Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
beyazz06 schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:48:
[...]

Ben benieuwd, heeft t nog uitgemaakt?
Deze nacht 14%, nauwelijks beter dus. Bluetooth staat wel aan voor verbinding smartwatch. Volgende nacht gaat ie in vliegtuigmodus.

Edit: ik merk ook wat RAM problemen (denk ik). Regelmatig als ik een recente app wil openen duurt het 2-3 tellen vooraleer die app opent. Bij verschillende apps. Ik gebruik wel Nova launcher, geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben. Als ik met de slider tussen apps schakel en ik laat los ga ik terug naar mijn startscherm in plaats van naar de app.

Edit 2: crashen van recente apps ligt aan Nova launcher. Ik ga voorlopig pixel launcher gebruiken tot dit opgelost is.

Edit 3: met Pixel launcher geen klachten meer, pixel 4 XL loopt vlot zonder crashes. Op vliegtuigmodus nog 2% standby drain, normaal dus.

Edit 4: heel tevreden van de gratis bijgeleverde oortjes. Ik gebruik ze nu in plaats van mijn akg bluetooth hoofdtelefoon. Vooral de Google assistent integratie werkt heel goed met voorlezen van recente meldingen etc. Ook tevreden van de gratis bijgeleverde nest hub, al heeft die regelmatig wel last met het netwerk waarna hij moet heropgestart worden.

[ Voor 70% gewijzigd door JLius op 26-11-2019 16:33 ]

• JLius
Focus mode is onvindbaar bij mij. Zit niet in de DW app en ook niet vindbaar in de tegels. Weet iemand daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
JLius schreef op maandag 25 november 2019 @ 06:56:
[...]

Deze nacht 14%, nauwelijks beter dus. Bluetooth staat wel aan voor verbinding smartwatch. Volgende nacht gaat ie in vliegtuigmodus.

Edit: ik merk ook wat RAM problemen (denk ik). Regelmatig als ik een recente app wil openen duurt het 2-3 tellen vooraleer die app opent. Bij verschillende apps. Ik gebruik wel Nova launcher, geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben. Als ik met de slider tussen apps schakel en ik laat los ga ik terug naar mijn startscherm in plaats van naar de app.

Edit 2: crashen van recente apps ligt aan Nova launcher. Ik ga voorlopig pixel launcher gebruiken tot dit opgelost is.

Edit 3: met Pixel launcher geen klachten meer, pixel 4 XL loopt vlot zonder crashes. Op vliegtuigmodus nog 2% standby drain, normaal dus.

Edit 4: heel tevreden van de gratis bijgeleverde oortjes. Ik gebruik ze nu in plaats van mijn akg bluetooth hoofdtelefoon. Vooral de Google assistent integratie werkt heel goed met voorlezen van recente meldingen etc. Ook tevreden van de gratis bijgeleverde nest hub, al heeft die regelmatig wel last met het netwerk waarna hij moet heropgestart worden.
Nu ik de telefoon wat langer in gebruik heb toch wat meer negatieve puntjes:
- batterij presteert ondermaats, waarschijnlijk mede door het hoge standby verbruik: telefoon gaat niet in doze. Hopelijk fixt Google dat snel met een update, ik haal het einde van de dag niet met amper 2 uur SOT.
- laden duurt veel langer dan met mijn OnePlus 6. 1 uur om van 70% naar 100% te gaan.
- gestures lopen heel af en toe vast, zodat ik telefoon moet herstarten.
- bijgeleverde oortjes zitten al weer in de doos, wegens te oncomfortabel
- wifi problemen, maar die had ik ook met oneplus 6
- geen volte (Proximus)

[ Voor 4% gewijzigd door JLius op 30-11-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Vandaag voor mijn vrouw een Pixel 4 Xl gehaald en heel erg tevreden mee.
Alleen 1 ding lukt me nog niet. Ik krijg de nieuwe assistent niet maar de oude.
Ik heb geen G-Suite account, heb maar 1 assistent taal maar nog steeds de oude assistent.
Doe ik iets fout? Of is de nieuwe assistent er nog niet in het nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Jimiw schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:24:
Vandaag voor mijn vrouw een Pixel 4 Xl gehaald en heel erg tevreden mee.
Alleen 1 ding lukt me nog niet. Ik krijg de nieuwe assistent niet maar de oude.
Ik heb geen G-Suite account, heb maar 1 assistent taal maar nog steeds de oude assistent.
Doe ik iets fout? Of is de nieuwe assistent er nog niet in het nederlands?
Toch wel, zelfs in het Vlaams, al blijft het bij ons nog wat beperkt wat je allemaal kan vragen. Wat vreemd is: als ik de taal van mijn toestel op Engels (vs) zet krijg ik de oude assistent en de boodschap dat ie niet beschikbaar is in het Engels.

[ Voor 12% gewijzigd door JLius op 02-12-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:23
Ben inmiddels wel heel tevreden met de Pixel 4XL. Eerste toestel RMA vanwege een groene zweem over de grijstinten op het scherm. Herken mij eigenlijk niet in de punten hierboven.
Android 10 kende ik al van mijn 2XL, maar werkt lekkerder op de 4. 90Hz maakt alles mooi smooth. 4-5 uur SOT. Laden van 70-100 gaat hier in 20 minuutjes.
Soli en face unlock werkt ook top, al merk ik dat ik het toestel soms te dichtbij m'n gezicht houdt. Hopen dat er nog wat meer features voor Soli komen.
Nieuwe UX van GA werkt bij mij alleen met Assistant taal op Engels US, de interface heb ik wel op NL staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Sjoop1985 schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:40:
Ben inmiddels wel heel tevreden met de Pixel 4XL. Eerste toestel RMA vanwege een groene zweem over de grijstinten op het scherm. Herken mij eigenlijk niet in de punten hierboven.
Android 10 kende ik al van mijn 2XL, maar werkt lekkerder op de 4. 90Hz maakt alles mooi smooth. 4-5 uur SOT. Laden van 70-100 gaat hier in 20 minuutjes.
Soli en face unlock werkt ook top, al merk ik dat ik het toestel soms te dichtbij m'n gezicht houdt. Hopen dat er nog wat meer features voor Soli komen.
Nieuwe UX van GA werkt bij mij alleen met Assistant taal op Engels US, de interface heb ik wel op NL staan
Sinds ik het toestel 's nachts aan de lader laat hangen is de batterijduur iets beter. Android systeem slurpt nu minder batterij. 4-5 uur SOT haal ik niet, of ik moet het op korte tijd doen (gezien standby verbruik). Ik begin mijn dag op 100% 7u 's morgens, en om 22u30 heb ik gemiddeld nog 8% over (laatste uren in batterij spaarstand) met 2u SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
JLius schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:32:
[...]

