• Hrishikesh
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 08:08
Hey Pixel 4 owners, werkt de face unlock met de ing bank app? of digid?
Alvast bedankt voor het antwoord :)

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 14:50
Ik probeer mijn eSim aan de praat te krijgen, maar loop er tegenaan dat als ik bij Instellingen -> Netwerk en Internet naast Mobiel netwerk op het plusje(+) druk en kies voor 'In plaats daarvan een simkaart downloaden' dan krijg ik na op Volgende drukken dit scherm: https://imgur.com/a/dE4rr0v
Alleen het stomme is, ik heb helemaal geen Vodafone. Ik heb geen idee waarom android denkt dat ik een Vodafone simkaart wil toevoegen, en ook geen idee hoe ik dit kan aanpassen.
Het scannen (of handmatig toevoegen) van de QR code die T-Mobile aanlevert, levert alleen maar een fout op, waarbij aangegeven wordt dat ik Vodafone moet bellen.

Hoe ging dit bij anderen die eSim geactiveerd hebben? En weten jullie waar dit aan kan liggen?

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
Hrishikesh schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:17:
Hey Pixel 4 owners, werkt de face unlock met de ing bank app? of digid?
Alvast bedankt voor het antwoord :)
Helaas, allebei niet. Treurig dat het zo lang duurt voordat de ontwikkelaars overstappen op de juiste API voor biometrische authenticatie :|

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
bravoure schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:58:
[...]

Helaas, allebei niet. Treurig dat het zo lang duurt voordat de ontwikkelaars overstappen op de juiste API voor biometrische authenticatie :|
Inderdaad, ING loopt altijd achter. Jammer dat ik mijn hypotheek daar heb lopen, anders was ik al lang van bank veranderd.

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:39
Smartphonetips schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:03:
[...]

Inderdaad, ING loopt altijd achter. Jammer dat ik mijn hypotheek daar heb lopen, anders was ik al lang van bank veranderd.
Maak je geen zorgen, bij de Rabobank app werkt dit ook niet. De hele functie is niet eens zichtbaar omdat de 4XL geen fingerprint reader heeft.
Er is voor Nederlandse banken kennelijk weinig incentive om over te schakelen van de oude fingerprintreader API naar de nieuwere biometrics API, waarschijnlijk omdat deze telefoons officieel niet in Nederland verkocht worden.

• Smartphonetips
Sjoop1985 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:25:
[...]

Maak je geen zorgen, bij de Rabobank app werkt dit ook niet. De hele functie is niet eens zichtbaar omdat de 4XL geen fingerprint reader heeft.
Er is voor Nederlandse banken kennelijk weinig incentive om over te schakelen van de oude fingerprintreader API naar de nieuwere biometrics API, waarschijnlijk omdat deze telefoons officieel niet in Nederland verkocht worden.
Argenta heeft het al een jaar voor elkaar, zo moeilijk zal het toch niet zijn. Apple zet toch ook in op face id?

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:06
49euro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:15:
Sinds de update naar Android 11 heb ik bij mijn Pixel 4 voor het eerst, en regelmatig dat mijn gezichtsherkenning niet meer werkt. Er blijft dan de melding verschijnen dat ik de balk bovenin het scherm moet reinigen maar uiteindelijk blijkt een restart tekens de enige oplossing. Heb mijn gezicht inmiddels al een keer opnieuw toegevoegd maar tevergeefs. Meer mensen die hier last van hebben?
Yep net ook meegemaakt, heb sinds vandaag A11 geïnstalleerd.

• Sjoop1985
Smartphonetips schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:22:
[...]

Argenta heeft het al een jaar voor elkaar, zo moeilijk zal het toch niet zijn. Apple zet toch ook in op face id?
Android en iOS zijn verschillende platformen, ik weet niet of je dat kunt vergelijken - ik weet ook niet of de iOS apps van Rabo en ING dit wel kunnen, of dat dit via Apple Pay werkt (waarbij de Face ID integratie dan dus niet in de applicatie van de bank zelf zit).

De gedachte achter mijn opmerking was dat de fingerprint integratie werkt voor zo goed als alle andere Android toestellen die hier in Nederland "officieel" verkocht worden. Daardoor is er weinig reden voor Nederlandse banken om over te gaan op BiometricPrompt, onder de noemer "het werkt toch?", totdat Google de FingerprintManager officieel "deprecate".

Ik kan me ook nog voorstellen dat banken terughoudend zijn, omdat de Biometricprompt (voor zover ik weet, ik ben geen dev) ook andere vormen van biometrie toelaat, die wellicht minder veilig zijn (dmv de frontcamera bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Sjoop1985 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:50:
[...]

Android en iOS zijn verschillende platformen, ik weet niet of je dat kunt vergelijken - ik weet ook niet of de iOS apps van Rabo en ING dit wel kunnen, of dat dit via Apple Pay werkt (waarbij de Face ID integratie dan dus niet in de applicatie van de bank zelf zit).

De gedachte achter mijn opmerking was dat de fingerprint integratie werkt voor zo goed als alle andere Android toestellen die hier in Nederland "officieel" verkocht worden. Daardoor is er weinig reden voor Nederlandse banken om over te gaan op BiometricPrompt, onder de noemer "het werkt toch?", totdat Google de FingerprintManager officieel "deprecate".

Ik kan me ook nog voorstellen dat banken terughoudend zijn, omdat de Biometricprompt (voor zover ik weet, ik ben geen dev) ook andere vormen van biometrie toelaat, die wellicht minder veilig zijn (dmv de frontcamera bijvoorbeeld).
Op iOs verzoekt de app een authenticatie bij het OS welke dan zelf een biometrische authenticatie uitvoert, de ING app krijgt dan enkel een oké of niet oké terug. Bij Android dient de app volgens mij zelf een verzoek in te dienen bij de biometrische authenticatie en niet via het OS. Er is meer werk voor de ontwikkelaar om hier de juiste aanvraag in te dienen dan bij iOs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-09 18:53
49euro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:15:
Sinds de update naar Android 11 heb ik bij mijn Pixel 4 voor het eerst, en regelmatig dat mijn gezichtsherkenning niet meer werkt. Er blijft dan de melding verschijnen dat ik de balk bovenin het scherm moet reinigen maar uiteindelijk blijkt een restart tekens de enige oplossing. Heb mijn gezicht inmiddels al een keer opnieuw toegevoegd maar tevergeefs. Meer mensen die hier last van hebben?
Ja! Heb ik ook! Een restart verhelpt het probleem een tijdje, maar is bij mij al enkele keren voorgevallen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smartphonetips
Ht87 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:11:
[...]

Ja! Heb ik ook! Een restart verhelpt het probleem een tijdje, maar is bij mij al enkele keren voorgevallen!
Toch niet op momenten dat je een mondkapje draagt? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Hier hetzelfde probleem, ik restart mijn telefoon dan ook, meestal 1-2x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hier werkt Android 11 vlekkeloos op de Pixel 4 128 GB XL, maar ik gebruik geen gestures en unlock de telefoon met een pincode.

Ik vertrouw de gezichtsherkenning niet, en staat op de "old"button. Kan niet wennen aan die swipe / gsture moves .

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 09:33
Frappant om allemaal te lezen.
Ik heb wederom nergens last van.

Hoop dat jullie het gauw opgelost krijgen. Lijkt me onwijs frustrerend wanneer face unlock niet werkt.
aReaRe schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:47:
...Kan niet wennen aan die swipe / gsture moves .
Haha, ik heb juist het omgekeerde. Als ik soms iets moet doen op de telefoon van mijn zus moet doen, zit ik altijd eerst een minuut te swipen vanaf de zijkanten voordat ik me eindelijk realiseer dat zij geen gestures heeft op de telefoon 8)7 :P

[ Voor 54% gewijzigd door Swurgin op 18-09-2020 21:51 ]

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Matszs schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:31:
Hier hetzelfde probleem, ik restart mijn telefoon dan ook, meestal 1-2x per dag.
Ik lees dat face unlock ook buggy was bij de bèta. Hebben jullie de bèta toevallig gedraaid voor de stabiele versie?
Factory reset zou niet helpen. Het is wachten op een fix van Google. Ik heb voorlopig nergens last van. 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

@Smartphonetips Ja het begon op de beta, had de hoop dat het opgelost zou zijn bij de release van Android 11 maar helaas niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Matszs schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:59:
@Smartphonetips Ja het begon op de beta, had de hoop dat het opgelost zou zijn bij de release van Android 11 maar helaas niet dus
Dus het zijn enkel mensen die de bèta gedraaid hebben die hier nu last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Ik heb ook kort voor de stabiele release de Beta gedraaid en heb nergens last van.

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:47
Ik heb geen beta gedraaid en gelukkig nergens last van.
Alleen de swipe voor het multi task menu is iets anders geworden als voorheen, hier moet ik nog een beetje aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Swurgin schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:10:
Ik heb ook kort voor de stabiele release de Beta gedraaid en heb nergens last van.
Via Android Beta Program of flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Smartphonetips schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:16:
[...]

Via Android Beta Program of flash?
Via Android Beta.

Kan me niet herinneren de laatste keer dat ik iets geflashed heb :P

• Ht87
Smartphonetips schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:05:
[...]

Dus het zijn enkel mensen die de bèta gedraaid hebben die hier nu last van hebben?
Nee, ik heb geen beta gedraaid... Overigens heb ik t niet heel vaak hoor, een keer per 2 a 3 dagen oid, niet zoals anderen 1-2x per dag.
Ik heb overigens ook dat Chrome regelmatig vastloopt, maar dat was ook al met Android 10.

• Smartphonetips
Ht87 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:10:
[...]

Nee, ik heb geen beta gedraaid... Overigens heb ik t niet heel vaak hoor, een keer per 2 a 3 dagen oid, niet zoals anderen 1-2x per dag.
Ik heb overigens ook dat Chrome regelmatig vastloopt, maar dat was ook al met Android 10.
Browsers heb ik ook last van sinds android 10, niet enkel bij Chrome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Laatst online: 11-09 20:59
Is er al een Pixel 5 topic? :P Als de laatste geruchten kloppen lijkt dit echt een top toestel te worden. Grote accu, iets groter scherm dan de reguliere Pixel 4, kleinere bezels en aluminium behuizing. Alleen de processor is niet top notch, maar volgens mij is dat ook niet nodig voor de software van de Pixel lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
dimmak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:17:
Is er al een Pixel 5 topic? :P Als de laatste geruchten kloppen lijkt dit echt een top toestel te worden. Grote accu, iets groter scherm dan de reguliere Pixel 4, kleinere bezels en aluminium behuizing. Alleen de processor is niet top notch, maar volgens mij is dat ook niet nodig voor de software van de Pixel lijn.
Ik vind het minder dat ze weer afstappen van de face unlock. Dit vind ik toch wel een fijnere oplossing dan de vingerafdruk.
Dat meerdere apps gebruik gaan maken van de face unlock wordt hierdoor ook niet gemotiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Meer mensen die last hebben met het afspelen van muziek via Spotify? Op de telefoon zelf gaat het goed, totdat je gaat streamen naar bijv een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
DutchHammer schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:26:
Meer mensen die last hebben met het afspelen van muziek via Spotify? Op de telefoon zelf gaat het goed, totdat je gaat streamen naar bijv een auto.
De laatste dagen heb ik inderdaad last met Spotify (zowel bluetooth als Chromecast). Zal volgens mij wel weer een probleem met de app zijn (niet de eerste keer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Laatst online: 11-09 20:59
DutchHammer schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:26:
Ik heb de laatste weken ook last van de Spotify app die niet goed zijn werk doet. Maar denk dat het echt aan de Spotify app ligt zoals wel vaker het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Geen issues hier. Wat zijn de problemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

