Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:55

AMD Ryzen (ZEN2) levertijden en beschikbaarheid topic

Dit is dé plek om elkaar te informeren over de levertijden en beschikbaarheid van de processoren uit de Zen2 line-up, dit doen we hier om het nieuwstopic en het ervaringentopic niet te vervuilen.

Policy

• Niet Flamen & Trollen
  • Basic questions, in dit topic gaan we er van uit dat je een beetje self-research hebt gepleegd d.m.v. de search-functie.
  • Probeer mensen niet continu te verbeteren. Een belerende toon kan heel irritant zijn, ook al heb je gelijk. Voor degenen die toch willen klagen over het gedrag van bepaalde posters... Trek aan de bel bij een mod! Dit kan altijd via https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif boven aan elk topic. Er is ook een rapporteer knop bij iedere post te vinden als je specifiek een probleem hebt met een post.
  • Op de man spelen. Dit is NOT DONE. In dit topic geldt "Speel de bal en niet de man!".
  • Dit is geen Intel topic. Vergelijkingen maken is ok, maar ga niet -tig posts vertellen hoe goed/slecht een Intel processor is. Na 1x weten we het wel.
  • Wanneer je iets wilt delen over je aankoop, laat dan vooral ook even weten bij welke webshop de koop heeft plaatsgevonden. Het liefst inclusief de datum en prijs.
  • De prijzen zijn voor de launch nooit 100% accuraat (het zijn schattingen van webshops). Deze kunnen wijzigen bij de launch. Daarnaast zal het product de 1e dag vrijwel altijd duurder zijn als later! Het heeft dus geen zin te roepen dat je hem voor deze prijs niet wilt kopen, want xxx

Vipeax wijzigde deze reactie 23-07-2019 01:47 (102%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vipeax
maik.devries schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:12:
Dus als ik het goed begrijp is dit wat ze nou een 'paper launch' noemen hier in Nederland?!
Ik ben benieuwd of Amazon mijn 3900X netjes blijft leveren zoals afgesproken. Helaas is het stom dat ik nu mijn dubbele order heb gewijzigd naar een enkele, want anders had ik vast iemand blij kunnen maken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Dionamuh schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:15:
[...]

Voor hoeveel heb je 'm daar kunnen bestellen?

Hoge prijzen nog op dit moment in Nederland:
3700X: €369
3800X: €429 (verwacht)
3900X: €549
Subtotaal item(s): EUR 438,76
Porto- en verpakkingskosten: EUR 2,88
-----
Totaal excl. btw: EUR 441,64
Btw: EUR 92,75
-----
Totaal: EUR 534,39
Toegepaste korting: -EUR 14,11
-----
Eindtotaal: EUR 520,28

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Flying schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:29:
Je begrijpt het of je begrijpt het niet, maar quasi nergens is er een voorraad aanwezig. Mooi geregeld allemaal.
Typisch Nederland (en deels ook de rest van Europa) ;). In de VS kun je ze gewoon uit de winkel halen. Althans, mits je in de rij stond:
https://i.redd.it/063k1wj0ov831.jpg
https://i.redd.it/hmgh80o9mv831.jpg
https://i.redd.it/wjwesil5nv831.jpg

:+, want de meeste winkels hadden maar zo'n 5 a 10 exemplaren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Helaas laten de ITX/DTX bordjes nog op zich wachten. ;w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vipeax
Sorry, ik zoek de ASUS DTX (Impact) variant :p, maar deze had ik wel over 't hoofd gezien toen ik zojuist een kijkje nam. Gigabyte doet 't dus een stuk beter wat dit betreft. Ik heb al een X470 ITX dus ik kan wel even vooruit.

Vipeax wijzigde deze reactie 07-07-2019 15:42 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Blaat schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:34:
[...]
Misschien zijn ze allemaal wel uitverkocht dankzij die pre order pagina's die per ongeluk online stonden. :P
Reken daar maar vooral op. De voorraaden zijn beperkt (het gevolg van alles zo stil mogelijk houden?) en als er al 15 bestellingen waren kun je erop rekenen dat dat al meteen alle voorraad dekte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vipeax
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:26:
Mijn 3700X staat uit bij Amazon.de. Die CPU staat alleen op de website als niet verkrijgbaar. Levertijd staat op woensdag/donderdag, maar dat is al sinds vrijdag zo. Iemand anders die dit ook heeft, want ik begin te vermoeden dat Amazon niet op tijd gaat leveren.

Wil mijn 3700X gewoon hebben. :P
Status is nog altijd hetzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
@Guyon, tegen welke prijs?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Freaky Max schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:47:
Bij Azerty is de 3900X los pre-order maar in een compleet systeem 2-3 dagen levertijd. Mmmm ...

https://azerty.nl/product...3900x-geforce-rtx-2080-ti
Daar verdienen ze meer aan dus dat is niet heel gek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vipeax
yniezink schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:39:
Ik heb de 3900x besteld bij Azerty.

Ben echter nog wel op zoek naar een goed moederbord en RAM. Nu wil ik graag voor 2 reepjes van 16GB gaan. is het dan het beste om 3600mhz geheugen aan te schaffen zoals:
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3600C17D-32GTZR
of zijn daarin vele betere keuzes te maken?

Moederborden zal nog even afwachten zijn tot eerste goede vergelijkingen
Je kunt ook 3200C14 aanschaffen. Dan ben je voor 250 klaar en de latency is nog lager ook, waardoor je zat overclock ruimte hebt.

pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-32GVK
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-32GTZR
pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3200C14D-32GTZKW
pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3200C14D-32GTZSK
pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3200C14D-32GTZ

Vipeax wijzigde deze reactie 09-07-2019 19:59 (34%)

• Vipeax
_mARCO_ schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:22:
[...]
De uitlevering van die 3900X naar Nederland lijkt momenteel gewoon nog heel erg mondjesmaat te zijn, helaas. :|

• Vipeax
Merreck schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Waarschijnlijk wat ik wil weten is bedrijfs geheim, maar ik zou graag eens willen weten hoeveel R9 3900x ze hebben gemaakt voor launch voorraad, en op welke wijze ze dat verdeelt hebben over all landen, en over de retailers zoals Azerty, megeko, alternate, informatique, etc...

En dan wil ik post launch data zien, hoeveel r9 3900x ze hebben gemaakt sinds 07-07 en hoe ze de productie van die aantallen naar welke landen toewijzen.

En als icing on the cake the verkoop aantallen, hoeveel r9 3900x ze hebben verkocht per land
In webshops en winkels
Forget it...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vipeax
JohnViper schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:53:
VERZENDBEVESTIGING IS BINNEN
MIJN 3900x KOMT MORGEN AAN
!!!!!!
JE VERGEET TE MELDEN WAAR JE HEM HEBT BESTELD. ZO VOEGT JE POST WEINIG TOE!!!!

:+

• Vipeax
Vale vista schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:16:
Zojuist ook besteld bij Megekko! Verwachte levertijd is zaterdag. Ben benieuwd!
Voor 575 euro?

• Vipeax
Arolius schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:06:
Iemand van ons lijstje al iets mogen ontvangen van Azerty? :9
Ik heb geen bestelling bij Azerty open staan, maar een van maar 517 euro bij Amazon sinds 5 juli en ik ga nu ook blijven wachten ook :+.

• Vipeax
Misschien is het handig om niet ieder bericht met die lijst een notificatie te laten triggeren...

• Vipeax
Guyon schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:46:
[...]

Het kan natuurlijk in een openbare Google Sheet. Maar goed, dan moet de beheerder daarvan alles up-to-date houden, of je loopt het risico op geklier als iedereen kan bewerken.
Het @ stukje weghalen is ook voldoende hoor :+.

• Vipeax
Hans1990 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Net even Alternate gebeld..

Ze verwachten over 3 dagen 80 stuks binnen te krijgen. Dat is niet voldoende om de backlog van >200 orders weg te werken. Wanneer de rest binnen komt konden ze niet zeggen.

edit:
Volgens mij hadden we ongeveer tegelijk op "versturen" gedrukt voor mijn edit en jouw post 8)7
Belachelijk dat ze dan op de website aangeven een levertijd van 3 dagen te hebben...

• Vipeax
Yariva schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:55:
Goed om te zien dat de bevoorrading nu iets beter op gang lijkt te komen! :)
Op gang komen is wel iets te voorbarig. Als ik die spreadsheet zo even snel bekijk dan zijn dat nog allemaal orders van de eerste dag. Dat zou betekenen dat het een maand heeft geduurd om één noemenswaardige levering samen te stellen.

• Vipeax
Triguld schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:01:
Waarom ben ik zo'n persoon die eerst alle benchmarks afwacht alvorens ik het apparaat koop.... Ik heb echt veel te laat gekocht.
Als je TPU had gechecked op 7 juli dan had je daarna direct kunnen bestellen met alle benodigde kennis :+.

• Vipeax
Mijn Amazon.de bestelling (520 euro) loopt nu al sinds 2 juli en leek maar niet te veranderen. Daarom toch maar een extra bestelling geplaatst bij Alternate.nl toen ze afgelopen maandag aangaven 3 dagen levertijd te hebben. Ik heb geen mail gehad, maar de mijn-omgeving claimed dat ie is 'Uitgeleverd' en er staat een 3S pakketnummer bij. Als ie doorkomt laat ik de Amazon bestelling alsnog gewoon staan. Ik ben nu ook wel gewoon benieuwd wanneer ze er iets mee gaan doen :+.

• Vipeax
Idem. Ik kreeg een notificatie van de PostNL app en toen zag ik de mail in mijn inbox.

• Vipeax
@Arolius, op basis van een telefoontje met Alternate zou ik je vooral willen adviseren om de komende dagen (eind deze week/begin komende week) de Alternate productpagina in de gaten te houden. Gezien mensen die deze week hebben besteld ook direct het product hebben ontvangen lijkt er geen wachtrij meer te zijn. Zelf zou ik een tweede bestelling plaatsen en de een of de ander later annuleren...

• Vipeax
Djiezes schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:06:
[...]

Dat klopt niet. Ik heb vandaag iets voor 16u besteld bij alternate.be en morgen wordt die geleverd. De bpost track & trace code is intussen actief en bevestigd dit.
Jij woont dan ook in België...

• Vipeax
Djiezes schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:13:
[...]

Oh, oké. Ik wist trouwens niet dat de levering daardoor vertraging zou oplopen. Onlangs ook nog uit nederland besteld en alles werd op tijd geleverd (megekko). In omgekeerde richting of vanuit alternate.be naar NL gaat het trager?
Ze kunnen denk ik geen next day naar Nederland garanderen.

• Vipeax
Niek_f schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:35:
wauw ik wacht al sinds 13 juli bij azerty en alternate levert sneller 😑
Best wel teleurstellend
Als meer mensen pre-orderen bij Azerty dan bij Alternate dan valt dat natuurlijk wel een beetje te verwachten.

• Vipeax
Niek_f schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:10:
@vipeax tja dat is waar maar ook mensen die niet preorderen en gister of vandaag bestellen hebben hem sneller in huis bij alternate dan azerty☹
Dus meer pre-orders bij Azerty...

• Vipeax
Begrijpend lezen...

Vipeax wijzigde deze reactie 09-08-2019 12:18 (94%)

• Vipeax
Blaat schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Idle geloof ik dat best hoor. :P
7(8)7

• Vipeax
Sandwalker schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:02:
Wat ik niet begrijp is dat mensen bij meerdere leveranciers orders plaatsen en dan gaan kijken welke het snelste is. Launch partners zijn over het algemeen sneller, maar annuleren brengt voor de etailers ook kosten met zich mee. Prima als iets niet werkt of zo, maar als dit gemeengoed wordt krijg je straks of hogere verzendkosten die je niet terugkrijgt of vaste orderkosten. Ik bestel al jaren bij Azerty en die doen gewoon wat ze beloven en zijn lekker flexibel en meedenkend. Dan wacht ik wel een paar dagen langer. Een goede leverancier is me meer waard dan dat prijsvoordeel van een ultra low budget dozenschuiver.
Het annuleren van een order hoort toch echt een geautomatiseerd proces te zijn...

• Vipeax
Omdat dit kosten bespaard? Als iemand een order plaatst wordt dit automastisch gedaan. Als iemand hem annuleert is deze pre-order weer weghalen net zo makkelijk...

• Vipeax
alex_pas schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 05:55:
Ik keek even naar de prijzen in Amerika. Dat loopt daar wat uit de hand inmiddels door de vertraging van de 3900x. Waar die voor $499 op de markt kwam, zit de prijs nu al richting de $700. Ik zag zelfs al iemand $999 vragen op eBay.

En de 3800x verkopen ze bij veel zaken en op Amazon voor hetzelfde bedrag als de 3700x; beide $400. De 3700x kwam met een adviesprijs van 329 op de markt, dus die is ook al aan het stijgen.

Ik ga zelf een 3700x aanschaffen, maar als ik daar zou wonen zou ik nu voor een 3800x gaan, dat is de enige die nog op launchprijs zit. Ik hoop niet dat het hier die kant ook op gaat. Maar snel bestellen iig.
In de VS zitten de Microcenters gewoon op MSRP niveau.

• Vipeax
Cyclonic schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:02:
[...]

Duitse Alternate bezorgd nu wel naar Nederland? Of woon je in Duitsland? Paar maanden terug kon ik niks leveren naar Nederland.
Die maken volgens mij al jaren een offerte aan waarbij je later via de mail aangeeft hoe je wil betalen.

• Vipeax
Tony Macaroni schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:08:
Kan het zo zijn dat Azerty. Megekko, Alternate allemaal AMD processoren hebben aangeleverd gekregen en Sicomputers niet?
Dat is ook zo.

• Vipeax
Amazon.de heeft gisteren mijn 3900X bestelling van 2 juli verzonden. Nu nog bedenken wat ik ermee ga doen gezien ik er inmiddels al 1 bezit. Deze was trouwens wel 'maar' 520 euro :+.

• Vipeax
Hij is al verkocht :+.

• Vipeax
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:00:
[...]
Niet gewacht of deze beter boost? :P
Tweedehands gaat ie nooit 549 opleveren, dus dat vind ik wel wat zonde eerlijk gezegd.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True