gecontracteerde tarief vergoeden, en voor ongecontracteerde medisch-specialistische revalidatie maximaal 75% van de maximum NZa vergoeding.

En sowieso is een vergoeding die wordt afgemeten aan wat de verzekeraar gemiddeld gecontracteerd heeft al erg ondoorzichtig en toch ook beperkt.
Inderdaad, daarmee valt het dan wel weer tegen, alhoewel dat bij vrijwel alle andere verzekeraars ook niet goed geregeld is.
Maar voor de andere niet-gecontracteerde zorg is het een stuk beter en wordt er een redelijke vergoeding gegeven.
Veel andere verzekeraars geven dan slechts 80,75 of zelfs soms maar 65% van dat bedrag, behalve als je hun restitutiepolis neemt.

• D-e-n
  • Nu online
begintmeta schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:59:
[...]
DSW heeft alleen een combinatiepolis. En dan wordt het onderscheid tussen combinatie en restitutie en combinatie en natura opeens heel schimmig. Volgens mij heeft zusje Stad Holland wel een restitutie polis. DIe is dan ook duurder.
JohanNL schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:26:
[...]
Ze doen inderdaad ook niet aan ( dure ) reclames en aan commissies o.b.v. succesvol afgesloten verzekeringen, maar ik vind ze toch alsnog best aan de prijs.
Met hun premie van €117,50 ( €10 ER verlaging ingecalculeerd ) staan ze toch aardig bovenaan.
Als je alle goedkope labels die zich vooral op gezonde jongeren richten eruit filtert en zoals ik ook alles van de twee grote jongens weg streept valt het plots best wel weer mee.

• begintmeta
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:10:
...
Inderdaad, daarmee valt het dan wel weer tegen, alhoewel dat bij vrijwel alle andere verzekeraars ook niet goed geregeld is.
... behalve als je hun restitutiepolis neemt.
Klopt, maar voor mij is dat dan ook een van de punten waarop DSW afvalt, zoals ik eerder ook schreef, blijft er bij selectie op restitutiepolis en omzetplafondcriteria geloof ik echt weinig over.

[Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 30-12-2019 14:36]

• begintmeta
  • Niet online
Wat moet men nu van het in Ta'Xbiex gevestigde EUCARE denken, dat in NL via aevitae de zorgverzekeringsmarkt heeft betreden... heb er nog nooit van gehoord, noch is het makkelijk informatie over het Maltese bedrijf te vinden (over aevitae lukt dat wel)

• Joosie200
  • Niet online
Toch maar Zekur geannuleerd (VGZ label) na de artikelen hier te hebben gelezen. Verder gekeken en via CashbackXL naar Independer gekozen voor Just van CZ met just live. Uiteindelijk gekozen voor 385 ER met jaarbetaling voor €1325 - €22,50 cashback = voor €1302,50 / €108,54 basisverzekering, 4x fysio en na een ongeval max 16x fysio plus 10k mondzorg.

Is mij een betere deal dan €101,95 bij Zekur alleen basis. Voor het verschil €6,60 x 12 = 79,20 euro op jaarbasis heb je 4 goedkope fysio behandelingen (20 ps) en de normale tandartsrekening is met 2x controle en tandsteen verwijderen ook niet zo duur. Maar juist als ik van mijn fiets gereden word en mijn gebit aan diggelen ligt wil ik die kosten verzekerd hebben. Idem qua fysio.

En nog een voordeel: ik kan zowel bij het UMCG, AMC, Radboud en het UMC in Utrecht terecht mocht ik een second opinion willen tov mijn eigen ziekenhuis en huidig specialist.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Dat Just live is wel een leuke verzekering, alleen met die 4 fysio behandelingen ben je er dus al wel weer 1 kwijt aan een intake en hou je er maar 3 over.

Snap alleen niet dat ze Just nu naast CZ Direct (was een jaar weg) zetten wat eigenlijk geen voordelen heeft.

• JohanNL
D-e-n schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:19:
[...]