@Reneger In mijn geval disconnect de telefoon zich van mijn Auto Radio (Ford Sync). Ik dacht eerst een bluetooth issue, maar een failende app is natuurlijk ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Enige issue wat ik heb BT wise is dat ik handmatig mijn Pixel moet connecten met mijn autoradio. Hij connect en disconnect gelijk weer. Als je het handmatig doet werkt het wel. Maar eenmaal connected is er niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:15
Ik heb affentoe dat de Spotify app gewoon blijft hangen en vaag gaat zitten doen. Als via applicatie management een force close doe en het programma weer opstart gaat het wel weer een tijdje goed. Ik vermoed zelf een probleem in het programma.

Dit probleem gebeurt bij mij met combinatie: pixel 4xl + jbl live 650btnc bluetooth headset.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Laatst online: 22-08 14:28
dimmak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:17:
Pixel 5 (prijzen, levertijden en verwachtingen / ervaringen)

Bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Nog iemand problemen met plotse batterijvermindering? Nu al 2 dagen na elkaar dat ik op een uurtje tijd 30% verlies (komende van 100%) terwijl ik enkel wat muziek geluisterd heb. Muziek app (was 2x andere app) staat vanzelfsprekend bovenaan in batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Smartphonetips schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:46:
Nog iemand problemen met plotse batterijvermindering? Nu al 2 dagen na elkaar dat ik op een uurtje tijd 30% verlies (komende van 100%) terwijl ik enkel wat muziek geluisterd heb. Muziek app (was 2x andere app) staat vanzelfsprekend bovenaan in batterij verbruik.
Ik vind dat mijn batterij sinds de oktober updates ook sneller leeg is.
Gisteren heb ik gezien dat "TuneIn Radio" zo'n 17% van mijn batterij had gebruikt, zonder dat ik de app zelf open heb gehad.
TuneIn Radio heb ik inmiddels verwijderd. De batterij is vannacht maar enkele procenten gezakt, dus ik hoop dat het nu beter gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ht87
Smartphonetips schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:46:
Nu je t zegt, m'n 4xl is savonds verder leeg dan dat hij even geleden was, voor m'n gevoel met hetzelfde gebruik. Ik ga er eens extra op letten!

Ik heb overigens ook nog af en toe (gelukkig wel stuk minder) dat m'n face unlock het niet doet en aangeeft dat m'n camera schoon geveegd moet worden. Bij een herstart van telefoon is t verholpen. Best irritant omdat er natuurlijk geen vingerafdrukscanner is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Ht87 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:36:
[...]
Ik heb overigens ook nog af en toe (gelukkig wel stuk minder) dat m'n face unlock het niet doet en aangeeft dat m'n camera schoon geveegd moet worden. Bij een herstart van telefoon is t verholpen. Best irritant omdat er natuurlijk geen vingerafdrukscanner is...
Het ontbreken van de vingerafdrukscanner is nog wel het grootste gemis op de 4. Zeker nu blijkt dat face unlock met een mondkapje niet werkt.

Die radar die er in zit is in de praktijk ook zinloos gebleken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
spencer_830 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Ik vind dat mijn batterij sinds de oktober updates ook sneller leeg is.
Gisteren heb ik gezien dat "TuneIn Radio" zo'n 17% van mijn batterij had gebruikt, zonder dat ik de app zelf open heb gehad.
TuneIn Radio heb ik inmiddels verwijderd. De batterij is vannacht maar enkele procenten gezakt, dus ik hoop dat het nu beter gaat.
Sinds de update van de Android 11 beta naar de release versie heb ik al het gevoel dat mijn batterij sneller leeg is. De issue met TuneIn had ik ook, verwijderen lijkt iets te helpen, maar het is niet zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
alexbl69 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
...

Die radar die er in zit is in de praktijk ook zinloos gebleken.
Die is mijns inziens de reden dat de face unlock normaal gesproken zo fijn werkt, de gimmicks gebruik ik ook minder (zwaaien voor volgend nummer etc), maar als ik de face unlock van m'n werktelefoon gebruik is dat toch beduidend minder vlot en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Sjoop1985 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Sinds de update van de Android 11 beta naar de release versie heb ik al het gevoel dat mijn batterij sneller leeg is. De issue met TuneIn had ik ook, verwijderen lijkt iets te helpen, maar het is niet zoals het was.
Vandaag opnieuw, om 8u 100%, om 11u nog 58%, om 12u30 nog 7%. Spotify stond aan, 26% batterij verbruik, verder niets gedaan met het toestel deze ochtend. Tunein stond op 7% batterij verbruik, tweede plaats, terwijl ik die app al dagenlang niet gebruikt heb. Ook maar verwijderd dus, hopelijk lost dat het probleem op. Draag nu altijd een powerbank mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Smartphonetips schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Vandaag opnieuw, om 8u 100%, om 11u nog 58%, om 12u30 nog 7%. Spotify stond aan, 26% batterij verbruik, verder niets gedaan met het toestel deze ochtend. Tunein stond op 7% batterij verbruik, tweede plaats, terwijl ik die app al dagenlang niet gebruikt heb. Ook maar verwijderd dus, hopelijk lost dat het probleem op. Draag nu altijd een powerbank mee...
Oei, dat is wel erg snel zeg. Hopelijk heb je dit snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Smartphonetips schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Zou hier niet gewoon hardwarematig iets mis gaan? Als in een defect aan je accu? Garantietechnisch misschien interessant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
Ht87 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Zou hier niet gewoon hardwarematig iets mis gaan? Als in een defect aan je accu? Garantietechnisch misschien interessant?
Ik kijk het nog even aan vooraleer die piste te bewandelen, maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smartphonetips
Ht87 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Volgens mij was het TuneIn. Sinds het verwijderen van die app heb ik er geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Wie van jullie gebruikt de Pixel zonder screenprotector?
Ik heb nu nog de screenprotector van Spigen erop zitten, maar de cutt-outs zijn erg smerig geworden.
Nu kan ik hem eraf halen, maar wil toch graag weten hoe de krasgevoeligheid is na een jaar van gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
Ik heb nog nooit screen protectors gebruikt op mijn telefoons.
Heb voor het eerst de laatste 3 maand ofzo er toevallig eentje op mijn Pixel gehad. Heb hem er een week geleden afgehaald. Kon er niet meer tegen haha. Die scherpe randjes bij het swipen.
Nu heerlijk weer zonder :) Zal ik nooit weer een SP op een telefoon gebruiken.

That said ...
Heb deze Pixel langer gehad zonder SP dan met. Ik kan nog geen kras ontdekken.
En ook op mijn eerder telefoons (bijna) geen krassen te ontdekken (alleen een haarfijn krasje op mijn eerste Pixel)

En als ze er al op zitten, merk je daar echt weinig tot echt helemaal niks van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Voorbije nacht gebeurde dit... Toestel stond in vliegtuigmodus.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gs23OncCeBxB_vQESgbri-2T8Wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X5EGSBHCEWNBJCD18GUqFibY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@Smartphonetips Heb je het toestel al eens opnieuw geïnstalleerd?

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
MainframeX schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:23:
@Smartphonetips Heb je het toestel al eens opnieuw geïnstalleerd?
Ja, een maand of 2 geleden heb ik een factory reset gedaan omdat ie niet meer zo vlot liep. Momenteel weinig zin om dat nog eens over te doen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Smartphonetips schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:10:
Voorbije nacht gebeurde dit... Toestel stond in vliegtuigmodus.[Afbeelding]
Misschien dan toch eens aankaarten bij google? Dit is wel echt gek toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
Ht87 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

Misschien dan toch eens aankaarten bij google? Dit is wel echt gek toch?
Gisteren navraag gedaan, benieuwd of er een waardevol antwoord op zal komen (ik gok nee) 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:36
Eerder klaagde ik hier over de gezichtsherkenning die vanaf de update naar Android 11 slecht functioneerde. In de beveiligingsupdate van november zit een fix voor dit probleem. Zoals het er nu naar uit ziet lijkt dit probleem helemaal verholpen te zijn. Fijn want begon me er net mateloos aan te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
49euro schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:06:
Eerder klaagde ik hier over de gezichtsherkenning die vanaf de update naar Android 11 slecht functioneerde. In de beveiligingsupdate van november zit een fix voor dit probleem. Zoals het er nu naar uit ziet lijkt dit probleem helemaal verholpen te zijn. Fijn want begon me er net mateloos aan te irriteren.
Oh is dat het probleem dat de pixel continue vroeg of je je camera schoon kon vegen? Dat heb ik iig af en toe ook, hopelijk verholpen hiermee! Had t overigens laatste maand al beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dus jij hebt de November patch al?
Normaal krijg ik hem direct bij release, maar mijn Pixel 4 blijft nu aangeven dat hij al de laatste update heeft (October :-/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
AP3X schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:13:
[...]

Dus jij hebt de November patch al?
Normaal krijg ik hem direct bij release, maar mijn Pixel 4 blijft nu aangeven dat hij al de laatste update heeft (October :-/)
Ik heb gisteravond al de melding gehad.
Bij jou zal deze dan ook snel beschikbaar worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
spencer_830 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:19:
[...]

Ik heb gisteravond al de melding gehad.
Bij jou zal deze dan ook snel beschikbaar worden.
Ik ben enrolled in het Beta programma.
Ik lees dat je de update krijgt zodra je un-enrolled, daarna kun je weer terug enrollen in het Beta programma.
Straks maar even proberen... of ergens meer geduld zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Ik kreeg deze meldingen niet. Echter kan ik wel melden dat het ontgrendelen na de update wel veel sneller gaat. Het is qua snelheid weer op het niveau van toen het toestel op Android 10 draaide en dat was goed.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

November patch komt nu binnen OTA :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberic
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Heeft er iemand deze ervaring? Sinds ik de november patch heb binnengehaald, werken mijn Pixel Buds 2 nog wel, maar ik kan via de telefoon NIET meer nagaan of er voor de buds updates zijn, kan geen in ear-detectie meer instellen etc etc.
De telefoon herkent de buds wel, maar om er instellingen op te doen, zegt hij dat de buds niet aangesloten zijn.
Ik heb de buds al eens losgekoppeld, ze helemaal uit de telefoon verwijderd, en terug opnieuw gekoppeld. Nu is het erger: nu ben ik de (buds-)instellingen helemaal kwijt. Om muziek te beluisteren werken ze wel nog normaal.

