Tweakers.net is niet meer wat het geweest is....

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.519 views

Acties:
  • +82 Henk 'm!

• Qalo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-10-2024
De laatste tijd is Tweakers.net steeds minder een website voor computergerelateerd nieuws, maar meer een verzamelplaats geworden voor artikelen die er er deels, zijdelings, en sinds kort zelfs helemaal niks mee te maken heeft. Ik erger me er al langer aan.

Artikelen die voorheen als écht "Tweaker-gerelateerd" nieuws onder de aandacht gebracht werd zie je steeds minder. Voorheen was ik wel een tijdje zoet op deze website. Tegenwoordig zie ik één, hooguit twee artikelen per dag (en soms helemaal niet!), en dat is het dan.

Tegenwoordig lijkt het wel alsof het aangedragen nieuws alleen nog artikelen zijn die de (waarschijnlijk héle jonge) redactie interesseren: lulijzers (smartphones dus!), games, social media en zaken die nog maar zijdelings of zelfs in de verte nog maar iets te maken heeft met waarmee Tweakers ooit bekend mee werd. Ećht nieuws over (computer)tech moet ik tegenwoordig bij andere, veelal buitenlandse sites halen.

Wat me vooral opvalt is dat nieuws gericht op Linux (óók écht bij tweakers horend) vaak zwáár genegeerd wordt en nauwelijks terug te vinden is. Ook als het écht relevant nieuws is. Doelbewust waarschijnlijk, omdat de redactie hier geen interesse in heeft. Het lijkt erop dat het alleen nog geplaatst wordt "bij God's gratie, omdat het moet".

Eén ding lijkt men te vergeten: Linux is dermate belangrijk geworden in de (tech)wereld dat we er niet meer omheen kunnen. Zowat alles om je heen is Linux. Maar ik zie er qua berichtgeving nooit iets over terug en is als zodanig zwaar ondervertegenwoordigd op deze site. En als je al eens iets submit wat erover gaat, dan zie je dat eigenlijk nooit terug. En dit is nog maar één voorbeeld.

Mijn kookpunt werd bereikt toen men deze week een advertorial plaatste over een elektrische auto. Dat wordt dus wel geplaatst? Tweakers.net is toch de AutoWeek niet? En dan vraag ik me af waar Tweakers.net toch mee bezig is? Maar het is me wel duidelijk: Tweakers.net stelt het commercieel belang voorop. Dat noemen ze "je ziel aan de duivel verkopen". En dat in combinatie met een waarschijnlijk heel jonge redactie die alleen maar berichtgeving plaatsen die in hun eigen interessegebied liggen, en je krijgt dus een website waarbij er alleen maar "geleut" wordt en niet meer computer gerelateerd nieuws van algemene aard getoond wordt.

Nee, Tweakers.net is niet meer relevant. Voor mij niet meer althans. Adverteerders, inkomsten en commerciële belangen hebben ook deze website doen vergeten wat Tweakers.net ooit was. En de desinteresse van tech uit een bepaalde hoek is ook pijnlijk en duidelijk zichtbaar.

Dit moest ik even kwijt. Doe ermee wat je wilt. Maar weet dat ik op het punt sta om deze site uit mijn favorieten te halen. Tweakers.net is verworden tot een theehoekje voor pubers, in plaats van een serieuze website met écht nieuws. Dus mogelijk wordt het voor mij binnenkort ;w

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:19

Matszs

><>

Qalo schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:02:
Nee, Tweakers.net is niet meer relevant. Voor mij niet meer althans.
Maar voor mij en anderen wel :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03
Yup, eens met ^^ :*) Kijk er elke dag en verveelt nooit. Al veel geleerd :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:49
Zet er iemand en pistool op je hoofd en dwingt je te kijken?

Zo niet, lekker verder gaan met je leven. Dingen veranderen. Ik vermaak me nog altijd prima.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TL;DR maar let erop dat het zomervakantie is, dat is killing voor kwaliteit, blijkt helaas vaak.

Overigens ben ik het wel eens dat er meer Linux op de frontpage mag! O+ O+

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 17-08-2019 13:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-06 00:18
Wat mij opvalt is dat je hamert op Linux.
Ik hoop wel dat je begrijpt dat tech meer is dan alleen Linux? Tweakers is geen site voor alléén maar Linux-nieuws.
Verder vind ik de advertorials op Tweakers juist heel erg fijn. Er wordt in de titel al duidelijk aangegeven dat het een advertentie is en er wordt geen gebruik gemaakt van sluikreclame. Vind ik veel fijner dan op andere nieuwssites, waarbij je dat pas ziet als je op het artikel hebt gedrukt of als je het artikel hebt gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
rajeckm schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:26:
Wat mij opvalt is dat je hamert op Linux.
Ik hoop wel dat je begrijpt dat tech meer is dan alleen Linux? Tweakers is geen site voor alléén maar Linux-nieuws.
Really? :? Ik bedoel... Really? :? Volgens mij is echt alleen Linux echt technisch. Al het andere is namaak-tech. :F

/s

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

Jammer dat je in plaats van de constructieve dialoog opzoeken, de stereotype "vroeger was alles beter" en de "computertechniek is precies onderwerp X, maar niet onderwerp Y" troefkaarten speelt. Hierdoor vervalt je topic in de zoveelste opa verteld. Als je niet inziet dat technische bezigheden en interesses collectief veranderen, ben je misschien ook gewoon te star voor de website. Ze schrijven natuurlijk ook bewust geen nieuws die niet gelezen zou worden, dus blijkbaar heeft een aanzienlijk deel wel wat met elektrische auto's, zonnepanelen tunen, domotica, etc. en hebben we het zetten van potlood streepjes om onze processors te unlocken wellicht een beetje opgegeven, zoals we nog wèl deden in 2003.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik ben het totaal niet met je eens. Persoonlijk houd ik wel van een brede diversiteit in artikelen.

Sommige dingen interesseren mij niet dus lees ik het artikel ook niet. Simpel!

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Fijn dat meer mensen het zien dat het niveau van Tweakers aan het dalen is.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het niveau en de professionaliteit stijgt juist. De scope van onderwerpen die besproken worden is in de loop der tijd breder geworden om het publiek aan te kunnen blijven spreken. Dat publiek is ook wat meer doorsnee geworden. Die fanatieke linuxaanhanger is er nog steeds, maar is een relatief kleinere groep geworden tov het geheel. En dat geldt ook voor andere groepen als netwerkmensen, smartphonegebruikers, gamers, etc. Als lezer val je ook in een of meerdere van die groepen. Kijk naar de foraindeling en je weet hoeveel er zijn. Dat aantal groeit ook al jaren gestaan. En dus het aantal onderrwerpen waar voor de doelgroep over geschreven kan worden, ook :)

Dat jij als individu dus merkt dat er relatief meer aandacht is voor andere onderwerpen dan je ooit gewend was, klopt denk ik wel. Als je bij de zelfde groepen blijft horen zie je relatief meer aandacht voor andere groepen. Maar N=1 en ook jouw interesses veanderen. Net als bij ieder ander individu. En daarom focus je je dus op de samenstelling van je publiek en niet op de individuen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:49
rajeckm schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:26:
Verder vind ik de advertorials op Tweakers juist heel erg fijn. Er wordt in de titel al duidelijk aangegeven dat het een advertentie is en er wordt geen gebruik gemaakt van sluikreclame. Vind ik veel fijner dan op andere nieuwssites, waarbij je dat pas ziet als je op het artikel hebt gedrukt of als je het artikel hebt gelezen.
Mee eens. Mooie advertentie met de nodige technische inhoud. Ik heb het ook met plezier gelezen!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
M!chel schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

Echt waar? Is zeggen dat je iemand voor z'n flikker gaat rijden nu opeens al een doodsbedreiging? Wow, echt wow!

Misschien ook eens kijken naar wie of wat deze reactie precies heeft uitgelokt voordat je mij een label geeft! ;)
Be the change you want to see... enzo.

Vingertje wijzen is idd wel een goede indicatie van het niveau op Tweakers. En niet van Tweakers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 21:48
Ik kan het wel waarderen dat iemand met een kritische blik de status quo ter discussie stelt.

Wat ik daar wel aan wil koppelen is dat je dan ook oplossingsgericht meedenkt en voorbeelden aandraagt (in dit geval van technieuws van andere sites) en actief meehelpt om jouw probleem op te lossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:14

Tens

let me drink about it

De laatste tijd is Tweakers.net steeds minder een website voor computergerelateerd nieuws, maar meer een verzamelplaats geworden voor artikelen die er er deels, zijdelings, en sinds kort zelfs helemaal niks mee te maken heeft. Ik erger me er al langer aan.

Artikelen die voorheen als écht "Tweaker-gerelateerd" nieuws onder de aandacht gebracht werd zie je steeds minder. Voorheen was ik wel een tijdje zoet op deze website. Tegenwoordig zie ik één, hooguit twee artikelen per dag (en soms helemaal niet!), en dat is het dan.

Tegenwoordig lijkt het wel alsof het aangedragen nieuws alleen nog artikelen zijn die de (waarschijnlijk héle jonge) redactie interesseren: lulijzers (smartphones dus!), games, social media en zaken die nog maar zijdelings of zelfs in de verte nog maar iets te maken heeft met waarmee Tweakers ooit bekend mee werd. Ećht nieuws over (computer)tech moet ik tegenwoordig bij andere, veelal buitenlandse sites halen.

Wat me vooral opvalt is dat nieuws gericht op Linux (óók écht bij tweakers horend) vaak zwáár genegeerd wordt en nauwelijks terug te vinden is. Ook als het écht relevant nieuws is. Doelbewust waarschijnlijk, omdat de redactie hier geen interesse in heeft. Het lijkt erop dat het alleen nog geplaatst wordt "bij God's gratie, omdat het moet".

Eén ding lijkt men te vergeten: Linux is dermate belangrijk geworden in de (tech)wereld dat we er niet meer omheen kunnen. Zowat alles om je heen is Linux. Maar ik zie er qua berichtgeving nooit iets over terug en is als zodanig zwaar ondervertegenwoordigd op deze site. En als je al eens iets submit wat erover gaat, dan zie je dat eigenlijk nooit terug. En dit is nog maar één voorbeeld.

Mijn kookpunt werd bereikt toen men deze week een advertorial plaatste over een elektrische auto. Dat wordt dus wel geplaatst? Tweakers.net is toch de AutoWeek niet? En dan vraag ik me af waar Tweakers.net toch mee bezig is? Maar het is me wel duidelijk: Tweakers.net stelt het commercieel belang voorop. Dat noemen ze "je ziel aan de duivel verkopen". En dat in combinatie met een waarschijnlijk heel jonge redactie die alleen maar berichtgeving plaatsen die in hun eigen interessegebied liggen, en je krijgt dus een website waarbij er alleen maar "geleut" wordt en niet meer computer gerelateerd nieuws van algemene aard getoond wordt.

Nee, Tweakers.net is niet meer relevant. Voor mij niet meer althans. Adverteerders, inkomsten en commerciële belangen hebben ook deze website doen vergeten wat Tweakers.net ooit was. En de desinteresse van tech uit een bepaalde hoek is ook pijnlijk en duidelijk zichtbaar.

Dit moest ik even kwijt. Doe ermee wat je wilt. Maar weet dat ik op het punt sta om deze site uit mijn favorieten te halen. Tweakers.net is verworden tot een theehoekje voor pubers, in plaats van een serieuze website met écht nieuws. Dus mogelijk wordt het voor mij binnenkort ;w
je noemt een paar keer een jonge redactie..... besef je wel dat de redactie verjongd is en jijzelf ouder bent geworden? >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ah ja, het bekende "vroeger was alles beter". Wel vermoeiend, het 100e topic over hetzelfde onderwerp, maargoed.

Wel, ik ben sinds 1998 lid, en in de basics is er bij Tweakers echt niets structureel veranderd.

Ja, het gedoe met solderen van printplaatjes etc is weg, maar daar is gewoon weinig behoefte meer aan tegenwoordig.

En jij vind het vroeger beter? In andere woorden, een artikel als deze of deze vind jij een stuk beter dan wat er tegenwoordig gepost wordt? Well, I beg to differ. En dit zijn maar een paar random voorbeelden van artikelen zoals die vroeger geplaatst wordcen.

Kan het niet zo zijn dat jouw inteesses zijn veranderd, en dat het probleem dus bij jouzelf ligt, en niet bij Tweakers?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 11:31

pino85

Im just a Bird in the Sky

Tweakers is wel degelijk breder geworden in nieuws/artikelen omdat je meer mensen(breder) aantrekt met meer diversiteit.
Hoe men het went of keert, meer mensen =meer clicks=meer inkomsten.
Neemt niet weg dat dit echt niet direct gelijk is aan achteruitgang. Voor meer niche nieuws artikelen gebruik ik andere sites maar Tweakers bedient gewoon een groot/breed spectrum van wat ik wil lezen.

Edit;

Ik kom laatste jaren op Tweakers voor het uitstekende forum en alle informatie die je daar kan vinden.
Ook niche onderwerpen vind je hier terug.

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 17-08-2019 23:17 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Toch grappig hoe iemand die pas in 2009 is geregistreerd het over het oude tweakers heeft.

Hier een wat oudere rot (tegen de 40 en in den beginne van tweakers geregistreerd met een ander account ver voor bc3) en ja, de site is "professioneler" geworden met meer een focus op de massa. Echter, ondanks dat ik in de IT werk is ook mijn interesseveld meegegroeid met dat van tweakers. Hoeveel mensen zijn tegenwoordig nog echt met tweaken, modden en het samenstellen van systemen bezig? Ik ga negen van de tien keer ook voor gemak (macbookje hier, console daar, android telefoontje) en juist dan vertrouw ik op tweakers en de community voor reviews en vragen. Tuurlijk, als ik weer eens een game- of renderbak in elkaar ga draaien ben ik volgens jouw definitie weer "tweaker", maar volgens de mijne ben ik dat nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@pagani Hoe oud kun je klinken :D 2009 is ook alweer tien jaar geleden, hè. Dat kan iemands meer dan halve leven zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 17-08-2019 16:56 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
De nieuwsitems op Tweakers bieden voor mij ook geen toegevoegde waarde meer, ik kom vooral voor het forum en de discussies onder de nieuwsitems.

Ik ben blij met de toegevoegde waarde die sommige Tweakers kunnen bieden onder nieuwsitems, zoekwerk en linkjes waar diegene naar mijn gevoel soms wel vele malen langer mee bezig is geweest dan degene die het nieuwsitem heeft getypt. (het is ook mooi hoe mods een hele thread aan reactie met echte toegevoegde waarde op nutteloos zetten terwijl het toegevoegde waarde heeft aan het artikel, waarom krijg je anders vele malen een +3 en is je mediaan een +3?)

Tevens is er af en toe ook serieuze vertraging van nieuws, sommige dingen die betrekking hebben op hard of software wereldwijd lees ik op andere tech sites veel eerder en verchijnen pas enkele dagen later op Tweakers.

Zucht...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Maar het is me wel duidelijk: Tweakers.net stelt het commercieel belang voorop. Dat noemen ze "je ziel aan de duivel verkopen".
Dat noem je overleven. Je kunt niet blijven bestaan als je je blijft richten op een kleine doelgroep die elk jaar kleiner wordt, want huisje boompje beestje, en een jong publiek wegblijft omdat je in het verleden bent blijven steken.
En dat in combinatie met een waarschijnlijk heel jonge redactie die alleen maar berichtgeving plaatsen die in hun eigen interessegebied liggen, en je krijgt dus een website waarbij er alleen maar "geleut" wordt en niet meer computer gerelateerd nieuws van algemene aard getoond wordt.
Denk even na. Er zit tegenwoordig een groot bedrijf achter. Denk je dat de redactie er voor z'n eigen lol zit? Er is een doelgroep die gewoon bediend moet worden met nieuws wat hen trekt. Dat is blijkbaar niet hetzelfde nieuws wat oude mannen hier zoeken.

Kortom: Je wordt ouder en komt er nu achter dat je niet meer tot de doelgroep behoort. Prima, je bent de zoveelste, en ook de zoveelste die even z'n portie aandacht komt halen voordat ie vertrekt.
Misschien vertrek ik ook nog wel eens. Mensen veranderen, hun leven verandert, hun interesses veranderen, en Tweakers kan zich niet blijven richten op een doelgroep die ouder en steeds kleiner wordt omdat die mensen langzamerhand een baan, hypotheek en kindjes hebben en niet meer met dezelfde dingen bezig zijn als in hun tienerjaren. Wil je overleven dan moet je mee bewegen met de markt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 36835

* Anoniem: 36835 is geregistreerd op 3 oktober 2001.

Al sinds 2001 komen dit soort topics voorbij. Als je je heil kunt halen op andere sites, doe het dan.
Sinds ik op internet zit heb ik ook vaak bezochte sites vaarwel gezegd, maar ik heb nog nergens aangekondigd dat het kut is en dat ik weg ga :+

Grote sites doen hun eigen marktonderzoeken, en als zij het aantal visits zien dalen, passen ze zich aan. Het is heel cru, maar: Niemand geeft iets om wat jij als individu vindt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heck, ik zou dit soort topics ook op meerdere sites verwachten. Als daar de mogelijkheid wordt geboden om de redactie aan te spreken, that is ;)
Het is net als dat je toen je 15 was wellicht een ander computerblad las dan nu. In mijn geval was dat in 1991 de PC Active. Bestaat nog steeds. Met inmiddels 17,5 jaar werkervaring in de IT is dat voor mij een iets te laag niveau. Moet ik dan van de redactie daar verwachten dat ze zich maar aan hun ouder wordende lezer aanpassen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Tweakers kan niet veel anders doen, dan mee gaan met zijn tijd. De tijd dat het interessant was om je telefoon helemaal om zeep te helpen, met custom ROMs ligt ook ver achter ons. Vandaar dat je daar ook niet zoveel meer over hoort :+

Als de site Tweakers.net niet mee met zijn tijd gaat, dan zijn ze ten dode opgeschreven. Dus dat ze daar een paar hardcore zolderkamer autisten mee kwetsen, het zij zo. Niet meer dan logisch dat ze nu concurreren met Autoweek, aangezien auto's halve computers zijn tegenwoordig _/-\o_

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Helemaal met TS eens... ik kom al een jaar of 20 dagelijks het laatste technieuws op T.net lezen, maar het is inmiddels steeds meer elektronica.net in plaats van tweakers.net.

Ik denk dat de website een beetje te lijden heeft onder zijn eigen succes: tweakers zijn maar een relatief klein deel van de in tech geïnteresseerde mensen, en waarschijnlijkk niet genoeg om de website financiëel draaiend te houden. Waarschijnlijk daarom dat men voor een meer generalistiche aanpak heeft gekozen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik vind het juist wel fijn dat Tweakers verder gaat dan alleen pc's. Je kan toch aan zoveel dingen tweaken! Of het nu een auto of een wasmachine is, de echte nerd vindt alle technische apparaten interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:09

Kheos

FP ProMod
yup. topic zoveel.
zeer vermoeiend.
wil je weg? ga dan. het ga je goed!
SgtElPotato schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:58:
(het is ook mooi hoe mods een hele thread aan reactie met echte toegevoegde waarde op nutteloos zetten terwijl het toegevoegde waarde heeft aan het artikel, waarom krijg je anders vele malen een +3 en is je mediaan een +3?)
oh great. nog iemand die de frontpage moderatie niet snapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptKemel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-05 17:17
Techniek is misschien ook gewoon toegangelijker geworden? Hierboven noemt iemand het solderen van printplaten: ik heb er nul ervaring mee maar mijn indruk is dat je veel circuits, naar wens opgebouwd of "voorgebakken", nu gewoon kunt bestellen.

Dito voor Linux: veel distros en ook Android zijn zeer populair maar waren dat wellicht nooit geworden als de omgang ermee CLI kennis zou vereisen op het niveau van de midden jaren '90.

Het een is m.i. niet beter of slechter dan het ander, wat ik bedoel te zeggen is dat de nadruk dan verschuift van hoe je iets technisch doet, naar wat je met die techniek doet. Ik denk dat tweakers.net hier goed heeft aangehaakt. Enigzins logisch, gezien de grote usergemeenschap hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 07:31
Euhm tweakers.net is onderdeel van de persgroep (dpgmedia) dat is een mediahuis die zich sowieso richt op een breed publiek om het zacht uit te drukken. Het heeft zeker zijn waarde als snelle hap of wc lectuur.

Wil ik iets dieper en breder dan zijn er genoeg en veel betere sites om te informeren. Zoals het 15-20 jaar geleden was komt echt niet meer terug, maar heb daar ondertussen vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Knip, offtopic

Anyway; on topic:
Ik kom al ruim tien jaar op Tweakers. De site is wat breed. In veel artikelen gaat het ook niet echt de diepte in.
Voor mij geeft dat niets. Ik werk niet in de ICT, maar volg het nieuws met veel plezier.
Voor mensen met een specialistisch IT-beroep kan ik het me voorstellen dat het te oppervlakkig is. Je kan je afvragen of je de doelgroep van Tweakers bent.

Ter vergelijking: Voor een automonteur zal de Autoweek ook te oppervlakkig zijn. Neemt niet weg dat veel mensen hem met veel plezier lezen.

Zo ook met mij op Tweakers. Ik vermaak me er prima. Beetje nieuws lezen, rondhangen op GoT, zo nu en dan reageren, tijdens een saai klusje de podcast luisteren... Ik ben serieus blij dat Tweakers bestaat! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 17-08-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb alle offtopic geneuzel even naar de virtuele prullenbak verwezen. Laten we het ontopic houden..

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:46
@Qalo
Ik ben het helemaal met je eens de site is het kijken niet meer waard. Op nu.nl staan de news items vaak eerder dan hier. Waar ik helemaal doodziek van wordt is dat pro Apple geruchten waarbij als je iets kritisch bent meteen neergehaald wordt waarbij negatief nieuws nauwelijks geplaatst wordt. Zo heb ik vandeweek dit item aangedragen, wordt gewoon genegeerd waarschijnlijk omdat er al genoeg negatief Apple nieuws is geweest deze week. Hetzelfde geldt voor Tesla waarbij elke scheet groot uitgemeten wordt. Dan nog maar te zwijgen over de spelfouten waar je niks over mag zeggen, als je nieuws schrijver van beroep bent mag je toch verwachten dat je foutloos iets op kan schrijven maar dat lijkt een ouderwetse gedachte te zijn.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Dankzij de search van @Kees, @ACM, @Femme en weet ik veel wie dit gouden pareltje uit de bittenbak kunnen toveren.

Het algehele niveau van T.net: een klaagzang.

Uit 2001, potjandorie nog aan toe. 2001!!!! Kinderen die toen geboren werden rijden MIJ nu van de sokken in hun goedkope Polo's of de Tesla van papa.

De hele godvergeten discussie is een kloon van dit topic. Of andersom. Alles dat je hier leest lees je in dat ouwe topic ook.

Dat mag wel wat vriendelijker

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 17-08-2019 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Equator schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:22:
[modbreak]Ik heb alle offtopic geneuzel even naar de virtuele prullenbak verwezen. Laten we het ontopic houden.. [/modbreak]
Nou, lekker dan. Heb ik net (na een piepklein stukje offtopic) een positief tegengeluid over Tweakers geschreven, haalt een mod hem weg. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Anoniem: 221425 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:19:
[...]

Nou, lekker dan. Heb ik net (na een piepklein stukje offtopic) een positief tegengeluid over Tweakers geschreven, haalt een mod hem weg. :z
Sorry, iets te veel weggeknipt. Ik heb het aangepast :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

ZieglerNichols schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:50:
Ik vind het juist wel fijn dat Tweakers verder gaat dan alleen pc's. Je kan toch aan zoveel dingen tweaken! Of het nu een auto of een wasmachine is, de echte nerd vindt alle technische apparaten interessant.
Prima, maar wat heeft het vastzetten van je hypotheekrente, het einde van je relatie, het houden van honden of katten etc etc met Tech te maken? De wildgroei is mij ook iets teveel, maar goed, ik lees mijn favo meuk, leer ervan, en wat ik niet wil lezen, skip ik gewoon!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
Ik heb er veel van geleerd en de tips van software opgevolgd of vergelijkende software kunnen uitproberen waar ik geen weet van had gehad als Tweakers er niet was geweest. Zo ben ik jaren geleden ook bij NU.NL gekomen die ook software beschreef en tips gaf. Het FORUM begint echt gezever te worden die niets met Tweakers te maken hebben. Maar oke, ik leg me erbij neer dat ik daar niet op hoef te letten. Ga zo door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zie deze topics steeds vaker, kunnen we dit niet in één bak gooien?

Voor mensen die zich afvragen waarom de kwaliteit achteruit is gegaan, raad ik zeker aan om T.net reviews als de Ziggo Mediabox eens te lezen. Ook het gedoe met VLC was een goed kijkje in de keuken van T.net. En vergeet ik andere als de gelekte Windows 10 build.

Verder lees ik zelfs op NU.nl tegenwoordig meer tech nieuws dan hier. Misschien is het niet zo interessant maar Google heeft weer flink wat apps opruimt uit hun Store en inderdaad zijn er al diverse nieuwe Linux kernels uitgebracht zoals @Qalo terecht aangeeft.

Buiten de uitstekende PW & GoT, schommelt het op nieuws behoorlijk op en neer. Ook de win-advertenties zijn gewoon karig. Leuk zo'n cadeaubon, maar die monitor moet je toch echt inleveren na het schrijven van één uitgebreid review in je vrijetijd.

Vroeger was niet alles beter en T.net is altijd karig geweest. Misschien komt het doordat we nu meer ontdekken dan vroeger en dus vaker bij de buurman blijven hangen, zodat het ons meer opvalt wat we missen?

[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 17-08-2019 23:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

Het zoveelste topic dat Tweakers vroeger echt beter was. Dikke kans dat als we vragen wanneer tweakers dan goed was, dat je een tijdperk aanwijst waarin er óók elke zoveel tijd een topic voorbij kwam dat Tweakers wel echt veel beter was vroeger.
Een glas, een plas, alles blijft zoals het was. Ik lees nog altijd met plezier Tweakers en herken me niet in je klachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het is niet erg dat tweakers breder en groter wordt. Wat wel erg jammer is, is dat de diepgang achteruit gaat.
De frontpage interesseert me niet meer. De pricewatch wel, maar die mist de zonnepanelen en andere groene items nog. Gelukkig hebben we het forum nog. Daar zitten de mensen met interessante, inhoudelijke en diepgaande kennis.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Kheos schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:05:
yup. topic zoveel.
zeer vermoeiend.
wil je weg? ga dan. het ga je goed!

[...]

oh great. nog iemand die de frontpage moderatie niet snapt.
Wat snap ik niet precies aan toegevoegde waarde wat weg gemodereert wordt?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 22:14
Vroeger was alles beter, dat weet iedereen!

Belangrijkste conclusie van dit soort uitspraken is trouwens simpelweg dat je oud(er) bent geworden. Je onthoudt nu eenmaal vooral hoe perfect het allemaal was toen je nog jong was en een keer een PCtje in elkaar moest schroeven. Maar dingen veranderen nu eenmaal en tja, velen zijn daar blij mee (kijk maar hoe groot Tweakers is gegroeid) en sommige zullen daardoor net de dingen waarvoor ze hier kwamen zien veranderen en er niet zo blij mee zijn.

Ga er maar van uit dat dit een topic is dat om de zoveel tijd op zal blijven duiken. En dat is maar goed ook, anders zou een site als tweakers niet met de tijd meegaan en snel ten onder gaan.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 17:09

Kheos

FP ProMod
SgtElPotato schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 01:20:
[...]

Wat snap ik niet precies aan toegevoegde waarde wat weg gemodereert wordt?
Jij gaat er van uit dat iets toegevoegde waarde heeft omdat het veel +3 krijgt. Zo zou het moeten zijn, maar da's niet altijd het geval. Ik kan bijvoorbeeld een populaire mening posten en veel +3 scoren, maar daarom voeg ik nog geen waarde toe. En dan wordt wordt er dus ingegrepen. En terecht.
gielie schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:53:
@Qalo
Dan nog maar te zwijgen over de spelfouten waar je niks over mag zeggen
Ja, je mag er zo hard niks over zeggen dat ze er speciaal een topic voor hebben aangemaakt waarin je spelfouten kunt melden. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Kheos op 18-08-2019 04:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
CurtPoindexter schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:12:
Dankzij de search van @Kees, @ACM, @Femme en weet ik veel wie dit gouden pareltje uit de bittenbak kunnen toveren.

Het algehele niveau van T.net: een klaagzang.

Uit 2001, potjandorie nog aan toe. 2001!!!! Kinderen die toen geboren werden rijden MIJ nu van de sokken in hun goedkope Polo's of de Tesla van papa.

De hele godvergeten discussie is een kloon van dit topic. Of andersom. Alles dat je hier leest lees je in dat ouwe topic ook.

[mbr]Dat mag wel wat vriendelijker [/mbr]
Sorry @Equator maar ik krijg er wel vreselijk tabak van. Elke 3 maanden is het weer zover dat zo'n ouwe zeur als TS komt janken dat vroeger alles beter was. Toen de soldeerbouten nog echt soldeerbouten waren! Toen Linux nog moeilijk was! Social media? Neen, BBS!

En maar aannames doen over de redactie (zeker nooit langs geweest) en een advertorial is je ziel aan de duivel verkopen en meer van zulke kletskoek.

Ik stel voor, begin je eigen site of ga inderdaad weg. :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 21:59
Een site evolueert met zijn gebruikers.
Linux is een niche, en een pak mensen heeft daar geen boodschap aan. Komt uit de tijd dat computeren een werkwoord was, en een doel op zich.

Ik ken ook nog 2 mensen die graag op klompen lopen, misschien een nieuw klompenmakersforum oprichten. Kunnen we ouwehoeren of je daar al een electrische zaag of boor voor mag gebruiken, anders zijn ze niet ‘echt’.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
Wat mij betreft is het vooral het nieuws wat steken laat vallen. De diepgang over sommige items is ver te zoeken en dien je dan maar ergens in de reacties te lezen. Dat had de schrijver zelf ook wel kunnen vinden denk ik dan...

Verder bestaat het nieuws teveel uit geruchten over bepaalde merken en auto’s tegenwoordig. Waar zijn de leuke video series? Waar is de meeste hardware? Waar is het PRO gedeelte? Waar zijn de liveblogs tijdens evenementen?

Ik snap het ook wel, tweakers is een aantal jaar geleden voor het grotere publiek gegaan. De moeder van het slimme neefje moet ook op tweakers komen! De PW heeft veel maar mist een aantal filters en aan rotte shops zoals maxict doen ze ook niks.

Het enige waar ik eigenlijk nog voor op tweakers kom is het forum maar zelfs dat is met de vele one day fly topic minder geworden helaas.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Equator schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:22:
[modbreak]Ik heb alle offtopic geneuzel even naar de virtuele prullenbak verwezen. Laten we het ontopic houden.. [/modbreak]
Pardon?!?
Off-topic-geneuzel?! Over een doodsbedreiging op tweakers onder een blog dat gaat over dat tweakers niet meer is wat het geweest is? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Anoniem: 1031525 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 08:03:
[...]

Pardon?!?
Off-topic-geneuzel?! Over een doodsbedreiging op tweakers onder een blog dat gaat over dat tweakers niet meer is wat het geweest is? |:(
Maar het ging niet over die blog, maar over de zogenaamde doodsbedreiging. En dat was wel offtopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Yor schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:18:
[...]

Prima, maar wat heeft het vastzetten van je hypotheekrente, het einde van je relatie, het houden van honden of katten etc etc met Tech te maken? De wildgroei is mij ook iets teveel, maar goed, ik lees mijn favo meuk, leer ervan, en wat ik niet wil lezen, skip ik gewoon!
Je begrijpt hopelijk dat die delen en topics er zijn juist omdat er vanuit de users naar gevraagd wordt?

Zoals met zo veel dingen; je hoeft het natuurlijk niet te lezen. Persoonlijk vind ik de nieuwsitems over Tesla ook niet zo heel interessant maar ik begrijp dat er mensen zijn die dat wel vinden. Het staat je altijd vrij om dergelijke onderwerpen over te slaan. Op het forum zijn ze ook nog eens handig ondergebracht is speciale subfora waardoor ze niet gemengd worden met de tech onderwerpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 18-08-2019 10:40 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

[...]

Prima, maar wat heeft het vastzetten van je hypotheekrente, het einde van je relatie, het houden van honden of katten etc etc met Tech te maken?
Op zich niks, maar al die topics krijgen wel veel reacties, dus is er blijkbaar een behoefte aan op Tweakers. Maar er is geen enkele verplichting om ze te lezen natuurlijk.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De vraag is wat je insteek is. Kom je primair op het forum en is de FP bijzaak (zoals bij mij) dan kijk je er anders tegenaan dan wanneer je vnl de FP leest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
wildhagen schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:10:
Ja, het gedoe met solderen van printplaatjes etc is weg, maar daar is gewoon weinig behoefte meer aan tegenwoordig.
reviews: Bouw je eigen draagbare gitaarversterker

Oh? O-)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:20

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Bor schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 08:54:
[...]

Je begrijpt hopelijk dat die delen en topics er zijn juist omdat er vanuit de users naar gevraagd wordt?

Zoals met zo veel dingen; je hoeft het natuurlijk niet te lezen. Persoonlijk vind ik de nieuwsitems over Tesla ook niet zo heel interessant maar ik begrijp dat er mensen zijn die dat wel vinden. Het staat je altijd vrij om dergelijke onderwerpen over te slaan. Op het forum zijn ze ook nog eens handig ondergebracht is speciale subfora waardoor ze niet gemengd worden met de tech onderwerpen.
Waar het hem in zit (denk ik) is dat:
- de hoeveelheid tweakers-pc gerelateerde content op de FP op een lager pitje is gezet om andere content te serveren. De redactie heeft beperkt tijd en kan zo wel een breder publiek aantrekken.
- De tweakers-pc content die eruit komt is kwa niveau ook naar beneden gegaan. Er gaat minder diep op de materie in en het gebeurd toch wel wat vaker dat het commentaar onder het artikel interessanter is dan het materiaal in het artikel.

En natuurlijk kan je het argument maken "dat is het mooie aan tweakers, de community die elkaar aanvult"! Maar daar moet wel een mooi balans in blijven.

Die 2 redenen bij elkaar zorgen ervoor dat de Tweakers die pro Linux / Windhoos / netwerken / servers / hardware zijn, gewoon minder content krijgen voorgeschoteld dan dat zij eerst kregen.
Die groep zal de artikelen over tesla's, wasmachines etc waar jij het over hebt waarschijnlijk überhaupt niet lezen. Echter snappen zij ook wel dat je maar zoveel met je tijdsverdeling kan doen. En dat meer tijd in een Tesla artikel steken indirect betekend dat er minder tijd gaat in een onderzoek naar "welke AM4 VRM is het meest zuinigst / efficiënt" of "hoe goed is de waterkoeling vloeistof in een AIO na 3 jaar" (voorbeeld titels uiteraard.)

En ja dat is misschien een bittere pil, ik vind artikelen in de stijl van GamersNexus bijvoorbeeld heerlijk en zou het geweldig vinden om dat hier terug te zien. Echter worden nu wel meer onderwerpen behandeld met ruimte voor meerdere interesses. En daarmee mogelijk meer mensen tevreden.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:07

makje

Professioneel prutser

och als mensen een account aanmaken om een eerste topic te kunnen aanmaken over welke auto te kopen dan weet je dat tweakers.net in ieder geval niet (meer) als een "computer en electronica" verzamelplaats gezien wordt :+

In die zin snap ik de TS wel, maar ja het is aan de website eigenaren om te bepalen wat voor verzamelplaats dit is (ze hebben er tenslotte voor betaald in 2006) en het is aan de bezoekers om dan te blijven komen of niet.

5900x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:50

Shunt

Boe

Tldr, je bent oud en een zeur geworden.
Linux is behalve in heel sommige gevallen gewoon totaal on interessant. Artikelen over het solderen kwamen toen jij je registreerde ook nog maar amper voor. En de verandering waar jij het over hebt gaat al sinds dag een bij tweakers heel natuurlijk stapje voor stapje.

Als iets veel hits krijgt ga je daar wat meer focus op leggen en dingen die amper hits krijgen kug kug Linux kug kug krijgen minder aandacht.

Maar goed volgens mij is alles hier al wel gezegd en wensen we je allemaal het beste in de toekomst!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Deze discussie komt ieder jaar weer voorbij, ook voordat jij je in 2009 registreerde.

En zolang deze discussie ieder jaar voorbij komt blijft tweakers.net blijkbaar meegroeien.

Ik ga me pas zorgen maken zodra deze discussie niet jaarlijks terugkeert, dat is immers een teken van stilstand en daar schiet niemand wat mee op.

[ Voor 39% gewijzigd door Sport_Life op 19-08-2019 00:39 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06
Tweakers kijkt gewoon welke onderwerpen het goed doen, aangezien die geld opleveren. Zo simpel is het nou eenmaal. Het merendeel is niet geïnteresseerd in de favoriete onderwerpen van TS. Ik snap hem overigens wel hoor, echter zal Tweakers ook gewoon de rekeningen moeten betalen. In mijn ogen is vooral het forum achteruit gegaan met nieuwe gebruikers die even een 'domme' vraag stellen, antwoord krijgen en daarna nooit meer terugkeren.

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 19-08-2019 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:10:
[...]
De workshop solderen op de abo-dag werd anders druk bezocht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Zullen we er maar gewoon mee stoppen, TS is allang afgehaakt en leest dit toch niet meer.

EDIT:
Excuses voor de dubbelpost.

[ Voor 17% gewijzigd door Freee!! op 19-08-2019 00:59 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Tweakers is mijns inziens meer dan alleen computers. Het gaat om technologie. Gezien de computertech zich uitbreidt tot bijna alle apparatuur, zelfs de wasmachine op afstand kan worden bediend, is het juist goed toch dat Tweakers alle tech meeneemt?

De elektrische auto is ook een tech product...
Freee!! schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:58:
Zullen we er maar gewoon mee stoppen, TS is allang afgehaakt en leest dit toch niet meer.

EDIT:
Ik vind het wel een leuk en relevant topic ondanks dat TO niet reageert maar de rest wel.

[ Voor 36% gewijzigd door LucyLG op 19-08-2019 01:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:58:

EDIT:
Wellicht eindelijk eens een TS die niet alleen dreigt Tweakers te verlaten, maar het vervolgens ook echt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

Bor schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 08:54:
[...]

Ik begrijp zeker de vraag van users, het daadwerkelijk aanbieden ervan door Tweakers dan weer wat minder. Maar ik hoef het niet te begrijpen, ik zie gewoon wat er gebeurt: Wildgroei.

Zoals ik al eerder schreef: Ik skip gewoon de meuk die ik niet wil lezen of mij niet interesseert.
Tens schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Op zich niks, maar al die topics krijgen wel veel reacties, dus is er blijkbaar een behoefte aan op Tweakers. Maar er is geen enkele verplichting om ze te lezen natuurlijk.
Again: If you build it, they will come!

Maar veel van die dingen hebben geen GoT gehalte meer, dus Tweakers/GoT is geen techsite maar een lifestyle-site aan het worden. Hanteer eens een "Zit er een stekker, chip of pcb in? Of heeft het er ergens direct mee te maken? " filter en GoT is een stuk leger.

Kijk, het kan mij echt weinig schelen dat er wildgroei is, topics zijn die niks meer met tech maar meer met persoonlijke dingen te maken hebben. Super dat iemand steun krijgt bij einde relatie 8 jaar oid, een nare ervaring doordat de -ex van partner voor juist die trein springt etc etc, maar je moet het met me eens zijn dat het niets meer met Tech te maken heeft. Het is een verzameling van alledaagse dingen. Ik mis het grote paardrijbroeken topic alleen nog.

Maar nogmaals, indien je het gemist hebt in mijn eerste post:

Ik skip gewoon de meuk die mij niet interesseert.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Yor schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:09:
maar je moet het met me eens zijn dat het niets meer met Tech te maken heeft. Het is een verzameling van alledaagse dingen. Ik mis het grote paardrijbroeken topic alleen nog.
Tsja, die topics waren er 20 jaar geleden ook al, het is niet voor niks dat Stuffis Generalis forum nummer 1 was (zowel in ID als in aantallen posts/topics).
En ook 20 jaar geleden waren er opmerkingen dat alles zo 'commercieel' werd.

@Qalo, lees gewoon wat je wil. Sla elektrische auto's over als je dat niks vind, submit Linux-nieuws als dat interessant is. Het is allemaal niet zo moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 1240358 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:11:
Het zoveelste topic dat Tweakers vroeger echt beter was. Dikke kans dat als we vragen wanneer tweakers dan goed was, dat je een tijdperk aanwijst waarin er óók elke zoveel tijd een topic voorbij kwam dat Tweakers wel echt veel beter was vroeger.
Een glas, een plas, alles blijft zoals het was. Ik lees nog altijd met plezier Tweakers en herken me niet in je klachten.
Dit.

Als er EEN ding consistent is op Tweakers, is het geklaag over het dalende nivo.
Die zijn er echt altijd geweest. Met een vlugge berekening van de snelheid waarmee we dalen volgens alle topics, maal het aantal topics, zit het nivo nu ongeveer op -99999999999

En toch vermaak ik me nog prima en herken ik me totaal niet in het geklaag.
Dus... zou Tweakers downhill gaan, of de eisen/smaken van de 100-en TS-klagers veranderen?

Ik weet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yor schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:09:
[...]
Ik mis het grote paardrijbroeken topic alleen nog.
Waarom open je er geen dan? Wat houdt je tegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tweakers.net is niet meer wat het geweest is....

De maatschappij is niet meer wat het geweest is....
De politie is niet meer wat het geweest is....
De politiek is niet meer wat het geweest is....
De economie is niet meer wat het geweest is....
Internet is niet meer wat het geweest is....
De leeftijd van @Qalo is niet meer wat het geweest is....
De techniek is niet meer wat het geweest is....
De auto is niet meer wat het geweest is....
Het milieu is niet meer wat het geweest is....
*.* is niet meer wat het geweest is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:55
Lees nog dagelijks met plezier diverse topics en nieuwsitems op tweakers en het forum

Enige wat me opvalt is de verharding en hoe tweakers hier mee omgaat.

Elkaar mening respecteren is er niet meer bij.

Tweakers spet hier in mij ogen extra op in met sensatie nieuws. Mooie one liners als kop maar inhoudelijk rammelt het item.

Gevolg: diepgaande discussie over een heel ander onderwerp en de -1'en vliegen ke om de oren.

Maar dat kan ook een deel van de tijdsgeest zijn.

In het retro console topic in ieder geval gee last van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik ben blij dat ik gelukkig niet de enige ben die er zo over denkt. Waar ik mij op tweakers enorm aan irriteer zijn de nieuwtjes over Games. Dat er nieuws komt over een update van nieuw engines is normaal, maar reviews of nieuwsberichten over games zelf? Daar hebben we gamekings toch voor?

Maak reviews over nieuwe hardware, niet over games. Kom op tweakers....

Tegenwoordig zijn er maar 2 hoogtens 3 berichten per dag die daadwerkelijk iets te maken hebben met techniek. (om het even globaal te benoemen).

Ik kijk steeds minder op tweakers. Nog wel vaak, maar niet meer zo veel als 3 jaar geleden. Het niveau gaat hard omlaag. Ik hoop dat het veranderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Operativus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Vroeger zag je ook nog normale, nette en goed onderbouwde reacties op Tweakers, maar tegenwoordig bestaan de reacties voornamelijk uit elkaar bekritiseren en welles/nietes discussies. Elk draadje resulteert al snel in een eindeloze en vooral zinloze discussie tussen mensen die moeilijk doen om het moeilijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Luchtbakker schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:21:
Ik ben blij dat ik gelukkig niet de enige ben die er zo over denkt. Waar ik mij op tweakers enorm aan irriteer zijn de nieuwtjes over Games. Dat er nieuws komt over een update van nieuw engines is normaal, maar reviews of nieuwsberichten over games zelf? Daar hebben we gamekings toch voor?

Maak reviews over nieuwe hardware, niet over games. Kom op tweakers....
Gamereviews zijn er al zeker 12 jaar, maar wellicht zelfs langer. Buiten dat, gaming is een der pilaren der Tweakers.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

FirePuma142 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:20:
[...]

Gamereviews zijn er al zeker 12 jaar, maar wellicht zelfs langer. Buiten dat, gaming is een der pilaren der Tweakers.
Ongetwijfeld. Maar wat heeft games met techniek te maken? Tweakers slogen is'; Wij tellen technologie op de proef.

Wat heeft games met technologie te maken? Het enige bespreekbare in de technologie sfeer is de ontwikkeling er van. Maar we lijken meer een gamers.net of gamekings te worden. Als je het aan mij vraagt houden we de game artikelen gewoon daar en gaan we hier alleen spreken als het technisch diepgang heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurvivalTrotter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 14:41
Bedankt dat je moeite hebt genomen om zo uitgebreid in te gaan op wat je bezighoudt. Weinige hebben dat in de reacties op jouw post gedaan. Dan reageren ze b.v. kort op 1 punt of een paar van je post en dan heb je natuurlijk ook nog "de toon" waarop dat gebeurd.

Welke bronnen vind je nu wel goed/uistekend?

[ Voor 33% gewijzigd door SurvivalTrotter op 19-08-2019 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:19
Tweakers is inderdaad niet meer wat het was, dat is voor mij een feit.

Maar ik geniet nog wel van de site en de content maar dat is wel een stuk minder dan 5 jaar geleden, ook het nieuws wat geplaatst word is vaak meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 21:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

1 ding is overigens al die jaren onveranderd gebleven! :P

[ Voor 51% gewijzigd door Sport_Life op 19-08-2019 16:52 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Qalo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-10-2024
Allen, dank voor de bijval, of in ieder geval voor de reactie voor diegenen die me nu het liefst willen kielhalen langs hun toetsenbord omdat ik enige kritiek uit op “hun” Tweakers.net.

Om mezelf niet helemaal te geselen (omdat mijn leven méér is dan alleen maar te reageren op Tweakers.net) zal ik ook inhoudelijk niet ingaan op al jullie reacties. Mij gaat het erom dat ik de mensen achter Tweakers.net wilde laten weten dat ze aan het vervreemden zijn van wat Tweakers.net ooit was. Iemand zei gekscherend (en ik lag in een deuk om de opmerking) waar de topic over paardrijbroeken nu bleef? Gelukkig is het niet zó erg gesteld met Tweakers.net, maar feit is wel dat vele onderwerpen over relevante tech compleet genegeerd wordt. Zelfs als ze ingebracht worden zie je ze nooit terug. Vooral zaken die BIJVOORBEELD (lezen, haters!) met Linux te maken hebben. Voor mij part wat anders, maar waar ik NIET op zit te wachten is, buiten de al aanwezige reclame, ook nog eens advertorials over auto’s of andere techniek waar een batterij, accu of een zonnecel in zit. Want dan kunnen we ook beginnen over de nieuwste vibrator bij de Christine le Duc, compleet met bedieningsapp (het bestaat écht!).

Over Linux gesproken: ik haal dit specifiek aan omdat dit een lichtend voorbeeld is van hoe een bepaalde techniek ondergeschoven en ondervertegenwoordigd wordt op een website zoals Tweakers.net, terwijl juist Linux in deze huidige tijd dermate diep verweven is in onze samenleving dat we er gewoonweg niet meer omheen kunnen. Een enkel artikel daargelaten wordt het verder zwaar genegeerd en lees je er nauwelijks iets over. Vaak ook niet als het écht relevant is. Die verhouding klopt gewoon niet op een tech-site zoals deze. Dat kan niemand ontkennen, ongeacht of je nu een pesthekel aan alles wat met Linux te maken hebt (waarom eigenlijk?) of niet. Uiteindelijk hebben we allemaal te maken met Linux, ook al is dat niet direct zichtbaar.

“Ja, maar dan submit je zelf toch wat?”, hoor ik je zeggen. Niet dat ik de redactie dood gooi met submits, maar geloof me: dat heb ik weleens gedaan. Maar uiteindelijk zie ik er vaak niks van terug. En dan krijg ik het gevoel dat mijn inbreng niet echt iets oplevert, en dat de redactie blijkbaar andere interesses heeft. Al dan niet vanuit eigen interesses bekeken, of vanuit commercieel oogpunt. Dat Tweakers.net niet alles kan plaatsen wat men aandraagt snap ik, maar als er vervolgens wél ruimte is voor onzin, reclames verpakt als “artikel” en zogenaamde “theeleutartikeltjes”, dan begin ik toch enigszins te fronsen.

Even een voorbeeld: Is iemand op de hoogte van het feit dat de door Microsoft gecertificeerde drivers van Nvidia, AMD, Intel en andere fabrikanten kwetsbaarheden bevatten die ons allemaal treffen, en dat dit recentelijk aan het licht is gekomen? Ik lees het op andere websites, maar op Tweakers.net plaatsen ze liever advertorials over auto’s. Of dat een update van de Google Play Service op je lulijzer ervoor zorgt dat je batterij snel(ler) leeg trekt? Ik lees het op andere websites, maar op Tweakers.net plaatsen ze liever non-nieuws over een “lootbox”. Of een interessante, sterk op Mac lijkende computer of een strakke op een MacBook lijkende laptop die Linux draait, maar die voor minder dan de helft van wat een Mac kost besteld kan worden? Ik lees het op andere websites, maar Tweakers.net plaatst liever theeleutpraatjes over bijvoorbeeld social media. Dit zijn voorbeelden dat maken waarom Tweakers.net (voor mij) minder relevant aan het worden is. Het is alleen nog nieuws gerelateerd aan “the usual suspects”. Als Google, Facebook, Microsoft en/of Apple een scheet laat, dan zul je het nog wel terugvinden hier. Maar veel tech-nieuws bereikt Tweakers.net niet meer. En dat maakt het allemaal erg saai en eenzijdig. Voor mij wel althans….

Voor de goede orde: Het is MIJN mening. Mijn mening is niet de jouwe. En ik mag ervan vinden wat ik vind. Net als dat jij dat mag vinden. Sommige reacties vind ik schitterend (waarvoor wederom dank), maar andere reacties slaan óf nergens op, óf ik kan er niks mee. Die neem ik maar voor kennisgeving aan. Prima verder wat je ervan denkt, maar ik lig er niet wakker van.

Ben ik veranderd? Heb ik andere interesses? Ben ik “oud” en “een zeur”? Vast wel. Maar we mogen ook constateren dat Tweakers.net net zo goed veranderd is. Net als de populatie aan bezoekers, die vandaag de dag meedogenlozer, harder en veel meer primair reageert dan “mijn generatie, in de goede oude tijd”. En dat is wat ik zie. ;)

Ik heb mijn punt gemaakt. De redactie mag het ter harte nemen of het naast zich neerleggen. Het is mij om het even. Maar ondanks dat tijden veranderd zijn: verloochen jezelf niet en vergeet nooit waar, en hoe het allemaal begon. En zo niet, dan is dat voor mij verder prima! Ik submit binnenkort wel een topic over paardrijbroeken. Met koplampen, afstandsbediening en een paardrij-app. Is ook techniek, nietwaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Luchtbakker schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:33:
[...]

Ongetwijfeld. Maar wat heeft games met techniek te maken? Tweakers slogen is'; Wij tellen technologie op de proef.

Wat heeft games met technologie te maken? Het enige bespreekbare in de technologie sfeer is de ontwikkeling er van. Maar we lijken meer een gamers.net of gamekings te worden. Als je het aan mij vraagt houden we de game artikelen gewoon daar en gaan we hier alleen spreken als het technisch diepgang heeft.
Nou, heel veel technologie Van GPU's tot APU's tot consoles tot snelle monitoren, TV's met lage inputlag, VR en ga zo maar door. De technologie staat hier in dienst van een hele industrie en daar kom je als technologiewebsite niet onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

FirePuma142 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:34:
[...]

Nou, heel veel technologie Van GPU's tot APU's tot consoles tot snelle monitoren, TV's met lage inputlag, VR en ga zo maar door. De technologie staat hier in dienst van een hele industrie en daar kom je als technologiewebsite niet onderuit.
Dat is dus precies de technologie waar Tweakers zit mee bezig moet houden vind ik, en niet de games zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Luchtbakker schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Dat is dus precies de technologie waar Tweakers zit mee bezig moet houden vind ik, en niet de games zelf.
Dat is wel een vrij bijzondere ontkenning van oorzaak en gevolg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Luchtbakker schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Het is jammer dat je er in 1998 nog niet bij was. 21 jaar geleden al dus dat is niet verwonderlijk.

Maar dan had je Femme die feedback zelf kunnen geven.

nieuws: Lands of Lore preview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

CurtPoindexter schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:42:
[...]

Het is jammer dat je er in 1998 nog niet bij was. 21 jaar geleden al dus dat is niet verwonderlijk.

Maar dan had je Femme die feedback zelf kunnen geven.

nieuws: Lands of Lore preview
Ik denk dat hun huidige slogen toen niet van toepassing was. Maar als je massaal adverteert en roept: elektronica- en technologiewebsite, en; Wij stellen technology op de proef dan heb je naar mijn mening niks te zoeken in het reviewen van games maar in het reviewen van voornamelijk hardware. (al lijkt software mij persoonlijk ook erg boeiend). Denk bijvoorbeeld aan het reviewen van adobe software om maar een dwarsstraat te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Luchtbakker schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat hun huidige slogen toen niet van toepassing was. Maar als je massaal adverteert en roept: elektronica- en technologiewebsite, en; Wij stellen technology op de proef dan heb je naar mijn mening niks te zoeken in het reviewen van games maar in het reviewen van voornamelijk hardware. (al lijkt software mij persoonlijk ook erg boeiend). Denk bijvoorbeeld aan het reviewen van adobe software om maar een dwarsstraat te noemen.
Dat mag je vinden, maar het slaat als een tang op een varken. Er zit zo ontzettend veel technologie in games en ondersteunende hardware die gebruikt wordt om gaming steeds naar een hoger niveau te tillen dat je op een beetje serieuze tech-website niet zonder kunt. Zoals ik al eerder zei, oorzaak/gevolg. Software reviews zijn ook heel boeiend, neem games bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

FirePuma142 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:58:
[...]

Dat mag je vinden, maar het slaat als een tang op een varken. Er zit zo ontzettend veel technologie in games en ondersteunende hardware die gebruikt wordt om gaming steeds naar een hoger niveau te tillen dat je op een beetje serieuze tech-website niet zonder kunt. Zoals ik al eerder zei, oorzaak/gevolg. Software reviews zijn ook heel boeiend, neem games bijvoorbeeld ;)
Dat je er als tech site niet zonder kunt geloof ik graag. En op zijn tijd misschien een review is niet zo erg.

Maar pak de laatste 20 reviews er eens bij. Waar zijn de reviews waar cpu's, cpu's, moederborden en andere dingen zijn getest en beoordeeld? Waar zijn de spiegelreflex en videocamera's? Hoogstens eentje? Misschien 2?

Dat is de pure techniek dat ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:51

Qu3st

Qalo schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:23:
Allen, dank voor de bijval, of in ieder geval voor de reactie voor diegenen die me nu het liefst willen kielhalen langs hun toetsenbord omdat ik enige kritiek uit op “hun” Tweakers.net.

Om mezelf niet helemaal te geselen (omdat mijn leven méér is dan alleen maar te reageren op Tweakers.net) zal ik ook inhoudelijk niet ingaan op al jullie reacties. Mij gaat het erom dat ik de mensen achter Tweakers.net wilde laten weten dat ze aan het vervreemden zijn van wat Tweakers.net ooit was. Iemand zei gekscherend (en ik lag in een deuk om de opmerking) waar de topic over paardrijbroeken nu bleef? Gelukkig is het niet zó erg gesteld met Tweakers.net, maar feit is wel dat vele onderwerpen over relevante tech compleet genegeerd wordt. Zelfs als ze ingebracht worden zie je ze nooit terug. Vooral zaken die BIJVOORBEELD (lezen, haters!) met Linux te maken hebben. Voor mij part wat anders, maar waar ik NIET op zit te wachten is, buiten de al aanwezige reclame, ook nog eens advertorials over auto’s of andere techniek waar een batterij, accu of een zonnecel in zit. Want dan kunnen we ook beginnen over de nieuwste vibrator bij de Christine le Duc, compleet met bedieningsapp (het bestaat écht!).

Over Linux gesproken: ik haal dit specifiek aan omdat dit een lichtend voorbeeld is van hoe een bepaalde techniek ondergeschoven en ondervertegenwoordigd wordt op een website zoals Tweakers.net, terwijl juist Linux in deze huidige tijd dermate diep verweven is in onze samenleving dat we er gewoonweg niet meer omheen kunnen. Een enkel artikel daargelaten wordt het verder zwaar genegeerd en lees je er nauwelijks iets over. Vaak ook niet als het écht relevant is. Die verhouding klopt gewoon niet op een tech-site zoals deze. Dat kan niemand ontkennen, ongeacht of je nu een pesthekel aan alles wat met Linux te maken hebt (waarom eigenlijk?) of niet. Uiteindelijk hebben we allemaal te maken met Linux, ook al is dat niet direct zichtbaar.

“Ja, maar dan submit je zelf toch wat?”, hoor ik je zeggen. Niet dat ik de redactie dood gooi met submits, maar geloof me: dat heb ik weleens gedaan. Maar uiteindelijk zie ik er vaak niks van terug. En dan krijg ik het gevoel dat mijn inbreng niet echt iets oplevert, en dat de redactie blijkbaar andere interesses heeft. Al dan niet vanuit eigen interesses bekeken, of vanuit commercieel oogpunt. Dat Tweakers.net niet alles kan plaatsen wat men aandraagt snap ik, maar als er vervolgens wél ruimte is voor onzin, reclames verpakt als “artikel” en zogenaamde “theeleutartikeltjes”, dan begin ik toch enigszins te fronsen.

Even een voorbeeld: Is iemand op de hoogte van het feit dat de door Microsoft gecertificeerde drivers van Nvidia, AMD, Intel en andere fabrikanten kwetsbaarheden bevatten die ons allemaal treffen, en dat dit recentelijk aan het licht is gekomen? Ik lees het op andere websites, maar op Tweakers.net plaatsen ze liever advertorials over auto’s. Of dat een update van de Google Play Service op je lulijzer ervoor zorgt dat je batterij snel(ler) leeg trekt? Ik lees het op andere websites, maar op Tweakers.net plaatsen ze liever non-nieuws over een “lootbox”. Of een interessante, sterk op Mac lijkende computer of een strakke op een MacBook lijkende laptop die Linux draait, maar die voor minder dan de helft van wat een Mac kost besteld kan worden? Ik lees het op andere websites, maar Tweakers.net plaatst liever theeleutpraatjes over bijvoorbeeld social media. Dit zijn voorbeelden dat maken waarom Tweakers.net (voor mij) minder relevant aan het worden is. Het is alleen nog nieuws gerelateerd aan “the usual suspects”. Als Google, Facebook, Microsoft en/of Apple een scheet laat, dan zul je het nog wel terugvinden hier. Maar veel tech-nieuws bereikt Tweakers.net niet meer. En dat maakt het allemaal erg saai en eenzijdig. Voor mij wel althans….

Voor de goede orde: Het is MIJN mening. Mijn mening is niet de jouwe. En ik mag ervan vinden wat ik vind. Net als dat jij dat mag vinden. Sommige reacties vind ik schitterend (waarvoor wederom dank), maar andere reacties slaan óf nergens op, óf ik kan er niks mee. Die neem ik maar voor kennisgeving aan. Prima verder wat je ervan denkt, maar ik lig er niet wakker van.

Ben ik veranderd? Heb ik andere interesses? Ben ik “oud” en “een zeur”? Vast wel. Maar we mogen ook constateren dat Tweakers.net net zo goed veranderd is. Net als de populatie aan bezoekers, die vandaag de dag meedogenlozer, harder en veel meer primair reageert dan “mijn generatie, in de goede oude tijd”. En dat is wat ik zie. ;)

Ik heb mijn punt gemaakt. De redactie mag het ter harte nemen of het naast zich neerleggen. Het is mij om het even. Maar ondanks dat tijden veranderd zijn: verloochen jezelf niet en vergeet nooit waar, en hoe het allemaal begon. En zo niet, dan is dat voor mij verder prima! Ik submit binnenkort wel een topic over paardrijbroeken. Met koplampen, afstandsbediening en een paardrij-app. Is ook techniek, nietwaar? ;)
Leuk dat je X-nieuws al daar heb gelezen en Y-nieuws daar. Maar heb je ook dan bronnen? Kwaliteit van GoT begint bij jezelf!
En je weet ook dat het vakantie tijd is, meer komkommer artikelen kun je dan verwachten. Al mogen Lootbox nieuws artikelen de prullenbak in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:52
Luchtbakker schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:33:
[...]

Ik vind het bijzonder dat jij games weinig te maken vindt hebben met technologie. Weet je wat een hele grote reden voor snellere computers is? Games. Want waarvoor heb je bijvoorbeeld een hele dikke videokaart nodig? Games.

Als er iets te maken heeft met technologie en de ontwikkeling daarvan, dan zijn het wel games.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurvivalTrotter
Sport_Life schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:52:
[...]

1 ding is overigens al die jaren onveranderd gebleven! :P
Dat je mijn tekst inkort tot "Blabla" laat zien dat je weinig respect toon.
En waarom is mijn website spam? Zou het niet kunnen zijn dat kan ik andere wil helpen met de content?

XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SurvivalTrotter schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:19:
[...]

Dat je mijn tekst inkort tot "Blabla" laat zien dat je weinig respect toon.
En waarom is mijn website spam? Zou het niet kunnen zijn dat kan ik andere wil helpen met de content?

XXX
Je website is spam, omdat het ongewenst is in dit topic. Je website heeft niks te maken met dit topic, dus waarom plaats je 'm hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Qalo schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:23:
Om mezelf niet helemaal te geselen (omdat mijn leven méér is dan alleen maar te reageren op Tweakers.net) zal ik ook inhoudelijk niet ingaan op al jullie reacties.
Oeh shit ik heb twee minuten van mijn leven verspild :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurvivalTrotter
Hahn schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:20:
[...]

Je website is spam, omdat het ongewenst is in dit topic. Je website heeft niks te maken met dit topic, dus waarom plaats je 'm hier?
Website heb ik nu verwijderd. Zet ik standaard onder veel teksten om bekendheid te genereren. Jammer dat je alleen daar op reageert en niet op mijn reactie op "Blaba".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
SurvivalTrotter schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:30:
[...]

Website heb ik nu verwijderd. Zet ik standaard onder veel teksten om bekendheid te genereren.
Dat is hier niet de bedoeling. Je kan het in je signature zetten, maar elke keer in je post zetten is gewoonweg ongewenst en dus spam.
Jammer dat je alleen daar op reageert en niet op mijn reactie op "Blaba".
Oh, daar wil ik ook wel op reageren hoor: ik vind dat je je aanstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurvivalTrotter
Hahn schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:32:
[...]
Dat is hier niet de bedoeling. Je kan het in je signature zetten, maar elke keer in je post zetten is gewoonweg ongewenst en dus spam.

[...]

Oh, daar wil ik ook wel op reageren hoor: ik vind dat je je aanstelt.
Was eerste keer dus je hebt het niet zorgvuldig uitgezocht. Waarom mag het volgens jou dan wel in de signature? Wat is het verschil? En ik vind je een zeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
SurvivalTrotter schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:36:
[...]

Was eerste keer dus je hebt het niet zorgvuldig uitgezocht. Waarom mag het volgens jou dan wel in de signature? Wat is het verschil?
Staat in de regels, en de signature is letterlijk bedoeld voor dat soort zaken: zodat je niet iedere keer je naam (en whatever je erbij wilt zetten, zoals je website) los in elke post hoeft te zetten.
En ik vind je een zeur.
Oké d:)b We hebben wel genoeg offtopic geluld, denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 19-08-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nou ja. Af en toe op het forum begint het een beetje op 'Oma weet raad' te lijken. Met vragen of non-technologische dingen zoals de hypotheekrente en onkruid verwijderen enzo.

Dat ook een dingetje als je aan een commerciële partner vast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ivysaur schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:41:
Nou ja. Af en toe op het forum begint het een beetje op 'Oma weet raad' te lijken. Met vragen of non-technologische dingen zoals de hypotheekrente en onkruid verwijderen enzo.

Dat ook een dingetje als je aan een commerciële partner vast zit.
Dat lijkt me veel meer een gevolg van vraag en aanbod dan 'vastzitten aan een commerciële partner'.

Mensen komen graag naar Tweakers, en hebben ook voor niet-technische onderwerpen behoefte aan een plek waar ze vragen kunnen stellen en kunnen discussiëren. En waarom dan niet op de plek waar je toch al veel tijd besteedt en je fatsoenlijke (en soms wat minder fatsoenlijke :+) reacties kunt verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

het lijkt erop dat voor veel tweakers een General Chat filter moet komen.
Of een iPhone en Shooters filter.

Als je toch nooit topic uit Beeld en geluid leest hoef je die hele afdeling Beeld en geluid ook niet te zien in de actieve topics lijst toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 20:41

AvK

Ready Set Go

Als ik deze discussie heel erg plat maak komt het volgens mij neer op:

Tweakers is ooit ontstaan uit een groep computer 'NERDS' die eerst een soort Bulletin Board hadden en toen Internet er was, die site uitgroeide tot een soort Computer Nerds forum. Wat dat betreft moeten we blij zijn dat het gelukkig niet gathering.of.nerds heet. :)
Tweaken deden we vroeger, dat ik mijn Pentium 166 op 200 liet draaien met een 3DFX kaartje eraan.
Tegenwoordig draait het spul uit de winkel standaard al op de top.
Sommige gamers zijn niet tevreden als hun apparatuur draaiend op toch al Siberische temperaturen nog een half graadje koeler kan. Doen we niet meer (de meeste niet tenminste).
Solderen doen we ook niet meer. Zelf computers bouwen (heb er vele gemaakt) doen we niet meer.

Tijden veranderen.
Wij veranderen.
Tweakers dus ook.

Lees elke dag nog steeds met veel plezier!

:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Maar als ik even kijk naar de reviews van de redactie is het merendeel nog steeds over HW. Inderdaad weinig meer over zelfbouw, maar heel veel mensen zijn tegenwoordig overgestapt naar een laptop. Daarnaast zijn de desktops veel volwassenner geworden, b.v. overklokken levert meestal weinig op of kan al met ingebouwde tooltjes. En de tijd dat je nog moest hacken in je autoexec.bat en config.sys om voldoende werkruimte te krijgen zijn we ook al lang voorbij. Tijden veranderen nu eenmaal, ik vond het ook schitterend om zoveel mogelijk uit een PC te halen, maar bij de huidige PCs is het de tijd niet meer waard,
  • Asus Zenbook 14 UX431 Review
  • De ene MX250-gpu is de andere niet
  • Build - Bouw je eigen gitaarversterker
  • Klein kastje dat groots klinkt
  • Age of Wonders: Planetfall Review
  • Klassiek '4X' in scifi-jasje
  • Gamemicrofoons Round-up
  • Maak jezelf beter verstaanbaar
  • Panasonic GZW954 Review
  • De hdr-oled die alles aankan
  • Lenovo IdeaPad S540 Review
  • Goedkoopste GTX 1650-laptop doet veel goed
  • Tablets van rond de 200 euro
  • Een prijsklasse met duivelse keuzes
  • FIFA 20 Preview
  • Fun, variatie en Volta
  • Samsung Galaxy Note 10(+) Preview
  • Voor het eerst een kleinere Note
  • Gaming Round-up
  • Vier games voor regenachtige zomerdagen

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

redwing schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:13:
Maar als ik even kijk naar de reviews van de redactie is het merendeel nog steeds over HW. Inderdaad weinig meer over zelfbouw, maar heel veel mensen zijn tegenwoordig overgestapt naar een laptop. Daarnaast zijn de desktops veel volwassenner geworden, b.v. overklokken levert meestal weinig op of kan al met ingebouwde tooltjes. En de tijd dat je nog moest hacken in je autoexec.bat en config.sys om voldoende werkruimte te krijgen zijn we ook al lang voorbij. Tijden veranderen nu eenmaal, ik vond het ook schitterend om zoveel mogelijk uit een PC te halen, maar bij de huidige PCs is het de tijd niet meer waard,
  • Asus Zenbook 14 UX431 Review
  • De ene MX250-gpu is de andere niet
  • Build - Bouw je eigen gitaarversterker
  • Klein kastje dat groots klinkt
  • Age of Wonders: Planetfall Review
  • Klassiek '4X' in scifi-jasje
  • Gamemicrofoons Round-up
  • Maak jezelf beter verstaanbaar
  • Panasonic GZW954 Review
  • De hdr-oled die alles aankan
  • Lenovo IdeaPad S540 Review
  • Goedkoopste GTX 1650-laptop doet veel goed
  • Tablets van rond de 200 euro
  • Een prijsklasse met duivelse keuzes
  • FIFA 20 Preview
  • Fun, variatie en Volta
  • Samsung Galaxy Note 10(+) Preview
  • Voor het eerst een kleinere Note
  • Gaming Round-up
  • Vier games voor regenachtige zomerdagen
Maar een hoop tweakers beleven nog een hoop lol met een Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Freee!! schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:40:
[...]

Maar een hoop tweakers beleven nog een hoop lol met een Raspberry Pi.
Maar daarvan zijn nog genoeg topics (met genoeg reacties) te vinden. En als er iets nieuws te melden is komt dat ook voorbij in de 'Nieuws' sectie.

Maar de samenvatting van AvK is wat dat betreft goed :
  • Tijden veranderen.
  • Wij veranderen.
  • Tweakers dus ook.
En tja, soms passen veranderingen juist bij je en blijf je lekker hangen, en soms juist niet an dan start je een topic dat het niet meer zo is als het geweest is :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 20:41

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:03:

Solderen doen we ook niet meer.
Ha ha ha..... Tweakers goes oldschool.... Er is net een soldeer projectje gepost.
reviews: Bouw je eigen draagbare gitaarversterker

Moet ik mijn post nu herschrijven???

Lach me slap!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Er is gewoon veel meer vraag naar dat soort onderwerpen.

Kijken we bijvoorbeeld naar:

Processors, Moederborden & Geheugen
Videokaarten & Beeldschermen

Dan zien we dat component onderwerpen zo goed als uitgestorven zijn. Maar een topic als Relatie over, Ik wil graag onafhankelijke meningen krijgt dan in minder dan 24 uur drie pagina's aan reacties.

March of the Eagles

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.