Bestellen jullie al boodschappen online?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik houd niet zo van boodschappen doen:
- Drukte en vervelende mensen om je heen
- Wat je wilt niet altijd op voorraad
- Sjouwen en zakken kopen omdat je één te weinig hebt meegenomen
- Je moet tijd vrijmaken
- Ik bestel al heel veel online (thee, wasmiddel, etc.)
..

Nu ontwijk ik liever drukte plekken, de AH is voor mij nooit echt een groot plezier bijvoorbeeld.
Wat mij helpt is dat het op zondag iets minder druk is, al heb ik dan geen zin om boodschappen te doen.

Ik was nu aan het kijken naar thuisbezorging, maar voel mij een beetje lui zeg maar. De tijd heb ik en opzicht is het relatief een kleine moeite om even op-en-neer te lopen na de winkel. Jammer is ook dat het enkel mogelijk lijkt vanaf 50 euro, maar opzicht vind ik de 10 euro p.m. bij AH voor één jaar wel meevallen + gratis Bol.com select abo.

Bestellen jullie de boodschappen online? Zijn jullie tevreden?

PS. Mocht dit topic al bestaan, dan mijn excuses. Ik vond het zo snel niet terug.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 14-09-2019 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:56

Rmg

Wij doen al jaren online boodschappen, afhankelijk van de kosten en aanbiedingen rijden we langs een AH pickup point of komen ze bezorgen. Soms is het 8 tot 1 bezorgslot goedkoper dan het pickup slot.

Ook zijn er wel wekelijks acties voor goedkoop of gratis bezorgen. Eergister zat er 3 maanden gratis bezorgen bij omdat er voor x bedrag aan producten van een of ander merk besteld was.

https://www.ah.nl/acties?...src=aw.ds#gratisbezorging

Deze week is het 15 euro nivea, redband of smint. En een paar flessen shampoo op voorraad is altijd handig
Die paar euro om niet in de winkel te hoeven komen is het ons wel waard.

Er gaat wel eens iets mis, kapotte producten, iets dat mist of bijna over datum maar dat is altijd snel en prima opgelost

[ Voor 29% gewijzigd door Rmg op 14-09-2019 12:05 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee dat doen we hier niet. Heb er eigenlijk een hekel aan om helemaal te gaan moeten plannen wat ik de komende tijd wil gaan eten.

Verder vind ik het hele online bestellen wel helemaal doorslaan hiermee. Straks hoef je helemaal je huis niet meer uit :')

Kleding online bestellen. Boodschappen. Elektronica. Medicijnen. Thuiswerken :D

Waar gaat het heen.. voelt gewoon allemaal wel heel erg lui.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59
Wij gaan ze altijd ophalen bij de Jumbo, dan kan je al vanaf € 25,- boodschappen ophalen.
Als je ze besteld komen ze tussen een bepaald tijdvak, erg onhandig.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 18:08
Ik ben groot fan van Picnic, in ruim 2 jaar al meer dan 50 keer daar boodschappen besteld. Bezorging is gratis en de enige eis is dat je minimaal €25 besteld, en daar zit je al vrij snel aan.

Qua prijzen zijn ze verder ook prima concurrerend. En er is een standaard tijdvak elke dag, en die komen mij vrij vaak wel goed uit, dus daar heb ik wel geluk mee :P

Als ik echt een nadeel zou moeten noemen van Picnic, dan is het misschien dat ze niet een heel groot assortiment hebben, maar dat vind ik zelf geen heel groot probleem.
Glashelder schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:04:
Nee dat doen we hier niet. Heb er eigenlijk een hekel aan om helemaal te gaan moeten plannen wat ik de komende tijd wil gaan eten.

Verder vind ik het hele online bestellen wel helemaal doorslaan hiermee. Straks hoef je helemaal je huis niet meer uit :')

Heerlijk :Y)

Als jij je niet lui wilt voelen, dan verplicht niemand je om online te bestellen hoor ;) Sowieso is het niet het één of het ander. Ik bestel vaak bij Picnic, maar ik ga ook nog geregeld naar de Jumbo.

'Waar gaat het heen...', waar je zelf wilt. Niet zo dramatisch doen :>

The devil is in the details.

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Ik bestel bij AH en Picnic. De laatste vanaf 25 euro en gratis bezorging. Enig minpunt is dat er één bezorgtijd per dag is. Soms 's middags soms 's avonds. Minder flexibel dan AH. Hun huismerk vind ik minder... Verder prima en prima prijzen.

Overigens is de Appie hier na 21.00 bijna uitgestorven. Brood is op. Rest niet.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Sowieso als dat uur zelf boodschappen doen het verschil maakt tussen lui en niet lui dan zou ik mn tijdsbesteding toch even onder de loep houden. Dat uur (of anderhalf) is wel een stuk nuttiger te besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hahn schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:07:
Qua prijzen zijn ze verder ook prima concurrerend.
Dat is ook nog een dingetje inderdaad: ik heb hier redelijk prijzen vergeleken tussen Picnic en de Dirk en daar kwam Picnic toch wel beroerd vanaf eigenlijk..
'Waar gaat het heen...', waar je zelf wilt. Niet zo dramatisch doen :>
Nou op het moment dat we hier van de weinige reacties er al een aantal hebben die niet naar de winkel willen omdat daar mensen zijn dan vind ik dat toch wel ernstig :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:23
Wij hebben geen zin om op een bestelling te wachten, maar vinden het altijd lekker om een zinvol loopje of uitje te hebben. Soms met mijn zoontjes en soms gewoon even zelf na het eten.

Dankzij de handscanner is het in de rij wachten ook niet meer nodig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rmg schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:00:
Wij doen al jaren online boodschappen, afhankelijk van de kosten en aanbiedingen rijden we langs een AH pickup point of komen ze bezorgen. Soms is het 8 tot 1 bezorgslot goedkoper dan het pickup slot.

Ook zijn er wel wekelijks acties voor goedkoop of gratis bezorgen. Eergister zat er 3 maanden gratis bezorgen bij omdat er voor x bedrag aan producten van een of ander merk besteld was.

https://www.ah.nl/acties?...src=aw.ds#gratisbezorging

Deze week is het 15 euro nivea, redband of smint. En een paar flessen shampoo op voorraad is altijd handig
Die paar euro om niet in de winkel te hoeven komen is het ons wel waard.

Er gaat wel eens iets mis, kapotte producten, iets dat mist of bijna over datum maar dat is altijd snel en prima opgelost
Koop dan een bezorgbundel; 120 voor een jaar onbeperkt op welk tijdslot dan ook bezorgen, vanaf 50 euro.

https://www.ah.nl/bezorgbundel

Heb die bundel er al 3 keer uit gehaald in een jaar ongeveer. We doen nu ruim 2 jaar boodschappen (1 keer per week, levering vrijdag ochtend) bij de AH online en het heeft ons veep impulsaankopen doen vermijden en omdat we vooruit plannen, gooien we ook amper wat weg.

Enige nadeel is fruit en groente; bijv. Een rucola salade is maar echt 2 of 3 dagen goed en dan kan je het weggooien. Veel fruit zit apart in plastic verpakt (zonde) etc. Dat laatste vermijden we nu voor een fruitbox te nemen. Ideaal.

Voor een gezin van 5 met 2 werkende ouders vind ik het ideaal. 80 tot 120 euro per week kwijt en geen cent meer (en de enige keer dat ik nog maar de fysieke supermarkt moet, is als er iets niet leverbaar was)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04 22:48

Er wordt eigenlijk niet om een mening gevraagd, tijd is geld voor sommigen, dus hoe kom je op lui, dat is jou idee er over, dus gebruik je het nooit omdat het lui is? raar hoor

ik vind het heel jammer dat het bij mij in de buurt nog niet is, alle zware bulk laten bezorgen lijkt mij heerlijk

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:15
Voor Nederland lijkt Picnic mij minder 'bruikbaar' dan in andere landen.

Nederland staat er om bekend om verspreid door de dorpen en steden veel kleinere winkels te hebben, waar andere landen (met name Frankrijk) er om bekend staan om aan de rand van steden op industrieterreinen grote hypermarchés te hebben. Die zijn vaker alleen bereikbaar met de auto, waardoor met name in de dorpen er minder beschikbaar is. Juist in Nederland zijn de supermarkten toch redelijk wijdverspreid.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Hier een bezorgbundel gekocht met toen nog 10% korting. Dus 108 euro voor een jaar gratis bezorging. Bestellen elke week, dus die kosten hebben we er ruimschoots uit. Ideaal met twee kleine kinderen, wat had ik er een pesthekel aan om naar de te drukke winkel te gaan. :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
HollowGamer schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:52:
Ja en ja: https://picnic.app werkt gewoon geweldig :)

March of the Eagles

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:09
Meeste non-food/drogist bestellen we bij amazon.de. En sinds een paar weken hebben we HelloFresh, 5 maaltijden per week. Bevalt heel goed! We staan op de wachtlijst bij picnic dus totdan moeten we nog enkele boodschappen doen bij de ah.

• Miyamoto
  • Laatst online: 06:47
Jumbo, meestal gratis bezorgen door een actie artikel mee te pakken. Als dit niet kan toch 300mtr lopen om naar de fysieke Jumbo te gaan :p

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Glashelder schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:12:
[...]

Dat is ook nog een dingetje inderdaad: ik heb hier redelijk prijzen vergeleken tussen Picnic en de Dirk en daar kwam Picnic toch wel beroerd vanaf eigenlijk..
Ik geloof best dat Dirk de goedkoopste is, maar die hebben wij niet in de buurt en Picnic is wel goedkoper dan de Jumbo en Hoogvliet die hier zitten. Verder levert Dirk niet aan huis, voor zover ik kan zien.

Maar wat Picnic voor ons doorslaggevend maakt zijn de bezorgmomenten: tot op 20 minuten nauwkeurig wordt er geleverd. Je hoeft dus geen halve dag thuis te zitten om op je boodschappen te wachten. Bijvoorbeeld afgelopen week hadden we een bezorgmoment om 8:55, en dan weet ik dat ik uiterst 9:30 in de auto naar werk zit.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Ach wel gedaan, maar ik was langer kwijt om alles bij elkaar te klikken dan naar de supermarkt te lopen. En vroeger was het nog een hele klus om minimaal 70 euro bij elkaar te klikken. Dus deden het eigenlijk alleen bij verjaardagen ofzo.

Nu is het 2x per week lijstje maken/aanvullen, zondagmorgen en woensdagavond even heen lopen en klaar. Thuisbezorgen kost gewoon meer tijd.

Denk dat als je een stoornis hebt het een uitkomst kan zijn. Hoef je de deur niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:22

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Persoonlijk contact moeten we vooral vermijden, en wachten op anderen bij de kassa al helemaal >:)
Maar, als je geld over hebt laat je toch lekker bezorgen.....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor AZ, daarom ook een schop die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:09
Wij bestellen sinds een jaar ook online de boodschappen. Onze beweegreden is dat we zelf weinig tijd/zin hebben om de boodschappen te doen. Ook ben ik van mening dat het goedkoper is dan naar de winkel te gaan, doordat er niet van alles aan je vingers blijft “plakken”.

Anoniem: 93986

Picnic hier. Niet bederfelijke waar zoals sappen, noedels, mayo, afbakbroodjes, wc-papier, fris bestel ik daar 1 keer in de 2 weken of iets dergelijks. Geen zwaar gesjouw, auto in uit en dat soort geleuter.

Heb in het begin ook weleens groente en fruit besteld maar doordat ze de boodschappen in tasjes aanleveren en verzamelen is dat spul in no time beurs. Regelmatig gehad dat ik iets van gesneden sla bij binnenkomst in de prullenbak kon gooien. Bananen en appels binnen 1 dag donkere vlekken.
Klantenservice doet daar verder niet moeilijk over en haalt dat zonder discussie van de bon af. Zijn ook makkelijk te bereiken, reageren snel en lossen klachten snel op.

Vlees en vleeswaren zijn veel te duur maar dat geld voor de supermarkt onderhand ook. Vlees haal ik wel bij de Horeca groothandel.

Mijn supermarkt en groenteboer zit op 10min lopen dus daar haal ik 2 a 3 keer in de week met een klein tasje mijn verse spullen en brood.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:27
Geven jullie fooi aan de bezorg(st)ers?

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:52

SuBBaSS

-has Ryzen

Bestel vele dingen online maar voor boodschappen ga ik nog altijd de deur uit.
Ben van het front "Help kassa-meisjes hun baan behouden". B)

Gein natuurlijk, maar de mooie deals qua bijv. vlees scoor ik nog altijd beter via de advertenties in het lokale sufferdje dan een premium betalen voor 'gemak'. Met de supermarkt om de hoek is dat ook niet echt van toepassing hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Glashelder schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:12:
[...]

Nou op het moment dat we hier van de weinige reacties er al een aantal hebben die niet naar de winkel willen omdat daar mensen zijn dan vind ik dat toch wel ernstig :D
Dat mag jij vinden, ik vind dat totaal weer geen probleem. Als mensen blijer worden van online bestellen en thuis laten bezorgen, wat is daar mis mee?

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-04 09:07
leuk dat online winkelen maar ze komen niet langs voormij omdat ik te weinig geld uitgeef. bij de AH is 50 euro het minimaal

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga altijd met de auto, neem 1 krat en 2 shoppers mee. Mocht er iets niet in passen dan gaat dat zo de kofferbak ik. Ik weiger om tasjes te kopen of extra mee te nemen uit de winkel. We zijn net een beetje van die tasjes-rommel af in de meterkast.

Ik zie heel veel mensen, ook soms dezelfde weer, in de supermarkt een tas kopen. Dan denk ik bij mezelf: koop een kratje of shopper en neem die iedere keer mee, wat is daar de moeite van? Kun je meteen je lege glaswerk meenemen.

Nu is het wel zo dat ik heel vaak dezelfde dingen meeneem, het assortiment in onze voorraadkast verandert niet bijster veel. Dat scheelt voor mij want zo weet ik wat ik ongeveer mee moet nemen om de boodschappen netjes in te kunnen pakken.

Wat ik nog wel een keer wil doen, of gaan gebruiken, is een goede prijsvergelijken voor de boodschappen. Volgens mij valt daar nog wel een besparing te halen, hoewel ik al veel bij de LIDL en Jumbo op haal.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bij ons bezorgt de Poiesz vanaf volgens mij 40 euro.

Als ons werkschema het toelaat en we veel thuis eten bestellen we en we vinden het ideaal. We hebben met de bezorgers vaak meer interactie dan met de gemiddelde kassamedewerker.

Het scheelt tijd en geld. Doordat je vooruit plant wat je gaat eten (want je moet wel het minimum bedrag halen) en je heel bewust koopt heb je weinig impulsaankopen.

Ik heb ook een hekel aan boodschappen doen, tenzij de supermarkt rustig is. Ik ga vaak heel vroeg of juist in de avond, dan is het wel te doen.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 14:33
Wel eens bij picnic besteld, maar omdat ze niet frequent kunnen bezorgen ben ik er mee gestopt. Kan beter onderweg van werk naar huis boodschappen doen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

c-nan schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:03:
Geven jullie fooi aan de bezorg(st)ers?
Nee, natuurlijk niet. Ik geef de pakketbezorger toch ook geen fooi. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Hybride hier. 1x per week Picnic voor de vaste lijst met vooral houdbaar spul. De rest gewoon in de supermarkt. Ik vind het wel lekker om geen hele karren met boodschappen te hoeven halen. De boodschappen passen nu altijd gewoon in een rugzak of de fietstas.

