Ik zou die 1.2TDI niet nemen. Problemen met o.a de EGR, die duur is en veel tijd kost om te vervangen (= nog meer kosten).
Kennissen van me hadden een Golf 4 met de 1.9TDI, ding had ruim 500k km op de teller, liep goed en deed het altijd. Toen de versnellingsbak begon te rammelen (na 500k km mag het), de schokdempers achter gaar waren en nog wat dingen hebben ze 'm maar ingeruild op een Fabia combi met de 1.2TDI motor met toen 59k km op de teller.
Dat hok heeft ze in de eerste 2 jaar ruim meer geld gekost dan de Golf gekost zou hebben om op te knappen, waarbij de kans behoorlijk groot is dat ze dan daarmee gewoon weer probleemloos rond reden in het ding.. Ieder voor zich, maar ik zou het niet doen. Recentere VAG motoren zijn niet zo goed als de oudere motoren.
Je problemen met je huidige Ibiza, zoals gezegd.. Dat ligt meer aan een garage die aan het prutsen is geweest dan aan je auto. In die tijd waren de VAG mobielen gewoon echt nog goed

Het verhaal klinkt alsof de garage waar je bent geweest de 1.9TDI uit je Ibiza gehaald heeft en gewoon een 1.9TDI heeft gekocht om er weer in te hengsten. Als de motorcode niet 100% klopt, blijf je aan het kloten.
Mensen die EV's voorstellen... Waar koop je zo'n EV voor maximaal 5.000 euro?
Kilometerstand, mits de auto goed is onderhouden maakt een hogere kmstand niet zoveel uit. Al zou ik bij 40k km per jaar niet meer beginnen aan een auto met 3 ton op de klok

Ik heb vorig jaar nog een tijdje een Honda Accord op LPG gehad, met 400k km op de teller. Tip-top onderhouden auto die echt goed reed.
Ik zou een goede garage opzoeken en daar de Ibiza laten nakijken, uitleggen dat het blok is verwisseld etc (maar noem niet waar/wie, voegt niets toe) en dat je nu twijfelt over de auto. Ik weet niet wat de kilometerstand van de huidige auto is, maar over het algemeen is zo'n Ibiza met een 1.9TDI erin toch een behoorlijk betrouwbare auto

Bovendien heb je zo te lezen vrij recent nog fors geinvesteerd in de wagen, dan zou ik hem nu zeker nog niet weg doen. Dat geld krijg je niet meer terug bij inruil danwel verkoop, dus ik zou er nog mee doorgaan. Onderhoud heb je toch altijd.
[
Voor 26% gewijzigd door
Destruction op 02-08-2019 00:35
]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.