Nou, de 3900X is binnen hoor. Net als het moederbord en de koeler die ik geannuleerd had, lekker bezig Megekko
Mij werd verteld dat deels annuleren kon, maar dat dit pas doorgevoerd zou worden als de 3900X verzonden zou worden. Enfin, ik ben al blij zat dat ik m'n processor binnen heb.
Als je een goedkope B-die zoekt, zou ik kijken naar de Corsair Vengeance RGB kit van 3600Mhz (https://www.alternate.nl/...ugen/html/product/1457426). Timings zijn misschien slecht, maar is wel een Samsung B-die opvallend genoegVitz schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:36:
[...]
Ach ja, ik zal wel gek zijn maar ik ben best tevreden. B-die is lekker vriendelijk voor Ryzen en deze set wordt consistent aanbevolen in combinatie met een 3rd gen systeem. Ik ben ondertussen ook echt wel klaar met al dat wachten op onderdelen. Zelfs met dat geheugen zit ik nog in het geplande budget dus ik vind het wel best.
Weet je zeker dat je naar het juiste item hebt gelinkt? Dat is enkel 16GB en verspreid over twee DIMMs. Als ik daar 64GB van zou kopen zou het maar een paar tientjes goedkoper zijn en ze zouden niet in m'n moederbord passen (vier DIMM slots). Tevens is de frequentie lager en de timings, zoals je al zei, slechter.FIFARenderZ schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:40:
[...]
Als je een goedkope B-die zoekt, zou ik kijken naar de Corsair Vengeance RGB kit van 3600Mhz (https://www.alternate.nl/...ugen/html/product/1457426). Timings zijn misschien slecht, maar is wel een Samsung B-die opvallend genoeg
Oh, nee dan heb ik je verkeerd begrepen. Als je puur op zoek was naar een Samsung B-die om te kunnen overclocken was dit een hele goedkope goede optie geweest. Maar 64GB gaat hiermee inderdaad niet werkenVitz schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:49:
[...]
Weet je zeker dat je naar het juiste item hebt gelinkt? Dat is enkel 16GB en verspreid over twee DIMMs. Als ik daar 64GB van zou kopen zou het maar een paar tientjes goedkoper zijn en ze zouden niet in m'n moederbord passen (vier DIMM slots). Tevens is de frequentie lager en de timings, zoals je al zei, slechter.
Ik heb het hele gebeuren ook sinds een uurtje gewoon in huis hoor. Na zo lang gewacht te hebben op geheugen laat ik het ook mooi hierbij. Lekker in het weekend klussen.FIFARenderZ schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:02:
[...]
Oh, nee dan heb ik je verkeerd begrepen. Als je puur op zoek was naar een Samsung B-die om te kunnen overclocken was dit een hele goedkope goede optie geweest. Maar 64GB gaat hiermee inderdaad niet werken
Heb eerder op de avond het mailtje ontvangen met de verzendbevestiging van Alternate. Morgen komt mijn 3900x binnen die ik vandaag had besteld. Toch nog op tijd binnen voor een LAN party die zaterdag begint :-)
Ik denk dat Alternate by far de meeste 3900x heeft binnen gekregen sinds 7 juli. Ik vermoed dat zij ook de snelste manier zijn voor mensen die de 3900x nog moeten bestellen.
Ik denk dat Alternate by far de meeste 3900x heeft binnen gekregen sinds 7 juli. Ik vermoed dat zij ook de snelste manier zijn voor mensen die de 3900x nog moeten bestellen.
Dit weekend de 3900x inbouwen. En dan volgende week eens kijken voor een leuke bijpassende GPU van AMD
Gisteren was mijn 3900X verzonden, eindelijk na lange tijd wachten. Nu vandaag bericht van postnl dat mijn pakket helaas vertraagd is haha. Ik ben zelf niet verbaasd want ik heb dit soort dingen vrijwel altijd.
Hebben jullie dit ook vaak, of ligt het echt aan mij???
Heb het 1x mee gemaakt dat het niet aankwam, de volgende dag wel.Seb1990 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:56:
Gisteren was mijn 3900X verzonden, eindelijk na lange tijd wachten. Nu vandaag bericht van postnl dat mijn pakket helaas vertraagd is haha. Ik ben zelf niet verbaasd want ik heb dit soort dingen vrijwel altijd.
Paar x gehad, dat ze gewoon een brief in de brievenbus deden morgen komen we langs. Ik was de heledag thuis ahahaha soms zijn ze echt
Goed nieuws voor Azerty klanten die wachten op levering van hun AMD Ryzen 9 3900X: het lijkt erop dat deze nu goed op gang komt.
Wij verwachten a.s. vrijdag of maandag twee verschillende zendingen van deze processor binnen te krijgen. Zoals het er nu naar uitziet is het totaal van deze zendingen voldoende om álle orders die momenteel uitstaan te kunnen voorzien.
We vragen dus nog even jullie geduld, maar als alles goed gaat zouden we dus alle Azerty klanten die een 3900X hebben besteld binnen enkele werkdagen dus kunnen leveren.