Picnic is niet per definitie duur, maar je moet een beetje uitkijken met wat je er wel of juist niet bestelt. WC papier leveren ze bijvoorbeeld alleen in kleine verpakkingen en dat is per definitie extreem duur. Verder loont het zeker om de aanbiedingen van de andere supermarkten in de gaten te houden.

Voordeel van de Picnic app vind ik, dat zowel ik als mijn vrouw dingen kunnen toevoegen aan en verwijderen van dezelfde bestelling. Dan hoeft 1 van ons alleen op woensdag (bijvoorbeeld) even de bestelling te plaatsen. Dan kun je tot 22:00 uur op de dag voor de levering nog dingen toevoegen (niet verwijderen). Automatische incasso werkt ideaal, vind ik.

Ik geef geen fooi overigens. Bezorging zit bij de prijs inbegrepen. De allergoedkoopste zijn ze dan ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-09-2019 13:22 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 06:44

NeHoX

Gamer + PV

Picnic hier voor het zware werk. Denk aan flessen frisdrank, wasmiddel, pakken melk etc. Vaak wat afbakbroodjes en beleg voor in het weekend. Erg tevreden mee! Nee wij geven geen fooi, enkel aan mensen die door slecht weer moeten om ons van bijvoorbeeld een maaltijd te voorzien.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 18-04 13:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb volgens de AH website al 124 bestellingen gedaan. Ik vind het heerlijk gewoon tussen 16:00-21:00 komen ze langs op een Zaterdag.

Scheelt parkeren/wachten/slepen en irritante schreeuwende kinderen etc.

Doordeweeks haal ik nog wel eens wat vers spul.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• c-nan
  • Laatst online: 07:27
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:16:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Ik geef de pakketbezorger toch ook geen fooi. :O
Maar de pizza jongen weer wel

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-04 12:49
c-nan schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:25:
[...]

Oh die geef ik ook geen fooi hoor en geen van m'n vrienden ook (heb er weleens over rondgevraagd). Ik betaal altijd met ideal en kleingeld heb ik praktisch nooit bij me.

c-nan schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:25:
[...]

Thuisbezorgd rekent hier voor de meeste restaurant rond de 2,00 to 2,50 euro bezorgkosten. Daarnaast ook nog 25 cent voor ideal betaling. Die fooi halen ze daar maar ergens uit. Ik blijf niet aan de gang.
Als ik dan ook nog een eurootje fooi ga geven dan besteed ik dus 3,75 aan van alles behalve eten. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik ben alleenstaand, dus koop veel te weinig om die bezorgkosten eruit te halen. Maar doe wel veel digitaal. In het weekend kijk ik wat er de komende week in de bonus is. Dat zet ik vanuit de laptop op mijn AH boodschappenlijstje.. dit kan ik in de winkel vervolgens in de Appie app openen, staat op loopvolgorde van mijn lokale winkel en met de zelfscan ben ik veelal binnen 15 minuten de winkel uit met minimaal contact met anderen. Ik ga op een rustig moment dus van de drukte heb ik geen last, wanneer ik uit werk kom. Ik heb amper lege schappen omdat die al zijn bijgevuld wanneer ik kom, en ik weet hoeveel ik van te voren ga halen dus heb altijd een groot genoege boodschappentas bij me, dus die problemen die je aankaart heb ik allemaal eigenlijk geen last van... kwestie van je voorbereiding lijkt me.

Heel af en toe haal ik nog wat vers vlees bij de slager oid, maar dat is vaak sporadisch grootverbruik wat ik in de vriezer mik. Verder volstaat 1x per week boodschap doen voor mij prima.

[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 14-09-2019 13:44 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen online boodschappen hier.

Twee redenen:
Het kost (vaak) geld.
En ik vind naar de supermarkt gaan en gewoon boodschappen doen een stuk minder moeite dan al dat geklik op zo'n website.

Daarnaast bezorgen de supermarkten waar ik het meeste winkel (Dirk, Lidl, Hoogvliet) niet.
prutser001 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:25:
Scheelt parkeren/wachten/slepen en irritante schreeuwende kinderen etc.
Misschien volgende keer je kinderen thuislaten? :+

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 14-09-2019 13:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:42:
[...]

Thuisbezorgd rekent hier voor de meeste restaurant rond de 2,00 to 2,50 euro bezorgkosten. Daarnaast ook nog 25 cent voor ideal betaling. Die fooi halen ze daar maar ergens uit. Ik blijf niet aan de gang.
Als ik dan ook nog een eurootje fooi ga geven dan besteed ik dus 3,75 aan van alles behalve eten. 8)7
wat denk je dat de bezorger na 'aftrek van kosten' van thuisbezorgd.nl van die 2 tot 2,5€ ziet?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Tens schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:45:
[...]

wat denk je dat de bezorger na 'aftrek van kosten' van thuisbezorgd.nl van die 2 tot 2,5€ ziet?
Niet mijn probleem.

• Tens

Tens

nee, als jij je voer maar goedkoop krijgt toch? _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Tens schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:46:
[...]

Dit word totaal offtopic.

Laatste reactie hierop van mij.

Dat "voer" is niet goedkoop. Het gaat mij erom dat je niet aan de gang kan blijven. Ik wil best betalen maar op het moment dat je naast de prijs van het eten nog voor 3(!) andere bijzaken moet gaan betalen dan gaat er echt iets fout.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ophidian schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:18:
Hier een bezorgbundel gekocht met toen nog 10% korting. Dus 108 euro voor een jaar gratis bezorging. Bestellen elke week, dus die kosten hebben we er ruimschoots uit. Ideaal met twee kleine kinderen, wat had ik er een pesthekel aan om naar de te drukke winkel te gaan. :D
Ik heb de bundel weer opgezegd en kan niet wachten tot 'onze' AH en pickup point krijgt. Bezorging van AH is echt zo onbetrouwbaar als wat hier, bestelde doordeweeks elke week voor tussen 16:00 en 18:00. Het aantal keer dat ze 18:00 gehaald hebben is echt droevig. Tot aan 19:30 toe en een bezorger die heel eerlijk zei dat z'n dienst om 16:00 nog niet eens begonnen was, en AH iedere keer maar met kwartiertje de voorspelde tijd doorschuiven...

En dat doorschuiven is ook gelijk m'n voornaamste kritiek, als je structureel een uur of meer later dan de indicatie die ik in de ochtend krijgt dan is je systeem gewoon fout.

Daarnaast is het bijna altijd wel gratis bezorgen met actie producten of anders op thuiswerk dagen gewoon een ruimer tijdsslot nemen.

Wij deden een jaar of tien geleden bij één van de eerste pickup points boodschappen bij werk m'n vriendin, dat was ideaal, staat tenminste echt klaar aan begin van het tijdsslot.

Jumbo is hier net begonnen met pickup en helaas geen training voor medewerkera, twee keer kwartier in de rij omdat er eerst niemand kwam, daarna wachten bij servicebalie tot ze ene collega gevonden hebben die kan helpen.

• Tens

Tens

Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:50:
[...]

Dit word totaal offtopic.

Laatste reactie hierop van mij.

Dat "voer" is niet goedkoop. Het gaat mij erom dat je niet aan de gang kan blijven. Ik wil best betalen maar op het moment dat je naast de prijs van het eten nog voor 3(!) andere bijzaken moet gaan betalen dan gaat er echt iets fout.
Gratis tip: zelf halen -> hoef je minder nutteloze bijzaken af te rekenen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 11:41
Tens schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:46:
[...]

Beetje onzin reactie want voor die gasten is het gewoon een betaalde baan.

Wij bestellen nooit online, zitten drie supermarkten binnen 300 meter waarvan eentje met gratis parkeren onder de winkel op weg naar huis.

Ik haat vooruit plannen wat ik over vier dagen ga eten en wil groente/fruit/vlees/brood/vis zien voor ik het koop bij de groentenboer/slager/visboer en niet uit de supermarkt.
Vind het daarnaast boodschappen doen ook een beetje een opvoedkundig uitje met een kind van drie.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tens schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:54:
[...]

Kost je wel weer tijd en brandstof. Die 25 cent mogen ze hebben, daar kan ik geen tank voor vullen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 20:02

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tens schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:54:
[...]

Daarnaast hanteren veel Thuisbezorgd zaken hogere prijzen voor het 'online assortiment' omdat Thuisbezorgd een fiks percentage krijgt van de omzet. Laatst eens iets thuis laten bezorgen van een goede kebabzaak waar ik vaker gewoon ter plekke ga eten, en die hebben het opgelost door de porties gewoon kleiner te maken.

Wij bestellen thuis niet online de boodschappen. We hebben een van de beste Plus supermarkten op 200 meter afstand en een uurtje per week of iedere dag 10 minuten even halen wat je nodig hebt is een stuk sneller.

Daarnaast werk ik als afdelingsleiding in een super, dus voor mij is de incentive om de aarde onder mijn eigen voeten weg te voeren ook niet heel erg groot moet ik eerlijk bekennen.
XWB schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:59:
[...]

Kost je wel weer tijd en brandstof. Die 25 cent mogen ze hebben, daar kan ik geen tank voor vullen.
Ooit gehoord van een fiets :P

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 14-09-2019 14:02 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:35
Boodschappen doen wij gewoon nog lekker ouderwets in de winkel en ik hoop stiekem ook dat dat nooit zal verdwijnen. Voor haar werk doet mijn vrouw de bestellingen online bij AH en de keren dat ze dat thuis doet omdat ze er niet aan toe kwam op het werk ben ik iedere keer weer verbaasd hoeveel werk dat uiteindelijk is ondanks de regelmaat waarmee ze dat doet. Zondagochtend even op en neer naar de AH gaat net zo snel en misschien zelfs nog wel sneller dan online met z'n tweeën alles bij elkaar klikken nog los van de verplichting om in een bepaald tijdvak thuis te zijn en verplicht op dat moment boodschappen te moeten opruimen.
Impulsaankopen boeit ons niet, sterker nog dat is nou net iets wat we leuk vinden. Even een lekker broodje o.i.d. kopen voor de brunch waar je trek in hebt/krijgt omdat je het ziet.

Zelf scannen doen we overigens ook niet, de tijdbesparing zal me echt jeuken en ik heb gelukkig niet zoveel druk/stress in m'n leven dat ik gelukkig wordt van die paar minuten extra tijd.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Kuusj schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:02:
[...]

Dan verlies je de helft van je boodschappen onderweg, als je weer eens teveel gekocht hebt. Boodschappen doen met de fiets is echt niet prettig hoor :(

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

De Rikster schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:59:
[...]

Beetje onzin reactie want voor die gasten is het gewoon een betaalde baan.
Betaald vast wel, weet je hoeveel ze effectief per uur verdienen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Tens schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:12:
[...]

Betaald vast wel, weet je hoeveel ze effectief per uur verdienen?
Laten we het offtopic reageren maar niet doen, daar zijn andere kanalen voor.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Nee ik bestel niet online. De meeste supermarkten zitten op mijn route van werk naar huis. Dan ga ik niet extra betalen voor bezorging. Het is wellicht leuk en interessant voor gezinnen die al die aanbiedingen kunnen meepakken en zo gratis bezorging hebben. Ik zie regelmatig aanbiedingen van gratis bezorging bij 10 liter zuivel.. Daar doe ik 10 weken over.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Ooit gehoord dat er mensen zijn die niet een fiets kunnen gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 20:02

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

XiaomiGlobal schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:12:
[...]

Dan verlies je de helft van je boodschappen onderweg, als je weer eens teveel gekocht hebt. Boodschappen doen met de fiets is echt niet prettig hoor :(
Nou ja, je moet geen volle kar boodschappen willen meenemen..
Maar voor de dagelijkse boodschappen (tot 10/15 euro) kun je echt wel prima gewoon een plastic zak/bigshopper/iets van thuis meenemen en daar je boodschappen veilig in doen.

En anders doen fietstassen het ook prima. Voor de grotere boodschappen gaan we ook gewoon met de auto hoor :P
TonVH schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:17:
[...]

Ooit gehoord dat er mensen zijn die niet een fiets kunnen gebruiken?
Ja goed, op iedere situatie is wel een uitzondering te bedenken :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 14-09-2019 14:18 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kuusj schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:02:
[...]

Ja, maar in de praktijk werkt dat niet zo handig.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Ybfp0YW/bike-beer.jpg

March of the Eagles

• Tens

Tens

Outerspace schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:16:
[...]

Laten we het offtopic reageren maar niet doen, daar zijn andere kanalen voor.
whatever

[ Voor 28% gewijzigd door Tens op 14-09-2019 14:29 ]

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Kuusj schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:17:
[...]

Nou ja, je moet geen volle kar boodschappen willen meenemen..
Maar voor de dagelijkse boodschappen (tot 10/15 euro) kun je echt wel prima gewoon een plastic zak/bigshopper/iets van thuis meenemen en daar je boodschappen veilig in doen.

En anders doen fietstassen het ook prima. Voor de grotere boodschappen gaan we ook gewoon met de auto hoor :P
Nee natuurlijk zijn er betere methodes, maar tassen aan het stuur en dergelijke is ook niet bevorderlijk. Zoals hierboven al gezegd werd, de supermarkten liggen gewoon langs de woon-werk route of het is een kleine omweg.

Maar ik werk in een supermarkt, dus heb liever niet dat er teveel online besteld word :+ Al moet ik zeggen, klanten in de winkel kunnen behoorlijk lastig zijn :X

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 22:47
Ik bestel zelden want ik kom niet aan de bestellimiet zonder kunstgrepen. Ik gebruik Picnic daarom vooral als traktatie door bier en snoep/koek te bestellen. Voor de dagelijkse boodschappen ga ik gewoon naar de supermarkt. Ik heb keuze uit drie winkels op 5 minuten fietsen en een AH XL op 10 minuten afstand.

Overigens; hoe rijker de klant, hoe lager de fooi. De beste wijken om te bezorgen zijn de volksbuurten.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik houd niet zo van boodschappen doen:
- Drukte en vervelende mensen om je heen
- Je moet tijd vrijmaken
- Ik bestel al heel veel online (thee, wasmiddel, etc.)
..

Nu ontwijk ik liever drukte plekken, de AH is voor mij nooit echt een groot plezier bijvoorbeeld.
Wat mij helpt is dat het op zondag iets minder druk is, al heb ik dan geen zin om boodschappen te doen.

Ik was nu aan het kijken naar thuisbezorging, maar voel mij een beetje lui zeg maar. De tijd heb ik en opzicht is het relatief een kleine moeite om even op-en-neer te lopen na de winkel. Jammer is ook dat het enkel mogelijk lijkt vanaf 50 euro, maar opzicht vind ik de 10 euro p.m. bij AH voor één jaar wel meevallen + gratis Bol.com select abo.

PS. Mocht dit topic al bestaan, dan mijn excuses. Ik vond het zo snel niet terug.
Nee, heb geen zin om thuis te blijven wachten tot er een bezorger komt. Verder ben ik erg sociaal en maak een praatje met buren die ik tegenkom (onderweg of in het WKC)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:13
Er is geen enkele supermarkt of bezorgdienst die bij mij in de buurt bezorgt, anders zou ik er wel gebruik gaan van maken. Alleen de lokale Spar misschien, maar die is duur en omslachtig bestellen.
Boodschappen doen is niet mijn hobby. Probeer ook altijd maar eens in de week te gaan.

