Arator schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 02:45:
Iemand een idee hoeveel keepers/mechanics je eigenlijk moet aanhouden? Ik had er eentje per 2 hokken en na een tijdje liep dat serieus mis. Die monteurs krijgen gewoon het onderhoud van de hekken niet gedaan, en de verzorgers kunnen niet bijhouden met kuisen en voeren.
Ik heb een 4 sterren Zoo met drie grote hokken en zes vivaria. Ik heb ze in één werkgebied met vrij efficiënte personeelpaden. Het gaat om iets van 40-50 dieren in totaal.
Ik gebruik vier verzorgers die maximaal gestudeerd hebben (5*) en het lukt ze net om alle taken uit te voeren.
Ook ander personeel heb je wel vrij veel nodig. Op zich kun je het zien aan de werkdruk in het personeelsoverzicht. Maar ook als het groen en goed is, krijgen sommige dieren net te laat eten.
Belangrijk aspect van de gameplay is dat de hokjes voor verzorgers en personeel op een handige plek staan, zonder de gasten negatief te beïnvloeden (één van de lensfilters laat dat zien). Daarbij dus handige personeelspaden helpt ook.
Het werk wat ze doen, gaat vrij snel. Het is vooral het lopen en het opladen in de personeelsruimte en het halen van voedsel uit de verzorgingsruimte.
Enige waar ik last van heb, zijn de schoonmakers die niet heel efficiënt de paden schoonmaken. Overal prullenbakken staat ook weer zo lelijk.