• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:30:
Oja. Laatst in een T-Roc 1.5 DSG R-Line gereden. Voelde aan als een licht autotje. Wel lekker pittig maar wat mij direct opviel: wat kleurt dat Discover scherm geel in vergelijking met het 'oude scherm' in mijn Golf.

Trouwens. De dames hier in huis wilde de T-Roc gelijk ruilen met mijn Golf 7. Gaat natuurlijk niet gebeuren. Geen open dak en mijn dochter moest ook bekennen. Wat is rijden met een DSG vreselijk saai. Ze zei: je hoeft alleen nog maar richting aan te geven. Gelijk heeft ze. DSG is voor luie mensen. 😉
Tja koop dan een handbak. Maar succes met de verkoop als je daar weer vanaf wilt. Iedereen wilt tegenwoordig automaat. Het rijd zoooo veel relaxter.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:45
Na mijn eerste DSG ervaring was ik direct verkocht.
Ik hoef echt geen handbak meer, flipper liever.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Tylen

Tylen

Famous schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:24:
Na mijn eerste DSG ervaring was ik direct verkocht.
Ik hoef echt geen handbak meer, flipper liever.
Idd. Veel sportiever en sneller. 👍🏻👍🏻

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:55
knakker2 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:51:
Ga denk ik kiezen tussen een T-Roc en een T-Cross.

Kom zelf van een oude Corolla van ‘95 dus neem een mega stap naar voren. In 2013 de destijds nieuwe Golf gehuurd voor een tripje Parijs en dat was zalig rijden, en sindsdien altijd een Volkswagen leuk gevonden. Zo nu en dan rij ik in een grote logge Toyota landcruiser diesel van familieleden en hierdoor op m’n gemak om aan een eigen SUV te beginnen.

Corolla weg en vanwege het erbij gekregen hebben van een kleintje dus de keuze gemaakt voor beetje meer ruimte en gemak zoals het kunnen wegfrommelen van een kinderwagen achterin (dat moet toch lukken denk ik) en daarbij nog wat ruimte overhebben voor ander gebeuren in geval van (dag)tripjes door NL heen te slenteren.

Als je niet al te veel waarde hecht aan pit, aan enorme luxe (mede omdat ik van een ‘95
Corolla af kom en alle huidige auto’s al luxe vind), of aan al die poespas aan opties, of aan het plastic interieur etc, dan is de T-Cross met z’n enkele duizenden euro’s goedkoper toch een prima optie? Of is die Roc in alle opzichten toch beter? Ik heb al in beide gezeten (nog niet gereden) en probeer een reden te vinden waarom toch wél de Roc of juist niet. Moeten kiezen is wdb echt een verschrikkelijke bezigheid :’)
Als jij de T-Cross voldoende vind voor het prijsverschil dan is het toch prima? Je zult altijd een overtreffende trap houden maar moet ergens je eigen persoonlijke (investerings)grens trekken, dat kan niemand anders voor je doen. De T-Cross is eigenlijk een Polo op hoge wielen en de T-Roc is de Golf variant. Aan jou of je dat extra comfort/ruimte/prijsverschil wil rechtvaardigen of niet.

• Famous
Tylen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Idd. Veel sportiever en sneller. 👍🏻👍🏻
Eensch, zelfs in een 1.0 rijdt het nog goed.
Al hoef je dan niet sportief te rijden :+
Scrtz schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Als jij de T-Cross voldoende vind voor het prijsverschil dan is het toch prima? Je zult altijd een overtreffende trap houden maar moet ergens je eigen persoonlijke (investerings)grens trekken, dat kan niemand anders voor je doen. De T-Cross is eigenlijk een Polo op hoge wielen en de T-Roc is de Golf variant. Aan jou of je dat extra comfort/ruimte/prijsverschil wil rechtvaardigen of niet.
Zat twee weken terug te kijken voor een T-Roc R met net de kop eraf maar nog aardig wat plastic voor de prijs.
Via Duitsland kwam er nog zon 12k BPM bij dus ook niet heel interessant.

T-Cross vind ik qua model niet geslaagd maar dat is smaak :)

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:32
Het blijf altijd een kwestie van smaak en wens, voor iedereen anders.
Het stukje deskundigheid en kennis waarmee je bepaalt of iets het waard is moet je met een hengel ergens vandaag vissen als je het zelf niet weet; familie/bekenden, of internet. Blindelings achter verkopers met de verkooppraatjes aan lopen kan natuurlijk ook.

Als je van iets goeds (25 jaar zonder problemen Corolla) maar gewoonweg te oud en te beperkt vanwege de familie situatie afkomt is alles mooi, dat maakt het lastig én gemakkelijk tegelijkertijd. Een Fiat Panda '21 ziet er van binnen al leuk uit :+
Als de kinderwagen gemakkelijk in een Polo zou passen zou ik dat net zo goed ook kunnen overwegen :) Er blijf alleen nét iets minder ruimte over dan bij een SUV.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:06

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tylen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Tja koop dan een handbak. Maar succes met de verkoop als je daar weer vanaf wilt. Iedereen wilt tegenwoordig automaat. Het rijd zoooo veel relaxter.
Relaxter, of gewoon lui? Ik heb jarenlang in een automaat gereden. Ideaal als je de meeste tijd in de file staat maar ik vind het saai. En met sportief rijden heeft het helemaal niks te maken. Sportief is elke dag hardlopen, naar de sportschool gaan. Je levert een inspanning. Sportief kan ook zijn als je met voetballen 10-0 voorstaat en de tegenstander ook een doelpunt gunt. Maar de (A)CC op 130 km p/u instellen en dan bij 20 km p/u op 'resume' drukken heeft niks met sportief te maken. En dan die flippers op het stuur gebruiken omdat je toevallig heel bedreven bent in het gebruik van een computermuis. Kom op zeg, hou je grootmoeder voor de gek. Mij in ieder geval niet.

PS. Toch hou ik van jullie hoor. ❤️ 😂

Ik vind de T-Roc helemaal geen mooie auto. De T-Cross kon wel eens de opvolger worden van mijn Golf 7. Maar die is niet verkrijgbaar met open dak. Dus, wellicht de ID-3.

Me.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:28
Famous schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

[...]
Ook een DQ200? Zou toch eerder een handbak prefereren.

• Famous
Untouchablezz20 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:14:
[...]

