• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:44
Mijn iPhone Xs werkte niet meer goed en moet worden opgestuurd voor reparatie, daarom een iPhone 11 Pro gekocht maar klopt het dat je de cursus niet meer kan verplaatsen met een lange druk. Ik weet dat 3D Touch is verdwenen, maar ik dacht dat alle functionaliteit vervangen is met een lange druk.

Edit: nevermind, de spatiebalk wordt nu gebruikt. :+

[Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2020 15:51]

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03 18:32
Hallo,

Via mobiel.nl een nieuwe Iphone 11 gekocht. Nu was ik gelijk verbaasd dat zowel op de achterkant als in de handleiding er geen NL versie tussen zat. Alleen maar uit oost blok landen.
Na wat lezen begrijp ik dat webshops dit doen om via grijze import goedkoper telefoons in te kopen.

Nu ben ik ook gaan zoeken op uitleg van het serienummer en lees ik dat als deze start met de letter F dit zou gaan om een OEM Refurbished? Maar ik lees ook dat dit de letter kan zijn van de fabriek waar die is gemaakt.

Ik ben namelijk in de veronderstelling dat ik een nieuwe heb gekocht en dit er anders expliciet zou moeten bij staan.

Ik ben het spoor bijster hopelijk is hier een tweaker die mij kan helpen?

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik zit op dit moment erg in twijfel tussen de aanschaf van een nieuw toestel. Momenteel gaat de voorkeur naar óf een iPhone 11 (non Pro) of een Xr (red, 256GB). Heeft iemand zinnige pro/cons om voor een bepaald toestel wel/niet te gaan?

• Marlie1981
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 10:17
Courses schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:44:
Ik zit op dit moment erg in twijfel tussen de aanschaf van een nieuw toestel. Momenteel gaat de voorkeur naar óf een iPhone 11 (non Pro) of een Xr (red, 256GB). Heeft iemand zinnige pro/cons om voor een bepaald toestel wel/niet te gaan?
Voor mij was de nieuwe hardware en de night mode de doorslaggevende factor. Opslag kwam ik nooit te kort en met een iCloud account lijkt dat ook opgelost te zijn.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:16
Ik heb iets van een mysterie. Ik heb onlangs een nieuwe third party usb c / lightning kabel gekocht. Afijn, kabel uitgepakt, iPhone 11 eraan: niks.

Dus ik denk dat ding zal wel defect wezen. Maar nu het rare: de kabel laadt werkelijk waar alle andere iPhones en iPads op in huis: iPhone 7,8, iPhone XS Max, iPad Pro 10.5, iPad Pro 11. Maar... niet de iPhone 11! Andere kabels laden mijn iPhone 11 overigens prima op. Heeft de iphone 11 aanvullende chip restricties die niet gecertificeerde kabels eruit vissen?..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xera
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-03 01:03
NotSoSteady schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:50:
Mijn iPhone Xs werkte niet meer goed en moet worden opgestuurd voor reparatie, daarom een iPhone 11 Pro gekocht maar klopt het dat je de cursus niet meer kan verplaatsen met een lange druk. Ik weet dat 3D Touch is verdwenen, maar ik dacht dat alle functionaliteit vervangen is met een lange druk.

Edit: nevermind, de spatiebalk wordt nu gebruikt. :+
En het grijze deel onder je toetsenbord. Net een trackpad :)
Evant87 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:02:
Hallo,

Via mobiel.nl een nieuwe Iphone 11 gekocht. Nu was ik gelijk verbaasd dat zowel op de achterkant als in de handleiding er geen NL versie tussen zat. Alleen maar uit oost blok landen.
Na wat lezen begrijp ik dat webshops dit doen om via grijze import goedkoper telefoons in te kopen.

Nu ben ik ook gaan zoeken op uitleg van het serienummer en lees ik dat als deze start met de letter F dit zou gaan om een OEM Refurbished? Maar ik lees ook dat dit de letter kan zijn van de fabriek waar die is gemaakt.

Ik ben namelijk in de veronderstelling dat ik een nieuwe heb gekocht en dit er anders expliciet zou moeten bij staan.

Ik ben het spoor bijster hopelijk is hier een tweaker die mij kan helpen?
Ik heb net een 11 aangeschaft en kon geen refurbished vinden: deze wordt nog niet aangeboden. Denk dat je safe zit :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 1259094

.

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1259094 op 29-08-2020 22:01]

• Skyw4lk3r83
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-01 19:03
Hallo,

Ik heb sinds een aantal dagen een iPhone 11. Bij sommige apps heb ik het e.e.a. gewijzigd in hoe ik de berichtgeving wil ontvangen.

Als voorbeeld, bij de app van Nu.nl alleen een melding in het berichtencentrum maar geen strook of toegangsscherm. Geluid staat uit maar Badge staat aan. De melding komt inderdaad binnen in mijn berichtencentrum, maar ik krijg geen (rode)badge met 1 te zien bij de app. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
Ik mag weer verlengen en heb momenteel de XS Max. Ik ben eigenlijk heel tevreden over mijn phone maar als gadget freak wil ik toch wel de opvolger. Maar de IPhone 11 (non Pro) lijkt me niet echt een upgrade om eerlijk te zijn. Ik zal dan echt voor de Pro (Max) moeten gaan, want de 11 lijkt me zelfs wat minder dan de mijne. Sowieso heeft de XS Max een Oled scherm, maar ik weet dat je daar in het dagelijks gebruik niet veel van merkt als je een scherm zonder Oled hebt.

Maar ik heb ook niet het idee dat de 11 nou echt sneller is dan mijn XS Max (toestel is in topconditie en heeft een batterijconditie van 95%) dus ik heb zelf het idee dat een 11 echt een downgrade gaat zijn tenzij ik voor de Pro ga. Het is de eerste keer ooit dat ik erover denk om mijn XS Max te houden en lekker op een goedkoop abonnement te gaan zitten. Aan de andere kant kan ik nog wel aardig wat krijgen voor mijn Max in deze conditie. Ik vind het echt lastig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:31
Wat een luxeprobleem ;)
In jouw geval zou ik switchen naar simonly en afwachten wat de iPhone 12 (Pro) gaat brengen.
De stap naar een iPhone 11 Pro zou ik te klein vinden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-10-2021
@Cyrax0508 Geen idee wat voor abo je nu hebt, maar die kun je ook gewoon door laten lopen en verlengen wanneer het jou uitkomt. Het is niet perse noodzakelijk om te switchen naar sim only (waarschijnlijk is sim only wel een goedkopere optie, maar dat hoeft niet :) ).

• Skyw4lk3r83
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-01 19:03
Skyw4lk3r83 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:42:
Hallo,

Ik heb sinds een aantal dagen een iPhone 11. Bij sommige apps heb ik het e.e.a. gewijzigd in hoe ik de berichtgeving wil ontvangen.

Als voorbeeld, bij de app van Nu.nl alleen een melding in het berichtencentrum maar geen strook of toegangsscherm. Geluid staat uit maar Badge staat aan. De melding komt inderdaad binnen in mijn berichtencentrum, maar ik krijg geen (rode)badge met 1 te zien bij de app. Doe ik iets verkeerd?
Na Google flink te hebben uitgeplozen heb ik alle apps opnieuw geinstalleerd, maar helaas werkt het nog steeds niet. Hopelijk heeft iemand een idee of tip? :|

• B-Real
  • Laatst online: 17:03
Abonnement lekker door laten lopen of een sim only nemen inderdaad. Ik merk dat ik ook steeds langer met een telefoon doe en niet meer de behoefte heb om elke twee jaar (bij aflopen abo) te switchen van telefoon.

De nieuwe modellen zijn wel beter, maar het is allemaal niet meer wereld schokkend. Komend van een Xs zou ik de 11 dan lekker overslaan, dat is de stap voor die centen niet waard. Dan maar de 12 afwachten en wachten op een leuke aanbieding.

Dat is ook hoe ik het doe. 2,5 jaar gedaan met mijn iPhone 6, toen dik 3 jaar een Samsung S8 en nu sindskort een iPhone 11. Voor die tijd elke twee jaar bij aflopen abo een nieuwe iPhone.

Wat ben ik overigens blij met de accuduur van de iPhone 11. Nu na een paar weken let ik niet eens meer op het batterij percentage, hij gaat met speels gemak 1,5 dag mee. De laatste tijd met de S8 lette ik toch wel wat meer op en zorgde ik er voor dat de batterij zo goed als vol was als ik een dag aan het werk ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:42
Vandaag voor een leuke deal de Iphone 11 besteld, goodbye 8 :)

Nu even de rest erbij zoeken en klaar weer voor 2 jaar...

• ErwinJ
Gisteravond mijn 11 gekregen en de boel overgezet van de 8.
Dit was natuurlijk Appletje eitje, toestels naast elkaar en gaan met die banaan.

Maar wat is het wennen zonder home knop.... toegeven het werkt wel lekker snel.
Aan de grote wende ik snel aan, maar goed ik heb dan ook redelijk grote handen.

Nu eens kijken of de batterij echt lang mee gaat :).

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
ErwinJ schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:38:
Gisteravond mijn 11 gekregen en de boel overgezet van de 8.
Dit was natuurlijk Appletje eitje, toestels naast elkaar en gaan met die banaan.

Maar wat is het wennen zonder home knop.... toegeven het werkt wel lekker snel.
Aan de grote wende ik snel aan, maar goed ik heb dan ook redelijk grote handen.

Nu eens kijken of de batterij echt lang mee gaat :).
Heb sinds dinsdag ook een iPhone 11, mijn batterij zit nog tot 31% 3e dag dus ;)

***edit***

Nu na dag 4 nog 17% over....

[Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 12-06-2020 14:26]

• ErwinJ
Albert020 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Heb sinds dinsdag ook een iPhone 11, mijn batterij zit nog tot 31% 3e dag dus ;)

***edit***

Nu na dag 4 nog 17% over....
Ik merk het....lekker dit.

Wat betreft het opladen, wat is beter voor de conditie van de accu ?
Ik lees verschillende verhalen op iculture word bv gezegd dat draadloos slecht is voor je accu na verloop van tijd hetzelfde geld voor snelladen.
Nou gebruik ik snelladen niet maar s nachts leg ik graag mijn iPhone op een draadloze lader.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

ErwinJ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:28:
[...]

Ik lees verschillende verhalen op iculture word bv gezegd dat draadloos slecht is voor je accu na verloop van tijd hetzelfde geld voor snelladen.
Nou gebruik ik snelladen niet maar s nachts leg ik graag mijn iPhone op een draadloze lader.

Gaat om de warmte, snelladen en snel draadloos laden produceren meer warmte en is dus schadelijker voor je accu.
Ik zelf laad elke nacht mijn iPhone op met de bijgeleverde lader, geoptimaliseerd opladen staat aan en de accu heeft nog een health van 95%. Na 8 maanden redelijk intensief gebruik.

OFFLINE enkele berichten geedit

Anoniem: 192266

ErwinJ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:28:
[...]

Ik laad mijn iPhone 11 om de nacht op met de bijgeleverde 5W lader. Geoptimaliseerd laden staat ook hier aan. De batterijconditie is na 6 maanden nog 100%. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-03 21:08
Al drie jaar in bezit van een Sony Xperia XZs welke nu kuren begint te vertonen. Ik was eigenlijk van plan om een goedkoper toestel te nemen (Pixel 3a voor €250,- via Franse Google Store). Maar die bleek uitverkocht toen ik de knoop doorhakte.

Ik wilde wel een keer een iOS toestel kopen om zo het OS beter te begrijpen. Krijg vaak te maken met iPhones door familie en dan vind ik het frustrerend als ik het niet begrijp.
Dus toch maar kijken naar een iDevice.

Het verschil tussen de 11 en de 11 pro vind ik te groot om daar de meerprijs voor te betalen. Maar toen zag ik dat de XS ook een OLED scherm heeft.. Dus ik twijfelen tussen de 11 en XS. Vandaag in de winkel gezien (en naderhand is m'n fiets gestolen.. ) en ik moet zeggen dat ik dat in het dagelijks gebruik niet ga merken. Dus het wordt toch de 11. Ik ga hem strakjes bestellen via BelSimpel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 15:23
Gisteren de overstap gemaakt van een 6s naar een iPhone 11.

Ging in eerste instantie voor een XR kijken, maar voor het prijsverschil van 90 euro kon ik het niet laten om de 11 mee te pakken.

Maar wat een toestel zeg! Geweldig.
Echt een fijn toestel. Overzetten was enkele minuten volledig automatisch. Face ID is ook echt top! Boven verwachting.

Superfijn en blij mee.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:08
Zo, van mijn Iphone 11, gekocht in Februari van dit jaar, is gister het scherm overleden. Eerst begon ie te flikkeren alsof de PWM sturing van de leds niet goed meer was, en daarna heeft ie nog een uurtje een rode verticale lijn geproduceerd over het scherm (gek genoeg zonder geflikker). Sindsdien blijft het scherm zwart. Berichtjes komen nog wel binnen en ook de digitizer zal nog wel goed zijn, want ik krijg haptic feedback (weet alleen niet wat ik aanraak natuurlijk).

Straks even naar een AASP om e.e.a. onder garantie te laten verhelpen.

(Ow, en wellicht interessant, ik lijk met deze telefoon last te hebben van het battery drain issue. Hij gaat een stuk minder lang mee en wordt op momenten verschrikkelijk heet. Ik mag hopen dat het ding zijn hitte kwijt kan en dat de warmte niet andere chips frituurt).

