• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:42

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Pixel 4 (XL)

Op 15 oktober heeft Google tijdens zijn Made By Google evenement de nieuwe Pixel generatie aangekondigd. De Pixel 4 lijkt de 3 en de 3a dit jaar van de troon te hebben gestoten met het aantal leaks en vrijwel alles over de telefoons was al van te voren bekend.

De voornaamste vernieuwingen ten opzichte van de vorige generatie zijn Motion Sense (voorheen bekend als Project Soli), een extra (telelens) camera op de achterkant, een 90Hz scherm en het vervangen van de vingerafdrukscanner met face unlock.
Nieuws
Specificaties
Pixel 4
Pixel 4 XL
Scherm
5,5" OLED (1080 x 2280px)
6,3" OLED (1440 x 3040px)
CPU

Qualcomm® Snapdragon™ 855 2,84GHz + 1,78GHz, 64Bit Octa-Core
Adreno 640 GPU
Pixel Neural Core™
Titan M security module
RAM
6GB (LPDDR4x)
Opslag
64GB, 128GB
Camera (achter)

16MP, f/2.4, 1.0μm (52º gezichtsveld, telelens) + 12.2MP, f/1.7, 1.4μm (77º gezichtsveld)
Autofocus + phase detection
Optical + electronic image stabilization
4K (30fps) video's
Slow motion tot 240fps
Camera (voor)
8MP, f/2.0, 1.22μm (90º gezichtsveld)
2 infrarood camera's + dot projector voor face unlocking
Accu
2800 mAh
370 mAh

18w/2A Type C oplader
Qi draadloos opladen

Poorten
USB Type-C™ 3.1 Gen 1
Connectiviteit

WiFi (a/b/g/n/ac) 2x2 MIMO
Bluetooth 5.0 + LE
NFC
GPS / GLONASS / Galileo
Kompas
Netwerk

GSM/EDGE: 850/900/1800/1900MHz
UMTS/HSPA+/HSDPA: 1/2/4/5/8
LTE: B1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/20/25/26/28/32/38/39/40/41/66/71

Beschikbare kleuren

Just Black
Clearly White
Oh So Orange
Afmetingen
147,1 x 68,8 x 8,2 mm (162g)
160,4 x 75,1 x 8,2 mm (193g)
Overig

Motion Sense
Ambient EQ display (past zich aan op omgevinskleuren)
Stereo speakers
Active Edge™
Nano SIM + eSim (duial sim mogelijk)
Android Sensor Hub
IPX8 stof en waterdicht tot 2 meter diep gedurende 30 minuten
Renders
Foto's
Pixel 4Pixel 4Pixel 4

Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen.
Voor zaken omtrent levering en prijzen zie: [Google Pixel 4 (XL)] Levertijden en Prijzen

[Voor 42% gewijzigd door Kiwi op 15-10-2019 22:57]

AllesOverCrypto.nl

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben heel benieuwd naar de verkrijgbaarheid en de prijzen. Ik heb zelf jarenlang Nexus toestellen gehad (5,5X, 6P) en daarna een Pixel 2 XL. Sinds een kleine maand een Galaxy S10 maar zo enthousiast als sommige reviewers zijn ben ik toch niet. Jammer dat de Pixel 4 een telelens heeft en geen groothoek, in het verleden is gebleken dat de Pixel 3 + goede software aardig in de buurt komt van een echte telelens. Dit terwijl je de extra mm's van een groothoeklens niet echt erbij kunt bedenken :)

Website

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik ben ook benieuwd, maar denk niet dat dit genoeg gaat zijn om van mijn 3XL te upgraden.
Daarnaast zou ik de vingerafdrukscanner waarschijnlijk te veel missen.

nieuws: Gerucht: Motion Sense op Pixel 4-smartphone werkt in Nederland en België geeft trouwens goede hoop dat de 4e generatie ook in Nederland uit zal komen (en zo blijven we elk jaar weer hopen :+ )

AllesOverCrypto.nl

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 17:02

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik weet het "gezeur" over de specs (volgens de geruchten) is al wat vaker voorbij gekomen, maar ik ben me even aant proberen voor te stellen waarom ik de Pixel 4 (XL) zou willen kopen. Ik sta namelijk op 't punt om mijn oude HTC te vernieuwen.

De Pixel 4 schijnt een nogal magere accuduur te krijgen en maar 64GB, maar wel een 90Hz scherm en een goeie camera. Enig idee hoe ze het gaan oplossen om de accuduur acceptabel te houden?
Welke ervaring biedt een Pixel 4 (XL) me t.o.v. bijvoorbeeld een OnePlus 7T of een Xiaomi Mi9 Pro?

Stock android en een uitstekende camera waren altijd de redenen om voor een Pixel te gaan, maar qua prijs tegenwoordig....799 en 899 euro, great scott :N Volgens mij zou ik nog eerder een ROG 2 kopen voor dat geld en dan wél uitstekende accu + luidsprekers + 120Hz te hebben, aangezien je die ook bijna stock android kunt laten draaien.

Ik ben echt benieuwd waar ze mee gaan komen...

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YouTube: Made by Google '19 ze kondigen hem nu aan :D

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-05 08:54
n.v.t.

[Voor 143% gewijzigd door AppleDroid op 15-10-2019 16:49]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat ging volgens mij alleen over US providers!

• AppleDroid
DennusB schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Dat ging volgens mij alleen over US providers!
Ja, je hebt gelijk denk ik (helaas)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Heeft de Pixel 4 deze keer wel dual SIM ondersteuning, of is het weer zo'n eSIM constructie?

World War One

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:14
XWB schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:14:
Heeft de Pixel 4 deze keer wel dual SIM ondersteuning, of is het weer zo'n eSIM constructie?
eSim en nano sim slot

https://store.google.com/de/product/pixel_4_specs

[Voor 10% gewijzigd door Razer op 15-10-2019 17:16]

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:49
Batterij van de kleinere Pixel is (nog) kleiner geworden, ben benieuwd hoe dat in combinatie met het 90Hz gaat zijn..

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Meh, jammer. Zolang alleen T-Mobile eSIM ondersteuning biedt heeft de Pixel 4 voor mij weinig zin.

En met de Pixel 3 kunnen beide SIM's niet tegelijkertijd actief zijn, benieuwd of dat met de Pixel 4 opgelost is.

World War One

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:57
Staat al in de Duitse Play Store. Actie met gratis Nest Hub tot 26-10.

Prijs Pixel 4 vanaf 749, Pixel 4XL vanaf 899. Voor 100 euro meer 128 ipv 64 GB. Best veel geld voor 64GB meer.

https://store.google.com/de/product/pixel_4?hl=de-DE

[Voor 42% gewijzigd door Hanky74 op 15-10-2019 17:27]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De vanaf-prijs is dan € 749 voor de 4 en € 899 voor de 4 XL.

[edit]

Bericht hierboven is inmiddels bijgewerkt :)

[Voor 32% gewijzigd door XWB op 15-10-2019 17:40]

World War One

• AppleDroid
Belsimpel gaat de Pixel 4 en 4 XL aanbieden voor de officiële adviesprijs. Volgens mij verkochten ze de Pixel 3 niet voor de adviesprijs.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:42
Nou laten we het maar weer via Mailboxde.com proberen :9
Toch nog even wachten... geen vingerafdrukscanner? :F

[Voor 37% gewijzigd door Dennis-L op 15-10-2019 17:55]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
tweegroenethee schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:18:
Batterij van de kleinere Pixel is (nog) kleiner geworden, ben benieuwd hoe dat in combinatie met het 90Hz gaat zijn..
Google lijkt te switchen tussen 60 en 90 Hz om de batterij te sparen:
Op momenten waarop het beeld stilstaat gaat de verversingssnelheid naar 60Hz om accu te sparen.

World War One

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Iemand een idee of de ING app ook gaat werken met de face unlock omdat de fingerprint weg is?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Dennis-L
mrfatmen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:31:
Iemand een idee of de ING app ook gaat werken met de face unlock omdat de fingerprint weg is?
3x knipogen is een betaling bevestigen?
Of is alleen kijken genoeg, dan heb je mooi pech als je je toch op het laatste moment bedenkt

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:33

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 21:30
tweegroenethee schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:18:
Dat is voor mij hét dingetje van de "kleine 4": is z'n battery life nóg beroerder is dan de "kleine 3" ?

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 23:36
Bij Media Markt Duitsland & Saturn verkopen ze nu Pixel 4 met gratis hoesje erbij van 45 euro. Maar ze verkopen enkel 64GB model.. 128GB lijkt enkel van Google Store te zijn.. Jammer dit.

K.W.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vond het oude back design mooier dan het huidige, dat blok met vierkant.. raar gezicht en dat terwijl google er 2 camera's in heeft geplaatst. Waarom dan zo prominent in het zicht?

Overigens ook zeer crappy wat er allemaal in het doosje meekomt.. en dat voor dat bedrag. Had dan de pixel buds 1 meegegeven :p

Ben hiernaast benieuwd of de Pixel 4, net als de Pixel 3, tijdens black friday in prijs zult dalen. Wordt sowieso black friday afwachten ^^

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-05 23:59
Phff toch wel weer een beetje teleurgesteld. Geen officiele NL release, gelukkig bestaat er een Belsimpel.

Batterij van de kleine Pixel ben ik echt heeel benieuwd naar. De XL ga ik dit keer namelijk niet kunnen betalen en of de kleine dan in de buurt komt is dan nog de vraag.

De vraag is uberhaupt of de OP7T niet gewoon een betere deal voor mij is... Al blijven de Google extraatjes ( What's playing, betere Assistent etc ) mij toch elke keer weer trekken....

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 22:06

peternator

Shoop da whoop.

Voor een groot deel enthousiast over de Pixel 4, maar ben ik de enige die *enorm* baalt dat er geen ultra-wide lens op zit? Het ontbreken van een ultra-wide lens is een van de redenen om mijn OP5T te gaan vervangen binnenkort, en de Pixel 4 leek mij een fijne opvolger. Dit voelt toch een beetje als een dealbreaker.

In any case: eerst de reviews maar eens afwachten.

Meshify C: Ryzen 5 5600G - Radeon RX 6700XT 12GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 08:35

FongWan

The Stormrider ...

Ja er was al veel gelekt maar vind het toch een beetje een meh release. Toch maar wat reviews afwachten om te zien of ik toch terug ga naar een Pixel of dat ik wacht tot volgend jaar wat de 5 gaat doen.

Zaken die ik zelf wel jammer vind:

- Geen free original quality back up van foto's meer. Was toch wel een van de perks van het hebben van een Pixel. nieuws: Pixel 4-kopers kunnen niet ongelimiteerd foto's uploaden zonder compr...

- Het ontbreken van een wide angle lens. Merk dat ik die toch veel gebruik. Ben van een Pixel 2XL naar Samsung S10+ geswitched.

- No fingeprint scanner, het is afwachten hoe goed en safe de face recognition is. Wordt een betaling/unlocken van apps meteen gedaan zodra je gezicht gematched wordt of is er nog een trigger nodig. Zou niet willen dat zodra ik kijk naar mijn scherm meteen een betaling wordt uitgevoerd.

- 64GB en 128GB als opties, had toch wel gehoopt op 128GB als base en 256GB. Of een 256GB optie erbij. Al moet ik zeggen dat ik op dit moment op mijn S10+ nog 67GB vrij heb van de 128GB dus zou met 128GB ook wel moeten lukken.

Al met al dus een meh op dit moment. Maar goed, zoals ik al zei ben benieuwd naar de reviews die gaan komen.

Aanvullend, hope there's a Notification light. Dat mis ik wel op mijn S10+. En ja ik weet dat er apps zijn maar toch.

[Voor 4% gewijzigd door FongWan op 15-10-2019 21:53. Reden: Aanvulling]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 4 Classic | Google Pixel 7 Pro |

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FongWan schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:02:
- Het ontbreken van een wide angle lens. Merk dat ik die toch veel gebruik. Ben van een Pixel 2XL naar Samsung S10+ geswitched.
Voor mij is dat (op dit moment) een van de weinige redenen waarom ik de standaard S10 in gebruik heb in plaats van de Pixel 2 XL. Ik heb de S10 geprobeerd omdat ik overal las dat mensen hun Pixel er wel voor wilden inruilen, maar in the end vind ik de batterijduur niet veel beter, de camera eerder slechter en de beleving van One UI ook mwa. Ik heb mijn hoop gevestigd op de Pixel 4 en hoop dat ik deze voor een mooie prijs kan scoren over een tijdje :) De S10 mag van mij wel weg eigenlijk.

Website

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:07
Ik heb de Pixel 4 xl besteld vanuit de Duitse Google store (zelfde constructie als met de 3a), ter vervanging van mijn Pixel 2 xl

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:47

pinda powerrr

Slow down...

Gelijk maar melden in dit topic :)

Heb meerdere Nexus toestellen gehad, nu een Pixel 2xl, die in februari precies twee jaar oud is ;)
Tegen die tijd is het nieuwste er vanaf, zijn de prijzen stabiel en is de verkrijgbaarheid (evt via Belsimpel) meestal prima.

Eigenlijk zonder twijfel een Pixel 4 XL 128GB op het verlanglijstje. Samsung heb ik een grondige hekel aan en verder zou ik het niet weten, misschien OnePlus, anders wordt het overstappen naar een iPhone 11 :X

Waiting on the world to change

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:12
Pixel 2 hier op het moment. Gaat sowieso vervangen worden door de PIxel 4. :*)

Nog even kijken of het BelSimpel gaat worden of MediaMarkt DE gaat worden. :9

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik heb de TS bijgewerkt en het levertijden topic aangemaakt: [Google Pixel 4 (XL)] Levertijden en Prijzen
XWB schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:20:
[...]

Meh, jammer. Zolang alleen T-Mobile eSIM ondersteuning biedt heeft de Pixel 4 voor mij weinig zin.

En met de Pixel 3 kunnen beide SIM's niet tegelijkertijd actief zijn, benieuwd of dat met de Pixel 4 opgelost is.
De Pixel 3a heeft met Android 10 volledige dual sim ondersteuning gekregen, ik ga er eigenlijk van uit dat dit bij de Pixel 4 ook zo is.
AppleDroid schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:48:
Belsimpel gaat de Pixel 4 en 4 XL aanbieden voor de officiële adviesprijs. Volgens mij verkochten ze de Pixel 3 niet voor de adviesprijs.
Volgens mij stonden bij de aankondiging van de 3 ook de adviesprijzen, die later flink verhoogd werden.
mrfatmen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:31:
Op dit moment zal dit nog niet zo zijn, maar mogelijk gaan ze vrij snel over naar de Biometric API, deze ondersteunt sinds Android 10 ook face recognition. Het verifiëren kan overigens met een extra tik voor bevestiging worden gedaan in die prompt. 1Password maakt hier in ieder geval al gebruik van.

AllesOverCrypto.nl

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
Het is met de Pixel 3a al opgelost. Deze heeft dual sim functionaliteiten, zoals de meest voorkomende normale dual sims (waar twee kaartjes in kunnen) ook hebben. Bij de Pixel 3 lukte het niet om deze functionaliteiten toe te voegen met de Android 10 update, maar bij de Pixel 3a lukte het wel.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

FongWan schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:02:
Da's persoonlijk ook echt 1 van mijn eisen die een telefoon moet hebben. Dat ze dan geen groothoek er op zetten maar wel een telelens snap ik dan ook niet echt.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:43
Voor mij een groot praktisch probleem en daardoor een no-go is het ontbreken van een vingerafdruk scanner. Deze wordt namelijk ook door een aantal apps gebruikt om in te loggen of iets te bevestigen. Ik gebruik het bijvoorbeeld veel voor lastpass en voor de bank app.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:23:
Voor mij een groot praktisch probleem en daardoor een no-go is het ontbreken van een vingerafdruk scanner. Deze wordt namelijk ook door een aantal apps gebruikt om in te loggen of iets te bevestigen. Ik gebruik het bijvoorbeeld veel voor lastpass en voor de bank app.
En wat is het probleem dan als deze nu je gezicht gebruiken om in te loggen?
Het enige wat ik me daarbij afvraag is hoe de daadwerkelijke bevestiging gaat, je kijkt immers al naar je scherm als je iets wil betalen, terwijl je met een scanner een actie moet doet om te betalen.

Maar dat zal op een iphone niet anders zijn en daar hoor ik ook geen grote problemen over betalen.
En voor veel apps lijkt het me juist een vooruitgang, met je gezicht log je automatisch in in plaats van steeds de pop-up te zien om je vinger op de scanner te plaatsen.

[Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 16-10-2019 09:35]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

peternator schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:01:
Voor een groot deel enthousiast over de Pixel 4, maar ben ik de enige die *enorm* baalt dat er geen ultra-wide lens op zit? Het ontbreken van een ultra-wide lens is een van de redenen om mijn OP5T te gaan vervangen binnenkort, en de Pixel 4 leek mij een fijne opvolger. Dit voelt toch een beetje als een dealbreaker.

In any case: eerst de reviews maar eens afwachten.
Ik vind dit ook een vreemde keuze. Ik denk niet dat ik een ultrawide camera heel veel zou gebruiken maar het is toch wel een hele leuke optie die af en toe echt wel handig is. Had gehoopt dat de hardware vergelijkbaar was met de iPhone 11 Pro, dus 3 camera's.

• Dennis-L
de ING app is al geruime tijd klaar voor Face ID lees ik op de site van ING.
Het lijkt me dan ook wel dat ze de app klaar gaan maken zodat je met de Pixel 4 ook kan inloggen en betalingen kan bevestigen.

• Fly-guy
  • Niet online
Voor zover ik weet heeft android een algemene identificatie API en niet eentje voor alleen vingers of alleen gezicht.
Dus als je app gebruikt maakt van die API, en ik denk dat 99% dat al doet, dan blijft deze prima werken, alleen nu met je gezicht.

Dat de vinger scanner weg is, zal even wennen zijn, ik gebruikte hem ook voor het oproepen van het notificatie scherm, maar dat is een kwestie van wennen, problemen verwacht ik niet.

• Dennis-L
new_guy schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:22:
Pixel 2 hier op het moment. Gaat sowieso vervangen worden door de PIxel 4. :*)

Nog even kijken of het BelSimpel gaat worden of MediaMarkt DE gaat worden. :9
Bij de Duitse Google store krijg je er een gratis Nest hub t.w.v. €129 euro bij

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 15:57
Dennis-L schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:48:
de ING app is al geruime tijd klaar voor Face ID lees ik op de site van ING.
Het lijkt me dan ook wel dat ze de app klaar gaan maken zodat je met de Pixel 4 ook kan inloggen en betalingen kan bevestigen.
[YouTube: ING - Betalen met Apple Pay en Face ID]
Tjee wat een lelijke notch }:O

2430Wp ZW

• Fly-guy
  • Niet online
Matszs schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:16:
Ik heb de Pixel 4 xl besteld vanuit de Duitse Google store (zelfde constructie als met de 3a), ter vervanging van mijn Pixel 2 xl
En welke constructie was dat ook alweer? Ik heb vaag het idee waar je het over hebt, maar te lang niet meer naar gekeken in het duidelijk te hebben.

• Dennis-L
Fly-guy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

En welke constructie was dat ook alweer? Ik heb vaag het idee waar je het over hebt, maar te lang niet meer naar gekeken in het duidelijk te hebben.
Mogelijk de mailboxde.com constructie?
Die heb ik vorig jaar ook gebruikt bij de 3 en sta eigenlijk op het punt dit nu ook bij de 4 te gaan doen.
Heb alleen nog lichte twijfel :|

• new_guy
Kijk even in het levertijden topic. Je kunt in de Google store zelf een NL adres opgeven.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 19:43
Sorry dat ik negatief ben maar elk jaar ben ik weer teleurgesteld door de Pixels.

Design is subjectief maar ik vind het weer helemaal niks. Nog niet eerder een telefoon met een waterhoofd gezien.

Specs zijn mid range op de radar na. Misschien dat het praktisch kan zijn maar dat is afwachten.
64gb als basis is gewoon budget territorium
Gezichtsherkenning zal best goed werken ga ik van uit.

Ik vraag me echt af wat de meerwaarde van een pixel is of je moet echt Google minded zijn. De camera zal best wel weer goed zijn maar het verschil is vaak klein met de rest en de Pixel camera's zijn nooit allround geweest zoals de iPhone's of Galaxy's. Ze blinken vaak uit op één punt.

De Pixel software heb ik ook nooit echt meerwaarde van in gezien maar dat is persoonlijk vanuit het verleden. Stock Android is nooit mijn ding geweest.

Laat but not least betaal je wel 1000 euro voor een telefoon met 128gb opslag 6gb ram en slechts een 6,3" scherm met de grote van een XL telefoon met groter scherm.
Accu duur zal wel goed zijn omdat het scherm maar 6.3" is met 3700mAh.

Tja dan moet je wel een fan zijn in mijn beleving. Als de Pixel 4 XL 600-700,- Zou kosten dan zou het wat concurrerender zijn.

Maar iedereen is anders en heeft andere wensen dus als je er blij mee bent dan is het goed toch.
:)

[Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 16-10-2019 12:54]

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik vind die oranje kleur wel echt mooi geworden hoor! Veel beter dan in de gelekte renders. Jammer dat Google geen kleuren hergebruikt in verschillende generaties, had hem graag in de 5e of 6e generatie gezien :)
Fly-guy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:52:
Voor zover ik weet heeft android een algemene identificatie API en niet eentje voor alleen vingers of alleen gezicht.
Dus als je app gebruikt maakt van die API, en ik denk dat 99% dat al doet, dan blijft deze prima werken, alleen nu met je gezicht.

Dat de vinger scanner weg is, zal even wennen zijn, ik gebruikte hem ook voor het oproepen van het notificatie scherm, maar dat is een kwestie van wennen, problemen verwacht ik niet.
Nee de meeste apps maken gebruik van de Fingerprint API die in Android 6 is toegevoegd. In Android 9 is deze API opgevolgd door de Biometric API, die sinds Android 10 ook gezichtsherkenning ondersteund. Het gebruik van deze API is te herkennen aan de nieuwe UI en wordt niet gebruikt in de ING app.

Ze waren echter wel zeer snel met het ondersteunen van de Nexus 5X en 6P destijds, dus hopelijk gebeurt dat nu ook weer.

AllesOverCrypto.nl

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Garret1410 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:48:
Sorry dat ik negatief ben maar elk jaar ben ik weer teleurgesteld door de Pixels.

Design is subjectief maar ik vind het weer helemaal niks. Nog niet eerder een telefoon met een waterhoofd gezien.

Specs zijn mid range op de radar na. Misschien dat het praktisch kan zijn maar dat is afwachten.
64gb als basis is gewoon budget territorium
Gezichtsherkenning zal best goed werken ga ik van uit.

Ik vraag me echt af wat de meerwaarde van een pixel is of je moet echt Google minded zijn. De camera zal best wel weer goed zijn maar het verschil is vaak klein met de rest en de Pixel camera's zijn nooit allround geweest zoals de iPhone's of Galaxy's. Ze blinken vaak uit op één punt.

De Pixel software heb ik ook nooit echt meerwaarde van in gezien maar dat is persoonlijk vanuit het verleden. Stock Android is nooit mijn ding geweest.

Laat but not least betaal je wel 1000 euro voor een telefoon met 128gb opslag 6gb ram en slechts een 6,3" scherm met de grote van een XL telefoon met groter scherm.
Accu duur zal wel goed zijn omdat het scherm maar 6.3" is met 3700mAh.

Tja dan moet je wel een fan zijn in mijn beleving. Als de Pixel 4 XL 600-700,- Zou kosten dan zou het wat concurrerender zijn.

Maar iedereen is anders en heeft andere wensen dus als je er blij mee bent dan is het goed toch.
:)
Vaste Pixel-klanten weten dat het ding meestal twee/drie weken na introductie (rond Black Friday) al een stuk goedkoper uit te halen is (vorig jaar tweehonderdvijftig euro goedkoper zelfs)..

Nu is het ding al te bestellen met een gratis Google Hub (Duitse Play Store) of een gratis HP Chromebook (Britse Play Store)..

Verder zijn de Pixels in het begin nog niet door het grote publiek getest en wordt veel verbeterd in de eerste twee firmware updates.. het vorige model is dan vaak een veilige optie, omdat dat model vaak al verbeterde software vrij snel ook ontvangt en alle kinderziektes inmiddels kwijt is (nu pas stabiele wifi door software-verbeteringen)..

In de tegenwoordige tijd zijn zo snel mogelijke security-updates wel een must, omdat het online "gehobby" veel meer naar van de pc naar de gsm verschuift.. en is Google veel actiever met opties dan andere merken dat vroeger waren (toen veel ROMs geflasht voor leukere opties, die nu vooral van Google zelf komen)..

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 19:11

P1nGu1n

Developer

Fly-guy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:52:
Neehoor: FingerprintManager ;)

Deze API is wel deprecated sinds Android Pie 9.0, de opvolgers zijn BiometricPrompt en BiometricManager. Het ligt er dus aan of apps al zijn overgestapt van FingerprintManager naar BiometricPrompt/BiometricManager, die ondersteunen wel face authentication (sinds sinds Android Q 10.0)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Matszs
Fly-guy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Deze methode: mar-10 in "[Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen" :)

(Alleen de extra verzendkosten zijn niet nodig! Dat bleek later in dat topic, gratis verzending voldoet)

[Voor 12% gewijzigd door Matszs op 16-10-2019 13:55]

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 11:38
Leuk artikel over de werking van de nieuwe camera functies in de pixel 4

https://www.dpreview.com/...le-pixel-4-camera-updates

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 09:04
Ik twijfel dus heel erg. Ik ben altijd een fan geweest van Nexus toestellen.
Ik heb echter geen Pixel gehad, omdat deze niet makkelijk beschikbaar waren. Met de Duitse Play Store methode en de gratis Nest Hub wordt het erg aantrekkelijk.

Mijn vriendin mag verlegen en ik heb momenteel een S10. Ik zit eraan te twijfelen om de S10 door te geven en zelf de Pixel te gaan gebruiken. Dan wordt het de normale variant, maar twijfel ook aan de accuduur. Ook is 64Gb wel heel erg weinig.

Dus nog even wachten op de reviews en dan beslissen voor de actie afgelopen is.

Wat denken jullie? S10 houden of een Pixel aanschaffen a la 849 euro?
(ja waarschijnlijk is het een ''wij van WC-eend'' vraag in een Pixel topic)

• beyazz06
  • Niet online
Dubrillion schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:08:
Ik twijfel dus heel erg. Ik ben altijd een fan geweest van Nexus toestellen.
Ik heb echter geen Pixel gehad, omdat deze niet makkelijk beschikbaar waren. Met de Duitse Play Store methode en de gratis Nest Hub wordt het erg aantrekkelijk.

Mijn vriendin mag verlegen en ik heb momenteel een S10. Ik zit eraan te twijfelen om de S10 door te geven en zelf de Pixel te gaan gebruiken. Dan wordt het de normale variant, maar twijfel ook aan de accuduur. Ook is 64Gb wel heel erg weinig.

Dus nog even wachten op de reviews en dan beslissen voor de actie afgelopen is.

Wat denken jullie? S10 houden of een Pixel aanschaffen a la 849 euro?
(ja waarschijnlijk is het een ''wij van WC-eend'' vraag in een Pixel topic)
Ik zie geen reden om nu direct van een S10 naar een Pixel 4 te gaan. Enige voordeel is mogelijk de snelle updates en wat minder Samsung bloatware. Ik had het dan ook niet gedaan.

Zelf heb ik nu de LG V30, gekocht als tussentoestel daar ik de pixel 3 niet echt wauw vond. Nu heb ik dat bij de Pixel 4 eigenlijk ook, geen wauw factor. Terwijl ik laatst de note 10+ zag en wel een 'wauw' moment had. Enige reden waarom ik de Pixel 4 alsnog zou kopen is vanwege dual-sim mogelijkheid..

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 10:36
Het toestel is lelijker en de batterij is nou ook niet om naar huis te schrijven. Ik weet niet of ik hier mijn Pixel 3 wel voor in wil ruilen. We wachten de reviews wel af.

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:13
De camera lijkt toch echt wel fantastisch te zijn. Zie deze link van Dpreview: https://www.dpreview.com/...le-pixel-4-camera-updates

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep dat artikel gelezen en ook de voorbeeldfoto's bekeken. Ik was 't meest onder de indruk van de kwaliteit van die zoomfoto's, terwijl het optisch "maar" 48mm ingezoomd is. Laat toch maar weer zien dat Googles software echt het meest uit de hardware weet te persen dan welke smartphonefabrikant dan ook.

Wat me dan ook weer opvalt is dat al die verbeteringen zoals live HDR+ en ook de nightshots/milkywayshots zo enorm goed zijn. Die foto's van de milky-way, damn! Ook de reguliere foto's en portretfoto's zien er super uit.
Helaas maakt een camera alleen geen telefoon, dus ik wacht de reviews af op de onderdelen accuduur en scherm.

• beyazz06
  • Niet online
Ricktachtig schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:18:
De camera lijkt toch echt wel fantastisch te zijn. Zie deze link van Dpreview: https://www.dpreview.com/...le-pixel-4-camera-updates
Dat ziet er wel zeer gelikt uit, ben benieuwd naar een in-depth review vs s10/note10 / pixel 3 / iphone 11

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 22:06

peternator

Shoop da whoop.

Ik lees net het volgende in een artikel van 9To5google wat gaat over het feit dat je Gesture Navigation aan moet hebben staan als de 'nieuwe' assistant wilt gebruiken:
One of the key selling points of Pixel 4 is the fact that it has the much faster “new” Google Assistant on board. However, there are a couple of details that might ruin that for some users. The new Google Assistant requires that you use gesture navigation, and that you don’t have any G Suite accounts on your device.
https://9to5google.com/20...vigation-g-suite-pixel-4/

Het feit dat er niet eens een G Suite account op de telefoon mág staan is best wel een dealbreaker voor mij (en vele anderen vermoed ik) aangezien ik *vooral* G Suite accounts op mijn telefoon heb staan. Dit maakt de telefoon in één klap een stuk minder interessant voor mij!

Update:
In de comments van het artikel staat:
Just chatted with Google support about this. They're saying it will work with G Suite, but the admin has to enable it in the Apps Dashboard first.
Dat zou de pijn al een stuk verzachten, voor mij, omdat ik de admin ben van de accounts, maar dat is niet voor iedereen een optie.

[Voor 22% gewijzigd door peternator op 18-10-2019 19:20]

Meshify C: Ryzen 5 5600G - Radeon RX 6700XT 12GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:05
Ik ben vandaag in de Duitse mediamarkt geweest en heb er een tijdje mee gespeeld, de Pixel voelt wel goed aan en ziet er degelijk uit.

• beyazz06
  • Niet online
Lees het bericht.. wat een fail zeg. Zat nog te denken, indien het met black friday weer een goede prijs krijgt, een poging te wagen. Maar na dit bericht... :X

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-04 12:27
beyazz06 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:02:
[...]

Lees het bericht.. wat een fail zeg. Zat nog te denken, indien het met black friday weer een goede prijs krijgt, een poging te wagen. Maar na dit bericht... :X
Voor mij is dit geen probleem.. met ogen open of dicht als het maar werkt.
Zal op black friday De prijzen in de gaten houden.

• Dennis-L
Het is jammer, als het moet dan doe ik het gewoon wel weer ouderwets met een pincode :9
Ik heb wel de hoop dat als er heel veel kritiek op wordt geuit het ongetwijfeld door Google nog weer aangepast gaat worden.

• maurits187
boeit mij ook weinig als de gezichtsvergrendeling ook werkt met de ogen dicht. Op apps waar veiligheid voorop staat, zet ik dan wel een pincode, zoals bij bankapps.

• Fly-guy
  • Niet online
beyazz06 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:02:
[...]

Hoop niet dat je al een pixel hebt, want het schijnt dat je je vingerafdruk ook kan gebruiken als je slaapt...

• beyazz06
  • Niet online
Fly-guy schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:19:
[...]

Hoop niet dat je al een pixel hebt, want het schijnt dat je je vingerafdruk ook kan gebruiken als je slaapt...
Nee heb geen Pixel, maar t maakt ook niet uit. Je probeert hier iets recht te praten, wat gewoon krom is...

• Fly-guy
  • Niet online
beyazz06 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Nee heb geen Pixel, maar t maakt ook niet uit. Je probeert hier iets recht te praten, wat gewoon krom is...
Ik geef toe dat het beter kan, maar het is nu ook wel weer erg overdreven..

Biometrische veiligheid is uiteindelijk een soort van schijnveiligheid op telefoons, of het nu vingers of je gezicht is.

En nogmaals, waarom is het nu ineens zo'n veiligheidsissue als het daarvoor met je vingers niet anders was?

• Matszs
Bij het activeren staat er een waarschuwing bij: "Your phone can also be unlocked by someone else if it’s held up to your face, even if your eyes are closed."

Dus je weet waar je aan begint. En dan kan je zelf bepalen of het acceptabel is of niet.

• maurits187
Ik ben op zoek naar een pixel 4 camera sample galerij, maar kan nog niet veel vinden. Ik ben reuze benieuwd naar de fotos die gemaakt zijn met de camera. Op Youtube staat ook nog niet veel Pixel 4 camera review videos (veel is waarschijnlijk fake). Deze video vond ik wel interessant om te zien en daaruit komt ook voor dat de portretmodus van de pixel beter is dan die van de Iphone 11 pro:

[Voor 6% gewijzigd door maurits187 op 19-10-2019 16:01. Reden: spelfouten]

• new_guy
Hier staat in elk geval wat uitleg over de camera met wat foto's
https://www.dpreview.com/...le-pixel-4-camera-updates

• Fly-guy
  • Niet online
maurits187 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:59:
Ik ben op zoek naar een pixel 4 camera sample galerij, maar kan nog niet veel vinden. Ik ben reuze benieuwd naar de fotos die gemaakt zijn met de camera. Op Youtube staat ook nog niet veel Pixel 4 camera review videos (veel is waarschijnlijk fake). Deze video vond ik wel interessant om te zien en daaruit komt ook voor dat de portretmodus van de pixel beter is dan die van de Iphone 11 pro:
Volgens mij vallen diegenen met een p4 ook nog onder een NDA, dus heel veel foto's zul je niet tegenkomen.

Na de 21ste komt alles vrij.

• maurits187
Ik had de pagina al gedeeld hier, maar thanks anyway (Y)

• maurits187
Fly-guy schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:39:
[...]

Volgens mij vallen diegenen met een p4 ook nog onder een NDA, dus heel veel foto's zul je niet tegenkomen.

Na de 21ste komt alles vrij.
Maar de officiele release is toch op de 24e?

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-04 22:17
Review embargo is tot de 21e, vanaf maandag mogen mensen volledige reviews online zetten.

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 08:35

FongWan

The Stormrider ...

J0YR1D3R schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:03:
[...]

Voor mij is dat (op dit moment) een van de weinige redenen waarom ik de standaard S10 in gebruik heb in plaats van de Pixel 2 XL. Ik heb de S10 geprobeerd omdat ik overal las dat mensen hun Pixel er wel voor wilden inruilen, maar in the end vind ik de batterijduur niet veel beter, de camera eerder slechter en de beleving van One UI ook mwa. Ik heb mijn hoop gevestigd op de Pixel 4 en hoop dat ik deze voor een mooie prijs kan scoren over een tijdje :) De S10 mag van mij wel weg eigenlijk.
Ben het eens met je. Ik mis mijn Pixel 2XL wel af en toe maar waar de S10+ dan toch wel beter is dan de Pixel 2XL in mijn ervaring is video. De S10+ maakt in mijn beleving toch echt wel de betere filmpjes. En laat dat nou ook een van de dingen zijn die ik op dit moment belangrijk vind met een kleine die bijna 2 wordt.

De filmpjes die ik met mijn Pixel 2XL shoot zijn echt een stuk minder. Vind het ook wel jammer dat video's een achtergeschoven kindje is bij de Pixels. Voor zover ik gok zal dat nog steeds achter lopen ten opzichte van een S10+ en dat is echt jammer.
_ferry_ schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:19:
[...]

Da's persoonlijk ook echt 1 van mijn eisen die een telefoon moet hebben. Dat ze dan geen groothoek er op zetten maar wel een telelens snap ik dan ook niet echt.
Eens, had zo gehoopt dat ze ook met drie lenzen zouden komen.

Maar goed, zover ik merk lopen ze grofweg altijd wel achter met dit soort zaken.

Op dit moment denk ik dat ik de Pixel 4 reeks aan mij voorbij laat gaan en wacht op wat de Pixel 5 volgend jaar gaat brengen. Tenzij de reviews mij kunnen overtuigen van anders.

Mijn wishlist in ieder geval voor volgend jaar mbt tot de Pixel 5:
  • 3 lenzen, dus wide, normaal, tele
  • filmen on par met de concurrentie

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 4 Classic | Google Pixel 7 Pro |

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

beyazz06 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:33:
[...]

Dat ziet er wel zeer gelikt uit, ben benieuwd naar een in-depth review vs s10/note10 / pixel 3 / iphone 11
Ben erg onder de indruk van de zoom. Vond hem al verrassend goed op de Pixel 3 t.o.v. mijn vorige toestel met 2x zoom lens. Mooi om te zien dat de Pixel 4 zo te zien de traditie zal voortzetten van beste camera.
FongWan schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:52:
[...]

Ben het eens met je. Ik mis mijn Pixel 2XL wel af en toe maar waar de S10+ dan toch wel beter is dan de Pixel 2XL in mijn ervaring is video. De S10+ maakt in mijn beleving toch echt wel de betere filmpjes. En laat dat nou ook een van de dingen zijn die ik op dit moment belangrijk vind met een kleine die bijna 2 wordt.

De filmpjes die ik met mijn Pixel 2XL shoot zijn echt een stuk minder. Vind het ook wel jammer dat video's een achtergeschoven kindje is bij de Pixels. Voor zover ik gok zal dat nog steeds achter lopen ten opzichte van een S10+ en dat is echt jammer.

[...]

Eens, had zo gehoopt dat ze ook met drie lenzen zouden komen.

Maar goed, zover ik merk lopen ze grofweg altijd wel achter met dit soort zaken.

Op dit moment denk ik dat ik de Pixel 4 reeks aan mij voorbij laat gaan en wacht op wat de Pixel 5 volgend jaar gaat brengen. Tenzij de reviews mij kunnen overtuigen van anders.

Mijn wishlist in ieder geval voor volgend jaar mbt tot de Pixel 5:
  • 3 lenzen, dus wide, normaal, tele
  • filmen on par met de concurrentie
Ik ben eigenlijk ook heel tevreden over de videokwaliteit (Pixel 3 XL hier) Qua echte beeldkwaliteit heb ik niet het idee dat het onderdoet voor een iPhone XS bijvoorbeeld. Het enige dat ik echt mis is 4k/60. De stabilisatie is echt subliem. Verder ben ik ook wel meer van de foto's en schiet ik maar weinig filmpjes dus wat dat betreft heb ik makkelijk praten :p.

Zie overigens ook verder nog geen reden om te upgraden, zolang mijn huidige Pixel nog goed werkt wacht ik op de Pixel 5, als 'ie daarvoor kapot gaat koop ik denk ik geen Pixel meer want deze is nog geen jaar oud.

[Voor 69% gewijzigd door Thomas op 20-10-2019 01:08]

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 23:36
Android Authority heeft foto's online gezet van de Astro modus, echt geweldig gedaan!
Een voorbeeld van de site wat ze ermee kunnen:

K.W.

• maurits187
Ziet er goed uit zeg, kan niet wachten totdat ik de telefoon heb.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 21:30
Erg mooi... maar tenzij je een astrofreak bent.. hoe vaak ga je zo'n foto's maken?

• maurits187
catchingfire schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:21:
Erg mooi... maar tenzij je een astrofreak bent.. hoe vaak ga je zo'n foto's maken?
Verpest het nu niet :)

• Fly-guy
  • Niet online
catchingfire schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:21:
Regelmatig.

Ben vrij vaak in het donker of aan het werk of buiten.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 09:04
Is het niet zo dat je de telefoon 4 minuten stil moet houden, het liefst op een tripod?

• dimmak
:') Geen vingerscanner is prima, wanneer dit goed zou werken. "Ja maar, je vinger kun je ook pakken als je slaapt." Pak mijn vinger maar eens als ik slaap, dat gaat een stuk moeilijker zonder dat ik wakker word dan mijn gezicht scannen.

• Fly-guy
  • Niet online
Dubrillion schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 07:33:
Is het niet zo dat je de telefoon 4 minuten stil moet houden, het liefst op een tripod?
Wel stil, niet 4 minuten.
Tenminste, als de gemodde apk op mijn p2 hetzelfde gedrag toont.

Zodra je nightsight aanzet en eventjes de telefoon stil houdt, dan verschijnt de melding astrophotography en heb je langere "sluitertijden".

• dimmak
dimmak schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:01:
[...]

:') Geen vingerscanner is prima, wanneer dit goed zou werken. "Ja maar, je vinger kun je ook pakken als je slaapt." Pak mijn vinger maar eens als ik slaap, dat gaat een stuk moeilijker zonder dat ik wakker word dan mijn gezicht scannen.
nieuws: Google: Pixel 4 krijgt optie dat ogen open moeten zijn bij ontgrendelen

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 13:19
Eerst echte Pixel review staat al online
https://www.androidauthor...ixel-4-xl-review-1040903/

Hier ook nog een mooie vergelijking met de iPhone 11 Pro:
http://youtube.com/watch?v=9D-C3ivHYT8

Review van The Verge:
https://www.theverge.com/...ck-90hz-display-telephoto

Gizmodo review:
https://gizmodo.com/the-p...ing-more-human-1839213111

Pixel 4 vs iPhone 11 Pro door Marques Brownlee en SuperSaf
https://www.youtube.com/watch?v=ZpC43k5CTsw

[Voor 127% gewijzigd door Da_Vinz op 21-10-2019 16:24]

• Razer
Ai ai ai die batterij duur....

Conclusies, aardige cam op niveau iPhone 11 en soms beter... Batterij dramatisch, soli tot nu toe leuke gimmick, face unlock super snel maar nog niet in veel apps ondersteund.

https://9to5google.com/2019/10/21/pixel-4-review-roundup/

androidcentral: The smaller Pixel 4 is a fantastic phone that's completely undermined by its terrible battery life 🔋

This is the first Pixel we just can't recommend 😓

https://www.androidcentra...81341&utm_campaign=social

“One area where you’ll likely find the Pixel 4 frustrating is its battery, which at best is mediocre and at worst can be infuriatingly quick to drain.” https://buff.ly/2Mzf86V

[Voor 61% gewijzigd door Razer op 21-10-2019 16:55]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Zie ik nou goed dat de Pixel 4 zowel boven als links veel dikkere bezels heeft dan rechts en onder?
YouTube: Pixel 4 XL vs iPhone 11 Pro Max Camera Test Comparison feat. MKBHD

Een klein beetje assymetrie vind ik niet zo erg, maar dit is echt WTF :S

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Razer schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:52:
Ai ai ai die batterij duur....

Conclusies, aardige cam op niveau iPhone 11 en soms beter... Batterij dramatisch, soli tot nu toe leuke gimmick, face unlock super snel maar nog niet in veel apps ondersteund.

https://9to5google.com/2019/10/21/pixel-4-review-roundup/

androidcentral: The smaller Pixel 4 is a fantastic phone that's completely undermined by its terrible battery life 🔋

This is the first Pixel we just can't recommend 😓

https://www.androidcentra...81341&utm_campaign=social

“One area where you’ll likely find the Pixel 4 frustrating is its battery, which at best is mediocre and at worst can be infuriatingly quick to drain.” https://buff.ly/2Mzf86V
De reviewer heeft het over 4 uur screen-on time, dat is toch best netjes? De Nokia 7 Plus en de nieuwe OnePlus 7T halen 4 tot 5 uur SOT, dan zit de Pixel 4 daar niet heel ver vandaan.

World War One

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:47

pinda powerrr

Slow down...

XWB schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:28:
[...]

De reviewer heeft het over 4 uur screen-on time, dat is toch best netjes? De Nokia 7 Plus en de nieuwe OnePlus 7T halen 4 tot 5 uur SOT, dan zit de Pixel 4 daar niet heel ver vandaan.
Ik haal zeker zes uur SOT met mijn Pixel 2xl, dus vier is vrij karig.

Waiting on the world to change

• Razer
XWB schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:28:
[...]

4u SOT is dramatisch en de OnePlus 7T haalt meer dan 4u SOT.

Uit de Tweakers review van OnePlus 7T:
Onze browsetest bevestigt dat beeld. Hij komt uit tussen 9,5 en 10 uur, en dat is ongeveer de score die zijn voorgangers ook haalden. Inmiddels hebben andere telefoons echter een betere accuduur en het gemiddelde ligt nu boven de tien uur.

• Fly-guy
  • Niet online
Zolang ik ongeveer hetzelfde haal als op mijn p2, vind ik het prima.
Haal op de p2 zelden meer dan 3 uur sot en vaak minder..

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:10
Na de reviews gezien te hebben ben ik een jaar verder wederom teleurgesteld. Wil na mijn Nexus en pixel 1 héél graag weer een toestel van Google zelf. Helaas gaat het door de teveel te nemen compromissen (accu, vingerafdruk scanner, camera..) voor mij dit jaar weer niet door.

Ga net zoals vorig jaar drastisch de andere kant op, vorig jaar een Pocophone, nu de MI M9T Pro.

Ik blijf hoop hebben dat Google volgend jaar wel met een complete Android out of the box ervaring komt.

• 038Robijno
  • Laatst online: 08:35
Ik heb nu een Note 10+..
Zit nu erg te twijfelen om dit toestel te verkopen en dan voor een Pixel 4 XL 128GB te gaan.

Alleen wil ik er zelf 1 ophalen in Duitsland, maar de kans dat ze hem over 2 a 3 weken op voorraad hebben schat ik zelf klein in.

Mijn gedachte was om er dan met het gezin een dagje weg van te maken.

Hoe was het bij de vorige launch?

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

bandy schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:48:
Na de reviews gezien te hebben ben ik een jaar verder wederom teleurgesteld. Wil na mijn Nexus en pixel 1 héél graag weer een toestel van Google zelf. Helaas gaat het door de teveel te nemen compromissen (accu, vingerafdruk scanner, camera..) voor mij dit jaar weer niet door.

Ga net zoals vorig jaar drastisch de andere kant op, vorig jaar een Pocophone, nu de MI M9T Pro.

Ik blijf hoop hebben dat Google volgend jaar wel met een complete Android out of the box ervaring komt.
Wat is er mis met de camera? Dat hij geen groothoeklens heeft? Zo ja, waarom is dat zo'n nadeel? Ik heb het vaker gehoord, maar ik vind foto's gemaakt met een groothoeklens minder mooi vanwege de vervorming. De andere 2 camera's zullen wel weer tot de top behoren schat ik.

Eens dat de accu klein is, maar of voor ik kan zeggen of het een tekortkoming is wacht ik de reviews af.

Wat betreft de vingerafdrukscanner: ik vind een telefoon zonder ook een gek idee, maar als ik mijn collega's en vrienden met iPhone X/XS mag geloven went het heel snel en missen ze hem niet. :P

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• bandy
P1nGu1n schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:19:
[...]

Wat is er mis met de camera? Dat hij geen groothoeklens heeft? Zo ja, waarom is dat zo'n nadeel? Ik heb het vaker gehoord, maar ik vind foto's gemaakt met een groothoeklens minder mooi vanwege de vervorming. De andere 2 camera's zullen wel weer tot de top behoren schat ik.

Eens dat de accu klein is, maar of voor ik kan zeggen of het een tekortkoming is wacht ik de reviews af.

Wat betreft de vingerafdrukscanner: ik vind een telefoon zonder ook een gek idee, maar als ik mijn collega's en vrienden met iPhone X/XS mag geloven went het heel snel en missen ze hem niet. :P
De camera opzich is vooralsnog natuurlijk niet veel mis mee. Maar voor het geld wat deze telefoon kost en het feit dat ik ondanks de kwaliteit de groothoek functie wel wil gebruiken is voor mij al het eerste compromis.

De vingerafdruk scanner ben ik ook wel met je eens, alleen gebruik ik die voor 2/3 van mijn apps. Wachten op apps die gezichtsherkenning gaan ondersteunen is het volgende compromis, dat zal namelijk nog wel enige tijd gaan duren en komt gelijk weer de vraag wil je daarop wachten bij de aanschaf van dit toestel.

De accu zie ik ook nog geen grote trucendoos in, dus naar mijn mening wederom een te groot compromis voor de prijs en het totaal pakket.

Wil niet heel "zuur" overkomen maar vind het gewoon teveel net nietjes voor de rest van deze telefoon.

Het is zonde want gebruik nu een Pixel rom op mijn Pocophone(werkt overigens heel goed) maar het liefst heb ik gewoon Android stock op mijn toestel zonder het gedoe..

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

bandy schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:47:
[...]

De camera opzich is vooralsnog natuurlijk niet veel mis mee. Maar voor het geld wat deze telefoon kost en het feit dat ik ondanks de kwaliteit de groothoek functie wel wil gebruiken is voor mij al het eerste compromis.

De vingerafdruk scanner ben ik ook wel met je eens, alleen gebruik ik die voor 2/3 van mijn apps. Wachten op apps die gezichtsherkenning gaan ondersteunen is het volgende compromis, dat zal namelijk nog wel enige tijd gaan duren en komt gelijk weer de vraag wil je daarop wachten bij de aanschaf van dit toestel.

De accu zie ik ook nog geen grote trucendoos in, dus naar mijn mening wederom een te groot compromis voor de prijs en het totaal pakket.

Wil niet heel "zuur" overkomen maar vind het gewoon teveel net nietjes voor de rest van deze telefoon.

Het is zonde want gebruik nu een Pixel rom op mijn Pocophone(werkt overigens heel goed) maar het liefst heb ik gewoon Android stock op mijn toestel zonder het gedoe..
Naar aanleiding van je vorige comment ben ik net wat reviews gaan opzoeken, die blijken vandaag allemaal vrijgegeven te zijn (want embargo). De camera schijnt weer fantastisch te zijn, de afwezigheid van een groothoeklens kan ik vergeven. Face unlock schijnt nog nauwelijks ondersteunt te worden in apps, en doordat een fingerprintsensor afwezig is zal je een code/wachtwoord moeten invullen. Maar HOLY SHIT de reviews liegen er niet om, de batterij van de non-XL is dramatisch.

Android Central:
OK, now to the main event, the reason I have such a difficult time recommending this phone to anyone: the battery. While the cell is only 4% smaller than the one on the Pixel 3, it's still smaller — despite the Pixel 4 being 0.3mm thicker. Google says that additional thickness comes from all the other tech inside the phone, including the first-of-its-kind Soli radar chip, which is fine I suppose, but for this fact: this is the worst battery life I've had on a phone in years.
The Verge:
The battery life on the smaller 5.7-inch Pixel 4 is substandard. I’ve gotten about four hours of screen-on time, which translates to about a day of use if you don’t push it.
Tom's guide:
In Tom's Guide's battery test, which forces the device to endlessly refresh web pages while set to 150 nits of screen brightness, the Pixel 4 called it quits after an average of 8 hours and 3 minutes, across two tests. One additional session, run with the display adjusted to a less-energy-consuming 60 Hz, produced a slightly better time of 8 hours and 36 minutes.

How does that compare to other flagships? It's not only worse than the Pixel 3 (8:27) butwell off the longevity of the iPhone 11 (11:16), iPhone 11 Pro (10:24) and Galaxy S10 (10:19). In an age when high-end phone makers are finally listening to consumers and sacrificing some thinness for much-needed endurance, Google is still inexplicably reluctant to follow suit.

• bandy
P1nGu1n schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:06:
[...]

Naar aanleiding van je vorige comment ben ik net wat reviews gaan opzoeken, die blijken vandaag allemaal vrijgegeven te zijn (want embargo). De camera schijnt weer fantastisch te zijn, de afwezigheid van een groothoeklens kan ik vergeven. Face unlock schijnt nog nauwelijks ondersteunt te worden in apps, en doordat een fingerprintsensor afwezig is zal je een code/wachtwoord moeten invullen. Maar HOLY SHIT de reviews liegen er niet om, de batterij van de non-XL is dramatisch.

Android Central:

[...]

The Verge:

[...]

Tom's guide:

[...]
Ik begrijp de keuzes die Google maakt ook gewoon niet. Als je als bedrijf een product op de markt zet waarmee gebruikers vooral producten (Drive, YouTube music..) van jou zelf kunnen gebruiken op de markt zet.
Dan zorg je er in eerste instantie toch voor dat ze dit zo lang mogelijk kunnen doen (volle dag op een accu lading)

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:19
Alhoewel niet iedereen fan is van DXOMark hebben zij ook hun camera review online van de Pixel 4:
https://www.dxomark.com/google-pixel-4-camera-review/

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

bandy schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:48:
[...]

Ik begrijp de keuzes die Google maakt ook gewoon niet.
Misschien gaan ze HTC achterna door te dure smartphones te maken met te weinig waar voor 't geld en te weinig on-par met de rest })

• dimmak
Snap ook de keuze voor een 2700 mAh batterij niet. Maar goed, ik leg mijn telefoon sowieso meerdere keren per dag aan de lader, dus voor mij is het niet zo'n probleem eigenlijk.

Edit: de XL lijkt het wat beter te doen, dus misschien deze keer maar eens voor de XL gaan.

[Voor 21% gewijzigd door dimmak op 22-10-2019 08:35]

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 4 (XL)] Levertijden en Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee