Als je ziet hoe vaak je je telefoonnummer moet delen bij organisaties (bijvoorbeeld voor OTP authenticatie), dan vind ik dat privacytechnisch gezien nog het minst interessant en acceptabel om 'op te offeren'. Als je paranoïde bent, dan kan je in Nederland (pre/post-corona) contant een prepaid kaartje kopen in de winkel, in de winkel activeren (met een smartphone die je ook contant hebt betaald) en daar meteen Signal op activeren, en de prepaid kaart daarna uitschakelen totdat deze weer eens geactiveerd moet worden om controle te houden over het nummer.7Slaper schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:52:
Dat je bij Signal je telefoonnr moet opgeven vind ik ook geen goed idee.
En nu weer terug naar de werkelijkheid: mijn telefoonnummer delen is ook niet zo erg, want het maakt het makkelijker om andere mensen te overtuigen om Signal te gebruiken. Die lage drempel is essentieel voor de massa die niet eens e-mail kan configureren.
Zoals je zelf aangeeft, een IM netwerk is net zo waardevol als het aantal mensen die erop zitten waarmee je wilt communiceren. Matrix, XMPP, ... zijn leuk voor de technisch onderlegde mensen. Als er één mainstream dreigt te worden, dan stapt een partij binnen zoals Google die EEE toepast om het zo snel mogelijk de nek om te draaien.
[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 19-02-2021 10:25 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!