Als je alle goedkope labels die zich vooral op gezonde jongeren richten eruit filtert en zoals ik ook alles van de twee grote jongens weg streept valt het plots best wel weer mee.
Dat het op gezonde jongeren gericht is ( neem aan dat je Just van CZ bedoelt bijvoorbeeld ) betekend niet dat ze niet geschikt zijn voor bijvoorbeeld ouderen die chronisch ziek zijn.
Ik begrijp wel dat ze vooral die groep proberen te lokken met hun polis, die kosten natuurlijk een stuk minder en dan kan de premie ook naar beneden. ( plus de winsten omhoog ;) )
Joosie200 schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:29:
Toch maar Zekur geannuleerd (VGZ label) na de artikelen hier te hebben gelezen. Verder gekeken en via CashbackXL naar Independer gekozen voor Just van CZ met just live. Uiteindelijk gekozen voor 385 ER met jaarbetaling voor €1325 - €22,50 cashback = voor €1302,50 / €108,54 basisverzekering, 4x fysio en na een ongeval max 16x fysio plus 10k mondzorg.

Is mij een betere deal dan €101,95 bij Zekur alleen basis. Voor het verschil €6,60 x 12 = 79,20 euro op jaarbasis heb je 4 goedkope fysio behandelingen (20 ps) en de normale tandartsrekening is met 2x controle en tandsteen verwijderen ook niet zo duur. Maar juist als ik van mijn fiets gereden word en mijn gebit aan diggelen ligt wil ik die kosten verzekerd hebben. Idem qua fysio.

En nog een voordeel: ik kan zowel bij het UMCG, AMC, Radboud en het UMC in Utrecht terecht mocht ik een second opinion willen tov mijn eigen ziekenhuis en huidig specialist.
Inderdaad een veel betere keuze en de zorg - prijs verhouding is wat mij betreft top bij Just van CZ met die extra module.
Zekur heb ik ook nooit begrepen want hun contractering is zo ontzettend slecht, dat het alleen logisch is als je verwacht totaal geen zorg te gebruiken.
Maar in zo'n geval zou je ook het eigen risico op €885 willen zetten, echter geven ze daar dan gewoon veel te weinig korting voor en zijn er andere verzekeraars die een lagere premie hebben.

• D-e-n
  • Nu online
@JohanNL
De bedoeling is duidelijk. Dat snap ik. Het viel mij vooral op dat veel van die labels in al hun aanvullende zorgpakketten bijvoorbeeld het aantal fysio behandelingen heel laag houdt.

• Fable
  • Nu online
D-e-n schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:57:
@JohanNL
De bedoeling is duidelijk. Dat snap ik. Het viel mij vooral op dat veel van die labels in al hun aanvullende zorgpakketten bijvoorbeeld het aantal fysio behandelingen heel laag houdt.
Inderdaad jammer, als Anderzorg(waar ik al jaren zit) gewoon meer fysio had aangeboden was ik niet overgestapt.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 11:10
Bee.nl schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:45:
Niet? AnderZorg heeft zo te zien een contract met alle grote ketens, woon je in een heel klein dorp met nog een ketenloze apotheek?

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Drardollan schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:04:
[...]

Niet? AnderZorg heeft zo te zien een contract met alle grote ketens, woon je in een heel klein dorp met nog een ketenloze apotheek?
In mijn woonplaats 3 Benu apotheken, toch vrij bekend dacht ik zo. Via de zorgvinder van Anderzorg en via Independer geen contract in mijn stad. Dichtstbijzijnde is een dorp(!) 5km verderop.

• cyclofosfamide
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01-07 14:04
Drie opgroeiende en orthodontie behoeftige kinderen (1 puber met beugel, 2 iets jongere met aangeboren glazuurdeficientie en beugelbehoefte), verzekerd via UMC verzekeringen. Op mijn polis zijn de kinderen meeverzekerd; UMC extra zorg 3, UMC extra tand 2. €164,12 per maand.
Omdat er voor orthodontie vrijwel altijd een 'wachttijd' is, kijk ik niet eens om over te stappen.

| medic with nerdskillz | Galaxy S8 | glFTPd addict | i7 GTX1080 | Nvidia SHIELD 2017 |

• Ardiendo
  • Laatst online: 03-03 14:42
Eerder de overstap van CZ Direct gemaakt naar Anderzorg, toen CZ Direct vervangen werd door Just. Afgesloten via Independer met die 'gratis tandongevallen' verzekering. Verder 250 Tand en 6 Fysio.

