Het algehele niveau van T.net: een klaagzang.

Pagina: 1
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37881

Topicstarter
Een klaagzang dus:

Met groeiende ergernis lees ik de topics in het forum op het door mij ooit zo geliefde tweakers.net. Vroeger, in de tijd van de pioniers met een 14K modem, toen overclocking nog met soldeerbout en kristal diende te gebeuren en er geen documentatie bestond, was men behulpzaam en gingen we samen voor een gemeenschappelijk doel. Nu is men een tweaker als je een Duron inkleurt en je case verzaagd. Rampzalige verhalen van trotse pubers die 1200 MHz halen met een drama configuratie is dagelijkse kost. Tergende flamewars tegen Intel gebruikers (2 jaar geleden werden AMD gebruikers afgebrand). Tips van mensen die nog nooit een PC in elkaar gestoken hebben, laat staan dat ze het verschil weten tussen een weerstand en een bromfiets, maar wel n00bs afzeiken omdat ze een in hun ogen een domme vraag stellen.
Tuurlijk is er de zoekfunctie, maar van het geven van een aanwijzing is nog nimmer iemand doodgegaan.
Om nog maar te zwijgen over de Wat is dit waard? en Mijn volgende computer ellende.

Is de echte tweaker een uitstervende elite? Hoop het niet. Af en toe lees ik vol vreugde het verhaal van iemand die iets nieuws ontdekt: het soldeerwerk van naar ik meen Floris Diemel om een Duron 600 te unlocken was geweldig; de eerste waterkoeling setups met hun opstartproblemen waren baanbrekend. Of een goede how-to voor een voltage mod op een nieuw moederbord. Dat zijn relevante zaken!

Ik wil geenszins beweren dat ik de wijsheid in pacht heb, noch dat ik wel een echte tweaker zou zijn, maar het laatste half jaar is er echt een neergaande lijn te bespeuren. Tuurlijk zijn er nog zaken die echt de moeite waard zijn om te lezen, maar het gros is toch treurnis wekkend, dacht ik zo.

Ergo: just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Tipje:
http://www.tweakers.net/reviews/258?
Lees dit eens door en huiver... :)
Wat Hielko hier doet is nog niet eerder vertoond... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kloontje :?
Gezien zijn reg. nummer en de vele kennis die hij van t.net heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:10
Je hebt gelijk. Niets aan te doen :P

Gebruik de search eens; dan vind je nog meer topics :P

Ontopic:
Je hebt gelijk. Maar er is niks aan te doen. Ik ben ook een n00b!
Welcome to the present...

edit:

Aantal posts: 36
Gem. aantal posts/dag: 6
???

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kloon idd. Maar ben meer een lezer. Sterker nog bijna dagelijks sedert begin 2000.

Maar het is geen geen aanval op een persoon, meer een subjectieve waarneming mijnerzijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En Moartn: dat bedoel ik. Da's toch mooi! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 19:46

klaaz

it's me!

Op zondag 04 november 2001 18:19 schreef mike2bier het volgende:
Kloon idd. Maar ben meer een lezer. Sterker nog bijna dagelijks sedert begin 2000.

Maar het is geen geen aanval op een persoon, meer een subjectieve waarneming mijnerzijds.
Maar waarom een kloon? Is dat geen vervuiling dan?
Al die klonen maken tweakers meer dan dat het is. Is m.i. ook niet kwaliteitsverhogend.

On topic:
Ben het wel een beetje met je eens. Het nieuws gaat ook achteruit, of het soort nieuws interesseert me minder de laatste tijd. Ik zit niet te wachten op de zoveelste foto van het zoveelste moederbord. Zie liever leuke verhalen over overclocken (Go on Hielko) en gewoon leuke uitdagingen op PC gebied. En wat mij betreft mag er ook wel wat gamenieuws tussendoor, al is het maar om de nieuwsflow weer wat voor te laten stellen. Zoals het nu gaat is het gwoon saai, zeker nu ook GoT er niet beter op wordt.

Ik snap alleen niet dat je een dergelijk bericht op GoT niet onder je eigen naam post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 18:19 schreef mike2bier het volgende:
Hmmz.... eens ff kijken of ik kan bekijken van wie je een dubbelganger bent :+ :P :).

Edit1:
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/37881
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/29799

= 1 persoon.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Hoi mike2bier /Michaeltjuh,

Bij deze wil ik je laten weten dat je user account 
'mike2bier' bekend onder user id. '34349' is gebanned. 
Dit vanwege het feit dat dit je 2e account op ons 
forum is, kloontjes zijn volgens onze policy niet 
toegestaan.

Met vriendelijke groet,
Ben aka Bulldog
Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik moet er enigzins wel gelijk in geven. Vele topics over bv. DOS geeft al aan hoe mensen met de computers zijn opgegroeit. 1 iemand noemde de huidige generatie de "Plug and Play generatie" waar in veel gevallen idd alles mee gezegd is.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 29-05 13:10
Op maandag 05 november 2001 14:01 schreef Sinclair het volgende:
Ik moet er enigzins wel gelijk in geven. Vele topics over bv. DOS geeft al aan hoe mensen met de computers zijn opgegroeit. 1 iemand noemde de huidige generatie de "Plug and Play generatie" waar in veel gevallen idd alles mee gezegd is.
Gelukkig ben ik begonnen met dos :P... Ik weet tenminste hoe dat (vaak niet :D) werkt :)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:24

Cyphax

Moderator LNX
Af en toe lijkt het alsof sommige mensen er wel een beetje zwaar aan tillen...
Misschien kan je zo de echte GoTverslaafden er wel uithalen :+
Maargoed, ik heb er niet heel veel last van. Als er een lelijke opmerking gemaakt wordt happen de meeste stevig toe en links en rechts wordt wel een opmerking gemaakt van "en nou weer on-topic" terwijl dat ondertussen meer off-topic is dan die ruzie, althans zo lijkt het.
Je kan het proberen te sussen maar men leest toch alleen maar wat ze willen lezen, de rest wordt zo makkelijk genegeerd.
Da's de pest nou net.

Dat het niveau zakt.. tja ik denk dat dat de hype is misschien die de IT branche heeft meegemaakt. Iedereen die een PC koopt wil meteen alles weten, wil meedoen... en begint bij 0. En komen hierheen omdat het forum zo bekend is, en toegankelijk voor iedereen. Groei brengt ook nadelen met zich mee in dat geval.

Over het nieuws: mensen die het WEL weten... posten die dat hier allemaal nog wel? Of zijn die allang vertrokken omdat ze denken wat mike2bier verkondigde?
Naar sites als slashdot, of anandtech, of andere sites, die wat exclusiever zijn? Wat minder... publiekelijk ofzo?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik denk dat de rol van T.net/GoT ook veranderd is in de loop der tijd, zo het eerst bedoeld was voor een elite groepje genaamd de tweakers, en die hun ondervindingen hier deelden, zo is het nu neerlands grootste computer related site geworden (iig bijna)veel nederlanders weten te vinden.
Dat dwingt je automatisch vanuit commercieel oogpunt ook om die rol te accepteren en daarop in te spelen...
En hoe groter het commerciele succes, des te meer mensen komen er hier "over de vloer".
En gezien de computer ook sterk ingeburgerd is sinds het (commerciele)begin ten tijde van dos is de gewone gebruiker ook alom vertegenwoordigd, dus ook op het forum...
En dat veranderd het hele forum tov de tijden waar jij het over had.
En over het die-hard solderen en dergelijke: Het hoeft niet meer, tuurlijk zijn die verhalen het mooiste om te zien, maar de fabrikant levert tegenwoordig oc opties bij het pakket in.
Dus iedereen kan het, indien hij de juiste settings weet te vinden, en als het dan mis gaat omdat ie perongeluk de juiste ;) instellingen heeft gevonden en verder niet meer weet van dit soort dingen dan komt ie gauw hier met hangende pootjes...
En ik denk dat je dat bedoeld...

Waar je vroeger nog moeite voor moest doen om het te bereiken (lees: solderen in dit geval) daar kun iedereen nu bij door tijdens de boot op <del> te drukken, dat maakt het gemakkelijker tov "vroeger" dus gaan de vragen die er gesteld worden ook mee in die trend.
En dat is idd niet altijd ten goede van het forum misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Op maandag 05 november 2001 14:58 schreef Sundead een verhaal.
Yes :)
En 't is echt niet een zomaar even op te lossen probleem. De enige oplossing die ik zou kunnen vinden is proberen je er niet te veel aan te ergeren. :)
Mensen gaan onderverdelen in groepen (zo heb je die extreem vage 'mods' ofzo.. en dan users ;) ) van beginners en diehards. Ehhhh [edit] dat moet je dus niet doen :)
De één helpt gewoon graag mee, de ander denkt al vrij snel 'rot op met die domme vraag'.
Ik help persoonlijk liever mee als ik 't kan.
Maar da's een karakterkwestie.
Zolang iedereen gewoon gelijk behandeld wordt door mensen van wie het UITMAAKT hoe ze anderen behandelen, zal het nooit zo'n chaos worden als waar men bang voor lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15714

Jullie maken jullie veels te druk om niks... tijden veranderen(gelukkig) En met nieuwe tijden komen ook nieuwe mogelijkheden...
En je kunt ook niet de schuld geven aan al die nieuwe leden, die er niet zoveel vanaf weten...
Wanneer straks al die leden op hetzelfde niveau zitten van de andere "echte" tweakers kunnen zij misschien ook wel een goede bijdrage leveren.
Je zult altijd "tweakers" er bij hebben die er iets minder vanaf weten. Maar daar zijn de MOD(geloof ik) enzo voor om hen na de search of Faq te wijzen.(daarom is het van groot belang dat de search het weer doet)....

Nou ja zo denk ik erover....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 08:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er wordt al 2,5 jaar lang geklaagd dat het niveau achteruit gaat. Je zou daaruit verwachten dat er inmiddels geen vraag meer beantwoord kan worden, maar dat valt mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Op maandag 05 november 2001 15:10 schreef Femme het volgende:
Er wordt al 2,5 jaar lang geklaagd dat het niveau achteruit gaat. Je zou daaruit verwachten dat er inmiddels geen vraag meer beantwoord kan worden, maar dat valt mee...
UTFS zal altijd een antwoord blijven :)
En nieuwe ontwikkelingen roepen nieuwe vragen op :)
Het blijft niet 2.5 jaar hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13002

Die Femme weet 't toch altijd mooi te vertellen he? :)
Ik krijg ook altijd antwoord op mijn vragen en bij tijd en wijle weet ik ook nog wel eens een nuttige bijdrage te leveren aan een discussie.. dus mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik zal ook niet zeggen dat er reden tot klagerij is, maar zo nu en dan hou je wel je hart vast, niet dat ik een tweaker van het eerste uur ben, helemaal niet zelfs, kijk maar naar mijn reg datum, maar ben al geruime tijd actief in de computers (dos 3.0) en soms denk ik toch wel bij mezelf: een goeie ondergrond cq fundering over het begrip computers is toch niet weg, dat scheelt een hoop vragen, en zoals nu maar weer eens te zien valt: ook een hoop ergernissen.

Echter is dat een idee wat natuurlijk niet opgaat, niet in deze gemakkelijke samenleving.
Denk dat het enigste wat je kunt doen is het maar accepteren e zoals iedereen er op in haken.

Uiteraard zal de zogeheten verloedering er niet tot leiden dat er geen hulp meer zal worden geboden.
Want dat kan natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Op zondag 04 november 2001 18:10 schreef mike2bier het volgende:

Ergo: just my 2 cents.
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
solderen rules, geeft je wel een kick als je op een printplaatje soldeert ter waarde van > 300 piek :)

(ik had toen me mx2tje naar een quadro mxr gemod :) )

binnekort die KYRO2 VOLTAGE MOD maar eens proberen >:) !

enne, ik heb een viper gehad, celeron, damn, fucking veel getweakt, vooral met WPCREDIT >:) bios mods gemaakt voor die quadro toen die nu stuk is, (chip brak of toen ik de heatsink wou verversen)

ben ik nu een echte tweaker? heb ook me viper 2 gesloopt door hem in de vriezer te leggen, zo kon je die standaart heatsinkeraf halen, maar ik was nogal ongeduldig met "drogen" :)

voor de rest heb ik een hoop luchtkoelings techniekjes uitgeprobeert. waarvan 1tje kickass werkt nu.

op de HCC dagen weer heatsinks/fans inslaan , en nieuw systeem >:)

ben ik cool or what?

http://www.jgc.homeip.net/

geen reclame maar die JGC kan er nog meer van! kijk maar naar zijn nieuwe biossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 18:13 schreef Moartn het volgende:
Tipje:
http://www.tweakers.net/reviews/258?
Lees dit eens door en huiver... :)
Wat Hielko hier doet is nog niet eerder vertoond... :)
Is dat zo bijzonder? 'k Heb mijn P3-800 ook op 1066 gekregen op -10 graden celcius. En wel met een peltier + waterkoeling uiteraard. Temperatuur is gemeten in de core, niet tegen de coldplate oid...

Maar ja, da's een Intel, AMD's worden nogal wat heter :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09
Op maandag 05 november 2001 16:38 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Is dat zo bijzonder? 'k Heb mijn P3-800 ook op 1066 gekregen op -10 graden celcius. En wel met een peltier + waterkoeling uiteraard. Temperatuur is gemeten in de core, niet tegen de coldplate oid...

Maar ja, da's een Intel, AMD's worden nogal wat heter :)
offtopic:
en die AMD liep ook wel ietsje sneller

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik denk dat het niveau niet achter uit gaat, wel zie je dat mensen minder moeite nemen zelf iets uit te zoeken en daar ontstaan soms nogal eens geprikkelde reacties op, soms is dit terecht soms niet, bijvoorbeeld als de zoek niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

neuh, het niveau gaat niet achteruit.

Maar als je met een grotere groep bent, dan zijn er gewoon veel mensen die in de grote massa wegvallen. Geen probleem.

Ikzelf reageer alleen op een probleem als het een redelijk nieuw of niet-vaak-voorkomend probleem is. Als het iets is als 'welke videokaart is goed' of 'mijn fans draaien niet als ik mijn PC aanzet'... dan heb ik geen zin om mijn standaardverhaal af te ratelen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ok, misschien gaat het niveau hier achteruit. (niet dat ik alles weet want ik huppel hier ook nog niet zo lang rond)
Maar je moet wel bedenken dat PC veel makkelijker te bedienen zijn en dat zelfs fabrikanten hun moederborden voorzien van overclockmogelijkheden zodat iedere puber met een 1200 mhz athlon dat ding op 2 ghz ramt.

Vervolgens komt ie hier om de vraag te stellen waarom ie het niet meer doet. En dan kun je gewoon verwachten dat ie 10 keer UTFS en :D om zijn oren geslingerd krijgt.

Neemt niet weg dat er zo af en toe ook nog enorm boeiende topics hier langskomen.

en zonder GoT zou ik hier nu niet achter mijn watergekoelde pc zitten te internetten terwijl achter me een server staat te snorren.

Wat mij betreft helpt GoT nog genoeg mensen die computerproblemen hebben en er zelf niet meer uitkomen.

Juggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 29-05 22:08

mvds

Totally awesome!

Op maandag 05 november 2001 15:10 schreef Femme het volgende:
Mmm, het is denk ik ook zo dat het niveau van GoT een beetje op hetzelfde peil blijft, maar dat het niveau van de gemiddelde gebruiker omhoog gaat, daarom valt er minder te leren waardoor het lijkt dat het niveau van GoT omlaag is gegaan. Klopt dus niet helemaal. Jammer is het wel, dat geef ik toe, ik heb er ook "last van". Op een bepaald moment heb je zo'n beetje alles al gezien, en zolang er geen totaal nieuwe dingen komen zal dat wel zo blijven. Het gevolg daarvan is dat je bij alles zegt, "goh, vertel eens wat nieuws". Jammer maar waar. Een heel goed idee zou zijn, start eens met iets totaal nieuws, casemodding is al oude koek, waterkoeling kan mijn zusje (heb geen zusje maar toch. :) ) ook al met de how-to's die er zijn, en om een bay-bus te maken kan ik ook wel 10 verschillende schema's van internet trekken.

Er zijn te weinig nieuwe dingen op de markt, wat het allemaal wel een beetje saai maakt ja, vooral voor de mensen die hier al een tijdje zitten. De dingen die nu als nieuw ervaren worden is wanneer Intel AMD weer inhaalt, wanneer er weer een nieuwe chipset uitkomt of wanneer nVidia weer eens een nieuwe generatie kaarten aankondigd. Maar ja, deze gebeurtenissen zie je ongeveer elke maand wel langskomen, dus echt spannend is dat dan ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Op zondag 04 november 2001 23:41 schreef Bulldog het volgende:

[..]

Hmmz.... eens ff kijken of ik kan bekijken van wie je een dubbelganger bent :+ :P :).

Edit1:
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/37881
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/29799

= 1 persoon.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Hoi mike2bier /Michaeltjuh,

Bij deze wil ik je laten weten dat je user account 
'mike2bier' bekend onder user id. '34349' is gebanned. 
Dit vanwege het feit dat dit je 2e account op ons 
forum is, kloontjes zijn volgens onze policy niet 
toegestaan.

Met vriendelijke groet,
Ben aka Bulldog
Tweakers.net
Tjongejonge... :? Dit vindt ik nou echt het toppunt van zielig doen. "Omdat volgens onze policy ......" en baf het account van iemand die je opbouwende kritiek aan het leveren is, gaan dichtgooien. En zeker omdat je er nog gericht op hebt gezocht ook.

Bah :r wat ontzettend kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
In de FAQ staat al weer ik hoe lang dat kloontjes niet toegestaan zijn. Hij heeft nog gewoon een account om mee te posten hoor (als het goed is)

Maar ontopic over het niveau
Ik ben ook van mening dat het niveau achteruitgaat. Er zijn mensen die er errug goed in zijn maar tegenwoordig wordt GoT steeds meer gezien als een universiteit tweaken imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Laatst online: 27-05 10:08

Theeboon

theebonen bestaan!

GoT is allang niet meer het soldeer hobbyisten clubje wat 't misschien was. Als je daar niet blij mee bent dan richt je zelf een o/c forum op. Hier erover klagen heeft geen zin.

Bovendien vind ik 't ook allemaal wat uit de hoogte komen: "al die kinderen hier die niks weten van computers, die nog geen eens een soldeerbout aanraken...".
Help ze nou maar gewoon, iedereen begint bij niets.

Overigens zijn de vragen er niet minder interessant op geworden IMHO, ze zijn er wel maar wat meer verstopt tussen de andere vragen die van wat minder hoog niveau zijn. Zoekt en gij zult vinden maar geef ondertussen ook gewoon antwoord op die andere vragen en zit niet zo te zeuren.

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 13:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 november 2001 10:08 schreef Theeboon het volgende:
GoT is allang niet meer het soldeer hobbyisten clubje wat 't misschien was. Als je daar niet blij mee bent dan richt je zelf een o/c forum op. Hier erover klagen heeft geen zin.
Er is weinig aan te veranderen. Mijn vader begon in de jaren 50 met electronica, en toen was dat allemaal pionierswerk. Tot de jaren 70/80 is dat zo gebleven, maar in de jaren '90 de lol er voor hem vanaf gegaan. Beroepsmatig had ie alles wel een keer gedaan en gezien, en alles wordt nu in hapklare brokken verkocht. Bijna overal is nu wel een chip voor te krijgen, en alleen voor high-end audio is discrete electronica nog altijd het beste.

Hetzelfde zie je nu met computer hardware en software gebeuren. De eerste programmeeurs werkten in machinetaal en (gelukkig) vrij snel daarna in assembly language zonder dat ze alles zelf hoefden om te zetten. Later kwamen er compilers voor high level programmeertalen, en tegenwoordig wordt er in het bedrijfsleven veel van component-georienteerd programmeren dmv RAD tools gebruik gemaakt. Tijden veranderen nou eenmaal, en gelukkig maar. Het is soms jammer om te zien dat elke gek een programma in elkaar kan draaien, maar je merkt toch elke keer weer dat voor goeie software goeie programmeurs nodig zijn.

Hetzelfde geldt voor hardware. Overclocken daar werd vroeger niet over gepraat door frabrikanten. Dat een enkele gek z'n 286-16 op 25MHz probeerde te draaien was een uitzondering, en zelfs een 486SX-25 op 40MHz draaien lukte vaak goed, maar tegenwoordig houden fabrikanten er gewoon rekening mee dat mensen willen overclocken. ABit is hier een goed voorbeeld van, maar ook fabrikanten als MSI zorgen voor overclockmogelijkheden. Het is allemaal een stuk eenvoudiger geworden, maar so what.

Tuurlijk is het jammer dat elke puber een machine dik kan overclocken zonder er veel moeite voor te doen, en dan lekker gaat zitten blitsen op GoT. Gelukkig word jij er niks slechter van, tenzij je je er teveel aan gaat ergeren, maar dat doe je dan jezelf aan ;)

En verder zijn er best nog wel originele dingen te bedenken om je computer te verbeteren of mooier te maken, en dan met dingen die anderen niet kennen en kunnen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 06 november 2001 10:08 schreef Theeboon het volgende:

Bovendien vind ik 't ook allemaal wat uit de hoogte komen: "al die kinderen hier die niks weten van computers, die nog geen eens een soldeerbout aanraken...".
Help ze nou maar gewoon, iedereen begint bij niets.

Overigens zijn de vragen er niet minder interessant op geworden IMHO, ze zijn er wel maar wat meer verstopt tussen de nadere vragen die van wat minder hoog niveau zijn. Zoekt en gij zult vinden maar geef ondertussen ook gewoon antwoord op die andere vragen en zit niet zo zielig te doen.
Het is nog steeds een hobbyisten club hoor. "Vroeger" kwam ik dagelijks in de devschuur, het niveau was niet bijster hoog maar men stond wel open voor suggesties. Als ik iemand nu een techniek adviseer en ik kijk 1 min. later weer in hetzelfde topic, dan is 9 van de 10x het antwoord "doe het met php".

RM-RF heeft het al eens omschreven qua Notepad. Ik quote dan: ,,Notepad adepten zijn irritante newbies die zich voordoen als veteranen''. Momenteel is dit hetzelfde geval met PHP, en zie ik niets vernieuwends of uitdagends meer terugkomen in de lijst van topics die wordt overspoeld door simpele PHP vragen.

Vragen over silverstream, java server pages, coldfusion, com+ integratie zie ik sporadisch langs komen en zelfs dan is er niemand die van het niveau is om hier een passend antwoord op te geven.

Face it, Gathering Of Tweakers is een site voor hobbyisten, niet voor Professionals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 november 2001 10:26 schreef Gordijnstok het volgende:
Face it, Gathering Of Tweakers is een site voor hobbyisten, niet voor Professionals.
Ik snap wat je bedoelt, maar de term 'Professionals' is natuurlijk een rekbaar begrip. Ga maar eens kijken bij een gemiddeld bedrijf waar een zooitje omgeschoolde IT'ers rondloopt, en je krijgt de tranen in je ogen van de bedroevende kennis en vaardigheid bij de meeste van hen.

De zogenaamde professionals zijn dankzij de millennium-hype en internet-hype niet wat ik onder de term professional versta. Door het vacuum in het bedrijfsleven mocht iedereen zich ineens IT'er noemen, en het resultaat zien we nu: treurig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 06 november 2001 10:47 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar de term 'Professionals' is natuurlijk een rekbaar begrip. Ga maar eens kijken bij een gemiddeld bedrijf waar een zooitje omgeschoolde IT'ers rondloopt, en je krijgt de tranen in je ogen van de bedroevende kennis en vaardigheid bij de meeste van hen.

De zogenaamde professionals zijn dankzij de millennium-hype en internet-hype niet wat ik onder de term professional versta. Door het vacuum in het bedrijfsleven mocht iedereen zich ineens IT'er noemen, en het resultaat zien we nu: treurig.
Een professional wordt niet gedefinieerd door zijn titel of zijn werk. Een professional wordt gedefinieerd door zijn kennis van zaken, en zijn kennis van hoe om te gaan met deze zaken.

Ik heb keer op keer geprobeerd om een wending te geven aan het niveau door in het destijds "diehard ...." forum in de devschuur een aantal interessante uitdagende vraagstellingen op te zetten (hier heeft McViruss overigens ook aan meegeholpen), en er een interessant leerbaar en boeiend debat uit te laten rollen.

De debatten die er kwamen waren zeker van niveau en er werd ook meegedacht, maar het bezoekersaantal was triest en wij (mcviruss en ik)waren de enigen die het niveau een wending gaven. Wat kun je dan nog doen, continue vraagstellingen blijven voorschotelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 november 2001 11:04 schreef Gordijnstok het volgende:
De debatten die er kwamen waren zeker van niveau en er werd ook meegedacht, maar het bezoekersaantal was triest en wij (mcviruss en ik)waren de enigen die het niveau een wending gaven. Wat kun je dan nog doen, continue vraagstellingen blijven voorschotelen?
Het is inderdaad een idee. Ik denk dat de daling van het niveau een beetje een vicieuze cirkel is. Het niveau daalt -> minder interessante topics -> de profs boeit het niet meer -> een groter deel van de bezoekers is van een middelmatig niveau -> etc.

Het lijkt een wanhoopsdaad om af en toe wat boeiende onderwerpen aan te snijden in de hoop dat het niveau op peil blijft, maar het zal soms best (eventjes) werken. Het is alleen zo jammer dat in een serieuze en boeiende topic, vaak een aantal mensen komen binnenvallen die van toeten noch blazen weten, en met een hoop slap geklets een discussie lamleggen. Om maar niet te spreken over een hoop geflame als er een verkeerd merk wordt genoemd, of als ze het niet met een ander eens zijn.

Met alle respect voor pubers (iedereen is het geweest he ;)), maar ik vind het pubergehalte van GoT wel erg hoog geworden. Op niveau discussieren wordt behoorlijk vaak verhinderd door een paar figuren die het nodig vinden om te boel te terroriseren met onvolwassen gedrag.

Ik zelf zou het niveau ERG graag een stuk hoger willen zien, maar ik denk dat je je er een beetje bij neer moet leggen dat 'computers' nu iets voor de grote massa is geworden, en dat een daling van het niveau inherent is aan de groei van Tweakers en GoT. Het is de kunst om alles zodanig in goeie banen te leiden dat het voor iedereen interessant genoeg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ik flame niet maar geef mijn mening ;)

een kloon wordt aangemaakt om te klieren op een forum, te flamen, of iemand in de zeik te zetten.

De topicstarter heeft imho geen kloon aangemaakt maar een 2de alias genomen.
Net zoals zoveel adjes/modjes/crewleden hier hebben als ze even anoniem willen posten.

Deze alias is niet genomen om als kloon te dienen maar om als serieuse alias op te treden voor zijn andere alias, wat kan daar mis mee zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 november 2001 21:07 schreef HBM het volgende:
Deze alias is niet genomen om als kloon te dienen maar om als serieuse alias op te treden voor zijn andere alias, wat kan daar mis mee zijn :?
Clone is clone, hoe je het ook noemt of waar je het ook voor gebruikt. De regels zijn duidelijk, dus de maatregelen ook.

En verder vind ik toch dat we serieus op zijn 'klacht' in gaan? Het is een beetje kinderachtig om te doen alsof die ban gedaan is om hem de mond te snoeren. Hij kan onder z'n andere account gewoon in deze topic blijven reageren, dus ik zie het probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ik heb ook geen probleem ;)

Maar vond de reactie op zijn 2de alias een beetje overtrokken aangezien we niet altijd zo strak op regeltjes moesten hameren volgens de crew :P

En zoals ik al zei, aliassen zijn wat anders als klonen.

Maar sorry voor het off-topic gaan trouwens , ik begrijp het ergens wel, die Ban, maar ergens klopt het voor mijn gevoel niet, dat wilde ik alleen eventjes kwijt.

voor de rest weer on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 06 november 2001 10:26 schreef Gordijnstok het volgende:
Het is nog steeds een hobbyisten club hoor. "Vroeger" kwam ik dagelijks in de devschuur, het niveau was niet bijster hoog maar men stond wel open voor suggesties. Als ik iemand nu een techniek adviseer en ik kijk 1 min. later weer in hetzelfde topic, dan is 9 van de 10x het antwoord "doe het met php".

... en zie ik niets vernieuwends of uitdagends meer terugkomen in de lijst van topics die wordt overspoeld door simpele PHP vragen.

Vragen over silverstream, java server pages, coldfusion, com+ integratie zie ik sporadisch langs komen en zelfs dan is er niemand die van het niveau is om hier een passend antwoord op te geven.

ik geef je grotendeels gelijk, ik erger me ook erg aan de php-geilheid (die naar mijn idee wel degelijk over zijn hoogtepunt heen is)
ik volg threads in P&W, of nu Webscripting nauwelijks meer, gewoonweg omdat het vaak al beantwoorde simpele vragen zijn zonder veel belang in discussie, toen ik ooit eens wat vraagtekens stelde bij de standaard keuze voor een database ten opzichte van een meer statische aanpak met XML werd er en nogal rottige opmerkingen over 'stinkend ego' gemaakt, die me meer kwetste dan ik toe zou willen geven, en sindsdien ben ik ook mn motivatie verloren daar te reageren, misschien onterecht maar zo werkt het wel.

maar ik heb problemen met je nogal 'uit-de-hoogte'-scheiding tussen 'professionals' en 'hobbyisten' (misschien ben ik zelf wel in de eerste plaats huisvader en doe ik er wel wat web-klusjes bij)

juist het 'navelstaren' van professionals met hun voorliefde voor moeilijke woorden en alles afdoen met 'lastig', daar moeten we eerst over vergaderen, een project-groep opstellen (hé GoT professionaliseert wel degelijk ;)) staat me evenzeer tegen.

ik zit met plezier op GoT juist ook om met jonge mensen te communiceren, te zien waar zij mee bezig zijn, en om mezelf een beetje scherp te houden.
Juist de 'amateurs' kunnen een on-conformistischer approach hebben ten aanzien van uitgekauwde zaken en daar kun je heel veel van leren, het leert je evenzeer aandacht te hebben voor de basis van je eigen kennis.

wat ik hooguit kan opmerken is dat ik de laatste tijd leuke, en diepergaande discussies mis, dat heeft niet zozeer met het verdwijnen van HID te maken alswel gewoonweg doordat er nooit veel plaats is voor zulke threads, eens in de zoveel weken kwam er eens eentje voor, enkel herinner je die lang, en dan lijkt het alsof het 'vroeger zoveel beter was'.
het lijkt wel of het makkelijk verwijzen naar search en één van die ontelbare FAQ's dat een beetje in de weg staat, teveel regeltjes en teveel mensen die zichzelf willen voorstaan dat ze zich eran houden en vervolgens anderen gaan lastigvallen met hun eigen heiligheid.

* RM-rf doet het voorstel om een projectgroep op te richten daartegen, die een 15-punten plan opstelt wat daartegen te doen is, en daarna een grotere workgroup die die conclusies gaat uitvoeren dmv een extra FAQ met anti-regelgeving-regeltjes ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 07 november 2001 09:46 schreef RM-rf het volgende:
maar ik heb problemen met je nogal 'uit-de-hoogte'-scheiding tussen 'professionals' en 'hobbyisten' (misschien ben ik zelf wel in de eerste plaats huisvader en doe ik er wel wat web-klusjes bij)

juist het 'navelstaren' van professionals met hun voorliefde voor moeilijke woorden en alles afdoen met 'lastig', daar moeten we eerst over vergaderen, een project-groep opstellen (hé GoT professionaliseert wel degelijk ;)) staat me evenzeer tegen.
Hier heb je wel gelijk in ja :D

Maar ik denk dat je zijn bedoeling niet helemaal begrijpt. De profs zijn meestal de doorgewinterde freaks die alles van de grond af aan zelf hebben moet leren door uit te proberen en te leren met vallen en opstaan. De rest verwacht tegenwoordig dat alles letterlijk voorgekauwd wordt in elk boek dat ze kopen, of elk forum dat ze maar kunnen vinden.

Wat dat betreft is het gemak van een forum niet altijd bevorderlijk voor de hoeveelheid kennis ervaring die mensen opdoen. Klinkt tegenstrijdig he? Maar hoewel je op het forum heel veel kennis en ervaring KAN opdoen, hebben de meeste mensen geen zin meer om iets echt grondig te leren, omdat ze toch wel bijna overal het antwoord op kunnen vinden als ze met een probleem zitten.

Helaas wordt GoT (naar mijn vermoeden) door het grootste deel van de bezoekers geexploiteerd, terwijl er door een relatief klein minderheid veel input qua kennis en ervaring wordt gegeven. Opzich is daar weinig mis mee, maar het is zonde dat het niveau van de meeste mensen dermate laag is dat ze een stuk minder voor kunnen doen dan met GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-RF als bezoeker van de devschuur snap je denk ik ook wel hoe en op welke manier ik het bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 07 november 2001 13:45 schreef Gordijnstok het volgende:
RM-RF als bezoeker van de devschuur snap je denk ik ook wel hoe en op welke manier ik het bedoel :)
ja maar voor mij is er wel degelijk een verschil

ik zit niet op GoT om iets specifieks te leren (alhoewel op hardware gebied of wat verder gaande programmeerwerk ik met graagte de search hanteer), ik zit hier om mezelf scherp te houden, en kennis op te doen, te zien wat anderen doen.

daar zijn een aantal jongens op /13 fantastische inspiratoren voor, momenteel leef ik zo'n beetje naar het evangelie (BeeHive) van Clay, Blues en Bosmonster weten veel en vooral uiteenlopende zaken van javascript (McV overigens ook, maar die post wat minder) en dan vergeet ik wel wat.
op design gebied zijn mensen als Pelle, Xangadix, Yellow, Ozboz heel interessant (ook hier hoort Tom bij, maar ook hij post weinig meer, vreemd dat beide hoofd-mods zo afwezig zijn).

daar leer ik dagelijks van, en ik denk dat dit een stuk beter is dan jezelf in je kamertje op te sluiten en telkens enkel je eigen prutje te koken.

om dan ook 'mindere' (wat zijn in godsnaam 'mindere' vragen) vragen te beantwoorden vind ik geen probleem.
soms als ik iets niet zeker weet zoek ik wat op, wat ook nooit mis is voor mn eigen kennis,.
Als het heel erg simpel is, is het geen moeite om snel het antwoord te tiepen, dat gaat evensnel als de vier toetsen R T F en M, als het langer duurt is de vraag gewoonweg moeilijker.

je hebt wel gelijk over bv het webscripting forum, kom dr eigenlijk nooit meer, vroeger wel, maar ik weet niet of het gewoon een eigen voorkeur is, de sfeer in /13 (de vaste klanten roepen elkaar gezellig toe vanuit hun 'ivoren torentjes') bevalt me gewoonweg, terwijl ik /38 dan onpersoonlijk vindt, dat is mijn eigen voorkeur.

overigens is die term 'ivoren toren' gekomen door stevige kritiek op elitair gedrag in /13, volgens mij moet dat best serieus genomen worden, als dat zo is zou dat slecht zijn, maar weet eigenlijk niet of die opmerking kwam door een kortstondige en korte-termijn woedeaanval van degene die hem deed, of dat het welgemeens was/is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27451

Wat betekent eigenlijk /13 en /38 ?

Ja, ik wil ook wat leren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vindt het geen enkel probleem om op de meest simpele vragen een antwoord te geven, een vraag is nooit dom, het antwoord kan wel dom zijn.

Waar ik me wel aan erger is dat de diversiteit er niet meer is, de instelling van gebruikers naar de minder wetende gebruikers afgrijselijk associaal is (ik persoonlijk vindt RTFM en UTFS al associaal en arrogant uit de mond komen), en dat echte hulp ver te zoeken is.

Ik antwoord bijvoorbeeld ook op topics zoals deze:
[topic=313151/1/50]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op woensdag 07 november 2001 14:21 schreef Prankster het volgende:
Wat betekent eigenlijk /13 en /38 ?

Ja, ik wil ook wat leren. :+
Is het forumnummer, scheelt weer tekst :)
Kijk even op je statusbalk dan snap je het wel ;)

Lieve Adjes wordt dus /15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Dat het steeds erger wordt met simpele vragen, kan ik even eenvoudig verklaren met de walktrough-analogie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[1: invoer]: Men neme een leuke adventure
[2: bewerking]: Men kan niet verder komen
[3: extra info]: men zit erg in het verhaal en wil meteen verder om te kijken hoe het afloopt. Men heeft even geen zin om lang te puzzelen.
[4: men puzzele (niet lang)]
[5: uitvoer]: Men zoeke op het internet naar een walktrough voor een oplossing

Als vervolgens [2] weer voorkomt skipt men meteen naar 5, want daar stond meteen het antwoord al.

[nu kom ik weer in de ontkenningsfase]
Als ik naar mezelf kijk (heb je m weer) van toen ik hier net was zie ik bij een probleem ook al vaak iets van: ik kan het niet meteen oplossen, maar ik weet een forum.. yep. Nou ben ik er toen ook meteen al op gewezen dat ik eerst maar ns rond moest zoeken op google en de search maar ns moest gebruiken, etc. Dus ik pas wel op voor ik nu iets post.. Je ziet alleen een hoop gebruikers (ik niet hoor ;)) die zich van dit commentaar niets aantrekken en maar van dat soort topics blijven openen.
[/nu kom ik weer in de ontkenningsfase]

Als ik een vraag tegenkom waarvan ik denk van 'nou dat is al zooooo vaak beantwoord dan reageer ik er gewoon niet op.. Dat mensen het leuk vinden om UTFS en RTFM (nog nooit gebruikt! :o) te gebruiken moeten ze hun gang maar gaan..

Wat hier ook wordt overgeslagen is dat je verschillende soorten topics hebt:
1a)ik stel een vraag
1b)ik stel een vraag met een specafieke situatie die nog niet eerder is voorgekomen
2) ik wil een discussie
3) ik heb iets beleefd en moet je horen..
4) wat zou er gebeuren als.. (beetje een 1, maar ruimer bv voor W&L)

van 1) hebben we intussen een hele database vol.. het zijn de anderen die een beetje raken ondergesneeuwd intussen...

Overigens heb ik het idee dat de leukere discussies tegenwoordig op LA zijn te vinden..nu reageer ik er ook eens op.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op woensdag 07 november 2001 14:36 schreef SilentStorm het volgende:
*lap tekst*

Overigens heb ik het idee dat de leukere discussies tegenwoordig op LA zijn te vinden..nu reageer ik er ook eens op.
Dat heb ik dus ook, nog sterker LA is naast het speilerij/diablo2 topic nog het enigste waar ik kom.

Heel af en toe klik ik nog op active topics, maar dat is meer een vastgeroeste gewoonte, want meteen daarna is de zin om echt actief naar de vragen te zoeken die ik kan beantwoorden al weg, want tegenwoordig moet je zoeken naar echte vragen.

Ik ga er tegenwoordig al vanuit dat als er meer dan 5 replies staan het antwoord al is gegeven of dat de draad al weer aan het uitmonden is in RTFM UTFS geschreeuw en anders al offf-topic is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 13:48
[b]Op woensdag 07 november 2001 14:02 schreef RM-rf een verhaal over de huidige situatie in W&G
Ik moet helaas toegeven dat ik zelf wat minder op GoT en specifiek in W&G post omdat er zo weinig intressants voorbij komt.....ligt wel beetje in de strekking van deze discussie denk ik. Ben bang dat er weinig tegen te doen is......ben iig blij dat je het nog naar je zin hebt in /13.......ik zou serieus van slag zijn als jij zou besluiten niet meer op GoT te komen........net zoals dat ik het jammer vindt dat een die-hard Devschuurfiguur als Gordijnstok het minder naar z'n zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ben het op zich wel met de topicstarter eens, hoewel ik niet een t.netter van het eerste uur ben, maar ehmmm mr. topicstarter, waarom zet je al je systeemspecs zo stoer in je sig? Dat doen alle "vervelende newbies" toch ook?? ... :r

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

Niveau is toch eigenlijk afhankelijk van dat wat je weet?
Voorbeeld:
Persoon A weet veel van webdesign, maar zijn PC doet het niet meer, dat vraagt hij aan persoon B (die veel van hardware weet) wat er aan de hand is.
Persoon B moet een website maken......etc

Het beoordelen van het niveau gebeurt door middel van kennis, of eigenlijk de kennis die er niet is, en die op deze manier wordt verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Deze klaagzang is 3 maanden oud.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

waarom stond hij dan in de active topics??? VAAAAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15

PCR

Goed, het is dus sinds enkele maanden gewoonte om elke week maar weer even een 'het niveau-topic' te starten, en wat er instaat is 9 van de 10 keer GEEN onzin maar eigenlijk is toch een topic voldoende en als iedereen daar in reageert dan komt het helemaal goed, denk ik. :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 20:19 schreef Cyberneer het volgende:
waarom stond hij dan in de active topics??? VAAAAG
Kijk dan ff naar de data |:(

Dan zie je dat limoentje dit topic geschopt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Dit topic is oud en niet met relevante nieuwe info of meningen omhoog geschopt, dus slotje.

*D
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.