Voor zover ik kan beoordelen: hetzelfde. Doorrijden is niet mogelijk, de inrijseinen van Bad Bentheim kunnen alleen geel en rood tonen. Een machinist zal dus altijd rood verwachten, en PZB zal een remming afdwingen.
In principe wordt de bovenleidingsspanning boven het wisselbare deel automatisch ingesteld op de juiste spanning. Bij een rijweg vanuit Nederland komt er 1500V op de draad te staan, bij een rijweg vanuit D wordt dit 15 kV. Wanneer er vervolgens een verdere rijweg wordt ingesteld wordt er automatisch gewisseld naar het systeem dat verderop op de draad staat.
Vroeger, voordat meersysteemlocomotieven een ding waren, was er in Bad Bentheim zelfde sprake van een rijwegdwang: als een trein uit Nederland aankwam in Bad Bentheim, moest er éérst een rijweg worden ingesteld naar één van de kopsporen die met gelijkstroom zijn geëlektrificeerd. Pas daarna werd het mogelijk om een rijweg in te stellen voor de wisselstroomlocomotief naar het bezette spoor, en dan verder Duitsland in (en vice versa).
Voor dieseltreinen was er een workaround beschikbaar: een 'dieselknop' die werd bediend bij het binnenrijden van Bad Bentheim. Daarmee werd de rijwegdwang buiten werking gesteld, zodat er wel meteen een rijweg NL>Bad Bentheim>D kan worden ingesteld. Ook hierbij geldt echter dat de trein eerst in Bad Bentheim moet zijn voordat de verdere rijweg kan worden ingesteld. Voor zover ik weet is die rijwegdwang tegenwoordig uit de systemen gehaald, nu meerspanningslocomotieven en -treinstellen gemeengoed zijn.
Als de machinist en de treindienstleider effectief communiceren en snel kunnen handelen is het in theorie wel mogelijk om rollend door Bad Bentheim te gaan: zodra het 'Nederlandse' blok is vrijgegeven kan er een rijweg richting Duitsland worden ingesteld. Dan wordt de bovenleidingsspanning gewisseld naar 15 kV, wordt het uitrijsein groen, en kan de machinist doorrijden.
Snel zal dat echter niet gaan: de inrijder van Bad Bentheim toont immers geel waardoor de PZB-remdwang in werking komt (remming naar 85/70/55 km/u) en een verdere remming kan worden afgedwongen door een 500 Hz-magneet een eind voor het uitrijsein van Bad Bentheim (remming naar 25 km/u).
Ik ben op Drehscheibe-Online een interessante reeks tegengekomen over station Bad Bentheim:
deel 1,
deel 2,
deel 3,
naschrift.