Ik kan bij Independer nu alleen niet meer voor Anderzorg kiezen, waarom?. Het pakket wordt wel in een lijst getoond. Is dit omdat ik al bij Anderzorg zit, ook al heb ik voor andere Fysio hoeveelheid gekozen?

Ik ging naar Independer toe om mijn zorgverzekering te verlengen, maar dan te kiezen voor o.a. jaarbetaling i.v.m. de korting. Ik kan echter niet meer voor Anderzorg kiezen via Independer, dus dan zou ik al zelf contact op moeten nemen met Anderzorg (al krijg ik ze momenteel niet telefonisch te pakken). Vervalt die 'gratis tandongevallen' verzekering dan niet, omdat je iets wil wijzigen buiten Independer om?

Lees sowieso iets dat de tandartsvergoeding is teruggeschroefd op bepaalde zaken van 100% naar 75% voor 202; zou wel de lage eigen bijdrage verklaren in 2019. Vorig jaar niet zo in verdiept of het 100% was :z Maar dan valt ook daarmee een voordeel t.o.v. CZ Direct weg.

Zit nu toch deels te overwegen om terug te gaan naar CZ Direct.

(P.s. doe ook al navraag bij Independer zelf (vanzelfsprekend), maar het wachten op antwoord duurt ondertussen ook al erg lang als er al antwoord komt)

[Voor 6% gewijzigd door Ardiendo op 30-12-2019 15:45]

• JohanNL
@Ardiendo Of kijk bij zorgkiezer, krijg je nog een elektrische tandenborstel erbij ook.
Jaarbetaling doe je daar door tijdens het vergelijken te klikken op dat de prijzen per jaar worden getoond.

• Ardiendo
  • Laatst online: 03-03 14:42
JohanNL schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:50:
@Ardiendo Of kijk bij zorgkiezer, krijg je nog een elektrische tandenborstel erbij ook.
Jaarbetaling doe je daar door tijdens het vergelijken te klikken op dat de prijzen per jaar worden getoond.
Daar had ik nog niet gekeken, omdat ik dusver altijd alles via Independer heb gespeeld. Nu heb ik al een nieuwe tandenborstel en is een gratis ongevallen verzekering (in zoverre dat iets gaat bieden) aantrekkelijker, maar kan toch lonen om toch even bij Zorgkiezer te kijken. Bedankt voor de tip :)

Onverwacht toch reactie vanuit Independer. Ze hebben dit jaar geen contract met Independer, vandaar. Wijzigingen in betaling of aanvullende pakketten bij Anderzorg zelf leiden niet tot verlies van die gratis verzekering. Dat is alleen bij wijziging basisverzekering. Zijn die vragen i.i.g. beantwoord :)

• JohanNL
@Ardiendo Bij Zorgkiezer krijg je ook de €10.000 tandongevallenverzekering zolang je maar naast de basisverzekering ook een aanvullende verzekering afsluit.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joosie200 schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:29:

Wat dat betreft is een tandongevallenverzekering best kwats: als je schade krijgt door een derde dan kan je de kosten toch altijd verhalen op de veroorzaker. Op dingen die je zelf veroorzaakt hebt gaan ze meteen lopen zeuren, zoals het aantoonbaar dragen van een bitje tijdens het sporten etc. Ik denk dat het een nieuwe hype is in verzekeringsland, want voorheen kwam de tandongevallenverzekering nauwelijks voor in het woordenboek. :+

Ik heb definitief gekozen voor CZ met een Jongenverzekering en dan de ZZP-korting eroverheen (scheelt 4% op de basisverzekering en 8% op de aanvullende verzekering). Ben ik voor 135 Euro klaar met 9 fysiobehandelingen, wat vergoeding voor steunzolen en tandartskosten tot 450 Euro (100% voor controle, 75% voor al het overige). Scheelt 15 Euro met VGZ via United Consumers waar ik een mindere tandarsverzekering had (250 Euro 75%) maar wel meer fysio-behandelingen (16 in plaats van 9), maar voor steunzolen kon ik niet meer bij de goede podoloog terecht maar wel de bar slechte die troep levert. :')

Volvotips.com

• begintmeta
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:04:
[...]

Ik heb net nog wat tijd besteed aan het zoeken, en het blijft zeeeer ondoorzichtig, zoals ik al eerder aangaf kom je er geloof ik helaas niet omheen om de verzekeraars (of eventueel zorgverleners) om behoorlijk veel aanvullende informatie te vragen als je echt wilt kunnen vergelijken.

Maar voor zover ik nu kan zien, zouden wat betreft de punten die ik graag zie: restitutiepolis, geen omzetplafond eigenlijk alleen ONVZ+labels (maar enigszins beperkt, aangezien VZR Zorginkoop aangeeft dat met GGZ-instellingen een omzetplafond wordt/kan worden afgesproken, dat vervolgens tot 1 oktober kan worden bijgesteld als aan bepaalde criteria wordt voldaan), iptiq+merken (maar geen restitutiepolis in de aanbieding) min of meer alleen EUcare/aevitae over blijven. Bij een omzetplafond zie ik liever geen doorleververplichtingen, dat beperkt de keuze als er wel een omzetplafond is ook weer nogal.

Nu is een omzetplafond en eventueel ook een doorleververplichting misschien nog wel bespreekbaar, als je tenminste uitgaat van echte contractsvrijheid,. maar het moet dan wel ook voor de verzekerde glashelder zijn hoe hoog de omzetplafonds voor welke specifieke zorgproducten zijn, wat de te verwachten (bandbreedte van) kosten van de betreffende verzekeraar bij die zorgproducten bij welke instellingen zijn en hoe een eventuele doorleververplichting is geregeld. Die informatie is echter echt nergens te vinden geloof ik, en ik vermoed ook bij stevig doorvragen bij verzekeraars of zorgverleners lastig te krijgen...

[Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 31-12-2019 10:40]

• darksnake88
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-06 21:38
Belangrijk voor Anderzorg is te kijken of je apotheek ertussen staat. Ik stond net op het punt af te sluiten maar zie dat mijn apotheek er niet tussen staat. Hierdoor kies ik toch voor Ziezo met ruime keuze. Ook omdat ze 100% vergoeding voor tandarts hebben wat bij Anderzorg op 75% staat.

• agile_tester
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 09:31
cyclofosfamide schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:27:
Omdat er voor orthodontie vrijwel altijd een 'wachttijd' is, kijk ik niet eens om over te stappen.
Dat dacht ik ook, maar dat valt nog mee:
https://www.consumentenbo.../vergoedingen/orthodontie

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:44:
[...]

Wat dat betreft is een tandongevallenverzekering best kwats: als je schade krijgt door een derde dan kan je de kosten toch altijd verhalen op de veroorzaker. Op dingen die je zelf veroorzaakt hebt gaan ze meteen lopen zeuren, zoals het aantoonbaar dragen van een bitje tijdens het sporten etc. Ik denk dat het een nieuwe hype is in verzekeringsland, want voorheen kwam de tandongevallenverzekering nauwelijks voor in het woordenboek. :+

Ik heb definitief gekozen voor CZ met een Jongenverzekering en dan de ZZP-korting eroverheen (scheelt 4% op de basisverzekering en 8% op de aanvullende verzekering). Ben ik voor 135 Euro klaar met 9 fysiobehandelingen, wat vergoeding voor steunzolen en tandartskosten tot 450 Euro (100% voor controle, 75% voor al het overige). Scheelt 15 Euro met VGZ via United Consumers waar ik een mindere tandarsverzekering had (250 Euro 75%) maar wel meer fysio-behandelingen (16 in plaats van 9), maar voor steunzolen kon ik niet meer bij de goede podoloog terecht maar wel de bar slechte die troep levert. :')
die dekking van die tandongevallen verzekering zit sowieso al bij de meeste aanvullende verzekeringen inbegrepen.

Heb ook de CZ jongerenverzekering gehouden, heb die al jaren ondanks de leeftijdstoeslag vanwege de ruime dekkingen waardoor het prijs-kwaliteit toch goed doorslaat. Nog actief naar Just gekeken, vind dat pakket erg positief maar uiteindelijk toch voor de dekking gekozen.

• JohanNL
darksnake88 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:21:
Ook omdat ze 100% vergoeding voor tandarts hebben wat bij Anderzorg op 75% staat.
Die hebben ook niet op alle codes op 100% staan maar wel de meeste inderdaad.
Bij beide kun je wel een vergoeding krijgen van €250, waarvoor je bij Anderzorg wel minimaal €333,33 aan kosten moet hebben om dit bedrag eruit te halen.

• darksnake88
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-06 21:38
JohanNL schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:45:
[...]

Die hebben ook niet op alle codes op 100% staan maar wel de meeste inderdaad.
Bij beide kun je wel een vergoeding krijgen van €250, waarvoor je bij Anderzorg wel minimaal €333,33 aan kosten moet hebben om dit bedrag eruit te halen.
Ik zie het idd. Ik heb bij mijn laatste overzicht 3x gebitsreiniging(M03) staan en die staat op 75% bij Ziezo. Toch maar even beter vergelijken dan, want nu valt het voordeel deels weg.

• Joris-Jansen
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:23
GerardHenninger schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:40:
[...]

Klopt. Je kan ook inloggen op "Mijn Zilveren Kruis" en betalen via iDeal.
Als je nu iets gaat wijzigen aan je verzekering en het premiebedrag verandert daardoor EN je wilt dit jaar betalen, dan is het het makkelijkste om het handmatig over te maken of via "Mijn Zilveren Kruis" te betalen.
Kun je mij vertellen waar ik de iDeal betaal link vind?

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik ben vandaag overgestapt naar CZ. Zij mailen terug dat het druk is, en ook dat ze de huidige verzekering opzeggen. Moet dat vandaag op worden gezegd? Want dat lijken ze niet te redden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• JohanNL
pven schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:24:
Ik ben vandaag overgestapt naar CZ. Zij mailen terug dat het druk is, en ook dat ze de huidige verzekering opzeggen. Moet dat vandaag op worden gezegd? Want dat lijken ze niet te redden.
https://www.independer.nl/zorgverzekering/info/opzeggen.aspx

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Balen, mijn aanvraag bij Menzis is niet doorgekomen. Ik weet zeker dat ik het aanvraagproces heb afgerond, maar ik heb helemaal nul bevestiging. Daar kom ik ook pas vandaag achter, en dus ben ik te laat met het opzeggen van mijn oude verzekering (dat zou Menzis voor mij doen). Omdat ik geen bewijs heb zit ik nog een jaar vast aan Zilveren Kruis ZieZo. We wouden juist overstappen vanwege betere dekking bij zwangerschap.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Joris-Jansen schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:37:
[...]

Kun je mij vertellen waar ik de iDeal betaal link vind?
Als de betaling klaarstaat (openstaande posten zijn berekend), dan zie je het bij "Financieel Overzicht".
Dan klikken op de betreffende rekening en dan zie je een iDeal-betaalknop.
Seroczynski schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:01:
Balen, mijn aanvraag bij Menzis is niet doorgekomen. Ik weet zeker dat ik het aanvraagproces heb afgerond, maar ik heb helemaal nul bevestiging. Daar kom ik ook pas vandaag achter, en dus ben ik te laat met het opzeggen van mijn oude verzekering (dat zou Menzis voor mij doen). Omdat ik geen bewijs heb zit ik nog een jaar vast aan Zilveren Kruis ZieZo. We wouden juist overstappen vanwege betere dekking bij zwangerschap.
Kan jij iets van een bewijs leveren aan Menzis dat je je aanvraag voor 1 januari hebt gedaan? Een automatische bevestigingsmail bijvoorbeeld? Zou het raar vinden als jij de aanmelding hebt gedaan maar Menzis niets kan zien. Dat er misschien een storing door de drukte was met het sturen van een bevestiging okay, maar er moet toch iets zichtbaar zijn in het systeem.

• Seroczynski
  • Nu online
GerardHenninger schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:08:
[...]

Kan jij iets van een bewijs leveren aan Menzis dat je je aanvraag voor 1 januari hebt gedaan? Een automatische bevestigingsmail bijvoorbeeld? Zou het raar vinden als jij de aanmelding hebt gedaan maar Menzis niets kan zien. Dat er misschien een storing door de drukte was met het sturen van een bevestiging okay, maar er moet toch iets zichtbaar zijn in het systeem.
Heb ik geprobeerd, maar mijn aanvraag is helemaal niet geregistreerd. Door omstandigheden heb ik ook niet direct gecontroleerd of ik een bevestiging heb ontvangen, en nu is het te laat. Heb inmiddels telefonisch contact met mijn vorige (huidige) zorgverzekering gehad, en tweemaal met Menzis. Waar het nou precies is mis gegaan is niet duidelijk te zeggen. Het zal wel een simpele netwerkfout zijn geweest o.i.d., maar geen bewijs = geen overstap.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Seroczynski schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar mijn aanvraag is helemaal niet geregistreerd. Door omstandigheden heb ik ook niet direct gecontroleerd of ik een bevestiging heb ontvangen, en nu is het te laat. Heb inmiddels telefonisch contact met mijn vorige (huidige) zorgverzekering gehad, en tweemaal met Menzis. Waar het nou precies is mis gegaan is niet duidelijk te zeggen. Het zal wel een simpele netwerkfout zijn geweest o.i.d., maar geen bewijs = geen overstap.
Dat is heel vervelend. Andere oplossing; is je (zwangere) partner met jou meeverzekerd bij Ziezo waarbij jij de verzekeringsnemer bent? Als dat het geval is dan mag ze zelf nu nog een eigen verzekering (bij Menzis) afsluiten.

• Seroczynski
  • Nu online
GerardHenninger schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Dat is heel vervelend. Andere oplossing; is je (zwangere) partner met jou meeverzekerd bij Ziezo waarbij jij de verzekeringsnemer bent? Als dat het geval is dan mag ze zelf nu nog een eigen verzekering (bij Menzis) afsluiten.
Bedankt voor het meedenken. Mijn vriendin is aangemeld als gezinslid bij mijn huidige polis. Ook voor haar geldt dan toch dat een opzegging voor 31 december aangevraagd moet zijn (tenzij wij scheiden o.i.d.)?

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11:03
Yep
Omdat de looptijd van een basisverzekering één jaar is, kan men tegen het einde van het jaar, uiterlijk 31 december, de zorgverzekering opzeggen. In dat geval heeft men tot 1 februari de tijd om een nieuwe zorgverzekering af te sluiten.
De wet/voorwaarden geldt/gelden voor iedereen.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

route99 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:20:
Yep

[...]
De wet/voorwaarden geldt/gelden voor iedereen.
Er gelden ook uitzonderingen ;)

• begintmeta
  • Niet online
Maar in dit geval zou het mogelijk moeten zijn, toch?

• Seroczynski
  • Nu online
begintmeta schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Maar in dit geval zou het mogelijk moeten zijn, toch?
Wordt mij al vrij ingewikkeld, maar 7.2 De verzekeringnemer die een ander dan zichzelf heeft verzekerd, kan de zorgverzekering opzeggen indien de verzekerde krachtens een andere zorgverzekering verzekerd wordt. wekt wel mijn interesse. Alleen dan is het nog steeds de vraag of de partner niet gewoon te laat is.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True