• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:39
Kareem schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:21:
[...]

Maar die is dan toch hetzelfde als over de gerealiseerde rente op spaargeld?

Dan zou het niet uit moeten maken of je belegt of spaart, dus als de vrh je nu weerhoudt om te beleggen (logisch) dan zou dat straks (2028) juist niet meer uit moeten maken.
Ik bedoelde: beleggen wordt niet interessanter in de nieuwe wet dan het op dit moment is, juist oninteressanter.
Nu kun je nog de forfaitaire rendementen laten tellen. Plus datgene dat @TanteBeth hier nog maar eens uitlegt.

Overigens ook dit: nu betaal je géén VRH als je € 59.357 euro hebt en met beleggen zelfs bv. 35% rendement behaalt. Straks wel, dan ga je in zo'n geval € 6.831 betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Coffeeroam op 04-05-2026 10:34 ]

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:52
Eindelijk de renteberekening ontvangen voor mijn partner per mail, 200 euro rente. Ze hebben geen rente-op-rente berekend, of doen ze daar niet aan?

Voor mijzelf zijn ze aan het uitzoeken of er toch rentevergoeding mogelijk is ondanks verrekening met de bronbelasting. Dat hoor ik nog. Ik leg me bij de conclusie neer, ik ga er niet voor in beroep (max 35 euro en weinig kans).

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• marcelbx
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:07
manusjevanalles schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:40:
Eindelijk de renteberekening ontvangen voor mijn partner per mail, 200 euro rente. Ze hebben geen rente-op-rente berekend, of doen ze daar niet aan?
...
Nee, v.z.i.w. altijd nominaal.

[ Voor 87% gewijzigd door marcelbx op 04-05-2026 10:50 ]

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:39
manusjevanalles schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:40:

Voor mijzelf zijn ze aan het uitzoeken of er toch rentevergoeding mogelijk is ondanks verrekening met de bronbelasting. Dat hoor ik nog. Ik leg me bij de conclusie neer, ik ga er niet voor in beroep (max 35 euro en weinig kans).
Gelukkig dat dat daarmee is afgerond. Dank voor je ervaringen. Bij mij zijn ze nog niet eens begonnen met alle herstel dat nodig is.

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:52
Coffeeroam schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:39:
[...]

Gelukkig dat dat daarmee is afgerond. Dank voor je ervaringen. Bij mij zijn ze nog niet eens begonnen met alle herstel dat nodig is.
Nou ja bijna, ik moet het geld nog ontvangen en ook nog de nieuwe herziening. Dan pas voelt het afgerond. Ik heb nu alleen mails, als de beroepstermijn verstreken is en ze doen nu niets meer, dan heb ik alsnog niets.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• richard20
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:00
Dat dat enige tijd duurt is niet ongewoon. Herziening en betaling verloopt centraal; jouw gesprekspartner heeft vermoedelijk de gegevens al ingevoerd op haar TRS-64.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Coffeeroam schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 08:40:
Alleen was het niet AFM die dat zei, maar ING. En crypto-insiders dikt het nog wat aan.
Maar ING heeft wel gelijk hoor. - De AFM is gewoon veel te braaf om box-3 plannen als oorzaak te geven.
Zij wijten het slechts aan: "kennis, risico‑perceptie en persoonlijke voorkeuren"
En dan ga je bij RTL kijken: een verhaal waarin Box 3 totaal NIET genoemd wordt. Alleen maar een verkooppraatje om mensen aan het beleggen te krijgen. Ik vind het gewoon evil. Journalisten moeten zich kapot schamen om zich zo te lenen voor het uitrollen van een agenda van de overheid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:02
Exirion schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:57:
[...]

En dan ga je bij RTL kijken: een verhaal waarin Box 3 totaal NIET genoemd wordt. Alleen maar een verkooppraatje om mensen aan het beleggen te krijgen. Ik vind het gewoon evil. Journalisten moeten zich kapot schamen om zich zo te lenen voor het uitrollen van een agenda van de overheid.
Ik zou van journalisten bij de commerciele zenders eerder verwachten dat ze spreekbuis zijn van bedrijven. Als je dat beseft of daar rekening mee houdt kan je de berichten in hun context plaatsen.
Pagina: 1 ... 134 135 Laatste