Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:45
Afbeeldingslocatie: https://d1wv0x2frmpnh.cloudfront.net/store/badge/planet-zoo/PZ_Badge_640x270.jpg

Planet Zoo

Frontier Developments, de studio achter onder meer RollerCoaster Tycoon 3, Planet Coaster en Jurassic World Evolution, brengt in 2019 een nieuwe Tycoon-game uit: Planet Zoo.

Bouw in Planet Zoo een wereld voor wilde dieren. De ontwikkelaars van Planet Coaster en Zoo Tycoon brengen de ultieme dierentuinsimulatie uit. Maak gedetailleerde leefgebieden, beheer je dierentuin en ontmoet authentieke dieren die jouw wereld beleven, voelen en verkennen.

Inhoudsopgave

Trailers
The making of Planet Zoo
Planet Zoo kopen
Screenshots
Informatie
Bèta access
Systeemeisen
Soundtrack

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/703080/header.jpg?t=1567767539
Planet Zoo

Koop hier de standaard versie van Planet Zoo. Creëer de dierentuin van je dromen, manage je park zodat je dieren tevreden en gezond houdt en deel je mooiste creaties met de hele wereld via de Steam Workshop!
Prijs: €44,99 Steam

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/703080/header.jpg?t=1567767539
Planet Zoo Deluxe Edition

Koop hier de standaard versie van Planet Zoo. Creëer de dierentuin van je dromen, manage je park zodat je dieren tevreden en gezond houdt en deel je mooiste creaties met de hele wereld via de Steam Workshop! Met de Deluxe Edition krijg je toegang tot de bèta en krijg je de Pygmy Hippopotamus, Thomson’s Gazelle, en de Komodo Dragon!
Prijs: €54,99 Steam

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/703080/extras/Steam_text_609x402(Deluxe)+POS(BETA)_copy_2.png?t=1567767539

Website: Planet Zoo
Uitgever: Frontier Developments
Release date: 5 november 2019
Social media: Twitter | Facebook | Instagram | Steam community | Reddit

Nieuwsberichten:
nieuws: Planet Zoo Preview - Frontier maakt moderne versie van Zoo Tycoon
nieuws: De laatste games van de E3 2019
Planet Zoo beta dates announcement

Via de Deluxe Edition krijg je toegang tot de bèta van Planet Coaster. De bèta loopt van 24 september t/m 9 oktober.

De minimale systeemeisen voor Planet Zoo:
  • Windows 7 (SP1+)/8.1/10 64bit
  • Intel i5-2500 / AMD FX-6350
  • 8GB Ram
  • NVIDIA GeForce GTX 770 (2GB) / AMD Radeon R9 270X (2GB)
De minimale systeemeisen kunnen tijdens de ontwikkeling van Planet Zoo veranderen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hou deze sinds de aankondiging al in de gaten en het beloofd een waar feestje te worden. Hopelijk combineert het de beste elementen uit Jurassic world met planet coaster met veel variatie en hopelijk weinig koop dlc.

De dieren zien er iig al fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Deze ook aan het volgen. Gameplay beelden zien er tot nu toe top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
kwdtje schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:27:
Hou deze sinds de aankondiging al in de gaten en het beloofd een waar feestje te worden. Hopelijk combineert het de beste elementen uit Jurassic world met planet coaster met veel variatie en hopelijk weinig koop dlc.

De dieren zien er iig al fantastisch uit.
Ik denk dat je net als Planet Coaster wel weer wat DLC mag verwachten.

Ik kijk zelf uit naar de Franchise Mode, waar je meerdere dierentuinen over de wereld kan bezitten en dieren van andere spelers kan kopen en natuurlijk ook je dieren kan verkopen.
One of the key differences with Franchise Mode is that it’s an always online experience and this opens up the possibility of trading animals with other player’s franchises. We built trading into Planet Zoo to simulate the activity that real-world zoos undertake in maintaining stud books and moving animals between zoos to maintain genetic diversity. In Planet Zoo, trading allows you to list your animals in a Trade Centre. Other players can then purchase and adopt your animals to add to their own collection and help maintain their genetic diversity. Naturally, you can also choose to adopt animals from other player’s franchises to further your zoo too.
https://forums.frontier.c...al-franchise-mode.521074/

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:52
Kijk er zelf ook naar uit, heb ook gameplay gezien van gamescom. Ziet er goed uit en door het bouwsysteem van Plantercoaster kan je bouwen wat je zelf wilt, zoalng de verblijven gesloten zijn. Ook het nieuwe toegevoegde seizoen effect is een goede bijdrage, de management van je dieren komt veel meer naar boven.

Ik verwacht wel dat er DLC's komen, maar als die net zo goed zijn als de vroegere uitbreidingspakketten van Zoo tycoon 1 en 2, dan hoor je mij niet klagen. Heb dat spel kapot gespeeld en heb dan ook veel zin in Planet Zoo.

Wel komende weken alvast voorbereiden op het bouw systeem met behulp van Planet Coaster

game pc

• RobinNL
Er was vanmiddag nog een AMA op Reddit. Deze kan je hier terug vinden: https://old.reddit.com/r/...lanet_zoo_developers_ama/

Daarnaast is er ook meer informatie over de bèta die komende dinsdag van start gaat. Om de beta te kunnen spelen dien je Planet Zoo Deluxe Edition te pre-orderen. Deze is €54,99 via Steam. Als je via frontierstore.net betaalt in Ponden, is deze ongeveer €48-49! Hier vind je meer informatie over de beta: https://forums.frontier.c...-beta-information.521932/

What's available to play?
The Planet Zoo Beta will feature the following:
  • Scenario 1 of Career Mode (no additional Scenarios as we do not want to spoil the story ahead of launch!).
    This features the first part of the tutorial within the Temperate biome, several objectives, and has free play after the objectives are completed.
  • Franchise Mode
    This features a full economy within the Savannah biome and will not contain any narrative or objectives, so you will start with an empty map and develop your zoo from there.
  • The Animal Market will be available (online play only). Please note you can only have one Franchise per player, but your Franchise can feature multiple zoos.
  • A host of previously announced animals, as well as some new species to discover!
  • Various Staff types and Buildings;
  • Various Themes and Rides;
  • Research Options and the in-game Zoopedia;
  • Habitat Blueprints;
    We've made an upgrade to the blueprints you may know from Planet Coaster! When you select your blueprint, it will now also include any terrain you've put around it!
  • And a massive host of enrichment, habitat, building, scenery, and foliage pieces!
En Frontier heeft een beta trailer uitgebracht:

[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 18-09-2019 17:57 ]

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:45
Kijk hier zeker naar uit! Dit spel hoeft niet uitdagend te zijn maar vooral chill. Lekker een dierentuin bouwen die er grafisch super goed uitziet! Planet coaster zocht ik juist wel uitdaging in management gedeelte omdat ik al veel van dat soort spellen gespeeld heb en was voor mij een teleurstelling.

Ben alleen bang dat er tig dlc's komen net als bij planet met extra dieren enzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Vind het ook wel leuk. Toen nog in 2001 net na de aanslagen en kerst enzo. Zoo Tycoon spelen en UB40 luisteren. Haha.

@TweakerVincent Parkitect is de echte spirituele opvolger van RollerCoaster Tycoon.

• Emryte
Of als kind in Zoo tycoon 2 proberen Nederlandse dierentuinen na te bouwen. Mooie tijden met dat spel gehad.

Hoop echt dat als er dlc's komen deze ook goed zijn, dus echt thema's met dieren er bij of anders grote dieren dlc's die het waard zijn

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportstand
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-04 12:10
James Turner (aka Flabaliki) heeft 4 play throughs op Gamescom gedaan; leuk om te zien en beetje beeld te krijgen!

YouTube: What it's like to play Planet Zoo with no tutorial! First Look Strea... (dit is deel 1 vd 4)

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Iemand de beta al gedaan ?

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:38
Gisteren met m'n dochter samen even voor gezeten. Ik ben nog een beetje zoekende in de mogelijkheden die je in de beta geboden worden. Verder ook onderdelen/materialen etc. om verblijven geschikt te maken moeten eerst weer onderzocht worden. Daardoor vind ik vooral het vanaf scratch (Franchise mode) opzetten van een park aanzienlijk moeilijker dan in Planet Coaster. Probleem hier is dat de prijs/aanbod verhouding erg lastig te bepalen is ten opzichte van het neerzetten van een draaimolen/reuzenrad en nog een paar random attracties.

De market om nieuwe dieren te scoren loopt ook nog niet van harte moet ik zeggen, onoverzichtelijk maakt niet altijd verbinding of lopen wat vast, had ineens 2x dezelfde beer gekocht (letterlijk dezelfde grizzlybeer Tristan). Maar goed is een beta dus er zal nog het e.e.a. bijgeschaafd gaan worden verwacht ik.

Het scenario is leuk, maar lacking in the tutorial department als je als kind denkt ik ga even spelen kom je wel van een koude kermis thuis. Hebben nu een paar uur weg nadat je daar vrij kan spelen en ik moet zeggen het is goed uitgewerkt en uitgedacht alleen nog wat chaotisch en onoverzichtelijk. We hebben ondertussen wel al een vrij succesvol sneeuwpanter fok programma :9

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Draai jij hem op 60fps stabiel in het scenario park ? Lees veel klachten over lage fps van verschillende high end kaarten

psn: taker-mart

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
taker1987 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:37:
Draai jij hem op 60fps stabiel in het scenario park ? Lees veel klachten over lage fps van verschillende high end kaarten
Ik heb me nog niet bezig gehouden met het grafische deel (dat krijg je wanneer de kids mee spelen die willen geen geduld hebben) Zal dadelijk/vanavond eens een poging wagen te kijken hoe hij draait. Had gisteren wel direct een crash na het wijzigen van de resolutie en daarna stotterde het allemaal wel een beetje ik vermoed dus van niet. Maar ik weet niet of de game automatisch configureert, viel me op dat heel veel dingen als laag stonden ingesteld in de grafische opties.

Update:
Ik heb zojuist even getest het scenario park loop je vrij vlot door, ik heb dippen gezien in de in-game filmpjes tot zo'n 41 fps en tijdens het normaal spelen varieert het sterk in mijn geval tussen 55-65 fps, maar ook met dippen onder de 55 en pieken boven de 65. Heb het volledige grafische gebeuren op de maximale instelling gegooid.

Nu is er volgens mij gisteren wel een patch gedaan, dus dat zou kunnen betekenen dat het wat stabieler draait.

[ Voor 24% gewijzigd door TIGER1125 op 26-09-2019 19:10 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 19:56
Dag 1 was inderdaad niet best. Ik moest elke keer bij het opstarten mijn graphics settings verlagen en dan weer verhogen. Alles was blurry, maar op deze manier had ik een work around.

Franchise modes is leuk, maar lastig om nu al alle dieren te krijgen. Prijzen zijn best hoog. Qua management ben je wel meer bezig vergeleken met Planet Coaster.

Mooiste tot nu toe wat ik mee heb gemaakt. Binnen 2 dagen ingame had ik van 2 struisvogels ineens 12. Dus die beesten hebben er best zin in.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-03 16:58
Mijn eerste ervaring is zeer positief. Ik hou er met alles rekening dat het nu slechts een beta betreft, dus neem alle bugs voor lief.
Dit speelt geheel anders dan Planet Coaster. Dat is redelijk rechttoe-rechtaan vergeleken hiermee. Als voorbeeld: gisteravond 2 uur in Franchise-mode bezig geweest met een Tapir-verblijf en loving every minute of it! Ga nu aan wrattenzwijnen en struisvogels beginnen, zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 09:42
Afgelopen dagen diverse keren gespeeld. Heb erg veel plezier met het maken van een dierentuin, echter merk ik dat enkele bugs me parten spelen. Zo had ik een leuke simpele dierentuin gebouwd met o.a. struisvogels en beren. 1 van de struisvogels overleed doordat ze niet gevoerd werden. Daarna werd de dode struisvogel niet opgeruimd door het personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Het is een mooi spel, heb er zelf ook al vele uren in de Beta zitten. De creatieve mogelijkheden zijn enorm. Alleen de bugs zijn soms irritant, vaak dezelfde. Heb persoonlijk bijna geen crashes gehad. Dat is erg fijn, want ik ben waarschijnlijk een van de weinigen.

Hopelijk optimaliseren ze het spel nog wel, je merkt heel sn dat je fps drops krijgt.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hover23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 08:18
Ik ben erg fan van dit spel. Inmiddels al 10+ uur gestopt in de beta. Dit spel heeft echt veel potentie. De franchise mode is echt geweldig. Zoals Emryte al zegt kun je al je creativiteit kwijt in dit spel.
De beta bevat inderdaad nog redelijk wat bugs maar ik verwacht dat ze de meeste hiervan voor de release oplossen. Op de diverse fora hebben ze meerdere bugs ook erkent dus vandaar deze verwachting.
Zelf 2/3 crashes gehad. De laaste paar uur gelukkig niet meer.

Ik ben erg benieuwd wat de uiteindelijke release gaat brengen maar ik ben al fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Hier inmiddels 30 uur in de beta gestoken. Speelt echt heerlijk weg! Ik heb tijdens het spelen wel een aantal verbeterpuntjes gevonden voor de game...

- De tijd gaat veel sneller als bij Planet Coaster.
- Hierdoor worden dieren ook sneller oud, waardoor je die band niet maakt met de dieren.
- Voor mijn gevoel zijn de dieren erg opgewonden, want die kleintjes blijven aan de lopende band erbij komen. Een geboorte voelt niet echt meer zo speciaal.
- Je bent op dit moment teveel bezig met de taken van de verzorger.

Het is belangrijk om bugs hier te melden: https://issues.frontierstore.net/. Als iedereen bugs en feedback meldt, kunnen we met launch een nog betere game verwachten met minder bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
RobinNL schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:41:
- Hierdoor worden dieren ook sneller oud, waardoor je die band niet maakt met de dieren.
Dit is wel een punt waar ze naar moeten kijken vind ik, tijdens het bouwen zet je hem op pauze waardoor je er amper last van heb, maar daar om heen gaat het wel erg snel.
- Voor mijn gevoel zijn de dieren erg opgewonden, want die kleintjes blijven aan de lopende band erbij komen. Een geboorte voelt niet echt meer zo speciaal.
Ze hebben al de geboorte ratio verlaagt na die update voor de Beta. Merk dit vooral bij de wolven dat het minder plaats vindt als daarvoor.
- Je bent op dit moment teveel bezig met de taken van de verzorger.
Gebruik workzones, zorgt al voor een hoop minder gedoe alleen ze werken nog niet optimaal.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hover23
RobinNL schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:41:
Hier ben ik het zeker met je eens. Aanvullend hierop moet ik zeggen dat je na niet al te lange tijd toch al veel geld binnen krijgt. Na 20 jaar had ik toch al € 300.000,-. Dit haalt voor mij toch wel een beetje de uitdaging eruit om je dierentuin ook winstgevend te maken.
Dit is ook zeker een punt. Mag wel iets meer op de realiteit gebasseerd worden. Je hoort toch in het nieuws dat het voor verschillende dieren erg bijzonder is als je jongen krijgen in gevangenschap.

[ Voor 55% gewijzigd door hover23 op 04-10-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
hover23 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:15:
[...]

Hier ben ik het zeker met je eens. Aanvullend hierop moet ik zeggen dat je na niet al te lange tijd toch al veel geld binnen krijgt. Na 20 jaar had ik toch al € 300.000,-. Dit haalt voor mij toch wel een beetje de uitdaging eruit om je dierentuin ook winstgevend te maken.
Ik heb een dierentuin gehad waar ik zo'n 60.000 in de min stond. Op dit moment heb ik een dierentuin die ruim op 2 miljoen dollar staat. Ik zag dat een enkele donatiebox minimaal 700.000 had opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hover23
RobinNL schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:17:
[...]

Ik heb een dierentuin gehad waar ik zo'n 60.000 in de min stond. Op dit moment heb ik een dierentuin die ruim op 2 miljoen dollar staat. Ik zag dat een enkele donatiebox minimaal 700.000 had opgehaald.
Heb je enig idee wat dit verschil kan veroorzaken? Ik merk wel dat het belangrijk is om eerst een goede basis te zetten voordat je met ingewikkeldere dieren/verblijven/etc.. gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hover23
Ik zie trouwens net dat ze al verschillende verbeteringen hebben doorgevoerd in de beta. Waaronder:
- Further balancing to breeding
- Various crash fixes.

Volledige lijst hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
hover23 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Heb je enig idee wat dit verschil kan veroorzaken? Ik merk wel dat het belangrijk is om eerst een goede basis te zetten voordat je met ingewikkeldere dieren/verblijven/etc.. gaat werken.
Een net wat andere layout van de dierentuin. Bij beide dierentuinen begon ik met dezelfde basis. Misschien bij de eerste dierentuin net wat meer uitgegeven, zodat ik hogere lasten had. Die 60.000 in de min was zo weggewerkt door personeel een lager salaris te geven.

Maar met mijn dierentuin van ruim 2 miljoen dollar is het niet echt een uitdaging meer.

[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 04-10-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Het spel lijkt me erg leuk maar ik ben bang dat er voor 80 euro aan DLC's aankomen (net als planet coaster)... Vind dat eigenlijk nergens meer over gaan :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
Moet zeggen dat het me een beetje verbaasd dat hier zo weinig activiteit is rondom deze game!
Had toch wel iets meer interesse van het publiek verwacht gezien naar mijns inziens de Zoo Tycoon games een groot publiek hadden en ook de Planet Coaster game (volgens mij) best positief ontvangen is.

Enfin, morgen is de release en ik kijk er erg naar uit!
De beta niet kunnen spelen maar ondertussen wel het e.e.a. aan youtube filmpjes van de gameplay zitten kijken.
Heb zelf hiervoor m'n desktop weer uit de garage gehaald, welke al ruim een jaar stof staat te happen gezien ik voornamelijk op de console speelde sinds het intrekken met mijn partner.
Zal wel even spannend gaan worden of de desktop de game gaat trekken.
CPU is ongeveer 3 jaar oud dus dat zal niet zo'n probleem worden. Stikje ram erbij is ook zo gepiept alleen de inmiddels toch wel 8(?) jaar oude GTX-570 kaart zal even spannend gaan worden..

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 31-05 18:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 19:06
Ik hoop dat deze game (en planet coaster) zsm naar google stadia komen. Ik wil het graag spelen maar er geen nieuwe pc voor kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
Yeey, krijg net een mailtje dat PZ beschikbaar is op Steam. Ik weet wat ik vanavond ga doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:41
Ik heb hem al geïnstalleerd en vanavond ga ik er ook lekker voor zitten.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zo, ondertussen een kleine 5 uurtjes in de game zitten.
Vermaak me uitstekend!
Moet wel zeggen, wat heb ik een ontzettende respect voor die youtubers welke ik de laatste weken een beetje gevolgd heb met de creaties die zij in de beta neer wisten te zetten.
Het bouwen en plaatsen van een standaard, simpel huisje en enclosure is opzich niet zo heel moeilijk.
Maar die complexe bouwwerken die zij weten neer te zetten... petje af!

Wel nog een vraagje, ik kon het in de game zelf niet vinden.
Hoe krijg ik in godsnaam de taal in de game op engels?!
De nederlandse diernamen etc zijn echt om te janken... een zeekrokodil... really....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Is het management gedeelte uitdagend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
TweakerVincent schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:50:
Is het management gedeelte uitdagend?
Ten opzichte van hun andere game, Planet Coaster. Is het meer uitdagender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
gisteren 2 uur gespeeld en klein simpel dierentuin opgezet in franchisemodus met enkel knobbelzwijn en flamingo`s. wat me vooral opvalt is dat ik het idee heb dat ik nu sneller geld verdien in de franchisemodus dan dat dit gebeurde in de Beta. Helaas de komende dagen niet al te veel tijd om om er wat uren in te spenderen, maar wil uiteindelijk ook wat meer proberen om bouwwerken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
In de workshop staan al een aantal standaard verblijven die je kunt gebruiken als je wilt. Dat kan wel ideaal zijn en dat zal alleen maar meer worden.
Mijn zoo begint al flink te groeien en moet maar eens met werkgebieden gaan beginnen. Iemand een goede tip hoe je dit met het personeel best kan inrichten?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb hem gisteren ook gelijk gespeeld, (niet de beta)
Ik heb ook nog nooit Planet Coaster gespeeld.

Met mijn game ervaring dacht ik wel gelijk de sandbox mode in te kunnen springen maar dit viel toch even tegen, Wist echt niet waar ik moest beginnen dus ben toch ff op de story/tutorial teruggevallen.
Deze is vrij langzaam maar helpt wel.

Heb het nu wel redelijk onder de knie, zelf vind ik het prettig om zoveel mogelijk in tiles te bouwen, vooral met paden en gebouwen. Hoe kan je ervoor zorgen dat stenen muren een andere kleur krijgen ? Hier ben ik nog niet helemaal uit, ook nog niet echt veel tijd gehad wantja...Werk...

Ik ga hier nog wel meer tijd in stoppen en een dikke dierentuin maken.

Wel een paar buggs, volgens mij kunnen beren en Tijgers niet in bomen klimmen en op takken zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
Gisteren direct gedownload en begonnen met Franchise mode. Te snel uitgebreid en kwam in een debtspiraal. Aangezien ik niet genoeg CP had om een nieuwe Zoo te beginnen zat ik even een half uur vast voordat ik doorhad dat je je franchise kan deleten om weer 300CP te krijgen.

Dacht echt dat mijn account F'ed was en ik tot een nadere patch geen franchise mode meer kon doen :p

Vlak voor het slapengaan nog een breeding pair hippo's kunnen scoren voor voor geld, holy shit die hebben wel een grote enclosure nodig zeg. Maar eerste kalfje is een feit. vanavond lekker verkopen voor paar honderd CP, cashen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Even het eerste scenario (tutorial) gedaan.

Zeer vermakelijk en verrassend diepgaand! Vind alleen de controls nog ff wennen. Doel dan voornamelijk op de camera. Wil graag moven met WSAD maar dat gaat tergend langzaam..

Nouja goed, morgen verder spelen. Vooralsnog bevalt het me prima dus :Y

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
London schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:56:

Zeer vermakelijk en verrassend diepgaand! Vind alleen de controls nog ff wennen. Doel dan voornamelijk op de camera. Wil graag moven met WSAD maar dat gaat tergend langzaam..

Diepgang vind ik ook erg tof. Was bang dat het allemaal simpel zou zijn. Erg tof so far!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 31-05 18:39
Anakin_ schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:52:
Ik heb hem gisteren ook gelijk gespeeld, (niet de beta)
Ik heb ook nog nooit Planet Coaster gespeeld.

Met mijn game ervaring dacht ik wel gelijk de sandbox mode in te kunnen springen maar dit viel toch even tegen, Wist echt niet waar ik moest beginnen dus ben toch ff op de story/tutorial teruggevallen.
Deze is vrij langzaam maar helpt wel.

Heb het nu wel redelijk onder de knie, zelf vind ik het prettig om zoveel mogelijk in tiles te bouwen, vooral met paden en gebouwen. Hoe kan je ervoor zorgen dat stenen muren een andere kleur krijgen ? Hier ben ik nog niet helemaal uit, ook nog niet echt veel tijd gehad wantja...Werk...

Ik ga hier nog wel meer tijd in stoppen en een dikke dierentuin maken.

Wel een paar buggs, volgens mij kunnen beren en Tijgers niet in bomen klimmen en op takken zitten....
Jazeker kunnen ze klimmen. :)
Afbeeldingslocatie: https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-2fb624b7232ceec860f37ea1e06ce6cf
Afbeeldingslocatie: https://www.worldatlas.com/r/w525-h306-c525x306/upload/5f/bb/3c/black-bears-tree-climbers.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rejer op 07-11-2019 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
London schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:56:

Druk op "T" Verander je de camera movement. Hierbij kan je makkelijker door objecten bewegen.
Als je LShift ingedrukt houd heb je soort sprint met WASD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Gister met de final versie de eerste stappen gezet (ook beta zeer uitgebreid gespeeld). Merk toch wel dat ze een heleboel kleine verbeteringen hebben gedaan ten opzichte van de beta, waardoor veel dingen gewoon net even wat duidelijker (weergegeven) zijn.

Ondertussen na 2,5 uur bouwen al een verblijf met Thompson Gazelles en 1 Bengaalse tijger (hiervoor is momenteel de community challenge). Vooral deze laatste was in de beta moeilijk te krijgen omdat iedereen hier belachelijke prijzen voor vroeg. Heb het idee dat dat nu wat meer gebalanceerd is.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
Gisteren weer even gespeeld en liep uiteindelijk tegen een erg frusterende Bug aan.
Had een verblijf met knobbelzwijnen gebouwd die aan de rechterkant vastzit met een stenen muur tegen een ander verblijf aan. Hier heb ik geen problemen bij. Nu ging ik aan de linkerkant een nieuw verblijf bouwen voor komodovaranen. Hierbij will ik gebruik maken van de NULL muur (of onzichtbare muur) aan de voorkant en de andere kanten weer een stenen muur. Tussen de aanhechting van de stenen muur van de zwijnen en de null muur, ontsnappen nu de baby zwijnen naar het andere verblijf. Ben me nu aan het afvragen wat ik ga doen. Nieuw verblijf maken voor de zwijnen (en die gelijk beter thematiseren) of dat ik deze 2 verblijven samenvoeg en er struisvogels aan toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
wolfstein89 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:21:
Gisteren weer even gespeeld en liep uiteindelijk tegen een erg frusterende Bug aan.
Had een verblijf met knobbelzwijnen gebouwd die aan de rechterkant vastzit met een stenen muur tegen een ander verblijf aan. Hier heb ik geen problemen bij. Nu ging ik aan de linkerkant een nieuw verblijf bouwen voor komodovaranen. Hierbij will ik gebruik maken van de NULL muur (of onzichtbare muur) aan de voorkant en de andere kanten weer een stenen muur. Tussen de aanhechting van de stenen muur van de zwijnen en de null muur, ontsnappen nu de baby zwijnen naar het andere verblijf. Ben me nu aan het afvragen wat ik ga doen. Nieuw verblijf maken voor de zwijnen (en die gelijk beter thematiseren) of dat ik deze 2 verblijven samenvoeg en er struisvogels aan toevoeg.
Null muur is niet een fysiek iets wat de beesten tegen houdt.
Je zult er dus wel een fysieke barrière tussen moeten plaatsen.
Bijvoorbeeld wat rotsen, of indien de beesten niet kunnen zwemmen, wat water.

Ikzelf had gister ook wel wat blunders. Zo had ik in de challenge mode, waar het niet mogelijk was om te terraformen, een habitat waar een rivier door liep. Opzich geen probleem want ik had er Grizzly's in gedaan.
Alleen Grizzly's poepen ook... maar de schoonmakers kunnen niet door het water heen, en een tweede ingang maken is dus ook niet mogelijk.... gelukkig had ik de challenge net optijd behaald voordat het een te groot probleem werd.

Even later had ik een habitat gemaakt met wat aapjes. Ging allemaal prima.
Toen dacht ik, laat ik hun habitat een beetje opleuken, ze hebben ook nog wat extra hard cover nodig gezien ze aan het fokken waren.
Dus ik dacht, laat ik ze een mooie grot geven.
Ik een mooie grot bouwen met rotsen en steken, mooi in een hoekje, was er helemaal trots op.
Alleen aapjes kunnen klimmen... aapjes kunnen op rotsen klimmen... Dus ik had ineens een leeg hok en aapjes op hol geslagen...

Daarnaast heb ik nog wel wat stukjes ergernis.
Zo is het paden leggen wel écht een drama... (ik moet er gewoon beter in worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Inmiddels al wat uur in de sandbox gezeten. Wat kan ik me daar lekker uitleven. Heb last van een paar kleine bugs gehad maar uiteindelijk daar langsop kunnen werken en zo alsnog mijn plan kunnen uitvoeren.

Is het een idee om hier foto's van je Park te posten? om anderen te inspireren bijvoorbeeld. Ik heb nog wel wat ideeën voor een paar habitats maar ik moet er nog veel meer gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Marcievg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:12:

Is het een idee om hier foto's van je Park te posten? om anderen te inspireren bijvoorbeeld. Ik heb nog wel wat ideeën voor een paar habitats maar ik moet er nog veel meer gaan plaatsen.
Vind dat wel een goed idee, juist om deze reden zit ik ook op de officiele Planet Zoo discord _/-\o_

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Riqy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:35:
[...]

Vind dat wel een goed idee, juist om deze reden zit ik ook op de officiele Planet Zoo discord _/-\o_
Helemaal mee eens. Gewoon doen :)
Echter zal ik nog niet veel plaatsen, ben eerst bezig met Career, vind het toch altijd wel leuk om naar een doel te werken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Marcievg
Ik zal aftrappen met de eerste beelden van mijn creaties. Ik hoop dat het goed te zien aangezien het een thumbnail moet zijn. De eerste foto heb ik meteen na de ingang geplaatst. Een fontein met een paar standbeelden aan de zijkanten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CGRYLhvl.jpg

Mijn neushoorn habitat met waterval aan de achterkant.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4PdzeHKl.jpg

dit is mijn eerste gebouw dat ik heb gemaakt. achteraf kan het mooier maar dat komt later wel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UrJ8RR9l.jpg

In dit gebouw heb ik 2 habitats en 2 foodcourts.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dyFx81dl.jpg

Mijn olifantenverblijf met een deel binnen en buiten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/USJK3tBl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lQ5SBCVl.jpg

Het habitat voor zeekrokodillen heeft aan beide kanten een verlaagd pad waardoor ze ook onder water te zien zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Anvw1iUl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZoS9zmMl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d8ogvBdl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Nu online
Jeetje wat gaaf! Begint te kriebelen om ook aan de slag te gaan, maar moet nog even geduld/tijd hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Mooi hoor, wat een creativiteit _/-\o_

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 09:47
Hoe is het spel vergeleken met de Jurassic versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ferio schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:34:
Hoe is het spel vergeleken met de Jurassic versie?
Dag en nacht!

Waar bij Jurassic Evo (JE) de focus voornamelijk lag bij de dino's en het managen van chaos (natuurrampen, ontsnappingen etc), ligt bij Plant Zoo (PZ) de focus echt op het bouwen van een park die jijzelf voor ogen hebt!

In JE zijn alle gebouwen presets. Van alles had je maar 1 variant.
Zo lijkt ieder park wel een beetje op elkaar. Je kan hooguit een beetje met het terrein spelen voor wat variatie.
Doordat je bij PZ echt met bouwstenen, zie het als legoblokjes, werkt kan je echt alles maken zoals jij het wilt hebben.
En daar ligt dan ook de charme van PZ.
Replay value ligt daardoor, mijns inziens, een stuk hoger.
Ondanks dat ik als Jurassic Park liefhebber ontzettend uitkeek naar JE, kon die game mij niet langer dan een maandje boeien helaas. Tuurlijk het zag er prachtig uit, maar de gameplay was gewoon droge meuk.

Zelf gister m'n eerste poging gedaan ook om een simpel gebouw te maken in de Franchise mode.
Conclusie, ik moet nog even oefenen in de sandbox mode zonder op het geld te moeten letten.
Met name het groeperen kreeg ik gewoon niet lekker aan de praat waardoor ik allerlei afwijkende maten kreeg.

De steam workshop begint ook op gang te komen met een aantal prachtige creaties van bijvoorbeeld reptiel huizen, werknemers lounges en meer.
Denk dat ik daar voor nu ook gretig gebruik van ga maken!

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 08-11-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 09:47
Flix20 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:00:
[...]

Dag en nacht!

Waar bij Jurassic Evo (JE) de focus voornamelijk lag bij de dino's en het managen van chaos (natuurrampen, ontsnappingen etc), ligt bij Plant Zoo (PZ) de focus echt op het bouwen van een park die jijzelf voor ogen hebt!

In JE zijn alle gebouwen presets. Van alles had je maar 1 variant.
Zo lijkt ieder park wel een beetje op elkaar. Je kan hooguit een beetje met het terrein spelen voor wat variatie.
Doordat je bij PZ echt met bouwstenen, zie het als legoblokjes, werkt kan je echt alles maken zoals jij het wilt hebben.
En daar ligt dan ook de charme van PZ.
Replay value ligt daardoor, mijns inziens, een stuk hoger.
Ondanks dat ik als Jurassic Park liefhebber ontzettend uitkeek naar JE, kon die game mij niet langer dan een maandje boeien helaas. Tuurlijk het zag er prachtig uit, maar de gameplay was gewoon droge meuk.

Zelf gister m'n eerste poging gedaan ook om een simpel gebouw te maken in de Franchise mode.
Conclusie, ik moet nog even oefenen in de sandbox mode zonder op het geld te moeten letten.
Met name het groeperen kreeg ik gewoon niet lekker aan de praat waardoor ik allerlei afwijkende maten kreeg.

De steam workshop begint ook op gang te komen met een aantal prachtige creaties van bijvoorbeeld reptiel huizen, werknemers lounges en meer.
Denk dat ik daar voor nu ook gretig gebruik van ga maken!
Goed om te horen, het is dus meer richting planet coaster?

Jurassic vond ik in het begin ook leuk, maar te weinig variatie. Ik was planet coaster gewend en daarbij voelde Jurassic dus erg leeg aan.

Misschien dat ik deze dan wel een kans ga geven.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ferio schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:19:
[...]

Goed om te horen, het is dus meer richting planet coaster?

Jurassic vond ik in het begin ook leuk, maar te weinig variatie. Ik was planet coaster gewend en daarbij voelde Jurassic dus erg leeg aan.

Misschien dat ik deze dan wel een kans ga geven.. :)
Heb zelf Planet coaster niet gespeeld, maar wat ik begrepen het is Planet Zoo bijna identiek aan Planet Coaster alleen ipv achtbanen bouwen, zit er nu de dieren mechanic in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
rejer schreef op donderdag 7 november 2019 @ 06:50:
[...]
Jazeker kunnen ze klimmen. :)
Ok you got me there, maar ik vind het er nog steeds een beetje raar uit zien en je kan ze niet aanklikken als ze in de bomen zitten, levert al snel problemen op met de eerste tutorial.
Marcievg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:12:

Zeker een goed idee, het is altijd interresant om te zien wat andere mensen in elkaar hebben gefranseld.
Marcievg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:12:
Ik zal aftrappen met de eerste beelden van mijn creaties
Echt heel vet

Ik heb zelf wel Jurrasic World Evolution gespeeld, Vond het heel beperkt in bouwopties helaas, en ook had er wel wat meer kleur verschil/variatie in gemogen, spel gooide meer de aandacht op het managen van je Dino's en verzamelen van fossielen etc dan echt je eigen creativiteit in het park te stoppen. Toch heb ik 30+ uur in het spel zitten.

Voor Planet Zoo heb ik dit weekend pas serieus tijd....Zit de hele week er al een beetje op te verheugen eigenlijk maar nog helemaal geen tijd voor gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door Anakin_ op 08-11-2019 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Anakin_ schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:19:
[...]

Ok you got me there, maar ik vind het er nog steeds een beetje raar uit zien en je kan ze niet aanklikken als ze in de bomen zitten, levert al snel problemen op met de eerste tutorial.
Het lukt wel, maar je moet wel precies goed klikken...... Ik heb er 5 minuten over gedaan haha, inderdaad niet helemaal zoals het zou moeten mijns inzien maar wel een vermakelijk spel hoor! Erg leuk, nu nog wat meer tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Flix20 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:37:
[...]

Heb zelf Planet coaster niet gespeeld, maar wat ik begrepen het is Planet Zoo bijna identiek aan Planet Coaster alleen ipv achtbanen bouwen, zit er nu de dieren mechanic in.
Het management gedeelte is ook erg belangrijk (personeel & klanten tevreden houden). Dit had Planet Coaster naar mijn idee een stuk minder.

Ontopic: Gister alle dieren in mijn eerste park verkocht (beetje zooitje van gemaakt) en opnieuw begonnen (wel met 3500 wildlife punten).
Dit keer voor een toendra park gekozen (temperatuur in de buurt van het vriespunt).

[ Voor 20% gewijzigd door Riqy op 08-11-2019 12:25 ]

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Mooi spel alleen word ik gek van die nancy jones oma. Kan je die niet inruilen voor iemand anders? Career?

update. Volgens mij komt die irritante oma alleen bij de tutorial je lastig vallen. Nu missie 4 hoor ik net dat ze afwezig is. yeah!

[ Voor 39% gewijzigd door TweakerVincent op 08-11-2019 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcievg
Weer een nieuwe afgemaakt. dit keer heb ik een gorillakuil en een habitatvoor leeuwen gemaakt. Voor de leeuwen heb ik de wand van de gorilla's doorgetrokken omhoog. de grond in zijn geheel verhoogd en vanuit de gorilla's gezien de leuwen achter de rotsen geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GebmlTOl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EQEfLhJl.jpg

Bij de leeuwen heb een waterval gecombineerd met een stroom naar een groter watergedeelte dat lager ligt. Hier heb ik watereffecten voor gebruikt. De aankleding buiten de baitats heb ik niet gedaan op de foto's omdat dit in mijn ogen teveel het zicht wegneemt op het habitat. mocht er interesse zijn in die beelden, dan kan ik het ook laten zien met aankleding.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rgYkEIul.jpg

Ik heb gemerkt dat kleine dieren soms alsnog een groot habitat nodig hebben. Ook naarmate je meer jongen krijgt zul je een grotere of een tweede schuilplaats nodig hebben, en dit geldt ook voor de grootte van je habitat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Leuk spel. Mocht los bij career 4 en was bang dat het repetitief ging worden maar absoluut (nog) niet waar. Aardig wat werk en micromanagement. In canada en vergeten dat weer ook belangrijk is. Mijn schildpadden hadden het opeens koud. En hoop uitzoekwerk met staff.

En op het laatst ontsnapte mijn snow leopard 3 keer... geen idee waarom. Wss omdat ik een hek met gaten heb gebruikt die hij kan gebruiken om te klimmen?? Eerst keer was het hek veel te laag :D

Mooi dit. Nu weg maar vnv wss door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:09
Vandaag gekocht en meteen gespeeld. Ik was al heel lang aan het wachten voordat hij uitkwam. Na de instructies meteen met franchise begonnen. Maar is nog wel aardig pittig om meteen wat neer te zetten. Die bouwfilmpjes zijn nog niet zo goed na te doen 😅

Moest ook vaak opnieuw laden omdat hij "offline" ging.

Verder echt een tof spel. 2 uurtjes gedaan en nu al zin in meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vandaag weer lekker gespeeld en damn wat een (micro)management. Super tof! Was bang dat het zo makkelijk als planet coaster zou worden maar je blijft gewoon bezig met van alles. Echt een mooi spel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
Iemand al Gorillas in zijn dierentuin?

Ik probeerde vandaag hun verblijf te doen. Snap er niks van bleef maar zeuren om climables. Had op gegeven moment hun hele verblijf vol staan, en was nog niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Desutoroiya schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:17:

Ik probeerde vandaag hun verblijf te doen. Snap er niks van bleef maar zeuren om climables. Had op gegeven moment hun hele verblijf vol staan, en was nog niet genoeg.
Bovenstaande foto's laten mijn gorilla verblijf zien en ik heb er enkel planten en stenen in. Ik zie ze weleens klimmen en springen van de stenen dus misschien is het een idee om daar wat mee te spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
van pauze afhalen, dat lijkt bij mij soms de truc te zijn of ik wel of niet stats bijgewerkt zie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiekstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-03 22:15
Desutoroiya schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:17:

Dat had ik eerst ook. Heel veel beklimbare platforms en nog steeds niet genoeg. Daarna nog wat beklimbare bomen in hun verblijf gezet, en dat deed de truc. Toen hadden ze meer dan genoeg oppervlak. Dus ik denk dat het van belang is dat je wat verschillende soorten beklimbare objecten hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wat een tof spel blijft het. Dacht voordat ik hem kocht dat het een eenvoudig spel zou zijn maar het is aardig complex allemaal. Mss omdat ik nog net begonnen ben maar ik blijf bezig. Wel in relaxte flow maar je moet continu dingen onthouden die getuned moeten worden. Nice!

Mijn snow leopard krijgen nu continu stress omdat ik een enorm open habitat voor ze gemaakt heb met flyovers enzo.... Kunnen ze slecht tegen :D Wist ik alleen niet in het begin.

[ Voor 24% gewijzigd door TweakerVincent op 09-11-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Stomme vraag
Zag reinheid op 50% staan en wilde dit oplossen. Alleen geen idee hoe. Geeft aan dat die vies is. Maar kan geen schoonmaker vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jayden, je kan schoonmakers kopen in het personeel management menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:15
Ik schrijf mij ook maar ff in in dit topic.
Had de beta al gespeeld en speel nu ook weer, franchise mode speelt heerlijk weg, eerste park kon wel de prullenbak in aangezien ik geen geld meer had en verlies leed, dus gewoon rustig opbouwen en en dat gaat fantastisch, drie habitats nu en beetje bij beetje loopt het geld in de kas, daarnaast idd heel veel micromanagement in van alles. Genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:10
Gisteravond ook eerst in franchise begonnen. Dat gaf me toch problemen met dieren aan te kopen. Dieren die ik zie staan, kan ik plots niet kopen, het scrollen en naar een volgende pagina gaan, gaf een hoop latency.
Ik kan erin komen dat het op een zaterdagavond wel lekker druk zal geweest zijn op die servers, maar dat moeten ze toch nog oplossen.
Ben dan maar in de offline modus gegaan. Bij mijn eerste parkje had ik gekozen voor een gematigd klimaat. Gaf me dus direct problemen met sneeuw. Beestjes allemaal slecht gezind, natuurlijk net op het punt dat de inspecteur langs kwam :(
Maar terug opnieuw begonnen in een tropisch klimaat.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Arator schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:14:
Gisteravond ook eerst in franchise begonnen. Dat gaf me toch problemen met dieren aan te kopen. Dieren die ik zie staan, kan ik plots niet kopen, het scrollen en naar een volgende pagina gaan, gaf een hoop latency.
Ik kan erin komen dat het op een zaterdagavond wel lekker druk zal geweest zijn op die servers, maar dat moeten ze toch nog oplossen.
Ben dan maar in de offline modus gegaan. Bij mijn eerste parkje had ik gekozen voor een gematigd klimaat. Gaf me dus direct problemen met sneeuw. Beestjes allemaal slecht gezind, natuurlijk net op het punt dat de inspecteur langs kwam :(
Maar terug opnieuw begonnen in een tropisch klimaat.
Het maakt eigenlijk niet uit waar je zit want bij verblijf kun je verwarming of koeling kopen voor het betreffende habitat. Ik zelf zit in een tropisch klimaat en de meeste dieren vinden het goed en mijn sneeuwluipaarden hebben een habitat vol sneeuw.

Wanneer je sneeuw plaatst moet je er wel rekening mee houden dat je eerst een koeler plaatst zodat de sneeuw blijft liggen.
jaydenjarno schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:03:
Stomme vraag
Zag reinheid op 50% staan en wilde dit oplossen. Alleen geen idee hoe. Geeft aan dat die vies is. Maar kan geen schoonmaker vinden. Iemand een idee?
Mocht je water in je habitat hebben raakt dat ook verontreinigd en hiervoor zul je naast je habitat een waterzuivering moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:31
Iemand anders last van het feit als je franchise mode speelt en je een dier wilt kopen. Je er niet op kan klikken? Door deze ongein is het praktisch onmogelijk om deze mode te spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door rwbk op 10-11-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
rwbk schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:39:
Iemand anders last van het feit als je franchise mode speelt en je een dier wilt kopen. Je er niet op kan klikken? Door deze ongein is het praktisch onmogelijk om deze mode te spelen.
Yep. 2 berichten boven je had ik het al over problemen die ik daarmee gisterenavond had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Arator schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:17:
[...]

Yep. 2 berichten boven je had ik het al over problemen die ik daarmee gisterenavond had ;)
Oops niet gezien!
Nog vervelender is het feit dat het vrij lastig is om een mannetje en vrouwtje te krijgen via dit systeem,

om 1 of andere reden weigeren mijn zoo keepers voedsel neer te gooien in de voederbakken,

https://www.gamepur.com/g...-bug-potential-fixes.html

schijnbaar ben ik niet de enige met die probleem

[ Voor 26% gewijzigd door rwbk op 10-11-2019 15:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anakin_
Ik ben ook eindelijk begonnen aan mijn park nu ik eindelijk tijd had.
Ik zeg niet dat ik goed ben in bouwen, maar ik ben toch best tevreden met het resultaat tot dusver!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X6FNcmWl.jpg
Entrance overview, Mensen die een lange rit hebben gemaakt om hier te komen kunnen gelijk naar de WC of wat drinken/eten kopen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lYoBrerl.jpg
Op de 2de verdieping vinden we het Monorail station, zodat je al snel diverse kanten op kan binnen het park.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q4lqZbgl.jpg
Chinees Schubdier Habitat,
Het is en blijft natuurlijk een dierentuin dus ik wou ervoor zorgen dat mensen, zodra ze binnen komen wel gelijk dieren zien, niet de meest speculairste nog helaas, maar beter dan niks.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1VvqU9Bl.jpg
Binnen hebben mensen de ruimte om een hapje of drankje te nuttigen, souveniers winkels te bezoeken en uiteraard de informatie balie is ook aanwezig, +Cash machines.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9tkdNkFl.jpg
Na de entrance building moet het serieuze werk en de boeiendere omheiningen komen....Maar goed het begin is er :)

Staff buildings op de zeikant zijn op dit moment nog puur functioneel en ga ik ook nog wel wat leuker aankleden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Kan ik ergens instellen dat een huisje oid automatisch palen krijgt als je hem plaatst? Nu zweeft hij gewoon wat erg lelijk is.

Natuurlijk kn je zelf bouwen maar ik wil meters maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
TweakerVincent schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:15:
Kan ik ergens instellen dat een huisje oid automatisch palen krijgt als je hem plaatst? Nu zweeft hij gewoon wat erg lelijk is.

Natuurlijk kn je zelf bouwen maar ik wil meters maken :D
Naar mijn idee is dit niet mogelijk en zul je dus creatief moeten zijn met palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Vraag het even stiekem tussendoor; spel net aangeschaft. Ben bezig met het oefenlevel. Alleen zijn sommige textures extreem onscherp. Alle instellingen staat zo'n beetje op maximaal. Iemand enige idee hoe dit komt?

Zie bijvoorbeeld de ATM-machine..

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/d2sWzPf

https://imgur.com/d2sWzPf

[ Voor 20% gewijzigd door Deruxian op 10-11-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Kan ik een balk object in 2en hakken zodat hij kleiner wordt? Nu moet ik hem lelijk de grond in duwen of in een ander object. Volgens mij kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-05 08:09
Prima eerste indruk! Was een beetje bang dat het minder zou zijn dan planet coaster, maar juist het tegenovergestelde! Veel meer diepgang.

Loop nog wel tegen een paar dingetjes aan.
- Collectebussen die niks opleveren
- Voederbakken die niet gevuld worden (zijn genoeg medewerkers)
Weet niet of het de juiste animatie is, maar de medewerker gaat door het deurtje, kijkt even rond, maar zie ik nooit die voederbakken vullen. (gelukkig met water opgelost met die waterpomp)

Geld is geen issue, gewoon paar goedkope dieren kopen en dichtbij de ingang bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Murc1elag0 schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:36:
Prima eerste indruk! Was een beetje bang dat het minder zou zijn dan planet coaster, maar juist het tegenovergestelde! Veel meer diepgang.

Weet niet of het de juiste animatie is, maar de medewerker gaat door het deurtje, kijkt even rond, maar zie ik nooit die voederbakken vullen. (gelukkig met water opgelost met die waterpomp)

Geld is geen issue, gewoon paar goedkope dieren kopen en dichtbij de ingang bouwen.
Workzones goed ingeregeld? Inc juiste hut en staff room?

Was ook bang dat het te simpel zou zijn maar is het zeker niet!! Planet coaster daarom gestopt omdat er 0 diepgang in zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-05 08:09
TweakerVincent schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:38:
[...]

Workzones goed ingeregeld? Inc juiste hut en staff room?

Was ook bang dat het te simpel zou zijn maar is het zeker niet!! Planet coaster daarom gestopt omdat er 0 diepgang in zat.
Nog helemaal niet naar workzones gekeken haha, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte

Het niet vullen van voerbakken is ook een bug die er al sinds de Beta in zit. Heb dit toen al ervaren. Er valt om heen te werken door van die voedsel speeltjes neer te zetten die vullen ze wel bij. De tip van workzones werkt niet altijd.

Dat je geen geld krijgt in Collectebussen kan ook komen doordat je er een heb die op een strategische plek staat dat die alles vangt. Anders is het waarschijnlijk een bug

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator

Ik heb het ook gehad bij 1 collectebus. Ik denk dat het vooral afhangt voor die bus staat. Zomaar lukraak in het park, of effectief bij een dier.
Mij viel op dat de collectebus die ik aan het begin van het park had gezet, niets opbracht, maar elke collectebus die ik plaatste bij een infobord aan een omheining serieus wat geld binnenbracht. Met enkel flamingo's, gele gifkikker en goliathkikker, kreeg ik puur op giften meer dan 2000 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Had hier zelf zaterdag ook last van. Eerder in de week niet.
Heb zelf dus wel het gevoel dat het aan de drukte v/d servers lag.

Zodra de initiële hype een beetje is afgenomen verwacht ik wel dat het een stuk beter zal gaan.

Wat betreft de collecte bussen, kijk na het bouwen van een nieuw verblijf even goed waar de bezoekers zich opstellen om te kijken. Plaats daar vervolgens in de buurt een collectiebus.

[ Voor 15% gewijzigd door Flix20 op 11-11-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:09
Ik ben zelf nu een beetje aan het kijken wat goedkope en makkelijke dieren zijn in het begin. Gisteren is mijn eerste Zoo failliet gegaan, waar ik 500.000 euro had, en vervolgens met tijgers ging werken. Sinds ik daarmee ben begonnen een verlies van 100.000 per jaar.

Mijn 2de zoo begonnen, ik ben erachter gekomen dat Gaviaal en struisvogel ook best veel kosten. Jullie ideeën welke dieren weinig kosten hebben waarmee je goed geld kan verdienen? Als dat eenmaal goed loopt kan ik ook grotere dieren nemen die veel meer kosten. Qua credits gaat het wel goed. (sommige dieren zijn echt machtig duur, zoals de panda 10.000....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ryst schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:24:
Ik ben zelf nu een beetje aan het kijken wat goedkope en makkelijke dieren zijn in het begin. Gisteren is mijn eerste Zoo failliet gegaan, waar ik 500.000 euro had, en vervolgens met tijgers ging werken. Sinds ik daarmee ben begonnen een verlies van 100.000 per jaar.

Mijn 2de zoo begonnen, ik ben erachter gekomen dat Gaviaal en struisvogel ook best veel kosten. Jullie ideeën welke dieren weinig kosten hebben waarmee je goed geld kan verdienen? Als dat eenmaal goed loopt kan ik ook grotere dieren nemen die veel meer kosten. Qua credits gaat het wel goed. (sommige dieren zijn echt machtig duur, zoals de panda 10.000....)
Met name rustig aan beginnen en niet teveel tegelijk willen doen.
Exhibits (slangen/spinnen etc) doen het altijd wel goed. Met name slangen merk ik.
Naast het feit dat je best wel wat aan donaties krijgt, zijn ze laag in onderhoud, en ze fokken aan een stuk door waardoor je ze, met name als je ze van wat hogere kwaliteit hebt, voor best wat geld kan verkopen.
Ik heb een paar Anacondas, Boa's, Ratelslangen en Bruine slangen en het is bijna een fulltime job om daarbij te blijven om continu de jong volwassene slangen te verkopen.
Voordeel is dat ze met één jaar al jong volwassen zijn waardoor je ze kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Die gele gifkikkers die kweken bij mij ook aan 1 stuk door. Zeker sinds het onderzoek volledig is afgerond. Ook de flamingo's doen het goed, maar daar heb je eerst zelf een grote hoeveelheid van nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Flamingo's werd ik zelf helemaal gek van.
Zodra je er meer dan 10 hebt, konden m'n verzorgers het niet meer bijhouden om ze van voer te voorzien.
Continu de melding dat die krengen aan het uithongeren waren, dan kwam de verzorger om de voerbak vol te knallen. Dan sprongen alle Flamingo's erop en was het binnen no-time op en had de helft nog honger.
Een tweede, derde en vierde voerbak plaatsen had geen nut want die werden niet gevuld door de verzorgers.
Ook niet als ik 4 verzorgers in het werkgebied met alleen de Flamingo's erin had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe zit het met inteelt? Mijn slangen bleven fokken. Neem aan dat dna dan minder wordt oid?

En waarom zijn slangen enzo statische objecten? Ze Bewegen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jup schijnt een bug te zijn.
Er zijn op de orginele fora's al veel klachten over en ze kunnen het niet verhelpen.
Zal de link dalijk even opzoeken.
Het word of de zandbak modus spelen of campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 21:29
TweakerVincent schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:10:
Hoe zit het met inteelt? Mijn slangen bleven fokken. Neem aan dat dna dan minder wordt oid?

En waarom zijn slangen enzo statische objecten? Ze Bewegen niet?
Hier ben ik dus ook heel benieuwd naar, kon er nergens iets over vinden! Iemand een idee??

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Korkss schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:16:
[...]

Hier ben ik dus ook heel benieuwd naar, kon er nergens iets over vinden! Iemand een idee??
Er is een tabblad met dna related zaken. Ik heb daar nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
TweakerVincent schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:10:
In hoeverre inteelt bij vivariumdieren een ding is weet ik niet, maar dit is bij de "gewone" dieren wel een ding.

@ontopic: Ben gister mijn 3e franchise park begonnen, had niet genoeg rekening gehouden met plaatsing van personeels gebouwen ten opzichte van de verblijven. Had nog wel geprobeerd opnieuw in te delen, maar daar raakte alles van in de hobbel, dus maar weer opnieuw begonnen. Ondertussen wel 18k aan wildlife punten, dus had genoeg om mee te starten 8)

Eerste dieren die ik weer teruggeplaats had waren de Mandrils, tezamen met een food/drink hoekje. Gasten zijn er helemaal wild van _/-\o_

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Heb mijn eerste franchise Park maar het is te makkelijk. Heb 3 habitats die lopen prima en 4 insecten hábitats . En heb meer dan 300k cash en het blijft groeien
Het moeilijkste is een mannetje en een vrouwtje vinden op de market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 15:22
rwbk schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:31:
Heb mijn eerste franchise Park maar het is te makkelijk. Heb 3 habitats die lopen prima en 4 insecten hábitats . En heb meer dan 300k cash en het blijft groeien
Het moeilijkste is een mannetje en een vrouwtje vinden op de market
De kunst is volgens mij gewoon rustig aan doen. Zie het niet als een sandbox. Als je nieuwe dieren hebt gewoon plaatsen en researches doen tot die max zijn. Alles op +-90% of hoger en dan keer weer doorgaan. Af en toe voorzichtig de prijskaartjes omhoog (ookal is bijna alle inkomsten van donaties). Donatieboxen bij speakers/borden plaatsen.

Ik vermaak me erg met de game!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
Heb mijn insecten hábitats op birth control gezet.

Dat was niet bij te houden.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste