Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 137 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

Toppe

Oké ✅

Iemand een idee?

Vandaag een E-Up opgehaald met de veronderstelling dat hij 3 fase kan laden, niet dus.

We hebben een Easee paal laten plaatsen maar zonder Easee Equalizer doet hij maximaal 20a en met Easee Equalizer gaat hij naar 32a.

Maar ik kan nergens vinden of de up ook wel 32a aankan. Iemand die dat weet?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Toppe schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:46:
Iemand een idee?

Vandaag een E-Up opgehaald met de veronderstelling dat hij 3 fase kan laden, niet dus.

We hebben een Easee paal laten plaatsen maar zonder Easee Equalizer doet hij maximaal 20a en met Easee Equalizer gaat hij naar 32a.

Maar ik kan nergens vinden of de up ook wel 32a aankan. Iemand die dat weet?
Welk jaar? Facelif of van voor de facelift? Al doen beide 2x16A iirc (net als een e-Golf iirc)
https://ev-database.org/car/1650/Volkswagen-e-Up

EV Database is je vriend

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MK_ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:59:
[...]

Welk jaar? Facelif of van voor de facelift? Al doen beide 2x16A iirc (net als een e-Golf iirc)
https://ev-database.org/car/1650/Volkswagen-e-Up

EV Database is je vriend
2015, dan zou ik hier op uitkomen:Charge Power 3.7 kW AC

Dan heeft een loadbalancer dus weinig nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-05 19:17
Ik zoek een setje dakdragers voor mijn Passat, welke merken kan ik het beste in overweging nemen?

Thule, Hapro, Origineel VW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:59
procaliber schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:21:
Ik zoek een setje dakdragers voor mijn Passat, welke merken kan ik het beste in overweging nemen?

Persoonlijk zou ik proberen een setje origineel VW van Marktplaats af te halen.. Vaak het makkelijkste qua installatie..

Verder zou ik altijd voor een wing/aero bar gaan en NIET voor een square (oftewel met afgeronde voorkant ipv rechthoekig) dat scheelt vaak een hoop herrie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb altijd een Thule, prima spul, makkelijke installatie.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Thule. Maar dat is volgens mij origineel vw ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40
Ik heb nog een Thule set met squarebar op zolder liggen voor een Passat 2015-2024. Die moet idd maar eens op marktplaats. Woon ten zuidoosten van Utrecht mocht je interesse hebben. Nooit last gehad van herrie van de squarebar overigens.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
Tylen schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:56:
Thule. Maar dat is volgens mij origineel vw ook ;)
Maar ziet er wel anders uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
michaelvo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:05:
Ik heb nog een Thule set met squarebar op zolder liggen voor een Passat 2015-2024. Die moet idd maar eens op marktplaats. Woon ten zuidoosten van Utrecht mocht je interesse hebben. Nooit last gehad van herrie van de squarebar overigens.
Heb ook nog een panoramadak, ben bang dat ik ze wel hoor. In ieder geval bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 13:03
The Eagle schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:27:
De bak zou idd mijn eerste vraag zijn, maar een eTSI heeft (meen ik) geen DQ200 dus dat voelt al beter :+
Zou ik wel zeker willen weten though (welke bak en evt onderhoud dat gedaan is). Maar dat kan een dealer zo voor je uitdraaien als het goed is :)

Verder niet echt specifieke dingen. Hooguit draagarmen wat smeren (standaard Passat kwaaltje maar heeft de Golf Variant ook last van iirc). Panodak kan een aandachtspunt zijn ivm evt lekken, maar indien dealeronderhouden zou dat ook geod moeten zijn (zit in standaard servicebeurt).

En als je toch de dealer belt: daar even vragen ;)
eTsi heeft ook gewoon de dq200.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMyrth
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-03 18:40
Mag ik hier een vraag stellen...

Mijn vader + schoonvader zijn vandaag voor mij gaan kijken naar een Tiguan 1.4 TSI Sport&Style uit 2009 (5N).
Ik was er zelf niet bij, omdat ik moest werken.

In deze auto zit radio en CD ingang.
Op foto's zie ik nergens een AUX ingang. Wel zie ik dat de vorige eigenaar Parrot erin heeft gezet?
Ook zit er een telefoonhoudertje met een kabeltje naar binnen. Hier kan ik mijn telefoon opzetten en in USB-C ingang hangen.

Is er een manier om mijn eigen audio te luisteren? Bv Spotify?
Bij mij Yaris kon dit met zo'n bluetooth stickie in de sigarettenhouderding.
Bij m'n Chevroletje had ik een AUX ingang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

xMyrth schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:24:

Mijn vader + schoonvader zijn vandaag voor mij gaan kijken naar een Tiguan 1.4 TSI Sport&Style uit 2009 (5N).

