• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17:45
dat word een dure. accu bij dealer is 340 euro

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk (stage1+: 190pk/340nm) | Samsung Galaxy S20 5G | PC | PSN: Gi0vanni2903 |

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:06

GerCor

Zonder dalen geen pieken

giovanni2903 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 03:04:
Weet ik ook hoe dat mobiliteitsgarantie werkt.

Garage gebeld: ik moet Volkswagen bellen. Gegevens doorgegeven, Wegenwacht voor de deur. Accu geladen en naar de garage. Word gelijk geholpen. Accu defect, wordt vervangen. Allemaal binnen een uur.

Dat dan weer wel. _/-\o_

Me.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-09 03:16
giovanni2903 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 03:04:
Vraag me af waarom VW zoveel rekent voor het vervangen van een accu. Gebruiken ze zulke dure accu's? Lijkt me sterk, en het werk is het niet.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:36

Antera

www.lowering.nl/vcds

Start stop accu's zijn speciaal en daarnaast plaatsen en inleren. Daar gaan ook kosten in zitten

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-09 00:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een goede start-stop accu (Varta) voor onze Golf was iets van 175 euro. En dat was incl. plaatsen, maar niet bij de dealer (want zo'n ding gaat natuurlijk nooit leeg in de buurt van een dealer...).

Inleren heb ik geen idee van, alles werkte in ieder geval weer als voorheen. En bij een latere beurt (wel bij de dealer) kwamen er ook geen vreemde meldingen uit het systeem gerold.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Technofreakz
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-09 17:27
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:37:
Een goede start-stop accu (Varta) voor onze Golf was iets van 175 euro. En dat was incl. plaatsen, maar niet bij de dealer (want zo'n ding gaat natuurlijk nooit leeg in de buurt van een dealer...).

Inleren heb ik geen idee van, alles werkte in ieder geval weer als voorheen. En bij een latere beurt (wel bij de dealer) kwamen er ook geen vreemde meldingen uit het systeem gerold.
paar weken geleden nog een varta voor mijn golf gekocht voor €85,- 680a

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:16
Toch is het wel verstandig om de boel in te leren zoals benodigd. Nu loop je het risico dat de accu continu overladen wordt met alle negatieve gevolgen voor de levensduur van de accu en onnodig hoog brandstofverbruik.

Als het goed is, houdt de auto bij hoeveel energie in en uit de accu gaat. Als de staat van lading van de computer niet klopt met de accu, gaat het niet goed. Alles zal best wel werken, maar goed is het niet.

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Vissa66 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Vraag me af waarom VW zoveel rekent voor het vervangen van een accu. Gebruiken ze zulke dure accu's? Lijkt me sterk, en het werk is het niet.
Volgens mij is dat niet specifiek VW hoor, want nieuwe start/stop accu's zijn gewoon sowieso duur. Voor een Renault Clio waren we eerder dit jaar 250 euro kwijt. Heb er goed naar gekeken maar veel goedkoper kon het niet perse.

Website

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Technofreakz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:48:
[...]
paar weken geleden nog een varta voor mijn golf gekocht voor €85,- 680a
Ik vond ze niet goedkoper dan 129 euro op het web. Maar ik had op dat moment een accu nodig, want leeg. En niet pas 3 dagen later, dus dan maar iets duurder.

• Vissa66
De big brake kit is gevonden. :)

Had de set op het oog, maar de nieuwprijs schrok me meteen af. Bij toeval kwam ik een aanbieding tegen op Instagram. Kon ik niet laten schieten voor die prijs. 380mm, 6 pots.

Nog een weekje of 2 wachten tot de set beschikbaar is. Ben benieuwd. :*) :9~ :9

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ook weer mooi @Vissa66.

Dat is het (financieel) vervelende aan auto's. Er kan altijd wat geretrofit worden.

Me.

• giovanni2903
Vissa66 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:19:

Had de set op het oog, maar de nieuwprijs schrok me meteen af. Bij toeval kwam ik een aanbieding tegen op Instagram. Kon ik niet laten schieten voor die prijs. 380mm, 6 pots.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ah, jij hebt de kit van gry_r800 dus gekocht. netjes man :9~

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk (stage1+: 190pk/340nm) | Samsung Galaxy S20 5G | PC | PSN: Gi0vanni2903 |

• Vissa66
giovanni2903 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

ah, jij hebt de kit van gry_r800 dus gekocht. netjes man :9~
Si! Moet alleen even geduld hebben tot hij zijn auto weer terug heeft. Bij hem komt er een keramische set onder van een R8. B)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Leuke set gaat er zeker goed onder staan.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Lisabella
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-09 21:43
Ik heb sinds begin juni ee golf 8.
Zal binnenkort ook even een foto delen.
Hiervoor golf 6, golf 7 en de golf7.5.

Moest echt even wennen aan de digitale schermen en bediening. Inmiddels goed gewend ookal staat er nog maar 4000km op de teller.

Wat mij wel tegenvalt is de climatecontrol. Wat een agressieve blowers op de auto stand. En wat word het traag koeler als je de blowers lager zet. Mn vorige auto deden dat toch beter.

De achteruitrijcamera is vertekend veel meer dan die van het vorige model. Flinke groothoeklens en als je uitstapt had je zeker nog 30cm verder kunnen rijden. Maar daar ben ik nu wel aan gewend.

Ander irritatiepuntje is de zogenaamde intelligentie.
De laneassist kan aardig vaak onnodig reageren.
Collision warming heeft ook al een paar gereageerd op fietsers die haaks op de rijbaan voor hun stoplicht aan komen rijden .

Navigatie is zelf ook een aantal keer de weg kwijt geweest. Zei dat ik in andere stad reed.

Android auto werkt lekker met Spotify en maps. Maar is er op meerdere ritten ook uitgeklapt of wanneer je veel nummers skipped gaat Spotify haperen.

Wat ik mis, misschien weten jullie dat ... de benzinemeter in de cockpit geeft alleen maar het nog te rijden km aan op de tank. Terwijl ik graag het aantal gereden km in beeld heb. Is dit ergens in te stellen of alleen maar te zien in het menu?

Komende weken gaat de golf mee de Alpen in. Aantal bergpassen rijden. Ben benieuwd.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Aantal gereden kilometers kun je gewoon met je dagteller doen toch? Daar is 'ie voor. Even op 0 zetten bij tanken.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vissa66 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het ziet er geweldig uit! Mooi spul. Heb je hier buiten het circuit nou ook wat aan? De standaard remmen op moderne auto's vind ik niet bepaald ruk namelijk voor 99% van de situaties.

• Vissa66
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Het ziet er geweldig uit! Mooi spul. Heb je hier buiten het circuit nou ook wat aan? De standaard remmen op moderne auto's vind ik niet bepaald ruk namelijk voor 99% van de situaties.
Ik kom niet op het circuit en doe het zelf enkel voor de looks. :) Het zal ongetwijfeld nog wel iets beter remmen, maar over de remprestaties heb ik nu niks te klagen. :P

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:17
Lisabella schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:28:

Wat ik mis, misschien weten jullie dat ... de benzinemeter in de cockpit geeft alleen maar het nog te rijden km aan op de tank. Terwijl ik graag het aantal gereden km in beeld heb. Is dit ergens in te stellen of alleen maar te zien in het menu?
Ik denk dat je op de ouderwetse boordcomputer doelt. Je kunt daar op zetten wat je wilt. Gereden kilometers, nog te gaan op tank, gemiddelde snelheid, verbruik, etc. Op de G7 moet ik altijd weer zoeken welk knopje op het stuur het ook alweer is, dus voor de Golf 8 durf ik het helemaal niet te zeggen. Maar het staat zéker in de handleiding.