Al met al, komend van een iphone 7 die jaren is meegegaan, nog niet zo'n positieve ervaring (battery drain + kapot scherm), alhoewel de telefoon zelf geweldig is.

[Voor 28% gewijzigd door __fred__ op 20-07-2020 09:00]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:42

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

__fred__ schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:53:
Zo, van mijn Iphone 11, gekocht in Februari van dit jaar, is gister het scherm overleden. Eerst begon ie te flikkeren alsof de PWM sturing van de leds niet goed meer was, en daarna heeft ie nog een uurtje een rode verticale lijn geproduceerd over het scherm (gek genoeg zonder geflikker). Sindsdien blijft het scherm zwart. Berichtjes komen nog wel binnen en ook de digitizer zal nog wel goed zijn, want ik krijg haptic feedback (weet alleen niet wat ik aanraak natuurlijk).

Straks even naar een AASP om e.e.a. onder garantie te laten verhelpen.

(Ow, en wellicht interessant, ik lijk met deze telefoon last te hebben van het battery drain issue. Hij gaat een stuk minder lang mee en wordt op momenten verschrikkelijk heet. Ik mag hopen dat het ding zijn hitte kwijt kan en dat de warmte niet andere chips frituurt).

Al met al, komend van een iphone 7 die jaren is meegegaan, nog niet zo'n positieve ervaring (battery drain + kapot scherm), alhoewel de telefoon zelf geweldig is.
Was hij softwarematig up-to-date ? Er was een battery drain issue met 13.5.1 namelijk en dat lijkt gefixxed te zijn in 13.6

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• __fred__
  • Laatst online: 15:08
SpoekGTi schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Was hij softwarematig up-to-date ? Er was een battery drain issue met 13.5.1 namelijk en dat lijkt gefixxed te zijn in 13.6
Hij was nog niet bijgewerkt naar 13.6 vermoed ik. Zeker weten doe ik het niet, want ik heb auto updates aanstaan. Evengoed voor ie stuk ging heeft ie zichzelf nog aardig verhit, want voelde hem in mijn broekzak.

Het is druk bij apple, kan paar dagen duren, dus ik heb net mijn eerste Android telefoon gekocht als backuptelefoon. (Oude iphones zijn of in gebruik bij mijn kinderen. De enige 6S die ik nog had liggen, blijkt jaren in een la niet overleefd te hebben en doet een reboot loop).

• jeroek
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-03 21:18
Ik heb een vraag over de camera van de iphone11 die ik nergens kan terugvinden.

Ik zit mijn vakantiefoto's te bekijken die ik via icloud naar de pc heb gedownload.
En nu zijn de foto's in twee verschillende kwaliteiten gemaakt...
In 2048x1536 (70dpi)en in 4032x3024 (300 dpi)

Nu vraag ik mij af, waarom is dat verschil er. Wat heb ik anders gedaan. Ik wil alle foto's in de hoogste kwaliteit, maar ik kan niet de instelling vinden om dit ook zo in te stellen.

Zie ik iets over het hoofd?

• __BlackEyed__
  • Niet online
Wat ik niet snap is dat niemand hier klaagt over krassen op de 11.

Als je hier kijkt: https://discussions.apple.com/thread/250669687, zie je dat bijna 5.000 mensen op Me Too hebben geklikt.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Geen last van, heb vanaf aanschaf er een glazen protector op laten zetten. Die is al wel een keer vervangen maar het scherm is verder punt gaaf (op een klein plekje na; doordat ie viel)

• WouterL
__BlackEyed__ schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:44:
Wat ik niet snap is dat niemand hier klaagt over krassen op de 11.

Als je hier kijkt: https://discussions.apple.com/thread/250669687, zie je dat bijna 5.000 mensen op Me Too hebben geklikt.
Zoek eens op generatie x welke iPhone dan ook op datzelfde onderwerp.. ;)

• __BlackEyed__
  • Niet online
WouterL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 01:29:
[...]

Zoek eens op generatie x welke iPhone dan ook op datzelfde onderwerp.. ;)
Allemaal ongeveer 500 Me Too. Geen 5.000.

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:50
Ik heb iets geks met m'n iPhone 11. Soms bevriest het scherm op het startscherm. Dus op het moment dat je hem uit je broekzak vist blijft ie op het startscherm staan en reageert niet op je vinger op het scherm. Al het andere doet het wel. Je ziet dat de faceunlock werkt want het slotje gaat eraf.. Ik kan alle knoppen gebruiken. Behalve dus het touchscreen. Soms gebeurt het 2x per dag. Dan kan is het voor een kwartier zo. Soms is een keer scherm aan uit genoeg om het te verhelpen. Iemand een idee? Zou een reset van de telefoon helpen? Of wordt dit garantie werk?

• WouterL
BoerFrits schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:04:
Ik heb iets geks met m'n iPhone 11. Soms bevriest het scherm op het startscherm. Dus op het moment dat je hem uit je broekzak vist blijft ie op het startscherm staan en reageert niet op je vinger op het scherm. Al het andere doet het wel. Je ziet dat de faceunlock werkt want het slotje gaat eraf.. Ik kan alle knoppen gebruiken. Behalve dus het touchscreen. Soms gebeurt het 2x per dag. Dan kan is het voor een kwartier zo. Soms is een keer scherm aan uit genoeg om het te verhelpen. Iemand een idee? Zou een reset van de telefoon helpen? Of wordt dit garantie werk?
Dit heb ik ook sporadisch. Lijkt me meer software dingetje.

• BoerFrits
Het is nu helemaal over.. Het kwam al steeds vaker voor dat het scherm niet reageerde op aanrakingen. Sinds vanmorgen helemaal niet meer. Ik heb uitgezocht hoe een hard reset werkt.. Maar als ik dat doe start de telefoon vrolijk weer op met 4g etc. Dan kun je toch niet echt spreken van een hard reset? Of doet iPhone daar niet aan?

• tijnn
  • Laatst online: 12:56
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje m.b.t. het overzetten van een oudere generatie iPhone. Ik heb op dit moment nog een iPhone 6, puur omdat ik nooit de behoefte heb gehad deze te upgraden. Ik ben ook redelijk autistisch als het gaat om alles opnieuw in te moeten stellen, waardoor ik het altijd heb uitgesteld. Echter de batterijduur is erg bedroevend en het word nu echt wel tijd voor wat nieuws.

Ik heb 2 vragen:

#1 Is het overzetten van een iPhone 6 naar een iPhone 11 Pro (of wachten op 12, maar dit terzijde) ook makkelijk zoals ik van anderen lees? Of is mijn huidige iPhone te oud daarvoor?

