Wij bestellen ook af en toe bij Picnic.
Ze zijn bijna altijd op tijd (in het gekozen tijdvak). Plastic onderschrijf ik, maar we doen die zakjes meteen in elkaar gefrommeld op een specifiek plekje in de meterkast, dus dat pakketje tasjes geef ik bij ontvangst meteen weer mee terug aan de bezorger. Zit ook statiegeld op geloof ik..
Soms zijn er dingen niet voorradig, dan krijg je inderdaad een alternatief. Dat zie je overigens niet (altijd) direct bij bestellen, soms krijg je een mailtje na.
Assortiment is goed en breed. Wel opletten wat je besteld inderdaad.
We doen in totaal bij 3 supermarkten onze boodschappen;
1) Plus (die zit op loopafstand);
- Verse broodjes (in het weekend)
- Een vergeten boodschap
- Aanbiedingen
- Biertjes (ze hebben een heel groot bierschap bij onze plus waar ik erg fan van ben)
2) Lidl (10 minuten met de auto) of Picnic
Hier doen we de bulk dingen. Meestal laten we dat in het weekend komen (of we rijden in het weekend naar de Lidl) en dan zijn we tm donderdag meestal wel klaar met avondeten. Vrijdag eten we dan uit de vriezer of we bestellen iets. En dan begint zaterdag de riedel weer opnieuw. Sommige dingen zijn bij de Lidl goedkoper/lekkerder (Chocolade, Frisdrank, Koekjes, Vlees), andere dingen weer bij Picnic.. Ik denk dat we 3 keer per maand bij de Lidl komen en dan nog 1 keer Picnic bestellen (gemiddeld).
Bij de rest van de grootgrutters komen we nauwelijks, gewoonweg omdat de afstand te groot is.
Ik denk dat we qua uitgaven zo zitten (per maand);
Lidl: 55%
Plus: 25%
Picnic 15%
Overig 5% (als we eens een keer bij een AH/Jumbo/Hoogvliet/Whatever in de buurt zijn)
Overigens (en compleet offtopic); Toen ik hier 5 jaar geleden kwam wonen was ik wat huiverig voor de Plus (ik deed mijn boodschappen bij AH en Jumbo, dat zat toen op loopafstand), maar het is best okay. Prijs is prima en (maar dat hangt natuurlijk van de winkel af) personeel is vriendelijk en correct. Ze hebben vorig jaar verbouwd en ze zijn eens stuk groter geworden (dus ook meer assortiment).
Overigens geloof ik niet dat er heel erg grote prijsverschillen zit tussen de bekende spelers, zeker niet met de huismerken. Zelfs de Lidl is op sommige vlakken gewoon duur. Je moet vooral goed opletten wat je waar koopt.. En als je je bulk handig inkoopt bij een Lidl/Picnic en op de aanbiedingen let bij de andere grotere spelers kom je een eind.
We letten ook zeker wel op aanbiedingen. Als de keukenrollen of koffie ergens in de aanbieding zijn willen we daar nog weleens ff snel langsgaan. ik werk vlakbij een MCD en mijn vriendin vlakbij een AH. En er zit een Kruidvat naast de Plus, daar hebben ze soms ook koffie of TP in de aanbieding. Wij kopen dat soort bulkdingen eigenlijk NOOIT buiten een aanbieding om. Zelfde geldt voor luiers, gel, shampoo, tandpasta, vaatwaspoeder, etc.. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je dat soort dingen buiten de aanbiedingen koopt..
Overigens is vaatwaspoeder echt een aanrader. Ik ken weinig mensen die het gebruiken maar je kan het doseren (dat is bij een tablet niet te doen) en daardoor (in mijn beleving) goedkoper dan de gebruikelijke tabletten. Plus dat het (alhoewel daar geen algehele consensus voor is) beter schijnt te zijn voor je vaatwasser.
[
Voor 12% gewijzigd door
FreakNL op 06-11-2019 13:48
]