Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:39
26/12 autch dan zal het een 3900x worden hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb mijn R9 3950x net ingebouwd, wat een ding :D.
Mijn 1700x had problemen met 3600 c16, en draaide op 3200 c14. De 3950x met 4 latjes draait op 3600 c15! Dat op een Asus Crosshair V6 die niet fantastisch is voor hoge ram snelheden door zijn layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richyyyyy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-01 19:17
Astratuner schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:15:
26/12 autch dan zal het een 3900x worden hier.
Net even gebeld met Azerty om te horen of er nu wel met 100% zekerheid kon worden gezegd wat wel/niet ging werken: volgende week vrijdag wordt de levering verwacht. Ruim voor kerst dus, hoop alleen dat het lukt om hem dan één dag later al binnen te hebben. We'll see! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:39
20/12 dus mmm tks for the info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik heb dezelfde info van Azerty ontvangen, alleen kunnen ze niet garanderen dat mijn order erbij zit. Duimen dus!

[ Voor 4% gewijzigd door TJHeuvel op 16-12-2019 18:21 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richyyyyy
TJHeuvel schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:11:
Ik heb dezelfde info van Azerty ontvangen, alleen kunnen ze niet garanderen dat mijn order erbij zit. Duimen dus!
Vandaag antwoord gekregen op mijn vraag wanneer ze weten of de 3950 bij de levering zit. Antwoord:

'Zodra de vrachtwagen binnenkomt' 8)7

Leverancier kan inhoud toch wel al per mail versturen mag ik hopen? Al gaat het per telegram, dan moet het anno 2019 toch wel eerder arriveren dan de levering zelf...

Morgen dus maar even bedenken of ik de rest al wel vast bestel, mogelijk het risico lopend dat het alsnog pas na de kerst in elkaar kan worden gezet als de CPU wéér niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

TJHeuvel schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:11:
Op welke datum heb jij 'm besteld? Ik op 2 december!

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 17:23
Richyyyyy schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:31:
[...]

Vandaag antwoord gekregen op mijn vraag wanneer ze weten of de 3950 bij de levering zit. Antwoord:

'Zodra de vrachtwagen binnenkomt' 8)7

Leverancier kan inhoud toch wel al per mail versturen mag ik hopen? Al gaat het per telegram, dan moet het anno 2019 toch wel eerder arriveren dan de levering zelf...

Morgen dus maar even bedenken of ik de rest al wel vast bestel, mogelijk het risico lopend dat het alsnog pas na de kerst in elkaar kan worden gezet als de CPU wéér niet komt.
Ik heb ook gemerkt dat Azerty hele rare en korte antwoorden per e-mail en Social Media kan geven. Tegen het autistisch aan. Megekko doet het wat dat betreft toch een stuk netter: Ze weten exact wanneer ze item x van leverancier y kunnen verwachten en updaten je dan daarover.

Overigens is mijn 3950x netjes op 5 december afgeleverd door Azerty (in een samengestelde PC). Man man, wat een ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
azteke schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:31:
[...]

Op welke datum heb jij 'm besteld? Ik op 2 december!
Zwarte vrijdag, 29-11 dus.

Ondanks de drukte bij Azerty heb ik wel goede ervaringen met het mailen, ik krijg meestal binnen een dag een goed antwoord op mijn vragen.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Bij azerty staan er nu 165 stuks op voorraad bij de leverancier! Nu hopen dat er niet zoveel mensen zijn die hem besteld hebben, maar ik acht die kans vrij klein... Ik heb vast de pech dat ik nog 1 of 2 leveringen moet wachten ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wN30eOujpudrk7cvVu2686iR/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richyyyyy
azteke schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:28:
Bij azerty staan er nu 165 stuks op voorraad bij de leverancier! Nu hopen dat er niet zoveel mensen zijn die hem besteld hebben, maar ik acht die kans vrij klein... Ik heb vast de pech dat ik nog 1 of 2 leveringen moet wachten ;w

[Afbeelding]
Zou wel verklaren waarom de mails zo tergend langzaam werden verstuurd :9

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
Ook ik heb een 3950x besteld. Bij megekko waar ik gisteren een mail van heb gekregen dat ik hem 23-12 kan verwachten. Wat raar is want als je op de website kijkt staat dat hij uit voorraad geleverd kan worden op zaterdag 21-12. Zou op zich lachen zijn als je een nieuwe besteld en je hem eerder krijgt dan de mensen die em eerder besteld hebben :D

[ Voor 87% gewijzigd door Diamond4ever op 19-12-2019 09:07 ]

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• azteke

azteke

King

Ik heb gisteravond heel netjes een bericht gehad van Azerty met de melding dat de leverancier verwacht 20 december aan Azerty te leveren. Gaat nu niet lang meer duren denk ik! 8)

• Richyyyyy
Staan er nu ook 60 'op voorraad in Raalte' en dus 'volgende werkdag in huis'.

Blijft merkwaardig hoe er af en toe wordt gecommuniceerd richting klanten en leveringen. 'Ja we krijgen hem vrijdag binnen' om een paar dagen later op de donderdag opeens dik zestig stuks uit de mouw weten te schudden in de eigen vestiging...

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Mooi dat ze beschikbaar zijn!

Het lijkt dus toch echt dat ze USA prio hebben gegeven de eerste paar weken en dat er nu pas meer in de EU beschikbaar zijn.
Wel frappant dat cpus van 800 euro als warme broodjes over de toonbank gaan ;). Mjah ergens ook wel te begrijpen, met die stagnatie van Intel was er zo lang niks interessants dat iedereen lang genoeg heeft kunnen sparen :+.

• dvdmeer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-04 13:02
Ik zit nog steeds te wachten op een bericht van Alternate maar tot op heden blijft het doodstil. Hopelijk krijgen ze ook nog voorraad binnen. Op hun website staat nog steeds "levering in 2019"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
Omdat ik mijn cpu toch nog voor de kerst wou hebben, heb ik em ook besteld bij azerty. Ik hoorde niets van hun over levering en toen ik een mail kreeg van megekko dat ie 23-12 geleverd wordt heb ik vandaag een annulering naar azerty gestuurd.
IPV een bevestiging van de annulering heb ik zojuist een bevestiging van de verzending gekregen :D.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• azteke

azteke

King

Yep, ik heb ook net een bevestiging van de verzending ontvangen!

• dvdmeer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-04 13:02
Net gebeld met Alternate. Als ik geluk heb dan eind van het jaar. Denk dat ik eens even Azerty ga bellen

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Wat me opvalt is dat men er nagenoeg klakkeloos ervan uit gaat dan de webshops moeten kunnen weten op welke dag ze kunnen leveren.

Ik weet niet of men het weet, ze zijn echt afhankelijk wanneer AMD ze op de post doet. AMD zal echt geen harde datum noemen.
Dan gaan ze per vracht naar de desbetreffende landen, het internationale vervoer kan zo één of meerdere dagen langer duren.
Dan komen ze bij de groothandel (gevestigd in binnenland of buitenland), die ze dan ook nog moet uitleveren, ook dat kunnen zei niet op de dag vast pinnen omdat dit ook per post/koerier gaat, en je bevoordeeld ook actievoerders op de weg hebt als men het nieuws kijkt.

Een harde datum noemen dat het bij jouw in de bus ligt is nagenoeg onmogelijk.
Doen ze dat niet zijn mensen verontwaardigt, doen ze dat wel en er komt vertraging ook dan zijn er mensen verontwaardigt.

Helaas zijn dit verwachting patronen die wij - jij zelf hebt gecreëerd in deze 24/7 economie, we moeten echt een stapje terug doen als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richyyyyy
Bas Focal schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:12:
Wat me opvalt is dat men er nagenoeg klakkeloos ervan uit gaat dan de webshops moeten kunnen weten op welke dag ze kunnen leveren.

Ik weet niet of men het weet, ze zijn echt afhankelijk wanneer AMD ze op de post doet. AMD zal echt geen harde datum noemen.
Dan gaan ze per vracht naar de desbetreffende landen, het internationale vervoer kan zo één of meerdere dagen langer duren.
Dan komen ze bij de groothandel (gevestigd in binnenland of buitenland), die ze dan ook nog moet uitleveren, ook dat kunnen zei niet op de dag vast pinnen omdat dit ook per post/koerier gaat, en je bevoordeeld ook actievoerders op de weg hebt als men het nieuws kijkt.

Doen ze dat niet zijn mensen verontwaardigt, doen ze dat wel en er komt vertraging ook dan zijn er mensen verontwaardigt.

Helaas zijn dit verwachting patronen die wij - jij zelf hebt gecreëerd in deze 24/7 economie, we moeten echt een stapje terug doen als je het mij vraagt.
Beetje begrijpend lezen gaat behoorlijk ver. Alle kritiek op de levering van webshops slaat puur op het laatste deel van jouw verhaal. Op het moment dat een webshop ze of A: claimt op voorraad in de winkel te hebben of B: op voorraad bij de leverancier. Adverteer je met 'vandaag besteld, morgen in huis' of 'bij leverancier dus 2-3 werkdagen verzendtijd', dan moet je je daar ook aan houden.

Claimt een webshop dat de levering op vrijdag komt, dan mag je er gewoon vanuit gaan dat het één dag later op de deurmat ligt. Heeft niets te maken met 'ja maar 24/7 economie', maar simpelweg verwachtingen die shops zelfs hebben vastgelegd. Sterker nog: beloften die zijn gemaakt.

Daar komt ook nog bij dat het knap knullig is dat je een levering van de leverancier verwacht maar geen idee hebt of product X of Y ook in de vrachtwagen zal zitten. Hoeveel moeite kost het om het vrachtmanifest vooruit te sturen of, ik noem maar iets geks, de telefoon op te pakken om het na te vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Bas Focal schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:12:

Ik ga het je niet tot in de puntjes uitleggen, maar bij highvalue luchtvracht (ja, daar valt dit onder) weten alle partijen in de keten wat de doorlooptijden zijn.
Ik heb AMD, WD, Intel, Apple etc als klant gehad op Schiphol, lijkt mij wel dat afnemers van AMD op de hoogte zijn van de ETA's. Een beetje afnemer weet trouwens ook exact wat de aanlevertijden zijn vanaf het moment dat een kist de wielen aan de grond zet.

Enige onzekere factor waar ik in het specifieke geval van AMD niets over kan zeggen of AMD_NL orders last minute anders alloceert (als in bij binnenkomst bepalen welke klant hoeveel stock geleverd gaat krijgen). Bij de andere grote spelers op de markt was dat in ieder geval niet zo. Daar waren de orders van afnemers lang van tevoren zichtbaar in de systemen en werden ook zo afgeleverd door mijn werkgever zonder verdere tussenkomst van de fabrikant(en).

iR Profiel

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:29
Probleem is dat er nog vele schakels na je warehouse op schiphol volgen. Amd, wd, intel enz doet immers geen zaken met resellers maar plaatst hier nog diverse distributeurs tussen. Dan krijg je nog diverse vervoerders in de vorm van postnl, dhl en ups ertussen en iedereen snapt dan wel dat een doosje cpus door flink wat handen en panden moet voordat hij bij jou favoriete webwinkel op voorraad komt.

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

stylezzz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:30:
Probleem is dat er nog vele schakels na je warehouse op schiphol volgen. Amd, wd, intel enz doet immers geen zaken met resellers maar plaatst hier nog diverse distributeurs tussen. Dan krijg je nog diverse vervoerders in de vorm van postnl, dhl en ups ertussen en iedereen snapt dan wel dat een doosje cpus door flink wat handen en panden moet voordat hij bij jou favoriete webwinkel op voorraad komt.
Das onzin, per webshop zitten er geen resellers (meervoud) tussen. Hooguit eentje...en dat is niet eens altijd het geval.

edit: Korte toelichting, decennia geleden zijn al deze spelers al begonnen onnodige schakels te elimineren. Met Apple als lichtend voorbeeld die het tot kunst heeft verheven.

[ Voor 12% gewijzigd door onsgeluk op 19-12-2019 19:00 ]

iR Profiel

• stylezzz
Goed onderbouwd..... helaas, de werkelijke distributieketen van fabrikant tot eindgebruiker is verassend complex. Zeker in het geval van componenten :)

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Richyyyyy schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:13:
[...]

Beetje begrijpend lezen gaat behoorlijk ver. Alle kritiek op de levering van webshops slaat puur op het laatste deel van jouw verhaal. Op het moment dat een webshop ze of A: claimt op voorraad in de winkel te hebben of B: op voorraad bij de leverancier. Adverteer je met 'vandaag besteld, morgen in huis' of 'bij leverancier dus 2-3 werkdagen verzendtijd', dan moet je je daar ook aan houden.

Claimt een webshop dat de levering op vrijdag komt, dan mag je er gewoon vanuit gaan dat het één dag later op de deurmat ligt. Heeft niets te maken met 'ja maar 24/7 economie', maar simpelweg verwachtingen die shops zelfs hebben vastgelegd. Sterker nog: beloften die zijn gemaakt.

Daar komt ook nog bij dat het knap knullig is dat je een levering van de leverancier verwacht maar geen idee hebt of product X of Y ook in de vrachtwagen zal zitten. Hoeveel moeite kost het om het vrachtmanifest vooruit te sturen of, ik noem maar iets geks, de telefoon op te pakken om het na te vragen?
Ik bedoel de gehele aanloop van producent tot het artikel ook daadwerkelijk in de webshop ligt.
Niet wanneer het in de webshop ligt en wanneer men aan de consument kan leveren.

Het heeft er zeer zeker ermee te maken dat mensen zodra ze bestellen min of meer verwachten dat het de volgende dag geleverd word, omdat de webshops dat aangeven word er gesteld, maar feitelijk is dat niet helemaal juist.
Ik heb gezien op een vandaag of was het nieuws uur dat het zo is dat de webshop die niet de volgende dag kan leveren veel klanten verliest aan webshops die dit wel doen.
Mocht een webshop aangeven dat ze iets later zullen leveren dan zijn er zat mensen die hun bestelling gelijk annuleren om ergens anders te bestellen.
Het moraal van het verhaal is dat als de consument iets wil hebben dan moet het wel zo snel mogelijk, dit soort zaken zijn vaker op tv geweest als documentaires dat dit helaas wel zo werkt in een 24/7 economie.
Idem voor winkelsluiting tijdstippen, koopzondagen.
We willen als consument iets, vaker, sneller en meer.

En als dat niet zo is denk dan jammer, morgen weer een dag.
Ik hoop gewoon dat de mensen het een beetje los kunnen laten dat iets misschien wat later op de deurmat ligt.

En zo te zien nu 19.05 uur liggen de 3950X nog mooi op voorraad bij diverse webshops.

• stylezzz
Bas Focal schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:10:
[...]
Het moraal van het verhaal is dat als de consument iets wil hebben dan moet het wel zo snel mogelijk, dit soort zaken zijn vaker op tv geweest als documentaires dat dit helaas wel zo werkt in een 24/7 economie.
Idem voor winkelsluiting tijdstippen, koopzondagen.
We willen als consument iets, vaker, sneller en meer.

En als dat niet zo is denk dan jammer, morgen weer een dag.
Ik hoop gewoon dat de mensen het een beetje los kunnen laten dat iets misschien wat later op de deurmat ligt.

En zo te zien nu 19.05 uur liggen de 3950X nog mooi op voorraad bij diverse webshops.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Natuurlijk zou ik ook teleurgesteld zijn als ik niet morgen maar overmorgen mijn 3950x zou krijgen.... maar maak het geen halszaak, er zijn belangrijker dingen in het leven. Ga lekker uit eten met de vrouw, rondje lopen met de hond in het bos. Of ga een pilsje drinken met vrienden..... die dag kom je echt wel te boven.

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

stylezzz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:10:
Goed onderbouwd..... helaas, de werkelijke distributieketen van fabrikant tot eindgebruiker is verassend complex. Zeker in het geval van componenten :)
Ik zou het heel uitgebreid kunnen onderbouwen, maar dat wordt een lap tekst waar je u tegen zegt. Daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel behoefte aan.
Soms, heel soms mag je best eens wat aannemen als iemand aangeeft dat die de desbetreffende klanten bediend heeft en vanuit ervaring spreekt. In mijn specifieke geval import, distributie en procesmanagement. Niet dat het heel zwaar weegt, maar getuigt (hopelijk) dat ik weldegelijk weet waar ik het over heb. Want ik heb er ook geen zin om er een discussie van te maken, kool is de sop niet waard...

iR Profiel

• stylezzz
onsgeluk schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:58:
[...]

Ik zou het heel uitgebreid kunnen onderbouwen, maar dat wordt een lap tekst waar je u tegen zegt. Daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel behoefte aan.
Soms, heel soms mag je best eens wat aannemen als iemand aangeeft dat die de desbetreffende klanten bediend heeft en vanuit ervaring spreekt. In mijn specifieke geval import, distributie en procesmanagement. Niet dat het heel zwaar weegt, maar getuigt (hopelijk) dat ik weldegelijk weet waar ik het over heb. Want ik heb er ook geen zin om er een discussie van te maken, kool is de sop niet waard...
Hetzelfde geld voor mij, ruim 20 jaar ervaring in het vak. :) Het streven naar perfectie is uiteraard een goed ding, maar ervaring leert dat logistieke processen teveel factoren kennen waardoor vertragingen kunnen ontstaan.

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Dan kunnen we elkaar een hand geven :w

Dat gezegd hebbende, vertragingen zijn wel de uitzonderingen, in de regel is de goederenstroom heel goed te managen/volgen en is de doorlooptijd fabrikant/eindafnemer zeer accuraat (op de dag nauwkeurig) te voorspellen. Zodra de kist geland was op Schiphol of een andere nabij gelegen luchthaven kregen de klanten al feedback in welk dagdeel de goederen op de eindbestemming zouden arriveren.

Althans, onze klanten. Geen idee hoe onze concurrenten dat deden ;)

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0th
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-07 18:13
10/12 besteld toen er 1 op voorraad stond bij leverancier
2 mailwisselingen gehad met als antwoord " Geen idee"
19/12 verzendbevestiging
Zojuist net binnen

Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
de 3950x is (momenteel?) zo te zien voor 686e incl. verzendkosten te koop via amd.com: https://www.amd.com/en/products/cpu/amd-ryzen-9-3950x

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 12-10 07:19
Dat is wel een koopje. Ff kijken of mn 3700x straks op v&a staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
foppe-jan schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:51:
de 3950x is (momenteel?) zo te zien voor 686e incl. verzendkosten te koop via amd.com: https://www.amd.com/en/products/cpu/amd-ryzen-9-3950x
Ehh ex btw? ;)

/edit
Als je doorklikt naar afrekenen, dan komt de BTW erbij en kom je net over de 800 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Undertaker2 op 15-02-2020 02:13 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:39
Heeft iemand enig idee waar ik een 3300x snel op de kop kan tikken?
Bij Megekko hebben ze mij al voor de gek gehouden wat betreft levertijd. Dus die is direct geannuleerd omdat ik hem snel nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
volgens mij waren ze alleen te krijgen rond de launch en is het sindsdien overal op. Als ik jou was had ik mijn order laten staan.... komt vanzelf wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:39
stylezzz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:33:
volgens mij waren ze alleen te krijgen rond de launch en is het sindsdien overal op. Als ik jou was had ik mijn order laten staan.... komt vanzelf wel weer.
Ja, ik had hem graag ingebouwd. Alleen bouw ik de PC voor iemand, misschien dat deze er laterna nog eens inkomt. Is toch een mooie budget cpu.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste