Stank in huis.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
@miciel
Koolmonoxide meter lijkt me eigenlijk een slim idee. Ikzelf dacht daar weer juist niet aan, omdat er geen gas of openhaard in huis is. Ook heb ik 2 ramen vrijwel 24u per dag open staan tegenwoordig, vanwege de stank.
Volgens mij was de kastje grijs, zal zodadelijk ff langslopen en uploaden.

@_JGC_
Okee een beetje als mijn situatie dus.
Sommigen ruiken het, sommigen niet.
Bij mij rook de ene monteur van de stadsverwarming het niet, en de volgende juist weer wel. Mensen van de riolering niet. Loodgieter vond het weer juist normaal. Opzichter rook het eerst ook niet, de volgende keer weer wel, maar vind het meevallen terwijl die duidelijk zijn neus optrok en een "pfoee" geluid erbij maakte.

[ Voor 12% gewijzigd door BasGit op 16-07-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
@BasGit Zorg dat er geen open verbindingen zijn naar de kruipruimte. Bij mij was dat een half vergane houten plaat over een gat in de betonvloer die de meterkastbodem moest voorstellen. Verder heeft het luik naar je kruipruimte vaak ook een gat zodat je het luik eruit kan tillen, ik heb die plaat voorzien van isolatie, gat is nu dicht.

Wat betreft stank uit je douchekop met schuim, dat is waarschijnlijk de overdruk die kwam door het ontbreken van inlaatcombinatie. Ik heb in de tuin een haspel van 20 meter tuinslang, als daar de zon even op staat te bakken bouwt ie druk op en gaat het eerste water dat eruit komt ook stinken en schuimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@_JGC_
De open verbindingen waren gedicht, maar juist door de inlaatcombinatie weer open...

Overigens is de stank in meterkast en douche vandaag helaas weer terug.
Heb de "hoofdkraan dicht, warmwater open laten staan test" opzettelijk niet herhaald omdat ik super benieuwd was of de geur blijvend weg zou blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dit verhaal klinkt als iets wat hier ook is. In het begin van het klussen was er vaak een sterke muffe/vis achtige lucht aanwezig. Nadat er meer aankleding/vloer kwam was de geur sterk verminderd, maar toch ruik ik het af en toe rondom de meterkast. In deze buurt is er water, veel water. De kruipruimte is dus ook flink vochtig (niet vol met water, maar toch).

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
BasGit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 02:03:
Haha geen idee waar het vandaan komt.. Lijkt het sterkst bij de wc pot in de badkamer, in de waterreservoir, of eventueel in de muur, i have no clue 8)7 ..
Bij de meterkast hoor ik niks..
Geluid gaat op het moment trouwens nog steeds vrolijk door, en druppelt ook al een half uur in de emmer, heel langzaam. Heb de emmer maar leeggekiept, zodat ik weet of het nog echt doorging, ga over ongeveer een half uur slapen..
Het zou best kunnen dat er een mechanisme in de stortbak zit die voorkomt dat water uit de stortbak terug kan worden gezogen in de waterleiding (is nogal een gezondheidsdingetje. Datzzelfde mechanisme zit op een wasmachinekraan).
Dat hoor je eigenlijk alleen op het moment dat er onderdruk in je waterleiding aanwezig is (dat is niet het geval bij normaal verbruik, dan is er altijd overdruk vanuit de waterboer).
Geen idee of het ermee te maken heeft, maar je zou eens kunnen kijken of het geluid/de klachten weg blijven als je de kraan van de stortbak dicht draait)
Wel even opletten dat je dan maar 1x kan doorspoelen bij je nr 2 :+ :D

PS waren de waterleidingen al onderzocht op (mogelijke) legionella besmetting? Een waterleiding die te dicht langs een warmwaterleiding loopt kan in theorie legionella veroorzaken (een beetje de geur van de eerste liters water uit de tuinslang die in de zomer de hele dag in de zon heeft lopen bakken)

[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 16-07-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@ByteMe_
Hier in de buurt is er niet veel water, maar heeft de gehele wijk wel last van niet goed weglopend regenwater. Km verderop de park heb je ook altijd plassen water die niet goed wegloopt, evenals de speeltuin 15 m van ons huis af. Stank is echter wel nieuw.

@SniperGuy
Zou best kunnen dat ik dat mechanisme hoorde. Als ik de hoofdkraan afsluit, veroorzaak ik dan misschien onderdruk?
Ik ga de kraan van wc boven afsluiten.
Geluid hoorde ik trouwens bij dezelfde test, nogmaals uitgevoerd niet.
Waterleidingen zijn niet gecontroleerd op legionella.
Slang en kop ga ik vervangen zodra ik kan, want vertrouw ze beiden niet meer.

@miciel
Hier is de foto waar je om vroeg..
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28ssrwk.jpg

---

Ik heb trouwens de woningbouw weer gesproken, en de test die ik had gedaan met de hoofdkraan dicht en warmwaterkraan(douche) opengedraaid, uitgelegd.. Ze hebben Feenstra ingeschakeld.. Volgens mij waren ze al eens eerder gekomen, maar kan het ook mis hebben..
Hoop dat hij eventueel wat vind, anders zal die ongeheid de warmtewisselaar niet willen wisselen lijkt me?

[ Voor 26% gewijzigd door BasGit op 16-07-2019 19:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BasGit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:33:
@ByteMe_
Hier in de buurt is er niet veel water, maar heeft de gehele wijk wel last van niet goed weglopend regenwater. Km verderop de park heb je ook altijd plassen water die niet goed wegloopt, evenals de speeltuin 15 m van ons huis af. Stank is echter wel nieuw.

@SniperGuy
Zou best kunnen dat ik dat mechanisme hoorde. Als ik de hoofdkraan afsluit, veroorzaak ik dan misschien onderdruk?

@miciel
Hier is de foto waar je om vroeg..
[Afbeelding]

---

Ik heb trouwens de woningbouw weer gesproken, en de test die ik had gedaan met de hoofdkraan dicht en warmwaterkraan(douche) opengedraaid, uitgelegd.. Ze hebben Feenstra ingeschakeld.. Volgens mij waren ze al eens eerder gekomen, maar kan het ook mis hebben..
Hoop dat hij eventueel wat vind, anders zal die ongeheid de warmtewisselaar niet willen wisselen lijkt me?
Dat kastje is een eindversterker van je kabelboer. Die heeft met de stank niets van doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Hij moet gewoon die warmtewisselaar uitbouwen en enkelzijdig afpersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Timmert
Hmm oke, dankje, weer wat bijgeleerd.
Ik herinner de kast ook enkel omdat ik daardoor makkelijk de plek kon onthouden, en dacht stiekem wel van "you never know"..

@kabeltjekabel
Wat houdt dat in lekentaal in?
Afspersen is als het goed is, controle op lekkage? Maar uitbouwen dan?

Sorry als dit als een domme vraag overkomt.

[ Voor 35% gewijzigd door BasGit op 17-07-2019 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:37
@BasGit Loskoppelen en onder druk zetten (hydraulisch, met water) als de druk afneemt, dan is er sprake van een lekke warmtewisselaar.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Puch-Maxi
Dankje..

Even een raar feit.
Laatste dagen viel mij op dat de geur in meterkast en douchekop niet overeenkomen, wel gedeeltelijk maar niet exact.
Nu haalde ik dus net de doucheslang los, om de water wat er in zit sneller te legen, en om de een of ander reden besloot ik aan de koppelstukje te gaan ruiken.
Geur wat tegenwoordig initieel uit de douchekop komt, ruikt exact hetzelfde als wat je bij de koppelstukje kunt ruiken.
Zodra je weer water erdoorheen laat stromen is het weer weg.
Nu ben ik dus helemaal in de war, want wat voor organisme creeert nou een mintachtig geur?
Als het geen organisme is, waarom neemt de mintachtig geur toe?
Is het alweer toeval?
Geur wat uit kruipruimte komt stinkt daarintegen zo raar, dat je ervan wilt kokhalzen.

P.s..er is wel een mint en banaangeur creeerende e.coli bacterie, maar dat is mensgemaakt, en lijkt me sterk.

[ Voor 101% gewijzigd door BasGit op 17-07-2019 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
BasGit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:33:
[...]
@SniperGuy
[...]
Als je de hoofdkraan dichtdraait krijg je inderdaad dat effect (aanzuiggeluid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:03
Allicht heb ik er overheen gelezen hoor (9 pagina's pfoe) maar heb je al eens geprobeerd om even een stop in het afvoer putje van de douche te doen. Gewoon puur om uit te sluiten dat er niet toch daar wat uit komt? Liefst dag van te voren ofzo al. Bij gebrek aan een stop zal een stuk tape ook wel werken.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Mattie112
Nee niet geprobeerd. Zou niet weten hoe die van de put, in douchekop beland, tenzij er eventueel een lek in de WTW zit..
Zal het wel proberen, want de reservoir van de wc dichtdraaien had geen effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je het probleem nog niet gevonden met buren en al die loodgieters? Ben je niet pas verhuist ofzo? Water is op elke plek een beetje anders en kan ook anders ruiken.

En ligt er in de kruipruimte geen dode muis ofzo?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Marzman
Weet eerlijk gezegd niet of ik het wel of niet heb gevonden. Als Feenstra langskomt en een lek bij de warmtewisselaar* ontdekt, wel, zo niet, niet.
Woon hier al sinds een jaar of 10, sinds oplevering.
Ruiken en stinken zijn toch echt 2 verschillende dingen lijkt me.
Ben de kruipruimte niet nagegaan, werd me afgeraden.
Zou ook niet weten waarom dan met t douchen stank zou toenemen.

[ Voor 3% gewijzigd door BasGit op 17-07-2019 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BasGit schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:03:
@Marzman
Weet eerlijk gezegd niet of ik het wel of niet heb gevonden. Als Feenstra langskomt en een lek ontdekt, wel, zo niet, niet.
Woon hier al sinds een jaar of 10, sinds oplevering.
Ruiken en stinken zijn toch echt 2 verschillende dingen lijkt me.
Ben de kruipruimte niet nagegaan, werd me afgeraden.
Zou ook niet weten waarom dan met t douchen stank zou toenemen.
Stinken is ook een relatief begrip. Buitenlanders vinden ook dat Nederlanders stinken (naar kaas/melk).

Het hoeft niet perse met elkaar te maken te hebben, maar het zou wel kunnen met een lekke waterleiding ergens. Maar dan zou ook je waterverbruik toegenomen moeten zijn.

Gelukkig voor je dat het een huurwoning is. Fijn als ze een lek vinden, maar dan moet die leiding nog uit een muur of vloer gebroken worden en alles daarna weer netjes gemaakt worden. Al zal dat wel verzekeringswerk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 17-07-2019 13:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasGit
Vergeten te vermelden dat Feenstra voor de warmtewisselaar gaat komen. Leidingen in huis was al gecontroleerd maar scheen toch niet helemaal "fool proof" te zijn volgens een medetweaker.

Even ter update:

Zojuist is Feenstra langs geweest. Constateerde stank in de meterkast, constateerde stank douchekop/slang.
Denkt dat oorzaak in de kruipruimte is, zegt dat er naar de woningbouw teruggekoppeld gaat worden met betrekking tot de inlaatcombinatie die nog steeds niet op de riool is aangesloten en de installateur(loodgieter) die weigert het op het riool aan te sluiten.

Wou trouwens niet de inlaatcombi uitbouwen en afpersen omdat 1: Er geen warm water uit keukenkraan kwam zodra hij vanuit de inlaatcombi, de toevoer afsloot. 2: Daartoe geen expliciet opdracht is gegeven vanuit de woningbouw, alhoewel dit met mij en de woningbouw wel besproken was.

Update #2

Vandaag kwam de loodgieter en een ander opzichter langs
Oorspronkelijk zou de inlaatcombi toch wel weer aangesloten worden, maar eenmaal hier besloten ze dat toch geen oplossing te vinden. Helaas was er kortgeleden nog gedoucht dus stank vanuit de doucheslang konden ze niet ruiken.
Vanuit de meterkast ook niet.
Vervolgens vroeg ik of ze 10 minuten tijd hadden zodat ik de water kon laten lopen, omdat dat vrijwel altijd wel voor stank in de meterkast zorgt.
Opzichter rook nog steeds niks, maar gelukkig rook de loodgieter dit keer juist wel wat, en wees naar de opzichter de richting waar het ongeveer vandaan komt (warme deel).

Werd overlegd wat het beste is.. Water laten kweken, of eventueel warmtewisselaar toch wel wisselen.
Uitkomt. Water gaat gekweekt worden.
Toen ik vervolgends vroeg wat er gedaan gaat worden als daar niks uit komt, kreeg ik twee starende gezichten op mij gericht, waarop ik uitlegde dat, ook al zou er geen pathogenen te vinden zijn, er nog steeds een stankprobleem aanwezig is, en ik dan ook verwacht, dat er iets aan de warmtewisselaar nu echt gedaan gaat worden.

[ Voor 103% gewijzigd door BasGit op 23-07-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:08
@BasGit
En hoe is het nu?

[ Voor 26% gewijzigd door HyperBart op 02-08-2019 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGit
Wacht nog steeds op iemand die de watermonsters zou moeten gaan nemen.
De opzichter gaf de loodgieter de opdracht om iemand daarvoor in te schakelen, die vervolgens zei dat hij het in zijn loopbaan nog nooit heeft gedaan, maar het zou "onderzoeken en doen".
Ben in ieder geval nog niet gebeld om eventueel een afspraak in te plannen.

[ Voor 8% gewijzigd door BasGit op 02-08-2019 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

franssie

Save the albatross

BasGit schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

Wacht nog steeds op iemand die de watermonsters zou moeten gaan nemen.
De opzichter gaf de loodgieter de opdracht om iemand daarvoor in te schakelen, die vervolgens zei dat hij het in zijn loopbaan nog nooit heeft gedaan, maar het zou "onderzoeken en doen".
Ben in ieder geval nog niet gebeld om eventueel een afspraak in te plannen.
Heb je het telefoonnummer van die opzichter? Leuk dat hij het wegdelegeert maar hij is opzichter en dat lijkt mij in te houden dat hij eindverantwoordelijk is voor wat hij delegeert. Dus als je maandag einde dag nog niets gehoord hebt, bellen als dat kan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
franssie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:21:
[...]

Heb je het telefoonnummer van die opzichter? Leuk dat hij het wegdelegeert maar hij is opzichter en dat lijkt mij in te houden dat hij eindverantwoordelijk is voor wat hij delegeert. Dus als je maandag einde dag nog niets gehoord hebt, bellen als dat kan.
Heb helaas geen nummer van de opzichter. Was vanwege de vakantie een ander opzichter.
Krijg helaas nooit een nummer van ze, hoogstens wordt je doorverbonden, maar tot nu toe werd ik eigenlijk altijd teruggebeld en zijn ze niet bereikbaar wanneer je belt.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom hij de bal richting de loodgieter kaatst maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 21:06

franssie

Save the albatross

BasGit schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:17:
[...]
<>
Ik snap eigenlijk ook niet waarom hij de bal richting de loodgieter kaatst maar goed.
Ik ook niet maar laten we aannemen dat dat een interne communicatie tussen opzichter en loodgieter was. Jouw aanspreekpunt blijft woningbouw>opzichter. Met de loodgieter heb je primair niets te maken, die moet gewoon doen wat het opgedragen wordt en dat mag jij niet doen dus simpel. Niet in de val van kast/muur vallen - blijf daarboven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@BasGit is het allemaal goedgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Hoi, de waterleverancier was na een lange tijd eindelijk langsgekomen. Wat watermonsters genomen, maar daar kwam niks uit..

Vanwege de coronatijden niet meer gebeld en wachten we even.
Eerlijk gezegd lijkt het mij alsof het toch vanaf de kruipruimte komt zoals iemand het volgens mij hier aangaf.
Zodra het echt vochtig weer wordt of regent ruik je het door het hele huis. Ik denk dat dat dus ook door de buis heen trekt richting de douchekop, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:48
BasGit schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:33:
[...]

Eerlijk gezegd lijkt het mij alsof het toch vanaf de kruipruimte komt zoals iemand het volgens mij hier aangaf.
Zodra het echt vochtig weer wordt of regent ruik je het door het hele huis.
Er zijn typisch 3 dingen die (in combinatie) de putlucht uit de kruipruimte sterk tegengaan:
- ventilatie van de kruipruimte
- openingen naar de woning afdichten (pur, etc)
- bodem afdekken met folie (bv PE folie)

Dat laatste heb ik mijn woning gedaan en sindsdien (paar dagen / weken wachten) is het in plaats van een putlucht bijna fris te noemen. Fris genoeg om vloerisolatie aan te brengen en zonder kokhalsen de watermeter af te lezen.

Uit de bodem verdampt continu vocht. Als je echter folie hebt dan verdampt er minder / condenseert het meteen tegen de folie en loopt weer terug de grond in.

Voor een paar tientjes bedek je de kruipruimtebodem van een hele woning (als je erbij kunt).

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 29-05-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Rukapul
Met dit droge weer valt het momenteel wel nog te doen. Ik wacht het nog even af en bel binnenkort de woningbouw weer want ze zouden eventueel de warmtewisselaar vervangen. Ik zal ze eens vragen of ze anders de bodem willen bedekken, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Nu weer enkele jaren later, is dit nog ooit opgelost? Ik zit nu met een vergelijkbaar probleem en begin ook ten einde raad te worden...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 23:17
Hier ook last van stank.
Bovenste woonlaag in een flat. Sterke afzuiging op toilet. Luikje in toilet met daar achter leidingen en stank.
Namens vve iemand langs geweest. Diverse luchten (schoonmaak, eten, rook, toiletgeuren) komen langs buizen in het toilet en gang (waar leidingen naar toilet over verlaagd plafond lopen) als woonkamer binnen.
In een ander vertrek komt, waarschijnlijk via kieren bij het kozijn, de rooklucht van de buurvrouw binnen.
Er werd mij verteld dat ik meer moet luchten. Dat helpt niet.
Wat is een goed bedrijf om alles te laten isoleren?

[ Voor 35% gewijzigd door Dancing_Animal op 29-07-2022 17:19 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste