........................................................................................................................................................
edit: en een dag later de januari update van 329 MB die onder andere de screenrecording terug zou brengen.
[ Voor 36% gewijzigd door mpx200_05 op 30-01-2021 12:44 ]
Mijn Mi A3 bokt hem op wifi. Constant disconnects. Traagheid. Zie je ook terug in speedtests. Hierdoor worden apps traag want die halen hun data weer ergens anders weg. Allemaal ruk dus.
2.4 of 5 ghz maakt geen verschil. Heb beide over meerdere netwerken dus het is niet iets thuis want op andere plek heb ik het ook.
Netwerk vergeten en weer toevoegen haalt ook geen verschil. Alleen heb je verder ook weinig debug mogelijkheden volgens mij. 4G werkt als een zonnetje en apps laden goed net als de data.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Sinds november heb ik er 2 keer last van gehad. Een factory reset heeft voor mij 2x het probleem opgelost, maar ja... voor een maand of 2 dus.
Ja dat gaat hem nu dus even niet worden want een half jaar geleden al moeten doen vanwege bluetooth maar deze is nog kutter als bug.Chris_tiaan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:05:
@Touchdomex, ik ken het.
Sinds november heb ik er 2 keer last van gehad. Een factory reset heeft voor mij 2x het probleem opgelost, maar ja... voor een maand of 2 dus.
Overigens dus na enkele dagen was het de vorige keer over :’)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Afgelopen maand had ik trouwens wisselend problemen met de YouTube PiP-modus, maar een reboot loste het altijd op. Hopelijk is dat nu blijvend opgelost, maar kan dat nog niet met zekerheid zeggen na 1 dag.
Mijn nieuwsgierigheid won het weer eens van mijn angst, en ik heb ook de update geïnstalleerd, en... alles werkt prima. Ik heb nog geen bug kunnen ontdekken. Ook meteen de security patch van januari geïnstalleerd. Ik vind Android 11 geen enorme een verbetering. Sommige dingen zien er wat anders uit, maar grote veranderingen heb ik nog niet gevonden.
Wel blij dat m'n telefoon nu weer up-to-date is, en dat ie het is blijven doen.
Oh ja en dat er snel laden wordt weergegeven in plaats van langzaam laden.
Lader en kabel zijn gelijk gebleven

[ Voor 34% gewijzigd door mpx200_05 op 08-02-2021 18:55 ]
Dit probleem heeft zich na 3 dagen opgelost . Spontaan niets gedaan.Touchdomex schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:07:
[...]
Ja dat gaat hem nu dus even niet worden want een half jaar geleden al moeten doen vanwege bluetooth maar deze is nog kutter als bug.
Overigens dus na enkele dagen was het de vorige keer over :’)
Ah well. Hij blijft weer werken.
Hij doet het niet. Als ik de phone opnieuw opstart dan doet ie het weer een tijdje. En na een bepaalde periode van max 2 dagen (denk ik) stopt de scanner met werken.
Edit: laatste week ofzo werkt ie weer goed. Ik heb volgens mij laatst die januari patch geïnstalleerd, wellicht had die de fix inzich.
[ Voor 18% gewijzigd door dennis_rsb op 26-02-2021 17:54 ]
[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 20-02-2021 12:05 ]
Ja te vroeg gevierd want nee het is nog niet goed. Het is beter dan het was maar je merkt nog steeds een te groot verschil tussen 4G en Wifi waar de Wifi altijd trager is ongeacht de plek en alle andere apparaten gaan prima op de wifiTouchdomex schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:53:
[...]
Dit probleem heeft zich na 3 dagen opgelost . Spontaan niets gedaan.
Ah well. Hij blijft weer werken.
Hopelijk gaan de issues weg net zoals ze kwamen.
Ik had hem gisteren, en was iets van 35MB voor mijn toestel (EU rom)mpx200_05 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:23:
Februari update van 1,45 Gb binnen en geïnstalleerd.
Heb/had er ook last van. Weet niet precies sinds wanneer, want gebruik hem inmiddels als 2e toestel (als eerste mobiel nu een Poco X3, bevalt een stuk beter), heb het nu opgelost door m'n vingerafdrukken opnieuw in te stellendennis_rsb schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:38:
Meer mensen last van de vingerafdrukscanner? Sinds de android 11 upgrade, of een securitypatch net voor of net na de android 11 upgrade.
Hij doet het niet. Als ik de phone opnieuw opstart dan doet ie het weer een tijdje. En na een bepaalde periode van max 2 dagen (denk ik) stopt de scanner met werken.
Edit: laatste week ofzo werkt ie weer goed. Ik heb volgens mij laatst die januari patch geïnstalleerd, wellicht had die de fix inzich.
Wat rondgezocht op internet: bluetooth uitschakelen omdat deze dezelfde antenne gebruikt.
En idd, probleem opgelost.
Alleen wel bluetooth nodig. Wie verzint dit toch?
Nog mensen met gelijkaardige problemen?
Het valt me wel vaak op dat het even duurt voordat verbinding met ons huisnetwerk wordt gemaakt, maar daarna niet traag of instabiel. Bluetooth staat altijd aan.FloR_ schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:15:
Sinds paar weken problemen met de wifi: voortdurend disconnecten, trage connecties. Om gek van te worden.
Wat rondgezocht op internet: bluetooth uitschakelen omdat deze dezelfde antenne gebruikt.
En idd, probleem opgelost.
Alleen wel bluetooth nodig. Wie verzint dit toch?
Nog mensen met gelijkaardige problemen?
Niet heel werkbaar bij het kijken van een youtube film met bluetooth headset.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Idd erg irritant. Hopelijk brengt men snel een update uit?Moofnor schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:47:
Ik heb inderdaad sinds een paar dagen hetzelfde. Wifi op zowel 5 als 2.4 ghz vaak verbroken, en langzaam. Opeens vlekkeloos als Bluetooth uitstaat...
Niet heel werkbaar bij het kijken van een youtube film met bluetooth headset.
En zoals eerder al vermeld is het door een hardware issue. In het begin heb ik vanalles geprobeerd door verschillende channels als channels width te testen en leek me toch niks uit de bus te komen.
Heb er ondertussen al mee leren leven :-)
Uiteindelijk ben ik te laks geweest om de telefoon daadwerkelijk op te sturen, en heb ik zojuist de maart-update geïnstalleerd (kon met een ubs-c adapter een muis koppelen en zo de telefoon nog bedienen). Het touchscreen werkt nu weer! Ik zal in de loop van de week eens kijken of ik last heb van andere in dit topic genoemde bugs en dan deze post updaten.cellofaan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:58:
Ik heb zojuist ook de update geïnstalleerd, en bij mij werkt sindsdien het touchscreen niet meer.
Na contact met de helpdesk (https://www.mi.com/nl/service/support/ rechts onderin de knop 'bijstand via chat') blijkt er nog garantie op te zitten en kan ik het toestel gratis ter reparatie opsturen (had zonder garantie misschien ook wel gekund ivm die update).
Het is wel belangrijk om je IMEI nr te hebben, want zonder IMEI willen ze hem ook niet opsturen. Ik heb gelukkig de doos nog, waar het onderop staat, anders heb je wel een probleem.
Dat hele proces kan wel een paar weken duren.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi Mi A3] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors: [Xiaomi Mi A3] Accessoires