CyBeRSPiN schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:01:
[...]
Gaat die oplevering overal zo dramatisch dan? Heb het idee dat het vooral groeipijn in NL is gedreven door ons doldwaze bijtellingsbeleid. Maar Tesla heeft ook de “waves” nog niet onderdrukt en zit steeds bij elk kwartaaleinde te pushen ipv verdelen over de rest van de maanden.
De prijs zal wel omlaag moeten om op langere termijn te kunnen concurreren denk ik. Of FSD moet echt wat gaan worden (en goedkeuring krijgen om handsfree te mogen rijden).
*mensen die veel geld hebben geinvesteerd en nul informatie krijgen.
*mensen moeten zelf het vin en kenteken opzoeken, sommige krijgen een sms/email andere krijgen totaal niks.
*een aantal mensen klaagt erover dat tesla alles regelt met de tweede contactpersoon en niet met de primaire, schijnt een bug te zijn die niet mensenlijk verbeterd wordt,
* mensen die de oplevering missen of zelf achter de opleverdatum moeten komen door gebrek aan informatie.
Dat kan allemaal te maken hebben met het veranderende bijtellingregels maar:
*autos die afgeleverd worden voor de
compleet verkeerde markt: er zijn een groot aantal amerikaanse autos hier beland, die vervolgens aangepast moeten worden.
* autos die volgens tesla "verbeterd" moeten worden terwijl achteraf blijkt dat het
complete technische systeem is vervangen
* bijna elke afgeleverde heeft kleine of grote lakschade.
*bijna elk interieur moet na oplevering aangepakt worden.
*in bijna elke review lees je over restpunten na oplevering.
*autos die een beetje custom zijn lijken gemaakt worden wanneer er tijd voor is(zal wel niet) hoe minder standaard hoe langer de wachttijd.
*380 klanten per dag afwerken op een haventerrein.
*je klanten uberhaupt voorstellen om de oplevering in de haven te doen.
* een oplevering van 10 minuten die bestaat uit de sleutels geven en een rondje lopen. Gerenomeerde merken doen er twee uur over met champagne en bloemen.
*veel achterruiten/rubbers lekken of zijn slecht gemonteerd. Tesla doet deze liever onder garantie maken dan het probleem aan de basis oplossen.
Ik mag voor de zaak vaak een model3 rijden en heb de keuze om deze volgend jaar als lease bak aan te schaffen. De auto bevalt me goed maar het merk daar in tegen........