Wij verwachten a.s. vrijdag of maandag twee verschillende zendingen van deze processor binnen te krijgen. Zoals het er nu naar uitziet is het totaal van deze zendingen voldoende om álle orders die momenteel uitstaan te kunnen voorzien.
We vragen dus nog even jullie geduld, maar als alles goed gaat zouden we dus alle Azerty klanten die een 3900X hebben besteld binnen enkele werkdagen dus kunnen leveren.
Goeie post, duidelijk.
Als je al een maand hebt gewacht kunnen die 1 of 2 dagen er ook nog wel bij lijkt me.
Als je al een maand hebt gewacht kunnen die 1 of 2 dagen er ook nog wel bij lijkt me.
sigloos
De 3900X die ik gisteren bij Alternate heb besteld is net aangekomen.
Mijn 3900x van Alternate is ook binnen gekomen zojuist! Morgen lekker bouwen
Alvast veel plezier aan alle anderen, ik vond dit thread erg fijn om de gang van zaken bij te houden!
Die van mij komt ook vandaag binnen, vanavond maar gelijk beginnen dan kan ik mooi in het weekend alles weer opnieuw installeren
@L_Jah
Veel plezier bij het bouwen
@L_Jah
Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850
wauw ik wacht al sinds 13 juli bij azerty en alternate levert sneller 😑
Best wel teleurstellend
Best wel teleurstellend
Als meer mensen pre-orderen bij Azerty dan bij Alternate dan valt dat natuurlijk wel een beetje te verwachten.Just a Goose schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:35:
wauw ik wacht al sinds 13 juli bij azerty en alternate levert sneller 😑
Best wel teleurstellend
@vipeax tja dat is waar maar ook mensen die niet preorderen en gister of vandaag bestellen hebben hem sneller in huis bij alternate dan azerty☹
yup dat kan ze zijn natuurlijk niet super makkelijk leverbaar en laten we zeggen azerty heeft 200 preorders en alternate 50 en als dan de cpu`s gelijk verdeeld worden (per levering max 80 ofzo) naar iedereen toe ja dan kan het zijn dat een andere shop ze eerder op voorraad heeft dan een andere.Just a Goose schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:10:
@vipeax tja dat is waar maar ook mensen die niet preorderen en gister of vandaag bestellen hebben hem sneller in huis bij alternate dan azerty☹
volgens mij was azerty 1 van de goedkoopsten op launch day.
Haha thanks! Jij ook alvast voor vanavond BlazeDarkBlaze schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:30:
Die van mij komt ook vandaag binnen, vanavond maar gelijk beginnen dan kan ik mooi in het weekend alles weer opnieuw installeren![]()
@L_Jah
Dus meer pre-orders bij Azerty...Just a Goose schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:10:
Wat een bedrijf die dit hier komt melden!Azerty.nl schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:03:
Goed nieuws voor Azerty klanten die wachten op levering van hun AMD Ryzen 9 3900X: het lijkt erop dat deze nu goed op gang komt.
`Chapeau! Azerty.
Zelf er een 3600 besteld vorige week en daar kon ik gelukkig direct mee aan de slag.
Net mijn 3900x ingebouwd en hij loopt als een zonnetje. Met de Corsair waterkoeling komt hij niet boven de 44 graden idle uit. Dat was met de 3700x en de Noctua luchtgekoeld 8 graden hoger.
Nu kan ik de 3700x weer verkopen.
Maar mijn ervaring met azerty is echt veel beter dan megekko alternate en nog wat andere tot nu toe echt super blij met azerty heel vriendelijk en behulpzaam en altijd goed verpakt en snel geleverd.
Jammer van de 3900x maar daar kunnen ze dan ook niks aan doen.
Jammer van de 3900x maar daar kunnen ze dan ook niks aan doen.
Ze moeten zich serieus schamen, ze hebben een goede reputatie en dit helpt niet echt..Bearmun schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:06:
Direct leverbaar bij 4Launch, en dat voor maar een lullige €635
Maar weet iemand hoe het zit met Alternate België? Ik heb gister besteld, toen was er voorraad, en vandaag de offerte gekregen. Echter is het nu weer een pre order. Nu heb ik gelijk gemaild hoe het zit, maar ze zijn niet bepaald snel met antwoorden, ze zeggen dat ik een antwoord mag verwachten binnen 72 uur.. Is mijn bestelde cpu nu gereserveerd of niet? Iemand hier ervaring mee?
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Bij Alternate Duitsland stond dat het pas bij betalen voor je wordt gereserveerd.V3g3ta schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:15:
[...]
Ze moeten zich serieus schamen, ze hebben een goede reputatie en dit helpt niet echt..
Maar weet iemand hoe het zit met Alternate België? Ik heb gister besteld, toen was er voorraad, en vandaag de offerte gekregen. Echter is het nu weer een pre order. Nu heb ik gelijk gemaild hoe het zit, maar ze zijn niet bepaald snel met antwoorden, ze zeggen dat ik een antwoord mag verwachten binnen 72 uur.. Is mijn bestelde cpu nu gereserveerd of niet? Iemand hier ervaring mee?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Dan maar even afwachten wat ze zeggen en anders wachten op nieuwe voorraad ergens anders. Lijkt nou toch redelijk te lopen.MrBlueEyes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:42:
[...]
Bij Alternate Duitsland stond dat het pas bij betalen voor je wordt gereserveerd.
Welke AIO zit erop?EdjUh1982 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:01:
Net mijn 3900x ingebouwd en hij loopt als een zonnetje. Met de Corsair waterkoeling komt hij niet boven de 44 graden idle uit. Dat was met de 3700x en de Noctua luchtgekoeld 8 graden hoger.
Corsair Hydro H115i Pro RGB. Had eerst een NZXT X61 op mijn vorige systeem maar hun software is echt brak.
Megekko heeft ook mijn 3900X verzonden. Volgens mij stond ik redelijk vooraan in de tweede grote zending die ze nu binnen hebben gehad. In het lijstje ben ik ook de "laatste" van hier die er nog op wacht volgens mij.
Zo te lezen heeft Alternate aardig wat CPUs binnen gehad, en begint Azerty ook te lopen. Volgens mij kan je wel stellen dat de 3900X leveringen nu eindelijk op gang komen
Zo te lezen heeft Alternate aardig wat CPUs binnen gehad, en begint Azerty ook te lopen. Volgens mij kan je wel stellen dat de 3900X leveringen nu eindelijk op gang komen
Bedankt voor het meldenAzerty.nl schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:03:
....
Begrijpend lezen...
[ Voor 94% gewijzigd door Paprika op 09-08-2019 12:18 ]
Idle geloof ik dat best hoor.Paprika schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:56:
[...]
Lijkt mij sterk dat ie hem op 44C weet te houden eigenlijk...
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Hallo Allemaal,
Ik wil eigenlijk overgaan naar PCI (NVME) 4.0.
Welke zal ik nemen, iemand enige ervaring?
https://www.alternate.nl/.../product/1561344?lk=15379
https://www.alternate.nl/.../product/1557068?lk=15379
Ze zijn in essentie hetzelfde. Zelfde controller, zelfde NAND. De Gigabyte versie heeft alleen een heel erg flinke koperen heat sink (die ook echt zwaar is) waarbij Corsair voor een stuk minder substantiële aluminium versie is gegaan.astyle61 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:32:
Hallo Allemaal,
Heb je de review hier al gelezen?
reviews: De eerste pci-gen-4-ssd's getest: supersnel, maar niet in de praktijk
De 3900x is nu voor mijn order binnen 
Status is veranderd naar "Wacht op verzamelen". Ze hebben dus weer een voorraad gekregen bij Azerty.
Status is veranderd naar "Wacht op verzamelen". Ze hebben dus weer een voorraad gekregen bij Azerty.
Me Too!Rko schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:49:
De 3900x is nu voor mijn order binnen
Ja net weer, ik twijvel zal ik voor 4.0 gaan of voor de samsung 3.0.Soepergrover schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:55:
Heb je de review hier al gelezen?
Als ik voor de 4.0 ga dan is het sneller, maar dan moet ik onboard cooling vervangen.
3.0 is goedkoper
[ Voor 3% gewijzigd door astyle61 op 09-08-2019 14:11 ]
BIJ mij OOKKKKKKKKKKKKKK hahahaha ik ben echt blij
Ja net weer, ik twijvel zal ik voor 4.0 gaan of voor de samsung 3.0.
Als ik voor de 4.0 ga dan is het sneller, maar dan moet ik onboard cooling vervangen.
Samsung 970 PRO 1TB M.2 = 300 +/- /// 3500 - 2700
Samsung 970 Evo Plus 1TB = 200 +/- /// 3500 // 3300
Ik ben ff de wegkwijt wat ik moet kopen.
Samsung 970 PRO 1TB M.2 = 300 +/- /// 3500 - 2700
Samsung 970 Evo Plus 1TB = 200 +/- /// 3500 // 3300
Ik ben ff de wegkwijt wat ik moet kopen.
Ik ken het, wie niet? je wil het snelste, het beste, daar fixeer je je op.astyle61 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:09:
[...]
Ja net weer, ik twijvel zal ik voor 4.0 gaan of voor de samsung 3.0.
3.0 is goedkoperedit ff gedaan
Maar na het zien van zoveel synthetische benchmarks en praktijk resultaten is een ding duidelijk.
We maken ons zelf helemaal gek
Ik heb een oude langzame sata kingston A-400 erin, goedkoop maar snel.
Als je de nieuwe midrange 3.0 SSD's bekijkt zijn die al veel veel sneller. Dat zal je merken in dagelijks gebruik vergeleken met de A-400
Neem een 3.0 Samsung of WD black zit je altijd goed.
En al is de 4.0 sneller dan een van de beste 3.0, ik denk dat je dit 99% van de keren/tijd niet merkt.
En als je het zal merken dan is dat met langdurig schrijven.
En waar hebben we het dan over, X%'tjes sneller dan wat al reten snel is.
Als ik iets wegschrijf naar HDD doe ik ondertussen wat anders op de pc.
Mijn al-time advies, laat je niet gek maken.
Dank je wel, gelijk heb je.Bas Focal schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:50:
[...]
Ik ken het, wie niet? je wil het snelste, het beste, daar fixeer je je op.
Maar na het zien van zoveel synthetische benchmarks en praktijk resultaten is een ding duidelijk.
We maken ons zelf helemaal gek![]()
Ik heb een oude langzame sata kingston A-400 erin, goedkoop maar snel.
Als je de nieuwe midrange 3.0 SSD's bekijkt zijn die al veel veel sneller. Dat zal je merken in dagelijks gebruik vergeleken met de A-400
Neem een 3.0 Samsung of WD black zit je altijd goed.
En al is de 4.0 sneller dan een van de beste 3.0, ik denk dat je dit 99% van de keren/tijd niet merkt.
En als je het zal merken dan is dat met langdurig schrijven.
En waar hebben we het dan over, X%'tjes sneller dan wat al reten snel is.
Als ik iets wegschrijf naar HDD doe ik ondertussen wat anders op de pc.
Mijn al-time advies, laat je niet gek maken.
Ik ga zo wie zo vooruit met mij SSD's.
van 500 naar 3000 schrijven ect ect...
Ik ga voor de Samsung 970 EVO Plus, 1 TB.
Is ook goedkoper en hoef ik de onboard cooling niet te verwijderen, kan die er weer op.
Ga ik nu bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 09-08-2019 19:12 ]
iemand al iets gehoord van alternate.be die woensdag hebben besteld toen ze op voorraad waren en wouden laten opsturen naar nederland?
mij broertje heeft akkoord gegeven op de offerte en betaald allemaal woensdag avond al daarna nog een mail gehad dat het verzonden zou worden zo gauw de betaling binnen is in mijn alternate is de bestelling niet te zien
mij broertje heeft akkoord gegeven op de offerte en betaald allemaal woensdag avond al daarna nog een mail gehad dat het verzonden zou worden zo gauw de betaling binnen is in mijn alternate is de bestelling niet te zien
Heb ze gemaild na de offerte, maar niks gehoord verder. Ben ook nog niet op de offerte ingegaan, wil eerst weten of er daadwerkelijk voorraad is.hjvg schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:13:
iemand al iets gehoord van alternate.be die woensdag hebben besteld toen ze op voorraad waren en wouden laten opsturen naar nederland?
blijkbaar worden producten pas later gereserveerd vermoedelijk als geld binnen is en nu zijn er geen cpu`s op voorraadV3g3ta schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:26:
[...]
Heb ze gemaild na de offerte, maar niks gehoord verder. Ben ook nog niet op de offerte ingegaan, wil eerst weten of er daadwerkelijk voorraad is.
Reactie van Alternate.be:hjvg schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:03:
[...]
blijkbaar worden producten pas later gereserveerd vermoedelijk als geld binnen is en nu zijn er geen cpu`s op voorraad
Aangezien je bestelde met een overschrijving werd je bestelling pas gereserveerd van zodra wij de betaling binnenkregen. Helaas was het een heuse stormloop op deze processoren en zijn ze alweer uitverkocht. We verwachten echter spoedig weer enkele exemplaren toe te krijgen.
Mijn bestelling staat nu ook op wacht op verzamelen bij Azerty. Komt mooi uit, want volgende week twee weken vakantie.
Ik heb sinds 26-07-2019 mn order voor de 3900x uitstaan bij SiComputers. Nog niks gehoord tot nu toe. Zal maar eens mailen binnenkort. Snap dat het niet een "partner" is maar toch...
Wacht nu dus alleen op de 3900x en mn ram wat daar al netjes sinds 29-07 gereserveerd ligt...
Wacht nu dus alleen op de 3900x en mn ram wat daar al netjes sinds 29-07 gereserveerd ligt...
Ik heb 07-07 een 3900x besteld by SiComputers, en nog steeds niets ontvangen. Als ze langs de lijst gaan kan je waarschijnlijk lang wachten.Op 08-08 maar bij Azerty besteld, Ben benieuwd welke eerder is. Eerlijk gezegd hoop ik Azerty, SiComputers heeft niet bepaald nuttige reacties op mijn mail (enkel de boodschap: kijk maar op de site), laat staan dat ze zelf communiceren.
op de azerty website staan ze nog steeds op pre order en 0 op voorraad maar voor het eerst zie ik dat er 12 op voorraad zijn bij de leverancier.
dus zoals azerty ook al melde in het topic zal er vermoedelijk begin volgende week weer een levering komen daar
dus zoals azerty ook al melde in het topic zal er vermoedelijk begin volgende week weer een levering komen daar
De status is nu idd veranderd op de site van SiComputers van preorder naar levertijd onbekend...Azgarth schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 04:35:
Ik heb 07-07 een 3900x besteld by SiComputers, en nog steeds niets ontvangen. Als ze langs de lijst gaan kan je waarschijnlijk lang wachten.Op 08-08 maar bij Azerty besteld, Ben benieuwd welke eerder is. Eerlijk gezegd hoop ik Azerty, SiComputers heeft niet bepaald nuttige reacties op mijn mail (enkel de boodschap: kijk maar op de site), laat staan dat ze zelf communiceren.
En de prijs... Die is spontaan omhoog gegaan naar €739,50!! Toen ik hem preorderde was hij €533...
Ben heel benieuwd wat hier aan de hand is.
[ Voor 11% gewijzigd door C1Rob1990 op 10-08-2019 08:58 ]
Van de week stond er op de site dat er bij hun leverancier 5+ beschukbaar waren en had ik een bestelling gedaan (~550 euro, 2-3 dagen levertijd). Ongeveer een dag later was de voorraad bij de leverancier op en was de prijs opeens gezakt met 22,50. Ik mailen met de vraag hoe dat zat en of ik hem dan wel ging krijgen binnen de beloofde levertijd, kreeg als antwoord terug dat de levertijd niet klopte en onbekend was. Als ik de lagere prijs wou moest ik de bestelling maar annuleren en opnieuw bestellen. Maar een email gestuurd om te annuleren, ondertussen was hun prijs gestegen naar 739.50...C1Rob1990 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:51:
[...]
De status is nu idd veranderd op de site van SiComputers van preorder naar levertijd onbekend...
En de prijs... Die is spontaan omhoog gegaan naar €739,50!! Toen ik hem preorderde was hij €533...
Ben heel benieuwd wat hier aan de hand is.
Hun reactie daarop was:
"Ik zie inderdaad de processor nu veel duurder staat, dit komt door de verschillende leveranciers. Er wordt vermoed ik erg veel geschoven omdat er geen duidelijkheid is over het artikel. Dit zal nog wel recht getrokken worden!"
Wat ik niet begrijp is dat mensen bij meerdere leveranciers orders plaatsen en dan gaan kijken welke het snelste is. Launch partners zijn over het algemeen sneller, maar annuleren brengt voor de etailers ook kosten met zich mee. Prima als iets niet werkt of zo, maar als dit gemeengoed wordt krijg je straks of hogere verzendkosten die je niet terugkrijgt of vaste orderkosten. Ik bestel al jaren bij Azerty en die doen gewoon wat ze beloven en zijn lekker flexibel en meedenkend. Dan wacht ik wel een paar dagen langer. Een goede leverancier is me meer waard dan dat prijsvoordeel van een ultra low budget dozenschuiver.
Het annuleren van een order hoort toch echt een geautomatiseerd proces te zijn...Sandwalker schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:02:
Wat ik niet begrijp is dat mensen bij meerdere leveranciers orders plaatsen en dan gaan kijken welke het snelste is. Launch partners zijn over het algemeen sneller, maar annuleren brengt voor de etailers ook kosten met zich mee. Prima als iets niet werkt of zo, maar als dit gemeengoed wordt krijg je straks of hogere verzendkosten die je niet terugkrijgt of vaste orderkosten. Ik bestel al jaren bij Azerty en die doen gewoon wat ze beloven en zijn lekker flexibel en meedenkend. Dan wacht ik wel een paar dagen langer. Een goede leverancier is me meer waard dan dat prijsvoordeel van een ultra low budget dozenschuiver.
Waarom?Paprika schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:58:
[...]
Het annuleren van een order hoort toch echt een geautomatiseerd proces te zijn...
Omdat dit kosten bespaard? Als iemand een order plaatst wordt dit automastisch gedaan. Als iemand hem annuleert is deze pre-order weer weghalen net zo makkelijk...
Als je de order annuleert voordat het tot levering komt wel, maar als het order picken al bezig is, zijn er gewoon kosten.Paprika schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:10:
[...]
Omdat dit kosten bespaard? Als iemand een order plaatst wordt dit automastisch gedaan. Als iemand hem annuleert is deze pre-order weer weghalen net zo makkelijk...
Zeker met preorder spullen zit er dus een zekere mate van overprovisioning in de klantvraag. Ze kunnen dan wel het stoelmanagement van een luchtvaartmaatschappij overnemen, maar daar worden wij met zijn allen niet beter van.
Hier sinds woensdag mijn 3900x besteld bij CD-Rom land de seconde dat het mogelijk was, binnen! Eerste video erover zojuist uitgebracht, en nu bezig met benchmarks, best een stukje sneller dan mijn oude 1700x@4.0Ghz!
Voor iedereen die nog aan het wachten is, succes gewenst! De CPU is het zeker waard, maar jammer dat AMD inmiddels een maand na launch niet een officieel bericht de deur uit heeft gedaan dat ze eigenlijk praktisch niet leverbaar zijn (naast dat mensen ze graag willen hebben). Beetje transparantie had een hoop frustratie bij veel mensen gescheeld denk ik.
Voor iedereen die nog aan het wachten is, succes gewenst! De CPU is het zeker waard, maar jammer dat AMD inmiddels een maand na launch niet een officieel bericht de deur uit heeft gedaan dat ze eigenlijk praktisch niet leverbaar zijn (naast dat mensen ze graag willen hebben). Beetje transparantie had een hoop frustratie bij veel mensen gescheeld denk ik.
Ik keek even naar de prijzen in Amerika. Dat loopt daar wat uit de hand inmiddels door de vertraging van de 3900x. Waar die voor $499 op de markt kwam, zit de prijs nu al richting de $700. Ik zag zelfs al iemand $999 vragen op eBay.
En de 3800x verkopen ze bij veel zaken en op Amazon voor hetzelfde bedrag als de 3700x; beide $400. De 3700x kwam met een adviesprijs van 329 op de markt, dus die is ook al aan het stijgen.
Ik ga zelf een 3700x aanschaffen, maar als ik daar zou wonen zou ik nu voor een 3800x gaan, dat is de enige die nog op launchprijs zit. Ik hoop niet dat het hier die kant ook op gaat. Maar snel bestellen iig.
En de 3800x verkopen ze bij veel zaken en op Amazon voor hetzelfde bedrag als de 3700x; beide $400. De 3700x kwam met een adviesprijs van 329 op de markt, dus die is ook al aan het stijgen.
Ik ga zelf een 3700x aanschaffen, maar als ik daar zou wonen zou ik nu voor een 3800x gaan, dat is de enige die nog op launchprijs zit. Ik hoop niet dat het hier die kant ook op gaat. Maar snel bestellen iig.
In de VS zitten de Microcenters gewoon op MSRP niveau.alex_pas schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 05:55:
Ik keek even naar de prijzen in Amerika. Dat loopt daar wat uit de hand inmiddels door de vertraging van de 3900x. Waar die voor $499 op de markt kwam, zit de prijs nu al richting de $700. Ik zag zelfs al iemand $999 vragen op eBay.
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc
Uit eigen voorraad leverbaar. Levertijd: 1 dag (dinsdag)
tot nu toe de enige website waar een wijzing in voorraad is vandaag
Uit eigen voorraad leverbaar. Levertijd: 1 dag (dinsdag)
tot nu toe de enige website waar een wijzing in voorraad is vandaag
2 weken geleden 3900x besteld bij Azerty, kwam afgelopen zaterdag binnen. Wel 2x gebeld om te vragen hoe t zat. aangezien mijn status via de webshop op niet bekend bleef staan. Medewerker aan de lijn gekregen die zou er vaart achter zetten. 
@Quindor hoe zijn bij jou de temps van de 3900? ze vallen bij mij met de stock koeler erop vrij hoog uit.
En welk moederbord gebruik je?
@Quindor hoe zijn bij jou de temps van de 3900? ze vallen bij mij met de stock koeler erop vrij hoog uit.
Vrijdag besteld bij Megekko, vandaag verzonden en dat voor 2 stuks. Tekorten voorbij of heeft Megekko gewoon veel stuks binnen gehad ?
Zoals hierboven gezegd staat de levertermijn nu nog steeds op 1 dag dus lijkt alsof er nog in voorraad zijn.
Hopelijk krijgt de rest met pre orders nu ook snel hun materiaal!
Zoals hierboven gezegd staat de levertermijn nu nog steeds op 1 dag dus lijkt alsof er nog in voorraad zijn.
Hopelijk krijgt de rest met pre orders nu ook snel hun materiaal!
[ Voor 1% gewijzigd door PuijkeN op 12-08-2019 17:12 . Reden: Typo ]
2 weken terug bij SI computers besteld omdat hun website aangaf voorraad bij leverancier maar dat bleek verkeerde informatie. Toen afgelopen week bij Informatique omdat daar ook voorraad bij leverancier stond. Blijkt ook niet correct. Zojuist bij Megekko besteld hopen dat zij wel kunnen leveren wat zij adverteren.
P.S. de medewerker bij Informatique melde mij dat er voorraad tegen het eind van de maand wordt verwacht.
P.P.S. Ik zie zojuist ook 6 stuks op voorraad bij Azerty.
P.S. de medewerker bij Informatique melde mij dat er voorraad tegen het eind van de maand wordt verwacht.
P.P.S. Ik zie zojuist ook 6 stuks op voorraad bij Azerty.
[ Voor 6% gewijzigd door SyNuS_XL op 12-08-2019 18:17 ]
Ik heb letterlijk 2 dagen terug een 3900X besteld bij Azerty en ik kreeg net de verzendbevestiging.
WTF
Ik heb nog niet eens een moederbord/geheugen.
Ik had echt wel verwacht dat het een weekje, of meer, zou duren
WTF
Ik had echt wel verwacht dat het een weekje, of meer, zou duren

C:\>_
Vandaag reply gehad van SiComputers op mijn mail.
Nog steeds hebben ze geen idee van de levertijd maar ik sta 7e op de lijst...
Als t volgende week nog niks is ga ik wel langzaam verder kijken...
Nog steeds hebben ze geen idee van de levertijd maar ik sta 7e op de lijst...
Als t volgende week nog niks is ga ik wel langzaam verder kijken...
Bedankt voor de tip! 1tje is voor mijjeppekroezen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:19:
7 stuks op voorraad bij azerty !
https://azerty.nl/product...rocessor-3-8-ghz-4-6-ghz-
[ Voor 6% gewijzigd door snakeye op 12-08-2019 19:40 ]
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Vanmiddag stond hij nog wel in "preorder" status bij Azerty met geen levertijd maar waren er wel iets van 12 in raalte, Dus meteen maar besteld, net een mailtje gehad dat hij verzonden wordt
Ik had afgelopen woensdag bij alternate.DE een 3900x en een Gigabyte X570 Ultra besteld. Samen inclusief verzendkosten voor €837, 90. Vandaag kwamen ze binnen!
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Duitse Alternate bezorgd nu wel naar Nederland? Of woon je in Duitsland? Paar maanden terug kon ik niks leveren naar Nederland.MrBlueEyes schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:58:
Ik had afgelopen woensdag bij alternate.DE een 3900x en een Gigabyte X570 Ultra besteld. Samen inclusief verzendkosten voor €837, 90. Vandaag kwamen ze binnen!
Die maken volgens mij al jaren een offerte aan waarbij je later via de mail aangeeft hoe je wil betalen.Cyclonic schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:02:
[...]
Duitse Alternate bezorgd nu wel naar Nederland? Of woon je in Duitsland? Paar maanden terug kon ik niks leveren naar Nederland.
Ik kreeg na bestellen een offerte waar 9,90 euro verzendkosten bijkwamen. Deze betaalde ik via PayPal.Cyclonic schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:02:
[...]
Duitse Alternate bezorgd nu wel naar Nederland? Of woon je in Duitsland? Paar maanden terug kon ik niks leveren naar Nederland.
Ik denk als er voor 30 augustus niks geleverd wordt door Sicomputers dat ik ergens anders ga bestellen. Die 3 tientjes meer maakt mij nu ook niet veel meer uit. Sta 4e op hun lijst en verder kunnen ze niks zeggen.
nu hopen dat alternate BE ook weer snel voorraad krijgt.
mijn broertje had hier woensdag besteld omdat daar toen voorraad was maar door die offerte enzo. was hij natuurlijk al weer uit verkocht nadat bij hun alles verwerkt was.
@Kamelot02 wat betreft sicomputers denk dat die sowieso als 1 van de laatsten voorraad hebben. hun krijgen niet rechtstreeks vanuit amd ga ik vanuit en lijkt er op de andere grote webshops wel
mijn broertje had hier woensdag besteld omdat daar toen voorraad was maar door die offerte enzo. was hij natuurlijk al weer uit verkocht nadat bij hun alles verwerkt was.
@Kamelot02 wat betreft sicomputers denk dat die sowieso als 1 van de laatsten voorraad hebben. hun krijgen niet rechtstreeks vanuit amd ga ik vanuit en lijkt er op de andere grote webshops wel
[ Voor 30% gewijzigd door hjvg op 13-08-2019 08:57 ]
@hjvg Ik wacht tot de 30ste en dan stap ik over. Bedoel meer dan 2 maanden gewacht en vind het dan wel mooi geweest.
Nieuwe PC build samen gesteld bij Alternate NL met een AMD 3900X.
Huidige status van de assemblage is "Uw bestelling wordt verwerkt door onze logistiek afdeling". Of de PC nu gebouwd wordt is niet duidelijk.
Hopelijk komt mijn PC binnen voordat ik op vakantie gaat. Ik betwijfel dit het sterkste.
Huidige status van de assemblage is "Uw bestelling wordt verwerkt door onze logistiek afdeling". Of de PC nu gebouwd wordt is niet duidelijk.
Hopelijk komt mijn PC binnen voordat ik op vakantie gaat. Ik betwijfel dit het sterkste.
Ik probeer dit ook bij Alternate.de, maar krijg geen reactie meer terug nadat ik een reply stuur dat ik het graag wil kopen. Hoelang duurde deze respons bij jou?MrBlueEyes schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:49:
[...]
Ik kreeg na bestellen een offerte waar 9,90 euro verzendkosten bijkwamen. Deze betaalde ik via PayPal.
[ Voor 0% gewijzigd door HackingDutchman op 13-08-2019 11:39 . Reden: alternate''.de'' ]
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
1,5 uur later.HackingDutchman schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:19:
[...]
Ik probeer dit ook bij Alternate.de, maar krijg geen reactie meer terug nadat ik een reply stuur dat ik het graag wil kopen. Hoelang duurde deze respons bij jou?
Dan doe ik iets verkeerd, ik heb nog niets terug ontvangen na 1,5 dag : (
Reageerde je in Engels/Duits?HackingDutchman schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:08:
[...]
Dan doe ik iets verkeerd, ik heb nog niets terug ontvangen na 1,5 dag : (
Engels, mijn Duits was op de middelbare al niet echt om over naar huis te schrijven
Stuur anders nog een reactie,HackingDutchman schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:21:
[...]
Engels, mijn Duits was op de middelbare al niet echt om over naar huis te schrijven
Ik gaf meteen aan dat ik met PayPal wilde betalen en wat het bezorgadres was.
Verwijderd
Besteld bij Megekko vandaag, morgen binnen.. zij hebben meer dan voldoende voorraad geven zij aan per mail.. ik zou hem gewoon ergens anders annnuleren en bij Meggeko bestellen zij zijn volgens mij de beste leverancier voor de 3900X Voor zowel NL als BE
Had ik al gedaan, heb inmiddels al 6 mails verstuurd sinds gisteren en vanmiddag. Sta misschien ondertussen al op de spam lijstMrBlueEyes schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:43:
[...]
Stuur anders nog een reactie,
Ik gaf meteen aan dat ik met PayPal wilde betalen en wat het bezorgadres was.
Denk dat ik ze maar gewoon ga pre-orderen bij de Nederlandse Alternate.
--
Had ik ze net bij Alternate Nederland besteld, krijg ik bericht van Alternate Duitsland. Dus de een maar weer gecancelled en 2 stuks bij Alternate Duitsland besteld.
Ff kijken hoelang dit gaat duren.
Heb de rest hier al bijna een maand klaarliggen, dus heb er in ieder geval zin in
[ Voor 24% gewijzigd door HackingDutchman op 13-08-2019 15:18 ]
Verwijderd
Ik heb al sinds 16/07/2019 een bestelling staan op Sicomputers met de Ryzen 3900x en de ROG STRIX X570-E GAMING AM4 moederbord.
Op 07/08/2019 kreeg ik te horen dat ik op positie 13 sta.
Kan het zo zijn dat Azerty. Megekko, Alternate allemaal AMD processoren hebben aangeleverd gekregen en Sicomputers niet?
Ik heb wel een beetje genoeg van het wachten. Is er al iemand die een levering heeft gekregen van Sicomputers??
Kan het zo zijn dat Azerty. Megekko, Alternate allemaal AMD processoren hebben aangeleverd gekregen en Sicomputers niet?
Ik heb wel een beetje genoeg van het wachten. Is er al iemand die een levering heeft gekregen van Sicomputers??
Dat is ook zo.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:08:
Wat ik bijzonder vind is dat C1Rob1990 op 26-7 heeft besteld en 7de staat.
Tony Macaroni heeft op 16-7 besteld en staat 13de.
wil ook graag weten wanneer Kamelot02 zijn bestelling heeft geplaatst. hij staat namelijk al 4de.....
ik heb de 3900x op 15-7 besteld en kreeg enkel te horen "hou de pagina in de gaten"
mag hopen dat ze snel een bestelling binnen krijgen.
Tony Macaroni heeft op 16-7 besteld en staat 13de.
wil ook graag weten wanneer Kamelot02 zijn bestelling heeft geplaatst. hij staat namelijk al 4de.....
ik heb de 3900x op 15-7 besteld en kreeg enkel te horen "hou de pagina in de gaten"
mag hopen dat ze snel een bestelling binnen krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door ger0448 op 13-08-2019 15:23 ]
Ik begrijp ook niet waarom mensen er nog in tuinen bij SiComputers. Die hebben al jaren de reputatie domweg niet te leveren bij pre-orders.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:08:
Ik heb al sinds 16/07/2019 een bestelling staan op Sicomputers met de Ryzen 3900x en de ROG STRIX X570-E GAMING AM4 moederbord.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik heb inderdaad zojuist mijn order geannuleerd en de CPU besteld bij Megagekko.Blaat schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:31:
[...]
Ik begrijp ook niet waarom mensen er nog in tuinen bij SiComputers. Die hebben al jaren de reputatie domweg niet te leveren bij pre-orders.
Het ram geheugen moet dan nog wel bij SiComputers weg komen, maar die ligt al zolang ik de order heb geplaatst gereserveerd te wachten.
De rest heb ik al een tijdje binnen dus hopelijk dit weekend bouwen...
@ger0448 Ik heb hem besteld op 9 juli, om 16:33.
Maar ik ga hem annuleren en bij megekko halen. Heb ik hem donderdag binnen.
Maar ik ga hem annuleren en bij megekko halen. Heb ik hem donderdag binnen.
Niet helemaal het topic hiervoor, maar ik gebruik een Alphacool Eisbear 360 and de temperaturen vallen mij ook tegen, zeker met PBO en dergelijke aan tik ik geregeld rond de 80 a 85 graden. Ik ga nog proberen de koeler te draaien om te zien of dat betere temperaturen bied aangezien dat bij een AIO misaligned kan zijn.dfbt schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:59:
2 weken geleden 3900x besteld bij Azerty, kwam afgelopen zaterdag binnen. Wel 2x gebeld om te vragen hoe t zat. aangezien mijn status via de webshop op niet bekend bleef staan. Medewerker aan de lijn gekregen die zou er vaart achter zetten.
Als moederbord gebruik ik een Asus Crosshair VIII, die bevalt prima tot nu toe.
Zojuist de 3900x binnen gekregen via megekko .C1Rob1990 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:55:
[...]
Ik heb inderdaad zojuist mijn order geannuleerd en de CPU besteld bij Megagekko.
Het ram geheugen moet dan nog wel bij SiComputers weg komen, maar die ligt al zolang ik de order heb geplaatst gereserveerd te wachten.
De rest heb ik al een tijdje binnen dus hopelijk dit weekend bouwen...
Morgen komt m'n ram van Si. Yay!
Zojuist verzendbevestiging van megekko gehad.