Sinds ik het toestel 's nachts aan de lader laat hangen is de batterijduur iets beter. Android systeem slurpt nu minder batterij. 4-5 uur SOT haal ik niet, of ik moet het op korte tijd doen (gezien standby verbruik). Ik begin mijn dag op 100% 7u 's morgens, en om 22u30 heb ik gemiddeld nog 8% over (laatste uren in batterij spaarstand) met 2u SOT.
Ik ben net enorm tevreden over de batterijduur van mijn XL. Nog nooit heb ik zo'n goeie batterijduur gehad en ik koop jaarlijks een nieuw toestel. Vooral de standby tijd is de beste dat ik ooit gehad heb. Beter dan Galaxy S10 en Oneplus 6 bijvoorbeeld.
Exacte cijfers heb ik wel niet (SOT en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Cr1ptkeeper schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:59:
[...]

Ik ben net enorm tevreden over de batterijduur van mijn XL. Nog nooit heb ik zo'n goeie batterijduur gehad en ik koop jaarlijks een nieuw toestel. Vooral de standby tijd is de beste dat ik ooit gehad heb. Beter dan Galaxy S10 en Oneplus 6 bijvoorbeeld.
Exacte cijfers heb ik wel niet (SOT en zo).
Vreemd dat onze ervaring zo verschilt. Mijn vorige toestel was een OnePlus 6 en de batterijduur is vergelijkbaar (ik was ook niet tevreden van de batterij presentatie van de oneplus).
Veel hangt natuurlijk af van je gebruik. Mijn vrouw heeft nu mijn oneplus in gebruik en die doet vlot 3 dagen op 1 lading. Ze heeft dan wel maar 1u SOT op die tijd, het toestel wordt dus amper gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Beveiligingsupdate december rolt uit, maar nog niet voor de pixel 4 (XL)? https://www.androidplanet...__twitter_impression=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-07 16:12
Ik lees hier wel aardig wat "goede" reacties over de P4XL batterij duur, iig dat het beter is dan geschetst wordt vaak.

Echter lees ik weinig over de gewone P4, de batterij is natuurlijk stuk kleiner, en zal dus hoe dan ook korter mee gaan.

Ik heb nu zelf een P2 in gebruik voor iets langer dan een jaar en kan daar prima mee uit de voeten, ook deze batterij is niet heel fantastisch, maar heb door de dag heen genoeg momenten om de lader ff in te pluggen.

Ik vraag me dan ook af, hoe is de batterij van de P4 in verhouding tot de P2.. het formaat vd kleine spreekt me voor dagelijks gebruik denk ik wat meer aan, maar als de batterij nog minder is dan de P2 overweeg ik wel om voor de XL te gaan dit keer..

Iemand ervaring mee?

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23
Ik kom van de Pixel 2, heb nu de Pixel 4 (dus NIET de XL). Het is de eerste telefoon (ik heb een lading Nexus'en gehad en nu dus Pixels) die ik niet zou aanraden. Batterij is echt aan de korte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Thanks, is het echt 'veel' minder dan de P2, of gelijkwaardig? Even voor mijn beeldvorming.. ik gebruik mijn toestel veel voor de camera met mijn werk, vastleggen van situaties e.d.

Zoals ik zei: wel veel momenten om toestel bij te laden, maar moet niet de spuigaten uitlopen natuurlijk ;)

Hoeveel uur houd jou p4 het ongeveer uit?

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Vanmorgen om 05:52 uur van de lader.
Om 20:23 uur aan de lader. Met nog 8% over.
Screen on was 35% verbruik (1 uur en 36 minuten).
Screen off 57% (12 uur 54 minuten). 73% hiervan (9 uur en 23 minuten was deep sleep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Pfoe das wel heel kort idd 😨. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
oviMivo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:03:
Pfoe das wel heel kort idd 😨. Bedankt
Is iets te kort, lijkt het.

Mijn kleine p4 kwam om 9:15 van de lader en staat nu, 22:15 op 10% met 4:45 scherm tijd. Vooral chrome en mariokart, beetje youtube en fotowerk.
In ieder geval stuk beter dan mijn p2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Fly-guy schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:18:
[...]

Is iets te kort, lijkt het.

Mijn kleine p4 kwam om 9:15 van de lader en staat nu, 22:15 op 10% met 4:45 scherm tijd. Vooral chrome en mariokart, beetje youtube en fotowerk.
In ieder geval stuk beter dan mijn p2.
Dat is idd wel een groot verschil..
Blijft toch vreemd dat er best veel verschillende verhalen zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Dat is inderdaad wel een stukje beter. Helaas is het bij mij dus anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kom ook van een Pixel 2 en heb nu een Pixel 4. De batterij van Pixel 4 en 2 zijn nagenoeg hetzelfde toen ik de Pixel 2 in het begin had. De laatste maanden haalde ik bij de Pixel 2 iets van 2 SOT. In het begin was het rond de 4 a 5 uur SOT. Dat is bij de Pixel 4 hetzelfde. Ik heb laatst zelfs bijna de 7 uur SOT gehaald. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Nog iets over de batterij van de XL: ik snap nu dat mensen die vooral naar SOT kijken tevreden zijn van de batterij. Zelf heb ik mijn scherm zelden meer dan 2u/dag aan (gespreid over een hele dag), en dan valt op dat de XL behoorlijk wat standby drain heeft. Echter, vandaag een lange autorit gedaan met XL als gps, en dat houdt hij een stuk langer uit dan mijn oneplus 6.
Zo zie je maar dat praten over batterij enkel zin heeft als je het koppelt aan de manier waarop je het toestel gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door JLius op 07-12-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oviMivo
JLius schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:44:
Nog iets over de batterij van de XL: ik snap nu dat mensen die vooral naar SOT kijken tevreden zijn van de batterij. Zelf heb ik mijn scherm zelden meer dan 2u/dag aan (gespreid over een hele dag), en dan valt op dat de XL behoorlijk wat standby drain heeft. Echter, vandaag een lange autorit gedaan met XL als gps, en dat houdt hij een stuk langer uit dan mijn oneplus 6.
Zo zie je maar dat praten over batterij enkel zin heeft als je het koppelt aan de manier waarop je het toestel gebruikt.
Helemaal mee eens.

Dat vindt ik zelf ook het lastige in het maken van een keuze.. de reviews hebben het allemaal over "slechte" accuduur.. voeren allemaal mooie tests uit, en komen daarmee met een vergelijking tot andere modellen.

Tuurlijk geeft dat een beeld van de accu tov andere en een schatting van prestaties. Maar uiteindelijk wil je weten of je zelf de dag goed door komt.

In mijn geval, zoals ik al hierboven vermeld had, zit ik "veel" in de auto, dus altijd wel een momentje om iets bij te laden mocht je iets meer gebruikt hebben dan verwacht.

Mijn huidige P2 is alleen momenteel wel "erg" snel leeg heb ik het idee.. de P4 is mijn eerste keuze ivm formaat, de XL weet ik niet zeker of het formaat mij goed gaat bevallen enerzijds... Anderzijds went een groot toestel vaak snel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 12:26

bbc

Kan iemand me vertellen hoe Google Pay werkt op de Pixel 4 (XL)? Ik gebruik ze me in combinatie met de vingerafdrukscanner op mijn Pixel 2. Gewoon unlocken om te betalen en itsme vraagt bevestiging met vingerafdruk. Ik wil geen code intikken om betalingen te doen/bevestigen.

Mijn usb C stekker begint het te begeven op de Pixel 2. Om het even welke kabel blijft amper zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLius
Net even foto's bekeken die ik met de XL gemaakt heb op de oneplus 6 van mijn vrouw en het viel me onmiddellijk op dat het scherm van de pixel 4 XL veel beter is. De foto's komen een heel pak beter tot hun recht, echt frappant. Ik wist helemaal niet dat het scherm zoveel beter was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 10:40

Ves

A gadget addicted Bounty

bbc schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:30:
Kan iemand me vertellen hoe Google Pay werkt op de Pixel 4 (XL)? Ik gebruik ze me in combinatie met de vingerafdrukscanner op mijn Pixel 2. Gewoon unlocken om te betalen en itsme vraagt bevestiging met vingerafdruk. Ik wil geen code intikken om betalingen te doen/bevestigen.

Mijn usb C stekker begint het te begeven op de Pixel 2. Om het even welke kabel blijft amper zitten.
Die werkt met de face unlock feature
https://9to5google.com/20...e-pay-face-unlock-update/

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Zojuist een zwarte Pixel4XL 128gb besteld :D

Uiteindelijk toch voor de XL gekozen, gezien de nogal uiteenlopende ervaringen met de kleine.

Ga er vanuit dat het grotere scherm (lees: omvang telefoon) wel gaat wennen :)

Helaas was enkel de zwarte maar leverbaar in 128gb uitvoering momenteel. Vindt zelf de witte of oranje erg leuk, maargoed, is minder belangrijk haha.

Morgen komt ie binnen, dan zal ik de eerste bevindingen tov de P2 ook melden :)

Zin in :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Laatst online: 11:24
Daar ga je geen spijt van krijgen. Ten opzichte van mijn Pixel 3 XL is de batterij ongeveer gelijk. Ik denk ook vergelijkbaar met een iPhone XS Max die ik daarvoor had. Je gaat er met normaal gebruik makkelijk 1 dag mee vooruit. Het formaat valt wel mee, het voelt in ieder geval een stuk kleiner dan een iPhone 11 Pro Max
oviMivo schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:00:
Zojuist een zwarte Pixel4XL 128gb besteld :D

Uiteindelijk toch voor de XL gekozen, gezien de nogal uiteenlopende ervaringen met de kleine.

Ga er vanuit dat het grotere scherm (lees: omvang telefoon) wel gaat wennen :)

Helaas was enkel de zwarte maar leverbaar in 128gb uitvoering momenteel. Vindt zelf de witte of oranje erg leuk, maargoed, is minder belangrijk haha.

Morgen komt ie binnen, dan zal ik de eerste bevindingen tov de P2 ook melden :)

Zin in :D

[ Voor 0% gewijzigd door wjnieuw op 09-12-2019 12:26 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
Nieuwe update komt nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 09-07 13:16
Leuk dat ze de nieuwe features zo aankondigen. Geeft toch wat meer duidelijkheid.

Zelf heb ik een Pixel 3. Hier ook de feature-update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Zo, de P4XL is binnen :)

Eerste gedachte was toch wel: oei best groot haha, maar na het installeren van apps e.d. moest ik m'n P2 ff hebben om de Rabo-app te installeren, en had ik meteen het gevoel van: tering wat een klein ding :o .

Verder is de eerste ervaring super, loopt als een trein, mooi scherm, Face Unlock werkt rete snel, met de nieuwe gestures, voornamelijk het omlaag halen vd meldingen etc, bevallen prima. Maakte best veel gebruik van de scanner op de P2 om dat naar beneden te halen, maar dit werkt ook prettig. Enige jammere is dat dit niet in alle apps werkt natuurlijk, en de scanner wel.

Verder is het in de basis natuurlijk een grotere en betere versie vd P2, dus heeeel shocked ben ik niet, gezien de werking van Android10 al wel bekend was :)

Enige wat heeeel licht "vervelend" is, is dat het een P4XL uit de UK is, dus een andere stekker.. nu heeft Belsimpel wel netjes een (gratis) reis adapter toegevoegd, maar daardoor wel altijd een dubbele stekker in je stopcontact.. die komt dus op de slaapkamer, en de oude maar gebruiken voor beneden oud ;)

Overall gevoel is erg goed, wel ff wennen aan het gewicht, best wat grammetjes extra dan de P2.

Build quality voelt overigens érg goed, heel solide.

Edit: wat ik wel frappant vindt, is dat je voor bediening niet meer de 2-knoppen configuratie kan kiezen. Die gebruikte ik op de P2. Nu is enkel gestures of 3-knoppen(old school) te kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door oviMivo op 10-12-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 17:15
Hoe zijn de ervaringen met de camera in good and bad Light situations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
zuukie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:04:
Hoe zijn de ervaringen met de camera in good and bad Light situations
Nog niet aan toegekomen te testen.

Over de P2 was ik altijd wel erg tevreden, dus ik verwacht dat dat nu niet anders zal zijn, gezien het een voortborduren is op die camera.

Zal dat morgen, of maar straks eens testen.

Even aan het muziek luisteren, en de Motion Senseo aan de tand voelen. Stereo speakers zijn gewoon weer top (voor een smartphone uiteraard), stuk luider dan de P2 nog, en wat meer Bass heb ik het idee.

Motion sense is gewoon lachen, en ga ik zeker wel gebruiken, het is niet zozeer een feature waar je het toestel voor koopt, maar wat ik bijvoorbeeld heel handig vindt is: je kan een liedje slippen terwijl je bijvoorbeeld dit bericht typt en Spotify dus op de achtergrond aan hebt :D

Hij pakt hem niet altijd, tot nu merk ik dat succes grootste is met ca. 30cm afstand, en toestel plat op tafel oid. Maar in de hand werkt t vaak ook gewoon (8/10 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
oviMivo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:44:
met de nieuwe gestures, voornamelijk het omlaag halen vd meldingen etc, bevallen prima. Maakte best veel gebruik van de scanner op de P2 om dat naar beneden te halen, maar dit werkt ook prettig. Enige jammere is dat dit niet in alle apps werkt natuurlijk, en de scanner wel.
Wat bedoel je daar precies mee? Is er iets bijzonders aan het omlaag halen van meldingen? Ik merk daar geen verschil met andere smartphones/android versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
JLius schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:56:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Is er iets bijzonders aan het omlaag halen van meldingen? Ik merk daar geen verschil met andere smartphones/android versies.
Maar is het mij dan nooit opgevallen gezien ik de scanner van de P2 vaak gebruikte, maar je kan midden op het scherm naar beneden swipen om meldingenscherm omlaag te laten komen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
oviMivo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:02:
[...]

Maar is het mij dan nooit opgevallen gezien ik de scanner van de P2 vaak gebruikte, maar je kan midden op het scherm naar beneden swipen om meldingenscherm omlaag te laten komen haha
ik heb altijd nova launcher gebruikt, die optie heb ik dus altijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Ik heb de indruk dat het batterijverbruik betert naargelang ik het toestel langer in gebruik heb. Vannacht 0% verbruikt in vliegtuigmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17
Fly-guy schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Nee, ING vraagt om een pincode, en dat geldt ook voor de Rabo en ABN.
Kom hier nu ook achter (P4). Nog niet opgelost, als dat al ooit gaat gebeuren.

Best jammer.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:23

Reneger

Wie? IK?

alexbl69 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:48:
[...]

Kom hier nu ook achter (P4). Nog niet opgelost, als dat al ooit gaat gebeuren.

Best jammer.
Zelfde geconcludeerd, heb al hier en daar lopen porren, "We gaan er naar kijken" was het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Reneger schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:32:
[...]

Zelfde geconcludeerd, heb al hier en daar lopen porren, "We gaan er naar kijken" was het resultaat
ING schijnt er wel mee te gaan komen!
https://androidworld.nl/a...erkenning-google-pixel-4/

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
In het verlengde daarvan, ABN AMRO heeft aangegeven te stoppen met de Android Wallet app. Geen NFC betalingen meer voor mij dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
new_guy schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:43:
In het verlengde daarvan, ABN AMRO heeft aangegeven te stoppen met de Android Wallet app. Geen NFC betalingen meer voor mij dus. :(
Bouwen ze dat niet in de bankieren app dan?
ING heeft dat een hele tijd geleden al gedaan namelijk.

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 09:00
Overstappen naar een andere bank. ING heeft inderdaad een fijne app om mee te betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ze wachten op GPay support volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberic
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Zo, heb de mijne sinds gisterenavond. Een zwarte 4 XL 128GB, met Google-case en pixel-stand! Komende van een Nokia 7plus kan ik alleen maar in superlatieven spreken. Moet wel alles nog testen. Overzetten (en laten werken) van bank-aps e.d. vraagt wel wat tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Gebruik de payconiq by bancontact app dan voor NFC betalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Vannacht vergeten op vliegtuigmodus te zetten, 14% batterij verloren. 8% daarvan is android besturingssysteem. Standby drain is dus blijkbaar niet opgelost door de laatste update. Mijn vrouw verloor maar 5% op haar Oneplus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberic

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

JLius schreef op zondag 22 december 2019 @ 08:57:
Vannacht vergeten op vliegtuigmodus te zetten, 14% batterij verloren. 8% daarvan is android besturingssysteem. Standby drain is dus blijkbaar niet opgelost door de laatste update. Mijn vrouw verloor maar 5% op haar Oneplus 6.
Raar, ik kan/mag de telefoon 's nachts niet op vliegtuigmodus zetten. Alles gewoon op laten staan, en slechts 7% verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Alberic schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:37:
[...]

Raar, ik kan/mag de telefoon 's nachts niet op vliegtuigmodus zetten. Alles gewoon op laten staan, en slechts 7% verloren.
Tja, ik weet ook niet waaraan het ligt. Bluetooth is wel verbonden met smartwatch, maar dat was maar 1%. Rest is allemaal android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:31
Heeft iemand wellicht Google Agenda én Google Taken geïnstalleerd? Ik krijg tegenwoordig 2x notificaties van "taken": van Google Agenda en Google Taken. Google is wel heer en meester in het onduidelijk maken van simpele dingen.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
catchingfire schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:47:
Heeft iemand wellicht Google Agenda én Google Taken geïnstalleerd? Ik krijg tegenwoordig 2x notificaties van "taken": van Google Agenda en Google Taken. Google is wel heer en meester in het onduidelijk maken van simpele dingen.

Hoe doen jullie dit?
Ok heb die twee geïnstalleerd, ja, nog nooit dubbele notificaties gehad. Ik gebruik de herinneringen in agenda wel niet meer sinds ik taken heb, dus dat kan de reden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alberic

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Heeft er iemand de zonsopgangwekker al geprobeerd in combinatie met de Pixel Stand? Ik ben deze morgen op die manier gewekt. Eerlijk gezegd geloofde ik niet dat een schermverlichting van een smartphone in het donker het verschil zou maken. En toch... het lijkt een gadget-functie maar het is een feit dat het aangenaam ontwaken is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 10:40

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik gebruik Sleep as Android waar wekker samen werkt met mijn LIFX verlichting.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
MKBHD nomineerde pixel 4 “Bust of the year”

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Y3zrsNb/E37-C5-A3-F-288-C-4369-9-BF0-299-D63-A3-DEAA.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Alberic schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:37:
[...]

Vorige nacht 7% verloren op vliegtuigmodus. Vannacht toestel uitgezet op 100%, toen ik het vanmorgen terug aan zette 5% kwijt. Er staat niets bij batterijgebruik. Hoe raar is dat?

Ps vrolijk kerstfeest iedereen!

[ Voor 3% gewijzigd door JLius op 25-12-2019 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:05
Fantasio7 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 06:50:
MKBHD nomineerde pixel 4 “Bust of the year”

[Afbeelding]
Heb je ook zijn hele commentaar gehoord ?
Hij zegt volgens mij dat het zeker geen slechte telefoon is, maar dat hij er meer van had verwacht.
Is het voor jou dan the bust of the year ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
Sinds een paar dagen de 4XL in gebruik. Ik kom van een reguliere 3 af. Ik moet zeggen dat ik het enorm kut vind dat ik de telefoon niet meer goed met 1 hand kan bedienen. Verder ben ik in positieve zin verrast door de accuduur. Verder is de telefoon alles wat je er van verwacht. Een hele goede Android ervaring met een geweldige camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
JLius schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:57:
[...]

Vorige nacht 7% verloren op vliegtuigmodus. Vannacht toestel uitgezet op 100%, toen ik het vanmorgen terug aan zette 5% kwijt. Er staat niets bij batterijgebruik. Hoe raar is dat?

Ps vrolijk kerstfeest iedereen!
Wie zegt er dat je telefoon helemaal uit staat als je klikt op "power off". Misschien sturen smartphones toch nog data door naar de providers wanneer je denkt dat je telefoon uit staat (je kan de batterij er niet uithalen om zeker te zijn).
Food for thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Cr1ptkeeper schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:27:
[...]

Wie zegt er dat je telefoon helemaal uit staat als je klikt op "power off". Misschien sturen smartphones toch nog data door naar de providers wanneer je denkt dat je telefoon uit staat (je kan de batterij er niet uithalen om zeker te zijn).
Food for thought.
Tja, er moet alleszins iets aan het werken zijn dat batterij vraagt, ofwel geeft de software een verkeerd percentage aan - de pixel 4 XL blijft lang op 100%, en zakt vervolgens pijlsnel naar 95%.

Trouwens erg tevreden van de batterijduur, veel beter dan de OnePlus 6 die het vooral moet hebben van agressief app killen om batterij te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:20
Ik heb net een Pixel 4 XL binnen.

Ben een fervent gebruiker van iPhone en Apple Watch, dus je zou zeggen: waarom?

Enorm liefhebber van gadgets dus wil het gewoon proberen. Synchronisatie tussen Google services icm een Windows pc is gewoon voor mij vele malen gestroomlijnder. Eventueel de hele Apple-boel verkopen op V&A als het bevalt.

Ik begrijp dat Voice Match in NL niet werkt. Nu lees ik overal over een alternatief in Nederland, maar dat staat in mijn Pixel als ‘niet beschikbaar in dit land’.

Weet iemand hoe ik dit activeer, of is het nu gewoon pech? Antwoord hier op gehad in het Android Assistent topic.

Verder tips voor een goede smartwatch + wireless buds?

[ Voor 17% gewijzigd door prodygee op 06-01-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
prodygee schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:51:

Enorm liefhebber van gadgets dus wil het gewoon proberen. Synchronisatie tussen Google services icm een Windows pc is gewoon voor mij vele malen gestroomlijnder. Eventueel de hele Apple-boel verkopen op V&A als het bevalt.

Ik begrijp dat Voice Match in NL niet werkt. Nu lees ik overal over een alternatief in Nederland, maar dat staat in mijn Pixel als ‘niet beschikbaar in dit land’.

Weet iemand hoe ik dit activeer, of is het nu gewoon pech? Antwoord hier op gehad in het Android Assistent topic.

Als je toch in het Google ecosysteem gaat zou ik gaan voor Wear OS. Fossil heeft mooie smartwatches. Verger gebruik ik nu QCY T5 als wireless buds. Je kan Google Assistent ook oproepen dmv een knop en ze kosten vrij weinig. Het geluid is verder ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
prodygee schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:51:

Ik ben benieuwd hoe je de overstap ervaart.
Zijn er dingen waar je tegenaan bent gelopen, pro's, cons ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Je vraagt het niet aan mij, maar geef toch vrijpostig mijn mening :) .

Overstappend van een 3 naar een 4 (beiden non-XL) vind ik sommige gestures ook na een paar weken gebruik lastiger dan bij z'n voorganger. Vooral de oproepen van de recent gebruikte apps is lastig, in 75% van de gevallen open ik dan onbedoeld de app drawer.

Een ander iets dat me opvalt is dat als je loopt met de telefoon in de hand het scherm continu aan gaat. Waarschijnlijk omdat de radar iets detecteert oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 18:29
Ik zie dat de (kleine) Pixel 4 momenteel voor €625 door Amazon verkocht wordt. Voor deze prijs wordt ie wel interessant voor mij. Zijn er hier Tweakers met ervaring met de Pixel 4’s uithoudingsvermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Ja, nog altijd ben ik zelf niet enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
vantslot schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:39:
Ik zie dat de (kleine) Pixel 4 momenteel voor €625 door Amazon verkocht wordt. Voor deze prijs wordt ie wel interessant voor mij. Zijn er hier Tweakers met ervaring met de Pixel 4’s uithoudingsvermogen?
Prima voor mij, ik zit rond de 5 uur qua SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FF1987 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Prima voor mij, ik zit rond de 5 uur qua SOT.
5 uur klinkt op zich als prima, de S10 die ik in gebruik heb gehad heeft dat volgens mij nooit echt gehaald. Een en ander is wel afhankelijk van het bereik en je gebruik natuurlijk. Mijn Pixel 2 XL haalt de 4 uur zonder al te veel problemen nog na 2 jaar, wat ik een prima prestatie vind. Ik twijfel wat ik hierna zal doen, want de vingerafdrukscanner vind ik toch echt wel een fijn ding die ik op de Pixel 4 (XL) wel zou missen. Even los van de vrij hoge prijs nog van de 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
J0YR1D3R schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:49:
[...]

5 uur klinkt op zich als prima, de S10 die ik in gebruik heb gehad heeft dat volgens mij nooit echt gehaald. Een en ander is wel afhankelijk van het bereik en je gebruik natuurlijk. Mijn Pixel 2 XL haalt de 4 uur zonder al te veel problemen nog na 2 jaar, wat ik een prima prestatie vind. Ik twijfel wat ik hierna zal doen, want de vingerafdrukscanner vind ik toch echt wel een fijn ding die ik op de Pixel 4 (XL) wel zou missen. Even los van de vrij hoge prijs nog van de 4.
Ik mis de vingerscanner momenteel alleen bij de ING app. Maar ING werkt volgens mij aan faceunlock, dus dat zal niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:49:
[...]

Dan zou ik voor de XL gaan. Ik heb hiervoor een Pixel 2 (non-XL) gehad. Na 2 jaar was de batterij matig. Ik denk dat het bij de Pixel 4 hetzelfde zal gaan gebeuren.

Face unlocken gaat erg snel wennen. Ik het mis de scanner totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
dimmak schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:15:
[...]

Ik mis de vingerscanner momenteel alleen bij de ING app. Maar ING werkt volgens mij aan faceunlock, dus dat zal niet lang meer duren.
Ik ken niet de specificaties van alle Android telefoons, maar is de Pixel 4 dan het eerste Android toestel met face unlock van een dusdanige kwaliteit dat ze dit betrouwbaar genoeg vinden voor de ING app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
spencer_830 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:26:
[...]

Ik ken niet de specificaties van alle Android telefoons, maar is de Pixel 4 dan het eerste Android toestel met face unlock van een dusdanige kwaliteit dat ze dit betrouwbaar genoeg vinden voor de ING app ?
Niet de eerste met face unlock, wel de eerste zonder vingerscanner volgens mij. Ze zijn ermee bezig bij ING, maar voor 1 toestel denk ik dat de prioriteit niet zo hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07 10:17
[...]

Nee dat is de Huawei Mate 20 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Ik denk dat het meer te maken heeft met de nieuwe API die beschikbaar is gekomen in Android 10 voor wat betreft de biometric authenticatie
De app moet aangepast worden aan deze API, het maakt dan niet uit wat voor authenticatie je telefoon gebruikt. Dit in tegenstelling tot de oude API die specifiek op vingerafdruk authenticatie was gericht

https://9to5google.com/20...le-android-biometric-api/

[ Voor 4% gewijzigd door AP3X op 13-01-2020 14:11 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Nou maar hopen dat de Rabo-app deze API snel gaat ondersteunen :)

Edit 14/1: zit er serieus over te denken om de 4 weer weg te doen.

Kan maar niet wennen aan bepaalde 'nieuwe' gestures. Het openen van de app-drawer is zo identiek aan het openen van de meest recent gebruikte apps dat dat laatste me bijna nooit lukt.

Ook is er 'iets' met het scherm. Maak veel meer fouten bij het typen dan voorheen. Het lijkt wel of aanrakingen niet altijd goed geregistreerd worden.

Daarnaast gisteren veel problemen gehad met het via BT aansluiten van een horloge (Garmin) en een GoPro. In het verleden met deze apparaten nooit problemen gehad via tablets of telefoons, maar de P4 wilde ze maar niet slikken. Enkel na een paar keer opnieuw opstarten en de Garmin en GoPro terugzetten naar fabrieksinstellingen is het me uiteindelijk gelukt.

[ Voor 85% gewijzigd door alexbl69 op 14-01-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:57
alexbl69 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:13:

Kan maar niet wennen aan bepaalde 'nieuwe' gestures. Het openen van de app-drawer is zo identiek aan het openen van de meest recent gebruikte apps dat dat laatste me bijna nooit lukt.
De gestures kan je weer instellen zoals bij de pixel 3. Het nieuwe systeem is voor mij ook even wennen. Langzaam begint het wel te werken voor me.

Heb dus sinds vorige week een pixel 4 xl, batterijduur is tot dusver prima, niets bijzonders, niet supergoed, niet superslecht. Camera is wel wederom zeer vet, alleen de selfiecam is er wat op achteruit gegaan. Blijft een heerlijk toestel om te gebruiken, de pixels zijn toch echt wel superfijn om mee te werken.

Face unlock werkt vlekkeloos, en het radar swipen van nummers blijkt zowaar nuttig! Tijdens het koken hoef ik niet met m'n gore klauwen de phone op te pakken, maar kan ik gewoon via de gestures nummers skippen.

(Rest me alleen nog te zeggen dat Ik verder echt momenteel ABSOLUUT niet blij met Google ben. Mijn pixel 4 xl heb ik alleen gekocht maar omdat m'n 3 zoek is. Die phone is al 2.5 maand kwijt dankzij google support (pending in warehouse) en er is nog steeds geen oplossing geboden. Ik voel me eigenlijk een totale imbeciel dat ik weer een Google phone koop, maar er is gewoon niets fijner in 't gebruik gebleken voor me. Maar de support, oh mij God, wat een aanfluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Komende van een Samsung S7, en nu de Px4xl een tijdje in gebruik, is de e-Sim een uitkomst. Ben op vakantie in Australie. Werkt vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 15:40

Rax

Webdevver

Zijn er ondertussen al meer ervaringen met de batterijduur van de gewone Pixel 4 (dus niet de XL)? Ik zie dat het toestel nu bij de Media Markt (DE) in de aanbieding is voor € 555 en dan wordt het wellicht toch interessant. Ik kom van de Pixel 1 (ook de kleine variant) af en die heeft op zich ook geen geweldige accu. Belangrijkste is dat ik de dag door kom op 1 lading (met een licht tot matig gebruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:50
Rax schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:17:
Zijn er ondertussen al meer ervaringen met de batterijduur van de gewone Pixel 4 (dus niet de XL)? Ik zie dat het toestel nu bij de Media Markt (DE) in de aanbieding is voor € 555 en dan wordt het wellicht toch interessant. Ik kom van de Pixel 1 (ook de kleine variant) af en die heeft op zich ook geen geweldige accu. Belangrijkste is dat ik de dag door kom op 1 lading (met een licht tot matig gebruik).
Ik ben een pixel 4 gebruiker. Rij op 1 dag 2x 1 uur met navigatie op mijn telefoon, luister ondertussen een podcast en surf 's avonds nog wat op mijn telefoon. Ik moet ongeveer 1x per 2 dagen laden daarvoor. De tweede dag red ik echter niet volledig. Ondanks de lage capaciteit van de batterij lijkt Android ontzettend zuinig te draaien op de Pixel 4. Niet geheel onlogisch natuurlijk dat Google een telefoon bouwt die optimaal Android draait. Ik kan uiteraard niet bepalen wat voor jou licht tot matig gebruik is maar ik kom zelf van een Samsung S7 af en ondanks de twijfels vooraf bij de specs van de Pixel 4 ben ik aangenaam verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Gesture navigatie werkt bij mij nog steeds niet optimaal in Nova launcher (wel met stock). Iemand enig idee of Nova hier nog aan werkt? Of zou optimale gesture navigatie nooit volledig werken met 3th party launchers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-07 17:09
Net 2 dagen de XL in gebruik en OMG heb ik de Pixel gemist.
Even klein (3 maand) uitsapje gemaakt naar Oneplus (7T Pro), maar wilde toch dolgraag weer de Pixel.
Wou ergens niet klikken met de Oneplus (geen AOD. De curved display ...), maar weer helemaal in m'n nopjes met de Pixel :)
JLius schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:41:
Gesture navigatie werkt bij mij nog steeds niet optimaal in Nova launcher (wel met stock). Iemand enig idee of Nova hier nog aan werkt? Of zou optimale gesture navigatie nooit volledig werken met 3th party launchers?
Hmmmm, zelf nog geen last met gestures en Nova.
Waar loop je precies tegen aan ? Of wil het gewoon niet lekker ?

Voor zover ik weet vind Nova dat de bal volledig bij Google ligt en dus volgens mij werkt men totaal niet aan het optimaliseren van de gestures. Ze zelfs dat ze dat niet eens kunnen en dat alleen Google dat kan.

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
[b]Swurgin schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:42:

Hmmmm, zelf nog geen last met gestures en Nova.
Waar loop je precies tegen aan ? Of wil het gewoon niet lekker ?

Voor zover ik weet vind Nova dat de bal volledig bij Google ligt en dus volgens mij werkt men totaal niet aan het optimaliseren van de gestures. Ze zelfs dat ze dat niet eens kunnen en dat alleen Google dat kan.
Snel switchen tussen recente apps (onderaan je scherm swipen) loopt niet goed in Nova, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
JLius schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:04:
[...]

Snel switchen tussen recente apps (onderaan je scherm swipen) loopt niet goed in Nova, bijvoorbeeld.
Ah, ok.
Ja, dat gebruik ook zeer weinig tot nooit.
Maar zal het eens in de gaten houden.

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Rax schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:17:
Met flink wat gebruik kom je makkelijk een lange dag door. 2 volle dagen kun je vergeten... Tenzij je hem nauwelijks gebruikt
Wel merk ik dat ik om een of andere reden veel meer tikfouten maken dan met de Pixel 3.. geen idee waardoor dit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
AP3X schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Wel merk ik dat ik om een of andere reden veel meer tikfouten maken dan met de Pixel 3.. geen idee waardoor dit komt
Ha, dan ligt het misschien toch niet aan mezelf. Sinds ik de 4 XL heb tik ik enorm veel fouten in vergelijking met mijn op6. Ik gebruik nochtans Gboard op beide toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
AP3X schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:45:
[...]
Heb de 4 gekocht omdat m'n vriendin een nieuwe telefoon nodig had en de 3 wel wilde hebben. Door drukte is het er nog steeds niet van gekomen om de boel om te zetten en ligt de 3 nog hier.

Vandaag besloten dat ik vooralsnog terug ga naar de 3. Reden: die typefouten en het feit dat het me maar niet lukt om de laatst gebruikte apps te openen. Het lukt me telkens pas nadat ik de app-drawer een keer of 5 onbedoeld geopend heb.

Gebruik SwiftKey. Maar heb ook de indruk dat het aan scherm ligt want ook bij andere apps (candy crush ;)) gebeuren er soms onbedoelde dingen.

Daarnaast vind ik de vingerafdrukscanner prettiger werken dan de face-id, die bij maar in zo'n 75% van de gevallen werkt. Verder ondersteunen niet alle apps (Rabo telebankieren) face-id. Die Rabo app werkt sowieso niet echt lekker op de 4 en crashed om de haverklap.

Als laatste kritiekpunt de radar. Die zorgt ervoor dat het scherm continu aan gaat. Als je loopt met de telefoon in de hand of als je erbij in de buurt komt... Bijzonder vervelend gedrag.

Voorlopig weer terug naar de 3. Ik hou dit draadje in de gaten en hoop op updates.

[ Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 09-02-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
alexbl69 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:54:
[...]

Heb de 4 gekocht omdat m'n vriendin een nieuwe telefoon nodig had en de 3 wel wilde hebben. Door drukte is het er nog steeds niet van gekomen om de boel om te zetten en ligt de 3 nog hier.

Vandaag besloten dat ik vooralsnog terug ga naar de 3. Reden: die typefouten en het feit dat het me maar niet lukt om de laatst gebruikte apps te openen. Het lukt me telkens pas nadat ik de app-drawer een keer of 5 onbedoeld geopend heb.

Gebruik SwiftKey. Maar heb ook de indruk dat het aan scherm ligt want ook bij andere apps (candy crush ;)) gebeuren er soms onbedoelde dingen.

Daarnaast vind ik de vingerafdrukscanner prettiger werken dan de face-id, die bij maar in zo'n 75% van de gevallen werkt. Verder ondersteunen niet alle apps (Rabo telebankieren) face-id. Die Rabo app werkt sowieso niet echt lekker op de 4 en crashed om de haverklap.

Als laatste kritiekpunt de radar. Die zorgt ervoor dat het scherm continu aan gaat. Als je loopt met de telefoon in de hand of als je erbij in de buurt komt... Bijzonder vervelend gedrag.

Voorlopig weer terug naar de 3. Ik hou dit draadje in de gaten en hoop op updates.
Android 10 gestures werken goed met stock launcher.
Face unlock werkt bijzonder goed bij mij.
Radar heb ik uit staan aangezien ik een flipcover gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
alexbl69 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:54:
[...]

....

...
Dit (reach) heb ik nu ook uitgezet.
Ik heb wel nog aanstaan dat wanneer je de telefoon oppakt het scherm aangaat. Dit vind ik het fijnst werken met face-unlock.

Maar reach (als je hand in de buurt komt van de telefoon - scherm aan) kun je dus uitzetten.

Verder ben ik na 5 dagen nog steeds zo happy met mijn P4X _/-\o_
Heerlijke phone. Vind hem echt zo veel malen fijner dan de Oneplus 7T Pro (die ik na 3 maanden voor de Pixel heb verkocht).

• JLius
Swurgin schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:17:
[...]
Verder ben ik na 5 dagen nog steeds zo happy met mijn P4X _/-\o_
Heerlijke phone. Vind hem echt zo veel malen fijner dan de Oneplus 7T Pro (die ik na 3 maanden voor de Pixel heb verkocht).
Ja, ik snap al die negatieve reviews ook niet. Terwijl OnePlus altijd wordt opgehemeld. Ik kom van een OnePlus 6 en de p4x is beter in elk opzicht (ja, ook qua batterij).

[ Voor 21% gewijzigd door JLius op 13-02-2020 12:45 ]

• Cr1ptkeeper
Ik heb de P4XL nu sinds launch en ik moet zeggen dat ik er nog steeds enorm tevreden over ben.
Scherm is goed, batterij en camera ook. Het is ook één van de vlotste android toestellen die ik gehad heb (ook dankzij de 90hz).

Wel 1 minpuntje, het scherm flikkert soms bij het openen van sommige apps. Ze hebben het al kunnen verbeteren door middel van updates maar het is nog niet volledig verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Cr1ptkeeper schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:16:
Ik heb de P4XL nu sinds launch en ik moet zeggen dat ik er nog steeds enorm tevreden over ben.
Scherm is goed, batterij en camera ook. Het is ook één van de vlotste android toestellen die ik gehad heb (ook dankzij de 90hz).

Wel 1 minpuntje, het scherm flikkert soms bij het openen van sommige apps. Ze hebben het al kunnen verbeteren door middel van updates maar het is nog niet volledig verdwenen.
Daar heb ik zelf nog niets van gemerkt. Soms doet ie bij mij ook wel eens gek, maar dat heb je bij elke smartphone/tablet/pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Hebben jullie dat ook dat Waze niet goed werkt in Android auto? Ik dacht dat het aan OnePlus lag, maar de pixel heeft het ook. Wanneer je een bestemming selecteert doet hij vaak niets. Rechtstreeks via Waze geen problemen.

• spencer_830
Ik heb op dit forum nog niemand horen klagen over de bouwkwaliteit van de Pixel 4.
Wat is jullie ervaring mbt beschadigingen en krasjes ?
Gebruiken jullie wel of geen screenprotector/case en denk je dat dit absoluut nodig is ?

• Swurgin
Haha, grappig. Ik sta nu net in de startblokken om de Google fabric case te halen.
Die heb ik voor al mijn Pixels gehad en bevalt onwijs goed (hoop nu ook weer)

Maar ik wissel wel altijd. Dan een tijdje de case erom. Dan weer een tijdje geen case.
Zonder case voelt voor mij gewoon altijd wel het lekkerst en vind ik het mooist. Maar toch na het werk oid gaat de case erom. Voelt weer net wat veiliger.

Krassen maak ik me niet zo druk om ... tenminste, als ze maar niet op de display komen.
Een telefoon mag er best 'geleefd' uit zien vind ik. Of je moet hem weer een keer willen verkopen. Wat ik nooit doe. Met uitzondering van mijn vorige phone, de Oneplus 7T Pro.

EDIT: Oh ja. Bouwkwaliteit zit dacht ik wel goed. Voelt iig lekker premium aan. (Ik heb de zwarte trouwens, met glossy achterkant)
Ik gebruik nooit screenprotectors.

[ Voor 11% gewijzigd door Swurgin op 20-02-2020 14:08 ]

• Swurgin
JLius schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:44:
[...]

Ja, ik snap al die negatieve reviews ook niet. Terwijl OnePlus altijd wordt opgehemeld. Ik kom van een OnePlus 6 en de p4x is beter in elk opzicht (ja, ook qua batterij).
Ik ook niet. Al moet ik zeggen, ik heb toch ook een paar neutrale / positieve reviews gezien.
En een paar nieuwe reviews (die '... few months later... ' en '... is the P4XL still worth it .. ' reviews) die ook positief waren.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Krasjes? Geen. Nu een paar maanden in gebruik, en ik ben niet super voorzichtig. Hij is een paar keer gevallen, niks aan de hand. Ik heb wel een simpele Spigen case er omheen.

Accu valt mij ook reuze mee. Vanmorgen opgeladen tot 80% (ivm battery wear), zit nog steeds op 60+%.

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:50
Heb hem ook in gebruik vanaf eind oktober vorig jaar. Ik gebruik een spigen case en een screenprotector. Ben tot op heden te spreken over de kwaliteit. Voelt wat mij betreft degelijker dan een Samsung. Heb hiervoor altijd een Galaxy vlaggenschip gehad (S1/S3/S5/S7) en bij deze telefoons circa 5x mijn scherm moeten laten vervangen. Inmiddels ook de Pixel 4 al een aantal keer laten stuiteren zonder krasjes of schade tot op heden. Behalve de hardware spreekt mij verder de software enorm aan. Zoals sommige al beschreven de ultieme Android ervaring. Zeker in vergelijking met de bv bovengenoemde oudere modellen van Samsung een verademing om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 23:24
Goedenavond,

Huidig maak ik gebruik van een iPhone XS Max, watch en airpods. De telefoon werkt prima, maar toch is IOS niet voor mij geschikt.

Als ik kijk naar wat ik zoek in een telefoon kom ik bij de Google Pixel 4 XL het beste uit. Dit o.a. door stock android, timely updates, draadloos opladen, goede camera voor foto's etc. OnePlus keek ik ook naar uit, maar vanwege geen draadloos opladen achterwegen gelaten.

De telefoon heb ik mijn handen gehad en gebruikt, sterker nog het was mijn favoriet android telefoon die ik gebruikt had. In de tijd dat ik hem tijdelijk had kwam ik echter tegen een probleem aan, dat wellicht in de latere updates is verholpen vandaar deze vraag.

Wanneer ik met de camera van de telefoon een video maakt onder een LED lamp neemt de camera dit niet juist op. Je ziet heel snel van die zwarte flikkeringen voorbij komen. Moet er wel bij zeggen, dat ik dit alleen in mijn eigen kamer hebt en ik niet met zekerheid kan aangeven of dit alleen aan mijn lamp ligt.

Hebben jullie hier in praktijk dat ook wel eens meegemaakt? Zo niet, dan zit ik er over na te denken om een Google Pixel 4 XL aan te schaffen.

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLius
GaarEnSappig schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:40:
Goedenavond,

Huidig maak ik gebruik van een iPhone XS Max, watch en airpods. De telefoon werkt prima, maar toch is IOS niet voor mij geschikt.

Als ik kijk naar wat ik zoek in een telefoon kom ik bij de Google Pixel 4 XL het beste uit. Dit o.a. door stock android, timely updates, draadloos opladen, goede camera voor foto's etc. OnePlus keek ik ook naar uit, maar vanwege geen draadloos opladen achterwegen gelaten.

De telefoon heb ik mijn handen gehad en gebruikt, sterker nog het was mijn favoriet android telefoon die ik gebruikt had. In de tijd dat ik hem tijdelijk had kwam ik echter tegen een probleem aan, dat wellicht in de latere updates is verholpen vandaar deze vraag.

Wanneer ik met de camera van de telefoon een video maakt onder een LED lamp neemt de camera dit niet juist op. Je ziet heel snel van die zwarte flikkeringen voorbij komen. Moet er wel bij zeggen, dat ik dit alleen in mijn eigen kamer hebt en ik niet met zekerheid kan aangeven of dit alleen aan mijn lamp ligt.

Hebben jullie hier in praktijk dat ook wel eens meegemaakt? Zo niet, dan zit ik er over na te denken om een Google Pixel 4 XL aan te schaffen.

Bedankt alvast!
Persoonlijk nog nooit zwarte flikkeringen gezien. Verlichting thuis is allemaal led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 23:24
JLius schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:24:
[...]

Persoonlijk nog nooit zwarte flikkeringen gezien. Verlichting thuis is allemaal led.
Dat is mooi om te horen.

Echter was ik wel even vergeten een belangrijk detail neer te zetten. Dit gebeurd alleen wanneer ik film op 60 FPS. Is dit bij u dan ook zo het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLius
GaarEnSappig schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:35:
[...]

Dat is mooi om te horen.

Echter was ik wel even vergeten een belangrijk detail neer te zetten. Dit gebeurd alleen wanneer ik film op 60 FPS. Is dit bij u dan ook zo het geval?
Bij mij staat ie op automatisch
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 4 (XL)] Levertijden en Prijzen