Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik krijg vreemde e-mails van een bedrijf genaamd unifiedpost. Ze vragen me via een link mezelf te identificeren om zo een aangetekende online zending van d’ieteren (Belgische importeur van VAG) te ontvangen.
Ik ben in het bezit van een Skoda, heb de dealer gebeld maar die heeft nog nooit van die instantie gehoord. Ik ga er deze week eens langs.
Ik ben in het bezit van een Skoda, heb de dealer gebeld maar die heeft nog nooit van die instantie gehoord. Ik ga er deze week eens langs.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Neight naar phishing. Bel je d'Ieteren toch even?Darks schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:02:
Ik krijg vreemde e-mails van een bedrijf genaamd unifiedpost. Ze vragen me via een link mezelf te identificeren om zo een aangetekende online zending van d’ieteren (Belgische importeur van VAG) te ontvangen.
Even de mailheaders en de html code doorspitten op malicious links helpt ook al
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Misschien dat d'Ieteren een vervroegd kerstcadeau aan 'm wil laten versturen (een kalender in Pirelli Style voor 2027 ofzo)?The Eagle schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:49:
[...]
Neight naar phishing. Bel je d'Ieteren toch even?
Even de mailheaders en de html code doorspitten op malicious links helpt ook al
Normaliter heb je als particulier zijnde niets van doen met een importeur maar verlopen alle contactmomenten voor het merk middels de dealer.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 21-04-2026 17:09 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hallo,
Het klepje van het oplaadpunt van mijn Tiguan eHybride uit 2022 wil niet meer open...
Tikken, duwen, enz niets lijkt te helpen.
Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen...
Het klepje van het oplaadpunt van mijn Tiguan eHybride uit 2022 wil niet meer open...
Open laten 'knippen' (met een tang) door de Vw dealer, bekend probleem. Bij mijn '21 Tiguan eHybride ook laten doen. Aangezien mijn auto import was konden ze het niet onder garantie dekken, maar was al blij dat ik weer bij de laadpoort konHendrik55 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:12:
Hallo,
Het klepje van het oplaadpunt van mijn Tiguan eHybride uit 2022 wil niet meer open...![]()
Oké, ben ik niet blij mee... Ik heb nog een jaar dealer-garantie, dus ik ga er van uit dat het daar onder valt.yassine schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:25:
[...]
Open laten 'knippen' (met een tang) door de Vw dealer, bekend probleem. Bij mijn '21 Tiguan eHybride ook laten doen. Aangezien mijn auto import was konden ze het niet onder garantie dekken, maar was al blij dat ik weer bij de laadpoort kon
Weet nu in iedergeval dat het een bekend probleem is, en niet aan mij ligt....
Dan heb je dus gewoon garantie en mag de dealer het oplossen. Gewoon voor langsgaan, zal bij hun ook bekend probleem zijn. Als de oplossing open knippen is hebben ze vast wel een tang en een instructie in de werkplaatsHendrik55 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:34:
[...]
Oké, ben ik niet blij mee... Ik heb nog een jaar dealer-garantie, dus ik ga er van uit dat het daar onder valt.
Weet nu in iedergeval dat het een bekend probleem is, en niet aan mij ligt....
..daar ga ik voorlopig ook maar vanuit....The Eagle schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:48:
[...]
Dan heb je dus gewoon garantie en mag de dealer het oplossen. Gewoon voor langsgaan, zal bij hun ook bekend probleem zijn. Als de oplossing open knippen is hebben ze vast wel een tang en een instructie in de werkplaats
... misschien een zekering, Hoewel voor rest alles werkt...
Maar welke?
Maar welke?
Hendrik55 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:52:
... misschien een zekering,hoewel voor rest alles werkt...
Maar welke?![]()
Zie op Duitse sites ook veel meldingen, maar weinig oplossingen....
Heeft dat klepje aan de voorzijde geen noodontgrendeling ergens onder de motorkap? Het klepje aan de achterkant, voor de brandstof, heeft AFAIK wel zo'n noodkoortje achter de kofferbakbekleding zitten.
Bij de ID.x serie wil het overigens ook wel eens helpen om 3 keer achter elkaar (rustig) op de open en/of sluit knop van je sleutel te klikken om het spel te triggeren 'iets' te gaan doen. Misschien werkt dat voor de eHybrid ook?
Vaak staan dit soort oplossingen ook wel érgens in de handleiding, maar sinds ze die niet meer op papier verstrekken is het zoeken in dat online ding een drama geworden (vind ik persoonlijk). Ik probeer voor mezelf ook al anderhalf jaar zonder succes een papieren versie voor m'n ID.3 te vinden, desnoods een .pdf welke ik kan uitprinten.
Bij de ID.x serie wil het overigens ook wel eens helpen om 3 keer achter elkaar (rustig) op de open en/of sluit knop van je sleutel te klikken om het spel te triggeren 'iets' te gaan doen. Misschien werkt dat voor de eHybrid ook?
Vaak staan dit soort oplossingen ook wel érgens in de handleiding, maar sinds ze die niet meer op papier verstrekken is het zoeken in dat online ding een drama geworden (vind ik persoonlijk). Ik probeer voor mezelf ook al anderhalf jaar zonder succes een papieren versie voor m'n ID.3 te vinden, desnoods een .pdf welke ik kan uitprinten.
[ Voor 70% gewijzigd door Will_M op 23-04-2026 17:45 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hi toppers,
Recent een Audi A3 8v uit nov 2016 (facelift) aangeschaft. Helaas heeft de auto geen apple carplay, is hier iemand hier die handig is en carplay (gratis) kan activeren op m’n auto? Word erg op prijs gesteld!
(Gezien het VAG is, hier ook even geplaatst)
Recent een Audi A3 8v uit nov 2016 (facelift) aangeschaft. Helaas heeft de auto geen apple carplay, is hier iemand hier die handig is en carplay (gratis) kan activeren op m’n auto? Word erg op prijs gesteld!
...helaas heeft het klepje van het laadpunt dat niet. Er is wel een noodoplossing om de stekker te verwijderen. Op Duitse websites heb ik ook meerdere meldingen gevonden maar geen rechte oplossing.Will_M schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:32:
Heeft dat klepje aan de voorzijde geen noodontgrendeling ergens onder de motorkap? Het klepje aan de achterkant, voor de brandstof, heeft AFAIK wel zo'n noodkoortje achter de kofferbakbekleding zitten.
Lees in dit forum een paar weken terug. Deze vraag is nog niet zolang geleden ook gesteld.A. Ben schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:31:
Hi toppers,
Er waren toen ook een aantal reacties op.
Schade viel mee. Er zit een schade hersteller op het terrein waar ik werk. Die waren met een half uurtje klaar en kost me een kratje bierToppe schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:40:
[Afbeelding]
Weet iemand of dit eenvoudig op zijn plek terug te krijgen is?
Z’n sjomp kon niet op tijd remmen