Soms ben ik bijna gelukkig

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
XiaomiGlobal schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:39:
[...]

Nee natuurlijk zijn er betere methodes, maar tassen aan het stuur en dergelijke is ook niet bevorderlijk. Zoals hierboven al gezegd werd, de supermarkten liggen gewoon langs de woon-werk route of het is een kleine omweg.

Maar ik werk in een supermarkt, dus heb liever niet dat er teveel online besteld word :+ Al moet ik zeggen, klanten in de winkel kunnen behoorlijk lastig zijn :X
Gewoon een paar degelijke fietstassen, probleem opgelost. Ik heb vaak zat grote dingen met de fiets vervoerd.. echt geen enkel probleem. Week vrij geweest dus net boodschappen gedaan op de fiets ipv na werk met de auto.. alles gewoon in de fietstassen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 10:19

Honesty

kattenneus!

Ik vind het juist heerlijk om boodschappen te doen, kan uren doen over een tomaat kopen bij wijze van spreken, maar ik heb ook tijd genoeg ervoor. Ik vind als mensen bestellen omdat ze het makkelijk vinden, gewoon doen. Als je boodschappen doen niet leuk vind of je kan je tijd beter of leuker besteden doen, gewoon doen.

Ik bestel wel eens 'boodschappen'bij Gall&Gall omdat je dan weleens naast grijpt als je iets uitzonderlijks wil hebben maar over het algemeen bijna nooit.

Bezorgen:
Voordelen: kost geen tijd, geen irritatie tijdens boodschappen doen, geen impulsaankopen
Nadelen: minder sociaal contact, je kan niet uitzoeken welke tomaat je wil, geen inpulsaankopen.

Festina lente

• anandus
  • Niet online
XiaomiGlobal schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:12:
[...]

Ooit gehoord van een tas? :+

Maar even serieus, op een fiets kan je veel boodschappen kwijt.
Nee, geen kratten bier, maar de rest is geen probleem.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:40
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:42:
[...]

ik geef wel altijd fooi dan weet ik zeker dat ze niet op mijn pizza spugen :+

ontopic 1 keer online bij de jumbo besteld maar ik haal het liever zelf maar goed als je daar geen zin in hebt is het wel een uitkomst

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik ga nog steeds langs bij de supermarkt direct bij mij aan de overkant van mijn huis uit en supermarkt in wat wil je nog meer. Ik kan dan zelf kiezen en zien wat ik neem. Bij bezorgen heb je die optie niet. Ik ben het met de starter eens dat de mensen soms niet aardig zijn maar dan zie je tussen de drukte heen in welke wijk land we leven. Vaak zijn er genoeg aardig mensen merk ik op tijdens het boodschappen doen

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 14-09-2019 16:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __Pulse__
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 13:06
Bestel al jaren online (bij AH).

+ AH XL assortiment (bij ons in het dorp heb je maar een gewone AH).

+ Bezorgen wanneer het mij uitkomt. (ook 's avonds).

+ Minimale bestelling is € 50,-

+ Je kan je bezorgkosten afkopen voor € 100,- per jaar (M.A.W., je kan zoveel keer per week zonder extra kosten laten bezorgen).

+ AH XL, Etos en Gall & Gall onder een dak.

+ Je bonuskaart werkt ook online (plus je krijgt ook persoonlijke aanbiedingen).

+ Heldere productomschrijving (beter dan de kleine lettertjes op de verpakking).

+ Geen reistijd, benzinekosten.

- uhh..

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
bie100 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:10:
[...]

ik geef wel altijd fooi dan weet ik zeker dat ze niet op mijn pizza spugen :+

ontopic 1 keer online bij de jumbo besteld maar ik haal het liever zelf maar goed als je daar geen zin in hebt is het wel een uitkomst
Wat nou als je een andere bezorger hebt? Is niet iedere keer dezelfde

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:43

basvn

Breezand - NHN

Voorheen wel bij regelmatig bij Stockon besteld, maar die zijn helaas gestopt..
Er zit geen AH in de buurt die hier bezorgd.. alleen een Jumbo en een Deen.

Jumbo moet je eigenlijk voor een relatief hoog bedrag boodschappen doen (woon alleen, dus dan moet ik echt ´sparen´) of bestel er gelijk een aantal kratten bier bij (Jumbo neemt ook weer lege kratten mee) maar verder hebben ze weinig goede aanbiedingen, om daar mijn normale boodschappen te doen.

Deen bezorgd vanaf €40,- (gratis) maar de webshop doet niet mee met folder aanbiedingen. dus die valt daardoor ook af.

Zou graag een PicNic zien hier, maar dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren in het puntje van Noordholland

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor mij misschien eens in de twee of drie maanden om de voorraad niet-bederfelijke waar aan te vullen (blikken tomatenblokjes, kokosmelk, tomatenpuree, pasta, rijst). Met een paar kratten pils en wat frisdrank (ook lang genoeg goed) kom ik makkelijk aan het minimum bedrag. De dagelijkse boodschappen haal ik gewoon zelf bij een van de supermarkten in de buurt.

Handig want ik heb geen auto, maar ik zie me niet wekelijks bestellen.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:40
Van der Berg schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:24:
[...]

Wat nou als je een andere bezorger hebt? Is niet iedere keer dezelfde
in mijn dorpje wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:06
Online boodschappen doen we in huis al zeker meer dan 5 jaar. Waarom?

- Assortiment is ruimer (en voorraad)
- Thuis rustiger de tijd om producten te vergelijken
- Supermarkt is overbevolkt of onderbezet kwa personeel, niet iets waar ik graag kom.
- (minder triggers om iets nutteloos mee te nemen).

Afgelopen jaren Jumbo, AH, Dekamarkt, Picnic en Hoogvliet gehad. Jumbo maakte hier er een rommeltje van met kapotte producten, niet geleverde zeken enz.
AH: zeer ruim assortiment, maar dure bezorging/bezorgbundel, alles voorverpakt
DekaMarkt: assortiment te klein, consequent voorraadproblemen
Picnic: lokale buurtsuper heeft nog ruimer assortiment, alles voorverpakt, bij harde wind mag je zelf bij depot ophalen omdat de karretjes omwaaien. App only
Hoogvliet: bezorging via PostNL Food (Live tracking +1), groente/fruit kan gewoon per stuk, redelijk assortiment (veel ruimer dan Hoogvliet winkels) en altijd wel een mooie deal voor gratis bezorging.

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:08
Online de wekelijkse boodschappen, via AH/Appie, doen we al sinds het geintroduceerd is. Voor een vergeten boodschap (en pakketafhaalpunt) wel naar de lokale COOP.

Een investering van een paar euro per bezorging voor veel extra tijd en veel minder frustratie.

Bestellen: 10 minuten, transactie met bezorger: 5 minuten, na bezorgen opbergen: 15 minuten. In een half uur van winkel in de koelkast, dat red je niet met een winkelwagentje.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.D78 op 14-09-2019 16:41 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:13

Pierre

Van nature lui!

Sinds 1.5 jaar bestellen we bij Albert alles. Op zaterdag in de ochtend wordt het bezorgd.
Geen geneuzel bij een kassa en binnen 15 min alles opgeruimd.
Wij gaan nooit meer naar AH.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 14-09-2019 16:51 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Hahn
Mr.D78 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:39:

Bestellen: 10 minuten, transactie met bezorger: 5 minuten, na bezorgen opbergen: 15 minuten. In een half uur van winkel in de koelkast, dat red je niet met een winkelwagentje.
Deze tijden vind ik echt nog zeeer ruim genomen. Boodschappen aannemen en opbergen reken jij samen 20 minuten voor. Ik denk dat dat in mijn geval zelden meer dan 5 minuten is.

En boodschappen uitpakken en opbergen moet je ook doen als je naar de supermarkt gaat en je thuis komt met je boodschappen :P

Een tripje naar de supermarkt kost mij meestal zo'n 30-40 minuten, inclusief opbergen. Als Picnic aan de deur komt ben ik 5 minuten bezig, en de dag ervoor heb ik misschien 10-15 minuten besteed aan boodschappen uitzoeken en bestellen. Dus per keer online bestellen scheelt het mij waarschijnlijk zo'n 20 minuten.

• anandus
  • Niet online
Voor de mensen die online kopen, doen jullie dat dan bij 1 supermarkt of laten jullie van verschillende supermarkten bezorgen?

Als ik boodschappen doe dan ga ik vaak naar 2 (of soms 3) supermarkten, simpelweg omdat niet elke supermarkt alles heeft.
Vaak is dat in mijn geval ook gecombineerd met aanbiedingen (welke supermarkt heeft deze week product X in de aanbieding, bijv).

Houden jullie hier ook rekening mee als je kiest welke supermarkt je laat bezorgen?
Of kies je gewoon altijd dezelfde supermarkt en neem je maar op de koop toe als er producten niet zijn en houd je verder geen rekening met aanbiedingen (behalve groot inslaan dan)?

* anandus is eigenlijk wel nieuwsgierig :)
Hahn schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:50:
[...]
Een tripje naar de supermarkt kost mij meestal zo'n 30-40 minuten, inclusief opbergen. Als Picnic aan de deur komt ben ik 5 minuten bezig, en de dag ervoor heb ik misschien 10-15 minuten besteed aan boodschappen uitzoeken en bestellen. Dus per keer online bestellen scheelt het mij waarschijnlijk zo'n 20 minuten.
Bij mij zit de meeste tijd in het voorwerk. Bedenken wat ik deze week ga eten, recepten uitzoeken, voorraadkast nalopen, etc. Denk dat ik daar zo een uur mee bezig ben. De boodschappen zelf duren vaak minder lang.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 14-09-2019 17:03 ]

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 15:26
Maak gebruik van AH pick-up point sinds dit geïntroduceerd is. Een keer per week vanuit werk langs de AH en klaar. Altijd een hekel gehad aan het naar de supermarkt gaan.

Ze mogen nog wel een paar stappen maken wat betreft verpakkingen. Doosje paracetamol in de bestelling en dit zit dan in een plastic tas met van die druk knoopjes ;w

PSN: bollsie

• Rmg

Rmg

anandus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:00:
Voor de mensen die online kopen, doen jullie dat dan bij 1 supermarkt of laten jullie van verschillende supermarkten bezorgen?
1, Albert heijn
Als ik boodschappen doe dan ga ik vaak naar 2 (of soms 3) supermarkten, simpelweg omdat niet elke supermarkt alles heeft.
Komt bijna niet voor en anders is er wel een alternatief
Vaak is dat in mijn geval ook gecombineerd met aanbiedingen (welke supermarkt heeft deze week product X in de aanbieding, bijv).
De aanbiedingen zijn niet anders in de winkel vs online, dus die bepalen voor een deel ook wat we eten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36
Ik bestel regelmatig bij Picnic. Het kan vast goedkoper, maar geen bezorgkosten en 25 euro als minimumorderwaarde zijn best fijn. Verder is de opgelopen vertraging over ruim 80 (!) bestellingen bij elkaar nog geen uurtje, waarschijnlijk omdat de bezorgauto's hun routes vanuit een steunpunt in de wijk rijden.
sypie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:08:
Ik zie heel veel mensen, ook soms dezelfde weer, in de supermarkt een tas kopen.
offtopic:
Supermarkten moesten maar eens stoppen met tassen verkopen. Is twee weken lastig en daarna heeft iedereen zelf iets geregeld...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:34

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

AH moet trouwens wel gaan oppassen op de kwaliteit, planning en bijbehorende communicatie.

Dat loopt met regelmaat weleens mis.

* Falcon doet online bij AH, behalve de plakken kaas bij de Jumbo :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04 14:55
Wij bestellen wel eens bij de Albert Heijn, vooral wanneer er gratis bezorging is of een andere goede actie. Je moet vaak wel een flink bedrag hebben, maar meestal slaan we dan 'houdbare' voorraad in. Verse dingen kopen we gewoon in de winkel, maar het scheelt vooral als je een verjaardag of zo iets op de planning hebt. Dan kun je gewoon een keer in de zoveel tijd 1 of 2 kratjes bier laten bezorgen, wat flessen Spa en eventueel cola oid. Verder nog wat diepvriesproducten, wat voedsel in blik voor de voorraad, een grote zak aardappelen, schoonmaakspul etc. Op sommige dagen is €50 ook voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door -World- op 14-09-2019 23:11 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Ook dat blijft gewoon voor komen bij online bestellingen helaas.

LinkedIn WoT Cash Converter

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb nog nooit online eten besteld (behalve vlees, pepers en kruiden). Ik heb een Jumbo op 6 minuten loopafstand en ik vind het veel fijner om zelf de producten te bekijken en te controleren voordat ik het in mijn karretje leg.

Neem zoiets als mosselen, die koop ik bij voorkeur als ze de dag ervoor verpakt zijn en anders liever niet. Bij online bestellen ben ik dan bang dat ze al een week eerder verpakt zijn....

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Nee, ik bestel niet online.

Redenen:
- bestelbedrag (ben alleenstaand)
- supermarkt op 5 minuten lopen
- kom vanuit mijn werk langs de supermarkt: sta meestal binnen 5 minuten weer buiten met de dingen die ik die dag en de dag erna wil eten
- daarnaast haal ik op zaterdag boodschappen met mijn moeder, aangezien zij geen auto kan rijden. Ziet ze haar zoon ook nog eens. En ik haar. :)

Maar het lijkt me af en toe wel handig. Dus wie weet in de toekomst :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 22:36
Bestel zelf zo nu en dan bij Picnic, meestal als ik ook frisdrank en bier nodig heb. Voor verse dingen vind ik het wel bijzonder fijn dat Picnic vermeldt hoe lang iets nog goed zou blijven (+x dagen bij het artikel). Ook de relatief lage instap qua minimum bestelbedrag is fijn.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik bestel nog niet online maar ga daar binnenkort wel mee beginnen.

Heeft niks met luiheid te maken maar vooral met ergenis. Het begint al met parkeren (lastig met al die vervelende pin-automaten) die ook nog eens de helft van de tijd niet werken (dus stress voor een bekeuring) vervolgens mensen die de auto veel te dicht op die van mij gaan zetten waardoor ik vaak kleine deukjes heb.

Vaak is alles niet op voorraad wat ik moet hebben, kan ik ook nog een keer naar een andere supermarkt.

Dan het genot van bejaarden die je constant in de weg lopen en bij de kassa contant gaan betalen,, dan nog maar te zwijgen over het tempo bij het inpakken van de boodschappen.

Ook leuk mensen die niks gaan afwegen en de bananen gewoon op de loop-band gaan gooien waardoor de cassiere moet gaan bellen wat die banenen moeten gaan kosten (weer 5 minuten verder),, dan de klassieker van medewerkers/vakkenvullers .... ja meneer,, morgen hebben we wel weer brood (juist daar kan ik wat mee..not)

Wat voor mij echt een hoogtepunt van het boodschappen doen is het inpakken aan het einde van de kassa waarbij sommige mensen het presteren om mijn komkommer te stelen en vervolgens zeggen,, oooh,, is die van U.

Het online bestellen is voor mij een uitkomst denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Al vaak bij Picnic besteld. Echt een uitvinding dat bedrijf. In de winkel heb je geen overzicht (althans bij de scanner-loze winkels) wat je nou eigenlijk al in de kar hebt liggen. Dus dan leg je al minder snel een product terug. In de app gooi ik soms wat producten er weer af vanwege de prijs (de extraatjes dus). Vorige week waren ze een uur te laat, werd er wel een gratis Tony reep in de app toegevoegd met excuses. Helaas zit je wel gebonden aan vaste ritten: 1maal per dag komen ze langs. Dus ja, dan is de winkelrit wel weer flexibeler. Dus ik shop on- en offline 50%.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Over het winkelen in de super en frustratie: ik ben vrij gevoelig voor drukte en prikkels. Heb 'haast' een paar jaar geleden opgegeven. Doe sindsdien aan mindfulness en mediteer. Drukke super is nu geen enkel probleem. En, zoals iemand zei, de sociale kant heeft z'n charmes. Iemand de ruimte geven voor z'n karretje (b)lijkt een verloren vorm van galantheid. De knik en / of glimlach als dank heeft iets. Of iemand voor laten gaan bij de kassa. Of helpen met de boodschappen in de tas krijgen. :)

Lokale bakker, slager, groenteman of speciaalzaak: komen de online-shoppers daar nog wel eens?

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:53
Ik ben persoonlijk niet zo van het bestellen online. Wanneer ik een product tegenkom met een mooie 35% sticker erop, of van die leuke blauwe etiketjes (50% eraf) al dan wel of niet met nog een extra 35% sticker... dat soort spul kun je online niet meenemen.

Ik heb laatst bij de lokale Coop nog 6 flesjes Ijwit van 't Ij meegenomen voor 3 euro... Dus 50 cent per fles terwijl deze normaal 2,09 euro per stuk kosten.

Hier bij onze lokale AH hebben ze vaak ook extra acties die online niet beschikbaar zijn en zelfs niet in de folder staan. Zoals een tijd geleden Robijn wasmiddel met 75% korting.. FLINK ingeslagen dus (ruimte genoeg gelukkig).

Ander nadeel aan bezorgen: Je besteld een prei en krijgt iets dat meer lijkt op lenteui... In de winkel kan ik bij het inslaan van een voorraad voor 1 week aan b.v. kwark zelf rekening houden met de houdbaarheid. Mijn vrouw heeft niets aan 7 potjes (1 per dag) die allemaal binnen 5 dagen op moeten.

Het heeft uiteraard ook voordelen echter zit de AH hier 5 minuten lopen vandaan en de Coop 5 minuten rijden. Normaal gesproken ook geen probleem om een parkeerplek te vinden. Nu is dit in de stad wellicht minder makkelijk dan in een gemiddeld dorp maar toch.

Tot slot maak ik er altijd een sport van om tussen de 40-50% korting op mijn totale wagentje te krijgen. Ik had laatst 25 euro o.i.d. afgerekend voor 60 euro aan boodschappen 8). Was 45 minuten bezig en gezien ik (helaas) geen 45 euro netto per uur verdien is dat ook geen verloren tijd :)

Edit: Picnic komt hier niet overigens. Coop bezorgd niet bij ons, AH wel maar die zit zowat naast ons en heeft veelal dure/onhandige tijdsvakken. Jumbo wel diverse keren besteld maar uiteindelijk was dit voor ons duurder dan naar de winkel gaan (producten niet lang genoeg houdbaar/geen "gaat uit het assortiment" korting). Dus wij bestellen alleen nog wanneer we toch de gehele dag thuis zijn én geen tijd (of zin) hebben om zelf te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 15-09-2019 07:59 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

anandus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:44:
Geen online boodschappen hier.

Twee redenen:
Het kost (vaak) geld.
En ik vind naar de supermarkt gaan en gewoon boodschappen doen een stuk minder moeite dan al dat geklik op zo'n website.

Daarnaast bezorgen de supermarkten waar ik het meeste winkel (Dirk, Lidl, Hoogvliet) niet.

[...]
Misschien volgende keer je kinderen thuislaten? :+
Het gaat juist om andermans kinderen...... Opvoeden is er tegenwoordig helemaal niet meer bij.

En ''moeite klikken op website" ? in misschien 5 minuten heb ik voor 2 weken boodschappen besteld, of gewoon 'vorige bestelling herhalen'.
Alles wat in de 'Bonus' is staat lekker bij elkaar en heb ik een beter overzicht. Als er een actie is waar je b.v. 3 voor de prijs van 2 kan krijgen en je bent vergeten 3 artikelen aan te slaan krijg je een melding.

En dan moet je al die zooi nog van de supermarkt naar je auto krijgen dan weer van de auto naar je woning...

Als jij in 5 minuten je boodschappen kan doen dan vind ik dat knap.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zou het op zich wel willen, maar wij komen nooit aan de minimale bedragen omdat we met zijn tweeën zijn en groente, vlees en vis op de markt halen (want veel lekkerder). Maar daar zal tzt ook wel wat voor komen denk ik (bezorgen met lagere minimale hoeveelheid).

Hoewel, mijn vriendin vindt het niet zo erg om boodschappen te doen volgens mij. Ze gaat standaard al naar 2 supermarkten en soms zelfs naar drie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-04 15:30

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Nee ik ga meestal boodschappen doen bij de buurtsuper bij ons in de buurt. Onwijs leuk met onze dochter van 1,5. Goed voor de sociale contacten.

Alleen grote boodschappen voor bijvoorbeeld verjaardagen doe ik online. Dan hoef ik niet te slepen met allerlei zware zaken

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

418O2 schreef op zondag 15 september 2019 @ 08:17:
Ik zou het op zich wel willen, maar wij komen nooit aan de minimale bedragen omdat we met zijn tweeën zijn en groente, vlees en vis op de markt halen (want veel lekkerder). Maar daar zal tzt ook wel wat voor komen denk ik (bezorgen met lagere minimale hoeveelheid).

Hoewel, mijn vriendin vindt het niet zo erg om boodschappen te doen volgens mij. Ze gaat standaard al naar 2 supermarkten en soms zelfs naar drie.
Bij de AH kun je voor 10 euro per maand een soort 'altijd bezorgen' krijgen.
Daarbij : https://www.ah.nl/50euro

Ik vind het heerlijk, al een keertje wasmiddel vergeten dan bestel ik gewoon wat er in de aanbieding is en voila avond daarop heb ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Zarathustra schreef op zondag 15 september 2019 @ 04:21:
Lokale bakker, slager, groenteman of speciaalzaak: komen de online-shoppers daar nog wel eens?
Vlees halen wij bij een versvleesboerderij in de buurt. Groenteman of een bakker kwamen we al nooit.

En speciaalzaak, misschien 1x per jaar naar de kaasboer maar verder mwa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

prutser001 schreef op zondag 15 september 2019 @ 08:21:
[...]
Bij de AH kun je voor 10 euro per maand een soort 'altijd bezorgen' krijgen.
Daarbij : https://www.ah.nl/50euro

Ik vind het heerlijk, al een keertje wasmiddel vergeten dan bestel ik gewoon wat er in de aanbieding is en voila avond daarop heb ik het.
Dit dus, bovendien heb je bij BOL.com dan ook de voordelen van het bezorgen wanneer jij dat wil en op de dag zelf.

Vlees, kaas, groente bij de lokale verse leverancier (Slager, boer, kaasboer/markt) de verpakte zooi gewoon appie online en laten bezorgen wanneer het schikt. Geen irritante schreeuwende/huilende kinderen of grijs-porselein die de gangpaden bezetten meer, wat een zege!

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:35
Net voor de grap nog even bij AH gekeken maar tot en met komende zaterdag hakken de bezorgkosten er flink in als je niet een enorm blok kiest en overdag werkt.
Goedkoopste optie is EUR 2,50 maar dat zijn blokken van 08:00 - 14:00 vanaf dinsdag plus komende zaterdag van 16:00 Een blok van 18:00 - 22:00 loopt van 3,95 tot 7,95 afhankelijk van de dag. Blokken van 2 uur in de avonduren kosten EUR 8,95 tot en met komende vrijdag.

Ook meteen even gekeken naar de versgarantie en dat is voor ons meteen al een dealbreaker. Wij doen boodschappen voor een hele week en met zelf producten kiezen is dat prima mogelijk maar met onderstaande van AH loop je een zeker risico dat dat niet kan en je alsnog naar de supermarkt moet of nog een keer moet bestellen in dezelfde week.
AH online biedt gemiddeld dezelfde houdbaarheid op versproducten als in de winkels. Omdat je niet zelf de verpakking kunt kiezen, hanteren we de volgende spelregels:

• Zuivel, voorverpakte vleeswaren (zoals boterhamworst) en brood- en toastsalades zijn bij aflevering minimaal 4 dagen houdbaar.
• Overige versartikelen zoals vlees, vleeswaren vers, gesneden groenten, verse pizza's, maaltijdsalades, stoommaaltijden zijn bij aflevering minimaal 2 dagen houdbaar.
• Uitzondering hierop is gebak, deze zijn minimaal 1 dag houdbaar.
@prutser001
Dan gebruik je weinig in twee weken, kunt heel snel klikken of het is vooral de herhaling die dit mogelijk maakt. Keuzes moeten maken voor twee weken en dat opzoeken plus bij elkaar klikken in vijf minuten is een knappe prestatie. Zou voor ons overigens absoluut niet werken, als er iets is waar wij een pesthekel aan hebben is het wekelijkse herhaling van eten en het overleggen wat te eten de komende week zullen we niet eens gaan redden in jouw vijf minuten :) Denk ook dat grofweg drie kwart van onze boodschappen iedere week weer anders is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:30

Onbekend

...

prutser001 schreef op zondag 15 september 2019 @ 08:21:
Wasmiddel is juist een product die niet zomaar ineens op is en ook nog eens lang houdbaar is. Dat kan je gewoon plannen en bij een volgende bezoek aan de supermarkt meenemen. Net zoals koffie, thee en dat soort zaken.

Het grote nadeel van online winkels is dat je van tevoren niet precies ziet wat je krijgt (hierboven al een voorbeeld van een prei genoemd). Je kunt de grootte, kwaliteit en houdbaarheidsdatum vaak niet vooraf zien, terwijl je in de supermarkt de meest rechte komkommer en dikste prei uit het schap kunt halen. :)
Daarnaast is het online winkelen een soort huisarrest. Je hebt spullen besteld en je moet verplicht thuisblijven en anders heb je geen eten die avond. En aangezien ik regelmatig en op onregelmatige tijden thuis ben, is dat totaal niet handig.

Ik ga altijd maandag of dinsdagochtend vóór het werk meteen om 8:00 uur naar de supermarkt, die op de route ligt. De nieuwe aanbiedingen zijn dan nog beschikbaar en alle schappen zijn vol (of worden nog gevuld). En voor gekoelde producten mag ik gewoon de koelkast op mijn werk gebruiken, en dat mag iedereen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb geen rijbewijs, en dus ook niet het genoegen van een auto waar ik allerlei spul even in kan gaan halen. Nou heb ik er normaal gesproken ook niet echt problemen mee om even naar de supermarkt te wandelen. Ik heb er twee drie binnen een straal van een kilometer, plus een winkelstraat.
En toch maak ik met veel plezier gebruik van de diensten van Jumbo, AH en Picnic. Ze bezorgen gratis (of voor een klein bedrag) tot in de keuken. En dat is verdomd handig, als je twee hoog woont, geen lift hebt en allerlei onhandzame verpakkingen en zware spullen wilt hebben. Laat de supermarkt maar rijden met mijn kratje bier. En idem voor het statiegeld. De dienst is er, ik gebruik hem met alle plezier.

En ik bestel alleen wat ik niet wil sjouwen. Ik wil nog steeds vandaag kunnen beslissen wat ik vandaag eet.

En voor wat betreft het sociale aspect: ik ben een gescheiden vader met co-ouderschap. Ik moet er vaak zat uit om me onder de mensen te begeven. Maar dat houdt niet zomaar in dat ik sta te juichen om naar de supermarkt te gaan...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Reinier

\o/

Ik bestel al jaren bij Picnic en (vooral) Jumbo. Ik houd gedurende de week een lijstje in de app bij en bestel dan ongeveer wekelijks.

Soms vergeten we een bestelling aan te vullen/definitief te maken (dat kan tot de avond ervoor) en dan staat de bezorger met één kratje meuk voor de deur :D
Mijn dochter vind het ook geniaal als die gele vrachtwagen voor de deur staat.

Nadeel is wel dat er af en toe iets ontbreekt of beschadigd is. Dat wordt altijd goed opgekost, maar het is wel irritant.
In het begin kreeg je er vaak gratis promotieartikelen bij, maar dat is minder geworden.

De Jumbo-kratjes (€4 statiegeld) zijn trouwens handig, ik heb er 20 in huis ofzo, ook fijn bij verhuizen.
Bij Picnic krijg je 42 plastic tasjes per bestelling wat ik minder handig vind.

Verder komen we nog vaak in de supermarkt voor de verse dingen of wat dan ook. Al is het maar als uitje voor de kinderen (en de demo-Red Bull F1 auto van gisteren 8)7 ).

Oh nog een pluspunt: statiegeldflessen teruggeven aan de bezorger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Laatst online: 10:19
Afgelopen paar weken voor het eerst twee keer online boodschappen gedaan bij AH. Wij hebben geen auto en soms is het dan best fijn om een flinke hoeveelheid aan sojamelk en andere zware producten te kopen. De vraag of we dit nogmaals gaan doen bij de AH blijft nog even de vraag. Wat mij vooral tegenstaat:

*Enorm veel plastic gebruik, terwijl er ook veel papierenzakjes bij zitten. We hadden oordoppen mee besteld en deze zaten in een enorme gesealde plastic tas 🤔.

*Ik had een half brood meebesteld, maar we kregen een heel brood en een totaal andere soort. Voor veel geen probleem wellicht, maar we eten het niet veel(vandaar een halfje) en een heel brood pastte niet in onze vriezer.

Punt 1 vinden wij uiteraard bezwaarlijk, hoe zit dit bij Picnic/andere diensten?

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:06
WolfsRain schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:19:
Afgelopen paar weken voor het eerst twee keer online boodschappen gedaan bij AH. Wij hebben geen auto en soms is het dan best fijn om een flinke hoeveelheid aan sojamelk en andere zware producten te kopen. De vraag of we dit nogmaals gaan doen bij de AH blijft nog even de vraag. Wat mij vooral tegenstaat:

*Enorm veel plastic gebruik, terwijl er ook veel papierenzakjes bij zitten. We hadden oordoppen mee besteld en deze zaten in een enorme gesealde plastic tas 🤔.

*Ik had een half brood meebesteld, maar we kregen een heel brood en een totaal andere soort. Voor veel geen probleem wellicht, maar we eten het niet veel(vandaar een halfje) en een heel brood pastte niet in onze vriezer.

Punt 1 vinden wij uiteraard bezwaarlijk, hoe zit dit bij Picnic/andere diensten?
Picnic heeft niet eens kratjes (enkel in het busje), alles komt in plastic. Het minste plastic tref ik nu aan bij de Hoogvliet. Die levert de "droge" spullen in kartonnen dozen (die niet retour gaan :/ ). Enkel diepvries en gekoeld in totaal twee tasjes. Fruit/groente wordt verpakt in papieren zakjes.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste