Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Phusebox schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:22:
[...]

Blijkbaar kun je het uitzetten met Samsung Good Lock, maar die app is niet in Nederland (officieel) te krijgen. Heb het ooit geprobeerd op de Note 9 maar kon hem nooit activeren.

https://androidworld.nl/tips/good-lock-2018-installeren/
'Nice Lock' is iets dergelijks. Alle afzonderlijke apps kun je downloaden. Hier vind je Nicelock en link naar alle afzonderlijke apps.

Daarmee heb ik bijvoorbeeld ook ingesteld dat alle openstaande apps weer voorbij komen als carrousel. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
henklbr schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Mag jij me eens wel vertellen "Hoe dan", want ik heb Good Lock op mijn toestel en kan het nergens vinden...
Blijkbaar was het sleutelwoord blijkbaar, ik had het gelezen op het US Samsung forum, maar schijnt dus niet te kunnen. Dan is CCSWE momenteel de enige software optie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:31:
[...]

Blijkbaar was het sleutelwoord blijkbaar, ik had het gelezen op het US Samsung forum, maar schijnt dus niet te kunnen. Dan is CCSWE momenteel de enige software optie.
Ik wacht wel een update van Samsung zelf af: Samsung NL is iig op de hoogte...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Dennischo schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb het gefixt met https://play.google.com/s...pmanager.samsung&hl=en_US

AOD uitschakelen en done. Kan je alleen geen AOD gebruiken ;)
Maar als je zoiets uit wil hebben, dan gebruik je geen AOD lijkt mij!
Uhmmm, Nee... Ik wil overdag AOD draaien, en in de nacht mag het scherm uit staan.
Dus ik ben wel één van de gene die het 's nachts uit wil hebben.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bullet NL schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:58:
[...]

Uhmmm, Nee... Ik wil overdag AOD draaien, en in de nacht mag het scherm uit staan.
Dus ik ben wel één van de gene die het 's nachts uit wil hebben.
Gewoon even je telefoon omdraaien, tenzij je wireless charging gebruikt, dan een case kopen of een stuk duct-tape over je scherm of de kat aanleren op je telefoon te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
Wat betreft de buyback/trade-in actie bij aankoop Note 10.

Heb afgelopen zaterdag onze S9 met krassen op het scherm opgestuurd en vandaag mail dat het bedrag van 296,- wordt uitbetaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Zojuist mijn Note 10 plus ontvangen. Heb de Note 9 gehad en een S10 plus.
De Note 10 is weer een kleine upgrade tov eerder genoemde toestellen. Vindt vooral dat grote scherm echt heerlijk.

Vraagje, ik heb een orginele lederen back cover van Samsung besteld (waren slechts 39 euro bij Bol.com). Komt morgen binnen, maar was even nieuwsgierig of er mensen zijn die de lederen back cover ook gebruiken en of je daar dan tevreden mee bent.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

dust419 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:30:

Vraagje, ik heb een orginele lederen back cover van Samsung besteld (waren slechts 39 euro bij Bol.com). Komt morgen binnen, maar was even nieuwsgierig of er mensen zijn die de lederen back cover ook gebruiken en of je daar dan tevreden mee bent.
Yes ik heb hem, de leren back cover in het zwart bedoel ik dan.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de Alcantara back-cover van mijn Note 8 iets fijner vind.
Ook heb ik het idee dat de cover van de Note 8 iets meer over het toestel heen komt waardoor hij een beter bescherming geeft.

Afijn, dit laatste is een gevoel, kan ik nog niet helemaal onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mijn Note10+ 512 GB is ook binnen. Heeft iemand al geprobeerd of de S-Pen van de Note 9 in de Note 10 past? Ze lijken identiek qua formaat.
dust419 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:30:

Vraagje, ik heb een orginele lederen back cover van Samsung besteld (waren slechts 39 euro bij Bol.com).
Tip voor anderen: ik heb de lederen backcover op Amazon.de gekocht voor 33-35 euro (heb 2 kleuren besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:53:
Mijn Note10+ 512 GB is ook binnen. Heeft iemand al geprobeerd of de S-Pen van de Note 9 in de Note 10 past? Ze lijken identiek qua formaat.

[...]

Tip voor anderen: ik heb de lederen backcover op Amazon.de gekocht voor 33-35 euro (heb 2 kleuren besteld).
Nee: die past niet... 8)7

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Samsung helpdesk gebeld om te vragen wanneer ze de 5G versie van de Note 10+ verwachten.

Wat schetst mijn verbazing?
Een vriendelijke helpdeskmedewerkster vertelde mij dat de 4G versie met een software update straks ook op de in 2020 uitgerolde 5G netwerken op dat tempo werkt.

Wie oh wie durft te zeggen of dit kan c.q. gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:52:
Vandaag de Samsung helpdesk gebeld om te vragen wanneer ze de 5G versie van de Note 10+ verwachten.

Een vriendelijke helpdeskmedewerkster vertelde mij dat de 4G versie met een software update straks ook op de in 2020 uitgerolde 5G netwerken op dat tempo werkt.

Lijkt me sterk dan zou het 5g modem er al in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Kunnen misschien wel verbinden met het 5g netwerk na een update maar waarschijnlijk niet de volle snelheid halen
Althans dat is hetgeen waar ik aan denk.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jabberwock schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:48:
[...]

Nope, maakt geen verschil. Bij mijn Note 8 was dat wel het geval, en bij de Note 9 dus ook begrijp ik. Misschien zijn er nog meer mensen die het willen testen of zijn opgevallen. Dan ga ik het gewoon bij Samsung melden, is vast een software dingetje. Of misschien ga ik me eens een keer verdiepen in een alternatief toetsenbord. Suggesties?
Heb mijn Note 10+ sinds vandaag, even mee gespeeld en toetsenbord viel mij ook meteen op. Maar als je in het toetsenbord naar instellingen gaat en dan formaat en transparantie kun je hem omlaag trekken waardoor het toetsenbord wel mooi onder aansluit.
Andersom wel trouwens. Note 10 pen in de Note 9 ;)
Oh ja waarom ik dat wilde, andersom dan, was omdat ik die zwarte s-pen zo saai vindt. Nog even wachten tot ze te koop zijn dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 28-08-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)

Helaas: Note10 5G is een ander model -> SM-N976B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/shEaSdfqBr9bNhwGcBXBpCTC/medium.jpg

Daar liggen de aanwinsten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Beste mensen, wat is de juiste instelling, zodat de Samsung Note 10/pro niet in je broekzak wordt geactiveerd.
De ene keer hoor ik tikken, dan de ander keer staat de bel functie aan met een rits aan nummers die ik zie staan.
Ik heb het idee, dat bij mij de aan knop snel wordt geactiveerd in mijn broekzak.
Ik heb trouwend als case de Samsung Galaxy Note 10 Plus Clear Cover - Transparant

BVD pvr

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 11:35
Zoek ff op onbedoeld aanraken in je zoekscherm bij instellingen. Dan vindt je de instelling wel. Ik ga er vanuit dat het hetzelfde heet als op een S9.
pvr schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:01:
Beste mensen, wat is de juiste instelling, zodat de Samsung Note 10/pro niet in je broekzak wordt geactiveerd.
De ene keer hoor ik tikken, dan de ander keer staat de bel functie aan met een rits aan nummers die ik zie staan.
Ik heb het idee, dat bij mij de aan knop snel wordt geactiveerd in mijn broekzak.
Ik heb trouwend als case de Samsung Galaxy Note 10 Plus Clear Cover - Transparant

BVD pvr

• 418O2
Waar ik, komende van een 9 heel erg aan moet wennen

- andere plek van de fp scanner
- power button aan de andere kant
- camera aan de voorkant, denk elke keer dat er een vlek zit
- lage positionering van nav buttons

Allemaal aan te wennen, maar dat heeft wel even nodig

• Phusebox
418O2 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:27:
Waar ik, komende van een 9 heel erg aan moet wennen

- andere plek van de fp scanner
- power button aan de andere kant
- camera aan de voorkant, denk elke keer dat er een vlek zit
- lage positionering van nav buttons

Allemaal aan te wennen, maar dat heeft wel even nodig
Vooral het unlocken van de telefoon terwijl je hem uit je broekzak haalt. Dat is echt een gemis met alle huidige toestellen die geen losse, voelbare, vingerafdruk sensor hebben.

En ja de power button. Deze plek voelt gewoon ook enorm onlogisch aan. In ieder geval voor one handed gebruikers dan toch.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 05:30:
[...]

En ja de power button. Deze plek voelt gewoon ook enorm onlogisch aan. In ieder geval voor one handed gebruikers dan toch.
Als je je telefoon in je linkerhand hebt, is dit een ideale positie: helemaal niet onlogisch dus...

• Phusebox
henklbr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:01:
[...]

Als je je telefoon in je linkerhand hebt, is dit een ideale positie: helemaal niet onlogisch dus...
De meeste mensen zijn rechtshandig, aangezien ik het had over gebruik met 1 hand, is het voor de meeste gebruikers (die het met 1 hand gebruiken nogmaals) wel onlogisch.

Anderzijds is het voordeel nu wel dat ik niet meer onbedoeld screenshots maak omdat de volume down en power knop tegenover elkaar zaten en ik die regelmatig per ongelijk tegelijk indrukte.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:19:
[...]

De meeste mensen zijn rechtshandig, aangezien ik het had over gebruik met 1 hand, is het voor de meeste gebruikers (die het met 1 hand gebruiken nogmaals) wel onlogisch.

Anderzijds is het voordeel nu wel dat ik niet meer onbedoeld screenshots maak omdat de volume down en power knop tegenover elkaar zaten en ik die regelmatig per ongelijk tegelijk indrukte.
Ik ben ook rechtshandig, maar houdt de telefoon vast in mijn linkerhand. Ik kan met mijn duim de Power-knop bedienen...
Ook erg handig als je aan het bellen bent en het gesprek wil beëindigen: helemaal niet "onlogisch" dus, maar juist erg handig!

Een "screenshot" maken is wel wat onhandiger geworden nu, maar dat gebruik ik "NiceShot" voor (onderdeel van Good Lock)

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Ik moet vooral wennen aan de fingerprint.. Ook ik had de Note9 meestal al ontgrendeld tegen de tijd dat hij uit mijn zak was...

Verder nog door niemand genoemd maar Air Command.. Ik vond het eigenlijk wel erg fijn die halve draaiende cirkel.. Nu is het een verticaal rijtje geworden dat rechts onderin zit.. 🤔

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• Phusebox
henklbr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:44:
[...]

Ik ben ook rechtshandig, maar houdt de telefoon vast in mijn linkerhand. Ik kan met mijn duim de Power-knop bedienen...
Ook erg handig als je aan het bellen bent en het gesprek wil beëindigen: helemaal niet "onlogisch" dus, maar juist erg handig!

Een "screenshot" maken is wel wat onhandiger geworden nu, maar dat gebruik ik "NiceShot" voor (onderdeel van Good Lock)
Ok, ja kan natuurlijk ook, maar je houdt de telefoon met links vast, kan de powerknop bedienen met je duim en het hele scherm? Dat vind ik nog best een knappe prestatie, of je hebt gewoon enorm grote handen.

Ik ga hier ook maar eens proberen Good Lock erop te krijgen. Twijfel ook nog of ik een clean install ga doen of Smart Switch gebruik, of is Google Backup beter om je apps+instellingen terug te zetten van een Note 9?

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:24:
[...]

Ok, ja kan natuurlijk ook, maar je houdt de telefoon met links vast, kan de powerknop bedienen met je duim en het hele scherm? Dat vind ik nog best een knappe prestatie, of je hebt gewoon enorm grote handen.

Ik ga hier ook maar eens proberen Good Lock erop te krijgen. Twijfel ook nog of ik een clean install ga doen of Smart Switch gebruik, of is Google Backup beter om je apps+instellingen terug te zetten van een Note 9?
Wie zegt dat ik mijn telefoon met 1 hand bedien?

Vasthouden in linkerhand (ook met bellen), en bedienen met mijn rechterhand (stylus/S-Pen)

Kreeg jij tijdens de initiële installatie geen optie om alles over te zetten van je oude telefoon?

• Phusebox
henklbr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:46:
[...]

Wie zegt dat ik mijn telefoon met 1 hand bedien?

Vasthouden in linkerhand (ook met bellen), en bedienen met mijn rechterhand (stylus/S-Pen)

Kreeg jij tijdens de initiële installatie geen optie om alles over te zetten van je oude telefoon?
Aangezien ik in beide posts sprak over bediening met 1 hand, en jij zei dat de power knop wel logisch zat, en ik daarna dus nog eens zei met één hand. Dan hebben we het over twee verschillende zaken. Met twee handen zit de power knop inderdaad wel op een meer logische plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:24:
[...]

ik heb gisteren beide gebruikt
smart switch (met name voor de instellingen van je toestel) en google backup voor de apps

ging bijna perfect, moest een paar keer zoeken voor hij gevonden werd. daarna werkte t als een tierelier en ben nu nog geen gekke dingen tegen gekomen.

vroeger deed ik altijd clean install, maar dit werkt prima.

Tha

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vind de power knop niet zo'n probleem, behalve in de autohouder, die link bij mij in de auto zit. Dan zit en powerknop net bij de A-stijl van de auto, en krijg je het scherm lastig aan/uit

Zowel links als rechts kan ik de powerknop in mijn hand prima bedienen, maar goed.... ik heb ook wat grote handen dan gemiddeld denk ik ;)

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:53

Waarschijnlijk niet in "onze" ondergewaardeerde Exynos versie, wel standaard in de superieure Snapdragon versie. "Waarschijnlijk" omdat het een add-on is op de Exynos ... dus kan achteraf wel worden toegevoegd, waarschijnlijk heb je dan wel een andere hardwareversie exynos Note 10, zoals destijds bij de Note 2 ....

[ Voor 16% gewijzigd door danda op 29-08-2019 12:15 ]

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
danda schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:08:
[...]

Waarschijnlijk niet in "onze" ondergewaardeerde Exynos versie, wel standaard in de superieure Snapdragon versie. "Waarschijnlijk" omdat het een add-on is op de Exynos ... dus kan achteraf wel worden toegevoegd, waarschijnlijk heb je dan wel een andere hardwareversie exynos Note 10, zoals destijds bij de Note 2 ....
En ook NIET in de Snapdragon-versie dmv een update: *knip* mag minder op de man
Wil je 5G ontvangen op de Note10, dient de HARD-ware ook aanwezig te zijn!

Snapdragon LTE/4G: SM-N975U of SM-N975U1
Snapdragon 5G: SM-N976U

Exynos LTE/4G: SM-N975F
Exynos 5G: SM-N976B

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 29-08-2019 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

danda schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:08:
[...]

Zie ook het bericht van @henklbr hier boven.
De 5G versie zijn qua hardware andere telefoons, in de standaard Note 10(+) telefoons zit geen 5G modem. Ook niet te activeren via een software update.

Ze zijn wel aan het testen als 5G zenders van de netwerken ook backwards compatibele zijn met 4G(+), zodat 4G(+) telefoons kunnen verbinden met 5G netwerken (dit om de wildgroei aan antennes te voorkomen. een 4G{+) telefoon op een 5G mast/antenne blijft echter altijd een 4G(+) telefoon.

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

henklbr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:44:
[...]

Ik wrijf altijd met de zijkant van mijn hand over het hele scherm voor een screenshot. Dat vind ik veruit de snelste manier om een screenshot te maken, plus heb ik er ook geen "dedicated" app voor nodig.

• Tha

Tha

gaat hard

Zijn er meer gebruikers van de note 10+ die hopen op een kleiner lettertype?
vind het allemaal nogal wat groot ogen, alles staat op zijn "kleinst" ingesteld maar vind het lettertype nog steeds wat groot.

ik heb gewoon graag zoveel mogelijk tekst in 1 keer op mijn scherm bij het lezen van documenten etc.

Tha

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Heb de Note 10+ eens bekeken bij de mediamarkt. De bouwkwaliteit is echt heel gaaf, maar van mij mogen ze ook wel terug naar polycarbonaat.

Ik zit een beetje in dubio, de S10+ is handzaam maar over een paar maand alweer het oude model, daarnaast vind ik het gat in de hoek meer storend dan in het midden. De N10+ daarentegen is gewoon te groot. Niet om te bedienen, maar 9 van de 10 x heb ik hem gewoon in mijn broekzak.

Nu lees ik over de Mate 30 dat Google diensten omslachtig gaan zijn, keuzes keuzes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Tha schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:20:
Zijn er meer gebruikers van de note 10+ die hopen op een kleiner lettertype?
vind het allemaal nogal wat groot ogen, alles staat op zijn "kleinst" ingesteld maar vind het lettertype nog steeds wat groot.

ik heb gewoon graag zoveel mogelijk tekst in 1 keer op mijn scherm bij het lezen van documenten etc.
Tip.. verander de DP (minimale breedte) van je toestel in de ontwikkelmodus. Ik heb hem staan op: 454

• Tha

Tha

gaat hard

Ballantines schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:23:
[...]

Tip.. verander de DP (minimale breedte) van je toestel in de ontwikkelmodus. Ik heb hem staan op: 454
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
heerlijk!

Tha

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 13:18
Franco10 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:00:
Heb de Note 10+ eens bekeken bij de mediamarkt. De bouwkwaliteit is echt heel gaaf, maar van mij mogen ze ook wel terug naar polycarbonaat.

Ik zit een beetje in dubio, de S10+ is handzaam maar over een paar maand alweer het oude model, daarnaast vind ik het gat in de hoek meer storend dan in het midden. De N10+ daarentegen is gewoon te groot. Niet om te bedienen, maar 9 van de 10 x heb ik hem gewoon in mijn broekzak.

Nu lees ik over de Mate 30 dat Google diensten omslachtig gaan zijn, keuzes keuzes
De S10 is in maart dit jaar uitgekomen. Over zes/zeven maanden is het nóg maar een jaar op de markt. Da's toch niet oud? Als de N10+ te groot is, is de N10 dan geen optie? Enige grootste verschillen zijn accu, formaat, ToF-sensoren en resolutie.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:19
Zeer interesante video waarbij ze de laad snelheid testen met een apparaat.
Vooral opvallend wanneer het toestel 100% bereikt en de wattage letterlijk 0 wordt. Dus overcharging is dus niet meer mogelijk? En dus safe om het toestel de hele nacht aan de lader te laten hangen? Thoughts?

YouTube: THIS IS INCREDIBLE - Note 10+ Charging Test 0 to 100%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/924/ueLAPy.png

Tip: zo krijg je Good Lock werkend op je Samsung-telefoon

https://androidworld.nl/apps/good-lock-2019-installeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ai nasty bug, of feature :+, als je de telefoon op speaker zet terwijl je ergens in de wacht staat en het scherm uitgaat, dan gaat het geluid ook uit. Dus hoor je niet meer of er wordt opgenomen aan de andere kant.

Oh, de bug is nog nastier dan ik dacht, zelfs als het niet op speaker staat en het scherm gaat uit, gaat ook het geluid uit. Dus als de proximity sensor niets detecteert valt het geluid gewoon weg.

Of is mijn Note alweer kapot 8)7

Update: Heb hier nu ook nog paar keer getest na een reboot en lijkt nu weg te blijven. Zodra ik kan achterhalen waar het aan ligt zal ik het wel bij Samsung melden.

[ Voor 50% gewijzigd door Phusebox op 30-08-2019 09:01 . Reden: Na reboot lijkt het probleem weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Phusebox schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:18:
Ai nasty bug, of feature :+, als je de telefoon op speaker zet terwijl je ergens in de wacht staat en het scherm uitgaat, dan gaat het geluid ook uit. Dus hoor je niet meer of er wordt opgenomen aan de andere kant.

Oh, de bug is nog nastier dan ik dacht, zelfs als het niet op speaker staat en het scherm gaat uit, gaat ook het geluid uit. Dus als de proximity sensor niets detecteert valt het geluid gewoon weg.

Of is mijn Note alweer kapot 8)7
Vreemd .. Werkt helemaal prima bij mij …

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
*knip*. Op de man.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 30-08-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wiz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:50:
[...]

Vreemd .. Werkt helemaal prima bij mij …
Net bij collega getest en daar werkt het ook gewoon normaal. Lijkt dus een conflict met een app, incidentele bug, of hardware issue. Bedankt voor het testen in ieder geval.

Heb hier nu ook nog paar keer getest na een reboot en lijkt nu weg te blijven. Zodra ik kan achterhalen waar het aan ligt zal ik het wel bij Samsung melden.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 30-08-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de prijs discussie verhuisd naar: [Samsung Galaxy Note 10-serie] Levertijden en prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zal wel weer de enige zijn; maar hopelijk heeft iemand de oplossing:
Whatsapp Desktop app (Windows) geeft telkens aan dat de telefoon niet verbonden is, ik moet hem dan aanzetten (wakker maken) en dan werkt het weer even. Lijkt alsof ie Whatsapp in een deep sleep stand zet of netwerkverbindingen verbreekt als je de telefoon niet langer gebruikt. Achtergrond gebruik voor Whatsapp staat aan.

Ook de app op de telefoon zelf geeft regelmatig de melding "op nieuwe berichten controleren". Dan moet ik Whatsapp openen om te zien of ik een bericht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Phusebox schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:07:
Ik zal wel weer de enige zijn; maar hopelijk heeft iemand de oplossing:
Whatsapp Desktop app (Windows) geeft telkens aan dat de telefoon niet verbonden is, ik moet hem dan aanzetten (wakker maken) en dan werkt het weer even. Lijkt alsof ie Whatsapp in een deep sleep stand zet of netwerkverbindingen verbreekt als je de telefoon niet langer gebruikt. Achtergrond gebruik voor Whatsapp staat aan.

Ook de app op de telefoon zelf geeft regelmatig de melding "op nieuwe berichten controleren". Dan moet ik Whatsapp openen om te zien of ik een bericht heb.
Zoek in de instellingen naar "batterijverbr. optimalis." selecter alle apps en vind Whatsapp. Zet het vinkje achter Whatsapp UIT. (ik heb dat ook moeten doen net als voor Gmail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jabberwock schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:24:
[...]

Zoek in de instellingen naar "batterijverbr. optimalis." selecter alle apps en vind Whatsapp. Zet het vinkje achter Whatsapp UIT. (ik heb dat ook moeten doen net als voor Gmail)
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Ballantines schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:23:
[...]

Standaard * 1,1 is het best compatible met de meeste apps (Ik weet overigens niet wat standaard is op de Note 10). :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ballebek schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

Standaard * 1,1 is het best compatible met de meeste apps (Ik weet overigens niet wat standaard is op de Note 10). :)
Standaard is 411, dus 452 zou dan de ideale waarde zijn.

Ik heb dat zelf geprobeerd maar dan worden alle icons echt huge.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 30-08-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Phusebox schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

Ah, zelfde als bij de Note 8 dus (ik draai zelf ook 452).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ballebek schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Ah, zelfde als bij de Note 8 dus (ik draai zelf ook 452).
Bij mij zijn daarmee de app icons enorm en de teksten eronder superklein.
Of zetten jullie hem op 452 dp en dan tekstgrootte op normaal? Die staat nu bij mij op het kleinst.

Wat ik trouwens echt niet snap qua design beslissing; dat ze de camera cut-out niet in het midden van de taakbalk hebben kunnen zetten. Nu staat het zo net iets onder het verticale midden... OCD incoming. :/

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 30-08-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Phusebox schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Of zetten jullie hem op 452 dp en dan tekstgrootte op normaal? Die staat nu bij mij op het kleinst.
Tekstgrootte heb ik op normaal staan bij 452 en dat is prima te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ballebek schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:38:
[...]

Tekstgrootte heb ik op normaal staan bij 452 en dat is prima te lezen.
Hmm ik zal eens een screenshot maken binnenkort, want het zijn vooral de app icons die enorm worden, en bijna tegen elkaar aan staan, en de app namen daaronder zijn dan heel klein.

Tekst in apps zelf etc is goed te lezen, alleen de app drawer en task switcher ziet er echt ruk uit dan.

For the record ik heb de resolutie wel op native staan niet FHD+. En raster op 5x6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik weet niet of het echt mogelijk is, maar het lijkt alsof mijn 10 plus een groter bereik heeft met BT dan mijn 9. Kan een stuk verder van mijn telefoon weg zijn zonder dat het begint te stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Wat ik trouwens echt niet snap qua design beslissing; dat ze de camera cut-out niet in het midden van de taakbalk hebben kunnen zetten. Nu staat het zo net iets onder het verticale midden... OCD incoming. :/
Totaal geen last van, maar goed heb ook geen OCD afwijking.
Overigens, je kan je er nu druk om maken, maar de positie van de camera kan niet iets nieuws voor je zijn.
Hoger gaat waarschijnlijk niet omdat de cameramodule dan geen ruimte meer heeft.

zie ookAfbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/mjPIdl2tlxjU1wGu.huge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Phusebox schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

Ik heb dat zelf geprobeerd maar dan worden alle icons echt huge.
Probeer eens Novalauncher. Die schaalt de icoontjes ook goed mee. Ziet er super uit met 452. Alleen de snelle icoontjes in het "recents" venster zijn dan nog groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/65m7OTFeCdMCLFH5KzLh8Y8w/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Op Reddit zijn al wat leuke backgrounds te vinden die de camera verbergen.

Ik heb deze als wallpaper

En deze als lockscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik snap toch niet wat het is met Spotify en (mijn) Galaxy Note toestellen. Vorig jaar met de Note 9 en nu weer met de 10+, is Spotify de grootste energie slurper van alles. Heb de app in de afgelopen twee dagen ca. 1 uur gebruikt om muziek te luisteren via Bluetooth, maar de app heeft wel 22% van al mijn verbruik voor rekening genomen.

Vannacht verbruikte de telefoon blijkbaar ook vrolijk 2% per uur met niks doen. Is toch vrij veel lijkt me. AOD staat uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:12:
Ik snap toch niet wat het is met Spotify en (mijn) Galaxy Note toestellen. Vorig jaar met de Note 9 en nu weer met de 10+, is Spotify de grootste energie slurper van alles. Heb de app in de afgelopen twee dagen ca. 1 uur gebruikt om muziek te luisteren via Bluetooth, maar de app heeft wel 22% van al mijn verbruik voor rekening genomen.

Vannacht verbruikte de telefoon blijkbaar ook vrolijk 2% per uur met niks doen. Is toch vrij veel lijkt me. AOD staat uit overigens.
Niet dat we je niet willen geloven of zo, maar een "screenshot" batterij-verbruik?

Ik heb al verschillende malen Spotify beluistert: normaal energie-verbruik,,,

En 's nachts: omstreeks 00u van mijn draadloze lader afgehaald, om 07u wakker vanmorgen -> van 100% naar 96% (WiFi 5GHz, Bluetooth aan (GalaxyWatch), KPN 4G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henklbr schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:36:
[...]

Niet dat we je niet willen geloven of zo, maar een "screenshot" batterij-verbruik?

Ik heb al verschillende malen Spotify beluistert: normaal energie-verbruik,,,

En 's nachts: omstreeks 00u van mijn draadloze lader afgehaald, om 07u wakker vanmorgen -> van 100% naar 96% (WiFi 5GHz, Bluetooth aan (GalaxyWatch), KPN 4G)
Zodra ik een full cycle heb zal ik een screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40
Zelfs mijn note 10 N970 met 3500 mh batterijtje haalt 36 uur.en ik gebruik hem zeer veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
Wat is jullie ervaring met Samsung gedurende de laatste modellen qua accu uithoudingsvermogen na een android update?
Ik ga volgende maand zo ongeveer een nieuw toestel aanschaffen. In eerste instantie wilde ik voor de Mate 30 pro gaan, maar deze valt voor mij af vanwegen het Google debacle wat nu speelt. Mijn volgende keuze zou dan de Note 10+ zijn. Nu zit ik wat reviews te kijken via YouTube, maar dan zie ik een batterijtest waarin de Note 10+ wordt vergeleken met de Note 9 en de OnePlus 7 pro. Hierin zie je dat de Note 9 gewoon erg veel verliest tov de huidige toestellen. Dit is in het verleden ook mijn ervaring met Samsung geweest. Ik had mijzelf ook voorgenomen om niet meer naar Samsung terug te keren na mijn Huawei ervaring, vandaar dat ik ook erg baal van de boycot tav Huawei.
Kortom, is het nog steeds standaard dat een Samsung veel minder lang met zn accu doet wanneer het een android update heeft gehad?
Ik zou erg graag voor de Note 10+ kiezen, maar neig nu toch om voor de OnePlus 7(t?) pro te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GerardReintke schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:55:
Zelfs mijn note 10 N970 met 3500 mh batterijtje haalt 36 uur.en ik gebruik hem zeer veel.
Ik ga deze week eens testen hoe ver ik kom. Misschien haal ik 24u wel.

Ik vind het een prima toestel verder. Maar toch, had liever een normale vingerafdruk scanner gehad. Deze werkt toch graag een onnauwkeurig.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 31-08-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Drukkert schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:10:
Wat is jullie ervaring met Samsung gedurende de laatste modellen qua accu uithoudingsvermogen na een android update?
Ik ga volgende maand zo ongeveer een nieuw toestel aanschaffen. In eerste instantie wilde ik voor de Mate 30 pro gaan, maar deze valt voor mij af vanwegen het Google debacle wat nu speelt. Mijn volgende keuze zou dan de Note 10+ zijn. Nu zit ik wat reviews te kijken via YouTube, maar dan zie ik een batterijtest waarin de Note 10+ wordt vergeleken met de Note 9 en de OnePlus 7 pro. Hierin zie je dat de Note 9 gewoon erg veel verliest tov de huidige toestellen. Dit is in het verleden ook mijn ervaring met Samsung geweest. Ik had mijzelf ook voorgenomen om niet meer naar Samsung terug te keren na mijn Huawei ervaring, vandaar dat ik ook erg baal van de boycot tav Huawei.
Kortom, is het nog steeds standaard dat een Samsung veel minder lang met zn accu doet wanneer het een android update heeft gehad?
Ik zou erg graag voor de Note 10+ kiezen, maar neig nu toch om voor de OnePlus 7(t?) pro te gaan...
Ik herken je verhaal wel. Samsung liefhebber vanaf de eerste Note, maar de laatste modellen (zowel S en Note) waren het niet meer voor mij. Ik had zoveel issues met batterijverbruik, heet wordende toestellen, updates van apps die zo ontzettend traag liepen (in absolute zin). Overgestapt naar een Oneplus 6 en 6T en wat een verademing qua snelheid en beleving.

Ik kon in april voor weinig geld een Huawei P30 Pro krijgen en was verkocht. Die Kirin processors werken voor mij blijkbaar een heel stuk sneller en efficiënter. Ik krijg die accu bijna niet leeg. Ik wacht op de nieuwe toestellen, waarbij het Google gebeuren absoluut een belangrijke rol gaat spelen, maar of de soep inderdaad zo heet gegeten gaat worden wacht ik wel af.

De note 10+ vind ik wel 1 van de mooiste toestellen en het scherm is fenomenaal. Ondanks lagere verversingssnelheid t.o.v. de Oneplus 7 pro. Alleen kan ik niet achter de Exynos processoren op dit moment staan als ik ga vergelijken met een Snapdragon of Kirin. Dan heb ik het dus over reallife gebruik, wat dus ook te maken heeft met hoe ik mijn toestellen gebruik. Ik switch vaak nog van toestel en als ik dan mijn Note 9 weer start dan schrik ik er van hoe minder fijn dit toestel (softwarematig met name) werkt.

Daarnaast zijn de smartwatches een belangrijke factor bij mij ook en heb ik liever van 1 merk alle hardware (vaak werkt alles wat strakker met elkaar samen dan) en de Galaxy Watch kan veel meer dan een Huawei watch, maar ik heb alleen goede health functies nodig en berichten en de accuduur is minimaal 1.5 week bij de Huawei en bij Samsung hooguit twee dagen. Voor mij is de keuze op dit moment dus simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heeft iemand trouwens de truc hoe ik het volgende voor elkaar krijg:

Ik heb vingerafdruk aan, pincode en smart lock. Nu heb ik telkens als de telefoon ontgrendeld word door smart lock dat ik niet meer zoals ik gewend ben mijn vinger op de vingerafdrukscanner leg en dat de telefoon ontgrendeld. Als de telefoon namelijk door smart lock is ontgrendeld dan werkt de vingerafdrukscanner niet meer. Ik moet dan dubbeltap of de toets aan de zijkant gebruiken om het scherm aan te zetten en dan swipen om naar het normale scherm te gaan.

Hoe kom ik van deze extra handelingen af en ga ik meteen naar mijn home/app/laatste scherm als ik de telefoon aanzet dmv dubbel tap of knop?

Verder heb ik opgemerkt dat de vingerafdrukscanner niet werkt als de telefoon draadloos aan het opladen is. Alle geregistreerde vingers 5x geprobeerd maar geen enkele pakte hij. Haal ik de telefoon van de oplader, werkt het wel gewoon (nog steeds niet super betrouwbaar, maar het werkt).

Alles aan deze telefoon voelt premium behalve de vingerafdruk scanner, daar heb ik toch het gevoel dat ze die nog niet goed voor elkaar hebben en alsof ik een budget Chinese telefoon aan het gebruiken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:45
Swipen om naar je startscherm te gaan is uit schakelen. Verder herken ik de vingerscanner problemen niet gelukkig. Werkt hier nagenoeg foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wouter36 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:16:
Swipen om naar je startscherm te gaan is uit schakelen. Verder herken ik de vingerscanner problemen niet gelukkig. Werkt hier nagenoeg foutloos.
Weet je ook hoe het uit te schakelen is?

Verder mis ik de "home" knop onderaan waar je hard kon drukken en dan ging je telefoon aan. Is dat ook nog aan te zetten ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Wouter36 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:16:
Ik ook niet: werkt bij mij in 1x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zag een filmpje waarbij de scanner werd ingeleerd door elke keer maar 2/3e van de sensor te bedekken. Bij mij gaat het op zich wel goed, kan beter, maar wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zie dat de camera in live focus niet meer de optie heeft om zowel de foto met effect (ingezoomd);en zonder effect (groothoek) te bekijken en op te slaan?

Ik bedoel dus niet die slider overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
Phusebox schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:33:
Ik zie dat de camera in live focus niet meer de optie heeft om zowel de foto met effect (ingezoomd);en zonder effect (groothoek) te bekijken en op te slaan?

Misschien omdat nu de zoomlens wordt gebruikt voor portretfotografie? Is sowieso beter omdat je dan minder vervorming krijgt dan bij een groothoeklens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)

Kijk hier eens op de support-pagina voor de Note10+:

https://www.samsung.com/nl/support/model/SM-N975FZKDPHN/

Daar kun je overigens ook de handleiding downloaden: staat veel nuttige info in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33

Vroeger, bij bijvoorbeeld de S9+, had je de keus niet tussen wijd-hoek (dus niet ultrawide) en de tele-lens bij live focus. Toen was het inderdaad mogelijk om de foto van de wijd-hoek terug te krijgen uit een reeds gemaakte live focus foto.

Tegenwoordig heb je tijdens het maken van een live focus foto de keuze tussen wijd-hoek of tele-lens, nog voordat je de foto maakt. Daardoor lijkt mij die functie overbodig.
evdakker schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:01:
[...]

Misschien omdat nu de zoomlens wordt gebruikt voor portretfotografie? Is sowieso beter omdat je dan minder vervorming krijgt dan bij een groothoeklens
Naar mijn weten is de ultrawide nooit gebruikt voor de live focus functie. Daarnaast kan je in de instellingen voor de ultrawide een lenscorrectie aanzetten.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Phusebox schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:10:

Ik heb vingerafdruk aan, pincode en smart lock. Nu heb ik telkens als de telefoon ontgrendeld word door smart lock dat ik niet meer zoals ik gewend ben mijn vinger op de vingerafdrukscanner leg en dat de telefoon ontgrendeld. Als de telefoon namelijk door smart lock is ontgrendeld dan werkt de vingerafdrukscanner niet meer. Ik moet dan dubbeltap of de toets aan de zijkant gebruiken om het scherm aan te zetten en dan swipen om naar het normale scherm te gaan.

Hoe kom ik van deze extra handelingen af en ga ik meteen naar mijn home/app/laatste scherm als ik de telefoon aanzet dmv dubbel tap of knop?

Verder heb ik opgemerkt dat de vingerafdrukscanner niet werkt als de telefoon draadloos aan het opladen is. Alle geregistreerde vingers 5x geprobeerd maar geen enkele pakte hij. Haal ik de telefoon van de oplader, werkt het wel gewoon (nog steeds niet super betrouwbaar, maar het werkt).

Alles aan deze telefoon voelt premium behalve de vingerafdruk scanner, daar heb ik toch het gevoel dat ze die nog niet goed voor elkaar hebben en alsof ik een budget Chinese telefoon aan het gebruiken ben.
Dat kan niet. Dat is een vereiste van het gebruik bij Smartlock. Ik heb daar ooit een heel uitgebreid artikel over gelezen (kan het zo snel niet vinden) omdat het ontgrendelen van de telefoon dmv Tasker daar ook last van had. Ik dacht dat het toen aan Tasker lag, maar die developer had toen een passage uit de Google documentatie van Smartlock aangehaald waar exact jouw "probleem" in wordt omschreven als "by design". Ik vindt dat ook super onhandig en ben toen gestopt met Smartlock als ontgrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jabberwock schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:53:
[...]

Dat kan niet. Dat is een vereiste van het gebruik bij Smartlock. Ik heb daar ooit een heel uitgebreid artikel over gelezen (kan het zo snel niet vinden) omdat het ontgrendelen van de telefoon dmv Tasker daar ook last van had. Ik dacht dat het toen aan Tasker lag, maar die developer had toen een passage uit de Google documentatie van Smartlock aangehaald waar exact jouw "probleem" in wordt omschreven als "by design". Ik vindt dat ook super onhandig en ben toen gestopt met Smartlock als ontgrendeling.
Ah thanks. Had al zo'n vermoeden. Smart lock uitschakelen is echter geen knop dus ik moet gewoon alle regels verwijderen om het uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Phusebox schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:13:
[...]

Ah thanks. Had al zo'n vermoeden. Smart lock uitschakelen is echter geen knop dus ik moet gewoon alle regels verwijderen om het uit te zetten?
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:10:
Heel vreemd; heb jij "gezichtsherkenning" ook "aan" staan?

Ik heb ingesteld:

* vingerafdrukken
* gezichtsherkenning
* pincode

"SmartLock" is thuis actief
1. Als ik mijn telefoon optil en voor mijn gezicht houdt, wordt deze meteen "unlocked" en gaat hij naar het "Home"-screen (of die waar ik was)
2. Als mijn telefoon op tafel ligt, kan ik deze gewoon unlocken met mijn "vingerafdruk" en gaat meteen naar het Home-screen (of die waar ik was)
Beveiligingen uitzetten?
Als je toestel op de "draadloze oplader" ligt, dan werkt vingerafdruk niet (pop-up "Haal uw toestel van de draadloze oplader af om uw vingerafdruk te gebruiken");
ik vind dit meer als logisch...
Vingerafdrukscanner werkt uitstekend bij mij, en het toestel voelt zeker niet aan als een "budget Chinese telefoon"!

PS: heb je de gebruikershandleiding ondertussen al eens doorgebladerd/gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
henklbr schreef op zondag 1 september 2019 @ 06:22:
[...]

Heel vreemd; heb jij "gezichtsherkenning" ook "aan" staan?

Ik heb ingesteld:

* vingerafdrukken
* gezichtsherkenning
* pincode

"SmartLock" is thuis actief

[...]

1. Als ik mijn telefoon optil en voor mijn gezicht houdt, wordt deze meteen "unlocked" en gaat hij naar het "Home"-screen (of die waar ik was)
2. Als mijn telefoon op tafel ligt, kan ik deze gewoon unlocken met mijn "vingerafdruk" en gaat meteen naar het Home-screen (of die waar ik was)

[...]

Beveiligingen uitzetten?

[...]

Als je toestel op de "draadloze oplader" ligt, dan werkt vingerafdruk niet (pop-up "Haal uw toestel van de draadloze oplader af om uw vingerafdruk te gebruiken");
ik vind dit meer als logisch...

[...]

Vingerafdrukscanner werkt uitstekend bij mij, en het toestel voelt zeker niet aan als een "budget Chinese telefoon"!

PS: heb je de gebruikershandleiding ondertussen al eens doorgebladerd/gelezen?
Ik heb exact hetzelfde ingesteld en ik zie dan bovenaan het lockscreen een slotje dat openspringt na gezichtsherkenning of vingerafdruk scan maar het lockscreen blijft staan.

Die pop-up bij draadloos opladen krijg ik niet overigens. Ik snap ook niet waarom dat logisch zou zijn dat het niet werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
Instellingen, biometrie, gezichtsherkenning, op vergrendelscherm blijven uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:18:
[...]

Ik heb exact hetzelfde ingesteld en ik zie dan bovenaan het lockscreen een slotje dat openspringt na gezichtsherkenning of vingerafdruk scan maar het lockscreen blijft staan.

Die pop-up bij draadloos opladen krijg ik niet overigens. Ik snap ook niet waarom dat logisch zou zijn dat het niet werkt?
Kijk eens bij de instellingen voor "Gezichtsherkenning": waarschijnlijk heb je daar iets op "aan" staan dat je "uit" moet zetten... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
henklbr schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:32:
[...]

Kijk eens bij de instellingen voor "Gezichtsherkenning": waarschijnlijk heb je daar iets op "aan" staan dat je "uit" moet zetten... ;)
Wouter36 schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:32:
Instellingen, biometrie, gezichtsherkenning, op vergrendelscherm blijven uitschakelen.
Thanks, die optie heb ik inderdaad gemist. Maar met mijn vingerafdruk heb ik hetzelfde, daar zie ik zo'n optie niet.

Update: Ik heb bij Smart Lock alles verwijderd en nu lijkt het wel goed te gaan.

Hier is trouwens mijn batterijverbruik van 100% naar 10% in 24 uur:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pnc0dsc/Screenshot-20190901-094234-Settings.jpg

Is redelijk normaal gebruik geweest voor een vrije dag. Stukken beter dan wat mijn Note 9 ooit heeft gehaald overigens. Daar mocht ik blij zijn met 15 uur totaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 01-09-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Bij zulke schermtijden ga ik mij serieus afvragen of er met de mijne niks mis is. 4 tot 5 uur is echt de max hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vergelijking tussen de Snapdragon en Exynos:

Conclusie van deze YouTuber: verschil is kleiner geworden maar de Snapdragon is op een paar punten toch de betere. Modem lijkt beter te zijn en de Exynos heeft met paar zware taken toch nog wat lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:04:
Vergelijking tussen de Snapdragon en Exynos:

[YouTube: Note 10 Plus - Snapdragon 855 vs Exynos 9825 // Which One is Better?]

Conclusie van deze YouTuber: verschil is kleiner geworden maar de Snapdragon is op een paar punten toch de betere. Modem lijkt beter te zijn en de Exynos heeft met paar zware taken toch nog wat lag.
Correct, de lag lijkt overigens op een niet volledige software optimalisatie, maar zoals hij ook aangeeft, brengt Samsung de Exynos versie uit in je land, dan is er geen reden tot zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Na een aantal dagen de Note10+ gebruikt te hebben ben ik over het algemeen wel tevreden. De accu gaat beduidend langer mee dan met de Note 9, maar dat is misschien ook de nieuwigheid, al was de Note 9 bij mij vanaf dag 1 een drama. Ik haal nu in ieder geval gemakkelijk van opstaan tot slapen gaan zonder bij te hoeven laden.

De powerknop aan de linkerkant ben ik inmiddels aan gewend. Helaas nog niet configureerbaar zoals ik het wil (de app side actions gekocht maar werkt niet lekker), maar dat komt nog wel, hoop ik.

De camera, tja de normale en zoom zijn eigenlijk niet echt anders. De groothoek is voor mij ietsje té groothoek, zelfs met vervormingscorrectie blijft het er nogal fisheye uitzien. Leuk voor af en toe, maar dan had ik liever de Huawei hybrid zoom gehad als ik had kunnen kiezen.

Verder is de telefoon gewoon 'snappy' genoeg, ook zonder Snapdragon ;) Speel geen games, dus daar kan ik weinig over zeggen. Scherm is uiteraard weer prachtig en het geluid is ook goed te pruimen om een serie/film te kijken. Muziek niet echt, maar ja, wie doet dat?

Er zijn twee dingen die ik echter wel enorm mis; de notificatie led en de vingerafdrukscanner aan de achterkant. Telefoon unlocken is nu toch een heel stuk trager en omslachtiger geworden. Heb mijn duim nu al tig keer opnieuw toegevoegd, zelfs in 2 slots dezelfde vinger toegevoegd om extra manieren te hebben van plaatsen, maar moet vaak 3-4x opnieuw doen om te unlocken.

De notificatie led heb ik ook nog geen oplossing voor. Ik wil geen Always On Display, maar ik wil wel zien dat ik een notificatie heb, zonder het scherm aan te zetten. Heeft iemand daar al iets op gevonden? Daarbij heb ik ook het probleem dat notificaties pas binnenkomen wanneer ik het scherm aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
Phusebox schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:17:
Na een aantal dagen de Note10+ gebruikt te hebben ben ik over het algemeen wel tevreden. De accu gaat beduidend langer mee dan met de Note 9, maar dat is misschien ook de nieuwigheid, al was de Note 9 bij mij vanaf dag 1 een drama. Ik haal nu in ieder geval gemakkelijk van opstaan tot slapen gaan zonder bij te hoeven laden.

De powerknop aan de linkerkant ben ik inmiddels aan gewend. Helaas nog niet configureerbaar zoals ik het wil (de app side actions gekocht maar werkt niet lekker), maar dat komt nog wel, hoop ik.

De camera, tja de normale en zoom zijn eigenlijk niet echt anders. De groothoek is voor mij ietsje té groothoek, zelfs met vervormingscorrectie blijft het er nogal fisheye uitzien. Leuk voor af en toe, maar dan had ik liever de Huawei hybrid zoom gehad als ik had kunnen kiezen.

Verder is de telefoon gewoon 'snappy' genoeg, ook zonder Snapdragon ;) Speel geen games, dus daar kan ik weinig over zeggen. Scherm is uiteraard weer prachtig en het geluid is ook goed te pruimen om een serie/film te kijken. Muziek niet echt, maar ja, wie doet dat?

Er zijn twee dingen die ik echter wel enorm mis; de notificatie led en de vingerafdrukscanner aan de achterkant. Telefoon unlocken is nu toch een heel stuk trager en omslachtiger geworden. Heb mijn duim nu al tig keer opnieuw toegevoegd, zelfs in 2 slots dezelfde vinger toegevoegd om extra manieren te hebben van plaatsen, maar moet vaak 3-4x opnieuw doen om te unlocken.

De notificatie led heb ik ook nog geen oplossing voor. Ik wil geen Always On Display, maar ik wil wel zien dat ik een notificatie heb, zonder het scherm aan te zetten. Heeft iemand daar al iets op gevonden? Daarbij heb ik ook het probleem dat notificaties pas binnenkomen wanneer ik het scherm aanzet.
Ik heb persoonlijk geen probleem met de vingerafdrukscanner.Doet het altijd in 1 keer,is wel een kwestie van wennen om je vinger op de juiste plaats op het scherm te zetten.
Notificaties kun je ook met edge lightning doen.moet je echter wel instellen,standaard staat alleen berichten aan.
Batterij van 3500 mha in de Note 10 is verrasend goed.
Haal nu ongeveer 2 dagen bij behoorlijk intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:26

m0nk

16-09-2003 15.15

Phusebox schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:17:

Heb je dat truukje gedaan met het scannen met je vingerafdruk wat ik eerder postte in dit topic? Sindsdien gaat het unlocken bij mij veel sneller/beter.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
m0nk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:54:
[...]

Heb je dat truukje gedaan met het scannen met je vingerafdruk wat ik eerder postte in dit topic? Sindsdien gaat het unlocken bij mij veel sneller/beter.
Jep, heb ik geprobeerd. Als ie het al doet is het sowieso enorm traag, en dan heb ik alle animaties al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

m0nk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:54:
[...]

Kan dat stukje niet vinden .. Kun je dat nog een keer posten ajb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:26

m0nk

16-09-2003 15.15

wiz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:40:
[...]

Kan dat stukje niet vinden .. Kun je dat nog een keer posten ajb?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59815406

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RmUfHhRQ4964JA1XwKGhayRE/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sg3zAVxvLqNAwTEzFibxzB4I/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uF8z9e5ccef9A1EWMAFOV0x7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yzu9YLfplfXtUmZo0CbnRnsE/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 04 sep 19
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* The audio quality via wired headphones has been improved
* The security of your device has been improved

Model SM-N975F
Model name Galaxy Note10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16618471
Build date Thu, 29 Aug 2019 10:06:55 +0000
Security Patch Level 2019-09-01
Product code PHN
PDA N975FXXU1ASHE
CSC N975FOXM1ASHE
Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/921/CY5PwP.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.3; USE HOME_CSC_OXM !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
Is er geen rom voor de SM-N970F Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
GerardReintke schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:37:
Is er geen rom voor de SM-N970F Henk.
Vul in Frya SM-N970F in, CSC AUT

Heb zelf de N10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
henklbr schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:53:
[...]

Vul in Frya SM-N970F in, CSC AUT

Heb zelf de N10+
Dat snap ik Henk,maar er zijn ook mensen met de Note 10 zonder de plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Changelist 16618471
Enig idee waar die changelists eigenlijk te raadplegen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
GerardReintke schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:13:
[...]

Heb je mijn reply goed gelezen?

Vul in Frya SM-N970F in, en bij CSC AUT

En nee: ik ga niet voor ieder toestel posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
wiz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:20:
[...]

Enig idee waar die changelists eigenlijk te raadplegen zijn?
Die zijn o.a. hier te raadplegen:
http://doc.samsungmobile.com/SM-N975F/PHN/doc.html

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
GerardReintke schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:13:
[...]

Here you go de laatste firmware versie voor de Note 10 SM-N970F (non plus). (Download beschikbaar tot 11 september 2019)
henklbr schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:32:
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 04 sep 19
Geen fix nog voor het "always on" oplaadscherm zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:55
Phusebox schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:26:
[...]

Here you go de laatste firmware versie voor de Note 10 SM-N970F (non plus). (Download beschikbaar tot 11 september 2019)

[...]

Geen fix nog voor het "always on" oplaadscherm zo te zien?
Ik heb zo'n nieuwe smart cover eromheen met de info aan de zijkant, dus ik zit me nu de hele tijd af te vragen of hij die oplaadmelding ook laat zien als het hoesje dicht is. Beetje zelfde als willen checken of het koelkastlampje echt wel uit is als de deur dicht is :*)
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy Note 10-serie] Levertijden en prijzen