Ook een DQ200? Zou toch eerder een handbak prefereren.
Dat was een DQ200 ja.
Zou die zelf niet snel kiezen maar het reedt wel gewoon goed. Was een leenauto van de dealer dus dan is het prima :p

@GerCor Je bent gewoon een heel stuk sneller met een dubbele koppeling en het kan meer NM aan zonder te slippen.
Dan heb je nog andere voordelen zoals launchcontrol. Ja, ik weet dat jij dat nooit zal gebruiken.

Ik vind het met lui niks te maken hebben, beetje raar verwoord.

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17:45
Dsg is nou eenmaal minder moeite dan handbak, dus lui/luxe. Voordeel van dsg is dat het gewoon sneller is dan handbak. Heb 190pk in mn 1.4, maar zo snel kan ik onmogelijk schakelen dat ik het bijhoudt

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk (stage1+: 190pk/340nm) | Samsung Galaxy S20 5G | PC | PSN: Gi0vanni2903 |

• Famous
Dan kan je wel door blijven gaan, als je auto rijdt ben je lui want je kan fietsen.
Als je fiets ben je lui want je kan lopen :+

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

[...]

Zat twee weken terug te kijken voor een T-Roc R met net de kop eraf maar nog aardig wat plastic voor de prijs.
Via Duitsland kwam er nog zon 12k BPM bij dus ook niet heel interessant.

T-Cross vind ik qua model niet geslaagd maar dat is smaak :)
sequentiële handbak for the win. Het extra geluid in de wagen moet je wel voor lief nemen.

Heb ook automaat in men bmw, vind er zelf weinig aan... :O

Btw de flippers / automaat kan ik mee leven, ik wil gewoon koppelingspedaal

[Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 29-08-2021 17:37]

• Famous
SadisticPanda schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

sequentiële handbak for the win. Het extra geluid in de wagen moet je wel voor lief nemen.

Heb ook automaat in men bmw, vind er zelf weinig aan... :O

Btw de flippers / automaat kan ik mee leven, ik wil gewoon koppelingspedaal
Leuk voor de race rig maar beetje dure ombouw Lijkt mij :p

Verder tja, laten we het persoonlijke voorkeur houden maar lui blijft raar verwoord. B)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:16:
Dan kan je wel door blijven gaan, als je auto rijdt ben je lui want je kan fietsen.
Als je fiets ben je lui want je kan lopen :+
Lui in de zin van saai. Slaapverwekkend. Eigenlijk net zoiets als 100 max op de snelweg en dan van Hoogeveen naar Groningen. Veel saaier bestaat nauwelijks. Ik schakel vaak van 4 naar 6 en dan denk ik: waarom heb ik eigenlijk een 5e versnelling? Een rotonde neem je, zoals geleerd, in de 2e versnelling. Maar soms kan het ook in de 3e. Als je op voor jou onbekende wegen rijdt, neem een heuvelachtig gebied bij Nijmegen, en je hebt daar bochten die je moeilijk kunt inschatten dan ben je in ieder geval bezig met autorijden. Welke versnelling neem ik? Bij een DSG is het gaspedaal intrappen of (bij)remmen.

Me.

• Famous
Er is inderdaad geen manuele stand.

Oh wacht.. :+

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:05:
[...]

Lui in de zin van saai. Slaapverwekkend. Eigenlijk net zoiets als 100 max op de snelweg en dan van Hoogeveen naar Groningen. Veel saaier bestaat nauwelijks. Ik schakel vaak van 4 naar 6 en dan denk ik: waarom heb ik eigenlijk een 5e versnelling? Een rotonde neem je, zoals geleerd, in de 2e versnelling. Maar soms kan het ook in de 3e. Als je op voor jou onbekende wegen rijdt, neem een heuvelachtig gebied bij Nijmegen, en je hebt daar bochten die je moeilijk kunt inschatten dan ben je in ieder geval bezig met autorijden. Welke versnelling neem ik? Bij een DSG is het gaspedaal intrappen of (bij)remmen.
6??? Wat een luiaard ben jij. Ik flipper lekker door tot en met 8 ;). Wie is hier nu de luiaard.

Hou ik wel van jou hoor 😘

• giovanni2903
er zullen altijd 2 kampen blijven over dit onderwerp hahah
feit blijft dat dsg het werk voor jou overneemt en dus "saaier" is

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk (stage1+: 190pk/340nm) | Samsung Galaxy S20 5G | PC | PSN: Gi0vanni2903 |

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
giovanni2903 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:26:
Dat denk ik ook wel ja.

Ben wel benieuwd hoe de dsg rijders met de bak omgaan? Gewoon in D of S en dan er niet meer naar omkijken, of zijn er daadwerkelijk mensen die dagelijks flipperen?

Ikzelf heb manual slechts een paar keer gebruikt toen ik de auto net had opgehaald, nu staat ie eigenlijk altijd in S.
Ohja, en ik heb het heel ff gebruikt toen ik de flippers had vervangen voor aluminium pads, wat overigens prima werkt.

• Famous
Shanquish schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Dat denk ik ook wel ja.

Ben wel benieuwd hoe de dsg rijders met de bak omgaan? Gewoon in D of S en dan er niet meer naar omkijken, of zijn er daadwerkelijk mensen die dagelijks flipperen?

Ikzelf heb manual slechts een paar keer gebruikt toen ik de auto net had opgehaald, nu staat ie eigenlijk altijd in S.
Ohja, en ik heb het heel ff gebruikt toen ik de flippers had vervangen voor aluminium pads, wat overigens prima werkt.
Niet flipperen maar rij wel vaak “op” de pook.
Ondanks ik het bij VAG onlogisch vind.

Als je gas geeft en op moet schakelen verwacht je dat je naar beneden moet, je moet echter omhoog.
Rem je af, gaat de auto naar voren maar om terug te schakelen moet je naar achteren.

Flipperen doe ik wel als ik un petite te hard rij.
De S stand rij ik nooit, te zenuwachtig.

• Famous
Ik koppel niet met de voet maar schakel wel vaak zelf.
Gezien het feit dat het een stuk sneller gaat vind ik het dus niet saai.

Maar mensen die graag het linker been willen gebruiken denken daar anders over ja :p

• giovanni2903
Famous schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 00:01:
[...]

Ik koppel niet met de voet maar schakel wel vaak zelf.
Gezien het feit dat het een stuk sneller gaat vind ik het dus niet saai.

