Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-03 13:26
Misschien goed om een draadje te openen om de ontwikkelingen rond de Shelly dimmodule te openen die er eindelijk aan lijkt te komen! :D

Hier:
https://www.domotica-shop.nl/shelly-dimmer.html

Echter zie ik ook een SL variant:
https://www.domotica-shop.nl/shelly-dimmer-sl.html

..die heeft alleen geen verdere info. Iemand enig idee wat het verschil is?

Hoe dan ook, die eur21,95 lijkt mij zeer interessant.. Momenteel ben ik ca. het drievoudige kwijt voor een dure Z-wave variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

Rmg

2 draad aansluiting! (SL single line)

De Shelly Dimmer SL is ontworpen om te worden gebruikt in een 2 of 3 draads aansluiting.
Met andere woorden een blauwe draad (0) is niet nodig.
Let op! De functie om het verbruik te meten komt dan wel te vervallen en het is niet mogelijk om een verlichting die werkt via een transformator aan te sluiten.
Dat is het verschil tussen SL en niet SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-05 21:24
Interessant. Ik zit momenteel te kijken naar deze dimmer voor een kamer die ik aan het verbouwen ben. Maar deze kan volgens mij het zelfde, en hij kan in de toekomst gekoppeld worden aan mijn netwerk (zover ben ik op het moment nog niet)

Ik vraag me alleen af; waar zijn alle contacten voor? Fase, nul, uitgaande fase naar de lamp. En dan twee contacten waar je een pulsschakelaar op kan aansluiten? Staat niet duidelijk op de site.

En kan je er ook twee schakelaars op aansluiten (als een soort hotelschakeling) Ik neem aan dat dat geen probleem is?

Er staat, minimaal 10 watt, iets om in de gaten te houden... Als je één led peertje wil dimmen blijf je daar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:36
m_rick schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:11:
Er staat, minimaal 10 watt, iets om in de gaten te houden... Als je één led peertje wil dimmen blijf je daar onder.
Is vergelijkbaar met de andere inbouw dimmers vermoed ik. Als je die zonder nul aan wilt sluiten loopt er een minimale spanning door de lamp heen om die dimmer van standby stroom te voorzien. Bij efficiënte lampen betekend dat vaak dat ze dan nooit helemaal uit gaan en blijven gloeien. Andere partijen hebben oplossingen hiervoor in de vorm van electronica die je parallel met de lamp aan moet sluiten die dit mogelijk weer op kunnen lossen voor je. Voor zover ik weet is er geen inbouw dimmer die met 2 draden werkt die dit probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Heb even navraag gedaan.. Er komt een dimmer voor 3 daads(incl blauw) en eentje voor 2 draads. Dat laatste is goed nieuws voor al die Nederlandse huizen zonder blauw naar de schakelaars :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01
Sleepkever schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:42:
[...]
Als je die zonder nul aan wilt sluiten loopt er een minimale spanning door de lamp heen om die dimmer van standby stroom te voorzien.
De grap is dus dat de niet SL versie die beperking ook heeft.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:30:
[...]

De grap is dus dat de niet SL versie die beperking ook heeft.
Volgens de Shelly website heeft de normale versie die beperking niet:
Shelly dimmer

Het staat er wat krom, maar ze geven aan dat minimale load onder de 10 watt kan zitten (maar ja, dat kan natuurlijk ook 9 watt zijn...)

• CurlyMo
Eppo © schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:39:
[...]
Het staat er wat krom, maar ze geven aan dat minimale load onder de 10 watt kan zitten (maar ja, dat kan natuurlijk ook 9 watt zijn...)
De website is inderdaad bijgewerkt. Die beperking is inderdaad vervallen.

• Moonbase
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-03 09:24
[...]

[Afbeelding: Shelly dimmer]

Ik lees in het plaatje dat de minimale load waarmee deze dimmer kan werken groter dan 10W moet zijn en dat de maximale load 200 W is....

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Moonbase schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:01:
[...]

Ik lees in het plaatje dat de minimale load waarmee deze dimmer kan werken groter dan 10W moet zijn en dat de maximale load 200 W is....
Let even op het verschil tussen < en > in het bovenste en onderste deel van het plaatje.
Boven de normale versie, onder de SL versie (welke geen blauwe draad nodig heeft).

• Moonbase
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-03 09:24
JBS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:11:
[...]
Let even op het verschil tussen < en > in het bovenste en onderste deel van het plaatje.
Boven de normale versie, onder de SL versie (welke geen blauwe draad nodig heeft).
Oeps, dat was me inderdaad nog niet opgevallen, ik keek alleen naar het onderste plaatje. :?
Dan staat het er inderdaad een beetje krom, want minder dan 10W, 0,5W is ook minder dan 10W kan ik er dat ook op aansluiten dan?

Zolang maar duidelijk blijft dat de SL bij een load van minder dan 10W het niet doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05 15:04
Via welke website kan ik het beste de Shelly bestellen? De Shelly dimmer is nog niet uit dacht ik maar komt in NL in beperkte oplage beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:37

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@martijn22222 bij Shelly zelf? Had mijn Shelly1's snel binnen :) Via DHL, als ik het goed herinner.

Wat ik jammer vind aan de dimmers, is dat er geen rotary encoder bij zit om er daadwerkelijk mee te dimmen. Zo'n product/combi lijkt nog niet te bestaan...Heb Shelly een jaar geleden gemaild met het idee, kreeg te horen dat men er al mee bezig was, en zie nu dus helaas nog steeds maar de helft van een reguliere dimmer...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Thijsmans schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:02:
@martijn22222 bij Shelly zelf? Had mijn Shelly1's snel binnen :) Via DHL, als ik het goed herinner.

Wat ik jammer vind aan de dimmers, is dat er geen rotary encoder bij zit om er daadwerkelijk mee te dimmen. Zo'n product/combi lijkt nog niet te bestaan...Heb Shelly een jaar geleden gemaild met het idee, kreeg te horen dat men er al mee bezig was, en zie nu dus helaas nog steeds maar de helft van een reguliere dimmer...
Je bedoelt het aansturen met een draaiknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 15:07
Ik heb ze toen de mail kwam meteen gepreorderd. Zouden van de week komen maar zijn uitgesteld tot begin november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49
Eindelijk een dimmer van shelly!
We hebben de Z-Wave fibaro dimmer, en we hebben een zigbee dimmer meer zijn er niet echt op dit moment toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle2503
  • Laatst online: 24-05 20:37
Zijn een aantal wcd opzet dimmers die je met tasmota kan flashen maar ik geloof niks van dit compact formaat of prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:37

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

CurlyMo schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Je bedoelt het aansturen met een draaiknop?
Correct. Zodat je niet steeds digitaal hoeft te bedienen, en de boel bovendien ook werkt als de wifi eens slecht is of wegvalt. Zelf een rotary encoder aan de gpio's hangen lijkt me af te raden, ik las dat ze aan de 220 hangen :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Thijsmans schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Correct. Zodat je niet steeds digitaal hoeft te bedienen, en de boel bovendien ook werkt als de wifi eens slecht is of wegvalt. Zelf een rotary encoder aan de gpio's hangen lijkt me af te raden, ik las dat ze aan de 220 hangen :+
Pulsdrukker werkt prima toch? Bij de Zwave dimmers werkt dit ook gewoon zonder zwave verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Thijsmans schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Het toffe aan die Shelly's is dat ik mijn opbouw schakelaars in mijn jaren '30 huis slim heb kunnen maken. Nu kan ik ze zelfs ombouwen tot dimmers oOo Die schakelaars zitten met WCD in de lijsten van de deur verwerkt waardoor er 0,0 ruimte is om er iets anders van te maken zonder dat dit lelijk wordt. Enige wat dus wel ging is een kleine gleuf achter de schakelaar maken met een multitool voor precies de Shelly. Warm worden die dingen toch niet en hij zit nu half geklemd tegen de stenen muur, dus dat koelt ook wel lekker.

Een draaiknop zou dus mooi zijn, maar een slimme bediening middels een aan/uit patroon / delay nog beter, want dan kan ik ze dus met mijn normale schakelaar dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 14:52
Het is me helaas nog niet duidelijk wat nou het (minimale) wattage moet zijn van een dimbare ledlamp, en vervolgens ook tot hoe ver je hem terug kan dimmen. Als ik het goed begrijp zou ik dan sowieso de normale dimmer (niet SL) nodig hebben en een blauwe draad moeten trekken, maar dat is geen bezwaar.

Ik gebruik momenteel een KaKu dimmer als wake up light, wel met een gloeilamp. Maar die heeft steeds vaker kuren en bovendien flikkert het licht soms. Het doel is om hem 's ochtends aan te laten gaan met nauwelijks lichtopbrengst, dus ver terugdimmen is een vereiste. En vervolgens (via Home Assistant / Node-RED) beetje bij beetje feller te laten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door DeadMetal op 10-10-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
[...]

[Afbeelding: Shelly dimmer]

Getest met 4W Philips LED werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Dshop schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Top, en kan je hem ook zeer ver terugdimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Dshop schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Je hebt hem al binnen? Had hem wel al besteld, maar kreeg de mail dat het was uitgesteld naar 1 november... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Hier die mail ook binnen gehad. Ben reuze benieuwd, met deze dimmer word de laatste lamp in de woonkamer "slim" :)

Al is die dat nu een beetje, zit een KaKu setje in maar dat werkt hopeloos vind ik, vaak meerdere malen drukken om de lamp aan te krijgen of het dimmen te laten stoppen, tijd voor wat nieuws dus! En via de Shelly kan ik de lamp ook aan m`n Home Assistant setup knopen. Kan een setje kopen om het KaKu spul te koppelen aan HA maar die zijn ook nie gratis ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
the_cyberspace schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:27:
Kan een setje kopen om het KaKu spul te koppelen aan HA maar die zijn ook nie gratis ;)
Dat kan toch door pilight en HA te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

CurlyMo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

Dat kan toch door pilight en HA te koppelen?
Dan nog heb ik een ontvangertje nodig om die signalen van het KaKu setje op te vangen en hoorde goede verhalen over Shelly`s dus toen was de keus snel gemaakt.
Wel jammer dat de levering uitgesteld is maar heb geen haast gelukkig.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
the_cyberspace schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:36:
[...]

Dan nog heb ik een ontvangertje nodig om die signalen van het KaKu setje op te vangen en hoorde goede verhalen over Shelly`s dus toen was de keus snel gemaakt.
Wel jammer dat de levering uitgesteld is maar heb geen haast gelukkig.
Ik deel je mening hoor. Shelly is wel echt heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
DeadMetal schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Top, en kan je hem ook zeer ver terugdimmen?
Neen, tot ca 25% als je vergelijkt met een normale lamp. Let wel de calibratie en FW die ik heb is nog een beta dus kan nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
Eppo © schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Je hebt hem al binnen? Had hem wel al besteld, maar kreeg de mail dat het was uitgesteld naar 1 november... :'(
Heb een proto met beta FW voordeel van officiële partner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
https://www.facebook.com/ShellyCloudNL/ zie ook filmpje van de dimmer op de NL facebook pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:41
Dshop schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:30:
[...]

Heb een proto met beta FW voordeel van officiële partner zijn.
Weet je dan wellicht of de Shelly Dimmer ook zal werken tussen een bestaande dimmer en een lamp in?

Ik heb momenteel een normale Busch-Jaeger dimmer in de muur zitten, en ik heb interesse in de nog uit te komen Shelly Dimmer, maar wel in de hoop dat mijn huidige dimmer in de muur óók blijft werken.

Maar ik kan niet vinden of Shelly Dimmer werkt tussen een bestaande dimmer situatie in.

Ik wil namelijk LED lampen gebruiken, maar de huidige Busch-Jaeger dimmer is alleen voor halogeen & gloeilampen geschikt en laat dus in de 'uit' stand teveel stroom voor voor een LED lamp, dus ik hoop met een Shelly Dimmer ertussen dat die er wellicht voor kan zorgen dat ze helemaal uit kunnen gaan, aangezien er geen vervangende dubbele LED dimmer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svebu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-09-2022
2 dimmers in serie plaatsen lijkt mij niet goed te gaan werken.

Stel je wil 50% lichtopbrengst van lamp X (100W). Je zet Dimmer1 op de gewenste 50% en Dimmer2 welke in serie staat stond al op 25% (en AAN).

Onderstaande is een simplificatie waarbij ik het vermogen eigenlijk foutief in zet. Maar maakt het wel duidelijk hoop ik

Dimmer1-UIT (50W) = Dimmer2-IN (50W)
Dimmer2-UIT = Dimmer2-IN (50W) x 25%
Dimmer2-UIT = 12,5W

Oftewel je lamp krijgt veel minder vermogen dan de gewenste hoeveelheid.

Misschien loop ik heel er achte. Ik heb er nog niet van gehoord dat er dimmers zijn welke op deze manier in serie geschakeld kunnen worden en de gewenste resultaten geeft. Als ze bestaan linkjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 15:06
thaan schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:22:
[...]Weet je dan wellicht of de Shelly Dimmer ook zal werken tussen een bestaande dimmer en een lamp in?

Ik heb momenteel een normale Busch-Jaeger dimmer in de muur zitten, en ik heb interesse in de nog uit te komen Shelly Dimmer, maar wel in de hoop dat mijn huidige dimmer in de muur óók blijft werken.

Maar ik kan niet vinden of Shelly Dimmer werkt tussen een bestaande dimmer situatie in.

Ik wil namelijk LED lampen gebruiken, maar de huidige Busch-Jaeger dimmer is alleen voor halogeen & gloeilampen geschikt en laat dus in de 'uit' stand teveel stroom voor voor een LED lamp, dus ik hoop met een Shelly Dimmer ertussen dat die er wellicht voor kan zorgen dat ze helemaal uit kunnen gaan, aangezien er geen vervangende dubbele LED dimmer bestaat.
Dus je wil een bestaande dimmer "verbeteren" door een andere dimmer toe te voegen --> dat zal niet werken.
Kan je even duidelijk maken wat je exact wil?
- Frontplaat/draaiknop van de "oude" dimmer behouden: ik dacht dat deze dimmer kan met een analoge ingang werken (dus je draaiknop stuurt een potmeter aan, en zo de dimmer): https://www.tindie.com/pr.../ac-mains-dimmer-mpdmv75/
- Van meerdere plaatsen dimmen: één slimme dimmer nodig (vb die van shelly-, en om meerdere plaatsen drukknop (draadloos of bedraad).
- Nog iets anders?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
De Shelly dimmer vervangt toch je oude dimmer? Dus een pulsschakelaar + Shelly is voldoende om meerdere LED spots aan te sturen? Dacht ik althans. Ik moet ze nog binnen krijgen.
thaan schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:22:
[...]

Weet je dan wellicht of de Shelly Dimmer ook zal werken tussen een bestaande dimmer en een lamp in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Heb inmiddels goede ervaringen met Domotica Shop. Goede NL support ook.
Thijsmans schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:02:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Kleine kick, kreeg mail dat ze vanaf deze week beginnen met verzenden en dan op volgorde van bestellen. Hoop ze snel binnen te krijgen, dan kan ik beginnen met inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Eppo © schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:48:
Kleine kick, kreeg mail dat ze vanaf deze week beginnen met verzenden en dan op volgorde van bestellen. Hoop ze snel binnen te krijgen, dan kan ik beginnen met inbouwen.
Ik ben erg benieuwd! Heb je de normale of de SL versie besteld? Het is mij nog niet helemaal duidelijk of je de SL versie ook ver kan dimmen / lamp kan uitzetten zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Ik had de normale versie besteld. Bij mij hangt het allemaal in de meterkast, dus ik kan er zonder problemen een draad bij trekken.

Moet alleen nog even kijken of ik een DIN houder kan vinden, want volgens mij is de dimmer net een andere maat dan de Shelly 2.5
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/7a/0e/85/94/ac/2e0be2df9e80ce27ed437e952e52c090_preview_featured.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
Moet alleen nog even kijken of ik een DIN houder kan vinden, want volgens mij is de dimmer net een andere maat dan de Shelly 2.5
[Afbeelding]
[/quote]

Klopt de dimmers is iets breder en heeft dezelfde behuizing als de RGBW module van Shelly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Ik heb inmiddels al Shelly's geplaatst. Werkt goed. Binnenkort ontvang ik de Shelly dimmers. Ik weet alleen niet welke LED spots het beste past bij dit model. Ik kan me voorstellen dat ie niet met iedere LED dimbare spot overweg kan. Het moet warm dimbaar licht zijn en niet wit.

Momenteel heb ik een GU5.4/MR16 fitting. Ik ervaar in de praktijk dat daar niet veel spots voor zijn. Is jullie advies om die te laten zitten of ook te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:24
Ik heb de shelly dimmers binnen (geen SL), via de app werkt het dimmen perfect. Helaas krijg ik de fysieke knop nog niet werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:25
Skoefel schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:59:
Ik heb de shelly dimmers binnen (geen SL), via de app werkt het dimmen perfect. Helaas krijg ik de fysieke knop nog niet werkend...
Heb je de fysieke knop al werkend? Gebruik je een pulse-schakelaar, of gewoon een wip/wissel-schakelaar? En wat voor 'n lampen dim je ermee, standaard LED-lampen van hoeveel Watt?

Ik ben erg geïnteresseerd in deze dimmers, maar vraag me af of ze elke (dimbare) LED-lamp goed dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
mbuurman schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:28:
[...]

Heb je de fysieke knop al werkend? Gebruik je een pulse-schakelaar, of gewoon een wip/wissel-schakelaar? En wat voor 'n lampen dim je ermee, standaard LED-lampen van hoeveel Watt?

Ik ben erg geïnteresseerd in deze dimmers, maar vraag me af of ze elke (dimbare) LED-lamp goed dimmen.
Nee, nog niet; geen tijd voor gehad nog.
Gebruik gewoon een draaiknop (geen idee of dat pulse of wipwissel is?).

Stuur er philips spotjes mee aan, hoeveel watt weet ik zo niet, volgens mij 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
heb even navraag gedaan en zoals op de website staat zijn ze vanaf vandaag leverbaar bij Domotica-Shop!
(zie https://www.domotica-shop.nl/shelly-dimmer.html)

Inmiddels dusdanig positieve ervaringen met Shelly op gedaan dat ik 'm wel aandurf.. Net direct 10 besteld!
Heb best wat lampen in huis die ik nog niet slim had gemaakt, omdat ik deze hoe dan ook wilde kunnen dimmen en ik een dimmermodule (bv een Fibaro) tot op heden gewoon te duur vond. Deze Shelly kost slechts een derde van een FIbaro en dan is het ineens een stuk betaalbaarder.

Leuk projectje voor het weekend! Komen als het goed is morgen binnen :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:25
mati1983 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:15:

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Met welke soort schakelaars (wissel/puls) ga je ze bedienen en gebruik je nog iets van HA of Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Inmiddels dusdanig positieve ervaringen met Shelly op gedaan dat ik 'm wel aandurf.. Net direct 10 besteld!
Ik vind het inbouwspul van Shelly ook echt te gek, maar die Shelly Bulb is echt 3x niks. Die kleurtemperaturen zijn helemaal niet accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Puls en voor nu nog Fibaro HC2. Wil uiteindelijk overstappen op HA, maar ben HA nog eigen aan het maken in de. Testopstellinkje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Skoefel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:28:
[...]Nee, nog niet; geen tijd voor gehad nog.
Gebruik gewoon een draaiknop (geen idee of dat pulse of wipwissel is?)....
Ben je zeker dat die draaiknop een schakelaar is? Van hieraf lijkt het wel alsof je een oude dimmer gebruikt om de shelly dimmer aan te sturen, dat zal niet werken...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
naftebakje schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:01:
[...]
Ben je zeker dat die draaiknop een schakelaar is? Van hieraf lijkt het wel alsof je een oude dimmer gebruikt om de shelly dimmer aan te sturen, dat zal niet werken...
Inderdaad, een dimmer achter een dimmer gaat 'm niet worden!
..en controleer even of je led spotjes dimbaar zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door mati1983 op 22-11-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ben erg benieuwd. Vooral tot hoe ver je terug kan dimmen. Eerder in dit topic wordt tot 25% van lichtsterkte genoemd, da's voor mij niet genoeg, ik wil dat instellen op bijv. 1% ook echt een minuscule hoeveelheid licht produceert (t.b.v. wake up light).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03

Mars Warrior

Earth, the final frontier

25% is inderdaad nogal beroerd. 1% is wenselijk met lampen van max 1000 lumen.
Mijn standaard electronische draaidimmers kunnen dit, dus ik hoop echt dat de Shelly dat ook kan.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Zo mijn shelly dimmer is binnen en ingebouwd in het plafond.
Ik heb mijn wipschakelaar als aan/uit ingesteld, dit werkt, echter als hij aan staat met spanning op de schakelaar, dan flikkert hij 1 keer "minuut", zet ik de schakelaar andersom, en de lamp aan met de app dan flikkert hij niet.

Inmiddels via de standaard mqtt werkend met Home Assistant. Alleen het dimmer lukt me daar nog niet, nog even wat proberen dus. Tenzij iemand een tip hoeft.

Tot nu toe enthousiast.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
mati1983 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:08:
[...]

Inderdaad, een dimmer achter een dimmer gaat 'm niet worden!
..en controleer even of je led spotjes dimbaar zijn :)
Ik heb inderdaad een “nieuwe” dimmer achter de shelly zitten. Mijn idee was dat ik dan via de fysieke knop nog de lampen kon aanzetten (want vriendin) en via de shelly. Zo te zoren werkt dat dus niet. Leds zijn wel dimbaar, anders zou dat met de shelly ook niet werken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Skoefel op 23-11-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugeltje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-04-2024
Is het mogelijk om met een fysieke puls schakelaar deze Shelly ook te dimmen? Ik twijfel hier namelijk erg aan. Volgens mij kan ik met een puls schakelaar alleen de lamp aan en uit zetten, helaas niet dimmen door de schakelaar ingedrukt te houden. Ik kom dan toch bij een eltako of shuttle dimmer uit. Helaas hebben deze geen WiFi module zoals Shelly.

[ Voor 62% gewijzigd door Eugeltje op 23-11-2019 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Q-bone

Dusss...

Eugeltje schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:32:
Is het mogelijk om met een fysieke puls schakelaar deze Shelly ook te dimmen? Ik twijfel hier namelijk erg aan. Volgens mij kan ik met een puls schakelaar alleen de lamp aan en uit zetten, helaas niet dimmen door de schakelaar ingedrukt te houden. Ik kom dan toch bij een eltako of shuttle dimmer uit. Helaas hebben deze geen WiFi module zoals Shelly.
Kan zeker wel met een puls drukker! Gewoon lang inhouden, echt lang. 2x snel is maximale helderheid.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Q-bone schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:24:
[...]

Kan zeker wel met een puls drukker! Gewoon lang inhouden, echt lang. 2x snel is maximale helderheid.
Werkt het ook een beetje met een ouderwetse aan/uit schakelaar? Of beter overstappen naar een pulsdrukker?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugeltje
Ben hier ook benieuwd na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
RoRoo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:12:
[...]

Werkt het ook een beetje met een ouderwetse aan/uit schakelaar? Of beter overstappen naar een pulsdrukker?
ik heb mijn oude schakelaar ingesteld als aan/uit. Dimmen doe ik dan via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Driek schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:05:
[...]

ik heb mijn oude schakelaar ingesteld als aan/uit. Dimmen doe ik dan via de app.
Hmmm.. Op zich werkt het.. alleen trekt de WAF wel omlaag :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Hebben jullie ook last van een erge brom bij het dimmen van de lampen? Misschien ligt het aan de lampen, heb een philips lamp, die lijkt goed, echter alle inbouw spots brommen bij het dimmen (action;)), vol vermogen gaat prima. Maar ja, had ze gekocht voor de inbouw spots :'(

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Edit ; had pas te laat door dat dit het dimmer topic is. Mij ging het om de Shelly 1.

Dus even voor mijn duidelijkheid.

Ik heb nu een ebstaan schakelaar met daarop lampen. Die schakelaar zit naast een stopcontact in een frame, ik heb dus toegang tot nul, fase, aarde en schakeldraad als het moet.
Nu wil ik in die lampen smartlapmen (yeelights). Ik doe dan een Shelly 1 achter de schakelaar, schakel die daar goed op aan en dan kan ik gewoon mijn yeelight lampen schakelen zonder bijv de lichtsterkte te verleizen waar die lamp op zit? Want als ik hem normaal via de schakelaar uitgooi, ben ik die instelling kwijt en gaat hij bij aanzetten op 100% branden.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 03-12-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Q-bone schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:14:
Hebben jullie ook last van een erge brom bij het dimmen van de lampen? Misschien ligt het aan de lampen, heb een philips lamp, die lijkt goed, echter alle inbouw spots brommen bij het dimmen (action;)), vol vermogen gaat prima. Maar ja, had ze gekocht voor de inbouw spots :'(
Heb ik geen last van, heb wel echte dimbare leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
maartend schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:41:

Ik heb nu een ebstaan schakelaar met daarop lampen. Die schakelaar zit naast een stopcontact in een frame, ik heb dus toegang tot nul, fase, aarde en schakeldraad als het moet.
Nu wil ik in die lampen smartlapmen (yeelights). Ik doe dan een Shelly 1 achter de schakelaar, schakel die daar goed op aan en dan kan ik gewoon mijn yeelight lampen schakelen zonder bijv de lichtsterkte te verleizen waar die lamp op zit? Want als ik hem normaal via de schakelaar uitgooi, ben ik die instelling kwijt en gaat hij bij aanzetten op 100% branden.
ik zou niet 2 soorten dimmers gebruiken.
Een shelly is een dimmer, en een yeelight heeft een ingebouwde dimmer. (meen ik)
Dus dat werkt niet goed met elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Driek schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:44:
[...]

ik zou niet 2 soorten dimmers gebruiken.
Een shelly is een dimmer, en een yeelight heeft een ingebouwde dimmer. (meen ik)
Dus dat werkt niet goed met elkaar.
Shelly 1 is volgens mij geen dimmer. Ook de 2.5 is volgens mij geen dimmer. De shelly dimmer is wel een dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
maartend schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:45:
[...]

Shelly 1 is volgens mij geen dimmer. Ook de 2.5 is volgens mij geen dimmer. De shelly dimmer is wel een dimmer.
Je hebt gelijk, ik was in de war omdat dit het shelly dimmer topic is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Driek schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:46:
[...]

Je hebt gelijk, ik was in de war omdat dit het shelly dimmer topic is. :)
Oops, dan ga ik op zoek naar het goede shelly topic. Dit kwam boven, zak in mijn haast enkel shelly.

Thnx

Of jij zou het antwoord moeten weten. Vind van alles, maar geen dedicated shelly topic. Grappig. Wordt beter zoeken dus.

[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 02-12-2019 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
maartend schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:49:
[...]
Of jij zou het antwoord moeten weten. Vind van alles, maar geen dedicated shelly topic. Grappig. Wordt beter zoeken dus.
Waarom begin je er zelf niet een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
CurlyMo schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:54:
[...]

Waarom begin je er zelf niet een?
Lo, ik een dedicated topic over de shelly. Mijn initiele vraag is echt al ongeveer zo noob als maar mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugeltje
Hier nu een Shelly dimmer aangesloten met 4 dimbare leds van 5 watt. Werkt goed. Regeling via de app in de lage waarden zou iets beter kunnen maar ik kan tot een gloeiende spijker dimmen. Met de pulsschakelaar gaat het ook goed, maar ook hier is het regelen in de lage waarden even wennen. Na een calibratie ging het al wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Eugeltje schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:09:
Hier nu een Shelly dimmer aangesloten met 4 dimbare leds van 5 watt. Werkt goed. Regeling via de app in de lage waarden zou iets beter kunnen maar ik kan tot een gloeiende spijker dimmen. Met de pulsschakelaar gaat het ook goed, maar ook hier is het regelen in de lage waarden even wennen. Na een calibratie ging het al wel beter.
Wat versta jij onder 'wennen'??

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3vilke
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09-2024
Gisteren voor de eerste keer een slimme inbouw module proberen te installeren. Had gekozen voor de shelly dimmer vanwege de goeie reviews hier, de lage prijs, en vanwege dat het gewoon via wifi werkt.
Installatie ging heel vlot, en was simpel.
Na installatie even moeten uitzoeken hoe ik de instellingen kon veranderen zodat de bestaande schakelaar gewoon blijft werken zoals hij nu werkt. Super tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

maartend schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:41:

Yeelight lampen nooit met een Shelly dimmer schakelen. De lampen zouden hierdoor onherstelbaar kunnen beschadigen.
Je kunt Yeelights met een gewone schakelaar in en uit schakelen als je de app niet wilt gebruiken.
In de app dien je dan een laatst gebruikte stand in te stellen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Han
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-01-2020
Kan iemand mij vertellen of deze dimmer geschikt is voor gebruik met 2 verschillende lampen?

Ik zoek namelijk iets om te plaatsen achter een dubbele puls schakelaar die elk een aparte lamp aanstuurt.

Ik heb wel een schema op de website gezien voor een dubbele schakelaar, maar ik vraag me af of dat dus is voor 2 lampen, of voor het gebruik van de 2e knop voor scènes. Dat is wat ik tot nu toe gezien heb bij andere wifi led dimmers, die uiteindelijk dus voor maar 1 lamp geschikt bleken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugeltje
Mars Warrior schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:06:
[...]

Wat versta jij onder 'wennen'??
De schuifregelaar in de app is even wennen. Reageert nogal grof voor wat betreft het dimmen. Je moet heel voorzichtig regelen. Maar kan ook aan de instellingen liggen van de app. Iemand meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
J_Han schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:49:
Kan iemand mij vertellen of deze dimmer geschikt is voor gebruik met 2 verschillende lampen?

Ik zoek namelijk iets om te plaatsen achter een dubbele puls schakelaar die elk een aparte lamp aanstuurt.

Ik heb wel een schema op de website gezien voor een dubbele schakelaar, maar ik vraag me af of dat dus is voor 2 lampen, of voor het gebruik van de 2e knop voor scènes. Dat is wat ik tot nu toe gezien heb bij andere wifi led dimmers, die uiteindelijk dus voor maar 1 lamp geschikt bleken te zijn.
2 lampen onafhankelijk van elkaar dimmen is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Driek schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:06:
[...]2 lampen onafhankelijk van elkaar dimmen is niet mogelijk.
Of wel, met 2 aparte dimmers. Wellicht kan je de dimstand koppelen aan elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

gisteren nieuwe update gedownload, het brommen van de lampen is daardoor over en de leds kunnen nu tot 1% gedimd worden!

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 14:00
Mooi product, enig minpuntje is dat het wisselen tussen dim niveaus, niet via een fade gaat, maar direct geschakeld wordt. De overgang van 10% naar bijv. 80% is zo hard...

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugeltje
Hebben jullie ook problemen met het instellen van de “Time zone and geo location “?
Als ik het vinkje weghaal en deze handmatig invoer naar mijn eigen lokatie en op sla, zie ik dat dit niet werkt. Als ik de instelling opnieuw open zie ik wéér het vinkje staan. Ik moet dan alles weer opnieuw invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Helaas heeft mijn Shelly dimmer na één week afscheid genomen :(
Ik hoorde een pop en toen was het donker, de groep lag eruit

Kon in eerste instantie niets vinden dus de groep weer ingeschakeld.
De lampen achter de dimmer (totaal 100W LED) stonden op max en waren niet meer te dimmen of uit te zetten via de impulsdrukker
Ik kon nog wel via wifi bij de dimmer maar ook via de webui waren de lampen niet meer te dimmen of uit te zette, ook de energie meter deed het nog!

Dimmer uitgebouwd en na wat meten bleek er sluiting te zitten tussen punt O en L

Gelukkig had ik er één op reserve en doet de boel het weer.

Hopelijk is dit een gevalletje van pech hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Carbon op 08-12-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Inmiddels ook een Shelly dimmer gekocht. Ik gebruik hem nu nog in combinatie met een gloeilamp, heb geen geschikte ledlamp voorhanden.

In eerste instantie had ik het probleem dat als ik de lamp uitschakelde, hij toch een zeer klein beetje licht gaf. Dit was na een firmware update opgelost. Vervolgens het probleem dat je niet ver kon terugdimmen, dan ging de lamp simpelweg uit. Dit was opgelost na het calibreren via de webinterface.
Verder ben ik tevreden, ik kan zeer ver terugdimmen, daar was het me om te doen.

@ErikCornelissen je kan via de web-gui de delay en fade instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin94
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:30
Q-bone schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:58:
gisteren nieuwe update gedownload, het brommen van de lampen is daardoor over en de leds kunnen nu tot 1% gedimd worden!
Ik ervaar een soortgelijk probleem: bij dimmen <20% gaat de lamp uit en is er een brom hoorbaar (IKEA NYMANE lamp). Welke firmwareversie loste dit probleem bij jou op? Gisteren keek ik nog voor updates maar was er geen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Erwin94 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:14:
[...]

Ik ervaar een soortgelijk probleem: bij dimmen <20% gaat de lamp uit en is er een brom hoorbaar (IKEA NYMANE lamp). Welke firmwareversie loste dit probleem bij jou op? Gisteren keek ik nog voor updates maar was er geen beschikbaar.
Volgens mij is dit de laatste firmware.
20191127-095929/v1.5.6@0d769d69

Enige probleem waar ik nu nog tegenaan loop is dat de lampen na een tijdje even gaan flikkeren, dat doen ze elke 10 minuten of zo heel even 8)7 (zijn 4, 6 watt led lampen op 1 string).

Ik ga er maar vanuit dat ook dit wordt opgelost in de volgende updates...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Bij mij werkt het dimmen perfect. Heb wel nog normale gloeispots. Iemand ervaring met LED spots, welke werkt goed in combinatie met deze dimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:09
Q-bone schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:58:
Dit is met de Shelly Dimmer, en niet met de Dimmer SL, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Jeroens93 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:42:
[...]

Dit is met de Shelly Dimmer, en niet met de Dimmer SL, neem ik aan?
Klopt, de shelly dimmer sl was toen nog niet uit.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin94
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:30
Ik heb het even gecheckt, maar ik had al de nieuwste firmware (v1.5.6). Hopen dat de lichte brom nog wordt opgelost in een latere update dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:12
Ik zit ook te kijken voor een Shelly Dimmer. Alleen vroeg ik me af welke pulsschakelaar (Busch-Jaeger) ik nodig heb. Volgens mij is deze ook al goed.
Er zit nu een dimmer op met een 7-tal led spotjes er op aangesloten.

Kan iemand bevestigen of dit de juiste schakelaar is om de Shelly dimmer te bedienen?

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:37
Ik heb ook een aantal Shellys in bestelling staan, waaronder de Shelly dimmer. Mijn vraag is alleen, welke schakelaars gebruiken jullie hiervoor? Want voor zover ik begrijp heb ik een schakelaar nodig welke terug in zijn positie gaat wanneer ik deze los laat? Heb ik zo een Momentary switch nodig aan de muur en waar kan ik die vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 21:36

verbraakje

🚦

ik heb 4 dimmer modules welke ik wil gaan aansluiten. Nu heb ik aardig wat ruimte in mijn inbouwdoos maar wellicht voor toekomstig gebruik. Gaat er nog steeds 220v door de pulse drukker? Of zou je evt dunnere schakeldraden kunnen gebruiken?
nielsn schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:19:
Ik zit ook te kijken voor een Shelly Dimmer. Alleen vroeg ik me af welke pulsschakelaar (Busch-Jaeger) ik nodig heb. Volgens mij is deze ook al goed.

Kan iemand bevestigen of dit de juiste schakelaar is om de Shelly dimmer te bedienen?
Ik zou een dubbele pulsedrukker nemen. Dan zou je met 1 kunnen dimmen en andere feller. Of eventueel de andere gebruiken voor iets anders met mqtt.

[ Voor 64% gewijzigd door verbraakje op 12-12-2019 16:43 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
verbraakje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:42:
Gaat er nog steeds 220v door de pulse drukker?
Ja, je trekt een bruine draad naar de dimmer en een bruine draad naar je schakelaar. Vanaf je schakelaar een zwarte draad naar de Shelly.

Het is dus niet zoals bij de Klik aan Klik uit dimmer, waarbij er vanaf de dimmer twee draden naar de schakelaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
ik heb gisteren software 20191127-095929/v1.5.6@0d769d69 erop gezet en ervaar nu 2 problemen.
1 de dimstand is totaal anders, wat voorheen 2% was, lijkt nu 20%
2 de wip schakelaar die op edge switch stond ingesteld werkt niet meer.
Ook als ik die instel op toggle dan werkt hij niet meer, en ook de one button mode werkt niet.

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbaarends
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-03-2024
Q-bone schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:08:
[...]

Volgens mij is dit de laatste firmware.
20191127-095929/v1.5.6@0d769d69

Enige probleem waar ik nu nog tegenaan loop is dat de lampen na een tijdje even gaan flikkeren, dat doen ze elke 10 minuten of zo heel even 8)7 (zijn 4, 6 watt led lampen op 1 string).

Ik ga er maar vanuit dat ook dit wordt opgelost in de volgende updates...
Hier ook flikkerende lampen om de 10 minuten. Ik heb twee setjes van 3 led spots (elk 4 watt, dus 2 x 3 x 4 watt). Hopelijk kan t via een update verholpen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

jbaarends schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:35:
[...]

Hier ook flikkerende lampen om de 10 minuten. Ik heb twee setjes van 3 led spots (elk 4 watt, dus 2 x 3 x 4 watt). Hopelijk kan t via een update verholpen worden...
Mag ik vragen welke lampen je gebruikt? Heb ook al andere lampen geprobeerd, maar ook die doen hetzelfde. Lijkt dus moeilijk te zijn om led spotjes te vinden die niet knipperen ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Q-bone schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:38:
[...]

Mag ik vragen welke lampen je gebruikt? Heb ook al andere lampen geprobeerd, maar ook die doen hetzelfde. Lijkt dus moeilijk te zijn om led spotjes te vinden die niet knipperen ;)
Is dat niet in lijn met dit verschijnsel van het TF/CAB (daltarief) signaal waar meerdere dimmers op knipperen? Heb er in ieder geval zelf bij meerdere 'slimme' dimmers in het verleden last van gehad. Nooit een oplossing voor gevonden helaas, behalve dat meeste netbeheerders binnen nu en twee jaar gaan stoppen met het uitsturen van deze signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbaarends
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-03-2024
Q-bone schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:38:
[...]

Ik heb deze lampen hangen: https://nl.paulmann.com/b...tKEWTZ4nl8rwaAvzrEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugeltje
nielsn schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:19:

Wip-impulsdrukkersokkel 1-polig, maakcontact (NO) Is degene die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugeltje
martijn22222 schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:21:
Bij mij werkt het dimmen perfect. Heb wel nog normale gloeispots. Iemand ervaring met LED spots, welke werkt goed in combinatie met deze dimmer?
https://www.ledlampendire...dimbaar-vervangt-50w.html

Deze gebruik ik. 4stuks achter een Shelly dimmer met een pulsschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:56
Heeft iemand al ervaring om deze aan te sluiten in een wissel- / hotelschakeling? En, heeft ieman deze al werken gekregen met een Aeotec Z-Stick?

Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen in vergelijking met Qubino Flush Dimmers en Fibaro Dimmer 2 modules. Zowel Qubino als Fibaro dimmers in gebruik nu, qubino reageert toch wat traag maar voor enkele spots met lage wattages waren de Fibaro modules helaas geen oplossing.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste