Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-10 16:14
dimmak schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Niet zo smooth als een stabiele release uiteraard, maar ik ondervind niet heel veel problemen. Soms wat moeite met swipen, als ik bel zet hij hem meestal op luidspreker, icm Google Podcast app niet functionerende notificaties en random crashes met het gebruik van de ReadEra app. Voor de rest werkt het top.

Je krijgt automatisch een update ja.
Ok, dank ! :)

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-10 11:03
Werkt face unlock met de Rabo app, of moet je een code intikken bij inloggen en geld overmaken?

[ Voor 19% gewijzigd door Lincor op 03-07-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Lincor schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:25:
Werkt face unlock met de Rabo app, of moet je een code intikken bij inloggen en geld overmaken?
Code

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
robotjoek schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Thx voor de info, en is idd vreemd, maar ook een jaarlijks terugkerend fenomeen 😕
Hopelijk kijken de ontwikkelaars van de ABN-app hier ook naar: YouTube: Platform stability and the Android release timeline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 14:51

Reneger

Wie? IK?

ABN Beta heeft support voor Android 11. Ik weet ook waar het hiaat zit binnen de app, maar daar ga en mag ik mij verder niet over uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Reneger schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:39:
[...]

ABN Beta heeft support voor Android 11. Ik weet ook waar het hiaat zit binnen de app, maar daar ga en mag ik mij verder niet over uitlaten.
Bedankt.

Heb een vermoeden.

Maar, zeker bij bankapps: ” better to be safe than sorry".

Die twee maanden wachten, lukt ook nog wel. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-10 08:49
Inmiddels een dag met de nieuwe update en nog niet tegen problemen aangelopen. Heel stabiel en smooth allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
dimmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:17:
Inmiddels een dag met de nieuwe update en nog niet tegen problemen aangelopen. Heel stabiel en smooth allemaal.
Welke update ? Android 11 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
Swurgin schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:02:
[...]

Welke update ? Android 11 ?
Ja gister is Beta 2 uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
dimmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Ja gister is Beta 2 uitgebracht.
Aaargh, wil zo graag :) maar toch houd mij iets tegen. Weet niet wat ...

Hoe zit het met de home-bar ? Dat kleine streepje onder in het scherm wanneer je gestures gebruikt. Is die weg te halen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
Swurgin schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Hoe zit het met de home-bar ? Dat kleine streepje onder in het scherm wanneer je gestures gebruikt. Is die weg te halen ?
Dat ben ik zelf nog niet tegengekomen.

Ook tot op heden ben ik nog geen bug tegen gekomen. Alle apps werken ook zoals het hoort en nog geen vastlopers gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10 09:34
Swurgin schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Alleen met custom app (werkt non-root). Of misschien geroot via Xposed. Zo niet iig.

De swipe over het balkje is wel handig, maar merk dat ik het zelf nog te weinig gebruik. Werk meestal vanuit recents. Maar er moet toch een swipe voor te verzinnen zijn zonder dat er visueels nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
LoeWn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Alleen met custom app (werkt non-root). Of misschien geroot via Xposed. Zo niet iig.

De swipe over het balkje is wel handig, maar merk dat ik het zelf nog te weinig gebruik. Werk meestal vanuit recents. Maar er moet toch een swipe voor te verzinnen zijn zonder dat er visueels nodig is.
Op Android 10 heb ik het 'balkje' weggehaald via deze methode ...

https://android.gadgethac...0-no-root-needed-0198045/

Maar ik hoor gemixte verhalen over of dit werkt op Android 11.
Ik installeer liever geen extra apps voor 'Immersive mode' of zoiets. Die werken vaak irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

_Nick__ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Bedankt.

Heb een vermoeden.

Maar, zeker bij bankapps: ” better to be safe than sorry".

Die twee maanden wachten, lukt ook nog wel. 😊
Geen idee of de beta vol zit, je kan gewoon beta user worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Reneger schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Geen idee of de beta vol zit, je kan gewoon beta user worden.
Zelfde antwoord.. geen beta is "safe”..

Als ik het goed begrijp, zit er een "backward compatible”-option in de ”developer options”..

Maar als creditklant vind ik zelfs dat te spannend.. 😊

Wel bedankt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:00

Ves

A gadget addicted Bounty

Geen Pixel 4 nieuws, maar de Pixel Buds zijn in Duitsland beschikbaar. Zal hopelijk snel via de grijze import beschikbaar zijn in NL

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:06
Ves schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:56:
Geen Pixel 4 nieuws, maar de Pixel Buds zijn in Duitsland beschikbaar. Zal hopelijk snel via de grijze import beschikbaar zijn in NL
ik zag ook de reclame langskomen. Bij de Mediamarkt in Duitsland staan ze nog niet op hun site. Hopelijk komen ze hier ook snel beschikbaar, dan kan ik even snel de grens over rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Chrome crashed al weken bij mij, vnl op deze website, wat ik een beetje vreemd vind aangezien het van Google zelf is https://datastudio.google...c-0369173148ab/page/giyUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
JLius schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:59:
Chrome crashed al weken bij mij, vnl op deze website, wat ik een beetje vreemd vind aangezien het van Google zelf is https://datastudio.google...c-0369173148ab/page/giyUB
Met m'n 4 (non XL) geen probleem.

De mobiele versie van chrome kent geen extensies toch?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
alexbl69 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:27:
[...]

Met m'n 4 (non XL) geen probleem.

De mobiele versie van chrome kent geen extensies toch?
Nee, ik heb ook geen extensies. Vreemd, ik run geen mods, geen root of beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:08
JLius schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:59:
Wat merk je bij t crashen? Ik heb regelmatig dat Chrome vastloopt op sommige sites, vaak als er veel video's op een pagina staan (Dumpert achtige sites), als ik Chrome weer opstart laadt hij wel correct, heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 14:18

pinda powerrr

Slow down...

Ht87 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:00:
[...]

Wat merk je bij t crashen? Ik heb regelmatig dat Chrome vastloopt op sommige sites, vaak als er veel video's op een pagina staan (Dumpert achtige sites), als ik Chrome weer opstart laadt hij wel correct, heel gek.
Heb ik ook op mijn Pixel 2XL.
Dacht dat het dus aan mijn verouderde toestel lag, maar jij beschrijft exact het probleem dat ik ook heb.

offtopic:
Ik wilde voor de 4XL gaan, maar denk dat ik het nog een half jaartje uitzing. De Pixel 5 (met 5G) is wel aantrekkelijk!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
pinda powerrr schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:06:
[...]

Heb ik ook op mijn Pixel 2XL.
Dacht dat het dus aan mijn verouderde toestel lag, maar jij beschrijft exact het probleem dat ik ook heb.

offtopic:
Ik wilde voor de 4XL gaan, maar denk dat ik het nog een half jaartje uitzing. De Pixel 5 (met 5G) is wel aantrekkelijk!
Bijzonder! Ik heb de 4xl, je zou zeggen dat zo'n bug er inmiddels wel uit zal zijn, zal een dezer dagen eens proberen met een re-install van Chrome!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLius
Ht87 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:00:
[...]

Mijn pixel 4xl doet dan helemaal niets meer, touchscreen reageert niet meer. Soms krijg ik een bericht dat chrome gecrasht is, soms niet (dan moet ik het scherm uitzetten, weer aanzetten en daarna snel chrome sluiten anders hangt alles weer vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:07
Sinds gisteren in het bezit van een Pixel 4 XL en het toestel bevalt me goed! Had hiervoor de Oneplus 8 (nog steeds in bezit), maar wilde de Google Experience ervaren. Het enige waar ik me mateloos aan erger is de accu duur. Vanaf 9 uur met 100 procent naar mijn werk gegaan en ik zit nu op 56 procent met 2 uur SOT.

Is dit normaal? Heb niks bijzonders gedaan op wat YouTube en Social media na.

Vergeleken met Oneplus 8 waar ik 9 uur SOT mee haalde is dit wel erg bedroevend. Ligt dit aan de software of hardware?

Wellicht dat het scherm van de Pixel meer verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Knamix schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:22:
Sinds gisteren in het bezit van een Pixel 4 XL en het toestel bevalt me goed! Had hiervoor de Oneplus 8 (nog steeds in bezit), maar wilde de Google Experience ervaren. Het enige waar ik me mateloos aan erger is de accu duur. Vanaf 9 uur met 100 procent naar mijn werk gegaan en ik zit nu op 56 procent met 2 uur SOT.

Vergeleken met Oneplus 8 waar ik 9 uur SOT mee haalde is dit wel erg bedroevend. Ligt dit aan de software of hardware?

Mijn ervaring is dat het verbruik enorm kan wisselen (4 non-XL).

M'n verbruik verschilt niet erg van dag tot dag, maar de ene keer eindig ik de dag met meer dan 50%, de andere dag zit ik eerder in de buurt van 10%.

Zo'n 80% van de tijd haal ik het makkelijk (meer dan 50%). Maar er zijn soms dagen achter elkaar (ook zo vreemd) dat hij meer lijkt te verbruiken.

Kan het niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87

Ik lees vaker wisselende ervaringen hier op t forum omtrent de batterij. Ik ben zelf erg tevreden, begin om 7.30 met volle batterij en rond 23.00 meestal nog zo'n 10 tot 20% over, bij normaal gebruik van YouTube, spelletje, paar foto's, muziek (Deezer) en Whatsapp. Als ik stadia of een zware game speel op m'n 4xl gaat t wel harder met de batterij uiteraard.
Misschien is je telefoon nog aan t updaten of haalt hij je gegevens van vorige telefoon op de achtergrond op? Dat vreet vaak ook batterij in t begin.

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 23-07-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:49

Hoe bevalt de software van de pixel in vergelijking met de oneplus 8?
Zit er op de oneplus 8 veel meer bloatware dat je nu de kale android ervaring wilde ?

Ik twijfel namelijk tussen de oneplus 8 en de nieuwe Google pixel telefoons. Maar wanneer die uit komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak

Accuduur wordt na een tijd gebruik beter door de software. Of je 9u SOT gaat halen weet ik niet, maar ik heb nog nooit een lege telefoon gehad aan het einde van de dag. Ook niet als ik vroeg opsta en pas in laat in de nacht ga liggen vanwege een feestje oid. :)
Rox92 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Hoe bevalt de software van de pixel in vergelijking met de oneplus 8?
Zit er op de oneplus 8 veel meer bloatware dat je nu de kale android ervaring wilde ?

Ik twijfel namelijk tussen de oneplus 8 en de nieuwe Google pixel telefoons. Maar wanneer die uit komen.....
Nieuwe Pixel telefoons worden elk jaar rond oktober uitgebracht.

[ Voor 19% gewijzigd door dimmak op 23-07-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius

OnePlus staat bekend om agressief batterijbeheer. Dat maakt van je smartphone een dumbphone. Pixels doen dat niet, bijgevolg gaat de batterij sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:07
JLius schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:31:
[...]

OnePlus staat bekend om agressief batterijbeheer. Dat maakt van je smartphone een dumbphone. Pixels doen dat niet, bijgevolg gaat de batterij sneller leeg.
Geen idee waar jij dit op baseert, maar een oneplus is verre van een dumb phone. Ik merk dat de 6gb ram wat weinig is vergeleken met de Oneplus. Apps worden vaker "gekilld" dan bij de Oneplus.

Het zou fijn zijn als we de keuze hadden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Knamix op 23-07-2020 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JLius
Knamix schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Geen idee waar jij dit op baseert, maar een oneplus is verre van een dumb phone. Ik merk dat de 6gb ram wat weinig is vergeleken met de Oneplus. Apps worden vaker "gekilld" dan bij de Oneplus.

Het zou fijn zijn als we de keuze hadden :)
Nee, apps worden bij Pixel niet vaker gekilld dan bij OnePlus, integendeel: https://dontkillmyapp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
robotjoek schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Thx voor de info, en is idd vreemd, maar ook een jaarlijks terugkerend fenomeen 😕
Volgens toelichting in Play Store werkt ABNAMRO-app nu ook op Android 11..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-10 14:03
Hier ondertussen ook aan het overwegen om over te schakelen naar een Pixel 4, momenteel in bezit van Nokia 8.1.

Ik zou willen veranderen voor:
- Kleinere display
- Hopelijk betere gesprekkwaliteit, krijg soms van mensen door dat ze mij niet goed verstaan
- Huidige fingerscanner werkt niet foutloos, bij de Pixel kan ik m'n scherm unlocken door ernaar te kijken (ontgrendel m'n telefoon echt heel dagelijks)
- Laatste software natuurlijk

Twijfelpunten:
- Batterijduur (met huidige telefoon haal ik ook +-4u SoT)

Goed, als ik m'n lijstje hier bekijk, zijn de pro's groter dan de contra's dus zou ik hem beter kopen :)
Alleen, waar vind ik die oranje Pixel 4 ergens? Enkel de zwarte en witte te vinden (en dan nog, niet vaak op voorraad te vinden...)

Iemand tips? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29

nFo

Stancke schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:09:
Hier ondertussen ook aan het overwegen om over te schakelen naar een Pixel 4, momenteel in bezit van Nokia 8.1.

- Kleinere display
- Hopelijk betere gesprekkwaliteit, krijg soms van mensen door dat ze mij niet goed verstaan
- Huidige fingerscanner werkt niet foutloos, bij de Pixel kan ik m'n scherm unlocken door ernaar te kijken (ontgrendel m'n telefoon echt heel dagelijks)

Twijfelpunten:

Goed, als ik m'n lijstje hier bekijk, zijn de pro's groter dan de contra's dus zou ik hem beter kopen :)
Alleen, waar vind ik die oranje Pixel 4 ergens? Enkel de zwarte en witte te vinden (en dan nog, niet vaak op voorraad te vinden...)

Iemand tips? ;)
Of wacht op de Pixel 4a, nieuws: Google kondigt vermoedelijke Pixel 4a maandag aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:11

- Kleinere display

Twijfelpunten:

Iemand tips? ;)
1 is natuurlijk geen. Maar de Pixel 4 (niet XL) is qua batterij de slechtste Pixel/Nexus telefoon die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Twijfelpunten:
De net gepresenteerde 4a moet dat makkelijk halen:

https://www.androidpolice...ed-none-of-what-you-dont/

To close out, battery life on the Pixel 4a is truly excellent. I'm easily getting six hours or more of screen time per day on the Pixel 4a consistently, and I'm hammering the phone hard. If I really, really push it with things like long video calls, tons of max brightness time outdoors, and constant connection to my Bluetooth headphones, I can probably drain it with 4 or 4.5 hours of screen time, but that's been rare. On most days, though, I have to actively try to kill this phone; my Pixel 4 XL would be begging for mercy by lunchtime the way I use this thing. You'd never guess the Pixel 4a has a 3140mAh battery, it feels at least 10-15% larger than that. The 8nm Snapdragon 730G seems incredibly efficient in this phone—I'm getting battery life I managed on the 3a XL last year, which has a much larger 3700mAh cell. So, no complaints there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Prima telefoon voor $350.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-10 14:03
Top, dit is diegene die ik moet hebben :)
Link me up waar ik die kan bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Stancke schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Top, dit is diegene die ik moet hebben :)
Link me up waar ik die kan bestellen :9
Tja, niet rechtstreeks in NL.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zou de telefoon via Belsimpel bestellen, zodra die daar online staat. Belsimpel verkoopt ook andere Pixel telefoons en dan heb je gewoon garantie via een Nederlandse shop.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:05
Helaas is er een wachtlijst in Europa, blijkbaar komt de 4a in het Verenigd Koninkrijk pas op 1 oktober. Ik heb echt geen idee wat ze daar aan het doen zijn bij Google.. :/

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 20:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29

nFo

Al wordt de Pixel 4a 5G wel relatief (te) duur € 499,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 20:09
nFo schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Al wordt de Pixel 4a 5G wel relatief (te) duur € 499,-
Tja. En dan wordt de Oneplus Nord ineens weer interessant. Alhoewel: die camera van de Pixel is iets waar ik zelf wel 100 euro extra voor over zou hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alberic
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Ves schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:56:
Ik heb ze meteen in Duitsland besteld en bij een Duitse vriend thuis laten bezorgen. Deze buds werken perfect samen met mijn Pixel 4XL.
Als je de eerste keer het etui opent, komt er op de pixel 4xl al meteen een vraag of je ze wilt 'pairen'. Tot nu toe geen uitval van geluid of zo gehad. Ook het telefoneren via de buds gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik krijg je zelf hopelijk vandaag

[ Voor 60% gewijzigd door Ves op 05-08-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Ves schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:09:
Ik krijg je zelf hopelijk vandaag
Waar en hoe besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Zou het eerst via een kennis uit Duitsland halen, maar koos voor deze optie.

KoensSocialL in "Aankoopadvies: Google Pixel Buds ( 2020 )"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Wil ze ook wel ... maar heb net een paar maand de Sony WF-1000XM3 ... aargh. Luxe problemen haha
De Sony's zijn trouwens ook heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Laatst online: 19-12-2024
De Pixel 4 en Pixel 4 XL zijn officieel discontinued door Google. Dus diegene die aan het denken waren om eentje te kopen wachten best niet te lang meer.

https://www.theverge.com/...discontinued-out-of-stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Cr1ptkeeper schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:26:
De Pixel 4 en Pixel 4 XL zijn officieel discontinued door Google. Dus diegene die aan het denken waren om eentje te kopen wachten best niet te lang meer.

https://www.theverge.com/...discontinued-out-of-stock
Zolang de updates maar komen heb ik hier geen problemen mee (Pixel 4 XL 128GB) (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-10 17:06

ormagon

Definitely Maybe

new_guy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:21:
[...]
1 is natuurlijk geen. Maar de Pixel 4 (niet XL) is qua batterij de slechtste Pixel/Nexus telefoon die ik ooit heb gehad.
Heb de Pixel 4 sinds eind oktober en wist dat ik een telefoon met matige batterij kocht, maar het valt me alsnog erg tegen. Nog geen 10 maanden later heb ik regelmatig (zeker als ik bijvoorbeeld aan het reizen ben en dus veel van 4G torentje wissel) minder dan 2:30 uur screen on time! Dan heb ik Soli uit staan, 90hz uit, batterijbesparing vanaf 30% aan, en adaptive battery aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-10 11:06
ormagon schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:07:
[...]

Heb de Pixel 4 sinds eind oktober en wist dat ik een telefoon met matige batterij kocht, maar het valt me alsnog erg tegen. Nog geen 10 maanden later heb ik regelmatig (zeker als ik bijvoorbeeld aan het reizen ben en dus veel van 4G torentje wissel) minder dan 2:30 uur screen on time! Dan heb ik Soli uit staan, 90hz uit, batterijbesparing vanaf 30% aan, en adaptive battery aan.
Had hetzelfde probleem. Naast de settings die jij hebt gewijzigd heb ik ook voor een zwart thema gekozen. Zwarte achtergrond op zowel het vergrendelscherm als het startscherm en geen always on display.
Bizar dat je diverse leuke features uit moet zetten enkel om met de batterij de dag door te komen. Feit is dat ik met deze maatregelen ruim over de 3 uur SOT zit, soms bijna 4 uur. Los daarvan kun je natuurlijk ook 'ns kijken welke software op de achtergrond een aanslag op de batterij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Celf11 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:58:
[...]

Had hetzelfde probleem. Naast de settings die jij hebt gewijzigd heb ik ook voor een zwart thema gekozen. Zwarte achtergrond op zowel het vergrendelscherm als het startscherm en geen always on display.
Bizar dat je diverse leuke features uit moet zetten enkel om met de batterij de dag door te komen. Feit is dat ik met deze maatregelen ruim over de 3 uur SOT zit, soms bijna 4 uur. Los daarvan kun je natuurlijk ook 'ns kijken welke software op de achtergrond een aanslag op de batterij doet.
Zelfde, zit ook in donker thema en zonder always on display. Geen apps die bovengemiddeld slurpen, ik game niet op het ding. En toch haalt hij de 2:30 nog maar zelden, eigenlijk alleen als ik veel video ermee kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
ormagon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:08:
[...]

Zelfde, zit ook in donker thema en zonder always on display. Geen apps die bovengemiddeld slurpen, ik game niet op het ding. En toch haalt hij de 2:30 nog maar zelden, eigenlijk alleen als ik veel video ermee kijk.
En als je in het tabblad "batterij" rechtsboven (3 puntjes) op "batterijgebruik" klikt....welke apps verbruiken dan de meeste stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Zit nu op 61% batterij. 13% scherm, 4% chrome, 3% Android system, 3% Whatsapp, 3% Reddit, 2% Google Photos, 1% camera. Niks raars. Screen timeout staat op 15 seconde (voor als ik het toevallig is vergeet). Zit op de security patch van 5 augustus.

Ben prima op de hoogte van het Android besturingssyteem en neem echt alle maatregelen (wat überhaupt al vervelend is) om de dag door te komen maar het lukt zelden meer. En nogmaals, het viel te verwachten en ik wist dat dit het risico zou zijn maar het is simpelweg nog een stapje erger dan verwacht. Enige wat ik nog zou kunnen doen is met een lagere helderheid werken, maar het is al niet het helderste scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
ormagon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:37:
......Enige wat ik nog zou kunnen doen is met een lagere helderheid werken, maar het is al niet het helderste scherm...
Is Android 11 public beta 3 voor jou een optie?

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 13:29
Zijn er Tweakers met Pixel 4/XL die hem sinds de release (of via Belsimpel) hebben die echt hardware problemen hebben? Bricken/camera's die stoppen met werken etc.
Ben wel benieuwd!

Ik heb zelf Apple spul en probeer telkens over te stappen, maar als ik op Reddit de boel volg, blijf ik alsmaar schrikken van hardware falen en ander euvel.

Heb al eens een 4 XL gehad, maar weer teruggestuurd omdat ik toch twijfel over de betrouwbaarheid van de hardware.

Reden van de switch kan ik 't lang over hebben, maar laten we dat ff skippen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 14:18

pinda powerrr

Slow down...

Ik gebruik een Pixel 2XL, nu tweeëneenhalf jaar oud. Gebruik is intensief, nul problemen en nog steeds een SoT van vijfenhalf uur.
Lees mee in dit topic omdat ik een 4XL wilde, maar ga nu maar wachten op de 5.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
prodygee schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:47:
Zijn er Tweakers met Pixel 4/XL die hem sinds de release (of via Belsimpel) hebben die echt hardware problemen hebben? Bricken/camera's die stoppen met werken etc.
Ben wel benieuwd!

Ik heb zelf Apple spul en probeer telkens over te stappen, maar als ik op Reddit de boel volg, blijf ik alsmaar schrikken van hardware falen en ander euvel.

Heb al eens een 4 XL gehad, maar weer teruggestuurd omdat ik toch twijfel over de betrouwbaarheid van de hardware.

Reden van de switch kan ik 't lang over hebben, maar laten we dat ff skippen :).
Ik heb de 4 (non-xl) en heb tot nu toe geen enkel probleem gehad.
De pixel is nooit vastgelopen, camera blijft goed werken ect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
Ben wel benieuwd!

Ik kan alleen zeggen dat ik elke Pixel heb gehad (de XL versie dan) en dat ik nog nooit een probleem heb gehad met de hardware.
Van Pixel 1 tot Pixel 4 XL, altijd geweldige ervaringen.
Ik sta vaak versteld van alle meldingen en al het Google bashen. Het lijkt soms wel de trend.

• prodygee
Ah tof, dank voor de reacties.

Dat zie ik graag, ik ga dit topic in de gaten houden en wacht nog even tot de 5.

• LoeWn
Ben wel benieuwd!

Ach, meestal worden alleen negatieve ervaringen gepost he. Klagen is makkelijker dan waardering uiten.

Zelf heb ik direct en indirect ervaring met 6 pixel toestellen. Geen Pixel 4 helaas. Maar van die 6 had er eentje een bootloop probleem en ik heb opgestuurd. Perfecte service en binnen twee weken een nieuw (of iig niet zichtbaar refurbished) toestel gekregen.

• prodygee
LoeWn schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:27:
[...]

Ach, meestal worden alleen negatieve ervaringen gepost he. Klagen is makkelijker dan waardering uiten.

Zelf heb ik direct en indirect ervaring met 6 pixel toestellen. Geen Pixel 4 helaas. Maar van die 6 had er eentje een bootloop probleem en ik heb opgestuurd. Perfecte service en binnen twee weken een nieuw (of iig niet zichtbaar refurbished) toestel gekregen.
Is zeker waar, zo probeer ik het dan ook zeker op te vatten. Was het bootloop geval via Belsimpel gegaan? Volgens mij hebben die echt prima service hè?

• LoeWn
@prodygee Ik heb echt geen idee meer. Is al 3 jaar geleden :+

Ik kan het zo ook niet in mijn mail vinden. Maar ik had het idee dat dit direct via Google ging, maar zeker weten doe ik het niet meer.

• alexbl69
prodygee schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

Is zeker waar, zo probeer ik het dan ook zeker op te vatten. Was het bootloop geval via Belsimpel gegaan? Volgens mij hebben die echt prima service hè?
Heb hem vorig jaar direct na release in Duitsland gekocht. Nul problemen.

Behalve de af en toe beroerde batterijduur dan :X.

Over dat laatste nog iets aparts. In mijn eigen woonplaats (dorpje in het oosten des lands) haal ik het einde van de dag makkelijk (nu nog 31%, vanochtend om 0630 van de lader gehaald).

Toen ik vorige week op vakantie was aan de kust haalde ik de middag amper. De 4G was daar (volgens mij) ongeveer hetzelfde en ik zat ook nog eens het meest op wifi. Heb er geen verklaring voor. Behalve dat de telefoon veel buiten in de hitte lag (niet in de zon) in plaats van binnen in een gekoelde ruimte.

• Swurgin
alexbl69 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Heb hem vorig jaar direct na release in Duitsland gekocht....

....mijn eigen woonplaats (dorpje in het oosten des lands) ......
Hmm, we zouden weleens dorpgenoten kunnen zijn ... :) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
alexbl69 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Heb hem vorig jaar direct na release in Duitsland gekocht. Nul problemen.

Behalve de af en toe beroerde batterijduur dan :X.

Over dat laatste nog iets aparts. In mijn eigen woonplaats (dorpje in het oosten des lands) haal ik het einde van de dag makkelijk (nu nog 31%, vanochtend om 0630 van de lader gehaald).

Toen ik vorige week op vakantie was aan de kust haalde ik de middag amper. De 4G was daar (volgens mij) ongeveer hetzelfde en ik zat ook nog eens het meest op wifi. Heb er geen verklaring voor. Behalve dat de telefoon veel buiten in de hitte lag (niet in de zon) behalve binnen in een gekoelde ruimte.
Bizar, stukje over de batterij! Ik weet dat de 4 lineup niet bepaald om over naar huis te schrijven is wat betreft die batterijduur.
Zal wel met een combinatie van factoren te maken hebben.
Top dat je daarnaast nergens tegen aan loopt! Altijd lekker om te lezen!

Ik mag hopen dat ze van het batterij probleem hebben geleerd voor de 5 lineup. Mede versterkt door geruchten over een wat minder top spec SoC.
De fout met die schermverkleuringen van de pixel 2 (dacht ik) hebben ze met de 3 en 4 ook niet meer gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb de 4XL sinds launch en nog geen enkele problemen gehad.
Enigste wat ik opmerk is dat je soms lichte horizontale strepen kan zien op je homescreen net onder de taakbalk waar je notificaties en je batterij indicator op staan. Dit hangt af van welke achtergrond ik kies (een achtergrond met een effen kleur heeft meestal die strepen bovenaan).
Heb dit enkel maar op het homescreen. Denk trouwens dat alle pixel4 toestellen dit zullen hebben.

Maar anders enorm tevreden over het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
Nogmaals dank voor alle ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ben wel benieuwd!

Geen problemen. Heb na de 6P geen last meer van grote problemen gehad. Wat ik had met de 6P was random reboots. Met de Pixel 2 en Pixel 4 nog nooit.

Reddit is een verkeerde plek op een beeld te krijgen. Het internet zelf is zo'n een plek. Je zal meer negativiteit zien, dan positiviteit. Want als je apparaat werkt, waarom zou je op een fora moeten zijn om te klagen of om help te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
Ves schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:29:
[...]

Geen problemen. Heb na de 6P geen last meer van grote problemen gehad. Wat ik had met de 6P was random reboots. Met de Pixel 2 en Pixel 4 nog nooit.

Reddit is een verkeerde plek op een beeld te krijgen. Het internet zelf is zo'n een plek. Je zal meer negativiteit zien, dan positiviteit. Want als je apparaat werkt, waarom zou je op een fora moeten zijn om te klagen of om help te vragen.
Negatieve stemmen zijn altijd luider idd. Thanks voor de reminder ;).

Hoe lang had je die telefoons in je bezit?

[ Voor 3% gewijzigd door prodygee op 22-08-2020 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Vanaf 31 oktober 2019, via Belsimpel.

Sinds die tijd ook zonder hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Ik had 50gb in gebruik op mijn pixel 4xl en hij liep dagelijks wel een paar keer vast. Nu wat stuff verwijderd (audioboeken vnl, geen apps) en hij loopt niet meer vast.
Nog iemand die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Smartphonetips schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:21:
Ik had 50gb in gebruik op mijn pixel 4xl en hij liep dagelijks wel een paar keer vast. Nu wat stuff verwijderd (audioboeken vnl, geen apps) en hij loopt niet meer vast.
Nog iemand die ervaring?
Hmmmm, nee. Heb 91% / 58.16GB in gebruik, maar loopt nog net zo soepel als de dag dat ik hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Swurgin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

Hmmmm, nee. Heb 91% / 58.16GB in gebruik, maar loopt nog net zo soepel als de dag dat ik hem kocht.
Weet ook niet wat er met de mijne aan de hand is. In veilige modus loopt ie ook vast dus aan apps kan het niet gelegen zijn. Factory reset bood ook geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Smartphonetips schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:31:
[...]

Weet ook niet wat er met de mijne aan de hand is. In veilige modus loopt ie ook vast dus aan apps kan het niet gelegen zijn. Factory reset bood ook geen soelaas.
Ai, wat vervelend :/
Ik heb er verder helaas totaal geen verstand van, dus zou niet weten waar dit aan kan liggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberic
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Op dit moment komt de systeemupdate naar Android 11 binnen ! (Ben nooit beta tester geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Alberic schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:19:
Op dit moment komt de systeemupdate naar Android 11 binnen ! (Ben nooit beta tester geweest)
Hier ook, bezig met downloaden, had ik niet zo snel verwacht! Benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Hmmm... hoe maak ik nu een screenshot in A11?

Power down werkt niet meer.

De optie wordt nu zichtbaar via een swipe-up. Maar daarmee open je ook de lijst met meest recente files. Het selecteren van 'screenshot' resulteert dus in een schermopname van die lijst.

Iemand al ontdekt hoe dat nu werkt?

Edit: ben er al uit: power-knop + volume down.

Had dit al gevonden, maar werkte eerst niet. Pas toen ik alle apps afsloot deed hij het.

[ Voor 19% gewijzigd door alexbl69 op 08-09-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
alexbl69 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:16:
...
De optie wordt nu zichtbaar via een swipe-up. Maar daarmee open je ook de lijst met meest recente files. Het selecteren van 'screenshot' resulteert dus in een schermopname van die lijst.

....
Hmmm, voor zover ik weet werkt dit niet zo als jij beschrijft en maakt de telefoon gewoon een screenshot van de app die je open had.

Maar inderdaad power + volume up werkt als vanouds ook nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
alexbl69 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:16:
Hmmm... hoe maak ik nu een screenshot in A11?

Power down werkt niet meer.

Iemand al ontdekt hoe dat nu werkt?

Edit: ben er al uit: power-knop + volume down.

Had dit al gevonden, maar werkte eerst niet. Pas toen ik alle apps afsloot deed hij het.
Lukt ook door onderin het scherm omhoog te vegen en vast te houden (zoals je je apps sluit), dan staat onderin ook screenshot, gaat net wat makkelijker.

Edit: sorry niet goed gelezen... Dit opperde je zelf al.

Overigens merk ik ook dat mijn motion sense nu minder lijkt te werken, unlocken duurt langer en soms moeizaam. Paar vastlopers ook gehad hierdoor.. zijn er meer mensen met problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 09-09-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
De enige constante in het leven is verandering, maar vind het wel jammer dat Google de UX maar blijft veranderen.

De manier om een screenshot te maken werd al genoemd, maar ook het openen van de app-drawer gaat nu weer iets anders. Je moet net iets hoger mikken met je swipe dan voorheen.

Android is redelijk uitgewerkt, en wijzigingen zijn nu vooral veranderingen in plaats van verbeteringen.

En zelfs dat niet altijd, want bijvoorbeeld het maken van een screenshot is nu niet meer mogelijk met 1 hand. Een long-press op de aan/uit knop geeft nu enkel nog een menu met noodgeval, uitschakelen en opnieuw opstarten.

Daarnaast krijg ik nog een optie om via de hue app direct bepaalde lampen aan of uit te doen, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
alexbl69 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:14:
.... bijvoorbeeld het maken van een screenshot is nu niet meer mogelijk met 1 hand. ...
Ik begrijp je niet. Dit kan dus nog wel.
Ik vind het zelfs handiger en beter geworden.

Eigenlijk vind ik Android alleen maar beter worden :)
Ht87 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:10:
...
Overigens merk ik ook dat mijn motion sense nu minder lijkt te werken, unlocken duurt langer en soms moeizaam. Paar vastlopers ook gehad hierdoor.. zijn er meer mensen met problemen?
Nope :)

[ Voor 30% gewijzigd door Swurgin op 09-09-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
alexbl69 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:14:
De enige constante in het leven is verandering, maar vind het wel jammer dat Google de UX maar blijft veranderen.

De manier om een screenshot te maken werd al genoemd, maar ook het openen van de app-drawer gaat nu weer iets anders. Je moet net iets hoger mikken met je swipe dan voorheen.

Android is redelijk uitgewerkt, en wijzigingen zijn nu vooral veranderingen in plaats van verbeteringen.

En zelfs dat niet altijd, want bijvoorbeeld het maken van een screenshot is nu niet meer mogelijk met 1 hand. Een long-press op de aan/uit knop geeft nu enkel nog een menu met noodgeval, uitschakelen en opnieuw opstarten.

Daarnaast krijg ik nog een optie om via de hue app direct bepaalde lampen aan of uit te doen, maar dat werkt niet.
Screenshot weg uit power menu is idd mindere keuze, maar je multitask menu is makkelijk met 1 hand te bereiken, tenzij je een screenshot van je startscherm ofzo wil nemen, dan heb je idd 2 handen nodig. Via het toegankelijkheid menu kan je ook een screenshot nemen, maar zover ik zie kan je enkel instellen om dat te openen door met 2 vingers omhoog te swipen (tenzij je voor systeem navigatie met 3 knoppen kiest).
Als alternatief kan je ook je Google Assistent een screenshot laten nemen (wel even herstarten als je de instellingen hebt aangepast).

Ik vind android 11 tot hiertoe top. Dock met app suggesties ben ik nog aan het uittesten.

[ Voor 8% gewijzigd door Smartphonetips op 09-09-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ben gelukkig niet de enige die het vervelend vindt dat de screenshot-functie zo gecompliceerd is geworden: https://support.google.com/fi/thread/69922306?hl=en

Hopelijk pakt Google dit op en wordt het gewoon weer een optie als je de powerknop ingedrukt houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
alexbl69 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:39:
Ben gelukkig niet de enige die het vervelend vindt dat de screenshot-functie zo gecompliceerd is geworden: https://support.google.com/fi/thread/69922306?hl=en

....
Het is echt niet gecompliceerd. maar goed ...
Blijkt wel dat als je navigatie hebt met een knop ofzo (dus geen volledige gestures), dat de optie er niet is als je omhoog swiped. Dat is gewoon een bug die ze wel fixen denk ik.
Hopelijk pakt Google dit op en wordt het gewoon weer een optie als je de powerknop ingedrukt houdt.
Ik hoop het niet. Vind het wel mooi zo. Sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak

Gecompliceerd? Heb werkelijk nog nooit een screenshot gemaakt via het power menu, veel te omslachtig. Maar van mij mag hij daar best terug geplaatst worden. Heb er toch geen last van.

• J0YR1D3R
  • Niet online

Power en volume down tegelijk indrukken werkt toch gewoon?

• alexbl69
J0YR1D3R schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:28:
[...]

Power en volume down tegelijk indrukken werkt toch gewoon?
Yep, maar dat gaat niet met één hand :).

Het is ook een beetje nit-picking, maar ik zie het nut er niet van in dat ze het uit het power-menu hebben gehaald.

Als je nu de powerknop ingedrukt houdt krijg je de opties 'noodgeval, uitschakelen, opnieuw opstarten'. Daar stond voorheen 'screenshot' ook bij. Ik zie niet in waarom het weghalen van die functie - waardoor de mogelijkheid om met 1 hand een screenshot te maken wegvalt - een verbetering is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swurgin
Sorry. laatste keer dat ik erover reageer .... maar ik snap hem echt niet.

Net gecheckt. Met 3 button navigation, klik je op de 'recents' knop en dan op screenshot. Super makkelijk. En met 1 hand.
Met gestures (zoals ik het al maanden heb), een swipe omhoog op het navigatie balkje en klik op screenshot. Simpel. ook met 1 hand.

Maar ok, toegegeven, kleine moeite voor Google om het ook weer onder het power menu te zetten. Al zie ik daar het nut niet van in.
In mijn opinie is de nieuwe manier veel sneller.

• J0YR1D3R
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:40:
[...]
Als je nu de powerknop ingedrukt houdt krijg je de opties 'noodgeval, uitschakelen, opnieuw opstarten'. Daar stond voorheen 'screenshot' ook bij. Ik zie niet in waarom het weghalen van die functie - waardoor de mogelijkheid om met 1 hand een screenshot te maken wegvalt - een verbetering is.
Tsja, ik heb die functie daar nooit gebruikt, altijd power + volume down. Het heeft tot 1 of 2 Android versies geleden er ook nooit in gezeten en de standaard is power + volume down :) Ik vind het vervelender dat met Android 11 het memory management echt behoorlijk beroerd is inmiddels, zit weer op het niveau van de Pixel 2 XL die ik hiervoor had helaas.

• MainframeX
  • Laatst online: 23:27
J0YR1D3R schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:14:
[...]

Tsja, ik heb die functie daar nooit gebruikt, altijd power + volume down. Het heeft tot 1 of 2 Android versies geleden er ook nooit in gezeten en de standaard is power + volume down :) Ik vind het vervelender dat met Android 11 het memory management echt behoorlijk beroerd is inmiddels, zit weer op het niveau van de Pixel 2 XL die ik hiervoor had helaas.
Wat is er precies slechter geworden aan het memory management?

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@MainframeX Apps gaan eerder uit het geheugen en ik heb behoorlijk wat redraws van Nova Launcher wanneer ik naar het homescherm ga. De performance vind ik niet vergelijkbaar met Android 10 eigenlijk.

• MainframeX
  • Laatst online: 23:27
@J0YR1D3R Dat van het geheugengebruik was me nog niet zo opgevallen. Ik gooi zelf nooit programma's uit de task switcher en was nog niet echt een vertraging/herstarten van apps opgevallen.

Idempotent.

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:17
Sinds de update naar Android 11 heb ik bij mijn Pixel 4 voor het eerst, en regelmatig dat mijn gezichtsherkenning niet meer werkt. Er blijft dan de melding verschijnen dat ik de balk bovenin het scherm moet reinigen maar uiteindelijk blijkt een restart tekens de enige oplossing. Heb mijn gezicht inmiddels al een keer opnieuw toegevoegd maar tevergeefs. Meer mensen die hier last van hebben?

• Smartphonetips
@49euro hier nergens last van, gezichtsherkenning werk even vlot als op android 10 (heb geen clean install gedaan, gewoon geïnstalleerd en alles gelaten zoals het was)

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

@49euro Heb t gevoel dat de gezichtsherkenning zelfs sneller werkt.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 4 (XL)] Levertijden en Prijzen