Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Ik denk zelf dat hun hart er niet echt in ligt.

Het is natuurlijk een bedrijf, die hebben geen hart. Maar ik vermoed aan alle problemen dat het Android One team niet genoeg ondersteund wordt binnen de organisatie (dat het in de praktijk niet groot genoeg zal zijn). Ze proberen qua aantallen releases wel te voldoen, maar de releases hebben over de hele A1-A3 series eigenlijk best veel en ernstige problemen (de Mi A2 Lite die ik heb wilde bij de upgrade naar Android 10 bij best veel mensen niet eens meer booten, was alleen te redden door van boot partitie te switchen (zelf geen problemen)).

Terwijl ze helemaal niet zoveel hoeven te doen, checken of het werkt op de hardware en wat Xiaomi apps toevoegen aan de standaard distributie. Ik bedoel ik kan het niet, maar letterlijk honderden mensen die custom ROMs maken kunnen precies dat wel...

Vanuit een bedrijf als Xiaomi zou ik denken dat het toch best aantrekkelijk is, gewoon een relatief standaard distributie op wat telefoon modellen die ze toch al hadden voor hun niet thuismarkt zetten, en kijken of er een markt is (en dan eventueel later er meer je best voor doen). Maar aan de andere kant, hun MIUI telefoons zijn volgens mij al best populair in Europa.

Dat zal ook bepalen of er een A4 komt, niet de technische issues, maar gewoon verkoopcijfers en bedrijfsstrategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vincent91 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:33:
we zijn july en nu pas komt de juni update uit voor de globale versie 8)7 |:(
Dat is bij Nokia met regelmaat ook niet anders geweest (zeker na het eerste jaar) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:46
wat ben ik blij dat ik een europese versie heb 8)7 |:( :O

https://c.mi.com/thread-3204184-1-0.html

[ Voor 7% gewijzigd door Vincent91 op 13-07-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Juli update is binnen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Vincent91 op 28-07-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Bedankt voor de melding, de update loopt hier ook :)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
henkNL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Bedankt voor de melding, de update loopt hier ook :)
mijn google play systeem update staat nog steeds op 1 mei

zijn er nog die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ja, dit heeft iedereen (=alle telefoons met Android 10). Dat wordt geupdate door Google, en meest recente versie is van 1 mei.
De ervaring is dat deze om de 3 of 4 maanden wordt geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
Bij jou ook 240MB? Da's een serieuze update! Maakt me nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:23:
[...]

Ja het vervelende is dat het ook nog eens iets kan zijn van de Spotify app. Aangezien die sindsdien geen updates meer heeft gehad bijvoorbeeld.

Fabrieksinstellingen is normaal wel aan te raden met een Android versie update maar wat je zegt heb geen zin om alles terug te zetten :+

Weet wel dat ik nu weer mijn iPod heb gepakt voor de podcasts :P Dan zo maar voor enkele dagen totdat ik tijd heb om alles te resetten.
Ik heb nog steeds deze issues en wil eigenlijk de officiële rom er opnieuw opflashen, Niet hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen maar gewoon echt opnieuw flashen maar mensen hier al ervaring mee? Kan wel; wat vinden erover maar wisselt vooral :P

Ja andere optie is alsnog een fabrieksreset. Alleen omdat MTP echt complete terror is en echt intens kut werkt is een backup maken praktisch onmogelijk dus wil ik het 1x goed doen en dan liever grondig...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aangezien niemand nog een reactie heeft gegeven ga ik er voor het gemak vanuit dat niemand het hier nog heeft gedaan.

Ga wel een fabrieksreset proberen eerst :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:56

key

Spotify is hier op mijn bt dongle voor in de auto ook een probleem. Ik moet eerst het volume via het schuifje met de hand, dus niet alleen via de volume knop, hoog of omlaag zetten voor ik geluid heb, Bluetooth valt geregeld uit. Met mijn JBL Live650 zijn er beduidend minder problemen.

Verder werkt mijn wifi hotspot niet meer sinds Android 10. Op 3 laptops geprobeerd en helaas zonder succes. Voorheen werkte dit prima. Als ik straks weer dagelijks in de trein zit is dit wel echt een musthave.
Met een andere telefoon (Nokia 6.1, zelfde provider) werkt het prima.
Hij maakt wel verbinding et mijn telefoon maar ik krijg op alle laptops meteen "verbonden, geen internet".
Uiteraard netwerk op vergeten gezet op de laptops, naam veranderd in de telefoon, helaas zonder succes.

Meer mensen met deze problemen?

[ Voor 14% gewijzigd door key op 14-08-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarra
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 20:42
key schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:26:
Spotify is hier op mijn bt dongle voor in de auto ook een probleem. Ik moet eerst het volume via het schuifje met de hand, dus niet alleen via de volume knop, hoog of omlaag zetten voor ik geluid heb, Bluetooth valt geregeld uit. Met mijn JBL Live650 zijn er beduidend minder problemen.

Verder werkt mijn wifi hotspot niet meer sinds Android 10. Op 3 laptops geprobeerd en helaas zonder succes. Voorheen werkte dit prima. Als ik straks weer dagelijks in de trein zit is dit wel echt een musthave.
Met een andere telefoon (Nokia 6.1, zelfde provider) werkt het prima.
Hij maakt wel verbinding et mijn telefoon maar ik krijg op alle laptops meteen "verbonden, geen internet".
Uiteraard netwerk op vergeten gezet op de laptops, naam veranderd in de telefoon, helaas zonder succes.

Meer mensen met deze problemen?
Bluetooth in de auto doet het weer prima, na terugzetten fabrieksinstellingen. Opvallend blijft dat ik nu wel weer handmatig op play moet drukken als ik (weer) instap. Eerst gebeurde dat automatisch als ik via de auto koos voor streamen.

Maakt het voor de hotspot nog uit in welke lade je de simkaart doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Ik heb in 1 lade de simkaart in de andere mijn sd kaart. Wisselen kan helaas niet en geen SD kaart is geen optie. Hier sla ik mijn foto's, muziek etc op.

De hotspot werkt na vele pogingen weer op 2 laptops. Maar bij beide laptops veel problemen om op internet te komen. Veel instellingen geprobeerd maar niets werkte. Alles steeds weer terug gezet en opeens heb je wel verbinding met internet. Andere telefoons met de zelfde provider werken meteen en zonder enige hapering.

Een totale reset heb ik ook al gedaan ivm het Spotify probleem met mijn bluetooth dongle. Met mijn Bluetooth koptelefoon geen enkel probleem. Heeft voor de reset al goed gewerkt. Denk dat het probleem in mijn dongle zit of in Spotify zelf. Als het eenmaal op volume is dan blijft het prima werken.

Wel het idee dat na de factory reset mijn telefoon sneller opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Toch jammer dat (ondanks de moeilijkheden met het updaten) Xiaomi stopt met Android One en de A-series. Wat blijft er dan over in het segment tot max 200/250 euro? Nokia? Met net iets mindere specs? Gelukkig doen zowel m'n A2 als A3 het nog prima (A1 vertoont helaas kuren met opladen), dus hopelijk kan ik nog een jaartje vooruit te/m Android 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
JohnBlutarski schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:11:
Toch jammer dat (ondanks de moeilijkheden met het updaten) Xiaomi stopt met Android One en de A-series. Wat blijft er dan over in het segment tot max 200/250 euro? Nokia? Met net iets mindere specs? Gelukkig doen zowel m'n A2 als A3 het nog prima (A1 vertoont helaas kuren met opladen), dus hopelijk kan ik nog een jaartje vooruit te/m Android 11...
Stoppen ze ermee? Dat zou ik echt heel jammer vinden. Waar lees je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat nieuws is (vooralsnog en gelukkig) wat uit z'n verband getrokken.

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 18-08-2020 00:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBlutarski
rens-br schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:29:
[...]

Stoppen ze ermee? Dat zou ik echt heel jammer vinden. Waar lees je dit?
In dit artikel wordt Xiaomi zelf aangehaald. Heb geen bron van Xiaomi zelf.
https://www.google.com/am...ies_get_axe-amp-44589.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:32:
Aangezien niemand nog een reactie heeft gegeven ga ik er voor het gemak vanuit dat niemand het hier nog heeft gedaan.

Ga wel een fabrieksreset proberen eerst :P
Ben nog wel allerhande shit aan het terugzetten maar het lijkt wel verholpen te zijn gek genoeg :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JohnBlutarski schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:07:
Check mijn linkje in de reactie boven de jouwe, dat is de oorspronkelijke bron, met een update.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

Denk dat het geen verkeerde keus is van Xiaomi om te stoppen met het Android One programma. Als je het doet moet je het goed doen en ik heb het gevoel dat ze er te weinig effort in gestopt hebben om het een succes te laten worden. Er waren elke keer hele grote issues. En nog steeds zijn die problemen er. Xiaomi maakt prima toestellen voor een prima prijs maar dan wel op MIUI. Met het Android One programma hebben ze alleen maar slecht reclame gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarra
Touchdomex schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:15:
[...]

Ben nog wel allerhande shit aan het terugzetten maar het lijkt wel verholpen te zijn gek genoeg :')
Fijn dat het gelukt is; ik heb het ook zo moeten doen. Vervelend als het onduidelijk blijft of het aan hardware ligt (één van beide zijden), de software (een van beide zijden), versies of een stom toeval ergens tussen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Scarra schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:46:
[...]

Fijn dat het gelukt is; ik heb het ook zo moeten doen. Vervelend als het onduidelijk blijft of het aan hardware ligt (één van beide zijden), de software (een van beide zijden), versies of een stom toeval ergens tussen in...
Software, absoluut. Anders had een fabrieksreset geen fluit gedaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
JohnBlutarski schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:07:
[...]

https://www.google.com/am...ies_get_axe-amp-44589.php
Dat artikel verwijst weer naar het Duitste artikel als bron wat zelf een notitie heeft toegevoegd dat het artikel maar speculatief is (er staat ook een vraagteken in de titel van dat artikel).

Maar ik dacht zelf wel dat het voorbij is met Xiaomi Android One toen ik dit zag:
YouTube: Xiaomi Ecosystem Product Launch 2020
(het gaat om het fragment in de timestamp op 1:04:10)

Dit is een presentatie van Xiaomi gericht op Europa, met hun smartphone product line, en in heel de presentatie geen enkele mededeling over de Mi Ax serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De Mi A3 wordt een jaar na de introductie in ieder geval niet meer verkocht. In de pricewatch staat alleen nog een link naar Amazon.nl waar die "tijdelijk" niet op voorraad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Dat is niet persee waar, zie ook de reacties hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Security update aan het installeren van augustus

Iemand die deze heeft geïnstalleerd en verbetering ziet?

[ Voor 39% gewijzigd door Vincent91 op 24-08-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Ik krijg in mijn instellingenmenu steeds meer onzinnige meldingen zoals:

Noodinformatie toevoegen en Planning nachtverlichting instellen, Je Mu A3 aanpassen etc?

Het neem de helft van mijn scherm in gebruik, er irritant. Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen?

Edit: Ook de nieuwe update aan het installeren, ben benieuwd of straks mijn bluetoothprobleem is opgelost met Spotify in de auto.

[ Voor 19% gewijzigd door key op 26-08-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarra
key schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:45:
Ik krijg in mijn instellingenmenu steeds meer onzinnige meldingen zoals:

Noodinformatie toevoegen en Planning nachtverlichting instellen, Je Mu A3 aanpassen etc?

Het neem de helft van mijn scherm in gebruik, er irritant. Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen?

Edit: Ook de nieuwe update aan het installeren, ben benieuwd of straks mijn bluetoothprobleem is opgelost met Spotify in de auto.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Bij mij blijft hij bij het openen van de instellingen vragen om vingerafdrukken en om mijn A3 aan te passen (stijlen, achtergronden, klokken en meer...). Soms om nog een emailaccount toe te voegen. Heel irritant.

• Sternis
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 02:36
De laatste week is mijn Mi A3 met enige regelmaat aan het rebooten. Het gebeurt zelfs als de telefoon stil op tafel ligt. Soms blijft hij continu opnieuw starten. Een paar keer drukken en aan en af de oplader lost het dan weer op. Daarna werkt de telefoon weer prima.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sternis schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:03:
De laatste week is mijn Mi A3 met enige regelmaat aan het rebooten. Het gebeurt zelfs als de telefoon stil op tafel ligt. Soms blijft hij continu opnieuw starten. Een paar keer drukken en aan en af de oplader lost het dan weer op. Daarna werkt de telefoon weer prima.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Gemiddeld 1 keer per maand schat ik.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Had, sinds een fabrieksreset geen last meer van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Op de valreep voor het einde van de maand: Security update van september. Een heel kleintje, 19.60 MB. Geen problemen, tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:47
Zowel mijn vrouw als ik hebben de MI A3, beide werkten tot vandaag prima. Nu kan mijn vrouw niet meer gebeld worden. Als iemand haar belt blijft het een tijdje stil en dan gaat het naar de voicemail. Er komt geen gemiste oproep binnen op haar toestel en ook geen voicemail melding. Ze kan we zelf bellen en internet via 4G gaat ook prima. De provider is Simpel, daar is contact mee opgenomen, maar die hebben het doorgezet naar de technische dienst en er wordt binnen 5 dagen naar gekeken. We hebben al een aanal keer opnieuw opgestart, de SIM kaart eruit gehaald en opnieuw erin gedaan, niets heeft gehoplen. Heeft iemand anders dit ook al eens ervaren? Ik heb hetzelfde toestel en gebruik dezelfde provider en heb geen probleem. Beide telefoons zijn ook enige dagen geleden geupdate met de laatste security update maar het probleem speelt sinds vandaag. Nog geen factory reset gedaan, wil dat als laatste middel proberen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
suedje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:39:
Zowel mijn vrouw als ik hebben de MI A3, beide werkten tot vandaag prima. Nu kan mijn vrouw niet meer gebeld worden. We hebben al een aanal keer opnieuw opgestart, de SIM kaart eruit gehaald en opnieuw erin gedaan, niets heeft gehoplen.
Heb je al geprobeerd de SIM tijdelijk in een andere oudere telefoon te stoppen? Dan kun je in ieder geval SIM en Simpel uitsluiten, als ze dan wel gebeld kan worden.

Het is wel apart dat er ook geen notificaties komen. SMS verzenden en ontvangen, werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
SanderBos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:21:
[...]

Heb je al geprobeerd de SIM tijdelijk in een andere oudere telefoon te stoppen? Dan kun je in ieder geval SIM en Simpel uitsluiten, als ze dan wel gebeld kan worden.

Het is wel apart dat er ook geen notificaties komen. SMS verzenden en ontvangen, werkt dat wel?
We hebben inderdaad de sim kaart in een ander toestel gedaan met hetzelfde resultaat.
Gisteren per email nog wat gegevens aan de provider gestuurd die aangaf er verder mee aan de slag te gaan. Deze morgen wertk het weer. We hebben nog niets van de provider vervomen hierover, ben wel benieuwd wat zij gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
suedje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:12:
[...]

We hebben inderdaad de sim kaart in een ander toestel gedaan met hetzelfde resultaat.
Gisteren per email nog wat gegevens aan de provider gestuurd die aangaf er verder mee aan de slag te gaan. Deze morgen wertk het weer. We hebben nog niets van de provider vervomen hierover, ben wel benieuwd wat zij gevonden hebben.
Fijn dat het dan in ieder geval niet aan het toestel ligt. Ik vermoed dat er wellicht per ongeluk een doorschakeling geactiveerd is. Doe in de dialer anders eens: #21 [bellen]
Dat dient 'direct doorschakelen' te deactiveren bij meeste GSM providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:28
Sinds de laatste update (beveiligingsupdate oktober) heb ik het idee dat mijn A3 problemen heeft met Wifi. Netwerken vinden, verbinden and verbindingen houden gaat niet heel soepel meer. Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Chris_tiaan schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:37:
Sinds de laatste update (beveiligingsupdate oktober) heb ik het idee dat mijn A3 problemen heeft met Wifi. Netwerken vinden, verbinden and verbindingen houden gaat niet heel soepel meer. Meer mensen die dit ervaren?
Ik heb Wifi bijna nooit aan, net even aangezet en hier in huis heb ik geen enkel probleem.
Ook ik draai de laatste update, die van oktober die in november wordt uitgezet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
Ach, één maandje vertraging maar ;)

Het probleem was trouwens na een reset naar fabrieksinstellingen opgelost!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Iemand bekend met een zichzelf continu rebootende A3?
Heb er hier 1 liggen die zichzelf continu boot. Soms komt ie net in het vergrendelscherm voor ie weer gaat starten maar vaak redt ie dat niet eens...

• da_Mastah
  • Niet online
ChinaGeek schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:26:
Iemand bekend met een zichzelf continu rebootende A3?
Heb er hier 1 liggen die zichzelf continu boot. Soms komt ie net in het vergrendelscherm voor ie weer gaat starten maar vaak redt ie dat niet eens...
Ik heb dit zelf niet ervaren met mijn A3. Maar met een oude A1 kwam dit door een accu die niet meer goed was. Dan zakte de spanning zodanig dat deze ging rebooten.

• ChinaGeek
da_Mastah schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb dit zelf niet ervaren met mijn A3. Maar met een oude A1 kwam dit door een accu die niet meer goed was. Dan zakte de spanning zodanig dat deze ging rebooten.
Daar lijkt het dan op inderdaad, zit nog ruim in garantie, dus die maar gaan aanspreken dan. Hopen dat de foto's bewaard blijven.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ChinaGeek schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:59:
[...]

Daar lijkt het dan op inderdaad, zit nog ruim in garantie, dus die maar gaan aanspreken dan. Hopen dat de foto's bewaard blijven.
Gebeurd niet, standaard procedure is altijd dat die gewist wordt.

Voor de accu zou ik even kijken of daarop ook de garantie zit. Dat is vaker een twijfelpunt.

• ChinaGeek
Touchdomex schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:06:
[...]

Gebeurd niet, standaard procedure is altijd dat die gewist wordt.

Voor de accu zou ik even kijken of daarop ook de garantie zit. Dat is vaker een twijfelpunt.
Zie niet dat Belsimpel het uitsluit via de voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
De November update van 18,23MB komt hier nu binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
da_Mastah schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:37:
De November update van 18,23MB komt hier nu binnen
Is de automatische random reboot eindelijk verholpen?

Ik heb alles opnieuw geinstalleerd, maar de telefoon blijft maar rebooten :( Ook met een custom ROM met stock firmware heb ik reboots.
De tijdstip van reboot is random, maar het gebeurt altijd in de slaapkamer (8-10 uren per dag) en in de huiskamer wanneer ik tv kijk (1-2 uren per dag). De vele uren in een van de andere kamers, onderweg of op mijn werk gebeurt het nooit... en het gebeurt altijd wanneer het beeldscherm uit staat of wanneer het beeldscherm net wordt aangezet.
Andere telefoons en tablets, een mengelmoes van verschillende Androids, halen met gemak een uptime van meer dan een week.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Prozac op 03-12-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Dr. Prozac schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:28:
[...]

Is de automatische random reboot eindelijk verholpen?

Ik heb alles opnieuw geinstalleerd, maar de telefoon blijft maar rebooten :( Ook met een custom ROM met stock firmware heb ik reboots.
De tijdstip van reboot is random, maar het gebeurt altijd in de slaapkamer (8-10 uren per dag) en in de huiskamer wanneer ik tv kijk (1-2 uren per dag). De vele uren in een van de andere kamers, onderweg of op mijn werk gebeurt het nooit... en het gebeurt altijd wanneer het beeldscherm uit staat of wanneer het beeldscherm net wordt aangezet.
Andere telefoons en tablets, een mengelmoes van verschillende Androids, halen met gemak een uptime van meer dan een week.
Ik heb geen last van spontane reboots, ook nooit gehad.
Klinkt meer als een hardwareprobleem (accuspanning?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Hier maar handmatig de update geïnstalleerd.

Spontane reboots heb ook ik gelukkig nooit last van gehad.

Wel valt me op dat sinds ik over ben gegaan van 3G naar 4G (een van de gelukkige Ben Unlimited bezitters) is mijn netwerkverbinding een stuk stabieler, Dat irriteerde me mateloos. Mijn ouders, die ook Ben 3g hadden, hadden op de Nokia 6.1 en 6.2 geen last hiervan. Nu is mijn verbinding prima stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
da_Mastah schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:34:
[...]

Ik heb geen last van spontane reboots, ook nooit gehad.
Klinkt meer als een hardwareprobleem (accuspanning?)
Ik heb verschillende verklaringen voorbij zien komen op verschillende fora, niet altijd over de Mi A3: accuspanning (maar waarom alleen maar thuis en niet op mijn werk), automatic/adaptive brightness (maar uitzetten heeft geen effect), slechte/rare WiFi accesspoint (maar uitzetten van WiFi heeft geen effect) of memory leak van browsers en camera (maar uninstallen van browser, Android Webview en camera heeft geen effect).

Wat ook raar is, is dat de reboots voor een maand of zo waren verdwenen... toevallig tijdens de lockdown. Nou woon ik naast een sportcentrum met een 24/7 fitness die tijdens de lockdown was gesloten. Zouden ze tijdens de lockdown misschien apparatuur hebben uitgezet die invloed heeft op mobiele/WiFi signaal?

Hopelijk brengt Android-11 of een custom ROM die niet gebruik maakt van de stock firmware hier verandering in.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Prozac op 04-12-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Dr. Prozac schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:30:
[...]
Ik heb verschillende verklaringen voorbij zien komen op verschillende fora, niet altijd over de Mi A3: accuspanning (maar waarom alleen maar thuis en niet op mijn werk), automatic/adaptive brightness (maar uitzetten heeft geen effect), slechte/rare WiFi accesspoint (maar uitzetten van WiFi heeft geen effect) of memory leak van browsers en camera (maar uninstallen van browser, Android Webview en camera heeft geen effect).
Je kunt debug-logging aanzetten in het toestel en na zo'n reboot met logcat proberen te kijken of iets geks was als het iets met software is.
Maar ik zou hardware vermoeden, en een mogelijke variable voor locatie is de 2 functies die vaak de hoogste accuspanning vragen: camera en GPS.
Wellicht is de ontvangst van je GPS signaal thuis minder goed t.o.v. je werk door betere isolatie / dikkere muren?

Heb je het al gemeld bij de verkoper? Ik zou het wel melden als garantie-probleem (eventueel met je rechtsbijstand?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 11:16
WhatsApp of Google Duo blijft een probleem - Mi A3 - Android 10 V11.0.10.0 QFQEUXM
Bluetooth uitzetten - zoals iemand in dit forum suggereerde - helpt een beetje.

[ Voor 33% gewijzigd door jdan op 28-12-2020 16:07 ]

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ik heb op mijn oneplus nord de december security gisteren ontvangen

maar ik zie op het xiaomi forum dat dit voor de xiaomi mi a3 nog niet uitgekomen is

ik dacht bij android one dat je elke maand een security update zou moeten ontvangen

ondertussen is het al de 29ste :X :?

ik ben blij dat ik van android one af ben want het is een gigantische flop geworden 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdan
Vincent91 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:34:
ik heb op mijn oneplus nord de december security gisteren ontvangen

ik ben blij dat ik van android one af ben want het is een gigantische flop geworden 8)7 |:(
Mi A3 - 200 euro
Oneplus Nord - 450 - 500 euro, meer dan het dubbele. Appelen met citroenen vergelijken, dus.

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
jdan schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:00:
WhatsApp of Google Duo blijft een probleem - Mi A3 - Android 10 V11.0.10.0 QFQEUXM
Bluetooth uitzetten - zoals iemand in dit forum suggereerde - helpt een beetje.
Wat is het probleem dan? Ik denk dat ik er geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
Wat is het probleem dan? Ik denk dat ik er geen last van heb.
Wegvallen van de verbinding. Krijg melding Opnieuw verbinden. (Vertraging op geluid.)

Pixel 7a

• Vincent91
Android 11 is beschikbaar voor de mi A3

Maar ik zie dat er veel problemen mee zijn dus zou er even mee wachten

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vincent91 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:47:
Android 11 is beschikbaar voor de mi A3

Maar ik zie dat er veel problemen mee zijn dus zou er even mee wachten
Wat voor problemen dan? Heb je er linkjes van? Kreeg hem ook al vanochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Touchdomex schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:53:
[...]

Wat voor problemen dan? Heb je er linkjes van? Kreeg hem ook al vanochtend.
Ik volg op facebook een aantal Xiaomi groepen en er zijn er veel waar de foon blijft vast zitten tijdens het updaten en niet meer wilt opstarten dus ik zou aanbevelen om het niet te doen !

[ Voor 9% gewijzigd door Vincent91 op 31-12-2020 10:59 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vincent91 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:55:
[...]

Ik volg op facebook een aantal Xiaomi groepen en er zijn er veel waar de foon blijft vast zitten tijdens het updaten en niet meer wilt opstarten dus ik zou aanbevelen om het niet te doen !
Hopelijk gaat die niet straks updaten uit zichzelf als ik hem aan de oplader zet :')

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

In de Telegram-groep @A3Official ook veel meldingen van gebrickte telefoons na de Android 11 update.

........................................................................................................................................................

• Vincent91
ikbenwouter schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:03:
In de Telegram-groep @A3Official ook veel meldingen van gebrickte telefoons na de Android 11 update.
Op het Xiaomi forum komen er ook berichten binnen van vastlopende foons

Dus ik zou er even mee wachten om te updaten 🙈

[ Voor 12% gewijzigd door Vincent91 op 31-12-2020 11:08 ]

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

Bizar eigenlijk, weer een gigantische fail van Xiaomi, op oudjaar een update uitbrengen die een fors aantal telefoons brickt 😂

........................................................................................................................................................

• Vincent91
ikbenwouter schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:08:
Bizar eigenlijk, weer een gigantische fail van Xiaomi, op oudjaar een update uitbrengen die een fors aantal telefoons brickt 😂
iemand die de update heeft uitgevoerd zonder problemen ?

https://www.xda-developer...ficial-android-11-update/

[ Voor 11% gewijzigd door Vincent91 op 31-12-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Is er al een respons van Xiaomi ?

Wat met degene die de update hebben uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Vincent91 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:55:
[...]

Hoop dat het uitzetten van automatisch updaten genoeg is. Heb het idee dat ik met die instelling in het verleden toch wel iets heb binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Tot heden heeft niemand een succesvolle update gerapporteerd. Dus niet een probleem met een deel vd toestellen zoals met de vorige A-series wel eens gebeurde, maar echt een compleet defecte versie vd sotware die ze hebben uitgerold :-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Laatst online: 05-09 12:38
JohnBlutarski schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Hoop dat het uitzetten van automatisch updaten genoeg is. Heb het idee dat ik met die instelling in het verleden toch wel iets heb binnen gekregen.
Ik ben nog niet in het menu mbt de update gedoken en heb ook nog geen herstart nodig gehad, maar om een automatische update te voorkomen... waar zit die instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBlutarski
mpx200_05 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Ik ben nog niet in het menu mbt de update gedoken en heb ook nog geen herstart nodig gehad, maar om een automatische update te voorkomen... waar zit die instelling?
Goeie vraag! Zit nu zelf even te kijken, maar kan hem niet zo snel vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
JohnBlutarski schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Goeie vraag! Zit nu zelf even te kijken, maar kan hem niet zo snel vinden...
Gevonden (denk ik):

Via de ontwikkelaarsinstelling kan je hem aanzetten. Staat m.i. standaard uit.
Dus ik heb er niets aangewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
mpx200_05 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Gevonden (denk ik):

Via de ontwikkelaarsinstelling kan je hem aanzetten. Staat m.i. standaard uit.
Dus ik heb er niets aangewijzigd.
Ik zie daar wel staan:
Automatische systeem updates: Updates toepassen wanneer apparaat opnieuw wordt toegepast.
Stond bij mij aan! Dus heb hem maar even uitgezet. Dank! Ben benieuwd hoe snel Xiaomi dit gaat oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
JohnBlutarski schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Ik zie daar wel staan:
Automatische systeem updates: Updates toepassen wanneer apparaat opnieuw wordt toegepast.
Stond bij mij aan! Dus heb hem maar even uitgezet. Dank! Ben benieuwd hoe snel Xiaomi dit gaat oplossen
Custom ROM opzetten is momenteel de veiligste optie denk ik.
Ik heb de A3 nog maar net in gebruik als vervanger van mijn A1. Daar hadden we er 4 van in gebruik binnen het gezin waarvan 2 met GPS problemen. Het Android One programma binnen Xiaomi heeft helaas niet zo'n beste reputatie.
Eén van die A1's draaide LineageOS 17 zonder problemen.
De A3 komt van mijn dochter die over is naar een iPhone. 8)7
Maar in dit geval heeft ze/ik mazzel dat de update nog niet geinstalleerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
of toch nog afwachten https://forum.xda-develop...ate.4210933/post-84224421

edit: Er is inmiddels een 'unbrick guide' verschenen op de Telegram groep.

[ Voor 41% gewijzigd door mpx200_05 op 04-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ik ben ook van android one(mi a3) overgestapt naar oneplus vanwege de problemen met android one van xiaomi na android 10 release ,ze hadden wel een goede camera maar als het toestel instabiel is en de bugs niet worden opgelost schakel ik liever over |:(

ik zag miui niet zitten omdat het teveel op ios gelijkt en had in het verleden al een oneplus gehad waar ik goede ervaringen had

deze maand word android 11 verwacht bij oneplus en hoop dat ze het beter doen dan xiaomi _O-

bij oneplus doen ze aan beta's vooraleer ze een stable release doen ,waarom doen ze dit niet bij xiaomi(android one)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Ik kreeg deze ochtend geen upgrade naar Android 11 aangeboden, maar de security patch van 5 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
We mogen nog even wachten. Er is inmiddels ook een officiële update naar a11.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yz1_ic_TvmE-3wLBxmaiDnWnNJM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9WUy8lfANtzulb3U90N9fpYD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
mpx200_05 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:15:
We mogen nog even wachten. Er is inmiddels ook een officiële update naar a11.
[Afbeelding]
Deze heb ik nu ook staan, maar ik durf niet meer ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpx200_05
pven schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:27:
[...]

De kleine update van 30 mb gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Deze ochtend kreeg ik nu de update naar Android 11 aangeboden (had al de December-patch geinstalleerd).
Update ging goed, en toestel lijkt goed te werken.

Zie wel wat schoonheidfoutjes, zo is in drop-down menu het balkje voor "stil" (voor categorie stille meldingen) plots doorzichtig, terwijl de rest van het drop-down menu zwart is. Maar dat kan er wellicht ook mee samenhangen dat ik mijn profiel geen enkele keer heb gereset sinds ik het toestel direct bij release heb gekocht met Android 9 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diseasedje
  • Laatst online: 13-05 18:09
Hier ook ondertussen geupdate naar android 11 (ook na het hebben van december update). Op het eerste zicht geen issues.

Wel na eerste keer herstarten bleef hij continu hangen op "settings menu" kon wifi niet uitschakelen etc in drop down menu. Daarna is hij ofwel door crash herstart of alsnog automatisch door de update. Want zelfs de powerbutton reageerde hij niet op.

Na de 2de keer te rebooten was het wel in orde.

Het drop down menu bij mij is gewoon volledig zwart zonder iets voor doorschijnende zaken. Heb hier ook wel geen resets uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Misschien dat het blijven hangen en nog een keer rebooten van "Google Play-systeemupdate" is? (de maandelijkse Google Play beveiligingspatches). Die vereiste namelijk ook direct een update die het toestel even niet-responsief maakt, en daarna een reboot eist.

Apart dat het bij jou niet doorschijnend is met de dropdown.
Voor mij ziet het er zelfde uit als op de screenshots op https://www.androidauthor...fication-changes-1127807/.
Die "headers" van categorieën zoals "Conversations" hebben een doorschijnende achtergrond. En de achtergrond van de knoppen zoals "History". Ik vraag me af welke correct is (ik vind het er zelf in ieder geval niet mooi en verwarrend uit zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diseasedje
  • Laatst online: 13-05 18:09
da_Mastah schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:02:
Misschien dat het blijven hangen en nog een keer rebooten van "Google Play-systeemupdate" is? (de maandelijkse Google Play beveiligingspatches). Die vereiste namelijk ook direct een update die het toestel even niet-responsief maakt, en daarna een reboot eist.

Apart dat het bij jou niet doorschijnend is met de dropdown.
Voor mij ziet het er zelfde uit als op de screenshots op https://www.androidauthor...fication-changes-1127807/.
Die "headers" van categorieën zoals "Conversations" hebben een doorschijnende achtergrond. En de achtergrond van de knoppen zoals "History". Ik vraag me af welke correct is (ik vind het er zelf in ieder geval niet mooi en verwarrend uit zien).
Ze zijn wel doorschijnend, dach dat het over de functieknoppen ging in de drop down
Stoort nog niet hier, alleen als je een bepaalde app open hebt staan is de tekst soms wat moeilijker zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Diseasedje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:10:
[...]

Ze zijn wel doorschijnend, dach dat het over de functieknoppen ging in de drop down
Stoort nog niet hier, alleen als je een bepaalde app open hebt staan is de tekst soms wat moeilijker zichtbaar.
Ah ok :-)
Ik vind het er in ieder geval gek uitzien met de donkere modus.

Het valt me nu trouwens ook op dat de statusbalk bovenin (dus zonder drop-down uitgeklapt) 'te hoog' is. Lijkt wel 2x de dikte van het voorheen was. Wellicht wil het een volledige statusbalk-hoogte onder de frontcamera langs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
pven schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Ben ook een tikkeltje huiverig, nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Iets wat ik heb gemerkt dat niet goed werkt in Android 11 is dat Picture-in-Picture niet meer goed werkt met YouTube. Wel op het home-scherm, maar niet zodra er een andere app open is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Ben ook een tikkeltje huiverig, nu
Inmiddels heb ik de upgrade geïnstalleerd. Tot nu toe draait het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
Hier ook de upgrade naar Android 11 geinstalleerd, ging erg vlot en tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Heb de update naar 11 gedaan, leek in eerste instantie goed te gaan. Echter in de PlayStore lukte het niet meer om apps te updaten, daarom even gereset: Helaas, na 5 minuten het Mi-scherm gaat hij naar Android Recovery:

Xiaomi/laurel sprout_eea/la. sprout 1/RKOI. 200903.002/V12.0.2.0, RFOEUXM
user/release-keys
Use volume up/down and power.

Can't load Android system. Your data may be corrupt. If you continue tot het this message, you may neef tot perform a factory data reset and erase all user data stores on this device

Try again

Factory data reset

Paar keer geprobeerd met "try again", doet niks. Vrees dat het een reset wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellofaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-08 23:02
Ik heb zojuist ook de update geïnstalleerd, en bij mij werkt sindsdien het touchscreen niet meer.

Na contact met de helpdesk (https://www.mi.com/nl/service/support/ rechts onderin de knop 'bijstand via chat') blijkt er nog garantie op te zitten en kan ik het toestel gratis ter reparatie opsturen (had zonder garantie misschien ook wel gekund ivm die update).

Het is wel belangrijk om je IMEI nr te hebben, want zonder IMEI willen ze hem ook niet opsturen. Ik heb gelukkig de doos nog, waar het onderop staat, anders heb je wel een probleem.

Dat hele proces kan wel een paar weken duren.

[ Voor 71% gewijzigd door cellofaan op 19-01-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Nou, dat klinkt allemaal niet best. Bij mij staat de update wel klaar om na een restart geïnstalleerd te worden. Hopelijk kan ik dat voorkomen, en gaat m'n telefoon dat niet spontaan doen.

Ik heb geen zin in factory resets of een telefoon die het helemaal niet meer doet. Het is me na een factory reset nog nooit gelukt om echt al m'n data en instellingen weer helemaal terug te krijgen. In het gunstigste geval heb ik na 4 uur hannessen ongeveer 95% weer zoals het was. Die andere 5% is permanent verdwenen.

Waardeloos update beleid van Xiaomi. Ze lijken niets te leren van eerdere updates. Het is me ook onduidelijk hoe Android 11 me een betere gebruikerservaring zou geven dan het huidige Android 10, dus ik zit er ook niet op te wachten. Doe mij maar gewoon regelmatige security updates, zoals laatst nog die van december 2020. Meer heb ik niet nodig, zeker niet als er zo veel risico aan zit.

Is er een manier om de update naar Android 11 permanent te blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
suedje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:28:
Hier ook de upgrade naar Android 11 geinstalleerd, ging erg vlot en tot nu toe geen problemen.
Even mezelf quoten, 14/01 de update uitgevoerd zonder probleem. Afgelopen zaterdag voor de 1e keer gehad dat de telefoon spontaan opnieuw ging opstarten maar in een bootloop kwam. Uiteindelijk via de fastboot optie weer aan de praat gekregen. Toen ik zondag exact hetzelde probleem had heb ik direct nadat hij weer was opgestart een back-up gemaakt en een factory reset gegeven. Sindsdien geen probeem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hier begint die nu geforceerd langs te komen. Dus zit nu sterk erover te twijfelen.

Wie weet gaan we full yolo en als het fout gaat :+ Dan moet ik denk ik maar een nieuwe telefoon kopen want heb geen echte reserve :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik heb inmiddels de melding voor systeemupdates uitgezet in de Google Play-services app. Dan word ik er niet meer elke dag aan herinnerd dat ik kan updaten.

Voorlopig wacht ik nog even met de update. Ik heb liever een telefoon met een ouder OS die het doet dan een telefoon met een nieuwer OS die het niet doet.

Ik voelt niet echt lekker dat ik kennelijk zo afhankelijk ben van m'n telefoon. Ik gebruik hem zowel zakelijk als privé (dual sim, en meerdere accounts). Maar het is de realiteit, als ie het ie begeeft moet ik er weer een hoop tijd aan besteden om alle apps (bankieren, 2FA-meuk) en instellingen te herstellen.

Ik dit moment zie ik meer werk/risico in deze update dan om alles over de zetten op een nieuwe telefoon (dat zal geen Xiaomi worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
Blijf inderdaad maar wachten met de Android 11 update. Bij mij is het probleem met spontaan opstarten weer terug. Ik probeer een Xiaomi Service center te vinden in Nederland, maar kan het niet vinden. Iemand een idee waar die zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
Om mensen gerust te stellen: bij mij heeft de update geen problemen opgeleverd. Heb 'm ongeveer een week terug geupdate.
Er zijn geen grote voordelen aan de update, voor zover ik heb gezien, maar (voor mij dus) ook geen problemen.

Het gaat dus niet altijd mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De update werkt hier inderdaad ook prima.

Vraagje: hoe werkt de Videoland-app bij jullie? Op mijn A3 speelt deze altijd hakkelig af, terwijl Netflix, Prime en Disney+ het prima doen. Als ik Videoland op mijn A71 probeer, dan werkt het wel prima. Het lijkt alsof de A3 te licht is voor Videoland !?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 07:51:
Vraagje: hoe werkt de Videoland-app bij jullie? Op mijn A3 speelt deze altijd hakkelig af, terwijl Netflix, Prime en Disney+ het prima doen. Als ik Videoland op mijn A71 probeer, dan werkt het wel prima. Het lijkt alsof de A3 te licht is voor Videoland !?
Iemand? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Heb dit sinds de upgrade naar Android 11 met de Ziggo Go app. (Heb geen Videoland). Daarvoor nooit last gehad. Cache legen of app opnieuw installeren haalt niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Heb nu de update toch alsnog geinstalleerd en behalve issues met de launcher heb ik weinig serieuze dingen eigenlijk. Ging zorgwekkend soepel zelfs :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:19:
[...]

Heb dit sinds de upgrade naar Android 11 met de Ziggo Go app. (Heb geen Videoland). Daarvoor nooit last gehad. Cache legen of app opnieuw installeren haalt niets uit
Dat heb ik dus ook geprobeerd, maakt allemaal niets uit dit. Jammer ...

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi Mi A3] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors: [Xiaomi Mi A3] Accessoires