Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:41
Ik merk dat ik veel te veel pauze gebruik. Bijna continu. pauze->verkopen dieren->pauze->animals uitzoeken etcetc.

Begin dat nu wat minder leuk te vinden maar het speelt wel relaxter. Hoe doen jullie dit? Alleen bij bouw nieuw habitat of net als mij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-06 12:47
TweakerVincent schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:26:
Ik merk dat ik veel te veel pauze gebruik. Bijna continu. pauze->verkopen dieren->pauze->animals uitzoeken etcetc.

Begin dat nu wat minder leuk te vinden maar het speelt wel relaxter. Hoe doen jullie dit? Alleen bij bouw nieuw habitat of net als mij?
Ik gebruik ook veel pauze, met 1 verblijf en een 4x vivariums is het al lastig bij te houden hoeveel ze fokken en of het teveel gaat worden. Van mij mag de game juist langzamer. Dat is omdat ik detailen leuk vind, en nog veel voorwerpen moet zoeken en leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Murc1elag0 schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:39:
[...]

Ik gebruik ook veel pauze, met 1 verblijf en een 4x vivariums is het al lastig bij te houden hoeveel ze fokken en of het teveel gaat worden. Van mij mag de game juist langzamer. Dat is omdat ik detailen leuk vind, en nog veel voorwerpen moet zoeken en leren kennen.
precies. Ik vind het jammer dat ik eigenlijk continu op pauze moet drukken. Anders gaat er echt wel iets mis ergens. Maar mss moet ik het meer als een turn based game zien oid.

Prima spel hoor niks mis mee :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Murc1elag0
Paar fotootjes

Overzicht
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KSOXiAO.jpg

Vivarium jungle
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6yivYdo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-06 00:54
Ik heb nu nog 1 franchise zoo. Maar heb geen problemen met de financiën zelfs als ik voor conservation points ga. De hele dierentuin loopt goed. Ontvang per jaar tussen de 110 en 130k aan donaties en de kosten zijn +/- 100k per jaar. Terwijl ik erg gefocust ben om die punten te vergaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 19:56
Murc1elag0 schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:39:
[...]

Gelukkig, ik bouw ook alleen maar op pauze. Precies hetzelfde verhaal, als ik niet op pauze zet dan heb ik gelijk chaos qua dieren.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odicus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-01-2024
Zijn jullie ook zoveel tijd kwijt met bouwen alleen? Ik ben gister 2,5 uur bezig geweest met een waterpartij bij de ingang, omdat het allingen van de grid niet goed liep met de grid van het pad.

Ben ook een breeding farm begonnen voor struisvogels. Maar hier schiet ik al snel te ver door in de min. Misschien shops eruit en alleen een keeper en arts laten rondlopen?

[ Voor 33% gewijzigd door Odicus op 19-11-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
Odicus schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:33:
Zijn jullie ook zoveel tijd kwijt met bouwen alleen? Ik ben gister 2,5 uur bezig geweest met een waterpartij bij de ingang, omdat het allingen van de grid niet goed liep met de grid van het pad.
Ik heb er al een aantal uurtjes Planet Coaster in zitten. Dus het bouwen opzich gaat vrij vlot. Het handig omgaan met kopiëren plakken moet je even door hebben. Voor zover je het nog niet gebruikt, maak altijd een grid, plaats bijv. een muurtje net onder de grond. Dan heb je alle losse objecten in je building, deze kan je makkelijker verplaatsen, kopiëren of evt. als blueprint in de workshop zetten.
Odicus schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:33:
Ben ook een breeding farm begonnen voor struisvogels. Maar hier schiet ik al snel te ver door in de min. Misschien shops eruit en alleen een keeper en arts laten rondlopen?
Vivariums zijn ook wel handig. Schorpioenen en slangen baren meerdere per keer. Geen idee wat voor punten je er mee kan verdienen echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Ryst schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:15:
[...]

Bouw jij trouwens vanuit Sandbox Mode of vanuit Franchise? Ik wil een park bouwen gebaseerd op het beste uit de parken uit NL. Maar weet nog niet waarin ik dit wil maken. Franchise is leuk met het geheel en dat je op moet letten. Maar als je focust op puur bouwen en ontwikkelen wil je dat er misschien niet bij....
Dit was Sandbox mode, Ik speel het spel zoals ik het zelf wil spelen.
Was een prima manier om te "leren" bouwen.

Maar nu ik zie dat overvolle parken de frame rate van de game geen goed doen en ik het bouwen iets beter onder de knie heb wil ik misschien toch overgaan op meerdere thema parken in Franchise mode.

Maarja dan moet je er ook wel de tijd voor hebben en Pokemon SWord/Shield is net uitgekomen ;)
Marcievg schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:05:
Dit is tot nu toe het grootste dat ik heb gemaakt. Eergister het begin hier gepost en dit is het eindresultaat.
Dat is echt gestoort en die waterval zo vet, wel een beetje jammer van het vierkante/minecraft design vanaf de buitenkant gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:27
Anakin_ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:20:
[...]

Dat is echt gestoort en die waterval zo vet, wel een beetje jammer van het vierkante/minecraft design vanaf de buitenkant gezien.
Het design heb ik ook al over nagedacht maar ik weet nog niet echt een alternatief. In het gebouw zitten ook hoogteverschillen en daarmee komen de bomen die daarop staan ook hoger uit. mocht je een idee hebben dan laat het maar weten.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-06 23:49
Vinden jullie ook dat sommige spelers belachelijk veel geld vragen voor sommige dieren als die slechte genen hebben? Bijvoorbeeld de reuzenpanda's sommige spelers verkopen die voor 10000 CC en dan zijn de genen voornamelijk in het rood.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:33
@Emryte Ja klopt, maar je hoeft ze niet te kopen. Voor zover ik weet, staan dieren maximaal een uur te koop, dus de troep gaat er vanzelf uit.

Ben zelf vandaag begonnen met Franchise mode. Erg leuk en heel veel details uit te zoeken.

In tegenstelling tot veel anderen vind ik het bouwen van paden juist heel sterk. D.m.v. het tunen van settings rechtsonder kan ik in principe vrij snel alles maken wat ik kan bedenken. Zoveel bouwopties en toch werkbaar, ik vind het knap bedacht hoor.
Tip is wel om hotkeys te gebruiken, gaat alles een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstant85
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-11-2020
Ben mijn 3de franchise begonnen, en elke keer na 75 jaar ongeveer, gaat me uitgaves keihard naar beneden. Gaat hele tijd goed, sta dik in de plus. En opeens als ik kijk bij uitgaves ( terugbetalingen ) dan geeft die opeens ieder jaar 70.000 aan, terwijl ik niks heb geleend of iets duurs heb gekocht. Is dit een bug? of weet iemand een oplossing? Weet ook niet wat die terugbetaling nou voor bedoeld is als je kijkt bij lopende uitgaves.
Heb ook niet teveel dieren in verblijf, of teveel personeel. Dus daar ligt het ook niet aan.

[ Voor 13% gewijzigd door rickstant85 op 20-11-2019 20:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Murc1elag0
2 Fotootjes. Veel met de kleine details bezig, game staat voor 90% op pauze.
Is er al iemand die een verblijf heeft gemaakt met verschillende dieren bij elkaar?
Wil uiteindelijk een groter verblijf met giraffes, bizons en wat daar nog meer bij past maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o9aj7Uw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4awOSCz.jpg

• Playa del C.
rickstant85 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:10:
Ben mijn 3de franchise begonnen, en elke keer na 75 jaar ongeveer, gaat me uitgaves keihard naar beneden. Gaat hele tijd goed, sta dik in de plus. En opeens als ik kijk bij uitgaves ( terugbetalingen ) dan geeft die opeens ieder jaar 70.000 aan, terwijl ik niks heb geleend of iets duurs heb gekocht. Is dit een bug? of weet iemand een oplossing? Weet ook niet wat die terugbetaling nou voor bedoeld is als je kijkt bij lopende uitgaves.
Heb ook niet teveel dieren in verblijf, of teveel personeel. Dus daar ligt het ook niet aan.
Wat bedoel je precies met dat 'die opeens ieder jaar 70.000 aan geeft'?
Klinkt vreemd, maar misschien zie je iets over het hoofd. Iets met boetes misschien of zwaar vermoeid personeel.
Murc1elag0 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:37:
Is er al iemand die een verblijf heeft gemaakt met verschillende dieren bij elkaar?
Wil uiteindelijk een groter verblijf met giraffes, bizons en wat daar nog meer bij past maken.
Spel staat bij iedereen veel op pauze. Ideaal vind ik het, zonder pauze zou het niet te doen zijn of in ieder geval niet op een fijne manier te doen zijn.

Ik heb twee hokken met meerdere diersoorten gehad. Het werkt prima en verrijkingsonderdelen of andere verblijfverbeteringen werken vaak voor meerdere soorten. Op zich is het heel efficiënt, maar het maakt het natuurlijk iets complexer om te ontwerpen en bij te houden. Ik neem aan dat je witstaartgnoe met een giraffe wil combineren trouwens (i.p.v. bizon)?

• Sportstand
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-04 12:10
Dat kan prima, ik heb alle dieren die met een Giraffe kunnen in 1 groot verblijf. Zorg wel dat je genoeg personeel toewijst, anders gaat de welfare snel achter uit.
Ik vind het er ook wel gaaf uit zien, zeker met een grote brug of 4x4 toer er door heen!

• Desutoroiya
Ik heb beide maki in een hok zitten. Kom je al snel op een groep van 40 van die beesten. 8)7

• rwbk
Ik wordt echt moe van dat Error communicating with server schermpje. Heb gewoon internet maar planet zoo zegt van niet. In het begin kwam het nooit voor en nu heb ik het om de 5 minuten. Alle kabels zitten goed. Met andere games heb ik er geen last van alleen met deze game. Iemand anders die hier ook last van heeft?

• Klojet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-05 14:34
Iemand die mij uit kan leggen hoe ik dieren kan verkopen?

Vanmiddag oneindig lopen zoeken, en uiteindelijk maar de knop snel verkopen gebruikt.

Nu gaat 't om simpele dieren, maar mijn wolven staan ook op het punt te bevallen, en dan zijn die points wel lekker om ervoor te krijgen. Maar mis ik een gebouw oid waar ik het kan verkopen.

Edit: Gevonden, ik maak het zo nu en dan te moeilijk voor mezelf.

[ Voor 81% gewijzigd door Klojet op 21-11-2019 21:11 ]

https://www.discogs.com/user/Klojett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-06 09:44
rwbk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:56:
Ik wordt echt moe van dat Error communicating with server schermpje.
Waarschijnlijk een probleem aan de kant van Planet Zoo. Zie https://twitter.com/PlanetZooGame/status/1197550868289200129

• rwbk
Is iets anders dan ik heb ik kan wel spelen. Maar dit speelt al sinds afgelopen weekend. Datgene wat ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Vind ik dat nog niet zo erg dat er geen verbinding is. Ik moet soms 5+ keer het spel opnieuw opstarten voordat ik voorbij launch scherm kom. Alle oplossingen die ze aangeven werken niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Desutoroiya schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:56:
Vind ik dat nog niet zo erg dat er geen verbinding is. Ik moet soms 5+ keer het spel opnieuw opstarten voordat ik voorbij launch scherm kom. Alle oplossingen die ze aangeven werken niet voor mij.
Ja maar als er geen verbinding is kan je die hele franchise mode niet spelen. Die hug die jij hebt heb ik ook erg vervelend idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstant85
Wie o wie kan mij helpen.
Ik ben vandag mijn 4de Franchise zoo begonnen, alles verloopt goed. Geld gaat goed. Heb bij elk verblijf 3 donatie boxxen staan. Mensen gooien er veel geld in, en verdien veel geld. Heb ook 7 beveiligers lopen, en heb veel cameras staan, maar ineens ga ik weer in de min, er staat nu bij cashflow -20.000
Wie kan mij helpen, waar het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 07:41
rwbk schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:44:
[...]

Ja maar als er geen verbinding is kan je die hele franchise mode niet spelen. Die hug die jij hebt heb ik ook erg vervelend idd.
Hier ook. Zwaar irritant dat je geen stap verder kan. Haalt de lol wel een beetje uit het spel vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:53
Iemand een idee hoeveel keepers/mechanics je eigenlijk moet aanhouden? Ik had er eentje per 2 hokken en na een tijdje liep dat serieus mis. Die monteurs krijgen gewoon het onderhoud van de hekken niet gedaan, en de verzorgers kunnen niet bijhouden met kuisen en voeren.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Arator schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 02:45:
Iemand een idee hoeveel keepers/mechanics je eigenlijk moet aanhouden? Ik had er eentje per 2 hokken en na een tijdje liep dat serieus mis. Die monteurs krijgen gewoon het onderhoud van de hekken niet gedaan, en de verzorgers kunnen niet bijhouden met kuisen en voeren.
Heb je je personeel getraind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstant85
Marcievg schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 06:38:
[...]

De 1 zegt dat je ze moet trainen, de ander zegt weer van niet, omdat het niks uit maakt, alleen maar meer geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
rickstant85 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:49:
[...]

De 1 zegt dat je ze moet trainen, de ander zegt weer van niet, omdat het niks uit maakt, alleen maar meer geld kost.
Ik heb zelf nooit gelet op de verschillen en of het uitmaakt. Het lijkt me niet dat, de ontwikkelaar de functie er in programmeert zonder dat het verdere uitwerking heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arator
Marcievg schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 06:38:
[...]

Dat heb ik dus niet gedaan. Zal dat eens proberen. Ik was het eigenlijk gewoon vergeten.
rickstant85 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:49:
[...]
Ik weet niet wat een getraind personeelslid vraagt, maar een lvl 1 keeper is tevreden met een loon van 1050. Dus als ik personeel train naar lvl 2, en ze vragen een loonsverhoging naar 1500, ben ik nog goedkoper af dan er een 2de bij te zetten (zoals ik nu gedaan heb)

Soit, aangezien in het weekend de franchise-servers toch nauwelijks reageren, ben ik maar eens begonnen in een sandbox. Eindelijk heb ik eens iets laten lukken, dat niet gewoon vierkant en plat overkomt O-)

De ingang naar de personeelsruimtes. Aan de randen van de paden moet er nog wel iets gebeuren
Personeelsingang
De berenput. Beestjes zijn content, hebben een grot om in te slapen, en persoonlijk ben ik ook content. Het is nog niet de magnifieke zaken die ik hier of online heb gezien
Grizzly

[ Voor 30% gewijzigd door Arator op 23-11-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-06 10:45
Arator schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:53:
[...]

Dat heb ik dus niet gedaan. Zal dat eens proberen. Ik was het eigenlijk gewoon vergeten.

[...]

Ik weet niet wat een getraind personeelslid vraagt, maar een lvl 1 keeper is tevreden met een loon van 1050. Dus als ik personeel train naar lvl 2, en ze vragen een loonsverhoging naar 1500, ben ik nog goedkoper af dan er een 2de bij te zetten (zoals ik nu gedaan heb)

Soit, aangezien in het weekend de franchise-servers toch nauwelijks reageren, ben ik maar eens begonnen in een sandbox. Eindelijk heb ik eens iets laten lukken, dat niet gewoon vierkant en plat overkomt O-)

De ingang naar de personeelsruimtes. Aan de randen van de paden moet er nog wel iets gebeuren
[Afbeelding: Personeelsingang]
De berenput. Beestjes zijn content, hebben een grot om in te slapen, en persoonlijk ben ik ook content. Het is nog niet de magnifieke zaken die ik hier of online heb gezien
[Afbeelding: Grizzly]
Netjes gedaan! Hoe komt het zo dat het "niet vierkant maken" nu gelukt is? Ik heb er zelf ook last van dat het te gemaakt is ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Waarom staat in de beschrijving van dieren alles in ft? Ik heb metric aangegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Arator schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 02:45:
Ik heb een 4 sterren Zoo met drie grote hokken en zes vivaria. Ik heb ze in één werkgebied met vrij efficiënte personeelpaden. Het gaat om iets van 40-50 dieren in totaal.
Ik gebruik vier verzorgers die maximaal gestudeerd hebben (5*) en het lukt ze net om alle taken uit te voeren.
Ook ander personeel heb je wel vrij veel nodig. Op zich kun je het zien aan de werkdruk in het personeelsoverzicht. Maar ook als het groen en goed is, krijgen sommige dieren net te laat eten.

Belangrijk aspect van de gameplay is dat de hokjes voor verzorgers en personeel op een handige plek staan, zonder de gasten negatief te beïnvloeden (één van de lensfilters laat dat zien). Daarbij dus handige personeelspaden helpt ook.
Het werk wat ze doen, gaat vrij snel. Het is vooral het lopen en het opladen in de personeelsruimte en het halen van voedsel uit de verzorgingsruimte.

Enige waar ik last van heb, zijn de schoonmakers die niet heel efficiënt de paden schoonmaken. Overal prullenbakken staat ook weer zo lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Ryst schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:57:
Netjes gedaan! Hoe komt het zo dat het "niet vierkant maken" nu gelukt is? Ik heb er zelf ook last van dat het te gemaakt is ;p
Een paar tutorials op Youtube gezien. Daar heb ik bijvoorbeeld meegepikt dat het handiger is om eerst het hok te maken, en dan het pad aan te leggen (is een functie om het pad dan tegen het hok te leggen).
Ook ergens eentje tegengekomen die zei om eerst met het relief te beginnen, en die gaf daar dan enkele mooie voorbeelden met die stempels. Die kan je dus blijkbaar ook draaien over alle assen (wist ik dus ook niet). Zo ben ik nu aan dat personeelsgebied begonnen. Eerst wat kantoortjes gezet, en dan met een stempel daar grond overgedaan. Op stukken waar die dan niet wil stempelen betonelementen geplaatst, 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstant85
Marcievg schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:40:
[...]

Ik heb zelf nooit gelet op de verschillen en of het uitmaakt. Het lijkt me niet dat, de ontwikkelaar de functie er in programmeert zonder dat het verdere uitwerking heeft.
Ja maar er zijn genoeg bugs te vinden, en dan is er deze 1 van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Playa del C. schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:36:
[...]

Ook ander personeel heb je wel vrij veel nodig. Op zich kun je het zien aan de werkdruk in het personeelsoverzicht. Maar ook als het groen en goed is, krijgen sommige dieren net te laat eten.
Waar ik ook vrij laat achterkwam: oranje betekent dat de staff inefficiënt werkt (met mouse over) en dus niet dat ze het druk hebben. Handig om dus in de gaten te houden, want dan is een betere infrastructuur de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb het spel aangeschaft, ongelofelijk wat een details. Ook tof dat je veel over dieren kan leren. Latijnse namen, ordes, soort en ondersoorten. Aantal leuke weetjes. Hier is erg veel werk ingstoken. Het hele bouwen voelt wel ontzettend onwennig maar goed ik ben dan ook qua tycoon games RCT en simcity gewend. Nooit planet coaster gespeeld.

Game is wel aan de zware kant. Bezit over een E6400 16G en 1060 3GB. Niet meer het nieuwste van het nieuwste inderdaad. Kwam onderstaande website tegen met wat handige tips voor de grafische opties:

https://www.game-debate.c...every-setting-benchmarked

Daarnaast zet ik de procesprioriteit op 'hoog' voor wat extra fps. Draat nu op 1080P met meeste dingen op 'hoog'.

FPS blijft in het intro career level tussen de 30-35 met af en toe kleine hickup wanneer je wat tabbladen opent. Ik vermoed door de CPU.

Zijn er mensen die nog meer tips hebben op de fps wat omhoog te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Deruxian op 24-11-2019 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-06 18:41
Bij mij freezed de game altijd op die wereldbol bij elke eerste opstart. Dan moet ik hem via taakbeheer afsluiten waarna de tweede keer opstarten wel gewoon goed gaat. Nog nooit eerste keer zonder freeze gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Precies dat heb ik elke dag ook een keer...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Shit. bezig met een leuke Franchise en had een hele mooie berenkuil gemaakt.
Onder de weg een mooie grot zodat de beren daar kunnen slapen.
Maar elke keer als een beer naar de grot gaat krijg ik de melding dat er een gevaarlijk dier is ontsnapt en rennen alle mensen voor hun leven de dierentuin uit.
Hoe tackel ik dit probleem? Heeft vast te maken met de hekjes om de kuil heen (die bovenlangs) maar ik zie ff geen oplossing zonder de grot te hoeven afbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
mike0001 schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:28:
Shit. bezig met een leuke Franchise en had een hele mooie berenkuil gemaakt.
Onder de weg een mooie grot zodat de beren daar kunnen slapen.
Maar elke keer als een beer naar de grot gaat krijg ik de melding dat er een gevaarlijk dier is ontsnapt en rennen alle mensen voor hun leven de dierentuin uit.
Hoe tackel ik dit probleem? Heeft vast te maken met de hekjes om de kuil heen (die bovenlangs) maar ik zie ff geen oplossing zonder de grot te hoeven afbreken
Kan je die onzichtbare muur niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiekstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-03 22:15
Inderdaad een Null-omheining maken waar de schuilplaats ook in zit. Ik denk dat je zelfs rondom de hele berenkuil een Null-omheining kunt zetten, want ontsnappen uit die kuil kunnen ze niet. Hoef je alleen een hekwerk te zetten bij de verzorgers ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Tiekstra schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:05:
Inderdaad een Null-omheining maken waar de schuilplaats ook in zit. Ik denk dat je zelfs rondom de hele berenkuil een Null-omheining kunt zetten, want ontsnappen uit die kuil kunnen ze niet. Hoef je alleen een hekwerk te zetten bij de verzorgers ingang.
Yep, heb ik ook zo gedaan. En je moet zien dat je null-omheining ver genoeg staat. Ik had eens eilandje met schildpadden en ik had mijn null-omheining nog op het eiland zelf staan. Elke keer een schildpad naar het water ging, kreeg ik dat alarm. De omheining in het midden van het water gezet en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Zijn er mensen hier die last hebben van dat feeders niet worden bijgevuld? Ik heb nu dat mijn dieren gewoon dood gaan, omdat de keepers niks bijvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Desutoroiya schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:29:
Zijn er mensen hier die last hebben van dat feeders niet worden bijgevuld? Ik heb nu dat mijn dieren gewoon dood gaan, omdat de keepers niks bijvoeren...
Ik had het weekend last van hangend personeel bij een stuk personeelspad naar een stuk gewoon voetpad, waardoor het personeel niet verder kwam. Hierdoor ontstond hetzelfde probleem bij mij uiteindelijk bij 1 verblijf...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstant85
Hebben mensen ook problemen dat het spel heel erg lagt, en je park steeds groter wordt, en over de 2000 bezoekers heeft.
Is soms gewoon onspeelbaar. Ook al zet je de settings lager....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:12
rickstant85 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:40:
Hebben mensen ook problemen dat het spel heel erg lagt, en je park steeds groter wordt, en over de 2000 bezoekers heeft.
Ik heb ergens bij de gameplay opties gezien dat je kan instellen hoeveel bezoekers je max in je park toelaat.
Mss dat dit kan helpen?

Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstant85
Virox schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:54:
[...]

Ik heb ergens bij de gameplay opties gezien dat je kan instellen hoeveel bezoekers je max in je park toelaat.
Mss dat dit kan helpen?
Ja maar dat is ook weer een raar zicht, als het park er zo leeg uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
rickstant85 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:40:
Dat is technisch gezien geen lag, maar lage fps. Ik heb er met 1500 bezoekers geen last van nog. Je cpu en/of gpu krijgen er steeds minder fps uit, naarmate je park groter wordt. Enige wat je kan proberen is settings naar beneden stellen.
Het hoort bij dit soort spellen, je kunt oneindig bouwen, dus ook oneindig fps verlagen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Virox
Oef eindelijk is ie klaar, de Noord Amerika habitat voor Bizons en Pronghorns.
Later komt er nog een deel voor de Grizzly en de Timber Wolfs, maar eerst even werken aan een ander thema :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eQCdZiBFBnikeoGcd8yREqcn/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VNs7abMQA5vPfyqPF8CbaaiP/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dbEPGo2j7V5z9sXsCVy1ghca/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MbzxIl2BSsWsehcAujZE5ALA/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Prachtig zeg, kudos!

Nu ik het managen een beetje onder de knie heb, probeer ik ook wat aan het uiterlijk van mijn dierentuin te doen. Werken met het terrein gaat me wel goed af en een mooie habitat wil ook wel lukken, maar dat bouwen... Ik kan op de reddit en 'het internet' niet echt bruikbare tutorials vinden. Iemand tips? Toch maar YouTube?

Concrete vragen bijvoorbeeld:
1. Kan je een element ook kleiner maken, zoals je met barriers en paths ook de lengte kunt kiezen? Ik wilde bijvoorbeeld een stuk muur nemen en dan de helft daarvan nog een keer gebruiken. Maar de enige oplossing die ik kon bedenken was om ze dan maar door elkaar te plaatsen zodat het er optisch uitziet als anderhalve muur. Zeker de ronde muurdelen vind ik te groot.
2. Ik heb het idee dat je bouwen eigenlijk altijd in de grid-setting moet doen om enigszins goed de losse elementen op elkaar af te stemmen. Maar het wordt toch al gauw erg rechthoekig, waardoor het alsnog niet heel mooi er uitziet. Is daar een makkelijke oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virox
Ik heb het meeste geleerd door video's fast-forward te bekijken van spelers zoals DeLadysinger, ... zij maakt hele mooie constructies. Daarin zie je best hoe ze bepaalde dingen aanpakken. Probeer vooral de grote lijnen goed te krijgen. Afwerking komt later wel.

Daarnaast architectuur/design inspiratie foto's zoeken op google om eigen ideeën uit te werken.

1. Zover ik weet moet je het doen met het formaat voor handen voor constructies. Er zijn de klassieke bouw/muur/dak elementen die vasthangen aan een grid en de detail elementen deze kan je vrij roteren en verschuiven naar believen. De meeste ronde constructies worden gemaakt uit meerdere vrije detail elementen. (Vraagt wel wat oefening om onder de knie te krijgen)

2. Soms moet je met 2 afwijkende grids werken om het wat minder rechthoekig te laten overkomen. Je schuift de 2 bouwgrids dan in elkaar en je hebt gebouwen met een speciale hoek of aanbouw.
Je kan ook je gridsize instellen (standaard is 4 naar 2) vergelijkbaar als paden zodat je fijner kan werken. Er bestaan wel jammer genoeg geen muren die 2m lang zijn. Dus ook daar ga je creatief overbodige delen verbergen.

Leer ook de bouw sneltoetsen dit zal je leven makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Virox schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:26:
[...]

Ik heb het meeste geleerd door video's fast-forward te bekijken van spelers zoals DeLadysinger, ... zij maakt hele mooie constructies. Daarin zie je best hoe ze bepaalde dingen aanpakken. Probeer vooral de grote lijnen goed te krijgen. Afwerking komt later wel.

Daarnaast architectuur/design inspiratie foto's zoeken op google om eigen ideeën uit te werken.

...
Leuk om te zien dat er nog iemand is die naar LadySigner kijkt. Ze geeft ook tutorials hoe je dingen het beste kan maken. Zo leerde ik snel hoe ik een dome moest maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 20:47
Ik heb een noob vraag, tutorial niet gespeeld en kom overal wel uit maar hier kraken mijn hersens.
Ik heb een bolledig asian theme gemaakt. Ik kan nu lege huisjes plaatsen waar shops in komen (drink/eet tentjes etc.) Heb nu zo’n ding geplaatst maar hoe krijg ik hier nu zo’n shop ook daadwerkelijk in? Hopelijk snapt iemand me en kan die me helpen :-p

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-06 13:47
Korkss schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:13:
Ik heb een noob vraag, tutorial niet gespeeld en kom overal wel uit maar hier kraken mijn hersens.
Ik heb een bolledig asian theme gemaakt. Ik kan nu lege huisjes plaatsen waar shops in komen (drink/eet tentjes etc.) Heb nu zo’n ding geplaatst maar hoe krijg ik hier nu zo’n shop ook daadwerkelijk in? Hopelijk snapt iemand me en kan die me helpen :-p
Eerst die lege omhulsel bewerken (dubbelklikken op dat gebouw) dan die shop selecteren en boven het gebouw houden en daarna met shift naar beneden plaatsen en draaien met Z.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Mijn grote irritatie met de Franchise mode is de animal market. Ik heb maar een kleine hoeveelheid conservation credits (~400) dus ik kan niet veel kopen en de response tijd met filters en volgende pagina's is vrij traag. Als ik sorteer op credits kom ik bijna alleen struisvogels tegen en die wil ik later in een soort safari hebben. De response tijd op filters met diersoort is dusdanig traag dat dit ook heel erg lang duurt voordat ik een diersoort vind met een goedkoop mannetje en vrouwtje. De irritatie is dusdanig groot dat ik wel de andere game modes moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Mijn advies als je nog niet zoveel punten hebt: Maak een dierentuin speciaal voor het "farmen" van die wildlife credits, zodat je dit langzamerhand kan opbouwen. Hier zou je dieren in kunnen zetten die wat sneller fokken en je redelijk jong kunt verkopen (voorbeelden: struisvogels, alle soorten hert achtigen, wilde honden, wrattenzwijnen)

Deze punten kun je dan vervolgens weer investeren in je "hoofdpark"

[ Voor 28% gewijzigd door Riqy op 27-11-2019 08:32 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virox
Je kan ook je dieren verhuizen van park naar park. Zeker als je denkt niet meer terug te gaan naar een ouder park. Ook niet vergeten dagelijks eens op de franchise modus te klikken in de menu's. Krijg je 100 punten voor.

Bij mij gaat zoveel tijd in het bouwen dat ik niet zo frequent dieren moet aankopen en eerder moet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Weet iemand hoe je meldingen kan uitzetten of deleten?
Ik heb constant de melding dat mijn geld opraakt (als je onder de 4000 zit dacht ik. Wat mij in het begin van een nieuwe sessie vaak gebeurt)
Dit gaat pas weg als je weer genoeg geld hebt maar ik wil het gewoon weg hebben als ik het heb gelezen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anakin_
Arator schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:53:
[...]

Die berenput ziet er echt heel leuk uit.
Virox schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:32:
Oef eindelijk is ie klaar, de Noord Amerika habitat voor Bizons en Pronghorns.
Later komt er nog een deel voor de Grizzly en de Timber Wolfs, maar eerst even werken aan een ander thema :)
Die rivier met waterval is echt nice.

