Oftewel in die publieke ruimtes mag je ook geen mondkapje dragen? Oh nee, daar zijn we weer een wet voor aan het inrichten die dat zelfs verplicht stelt.MC_Sparkles schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:56:
[...]
Het verbod heeft dus niks te maken met wat jij zegt, maar met het gezicht dat zichtbaar moet zijn in specifieke publieke ruimtes.
En als het over aankijken zou gaan, dan gaat de politie het druk krijgen met zonnebrildragers beboeten.
En halloween komt er weer aan, oftewel we gaan alle kinderen met maskers op die plekken beboeten, of gaan we dat toch maar niet doen (net zoals we het met carnaval bijv negeren)
Hmmm, apart... Als je erover gaat nadenken zijn er eigenlijk maar 2 categorieeen waar het nageleefd wordt, bij integraalhelmen en bij moslima's.
Maar het is uiteraard gewoon puur toeval dat het net de Islam treft, de onzin-argumenten erachter worden ook echt nageleefd namelijk (als het moslima's betreft)
Simpel gezegd, het is moeten want anders kan je geen moslimpje pesten...MC_Sparkles schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
Ik weet niet waarom het "moeten" is, ik heb de wet ook niet verzonnen.
We hadden een paar jaar terug een paar mooie ambtenaren van de burgerlijke stand die gewoon werk weigerden op basis van hun geloof en dat werd gewoon geaccepteerd.Het verbod is nodig om discussie te voorkomen in deze publieke ruimtes. Je geeft zelf aan wat er benodigd is om voor een boerka-dragend persoon om deze af te doen. Wat als er geen vrouwelijke ambtenaar is? Wat als er geen besloten ruimte is? Het is vanuit dat oogpunt veel eenvoudiger om dit te verbieden voor de drager van gezicht bedekkende kledij.
Nu betreft het een andere religie en een overduidelijke pest-regel en nu opeens gaat men bij deze religie allerlei problemen zien...
Christelijke werkweigeraar : No Problemo.
Moslima die niet wenst mee te werken aan een overduidelijke pest-maatregel vs hun : Kijk ons eens problemen uit onze grote duim zuigen...
Het probleem is dat het simpelweg religieuze discriminatie is, wat niet zo erg zou zijn als je alle religieuze uitingen zou verbieden, maar ho wacht dat wensen we niet, alleen sommige niet...Ik snap het hele probleem niet zo. Indien je in de specifieke publieke ruimte bent kan de gezicht bedekkende kledij toch tijdelijk af? Ik snap niet wat het bezwaar is om het tijdelijk af te doen in de specifieke ruimtes.
En eerlijk gezegd is het probleem ook grotendeels dat jij het probleem niet wenst te zien.
Structureel en bij wet moslima's pesten zie jij niet als een probleem schijnbaar als het achter wat flutredeneringen verborgen wordt.
Dus mensen met spierziektes etc zoals bijv Moebius syndroom die mag je dus gewoon negeren en niet helpen. Zullen ze vrolijk van wordenRoenie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:22:
[...]
Dit lijkt mij inderdaad een betere aanpak. Je mist heel veel communicatie als je geen gezichtsuitdrukking (en lichaamstaal) kan lezen. En misschien is een buiten bepaalde locaties niet mogelijk. Laten we dan in ieder geval de ander ook de vrijheid gunnen om iemand wiens gezicht niet zichtbaar is in een 'face-to-cover' interactie te negeren en niet te helpen.