Maar mensen die graag het linker been willen gebruiken denken daar anders over ja :p
mijn volgende auto word 100% een gti met dsg hoor _/-\o_

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:17
Famous schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:55:
[...]

Als je gas geeft en op moet schakelen verwacht je dat je naar beneden moet, je moet echter omhoog.
Rem je af, gaat de auto naar voren maar om terug te schakelen moet je naar achteren.

Ik heb eens een paar kilometer proberen te rijden, manueel op de flippertjes. Maar dat is bijna niet te doen joh :N

Als ik een klein beetje moet versnellen wil ik de pook nog wel eens in de S zetten. Voor de rest is die S inderdaad veel te zenuwachtig. Ik heb een individuele sportstand gemaakt waarbij alles in sport gaat, behalve de DSG. Flippertje gebruik ik alleen om terug te schakelen als ik iets meer moet versnellen om nog ergens voor te kunnen komen ofzo.

• Tylen

Tylen

Famous schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:55:
[...]

Haha zo precies rij ik ook 😅
Dat is geen feit. (En ik heb geen dsg).

• ButcherJF
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:44
Ik ben van plan om langs een TVS-vestiging alias DSG-dokter te gaan. De fabrieksgarantie loopt over een maand of 2 af en ik wil de bak laten controleren en evt. wat aanpassen.
De hoofdvestiging zit in Varsseveld, ruim 2 uur rijden voor me. In het noorden zijn kennelijk ook dealers, maar ik vraag me af of ik daar dezelfde service/kwaliteit krijg. Iemand ervaring?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-09 00:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

S gebruik ik wel eens als ik hier op de Veluwe een beste bult op moet en de DSG denkt dat dat best kan met 1200 toeren...

Verder moet de daily gewoon comfortabel en relaxt zijn door de weeks, dus DSG. Sportief rijden doe ik wel in het weekend en met andere auto.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-09 03:16
Voor dagelijks gebruik, DSG. Voor het echte gooi en smijtwerk, in een ,,hot hatch", zeker een handbak. Veel meer feeling en beleving vind ik persoonlijk. :)

[Voor 10% gewijzigd door Vissa66 op 30-08-2021 12:38]

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

In mijn zoektocht naar een Tiguan viel mij vandaag op dat er in de grill een verschil zit

eentje met 3 chromen (plastic) strepen, en met 2

Kan iemand mij het verschil uitleggen? Ik heb het idee dat het niet ligt aan de uitvoering comfortline of highline

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:26
Lijkt er wel op? Onderste lijkt een highline, ook vanwege de koplampen. De bovenste heeft halogeen, welke mij doet denken aan trend- of comfortline.

• Scrtz
Shanquish schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Dat denk ik ook wel ja.

Rij je altijd in de S ja? Ik vind dat ie dan vaker zo achterlijk lang het toerental vast blijft houden, tot wel 10-20 sec terwijl je op dezelfde snelheid blijft hangen en dus helemaal niet meer bezig bent met sportief rijden.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Voor die Tiguan AD/BW Gril: Ligt eraan welk type koplamp je af-fabriek bestelt (en de halogeen lampen worden zelfs in een Highline / R-Line standaard gemonteerd).

Halogeen en LED hebben alléén de bovenste en onderste 'Chrome-Strip', met LED Plus komt de middelste "Chrome-Strip" er in.

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 30-08-2021 13:43]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• TranceSetter
  • Laatst online: 15:26
Will_M schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:39:
Voor die Tiguan AD/BW Gril: Ligt eraan welk type koplamp je af-fabriek bestelt (en de halogeen lampen worden zelfs in een Highline / R-Line standaard gemonteerd).

Halogeen en LED hebben alléén de bovenste en onderste 'Chrome-Strip', met LED Plus komt de middelste "Chrome-Strip" er in.
Weer wat geleerd :)

• mydoom
  • Laatst online: 17-09 13:01

mydoom

omnomnom

Sinds April ben ik trotse bezitter van een Golf 8 - Style 1.5 TSI.
Ik heb de sinds het begin last van GPS drifting en ook dat mn telefoon niet direct verbinding maakt met mn auto (dit kan ik oplossen door mn Deur open en dicht te doen :+ )

Ben nu 3 keer bij de dealer geweest die mn auto meedere keren geupdate hebben (door problemen met het aanmelden met mn Volkswagen account). Maar de GPS drifting blijft bestaan. 7 september mag hij er weer naar toe voor onderzoek.

Heeft iemand ook ervaring met GPS drifting?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Will_M schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:39:

Dank voor de heldere uitleg d:)b

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

mydoom schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:53:
Ik heb de sinds het begin last van GPS drifting en ook dat mn telefoon niet direct verbinding maakt met mn auto (dit kan ik oplossen door mn Deur open en dicht te doen :+ )

Ben nu 3 keer bij de dealer geweest die mn auto meedere keren geupdate hebben (door problemen met het aanmelden met mn Volkswagen account). Maar de GPS drifting blijft bestaan. 7 september mag hij er weer naar toe voor onderzoek.

Ik heb net GPS drifting in Google gegooid, want ik had eigenlijk geen idee wat je bedoelde. Krijg ik een hele zwik Pokemon Go results. Dat is vast niet wat je zoekt?

• iBugged
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16:59
Ik gok dat ermee bedoeld wordt dat je GPS locatie constant heen en weer gaat, in Pokemon Go resulteert dat er in dat je sommige plekken kan bereiken die je anders niet zou bereiken met je precieze locatie. Bij navigatie is dat natuurlijk irritant want die kan daardoor geen (nauwkeurige) instructies meer geven omdat 'ie iedere seconde in een andere straat staat volgens die GPS

• Shanquish
  • Niet online
Scrtz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Rij je altijd in de S ja? Ik vind dat ie dan vaker zo achterlijk lang het toerental vast blijft houden, tot wel 10-20 sec terwijl je op dezelfde snelheid blijft hangen en dus helemaal niet meer bezig bent met sportief rijden.
ja, dat doet die bij mij ook wel eens, maar gelukkig geen10 a 20 seconden hoor, hooguit 5
en dan geef ik 'm een tikkie naar de + met de flippers, dan houdt het onmiddellijk op.

• Scrtz

Nee zelf geen last van (8 GTE), moet wel bekennen dat ik meestal gebruik maak van Carplay. Maar de keren dat ik de ingebouwde navi heb gebruikt werkte het goed.
Shanquish schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:27:
[...]

ja, dat doet die bij mij ook wel eens, maar gelukkig geen10 a 20 seconden hoor, hooguit 5
en dan geef ik 'm een tikkie naar de + met de flippers, dan houdt het onmiddellijk op.
Ja overdreef wat idd, maar afentoe blijft ie dan zo'n 5 sec onnodig hangen. Meestal is het S stand als ik zin heb om te scheuren, verder D stand. Wel altijd rijprofiel alles op Sport stand staan behalve de DSG dan.

[Voor 24% gewijzigd door Scrtz op 30-08-2021 16:28]

• Famous
Dennisdn schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 06:57:
[...]

Ik heb eens een paar kilometer proberen te rijden, manueel op de flippertjes. Maar dat is bijna niet te doen joh :N

Als ik een klein beetje moet versnellen wil ik de pook nog wel eens in de S zetten. Voor de rest is die S inderdaad veel te zenuwachtig. Ik heb een individuele sportstand gemaakt waarbij alles in sport gaat, behalve de DSG. Flippertje gebruik ik alleen om terug te schakelen als ik iets meer moet versnellen om nog ergens voor te kunnen komen ofzo.
Je “moet” de pook gewoon naar rechts doen en dan met de pook zelf schakelen ipv de flippers.
Even het juiste toeren getal vinden wanneer je bij je max koppel blijft en gaan!

Hier is dat 5.500 toeren, in de D trekt die hem tot ruim over de 6.000 en dit verschil is echt groot met 0-100 en 1/4 mile tijden.
Vissa66 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:37:
Voor dagelijks gebruik, DSG. Voor het echte gooi en smijtwerk, in een ,,hot hatch", zeker een handbak. Veel meer feeling en beleving vind ik persoonlijk. :)
Als ik een ander tegen kom of gewoon in Duitsland rij ben ik erg blij met de DSG.

Response is bijna instant en de beleving is beetje “racey” dus wel top eigenlijk :+

Liefst een PDK bak maar daar moet Famous nog even voor door sparen :o

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter

Ik had met m'n MY15 Golf VII / Discover-Pro MIB-1vanaf het begin last van dat fenomeen en dat gebeurde destijds alléén bij buitentemperaturen onder de 15 graden celsius gedurende het eerste kwartier rijden. Ze zijn toen begonnen met het vervangen van de GPS antenne (zwart vinnetje op het dak), een paar weken later hebben ze de kabel vanuit de Discover-Pro náár dat antennetje vervangen....

Twee maanden later hebben ze er alsnog een nieuwe Discover-Pro (MIB-1) Unit in gehangen waarna het probleem pas verholpen was.

• mydoom
  • Laatst online: 17-09 13:01

mydoom

omnomnom

iBugged schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:20:
Ik gok dat ermee bedoeld wordt dat je GPS locatie constant heen en weer gaat, in Pokemon Go resulteert dat er in dat je sommige plekken kan bereiken die je anders niet zou bereiken met je precieze locatie. Bij navigatie is dat natuurlijk irritant want die kan daardoor geen (nauwkeurige) instructies meer geven omdat 'ie iedere seconde in een andere straat staat volgens die GPS
Mn GPS geeft bijna nooit de juiste lokatie aan. Voorbeeld, ik ben in Haarlem en mn auto denkt dat hij in Volendam of nog erger in het IJselmeer of Noordzee zit.

Soms springt hij terug en doet hij het voor een dag en, dan kan je hem langzaam weer zien verspringen en of achterlopen.

• Dennisdn
mydoom schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Mn GPS geeft bijna nooit de juiste lokatie aan. Voorbeeld, ik ben in Haarlem en mn auto denkt dat hij in Volendam of nog erger in het IJselmeer of Noordzee zit.

Soms springt hij terug en doet hij het voor een dag en, dan kan je hem langzaam weer zien verspringen en of achterlopen.
Nooit aan gedacht om hem bij de dealer neer te zetten onder het mom van "doet niet, repareer maar"?

• Fedde
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:22
Ik rij eigenlijk altijd in de S Stand, tenzij ik lange stukken 70-80 rij, dan zet ik 'm in D omdat hij hem anders in z'n 4 laat staan. Soms blijft hij rond de 50 inderdaad te lang in de 2 hangen, dan tik ik 'm met de flipper handmatig omhoog, werkt prima.

Ik vind de D stand wat te loom en vind het wel lekker dat hij in de S wat agressiever op de motor afremt. Ook met koude motor vind ik op een of andere manier hem in de S stand minder schokkerig rond de 20-30 dan de D stand.

Overigens schakelt ook de S stand automatisch sneller op als je op de ACC rijdt.

Edit: Ik rij overigens een Polo AW GTI.

[Voor 3% gewijzigd door Fedde op 31-08-2021 07:50]

• jaspov
  • Laatst online: 08:12
Inmiddels de velours automat kunnen vergelijken met de optimat. Wat vergelijkende fotos gemaakt voor als iemand later voor dezelfde keus staat.

Zoals al gemeld heeft de optimat een hakstuk. Verder heeft optimat bij de bestuurder een Golf logo. Het grootste verschil is echter dat de 4 optimatten een soort kuipjes zijn met een hoge opstaande rand. Die rand zit op alle vier de matten. Ik denk dat ze dat bedoelen met het "3D effect". De optimat is ook aan de onderkant van hard plastic met spikes, hij kan zo op zijn zijkant staan. Beetje overdreven maar het zijn een soort bakjes met velours aan de bovenkant zeg maar.

Lastig goed te meten maar het velours op de optimat voelt dunner. Komt wellicht door de harde achterkant. Qua stof ziet het velours er verder hetzelfde uit.

Optimat links, velours rechts.

• Famous
Wel fijn!
minder kruimels, bladeren, etc onder de mat dus.

Al heeft “mijn” wasstraat tegenwoordig een interieurstraat en die doen verdomd goed werk!

• Famous
Fedde schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:47:

Edit: Ik rij overigens een Polo AW GTI.
Uuhhh, foto? >:)

• Fedde
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:22
Haha, helaas geen 275pk zoals jij hebt, maar verder volgens mij wel redelijk gelijke specs:

AW GTI DSG '18, Pre OPF. Alles erop en eraan behalve inklapbare spiegels.

• Famous
Fedde schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:50:
Haha, helaas geen 275pk zoals jij hebt, maar verder volgens mij wel redelijk gelijke specs:

[Afbeelding]

AW GTI DSG '18, Pre OPF. Alles erop en eraan behalve inklapbare spiegels.
Ik heb opf dus daar heb je ‘’mazzel” mee!

Mooie wagen, hier mis ik alleen nog de achteruitrij camera maar daar ben ik met @Antera mee bezig :)

• giovanni2903
jaspov schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:08:
Inmiddels de velours automat kunnen vergelijken met de optimat. Wat vergelijkende fotos gemaakt voor als iemand later voor dezelfde keus staat.

Zoals al gemeld heeft de optimat een hakstuk. Verder heeft optimat bij de bestuurder een Golf logo. Het grootste verschil is echter dat de 4 optimatten een soort kuipjes zijn met een hoge opstaande rand. Die rand zit op alle vier de matten. Ik denk dat ze dat bedoelen met het "3D effect". De optimat is ook aan de onderkant van hard plastic met spikes, hij kan zo op zijn zijkant staan. Beetje overdreven maar het zijn een soort bakjes met velours aan de bovenkant zeg maar.

Lastig goed te meten maar het velours op de optimat voelt dunner. Komt wellicht door de harde achterkant. Qua stof ziet het velours er verder hetzelfde uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
goed om te weten, gewoon in de originele volkswagen shop te koop?

• jaspov
  • Laatst online: 08:12
giovanni2903 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:31:
[...]

goed om te weten, gewoon in de originele volkswagen shop te koop?
Ja klopt. In dit geval online.

• hotymoty
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-09 12:49
De volgende vraag over de stoelen komt uit de situatie dat ik nu met mijn Polo Comfortline uit 2018 na 45 a 60 min echt last krijg van onderrug. Ik rijd best wel grote afstanden en dat is wel echt heel vervelend.

De vraag: Hebben anderen dit ook?

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:19

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Slasher schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:24:
In mijn zoektocht naar een Tiguan viel mij vandaag op dat er in de grill een verschil zit

eentje met 3 chromen (plastic) strepen, en met 2

Kan iemand mij het verschil uitleggen? Ik heb het idee dat het niet ligt aan de uitvoering comfortline of highline

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb op mn Tiguan expres de Led Plus optie genomen, ook vanwege de andere verlichting maar ook zeker vanwege de middelste lamel in Chroom uitgevoerd, zoals in mn optie lijstje heb staan.
Koplampverlichting Led Plus
(PXE)
- Dynamische grootlichtassistent (Dynamic light assist)
- Ledkoplampen voor dimlicht, grootlicht inclusief leddagrijverlichting
- Dynamische lichthoogteregeling met Dynamische bochtenverlichting
- Auto rijdt permanent met grootlicht aan (vanaf 65 km/h)
- Camera stuurt automatisch de lichtbundel bij
- Middelste lamel van grille ook in chroom uitgevoerd

www.youtube.com/DerOllie

• Xrypta
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 17:10
hotymoty schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:30:
De volgende vraag over de stoelen komt uit de situatie dat ik nu met mijn Polo Comfortline uit 2018 na 45 a 60 min echt last krijg van onderrug. Ik rijd best wel grote afstanden en dat is wel echt heel vervelend.

Heb er meer mensen over horen klagen, de highline heeft volgens mij de betere stoelen met lendensteun.

3960wp SE

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Vissa66 Heb je de Pretoria's al gemonteerd?

Zelf zou ik dat nooit doen. Horen bij een 'R' Golf 7 en ik vind de velgen die worden geleverd op de GTI Golf 7,5 er juist prima bij passen. Moderner.

Maar ik vind de Pretoria wel de allermooiste velg voor een Golf 7.

Me.

• Vissa66
GerCor schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:39:
@Vissa66 Heb je de Pretoria's al gemonteerd?

Zelf zou ik dat nooit doen. Horen bij een 'R' Golf 7 en ik vind de velgen die worden geleverd op de GTI Golf 7,5 er juist prima bij passen. Moderner.

Maar ik vind de Pretoria wel de allermooiste velg voor een Golf 7.
Ik heb toch besloten de Reifnitz te houden! :)

• Scrtz
jaspov schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goede info dit! Op de foto's online leek die optimat gewoon een 'normale' mat met enkel het hakstuk maar in de praktijk dus helemaal meegevormd. Imiteert eigenlijk de vorm van geen mat in je auto hebben zegmaar, niet verkeerd. Ben benieuwd welke mat het het langste volhoudt. Sinds ik nette schoentjes aan moet voor mijn werk zie ik die matten hard slijten.. Daar heb je met enkel Nike's geen last van :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
hotymoty schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:30:

Tip van Flip: Als je ooit weer een nieuwe VAG (basis) auto gaat bestellen, zorg er dan voor dat je de stoelen een upgrade naar tenminste 'ERGO-ACTIVE' geeft óf kies een model / uitvoering waarbij er in de basis al stoelen met een instelbare lendensteun + verlengde zitting gemonteerd zijn.

Ook in een 'kale' basis Audi A3/A4 zitten K*T stoelen, bijvoorbeeld.

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 01-09-2021 16:30]

• hotymoty
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-09 12:49
Jaa. Ik baal ook enorm dat mijn Polo de standaardstoelen heeft. Ik dacht dat bij zo’n “dure” en luxe auto wel goede stoelen had. Grote fout van mijn kant…

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
hotymoty schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:47:
Jaa. Ik baal ook enorm dat mijn Polo de standaardstoelen heeft. Ik dacht dat bij zo’n “dure” en luxe auto wel goede stoelen had. Grote fout van mijn kant…
Ik zou het eerder een 'grove fout' van een verkoper willen noemen. Als jij aangegeven hebt dat je de auto voor dagelijks woon/werk gebruik in gaat zetten en dus niet voor het dagelijkse rondje naar de lokale supermarkt dan had er bij hem ook een belletje moeten gaan rinkelen.

Als je de auto in de zakelijke lease (via je werkgever) hebt: Maak eens een afspraak met de Arbo/Bedrijfs-Arts.... Vaak is er dan ineens héél véél te regelen qua leasecontract / omruil van auto / aanpassing van auto.

Jouw werkgever zit er waarschijnlijk niet op te wachten dat jij 'ziek' thuis komt te zitten met lichamelijke klachten vanwege een bedrijfsmiddel.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Vissa66 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:51:
[...]

Ik heb toch besloten de Reifnitz te houden! :)
Verstandig. Niet alleen om wat ik al schreef, want dat is mijn mening, maar ze zijn ook flink duurder dan de Pretoria's.

Me.

• Famous
GerCor schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:09:
[...]

Verstandig. Niet alleen om wat ik al schreef, want dat is mijn mening, maar ze zijn ook flink duurder dan de Pretoria's.
Maar wat jij schreef was krom gezien jij een Golf 6 R uitlaat onder de Golf 7 hebt :p

• Vissa66
GerCor schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:09:
[...]

Pretoria's zijn ook heel erg mooi en staan dik, maar zo'n beetje alle Golfjes rijden met die velgen rond, of met OZ's. De Reifnitz zijn tot nu toe alleen geleverd voor de TCR en ik vind ze er ook wel prima onder staan.

Nog een weekje wachten denk ik en dan komt de big brake kit, kan ik de velgen flink vullen. :) :9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
* Will_M is nog steeds blij met z'n " 20" Suzaka Black" wieltjes.... Zie je ámper in het wild :P

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:41:
[...]

Nog een weekje wachten denk ik en dan komt de big brake kit, kan ik de velgen flink vullen. :) :9
Dat blijft pron O+

• giovanni2903
onder gti past bijna elke velg, reifnitz horen onder tcr en pretoria idd onder een r.
gti met santiago of deze vind ik bijv ook wel staan

denk dat austin wel de lelijkste velgen zijn van een gti en cadiz ziet er ook niet uit

[Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 01-09-2021 20:17]

• Famous
giovanni2903 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:16:
onder gti past bijna elke velg, reifnitz horen onder tcr en pretoria idd onder een r.
gti met santiago of deze vind ik bijv ook wel staan
[Afbeelding]

denk dat austin wel de lelijkste velgen zijn van een gti en cadiz ziet er ook niet uit
Vind mijn Brescias niet super, rijdend wel maar stilstaand niet.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:25:
[...]

Maar wat jij schreef was krom gezien jij een Golf 6 R uitlaat onder de Golf 7 hebt :p
Koop jij nou maar eens een keer dynamische naafkappen. Daarna mag je iets zeggen over mijn OEM uitlaat. Met je volumeknopje.... 😉😂

Me.

• Famous
GerCor schreef op donderdag 2 september 2021 @ 01:56:
[...]

Koop jij nou maar eens een keer dynamische naafkappen. Daarna mag je iets zeggen over mijn OEM uitlaat. Met je volumeknopje.... 😉😂
Mag?
Wist niet dat we in Noord Korea zaten 8)7

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:53:
[...]

Mag?
Wist niet dat we in Noord Korea zaten 8)7
Staan toch knipoogjes kerel. Ik ben altijd luchtig hoor.

Hier, speciaal voor jou :(:) *;

[Voor 7% gewijzigd door GerCor op 02-09-2021 16:37]

Me.

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:29
Ik vind het maar ingewikkeld om een goed antwoord te vinden dus daarom probeer ik het hier. Ik heb een Passat uit 2018 gekocht (comfortline). Daarin zit deze navigatie (met 2 fysieke kloppen in het midden):

https://www.cartronic.nl/...passat-b8-discover-media/

Er zit ook een optie in voor de app (android auto als het goed is). Echter, volgens mij moet je iets activeren / kopen ofzo? Kan iemand mij een duwtje de goede richting op zoeken? Hij komt uit duitsland en de handleiding is dus Duits (en die is niet heel erg best :P).

• Famous
ID-College schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:40:
Ik vind het maar ingewikkeld om een goed antwoord te vinden dus daarom probeer ik het hier. Ik heb een Passat uit 2018 gekocht (comfortline). Daarin zit deze navigatie (met 2 fysieke kloppen in het midden):

https://www.cartronic.nl/...passat-b8-discover-media/

Er zit ook een optie in voor de app (android auto als het goed is). Echter, volgens mij moet je iets activeren / kopen ofzo? Kan iemand mij een duwtje de goede richting op zoeken? Hij komt uit duitsland en de handleiding is dus Duits (en die is niet heel erg best :P).
@Antera is de man.

• ButcherJF
ButcherJF schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:07:
Ik ben van plan om langs een TVS-vestiging alias DSG-dokter te gaan. De fabrieksgarantie loopt over een maand of 2 af en ik wil de bak laten controleren en evt. wat aanpassen.
De hoofdvestiging zit in Varsseveld, ruim 2 uur rijden voor me. In het noorden zijn kennelijk ook dealers, maar ik vraag me af of ik daar dezelfde service/kwaliteit krijg. Iemand ervaring?
Niemand?

• Toppe
  • Nu online
Ik wil in m’n golf 8 een achteruitrijcamera laten monteren.

VAGTechniek vraagt hier €844 voor inclusief montage (á €250) en programmeren. Vandaag de lokale garage gebeld en die gaat even uitzoeken wat het kost.

Voor VAGTechniek moet ik heen en weer dik drie uur rijden en hoop ik dat ik kan wachten tot het klaar is. Bij de garage kan ik hem neer zetten en haal ik hem op als hij klaar is.

Iemand enig idee wat een realistische prijs is? Ik snap dat een specialist iets minder kan rekenen vanwege de kennis en snelheid en dat een garage iets duurder is.

Heb geen geld maar spullen.

• ButcherJF
Ik keek dit jaar naar een Tiguan waar geen camera op zat; de verkoper vertelde me dat er voor €750,- eentje (origineel) kon worden gemonteerd.

• Famous
Toppe schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:25:

VAGTechniek vraagt hier €844 voor inclusief montage (á €250) en programmeren. Vandaag de lokale garage gebeld en die gaat even uitzoeken wat het kost.

Voor VAGTechniek moet ik heen en weer dik drie uur rijden en hoop ik dat ik kan wachten tot het klaar is. Bij de garage kan ik hem neer zetten en haal ik hem op als hij klaar is.

Iemand enig idee wat een realistische prijs is? Ik snap dat een specialist iets minder kan rekenen vanwege de kennis en snelheid en dat een garage iets duurder is.
Ook hier is @Antera de man :+

• Shanquish
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:25:

Dat is een beste smak geld zeg, poeh.

Waarom heb je die niet meteen aangevinkt bij het bestellen van de golf8, of was het een voorraadmodel?

• Toppe
  • Nu online
Shanquish schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:44:
[...]

Dat is een beste smak geld zeg, poeh.

Waarom heb je die niet meteen aangevinkt bij het bestellen van de golf8, of was het een voorraadmodel?
Import model :)

• Dennisdn
Dat zijn echt van die opties die bij het aanvinken weinig kosten. Laatst iemand gehoord die voor 1000 euro flippertjes had laten plaatsen achter het stuur. Volgens mij heb ik die voor een paar tientjes aangevinkt tijdens het bestellen.

Een maatje van mij heeft een achteruitrijcamera op Ali besteld voor 2 tientjes en die aangesloten op een Discover Media in een 2014 Polo. Dat werkte direct zonder iets te hoeven ontgrendelen of inlezen. Zelfs alle gekleurde lijntjes op beeld worden gewoon aangegeven. Voor een paar tientjes zou ik eerst die gok wagen.

[Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 07-09-2021 09:54]

• Leffunk
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:31
Niewe Passat Variant GTE samengesteld als leasewagen vis werkgever (België). Heb 13 augustus mailtje gehad van VW "welkom bij Volkswagen" en dat wagen dus besteld werd.
Vorige week nog eens gepolst bij leasemaatschappij mbt levertermijn en die zeiden dat ze tot dusver nog geen datum hebben doorgekregen.

Hoelang duurt het doorgaans tussen effectieve bestelling en het door krijgen van leveringsdatum?

En wat zijn de courante termijnen mbt dit model tegenwoordig? Hoor allerlei doem verhalen door chip tekort?

• Scrtz
Leffunk schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:14:
Niewe Passat Variant GTE samengesteld als leasewagen vis werkgever (België). Heb 13 augustus mailtje gehad van VW "welkom bij Volkswagen" en dat wagen dus besteld werd.
Vorige week nog eens gepolst bij leasemaatschappij mbt levertermijn en die zeiden dat ze tot dusver nog geen datum hebben doorgekregen.

Hoelang duurt het doorgaans tussen effectieve bestelling en het door krijgen van leveringsdatum?

En wat zijn de courante termijnen mbt dit model tegenwoordig? Hoor allerlei doem verhalen door chip tekort?
Hou rekening met lang, dat kan varieren met 6 tm 12 maanden oid.. En ook al krijg je een leveringsdatum, die kan veranderen. En de ervaring leert momenteel (helaas) dat die heel vaak verander.

• Famous

Paar maanden 8)7
Dennisdn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:51:

Een maatje van mij heeft een achteruitrijcamera op Ali besteld voor 2 tientjes en die aangesloten op een Discover Media in een 2014 Polo. Dat werkte direct zonder iets te hoeven ontgrendelen of inlezen. Zelfs alle gekleurde lijntjes op beeld worden gewoon aangegeven. Voor een paar tientjes zou ik eerst die gok wagen.
MIB1 dus?

De highline camera voor een MIB2 kan je vinden rond de 350 euro, dan nog inbouwen en coderen erbij.
En op een redelijk nieuwe auto die richting de 40k gaat heb ik toch liever OEM ;)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wij hebben zo'n camera. Ja, het is best handig, maar met de parkeersensoren en je ogen kom je ook een heel eind hoor. Ik zou die 800 euro uitgeven aan een van mijn andere hobby's, eerlijk gezegd.

• Famous
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:56:
Wij hebben zo'n camera. Ja, het is best handig, maar met de parkeersensoren en je ogen kom je ook een heel eind hoor. Ik zou die 800 euro uitgeven aan een van mijn andere hobby's, eerlijk gezegd.
Ik rij nu ±1,5 jaar zonder en 'mis' hem nog steeds eigenlijk.

Tuurlijk kan je makkelijk op de spiegels rijden, zeker in een Polo, maar als je al 8 jaar op de camera heb gereden is het toch wel fijn :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik snap het, maar 800 euro fijn?

• Famous
Ik had een andere prijs, maar ja :)
Dan is die -voglens mij- volledig full options.

@Scrtz Weet jij toevallig waar het verschil met USB poorten vandaan komt?
Ik zit in een AW telegramgroep en we kwamen erachter dat er verschil zit in het aantal poorten.

Zo heb ik er één usb onder de radio en twee achterin, de ander heeft er twee onder de radio en niets achterin.
Dacht eerst dat het met PON / Import te maken had maar dit is niet het geval.

Configureren heeft weinig zin gezien de "nieuwe" Polo op de site staat maar ook hier is niets te vinden over USB poorten. 8)7

• Mark_GAE
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 09:09

Het is momenteel een drama. Mijn bestelde VW Golf 8 is ook al 2x uitgesteld vanwege problemen met het leveren van onderdelen (chips). Het duurt en het duurt...

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:00:
[...]

Ik rij nu ±1,5 jaar zonder en 'mis' hem nog steeds eigenlijk.

Tuurlijk kan je makkelijk op de spiegels rijden, zeker in een Polo, maar als je al 8 jaar op de camera heb gereden is het toch wel fijn :)
In een sedan, akkoord, dan is het soms moeilijk te schatten en is het gokken waarje bumper zit. Maar in3/5deurs wagens nooit nodig gehad. Achterruit plus 10 cm is achterkant van je wagen, of heb je zo slecht diepte zicht.

Had camera op Tiguan, denk ik zelf nooit gebruikt, zelf aanhanger rijden deed ik gewoon zonder camera, ging stukken sneller (en ook zonder bumper te raken)

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:36:
[...]

Ik had een andere prijs, maar ja :)
Dan is die -voglens mij- volledig full options.

@Scrtz Weet jij toevallig waar het verschil met USB poorten vandaan komt?
Ik zit in een AW telegramgroep en we kwamen erachter dat er verschil zit in het aantal poorten.

Zo heb ik er één usb onder de radio en twee achterin, de ander heeft er twee onder de radio en niets achterin.
Dacht eerst dat het met PON / Import te maken had maar dit is niet het geval.

Configureren heeft weinig zin gezien de "nieuwe" Polo op de site staat maar ook hier is niets te vinden over USB poorten. 8)7
Ben zelf wat minder bekend met de personenwagens omdat ik enkel met bedrijfswagens te maken heb, maar bij de bedrijfswagens komt het wel eens voor dat er een aantal extra USB/12V aansluitingen in een of ander random pakketje vallen waardoor je er paar extra hebt. Verder is het wel consistent zeg maar, of er moet echt wat veranderd zijn met een modeljaarwisseling. Andere verklaring heb ik niet echt

• Maximus
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:15

Maximus

There is no substitute

Wij hebben recentelijk een Golf 7 uit 2016 gekocht met het Discover Media systeem gekocht. Kan twee dingen op 't internet niet vinden, misschien dat een van jullie dit weet:
  1. Wat is de maximale grootte van de SDHC kaart die in de SD-slots past?
  2. Voor het afspelen van muziek vanaf de SDHC kaart, welke mappenstructuur moet ik daar aanmaken dat deze gelezen kan worden door het DM-systeem?

Matthijs en Linde zijn lief!

• glekke55
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 21-09 16:29

Ik ben ook van België, heb wel maar een Golf GTE besteld.
Via Athlon:
17/5 - bestelbevestiging gekregen
19/5 - vermoedelijke leveringsdatum gekregen
vermoedelijke leveringsdatum = 03-01-2022 :-(

• Toppe
  • Nu online
Iemand enig idee of je ergens de release notes van een update kan terug vinden? Net m’n Golf ge-update maar ze hebben het over ‘kleine verbeteringen’. Nogal karig qua info als je het mij vraagt

• Regedit
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17:35
Ik heb een Golf 7.5 en misschien kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik wil mijn halogeen verlichting upgraden naar led verlichting met de koplampen van Osram:

https://www.osram.com/eca...PS01_3504013/ZMP_4061996/

Maar ik ben op zoek naar een betrouwbaar adres die deze voor mij kan inbouwen. Wil er zelf namelijk niet aan beginnen aangezien de hele voorbumper er af moet.

Weet iemand een goed adres / garage?

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:15:
Iemand enig idee of je ergens de release notes van een update kan terug vinden? Net m’n Golf ge-update maar ze hebben het over ‘kleine verbeteringen’. Nogal karig qua info als je het mij vraagt
Heb hier ook al wat over liggen googlen maar kon er ook weinig van vinden. Welke versie zit jij nu op? Mijne zit op 1666

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Regedit schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:53:
Ik heb een Golf 7.5 en misschien kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik wil mijn halogeen verlichting upgraden naar led verlichting met de koplampen van Osram:

https://www.osram.com/eca...PS01_3504013/ZMP_4061996/

Maar ik ben op zoek naar een betrouwbaar adres die deze voor mij kan inbouwen. Wil er zelf namelijk niet aan beginnen aangezien de hele voorbumper er af moet.

Weet iemand een goed adres / garage?
Ik vraag mij een aantal dingen af:
Passen die in de bestaande behuizing?
Past dat op de bestaande bekabeling? (Lijkt mij van niet namelijk)
Is het überhaupt toegestaan in NL ?
Hoeft er hiervoor geen codering plaats te vinden?

@Rainesh weet jij dit toevallig ?

• Regedit
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17:35
GeeMoney schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:58:
[...]

Ik vraag mij een aantal dingen af:
Passen die in de bestaande behuizing?
Past dat op de bestaande bekabeling? (Lijkt mij van niet namelijk)
Is het überhaupt toegestaan in NL ?
Hoeft er hiervoor geen codering plaats te vinden?

@Rainesh weet jij dit toevallig ?
Ja want ze zijn speciaal ontwikkeld voor dit model Golf. Met deze koplampen is het letterlijk plug and play, zelfs voor de dynamische knipplichten heb je geen coding nodig.

Het is toegestaan in NL omdat je niet de halogeen lamp voor een led lamp vervangt in de bestaande unit. Dit zijn echt compleet nieuwe units. Goedgekeurd en al.

Ik heb m'n huiswerk wel gedaan, maar de garage die het aanvankelijk zou doen reageert niet meer (is ook maar een eenmanszaak). Dus ik ben nu opzoek naar een andere goede garage.

Mijn dealer ga ik het maar niet vragen ;)

• Rainesh
  • Laatst online: 14:56
Als de koplampen een typegoedkeuringsnummer hebben dan zijn ze officieel toegestaan en voldoen ze ook aan alle UNECE reglementen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• giovanni2903
zijn idd gewoon ECE goedgekeurd, vind zelf de VW koplampen mooier, maar ieder zijn ding natuurlijk. dejavu cars is volgens mij wel goed

• giovanni2903
Maximus schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:26:
Wij hebben recentelijk een Golf 7 uit 2016 gekocht met het Discover Media systeem gekocht. Kan twee dingen op 't internet niet vinden, misschien dat een van jullie dit weet:
  1. Wat is de maximale grootte van de SDHC kaart die in de SD-slots past?
  2. Voor het afspelen van muziek vanaf de SDHC kaart, welke mappenstructuur moet ik daar aanmaken dat deze gelezen kan worden door het DM-systeem?
1. tot 2tb, gewoon eentje van 128gb erin knallen, is meeer dan genoeg :p
2. volgens mij zoekt ie gewoon naar geschikte bestanden, dus .mp3 bestanden in mapjes verdelen (of gewoon het beginscherm van de kaart) met naam naar keuze moet gewoon werken

• Toppe
  • Nu online
Scrtz schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:55:
[...]

Heb hier ook al wat over liggen googlen maar kon er ook weinig van vinden. Welke versie zit jij nu op? Mijne zit op 1666
Hier ook. Mijn CarPlay probleem is nog steeds niet opgelost. Begin daar wel beetje moe van te worden!

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:37:
[...]

Hier ook. Mijn CarPlay probleem is nog steeds niet opgelost. Begin daar wel beetje moe van te worden!
Was laatst bij de dealer maar ze hebben hem niet geupdate naar 1668, alhoewel ik ook weinig verbetering daarover lees op het internet. Ik wacht het dus nog maar even af. Richting einde jaar zal er wel 30k op staan en dan kan ie weer naar binnen voor een beurtje, hopelijk dan wel de software in orde..

• Toppe
  • Nu online
Scrtz schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:41:
[...]

Was laatst bij de dealer maar ze hebben hem niet geupdate naar 1668, alhoewel ik ook weinig verbetering daarover lees op het internet. Ik wacht het dus nog maar even af. Richting einde jaar zal er wel 30k op staan en dan kan ie weer naar binnen voor een beurtje, hopelijk dan wel de software in orde..
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de release note. Zou ergens bekend moeten zijn?

Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee