Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb dus discover media, maar absoluut geen SD-kaart in het handschoenkastje. Dat was in de T-Cross die ik hiervoor had wel het geval.giovanni2903 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:59:
[...]
Het verschil is dat de discover media in je handschoenkastje een sd kaart nodig heeft met de kaarten erop. De discover pro installeert ze vanaf het kaartje op zijn interne harde schijf. Je download dus de discover pro kaarten, zet die op een sd kaart, schuift m in je handschoenkastje erin en op je scherm komt vaak vanzelf de melding dat er een update is en anders kan je m zelf stsrten in instellingen. Hou er rekening mee dat installeren vaak minimaal 1,5-2u duurt. Ik lees hier altijd dat als je de auto uit en weer aan zet hij vanzelf verder gaat, maar ik doe updates graag in 1x om schade te voorkomen
http://webspecial.volkswagen.de/maps/de/de/index.html.deepbass909 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:38:
[...]
@Hendrik55 Kan je de link uit de handleiding eens delen?
@Hendrik55 Klopt, je moet een USB-stickje gebruiken.
Ik kan die 30GB download alleen niet vinden op de pagina die je linkt. Zodra ik Nederland kies, kom ik uiteindelijk op dezelfde pagina uit waar alleen de 13,8GB versie staat. Ik krijg wel die 30GB grote versie als ik de 2019 Tiguan kies, maar die heeft een ander systeem en wel de SD nodig. Die zijn ook ouder.
Aangezien je hebt aangegeven een 2021-model te hebben, moet je die 13 GB versie hebben.
Ik kan die 30GB download alleen niet vinden op de pagina die je linkt. Zodra ik Nederland kies, kom ik uiteindelijk op dezelfde pagina uit waar alleen de 13,8GB versie staat. Ik krijg wel die 30GB grote versie als ik de 2019 Tiguan kies, maar die heeft een ander systeem en wel de SD nodig. Die zijn ook ouder.
Aangezien je hebt aangegeven een 2021-model te hebben, moet je die 13 GB versie hebben.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier