Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met je probleemomschrijving. Wij hebben in ons huis ook een aantal lichtpunten op min of meer onbereikbare plaatsen (omdat we een vrijwel volledig open huis hebben). Het is daardoor nogal lastig (soms onmogelijk) om een schakeldraad naar het licht te krijgen. Ik wilde dat oplossen met Homey en zwave maar heb me er nog nooit echt in verdiept.
Daarnaast wilde ik geen fancy knoppen op de muren maar gewoon conventionele drukkers.
Sinds ik achter het bestaan van Shelly ben is dat voor mij ook de oplossing: goedkoop, simpel, en het werkt (vrij goed). Die lastige lampen ga ik gewoon aansturen met 2 shelly dimmers per lamp: 1 achter de knop, 1 die de lamp bestuurt.
Als shelly A in een bepaalde stand gaat laat ik Homey shelly B in dezelfde stand zetten (als A dim =50% dan B dim =50%), en daarmee kan ik perfect mijn moeilijke lampen besturen en ze ook nog opnemen in allerlei leuke (maar niet ál te complexe) scene's.
Ongetwijfeld zit er dan wat vertraging links en rechts, dat maakt mij niet uit.
Ik gebruik enkele pulsdrukkers voor losse lampen, en per ruimte 1 dubbele pulsdrukker om via S2 scenes te kunnen bedienen. Zo heb ik dan 3 knoppen op de muur voor 3 lichtpunten, waarvan er 1 enkele scenes kan schakelen.
Moet zeggen dat ik het nog allemaal niet gemaakt heb (huis in aanbouw) maar ik heb wat dingen getest en zo moet het volgens mij gaan werken (en inderdaad lekker voor een vriendelijk budget), mooi geintegreerd in mijn Berker zwarte schakelmateriaal
[
Voor 10% gewijzigd door
Stefke op 29-07-2020 08:15
]