Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mati1983
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-09 16:21
Misschien goed om een draadje te openen om de ontwikkelingen rond de Shelly dimmodule te openen die er eindelijk aan lijkt te komen! :D

Hier:
https://www.domotica-shop.nl/shelly-dimmer.html

Echter zie ik ook een SL variant:
https://www.domotica-shop.nl/shelly-dimmer-sl.html

..die heeft alleen geen verdere info. Iemand enig idee wat het verschil is?

Hoe dan ook, die eur21,95 lijkt mij zeer interessant.. Momenteel ben ik ca. het drievoudige kwijt voor een dure Z-wave variant!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:30
2 draad aansluiting! (SL single line)

De Shelly Dimmer SL is ontworpen om te worden gebruikt in een 2 of 3 draads aansluiting.
Met andere woorden een blauwe draad (0) is niet nodig.
Let op! De functie om het verbruik te meten komt dan wel te vervallen en het is niet mogelijk om een verlichting die werkt via een transformator aan te sluiten.
Dat is het verschil tussen SL en niet SL

• m_rick
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 19-09 21:35
Interessant. Ik zit momenteel te kijken naar deze dimmer voor een kamer die ik aan het verbouwen ben. Maar deze kan volgens mij het zelfde, en hij kan in de toekomst gekoppeld worden aan mijn netwerk (zover ben ik op het moment nog niet)

Ik vraag me alleen af; waar zijn alle contacten voor? Fase, nul, uitgaande fase naar de lamp. En dan twee contacten waar je een pulsschakelaar op kan aansluiten? Staat niet duidelijk op de site.

En kan je er ook twee schakelaars op aansluiten (als een soort hotelschakeling) Ik neem aan dat dat geen probleem is?

Er staat, minimaal 10 watt, iets om in de gaten te houden... Als je één led peertje wil dimmen blijf je daar onder.

• Sleepkever
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-09 12:13
m_rick schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:11:
Er staat, minimaal 10 watt, iets om in de gaten te houden... Als je één led peertje wil dimmen blijf je daar onder.
Is vergelijkbaar met de andere inbouw dimmers vermoed ik. Als je die zonder nul aan wilt sluiten loopt er een minimale spanning door de lamp heen om die dimmer van standby stroom te voorzien. Bij efficiënte lampen betekend dat vaak dat ze dan nooit helemaal uit gaan en blijven gloeien. Andere partijen hebben oplossingen hiervoor in de vorm van electronica die je parallel met de lamp aan moet sluiten die dit mogelijk weer op kunnen lossen voor je. Voor zover ik weet is er geen inbouw dimmer die met 2 draden werkt die dit probleem niet heeft.

• mati1983
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-09 16:21
Heb even navraag gedaan.. Er komt een dimmer voor 3 daads(incl blauw) en eentje voor 2 draads. Dat laatste is goed nieuws voor al die Nederlandse huizen zonder blauw naar de schakelaars :D

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Sleepkever schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:42:
[...]
Als je die zonder nul aan wilt sluiten loopt er een minimale spanning door de lamp heen om die dimmer van standby stroom te voorzien.
De grap is dus dat de niet SL versie die beperking ook heeft.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Eppo ©
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:30:
[...]

De grap is dus dat de niet SL versie die beperking ook heeft.
Volgens de Shelly website heeft de normale versie die beperking niet:

Het staat er wat krom, maar ze geven aan dat minimale load onder de 10 watt kan zitten (maar ja, dat kan natuurlijk ook 9 watt zijn...)

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Eppo © schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:39:
[...]
Het staat er wat krom, maar ze geven aan dat minimale load onder de 10 watt kan zitten (maar ja, dat kan natuurlijk ook 9 watt zijn...)
De website is inderdaad bijgewerkt. Die beperking is inderdaad vervallen.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Moonbase
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-09 13:50
Eppo © schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:39:
[...]

Volgens de Shelly website heeft de normale versie die beperking niet:
[Afbeelding: Shelly dimmer]

Ik lees in het plaatje dat de minimale load waarmee deze dimmer kan werken groter dan 10W moet zijn en dat de maximale load 200 W is....

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Moonbase schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:01:
[...]

Ik lees in het plaatje dat de minimale load waarmee deze dimmer kan werken groter dan 10W moet zijn en dat de maximale load 200 W is....
Let even op het verschil tussen < en > in het bovenste en onderste deel van het plaatje.
Boven de normale versie, onder de SL versie (welke geen blauwe draad nodig heeft).

• Moonbase
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-09 13:50
JBS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:11:
[...]
Let even op het verschil tussen < en > in het bovenste en onderste deel van het plaatje.
Boven de normale versie, onder de SL versie (welke geen blauwe draad nodig heeft).
Oeps, dat was me inderdaad nog niet opgevallen, ik keek alleen naar het onderste plaatje. :?
Dan staat het er inderdaad een beetje krom, want minder dan 10W, 0,5W is ook minder dan 10W kan ik er dat ook op aansluiten dan?

Zolang maar duidelijk blijft dat de SL bij een load van minder dan 10W het niet doet.....
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True