Op foto's zie ik nergens een AUX ingang. Wel zie ik dat de vorige eigenaar Parrot erin heeft gezet?
Ook zit er een telefoonhoudertje met een kabeltje naar binnen. Hier kan ik mijn telefoon opzetten en in USB-C ingang hangen.

Heb je een linkje naar de advertentie? Vaak zegt het zien van het soundsystem op een foto al heel veel.

Verder: als je het VIN toevallig hebt kun je het instructieboekje online inzien. Of gewoon goed zoeken. Kom je er ook wel achter.

Maar het zal ongetwijfeld kunnen. Aux zal er ongetwijfeld op zitten, dat hadden ze toen nog namelijk. Een parrot aansluiten ging meestal met tussen stekker dus de rest blijft intact qua aansluitingen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMyrth
  • Laatst online: 30-03 18:40
Ik heb je een privé bericht gestuurd. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber

Zit ie niet tussen de voorstoelen? Of in de armsteun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik heb een 5N uit 2008.

Bij mij zit de aansluiting in het opbergvak onder de armsteun tussen de voorstoelen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05 12:40
Ik ben sinds een aantal maanden eigenaar van een VW tiguan R-line 1.4 150 HP uit 2017 en vroeg mij af of meer mensen het probleem herkennen met het DAB+ signaal dat zo nu en dan wegvalt.
Ik heb in dit forum gezocht op DAB+ maar zie voornamelijk berichten over het achteraf inbouwen.

Ik had al foutcodes in de Tiguan staan met betrekking tot een 'open circuit' in zowel multi-media als GPS, waarbij een error in het GPS-signaal er voor zorgde dat de navigatie niet geladen kon worden in het digitale dashboard. Ik heb toen de antenne op het dak laten vervangen, en sindsdien zijn er ook geen enkele errors meer opgetreden. Ook nu het signaal van DAB+ zo af en toe wegvalt zie ik geen errors gerelateerd hieraan als ik de auto uitlees. FM radio werkt trouwens vlekkeloos.

Hiervoor had ik een Audi Q2, ook met DAB+, en daar had ik echt nooit last van een wegvallend signaal.
1. Waar zit eigenlijk de DAB+ ontvanger van een Tiguan, zit die in de haaienvin op het dak?
2. Herkennen meer mensen het beeld van het wegvallen van DAB+ bij een volkswagen, wat dus een eerder een volkswagen probleem zou kunnen zijn?

Alle tips en tricks zijn welkom!

Volkswagen Tiguan R-line / OBD11 / www.dvbyte.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-05 20:49
Ik ontving vandaag een bericht van VW waarin ze de Wijziging van de gebruiksvoorwaarden voor je Volkswagen ID aankondigen.
Wat mij opvalt is de zinsnede:
“wijzigingen aan deze gebruiksvoorwaarden worden alleen van kracht nadat je er toestemming voor hebt gegeven“
Dat doet vermoeden alsof de dienstverlening nadelig kan uitpakken.
Nu weet ik niet wat er in de huidige (oude?) voorwaarden staat.

Heeft iemand hier al een analyse gemaakt? Of ben ik te wantrouwend om de nieuwe voorwaarden zomaar te accepteren?

Belangrijke update:
nieuwe gebruiksvoorwaarden voor je Volkswagen ID

Hallo M

Om een geoptimaliseerd en vereenvoudigd gebruik van je Volkswagen ID mogelijk te maken, hebben wij onze gebruiksvoorwaarden voor je geüpdatet en de actuele juridische vereisten aangepast.

De wijzigingen aan deze gebruiksvoorwaarden worden alleen van kracht nadat je er toestemming voor hebt gegeven. Als je niet instemt met de wijzigingen, blijf je de Volkswagen ID gebruiken met de versie van de gebruiksvoorwaarden zoals die tot nu toe voor jou van toepassing is.

De geüpdatete versie van de gebruiksvoorwaarden lees je hier.

Zodra je je de volgende keer aanmeldt in je Volkswagen-gebruikersaccount, krijg je automatisch de mogelijkheid om in te stemmen met de geüpdatete gebruiksvoorwaarden of om ze af te wijzen.

Wat is er vernieuwd? Een overzicht van enkele veranderingen in de gebruiksvoorwaarden

Aanvullingen op de werking van de dienst
Met het oog op de werking van je Volkswagen ID, de daarmee verbonden diensten en het sluiten van de overeenkomst zorgen aanpassingen in de gebruiksvoorwaarden voor meer duidelijkheid.

Klantenservice
In paragraaf 4 vind je informatie met betrekking tot de beschikbaarheid van talen bij de klantenservice.

