Hey Pixel 4 owners, werkt de face unlock met de ing bank app? of digid?
Alvast bedankt voor het antwoord
Helaas, allebei niet. Treurig dat het zo lang duurt voordat de ontwikkelaars overstappen op de juiste API voor biometrische authenticatieHrishikesh schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:17:
Hey Pixel 4 owners, werkt de face unlock met de ing bank app? of digid?
Inderdaad, ING loopt altijd achter. Jammer dat ik mijn hypotheek daar heb lopen, anders was ik al lang van bank veranderd.bravoure schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:58:
[...]
Helaas, allebei niet. Treurig dat het zo lang duurt voordat de ontwikkelaars overstappen op de juiste API voor biometrische authenticatie
Maak je geen zorgen, bij de Rabobank app werkt dit ook niet. De hele functie is niet eens zichtbaar omdat de 4XL geen fingerprint reader heeft.Smartphonetips schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:03:
[...]
Inderdaad, ING loopt altijd achter. Jammer dat ik mijn hypotheek daar heb lopen, anders was ik al lang van bank veranderd.
Argenta heeft het al een jaar voor elkaar, zo moeilijk zal het toch niet zijn. Apple zet toch ook in op face id?Sjoop1985 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:25:
[...]
Maak je geen zorgen, bij de Rabobank app werkt dit ook niet. De hele functie is niet eens zichtbaar omdat de 4XL geen fingerprint reader heeft.
Er is voor Nederlandse banken kennelijk weinig incentive om over te schakelen van de oude fingerprintreader API naar de nieuwere biometrics API, waarschijnlijk omdat deze telefoons officieel niet in Nederland verkocht worden.
Yep net ook meegemaakt, heb sinds vandaag A11 geïnstalleerd.49euro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:15:
Sinds de update naar Android 11 heb ik bij mijn Pixel 4 voor het eerst, en regelmatig dat mijn gezichtsherkenning niet meer werkt. Er blijft dan de melding verschijnen dat ik de balk bovenin het scherm moet reinigen maar uiteindelijk blijkt een restart tekens de enige oplossing. Heb mijn gezicht inmiddels al een keer opnieuw toegevoegd maar tevergeefs. Meer mensen die hier last van hebben?
Android en iOS zijn verschillende platformen, ik weet niet of je dat kunt vergelijken - ik weet ook niet of de iOS apps van Rabo en ING dit wel kunnen, of dat dit via Apple Pay werkt (waarbij de Face ID integratie dan dus niet in de applicatie van de bank zelf zit).Smartphonetips schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:22:
[...]
Argenta heeft het al een jaar voor elkaar, zo moeilijk zal het toch niet zijn. Apple zet toch ook in op face id?
Op iOs verzoekt de app een authenticatie bij het OS welke dan zelf een biometrische authenticatie uitvoert, de ING app krijgt dan enkel een oké of niet oké terug. Bij Android dient de app volgens mij zelf een verzoek in te dienen bij de biometrische authenticatie en niet via het OS. Er is meer werk voor de ontwikkelaar om hier de juiste aanvraag in te dienen dan bij iOs.Sjoop1985 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:50:
[...]
Android en iOS zijn verschillende platformen, ik weet niet of je dat kunt vergelijken - ik weet ook niet of de iOS apps van Rabo en ING dit wel kunnen, of dat dit via Apple Pay werkt (waarbij de Face ID integratie dan dus niet in de applicatie van de bank zelf zit).
De gedachte achter mijn opmerking was dat de fingerprint integratie werkt voor zo goed als alle andere Android toestellen die hier in Nederland "officieel" verkocht worden. Daardoor is er weinig reden voor Nederlandse banken om over te gaan op BiometricPrompt, onder de noemer "het werkt toch?", totdat Google de FingerprintManager officieel "deprecate".
Ik kan me ook nog voorstellen dat banken terughoudend zijn, omdat de Biometricprompt (voor zover ik weet, ik ben geen dev) ook andere vormen van biometrie toelaat, die wellicht minder veilig zijn (dmv de frontcamera bijvoorbeeld).
Ja! Heb ik ook! Een restart verhelpt het probleem een tijdje, maar is bij mij al enkele keren voorgevallen!49euro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:15:
Sinds de update naar Android 11 heb ik bij mijn Pixel 4 voor het eerst, en regelmatig dat mijn gezichtsherkenning niet meer werkt. Er blijft dan de melding verschijnen dat ik de balk bovenin het scherm moet reinigen maar uiteindelijk blijkt een restart tekens de enige oplossing. Heb mijn gezicht inmiddels al een keer opnieuw toegevoegd maar tevergeefs. Meer mensen die hier last van hebben?
Toch niet op momenten dat je een mondkapje draagt? 😁Ht87 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:11:
[...]
Ja! Heb ik ook! Een restart verhelpt het probleem een tijdje, maar is bij mij al enkele keren voorgevallen!
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Haha, ik heb juist het omgekeerde. Als ik soms iets moet doen op de telefoon van mijn zus moet doen, zit ik altijd eerst een minuut te swipen vanaf de zijkanten voordat ik me eindelijk realiseer dat zij geen gestures heeft op de telefoonaReaRe schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:47:
...Kan niet wennen aan die swipe / gsture moves .
[ Voor 54% gewijzigd door Swurgin op 18-09-2020 21:51 ]
"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)
Ik lees dat face unlock ook buggy was bij de bèta. Hebben jullie de bèta toevallig gedraaid voor de stabiele versie?Matszs schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:31:
Hier hetzelfde probleem, ik restart mijn telefoon dan ook, meestal 1-2x per dag.
Dus het zijn enkel mensen die de bèta gedraaid hebben die hier nu last van hebben?Matszs schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:59:
@Smartphonetips Ja het begon op de beta, had de hoop dat het opgelost zou zijn bij de release van Android 11 maar helaas niet dus
"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)
Via Android Beta Program of flash?Swurgin schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:10:
Ik heb ook kort voor de stabiele release de Beta gedraaid en heb nergens last van.
Via Android Beta.Smartphonetips schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:16:
[...]
Via Android Beta Program of flash?
Nee, ik heb geen beta gedraaid... Overigens heb ik t niet heel vaak hoor, een keer per 2 a 3 dagen oid, niet zoals anderen 1-2x per dag.Smartphonetips schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:05:
[...]
Dus het zijn enkel mensen die de bèta gedraaid hebben die hier nu last van hebben?
Browsers heb ik ook last van sinds android 10, niet enkel bij Chrome.Ht87 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:10:
[...]
Nee, ik heb geen beta gedraaid... Overigens heb ik t niet heel vaak hoor, een keer per 2 a 3 dagen oid, niet zoals anderen 1-2x per dag.
Ik heb overigens ook dat Chrome regelmatig vastloopt, maar dat was ook al met Android 10.
Ik vind het minder dat ze weer afstappen van de face unlock. Dit vind ik toch wel een fijnere oplossing dan de vingerafdruk.dimmak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:17:
Is er al een Pixel 5 topic?Als de laatste geruchten kloppen lijkt dit echt een top toestel te worden. Grote accu, iets groter scherm dan de reguliere Pixel 4, kleinere bezels en aluminium behuizing. Alleen de processor is niet top notch, maar volgens mij is dat ook niet nodig voor de software van de Pixel lijn.
De laatste dagen heb ik inderdaad last met Spotify (zowel bluetooth als Chromecast). Zal volgens mij wel weer een probleem met de app zijn (niet de eerste keer...)DutchHammer schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:26:
Meer mensen die last hebben met het afspelen van muziek via Spotify? Op de telefoon zelf gaat het goed, totdat je gaat streamen naar bijv een auto.
Ik heb de laatste weken ook last van de Spotify app die niet goed zijn werk doet. Maar denk dat het echt aan de Spotify app ligt zoals wel vaker het geval is.DutchHammer schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:26:
Meer mensen die last hebben met het afspelen van muziek via Spotify? Op de telefoon zelf gaat het goed, totdat je gaat streamen naar bijv een auto.
Idempotent.
Pixel 5 (prijzen, levertijden en verwachtingen / ervaringen)dimmak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:17:
Is er al een Pixel 5 topic?Als de laatste geruchten kloppen lijkt dit echt een top toestel te worden. Grote accu, iets groter scherm dan de reguliere Pixel 4, kleinere bezels en aluminium behuizing. Alleen de processor is niet top notch, maar volgens mij is dat ook niet nodig voor de software van de Pixel lijn.
Ik vind dat mijn batterij sinds de oktober updates ook sneller leeg is.Smartphonetips schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:46:
Nog iemand problemen met plotse batterijvermindering? Nu al 2 dagen na elkaar dat ik op een uurtje tijd 30% verlies (komende van 100%) terwijl ik enkel wat muziek geluisterd heb. Muziek app (was 2x andere app) staat vanzelfsprekend bovenaan in batterij verbruik.
Nu je t zegt, m'n 4xl is savonds verder leeg dan dat hij even geleden was, voor m'n gevoel met hetzelfde gebruik. Ik ga er eens extra op letten!Smartphonetips schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:46:
Nog iemand problemen met plotse batterijvermindering? Nu al 2 dagen na elkaar dat ik op een uurtje tijd 30% verlies (komende van 100%) terwijl ik enkel wat muziek geluisterd heb. Muziek app (was 2x andere app) staat vanzelfsprekend bovenaan in batterij verbruik.
Het ontbreken van de vingerafdrukscanner is nog wel het grootste gemis op de 4. Zeker nu blijkt dat face unlock met een mondkapje niet werkt.Ht87 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:36:
[...]
Ik heb overigens ook nog af en toe (gelukkig wel stuk minder) dat m'n face unlock het niet doet en aangeeft dat m'n camera schoon geveegd moet worden. Bij een herstart van telefoon is t verholpen. Best irritant omdat er natuurlijk geen vingerafdrukscanner is...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Sinds de update van de Android 11 beta naar de release versie heb ik al het gevoel dat mijn batterij sneller leeg is. De issue met TuneIn had ik ook, verwijderen lijkt iets te helpen, maar het is niet zoals het was.spencer_830 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:32:
[...]
Ik vind dat mijn batterij sinds de oktober updates ook sneller leeg is.
Gisteren heb ik gezien dat "TuneIn Radio" zo'n 17% van mijn batterij had gebruikt, zonder dat ik de app zelf open heb gehad.
TuneIn Radio heb ik inmiddels verwijderd. De batterij is vannacht maar enkele procenten gezakt, dus ik hoop dat het nu beter gaat.
Die is mijns inziens de reden dat de face unlock normaal gesproken zo fijn werkt, de gimmicks gebruik ik ook minder (zwaaien voor volgend nummer etc), maar als ik de face unlock van m'n werktelefoon gebruik is dat toch beduidend minder vlot en soepel.alexbl69 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
...
Die radar die er in zit is in de praktijk ook zinloos gebleken.
Vandaag opnieuw, om 8u 100%, om 11u nog 58%, om 12u30 nog 7%. Spotify stond aan, 26% batterij verbruik, verder niets gedaan met het toestel deze ochtend. Tunein stond op 7% batterij verbruik, tweede plaats, terwijl ik die app al dagenlang niet gebruikt heb. Ook maar verwijderd dus, hopelijk lost dat het probleem op. Draag nu altijd een powerbank mee...Sjoop1985 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Sinds de update van de Android 11 beta naar de release versie heb ik al het gevoel dat mijn batterij sneller leeg is. De issue met TuneIn had ik ook, verwijderen lijkt iets te helpen, maar het is niet zoals het was.
Oei, dat is wel erg snel zeg. Hopelijk heb je dit snel opgelost.Smartphonetips schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:20:
[...]
Vandaag opnieuw, om 8u 100%, om 11u nog 58%, om 12u30 nog 7%. Spotify stond aan, 26% batterij verbruik, verder niets gedaan met het toestel deze ochtend. Tunein stond op 7% batterij verbruik, tweede plaats, terwijl ik die app al dagenlang niet gebruikt heb. Ook maar verwijderd dus, hopelijk lost dat het probleem op. Draag nu altijd een powerbank mee...
Zou hier niet gewoon hardwarematig iets mis gaan? Als in een defect aan je accu? Garantietechnisch misschien interessant?Smartphonetips schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:20:
[...]
Vandaag opnieuw, om 8u 100%, om 11u nog 58%, om 12u30 nog 7%. Spotify stond aan, 26% batterij verbruik, verder niets gedaan met het toestel deze ochtend. Tunein stond op 7% batterij verbruik, tweede plaats, terwijl ik die app al dagenlang niet gebruikt heb. Ook maar verwijderd dus, hopelijk lost dat het probleem op. Draag nu altijd een powerbank mee...
Ik kijk het nog even aan vooraleer die piste te bewandelen, maar bedankt voor de tip!Ht87 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:08:
[...]
Zou hier niet gewoon hardwarematig iets mis gaan? Als in een defect aan je accu? Garantietechnisch misschien interessant?
Volgens mij was het TuneIn. Sinds het verwijderen van die app heb ik er geen last meer gehad.Ht87 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:08:
[...]
Zou hier niet gewoon hardwarematig iets mis gaan? Als in een defect aan je accu? Garantietechnisch misschien interessant?
Idempotent.
Ja, een maand of 2 geleden heb ik een factory reset gedaan omdat ie niet meer zo vlot liep. Momenteel weinig zin om dat nog eens over te doen 😄MainframeX schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:23:
@Smartphonetips Heb je het toestel al eens opnieuw geïnstalleerd?
Misschien dan toch eens aankaarten bij google? Dit is wel echt gek toch?Smartphonetips schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:10:
Voorbije nacht gebeurde dit... Toestel stond in vliegtuigmodus.[Afbeelding]
Gisteren navraag gedaan, benieuwd of er een waardevol antwoord op zal komen (ik gok nee) 😄Ht87 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:23:
[...]
Misschien dan toch eens aankaarten bij google? Dit is wel echt gek toch?
Oh is dat het probleem dat de pixel continue vroeg of je je camera schoon kon vegen? Dat heb ik iig af en toe ook, hopelijk verholpen hiermee! Had t overigens laatste maand al beduidend minder.49euro schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:06:
Eerder klaagde ik hier over de gezichtsherkenning die vanaf de update naar Android 11 slecht functioneerde. In de beveiligingsupdate van november zit een fix voor dit probleem. Zoals het er nu naar uit ziet lijkt dit probleem helemaal verholpen te zijn. Fijn want begon me er net mateloos aan te irriteren.
Dus jij hebt de November patch al?49euro schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:06:
Eerder klaagde ik hier over de gezichtsherkenning die vanaf de update naar Android 11 slecht functioneerde. In de beveiligingsupdate van november zit een fix voor dit probleem. Zoals het er nu naar uit ziet lijkt dit probleem helemaal verholpen te zijn. Fijn want begon me er net mateloos aan te irriteren.
Ik heb gisteravond al de melding gehad.AP3X schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:13:
[...]
Dus jij hebt de November patch al?
Normaal krijg ik hem direct bij release, maar mijn Pixel 4 blijft nu aangeven dat hij al de laatste update heeft (October :-/)
Ik ben enrolled in het Beta programma.spencer_830 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:19:
[...]
Ik heb gisteravond al de melding gehad.
Bij jou zal deze dan ook snel beschikbaar worden.
Ik kreeg deze meldingen niet. Echter kan ik wel melden dat het ontgrendelen na de update wel veel sneller gaat. Het is qua snelheid weer op het niveau van toen het toestel op Android 10 draaide en dat was goed.49euro schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:06:
Idempotent.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
[ Voor 14% gewijzigd door Alberic op 10-11-2020 09:39 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Ves op 09-11-2020 15:22 ]
In ieder geval, nu heb ik het gewoon gehad met mijn Pixel.Ves schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:22:
Nee, deze ervaring heb ik niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Swurgin op 10-11-2020 16:49 ]
Wordt de gezichtsherkenning bij jou ook geaccepteerd in de telebankieren apps?Swurgin schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:35:
Ik verbaas me hier altijd wel.
Ik herken geen enkel van de problemen hier beschreven (muv de Pixel Buds, want die heb ik niet).
Mijn Pixel zit echt bommetje vol met apps. Maar is nog net zo snel en soepel als toen ik hem kocht.
Dit is dan ook de 'main reason' dat ik al jaren altijd voor de Pixel ga.
Heb tussendoor en / of ernaast wel een paar Samsungs gehad en een OnePlus, maar de Pixel blijft voor mij ongeëvenaard.
Samsung heb ik trouwens helemaal afgeschreven nu. OnePlus eigenlijk ook.
Kijk alleen nog met een scheef oog naar de laatste Sony, haha.
Wat ik wel interessant vind is of je de 'gewone' pixel 4 hebt of de XL versie? Daar is behoorlijk verschil in tevredenheid merk ik (ook wat ik op bv Reddit zie). Balen dat je niet tevreden bent, voor mij is t juist een enorme opluchting na anderhalf jaar Huawei. Gelukkig is de telefoonmarkt groot genoeg om je smaak te vindenAlberic schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:36:
[...]
In ieder geval, nu heb ik het gewoon gehad met mijn Pixel.
De gezichtsherkenning gaat, zelfs nà de november update, nog niet altijd. Nu heb ik één blokkering per week (in september 2 - 3 per dag)
Ik heb het probleem met de Pixel Buds 2 zoals ik twee posts hoger meldde
Van mijn telecomprovider in België vernam ik dat VOLTE en VOWIFI op de Pixel de eerste jaren (!) niet ondersteund worden in België, omdat dat toestel hier niet verkocht wordt.
Om diezelfde reden werkt mijn bank-app ook niet met gezichtsherkenning.
Voor mij moet een smartphone betrouwbaar zijn, en alle door mijn provider geleverde diensten kunnen gebruiken. Ik heb een OnePlus 8T besteld, en zit vol ongeduld te wachten op de levering.
Nee. Maar eerlijk gezegd interesseert mij dat geen zieralexbl69 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:52:
[...]
Wordt de gezichtsherkenning bij jou ook geaccepteerd in de telebankieren apps?
Goed punt.Ht87 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:04:
[...]
Wat ik wel interessant vind is of je de 'gewone' pixel 4 hebt of de XL versie? Daar is behoorlijk verschil in tevredenheid merk ik ...
Camera echt uitmuntend, zeker voor alledaags gebruik en ook diverse mogelijkheden als je meer zelf wil tweaken en niet op standaard modus wil. (Kijk anders op de Reddit pagina "r/pixelphotography" voor vele voorbeelden.)zuukie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:09:
Een vraag 🤔Ik overweeg een pixel 4 xl aan te schaffen. Wat zijn de ervaringen van de gebruikers met de camera en batterijduur? Ik hoor het graag. Alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 10-11-2020 18:55 ]
Idempotent.
Ik zou het niet doen, wegens ontbreken van vingerafdruksensor en matige batterij. Waarom niet de 4a?zuukie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:09:
Een vraag 🤔Ik overweeg een pixel 4 xl aan te schaffen. Wat zijn de ervaringen van de gebruikers met de camera en batterijduur? Ik hoor het graag. Alvast bedankt
Ik zou zonder enige twijfel voor P4XL gaan.zuukie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:09:
Ik heb de 4XL. Ik ben er tot in de zomer heel tevreden mee geweest, maar vanaf dan ging het bergaf. Ik gebruik m'n smartphone ook voor professionele doeleinden, en dan kan ik het gewoon niet hebben dat hij helemaal blokkeert wanneer er net iemand belt, zodat ik niet kan opnemen. (Om maar een voorbeeld te noemen).Ht87 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:04:
[...]
Wat ik wel interessant vind is of je de 'gewone' pixel 4 hebt of de XL versie? Daar is behoorlijk verschil in tevredenheid merk ik (ook wat ik op bv Reddit zie). Balen dat je niet tevreden bent, voor mij is t juist een enorme opluchting na anderhalf jaar Huawei. Gelukkig is de telefoonmarkt groot genoeg om je smaak te vinden
Grappig hoe ervaringen zo kunnen verschillen. Ik heb ook zo'n Nokia 7 Plus gehad en vond het echt een rampen toestel. Screen freezes, touch freezes, brightness niet naar de laagste stand gezet kon worden en spontane reboots tijdens quick charge zodat ik m'n berichtgeving van de storingsdienst niet meer ontving. Door dat laatste euvel heb ik het toestel maar weg gedaan. Het enige veelvoorkomende probleem die me uiteindelijk bespaard is gebleven is het doorslijten/kapot gaan de usb-c poort. Het topic staat er werkelijk helemaal vol mee. Nooit meer een Nokia voor mij.Alberic schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:58:
[...]
Ik had voordien altijd iPhones, en een Nokia 7plus, (midrange-toestel) en daar heb ik NOOIT problemen mee gehad.
Idempotent.
Daar heeft de Pixel een instelling voor. (Heb je vast al wel gevonden.)MainframeX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:17:
[...]
.... Wat me bij veel toestellen opvalt is dat de touchscreen erg gevoelig staat afgesteld, waarschijnlijk zodat screenprotector gebruikers hun toestel dan nog kunnen bedienen. ...
Ja klopt, die had ik inderdaad gezien. Toen legde ik inderdaad de link dat die instelling weleens verwant kon zijn aan screenprotectors.Swurgin schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:40:
[...]
Daar heeft de Pixel een instelling voor. (Heb je vast al wel gevonden.)
Weet trouwens niet of die echt werkt. Ik heb hem aangezet toen ik een protector had. Maar heb hem nu nog aan. Alles werkt wel fijn nu, dus ik laat het mooi aan.
Idempotent.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchHammer op 16-11-2020 16:21 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Smartphonetips op 22-11-2020 10:35 ]
Ik controleer niet elke dag op updates, zag vanochtend een melding en dus downloaden maar,J0YR1D3R schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:49:
@aReaRe Die staat er al sinds maandag opElke eerste maandag van de maand rond een uur of 7-8 's avonds even op de update knop drukken en hij komt binnen. Moet zeggen dat dit wel een vrij grote update is met toch wel wat kleine voordelen. Screenshots maken gaat veel sneller, de gezichtsontgrendeling lijkt sneller te zijn en wat kleine foutjes zijn er ook weer uit. Tot nu toe nog tevreden over de 4 XL al moet ik zeggen dat mij de form factor van de 5 wel echt een groot voordeel lijkt.
De ervaringen zijn wat verschillend, de een heeft op de 4 goede resultaten en de ander haalt er nog geen dag mee. Voordeel van de 4(XL) tov de pixel 5 is voor mij de goede gezichtsherkenning en het 'knijpen' om de assistent te krijgen. Precies van die pixeldingetjes die t de moeite waard maken voor me. Ik zou nu lekker de 4 houden als je m toch hebt en volgend jaar eens naar de 6 kijken.jaimykooijman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:50:
mede tweakers en pixel 4 bezitters,
ik heb me oude pixel 3XL vervangen voor een pixel 4. Deze voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken. Ben weer erg blij om naar een kleiner scherm te gaan en gezichtsherkenning is helemaal super.
Voordat ik voor verrassingen kom te staan, hoe zijn jullie bevindingen ermee. Is de batterij duur echt zo erg slecht zoals altijd word omschreven in reviews. Of kan je hier wel prima een dag mee door komen. Ik zelf game zelfde om me telefoon dus voor normaal gebruik. de XL versie is niks mee voor mij. Zal ik het een kans geven of toch doorgaan voor de pixel 5. Ben wel een erge voorstander van de Pixel core.
Alvast bedankt!
Ja ik vind gezichtsherkenning echt super. Helaas is het niet goed geïmplementeerd in andere apps. De 855+pixel core vind ik ook een grote +.Ht87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:56:
[...]
De ervaringen zijn wat verschillend, de een heeft op de 4 goede resultaten en de ander haalt er nog geen dag mee. Voordeel van de 4(XL) tov de pixel 5 is voor mij de goede gezichtsherkenning en het 'knijpen' om de assistent te krijgen. Precies van die pixeldingetjes die t de moeite waard maken voor me. Ik zou nu lekker de 4 houden als je m toch hebt en volgend jaar eens naar de 6 kijken.
Nog even omdat ik nieuwsgierig ben: waarom geen XL? Vind die zelf erg fijn en heeft sowieso geen kleine accu.
Ahh, ja vanuit grootte snap ik je wel, tis een flink ding, maar went snel hoorjaimykooijman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:17:
[...]
Ja ik vind gezichtsherkenning echt super. Helaas is het niet goed geïmplementeerd in andere apps. De 855+pixel core vind ik ook een grote +.
Vragen mag altijd. Ik vind het formaat te groot. Heb nu een pixel 3XL. En het is net te groot. Voor gebruik met 1 hand is de 4 super. Is de batterij duur zoveel beter van de XL?
Super! De pixel 3XL is net zo groot. Wennen geen probleem.Ht87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:02:
[...]
Ahh, ja vanuit grootte snap ik je wel, tis een flink ding, maar went snel hoor![]()
Batterij duur is idd veel beter bij de XL, daar lijk je beetje overcapaciteit te hebben waar het bij de gewone 4 net aan genoeg is. Ik hou, met stevig gebruik, bijna altijd 15 a 20 procent over in de avond.
Klinkt eerder als een Whatsapp dingetje.Ht87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:46:
Jullie ook af en toe de bug dat je in Whatsapp ineens je bericht niet kunt versturen? Knopje op te versturen is dan egaal groen. Vrouwlief op de pixel 4a heeft dezelfde bug, lijkt dus een pixel dingetje, jullie ook hier wel eens mee te maken?
Idempotent.
Dacht ik eerst ook, maar m'n vrouw heeft de 4a sinds vorige week en ineens hetzelfde probleem als ik. Andere telefoons (werktelefoon van Samsung) geen issues...MainframeX schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:41:
[...]
Klinkt eerder als een Whatsapp dingetje.
Ik heb recent een ook pixel 4a in gebruik, kom van een huawei p30 pro af en heb nog een S9+ (beiden android 10). Ik denk dat het een whatsapp dingetje is in combinatie met stock android 11, aangezien ik dit niet eerder op de andere telefoons heb gehad en het bij andere apps (bijv. Telegram) niet optreed. Ik dacht heel even dat de laatste Whatsapp update het had opgelost maar helaas... De bug schijnt overigens ook voor te komen op OnePlus telefoons (aldus wat ik heb kunnen vinden op google).Ht87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:49:
[...]
Dacht ik eerst ook, maar m'n vrouw heeft de 4a sinds vorige week en ineens hetzelfde probleem als ik. Andere telefoons (werktelefoon van Samsung) geen issues...
Yes heb er hier ook sporadisch last van, even het toetsenbord wegtikken helpt dan.Ht87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:46:
Jullie ook af en toe de bug dat je in Whatsapp ineens je bericht niet kunt versturen? Knopje op te versturen is dan egaal groen. Vrouwlief op de pixel 4a heeft dezelfde bug, lijkt dus een pixel dingetje, jullie ook hier wel eens mee te maken?
Hier met de 4xl vooralsnog geen enkel probleem, lijkt me overigens wel een garantie gevalletje? Of valt zoiets er niet onder? Wel irritant lijkt me!Bas Tussengas schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:08:
Hebben jullie ook last van het feit dat USB kabeltjes eruit beginnen te vallen?
Gaat om pixel 4, ligt niet aan het kabeltje.
Is je aansluiting wel vrij van stof etc? Kan best zijn dat er stof zich ophoopt van bijv. je spijkerbroek. Wanneer dat er uit is dan werkt het vaak weer normaalBas Tussengas schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:08:
Niet direct een antwoord op je vraag, maar je zou draadloos laden kunnen overwegen. Met de Pixel Stand laadt hij bijna net zo snel als bedraad.Bas Tussengas schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:08:
Ik had hier met mijn 3a XL ook last van. Met een compressor er in gespoten, kwam een vlokje stof uit en het probleem was weg!Bas Tussengas schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:08:
Wat is een goede manier om daar aan te komen? Grijze import?alexbl69 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:07:
[...]
Niet direct een antwoord op je vraag, maar je zou draadloos laden kunnen overwegen. Met de Pixel Stand laadt hij bijna net zo snel als bedraad.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq