Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:01
GaarEnSappig schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:40:

Wanneer ik met de camera van de telefoon een video maakt onder een LED lamp neemt de camera dit niet juist op. Je ziet heel snel van die zwarte flikkeringen voorbij komen. Moet er wel bij zeggen, dat ik dit alleen in mijn eigen kamer hebt en ik niet met zekerheid kan aangeven of dit alleen aan mijn lamp ligt.
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de frequentie waarop de LEDs opereren. De frequentie is hoog genoeg zodat het menselijk oog dit niet merkt, maar voor camera's werkt dit net wat anders. Sommige LEDs gebruiken een frequentie die voor mensen niet te zien is, maar op film zie je de flikkeringen wel. Zie dit filmpje voor een uitleg: YouTube: QuinLED: What PWM frequency is required for shooting video

De frequentie waarin de video opgenomen wordt is ook van belang, dus waarschijnlijk zie je het daarom alleen bij 60pfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 23:24
JohnQnl schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de frequentie waarop de LEDs opereren. De frequentie is hoog genoeg zodat het menselijk oog dit niet merkt, maar voor camera's werkt dit net wat anders. Sommige LEDs gebruiken een frequentie die voor mensen niet te zien is, maar op film zie je de flikkeringen wel. Zie dit filmpje voor een uitleg: YouTube: QuinLED: What PWM frequency is required for shooting video

De frequentie waarin de video opgenomen wordt is ook van belang, dus waarschijnlijk zie je het daarom alleen bij 60pfs...
Bedankt voor de uitleg! Echter begrijp ik niet waarom ik toen destijds dit probleem had met de Pixel 4 XL en met mijn iPhone niet.

Zie hieronder een klein fragmentje die ik opgenomen had:

[Video: https://i.imgur.com/0FTF5FV.mp4]

[ Voor 6% gewijzigd door GaarEnSappig op 01-03-2020 17:02 . Reden: Extra Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:04

Reneger

Wie? IK?

Heb ik soms wel, dat ik flikkeringen zie. 1 seconde later is het gecompenseerd en weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:32
Is er iemand die al gebruik heeft moeten maken van de (Google) reparatie service?

M'n telefoon, gekocht via Belsimpel, is nu volgens Belsimpel in Duitsland bij Google... Maar ze geven aan dat ze geen timeframe voor de reparatie kunnen geven, alleen dat het nog "enkele weken minimaal" gaat duren. Ik ben ondertussen al ruim 2 weken m'n telefoon kwijt. Ik kan me niet voorstellen dat de reparatie service van Google zo langzaam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Laatst online: 13-09 21:01
GaarEnSappig schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:46:
[...]

Bedankt voor de uitleg! Echter begrijp ik niet waarom ik toen destijds dit probleem had met de Pixel 4 XL en met mijn iPhone niet.

Zie hieronder een klein fragmentje die ik opgenomen had:

[Video]
Hmm ja dit ziet er ook wel wat anders uit dan in de uilegvideo die ik stuurde... Ik heb zelf geen ervaring met filmen op de Pixel, dus ik weet niet of dit vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 12:41
Iemand enig idee hoe ik VoLTE werkend kan krijgen ? Bij KPN staat dit aan, gecheckt met de klantenservice, echter blijft mijn telefoon terugschakelen naar 3G, iemand enig idee?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
catchingfire schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:08:
De power button van mijn 4XL is niet clicky, de volume-buttons wél. Is dit normaal?
Niemand hier last van? Wil 'm eigenlijk laten fixen, maar kan een "knop-"probleem niet selecteren bij de store.google.de reparatie-service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:49
Hoe kan je een foto maken met een object in kleur en de rest zwart wit?
Kan het niet vinden in instellingen maar dacht dat dit wel mogelijk was..

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
DaveD1109 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:53:
Hoe kan je een foto maken met een object in kleur en de rest zwart wit?
Kan het niet vinden in instellingen maar dacht dat dit wel mogelijk was..
Foto maken met Portret mode.
Vervolgens foto bekijken > instellingen/aanpassen icoontje > modus 'Fel kleuracc.' kiezen.

Werkt niet altijd even goed. Je kunt de focus handmatig nog aanpassen door ergens op de foto te klikken.

Althans, dit is op mijn Pixel 3. Pixel 4 zou net iets anders kunnen zijn door gebruik van dubbele camera.

Edit: meteen maar ff nieuwe foto upload functie van Tweakers testen :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hP8wb5YW-rN3WE_b2tRWEY4b-7Q=/800x/f/image/oFesIZ78ZewBrhCljW4gc0w3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door LoeWn op 05-03-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:49
LoeWn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Foto maken met Portret mode.
Vervolgens foto bekijken > instellingen/aanpassen icoontje > modus 'Fel kleuracc.' kiezen.

Werkt niet altijd even goed. Je kunt de focus handmatig nog aanpassen door ergens op de foto te klikken.

Althans, dit is op mijn Pixel 3. Pixel 4 zou net iets anders kunnen zijn door gebruik van dubbele camera.

Edit: meteen maar ff nieuwe foto upload functie van Tweakers testen :D
[Afbeelding]
Thanks!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Ik heb gister mijn pixel 4 moeten retourneren vanwege een groene tint boven aan de scherm

Hebben Sommige van jullie daar ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
blueman85 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:43:
Iemand enig idee hoe ik VoLTE werkend kan krijgen ? Bij KPN staat dit aan, gecheckt met de klantenservice, echter blijft mijn telefoon terugschakelen naar 3G, iemand enig idee?
Iemand die dit weet?'

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Ik heb hetzelfde bij Proximus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Sinds 27 februari in mijn bezit pricewatch: Google Pixel 4 XL 128GB Zwart :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3H2sK4GiKbducn6OVxdeY9ycDA=/i/2003136656.png

Als opvolger van een Nokia 8.1 die wat problemen heeft en komend weekend retour gaat via T-Mobile wegens voice/luister klachten, trillend beeldscherm en een weigerend update beleid ondanks Andrtoid One.

Een dink waar ik niet aan kon wennen was gstures, en na 14 dagen proberen (en gewiste email (gelukkig IMAP)) terug gezet op de oude 3 buttons interface.
Verder een heerlijk toestel, snelheid, accuduur en updates *O*

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 20:37
Ik heb hetzelfde issue. Volgens mij moeten de juiste aanbiederinstellingen voor KPN eerst door Google naar je toestel gepusht worden. Zie ook instellingen, netwerk en internet, mobiel netwerk, versie van instellingen. Bij mij staat dat momenteel op 20408-13000000482.21, waar 204 08 voor de MCC/MNC van KPN lijkt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
aReaRe© schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:26:
Sinds 27 februari in mijn bezit pricewatch: Google Pixel 4 XL 128GB Zwart :)

Een dink waar ik niet aan kon wennen was gstures, en na 14 dagen proberen (en gewiste email (gelukkig IMAP)) terug gezet op de oude 3 buttons interface.
Hoe doe je dat? (het terugzetten van de interface).

Kan er ook niet aan wennen, hoofdreden dat ik het toestel in de kast heb gelegd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:31
alexbl69 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:54:
[...]

Hoe doe je dat? (het terugzetten van de interface).

Kan er ook niet aan wennen, hoofdreden dat ik het toestel in de kast heb gelegd.
Instellingen - systeem- gebaren-systeemnavigatie met 3 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
bravoure schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:38:
[...]

Ik heb hetzelfde issue. Volgens mij moeten de juiste aanbiederinstellingen voor KPN eerst door Google naar je toestel gepusht worden. Zie ook instellingen, netwerk en internet, mobiel netwerk, versie van instellingen. Bij mij staat dat momenteel op 20408-13000000482.21, waar 204 08 voor de MCC/MNC van KPN lijkt te staan.
Dank je wel!

Bij mij precies hetzelfde qua versie van de instellingen. Denk je dat ik met Google contact op moet nemen?

KPN geeft aan dat alles hij hen goed staat, echter werkt bijv VoLTE bij mij ook niet

Hoor het graag, dank je wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bravoure
blueman85 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:20:
[...]

Dank je wel!

Bij mij precies hetzelfde qua versie van de instellingen. Denk je dat ik met Google contact op moet nemen?

KPN geeft aan dat alles hij hen goed staat, echter werkt bijv VoLTE bij mij ook niet

Hoor het graag, dank je wel :)
Tja je kunt het proberen natuurlijk. Ik heb zelf de moeite niet genomen omdat ik weinig van Google verwacht in dit geval. Te meer omdat de Pixel 4 eigenlijk niet in Nederland op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
bravoure schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:23:
[...]

Tja je kunt het proberen natuurlijk. Ik heb zelf de moeite niet genomen omdat ik weinig van Google verwacht in dit geval. Te meer omdat de Pixel 4 eigenlijk niet in Nederland op de markt is.
Top!

Dat gezegd hebbende, blijft het wel vreemd dat ik 2 weken geleden bij T-Mobile wel duidelijk 4G had staan in m'n display

Ik weet dat 4G gelijk staat aan LTE maar toch _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

blueman85 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:41:
[...]

Top!

Dat gezegd hebbende, blijft het wel vreemd dat ik 2 weken geleden bij T-Mobile wel duidelijk 4G had staan in m'n display

Ik weet dat 4G gelijk staat aan LTE maar toch _O-
IK zit met mijn toestel op het T-Mobile netwerk en gewoon 4G overal.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
Sakerhetz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:43:
[...]

Instellingen - systeem- gebaren-systeemnavigatie met 3 knoppen.
Mag ik u hartelijk danken :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
aReaRe© schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:14:
[...]

IK zit met mijn toestel op het T-Mobile netwerk en gewoon 4G overal.
Ja daarom juist. Daarom denk ik ook ligt het nou echt aan Google of is het omdat KPN de telefoon officieel niet 'ondersteunt' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

blueman85 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:06:
[...]

Ja daarom juist. Daarom denk ik ook ligt het nou echt aan Google of is het omdat KPN de telefoon officieel niet 'ondersteunt' ?
Ik denk dat KPN loopt te klooien :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 09:33
.... Een dink waar ik niet aan kon wennen was gestures ....
Ik kan juist niet meer zonder. Als ik bv. de telefoon van mijn zus of nichtje gebruik raak ik al helemaal in de war, want die hebben gewoon nog een nav-bar met drie knoppen haha 8)7

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Gisteren Pixel 4 mogen ontvangen. Kom van een Oneplus 6 (waar ik erg tevreden over ben).

Via belsimpel direct een hoesje en screenprotector gekocht, maar de screenprotector past niet helemaal lekker.
Is een mobilize tempered glass, jullie ook last van? Hij is te lang en te smal.
Hoesje, de Spigen Liquid is wel top.

Nog belangrijke tips/tricks? Heb hem direct op donker thema gezet om te kijken hoe de batterij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
Hoe zijn inmiddels de ervaringen met de Pixel 4? Is het batterijverbruik verbeterd? Zijn er nog mensen die motion sense gebruiken, of staat dat inmiddels overal uit?

Mijn Pixel 2 begint een beetje kuren te vertonen (valt af en toe zo maar uit) en ben wel toe aan iets nieuws. Aangezien de prijzen in Duitsland nu flink verlaagd zijn, begint het wel een beetje te kriebelen, maar de Pixel 4a vind ik ook interessant.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
blueman85 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:43:
VoLTE is echt afhankelijk dat Google een software update / carrier update uitrolt met de instellingen van je Provider.

Mijn Pixel 3a XL heeft nu sinds de update van maart VoLTE en VoWiFi ondersteuning bij T-mobile (echter is VoWiFi niet geactiveerd aan de T-Mobile kant).

Mijn moeder heeft een Pixel 4 nu met Tele2 en daar is niks te zien, over 1 maand stapt ze over naar T-mobile en dan ben ik benieuwd als VoLTE daar ook gaat werken. Ik zou dat graag willen testen maar heb een eSim dus verplaatsen gaat niet zo makkelijk

Als je T-mobile hebt kijk onder Mobiel netwerk de "settings version"

Bij mij staat tmobile_nl-13000000471.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:18

pinda powerrr

Slow down...

Luinwethion schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:16:
[...]

VoLTE is echt afhankelijk dat Google een software update / carrier update uitrolt met de instellingen van je Provider.

Mijn Pixel 3a XL heeft nu sinds de update van maart VoLTE en VoWiFi ondersteuning bij T-mobile (echter is VoWiFi niet geactiveerd aan de T-Mobile kant).

Mijn moeder heeft een Pixel 4 nu met Tele2 en daar is niks te zien, over 1 maand stapt ze over naar T-mobile en dan ben ik benieuwd als VoLTE daar ook gaat werken. Ik zou dat graag willen testen maar heb een eSim dus verplaatsen gaat niet zo makkelijk

Ik heb een Pixel 2XL icm T-Mobile Unlimited. Heb bovenstaande versie, maar helaas geen VoLTE.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bravoure
Luinwethion schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Zoals hierboven aangegeven werkt VoLTE op mijn KPN abbo ook niet, maar vandaag stopte ik een Vodafone SIM in mijn Pixel 4 en direct VoLTE en VoWifi.
Kom op KPN & Google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:06
Bas Tussengas schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:16:
Gisteren Pixel 4 mogen ontvangen. Kom van een Oneplus 6 (waar ik erg tevreden over ben).

Via belsimpel direct een hoesje en screenprotector gekocht, maar de screenprotector past niet helemaal lekker.
Is een mobilize tempered glass, jullie ook last van? Hij is te lang en te smal.
Hoesje, de Spigen Liquid is wel top.

Nog belangrijke tips/tricks? Heb hem direct op donker thema gezet om te kijken hoe de batterij gaat.
Ik heb een screenprotector van spigen erop gezet, deze zit wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
bravoure schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Zoals hierboven aangegeven werkt VoLTE op mijn KPN abbo ook niet, maar vandaag stopte ik een Vodafone SIM in mijn Pixel 4 en direct VoLTE en VoWifi.
Kom op KPN & Google!
Dus dat! Dank je wel! Heb KPN opnieuw benaderd, alhoewel ik niet denk dat ze uberhaupt iets voor me kunnen doen..... Ze beroepen zich op het feit dat de telefoon in NL officieel niet verkocht word.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
(Sorry, wil niet je topic veranderen, maar ...)
blueman85 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:45:
[...] ... de telefoon in NL officieel niet verkocht word.... ;w
Dit snap ik eigenlijk nog steeds niet. Waarom laat Google Nederland nog steeds (na 3 generaties Pixels) links liggen ?
De 5 word waarschijnlijk ook wel weer niet hier verkrijgbaar (gok ik).
Of is hier een andere macht bezig die dit tegenhoud ?

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bravoure
blueman85 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:45:
[...]
Dus dat! Dank je wel! Heb KPN opnieuw benaderd, alhoewel ik niet denk dat ze uberhaupt iets voor me kunnen doen..... Ze beroepen zich op het feit dat de telefoon in NL officieel niet verkocht word.... ;w
Heb het ook nog eens geprobeerd, klantenservice heeft mijn SIM opnieuw geprovisioned. Geen resultaat.

Vreemd dat het voor Vodafone geen issue is dat de Pixel-lijn hier niet officieel verkocht wordt, voor wat betreft VoLTE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Laatst online: 21:50
Swurgin schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:40:
(Sorry, wil niet je topic veranderen, maar ...)

[...]

Dit snap ik eigenlijk nog steeds niet. Waarom laat Google Nederland nog steeds (na 3 generaties Pixels) links liggen ?
De 5 word waarschijnlijk ook wel weer niet hier verkrijgbaar (gok ik).
Of is hier een andere macht bezig die dit tegenhoud ?
@rachidfinge misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

bravoure schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Heb het ook nog eens geprobeerd, klantenservice heeft mijn SIM opnieuw geprovisioned. Geen resultaat.

Vreemd dat het voor Vodafone geen issue is dat de Pixel-lijn hier niet officieel verkocht wordt, voor wat betreft VoLTE...
Idem T-Mobile , gewoon 4G (Toestel gekocht via Belsimpel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
bravoure schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Vind ik dus ook, van T-mobile zou ik het nog kunnen begrijpen, aangezien dit van oorsprong Duits is en de Pixel daar wel verkocht word....

@aReaRe© Zie bovenstaand antwoord

Dank jullie voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Ah ja. Die weet misschien meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Iemand al testen gedaan qua batterijduur zonder radar sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Bas Tussengas schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:47:
Iemand al testen gedaan qua batterijduur zonder radar sensoren?
Ik weet niet of het echt een groot verschil is, ik heb het uitgezet omdat mijn gevoel was dat de batterij daarmee langer mee ging.

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberic
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

TheFes schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:56:
Hoe zijn inmiddels de ervaringen met de Pixel 4? Is het batterijverbruik verbeterd? Zijn er nog mensen die motion sense gebruiken, of staat dat inmiddels overal uit?
Geen klachten over de batterij hier. Ik heb de motion sense gewoon opstaan. Is overigens erg handig. De telefoon ligt naast me, en als er iemand belt, kan ik meteen de beltoon uitschakelen zonder de telefoon aan te raken. Ook bij muziek beluisteren is het handig. Het is zoiets waarvan je denkt dat het een pure gadget is, maar als je er eenmaal aan gewoon bent, wil je het niet meer missen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Ik moet zeggen nu ik de eerste weken door ben dat de batterij mij ook niet stoort. Het is voldoende voor een normaal intensieve dag.
Wanneer ik voor langere tijd met de telefoon navigeer hang ik hem toch aan de lader in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
Bas Tussengas schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:31:
Ik moet zeggen nu ik de eerste weken door ben dat de batterij mij ook niet stoort. Het is voldoende voor een normaal intensieve dag.
Wanneer ik voor langere tijd met de telefoon navigeer hang ik hem toch aan de lader in de auto.
Ik ben hier helemaal mee eens.
Zelf ben ik geen intensieve gebruiker, maar met bellen, Whatssapp, muziek luisteren en wat dingen opzoeken red ik net twee dagen op een volledige lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Bas Tussengas schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:31:
Een kleine tip; Ik gebruik zelf een QI-houder in mijn auto. Ook voor kleine ritjes is het gemakkelijk doordat je de telefoon er alleen maar bij hoeft te houden en niet zelf hoeft vast te klemmen. Ook hoef je geen oplader aan te sluiten. Dan maak je er toch meer gebruik van doordat de drempel lager is. Ook al is het naar mijn werk dagelijks maar 2x 10 minuutjes, daarmee pomp ik toch ongeveer 15% batterijduur in mijn Pixel 3, waar ik dus praktisch niets voor hoef te doen. Zo red ik de dag zelfs als ik de telefoon erg intensief gebruik.

edit: De Pixel 4 laadt draadloos 2x zo snel, dus hierbij zou je helemaal profijt halen.

[ Voor 4% gewijzigd door LoeWn op 01-04-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Pixel 4XL inmiddels omgeruild voor een nieuw via Google omruilservice. Erg fijn. Nu weer een klikkende power-button.

Ik kom er echter niet uit wat voor OS ik nou het fijnste vind. Long-time Pixel gebruiker. Heb nu een Pixel 4XL, maar ook een iPhone 11.

De 11 is een betrouwbaar werkpaard. Geweldige accu, je kunt een hele dag actief fotograferen, filmen, navigeren, geocachen, browsen, etc , gewoon alles doen zonder enige battery anxiety. Oh en die wide-angle is wel heel fijn. Apps werken over het algemeen ook smoother en gelikter.

De 4XL is het tegenovergestelde. Als je de telefoon gebruikt loopt ie leeg als een malle. Maar het Google ecosystem is zoooo fijn. Heerlijk hoe snel je iets kunt zoeken, de assistent kunt gebruiken, de synergie tussen zoeken en bijvoorbeeld maps. Alleen die accu... En dat was hiervoor met m'n Pixel2 al zo. En met m'n Pixel3. Ik baal er gewoon van dat als ik weet dat ik een lange dag heb ik toch continu dat battery-level in de gaten moet houden.

Als er nu eens iets was waarbij je gemakkelijk je WhatsApp kon overzetten over en weer dan kon je de beide systemen gemakkelijk door elkaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberic
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Gisterenavond is de Security Patch van april uitgekomen. De meest merkbare verbetering is dat de face unlock nu zo kan ingesteld worden, dat die niet meer reageert wanneer de ogen gesloten zijn.
Hopelijk volgen de banken nu, en staan ze toe dat we face unlock gebruiken om overschrijvingen te ondertekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
catchingfire schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:55:
De 4XL is het tegenovergestelde. Als je de telefoon gebruikt loopt ie leeg als een malle. Maar het Google ecosystem is zoooo fijn. Heerlijk hoe snel je iets kunt zoeken, de assistent kunt gebruiken, de synergie tussen zoeken en bijvoorbeeld maps. Alleen die accu... En dat was hiervoor met m'n Pixel2 al zo. En met m'n Pixel3. Ik baal er gewoon van dat als ik weet dat ik een lange dag heb ik toch continu dat battery-level in de gaten moet houden.
Wat haal je qua SOT? Ik had hiervoor van September t/m December een S10, maar ben teruggegaan naar mijn Pixel 2 XL omdat die na 2 jaar zelfs nog betere battery life heeft. Omdat ik toch iets nieuwers wilde heb ik een Pixel 4 XL gekocht. Die is qua battery life beter dan de S10 en nu ik veel thuis zit helemaal vanwege het WiFi gebruik. 5 uur is geen probleem en per dag ga ik dat echt niet halen... 24 uur zonder opladen is dus bij intensief gebruik ook geen probleem en ik maak me ook geen zorgen gedurende de dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
Alberic schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:49:
Gisterenavond is de Security Patch van april uitgekomen. De meest merkbare verbetering is dat de face unlock nu zo kan ingesteld worden, dat die niet meer reageert wanneer de ogen gesloten zijn.
Hopelijk volgen de banken nu, en staan ze toe dat we face unlock gebruiken om overschrijvingen te ondertekenen!
Werkt goed iig de face unlock , nu wachten op de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Sakerhetz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:15:
[...]

Werkt goed iig de face unlock , nu wachten op de apps.
Ik hoop ook dat de apps hier snel gebruik van gaan maken, zoals de ING-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41
Ik twijfel op het moment tussen de Pixel 4 en de Samsung S10. De dingen die mij doen twijfelen aan de pixel 4 zijn de accu (die matig schijnt te zijn) en het ontbreken van de phone poort. (ik luister nog steeds uit oortjes + kabel). Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
Fragadder schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:32:
Ik twijfel op het moment tussen de Pixel 4 en de Samsung S10. De dingen die mij doen twijfelen aan de pixel 4 zijn de accu (die matig schijnt te zijn) en het ontbreken van de phone poort. (ik luister nog steeds uit oortjes + kabel). Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
De accu van de pixel 4 is goed.
Ik heb 7 uur SOT en gaat gemakkelijk 1 dag mee.
Eigenlijk hetzelfde resultaat als met mijn oneplus 6 ( 2e toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Laatst online: 15:41
Sakerhetz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:52:
[...]

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
7 uur sot red ik niet, maar 5-6 gemiddeld wel.
3,5mm heb ik nog niet gemist. Bluetooth oortjes+ auto en thuis muziek via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Voor mij ook geen problemen met de accu. Maar dan zet ik hem ook regelmatig op de Pixel stand wanneer ik bij de PC zit.
Ik kan mij eigenlijk niet de laatste keer herinneren dat ik onder de 30% ben gekomen.

En dan heb ik alles aan staan. BT, wifi, radar, AOD, full brightness .... etc.

Ik vind de Pixel nog steeds heerlijk :)

(En daarnaast zal ik nooit meer voor Samsung gaan, maar dat is misschien persoonlijk)

Je kan je oortjes toch gewoon gebruiken met de meegeleverde (toch ?) adapter ? (USB-C naar 3,5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Laatst online: 21:50
Ik ben jaloers op jullie tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik heb op dit moment een Samsung Galaxy Note 10+ en ondanks dat ik daar nagenoeg niks op aan te merken heb ben ik toch aan aan het kijken naar een Pixel 4XL.
In 2016 heb ik de eerste Pixel gehad en ik was daar extreem blij mee, en dan vooral de camera!
Nu op de Note10+ is de camera ook absoluut niet slecht, echt niet, maar ik heb het idee dat de Pixel camera software iets heeft wat ik heel erg prettig vind. Tevens lijkt me de build ontzettend fijn en natuurlijk de updates en dergelijke.

Nu heb ik gezien dat de 4XL ram geheugen van 8gb heeft en mijn Note10+ heeft 12gb, is dit echt merkbaar in gebruik? Ik ga er vanuit omdat het 'By Google' is dat Android ook op deze Pixel heel soepel werkt. Ik gebruik mijn telefoon extreem veel als 'werkpaard' (niet het pennetje, meer het versturen van dingen, zippen, unzippen, social media managing) en vraag me af of de Pixel 4XL mij kan 'bijbenen'.

Ben benieuwd wat jullie vinden! Ik ga sowieso afstappen van de Note10+, niks mis mee maar wil ff iets nieuws en deze gaat dan door naar mijn vriendin die een nieuwe telefoon kan gebruiken.

Thanks!

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Swurgin schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:39:

Je kan je oortjes toch gewoon gebruiken met de meegeleverde (toch ?) adapter ? (USB-C naar 3,5)
Ik heb met in de verpakking gekeken, maar volgens mij zit er bij mij geen adapter bij. Zat deze bij jou wel bij de Pixel meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
spencer_830 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:41:
[...]

Ik heb met in de verpakking gekeken, maar volgens mij zit er bij mij geen adapter bij. Zat deze bij jou wel bij de Pixel meegeleverd?
Nee inderdaad :/
Ik ging er haast vanuit omdat deze bij mij wel bij de P3XL zat. Maar daar zaten zelfs oordopjes bij ... waardoor die adapter weer niet zo nodig was ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
W1ckeD schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 02:35:
Ik heb op dit moment een Samsung Galaxy Note 10+ en ondanks dat ik daar nagenoeg niks op aan te merken heb ben ik toch aan aan het kijken naar een Pixel 4XL.
In 2016 heb ik de eerste Pixel gehad en ik was daar extreem blij mee, en dan vooral de camera!
Nu op de Note10+ is de camera ook absoluut niet slecht, echt niet, maar ik heb het idee dat de Pixel camera software iets heeft wat ik heel erg prettig vind. Tevens lijkt me de build ontzettend fijn en natuurlijk de updates en dergelijke.

Nu heb ik gezien dat de 4XL ram geheugen van 8gb heeft en mijn Note10+ heeft 12gb, is dit echt merkbaar in gebruik? Ik ga er vanuit omdat het 'By Google' is dat Android ook op deze Pixel heel soepel werkt. Ik gebruik mijn telefoon extreem veel als 'werkpaard' (niet het pennetje, meer het versturen van dingen, zippen, unzippen, social media managing) en vraag me af of de Pixel 4XL mij kan 'bijbenen'.

Ben benieuwd wat jullie vinden! Ik ga sowieso afstappen van de Note10+, niks mis mee maar wil ff iets nieuws en deze gaat dan door naar mijn vriendin die een nieuwe telefoon kan gebruiken.

Thanks!
Beide de 4 en 4 XL hebben 6 GB RAM.
Ik kan ons gebruik niet vergelijken. maar ik vind 6 GB RAM meer dan zat.
Sinds de 4XL stuur ik bijna alle apps naar de achtergrond (wanneer ik klaar ben of iets anders tussendoor wil) en wanneer ik ze weer wil gebruiken zitten ze vaak 90% van de tijd in het geheugen.

Ik moet wel zeggen, ik heb het nooit gemist op de oudere pixels, maar nu het eindelijk kan is het wel lekker :)

EDIT: Ohja. De build vind ik heerlijk. Hij ligt heerlijk in de hand.
Maar aangezien ik mijn telefoons nog weleens wil laten vallen, (Ik ben echt heel heel voorzichtig met mijn phones, maar ik weet gewoon dat het een keer gebeurd :/ ) heb ik toch het meest van de tijd de Google Fabric Case eromheen zitten. Maar die gaat er wel af en toe af, want ik vind 'naakte' telefoons toch het 'lekkerst' :D

[ Voor 10% gewijzigd door Swurgin op 10-04-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Sakerhetz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:52:
[...]

Ja, ik heb toch even zitten terugkijken, maar ik haal vaker 5 uur dan 6.
Rond de 4 uur SOT is geen uitzondering.

Ben toch wel heel benieuwd naar jouw geheim. Wat heb je voor instellingen/trucjes om dat te behalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
Bas Tussengas schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:36:
[...]

Ja, ik heb toch even zitten terugkijken, maar ik haal vaker 5 uur dan 6.
Rond de 4 uur SOT is geen uitzondering.

Ben toch wel heel benieuwd naar jouw geheim. Wat heb je voor instellingen/trucjes om dat te behalen?
Radar en 90 hertz uitgeschakeld en een custom kernel geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Swurgin schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:17:
[...]

Beide de 4 en 4 XL hebben 6 GB RAM.
Ik kan ons gebruik niet vergelijken. maar ik vind 6 GB RAM meer dan zat.
Sinds de 4XL stuur ik bijna alle apps naar de achtergrond (wanneer ik klaar ben of iets anders tussendoor wil) en wanneer ik ze weer wil gebruiken zitten ze vaak 90% van de tijd in het geheugen.

Ik moet wel zeggen, ik heb het nooit gemist op de oudere pixels, maar nu het eindelijk kan is het wel lekker :)

EDIT: Ohja. De build vind ik heerlijk. Hij ligt heerlijk in de hand.
Maar aangezien ik mijn telefoons nog weleens wil laten vallen, (Ik ben echt heel heel voorzichtig met mijn phones, maar ik weet gewoon dat het een keer gebeurd :/ ) heb ik toch het meest van de tijd de Google Fabric Case eromheen zitten. Maar die gaat er wel af en toe af, want ik vind 'naakte' telefoons toch het 'lekkerst' :D
Dankjewel! Heel handig, ik denk dat ik er maar voor ga. De One Plus 7t leek me ook heel mooi maar er is iets aan de Pixel dat ik heel prettig vind. Thanks! :)

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
W1ckeD schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:58:
[...]
Dankjewel! Heel handig, ik denk dat ik er maar voor ga. De One Plus 7t leek me ook heel mooi maar er is iets aan de Pixel dat ik heel prettig vind. Thanks! :)
Graag gedaan :)

Heb zelf de OnePlus 7T Pro gehad voor 3 maandjes ... maar toch maar weer verkocht hier.
Ik kreeg er geen klik mee. En de P4XL bleef knagen.
En het was als 'coming home' toen ik hem eindelijk had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Wat zijn de tastbare zaken van de Neural core? Hebben jullie hier meer achtergrond informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Ik ben nog steeds bezig met mijn VoLTE die ik niet aan kan zetten, iemand hier al een oplossing om e.e.a werkend te krijgen?

Google wijst naar KPN, aangezien de telefoon het gewoon ondersteunt en KPN zegt dat dit een Google dingetje is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 14:16

Ves

A gadget addicted Bounty

Bas Tussengas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:33:
Wat zijn de tastbare zaken van de Neural core? Hebben jullie hier meer achtergrond informatie over?
behalve Face Unlock, niks. Er wordt gezegd dat het voornamelijk met on-device processing, always-on listening, en machine learning learning bezig is op je apparaat. Maar dat is voornamelijk in het Engels (US). Denk hier bij aan de Recorder app en live vertaling.

https://www.androidauthor...el-4-neural-core-1045318/

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:04

Reneger

Wie? IK?

Bas Tussengas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:33:
Foto optimalisaties op je telefoon zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLius
blueman85 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:05:
Ik ben nog steeds bezig met mijn VoLTE die ik niet aan kan zetten, iemand hier al een oplossing om e.e.a werkend te krijgen?

Google wijst naar KPN, aangezien de telefoon het gewoon ondersteunt en KPN zegt dat dit een Google dingetje is....
KPN moet dit implementeren. Zelfde met Proximus, die ondersteunen maar een beperkt aantal toestellen (Samsung, iPhone...), geen Pixels (wellicht ook omdat die hier niet officieel gedistribueerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
JLius schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:42:
[...]

KPN moet dit implementeren. Zelfde met Proximus, die ondersteunen maar een beperkt aantal toestellen (Samsung, iPhone...), geen Pixels (wellicht ook omdat die hier niet officieel gedistribueerd zijn.
Thanks voor je antwoord, ik hoop echt dat dat ooit gaat gebeuren, al heb ik er een hard hoofd in....

Weet jij een NL provider die de Pixel wel ondersteunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
blueman85 schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:33:
[...]

Thanks voor je antwoord, ik hoop echt dat dat ooit gaat gebeuren, al heb ik er een hard hoofd in....

Ik heb T-Mobile en hier werkt het voor.
Kijk anders even op de vorige pagina, er is een post op 13 maart van Luinwethion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bravoure
blueman85 schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:33:
[...]
En ook een Vodafone SIM in een Pixel 4 geeft VoLTE... Het lijkt er dus op dat KPN het enige netwerk is zonder deze dienst op Pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Weet iemand eigenlijk en super dun hoesje die aan de onderkant geen rand heeft die boven de display uitsteekt ?

Oh, en het liefst ook helemaal vrij rond de knoppen.

Ik ben al even opzoek, maar kan er geen vinden :/

[ Voor 14% gewijzigd door Swurgin op 22-04-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
Swurgin schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:58:
Weet iemand eigenlijk en super dun hoesje die aan de onderkant geen rand heeft die boven de display uitsteekt ?

Layers is een dunne case weet niet of je zoiets zoekt.

https://www.layercase.co....r-case-for-google-pixel-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830

Ik heb een van bare cases en ben hier erg tevreden over.
Een dun hoesje met een cut-out voor de knoppen. De dikte van de case is precies zo hoog als de knoppen, waardoor ze niet uitsteken of je erin hoeft.

https://www.bare-cases.co...d-for-google-pixel-4-4-xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 08:26
Weet iemand of de bezel aan de bovenkant van de pixel 4 xl net zo of dikker is dan die van de 2 xl? Kan online geen afmetingen vinden. Reden hiervoor is dat ik mijn telefoon altijd linksboven vasthoud. Sinds een paar dagen een 2 xl en raak nu steeds het scherm aan. Misschien dat een hoesje oplossing gaat bieden. Die komt morgen pas binnen. Voorheen nooit last van gehad ivm dikke bezels van de iPhones die ik had. Wilde een keer wat anders proberen, mocht de 4xl dikkere bezel hebben, is dat ook nog een optie voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
josstie85 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:35:
Weet iemand of de bezel aan de bovenkant van de pixel 4 xl net zo of dikker is dan die van de 2 xl? ....
Ik heb ze naast elkaar gehouden en ik zeg ze zijn beide even dik. Ik zie geen verschil :)

@Sakerhetz @spencer_830

Bedankt beiden !!
Zijn allebei erg gaaf ! Ik leun wel iets meer naar de Bare.

@spencer_830 Bij de Bare case. Hoe zit het met de onderkant ? Hoever steekt de rand boven het scherm uit ? Enige last met het naar boven swipen ? Dat is de voornaamste reden dat ik lever de hele onderkant vrij heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59

Ik ben wel fan van de thin fit van Spigen. Vrij rond de knoppen, niet helemaal open aan de onderkant. Maar wel heel stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:20

Je zou kunnen kijken voor een Peel case. Deze had ik voor de Pixel 3 en vond hem ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 14:50
Wat is jullie ervaring met de grote van de opslag?

Ik wil mijn nexus 6p (64gb) vervangen door een pixel 4 xl 128gb, maar die is nergens meer te krijgen. Blijft alleen de 64gb over. Maar ik loop er nu met regelmaat tegenaan dat mijn opslag vol is. Zorgt ervoor dat ik met regelmaat alle filmpjes op de PC over zet, maar het gebeurt ook vaak zat dat ik dat vergeten ben, op een festival sta en opzoek ben naar iets om weg te gooien, zodat ik toch nog een herinnering mee naar huis kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
Swurgin schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:19:
[...]

@spencer_830 Bij de Bare case. Hoe zit het met de onderkant ? Hoever steekt de rand boven het scherm uit ? Enige last met het naar boven swipen ? Dat is de voornaamste reden dat ik lever de hele onderkant vrij heb.
Ik denk dat de case op dezelfde hoogte zit als het scherm.
Zelf heb ik een Spigen screenprotector erop, deze ligt hoger dan de case zelf. Als ik de telefoon dus op het scherm leg ligt deze op de screenprotector en niet op de case.
Met het swipen naar boven toe heb ik geen last van de case.
Aan de achterzijde is wel een opstaand randje rond de camera waardoor deze wel is beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
kwondoo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:39:

Ik wil mijn nexus 6p (64gb) vervangen door een pixel 4 xl 128gb, maar die is nergens meer te krijgen. Blijft alleen de 64gb over. Maar ik loop er nu met regelmaat tegenaan dat mijn opslag vol is. Zorgt ervoor dat ik met regelmaat alle filmpjes op de PC over zet, maar het gebeurt ook vaak zat dat ik dat vergeten ben, op een festival sta en opzoek ben naar iets om weg te gooien, zodat ik toch nog een herinnering mee naar huis kan nemen.
Ik gebruik zelf de 4XL 64GB en kan prima overweg met de opslagruimte. Ik heb zelf 100GB online Google One opslag gekocht en doe zoveel mogelijk in de Cloud. En anders koop je een usb-c dongle waar je een opslagkaartje ik kan doen zodat je altijd je foto's /video's hierop kan opslaan zodat je ze thuis kan verwerken....

Ik noem maar wat haha

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
soskes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:29:
[...]
Je zou kunnen kijken voor een Peel case. Deze had ik voor de Pixel 3 en vond hem ideaal.
Layer, Peel, MNML..het zijn volgens mij allemaal dezelfde cases met dezelfde problemen. Ik heb er 2 gehad voor mijn Pixel 2 XL maar beide gingen na verloop van tijd allebei uitrekken. Ze werden te groot en het toestel kon er zelfs in heen en weer schuiven. Ik heb er voor mijn Pixel 4 XL ook 1 overwogen maar gezien de prijzen bij MNML en Peel echt bizar hoog zijn voor zo'n stukje plastic heb ik een Spigen Rugged Armor gekocht. Voor het mooie wat te groot en zwaar, maar zonder vind ik met zo'n glazen achterkant toch wel wat tricky...
Ik heb eigenlijk geen (goed) alternatief gevonden bij Aliexpress voor de MNML/Peel/Layer case voor de 4XL terwijl dat voor mijn zakelijke iPhone 7 geen probleem was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swurgin
Onwijs bedankt allemaal voor de suggesties en adviezen !!

Maar ... @J0YR1D3R heeft me toch wel heel erg aan het twijfelen gebracht. Aangezien ik zal gaan wisselen tussen zo'n thin case en de Google fabric case, houd ik het toch eerst even dicht bij huis.

Denk dat ik dan als vanouds toch maar weer voor de Spigen Thin Fit ga.
Spigen vertrouw ik wel.

Nomaals bedankt allemaal voor de adviezen ... en sorry dat ik ze allemaal in de wind sla :P
kwondoo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:39:

.... pixel 4 xl 128gb, maar die is nergens meer te krijgen.
Blijft alleen de 64gb over. Maar ik loop er nu met regelmaat tegenaan dat mijn opslag vol is....
Ik vind 64 eigenlijk ook net te weinig. Maar ik kan het nog net redden, dat wel.
Maar net als @blueman85 heb ik ook Google One. Voornamelijk voor de opslag van foto's in de originele staat. Maar genoeg ruimte hebben op Google Drive is ook een groot voordeel.
Mijn proef abbo van 3 maand is bijna afgelopen en daarna is het maar 2 euro per maand (gaat van mijn Google Play credit af)
Ik heb me nooit echt verdiept in andere cloud services, maar 100Gb voor 2 Euro p/m Dat is eigenlijk best goedkoop toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Gezichtsherkenning + mondmasker = zwaar kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
Is er iemand die de mogelijkheid / tijd heeft om voor mij te testen hoe de camera werkt op 1080p60 onder een LED lamp met de laatste update van Google?

Ik had dit in het verleden aangeduid hier dat ik deze problemen had (Je kan het filmpje terug vinden), maar ik zit nog steeds met de impulse om te een Pixel 4 XL te kopen want het was voor de rest een perfect toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door GaarEnSappig op 28-04-2020 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 14:16

Ves

A gadget addicted Bounty

JLius schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:59:
Eens. Dit zijn echt de momenten dat ik de fingerprint mis

[ Voor 14% gewijzigd door Ves op 30-04-2020 21:25 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
JLius schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:59:
Moet zeggen dat ik geen mondmaskers/kapjes heb getest, maar met een zonnebril en pet op vind ik herkenning stukken beter en bruikbaarder dan verwacht. Had verwacht dat het niet echt zou werken, maar het valt me alles mee. En dat terwijl ik ook de ogen-check aan heb gezet. Overigens vind ik ook de herkenning in het stikdonker veel beter dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:21
dimmak schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:04:
[...]

Ik ben wel fan van de thin fit van Spigen. Vrij rond de knoppen, niet helemaal open aan de onderkant. Maar wel heel stevig.
Mooie hoesje. Op de derde foto bij BS van je link zie ik aan de binnenkant van de hoesje een of ander uitsparing. Wat is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Wenzel Spigen heeft een systeem waarbij je een magneet kunt plaatsen in je hoesje. Wanneer je dit ook in je auto doet dan kun je hem daarin "ophangen". Ik heb overigens een Rugged Armor omdat ik toch wat twijfels heb bij de duurzaamheid van de Thin Fit wanneer ik dat zo zie. De Rugged Armor is dan wel weer vrij zwaar, mijn Pixel 2 XL had ik vaak zonder hoes in gebruik maar met die glazen achterkant van de 4 XL.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Wenzel schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:58:
[...]

Mooie hoesje. Op de derde foto bij BS van je link zie ik aan de binnenkant van de hoesje een of ander uitsparing. Wat is dat?
J0YR1D3R schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:22:
@Wenzel Spigen heeft een systeem waarbij je een magneet kunt plaatsen in je hoesje. Wanneer je dit ook in je auto doet dan kun je hem daarin "ophangen". Ik heb overigens een Rugged Armor omdat ik toch wat twijfels heb bij de duurzaamheid van de Thin Fit wanneer ik dat zo zie. De Rugged Armor is dan wel weer vrij zwaar, mijn Pixel 2 XL had ik vaak zonder hoes in gebruik maar met die glazen achterkant van de 4 XL.....
Let wel, plak je die magneet er in werkt het draadloos laden niet meer.

Thin fit gebruik ik al sinds mijn HTC 10, daarna ook om alle Pixels heen gehad. Bij de 4XL heb ik gekozen voor verschillende hoesjes, maar ben nu toch weer terug bij de Thin Fit. Geweldig hoesje en biedt genoeg bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
dimmak schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:03:
[...]

[...]

Let wel, plak je die magneet er in werkt het draadloos laden niet meer.

Thin fit gebruik ik al sinds mijn HTC 10, daarna ook om alle Pixels heen gehad. Bij de 4XL heb ik gekozen voor verschillende hoesjes, maar ben nu toch weer terug bij de Thin Fit. Geweldig hoesje en biedt genoeg bescherming.
Dus als ik het goed begrijp, die magneet is vooraf NIET geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Wenzel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, die magneet is vooraf NIET geplakt?
Klopt. Bij de Pixel 2 case kreeg ik hem meegeleverd, maar bij de Pixel 3 weer niet. Pixel 4 case is onderweg, dus daar kan ik even niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
@dimmak oke, dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Heb dan nu een tijdje de Spigen Thin Fit en ... ik vind hem toch tegenvallen.

Ten eerste de 'feel' van het hoesje. voelt net als een soort (vettig ?) rubber. Ja, ik weet ook niet hoe het anders uit te leggen haha.
Zal wel te maken hebben met de ...
Daily scratch defense with non-slip coating
Ik vind dit niet fijn.
Het hoesje is net onder de twee tientjes, dus zal eens kijken of daar wat mee te doen is (scotch-brite ? ... ik zeg maar wat)

Ten tweede is het toch die opstaande rand onderaan. ik vind dit irritant met omhoog swipen. Misschien is daar ook wel wat aan te doen trouwens. Eens kijken.

(Ik weet, ik ben misschien aan het muggenziften ... maar toch, het stoort mij :9 ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33
Gisteren heb ik mijn nieuwe pixel 4 xl ontvangen vanuit Amazon.de.
Heeft het scherm een zeer groene tint als ik in de slaapkamer kijk.

Wat is het verstandigst dit bij Amazon melden en kijken wat hun kunnen / willen doen of bij Google melden?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
bravoure schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Kom op KPN & Google!
Mijn Pixel 2 is op sterven na dood, en mijn bereik binnenshuis is reeds langere tijd overleden.

Een pixel 4 staat op de shortlist voor vervangende telefoon, maar VoWifi is wel essentieel dan. Dit wordt dus wél door Vodafone ondersteund in NL? Ze konden me zelf geen definitief antwoord geven :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Bonsaiboom Ik liep vanmiddag ergens waar ik via WiFi verbonden was en daar werkte VoWiFi ook, kreeg in ieder geval een melding dat ik via WiFi aan het bellen was. Ik gebruik ook Vodafone overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Hallo,

Na wat gedoe met Belsimpel mag ik zeer waarschijnlijk een vervangend toestel uitkiezen voor mijn Pixel 3 XL. Nu twijfel ik nogal. Ik heb de Pixel 2 XL gehad, toen heel even de Pixel 3 XL (zeer tevreden over, met name de wide angle selfie) en nu dus een vervangend toestel. Ik twijfel tussen de Pixel 3 XL, de Pixel 4 XL en de Oneplus 8 pro.

Ik heb wat research gedaan en ik denk/vind dat de Pixels nog steeds mooiere foto's maakt dat de Oneplus. Echter maakt die weer beter video's wat zo lees/zie. Ik baal nog steeds dat de Pixel 4 XL geen wide angle camera heeft anders wist ik het wel.

Iemand tips en/of ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaarEnSappig
@kezman

Huidig heeft de OnePlus 8 Pro aardig wat problemen met het scherm. Denk hierbij aan groene tint, uniformiteit en Black Crushing. Ook heb ik hier en der gehoord over problemen met het verbinden met 5Ghz WiFi, maar hoe actueel dat is weet ik niet.

Ik heb tijdelijk de Google Pixel 4 XL gehad. Ik vind het persoonlijk een van de fijnere toestellen die ik heb gehad. Echter had ik een issue met de video opname van de camera bij mij thuis. (Dit kan ook aan mijn lampen liggen uiteraard of het is al gefixed door een update. Zie: Video)

Ik zit zelf ook te wachten tot de 128 GB weer beschikbaar komt, maar mocht dit te lang duren wellicht overwegen om de 64 GB aan te schaffen.

En zoals je zegt, voor foto's is het prachtig. Voor video opnamen is het iets minder, maar ook niet afgrijselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
@GaarEnSappig: Pixel 4 XL 128GB zwart € 799,00 bij store.google.com/de
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 4 (XL)] Levertijden en Prijzen