Zojuist ook de mail gekregen dat de levering naar 3-8 verplaatst is. FeelsBadMan
08/07 om 06:30 besteld en ook naar 03/08 verplaatst bij Megekko. Krijg steeds meer de neiging om te cancellen en voor de 3950X te gaan, mits reviews gaan uitwijzen dat daar 2 hoogwaardige chiplets in zitten met min of meer gegarandeerde single core boosts naar 4,6GHz en 4,3 all core.
ik heb ook geheugen besteld maar in duitsland. Als het goed is krijg ik die vanavond binnen. Dit heeft incl weekend 6 dagen geduurt. Misschien een idee om over de grens te kijken?Vitz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:13:
Wat een baggersituatie allemaal. Ik ben een van de weinigen die wel een 3900X in huis heeft maar die ligt hier nu al een week weg te rotten omdat er nergens geheugen op voorraad is.
Dan klopt er iets niet. Ik sta op positie 50 en op deze ranglijst van Tweakers toch een heel stuk lager.xiphos schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:48:
Voor mij maakt het niet uit als ik een notificatie krijg, heb echter afgelopen vrijdag wel gebeld naar Azerty.
Ik sta op nummer 60 bij Azerty, op tweakers nummer 6. Kan nog eventjes duren voor mij en de rest.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik hoop nog steeds dat Azerty's voorspelling dat ze mijn geheugen morgen binnenkrijgen klopt. Zoniet, dan zal ik inderdaad op andere plekken gaan zoeken.wackad00dle schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:43:
[...]
ik heb ook geheugen besteld maar in duitsland. Als het goed is krijg ik die vanavond binnen. Dit heeft incl weekend 6 dagen geduurt. Misschien een idee om over de grens te kijken?
Niet dat ik met de absurde temperaturen van de komende dagen veel zin zal hebben in een systeem bouwen, maar goed.
[ Voor 11% gewijzigd door Vitz op 23-07-2019 18:58 ]
Azerty leveringen zijn voor de eerste batch gestart volgens deze Reddit post:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Snap er meer weinig van, ik sta volgens Azerty op plek 5... Zouden ze minder dan 5 3900x hebben ontvangen?Freaky Max schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:59:

wanneer had je die ontvangen?
Vitz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:21:
[...]
7-7 om 15:24 bij Megekko. Ik zal waarschijnlijk een van de eersten zijn geweest en dat heeft z'n vruchten afgeworpen, maar ik kan er dus nog steeds niks mee.
Tegelijkertijd ben ik wel blij dat ik van 't weekend mijn AMD FX-8350 heb kunnen vervangen door een 3700X. Scheelt weer een paar graden...Vitz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:54:
[...]
Niet dat ik met de absurde temperaturen van de komende dagen veel zin zal hebben in een systeem bouwen, maar goed.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Wellicht werd er bedoeld dat je op het moment van vragen, van de nog openstaande bestellingen, op de 5e plek stond. Ik neem aan dat er toen al een aantal geleverd waren (maar ik weet het natuurlijk ook niet).l4mpj3 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:09:
[...]
Snap er meer weinig van, ik sta volgens Azerty op plek 5... Zouden ze minder dan 5 3900x hebben ontvangen?
Ik heb 8/7/2019 18:31 de 3900X besteld bij Azerty. De rest van mijn bestelling (zie wenslijst PC 2019) is binnen (kanttekening: geheugen is veranderd naar Corsair Vengenance RGB Pro DDR4 32GB - CMW32GX4M2C3466C16)
Hoop dat ik bij de eerste verzending benFreaky Max schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:59:
De cynicus in mij zegt dat in augustus de leverdatum wel weer september zal worden
Ik heb in ieder geval alle andere componenten binnen en gezien de prijsverlaging meteen maar een Ryzen 5 2600 er in gegooid als tijdelijke optie.
Foto (Let vooral niet op de kabelbrei erachter
)
Foto (Let vooral niet op de kabelbrei erachter
Dat is inderdaad vreemd, ze gaven aan positie nummer 60. Vond het al een beetje vreemd, zondag avond meer dan 40/45+ bestellingen. Het kan, maar zie je niet snel voor een CPU.Sebazzz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:46:
[...]
Dan klopt er iets niet. Ik sta op positie 50 en op deze ranglijst van Tweakers toch een heel stuk lager.
Ik doe precies hetzelfde lol, altijd Intel gehad, en nu een keertje AMD. Ik wacht al maanden hierop (sinds bekendmaking van Zen2).astyle61 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:34:
[...]
Hoop dat ik bij de eerste verzending benIk heb nog nooit in me leven zo vaak mijn e-mail gecheckt. Ik als Anti Fan AMD
heb dit keer gekozen voor AMD.. Je moet nooit anti zijn voor iets hahahah
Ik bereidde mij mentaal voor, voor een launch in januarixiphos schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:50:
[...]
Ik doe precies hetzelfde lol, altijd Intel gehad, en nu een keertje AMD. Ik wacht al maanden hierop (sinds bekendmaking van Zen2).

Voor mijn gevoel wacht ik al een jaar xD
Ik ook alTrustadz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:22:
[...]
Ik bereidde mij mentaal voor, voor een launch in januari![]()
Voor mijn gevoel wacht ik al een jaar xD
Whahahahaxiphos schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:50:
[...]
Ik doe precies hetzelfde lol, altijd Intel gehad, en nu een keertje AMD. Ik wacht al maanden hierop (sinds bekendmaking van Zen2).
Ik heb Asus ROG STRIX X570-F GAMING X met Corsair 32 GB Dominator.
Later ga ik deze halen GIGABYTE AORUS NVMe , 1 TB SSD of die van Corsair.
Best wel kans op dat de levering vanuit AMD van die 3900X-en zo moeizaam gaat dat het nu slechts druppelsgewijs binnenkomt.l4mpj3 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:09:
[...]
Snap er meer weinig van, ik sta volgens Azerty op plek 5... Zouden ze minder dan 5 3900x hebben ontvangen?
sigloos
Toch blijft het vooral storend dat er een gebrek aan communicatie is vanuit AMD. Eerst een dergelijk product helemaal hypen, waardoor je dus kan verwachten dat er een stormloop op komt, en dan niks kunnen leveren. Vervolgens ook niks laten weten van wanneer wel of hoe dit komt. Had liever vanaf de presentatie gehoord dat de 3900x dan in augustus uit zou komen in plaats van deze valse hoop. Wat mij betreft zijn dit wel flinke minpunten richting AMD maar dat kan ook komen omdat dit mijn eerste PC word en ik dus niet 'kan/wil' wachten.
Moederbord: MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFiastyle61 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:46:
[...]
