Heb gister m'n iPhone 11 binnen gekregen, kom van iPhone 8 af.
Mijn bevindingen zo ver:
- Eerste telefoon voor mij met faceID, werkt opzich in de meeste gevallen goed, alleen in de avond met laag licht wou hij m'n telefoon niet altijd goed unlocken, heb toen in de avond een tweede/alternatieve look geregistreerd onder face ID instellingen en ook de setting 'require attention' uitgezet (uitleg hieronder) daarna ging het wel goed.
- Blijkbaar heb ik nogal kleine oogjes, de memoji's hebben allen hun ogen dicht bij mij

vandaar ook de require attention bij face ID uitgezet.
- De bezel van de iPhone 11 is aardig dik, volgens mij is dit bij de Pro versie dunner.
- Ik dacht dat de iPhone 11 gewoon dezelfde afmeting zou hebben als m'n iPhone 8, maar is toch een slag groter.
- Op de iPhone 8 had ik uiteraard ook een LCD scherm dus daar geen veranderingen, het oled scherm van de iPhone XS van m'n vriendin is wel stuk mooier, zeker als je vanaf verschillende hoeken kijkt.
- Unlocken van telefoon als hij plat op Tafel light werkt niet tenzij je er echt overheen buigt, waar dit uiteraard met fingerprint wel heel simpel werkt.
Edit: nog een laatste puntje. op de iPhone 8 zit control center onderin het scherm en swipe omhoog, vanaf de iPhone 11 is dit natuurlijk de nieuwe home-gesture. Het had handiger geweest als ze dit gelijk hadden getrokken al op de oude iPhones om ook gewoon control center naar rechtsboven te verplaatsen. Nu heb je verschillende telefoons met zelfde iOS versies waar je dingen via een andere manier moet benaderen, beter om dit uniform te houden.
[Voor 16% gewijzigd door gise op 09-11-2019 12:35]