WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 145 146 Laatste
Acties:

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@MartNL dat was niet bewust. Die staat normaal altijd aan.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:58

mb1

Timo002 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:37:
Heb ik nu vandaag reclame ontvangen in mijn Golf 8.5 GTE? De tank is helemaal vol en dit tankstation is niet het tankstation dat het dichtstbij is. De melding kwam tijdens het rijden.

[Afbeelding]
Wat een k.. reclame is dat, ik heb het een tijdje geleden uit nieuwsgierigheid aan gezet en tot op heden alleen McDonald's reclame gehad waar ik liever niet kom, terwijl ik meestal bij de Esso tank...

Sta je voor een stoplicht vlakbij de MC en krijg je zo'n pop up. Als je er op drukt duurt vervolgens het laden zo lang (PassatB9) dat het stoplicht allang weer groen is en de melding komt dat het niet wordt weergegeven mag worden tijdens het rijden of zo iets.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
mb1 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 18:08:
[...]

Wat een k.. reclame is dat, ik heb het een tijdje geleden uit nieuwsgierigheid aan gezet en tot op heden alleen McDonald's reclame gehad waar ik liever niet kom, terwijl ik meestal bij de Esso tank...

Sta je voor een stoplicht vlakbij de MC en krijg je zo'n pop up. Als je er op drukt duurt vervolgens het laden zo lang (PassatB9) dat het stoplicht allang weer groen is en de melding komt dat het niet wordt weergegeven mag worden tijdens het rijden of zo iets.
Ik heb niets aangezet en in een jaar tijd ook de eerste keer dat ik dit zie. Hoe gaat dit uit?

Lokale aanbevelingen heb ik overigens niet aan staan!

[ Voor 4% gewijzigd door Timo002 op 30-05-2026 18:55 ]

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:06
Timo002 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 18:49:
[...]

Ik heb niets aangezet en in een jaar tijd ook de eerste keer dat ik dit zie. Hoe gaat dit uit?

Lokale aanbevelingen heb ik overigens niet aan staan!
Deze zooi komt waarschijnlijk door een “shop” update van een paar dagen geleden.

Mijn vrouw stuurde mij foto’s van de update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rx6cg84gF7wy3tHRWCPnGlW6fgo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsO9QpuGE6QtEA6S05AvjVkJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXAbM622hi0VaseJRXcwasfnCH4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JebUovso3H8Uo9GGfQ6WpVIx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95jW3z-F1UrAVWj9UTsr05IxEbo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhtFtL5JCktcoZ3QS5MGgvNB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkSetJEnHKrS8T4wPPfo8XFFQ4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/se3FZkTXUi69XqDeaqaX8Sm0.jpg?f=fotoalbum_tile
Leest heel erg als een update speciaal voor ads…

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Dat klinkt wel als de oorzaak idd.

Zou mooi zijn als er ook een knop "pleurt op met je spam" bij de update mee kwam, maar helaas :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hrvatinl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:13
Timo002 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:37:
Heb ik nu vandaag reclame ontvangen in mijn Golf 8.5 GTE? De tank is helemaal vol en dit tankstation is niet het tankstation dat het dichtstbij is. De melding kwam tijdens het rijden.

[Afbeelding]
Dit kan je in de instellingen uitzetten. Dan krijg je geen reclame meer.

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 11:56
Krus schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 21:25:
[...]

Deze zooi komt waarschijnlijk door een “shop” update van een paar dagen geleden.

Mijn vrouw stuurde mij foto’s van de update:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Leest heel erg als een update speciaal voor ads…
Kreeg deze gisteren ook aangeboden en begreep er niet veel van. Ik zie nu dat ik dat snel uit moet zetten, want ik zit niet te wachten op al dat soort meldingen. :-( :(

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:47

bord4kop

maximaal 100KB!

Goedemorgen,

Kan iemand mij helpen bij het maken van de juiste keuze?

Sinds kort hebben we een Beetle Cabrio (Type A5, bouwjaar 2014) met een RNS315. Het is een vrij luxe uitvoering (Highline-achtig), met o.a. MFD-display, multifunctioneel stuur, PDC voor en achter en het Fender soundsysteem.

De RNS315 voldoet helaas niet meer. De GPS lijkt defect (ongeveer 5 km afwijking), het scherm is klein en CarPlay ontbreekt — en dat missen we eigenlijk best wel.

Wat ik al geprobeerd/uitgezocht heb:
  • Een AliExpress-kloon getest (ook een duurdere variant), maar die viel tegen: goedkope uitstraling, matige werking en slechte radio-ontvangst. Kortom: geen succes.
  • Ook gekeken naar Dynavin, maar ik neig toch meer naar een zo origineel mogelijk VW-systeem. Dan kom je al snel uit bij de RCD330.
Mijn eisen:
  • Behoud van bestaande functies (PDC-weergave, Fender/Dynaudio, VW-integratie)
  • Alles moet stabiel en soepel werken
  • Zo origineel (VW) als mogelijk
  • Geen problemen zoals battery drain of storingen
  • CarPlay ondersteuning
  • Installatie zonder ingrijpende aanpassingen (geen kabelbomen aanpassen)
  • Budget: max. €450
Mijn vragen:
  1. Is de RCD330 nog steeds de beste keuze, of zijn er inmiddels betere alternatieven (bijv. Dynavin)?
  2. Er wordt veel aangeboden, maar waar koop je een goede/echte? Hoe herken ik een origineel exemplaar?
Alvast bedankt!

| Security Management |

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
@bord4kop heb je ook al gekeken naar een RNS510?

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

procaliber schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:35:
@bord4kop heb je ook al gekeken naar een RNS510?
ja, dat leek een heel goede oplossing, maar die heeft geen Apple carplay (toch?)

| Security Management |

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Die kan je daarvoor wel krijgen, maar kost ook zo 400 euro zie ik 8)7

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06 14:25
Sinds 3 weken zijn we trotse bezitters van een VW T-roc.

De afgelopen dagen is er regelmatig een flinke stevige bui over gekomen en ze voorspellen de komende dagen weer hagel. Helaas hebben we geen garage/carport/overkapping. En die mogen we in onze gemeente ook niet bouwen. Daarom wil ik graag een hagelbeschermhoes kopen. Heeft hier iemand ervaringen mee? Ik zie er heel veel op internet. In de prijs van €60 tot veelvouden daarvan. Ik snap dat kwaliteit iets zal kosten maar €400 vind ik veel geld. Ik denk dan iets in de prijsklasse tot €150,- Iemand een goeie aanbeveling?

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
@bord4kop GPS defect is meestal een owtvan veel gebruiken en daardoor opnieuw calibreren. Werkt met telefoons ook zo :)
Maar als jij CarPlay wilt gaat calibratie geen waarde toevoegen, want andere navi en via de gps van je telefoon.

Conclusie: als je CarPlay geactiveerd krijgt op een unit met groter scherm zijn je problemen opgelost. Zou even @Antera or @Rainesh porren waar dat op kan, die weten dat wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Sparkiee schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:11:
Sinds 3 weken zijn we trotse bezitters van een VW T-roc.

De afgelopen dagen is er regelmatig een flinke stevige bui over gekomen en ze voorspellen de komende dagen weer hagel. Helaas hebben we geen garage/carport/overkapping. En die mogen we in onze gemeente ook niet bouwen. Daarom wil ik graag een hagelbeschermhoes kopen. Heeft hier iemand ervaringen mee? Ik zie er heel veel op internet. In de prijs van €60 tot veelvouden daarvan. Ik snap dat kwaliteit iets zal kosten maar €400 vind ik veel geld. Ik denk dan iets in de prijsklasse tot €150,- Iemand een goeie aanbeveling?
Behalve dat je een VW rijder bent heeft dat niks met VW te maken.
In Italië ook wel eens gezien, daar spannen ze gewoon luchtbedden over de auto. Werkt ook :)
Verder wat tips: https://www.autoweek.nl/a...auto-tegen-extreme-hagel/

Zou zeggen: als het los gaat gaat het los. Auto kan best veel hebben en de rest is als het goed is verzekerd. En een rijdende poffertjespan brengt je nog steeds van A naar B :P

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Afhankelijk van bouwjaar en welk syateeem zijn wr mogelijkheden maar soms ook beperkingen. Meer info via pb

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 09:03
The Eagle schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:19:
[...]

Behalve dat je een VW rijder bent heeft dat niks met VW te maken.
In Italië ook wel eens gezien, daar spannen ze gewoon luchtbedden over de auto. Werkt ook :)
Verder wat tips: https://www.autoweek.nl/a...auto-tegen-extreme-hagel/

Zou zeggen: als het los gaat gaat het los. Auto kan best veel hebben en de rest is als het goed is verzekerd. En een rijdende poffertjespan brengt je nog steeds van A naar B :P
Wel het Gardameer vermijden. Daar gingen de hagelstenen door de matten heen. En die mensen moesten met de bus naar huis, omdat de voor/achterruit vernield waren :(

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

The Eagle schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:15:
@bord4kop GPS defect is meestal een owtvan veel gebruiken en daardoor opnieuw calibreren. Werkt met telefoons ook zo :)
Maar als jij CarPlay wilt gaat calibratie geen waarde toevoegen, want andere navi en via de gps van je telefoon.

Conclusie: als je CarPlay geactiveerd krijgt op een unit met groter scherm zijn je problemen opgelost. Zou even @Antera or @Rainesh porren waar dat op kan, die weten dat wel :)
Thanks!
Antera schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:27:
Afhankelijk van bouwjaar en welk syateeem zijn wr mogelijkheden maar soms ook beperkingen. Meer info via pb
PB sent ;)

| Security Management |

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 10:56

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb een opvallende bevinding met de adaptive cruise control op mijn 2017 T6 California. Als ik in Leidschendam op de N14 komende vanaf de A4 rechts af sla de Noordsingel op, dan krijg ik het bericht dat de sensor niet werkt en dus de ACC niet gebruikt kan worden. Niet dat het heel erg is, ik gebruik het daar niet, maar toch opvallend. Bij het volgende kruispunt (net voorbij de Mall), verdwijnt het waarschuwingslampje weer. Ik heb dit echt alleen op dit punt, verder helemaal nooit geen problemen met de ACC.

Herkent iemand dit? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Plaatje ter illustratie van waar dit gebeurd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpu_sddeZSO9aCbR1AnVA3wVkGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vV51mNTqw5TTOVUJyS1ui5IF.png?f=fotoalbum_large

We've got that ring of confidence

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:39
Yukkie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:33:
Ik heb een opvallende bevinding met de adaptive cruise control op mijn 2017 T6 California. Als ik in Leidschendam op de N14 komende vanaf de A4 rechts af sla de Noordsingel op, dan krijg ik het bericht dat de sensor niet werkt en dus de ACC niet gebruikt kan worden. Niet dat het heel erg is, ik gebruik het daar niet, maar toch opvallend. Bij het volgende kruispunt (net voorbij de Mall), verdwijnt het waarschuwingslampje weer. Ik heb dit echt alleen op dit punt, verder helemaal nooit geen problemen met de ACC.

Herkent iemand dit? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Plaatje ter illustratie van waar dit gebeurd:

[Afbeelding]
Herkenbaar gedrag, met de overeenkomst dat mijn ACC op de ringweg in Eindhoven (kruising Piuslaan met Leenderweg vanuit oost naar west), ook steeds daar in de buurt even niet beschikbaar was. In mijn geval was het een Arteon van 2017. Wellicht dat ze hetzelfde hardware hebben gebruikt die gevoelig is voor electromagnetische stralen.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Ik denk dat "sensor" in dit geval een rekbaar begrip is. Gok de gps die even niet weet waar ie is.
Zet de navi assisted acc optie eens uit, kijken of het dan weg is.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Sowieso, gps assisted acc is link. Lang niet altijd up to date qua maps, met alle potentiële gevolgen van dien.
Dealer gaf mij destijds (2023) bij aflevering aan dat het beter uit kon en kon blijven. En check na updates.
Ik weet alleen niet of die optie er bij jullie er al op zit.

Pagina: 1 ... 145 146 Laatste