Updates
In paragraaf 5 vind je regelingen op grond van nieuwe wettelijke vereisten voor verplichte updates.

Gebruiksrechten
In paragraaf 6 vind je de beperking van het gebruik van de Volkswagen ID in bepaalde landen.

Garantie
In paragraaf 10 vind je de uitbreiding van de rechten van klanten voor het geval er sprake is van contractbreuk.

Aansprakelijkheid
In paragraaf 11 vind je informatie over de aanpassing van de aansprakelijkheidsregeling met verminderingen van aansprakelijkheid voor Volkswagen AG in gevallen van overmacht en bij contractbreuk door klanten.

Looptijd en opzegging
In paragraaf 12 vind je de looptijd van het contract en de mogelijkheid tot opzegging van je Volkswagen ID.

Herroepingsrecht
In paragraaf 13 vind je het herroepingsrecht dat jou wettelijk gezien toestaat.

We wensen je veel rijplezier!

Je team van Volkswagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:40

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Cabisy schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:10:
Ik ben sinds een aantal maanden eigenaar van een VW tiguan R-line 1.4 150 HP uit 2017 en vroeg mij af of meer mensen het probleem herkennen met het DAB+ signaal dat zo nu en dan wegvalt.
Ik heb in dit forum gezocht op DAB+ maar zie voornamelijk berichten over het achteraf inbouwen.

Ik had al foutcodes in de Tiguan staan met betrekking tot een 'open circuit' in zowel multi-media als GPS, waarbij een error in het GPS-signaal er voor zorgde dat de navigatie niet geladen kon worden in het digitale dashboard. Ik heb toen de antenne op het dak laten vervangen, en sindsdien zijn er ook geen enkele errors meer opgetreden. Ook nu het signaal van DAB+ zo af en toe wegvalt zie ik geen errors gerelateerd hieraan als ik de auto uitlees. FM radio werkt trouwens vlekkeloos.

Hiervoor had ik een Audi Q2, ook met DAB+, en daar had ik echt nooit last van een wegvallend signaal.
1. Waar zit eigenlijk de DAB+ ontvanger van een Tiguan, zit die in de haaienvin op het dak?
2. Herkennen meer mensen het beeld van het wegvallen van DAB+ bij een volkswagen, wat dus een eerder een volkswagen probleem zou kunnen zijn?

Dab zit als het goed is idd in de vin. Kan ook software issue zijn maar vaker komt het door vocht in de antenne

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
Antera schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:15:
[...]

Dab zit als het goed is idd in de vin. Kan ook software issue zijn maar vaker komt het door vocht in de antenne
Okido! bedankt voor het meedenken, de vin is reeds vervangen en de software heb ik helemaal up-to-date naar MST2_EU_VW_P0883D. Ook de radio-database geupdate al is dat volgens mij meer alleen een logo-update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 21:28
Cabisy schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:10:

Heel herkenbaar met een Golf 7.5 / GP vanaf dag 1 deze DAB+ issues, achterruit vervangen omdat DAB+ volledig weg viel bij gebruik achterruit verwarming. Voor ontvangst en wegvallen haalt dit niets uit. Dealer wilde verder niet onderzoeken gezien MIB2 niet meer ontwikkeld werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
immie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:31:
[...]

Heel herkenbaar met een Golf 7.5 / GP vanaf dag 1 deze DAB+ issues, achterruit vervangen omdat DAB+ volledig weg viel bij gebruik achterruit verwarming. Voor ontvangst en wegvallen haalt dit niets uit. Dealer wilde verder niet onderzoeken gezien MIB2 niet meer ontwikkeld werd..
Thanks voor je berichtje, ik weet denk ik genoeg ;),
hoef ik mijzelf niet rot te zoeken naar oplossingen... Accepteren en doorgaan, desnoods wat meer via Internet-radio op Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:07
Cabisy schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:43:
[...]

Thanks voor je berichtje, ik weet denk ik genoeg ;),
hoef ik mijzelf niet rot te zoeken naar oplossingen... Accepteren en doorgaan, desnoods wat meer via Internet-radio op Carplay.
Is fm geen opties? Op mijn golf 7 (niet facelift) heb ik beiden. Dab+ werkt prima, met af en toe een hapering, denk dat ie dan overschakelt naar een andere mast oid (geen idee hoe dab+ werkt :p)? En anders idd tunein app gebruiken oid

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee hoe ik aan een nederlandstalige handleiding kom? Auto komt uit Noorwegen dus de website herkent het VIN nummer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Simpelweg een andere UP! zoeken, VIN fotograferen en die even door de website halen? Of dealer vragen?
Is officieel onderdeel, kunnen ze gewoon bestellen.
Maar vziw heb jij dat ding van de zaak gekregen. Vraag dan ook even aan de leverende dealer of ze hem aub wel compleet af willen leveren. Lijkt me er gewoon bij te horen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steps67
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vILdv6dyjYJbqIwIMaRgvslCTE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Si5798LzHKro4xX2tV7OO2qw.jpg?f=user_large
Hallo , we hebben een Polo 2021 gekocht en bij de versnellingshendel zit deze opening! Wie kan vertellen wat het is?
Bedankt
Heeft er iemand nog dakdragers voor Polo 2021 liggen die ze wil verkopen, in de buurt van Tilburg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:58
steps67 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:39:
[Afbeelding]
Hallo , we hebben een Polo 2021 gekocht en bij de versnellingshendel zit deze opening! Wie kan vertellen wat het is?
Bedankt
Heeft er iemand nog dakdragers voor Polo 2021 liggen die ze wil verkopen, in de buurt van Tilburg?
Denk een pasje houder, voor bijvoorbeeld een creditcard als je regelmatig tolwegen rijdt

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 21:59
steps67 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:39:
[Afbeelding]
Bedankt
Gebruik het zelf om een parkeerkaartje in te doen op de plekken waar je dat nog krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:27:
Simpelweg een andere UP! zoeken, VIN fotograferen en die even door de website halen? Of dealer vragen?
Is officieel onderdeel, kunnen ze gewoon bestellen.
Maar vziw heb jij dat ding van de zaak gekregen. Vraag dan ook even aan de leverende dealer of ze hem aub wel compleet af willen leveren. Lijkt me er gewoon bij te horen :)
Het is geen nieuwe. En ja, het is een bewuste keuze geweest. Het is vooral een marketing item en ik hoef nooit meer dan 10km naar een klant te rijden (ok, 1 uitzondering maar daar staan gewoon gratis snelladers) dus we hoeven geen 20k stuk te slaan ;)

En het is een elektrische, zomaar een ander VIN nummer fotograferen lukt niet.

Daarbij gaat het mij specifiek om 2 instellingen: de standaard temperatuur veranderen van 22 naar 20 graden of laatste instelling.

En het geluid gaat nu helemaal uit bij achteruit rijden, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Toppe schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:42:
[...]

Het is geen nieuwe. En ja, het is een bewuste keuze geweest. Het is vooral een marketing item en ik hoef nooit meer dan 10km naar een klant te rijden (ok, 1 uitzondering maar daar staan gewoon gratis snelladers) dus we hoeven geen 20k stuk te slaan ;)

En het is een elektrische, zomaar een ander VIN nummer fotograferen lukt niet.

Daarbij gaat het mij specifiek om 2 instellingen: de standaard temperatuur veranderen van 22 naar 20 graden of laatste instelling.

En het geluid gaat nu helemaal uit bij achteruit rijden, erg irritant.
Kan denk ik wel met OBD11 aanpassen

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SuperVeloce schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:52:
[...]

Kan denk ik wel met OBD11 aanpassen
Die heb ik, maar dan moet je wel de juiste parameters weten te vinden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
Toppe schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:15:
[...]

Die heb ik, maar dan moet je wel de juiste parameters weten te vinden :9
Ik heb ook OBD11 en vraag dit soort dingen vaak aan chatGPT, deze heeft soms nog wel eens zinnige antwoorden en je kan wellicht even kijken of de setting bestaat:
  • Aanpassing via OBDeleven
  • Met OBDeleven kun je vergelijkbare aanpassingen doen:​
  • Verbind OBDeleven met je voertuig: Sluit de OBDeleven-adapter aan op de OBDII-poort en start de app op je smartphone.​
  • Selecteer het juiste regelapparaat: Navigeer naar het regelapparaat voor de klimaatregeling, meestal [08 - HVAC].​
  • Ga naar Adaptation: Binnen het HVAC-regelapparaat, kies voor [Adaptation].​
  • Zoek naar relevante kanalen: Zoek naar een kanaal met een naam als "Temperature setting at start" of "Last used temperature".​
  • Wijzig de instelling: Stel deze parameter in op "Last used" of een vergelijkbare waarde.​
  • Sla de wijzigingen op: Bevestig en sla de aanpassingen op.

Na deze aanpassing zal de klimaatregeling de laatst gebruikte temperatuurinstelling behouden bij het opnieuw starten van de auto.​

Belangrijke opmerkingen
De beschikbaarheid van deze instellingen kan variëren afhankelijk van het bouwjaar en de softwareversie van je e-Up!​

Niet alle voertuigen ondersteunen het onthouden van de laatst gebruikte temperatuurinstelling.​

Zorg ervoor dat je een back-up maakt van de originele instellingen voordat je wijzigingen aanbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:44

mb1

Eergisteren heb ik voor het eerst de caravan aangehaakt aan m'n 2024 Passat B9 met originele wegklapbare trekhaak. Gelijk een hele waslijst aan storingen bij het starten.
De caravan is niets mis mee deze heeft ook altijd aan m'n vorige Passat gehangen en is goed bedraad.
Lane assist storing geen verkeersborden herkenning de CC pre-crash bescherming noodrem assistent enz.
Gisteren bij de dealer geweest deze hebben de auto uitgelezen. Ze snappen het verband met de caravan niet want er is een waslijst aan storingen maar niets trekhaak gerelateerd.
Ze hebben deze geprobeerd te wissen en een update geprobeerd maar dat is niet gelukt, ze krijgen de update niet geïnstalleerd.
Nu wordt is weggestuurd met een auto waar de veiligheidssystemen maar deels van werken (mag je überhaupt formeel zo de weg op?).
Ergens in juni hebben ze tijd om verder te kijken....
Ik ben hier toch wel teleurgesteld en boos tegelijk over.
Iemand ideeën wat dit kan zijn, wellicht hetzelfde als bij de golf 8, camera en stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:38
mb1 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:06:
Eergisteren heb ik voor het eerst de caravan aangehaakt aan m'n 2024 Passat B9 met originele wegklapbare trekhaak. Gelijk een hele waslijst aan storingen bij het starten.
De caravan is niets mis mee deze heeft ook altijd aan m'n vorige Passat gehangen en is goed bedraad.
Lane assist storing geen verkeersborden herkenning de CC pre-crash bescherming noodrem assistent enz.
Gisteren bij de dealer geweest deze hebben de auto uitgelezen. Ze snappen het verband met de caravan niet want er is een waslijst aan storingen maar niets trekhaak gerelateerd.
Ze hebben deze geprobeerd te wissen en een update geprobeerd maar dat is niet gelukt, ze krijgen de update niet geïnstalleerd.
Nu wordt is weggestuurd met een auto waar de veiligheidssystemen maar deels van werken (mag je überhaupt formeel zo de weg op?).
Iemand ideeën wat dit kan zijn, wellicht hetzelfde als bij de golf 8, camera en stuur?
Voelt als een software issue. Dat hij niet weet wat hij allemaal moet uitschakelen. Zoals achteruit sensoren.
As woensdag koppel ik ook de caravan aan onze passat 2024. Mocht hier wat uitkomen, laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 23:23
mb1 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:06:
Ik heb reeds een kar aan mijn passat gehangen en geen foutmeldingen gekregen. Dus het lijkt toch in jouw auto te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-05 12:22
Auto afleveren door dealer

Ohh ohh wat is dat toch wat met een auto afleveren tegenwoordig. Tiguan hybride eerste generatie ingeruild en een mooie zwarte Tiguan 2024 nieuw model benzine weer gekocht. Auto was op 130 punten gecontroleerd volgens theorie en betaling .Maar aangekomen in mijn woonplaats 50 km van de VW dealer kwam er een waarschuwing lampje olie bijvullen. Denk krijg de hik en ja naar de plaatselijke VW dealer waar ik al heel lang kom en ja hoor bijna liter olie moest erbij..Bij de Tiguan VW dealer verkoop was 1 sleutel kwijt en kan en kon nog geen hoofdgebruiker worden. Sleutel wordt hier besteld door dealer want verkoop dealer was het vergeten om de 2e sleutel te bestellen. 2 weken terug bij plaatselijke vw dealer besteld en vandaag was de afspraak
( kon niet eerder). Kom ik er denk ik he he eindelijk hoofdgebruiker worden en de app gebruiken mooi niet hadden ze verkeerde sleutel besteld....Dus over een week nieuwe poging hele fijne auto maar :) oei oeii😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Niet netjes, zou je van een vw dealer niet verwachten idd.
Maar jij bent ook wat vergeten. Damn dude, kijk eens naar je punten en komma's, dit leest voor geen meter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Gisteren naar TVS engineering geweest, blijkt m’n auto 125pk te leveren ipv 150pk.. had er 2 weken geleden nieuwe ngk premium bougies en apr bobines in gedaan.

Nou had de bezorger m’n pakket over de muur van 1m80 in tuin gegooid.. volgens verkoper geen probleem, maar TVS heeft vanalles nagemeten, zoals turbo druk.. zij denken toch dat het aan bougies ligt.. lijkt wat te missfiren

Tevens raadde ze bij TVS aftermarket bobines af, zoals die van APR en beter de standaard bobines van volkswagen te gebruiken.
Iemand anders hier ervaringen met APR bobines?

Zoals je ziet, ook geen mooie lijnen
Nu alleen automaat gechipt en dsg olie vervangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwVY1yEAFKh3DM-OdqL8FKAMZTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbK4Ih8OCnMEpSvHRBDBNe4P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door SuperVeloce op 17-04-2025 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
ik heb zelf bobines van CTS en dat gaat prima, maar ik lees wel eens vaker dat ze niet altijd 100% goed werken. had alleen, zeker van TVS, wel wat meer verwacht betreft diagnose. je weet nu precies niks qua oorzaak..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Toppe schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:05:
Iemand enig idee hoe ik aan een nederlandstalige handleiding kom? Auto komt uit Noorwegen dus de website herkent het VIN nummer niet.
Ik heb voor mijn Duitse Passat gewoon bij de dealer een Nederlandse handleiding besteld. Maar ze gaven wel aan dat die niet altijd leverbaar zijn.

Ik heb Hapro Cronos Aero 3 dragers en die doen het prima en zijn een stuk goedkoper dan Thule of origineel VW.

Qua installatie zijn die niet lastiger dan andere merken, imho. Alleen de eerste keer moet je even een rubber strip op maat knippen voor een goot aan de onderkant. Dus trek de eerste keer even een half uurtje uit voor het op maat maken en je legt ze er daarna zo op.
procaliber schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Heb ook nog een panoramadak, ben bang dat ik ze wel hoor. In ieder geval bedankt voor het aanbod.
Je hoort wel dat er dragers op het dak zitten, maar volgens mij hoor je dragers altijd wel in een auto waar rijwind de grootste bron van geluid is. Ik heb zelf ook een panoramadak en vond het in ieder geval niet storend. Mede omdat de dakkoffer vervolgens nog meer geluid produceerde ;)

Niet onbelangrijk trouwens, het panoramadak kan nog steeds open met deze dragers.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bartje1983 schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:45:
[...]

Voelt als een software issue. Dat hij niet weet wat hij allemaal moet uitschakelen. Zoals achteruit sensoren.
As woensdag koppel ik ook de caravan aan onze passat 2024. Mocht hier wat uitkomen, laat ik het weten.
Op basis van mijn facelift B8 uit 2020 met originele wegklapbare trekhaak, worden achteruitrijsensoren en dodehoek detectie uitgeschakeld, zeg maar de systemen die in de gaten houden of er achter of naast je iets rijdt. Dat zal bij de B9 niet anders zijn.

Mijn bij mijn B8 schieten die systemen af en toe ook spontaan in de stress. Ik moet dan de auto herstarten en dan is het weer opgelost.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
SuperVeloce schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:21:
Gisteren naar TVS engineering geweest, blijkt m’n auto 125pk te leveren ipv 150pk.. had er 2 weken geleden nieuwe ngk premium bougies en apr bobines in gedaan.

Nou had de bezorger m’n pakket over de muur van 1m80 in tuin gegooid.. volgens verkoper geen probleem, maar TVS heeft vanalles nagemeten, zoals turbo druk.. zij denken toch dat het aan bougies ligt.. lijkt wat te missfiren

Tevens raadde ze bij TVS aftermarket bobines af, zoals die van APR en beter de standaard bobines van volkswagen te gebruiken.
Iemand anders hier ervaringen met APR bobines?

Zoals je ziet, ook geen mooie lijnen
Nu alleen automaat gechipt en dsg olie vervangen

[Afbeelding]
Gevalletje walnutblasting zo te zien. Alles zal wel dichtgekoekt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
EvoII schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:10:
[...]

Gevalletje walnutblasting zo te zien. Alles zal wel dichtgekoekt zitten.
Zou kunnen, heeft bijna 160k gelopen.

Maar kan het zijn dat bougies niet 100% werken, omdat ze over muur van 1m80 gevallen zijn? Ze zaten per doosje verpakt, stuk papier omgewikkeld in doos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:46
SuperVeloce schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:47:
[...]

Maar kan het zijn dat bougies niet 100% werken, omdat ze over muur van 1m80 gevallen zijn? Ze zaten per doosje verpakt, stuk papier omgewikkeld in doos.
Ik geloof er weinig van dat dat de oorzaak is eerlijk gezegd. Ik ga eerder mee in het verhaal van @EvoII dat is namelijk niet ongewoon bij sommige blokken en aardige kilometer standen en gebruik van goedkope benzine etc.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 24-04-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
GeeMoney schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:53:
[...]