#2 Stel dat vraag 1 mogelijk is, heb ik dan letterlijk alles overgezet qua applicaties, contacten, maar ook b.v. mijn achtergrond plaatje en mappenstructuur (met daarin de applicaties)?

Ik heb altijd een soort van angst daarvoor gehad, dat ik dan alles kwijt bent en opnieuw moet instellen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-03 13:20
[b]tijnn in "[iPhone 11] Ervaringen & Discussie"

#1 Is het overzetten van een iPhone 6 naar een iPhone 11 Pro (of wachten op 12, maar dit terzijde) ook makkelijk zoals ik van anderen lees? Of is mijn huidige iPhone te oud daarvoor?

#2 Stel dat vraag 1 mogelijk is, heb ik dan letterlijk alles overgezet qua applicaties, contacten, maar ook b.v. mijn achtergrond plaatje en mappenstructuur (met daarin de applicaties)?

Ik heb altijd een soort van angst daarvoor gehad, dat ik dan alles kwijt bent en opnieuw moet instellen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Vraag 1:
Yes! Het is erg makkelijk over te zetten. Ligt er alleen hoe je het zou willen. 2 verschillende opties in principe. 1) Via een iTunes reservekopie; eerst je oude telefoon een reservekopie draaien via iTunes op je Mac/Laptop/oid en dan terugzetten op je nieuwe. 2) Via een iCloud reservekopie, zelf iets minder geluk mee gehad sinds die corrupt was. Inloggen met je Apple ID op je nieuwe telefoon en daarna kun je kiezen hoe je je reservekopie wil terugzetten. Optie 2 duurt naar mijn idee ook wat langer qua tijd.

Vraag 2
Vraag 1 is mogelijk. Alles maar dan ook alles word gekopieerd van je oude telefoon. Behalve wachtwoorden van je inlog. Je zou (bijna) overal opnieuw moeten inloggen.

Niet hebben, je hebt in principe ook je oude telefoon nog waar alles opstaat:)!

[Voor 24% gewijzigd door DutchLegendX op 01-09-2020 08:01]

• BoerFrits
BoerFrits schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:36:
Het is nu helemaal over.. Het kwam al steeds vaker voor dat het scherm niet reageerde op aanrakingen. Sinds vanmorgen helemaal niet meer. Ik heb uitgezocht hoe een hard reset werkt.. Maar als ik dat doe start de telefoon vrolijk weer op met 4g etc. Dan kun je toch niet echt spreken van een hard reset? Of doet iPhone daar niet aan?
Opgestuurd naar Apple. Schermpje vervangen en hits opgelost. Geen software dingetjes dus.

• Greldinard
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-03 18:54
DutchLegendX schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:59:
[...]

Vraag 1:
Yes! Het is erg makkelijk over te zetten. Ligt er alleen hoe je het zou willen. 2 verschillende opties in principe. 1) Via een iTunes reservekopie; eerst je oude telefoon een reservekopie draaien via iTunes op je Mac/Laptop/oid en dan terugzetten op je nieuwe. 2) Via een iCloud reservekopie, zelf iets minder geluk mee gehad sinds die corrupt was. Inloggen met je Apple ID op je nieuwe telefoon en daarna kun je kiezen hoe je je reservekopie wil terugzetten. Optie 2 duurt naar mijn idee ook wat langer qua tijd.

Vraag 2
Vraag 1 is mogelijk. Alles maar dan ook alles word gekopieerd van je oude telefoon. Behalve wachtwoorden van je inlog. Je zou (bijna) overal opnieuw moeten inloggen.

Niet hebben, je hebt in principe ook je oude telefoon nog waar alles opstaat:)!
Begin dit jaar overgestapt van een iphone6 naar een iphone11. Dat ging echt bizar makkelijk. Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik gebruik gemaakt van optie3: Je oude telefoon naast de nieuwe leggen, waarna alles wordt overgezet.
Ik was eerst ook bang dat het moeizamer zou zijn, omdat de iphone 6 niet meer de laatste versie van IOS draait, maar dat maakte dus niet uit.
Het enige waar ik tegen aan liep was dat sommige apps niet werden overgezet, omdat ze niet meer in de appstore stonden. Maar goed, deze gebruikte ik toch al niet meer.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Mijn batterij health is nu 92% en ik heb het toestel sinds halverwege november vorig jaar. Opzich gaat dit hard, in mijn beleving. Toestel word redelijk intensief gebruikt: social media, mail, spotify en de nodige foto's. Qua verbruik in de praktijk merk ik dat iets eerder het infuus moet aansluiten. Waar dit normaal gesproken tegen 22:00 uur was is dat nu al rond 20:00 uur..

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 10:20
Met de iPhone 12 in het vooruitzicht. Wordt de iPhone 11 dan goedkoper? Lijkt mij van wel toch?

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:18
Mijn vader heeft een iPhone 11 en ervaart internetproblemen (zowel wifi als 4g). Het ligt niet aan het wifi (we zijn met zijn vijven en alleen hij ervaart deze problemen (de rest heeft een iPhone 7plus, nog een 7plus, een Xs Max en een 11Pro Max)). Ook ligt het niet aan het netwerk van de mobiele provider (vodafone), want deze problemen ervaart mijn moeder niet op hetzelfde netwerk.

Force restart, herstellen van de netwerkinstellingen en vernieuwen van de lease heeft niet gebaat. Ik weet zelf eigenlijk niet meer wat kan helpen. Hebben jullie tips?

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-03 19:09
Milan1NL schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:02:
Met de iPhone 12 in het vooruitzicht. Wordt de iPhone 11 dan goedkoper? Lijkt mij van wel toch?
Ja, maar niet veel. Tweedehands wellicht een sterkere daling.

• Miki
  • Nu online
Milan1NL schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:02:
Er zullen wat partijen zijn die hun voorraad kwijt willen en zodoende aanbiedingen zullen hebben.

De rest zal Apple volgen waarbij Apple vaak de modellen van het jaar daarvoor minder aantrekkelijk maakt (minder opslag opties en kleuren) en €100 goedkoper maakt.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-02 16:57
mr.JamesBond schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:23:
Force restart, herstellen van de netwerkinstellingen en vernieuwen van de lease heeft niet gebaat. Ik weet zelf eigenlijk niet meer wat kan helpen. Hebben jullie tips?
Als dat niet geholpen heeft, dan lijkt me een fabrieksherstel gerechtvaardigd. Drastisch, maar als hij een (lokale) backup maakt, kan hij alles weer nadien terugzetten.

• BoerFrits
Het volgende. Als ik een oproep ontvang en neem deze op moet ik nog minstens een seconde a anderhalf seconde wachten voor ik kan beginnen met spreken, in die periode hoort de tegenpartij mij niet. Toen ik van Android kwam moest ik hier flink aan wennen. In die anderhalf seconde hoor ik de tegenpartij al wel. Is dit normaal bij 'n iPhone? Of is er iets aan de hand?

• HGHK
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Nog nooit meegemaakt met mijn IPhone(Xr).

• rvanderz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-01 09:30
Ik heb over een week mijn iphone 11 een jaar. Mijn batterijcapaciteit is in dat naar naar 94% gegaan. Is dit een normale afname bij een telefoon die vrij intensief wordt gebruikt?

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:09
rvanderz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:14:
Ik heb over een week mijn iphone 11 een jaar. Mijn batterijcapaciteit is in dat naar naar 94% gegaan. Is dit een normale afname bij een telefoon die vrij intensief wordt gebruikt?
Denk ik wel, mijn Xr naar anderhalf jaar 84%

Anoniem: 192266

Lijkt wisselvallig. Mijn iPhone 7 zat na twee jaar op 82% en de batterij moest vervangen worden. Mijn huidige iPhone 11 zit na negen maanden nog op 100%.

Bij beide heb ik hetzelfde oplaadregime gehanteerd: ‘s nachts aan de 5w oplader met geoptimaliseerd opladen aan. Volgens mij kon dit in het begin nog niet bij de iPhone 7.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 192266 op 05-10-2020 20:31]

• rvanderz
Anoniem: 192266 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

Lijkt wisselvallig. Mijn iPhone 7 zat na twee jaar op 82% en de batterij moest vervangen worden. Mijn huidige iPhone 11 zit na negen maanden nog op 100%.

Bij beide heb ik hetzelfde oplaadregime gehanteerd: ‘s nachts aan de 5w oplader mer geoptimaliseerd opladen aan. Volgens mij kon dit in het begin nog niet bij de iPhone 7.
Zou best kunnen, ik laad mijn iPhone ook elke nacht op met de standaard lader.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 08:47
Ik wil graag een glass screenprotector aanschaffen voor de iPhone 11, maar dan 1tje voor de front en de back.
Is er iemand met ervaring hierin ? welke is aan te bevelen,
Ik kon middels de zoekfunctie op dit topic er niet zelfstandig achter komen

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gezien de nieuwe prijs (739) van de iPhone 11 met 128GB, wat zou mijn exemplaar nu nog waard zijn van een jaar oud, met origineel apple siliconen hoesje?

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
momenteel snap ik niets van de tweedehands markt. Hoe kan het dat er heel veel Iphone 11s tweedehands te koop staan voor een hogere prijs dan voor een nieuwe Iphone 11?

• rvanderz
Inmiddels naar 92% gegaan. Iemand tips om de afname te remmen? Kennis heeft al 2 jaar een iPhone 10 en die heeft nog 95%. Hij laadt hem vaker op dan ik...

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:09
rvanderz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Inmiddels naar 92% gegaan. Iemand tips om de afname te remmen? Kennis heeft al 2 jaar een iPhone 10 en die heeft nog 95%. Hij laadt hem vaker op dan ik...
Lijkt me normaal volgens Apple heb je naar 2 jaar ongeveer 80%. Ik heb een Xr van 14 maanden, die heeft een maximum capaciteit van 84% (3x per dag laden)

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:41
rvanderz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Ik zou er niet meer naar kijken als ik jou was. Gewoon je toestel gebruiken en laat het los. Het is maar een indicatie. Ik heb ooit op m’n X een restore gedaan, toen kreeg ik er 4% bij zelfs. Ging van 82 naar 86

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-03 13:41
mr.JamesBond schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:23:
Mijn vader heeft een iPhone 11 en ervaart internetproblemen (zowel wifi als 4g). Het ligt niet aan het wifi (we zijn met zijn vijven en alleen hij ervaart deze problemen (de rest heeft een iPhone 7plus, nog een 7plus, een Xs Max en een 11Pro Max)). Ook ligt het niet aan het netwerk van de mobiele provider (vodafone), want deze problemen ervaart mijn moeder niet op hetzelfde netwerk.

Ik ervaar vergelijkbare problemen met mijn iPhone 11. Ik heb 'm sinds augustus (dus redelijk vers / staat niet vol met cookies ofzo). Normale apps als nu.nl, NOS,Marktplaats of buienradar duren soms wel 30+ secondes om te laden bij het openen van de app. Als je snel even iets wil nakijken heel vervelend. Ik heb het op verschillende WIFI netwerken, ik ben er nog niet helemaal uit of ik het ook op 4G heb. Als ik in Chrome naar websites surf laadt 4G sneller dan WIFI. Ik draai iOS 14.1 en ben nieuw op Apple. Iemand enig idee wat er te tweaken valt / uit te sluiten?

edit: zit op Telfort/KPN Wifi. 4G via KPN. Ik blijk echter een iPhone Xr te hebben volgens de instellingen, dus moet naar een ander subforum :)
Herstel netwerkverbindingen op iPhone helpt niets, ook andere instellingen zoals hier aangegeven lijken OK.
https://www.iculture.nl/tips/problemen-wifi-oplossen/

[Voor 10% gewijzigd door AdB op 05-11-2020 21:33]

AdB

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

AdB schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:19:
[...]

Ik ervaar vergelijkbare problemen met mijn iPhone 11. Ik heb 'm sinds augustus (dus redelijk vers / staat niet vol met cookies ofzo). Normale apps als nu.nl, NOS,Marktplaats of buienradar duren soms wel 30+ secondes om te laden bij het openen van de app. Als je snel even iets wil nakijken heel vervelend. Ik heb het op verschillende WIFI netwerken, ik ben er nog niet helemaal uit of ik het ook op 4G heb. Als ik in Chrome naar websites surf laadt 4G sneller dan WIFI. Ik draai iOS 14.1 en ben nieuw op Apple. Iemand enig idee wat er te tweaken valt / uit te sluiten?
Heb hetzelfde, heb mijn iPhone sinds release en zit bij Vodafone en Ziggo. Wifi werkt gewoon want mijn laptop en SmartTV hebben gewoon internet (hoewel die laatste met netflix wel eens moeite heeft) maar mijn iPhone weigert soms gewoon te werken, dingen gaan voornamelijk traag.

• AdB
Mrjraider schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:25:
[...]

Heb hetzelfde, heb mijn iPhone sinds release en zit bij Vodafone en Ziggo. Wifi werkt gewoon want mijn laptop en SmartTV hebben gewoon internet (hoewel die laatste met netflix wel eens moeite heeft) maar mijn iPhone weigert soms gewoon te werken, dingen gaan voornamelijk traag.
Hmm. 3 iPhones met verschillende Wifi netwerken (terwijl andere apparaten in het netwerk geen internet problemen hebben), met verschillende kabel aanbieders en verschillende 4G netwerken ondervinden internet problemen. Lijkt mij een iPhone issue. Geen idee hoe op te lossen / verder uit te zoeken aangezien iOS een redelijk gesloten systeem is.

Het schijnt dat bij sommige mensen het uitzetten van instellingen->mobiel netwerk->Wifi assistentie (helemaal onderin) verbetering oplevert (voor sommige problemen). Bij mij blijven de problemen gewoon bestaan. Nog meer traag ladende iPhones?

edit: de combi van Wifi Assistentie uitzetten met het aanzetten van bellen via Wifi doet wel 'iets' bij mij. Het lijkt erop dat de iPhone nu net iets sneller pagina's laadt thuis (maar soms toch nog 30 sec over een pagina doet). Als ik een speedtest doe zijn de down- en upload snelheden prima (30+ Mb/s over Wifi). De latency / reactietijd is echter dramatisch: 170 ms voor de iPhone (mijn simpele laptop op Wifi 7 ms). Dat is ook wel een beetje dat ik zie: sommige websites duurt even voordat ie ze 'pakt'. Iemand enig idee?

[Voor 20% gewijzigd door AdB op 09-11-2020 22:02]

AdB

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-02 23:40
Hulp gevraagd ,

Niet meer nodig 8)7

[Voor 96% gewijzigd door diquan2001 op 09-11-2020 22:28]

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

• AdB
AdB schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:09:
[...]
Hmm. 3 iPhones met verschillende Wifi netwerken (terwijl andere apparaten in het netwerk geen internet problemen hebben), met verschillende kabel aanbieders en verschillende 4G netwerken ondervinden internet problemen. Lijkt mij een iPhone issue. Geen idee hoe op te lossen / verder uit te zoeken aangezien iOS een redelijk gesloten systeem is.
Ik wilde zeker weten dat mijn Pi-Hole geen problemen veroorzaakte. Ik vermoed dat de iPhone X/11 een DNS bugje hebben.
Als ik op de iPhone mijn eigen Wifi netwerk (i) selecteer heb ik nu een 'handmatige DNS' ingevuld. Ik heb 1.1.1.1 (Cloudflare) genomen. Hij draait nu als een tierelier en ik heb geen problemen meer.
Ik vermoed dat er 'ergens' (ofwel bij mij in mijn Pi-Hole of netwerk instellingen ofwel in de iPhone) een issue is met DNS. Dus voor de mensen die er ook tegenaan lopen: probeer eens een handmatige DNS.

AdB

• ErwinJ
Of ik het hier moet aankaarten of in het ipad/ios/MS forum geen idee, maar zijn hier nog mensen die last hebben met hun MS account ?
Ik moet ongeveer om de dag opnieuw inloggen in mijn MS account voor mij mail en de apps enz..

Dit "probleem" heb ik nu een maand ongeveer voorheen nooit last van gehad.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ErwinJ schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:08:
Of ik het hier moet aankaarten of in het ipad/ios/MS forum geen idee, maar zijn hier nog mensen die last hebben met hun MS account ?
Ik moet ongeveer om de dag opnieuw inloggen in mijn MS account voor mij mail en de apps enz..

Dit "probleem" heb ik nu een maand ongeveer voorheen nooit last van gehad.
Yup, is een bekend probleem. Op het Microsoft support forum staat er ook een topic over.

Het lijkt een probleem aan de kant van MS te zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 26-11-2020 10:17]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• ErwinJ
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:14:
[...]

Yup, is een bekend probleem. Op het Microsoft support forum staat er ook een topic over.

Het lijkt een probleem aan de kant van MS te zijn.
Ok Thx.. dit was mij niet bekend.

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-03 20:01
Wat zijn hier de ervaring met iOS 14 op een reguliere iPhone 11? Lees op internet een hoop verhalen over battery drain etc.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

mcgloud schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:32:
Wat zijn hier de ervaring met iOS 14 op een reguliere iPhone 11? Lees op internet een hoop verhalen over battery drain etc.
Draait hier meer dan prima.
Geen drain meegemaakt.

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mijn iPhone 6S had er last van, maar mijn 11 niet; die draait rustig twee dagen op een accu onder iOS 14.2.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Twee dagen red ik niet meer, of ik moet mijn iPhone met rust laten gedurende de dag.
Batteryhealth is ook 89% na iets meer dan een jaar (november vorig jaar gekocht). Vind het nog vrij netjes, ben een intensieve gebruiker; stream veel muziek, navigatie, instagram etc.

• rvanderz
Mijn iphone 11 loopt vandaag ineens erg snel leeg, ook zonder gebruik. Mijn batterijcapaciteit is 87%. Hier kan ik normaal makkelijk een dag mee doen, dat lukt vandaag niet. Mn telefoon voelt ook heel warm. Iemand een idee wat het probleem kan zijn of wat ik moet doen?

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik heb mijn iphone 11 sinds enkele dagen. Accu door was teleurstellend in het begin. Sinds vandaag doet hij het heel goed, ik heb meerdere dingen afgezet, maar ik vermoed dat het vooral komt door location services af te zetten in chrome.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Sinds 14.4.1 is de levensduur op één lading wel verbetert. Ik red makkelijk de dag met intensief gebruik en hou nog 30% over aan het einde van de dag (voordat ik mijn iPhone 11 aan de lader leg). Momenteel 86% accu capaciteit. Zoals ik al eerder opperde vind ik het vrij netjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 14:26
moet je tegenwoordig eigenlijk nog activatiekosten betalen voor facetime/imessage?

bij de grotere providers volgens mij niet maar hoe zit dit bij de wat kleinere providers zoals Ben?

weet iemand dit?

alvast bedankt....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56
joey82 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:45:
moet je tegenwoordig eigenlijk nog activatiekosten betalen voor facetime/imessage?

bij de grotere providers volgens mij niet maar hoe zit dit bij de wat kleinere providers zoals Ben?

weet iemand dit?

alvast bedankt....
Nee, iMessage/Facetime is een dienst van Apple en niet van de providers. De providers berekenen alleen het data verbruik van deze diensten.

XBL: Nogne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joey82
Nogne schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:46:
[...]

Nee, iMessage/Facetime is een dienst van Apple en niet van de providers. De providers berekenen alleen het data verbruik van deze diensten.
dankjewel voor je reactie,

de reden voor deze vraag was omdat jaren geleden ooit een iphone heb gehad waar een sms op de factuur stond die naar engeland was gestuurd voor activatie van facetime als ik mij niet vergis....

[Voor 4% gewijzigd door joey82 op 06-07-2021 15:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56
joey82 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:48:
[...]

dankjewel voor je reactie,

de reden voor deze vraag was omdat jaren geleden ooit een iphone heb gehad waar een sms op de factuur stond die naar engeland was gestuurd voor activatie van facetime als ik mij niet vergis....
FaceTime activeer je over het internet, dus geen idee hoe die sms op jouw factuur is komen te staan. Mogelijk word er een verificatie sms gestuurd als je je 06nummer koppelt aan je iCloud maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

XBL: Nogne

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:14
Weet iemand of het mogelijk is je iPhone 11 te resetten zonder terug zetten van een reserve kopie maar dan wel behoud van data van m’n Apple Watch Zola medailles enzovoort ?

• joey82
heeft een iphone nieuw uit doos altijd een batterij capaciteit van 100% of komt 99/98% ook wel eens voor?

• lifeguard
joey82 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:32:
heeft een iphone nieuw uit doos altijd een batterij capaciteit van 100% of komt 99/98% ook wel eens voor?
De 3 iphones welke ik uitgepakt heb, zaten allen rond de 50 en 60 procent,

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joey82 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:32:
Altijd 100%
Lading kan 0-30% zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• joey82
lifeguard schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

De 3 iphones welke ik uitgepakt heb, zaten allen rond de 50 en 60 procent,
Je bedoeld de batterijlading?

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

joey82 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

Uit de doos was mijn iPhone voor 50% opgeladen met een batterijhealth van 100%
Deze zakte, moet je even in dit topic terugzoeken, binnen enkele maanden naar 99-98%. Ik heb het toestel nu bijna twee jaar zeer intensief gebruikt en ik zit op 85%.
Zodra het nodig is laat ik er nieuwe accu in zetten en ga ik nog even door met de iPhone :)

• lifeguard
joey82 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

Corrext :)
Batterij health is na 14 maanden 100 %

Ik laad hem bijna iedere dag op.

[Voor 18% gewijzigd door lifeguard op 13-08-2021 09:07]

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:03
Ik heb een XR privé en een 11 zakelijk. In mijn dagelijks gebruik merk ik maar heel weinig verschil tussen die twee. Face ID unlocked een fractie sneller, maar heb het nooit storend sloom gevonden op de XR. Het camera systeem is wel een slag beter op de 11. Maar de rest, allemaal redelijk het zelfde.

Met opmerking dat ik mijn XR wel veel intensiever gebruik en ook dingen mee doe waar ik de 11 niet voor gebruik. En dat XS een beter toestel is dan de XR.

[Voor 3% gewijzigd door PrimusIP op 13-08-2021 10:05]

• PrimusIP
Overigens, mocht mijn telefoon nu kapot gaat denk ik dat ik zou wachten en dan de 13 of heel misschien de 13 pro kopen. Voordeel is dat je dan het nieuwste hebt en daar vervolgens weer erg lang mee vooruit kunt. En ik oude iPhone modellen nog best wel prijzig vind. Als ik goedkoper wil zou ik dan eerder voor de laatste generatie SE gaan. Maar dat zijn denk ik persoonlijke afwegingen die bij iedereen anders liggen en afhankelijk zijn van use case en wat je aan een stuk fragiel glas met chips uit wilt geven.

• joey82
wat maakt het dan dat de capaciteit bij sommige mensen 'sneller' zakt?

verkeerd gebruik? te vaak laden?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb de knoop doorgehakt om (privé) binnenkort een iPhone 11 te kopen na jaren van goedkope knutsel Android toestellen (van die budget flaggships) :+

Daarbij ook de keuze om eens een net hoesje te kopen ipv hard kunststof en allerhande aliexpress hoesjes. Al moet ik zeggen dat mijn Xr Ali hoesje best fijn is in gebruik al durf ik dat niet te zeggen als die valt :+

Maargoed, beide zwagers zijn fervent iPhone gebruikers en de één rade een Mouse case aan en de andere een Spigen.

Prijsverschil is nogal groot dus lastig.
De zwager met de Mous is een hardcore klusser en rauwdauwer en dat is te zien aan de case. Na 3 jaar mishandelen valt deze letterlijk uit elkaar wat in zijn geval best knap is dat het toch nog 3 jaar duurde :+

De andere zwager is iig met zijn iPhone wat voorzichtiger en de Spigen en iPhone zijn na ruim 3 jaar ook nog heel al is het scherm dacht ik al eens vervangen.

En mijn broertje heeft een 11 sinds de release met een wish hoesje van €2 :+

Moraal van het verhaal dat het nogal van je gebruik afhangt en ik geen idee wat wijsheid is :+

Gabriël ITX

• Eiríkr
  • Laatst online: 19:01
Zijn er eigenlijk mensen die de iPhone 11 zonder bescherming hebben gebruikt of nog gebruiken? Indien ja, wat is de staat van het toestel?

Ik vraag me af of een case/hoes nog wel nodig is. Hoogstens om 'm op een gegeven moment voor een goede prijs te verkopen? Ik heb het ding altijd in mijn broekzak zonder sleutels etc.

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eiríkr schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:46:
Zijn er eigenlijk mensen die de iPhone 11 zonder bescherming hebben gebruikt of nog gebruiken? Indien ja, wat is de staat van het toestel?

Ik vraag me af of een case/hoes nog wel nodig is. Hoogstens om 'm op een gegeven moment voor een goede prijs te verkopen? Ik heb het ding altijd in mijn broekzak zonder sleutels etc.
Welke iPhone maakt niets uit, het gaat er om hoe zuinig je er op bent.
Erger je je als ie gevallen is en deukje heeft, of barstje in het scherm ?
Dan zou ik dat beschermen, en anders lekker gebruiken. Hoesje voor betere grip is ook vaak gekozen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Eiríkr
Hackus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:50:
[...]

Welke iPhone maakt niets uit, het gaat er om hoe zuinig je er op bent.
Erger je je als ie gevallen is en deukje heeft, of barstje in het scherm ?
Dan zou ik dat beschermen, en anders lekker gebruiken. Hoesje voor betere grip is ook vaak gekozen.
Check, dat ben ik met je eens. Ik ga het eens een tijdje proberen zonder case.

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:23

Al bijna twee jaar zonder hoes, wel een glasplaat op het scherm. Een aantal keer wel laten glijden wat je een hartaanval geeft, maar tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Ik wil er best weer een case omheen doen, maar over het algemeen maakt een case de telefoon absoluut niet mooier 😷

• Eiríkr
Saitek schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Al bijna twee jaar zonder hoes, wel een glasplaat op het scherm. Een aantal keer wel laten glijden wat je een hartaanval geeft, maar tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Ik wil er best weer een case omheen doen, maar over het algemeen maakt een case de telefoon absoluut niet mooier 😷
Nu een dag onderweg zonder hoes en ik merk vooral dat ik moet wennen aan het feit dat iPhone zo dun is!

• PrimusIP
Ik heb een iPhone XR die ik bijna een jaar zonder hoes heb gebruikt. Inmiddels gebruik ik al weer een tijdje een hoes. Hij is een paar keer gevallen met als gevolg dat er barsten zitten in het glas aan de achterkant. Hoewel nog zo mooi en dun: mijn volgende iPhone (wanneer dat ook moge zijn) krijgt meteen een beschermhoes.

• ErwinJ

Ik heb er altijd een cover omgehad van ( https://www.nudient.com/nl ), en een screen protector.
Moet het ...geen idee maar ik heb er geen last van als het erom en op zit dus waarom niet.

Echter mijn 11 ziet er nu naar 1.5 jaar nog altijd als nieuw uit en dat is wat waard.

• B-Real
  • Laatst online: 17:03

Ik heb nog nooit een case/hoes om een telefoon gehad en ook nog nooit een kapotte telefoon en/of scherm gehad. Deels geluk, maar deels ook hoe je er mee om gaat.

Nu doe ik kantoorwerk en ben ik geen bouwvakker, dat scheelt ook al maar ook valt mijn telefoon maar heel zelden op de grond.

Heb op mijn 11 wel een tijdje een backprotector op de achterkant gehad omdat ik de telefoon wel erg glad vond. Toen deze een beetje ging loslaten heb ik die er ook weer afgehaald en inmiddels doe ik het zonder.

Wel voor het eerst sinds jaren een kleine beschadiging er op, het hoekje van de behuizing rechtsonder heeft een kras doordat hij op het terras viel |:(

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:49
*edit: nevermind, gevonden! 😃

[Voor 91% gewijzigd door JimmyJoness op 23-08-2021 12:22]

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:08
Beetje ouder topic, maar misschien beter hier dan een nieuwe post te maken?

De laatste maanden is mijn batterijleven dramatisch verminderd. De telefoon is anderhalf jaar oud en heeft een batterij capaciteit van 85%. Daar waar ik vorig jaar gemakkelijk 2 dagen kon meegaan met 7-9u screen on time, moet ik nu alweer een lader zoeken na 2-3u screen on time. Die 15% degradatie kan toch niet zo drastische gevolgen geven? Zelfs nu zie ik een daling van 1% of meer per minuut en dit is niet abnormaal. Is de laatste maanden al zo geweest.
Verder kan ik nog aangeven dat ik altijd de laatste nieuwe software download, ik altijd batterijbesparende opties aanduid, voor bijna geen enkele app achtergrond processes, geen always listening, weinig location services.
Ik gebruik mijn telefoon niet anders dan de laatste jaren. Dus ergens moet er iets met het besturingssysteem zijn. Zijn er nog mensen met mijn ervaring?

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:10
Aardappelnoot schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:07:

De laatste maanden is mijn batterijleven dramatisch verminderd. De telefoon is anderhalf jaar oud en heeft een batterij capaciteit van 85%. Daar waar ik vorig jaar gemakkelijk 2 dagen kon meegaan met 7-9u screen on time, moet ik nu alweer een lader zoeken na 2-3u screen on time. Die 15% degradatie kan toch niet zo drastische gevolgen geven? Zelfs nu zie ik een daling van 1% of meer per minuut en dit is niet abnormaal. Is de laatste maanden al zo geweest.
Verder kan ik nog aangeven dat ik altijd de laatste nieuwe software download, ik altijd batterijbesparende opties aanduid, voor bijna geen enkele app achtergrond processes, geen always listening, weinig location services.
Ik gebruik mijn telefoon niet anders dan de laatste jaren. Dus ergens moet er iets met het besturingssysteem zijn. Zijn er nog mensen met mijn ervaring?
Niet helemaal. De telefoon gaat nog steeds een dag mee, maar ik gebruik geen apps zoals instagram en facebook. Ik kijk ook zelden video’s tenzij op de trein. Noch gebruik ik actief Bluetooth of gps.
Na anderhalf jaar is de battery health nog 100%. Ik zou wel overwegen om een nieuwe batterij te laten plaatsen als dat nodig zou zijn. Telefoon werkt nog perfect en snel, geen nood aan een nieuwe.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Bizar eigenlijk. De telefoon van mijn stiefzoon is gestolen in Spanje.
1 dag later een mailtje ontvangen dat "find my" is uitgeschakeld, en dus de telefoon nu niet meer te volgen is. En natuurlijk vrij te verhandelen is.

Hij had een lange pincode.
Had dit niet verwacht van Apple en dat dit dus eigenlijk een wassen neus is.

Edit
Blijkbaar wisten ze toegang te krijgen tot iCloud en het wachtwoord te wijzigen.

[Voor 13% gewijzigd door rinkel op 23-07-2022 15:55]

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Aardappelnoot schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:07:

Mijn iPhone 11 is in oktober 2 jaar oud en ik zit nu op 90% health.

Ik gebruik mijn telefoon veel (zakelijk), hoofdzakelijk voor Teams en bellen (en af en toe Facebook privé).

Ik doe met die 90% health echter nog steeds makkelijk een werkdag; 's-avonds op het nachtkastje aan de lader en verder eigenlijk nooit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:16

Geronimous

Moderator Spielerij

99942

rinkel schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:27:
Bizar eigenlijk. De telefoon van mijn stiefzoon is gestolen in Spanje.
1 dag later een mailtje ontvangen dat "find my" is uitgeschakeld, en dus de telefoon nu niet meer te volgen is. En natuurlijk vrij te verhandelen is.

Hij had een lange pincode.
Had dit niet verwacht van Apple en dat dit dus eigenlijk een wassen neus is.

Edit
Blijkbaar wisten ze toegang te krijgen tot iCloud en het wachtwoord te wijzigen.
Altijd superalert zijn op phishing als je telefoon is gestolen. Vaak proberen ze het met een berichtje of email als "je iPhone is gevonden, klik hier", oid.

Als je alleen maar een iPhone hebt, verder geen Apple producten, zorg dan ook dat je een tweede vertrouwd telefoonummer toevoegt voor je TFA, bijv. die van je partner. Zo kun je snel je account in om de iPhone in de verloren modus te zetten.

Uiteraard moet je pincode en iCloud wachtwoord niet te raden zijn.
Je kunt ook instellen (staat niet standaard aan) dat de iPhone zichzelf wist na 10x verkeerde pincode. Dat haalt de Activation lock er niet vanaf, maar is dan niet meer te volgen.

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• Eiríkr
Merken jullie ook dat de iPhone 11 trager wordt? Ik heb de telefoon eens opnieuw geïnstalleerd en heb geen back-up teruggeplaatst. Toch merk ik best wat vertraging bij veel acties. Het voelt niet meer "snappy" aan.

Ik vind het zo lastig voor te stellen dat dit toestel met de meest recente iOS opeens trager wordt zonder gekke apps of wat dan ook. Alsof men bewust de performance verslechtert.

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:17
Ik lees op het KPN forum dat er heel veel IPhone 11 gebruikers zijn met problemen op het KPN netwerk met 4 g, enorm traag en vaak ipv 4g in beeld een E. Klinkt dit bekend?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee