A person who never made a mistake never tried anything new.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Zo heet dat dus, een gimbal! Eindelijk ken ik de juiste term. Merci!Pat-Juh schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:15:
[...]
Je bedoelt dus gewoon een gimbal? Zoek ff oo YT naar iPhone Gimbal comparison en je hebt oa die van DJI en enkele andere spelers.
youtube.com/@hisrep
Geen probleemmr.JamesBond schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:51:
[...]
Zo heet dat dus, een gimbal! Eindelijk ken ik de juiste term. Merci!
Geruchten gaan al een tijdje dat Apple een stacked moederboardje gebruikt en dus meer ruimte over gaat houden voor de accu, cameracen haptic engine. Met name het eerste. Ik verwacht dat de A13 een verbeterd procede gebruikt en dus zuiniger is bij “casual” taken. Bij de intensieve verwacht ik dat deze ongeveer net zoveel verbruikt maar uiteraard wel sneller is. Hopelijk dus een “two-day” telefoon bij gematigd gebruik.DeNachtwacht schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:33:
Hopen inderdaad dat deze specs kloppen, de extra batterijduur is voor mij heel belangrijk dus nu hopen dat dat niet is omdat de processor meer vreet. Als de accuzuur inderdaad goed is wordt het de 11 pro voor mij.
Ik heb een Apple Watch dus met de constante bluetooth ben ik al blij als ik bij normaal stevig gebruik het gewoon een goede dag uit hou. Dat is met mijn sE nu echt niet mogelijk (uiteraard omdat dit ook bluetooth 4 is i.p.v. 5)Pat-Juh schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:36:
Geruchten gaan al een tijdje dat Apple een stacked moederboardje gebruikt en dus meer ruimte over gaat houden voor de accu, cameracen haptic engine. Met name het eerste. Ik verwacht dat de A13 een verbeterd procede gebruikt en dus zuiniger is bij “casual” taken. Bij de intensieve verwacht ik dat deze ongeveer net zoveel verbruikt maar uiteraard wel sneller is. Hopelijk dus een “two-day” telefoon bij gematigd gebruik.
youtube.com/@hisrep
Lees jezelf even goed in voor die dingen, i.v.m OIS op de huidige smartphones geven ze bijna allemaal problemen met filmen.mr.JamesBond schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:51:
[...]
Zo heet dat dus, een gimbal! Eindelijk ken ik de juiste term. Merci!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik zie mezelf nog geen 1200-1600 euro neertellen voor een telefoon, dat is bijna evenveel als ik 4 jaar geleden betaalde voor mijn MacBook Pro, je moet wel gek zijn!

Eerlijkheidshalve moet ik ook gewoon zeggen dat ik er het geld niet voor heb, en dat is prima. Maar ik vind het wel jammer dat Apple de “onderkant” van de markt totaal negeert. En dan bedoel ik niet budget, maar wel de reasonable priced toestellen.
MacBook Air 13' M1 | iPad mini 2022 | iPhone 14 Pro | Watch S7
Heb je een bepaald model aan te raden?Donstil schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:26:
[...]
Lees jezelf even goed in voor die dingen, i.v.m OIS op de huidige smartphones geven ze bijna allemaal problemen met filmen.
Apple komt zeker niet dit jaar met toestel voor circa 500 euroLothiriel schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:51:
Ik verwacht er persoonlijk erg weinig van. Ik verwacht een iets snellere SoC, een iets betere camera, wat nieuwe kleurtjes wat dan innovatie moet heten en nogmaals 50-100 euro qua prijs erbovenop. Enige waar ik nog op hoop is een tweede SE versie, met kleinere bezels en een upgrade voor de SoC en camera (bijvoorbeeld iPhone 8 niveau), en dat voor een schappelijke prijs van circa 500 euro.
Ik zie mezelf nog geen 1200-1600 euro neertellen voor een telefoon, dat is bijna evenveel als ik 4 jaar geleden betaalde voor mijn MacBook Pro, je moet wel gek zijn!![]()
Eerlijkheidshalve moet ik ook gewoon zeggen dat ik er het geld niet voor heb, en dat is prima. Maar ik vind het wel jammer dat Apple de “onderkant” van de markt totaal negeert. En dan bedoel ik niet budget, maar wel de reasonable priced toestellen.
Je hoeft geen nieuw toestel te kopen wat duurder is (begint het geklaag weer)
Ga ergens anders zuur lopen zijn
Sinds wanneer ben je zuur als je het huidige buiten proportie zijnde prijspeil maar niets vindt?Nick25 schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:12:
[...]
Apple komt zeker niet dit jaar met toestel voor circa 500 euro
Je hoeft geen nieuw toestel te kopen wat duurder is (begint het geklaag weer)
Ga ergens anders zuur lopen zijn

Gezien de marginale verbeteringen zijn de prijzen gewoon niet gerechtvaardigd. Dat is geen mening maar een feit.
Ik vraag ook niet om een top of the line toestel voor 500 euro (of 600, gewoon, ver van 1000 en meer); gewoon voor een refresh van de SE, met een soortgelijke aanpak als bij diezelfde SE. Dat moet zeker kunnen voor zo’n prijs.
Ach ja mensen met een Renault zeggen dat over de prijzen bij BMW en BMW eigenaren zeggen dat over de prijzen bij RollsRoyce, dat blijf je altijd houden. Het is altijd wel voor iemand te veel geld.Lothiriel schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:51: je moet wel gek zijn!
Ik vind het negeren van de onderkant van de markt een goed iets, want dit betekend geen rem op de bovenkant.
Nee hoor dit is ook gewoon een mening.Lothiriel schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:21:
Gezien de marginale verbeteringen zijn de prijzen gewoon niet gerechtvaardigd. Dat is geen mening maar een feit.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 01-09-2019 20:05 ]

Ik zal er alleen nog op zeggen dat ik dat een heel arrogante houding vind, aangezien een iPhone zich niet tov een Android verhoudt zoals een RollsRoyce tov een BMW (of een Renault for that matter). De iPhone is een massaproduct. Zelfs de “premiummarkt” heeft voldoende klanten nodig. Apple heeft niets aan een spreekwoordelijk handvol mensen die hun 2025 2k telefoon - puur speculatie maar niet onrealistisch - nog willen kopen.
Maar goed, het is eerlijkheidshalve niets een bedje waar alleen Apple ziek in is, als je de prijzen van bvb Samsung ziet... En ik vind inderdaad dat je objectief kan zeggen dat evenveel betalen voor een smartphone als voor een paar jaar oude perfect capable Macbook Pro inderdaad nergens op slaat. Alleen al gezien de mogelijkheden van beide apparaten.
For the record, nogmaals, houd ik van het Apple ecosysteem, maar ik snap nu wel waar het cliché van de omhooggevallen Apple fanboy komt. “Dit remt de bovenkant”, hoe arrogant wil je het hebben

Waarvoor dank, veel sterkte tijdens het wachten op een iPhone van €500,- welke nooit meer gaat komen.Lothiriel schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:40:
maar ik snap nu wel waar het cliché van de omhooggevallen Apple fanboy komt. “Dit remt de bovenkant”, hoe arrogant wil je het hebben
Klopt, dat is één van de redenen waarom ik op een uitstapje naar de Lumia 640 enkele jaren geleden volledig in het Apple ecosysteem zit. Mijn iPhone 5S is echter ook al eens 5 jaar meegegaan en kostte geen 1200+ euro. En dat was op het moment van aankoop ook het topmodel. Ik neem aan dat je de discrepantie in de redenering wel kunt zien? Voor een gelijkaardige afschrijving zou je nieuwe iPhone al bijna 10 jaar mee moeten gaan. Prijsstijgingen zijn normaal en voor kwaliteit betaal je, maar het rijst gewoon echt de pan uit momenteel.mr.JamesBond schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:22:
Apple producten gaan met gemak vijf jaar mee. Bereken dan wat je er per jaar op afschrijft
Let wel: dat zou geen probleem zijn als Apple ook degelijke alternatieven had zoals een SE v2. Ik heb geen nood aan een bezelless scherm of de nieuwste snelste soc. Een 7 of 8 SoC in een nieuw kleiner jasje met 5 jaar ondersteuning die vanaf nu ingaat zou ik zonder verpinken kopen. Dan kunnen mensen die graag enorme bedragen aftikken dat ook gewoon doen. Goed voor iedereen dus, met name Apple.
Daar zou je zeker gelijk in kunnen hebben. Mijn SE krijgt nu een nieuwe batterij maar vanaf het moment dat hij het laat afweten en er is geen fatsoenlijk alternatief op de markt zal ik Apple vaarwel moeten zeggen uiteindelijk. Niet dat Apple dat erg zal vinden natuurlijk, maar als genoeg mensen dat doen zullen ze het op den duur wel merken in de verkoopscijfers. Je kan afnemende volumes niet blijven compenseren door prijzen te verhogen. Uiteindelijk haken steeds meer mensen af. Dat is natuurlijk slechts een voorspelling, wie weet onderschat ik hoeveel de gemiddelde mens overheeft voor het nieuwste speeltje van Apple.Waarvoor dank, veel sterkte tijdens het wachten op een iPhone van €500,- welke nooit meer gaat komen.
M’n iPhone X zit vol met fijn krasjes die er op zijn gekomen door simpelweg wat stof. Ik behandel al m’n devices altijd met fluwelen handschoenen, maar het X scherm is echt bizar hoe snel dat krast. Irriteer me daar iedere dag mateloos aan.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Eerste geruchten over iPhone 2020 zijn drie versies, een 6.7, 6.1 én 5.4 inch. Kortom, misschien geen €500 maar ik denk dat ook Apple inziet (als deze geruchten kloppen) dat er nog een gat zit in het middensegment en ook dat er een forse markt is voor smartphones met kleinere schermen. Zou mij niet verbazen dat die weg gaat voor rond de €600, zoals de SE ook begon.Donstil schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:04:
[...]
Waarvoor dank, veel sterkte tijdens het wachten op een iPhone van €500,- welke nooit meer gaat komen.
Maar goed, het is allemaal nog erg ver weg natuurlijk.
PS @Lothiriel heeft natuurlijk gewoon gelijk dat flagship iPhones de afgelopen jaren fors duurder geworden zijn, de X was nog innovatief maar bij de XS vond ik echt dat Apple zijn hand begon te overspelen. Inderdaad is het te gek dat je voor hetzelfde geld als een XS een MacBook air kan halen.
[ Voor 25% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-09-2019 21:05 ]
youtube.com/@hisrep
Misschien vloeken in de kerk...Rivanov schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:51:
Hoop op één ding: een scherm dat niet ”vanzelf” gaat krassen.
M’n iPhone X zit vol met fijn krasjes die er op zijn gekomen door simpelweg wat stof. Ik behandel al m’n devices altijd met fluwelen handschoenen, maar het X scherm is echt bizar hoe snel dat krast. Irriteer me daar iedere dag mateloos aan.
Maar ik heb al bijna 2 jaar glass protector erop zitten...
Dat gerucht geloof ik dan ook helemaal niets van. Misschien dat de X/xs/11 vervanger kleiner wordt of zelfs naar 5,4” gaat maar dan gewoon voor de prijs wat nu een 5,8” kost.DeNachtwacht schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:01:
[...]
Eerste geruchten over iPhone 2020 zijn drie versies, een 6.7, 6.1 én 5.4 inch. Kortom, misschien geen €500 maar ik denk dat ook Apple inziet (als deze geruchten kloppen) dat er nog een gat zit in het middensegment en ook dat er een forse markt is voor smartphones met kleinere schermen. Zou mij niet verbazen dat die weg gaat voor rond de €600, zoals de SE ook begon.
Maar goed, het is allemaal nog erg ver weg natuurlijk.
Dat van die forse markt moet ik ook nog maar zien eigenlijk. Dat wordt wel geroepen op fora maar echt onderbouwing is daar niet voor lijkt het.
Ik denk persoonlijk dat Apple helemaal niet meer mee wil in het middensegment en zich daarom zo focust op het hogere segment. Wachten op een SE2 lijkt mij daarom geen goeie strategie.
Huh? Wat doe je er dan mee joh, ik heb geen hoesje en al helemaal geen screen protector maar hier ziet alles er prima uit.Rivanov schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:51:
Hoop op één ding: een scherm dat niet ”vanzelf” gaat krassen.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 01-09-2019 21:36 ]
https://www.reddit.com/r/...ed_in_hairline_scratches/
https://discussions.apple.com/thread/8208430
https://discussions.apple.com/thread/8306985
https://gizmodo.com/iphon...o-months-later-1822644663
[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 01-09-2019 21:49 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De Xs was bij introductie even duur als de X. Bovendien kwam vorig jaar ook de Xr uit die veel waar bood voor iets meer geld dan de introductieprijs van een basis 8.DeNachtwacht schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:01:
[...]
PS @Lothiriel heeft natuurlijk gewoon gelijk dat flagship iPhones de afgelopen jaren fors duurder geworden zijn, de X was nog innovatief maar bij de XS vond ik echt dat Apple zijn hand begon te overspelen. Inderdaad is het te gek dat je voor hetzelfde geld als een XS een MacBook air kan halen.
En de jaren daarvoor is de introductieprijs van de 7 ook omhoog gegaan ten opzichte van de 6s, maar daar kreeg de basisversie wel meer opslag waardoor je niet per se hoefde bij te betalen voor meer opslag dan 16GB.
En als iemand op zoek is naar een goedkope iPhone dan is een tweedehands 8 zeer aan te bevelen. Die kun je in V&A al voor zo’n € 350 kopen. En nieuw zal hij volgende maand ook goedkoper worden, waardoor je voor zo’n € 500 tot € 550 echt een fijn toestel hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door rclahsen op 01-09-2019 22:04 ]
Ooh ja ik heb een Xs, misschien is dat het.Rivanov schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:47:
@Donstil doe er juist helemaal niets mee, dat is het ‘m juist. Ben sowieso niet de enige met dit probleem hoor. Internet staat vol met verhalen over hairscratches op X scherm. Blijkbaar is het een zacht materiaal dat beter bestand is tegen valschade, maar wel sneller krasjes krijgt. De XS zou blijkbaar al beter zijn..
https://www.reddit.com/r/...ed_in_hairline_scratches/
https://discussions.apple.com/thread/8208430
https://discussions.apple.com/thread/8306985
https://gizmodo.com/iphon...o-months-later-1822644663
Haar krasjes vind ik doorgaans niet zo erg verder, zolang ze maar niet zichtbaar zijn als het scherm aan is.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 01-09-2019 22:08 ]
Sorry maar je draait om mijn punt heen: dat de basisprijs van het nieuwe topmodel de laatste twee jaar gewoon flink forser is gestegen dan de inflatie.
iPhone 5S $649
iPhone 6 $649
iPhone 7 $649
iPhone 8 $699 / X $999
XS $999
11 $999 (geruchten)
Mooi dat het ook dit jaar waarschijnlijk dezelfde prijs blijft, maar het blijft wel érg stevig in vergelijking met wat de concurrenten bieden en welk prijskaartje er aan hangt. Zeker omdat de innovatie sinds de X niet enorm is had ik een verlaging helemaal niet gek gevonden. Bij MacBooks komt dat ook regelmatig voor. Maar wie weet, het blijven geruchten...
[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-09-2019 23:21 ]
youtube.com/@hisrep
Achja, ieder z'n ding.
KloptRivanov schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:37:
Heerlijk, die jaarlijks terugkerende prijs-discussies. Mensen geven gerust ruim € 2.000,- of meer uit aan een MacBook Pro (of andere willekeurige laptop).. maar als een device die ze waarschijnlijk iedere 5 minuten per dag in hun handen hebben, de helft daarvan kost is het allemaal "te duur".
Achja, ieder z'n ding.
Maar goed die laptop gaat ook ongeveer 9 jaar mee en heeft na 5 jaar nog steeds geen nieuwe accu nodig omdat hij piekprestaties niet zou kunnen leveren en zelfs nog 10 uur van de geadverteerde 13/14 uur over heeft.
Al met al blijft dit gezeur aanhouden, vindt je het te duur laat Apple dan barsten met de topmodellen, koop een 8 dan ofzo.
Maar ja de drang om steeds maar het nieuwste van het nieuwste te hebben wil ook wat zeker in groepsdruk van klasgenoten/vrienden/collega’s want die kopen wel allemaal gelijk de nieuwste en de vetste.......
If it ain’t for you move along, leave it.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Allemaal leuk en wel, maar dat is appels met peren vergelijken. Bij de instapprijzen tot en met 6s ging het om een instapper met 16 GB. Over die opslagcapaciteit schreeuwde critici ook moord en brand, want dat was - terecht - veel te weinig. Wilde je een 64 GB exemplaar dan was je $ 849 (6 en ouder) of $ 749 (6s) kwijt.DeNachtwacht schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:20:
[...]
Sorry maar je draait om mijn punt heen: dat de basisprijs van het nieuwe topmodel de laatste twee jaar gewoon flink forser is gestegen dan de inflatie.
iPhone 5S $649
iPhone 6 $649
iPhone 7 $649
iPhone 8 $699 / X $999
XS $999
11 $999 (geruchten)
Mooi dat het ook dit jaar waarschijnlijk dezelfde prijs blijft, maar het blijft wel érg stevig in vergelijking met wat de concurrenten bieden en welk prijskaartje er aan hangt. Zeker omdat de innovatie sinds de X niet enorm is had ik een verlaging helemaal niet gek gevonden. Bij MacBooks komt dat ook regelmatig voor. Maar wie weet, het blijven geruchten...
Overigens is Apple niet de enige die zijn prijzen verhoogt. Ook de concurrenten aan de zijde van Android doen dat. De OnePlus 7 (Pro) heeft ook niet dezelfde prijs bij introductie meegekregen dan de OnePlus One. En ook de Galaxy S10 had bij launch een (fors) hogere introductieprijs dan de Galaxy S of SII.
De markt voor mobiele telefoons is nu volwassen/verzadigd geworden. Apple heeft er voor gekozen om zich volledig te richten op de high end markt, net als Samsung, OnePlus en Huawei voor hun topmodellen. Voor wie dat niet kan/wil betalen kan terecht bij oudere modellen (Apple) of bij de midrange modellen (Android).
Eens ik volg je punt, voor mij was de XS prijs ook gewoon wel echt aan de forse kant voor een telefoon met 64G. Wat ze nu lijken te doen is; hetzelfde pricepoint maar dan met 128G en de veel gewenste snellader erbij. Tel daar nog een super camera bij op, en de dalende verkopen voor de XS zullen misschien een wending gaan nemen met de "11 Pro"DeNachtwacht schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:20:
Mooi dat het ook dit jaar waarschijnlijk dezelfde prijs blijft, maar het blijft wel érg stevig in vergelijking met wat de concurrenten bieden en welk prijskaartje er aan hangt. Zeker omdat de innovatie sinds de X niet enorm is had ik een verlaging helemaal niet gek gevonden.
De XS was gewoon te weinig telefoon voor een forse prijs, dat lijken ze nu ook ingezien te hebben. Uiteindelijk willen ze blijven verkopen, voor Apple's begrippen lijkt mij deze wending een zeer generousness gebaar.
Het feit dat jij iPhone met Android vergelijkt, een telefoon met een besturingssysteem.. pfff. Jij gooit alle Android telefoons even op één hoop? De ene Android telefoon is totaal niet de andere, je kan beter Apple verglijken met Samsung, of met Huawei ipv Android.Lothiriel schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:40:
Oke ik merk het al, dit deel van het forum is gewoon een circlejerkGeen kritische houding allowed.
Ik zal er alleen nog op zeggen dat ik dat een heel arrogante houding vind, aangezien een iPhone zich niet tov een Android verhoudt zoals een RollsRoyce tov een BMW (of een Renault for that matter). De iPhone is een massaproduct. Zelfs de “premiummarkt” heeft voldoende klanten nodig. Apple heeft niets aan een spreekwoordelijk handvol mensen die hun 2025 2k telefoon - puur speculatie maar niet onrealistisch - nog willen kopen.
Maar goed, het is eerlijkheidshalve niets een bedje waar alleen Apple ziek in is, als je de prijzen van bvb Samsung ziet... En ik vind inderdaad dat je objectief kan zeggen dat evenveel betalen voor een smartphone als voor een paar jaar oude perfect capable Macbook Pro inderdaad nergens op slaat. Alleen al gezien de mogelijkheden van beide apparaten.
For the record, nogmaals, houd ik van het Apple ecosysteem, maar ik snap nu wel waar het cliché van de omhooggevallen Apple fanboy komt. “Dit remt de bovenkant”, hoe arrogant wil je het hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 02-09-2019 08:13 ]
Dat nummertje hebben we altijd gemist en zit mooi ónder de nieuwe lijn. Maar ach, fantaseren mag.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ooh ja das irritant. Nee dat heb ik hier niet.Rivanov schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:08:
Maar dat zijn ze wel, voornamelijk onder felle lampen en in zonlicht. In light mode niet zichtbaar, maar in Dark Mode / donkere apps des te erger.
Pas op met zulke uitspraken hoor, voor je het weet wordt de Fanboy kaart getrokken.Rivanov schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:37:
Heerlijk, die jaarlijks terugkerende prijs-discussies. Mensen geven gerust ruim € 2.000,- of meer uit aan een MacBook Pro (of andere willekeurige laptop).. maar als een device die ze waarschijnlijk iedere 5 minuten per dag in hun handen hebben, de helft daarvan kost is het allemaal "te duur".
Achja, ieder z'n ding.
[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 02-09-2019 09:25 ]
Van mij mogen ze. Zie m'n onderschrift bij m'n username.Donstil schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:23:
[...]
Ooh ja das irritant. Nee dat heb ik hier niet.
[...]
Pas op met zulke uitspraken hoor, voor je het weet wordt de Fanboy kaart getrokken.
Zou een dikke upgrade zijn van mijn huidige iphone 6+ 16 gb.
Als ik de geruchten mag geloven krijgen alle iphones van volgend jaar Oledscherm en dit jaar starten de oledmodellen waarschijnlijk met 128GB opslag.
Het zou een usb-c => Lightning kabel zijn. Snelladen via USB-PD vermoed ik dus. En een kabel die eindelijk inderdaad gewoon in de nieuwe Macbook Pro's past.mr.JamesBond schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:02:
Er gaan blijkbaar geruchten over een meegeleverde snellader. Is dit sneller laden (bijv. met een oude iPad-lader of echt snelladen (met een kabel die aan een kant USB-C en aan de andere kant de Lightningpoort ondersteunt en dus in een MacBook Pro adapter past)?
@mr.JamesBond er wordt gesproken over USB-C aan de adapter zijde, dat wil zeggen dat de telefoon kan opschakelen naar 9V en de beoogde 18watt kan behalen. Apple heeft geen enkele ondersteuning voor andere protocollen van bijvoorbeeld QualComm, dus bovenstaand is 99% zeker -> USB-C PowerDelivery protocol.Thallyos schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:07:
[...]
Het zou een usb-c => Lightning kabel zijn. Snelladen via USB-PD vermoed ik dus. En een kabel die eindelijk inderdaad gewoon in de nieuwe Macbook Pro's past.
Zou mooi zijn. Hoewel voor ‘s nachts laden ik liever het “oude” slow laden prefereer. Op lange termijn schijnt het beter te zijn voor de accu. Voor snel even on the go is een 18w lader we fijnstormfly schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:11:
[...]
@mr.JamesBond er wordt gesproken over USB-C aan de adapter zijde, dat wil zeggen dat de telefoon kan opschakelen naar 9V en de beoogde 18watt kan behalen. Apple heeft geen enkele ondersteuning voor andere protocollen van bijvoorbeeld QualComm, dus bovenstaand is 99% zeker -> USB-C PowerDelivery protocol.
Eindelijk. Lekker snel opladen én met een adapter op pad voortaan.Thallyos schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:07:
[...]
Het zou een usb-c => Lightning kabel zijn. Snelladen via USB-PD vermoed ik dus. En een kabel die eindelijk inderdaad gewoon in de nieuwe Macbook Pro's past.
Die lader bestaat dus al heel lang, en ook die kabel...
[ Voor 11% gewijzigd door WouterL op 02-09-2019 11:26 ]
Ik hoop echt op een iets goedkopere OLED telefoon.
Strategisch gezien moet Apple toch iets doen met de markt die net onder de premium zit.
Daar is volgens mee behoorlijk wat potentieel, en gezien hun verkoopscijfers moeten ze daar iets mee doen.
Sneller laden boeit me niet zo.
Mijn telefoon gaat meestal enkel aan de lader in de auto, en dan red ik het wel.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Kan zeker, maar - tot zo ver ik heb begrepen - is de snellaadkabel nu bij de doos inbegrepenDonstil schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:06:
Sneller laden kan al toch? Ik laad mijn Xs nu op met de lader van een MBP namelijk.
Landscape FaceID, grotere kijkhoek, lijkt me weer een probleem opgelost met je telefoon die op tafel ligt.
Heb nu een iPhone 6S for the time being, en unlocken zonder eerst mn lelijke bakkes boven de telefoon te moeten houden is toch wel weer erg prettig.
Geert1976 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:54:
Heb nu een iPhone 6S for the time being, en unlocken zonder eerst mn lelijke bakkes boven de telefoon te moeten houden is toch wel weer erg prettig.
Vind hem zelf wel redelijk goed werken maar je moet hem inderdaad wel voor je gezicht houden.
In mijn idee ook wel goed zodat die niet te snel unlockt.
Toen ik mijn X net na release had probeerde vrienden al even snel de ING app te openen met mijn gezicht terwijl ze de telefoon aan het bewonderen waren. Ogen dicht werkte dus hadden pech

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
sorry hoor... Elk jaar verbetert Apple de iPhone en de prijs blijft steeds gelijk tot aan de 7. En als de verbetering dan het intern geheugen is dan mag een prijsverhoging ineens wel van jou? Kortom als er íemand hier appels met peren vergelijkt...rclahsen schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:56:
Allemaal leuk en wel, maar dat is appels met peren vergelijken. Bij de instapprijzen tot en met 6s ging het om een instapper met 16 GB. Over die opslagcapaciteit schreeuwde critici ook moord en brand, want dat was - terecht - veel te weinig. Wilde je een 64 GB exemplaar dan was je $ 849 (6 en ouder) of $ 749 (6s) kwijt.
youtube.com/@hisrep
Laatste geruchten wijzen op een sterk verbeterd FaceID waarbij je de iPhone gewoon op tafel kan laten liggen en vanuit een bepaald graad hoek kan unlockenGeert1976 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:54:
ben naast de 3e camera van de nieuwe iPhones ook zeer benieuwd naar eventueel een verbeterde/nieuwe versie van FaceID.
Landscape FaceID, grotere kijkhoek, lijkt me weer een probleem opgelost met je telefoon die op tafel ligt.
Het is weer September 2025 :)
Of dat de veiligheid/privacy nu ten goede komt....Jaymone schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:43:
[...]
Laatste geruchten wijzen op een sterk verbeterd FaceID waarbij je de iPhone gewoon op tafel kan laten liggen en vanuit een bepaald graad hoek kan unlocken
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Gewoon een schakelaartje in bouwen waarbij de gebruiker zelf de keuze heeft om het aan/uit te zettencarpebios schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:51:
[...]
Of dat de veiligheid/privacy nu ten goede komt....
Top, ik zal het doorgeven!Jaymone schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:13:
[...]
Gewoon een schakelaartje in bouwen waarbij de gebruiker zelf de keuze heeft om het aan/uit te zetten
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dit. Tot en met de 7 was de prijs van het nieuwe model ongeveer gelijk. Tot de X kwam, die was een stuk duurder, maar dat was een 'speciaal' model, die kwam tegelijk met de 8 die wel het oude prijspeil bleef houden (plus wat erbij).DeNachtwacht schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:36:
[...]
sorry hoor... Elk jaar verbetert Apple de iPhone en de prijs blijft steeds gelijk tot aan de 7. En als de verbetering dan het intern geheugen is dan mag een prijsverhoging ineens wel van jou? Kortom als er íemand hier appels met peren vergelijkt...
Maar nu lijkt het erop dat de X-lijn de normale lijn gaat worden, inclusief de nieuwe prijs. De XR is nu de 'budget' lijn, maar de prijs daarvan is op het nivo van de 8. Dus flink meer dan de SE ooit kostte.
Ik vind het ook te duur geworden. Ben opzich wel blij met de XS, maar ten opzichte van de X bood hij veel te weinig upgrade. Ik ga waarschijnlijk niet voor het nieuwe toestel dit jaar, of het moet echt heel revolutionair zijn. Ik denk echt dat Apple zichzelf uit de markt prijst, zeker gezien de midrange-android toestellen die steeds beter worden. Ik word soms uitgelachen door collega's met een Android toestel van 300 euro, voor de prijs van mijn iPhone kopen zij 4 keer een nieuw toestel. De iPhone is wel beter, maar niet 4x zo goed...
Ik begrijp je punt maar dit is inherent aan merk Apple, noem het strategie, visie, wat dan ook..dit hoort bij Apple producten. Apple kan natuurlijk ook een toestel van 300,- uitbrengen, maar ik denk dat Apple op langere termijn dit dan niet zal overleven. Ik persoonlijk zou ook nooit aan een toestel van 300,- beginnen als ik hun was.PhilipsFan schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:31:
[...]
Dit. Tot en met de 7 was de prijs van het nieuwe model ongeveer gelijk. Tot de X kwam, die was een stuk duurder, maar dat was een 'speciaal' model, die kwam tegelijk met de 8 die wel het oude prijspeil bleef houden (plus wat erbij).
Maar nu lijkt het erop dat de X-lijn de normale lijn gaat worden, inclusief de nieuwe prijs. De XR is nu de 'budget' lijn, maar de prijs daarvan is op het nivo van de 8. Dus flink meer dan de SE ooit kostte.
Ik vind het ook te duur geworden. Ben opzich wel blij met de XS, maar ten opzichte van de X bood hij veel te weinig upgrade. Ik ga waarschijnlijk niet voor het nieuwe toestel dit jaar, of het moet echt heel revolutionair zijn. Ik denk echt dat Apple zichzelf uit de markt prijst, zeker gezien de midrange-android toestellen die steeds beter worden. Ik word soms uitgelachen door collega's met een Android toestel van 300 euro, voor de prijs van mijn iPhone kopen zij 4 keer een nieuw toestel. De iPhone is wel beter, maar niet 4x zo goed...
Dat is meestal ook wel nodigPhilipsFan schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:31:
[...] Ik word soms uitgelachen door collega's met een Android toestel van 300 euro, voor de prijs van mijn iPhone kopen zij 4 keer een nieuw toestel.
Ik bedoelde niet dat Apple iPhones van 300 euro moet gaan maken, dat zou hun eigen markt nog veel meer kannibaliseren. Maar een toestel van rond de 600 euro zou toch moeten kunnen. Niet de nieuwste techniek maar wel de nieuwste CPU zodat mensen hier ook lang mee kunnen doen. Ik denk dat je dan een behoorlijk grotere markt aanspreekt en aangezien je techniek gebruikt die je toch al in huis had, hoeven de kosten niet hoog te zijn.Jaymone schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:43:
[...]
Ik begrijp je punt maar dit is inherent aan merk Apple, noem het strategie, visie, wat dan ook..dit hoort bij Apple producten. Apple kan natuurlijk ook een toestel van 300,- uitbrengen, maar ik denk dat Apple op langere termijn dit dan niet zal overleven. Ik persoonlijk zou ook nooit aan een toestel van 300,- beginnen als ik hun was.
Als je mainstream iPhone 1159 euro kost, dan denk ik dat je een _enorme_ markt laat liggen. De meeste mensen die ik ken kopen een XR omdat ze de XS veel te duur vinden. Als je zo'n duur model uitbrengt, dan kun je er maar beter voor zorgen dat dat model ook echt de verwachtingen waarmaakt, maar de XS doet dat beslist niet. Het is gewoon een duurdere versie van de XR met nauwelijks extra features of technieken om de extra uitgave te rechtvaardigen.
Sterker nog, in mijn kennissenkring wordt vanwege de prijs steeds meer overgestapt op Android. De mindere gebruikservaring nemen mensen dan op de koop toe. En ik begrijp dat heel goed, ook al ben ik Apple fan. iPhones zijn echt te duur voor wat je krijgt.
Ik ben niet persé Apple fan (heb hier desondanks wel 2 iPads liggen en 2 iPhones - ook van vrouwlief - en ik sluit niet uit dat de Apple Watch er ook nog komtPhilipsFan schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:26:
[...]
Sterker nog, in mijn kennissenkring wordt vanwege de prijs steeds meer overgestapt op Android. De mindere gebruikservaring nemen mensen dan op de koop toe. En ik begrijp dat heel goed, ook al ben ik Apple fan. iPhones zijn echt te duur voor wat je krijgt.
Ik vind de iPhones ook verschrikkelijk "duur" in aanschaf, maar aan de andere kant: hier naast me ligt een iPhone 7 welke het na 3 jaar nog meer dan prima doet, en eigenlijk nog niet vervangen hoeft te worden. Mijn vrouw heeft een iPhone 6 die ze nu voor het eerst gaat upgraden, en dat is dan voornamelijk vanwege opslagruimte. Niet slecht vanaf launch zou ik zeggen. Dat is me met mijn uitstapjes naar Windows Mobile en Android (meerdere malen) in ieder geval nooit gelukt.
Daarnaast is het natuurlijk de vraag hoeveel het besturingssysteem je waard is. Nee, je kan er niet zoveel in aanpassen als Android, maar het wérkt eigenlijk wel altijd. Het gemis van die kleine ergernissen bij Android rechtvaardigt voor mij, en mijn vrouw, de hogere prijs van de iPhones. Even los van of dit de XR is of het flagship model zou moeten worden.
En dan heb je nog restwaarde. Voor mij en mijn vrouw niet heel relevant want we verkopen onze toestellen eigenlijk nooit, maar het is een feit dat je voor een iPhone gewoon veel meer terugkrijgt dan een Android toestel.
Mja... ik ben ook meerdere malen overgestapt. Meestal omdat ik dan weer eens wat "nieuws" wilde, maar eigenlijk ben ik altijd terug gegaan naar de iPhone. Gebruikersgemak, stabiel OS, prima ecosysteem, design, prestaties. Ik denk dat dit voor een hoop mensen van toepassing is.
Ik betwijfel ondanks dit nieuws nog altijd of we volgende week een Series 5 te zien krijgen. Wat denken jullie?
[ Voor 22% gewijzigd door robcoenen op 02-09-2019 19:18 ]
vorig jaar kreeg de series 3 een price drop toen de series 4 gereleased werd maar ik vrees dat dat er dit jaar niet in zit. Prijs is nog redelijk competitief en dat betekent bij Apple spul eigenlijk altijd dat je nog in de handjes mag knijpenmr.JamesBond schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:29:
@robcoenen Geen idee, maar wat zijn de prijzen van de Apple Watch wanneer er een nieuwe op de markt komt? Gaat de nieuwe Apple Watch de prijs van de voormalig nieuwe overnemen, of krijgt die een eigen prijs?
@Jaymone Je moet je tekst aanpassen! Het ìs al september 2019!
youtube.com/@hisrep
Ik denk nog steeds van niet en ook dit kan makkelijk op de eerdere modellen.robcoenen schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:16:
Apple Watch sleep tracking revealed: sleep quality, battery management, more
Ik betwijfel ondanks dit nieuws nog altijd of we volgende week een Series 5 te zien krijgen. Wat denken jullie?
Moet wel zeggen dat de 6, een oud toestel lijkt tov de X/XR/XS met het volledig scherm. Nu is het echt wel aan het kriebelen om overslag te gaan, met de voorstelling van het nieuw model 2019 met de verwachte goede camera’s. Alleen een dilemma, omdat de grote vernieuwing blijkbaar voor 2020 zal zijn? (ook 5G)
Dus voorlopig even de Keynote afwachten....
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
Prijs is voor mij geen reden om naar Android over te stappen. Dan liever een oudere iPhone i.p.v. nieuwe gen Android. Gebruiksgemak, kwaliteit, design (ok, camerabult 2019 is ook niet mijn eerste keus) maakt bij mij het verschil namelijk.PhilipsFan schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:26:
[...]
Ik bedoelde niet dat Apple iPhones van 300 euro moet gaan maken, dat zou hun eigen markt nog veel meer kannibaliseren. Maar een toestel van rond de 600 euro zou toch moeten kunnen. Niet de nieuwste techniek maar wel de nieuwste CPU zodat mensen hier ook lang mee kunnen doen. Ik denk dat je dan een behoorlijk grotere markt aanspreekt en aangezien je techniek gebruikt die je toch al in huis had, hoeven de kosten niet hoog te zijn.
Als je mainstream iPhone 1159 euro kost, dan denk ik dat je een _enorme_ markt laat liggen. De meeste mensen die ik ken kopen een XR omdat ze de XS veel te duur vinden. Als je zo'n duur model uitbrengt, dan kun je er maar beter voor zorgen dat dat model ook echt de verwachtingen waarmaakt, maar de XS doet dat beslist niet. Het is gewoon een duurdere versie van de XR met nauwelijks extra features of technieken om de extra uitgave te rechtvaardigen.
Daarnaast, kan mij voorstellen dat de R&D kosten van Apple ook flink hoger liggen dan menig Android fabrikanten. Ben Apple zn prijzenstrategie absoluut niet aan het verdedigen, sterker nog ook van mij mag het allemaal wat minder worden maar vergelijking Android en Apple gaat bij mij niet op.
quote]mr.JamesBond schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:29:
[/quote]
Done, thanks:)
[ Voor 5% gewijzigd door Jaymone op 02-09-2019 22:19 ]
[quote]Jaymone schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:17:
[...]
Prijs is voor mij geen reden om naar Android over te stappen. Dan liever een oudere iPhone i.p.v. nieuwe gen Android. Gebruiksgemak, kwaliteit, design (ok, camerabult 2019 is ook niet mijn eerste keus) maakt bij mij het verschil namelijk.
Daarnaast, kan mij voorstellen dat de R&D kosten van Apple ook flink hoger liggen dan menig Android fabrikanten. Ben Apple zn prijzenstrategie absoluut niet aan het verdedigen, sterker nog ook van mij mag het allemaal wat minder worden maar vergelijking Android en Apple gaat bij mij niet op.
quote]mr.JamesBond schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:29:
[/quote]
Done, thanks:)
Sorry maar daar ga ik niet in mee.. Sinds 2005 fanatiek Apple gebruiker en tot een paar jaar gelden ook een soort van ‘goedprater’.. In de zin van dat ik het altijd wel uit te leggen vond dat je de Apple Tax betaalde (gebruikersgemak, kwaliteit, samenwerken van de verschillende producten, etc.) Sinds die tijd alles wel gehad (MacBook pro’s, iPhones, iPad, Apple watches, AirPort extreme, Expres, Apple tv’s, de software, etc, etc).Jaymone schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:43:
[...]
Ik begrijp je punt maar dit is inherent aan merk Apple, noem het strategie, visie, wat dan ook..dit hoort bij Apple producten. Apple kan natuurlijk ook een toestel van 300,- uitbrengen, maar ik denk dat Apple op langere termijn dit dan niet zal overleven. Ik persoonlijk zou ook nooit aan een toestel van 300,- beginnen als ik hun was.
Tegenwoordig laat ik mensen weten dat ze zelf een keuze moeten maken en ‘verdedig’ ik de keuzes van Apple al lang niet meer.. Ik gebruik het spul nog wel maar ben er al stukken minder mee bezig en kijk zelfs als jaren de Keynotes niet meer..
Waarom vertel ik dit allemaal? Omdat ik denk dat ik niet de enige ‘Apple fan’ ben die zich tegenwoordig geen fan maar noemt, eigenlijk geen gesprekken meer heeft met anderen over ‘het nieuwste waar Apple nu weer mee komt’ maar gewoon van een afstandje toekijkt. Gewoon nog wél de spullen koopt maar met minder enthousiasme ‘naar buiten toe gericht’.. De prijzen zijn niet meer te verantwoorden voor ‘de gewone burgerlijke Apple enthousiasteling’.. Dit sentiment lees ik niet alleen in dit topic maar op veel (internationale) fora..
dit.D-Ed schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:37:
[...]
Sinds 2005 fanatiek Apple gebruiker en tot een paar jaar gelden ook een soort van ‘goedprater’..
De prijzen zijn niet meer te verantwoorden voor ‘de gewone burgerlijke Apple enthousiasteling’.. Dit sentiment lees ik niet alleen in dit topic maar op veel (internationale) fora..
Menig Apple gebruiker die al jaren, soms wel ruim 10 dus, vindt te gortig geworden afgelopen jaren qua prijsstelling in verhouding in tot er wat daadwerkelijk wordt aangeboden.
Je kan het ook zo zien; Apple steekt eigenlijk een dikke vette Amerikaanse middelvinger op naar zijn zeer loyale klant...wil je meegaan met ons in het high end sigment, prima, maar dan trekken we je portomonnee leeg op elke mogelijke wijze tot aan simpele kabeltjes van €24,95 (productiekosten €0,99) toe.
En Apple weet maar al te goed dat vele loyale klanten toch wel blijven ivm de vendor lock in die Apple als een ware Koning onder de knie heeft.
Vandaar dat, imho, de focus voor Apple ook meer komt te liggen op services /diensten waar ze maandelijks flink wat geld binnenharken.
Ik vind iOS ook nog steeds prettiger dan menig schil van Android van de diverse fabrikanten.
De Pixel lijn vind ik dan de allerprettigste clean schil.
Maar tegelijkertijd zie ik ook wel dat Apple op veel fronten finaal wordt ingehaald door de diverse chinaphones, vooral hardware technisch gezien dan.
Voorbeeld: een Xiaomi Mi 9t die ruim €1000 goedkoper is dan de Xs Max kan natuurlijk zo ruim 80% exact hetzelfde als de Xs Max en op sommige fronten zelfs beter dan de Xs Max, nl de camera.
Ik blijf vooral voor het eco systeem bij Apple, maar realiseer me maar al te goed dat het natuurlijk van de zotte is dat een bedrijf mij als consument ''bij de ballen heeft''.
En sommige consumenten hebben er een Olympische sport van gemaakt om voorgenoemde goed te praten. Voorbeeld: ''ja, maar kijk wat het iPhone gebruik per dag kost, dan valt ruim €1200 voor een smartphone reuze mee'', dit is toch wel een gouden plak waard geworden in deze Olympische sport
Nogmaals, ook ik vind dat het geen normale bedragen meer zijn en vraag me af waar de limiet is. Wat ik probeer uit te leggen is, dat dit bij Apple hoort en naar mijn inziens een vorm van strategie is. Deze prijzen maken Apple hoe Apple is en waarvoor Apple staat, los van het feit of dit in verhouding staat tot hun geleverd product. Gaat niet om verdedigen, gaat om uitleg waarom ik denk dat dingen zo gaan.D-Ed schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:37:
[...]
Sorry maar daar ga ik niet in mee.. Sinds 2005 fanatiek Apple gebruiker en tot een paar jaar gelden ook een soort van ‘goedprater’.. In de zin van dat ik het altijd wel uit te leggen vond dat je de Apple Tax betaalde (gebruikersgemak, kwaliteit, samenwerken van de verschillende producten, etc.) Sinds die tijd alles wel gehad (MacBook pro’s, iPhones, iPad, Apple watches, AirPort extreme, Expres, Apple tv’s, de software, etc, etc).
Tegenwoordig laat ik mensen weten dat ze zelf een keuze moeten maken en ‘verdedig’ ik de keuzes van Apple al lang niet meer.. Ik gebruik het spul nog wel maar ben er al stukken minder mee bezig en kijk zelfs als jaren de Keynotes niet meer..
Waarom vertel ik dit allemaal? Omdat ik denk dat ik niet de enige ‘Apple fan’ ben die zich tegenwoordig geen fan maar noemt, eigenlijk geen gesprekken meer heeft met anderen over ‘het nieuwste waar Apple nu weer mee komt’ maar gewoon van een afstandje toekijkt. Gewoon nog wél de spullen koopt maar met minder enthousiasme ‘naar buiten toe gericht’.. De prijzen zijn niet meer te verantwoorden voor ‘de gewone burgerlijke Apple enthousiasteling’.. Dit sentiment lees ik niet alleen in dit topic maar op veel (internationale) fora..
Tuurlijk. Punt dat ik en een aantal anderen hier proberen te maken volgens mij is dat Apple bij een aantal producten te ver is doorgeschoten. Op een Apple Watch zit nog behoorlijk wat innovatie en research, een Garmin sport horloge gaat ook snel naar €400-500 dus dan is die prijs van €429 best prima. Maar...Jaymone schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 06:38:
[...]
Nogmaals, ook ik vind dat het geen normale bedragen meer zijn en vraag me af waar de limiet is. Wat ik probeer uit te leggen is, dat dit bij Apple hoort en naar mijn inziens een vorm van strategie is. Deze prijzen maken Apple hoe Apple is en waarvoor Apple staat, los van het feit of dit in verhouding staat tot hun geleverd product. Gaat niet om verdedigen, gaat om uitleg waarom ik denk dat dingen zo gaan.
Een iPhone XS mag best voor €799 in de schappen liggen, vooruit €899 net als de S10 bij introductie, maar niet meer en zéker niet in VS $999 (+$80 tax) en dan hier €1159 (!). “Ja maar de wisselkoersen blablablabla” Leuk, maar mensen zijn niet gek en zien dat elke Philips of Sony tv wél voor nagenoeg dezelfde prijs in Europa in het schap ligt. Eenzelfde gaat op voor een MacBook Pro voor €2239 met 16gb ram. Té duur, terwijl de MacBook air weer redelijk vergelijkbaar geprijsd is als concurrerende Windows laptops met een kleine Apple tax. Die ben ik best bereid te betalen voor de extra service en garantie in de store et cetera. Maar van die MBP prijs moet eigenlijk gewoon €300 af om het down to Earth te houden.
Ik heb zelf een nieuwe telefoon nodig en een goede vriend van me woont in Amerika dus kan de nieuwe 11 misschien voor de meenemen voor rond de €900 (in Delaware is geen state tax). Maar ik heb voor mezelf al wel besloten dat ik geen €1159 ga neerleggen voor telefoon. Dan zing ik het nóg wel een jaartje uit met mijn SE of pak een 8 voor rond de €500 ergens.
youtube.com/@hisrep
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 03-09-2019 08:01 ]
Ik ben echt beneuwd wat de iPhone 8 gaat doen, de 7 zal uit het portfolio vallen. De 8 een prijs daling en wat zouden ze doen met de Gigabytes?DeNachtwacht schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:06: Dan zing ik het nóg wel een jaartje uit met mijn SE of pak een 8 voor rond de €500 ergens.
Helemaal mee eens hoor. Ik bedoel alleen te zeggen dat dit gedrag vroeger de 'Apple tax' werd genoemd en ik die 'tax' ook kon verdedigen naar vrienden en bekenden waar het "Apple onderwerp" op tafel kwam. In die tijd betaalde je misschien 20% meer dan gelijkwaardige producten maar kreeg je er 100% meer ervaring bij (als je daar open voor stond). Toen waren er nog geen iPhones, iPad en dat soort dingen.. Toen had je Macbook Pro's, iMac's, Mac Mini's en andere spullen die alles met elkaar verbond (Airport extreme, Airtunes etc.). Allemaal gehad en velen mensen kunnen overtuigen ook in het ecosysteem te stappen 'omdat het gewoon werkt'..Jaymone schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 06:38:
[...]
Nogmaals, ook ik vind dat het geen normale bedragen meer zijn en vraag me af waar de limiet is. Wat ik probeer uit te leggen is, dat dit bij Apple hoort en naar mijn inziens een vorm van strategie is. Deze prijzen maken Apple hoe Apple is en waarvoor Apple staat, los van het feit of dit in verhouding staat tot hun geleverd product. Gaat niet om verdedigen, gaat om uitleg waarom ik denk dat dingen zo gaan.
De huidige koers van Apple is naar mijn idee niet meer 'dit is Apple'
Het gaat over meer dan prijzen volgens mij, het gaat over een andere Apple dan bij de introductie van de eerste iPhoneDonstil schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:26:
Jeetje gaat het nou nog steeds over de prijzen. Jullie kennen vast het volgende topic niet: [iPhone] Prijsdiscussie ?
Okay, ontopic.. Dat design van de huidige leaks is werkelijk waar lachwekkend

©2004
Persoonlijk heb ik het niet nodig en voldoet 64gb voor mij maar zou wellicht wel een logische keuze zijn.
Maar eigenlijk ben ik het meest benieuwd of er een rode iPhone 11 komt
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ja en dat is nou al helemaal niet voor dit topicD-Ed schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:34:
[...]
Het gaat over meer dan prijzen volgens mij, het gaat over een andere Apple dan bij de introductie van de eerste iPhone

Tevens titelfix van "[Apple September / October Event] Geruchten en verwachtingen" naar "[Event] 'By innovation only' 10 september 2019 19:00" aangezien het event nu officieel is aangekondigd
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 03-09-2019 10:58 ]
1 gig extra geheugen.Geert1976 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:58:
gerucht: benchmark opvolger van de iPhone Xr , mogelijk met 4Gb RAM deze keer
[Afbeelding]
0,16gHz extra op de CPU
4mb minder Cache geheugen.
Ik gok dat we dit met een korreltje zout moeten nemen
[ Voor 28% gewijzigd door Pat-Juh op 03-09-2019 13:28 . Reden: toevoeging info ]
13 september pre-order en 20 september launch. Ga daar maar van uit.mr.JamesBond schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:49:
Gisteravond vertelde een bekende die bij Vodafone werkt dat de iPhones 16 september worden geleverd bij klanten.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 03-09-2019 13:01 ]
Verwijderd
Zag al een mooie card houder hiervoor😀
https://gray.sg/collections/vandium
Grapje?Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:59:
Hopelijk komt Apple met de nieuwe iphone’s ook met de Apple card naar NL.
Allemachtig een kaarthoudertje voor 450 piekVerwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:55:
[...]
Nee, maar ben wel voor de goedkoopste gegaan!
Mooi spul hoor, daar niet van.
Ik vind mijn leren secrid mooier. Maar, ieder zijn smaakVerwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:59:
Hopelijk komt Apple met de nieuwe iphone’s ook met de Apple card naar NL.
Verwijderd
Zeker, daar heb ik er ook een aantal van absoluut kwaliteit!mr.JamesBond schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:23:
[...]
Ik vind mijn leren secrid mooier. Maar, ieder zijn smaak
Medewerkers van een provider weten echt niets omtrent leveringen van iPhones, echt allemaal onzin. Hoe zouden ze dat moeten weten die dingen zijn nog niet eens aangekondigd.mr.JamesBond schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:49:
Gisteravond vertelde een bekende die bij Vodafone werkt dat de iPhones 16 september worden geleverd bij klanten.
[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 03-09-2019 22:08 ]
Elect a clown, expect a circus.
Kan een secrid ook in Apple Wallet? Want anders heb ik er niets aanmr.JamesBond schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:23:
[...]
Ik vind mijn leren secrid mooier. Maar, ieder zijn smaak
Je denk toch niet dan een provider het de dag van de aankondiging te horen krijgt?..Slasher schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:08:
[...]
Medewerkers van een provider weten echt niets omtrent leveringen van iPhones, echt allemaal onzin. Hoe zouden ze dat moeten weten die dingen zijn nog niet eens aangekondigd.
Voor aankondigingen van leveringen zijn vrij normaal. Niets van specs of prijzen maar wel vooraf invoeren van barcodes e.d. Om het systeem klaar te maken.Slasher schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:08:
[...]
Medewerkers van een provider weten echt niets omtrent leveringen van iPhones, echt allemaal onzin. Hoe zouden ze dat moeten weten die dingen zijn nog niet eens aangekondigd.
Geruchten gaan ook dat de 11Pro een mat frame krijgt overigens. Net als voorheen met de Aluminium frames van de 7-8 serie. Lijkt mij mooier dan zo’n shiny frame en minder krasgevoelig...
Juist niet toch? Gerucht is weer RVS en mat glas.Pat-Juh schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:41:
Geruchten gaan ook dat de 11Pro een mat frame krijgt overigens. Net als voorheen met de Aluminium frames van de 7-8 serie. Lijkt mij mooier dan zo’n shiny frame en minder krasgevoelig...
Dan kan het rvs nog wel een matte coating krijgen ipv glanzendDonstil schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:15:
[...]
Juist niet toch? Gerucht is weer RVS en mat glas.
In theorie wel maar dat was niet het gerucht voor zover ik had begrepen.Pat-Juh schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:39:
[...]
Dan kan het rvs nog wel een matte coating krijgen ipv glanzend
Hoop van welPat-Juh schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:39:
[...]
Dan kan het rvs nog wel een matte coating krijgen ipv glanzend
Lichtelijk off-topic, omdat het geen gerucht is voor komende dinsdag, maar:Lothiriel schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:51:
Ik verwacht er persoonlijk erg weinig van. Ik verwacht een iets snellere SoC, een iets betere camera, wat nieuwe kleurtjes wat dan innovatie moet heten en nogmaals 50-100 euro qua prijs erbovenop. Enige waar ik nog op hoop is een tweede SE versie, met kleinere bezels en een upgrade voor de SoC en camera (bijvoorbeeld iPhone 8 niveau), en dat voor een schappelijke prijs van circa 500 euro.
[...]
https://appleinsider.com/...ew-but-larger-iphone-se-2
Dit topic is gesloten.