UPDATE: Dit probleem is even plots verdwenen als het verschenen is... Alles weer normaal nu. Maar dit verandert niets aan mijn mening over mijn Pixel die ik twee posts verder uiteen zet.

[ Voor 14% gewijzigd door Alberic op 10-11-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Nee, deze ervaring heb ik niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Ves op 09-11-2020 15:22 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberic

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Ves schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:22:
Nee, deze ervaring heb ik niet.
In ieder geval, nu heb ik het gewoon gehad met mijn Pixel.

De gezichtsherkenning gaat, zelfs nà de november update, nog niet altijd. Nu heb ik één blokkering per week (in september 2 - 3 per dag)

Ik heb het probleem met de Pixel Buds 2 zoals ik twee posts hoger meldde

Van mijn telecomprovider in België vernam ik dat VOLTE en VOWIFI op de Pixel de eerste jaren (!) niet ondersteund worden in België, omdat dat toestel hier niet verkocht wordt.

Om diezelfde reden werkt mijn bank-app ook niet met gezichtsherkenning.

Voor mij moet een smartphone betrouwbaar zijn, en alle door mijn provider geleverde diensten kunnen gebruiken. Ik heb een OnePlus 8T besteld, en zit vol ongeduld te wachten op de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik begrijp je volkomen. Ik irriteer mij aan de half gebakken implementaties van APIs. Er moet een BiometricPrompt worden toegepast dan maakt het voor de app niet uit of je een vinger of gezicht gebruikt.

Het enige wat ik heb is dat ik af en toe een van de buds heb die een notificatie toon laat horen waardoor het geluid wegzakt. En even later terug komt. Heb nog niet exact kunnen achterhalen wat hiervoor de oorzaak is.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Ik verbaas me hier altijd wel.
Ik herken geen enkel van de problemen hier beschreven (muv de Pixel Buds, want die heb ik niet).

Mijn Pixel zit echt bommetje vol met apps. Maar is nog net zo snel en soepel als toen ik hem kocht.
Dit is dan ook de 'main reason' dat ik al jaren altijd voor de Pixel ga.

Heb tussendoor en / of ernaast wel een paar Samsungs gehad en een OnePlus, maar de Pixel blijft voor mij ongeëvenaard.
Samsung heb ik trouwens helemaal afgeschreven nu. OnePlus eigenlijk ook.
Kijk alleen nog met een scheef oog naar de laatste Sony, haha.

EDIT: Dit is trouwens niet om te zeggen dat ik jullie niet geloof hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Swurgin op 10-11-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Swurgin schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:35:
Ik verbaas me hier altijd wel.
Ik herken geen enkel van de problemen hier beschreven (muv de Pixel Buds, want die heb ik niet).

Mijn Pixel zit echt bommetje vol met apps. Maar is nog net zo snel en soepel als toen ik hem kocht.
Dit is dan ook de 'main reason' dat ik al jaren altijd voor de Pixel ga.

Heb tussendoor en / of ernaast wel een paar Samsungs gehad en een OnePlus, maar de Pixel blijft voor mij ongeëvenaard.
Samsung heb ik trouwens helemaal afgeschreven nu. OnePlus eigenlijk ook.
Kijk alleen nog met een scheef oog naar de laatste Sony, haha.
Wordt de gezichtsherkenning bij jou ook geaccepteerd in de telebankieren apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
Alberic schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:36:
[...]

In ieder geval, nu heb ik het gewoon gehad met mijn Pixel.

De gezichtsherkenning gaat, zelfs nà de november update, nog niet altijd. Nu heb ik één blokkering per week (in september 2 - 3 per dag)

Ik heb het probleem met de Pixel Buds 2 zoals ik twee posts hoger meldde

Van mijn telecomprovider in België vernam ik dat VOLTE en VOWIFI op de Pixel de eerste jaren (!) niet ondersteund worden in België, omdat dat toestel hier niet verkocht wordt.

Om diezelfde reden werkt mijn bank-app ook niet met gezichtsherkenning.

Voor mij moet een smartphone betrouwbaar zijn, en alle door mijn provider geleverde diensten kunnen gebruiken. Ik heb een OnePlus 8T besteld, en zit vol ongeduld te wachten op de levering.
Wat ik wel interessant vind is of je de 'gewone' pixel 4 hebt of de XL versie? Daar is behoorlijk verschil in tevredenheid merk ik (ook wat ik op bv Reddit zie). Balen dat je niet tevreden bent, voor mij is t juist een enorme opluchting na anderhalf jaar Huawei. Gelukkig is de telefoonmarkt groot genoeg om je smaak te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
alexbl69 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:52:
[...]

Wordt de gezichtsherkenning bij jou ook geaccepteerd in de telebankieren apps?
Nee. Maar eerlijk gezegd interesseert mij dat geen zier :)
Ht87 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:04:
[...]

Wat ik wel interessant vind is of je de 'gewone' pixel 4 hebt of de XL versie? Daar is behoorlijk verschil in tevredenheid merk ik ...
Goed punt.