De kilometers kun je ook in WeConnect terugvinden. Totaal, per dag, sinds start, per rit etc.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Als het goed is kan je in de lay-out van je telleklok de delen wijzigen en daarin ook je rijgegevens weergeven. Is even zoeken maar als het goed is even weten instellingen doorzoeken

• theman36
  • Laatst online: 18:54
Ik heb sinds begin juni ee golf 8.
Zal binnenkort ook even een foto delen.
Hiervoor golf 6, golf 7 en de golf7.5.

Moest echt even wennen aan de digitale schermen en bediening. Inmiddels goed gewend ookal staat er nog maar 4000km op de teller.

Wat mij wel tegenvalt is de climatecontrol. Wat een agressieve blowers op de auto stand. En wat word het traag koeler als je de blowers lager zet. Mn vorige auto deden dat toch beter.

De achteruitrijcamera is vertekend veel meer dan die van het vorige model. Flinke groothoeklens en als je uitstapt had je zeker nog 30cm verder kunnen rijden. Maar daar ben ik nu wel aan gewend.

Collision warming heeft ook al een paar gereageerd op fietsers die haaks op de rijbaan voor hun stoplicht aan komen rijden .

Navigatie is zelf ook een aantal keer de weg kwijt geweest. Zei dat ik in andere stad reed.

Android auto werkt lekker met Spotify en maps. Maar is er op meerdere ritten ook uitgeklapt of wanneer je veel nummers skipped gaat Spotify haperen.

Komende weken gaat de golf mee de Alpen in. Aantal bergpassen rijden. Ben benieuwd.
Op de rechterkant van het stuur kan je instellen wat je wilt zien op jouw cockpit. Hier kan je dus selecteren wat je op de rechterkant van je cockpit wil zien, bijvoorbeeld de snelheid en wat je op de linkerkant van je cockpit wil zien, bijvoorbeeld het aantal toeren. Als je verder door scrollt krijg je op een gegeven moment de optie instellingen. Hier kan je de gereden kilometers selecteren.

• Lisabella
theman36 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

Op de rechterkant van het stuur kan je instellen wat je wilt zien op jouw cockpit. Hier kan je dus selecteren wat je op de rechterkant van je cockpit wil zien, bijvoorbeeld de snelheid en wat je op de linkerkant van je cockpit wil zien, bijvoorbeeld het aantal toeren. Als je verder door scrollt krijg je op een gegeven moment de optie instellingen. Hier kan je de gereden kilometers selecteren.
Ja klopt.
Het gaat mij links onderin naast het benzinepomp tekentje. Daar staat nu het nog te rijden aantal km.
Ik zoek de optie om daar de al gereden km te tonen.
Maar dat kan ik nergens vinden dus ik denk dat dit niet bestaat.
Natuurlijk via het menu kan ik het zien, waar je ook de teller weer op nul kunt zetten, maar dat is niet wat ik zoek.

• JeroenvM
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Bij mijn Transporter T6.1 uit 2020 zie ik de totaal gereden kilometers enkel als ik de cruise control uitzet. Ze delen de positie op het display. Volgens de dealer is dit niet te veranderen. Handig is anders…

• giovanni2903
JeroenvM schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:28:
Bij mijn Transporter T6.1 uit 2020 zie ik de totaal gereden kilometers enkel als ik de cruise control uitzet. Ze delen de positie op het display. Volgens de dealer is dit niet te veranderen. Handig is anders…
dit is in de golf 7 ook zo, niet handig idd, maar 1 knopje indrukken stelt niet ve voor toch

[Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 21-08-2021 18:55]

• theman36
Hier nog even geprobeerd of ik android auto draadloos werkend krijg met de discover pro in mijn Golf 8. Op de één of andere manier lukt mij dit niet.... ik krijg een wifi verbinding tot stand, althans ik zie ergens bij veel door drukken in de wifi instellingen van de discover pro dat mijn telefoon (samsung galaxy s21) verbonden is met wifi. Echter op mijn telefoon moet ik, om van de verbinding gebruik te kunnen maken (zo lijkt het), doorgaan naar een site van cubitelecom en daar zogenaamd een data abonnement kopen. Dit lijkt mij niet de juiste manier? In de android auto app op de telefoon staat draadloos verbinden aan. Wat doe ik fout of is dit voor mij echt onmogelijk om te realiseren?

• Bulletdodger
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
giovanni2903 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 04:38:
[...]

dit is in de golf 7 ook zo, niet handig idd, maar simpel om te veranderen
Hoe dan? :)

• giovanni2903
Had het een beetje raar verwoord. Bedoelde dat 1 knopje indrukken niet zoveel moeite is

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:55
JeroenvM schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:28:
Klopt, maar als je de auto uitzet kun je wel nog even de KM teller aflezen als het goed is.

Zag trouwens dat de dealer mijn voorbandjes van de 8 GTE al vervangen heeft bij 15.700km :P Dat wordt dus 2x per jaar nieuwe bandjes..

• JeroenvM
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Scrtz schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:46:
[...]

Klopt, maar als je de auto uitzet kun je wel nog even de KM teller aflezen als het goed is.
Ja klopt. Het was alleen even wennen met de kilometer administratie :) .

Mijn oorspronkelijke reactie was eigenlijk op het bericht van Lisabella, maar dat ging na beter lezen niet om de totale km stand die bij mij verstopt was onder de cruisecontrol snelheid.

Heb daar toch even naar moeten zoeken na aflevering van de auto. Alle vorige auto's hadden dat continue in beeld.

Maar wel heel luxe hoor, zo'n groot aanpasbaar scherm i.p.v. analoge tellers.

• MrSweety66
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20-09 23:19
@Scrtz , ik hoop dat die van mij langer mee zullen gaan……

Hoi allen, al lang met jullie op dit draadje mee zitten lezen. Ben zelf tevreden met mijn golf 1.5tsi BM Variant Facelift. Helaas waren de 16” energy savers geen toonbeeld van strak stuurgedrag. Daarom deze vervangen door een setje Jurva 18”

Even een plaatje ingevoegd.

• Scrtz
MrSweety66 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:17:

Hoi allen, al lang met jullie op dit draadje mee zitten lezen. Ben zelf tevreden met mijn golf 1.5tsi BM Variant Facelift. Helaas waren de 16” energy savers geen toonbeeld van strak stuurgedrag. Daarom deze vervangen door een setje Jurva 18”

[Afbeelding]
Sjieke wagen! De 130pk heb je? Bij mij is het vooral de 245pk hybride motor met voorwielaandrijving, dat vreet banden op. En ik druk te graag de rechtervoet in :P
JeroenvM schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:13:
[...]

Ja klopt. Het was alleen even wennen met de kilometer administratie :) .

Mijn oorspronkelijke reactie was eigenlijk op het bericht van Lisabella, maar dat ging na beter lezen niet om de totale km stand die bij mij verstopt was onder de cruisecontrol snelheid.

Heb daar toch even naar moeten zoeken na aflevering van de auto. Alle vorige auto's hadden dat continue in beeld.

Maar wel heel luxe hoor, zo'n groot aanpasbaar scherm i.p.v. analoge tellers.
Ja klopt idd, heb je geen uitgebreide uitleg gekregen bij aflevering? Heb het idee dat dat per dealer nogal verschilt.

• MrSweety66
[...]
Sjieke wagen! De 130pk heb je? Bij mij is het vooral de 245pk hybride motor met voorwielaandrijving, dat vreet banden op. En ik druk te graag de rechtervoet in
Ja, de bluemotion met 130 originele pk. Ik snap de verleiding van 245pk, maar 2x/jaar nieuwe rubbertjes eronder? Neh, dat is het mij niet waard. Maar het blijft verleidelijk _/-\o_

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
MrSweety66 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:17:

[Afbeelding]
mooie wagen, ook sjiek in die kleur, en die velgen doen 'm zoveel goed.

heb zo ongeveer dezelfde, maar dan in Lapiz blue, 150 PK DSG.

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:13
Shanquish schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

mooie wagen, ook sjiek in die kleur, en die velgen doen 'm zoveel goed.

[Afbeelding]
Lapiz blue mooi, hebt ik ook :)

no comment

• MrSweety66
Zeker een erg fraaie kleur! Niet voor niets gebruikt in zo’n beetje elke reclamefolder van VW.

Hoe houden jullie je auto schoon? Net als ik door de wasstraat?
Of hebben jullie de wagen in de ceramiek/glascoating staan (iemand ervaring mee?)?

• Scrtz
MrSweety66 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:44:
Zeker een erg fraaie kleur! Niet voor niets gebruikt in zo’n beetje elke reclamefolder van VW.

Of hebben jullie de wagen in de ceramiek/glascoating staan (iemand ervaring mee?)?
Fatsoenlijke wasstraat inderdaad. Mijn vorige eigen auto’s waste ik met de hand maar sinds lease en gebrek aan tijd altijd wasstraat.

Lapiz blue super kleurtje maar iedereen weet direct dat jij het bent :P heb toch liever een veiliger anoniemer kleurtje

• MrSweety66
Lapiz blue super kleurtje maar iedereen weet direct dat jij het bent :P heb toch liever een veiliger anoniemer kleurtje
:) Heb je met die zware rechter voet een dossier opgebouwd bij oom 👮‍♂️?
>:) Dat wordt regelmatig je auto wrappen :+

Maarre, iemand ervaring met glascoating? Is dat de moeite waard?

• Scrtz
MrSweety66 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

:) Heb je met die zware rechter voet een dossier opgebouwd bij oom 👮‍♂️?
>:) Dat wordt regelmatig je auto wrappen :+

Haha nee dat gelukkig niet, de vrouw kreeg commentaar van een vriendin/collega over mijn rijgedrag want ik zou 'toch een blauwe golf hebben' :P

• Martinus
MrSweety66 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:44:

vandaag wel goede dag voor de wasstraat, met alle zon, dan "klapt" het blauw van de auto ;)

no comment

• theman36
MrSweety66 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

Ik heb toevallig vorige week zaterdag mijn auto in 4 lagen glascoating laten zetten. Het resultaat is echt mooi! In principe hoef ik de auto nu alleen maar af te spuiten met water.

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:26
Shanquish schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:29:
[...]
Martinus schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:25:
[...]
Lapiz blue mooi, hebt ik ook :)
Hier idem. Ik ben echter nog nooit een andere Variant R-line Lapiz Blue in het 'wild' tegengekomen. Ze blijken dus wel rond te rijden ergens 8)

• Martinus
TranceSetter schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

[...]

Hier idem. Ik ben echter nog nooit een andere Variant R-line Lapiz Blue in het 'wild' tegengekomen. Ze blijken dus wel rond te rijden ergens 8)
Ja bizar, ik weet dan mijn model ook nog een weinig verkoopt. Er zijn volgens de dealer ongeveer 15 lapiz blauwe Arteons verkocht.. ja das spelt in hooiberg :)

Maar als ik een zie, ga ik uitgebreid zwaaien tot die er ongemakkelijk van word :P :P

[Voor 9% gewijzigd door Martinus op 23-08-2021 12:06]

no comment

• Dennisdn
De meeste leasemaatschappijen rekenen een stevige opslag voor andere kleuren dan zilver, grijs of zwart vanwege de restwaarde. Daarom staan de meeste wagenparkbeheerders blauw (rood goud en paars) niet toe. En aangezien veruit de meest nieuw-bestelde auto’s, leaseauto’s zijn, is er maar weinig kleurvariatie op de weg. Zelfs die nette donkerblauwe kleur mocht ik niet nemen.

[Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 23-08-2021 12:15]

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:26
Martinus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:05:
[...]

Ja bizar, ik weet dan mijn model ook nog een weinig verkoopt. Er zijn volgens de dealer ongeveer 15 lapiz blauwe Arteons verkocht.. ja das spelt in hooiberg :)

Maar als ik een zie, ga ik uitgebreid zwaaien tot die er ongemakkelijk van word :P :P
Als ik je ooit tegenkom zwaai ik net zo hard terug ;)
Dennisdn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:13:
De meeste leasemaatschappijen rekenen een stevige opslag voor andere kleuren dan zilver, grijs of zwart vanwege de restwaarde. Daarom staan de meeste wagenparkbeheerders blauw (rood goud en paars) niet toe. En aangezien verrukt de meest nieuw-bestelde auto’s, leaseauto’s zijn, is er maar weinig kleurvariatie op de weg. Zelfs die nette donkerblauwe kleur mocht ik niet nemen.
Zo jammer. Alles moet inderdaad wit, grijs of zwart zijn. Zeer saai als je het mij vraagt. Maarja, die zwart-wit auto's zullen wel beter verkopen achteraf.

• MrSweety66
theman36 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:43:
Ik heb toevallig vorige week zaterdag mijn auto in 4 lagen glascoating laten zetten. Het resultaat is echt mooi! In principe hoef ik de auto nu alleen maar af te spuiten met water.
Wat ik bij verschillende detailling bedrijven lees, is dat ze dan 2 dagen bezig zijn met polijsten, waxen en glaslagen opbrengen. Kost iets van 700,- en dan is de lak van je auto 5 jaar beschermd.
Is dat ook jouw ervaring?

• theman36
MrSweety66 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 00:55:
[...]

Wat ik bij verschillende detailling bedrijven lees, is dat ze dan 2 dagen bezig zijn met polijsten, waxen en glaslagen opbrengen. Kost iets van 700,- en dan is de lak van je auto 5 jaar beschermd.
Is dat ook jouw ervaring?
Ik was 2 dagen de auto inderdaad kwijt en ik heb een bescherming van minimaal 4 jaar. Althans de garantie verloopt dan, maar de auto is uiteraard langer beschermt. Op zich kan er ik op dit moment niet veel van zeggen omdat dit 1.5 week geleden is gebeurt maar de auto oogt echt strak! De velgen zijn er ook bij meegenomen. Totaal kostte mij dit 450 euro exclusief btw.

• BubbaNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07:17
TranceSetter schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:15:
[...]

Als ik je ooit tegenkom zwaai ik net zo hard terug ;)

[...]

Zo jammer. Alles moet inderdaad wit, grijs of zwart zijn. Zeer saai als je het mij vraagt. Maarja, die zwart-wit auto's zullen wel beter verkopen achteraf.
Het is ook een groot deel aan pon, uitvoering zoals de r line business zijn niet anders te bestellen in Nederland bijvoorbeeld. Erg jammer, had graag mn tiguan in lapiz blue gehad. Zie ze wel in Duitsland :9~

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:00
theman36 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 01:53:
[...]

Ik was 2 dagen de auto inderdaad kwijt en ik heb een bescherming van minimaal 4 jaar. Althans de garantie verloopt dan, maar de auto is uiteraard langer beschermt. Op zich kan er ik op dit moment niet veel van zeggen omdat dit 1.5 week geleden is gebeurt maar de auto oogt echt strak! De velgen zijn er ook bij meegenomen. Totaal kostte mij dit 450 euro exclusief btw.
Dat is niet duur zeg, mats prijsje?
Of wat het toevallig in Wehl?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:35:
[...]

€28,- per uur ex (aanname dat het 2x8 uur werk was). Linkt mij idd een vriendjesprijsje.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• theman36
Famous schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:35:
[...]

Tylen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:49:
[...]

€28,- per uur ex (aanname dat het 2x8 uur werk was). Linkt mij idd een vriendjesprijsje.
Nee geen vriendenprijsje. Betreft een relatief jonge ondernemer in de achterhoek (2jaar geleden begonnen) die er niet de hoofdprijs voor vraagt. Hij zei dat het voor dit bedrag kon gezien het model en de staat van de auto (golf 8 r-line december 2020 met 10k op de teller). Hij wil eerst een klantenbestand opbouwen. Achteraf zei hij wel dat het polijsten meer werk kostte dan verwacht. Maar goed, ik vond dit een acceptabele prijs.

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
TranceSetter schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

[...]

zijn vrij schaars idd, alhoewel er hier in de wijk een stuk verderop nog eentje staat, hatchbacks zie ik ze wel vaker rijden.

ik vind het prima, zo rij ik als leasetuig toch een beetje 'uniek' rond. 8)
spiegelkappen heb ik overigens wel vervangen voor chromen exemplaren, bij de dealer érg prijzig, gelukkig hebben we Aliexpress nog :)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik reed in 2008 ook in een unieke en opvallende Seat Altea, zowel qua uitvoering (2.0 TDI met specifiek optiepakket) als qua kleur (rood metallic). Vond oom agent ook handig, werd (om meerdere redenen meer dan terecht :X ) van de a4 afgeplukt. Ik wil maar zeggen: Je hoeft niet naar je auto te zoeken maar het heeft soms ook zijn nadelen :P
Is me met de unilak grijze Passat iig nog nooit overkomen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 23:45

Klippy

Still Game

Heeft iemand anders ook dit bericht gehad over de Mijn Volkswagen app?
Beste klant,

Per 19 september aanstaande is het niet meer mogelijk de Mijn Volkswagen app te gebruiken. Jouw auto is voorzien van een Mijn Volkswagen connectivity box, waarbij het gebruik van de Mijn Volkswagen app voor 24 maanden was inbegrepen. Deze periode is inmiddels (wellicht ruimschoots) verstreken. Wij hopen dat je met plezier gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheden van de app.

Vanaf 19 september 2021 schakelt de Mijn Volkswagen box in je auto zichzelf uit. Vanaf die datum is de app ook niet meer te gebruiken. Er is op dit moment voor jouw Volkswagen helaas nog geen alternatief. Mocht dit er in de toekomst wel komen dan nemen we contact met je op. Het vervallen van de Mijn Volkswagen app staat los van de WeConnect- of CarNet apps.

Volkswagen neemt je privacy zeer serieus. Vanzelfsprekend wissen we daarom vanaf 1 december alle gegevens behorende bij je account. Het enige dat we bewaren zijn je naam en je e-mailadres om je op de hoogte te brengen als er een alternatief voor de Mijn Volkswagen app voorhanden is.

We danken je hartelijk voor de tijd dat we ‘connected’ waren. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op via info@volkswagen.nl.

Met vriendelijke groet,

Volkswagen Nederland
Ik zie op de diverse appstores wel gelijksoortige klachten verschijnen met dezelfde einddatum... Het lijkt er dus op dat die hele app gestopt wordt?
Of is dat alleen voor bepaalde auto's en bouwjaren? De website is ook vrij leeg, ik dacht dat hier eerst veel info stond https://www.volkswagen.nl...nment/mijn-volkswagen-app

Het is in elk geval mooi kl*te van VW. Die hele toon van die email bevalt me niet ook. Het klinkt alsof ik blij mag zijn dat ik het langer dan 2 jaar heb mogen gebruiken... :X Maar gelukkig verwijderen ze ook mijn data -O-
Die 2 jaar is mij echt niet bekend en ze schakelen blijkbaar de hele functionaliteit gewoon uit, ik had er graag voor betaald.

Wat is dit voor "service"? Iemand daar meer info over? Nadat ze eerst vakkundig de pushmeldingen eruit sloopten "omdat sommige users het verwarrend vonden" draaien ze nu alles de nek om?
Kostenbesparingen tot en met of wat?

Ik had die auto (T-Roc 2018) eigenlijk ook mede gekozen vanwege deze functionaliteit. Ik zie mijn auto niet op de pakreerplaats dus had nu mooi alles in de gaten via de app.
Rittenregistratie werkt dus ook niet meer, moet ik handmatig gaan bijhouden? Geen locatie meer waar mijn auto staat? Geen onderhoudsmeldingen? Geen pechhulp bellen?

Ik twijfel door dit soort acties dus echt of de volgende auto nog een VW wordt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Tylen

Tylen

Klippy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:23:

[...]

Ik zie op de diverse appstores wel gelijksoortige klachten verschijnen met dezelfde einddatum... Het lijkt er dus op dat die hele app gestopt wordt?
Of is dat alleen voor bepaalde auto's en bouwjaren? De website is ook vrij leeg, ik dacht dat hier eerst veel info stond https://www.volkswagen.nl...nment/mijn-volkswagen-app

Het is in elk geval mooi kl*te van VW. Die hele toon van die email bevalt me niet ook. Het klinkt alsof ik blij mag zijn dat ik het langer dan 2 jaar heb mogen gebruiken... :X Maar gelukkig verwijderen ze ook mijn data -O-
Die 2 jaar is mij echt niet bekend en ze schakelen blijkbaar de hele functionaliteit gewoon uit, ik had er graag voor betaald.

Wat is dit voor "service"? Iemand daar meer info over? Nadat ze eerst vakkundig de pushmeldingen eruit sloopten "omdat sommige users het verwarrend vonden" draaien ze nu alles de nek om?

Ik had die auto (T-Roc 2018) eigenlijk ook mede gekozen vanwege deze functionaliteit. Ik zie mijn auto niet op de pakreerplaats dus had nu mooi alles in de gaten via de app.
Rittenregistratie werkt dus ook niet meer, moet ik handmatig gaan bijhouden? Geen locatie meer waar mijn auto staat? Geen onderhoudsmeldingen? Geen pechhulp bellen?

Ik twijfel door dit soort acties dus echt of de volgende auto nog een VW wordt.
Huh? Maar was dit een gekochte optie? Dat kan toch niet domaar dan??

• Scrtz
Ja die app is ontwikkeld door MIND wat van PON is en staat dus los van Volkswagen. Door Weconnect wat dus wel van VW zelf is heeft PON de stekker uit ‘Mijn Volkwagen’ app getrokken.

Heb je geen weconnect in je T-roc?

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb wel We Connect,maar dat heeft niet die functies zover ik weet toch?
Ook niet de uitgebreidere varianten zover ik kan zien.

Het is ook een doolhof.
Mijn Volkswagen https://www.volkswagen.nl...nment/mijn-volkswagen-app
Car-Net https://www.volkswagen.nl/car-net
We Connect https://www.volkswagen.nl...connectiviteit/we-connect

Car-Net is voor in de auto? Ik betaal daar nu voor, verkeersinfo etc. Maar de app om bijvoorbeeld reisdoelen te sturen gebruik ik ook en die heet We Connect?
Maar dat heeft geen reislogs of actuele auto status (locatie, handrem, op slot etc) En ik zie bovenstaande functies ook niet direct staan op de websites van Car-Net of We Connect...

En de mail zegt "Er is op dit moment voor jouw Volkswagen helaas nog geen alternatief. " dus nee, ik heb geen keuze denk ik...

• Klippy

Klippy

Still Game

Bij Zijm staat het duidelijker:

https://zijm.nl/volkswagen-we-connect/
Wat is het verschil tussen We-connect en de Mijn VW app?

We-Connect is een verzameling van online diensten in jouw Volkswagen. Zo heb je altijd toegang tot de belangrijkste verkeers- en route informatie en toegang tot je belangrijkste apps op je smartphone via het infotainmentsysteem van je Volkswagen. Met de Mijn Volkswagen app heb je continu toegang tot alle belangrijke informatie over jouw auto via je smartphone. Zoals je ritregistratie, de locatie waar je je auto hebt geparkeerd of de status van je private-lease contract.

• Dennisdn
Klippy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:23:

[...]

In een T-Roc 2018 kun je toch "gewoon" terugvallen op de orginele WeConnect (CarNet) in combinatie met een hotspot of mobiele router? Of is Pon zelfs zo agressief met Mijn-Volkswagen geweest dat ze Carnet er uit hebben laten slopen?

Toevallig heb ik hier 2 pagina's geleden nog zitten klagen over het online-beleid van VW
Dennisdn schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:59:

Dat vind ik met alle VW-software zo. Het lijkt erop dat ze verschillende teams aan projecten laten werken en voor het project af is alweer met iets nieuws beginnen. WeConnect en zijn voorganger CarNet zijn altijd al halfbakken geweest. Hadden ze WeConnect eindelijk stabiel op orde, splitsen ze de boel weer in WeConnect en MyVolkswagen, wat weer niet hetzelfde is als MijnVolkswagen. Al die pakketten naast elkaar die min of meer hetzelfde doen helpt niet echt in de consistentie.
Dat je een optie maar voor 2 jaar koopt is helaas niks geks meer tegenwoordig en dat principe zal alleen maar groter gaan worden. CarNet/WeConnect is ook maar voor 3 jaar en dan kan je opnieuw betalen. Maar het kan nog erger, Tesla zet gewoon opties van 7000 euro uit als je hem 2ehands over koopt. Audi en Mercedes doen het nu ook met doodnormale opties als stoelverwarming die je nu huurt i.p.v. koopt.

[Voor 29% gewijzigd door Dennisdn op 25-08-2021 07:30]

• Scrtz
Klippy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:10:
Ik heb wel We Connect,maar dat heeft niet die functies zover ik weet toch?
Ook niet de uitgebreidere varianten zover ik kan zien.

Het is ook een doolhof.
Mijn Volkswagen https://www.volkswagen.nl...nment/mijn-volkswagen-app
Car-Net https://www.volkswagen.nl/car-net
We Connect https://www.volkswagen.nl...connectiviteit/we-connect

Car-Net is voor in de auto? Ik betaal daar nu voor, verkeersinfo etc. Maar de app om bijvoorbeeld reisdoelen te sturen gebruik ik ook en die heet We Connect?
Maar dat heeft geen reislogs of actuele auto status (locatie, handrem, op slot etc) En ik zie bovenstaande functies ook niet direct staan op de websites van Car-Net of We Connect...

En de mail zegt "Er is op dit moment voor jouw Volkswagen helaas nog geen alternatief. " dus nee, ik heb geen keuze denk ik...
Voor ritregistratie is Weconnect (en voorgangerr Car-Net) te beperkt inderdaad. Nogmaals, Weconnect en dus voorheen Carnet heeft in principe helemaal niks met 'Mijn Volkswagen' te maken. Weconnect zit echt in het navigatiesysteem/auto zelf ingebouwd affabriek, de 'Mijn Volkswagen' module is niks anders dan een module met esim die data uit de auto afleest en 'extern' ontwikkeld is.

• HenkEisjedies
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:59
Ik heb inmiddels iets van 10K op mijn Golf Variant, maar ik zit nog steeds een beetje te kutten. Touchscreen reageert regelmatig traag, je raakt die clima en volumeknoppen veel te makkelijk aan als je je vingers ergens op wil laten rusten om de touchscreen te bedienen en de knopjes op het stuur kan ik nog niet blind bedienen want ze voelen allemaal hetzelfde.
Super irritant inderdaad. Ik vind auto stand nutteloos hierdoor.
Ik heb de camera optie niet, maar de parkeerhulpsensoren zijn ook vrij hysterisch. Als je nog flink wat afstand hebt doet ie het voorkomen dat je er al in zit.
Laneassist is een erg dom systeem inderdaad. Vooral bij dubbele niet-doorgestrokken strepen op de weg blijft ie piepen dat je in het midden moet gaan rijden, terwijl je dat dan al doet.
Collision warning heeft bij mij ook al een paar keer een noodrem gemaakt terwijl hier helemaal geen aanleiding voor lijkt.
Ik gebruik de ingebouwde navigatie niet eens meer. Hele slechte user interface. Het is jammer dat Volkswagen zijn implementatie van Carplay niet goed overweg kan met navigatieinstructies van Waze/Google Maps.
Hier loop ik ook tegenaan aangezien ik bij het tanken mijn totale kilometerstand moet opgeven. Je kunt inderdaad wel één van de twee cockpitelementen zo instellen dat dit getoond wordt, maar ik heb liever mijn huidige verbruik Links en Music rechts. Luxeprobleempje denk ik.
Leuk! Veel plezier! Heb in Frankrijk en Spanje hetzelfde gedaan, ging helemaal prima. :)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

theman36 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:49:
Hier nog even geprobeerd of ik android auto draadloos werkend krijg met de discover pro in mijn Golf 8. Op de één of andere manier lukt mij dit niet.... ik krijg een wifi verbinding tot stand, althans ik zie ergens bij veel door drukken in de wifi instellingen van de discover pro dat mijn telefoon (samsung galaxy s21) verbonden is met wifi. Echter op mijn telefoon moet ik, om van de verbinding gebruik te kunnen maken (zo lijkt het), doorgaan naar een site van cubitelecom en daar zogenaamd een data abonnement kopen. Dit lijkt mij niet de juiste manier? In de android auto app op de telefoon staat draadloos verbinden aan. Wat doe ik fout of is dit voor mij echt onmogelijk om te realiseren?
Welke Software versie en welke unit heb je?

• Klippy

Klippy

Still Game

Scrtz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Voor ritregistratie is Weconnect (en voorgangerr Car-Net) te beperkt inderdaad. Nogmaals, Weconnect en dus voorheen Carnet heeft in principe helemaal niks met 'Mijn Volkswagen' te maken. Weconnect zit echt in het navigatiesysteem/auto zelf ingebouwd affabriek, de 'Mijn Volkswagen' module is niks anders dan een module met esim die data uit de auto afleest en 'extern' ontwikkeld is.
Ik snap dat het extern ontwikkeld is en oprecht dank voor die informatie, maar als consument heb ik daar natuurlijk geen enkele boodschap aan :)
Ik heb wel weer wat extra info verzameld, nog even kijken wat ik hier verder mee ga doen. Het zal vast ergens in de voorwaarden afgedekt zijn dat het minimaal 2 jaar zou werken oid, dus legaal gezien zal het allemaal wel kunnen en eerlijk snapte ik het verdienmodel dan ook niet, want het was zover ik weet gratis, maar ik ga wel nog mijn ongenoegen uiten...

• theman36
Antera schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Welke Software versie en welke unit heb je?
Software 1664, hardware H56 en apparaat 5H0035816B. Unit bedoel je discover pro mee?

• Lisabella
HenkEisjedies schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

Ik heb inmiddels iets van 10K op mijn Golf Variant, maar ik zit nog steeds een beetje te kutten. Touchscreen reageert regelmatig traag, je raakt die clima en volumeknoppen veel te makkelijk aan als je je vingers ergens op wil laten rusten om de touchscreen te bedienen en de knopjes op het stuur kan ik nog niet blind bedienen want ze voelen allemaal hetzelfde.

[...]

Super irritant inderdaad. Ik vind auto stand nutteloos hierdoor.

[...]

Ik heb de camera optie niet, maar de parkeerhulpsensoren zijn ook vrij hysterisch. Als je nog flink wat afstand hebt doet ie het voorkomen dat je er al in zit.

[...]

Laneassist is een erg dom systeem inderdaad. Vooral bij dubbele niet-doorgestrokken strepen op de weg blijft ie piepen dat je in het midden moet gaan rijden, terwijl je dat dan al doet.
Collision warning heeft bij mij ook al een paar keer een noodrem gemaakt terwijl hier helemaal geen aanleiding voor lijkt.

[...]

Ik gebruik de ingebouwde navigatie niet eens meer. Hele slechte user interface. Het is jammer dat Volkswagen zijn implementatie van Carplay niet goed overweg kan met navigatieinstructies van Waze/Google Maps.

[...]

Hier loop ik ook tegenaan aangezien ik bij het tanken mijn totale kilometerstand moet opgeven. Je kunt inderdaad wel één van de twee cockpitelementen zo instellen dat dit getoond wordt, maar ik heb liever mijn huidige verbruik Links en Music rechts. Luxeprobleempje denk ik.

[...]

Leuk! Veel plezier! Heb in Frankrijk en Spanje hetzelfde gedaan, ging helemaal prima. :)
Bedankt voor je reactie Henk.
Inmiddels 1500km verder en de auto rijdt hier in de bergen helemaal prima. Hoewel de laneassist op sommige momenten (smalle bergweggetjes) een behoorlijk hartverzakking kan veroorzaken.
Het is verder heel druk in de Alpen dus vooral rustig aan touren en genieten.

[Voor 8% gewijzigd door Lisabella op 26-08-2021 07:26]

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

theman36 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:11:
[...]

Software 1664, hardware H56 en apparaat 5H0035816B. Unit bedoel je discover pro mee?
Hiervoor is een update te krijgen (vraag de dealer) is namelijk een TPI voor

Je krijgt dan een update naar 1668

Wireless is op deze unit helaas niet mogelijk.

• theman36
Antera schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 07:33:
[...]

TPI?? Is dat een terugroepactie? Welke unit zou ik dan nodig hebben om dit draadloos te kunnen doen?

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dat is niet specifiek een terugroep actie maar deze zou door gevoerd moeten worden als de auto in de garage komt. Zeker na melden van klachten.

Je moet een unit hebben zoals bv 816D of 816E met de juiste software versie erop.

[Voor 24% gewijzigd door Antera op 26-08-2021 09:48]

• Scrtz
Antera schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 07:33:
[...]

Had ik ook gevraagd, maar gewoonweg niet gekregen. Nog steeds op 1666. Hoor vaker dat ze niet heel happig zijn op het uitvoeren van die SW updates.

Trouwens aan alle golf 8 rijders in dit topic, vinden jullie ook dat de climatronic op auto afentoe best wel onnodig hard kan blazen? Vaak zelfs best wel fris? Iig op een niveau dat vorige Golfjes nooit heeft gedaan bij mij

• theman36
Scrtz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Had ik ook gevraagd, maar gewoonweg niet gekregen. Nog steeds op 1666. Hoor vaker dat ze niet heel happig zijn op het uitvoeren van die SW updates.

Trouwens aan alle golf 8 rijders in dit topic, vinden jullie ook dat de climatronic op auto afentoe best wel onnodig hard kan blazen? Vaak zelfs best wel fris? Iig op een niveau dat vorige Golfjes nooit heeft gedaan bij mij
Klopt vind ik ook, zelfs bij het uitstaan van de airco vind ik dat er agressief geblazen wordt.
Edit: naast het harde geblaas wordt bij mij soms de muziek niet via de speakers (harman kardon uitvoering) afgespeeld, maar via de luidspreker achter de Discover Pro. Hebben hier meer mensen last van? Als ik dit op zoek op internet lijkt dit met name een software issue.

[Voor 18% gewijzigd door theman36 op 26-08-2021 11:35]

• MrSweety66
Antera schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:46:
Dat is niet specifiek een terugroep actie maar deze zou door gevoerd moeten worden als de auto in de garage komt. Zeker na melden van klachten.

Je moet een unit hebben zoals bv 816D of 816E met de juiste software versie erop.
Nu dit onderwerp langs komt, vraag ik me af of er geen overzicht van updates beschikbaar is. Bestaat er niet zoiets als een matrix waar alle multimedia apparaten van VW en hun laatste software versie in zijn opgenomen?

Ik zie dat er bij mij inzit:
5NA919866BG
1520
ECE AS 2021
Shield 2016-44 (build 309]

@Antera is dit oud/recent, of zijn er verbeteringen mogelijk :?

[Voor 4% gewijzigd door MrSweety66 op 27-08-2021 13:41]

• HenkEisjedies
HenkEisjedies schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

Hier moet in op terugkomen, net ff gechecked. Geen van de modules bevat de totale kilometerstand. Ik zie hem alleen als ik de motor uitzet, en zelfs dan alleen na een kutanimatie van 2 a 3 seconden…

In je WeConnect app zie je hem wel, maar tegen de tijd dat die is opgestart en verbonden is ben je weer klaar voor de volgende tankbeurt.

• Famous
HenkEisjedies schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Hier moet in op terugkomen, net ff gechecked. Geen van de modules bevat de totale kilometerstand. Ik zie hem alleen als ik de motor uitzet, en zelfs dan alleen na een kutanimatie van 2 a 3 seconden…

In je WeConnect app zie je hem wel, maar tegen de tijd dat die is opgestart en verbonden is ben je weer klaar voor de volgende tankbeurt.
ACC uitzetten werkt toch?
Dan hoef je niet te wachten :+

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

ACC uitzetten werkt toch?
Dan hoef je niet te wachten :+
Klopt, uitzetten van de ACC geeft linksonder de km stand, hier heb ik ook even naar moeten zoeken.

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• HenkEisjedies
Viper® schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:05:
[...]

Klopt, uitzetten van de ACC geeft linksonder de km stand, hier heb ik ook even naar moeten zoeken.
Die ACC was ik nog even vergeten. Levensgevaarlijk dat ding. :+ Staat er een bordje op een paralelbaan van de N11 richting Alphen waar je 100 mag met daarop 15 km/h, schiet dat ding in zijn ankers! Ook regelmatig gehad dat ie ineens naar 120 schiet terwijl het 100 was. Ook is het tricky dat ie doodleuk mensen rechts inhaalt als je niet oplet. Meestal ziet ie ze wel hoor, autos een baan links van je, maar niet altijd.

• Tylen

Tylen

HenkEisjedies schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:44:
[...]

Die ACC was ik nog even vergeten. Levensgevaarlijk dat ding. :+ Staat er een bordje op een paralelbaan van de N11 richting Alphen waar je 100 mag met daarop 15 km/h, schiet dat ding in zijn ankers! Ook regelmatig gehad dat ie ineens naar 120 schiet terwijl het 100 was. Ook is het tricky dat ie doodleuk mensen rechts inhaalt als je niet oplet. Meestal ziet ie ze wel hoor, autos een baan links van je, maar niet altijd.
Dat is niet ACC maar PACC. ;). En ja dat is irritant en moet je lekker uitlaten.

Rechts inhalen doet mijn ACC niet. Wel als ik hem help door beetje gas te geven bijvoorbeeld.

[Voor 6% gewijzigd door Tylen op 26-08-2021 23:38]

• Dennisdn
Rechts inhalen doet ie als het goed is alleen als het snelheidsverschil kleiner is dan een bepaalde waarde, ik dacht 10km/u. Op de 5 baans A2 in de trajectcontroles bijvoorbeeld als de snelheidsverschillen minimaal zijn. Of als je zelf een tikje gas geeft om het te overrulen.

Die verkeersbordherkenning vind ik niet meer dan een leuke gimmick. Ik zou er zéker nog geen PCC op los durven laten.

[Voor 39% gewijzigd door Dennisdn op 26-08-2021 23:30]

• colorsone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:54
Klopt het dat wanneer ik gebeld word in mijn auto hier geen popup van krijg op het AID, op mijn vorige auto kreeg ik wel een melding en kon ik op OK drukken om om te nemen. (2019 Golf GTI TCR)

• Famous
Vind zelf ACC sowieso irritant, heb het liever zelf in controle.

Collega rijdt zodra die kan met ACC dus vaak remt de auto best hard (als bijv. iemand naar links gaat). Ondanks de 'sport'stand is de ruimte wat die er tussen laat te groot imo. Mensen kunnen er goed tussen en doen dat dus graag.
Je kan trouwens ook goed zien wanneer andere mensen ermee rijden.

Hier alleen ACC wanneer ik echt een lang stuk op de snelweg moet rijden, anders blijft die lekker uit :+

• Martinus
Dennisdn schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:17:
Rechts inhalen doet ie als het goed is alleen als het snelheidsverschil kleiner is dan een bepaalde waarde, ik dacht 10km/u. Op de 5 baans A2 in de trajectcontroles bijvoorbeeld als de snelheidsverschillen minimaal zijn. Of als je zelf een tikje gas geeft om het te overrulen.

Die verkeersbordherkenning vind ik niet meer dan een leuke gimmick. Ik zou er zéker nog geen PCC op los durven laten.
aaah nu snap ik dat als ik rechts afsla op snelweg, dat die ineens gaat inhouden.....

en ja dat verkeerborden ding. Uit na 500m vanuit de garage, bah wat irri.

Vind lane assist inmiddels ook rete irritant, rij graag links tegen de lijn aan, kan ik goed kijken en zien wanneer ik gas kan geven. Als je dat dus te lang doet, zet die en lane assist uit en acc.
En helemaal flippen, neem je stuur over, noodrem actie nodig, rij in het miden van de baan etc etc. piepen.... nja, mss ook maar uitzetten, al is het ook wel handig in andere situaties...

no comment

• Famous
Martinus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Vind lane assist inmiddels ook rete irritant, rij graag links tegen de lijn aan, kan ik goed kijken en zien wanneer ik gas kan geven.
En dat gaat gepaard met drukken? :P

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat rechts in kunnen halen op de ACC is een vinkje in OBD11 / VCDS. Hier in NL hebben we nogal wat weefstroken en afslagen en das niet bijster handig als ie elke keer in de ankers gaat.
* The Eagle dat als een van de eerste dingen uitgezet, kan er nu mooi rechts voorbij :)
Disclaimer: Passat 2017, weet niet of het op de nieuwere modellen ook nog kan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dennisdn
Martinus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Vind lane assist inmiddels ook rete irritant, rij graag links tegen de lijn aan, kan ik goed kijken en zien wanneer ik gas kan geven. Als je dat dus te lang doet, zet die en lane assist uit en acc.
En helemaal flippen, neem je stuur over, noodrem actie nodig, rij in het miden van de baan etc etc. piepen.... nja, mss ook maar uitzetten, al is het ook wel handig in andere situaties...
Je moet met ACC en LA vooral even mee "leren" rijden zodat je voelt waar de grenzen van de systemen zitten. Dat niet-rechts inhalen of remmen bij invoegers kun je allemaal overrulen door 1 mm het gas in te tikken zodat ie weet dat je oplet en het bewust doet.

LA heb ik gewoon altijd aan staan, ben er echt aan gewend dat we "samen" sturen. Je moet alleen wel continu zelf de lijnen in de gaten houden om te weten wanneer die iets geks gaat doen. Bij spitsstroken op de A50 wil ie het gras in bijvoorbeeld. ACC ook super fijn. Maar die zet ik de laatste tijd steeds vaker uit. Want met de relatieve rust op de snelwegen door Corona en vakantie én 100 rijden, is rijden op de ACC bijna gevaarlijk saai.

[Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 27-08-2021 11:20]

• Scrtz
Dennisdn schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Je moet met ACC en LA vooral even mee "leren" rijden zodat je voelt waar de grenzen van de systemen zitten. Dat niet-rechts inhalen of remmen bij invoegers kun je allemaal overrulen door 1 mm het gas in te tikken zodat ie weet dat je oplet en het bewust doet.

LA heb ik gewoon altijd aan staan, ben er echt aan gewend dat we "samen" sturen. Je moet alleen wel continu zelf de lijnen in de gaten houden om te weten wanneer die iets geks gaat doen. Bij spitsstroken op de A50 wil ie het gras in bijvoorbeeld. ACC ook super fijn. Maar die zet ik de laatste tijd steeds vaker uit. Want met de relatieve rust op de snelwegen door Corona en vakantie én 100 rijden, is rijden op de ACC bijna gevaarlijk saai.
Kan dit be-amen, even wennen maar daarna is het echt super ontspannen rijden. Vaker ook nog de travel assist op stukken waar het kan, perfect. Ben echt nog nooit zo ontspannen uit de auto gestapt als sinds ik die systemen dagelijks gebruik.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Golf 7 2015 hier.

ACC is geweldig. Ik laat 'm ook gewoon maar afremmen als iemand ervoor invoegt. Ik wil toch altijd voldoende afstand houden, dus prima. Even mee leren rijden inderdaad. Op 80 wegen is het helemaal geweldig. Afstand op 2 seconden en lekker 'meedeinen' met de snelheid wisselingen van de auto's voor je.

Waarom je je zou irriteren aan een verkeersbordje in de hoek van je navischerm begrijp ik ook niet. Ik kijk er best wel eens naar, soms rij je ergens een weg op, en dan even checken hoe hard je daar mag mocht je het even gemist hebben.

Lane Assist is een beetje hit & miss, ik heb auto's gereden die dat beter deden. Vooral hier op de dijk moet je vaak over het fietspad rijden vanwege de breedte (zo'n onderbroken lijn is dat). De Golf snapt dat niet lekker. Giulia ook niet trouwens, die heb ik toen stil gezet om het uit te schakelen, die gaf me het gevoel van de dijk af te willen sturen... Tesla 3 deed dat weer wel heel erg goed.

[Voor 15% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 27-08-2021 11:54]

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dennisdn schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:17:

Kan uit gecodeerd worden en ook de stappen van de (a)CC kan per km gecodeerd worden met de + & - knop

recht inhalen ideaal want zeker op afritten enz is het niet prettig als hij ineens vol in de ankers gaat omdat er links een vrachtwagen rijd. ;)

PACC heb ik werkt op zich aardig maar als hij een bord ziet van de parralelweg met 50 of een andere bord dan gaat hij ineens flink remmen. Zo heeft hij me op de snelweg al een aantal keer laten schrikken hiermee omdat er een bocht aan komt of anders met snelheden die beduidend lager zijn van een afrit of iets. Heb het snel uit gezet. Gebruik alleen de ACC nog en binnenkort nieuwe stuur erin en travel assist activeren want word van de lane assist wel moe dat hij tussen de lijnen blijven bouncen

[Voor 34% gewijzigd door Antera op 27-08-2021 14:24]

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

MrSweety66 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Nu dit onderwerp langs komt, vraag ik me af of er geen overzicht van updates beschikbaar is. Bestaat er niet zoiets als een matrix waar alle multimedia apparaten van VW en hun laatste software versie in zijn opgenomen?

Ik zie dat er bij mij inzit:
5NA919866BG
1520
ECE AS 2021
Shield 2016-44 (build 309]

@Antera is dit oud/recent, of zijn er verbeteringen mogelijk :?
Stuur me een een bericht dan zoeken we even uit wat erin zit enz.

• ths1986
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:55
Onlangs heb ik een VW Polo 2019 gekocht, nu heb ik (volgens mij) halogeen H7 lampjes die geel licht geven, dit staat in contrast met mijn DRL Led wat echt spierwit is. Ook zie ik dat mistlampen erg geel zijn. Is het mogelijk om deze te vervangen door witte H7 led of wittere halogeen?

Zoja welke raden jullie mij aan en krijg ik dan geen storing in mijn boordcomputer?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Standaard halogeen is idd minder fel of wit dan led. Er zijn H7 leds die compatibel zijn met canbus. Reken op een paar 100 euro, of je moet bij Ali gaan shoppen. Maar je kunt er ook Philips Xtreme vision halogeen in zetten. De crux is de kleurtemperatuur. Hoe hoger hoe witter.

• giovanni2903
ths1986 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:02:
Onlangs heb ik een VW Polo 2019 gekocht, nu heb ik (volgens mij) halogeen H7 lampjes die geel licht geven, dit staat in contrast met mijn DRL Led wat echt spierwit is. Ook zie ik dat mistlampen erg geel zijn. Is het mogelijk om deze te vervangen door witte H7 led of wittere halogeen?

Zoja welke raden jullie mij aan en krijg ik dan geen storing in mijn boordcomputer?
Gewoon bij ali bestellen. Ben je voor 3 tientjes klaar

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:06:
Standaard halogeen is idd minder fel of wit dan led. Er zijn H7 leds die compatibel zijn met canbus. Reken op een paar 100 euro, of je moet bij Ali gaan shoppen. Maar je kunt er ook Philips Xtreme vision halogeen in zetten. De crux is de kleurtemperatuur. Hoe hoger hoe witter.
Het liefste blijf je rond 5500 Kelvin (Pure White) zitten, alles daar boven wordt al snel te 'blauw', alles er onder wordt 'geler'.

Bij Halogeen (I.E. Hxx?) lampjes is het ook nog eens zo dat ze, al naar gelang de kleur temperatuur hoger wordt, ze ook minder lang mee zullen gaan.

[Voor 18% gewijzigd door Will_M op 28-08-2021 13:29]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• jaspov
  • Laatst online: 08:12
De matten van mijn golf zijn redelijk versleten. Ik zie online bij volkswagen naast de goedkope matten ook velours en optimat. Die laatste heeft volgens de omschrijving ook hoogwaardig velours en "Door de 3D vorm is uw auto nog beter beschermt tegen vuil". Geen idee wat ze daarmee bedoelen en het plaatje op de site helpt ook niet erg. Alle voorwerpen zijn 3D wmb, iemand een idee wat het verschil is tussen optimat en velours? Helaas geen dealer in de buurt.

• Famous
Is dat niet die verdikte opleg waar je normaal de hak plaats?

@Scrtz weet dat vast wel.

• Scrtz
Famous schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:28:
Is dat niet die verdikte opleg waar je normaal de hak plaats?

@Scrtz weet dat vast wel.
Ja klopt inderdaad. Dus als je vaak nette schoentjes moet dragen voor je werk dan kun je die beter nemen dan de normale velours

• jaspov
Top zou dat alles zijn, een hakstuk? Mooi stukje marketing proza. Thanks!

Ook nog een ander issue met Carplay, als ik Waze gebruik om te navigeren dan laat de app me vaak achteruit rijden. Dat is geen iPhone calibratie issue en ook niet als ik wegrij (juist niet, gebeurt altijd later). Als ik de USB stekker loskoppel dan ga ik op de app op de iPhone gelijk de goede kant weer op (maar dan heb ik niks aan het grote scherm).

Inmiddels al gevonden dat de USB connectie de boosdoener is, maar zonder USB geen Waze op het grote scherm..... Gek genoeg hebben (Apple) maps en Google maps er geen last van maar die vind ik minder fijn. Is er een kans dat een software update van de VW dit issue verhelpt?

Discover media (twee ronde knoppen)
Hardware: H31
Software: 0363

zie ook oa https://www.waze.com/forum/viewtopic.php?p=1912028
"When using CarPlay, Waze gets speed and location data from the vehicle interface. Likely need an update from Subaru"

[Voor 85% gewijzigd door jaspov op 28-08-2021 20:00]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
jaspov schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:53:
Top zou dat alles zijn, een hakstuk? Mooi stukje marketing proza. Thanks!

Ook nog een ander issue met Carplay, als ik Waze gebruik om te navigeren dan laat de app me vaak achteruit rijden. Dat is geen iPhone calibratie issue en ook niet als ik wegrij (juist niet, gebeurt altijd later). Als ik de USB stekker loskoppel dan ga ik op de app op de iPhone gelijk de goede kant weer op (maar dan heb ik niks aan het grote scherm).

Inmiddels al gevonden dat de USB connectie de boosdoener is, maar zonder USB geen Waze op het grote scherm..... Gek genoeg hebben (Apple) maps en Google maps er geen last van maar die vind ik minder fijn. Is er een kans dat een software update van de VW dit issue verhelpt?

Discover media (twee ronde knoppen)
Hardware: H31
Software: 0363

zie ook oa https://www.waze.com/forum/viewtopic.php?p=1912028
"When using CarPlay, Waze gets speed and location data from the vehicle interface. Likely need an update from Subaru"
Dus de Koreanen bij Subaru moeten iets in jouw VW gaan oplossen? 8)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• jaspov
Will_M schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Dus de Koreanen bij Subaru moeten iets in jouw VW gaan oplossen? 8)
Dat zou mooi zijn 😀. Nee dat topic gaat over hetzelfde issue waar iemand aangeeft dat het aan de autofabrikant is om op te lossen (subaru in dat geval). Vandaar mijn vraag of een VW software update dit mogelijk op kan lossen.

Misschien kent iemand het issue hier en ik weet ook niet of ik een recente software versie heb.

[Voor 10% gewijzigd door jaspov op 28-08-2021 20:32]

• ths1986
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:55
quote]giovanni2903 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 01:37:
[...]

[/quote]

@giovanni2903 maar krijg ik dan geen foutmeldingen in mijn boordcomputer oid?

• giovanni2903
ths1986 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 01:14:
quote]giovanni2903 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 01:37:
[...]

[/quote]

@giovanni2903 maar krijg ik dan geen foutmeldingen in mijn boordcomputer oid?
Nope, zijn allemaal met canbus zowat.

Rij al een jaar met de lampjes die jij zoekt en nu een maand met led mistlampen. 0foutcodes

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Oja. Laatst in een T-Roc 1.5 DSG R-Line gereden. Voelde aan als een licht autotje. Wel lekker pittig maar wat mij direct opviel: wat kleurt dat Discover scherm geel in vergelijking met het 'oude scherm' in mijn Golf.

Trouwens. De dames hier in huis wilde de T-Roc gelijk ruilen met mijn Golf 7. Gaat natuurlijk niet gebeuren. Geen open dak en mijn dochter moest ook bekennen. Wat is rijden met een DSG vreselijk saai. Ze zei: je hoeft alleen nog maar richting aan te geven. Gelijk heeft ze. DSG is voor luie mensen. 😉

Me.

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:32
Ga denk ik kiezen tussen een T-Roc en een T-Cross.

Kom zelf van een oude Corolla van ‘95 dus neem een mega stap naar voren. In 2013 de destijds nieuwe Golf gehuurd voor een tripje Parijs en dat was zalig rijden, en sindsdien altijd een Volkswagen leuk gevonden. Zo nu en dan rij ik in een grote logge Toyota landcruiser diesel van familieleden en hierdoor op m’n gemak om aan een eigen SUV te beginnen.

Corolla weg en vanwege het erbij gekregen hebben van een kleintje dus de keuze gemaakt voor beetje meer ruimte en gemak zoals het kunnen wegfrommelen van een kinderwagen achterin (dat moet toch lukken denk ik) en daarbij nog wat ruimte overhebben voor ander gebeuren in geval van (dag)tripjes door NL heen te slenteren.

Als je niet al te veel waarde hecht aan pit, aan enorme luxe (mede omdat ik van een ‘95
Corolla af kom en alle huidige auto’s al luxe vind), of aan al die poespas aan opties, of aan het plastic interieur etc, dan is de T-Cross met z’n enkele duizenden euro’s goedkoper toch een prima optie? Of is die Roc in alle opzichten toch beter? Ik heb al in beide gezeten (nog niet gereden) en probeer een reden te vinden waarom toch wél de Roc of juist niet. Moeten kiezen is wdb echt een verschrikkelijke bezigheid :’)
Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee