Redelijk recent ben ik overgestapt van Unraid 6 naar 7.0 en eigenlijk direct door naar 7.1, maar ik ben er eigenlijk niet heel erg blij mee
. Waar Unraid 6 voor mij altijd enorm stabiel was, loop ik nu toch tegen kleine problemen aan die relatief veel tijd kosten.
De afgelopen week was af en toe mijn server onbereikbaar en dat werd ook steeds erger. Gisterochtend ben ik daar eens in gedoken en kwam ik tegen dat kswapd0 enorm veel CPU vrat. Maar ik heb helemaal geen swap geconfigureerd
. Echter ging het systeem swappen bij 16GB of 50% geheugengebruik. De andere 16GB was beschikbaar volgens top en free, maar blijkbaar niet te gebruiken? Een reboot loste dit probleem uiteindelijk op en ik kan u ook weer gewoon mijn 32GB gebruiken
. Het enige vermoeden wat ik heb is dat de iGPU een sloot geheugen heeft geclaimed, want ook /dev/shm was zo goed als leeg. Dit was niet de eerste keer dat ik dit zag.
Na de reboot om bovenstaand probleem op te lossen kreeg ik ook Host Access to Custom Networks in Docker met geen mogelijkheid meer aan de praat
. Normaal moest ik sowieso na een reboot het vinkje een keer omzetten om dit te laten werken, maar ook dat werkte nu niet.
Ik kwam verschillende posts op het Unraid forum tegen met vergelijkbare issues sinds 7.1(.2). Maar helaas zonder oplossing. Uiteindelijk heb ik hiervoor de Docker service gestopt en handmatig maar het shim netwerk aangemaakt:
Normaal gebruikte ik de ipvlan driver, maar die moest ik ook inwisselen voor macvlan om het weer te laten werken.
Niet het einde van de wereld, maar vooral vervelend omdat de oorzaak niet echt duidelijk is.
De afgelopen week was af en toe mijn server onbereikbaar en dat werd ook steeds erger. Gisterochtend ben ik daar eens in gedoken en kwam ik tegen dat kswapd0 enorm veel CPU vrat. Maar ik heb helemaal geen swap geconfigureerd
Na de reboot om bovenstaand probleem op te lossen kreeg ik ook Host Access to Custom Networks in Docker met geen mogelijkheid meer aan de praat
Ik kwam verschillende posts op het Unraid forum tegen met vergelijkbare issues sinds 7.1(.2). Maar helaas zonder oplossing. Uiteindelijk heb ik hiervoor de Docker service gestopt en handmatig maar het shim netwerk aangemaakt:
ip link add shim-br0 link br0 type macvlan mode bridge ip link set shim-br0 up
Normaal gebruikte ik de ipvlan driver, maar die moest ik ook inwisselen voor macvlan om het weer te laten werken.
Niet het einde van de wereld, maar vooral vervelend omdat de oorzaak niet echt duidelijk is.
/f/image/9fzF903yM0EClus1iGWhJ1UM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PZ3YBD4QOeWP2bVEdAY83C2R.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oThuxZLHMEBaOdE00pVGpHHT.png?f=user_large)
/f/image/uyv96D7KghULQc7eO8r6FI76.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/41Ye9OIyoyfygNS71GldtzD9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rNBU8IwWUSNVUJ8oISMoalOo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/t3YYmvCAK4biL1ULAIMIjhLf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FO68ZhVoFZLACBVgoqo0wAqx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sObIAgXP3QkWa3a6EO3rOGbs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/py3y4ia3KyTlVJK8sXzlWNxF.png?f=fotoalbum_large)