Ik heb altijd de XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Een vraag 🤔Ik overweeg een pixel 4 xl aan te schaffen. Wat zijn de ervaringen van de gebruikers met de camera en batterijduur? Ik hoor het graag. Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
zuukie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:09:
Een vraag 🤔Ik overweeg een pixel 4 xl aan te schaffen. Wat zijn de ervaringen van de gebruikers met de camera en batterijduur? Ik hoor het graag. Alvast bedankt
Camera echt uitmuntend, zeker voor alledaags gebruik en ook diverse mogelijkheden als je meer zelf wil tweaken en niet op standaard modus wil. (Kijk anders op de Reddit pagina "r/pixelphotography" voor vele voorbeelden.)
Batterij duur is ruim een dag. Ik haal vaak eind van de dag met zo'n 15 procent over. Let op, de niet XL versie heeft dezelfde camera maar niet dezelfde accu :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 10-11-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Ik doe ook maar even een duit in het zakje; fijne telefoon zo'n XL. Batterij gaat bij licht gebruik bijna twee dagen mee. De camera is goed, mits je de meegeleverde Camera app gebruikt. Het scherm vind ik ook erg mooi, heel scherp beeld en mooie kleurafgifte.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Ik zou het niet doen, wegens ontbreken van vingerafdruksensor en matige batterij. Waarom niet de 4a?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
Ik zou zonder enige twijfel voor P4XL gaan.

Pixel blijft voor mij 'top of the line'.

Accu is voor mij geen probleem. Ik haal makkelijk de dag met 'alles' aan. Ik heb alleen 'Reach to check phone' uit staan.
Verder alles aan. Motion sense dingen aan. Always on Display aan. Smooth display (90Hz) aan. Etc ...

Camera hoef ik denk ik niet uit te leggen. Nog steeds een van de beste verkrijgbaar in een telefoon.

Maar ga dan dus wel wel voor de XL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alberic

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Ht87 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:04:
[...]

Wat ik wel interessant vind is of je de 'gewone' pixel 4 hebt of de XL versie? Daar is behoorlijk verschil in tevredenheid merk ik (ook wat ik op bv Reddit zie). Balen dat je niet tevreden bent, voor mij is t juist een enorme opluchting na anderhalf jaar Huawei. Gelukkig is de telefoonmarkt groot genoeg om je smaak te vinden ;)
Ik heb de 4XL. Ik ben er tot in de zomer heel tevreden mee geweest, maar vanaf dan ging het bergaf. Ik gebruik m'n smartphone ook voor professionele doeleinden, en dan kan ik het gewoon niet hebben dat hij helemaal blokkeert wanneer er net iemand belt, zodat ik niet kan opnemen. (Om maar een voorbeeld te noemen).
Ik had voordien altijd iPhones, en een Nokia 7plus, (midrange-toestel) en daar heb ik NOOIT problemen mee gehad.
Over batterij heb ik niet te klagen: ik heb er altijd een volledige dag mee kunnen werken zonder herladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
Alberic schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:58:
[...]
Ik had voordien altijd iPhones, en een Nokia 7plus, (midrange-toestel) en daar heb ik NOOIT problemen mee gehad.
Grappig hoe ervaringen zo kunnen verschillen. Ik heb ook zo'n Nokia 7 Plus gehad en vond het echt een rampen toestel. Screen freezes, touch freezes, brightness niet naar de laagste stand gezet kon worden en spontane reboots tijdens quick charge zodat ik m'n berichtgeving van de storingsdienst niet meer ontving. Door dat laatste euvel heb ik het toestel maar weg gedaan. Het enige veelvoorkomende probleem die me uiteindelijk bespaard is gebleven is het doorslijten/kapot gaan de usb-c poort. Het topic staat er werkelijk helemaal vol mee. Nooit meer een Nokia voor mij.

De pixel 4xl vind ik verder wel een goed toestel. Hij is niet perfect; ik mis toch de vingerafdruk scanner, hoewel mijn belangrijkste app "bitwarden" gelukkig wel face unlock ondersteund. Een ander ding zijn die soli radar gestures, die werken echt voor geen ene meter. Daar hoef je het toestel ook niet voor te kopen. Wat me wel positief zint is de software; het mooie scherm en de touchscreen. Wat me bij veel toestellen opvalt is dat de touchscreen erg gevoelig staat afgesteld, waarschijnlijk zodat screenprotector gebruikers hun toestel dan nog kunnen bedienen. Ik heb op de nokia 7 plus en daaropvolgende xiaomi poco f1 altijd last gehad van verkeerde toets aanslagen daardoor. Sinds ik de pixel heb kan ik een beetje normaal typen. Dit bericht is bijvoorbeeld ook op m'n telefoon getypt. Voorheen pijnsde ik daar niet eens over.

Ik had vanavond trouwens voor het eerst dat face unlock echt niet meer werkte. Ik kreeg de melding dat ik de topbar moest schoonvegen, maar dat hielp natuurlijk niet. Een reboot lostte het probleem op. Hopelijk wordt dit nog een keer in een update gefixed.

Idempotent.

• Swurgin
MainframeX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:17:
[...]

.... Wat me bij veel toestellen opvalt is dat de touchscreen erg gevoelig staat afgesteld, waarschijnlijk zodat screenprotector gebruikers hun toestel dan nog kunnen bedienen. ...
Daar heeft de Pixel een instelling voor. (Heb je vast al wel gevonden.)
Weet trouwens niet of die echt werkt. Ik heb hem aangezet toen ik een protector had. Maar heb hem nu nog aan. Alles werkt wel fijn nu, dus ik laat het mooi aan.

• MainframeX
Swurgin schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:40:
[...]

Daar heeft de Pixel een instelling voor. (Heb je vast al wel gevonden.)
Weet trouwens niet of die echt werkt. Ik heb hem aangezet toen ik een protector had. Maar heb hem nu nog aan. Alles werkt wel fijn nu, dus ik laat het mooi aan.
Ja klopt, die had ik inderdaad gezien. Toen legde ik inderdaad de link dat die instelling weleens verwant kon zijn aan screenprotectors.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Ik heb een weird issue.. In mijn netwerk heb ik een aantal interne url's voor wat lokale services die ik heb draaien. Sinds een tijdje kan ik deze websites niet meer vinden via mijn pixel 4 en krijg ik een "ERR_NAME_NOT_RESOLVED". Ik zie dat de interne DNS server wel gewoon in de lijst met dns servers die via dhcp zijn toegewezen.

Iemand een idee, iets in Android 11 dat bijvoorbeeld dit kan veroorzaken?

Never mind lag aan prive dns server...

[ Voor 4% gewijzigd door DutchHammer op 16-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Ik zou een extern draagbaar scherm willen gebruiken zoals de Lenovo ThinkVision M14.

Ik lees echter dat video output via usb disabled is.
Iemand een idee als alternatief?

Ondertussen dit gevonden, dat is wat ik zoek eigenlijk, raar dat dit nog niet bestaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Smartphonetips op 22-11-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

December patch komt nu binnen via OTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@aReaRe Die staat er al sinds maandag op :) Elke eerste maandag van de maand rond een uur of 7-8 's avonds even op de update knop drukken en hij komt binnen. Moet zeggen dat dit wel een vrij grote update is met toch wel wat kleine voordelen. Screenshots maken gaat veel sneller, de gezichtsontgrendeling lijkt sneller te zijn en wat kleine foutjes zijn er ook weer uit. Tot nu toe nog tevreden over de 4 XL al moet ik zeggen dat mij de form factor van de 5 wel echt een groot voordeel lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

J0YR1D3R schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:49:
@aReaRe Die staat er al sinds maandag op :) Elke eerste maandag van de maand rond een uur of 7-8 's avonds even op de update knop drukken en hij komt binnen. Moet zeggen dat dit wel een vrij grote update is met toch wel wat kleine voordelen. Screenshots maken gaat veel sneller, de gezichtsontgrendeling lijkt sneller te zijn en wat kleine foutjes zijn er ook weer uit. Tot nu toe nog tevreden over de 4 XL al moet ik zeggen dat mij de form factor van de 5 wel echt een groot voordeel lijkt.
Ik controleer niet elke dag op updates, zag vanochtend een melding en dus downloaden maar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Vanmorgen beveiligingsupdate uitgevoerd van 5 december. Toen ik van huis weg ging, kwam ik erachter dat ik geen bereik had en geen verbinding kon maken met het netwerk van KPN, dus geen telefonie en ook geen data.

Soft reset, telefoon paar keer opnieuw opgestart, sim kaart erin en eruit, simkaart vraagt om pincode, maar netwerk blijft dood.

Simkaart in een andere telefoon (Pixel 2) geprobeerd en daar krijgt die meteen verbinding. Lijkt dus aan de telefoon te liggen.

Iemand tips? Of loopt iemand tegen hetzelfde aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
He.. of all apps.. de staatsloterij app maakt gebruik van de "nieuwe" biometrische api en kun je dus op de pixel 4 met gezichtsherkenning unlocken
Nu de verschillende bank apps nog 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaimykooijman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 09:01
mede tweakers en pixel 4 bezitters,

ik heb me oude pixel 3XL vervangen voor een pixel 4. Deze voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken. Ben weer erg blij om naar een kleiner scherm te gaan en gezichtsherkenning is helemaal super.

Voordat ik voor verrassingen kom te staan, hoe zijn jullie bevindingen ermee. Is de batterij duur echt zo erg slecht zoals altijd word omschreven in reviews. Of kan je hier wel prima een dag mee door komen. Ik zelf game zelfde om me telefoon dus voor normaal gebruik. de XL versie is niks mee voor mij. Zal ik het een kans geven of toch doorgaan voor de pixel 5. Ben wel een erge voorstander van de Pixel core.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ht87
jaimykooijman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:50:
mede tweakers en pixel 4 bezitters,

ik heb me oude pixel 3XL vervangen voor een pixel 4. Deze voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken. Ben weer erg blij om naar een kleiner scherm te gaan en gezichtsherkenning is helemaal super.

Voordat ik voor verrassingen kom te staan, hoe zijn jullie bevindingen ermee. Is de batterij duur echt zo erg slecht zoals altijd word omschreven in reviews. Of kan je hier wel prima een dag mee door komen. Ik zelf game zelfde om me telefoon dus voor normaal gebruik. de XL versie is niks mee voor mij. Zal ik het een kans geven of toch doorgaan voor de pixel 5. Ben wel een erge voorstander van de Pixel core.

Alvast bedankt!
De ervaringen zijn wat verschillend, de een heeft op de 4 goede resultaten en de ander haalt er nog geen dag mee. Voordeel van de 4(XL) tov de pixel 5 is voor mij de goede gezichtsherkenning en het 'knijpen' om de assistent te krijgen. Precies van die pixeldingetjes die t de moeite waard maken voor me. Ik zou nu lekker de 4 houden als je m toch hebt en volgend jaar eens naar de 6 kijken.
Nog even omdat ik nieuwsgierig ben: waarom geen XL? Vind die zelf erg fijn en heeft sowieso geen kleine accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaimykooijman
Ht87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:56:
[...]

De ervaringen zijn wat verschillend, de een heeft op de 4 goede resultaten en de ander haalt er nog geen dag mee. Voordeel van de 4(XL) tov de pixel 5 is voor mij de goede gezichtsherkenning en het 'knijpen' om de assistent te krijgen. Precies van die pixeldingetjes die t de moeite waard maken voor me. Ik zou nu lekker de 4 houden als je m toch hebt en volgend jaar eens naar de 6 kijken.
Nog even omdat ik nieuwsgierig ben: waarom geen XL? Vind die zelf erg fijn en heeft sowieso geen kleine accu.
Ja ik vind gezichtsherkenning echt super. Helaas is het niet goed geïmplementeerd in andere apps. De 855+pixel core vind ik ook een grote +.

Vragen mag altijd. Ik vind het formaat te groot. Heb nu een pixel 3XL. En het is net te groot. Voor gebruik met 1 hand is de 4 super. Is de batterij duur zoveel beter van de XL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ht87
jaimykooijman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:17:
[...]

Ja ik vind gezichtsherkenning echt super. Helaas is het niet goed geïmplementeerd in andere apps. De 855+pixel core vind ik ook een grote +.

Vragen mag altijd. Ik vind het formaat te groot. Heb nu een pixel 3XL. En het is net te groot. Voor gebruik met 1 hand is de 4 super. Is de batterij duur zoveel beter van de XL?
Ahh, ja vanuit grootte snap ik je wel, tis een flink ding, maar went snel hoor ;)

Batterij duur is idd veel beter bij de XL, daar lijk je beetje overcapaciteit te hebben waar het bij de gewone 4 net aan genoeg is. Ik hou, met stevig gebruik, bijna altijd 15 a 20 procent over in de avond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaimykooijman
Ht87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:02:
[...]

Ahh, ja vanuit grootte snap ik je wel, tis een flink ding, maar went snel hoor ;)

Batterij duur is idd veel beter bij de XL, daar lijk je beetje overcapaciteit te hebben waar het bij de gewone 4 net aan genoeg is. Ik hou, met stevig gebruik, bijna altijd 15 a 20 procent over in de avond.
Super! De pixel 3XL is net zo groot. Wennen geen probleem.

Brabant voor je reactie en ik ga het een kans geven. Word het niks gaan we voor de XL. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Jullie ook af en toe de bug dat je in Whatsapp ineens je bericht niet kunt versturen? Knopje op te versturen is dan egaal groen. Vrouwlief op de pixel 4a heeft dezelfde bug, lijkt dus een pixel dingetje, jullie ook hier wel eens mee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
Ht87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:46:
Jullie ook af en toe de bug dat je in Whatsapp ineens je bericht niet kunt versturen? Knopje op te versturen is dan egaal groen. Vrouwlief op de pixel 4a heeft dezelfde bug, lijkt dus een pixel dingetje, jullie ook hier wel eens mee te maken?
Klinkt eerder als een Whatsapp dingetje.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
MainframeX schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:41:
[...]

Klinkt eerder als een Whatsapp dingetje.
Dacht ik eerst ook, maar m'n vrouw heeft de 4a sinds vorige week en ineens hetzelfde probleem als ik. Andere telefoons (werktelefoon van Samsung) geen issues...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46
Ht87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Dacht ik eerst ook, maar m'n vrouw heeft de 4a sinds vorige week en ineens hetzelfde probleem als ik. Andere telefoons (werktelefoon van Samsung) geen issues...
Ik heb recent een ook pixel 4a in gebruik, kom van een huawei p30 pro af en heb nog een S9+ (beiden android 10). Ik denk dat het een whatsapp dingetje is in combinatie met stock android 11, aangezien ik dit niet eerder op de andere telefoons heb gehad en het bij andere apps (bijv. Telegram) niet optreed. Ik dacht heel even dat de laatste Whatsapp update het had opgelost maar helaas... De bug schijnt overigens ook voor te komen op OnePlus telefoons (aldus wat ik heb kunnen vinden op google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En de februari update 2021 rolt inmiddels binnen (OTA).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:36
Ht87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:46:
Yes heb er hier ook sporadisch last van, even het toetsenbord wegtikken helpt dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kgevel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 22:44
Net over gestapt van een Pixel 3a XL naar een 4 XL.
Het scherm is een enorme verbetering, veel helderder en soepeler.
Ook de foto's zijn, ondanks dezelfde sensor, véél beter.
De telelens helpt daar zeker bij.

Ik mis de vingerafdrukscanner wel, mijn bank (KNAB) ondersteunt face unlock (nog) niet.
Verder alleen maar voordelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Hebben jullie ook last van het feit dat USB kabeltjes eruit beginnen te vallen?
Gaat om pixel 4, ligt niet aan het kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Bas Tussengas schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:08:
Hier met de 4xl vooralsnog geen enkel probleem, lijkt me overigens wel een garantie gevalletje? Of valt zoiets er niet onder? Wel irritant lijkt me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is je aansluiting wel vrij van stof etc? Kan best zijn dat er stof zich ophoopt van bijv. je spijkerbroek. Wanneer dat er uit is dan werkt het vaak weer normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Niet direct een antwoord op je vraag, maar je zou draadloos laden kunnen overwegen. Met de Pixel Stand laadt hij bijna net zo snel als bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgevel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 22:44
Ik had hier met mijn 3a XL ook last van. Met een compressor er in gespoten, kwam een vlokje stof uit en het probleem was weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
alexbl69 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:07:
[...]

Niet direct een antwoord op je vraag, maar je zou draadloos laden kunnen overwegen. Met de Pixel Stand laadt hij bijna net zo snel als bedraad.
Wat is een goede manier om daar aan te komen? Grijze import?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 4 (XL)] Levertijden en Prijzen