Ik ben zelf ook weer verder gegaan, Heb eerst franchise mode geprobeerd, maar dat is toch niet helemaal mijn ding omdat je gewoon veel minder vrij bent in creativiteit. Ik ga meer voor echt mooie parken bouwen dan het managen van de dieren, dat heb ik in Jurrasic World Evolution al genoeg gedaan.

Helaas even lagere kwaliteit screenshots (met telefoon genomen)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BTL9l2Ul.jpg
Begin van mijn Leeuwen Habitat, Moet een heel stadium/Colloseum omheen en het oogappeltje van het park worden. Zit inmiddels ook een monorail station op aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5O5fMtjl.jpg
Het hele park tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Anakin_ schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:54:
...
Helaas even lagere kwaliteit screenshots (met telefoon genomen)
:F windows-toets + prnt-scrn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
of F12 in steam toch?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Die werkt bij mij niet met planet zoo.. andere games wel
Maar ik gebruik zelf dus gewoon print screen knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
Snap ik maar zit nu niet achter de PC waar het op staat haha had deze van de week genomen lol

en heel erg OT, niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Anakin_ op 27-11-2019 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murc1elag0
Planet Zoo - 1.0.3 Update Notes
This update contains over 400 fixes and updates.
https://forums.frontier.c...-zoo-update-1-0-3.531123/

Flinke lijst, doorlezen waard.

Rode vari's en Maki's
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pyPLpYZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IGTybtb.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Murc1elag0 op 27-11-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06 19:42
Vandaag begonnen met spelen, kon na installatie meteen de 1.0.3 update downloaden en spelen.

Heb Planet Coaster gespeeld en dus redelijk bekend met alle controls.
Wel vervelend dat sommige items niet in alle richtingen gedraaid kunnen worden en op een schuin stukje grond dus een beetje blijven zweven.

Verder ziet het er mooi uit en draait het prima.

Nu bezig met de 2e tutorial dus een eigen franchise park fixen laat ik nog even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Iemand er al achter wat die refunds zijn? En hoe je die omlaag kan krijgen? Want 50k per jaar kwijt aan refunds is bizar!

En heb nu een hele leuke bug de aardvarkens ontsnappen uit het hok waar ze al 80 jaar in zitten. ER is dan ook niets kapot. Die bug kost mij dan ook even 3500 gasten. Die bug kostte even 259k op de eindbalans.

[ Voor 14% gewijzigd door rwbk op 27-11-2019 21:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virox
Mijn Flamingo habitat is ook grotendeels af.
Nu beginnen om de ruimte tussen de ingang en deze habitat op te vullen, met een terras en enkele exhibits en ruimte voorzien voor wellicht een monorailstation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VklObMhfQ1C2kSGddwYh5NWW/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6TG7F2cZqk5uiEIvaOQwwTrd/full.jpg

• Cowamundo
rwbk schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:10:
Iemand er al achter wat die refunds zijn? En hoe je die omlaag kan krijgen? Want 50k per jaar kwijt aan refunds is bizar!

En heb nu een hele leuke bug de aardvarkens ontsnappen uit het hok waar ze al 80 jaar in zitten. ER is dan ook niets kapot. Die bug kost mij dan ook even 3500 gasten. Die bug kostte even 259k op de eindbalans.
Guest happiness verbeteren :)

Even flink verdiepen in de guest tab van je Zoo.
Onder de heatmap tool zit ook een negative rating knop. Daar kun je zien waar gasten minder blij van worden.
Vooral door staff facilities, deze geven in een ring om zich heen een negatief effect dus deze moet je zover als mogelijk van de wandel paden vandaan houden.

• rwbk
Cowamundo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:31:
[...]

Guest happiness verbeteren :)

Even flink verdiepen in de guest tab van je Zoo.
Onder de heatmap tool zit ook een negative rating knop. Daar kun je zien waar gasten minder blij van worden.
Vooral door staff facilities, deze geven in een ring om zich heen een negatief effect dus deze moet je zover als mogelijk van de wandel paden vandaan houden.
Dat snap ik maar het was een 5 sterren zoo. Dus heel veel meer verbeteren kom ik niet. Heb hem gesloten want mede door die bug was het niet te doen. Ga van de week een nieuwe franchise starten.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 05:57
rwbk schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:00:
[...]

Dat snap ik maar het was een 5 sterren zoo. Dus heel veel meer verbeteren kom ik niet. Heb hem gesloten want mede door die bug was het niet te doen. Ga van de week een nieuwe franchise starten.
Ik liep hier op een gegeven moment ook tegenaan. Dit heb ik opgelost door de prijs van de kaartje te verlagen, en pas weer op te hogen op het moment dat ik de melding kreeg dat ze te goedkoop zijn.

• Murc1elag0
Toch maar weer franchise begonnen, eerst maar eens een fok dierentuin beginnen om aan die punten te komen. Iemand nog een tipje welke dieren je het beste/snelste kan fokken voor die punten? Blijkbaar werken vivariums niet zoals in single player helaas haha

[ Voor 18% gewijzigd door Murc1elag0 op 28-11-2019 18:45 ]

• Playa del C.
Murc1elag0 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:45:
Toch maar weer franchise begonnen, eerst maar eens een fok dierentuin beginnen om aan die punten te komen. Iemand nog een tipje welke dieren je het beste/snelste kan fokken voor die punten? Blijkbaar werken vivariums niet zoals in single player helaas haha
Ik weet niet of het het beste is, maar met de blauwe pauw ging het mij te snel. Had er in no time 80 lopen. Ze krijgen vaak en veel jongen en zijn makkelijk te verzorgen.

• Virox
Playa del C. schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:22:
[...]

Ik weet niet of het het beste is, maar met de blauwe pauw ging het mij te snel. Had er in no time 80 lopen. Ze krijgen vaak en veel jongen en zijn makkelijk te verzorgen.
Of flamingo's, gaan ook snel.

• Desutoroiya
Of maki, begin duur maar kan je daarna flink doorverkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik heb daar een keer Gaffelboks voor gebruikt, een keer wrattenzwijnen, struisvogels

Zodra je wat duurdere beesten krijgt, verkopen de jongen daarvan ook leuk en schieten je punten best leuk op

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje. In planet coaster is het zo dat je op begeven moment gigantische framedrops krijgt ivm teveel scenery en/of park bezoekers. Bijv 5K bezoekrs, groot park. En dan in eens gaat de framerate naar 10-12fps ongeacht wat voor graphics settings je gebruikt. Ik vind het erg jammer dat deze game zo slecht geoptimaliseerd is. Mijn vraag is, is dit bij Planet Zoo ook het geval? Of is de optimalisatie duidelijk verbeterd?

Kan ik bij deze game een groot park bouwen zonder direct 10FPS te krijgen. Ik heb een 2600K @4.4 ghz, 16gb ram en een 1070GTX. Resolutie is 1440P ultrawide. Ik verwacht eigenlijk dat het net zo slecht is als planet coaster maar misschien zijn er spelers hier die beide games hebben en iets zinnigs kunnen zeggen over het verschil in prestaties bij grote parken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
j0ppie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:44:
Ik heb een vraagje. In planet coaster is het zo dat je op begeven moment gigantische framedrops krijgt ivm teveel scenery en/of park bezoekers. Bijv 5K bezoekrs, groot park. En dan in eens gaat de framerate naar 10-12fps ongeacht wat voor graphics settings je gebruikt. Ik vind het erg jammer dat deze game zo slecht geoptimaliseerd is. Mijn vraag is, is dit bij Planet Zoo ook het geval? Of is de optimalisatie duidelijk verbeterd?

Kan ik bij deze game een groot park bouwen zonder direct 10FPS te krijgen. Ik heb een 2600K @4.4 ghz, 16gb ram en een 1070GTX. Resolutie is 1440P ultrawide. Ik verwacht eigenlijk dat het net zo slecht is als planet coaster maar misschien zijn er spelers hier die beide games hebben en iets zinnigs kunnen zeggen over het verschil in prestaties bij grote parken?
Heb zelf een GTX 1080 en i5 4690k en ik kan je zeggen dat het inderdaad net zo erg is.

Heb nu een park met een stuk of 6 habitats en iets meer dan 1000 bezoekers.

Bij mij begint het af en toe al flink te schokken, zeker vanaf een bepaalde kijk hoogte.

Ik heb al een tijd een pc upgrade in de planning staan dus hopelijk gaat dat iets oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Cowamundo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:24:
[...]

Heb zelf een GTX 1080 en i5 4690k en ik kan je zeggen dat het inderdaad net zo erg is.

Heb nu een park met een stuk of 6 habitats en iets meer dan 1000 bezoekers.

Bij mij begint het af en toe al flink te schokken, zeker vanaf een bepaalde kijk hoogte.

Ik heb al een tijd een pc upgrade in de planning staan dus hopelijk gaat dat iets oplossen.
Als het de zelfde situatie is als planet coaster dan kan ik je vertellen dat je een hele dikke CPU upgrade moet doen. Maar zelfs dat helpt alleen maar tot op bepaalde hoogte. En jou park is redelijk klein. Ik had parken van 5000 in planet coaster. Jammer dat ze de boel niet geoptimaliseerd hebben. Dit probleem komt niet vaak naar voren in reviews omdat de meeste reviewers alleen maar campange doen of een kleine pot spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
j0ppie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:26:
[...]

Als het de zelfde situatie is als planet coaster dan kan ik je vertellen dat je een hele dikke CPU upgrade moet doen. Maar zelfs dat helpt alleen maar tot op bepaalde hoogte. En jou park is redelijk klein. Ik had parken van 5000 in planet coaster. Jammer dat ze de boel niet geoptimaliseerd hebben. Dit probleem komt niet vaak naar voren in reviews omdat de meeste reviewers alleen maar campange doen of een kleine pot spelen.
Daar loop ik met planet coaster ook tegenaan inderdaad.

Mijn huidige zoo is redelijk compact, mogelijk (en hopelijk) gaat het ook wat beter als ik de boel wat meer ga verspreiden en er dus minder bezoekers op een kluitje komen.

Tot nu toe zo’n 550k verdiend met deze eerste franchise zoo. De eerste dieren gaan nu dood en wil ik gaan vervangen voor nieuwe soorten om zo nieuwe research opties te krijgen.

Ook wil ik mijn habitats allemaal vernieuwen met andere soorten om ook deze te kunnen bestuderen.

Zodra dat allemaal klaar is wil ik mijn park gaan sluiten, alles slopen en dan echt iets creatiefs neerzetten.
Deze zoo heb ik vooral alles lekker simpel gehouden en wat zaken uit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Ik heb een 9600k met rtx 2080 en soms heb ik na een tijdje dat hij heel erg begint in te knakken als ik een pad aanleg. Wanneer ik 4000+ bezoekers heb is het geen enkel probleem wanneer ik door mijn park beweeg. Op dit moment zit ik op 12 habitats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Weet iemand de formule voor habitat land/water oppervlakte?
Als je een habitat maakt die aan de zoopedia voorwaarden voldoet en plaatst meerdere dieren kan het toch ineens zijn dat er niet genoeg land/water is en dat je alles weer moet aanpassen.
Zeker met dieren die meerdere nageslachten hebben is dit lastig onder controle te houden.

P.s. net pas ontdekt dat de enrichment items na een tijdje hun effectiviteit verliezen en je hier dus een soort van roulatie op moet toepassen... weet iemand na hoe lang uit het habitat houden een enrichment item weer zijn volledig effect bereikt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tiekstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-03 22:15
Ik ben ook lekker bezig, vooral even in Sandbox, want dan kan ik me lekker focussen op het bouwen. Ik ben eerst begonnen met de nijlpaarden, maar die hadden meer ruimte nodig dan ik dacht, maar uiteindelijk wel een mooi verblijf geworden, waarbij de bezoekers over de brug ook een kijkje kunnen nemen in de schuilplaats van de nijlpaarden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JPk7boOh.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DH9Fs1Eh.png

Vervolgens aan de slag met een Afrikaans thema met olifanten en giraffen,waarbij bij beide verblijven toegankelijk zijn voor bezoekers. Bij de giraffen kunnen de bezoekers ook bovenlangs de giraffen bekijken. Beetje geïnspireerd op het verblijf in Blijfdorp.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nE2VBNUh.png

In het verblijf van de olifanten zitten ook twee winkeltjes en wat zitplaatsen voor bezoekers.

Nu aan de slag met het Indiaans thema, kijken of we daar wat leuks van kunnen maken!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v6DpfSrh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik vond planet coaster erg vet. Ben alleen gestopt ivm performance problemen. Planet zoo lijkt me super vet. Maar ik wacht eerst tot ik een neiuwe processor heb. Want met mijn 2600K gaat deze game niet lekker draaien :(. Jammer dat de optimalisatie van deze game weer zo slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
@j0ppie Het spel is prima geoptimaliseerd, alleen is het ook onbeperkt qua bouwen en groeien. Vrij logisch dat het na een bepaald punt wat te zwaar gaat worden. Het draait soepeler en ziet er beter uit dan Planet Coaster als je het daar mee wil vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virox
Inderdaad is ook mijn mening. Dit soort games kunnen 2 richtingen uit. Ofwel wordt alles beperkt zodat ten allentijde een optimale spelervaring kan worden geleverd ofwel zo goed als geen beperkingen maar dan heb je ook de hardware ervoor nodig als je dat punt bereikt. Ik ben zo goed als zeker er nog vanalles verbeterd kan worden aan de performantie, maar dat geld voor alle software.
Persoonlijk heb in er nog geen last van gehad. Maar dat kan uiteraard nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de animal trading?

Bij mij zit er soms erg vertraging is tot ik ergens op kan klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Cowamundo schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:02:

Ja daarom nu maar met challenge modus begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Cowamundo schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:02:

Ja is nog steeds drama hier, om die reden maar eens met de sandbox mode bezig gegaan

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
j0ppie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:44:

2600k? Is de maximale klok daar niet 3.8 op? En die cpu is al 8 jaar oud. Misschien die vervangen een keertje? Want zo erg was planet coaster ook niet. Zelf heb ik namelijk een 970 en een 6400 i5 en zulke frames heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
rwbk schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:13:
[...]

2600k? Is de maximale klok daar niet 3.8 op? En die cpu is al 8 jaar oud. Misschien die vervangen een keertje? Want zo erg was planet coaster ook niet. Zelf heb ik namelijk een 970 en een 6400 i5 en zulke frames heb ik nog nooit gezien.
Try 5000 bezoekers icm giga veel scenery ;) Hij loopt op 4.4 OC. Vroeg liep die op 4.8 :P CPU is probleem niet. Ligt aan de game. Misschien heb ik andere (de verkeerde) verwachtingen van de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
Wat ik merk is dat als ik langer speel het spel steeds meer last krijgt van de besproken schokken en framedrops. Even de game afsluiten en weer opnieuw starten laat het spel ineens weer een stuk soepelder lopen.. mogelijk een memory leak?

Hopelijk zijn vandaag na de Franchise maintenance (die vandaag om 10:00 gestart zou zijn) de market place problemen opgelost.

Gister weer een mooi face-palm momentje... gasten veel aan het zeuren over honger en dorst, extra shops geplaatst zonder succes. Kom ik er na wat beter de gasten bestuderen achter dat ze allemaal geen geld meer hadden... |:( Snel maar even her en der ATM's geplaatst en de problemen waren snel verdwenen en mijn inkomsten gingen ook weer een heel stuk omhoog! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Ik heb geen problemen met de market place gehad. Gisteren gewoon mijn Maki's kunnen verkopen. 10K per stuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virox
Worden exhibit dieren maar beperkt gekweekt/verhandeld?
Afgelopen weekend wat spinachtigen trachten aan te kopen, maar de lijsten waren beperkte in aantal dieren en allemaal voor geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Virox schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:40:
Worden exhibit dieren maar beperkt gekweekt/verhandeld?
Afgelopen weekend wat spinachtigen trachten aan te kopen, maar de lijsten waren beperkte in aantal dieren en allemaal voor geld.
Exhibit dieren kun je niet via de marketplace verkopen voor zover ik weet..
Waardoor het aanbod dus laag blijft.
Desutoroiya schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:24:
Ik heb geen problemen met de market place gehad. Gisteren gewoon mijn Maki's kunnen verkopen. 10K per stuk :D
Je bedoeld Lemuren?
Die krijg ik al niet verkocht voor onder de 1000.... en die klote beesten zijn bugged (worden steeds boxed). :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
Cowamundo schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:14:
Wat ik merk is dat als ik langer speel het spel steeds meer last krijgt van de besproken schokken en framedrops. Even de game afsluiten en weer opnieuw starten laat het spel ineens weer een stuk soepelder lopen.. mogelijk een memory leak?

Hopelijk zijn vandaag na de Franchise maintenance (die vandaag om 10:00 gestart zou zijn) de market place problemen opgelost.

Gister weer een mooi face-palm momentje... gasten veel aan het zeuren over honger en dorst, extra shops geplaatst zonder succes. Kom ik er na wat beter de gasten bestuderen achter dat ze allemaal geen geld meer hadden... |:( Snel maar even her en der ATM's geplaatst en de problemen waren snel verdwenen en mijn inkomsten gingen ook weer een heel stuk omhoog! ;)
Voor die atms kun je ook gewoon geld vragen :P . Had ze voor 1 euro per transactie neergezet. Kan waarschijnlijk nog wel hoger. Maar dat heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Cowamundo schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:33:
[...]

Je bedoeld Lemuren?
Die krijg ik al niet verkocht voor onder de 1000.... en die klote beesten zijn bugged (worden steeds boxed). :X
Klopt, dan ook de ring staart. Die andere verkoop je niet zo snel. Gisteren stond er ook niks op voor de ringstaart dus kon vragen wat ik wou. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virox
Patch 1.0.4 is uit, beperkte fixlijst. Maar wel zaken waar ik soms last van had:
Update Notes:
Revert increased refund costs
Fixed sorting issue in the animal management list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Market place werkt bij mij nogsteeds slecht.
Kan dingen niet aanklikken of pas na 10x klikken dat er iets gebeurd.
Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odicus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-01-2024
Cowamundo schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:48:
Market place werkt bij mij nogsteeds slecht.
Kan dingen niet aanklikken of pas na 10x klikken dat er iets gebeurd.
Erg jammer
Ik liep ook tegen veel problemen aan in de market place. Gisteravond ging het echter wel als een zonnetje. Geen idee of dat door die laatste update komt.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste