I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
nieuws: Gebruikers van datingsites met nepprofielen krijgen compensatie na ac...
Wat is hier 'technisch' aan?
Tegenwoordig is Tweaken voor mij wat breder geworden. Ik Tweak Aquariums, drones, gereedschappen, mijn tuin en mijn deurgreepjes in de keuken.
Tweaken is toch gewoon een woord voor "ergens over nadenken en proberen te verbeteren of vergemakkelijken."
Ik vind het juist wel tof om andere Tweakers te spreken over dagelijkse dingen. Ik zie niet zo goed in waarom dat Tweakers "veranderd".... het is eerder een "uitbreiding".
FreeReef.nl
Wat ideeën voor artikelen:
- Multiboot: hoe werkt dat? (met Martine van OS(/2))
- Kleur van je prompt veranderen met ANSI-code
- AT-commands: alles op een rij
/sarcasm
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Deze. Hier ben ik ook benieuwd naar. Welke andere (buitenlandse) websites heb jij nog in je kielzog? Enerzijds benieuwd uit persoonlijke interesse, anderzijds om te ervaren waar je Tweakers mee vergelijktQu3st schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:08:
[...]
Leuk dat je X-nieuws al daar heb gelezen en Y-nieuws daar. Maar heb je ook dan bronnen? Kwaliteit van GoT begint bij jezelf!
En je weet ook dat het vakantie tijd is, meer komkommer artikelen kun je dan verwachten. Al mogen Lootbox nieuws artikelen de prullenbak in!
En die verdeling ook aan frontpage artikelen hangen.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Volgens mij is dat "logisch" een stuk lastiger dan je denkt. Ik zie nu al topics die gekoppeld zijn in meerdere subfora, en raak daar al het overzicht kwijt soms.onetime schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:30:
Eigenlijk gewoon het forum verder opsplitsen met een logische indeling. Dan ben je al ver.
En die verdeling ook aan frontpage artikelen hangen.
bijvoorbeeld "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
Of nog beter "iPhone en iPad's"... die staat letterlijk in 2 hoofdstukken.
Een logische verdeling beland waarschijnlijk in eindeloze discussies. Want de een gebruikt een apparaat als PC en de ander als Media Center, en weer een ander als communicatie middel.
Wat zou jij een logische verdeling vinden?
FreeReef.nl
Immers. ... in de basis zijn we allemaal Techneuten.
Dus, misschien, vrije gedachte. ... moet het maar:
gathering.of.techneuten.net gaan heten.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
[ Voor 9% gewijzigd door gielie op 20-08-2019 18:59 ]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Op zich vind ik het verschil tussen Tweakers en de rest niet zozeer de content maar meer de moderatie. Het niveau word erg hoog gehouden hier, en dat gebeurd door een aantal lui die dat erg serieus doen... en dat vrijwillig.AvK schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:02:
Vind alles prima als het maar geen FOK wordt.
Immers. ... in de basis zijn we allemaal Techneuten.
Dus, misschien, vrije gedachte. ... moet het maar:
gathering.of.techneuten.net gaan heten.
Er zijn best wat standaarden en normen die aangehouden dienen te worden bij het maken van een topic, of het reageren op een post. Hou je jezelf daar niet aan dan word die gesloten/verwijderd met een verwijzing naar de reglementen of eventuele topic warnings.
Ik zie dat veel minder strikt op andere fora, en regels zijn daar vaak sowieso al soepeler.
Of ik nu in Algemeen of in Modding zit te lezen.. de content is van hoog niveau. (thanks @ de moddereters)
Wat mij betreft vind ik elk FOK topic wat we op een Tweakers manier voeren prima hier. Ookal gaat het over breien. Ik wil dan alleen wel weten van welke legering je breistok is, en of ze die ook hebben gesmeed door elfjes onder een volle maan.
FreeReef.nl
Ik heb vorig jaar juist behoorlijk wat opmerkingen gehad over de kwaliteit van modereren/moderators. Vooral in het stukje levensbeschouwing en alle politieke topics en zero tolerance topics...Ik merkte daar zovaak dat bepaalde mensen gewoon door konden blijven gaan met stemmingmakerij door heel subtiel woorden te kiezen die nét niet op de radar van de moderators komen. Zodra je erdoorheen prikt en er wat van zegt, wordt je zelf weggemod of krijg je een waarschuwing, terwijl de poster waar je weerwoord tegen geeft gewoon door mag blijven gaan. Zoals ik al zei: het is heel subtiel, iets waar je net niks "slechts" in zou zien. Maar ja, het moet toch gezegd worden, want vrijheid van meningsuiting!! Ik heb wel eens gezegd dat wanneer moderators zich mengen in discussies dat ze zich ervan bewust moeten zijn dat zij meer gewicht in de schaal leggen omdat ze moderator zijn...Maar goed, mede hierdoor heb ik de conclusie getrokken dat de tendens van moderatie steeds slechter wordt, en ik vind ook dat er een frisse wind mag waaien wat moderators betreft; mijns inziens zijn er te veel moderators al te lang aan het modereren...World Citizen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:11:
[...]
Op zich vind ik het verschil tussen Tweakers en de rest niet zozeer de content maar meer de moderatie. Het niveau word erg hoog gehouden hier, en dat gebeurd door een aantal lui die dat erg serieus doen... en dat vrijwillig.
Er zijn best wat standaarden en normen die aangehouden dienen te worden bij het maken van een topic, of het reageren op een post. Hou je jezelf daar niet aan dan word die gesloten/verwijderd met een verwijzing naar de reglementen of eventuele topic warnings.
Ik zie dat veel minder strikt op andere fora, en regels zijn daar vaak sowieso al soepeler.
Of ik nu in Algemeen of in Modding zit te lezen.. de content is van hoog niveau. (thanks @ de moddereters)
Overigens ben ik intussen niet van mening veranderd, maar ik heb 't laten varen, want je wordt toch alleen maar als zeurder gezien en alles wat je zegt wordt vakkundig (al dan niet met dooddoeners) onderuit gehaald, of je moet tot in den eeuwige treure met bewijzen blijven komen, in plaats van dat eens écht goed geluisterd wordt naar hetgeen waar over geklaagd wordt. Het nadeel waar ik eerst niet aan wilde, maar inmiddels wel gelukt is, is dat ik gewoon niet meer kom in de betreffende topics en dus ook geen bijdrage meer lever aan de discussies. Ergens wel jammer, maar goed, het gaat me eigenlijk beter af nu, want ik heb er geen "stress" meer van. Ik heb me gewoon beseft dat het beter is om rust te voeden, dan de onrust te bestrijden, want dat laatste is een wedstrijd die nooit gewonnen kan worden.
Ik heb dan ook 0,0 hoop/vertrouwen dat er ook maar iets van de TS in dit topic serieus genomen gaat worden; dit is immers ook zo'n zelfde topic/reactie dat iets blootlegt waar men liever niet aan wilt, ipv écht te luisteren wat het nou exact is waarom er zo gedacht wordt. Maar goed, ik sta open voor verrassingen
Ik ben het wel met je eens verder dat GoT van een hoger kwaliteitsniveau is dan eender welk forum dat ik tot nu toe ken, maar mijns inziens ligt dat echt niet alleen aan de moderators, maar aan de gebruikers zelf die Tweakers zo groot gemaakt hebben; wíj leveren namelijk een groot deel van de content (ook op vrijwilligersbasis net zoals de moderators).
Wat betreft mijn mening over dit topic betreft: ik ben niet zoals de TS van waarschijnlijk "de eerste lichting" en ik gebruik Tweakers nu voor wat het is en haal daar nog genoeg voldoening uit. Ik vul mijn informatiebehoefte aan met andere websites indien nodig. Ik ben wel ook van mening dat Tweakers ook behoorlijk veranderd is, waarvan ik het vooral van de laatste 4-5 jaar behoorlijk veel commercieler vind aanvoelen. Reviews zijn inderdaad van meer commerciele kwaliteit dan "vroeger" en ook is er niet veel verschil meer met bijvoorbeeld een website als hardware.info, alhoewel ik beide websites herhaaldelijk bezoek. Is dat erg? Nee, zoals ik al zei, ik wijk wel uit naar wat anders indien nodig, want ik kan het toch niet veranderen.
Dit daargelaten hoeft het voor mij ook niet zo enorm "puristisch" zoals het ooit begonnen is. Dingen om je heen veranderen nou eenmaal en wat mij betreft is het niet helemaal fair om te verwachten dat het mostly hetzelfde blijft. (Bedrijfs)doelen veranderen nou eenmaal. Als heel Tweakers alleen maar vol stond met Tech-dingen volledig gebitneukt op elk detail, dan moet ik eerlijk zijn en zeggen dat mijn interesse ook snel weg zou zijn; ik vind nou eenmaal niet alles leuk. Het hele Linux-gebeuren bijvoorbeeld, ik snap de TS helemaal, maar voor mij is het gewoon saaie meuk. Ga je een videokaart helemaal uit elkaar halen en elk bitje beschrijven, dat vind ik dan wél leuk. Dus dat Tweakers een beetje "voor ieder wat wils" geworden is, vind ik dan ook geen vreemde ontwikkeling. De commercie, advertenties, clickbait-headlines...zijn ze leuk? Nee, maar ik snap ergens wel dat het er is en dat er nog geen andere verdienmodellen bedacht zijn, maar moet ik Tweakers daardoor maar allowen in alle adblockers/ghostery/ublock/whatever, nee sorry. Ik maak met regelmaat reviews van vanalles en nog wat, van PC's tot wasmachines tot fotografiespullen, ik post zo nu en dan hulpvolle berichten onder nieuwsartikels, ik post met grote regelmaat berichten op het forum waarvan ik hoop dat ze een bijdrage leveren...m.a.w. ik vind dat mijn vrijwillige bijdrage genoeg is om Tweakers te steunen. Indien ik mijn privacy moet gaan opgeven (tracker cookies enablen, profilering e.d.), dan mag Tweakers míj gaan betalen ipv andersom
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Anoniem: 834471
Dat is iets wat ik zeker heb zien gebeuren maar dat is ook al absurd lang aan de gang.
Kennelijk boeren ze beter bij de huidige koers en dat neem ik niemand kwalijk. Iedereen heeft zo zijn prioriteiten en ambities. Wel heb ik mijn binding met deze site als "speciaal iets" verloren maar dat is ruim een decennium zo, dat proces begon eigenlijk al met de overname van Tweakers.net door VNU media en het grote Tweakers.net opperhoofd niet meer gewoon een forum user was op "got".
Tegenwoordig maak ik vooral gebruik van het forum. Het fijnste hieraan vind ik dat er veel redelijk gelijkgestemden meelezen.
Adviezen en reacties zijn dan voor mij persoonlijk ook vaak erg nuttig, meestal uitgebreid en genuanceerd.
Als ik naar FOK ga, krijg je lang niet altijd fatsoenlijk antwoord. Als op GoT de reacties ook die kant opgaan wordt er m.i. goed ingegrepen.
Als ik een nieuwe magnetron wil uitkiezen of dat mijn router niet doet wat ik wil. Ik ben blij dat ik voor allebei goede input kan krijgen.
Terechte opmerkingen. Ik ga hier pas tijd aan besteden als ik weet dat er ook echt wat mee gedaan word.World Citizen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:09:
[...] Volgens mij is dat "logisch" een stuk lastiger dan je denkt. Ik zie nu al topics die gekoppeld zijn in meerdere subfora, en raak daar al het overzicht kwijt soms.
bijvoorbeeld "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
Of nog beter "iPhone en iPad's"... die staat letterlijk in 2 hoofdstukken.
Een logische verdeling beland waarschijnlijk in eindeloze discussies. Want de een gebruikt een apparaat als PC en de ander als Media Center, en weer een ander als communicatie middel.
Wat zou jij een logische verdeling vinden?
Echter alle tech-sites/bladen veranderen/zijn veranderd. Games waren al langer onderdeel van Tweakers. Net zoals Smartphones. Dat laatste valt nu eenmaal ook onder computer tech. Wie dat niet ziet moet wat aan z'n ogen doen.
In de IT is het trouwens niet alleen maar Linux. Dat wordt al langer/wel vaker beweerd, maar de meeste zakelijke gebruiker maakt toch nog echt gebruik van een Windows front end.
Maar beste TS, al ooit bij Tweakers aangeboden voor de redactie te gaan werken - en dan zelf Linux stukken te schrijven ?
Tweakers is nu eenmaal wel voor het brede publiek al een x-aantal jaar.
Die filter is er toch? Staat hier: https://gathering.tweakers.net/forum/preferences.Tens schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:55:
het lijkt erop dat voor veel tweakers een General Chat filter moet komen.
Of een iPhone en Shooters filter.
Als je toch nooit topic uit Beeld en geluid leest hoef je die hele afdeling Beeld en geluid ook niet te zien in de actieve topics lijst toch?

Om nog maar een dooddoener erin te gooien:
De enige constante in het leven is verandering.
Als iets niet meer bij je past mag je er wat van vinden. Je mag het melden en je mag het van de daken schreeuwen. Je mag ook verandering vragen en als laatste zal je je erbij neer moeten leggen.
Tenzij je bij de redactie gaat en het tij gaat helpen keren... Mocht er behoefte aan zijn.
Meteen maar even als onderschrift ingesteld.
[ Voor 81% gewijzigd door Gé Brander op 22-08-2019 02:10 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Mooi voorbeeldje van zeiken om het zeiken inderdaad.Verwijderd1 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 00:53:
[...]
Die filter is er toch? Staat hier: https://gathering.tweakers.net/forum/preferences.
[Afbeelding]
Dit topic voelt inmiddels meer als een nostalgische uithaal naar Tweakers dan constructieve feedback. Ik snap ook wel dat de crew het lekker dood laat bloeden.
Tijden en computers veranderen. Daar kan je boos over worden maar reageer dat niet af op Tweakers want die gaan wel met hun tijd mee. Als je nu nog CPU's wilt hacken met potloodstreepjes moet je zelf een blog beginnen denk ik. Wel in PHP3 dan he.
idd, nooit naar gezocht omdat ik het niet nodig had. Link kan bij elk vroeger was het beter topic. 👍Verwijderd1 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 00:53:
[...]
Die filter is er toch? Staat hier: https://gathering.tweakers.net/forum/preferences.
[Afbeelding]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
< dit stukje webruimte is te huur >
En dit is dus pertinent niet waar. Voorbeelden te over. Er zijn constant voorbeelden maar die worden met liefde genegeerd, om door te kunnen met zaniken. Vanaf dag 1 postte Femme die hard tech nieuws gecombineerd met lichte dingen.aex351 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:54:
[..] Ik vind het niet erg om nieuws te lezen over elektrische auto's etc., maar wat je inderdaad ziet is dat bepaalde tech nieuws niet echt meer een prioriteit heeft hier op Tweakers heeft. Het is eigenlijk meer een consumentenforum geworden over het aanschaffen van nieuwe producten en de nieuwste gadgets bespreken en games.
Dat het forum veranderd ligt meer aan de users dan wat anders. Ook daarvan voorbeelden te over. DPC threads zijn doodstil en verlaten maar de discussie over Trump neemt al 10K posts in beslag.
De techwereld verandert ook. De markt wordt volwassen. De infrastructuur ook. Maar sommige users blijven achter. Ergens wel ironisch. Techniek is meer dan printplaten en ethernetkabels.
Een site als Tweakers kost ook gewoon geld dus ja, dan wordt je commercieel. Ik zie opvallend weinig abo’s in dit topic en elke hard core Tweaker weet hoe uBlock werkt. Want advertenties leveren geld op en dan moet je meer bezoekers hebben dan de conservatieve soldeer-pro’s. En die moeten iets te lezen hebben.
Tweakers wordt nooit “wat het was” want dat was het al nooit.
Oh en wie zegt nog “lulijzer” tegenwoordig? Dat woord was al niet meer hip in 1995
"maar een abbo kost geld, en dat wil ik niet. en ik wil geen advertenties want die zijn vervelend."CurtPoindexter schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:18:
Een site als Tweakers kost ook gewoon geld dus ja, dan wordt je commercieel. Ik zie opvallend weinig abo’s in dit topic en elke hard core Tweaker weet hoe uBlock werkt. Want advertenties leveren geld op en dan moet je meer bezoekers hebben dan de conservatieve soldeer-pro’s. En die moeten iets te lezen hebben.
en dan heb ik nog de cojones om te klagen over hoe commercieel tweakers wel niet is

Dat Tweakers niet meer is wat het was, daar ga ik mee. Maar dat wil niet zeggen dat de site erop achteruit is gegaan. Ikzelf ben ook jaren geleden overgestapt van losse componenten kopen naar PC's waar ik mijn selectie thuis kan ingeven en drie dagen later haal ik het nieuwe beestje in een keer uit de doos en zet hem aan.
Wat me vooral opvalt aan je post is dat je vooral klaagt over de Frontpage, en je krijgt nu een heleboel antwoorden van mensen die je nog nooit hebt gezien... omdat je vrijwel niets met de forums hebt gedaan. En daar gaan nog steeds topics over overklokken, en het zelf bouwen van de mooiste kasten. Over Linux en BSD (in alle smaakjes denkbaar). Ja, ook daar zijn topics over auto's en zelfs over katten opvoeden. Maar je doet jezelf (en de site) tekort als je alleen maar de frontpage bezoekt (met alle issues rond het reageren en modereren aldaar) en daar de hele site op afserveert.
Over het algemeen is de sfeer hier een stuk beter dan bij de azijnpissers van security.nl
Zover mijn bijdrage...
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Om een voorbeeld te geven: Er worden bijvoorbeeld bijna geen nieuwe behuizingen meer getest door de redactie. Meestal wordt dit soort nieuws afgedaan met een berichtje dat een fabrikant nieuwe behuizingen heeft aangekondigd. Hetzelfde kun je zeggen over bijvoorbeeld processorkoelers. Voorheen werden die dan wel gewoon aan testen onderworpen.
Dit werd in het verleden wel meer gedaan (hardware.info doet dit eigenlijk wel nog steeds). Wat dat betreft is de scope van tweakers een stuk breder geworden.
Overigens stoor ik mij hier zelf helemaal niet aan. De diversiteit spreekt mij juist wel aan.
Oke, dan heb je hier abo-bezoeker die reageert.CurtPoindexter schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:18:
[...]
Ik ben al sinds het begin van tweakers.net op de site en sinds 2000 heb ik een profiel. Ja, er is veel veranderd in de loop der jaren en nee, ik ben het niet eens met de topicstarter.
Vroeger zag je meer artikelen over het modden van je pc (het echte tweaken, dus
Ook ik mis wel bepaalde nieuwsitems op t.net, maar dat is normaal. Je kunt als nieuws site nou eenmaal niet al jouw relevante nieuws plaatsen, want dat zou een overload aan informatie opleveren waar niemand op zit te wachten. Dus wordt er gefilterd. Dat geldt voor alle nieuwssites, dus ook voor t.net.
Vooralsnog ben ik een happy tweaker en hoop dat tweakers.net nog een lang leven beschoren is.
Make music, not war
De topic poster heeft het natuurlijk erg negatief en passief agressief gedaan, dat is meestal niet zo constructief. Het zorgt wel voor meer reacties.
Wat mij zal verblijden is als we er een beweging voor tweakers uit kunnen halen door iets meer die hard tech er in te kunnen gooien, meer 'linux' nieuws is een begin.
Misschien een post beginnen met een analyse van de onderwerpen die veel gemist worden en daar een aanvraag voor doen naar de redactie met ondersteuning van de community, als je kan bewijzen dat het gemist wordt dan geeft de redactie daar echt wel gehoor aan.
Succes
Something something
Maar er zijn vele uitstekende onderwerpen in de plaats gekomen! Artikelen die raakvlak hebben met de rest van de maatschappij, een verschuiving in de rol van IT die 'in de echte wereld' ook zichtbaar is. Qua community events is dat voor mij minder geslaagd, maar dat is persoonlijk.
Wat ik wel heel vreemd vind is het niveau waarop hardware dan toch behandeld wordt.
Dat kunnen ze bij de buren ook trouwens. Logisch als niemand op de redactie nog zelf met midrange hardware en een beperkt budget gaat knutselen. Maar doe het niet of doe het goed. Als het alleen om de taal gaat moet je gewoon gaat vertalen en niet halfbakken de boel zelf gaan doen. TS beschreef dit mooi (m.b.t. Linux nieuws), het leest als een moetje!
Tweakers.net mag rustig nog wel 'iets minder dan het was', zodat er meer aandacht over blijft voor de kwaliteit en diepgang. Vooral artikelen op het snijvlak met openbaar bestuur, handel en/of privacy zijn wat mij betreft niet altijd professioneel c.q. zorgvuldig genoeg.
De invalshoek is wel nagenoeg uniek, dus ik blijf lezen, maar de comments zijn verplicht leesvoer geworden bij deze onderwerpen. Een soortgelijk dingetje was er volgens.bij de linux-kernel problemen met AMD APU's? De originele berichtgeving was 'vlot', maar er ontbrak nuance en technische details.
Kortom, goede zaak dat Tweakers.net niet meer is wat het was, want je moet met de tijd en doelgroep mee! De relevantie van de informatie hier is (voor mij) de afgelopen jaren weer toegenomen, maar ik ben ook veeleisender geworden en heb meer keus dan ooit.
[ Voor 4% gewijzigd door Cio op 22-08-2019 14:35 ]
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Tijden veranderen, tweakers verandert gewoon mee.
[ Voor 21% gewijzigd door Gamebuster op 22-08-2019 14:49 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik lees of zie geen voorbeelden hoor. Wat ik zie heb ik uiteengezet in mijn vorige reactie. Daarnaast kan je niet zeggen dat het niet waar is en vervolgens geef je als argument dat alles vanwege gebruikers en tijd veranderd.CurtPoindexter schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:18:
[...]
En dit is dus pertinent niet waar. Voorbeelden te over. Er zijn constant voorbeelden maar die worden met liefde genegeerd, om door te kunnen met zaniken. Vanaf dag 1 postte Femme die hard tech nieuws gecombineerd met lichte dingen.
Dat het forum veranderd ligt meer aan de users dan wat anders. Ook daarvan voorbeelden te over. DPC threads zijn doodstil en verlaten maar de discussie over Trump neemt al 10K posts in beslag.
De techwereld verandert ook. De markt wordt volwassen. De infrastructuur ook. Maar sommige users blijven achter. Ergens wel ironisch. Techniek is meer dan printplaten en ethernetkabels.
Tweakers wordt nooit “wat het was” want dat was het al nooit.
Oh en wie zegt nog “lulijzer” tegenwoordig? Dat woord was al niet meer hip in 1995
Als ik naar de nieuwsartikelen van vandaag kijk dan zie ik vooral product aankondigingen (consumenten producten) of zaken die eraan gekoppeld zijn, mobiele telefoon en cameras. Als ik dit nu vergelijk met Slashdot. Dan heeft de TS gewoon een punt. Voor het forum geldt hetzelfde, forum over hoofdzakelijk consumentenproducten en non tech onderwerpen. Ook leuk, maar totaal geen hoog niveau.
< dit stukje webruimte is te huur >
Je kan tweakers vergelijken met MTV, Discovery Channel, History Channel en National Geographic.
Vroeger waren dit geweldige zenders maar op een bepaald moment moesten ze een een nieuwe generatie gaan bedienen en iedereen weet waar dit toe geleid heeft..
Ik wil niet stellen dat het net zo erg met Tweakers gesteld is maar ze zitten wel op een hellend vlak qua simplificatie omdat de massa dit zo graag wil. Iets meer nerdtech zou jullie onderscheiden van de rest..
[ Voor 6% gewijzigd door bilbob op 22-08-2019 20:25 ]
Dan val je gewoon door de boot als echte Tweaker zijnde.
Vele sites en community's beginnen uit idealen, de oprichters willen op den duur een nieuwe uitdaging, de boel word verkocht, het word uitgemolken. en heel misschien staan er dan weer alternatieven op uit idealen.
Roepen dat tijden veranderen in een kapitalistische wereld is een drogreden. Die gaat enkel over geld. (pas als maatschappelijk belang op de eerste plaats zou staan zou je een valide punt maken, want de maatschappij veranderd inderdaad constant, maar die drang naar winst is al honderden jaren hetzelfde gebleven)
[ Voor 16% gewijzigd door T-Forever op 22-08-2019 23:15 ]
Anoniem: 457607
- Hebben kant en klare laptops de PC weggeduwd (weinig te tweaken aan een laptop)
- Is de computershop uit het straatbeeld verdwenen
- Hebben smartphones zelfs de laptop grotendeels verdrukt
Tevens zijn compleet nieuwe categorieen onstaan: tablets, home automation, drones, en enorme veranderingen in fotografie.
Je moet wel heel erg stoicijns en vastgeroest zijn om na al die veranderingen alsnog te verwachten dat Tweakers in het geheel niet verandert en zich blijft richten op dat minuscule groepje. Dat clubje kan overigens alsnog aan zijn trekken komen in het forum.
Tweakers heeft er goed aan gedaan om zichzelf opnieuw uit te vinden. Er is geen gelijke in Nederland. Sterker nog, zelfs in het buitenland, inclusief tech walhalla USA, is eigenlijk geen Tweakers gelijke te vinden. Het zijn meer kranten dan echte communities.
Aangezien ik niet beschuldigd wil worden van het geven van complimenten, sluit ik af met kritiek. Reviews. Die zijn niet goed genoeg. Het is niet zo dat ze slechter zijn geworden, de concurrentie is beter geworden. Amateurs op Youtube fietsen zo de pro reviews van Tweakers voorbij, en dat begint genant te worden.
nieuws: Maker van Fanatec-racestuurtjes waarschuwt dat klantdata gestolen is
Inhoud lijkt me prima, alleen discussie gaat niet meer over het artikel maar over elkaars mening. Tweakers redactie lijkt ver te zoeken.
Voor mij typisch een gevalletje van bewust derailen van een topic.
Eerder ingrijpen lijkt me gewenst.
Edit:
Heb mijn reactie bij het artikel verwijderd om te voorkomen dat er meer olie op het vuur zou komen en in dit topic de reactie geplaatst.
Hopelijk een reactie.
[ Voor 15% gewijzigd door Henkje.doc op 23-08-2019 06:34 ]
Eerder op Nu.nl dan op Tweakers.

Terwijl Tweakers er gisteren wel over publiceerde.
Ik ben voor!Misschien een post beginnen met een analyse van de onderwerpen die veel gemist worden en daar een aanvraag voor doen naar de redactie met ondersteuning van de community, als je kan bewijzen dat het gemist wordt dan geeft de redactie daar echt wel gehoor aan.
Al weet ik niet precies op je hier op nieuws of achtergronden/reviews doelt?
Overigen: een groot deel van de nieuwsonderwerpen die we dagelijks behandelen zijn al aangedragen door users via de submitpagina maar het kan natuurlijk altijd zijn dat we bepaalde onderwerpen niet of niet goed op de radar hebben die wel heel relevant zijn voor users.
Die snap ik niet. Ik lees de reacties op nu.nl en zie een vrij normale discussie.AzzKickah schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:02:
https://www.nu.nl/games/5...zing-van-onderzoeker.html
Eerder op Nu.nl dan op Tweakers.
Terwijl Tweakers er gisteren wel over publiceerde.
Heb geen problemen met het item waarvan ik de link stuurde, maar wel wat meer over de toon van de discussie en het niet ingrijpen. De -1 vliegen om je oren, maar gaat helemaal niet meer op de inhoud.
Misschien was ik onduidelijk. Excuus
ps: als mensen echt alleen maar tech willen misschien is het dan een idee voor tweakers een tech only gedeelte te maken ? (mocht die er niet zijn)
Mijn post was niet een reactie op jouw post. Anders had ik die wel gequote.Henkje.doc schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:38:
[...]
Die snap ik niet. Ik lees de reacties op nu.nl en zie een vrij normale discussie.
Heb geen problemen met het item waarvan ik de link stuurde, maar wel wat meer over de toon van de discussie en het niet ingrijpen. De -1 vliegen om je oren, maar gaat helemaal niet meer op de inhoud.
Misschien was ik onduidelijk. Excuus
Ik snap ook ff niet waarom je de discussie onder het artikel op nu.nl erbij haalt..?
Maar misschien mis ik iets.
hahah. Sorry bijna 13 jaar op tweakers en in de beginnersfout gestonken.AzzKickah schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:23:
[...]
Mijn post was niet een reactie op jouw post. Anders had ik die wel gequote.
Ik snap ook ff niet waarom je de discussie onder het artikel op nu.nl erbij haalt..?
Maar misschien mis ik iets.
Ik dacht idd dat het een reactie op mijn post was, maar dat is niet het geval inderdaad.
Ook de vragen/ opmerkingen is soms dumber. Vlak voordat een nieuw apparaat op de markt komt vragen of je beter de oude kopen kunt. Ik heb het idee dat men wat makkelijker dingen in een topic plempt dan er over na te denken.
Nu is de doelgroep ook wel wat verjongt heb ik het idee. Maar ik lees gewoon wat ik lezen wil en de rest laat ik links liggen. Voor de echte onzin ga ik wel naar FoK! Die neemt zichzelf soms niet zo serieus en af en toe is slap ouwehoeren wel even lekker.
Damn... ik zwerf hier ook al 18 jaar rond..
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Anoniem: 979365
het is drama! als ik poep zeg wordt ik gedownmod, maar zeggen 20 anderen stront, wordt het toegelaten. Lijkt een heel selectief beleid. Lijkt vreselijk veel op de 2e kamer/regering! Zeer links gerelateerd.M!chel schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:45:
Fijn dat meer mensen het zien dat het niveau van Tweakers aan het dalen is.
Alleen zeggen wat hen zelf goed uitkomt. En vooral geen open commentaar accepteren. (ik gok dat dit bericht ook in 2 minuten weg is gehaald door een modkneusje met teveel toetsentestosteron )
De lol is er vanaf om te reageren (9 vd 10 x wordt je bericht weggehaald, want de waarheid mag het licht niet zien, ook niet ten behoeve van bescherming tweakersleden tegenover foutieve winkels)
Er Hangt een heel naar smerig sfeertje de laatste tijd! Het lijkt ook meer een politieke stemming dan een tweakers stemming. Je zou bijna denken dat tweakers van de telegraaf mediagroep is of sanoma media.
precies een partij die geen commentaar lust en de agenda van iets anders door wilt drukken!
Staatspropaganda ook wel genoemd. (meeste leden zullen geen vriend van mij worden, wat kots ik velen toch uit hier)
aub, laat tweakers terugkomen zoals ooit was.....10 jaar geleden ofzo.
zodra je ook maar iets zegt wat niet in het straatje ligt van de politiek gekleurde website, zal je een downvote krijgen of een ban. Zo fantastisch is het hier.P-Rock schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:23:
Dat het forum een meer open karakter heeft gekregen is juist goed in mijn ogen. Vroeger was Tweakers inderdaad een gesloten clubje met veel techneuten die vaak een nogal hautaine houding hadden naar iedereen die niet veel van ict-gerelateerde onderwerpen wist. Ik ben dus blij dat je tegenwoordig ook voor andere dingen (politiek, wetenschap, muziek, film) bij Tweakers terecht kan. Zeker nu Fok! een rechts-populistisch trollenbolwerk is geworden, is het een verademing om normaal een discussie te kunnen voeren.
oftewel.....123....ik wacht weer op de volgende berichtgeving dat ik dingen doe die weer niet mogen.
Dat lijkt, als ik je profiel bekijk, inderdaad vaak te gebeuren.Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:29:
[...]
het is drama! als ik poep zeg wordt ik gedownmod
Je hebt feiten, meningen, onderbuik en onderbouwing. Jouw reacties lijken vooral meningen te verkondigen vanuit de onderbuik.geen open commentaar accepteren.
Klachten dat de politie en de overheid erop uitzijn om de burger te onderdrukken en uit te knijpen, kun je inderdaad misschien beter op Fok! posten.
(ik gok dat dit bericht ook in 2 minuten weg is gehaald door een modkneusje met teveel toetsentestosteron )
Als 9 van de 10 van je berichten worden weggehaald, zou ik inderdaad eens kijken of je wat aan de inhoud van je posts kunt doen.(9 vd 10 x wordt je bericht weggehaald, want de waarheid mag het licht niet zien, ook niet ten behoeve van bescherming tweakersleden tegenover foutieve winkels)
Wow, gewoon wow.Je zou bijna denken dat tweakers van de telegraaf mediagroep is of sanoma media.
precies een partij die geen commentaar lust en de agenda van iets anders door wilt drukken!
Staatspropaganda ook wel genoemd. (meeste leden zullen geen vriend van mij worden, wat kots ik velen toch uit hier)
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
tl/dr, Het is misschien eens slim om wat meer naar jezelf te kijken ipv anderen de schuld te geven
[removed]
Ja, en dat komt vooral door reacties zoals de jouwe, die vol zitten met haat en beledigingen naar andersdenkenden.Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:29:
[...]
Er Hangt een heel naar smerig sfeertje de laatste tijd
Kijk eerst eens in de spiegel, en begin met jezelf normaal te gedragen. Als je dat tenminste kunt.
Dan zal je zien dat de sfeer vanzelf beter wordt.
Virussen? Scan ze hier!
Heb je überhaupt lol in reageren dan? Want ik heb een stuk of 10 van je laatste reacties op nieuwsposts bekeken, en het is één en al negativiteit...Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:29:
[...]
De lol is er vanaf om te reageren (9 vd 10 x wordt je bericht weggehaald, want de waarheid mag het licht niet zien, ook niet ten behoeve van bescherming tweakersleden tegenover foutieve winkels)
The devil is in the details.
Poehee, daar komt een hoop frustratie bovendrijven.
Hello. Is it me you're looking for?
Laat tegengekomen deze topic, het is wel een prachtig woord
Vroeger was het ook echt nerdy, tegenwoordig vaak mainstream
Komt waarschijnlijk ook omdat bijna iedereen op het internet zit
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
wat ben jij slecht in gokken zeg!Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:29:
[...]
het is drama! als ik poep zeg wordt ik gedownmod, maar zeggen 20 anderen stront, wordt het toegelaten. Lijkt een heel selectief beleid. Lijkt vreselijk veel op de 2e kamer/regering! Zeer links gerelateerd.
Alleen zeggen wat hen zelf goed uitkomt. En vooral geen open commentaar accepteren. (ik gok dat dit bericht ook in 2 minuten weg is gehaald door een modkneusje met teveel toetsentestosteron )
In welke van jouw weggehaalde berichten stond 'de waarheid'? Of bedoel je jouw waarheid?Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:29:
Ik zie namelijk heel veel waarheid in berichten die dus niet zijn weggehaald, dus om te zeggen dat de waarheid niet mag gezien worden en daarom wordt weggehaald is -om het in jouw woorden te zeggen- poep.
Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:29:
Er Hangt een heel naar smerig sfeertje de laatste tijd! Het lijkt ook meer een politieke stemming dan een tweakers stemming. Je zou bijna denken dat tweakers van de telegraaf mediagroep is of sanoma media.

want toen kom jij nog ongehinderd jouw poep posten?Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:29:
aub, laat tweakers terugkomen zoals ooit was.....10 jaar geleden ofzo.
net ook eens door wat van jouw reacties gegaan. Man man man... wat een bedroevend niveau! Wat zijn daar veel nullen die eigenlijk een -1 hadden moeten zijn!
[ Voor 4% gewijzigd door Kheos op 13-07-2020 17:15 ]
Als je daar niet tegen kunt, zoek je iets anders;
de buren van hardware.info,
vogons.org als o.a. oude meuk je ding is, zit ik ook vaak te lurken.
Reddit, linus tech tips, anandtech, ars technical, fok!...
Oké, misschien niet die laatste.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
[ Voor 8% gewijzigd door P-Rock op 13-07-2020 17:23 ]
diskeltische lurker
dat linus techtips is helemaal van de domme, heb je daar zelf wel eens gekeken? Als je op zoek bent naar de top van domheid, is Linus the place to bePD2JK schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:20:
Tweakers.net veranderd mee met de tijd.
Als je daar niet tegen kunt, zoek je iets anders;
de buren van hardware.info,
vogons.org als o.a. oude meuk je ding is, zit ik ook vaak te lurken.
Reddit, linus tech tips, anandtech, ars technical, fok!...
Oké, misschien niet die laatste.
De vragen van kinderen.....de meeste nog te jong om zelf een luier om te doen....
Doe je nou express zo vijandelijk? Waarom kan je niet een keer kritisch zijn zonder andere mensen belachelijk te maken. Je reacties zullen veel meer draagkracht krijgen als je constructief het gesprek aangaat, zolang je alles wat niet in jouw straatje als “dom” en “nog te jong om zelf een luier om te doen” neerzet zal je weinig begrip krijgen.Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:27:
[...]
dat linus techtips is helemaal van de domme, heb je daar zelf wel eens gekeken? Als je op zoek bent naar de top van domheid, is Linus the place to be
De vragen van kinderen.....de meeste nog te jong om zelf een luier om te doen....
PS/XBL: Nogne
Afgaande op jouw eigen reacties is dat dan toch juist de ideale site die bij jou past?Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:27:
[...]
dat linus techtips is helemaal van de domme, heb je daar zelf wel eens gekeken? Als je op zoek bent naar de top van domheid, is Linus the place to be
Virussen? Scan ze hier!
toen:technopeuter schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:27:
Hoe omschrijf je het verschil in sfeer tussen vroeger en nu dan het beste op Tweakers?
professioneel, eerlijk, open, geen poespas, onbeperkt je vraag kunnen stellen, met naam en toenaam.
Nu:
het is of ik elke dag de voorpagina van de telegraaf open, vele artikelen worden vreemd neergezet, met een bepaalde ondertoon (NOS Stijl) je mag niets maar dan ook niets meer bij naam noemen!
Vandaag las ik nog een bericht over iemand die iets met een bed/matras had. Constant de term Winkel.
Noem gewoon de naam, dan weet ik meteen waar ik wel of geen zaken zou moeten doen.
De hele bende wordt contant verdraaid.
Als een mening of verhaal als een tang op een varken slaat, dan prijst men de persoon de hemel in.
Als er een waarheidsterm wordt gebruikt, krijg je meteen een downvote. Omdat ik geen eigen mening mag hebben?
het is heel erg stigmatiserend geworden hier. Allemaal toetsenbord tijgers! Maar zodra de waarheid wordt gesproken of er wordt uberhaupt tegengesproken, hup downvote.
Het voelt heel erg alsof je maar 1 taal mag spreken hier. Totaal geen mening mag hebben en al helemaal geen waarheid mag spreken. Dit is de laatste 1.5jr sterk naar voren gekomen.
Zeg gewoon dat BeterBed je kut geholpen heeft, je matras niet goed was en je geen garantie kreeg.
Dan help jeje medemens dit soort ellende voorkomen in de toekomst.....maar dat mag weer niet.
een tip wordt gezien als onwaarheid...je hebt dus geen reet aan tweakers.
Dat blijkt......denk dat ze nu voor het eerst om mij te pesten dit bericht laten staan.
Om dan te kunnen zeggen: zie je nu ....we halen niet alles weg......
dit is precies wat ik bedoel met de verandering van tweakers.....
alles is zo voorspelbaar geworden! Waarom lijkt dit zo verdomde op de dagelijkse linkse politiek.....
En zo heb je natuurlijk altijd gelijk:Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:36:
[...]
Dat blijkt......denk dat ze nu voor het eerst om mij te pesten dit bericht laten staan.
Om dan te kunnen zeggen: zie je nu ....we halen niet alles weg......
dit is precies wat ik bedoel met de verandering van tweakers.....
alles is zo voorspelbaar geworden! Waarom lijkt dit zo verdomde op de dagelijkse linkse politiek.....
Halen ze jouw bericht weg, doen ze dat om jou te pesten.
Halen ze jouw bericht niet weg, doen ze dat om jou te pesten.
En in beide gevallen "bewijzen ze jouw gelijk"

Bedoel je dat met "alles is zo voorspelbaar geworden"? Dat in binaire situaties het ene gebeurt, of het andere?
ik durf te stellen dat als ik de zin niet zo had neergezet, vanne, dit wordt zo ook weggehaald....dat juist mijn bericht verwijderd zou zijn geweest.Kheos schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:43:
[...]
En zo heb je natuurlijk altijd gelijk:
Halen ze jouw bericht weg, doen ze dat om jou te pesten.
Halen ze jouw bericht niet weg, doen ze dat om jou te pesten.
En in beide gevallen "bewijzen ze jouw gelijk"![]()
Bedoel je dat met "alles is zo voorspelbaar geworden"? Dat in binaire situaties het ene gebeurt, of het andere?
IK zei het hier nog tegen mijn collega.....(let op, wedden dat ze nu het bericht wel laten staan) en ja hoor....nu laten ze hem staan...)
Ik vindt de moderators steeds meer lijken op die agenten die nu mensen bekeuren en zelf om de hoek met de collegas binnen 1.5mtr een loempia gaan eten.
Soort van, wij mogen alles, maar jou kop staat ons niet aan, dus jij mag niets meer.
Dus nog geen halve loempia en tevens geen saus.
Maar goed iedereen die maar een beetje macht toebedeeld krijgt, voelt zich tegenwoordig heel wat.
Zolang er maar niet teruggewezen hoeft te worden. Want dan spelen ze niet meer mee.
edit: we gaan eens kijken of ik Karma weer op Nul kan krijgen....zal gezien het niveau van de gemiddelde moderator niet lang duren hier
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 979365 op 13-07-2020 17:53 ]
En ik vind het net prettig dat hier relatief streng gemodereerd wordt. Voor mij mogen de roeptoeters fijn bij het afvalputje Twitter en Facebook blijven
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik durf te stellen dat dat complete nonsens is en dat jij volledig ongelijk hebt.Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:49:
[...]
ik durf te stellen dat als ik de zin niet zo had neergezet, vanne, dit wordt zo ook weggehaald....dat juist mijn bericht verwijderd zou zijn geweest.
IK zei het hier nog tegen mijn collega.....(let op, wedden dat ze nu het bericht wel laten staan) en ja hoor....nu laten ze hem staan...)
En ik heb net tegen mijn kat gezegd dat ik denk dat je volledig gelijk hebt dus wat er nu ook gebeurt, ik zit safe.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Was dat laatste nou echt nodig? Ik vindt het juist fijn dat de moderators hier goed en accuraat optreden, dan weet je namelijk wat je wel en niet kan zeggen. En ben je het er niet mee eens kan je ook nog de discussie aangaan met een moderator (in een apart topic).Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:49:
[...]
edit: we gaan eens kijken of ik Karma weer op Nul kan krijgen....zal gezien het niveau van de gemiddelde moderator niet lang duren hier![]()
Tweakers is misschien veranderd, maar ik ben blij dat de moderators optreden tegen personen zoals jij. Want de manier hoe jij over andere spreekt is niet iets waar ik nou echt vrolijk van word. En zorgt er voor dat er geen eerlijke en open discussie kunnen plaatsvinden.
PS/XBL: Nogne
Heb hardop gelachen. Wat 'n verhaal. 'Heb m'n collega nog verteld dat', gaat mijn persoonlijke nieuwe favoriet worden op meme-gebied.
[ Voor 51% gewijzigd door graceful op 13-07-2020 18:13 ]
Want het is zinvol om bij de loempia-toko 1.5 meter afstand tussen elkaar aan te houden om vervolgens in dezelfde Touran met rood/oranje-blauwe strepen met een aandachts-lichtje op het dak te stappen om naar een indicent te rijden waar je samen iemand naar de grond moet werken?Anoniem: 979365 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:49:
[...]
Ik vindt de moderators steeds meer lijken op die agenten die nu mensen bekeuren en zelf om de hoek met de collegas binnen 1.5mtr een loempia gaan eten.
Kom op man, ook al is dit voorbeeld van je een verzinsel; het slaat nergens op.

Vanzelfsprekend kan gerichte feedback nog gewoon via een nieuw topic in dit forum (of elders in deze hoofdgroep) worden geplaatst
Dit topic is gesloten.