Ik geloof er weinig van dat dat de oorzaak is eerlijk gezegd. Ik ga eerder mee in het verhaal van @EvoII dat is namelijk niet ongewoon bij sommige blokken en aardige kilometer standen en gebruik van goedkope benzine etc.
Had de auto met 150k gekocht en ik tank 98 bij BP. Maar ja, geen idee wat ze hier voor getankt hebben. Volgens mij ex lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:35
SuperVeloce schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:56:
[...]

Had de auto met 150k gekocht en ik tank 98 bij BP. Maar ja, geen idee wat ze hier voor getankt hebben. Volgens mij ex lease auto.
(Zakelijke) Lease maatschappijen (tenmiste bij van Mossel) vergoeden alleen de goedkopere 95 (E10) benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

gooi er een reiniger in en tank m daarna vol met shell/bp euro 98. daarna kan inderdaad walnutblasting nog helpen. ik heb het afgelopen december ook gedaan bij 154k ofzo, motor draait wel iets soepeler.

https://www.winparts.nl/f...leaner-325ml/p108841.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 22:56
SuperVeloce schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:47:
[...]

Dat zou zeker kunnen hoor, die bougies zitten los in het doosje en er zit een bepaalde afstand bij dat lipje die voor de ontsteking zorgt. Als die afstand door de val minder of meer is geworden kan dat zorgen voor misfires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
[...]

Je wil niet weten hoe het eruit ziet bij een direct ingespoten motor met 160k op de teller. En ze hebben het allemaal. Ook als je 98 tankt. Wat ik zelf overigens ook doe. Als ik de mijne nog heb bij de 150k laat ik hem zeker behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Zit wel eens te kijken naar een nieuwe tiguan. Maar waarom vragen dealers de nieuwprijs voor een auto van ruim een jaar oud?

Bijvoorbeeld deze https://www.valleiautogro...-r-line-business-44651187

Nieuwprijs 61k, jaar oud 43k gelopen, prijs 60k, dat kan toch niet?
Ze hoeven alleen even even te stofzuigen en te tanken, garantie zit er nog op.

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 03-05-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:44

mb1

Is een Passat geen optie?
Ik heb vorig jaar bij dezelfde dealer alleen een andere vestiging een originele NL Passat gekocht 5 mnd oud 8000 km op de teller en €16K onder de nieuwprijs.
Na het eerste jaar is de afschrijving gewoon normaal bij zo'n Passat.
Bij Golf en Polo zie je dit ook dat ze gebruikt voor de nieuwprijs te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

mb1 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:28:

Bij Golf en Polo zie je dit ook dat ze gebruikt voor de nieuwprijs te koop staan.
Dat vind ik dan zo bijzonder, waarom zou je dat doen, kan je beter nieuw kopen.
Vraag me uberhaubt af waarom een dealer dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Slasher schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:12:
[...]

Dat vind ik dan zo bijzonder, waarom zou je dat doen, kan je beter nieuw kopen.
Vraag me uberhaubt af waarom een dealer dat doet.
Iets met vraag en aanbod?

Heb je de specificaties qua opties goed met elkaar vergeleken? Kijk even voor de grap in een folder met uitvoeringen, optie’s en de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

AE69 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:20:
[...]

Iets met vraag en aanbod?

Heb je de specificaties qua opties goed met elkaar vergeleken? Kijk even voor de grap in een folder met uitvoeringen, optie’s en de prijzen.
Ik heb bij de RDW de catalogusprijs opgezocht, dan heb je toch de prijs waar hij toen voor verkocht is?

Ik denk dat je nieuw wel iets duurder uitbent, paar duizend euro denk ik maar ja dan heb je een nieuwere auto met 0 kilometers. Waarom zou je dan voor een 2e hands gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Slasher op 04-05-2025 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Slasher schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Ik heb bij de RDW de catalogusprijs opgezocht, dan heb je toch de prijs waar hij toen voor verkocht is?
Catalogusprijs wordt gebruikt voor het heffen van bijtelling. Sommige opties (bijvoorbeeld leder bekleding) kunnen achteraf besteld worden om de catalogusprijs laag te houden, maar de verkoopprijs gaat omhoog. De mogelijkheden verschillen per merk en model.
Ik denk dat je nieuw wel iets duurder uitbent, paar duizend euro denk ik maar ja dan heb je een nieuwere auto met 0 kilometers. Waarom zou je dan voor een 2e hands gaan.
Reden voor 2e hands kan zijn dat je meteen er mee kan rijden en niet maanden hoeft te wachten. Je kan ook de vraag stellen aan de verkoper, wellicht heeft hij een goede argument. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zou dan eerder voor deze gaan:
https://www.volkswagen.nl...dak-matrix-led-koplampen-

scheelt je 5k en deze heeft maar 5,7k gelopen ipv 43

ik kijk zelf altijd hier:
https://www.volkswagen.nl...s?sort=priceB2C&order=asc
makkelijke filters en alles vanuit VW dealers

[ Voor 23% gewijzigd door giovanni2903 op 04-05-2025 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.keller
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-05 16:12
Slasher schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:19:
Zit wel eens te kijken naar een nieuwe tiguan. Maar waarom vragen dealers de nieuwprijs voor een auto van ruim een jaar oud?

Bijvoorbeeld deze https://www.valleiautogro...-r-line-business-44651187

Nieuwprijs 61k, jaar oud 43k gelopen, prijs 60k, dat kan toch niet?
Ze hoeven alleen even even te stofzuigen en te tanken, garantie zit er nog op.
Vermoed een foutje, staat nu voor 52K
Denk dat het aanbod van 2e hands ook meespeelt, zijn weinig 2e hands auto's. Wat vallei heeft staan is bijna allemaal import.
Als je besluit tot koop vraag dan eerst de algehele onderhouds geschiedenis op bij vallei, m.a.w. kijk even mee op de pc. Ze hebben er daar nogal een handje van het schadeverleden niet te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

f.keller schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:01:
[...]

Vermoed een foutje, staat nu voor 52K
Denk dat het aanbod van 2e hands ook meespeelt, zijn weinig 2e hands auto's. Wat vallei heeft staan is bijna allemaal import.
Als je besluit tot koop vraag dan eerst de algehele onderhouds geschiedenis op bij vallei, m.a.w. kijk even mee op de pc. Ze hebben er daar nogal een handje van het schadeverleden niet te melden
Ik ben gebeld door de verkoper, was inderdaad een foutje omdat hij er niet op stond moest er een prijs op staan, er was nog geen definitieve prijs voor deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:52
Hebben mensen hier de Tayron al in bezit?

Hoe bevalt het?

Ik ga binnenkort de knoop doorhakken over de R Line versie, denk in het wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05 09:23
De switch/flap om mijn binnenspiegel in dag- en nachtmodus te zetten werkt niet meer. Lijkt aan de binnenkant los te zitten of afgebroken. Iemand tips hoe ik dit kan repareren of wordt het een nieuwe binnenspiegel? |:( Gaat om een Golf 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een golf 8 zonder automatisch dimmende binnenspiegel? Bestaat dat? Of is het een import uit Duitsland? Of een aftermarket ding?
Is iig niet iets wat ik zou verwachten.

Hoe dan ook: nieuwe is vermoedelijk makkelijker dan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05 09:23
The Eagle schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:57:
Een golf 8 zonder automatisch dimmende binnenspiegel? Bestaat dat? Of is het een import uit Duitsland? Of een aftermarket ding?
Is iig niet iets wat ik zou verwachten.

Hoe dan ook: nieuwe is vermoedelijk makkelijker dan fixen.
Aftermarket zou heel goed kunnen, wist ook niet dat die switch zou kunnen afbreken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
MyNameIs schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:41:
De switch/flap om mijn binnenspiegel in dag- en nachtmodus te zetten werkt niet meer. Lijkt aan de binnenkant los te zitten of afgebroken. Iemand tips hoe ik dit kan repareren of wordt het een nieuwe binnenspiegel? |:( Gaat om een Golf 8
Switch? Die zit er bij mij helemaal niet in. Dacht bij geen enkele golf 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosdekat
  • Laatst online: 12:50
Bij mijn golf 8 zit ie er wel, hoe wil je anders de anti verblind stand aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

moosdekat schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:31:
Bij mijn golf 8 zit ie er wel, hoe wil je anders de anti verblind stand aanzetten?
Automatisch dimmende binnenspiegel is standaard uitrusting mag ik toch hopen?
Zoals ik al zei: in NL verwacht ik dat althans, kan bij import auto's wellicht anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosdekat
  • Laatst online: 12:50
Nee, niet standaard, vw is zowieso karig in de opties. Ik heb ook geen automatische ruitenwissers terwijl ik dat sinds 2000!! al standaard op al mijn vorige auto;s heb gehad. Bij het kopen denk je er niet aan om erna te vragen en verwacht je dat het standaard is. Automatisch dimmende binnenspiegel heb ik trouwens alleen bij mijn bmw en volvo gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:46
The Eagle schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Automatisch dimmende binnenspiegel is standaard uitrusting mag ik toch hopen?
Zoals ik al zei: in NL verwacht ik dat althans, kan bij import auto's wellicht anders zijn.
Dat is nog steeds een optie.
Hij heeft dus een niet dimmende binnenspiegel en dan moet je inderdaad de spiegel “omklappen” .
Pagina: 1 ... 137 138 Laatste