WhahahahaWelk moederbord heb jij gekocht en geheugen ?
Ik heb Asus ROG STRIX X570-F GAMING X met Corsair 32 GB Dominator.
Later ga ik deze halen GIGABYTE AORUS NVMe , 1 TB SSD of die van Corsair.
Geheugen: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX
Ligt allemaal klaar bij Azerty, alleen 3900X nog...
Als ik de eerste week van augustus bij Azerty geen duidelijkheid hebt dan annulled ik denk ik de 3900X, neem ik de goedkoopste compatible Ryzen voor mijn X570 moederbord en wacht ik tot de 3900X of 3950X tweedehands verschijnt. Er is altijd wel weer iemand die twee weken de processor neemt en dan al weer verkoopt
De goedkoopste Ryzen is toch al een upgrade tegenover mijn i7 Sandy Bridge.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Maar de 7/7 release date was leuk met 7nm enzoL_Jah schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:56:
Toch blijft het vooral storend dat er een gebrek aan communicatie is vanuit AMD. Eerst een dergelijk product helemaal hypen, waardoor je dus kan verwachten dat er een stormloop op komt, en dan niks kunnen leveren. Vervolgens ook niks laten weten van wanneer wel of hoe dit komt. Had liever vanaf de presentatie gehoord dat de 3900x dan in augustus uit zou komen in plaats van deze valse hoop. Wat mij betreft zijn dit wel flinke minpunten richting AMD maar dat kan ook komen omdat dit mijn eerste PC word en ik dus niet 'kan/wil' wachten.

Wat ik persoonlijk vervelender vind is als er misverstanden ontstaan over de feitelijke juistheid van informatie. Het is voor mij ook OK om te horen "we weten het niet exact", ook van AMD zelf. Natuurlijk zou zo'n berichtgeving niet door de beugel kunnen in de enterprise wereld (en ook wel andere consumenten) maar voor mij is het willen hebben van een 3900X uiteindelijk een uit de hand gelopen hobby. Dan zien we wel waar het schip strand..
De enige troost die ik heb in deze situatie, is dat de Intel leveringen bij 9000 generatie ook niet soepel was. Ik geloof dat bij de i7 9700K en i9 9900K het maanden geduurd heeft voordat ze naar MSRP prijzen zakten en redelijk voorraadig waren. Zelfs "budget" CPUs zoals de G4560 waren amper te krijgen en werden voor een relatief fikse opslag verkocht. Dus het is ook wel een beetje van deze tijd denk ik.
Of dat zo gek loopt bij AMD weet ik niet. Ze zijn natuurlijk daarin ook weer afhankelijk van TSMC, die ook andere klanten heeft..
Tegelijkertijd staat Intel al langer zwaar onder druk met hun 14nm productielijn die door (gebrek aan) 10nm extra zwaar belast wordt. Die problemen zijn nog steeds wel gaande, maar is dat mogelijk deels verborgen door leverancier voorraaden (en buiten dat de "desktop" enthiousiast markt maar een zeer klein fractie is van de totale PC markt).
Ik vermoed dat het wel iets met binning te maken heeft, zoals @DaniëlWW2 al had gezegd.
De allerbeste dies zullen wel Threadripper of Rome in gaan. Je kan op zoveel verschillende parameters binnen.. bvb aantal werkende cores/cache, maar ook maximum clock speed, of het opgenomen vermogen bij een bepaalde clock speed. Voor Rome en high-core Threadrippers zal dat vast wel belangrijk zijn om een bepaald TDP te halen bij een bepaalde base clock. Wie weet zijn ze ook voor een grote OEM of supercomputer klant al Rome (achtige) CPU's aan het bakken..
Het klinkt wel aannemelijk dat de 3900X in feite een combinatie is van de Ryzen 3800X-achtige die (hoge clock speed, maar slechts 6 cores ingeschakeld), welke gesupplementeerd wordt met een Ryzen 3600-achtige die tot 12 cores aanvult. Ik kan mij ook echter voorstellen dat als ze een "snelle" en 100% werkende die hebben, dat ze die liever aan de kant zetten voor een 3950X..
Enfin, het zal nog wel even wachten worden tot augustus vermoed ik zo..

ik heb op de launchdate meteen bij Megekko besteld maar tot op heden alleen nog maar mails met elke keer weer een week later.
Zouden de verkoop aantallen dan echt zo enorm veel hoger zijn dan AMD heeft verwacht. Gelukkig iig optijd besteld gezien de prijzen nu al 10% zijn gestegen.
Zouden de verkoop aantallen dan echt zo enorm veel hoger zijn dan AMD heeft verwacht. Gelukkig iig optijd besteld gezien de prijzen nu al 10% zijn gestegen.
Dit is eigenlijk vrij normaal, en komt veel vaker voor dan je denkt.L_Jah schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:56:
Intel heeft dit ook met de 9000 series alleen is het nu minder zichtbaar, en ik heb ook 3 maanden moeten wachten op mijn Intel Q9450 in 2008, werdt ook steeds uitgesteld.
Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850
Wellicht is het ook wel normaal, ik blijf het alleen wel storend vinden dat er dik twee weken later nog steeds geen (officiële) berichtgeving is. In de huidige maatschappij (24/7) was dat wel het minste geweest wat ze hadden kunnen doen, ook voor een logge pers-afdeling.
Maargoed we wachten gewoon geduldig af.
Maargoed we wachten gewoon geduldig af.
Ik heb mijn 3900X 14/7 besteld bij Alternate, en heb vandaag gehoord dat ik op dit moment 10e in de wachtrij ben, dus zodra er een levring binnenkomt zit die van mij erbij! Hoera! 
Maar wanneer deze levering dan binnenkomt kon de beste man uiteraard niet zeggen. Hij mocht ook niet vertellen hoeveel er al uitgeleverd zijn, maar minder dan 100 (duh..) Er zijn er totaal in NL en een ander land wel al honderd uitgeleverd (en ik gok dat hij dan binnen Alternate bedoelde).. Maargoed, we wachten nog even af!
Maar wanneer deze levering dan binnenkomt kon de beste man uiteraard niet zeggen. Hij mocht ook niet vertellen hoeveel er al uitgeleverd zijn, maar minder dan 100 (duh..) Er zijn er totaal in NL en een ander land wel al honderd uitgeleverd (en ik gok dat hij dan binnen Alternate bedoelde).. Maargoed, we wachten nog even af!
Aldus Azerty zou ik bij de eerste 50 zitten (besteld op 8/7/2019 18:31), maar waar ik in die top 50 zit wordt niet aangegeven, dus nog redelijk vaag. Ik houd het maar in de gaten.
Leuk setje word het. Ik heb het gekocht bij Alternate, maar processor besteld bij Azerty. Omdat Azerty geen 2x16 gb setje had, alleen 4x8xiphos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:57:
[...]
Moederbord: MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi
Geheugen: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX
Ligt allemaal klaar bij Azerty, alleen 3900X nog...
Zojuist helaas bericht ontvangen van Megekko dat ze nu de 3900X op 02-08 verwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door Vale vista op 24-07-2019 18:06 ]
Het is duidelijk dat Alternate, (NL of BE) het meeste Ryzen 9 3900x heeft gehad, van de winkels binnen nederland. Daarna schijnt duitsland een scheeps lading gekregen hebben (veel meer dan nederland of belgie), maar die zijn nu ook allemaal uitverkocht.
In duitsland is levering uitgesteld tot 14 augustus bij Mindfactory.
Bron:
Bron:
Mijn systeem draait inmiddels met een Ryzen 5 2600 totdat de 3900X binnenkomt.
Ik hoop het beste, maar aangezien ik laat heb besteld, zal het wel even duren. We draaien iig!
Ik hoop het beste, maar aangezien ik laat heb besteld, zal het wel even duren. We draaien iig!
...Make every cut count, even if it is one frame...
Nu krijg je dit soort dingen....
https://www.pcworld.com/a...er-its-flagship-chip.html
Iemand al Nederlandse journalist over dit onderwerp gezien?
Het is toch te gek voor woorden dat iedereen wel de 3900x heeft mogen testen en daarover publiceren maar niet nu even AMD bellen en over levertijden informeren, want dat is OOK nieuwswaardig.
Het is toch te gek voor woorden dat iedereen wel de 3900x heeft mogen testen en daarover publiceren maar niet nu even AMD bellen en over levertijden informeren, want dat is OOK nieuwswaardig.
[ Voor 44% gewijzigd door Ondermertje op 26-07-2019 01:40 ]
Ik heb dit gekregen van Azerty.
Volgens mij willen ze, zolang ze geen duidelijke informatie krijgen, helemaal niks loslaten over de processor.
Afgelopen week stond ik op plek 30 en nu willen ze het niet zeggen??
Volgens mij willen ze, zolang ze geen duidelijke informatie krijgen, helemaal niks loslaten over de processor.
Wij hebben helaas nog geen exacte leverdatum morgen ontvangen vanuit onze leverancier.
Zij geven aan begin augustus, maar wij weten niet hoeveel wij er binnen krijgen.
Qua positie kan ik op het moment geen duidelijke plek aangegeven.
Dit omdat er tussendoor ook orders worden geannuleerd.
De buren van HWI hadden een artikel geplaatst gebaseerd op dit topic en Azerty hun reactie er op. https://nl.hardware.info/...blijft-nog-weken-behelpenOndermertje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 01:39:
Nu krijg je dit soort dingen....
Snap ik wel. Als ze iets roepen en dat niet kunnen waarmaken omdat de levering tegenvalt (bijvoorbeeld), dan ben jij teleurgesteld.Arolius schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:04:
[...]
Under promise and over deliver
Dat begrijp ik wel met de huidige situatie, want een positie in de wachtrij zegt enkel iets wanneer er een relatief constante influx is. Als jij weet dat ze ongeveer 10 CPUs per week krijgen en je stond op 30 dan kan je op +/- 3 weken gokken. Maar nu kan het even goed zijn dat ze er in 1 klap 100 krijgen ergens in Augustus, en dan zegt die positie absoluut niets. Aan de andere kant lijkt een hoge positie wel (mogelijks onterecht) extra negatief en lopen zij meer risico op annulaties, wat ze natuurlijk ook niet willen.Arolius schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:04:
[...]
Ik heb een gelijkaardig bericht gekregen van Alternate België, ze weten duidelijk niets met zekerheid en garanderen dus liever niets, wat ik ook frustrerend vind, maar liever dat dan aan het lijntje gehouden te worden. Ik ga nog een weekje wachten gezien ik toch nog wacht op levering van mijn NM-AM4 mounting kit, maar als er dan nog geen duidelijkheid is ga ik toch voor een 3700x en zie ik binnen enkele maanden wel of ik die 2e hands verkoop en alsnog voor 3900x/3950x ga.
Omschrijving op Alternate bij de Ryzen 3900x.
"Levering in 2019"
Dat vind ik nog best ruim genomen. Zet dan liever de tekst "Voor de kerst"
"Levering in 2019"
Op zich wel logische reactie.Arolius schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:04:
[...]
Ze willen geen dingen beloven waarvan ze niet zeker weten of ze die kunnen nakomen.
Vind ik wel zo eerlijk, in ieder geval beter dan een datum noemen en die steeds maar weer verzetten.
sigloos
Iemand een officiële reactie van AMD gezien?
Want het is akelig stil.
Dat ze succes onderschat hebben is mogelijk, andere zaken ook etc... maar gewoon na maanden van hypen mensen een anti-climax bezorgen en er over zwijgen is een ander verhaal.
Het doet me denken aan Schiphol eergisteren.... mensen zijn boos omdat er geen communicatie plaatsvind, niemand iets weet en uiteindelijk geen voorzieningen zijn getroffen.
Als AMD aangeeft het duurt X maanden en tot die tijd compenseren we (korting of chargeback) indien je een 3700x koopt, zullen de meeste mensen voor het product gaan wat wel beschikbaar is en zodoende alvast er aan kunnen ruiken en zodra 3900x er is deze omruilen/inruilen.
Ik zelf heb ze zakelijk nodig (in eerste instantie 5 stuks) en had een planning voor juli gebaseerd op het feit dat ze vanaf 7-7 in de winkel zouden liggen zoals ze letterlijk hebben aangegeven.
Als ik dit had geweten, had ik gewoon juli en augustus vakantie genomen en had ik september wel weer gezien wat ik ga doen. Nu ben ik speciaal voor AMD "thuis" gebleven en neig er naar order te annuleren en op vakantie te gaan :-) (met hitte hier voelt het aan als Spanje)
Want het is akelig stil.
Dat ze succes onderschat hebben is mogelijk, andere zaken ook etc... maar gewoon na maanden van hypen mensen een anti-climax bezorgen en er over zwijgen is een ander verhaal.
Het doet me denken aan Schiphol eergisteren.... mensen zijn boos omdat er geen communicatie plaatsvind, niemand iets weet en uiteindelijk geen voorzieningen zijn getroffen.
Als AMD aangeeft het duurt X maanden en tot die tijd compenseren we (korting of chargeback) indien je een 3700x koopt, zullen de meeste mensen voor het product gaan wat wel beschikbaar is en zodoende alvast er aan kunnen ruiken en zodra 3900x er is deze omruilen/inruilen.
Ik zelf heb ze zakelijk nodig (in eerste instantie 5 stuks) en had een planning voor juli gebaseerd op het feit dat ze vanaf 7-7 in de winkel zouden liggen zoals ze letterlijk hebben aangegeven.
Als ik dit had geweten, had ik gewoon juli en augustus vakantie genomen en had ik september wel weer gezien wat ik ga doen. Nu ben ik speciaal voor AMD "thuis" gebleven en neig er naar order te annuleren en op vakantie te gaan :-) (met hitte hier voelt het aan als Spanje)
Nou, ik was gewoon op vakantie gegaanOndermertje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:57:Als ik dit had geweten, had ik gewoon juli en augustus vakantie genomen en had ik september wel weer gezien wat ik ga doen. Nu ben ik speciaal voor AMD "thuis" gebleven en neig er naar order te annuleren en op vakantie te gaan :-) (met hitte hier voelt het aan als Spanje)
Ik ga gewoon nog een keer bellen naar Azerty, zie wel wat ze zeggen.
Wil je even laten weten wat ze zeggen? Wil zelf ook bellen maar denk niet dat ik het vandaag red ivm werk.Merreck schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44:
Ik ga gewoon nog een keer bellen naar Azerty, zie wel wat ze zeggen.
Het ding is dat ze er dus al binnen hebben gehad én verzonden hebben, maar ze hebben (net als alle andere winkels) al meer Pre-orders dan leveringen.. Vandaar dat de pre-order nog steeds op de pagina staat..Triguld schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:53:
Omschrijving op Alternate bij de Ryzen 3900x.
"Levering in 2019"
Zoals ik al eerder benoemd heb, ik heb ze aan de lijn gehad, en ze vertelde dat ze al een zooitje verzonden hebben, ik sta momenteel op de 10e plaats in de wachtrij, dus bij de volgende levering krijg ik de mijne, maar ze konden écht niet vertellen wanneer dat ergens zou zijn, omdat waarschijnlijk niemand het écht weet..

En Pre-order staat denk ik dan beter dan "Levertermijn onbekend" of "Voorlopig uitverkocht" of iets in die richting..
Maak nu weer hetzelfde mee als toentertijd met de Intel skylake. Maar goed, de MSI X370 GPC wordt vervangen voor de Asus Rog Crosshair VIII hero. En de 1800X voor en 3900X of 3950X. Het huidige geheugen G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX gaat dan ook mee voor op de Asus. Misschien dat ik er nog zo'n setje bij koop. Pas als ik de CPU heb ga ik die zooi wel eens inbouwen. Tevens azerty al gevraagd omtrent levertijd niks noppes nada. Kan ik die CPU dan niet beter bij AMD zelf bestellen of kan dat alleen via partners.
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Beste heren,
niet veel nieuws...
ik kreeg geen info aan de verwachte deellevering van deze week. (of die binnen is gekomen of niet)
wel kreeg ik te horen dat er "niet meer dan 50 exemplaren in totaal binnen zijn geweest"
Anders dan dat het is wel mogelijk om in de wachtrij te zien, maar je positie hierin op vragen geven ze geen antwoordt meer op, want het schomelt makkelijk, en er is anders te veel tijd hieraan besteedt. Het is een keuze van Azerty om het niet meer vrij te geven, en ik ben het met ze eens, het is vervelend, maar je positie in de wachtrij is nog altijd niet indicatie van hoe snel je het zal krijgen.
er is ook geen nieuws over de eerst volgende levering Ryzen 9 3900x CPU's
als laatste nieuws; Azerty herkent dat de orderstatus binnen "Mijn order" is inderdaad niet helemaal in order, en ze werken er aan om dit intern aan te passen zodat ook de telefoon drukte omlaag gaat en meer mensen hieraan hun status kunnen zien.
Als voorbeeld van dit, neem mij, mijn RAM setje en CPU is nog niet binnen, maar mijn moederboard is wel binnen, op Mijn orders staat dat er niks binnen is.
meer heb ik helaas niet meegekregen.
niet veel nieuws...
ik kreeg geen info aan de verwachte deellevering van deze week. (of die binnen is gekomen of niet)
wel kreeg ik te horen dat er "niet meer dan 50 exemplaren in totaal binnen zijn geweest"
Anders dan dat het is wel mogelijk om in de wachtrij te zien, maar je positie hierin op vragen geven ze geen antwoordt meer op, want het schomelt makkelijk, en er is anders te veel tijd hieraan besteedt. Het is een keuze van Azerty om het niet meer vrij te geven, en ik ben het met ze eens, het is vervelend, maar je positie in de wachtrij is nog altijd niet indicatie van hoe snel je het zal krijgen.
er is ook geen nieuws over de eerst volgende levering Ryzen 9 3900x CPU's
als laatste nieuws; Azerty herkent dat de orderstatus binnen "Mijn order" is inderdaad niet helemaal in order, en ze werken er aan om dit intern aan te passen zodat ook de telefoon drukte omlaag gaat en meer mensen hieraan hun status kunnen zien.
Als voorbeeld van dit, neem mij, mijn RAM setje en CPU is nog niet binnen, maar mijn moederboard is wel binnen, op Mijn orders staat dat er niks binnen is.
[ Voor 0% gewijzigd door Merreck op 26-07-2019 15:40 . Reden: informatie aangepast ]
Dit heb ik inderdaad ook een aantal keer aangegeven. Op een gegeven moment zag ik verschillende producten in mijn order niet gereserveerd, maar wel op voorraad. Achteraan gebeld, en stonden wel gereserveerd (maar dit zag ik dus niet onder mijn order). Mijn order wacht ook alleen nog op de CPU.Merreck schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:39:
ik heb hetzelfde alleen sinds vandaag staat het v'tje(vinkje) er wel bijWimBarelds schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:49:
[...]
Dit heb ik inderdaad ook een aantal keer aangegeven. Op een gegeven moment zag ik verschillende producten in mijn order niet gereserveerd, maar wel op voorraad. Achteraan gebeld, en stonden wel gereserveerd (maar dit zag ik dus niet onder mijn order). Mijn order wacht ook alleen nog op de CPU.

Ik heb hetzelfde nu, alleen nu nog een vinkje bij 3900X. Nog eventjes afwachten.wackad00dle schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:57:
[...]
ik heb hetzelfde alleen sinds vandaag staat het v'tje(vinkje) er wel bijNu nog bij de 3900x......
Wel heftig dat er nog maar 1 tweaker in deze thread is met een 3900x, er van uitgaande dat iedereen bij ontvangst van zijn cpu de sheet update.Trustadz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:10:
https://docs.google.com/s...Kc2WV2Yw/edit?usp=sharing
zo. Iedereen kan z'n dingen toevoegen
Helaas ook geen enkele update van Azerty. Zou het in iedergeval wel fijn vinden als zijnaangeven dat er bijv wel mondjesmaat processoren worden geleverd aan hun.L_Jah schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:10:
[...]
Wel heftig dat er nog maar 1 tweaker in deze thread is met een 3900x, er van uitgaande dat iedereen bij ontvangst van zijn cpu de sheet update.
Ik ga er vanuit dat pas volgende week dingen gaan gebeuren.Arolius schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:40:
Nieuwe week, nieuwe kansen?
Megekko geeft nog steeds aan dat ze bij nu bestellen, zaterdag kunnen leveren. Heb ook nog geen mails gehad over wijzigingen in de planning.. de sheet staat vol met 03-08 leverdatum.
Dat moet dan wel een hele grote zending zijn (onwaarschijnlijk denk ik), of de eerste paar regels van de sheet kunnen worden afgevinkt (indien mensen inderdaad even vermelden wanneer ze hun CPU hebben mogen ontvangen).
Ik wacht rustig af. Eigenlijk was het niet zo erg dat de spullen afgelopen week niet binnenkwam, het was toch veel te heet om iets te doen
Dat moet dan wel een hele grote zending zijn (onwaarschijnlijk denk ik), of de eerste paar regels van de sheet kunnen worden afgevinkt (indien mensen inderdaad even vermelden wanneer ze hun CPU hebben mogen ontvangen).
Ik wacht rustig af. Eigenlijk was het niet zo erg dat de spullen afgelopen week niet binnenkwam, het was toch veel te heet om iets te doen

Je mag er niet vanuit gaan dat dit zaterdag geleverd wordt. Ik denk dat het gewoon betekent, dat ze dan een nieuwe levering krijgen, maar of ze dan nieuwe CPUs krijgen en eventueel hoeveel, weten zij ook niet.Hans1990 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:56:
Megekko geeft nog steeds aan dat ze bij nu bestellen, zaterdag kunnen leveren. Heb ook nog geen mails gehad over wijzigingen in de planning.. de sheet staat vol met 03-08 leverdatum.
Die datum kan je best zien als een nieuwe update wat betreft informatie.
Guys.. Come on.. Lezen jullie alleen maar berichten met de woorden Azerty en Megekko erin ofzo? Ik heb al minstens 2 of drie mensen in deze thread gezien die hem binnen hebben via Alternate.. Ik heb ook eerder al 2 berichten geplaatst over hoe Alternate ervoor staat met hun (gebrek aan) voorraad van de 3900X.. Maar het lijkt alsof iedereen daar omheen leest ofzo.L_Jah schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:10:
[...]
Wel heftig dat er nog maar 1 tweaker in deze thread is met een 3900x, er van uitgaande dat iedereen bij ontvangst van zijn cpu de sheet update.
Als ik een beetje globaal reken met de reacties en info die ik nu heb, heeft Alternate er al meer verzonden dan dat Azerty heeft..

Megekko doet dit met alles; ze verwachten iets binnen en zetten dan op de site "uit voorraad leverbaar" en een levertijd op basis van die verwachting.Hans1990 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:56:
Echter wanneer puntje bij paaltje komt verschuiven ze die verwachting weer. Paar keer meegemaakt, dus ik bestel daar nooit meer.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Men verwachtte vanuit AMD zelf, zoals hier verwoordt door Azerty, goede beschikbaarheid in de eerste weken van augustus. Dat is het bijna en mensen met bestellingen zullen rond die tijd ook wel geleverd gaan worden.
Wat ik me afvraag is wat de e-tailers gaan doen. Gaan ze ze zelf verkopen voor de launch prijs, of proberen ze nu er zo'n schaarste is en de prijzen op e-bay en dergelijke stukken hoger liggen nog wat extra geld te verdienen door in ieder geval een deel van de CPU's via andere kanalen in de markt te zetten?
Dat zou wel zuur zijn, maar ja geld is geld.
Wat ik me afvraag is wat de e-tailers gaan doen. Gaan ze ze zelf verkopen voor de launch prijs, of proberen ze nu er zo'n schaarste is en de prijzen op e-bay en dergelijke stukken hoger liggen nog wat extra geld te verdienen door in ieder geval een deel van de CPU's via andere kanalen in de markt te zetten?
Dat zou wel zuur zijn, maar ja geld is geld.
Dit is het antwoord wat ik kreeg bij megekko over de vraag, levering binnen 5 dagen zaterdag wat ze vermelden op hun Site:
Dat is erg simpel; Onze toeleveranciers geven een verwachte leverdatum op en dit schakelen we automatisch door naar onze website.
Dit is bij elk product op onze website wat niet uit eigen voorraad is van kracht, dus ook bij deze processoren. We moeten een leverdatum vermelden op onze website, dus schakelen we altijd de eerstvolgende backorder datum door.
We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Nicky
Klantenservice
info@megekko.nl
Dat is erg simpel; Onze toeleveranciers geven een verwachte leverdatum op en dit schakelen we automatisch door naar onze website.
Dit is bij elk product op onze website wat niet uit eigen voorraad is van kracht, dus ook bij deze processoren. We moeten een leverdatum vermelden op onze website, dus schakelen we altijd de eerstvolgende backorder datum door.
We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Nicky
Klantenservice
info@megekko.nl
Die Nicky vindt wel een hoop simpel, kreeg eerder ook al een reactie die met die zin begon. Uiteindelijk kreeg ik de juiste informatie van zijn/haar collega.
Mezelf toegevoegd aan de spreadsheet. Ik heb de 3900x al sinds 13-7 in mijn bezit namelijk.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Vanaf waar heb jij hem besteld?Blaat schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:12:
Mezelf toegevoegd aan de spreadsheet. Ik heb de 3900x al sinds 13-7 in mijn bezit namelijk.
Alternate.be
Besteld op 12-7 en 13-7 opgehaald. Voor mij is alternate.be net zo ver rijden als alternate.nl.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
één of andere winkel heeft een EPYC 7202p alvast gelist voor €1434,56
https://www.petdirect.nl/...ome-24-core-7402p-3-35ghz
https://www.petdirect.nl/...ome-24-core-7402p-3-35ghz
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Ik heb recent hetzelfde gehad met een monitor die ik daar besteld had. Dacht 'kijk, winkel met goede reviews op tweakers, top', maar dat viel dus vies tegen. Levertijd 3 keer uitgesteld en uiteindelijk maar bij CoolBlue besteld.Phusebox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:12:
[...]
Megekko doet dit met alles; ze verwachten iets binnen en zetten dan op de site "uit voorraad leverbaar" en een levertijd op basis van die verwachting.
Echter wanneer puntje bij paaltje komt verschuiven ze die verwachting weer. Paar keer meegemaakt, dus ik bestel daar nooit meer.
Grappig dat ze verder de leverancier de schuld geven.
Afgelopen week ook een upgrade besteld bij Azerty. Alles is leverbaar, op de 3900x na. Ze geven als verwachtte levertijd eind augustus / begin oktober aan.
Dat zal best ja, mensen die in de eerste week/dagen hebben besteld wordt al tegen verteld ergens in de eerste weken van augustus. Wat dat betereft zou dat betekenen dat de levering van de 3900x toch een beetje op gang komen nu.BuGGeD schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:48:
Afgelopen week ook een upgrade besteld bij Azerty. Alles is leverbaar, op de 3900x na. Ze geven als verwachtte levertijd eind augustus / begin oktober aan.
Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850
dat lees ik ook, geeft me hoop dat ik over 2 weken eindelijk mn nieuwe pc kan ophalen. Gisteren durfden ze me nog helemaal niets te vertellen over levertijd.DarkBlaze schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:00:
[...]
Dat zal best ja, mensen die in de eerste week/dagen hebben besteld wordt al tegen verteld ergens in de eerste weken van augustus. Wat dat betereft zou dat betekenen dat de levering van de 3900x toch een beetje op gang komen nu.
Ik heb ze net een e-mail verstuurd, of het zo klopt dat ik ook tot eind oktober moet wachten. 12-7 besteld, en dan 3 maanden op wachten.BuGGeD schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:48:
Mijn bestelling is wel pas 25-07 geplaatst, en ik heb geen haast, dus voor mij is het geen probleem.astyle61 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:26:
[...]
Ik heb ze net een e-mail verstuurd, of het zo klopt dat ik ook tot eind oktober moet wachten. 12-7 besteld, en dan 3 maanden op wachten.
Het lijkt me dat jouw levering dan wel eerder zal zijn. Als AMD eerder al een batch levert iig.
[ Voor 12% gewijzigd door BuGGeD op 30-07-2019 13:05 ]
Ik heb alles al klaar liggen buiten de cpu.
Heb deze ook nog niet eens besteld omdat ik dacht dat het allemaal wel beschikbaar zou zijn. -_- Als we nog zo lang moeten wachten ga ik voor een 3700x tot de 3900x goed beschikbaar is.
Beetje dom geweest...
Heb deze ook nog niet eens besteld omdat ik dacht dat het allemaal wel beschikbaar zou zijn. -_- Als we nog zo lang moeten wachten ga ik voor een 3700x tot de 3900x goed beschikbaar is.
Beetje dom geweest...
Och dom wil ik het niet noemen. Had zelf ook niet verwacht dat het zo erg zou zijn met de leveringen van de 3900x. Zeker omdat we wisten dat ze al sinds vorig jaar aan het produceren waren min of meergoldenkagan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:15:
Ik heb alles al klaar liggen buiten de cpu.
Beetje dom geweest...
Maar als je nu toch eerst voor de 3700x gaat. Waarom dan ook niet wachten op de 3950x? Nu zijn mijn verwachtingen ook niet meer dat die gelijk in grote aantallen aanwezig zal zijn maar als je dan nu toch al de 3700x heb later wilt upgraden lijkt me dat ook een optie. Zeker gezien de verwachte wachttijden van nu voor de 3900x
In dit geval is het echt wel AMD hoor. Bij geen enkele winkel kan je ietwat info krijgen. Ook niet in Duitsland bvb bij Mindfactory, ook AMD partner. Daar staat verwacht tegen 14-08, maar zal dat dan ook juist zijn?WimBarelds schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:03:
[...]
Ik heb recent hetzelfde gehad met een monitor die ik daar besteld had. Dacht 'kijk, winkel met goede reviews op tweakers, top', maar dat viel dus vies tegen. Levertijd 3 keer uitgesteld en uiteindelijk maar bij CoolBlue besteld.
Grappig dat ze verder de leverancier de schuld geven.
Het verschil is dus dat winkels als Azerty tenminste eerlijk zijn over het niet weten van een levertijd, terwijl Megekko doodleuk en volledig bewust onrealistische en onhaalbare levertijden op de website zet en naar hun klanten stuurt via e-mail.zikje schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:07:
[...]
In dit geval is het echt wel AMD hoor. Bij geen enkele winkel kan je ietwat info krijgen. Ook niet in Duitsland bvb bij Mindfactory, ook AMD partner. Daar staat verwacht tegen 14-08, maar zal dat dan ook juist zijn?
Ja je kan AMD de schuld geven voor gebrek aan voorraad. Je kan AMD niet de schuld geven voor winkels die liegen over levertijd in de hoop meer orders binnen te slepen.
Ik vond deze pagina wel duidelijk: https://www.megekko.nl/info/statusinfo/WimBarelds schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:27:
[...]
Het verschil is dus dat winkels als Azerty tenminste eerlijk zijn over het niet weten van een levertijd, terwijl Megekko doodleuk en volledig bewust onrealistische en onhaalbare levertijden op de website zet en naar hun klanten stuurt via e-mail.
Ja je kan AMD de schuld geven voor gebrek aan voorraad. Je kan AMD niet de schuld geven voor winkels die liegen over levertijd in de hoop meer orders binnen te slepen.
Enkel de eerste keer stond dat groen. Alle updates nadien (elke 4 dagen), stond het correct in het rood.
Is echt wel deprimerend: https://www.reddit.com/search/?q=3900x%20availability
True, maar waarschijnlijk kan AMD hier geen concrete updates geven. Het probleem is dat het ofwel een yield probleem is ofwel een enorme onderschatting van populariteit van de 3900x. Dat eerste ligt heel gevoelig, dat tweede kan je enkel oplossen door zo snel mogelijk nieuwe productie te starten en meer dies voor 3900x opzij te zetten, maar dat is dan waarschijnlijk weer onderworpen aan NDAs met TSMC.zikje schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:07:
[...]
In dit geval is het echt wel AMD hoor. Bij geen enkele winkel kan je ietwat info krijgen. Ook niet in Duitsland bvb bij Mindfactory, ook AMD partner. Daar staat verwacht tegen 14-08, maar zal dat dan ook juist zijn?
In elk geval, het lijkt erop dat er volgende week of de week erna effectief weer stock binnenkomt, ik zie vaak 5 augustus verschijnen, en inderdaad ook 14 augustus bij mindfactory. Het zal dan wel snel duidelijk worden, als het vooral aan onderschatting van vraag was zal het snel opgelost zijn, als het aan yields ligt dan zullen waarschijnlijk enkele tientallen mensen hun CPU krijgen de komende 2 weken en de rest weer wat langer mogen wachten. Voor mij lijkt het sterk op onderschatting en dat AMD begin juli vrijwel direct een nieuwe production order heeft gedaan en we nu allen samen op de production lead time zitten te wachten, duimen dat het vlot gaat
Opgeschoven naar 09-08 bij megekko.
Als Mindfactory 14-08 aangeeft, zal het nog wel eend uitgesteld worden...
Als Mindfactory 14-08 aangeeft, zal het nog wel eend uitgesteld worden...
Wat transparantie zou wel leuk zijn. Ook voor als die winkels die het nu mogen uitleggen. Kan het me echt moeilijk voorstellen, die productie... lijkt alsof er 1 cpu per maand van de band rolt.satisf schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:55:
[...]
True, maar waarschijnlijk kan AMD hier geen concrete updates geven. Het probleem is dat het ofwel een yield probleem is ofwel een enorme onderschatting van populariteit van de 3900x. Dat eerste ligt heel gevoelig, dat tweede kan je enkel oplossen door zo snel mogelijk nieuwe productie te starten en meer dies voor 3900x opzij te zetten, maar dat is dan waarschijnlijk weer onderworpen aan NDAs met TSMC.
In elk geval, het lijkt erop dat er volgende week of de week erna effectief weer stock binnenkomt, ik zie vaak 5 augustus verschijnen, en inderdaad ook 14 augustus bij mindfactory. Het zal dan wel snel duidelijk worden, als het vooral aan onderschatting van vraag was zal het snel opgelost zijn, als het aan yields ligt dan zullen waarschijnlijk enkele tientallen mensen hun CPU krijgen de komende 2 weken en de rest weer wat langer mogen wachten. Voor mij lijkt het sterk op onderschatting en dat AMD begin juli vrijwel direct een nieuwe production order heeft gedaan en we nu allen samen op de production lead time zitten te wachten, duimen dat het vlot gaat.
Bij mij wordt nu 10-08 aangegeven door Megekko. Erg tempted om de 3900x te cancellen en een 3700x te halen.
Ik heb ondertussen een 3700X besteld die morgen aankomt.yrosma schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:38:
[...]
Och dom wil ik het niet noemen. Had zelf ook niet verwacht dat het zo erg zou zijn met de leveringen van de 3900x. Zeker omdat we wisten dat ze al sinds vorig jaar aan het produceren waren min of meer
Maar als je nu toch eerst voor de 3700x gaat. Waarom dan ook niet wachten op de 3950x? Nu zijn mijn verwachtingen ook niet meer dat die gelijk in grote aantallen aanwezig zal zijn maar als je dan nu toch al de 3700x heb later wilt upgraden lijkt me dat ook een optie. Zeker gezien de verwachte wachttijden van nu voor de 3900x
Rustig afwachten tot de 3950X. Dan kan ik nog kiezen.
bij mij ook weer uitgesteld bij megekko tot 10-08, en op 7-7 besteld, bah
Ik heb geen haast, wellicht dat AMD de volgende maand de 3700, 3800 en 3900 (non-x) aangekondigd.
Hetzelfde, weliswaar later mijn bestelling gedaan maar levering staat op 10-08Chamurai schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:39:
bij mij ook weer uitgesteld bij megekko tot 10-08, en op 7-7 besteld, bah
...Make every cut count, even if it is one frame...
Ik las net op hardware.info dat de cores niet allemaal de turbo snelheid halen. Dus binning zal wel een serieuze beperking zijn voor de beschikbaarheid van de hooggeklokte cpu's. Geen idee over de distributie.van de binning over een wafer, maar als binnen een 3600 al 100MHz tussen de snelste en traagste kern zit, maakt dat de kans op een kern voor een 3900Xof 3950X een zeldzaamheid. Dat betekent dan weer dat het productietempo van een 3900x laag ligt. Misschien een aantal dagen wafer productie voor een pallet 3900x. Hoe gaan ze die verschepen? Eén pallet door de lucht of 30 in een container?
https://www.extremetech.c...800x-3900x-cpus-in-market
We reached out to AMD about this situation and received the following reply from an AMD spokesperson:
AMD is excited to see the overwhelmingly positive customer response to our 3rd Gen AMD Ryzen desktop processors. The consistently high demand continues to exceed supply for certain Ryzen processors. We are working to replenish stock with global etail and retail partners as quickly as possible. We are thankful for the fast-growing AMD Ryzen community, and appreciate the patience of all gamers and enthusiasts who are actively pursuing specific harder-to-find Ryzen models.
We reached out to AMD about this situation and received the following reply from an AMD spokesperson:
AMD is excited to see the overwhelmingly positive customer response to our 3rd Gen AMD Ryzen desktop processors. The consistently high demand continues to exceed supply for certain Ryzen processors. We are working to replenish stock with global etail and retail partners as quickly as possible. We are thankful for the fast-growing AMD Ryzen community, and appreciate the patience of all gamers and enthusiasts who are actively pursuing specific harder-to-find Ryzen models.
Ik ben ook voor een 3700X gegaan, ook omdat vermoedelijk de 3950X pas na een BIOS update werkt op mijn moederbord. Ik wacht wel op de 3950X.
[ Voor 40% gewijzigd door Sebazzz op 31-07-2019 11:45 ]
Ik zou echt niet teveel aannames maken over binning, want hier spelen wat tegenstrijdige zaken.Sandwalker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:21:
Ik las net op hardware.info dat de cores niet allemaal de turbo snelheid halen. Dus binning zal wel een serieuze beperking zijn voor de beschikbaarheid van de hooggeklokte cpu's. Geen idee over de distributie.van de binning over een wafer, maar als binnen een 3600 al 100MHz tussen de snelste en traagste kern zit, maakt dat de kans op een kern voor een 3900Xof 3950X een zeldzaamheid. Dat betekent dan weer dat het productietempo van een 3900x laag ligt. Misschien een aantal dagen wafer productie voor een pallet 3900x. Hoe gaan ze die verschepen? Eén pallet door de lucht of 30 in een container?
- Ja, er is de single-core boost die aan 1 fysieke core vasthangt wat indiceert dat binning een belangrijke rol speelt. Of het ook echter een grote bottleneck is...
- Er zijn genoeg meldingen van mensen die hun 3800x single core boost naar >4.5Ghz kregen zonder enige OC. Er zijn een tijdlang reports geweest dat ze hem ook juist niet haalden, maar dit blijkt uiteindelijk aan bios-issues te liggen, niet aan HW issues.
- De 3900x heeft ook het voordeel dat ze itt de 3700x en de 3800x 2 cores kunnen uitschakelen per die, dat helpt zeker om die hogere base clocks te halen want je gooit gewoon de 2 weg die het niet halen.
- Daarnaast heeft AMD voor het zelfde proces en dezelfde dies een 3950x in de planning staan die een nog hogere boost moet kunnen op 8 cores/die.
Daarnaast, AMD is niet recent beginnen bakken en zullen heus geen chip promoten die amper binnable is, zeker als het nog niet eens hun top-of-line is op dat proces (want 3950x/TR), en dan zouden ze ook niet slechts 'iets' meer dan de duurste 1-die processor vragen, want je moet er wel 2 van je zogenaamd zeldzaamste dies insteken. Overigens is de enige spaarzame info die we van AMD krijgen effectief altijd in de zin van "We were overwhelmed by the demand and are working on restocking", wat significant anders is dan bv. "Our supply can't meetdemand right now", maar natuurlijk zal AMD het altijd proberen verbloemen ook dus dat zegt zeker niet alles.
[ Voor 1% gewijzigd door satisf op 31-07-2019 14:00 . Reden: typos :) ]
Ik denk dat we elkaar wel kunnen vinden in die analyse. Het zit hem in twee dingen: De productiesnelheid, waarbij ik echt denk dat de binning de productiesnelheid dempt en de batchgrootte voor de verscheping. Heb je single piece flow vanaf je verpakkingslijn naar je distributeurs, dan kun je zowat dagelijks iets uitleveren en doe je dat met een korte lead time, dus door de lucht. Is de batchgrootte voor verscheping groter, dan moet je er rekening mee houden dat het langer duurt tot de eerste replenishment. Allemaal geen hogere logica, maar de publieke opinie gaat ook meespelen. Als niemand iets krijgt, dan mort iedereen een beetje, maar is er verder niet zoveel aan de hand. Als echter sommige partijen wel stock gaan leveren en anderen niet dan ontstaat er meer rumoer. Dus ik zou het ook nog wel logisch vinden als ze eerst stock opbouwen en dan versturen. Dat geeft meer rust in de supply chain.satisf schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:11:
[...]
Dus het is een mixed bag, maar ik denk persoonlijk dat die binning verhalen een beetje overdreven zijn. Er zal een kern van waarheid inzitten maar dit lijkt echt zeer sterk op een puur onderschatting en stock aanvullen verhaal. Het is zeer duidelijk dat alle stock in winkels er onmiddellijk is doorgegaan, daarna is er een weekje hoop geweest doordat de toeleveranciers wat stock hadden maar sindsdien staan we droog. Sinds 1-2 weken zijn alle betrouwbare aankondigingen in de periode van 5->16 augustus. Dit komt wel degelijk overeen met een (gerushte) production lead time en die spread over weken is ook logisch, je verzend de nieuwe batches 1 voor 1 naar toeleveranciers, niet in 1x naar alle toeleverancier en dan is er nog een delay van toeleveranciers naar de winkels ook.
...
Overigens is de enige spaarzame info die we van AMD krijgen effectief altijd in de zin van "We were overwhelmed by the demand and are working on restocking", wat significant anders is dan bv. "Our supply can't meetdemand right now", maar natuurlijk zal AMD het altijd proberen verbloemen ook dus dat zegt zeker niet alles.
eerste van Azerty is binnenTrustadz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:10:
https://docs.google.com/s...Kc2WV2Yw/edit?usp=sharing
zo. Iedereen kan z'n dingen toevoegen.
@l4mpj3
@Merreck
@Meneerbeer340
@Verwijderd
@xiphos
@Freaky Max
Arolius
@yniezink
@wackad00dle
@GromuhlDjun
@Ondermertje
@DarkBlaze
@L_Jah
@Sebazzz
@Haywout
@astyle61
@Disiesel
@encryped
@Rko
@Paprika
@Chamurai
@Vale vista
was ik maar nr 2

ik ben derde op de tweakers lijst, dus ik ga morgen bellen kijken of ze wat binnen hebben gekregenwackad00dle schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:46:
[...]
eerste van Azerty is binnen![]()
![]()
was ik maar nr 2
Gezien de bestel tijden zullen er toch wel niet heel veel tussen zitten.Merreck schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:29:
[...]
ik ben derde op de tweakers lijst, dus ik ga morgen bellen kijken of ze wat binnen hebben gekregen
Bij Azerty staat nu 10+ werkdagen ipv pre-order. Blijkbaar is er nu meer bekend over de leverdatum van de 3900x vanuit AMD/leveranciers.
Vrijdag maar even een mailtje naar ze sturen of ze al meer informatie hebben.
Ik heb die van mij als sinds 16-7 binnen van azerty.wackad00dle schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:46:
[...]
eerste van Azerty is binnen![]()
![]()
was ik maar nr 2
Ik ben inderdaad erg benieuwd wat die verandering teweeg heeft gebracht. En goed om te horen dat er nieuwe mensen zijn die een levering gehad hebben.EdjUh1982 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:58:
Bij Azerty staat nu 10+ werkdagen ipv pre-order. Blijkbaar is er nu meer bekend over de leverdatum van de 3900x vanuit AMD/leveranciers.
In de eerste week veranderde Azerty ook regelmatig van status bij de 3900x. Van 10+ en preorder en weer terug.
Bedankt voor je bericht.
Er is helaas nog niets bekend over de leverdatum van de 3900x processoren.
Het is voor ons dan ook lastig om een datum hiervan door te geven.
Indien je nog meer vragen hebt, horen wij dit graag!
Nu staat hij inderdaad weer op pre-order.Trustadz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:51:
In de eerste week veranderde Azerty ook regelmatig van status bij de 3900x. Van 10+ en preorder en weer terug.
Ik heb sinds 7-7 een order bij SiComputers staan. Is het verstandig om (op dit late moment) een order bij Azerty te plaatsen? Ik weet dat Azerty prioriteit krijgt ivm partnerschap, maar hoe belangrijk is dit?
Ik heb SiComputers gemaild op 17-7, maar kreeg puur "Zodra er een datum bekend is zullen wij deze direct weergeven op onze website, ik raad aan om de website in de gaten te houden." qua info, wat minder dan informatief is.
Ik heb SiComputers gemaild op 17-7, maar kreeg puur "Zodra er een datum bekend is zullen wij deze direct weergeven op onze website, ik raad aan om de website in de gaten te houden." qua info, wat minder dan informatief is.